Az őszinte kormányprogram

2012/01/05. - írta: Modor Tibi

Hazudnak a politikusok? Csupa ígérgetés a kampány, aztán utána kiderül, hogy nem erről volt szó? Több pénzt vártál, de nem kaptál lófaszt se? Hogy elkerüljük a csalódásokat, a megoldás csakis a politikai nyíltság lehet, legfőképpen a választási kampányban.

Hazánk mostanra egyértelmű gazdasági, társadalmi és morális válságba került. Az MMP szakértői kormányával megválasztása esetén a következőket vállalja: 

 

Rendbetesszük a gazdaságot - felelős gazdaságpolitikát!

Mivel az ország képtelen folyó kiadásaira a pénzt előteremteni, ezért azt folyamatosan megújuló kölcsönökkel (eufemisztikusan: állampapír-kibocsátásokkal, piaci finanszírozással) tudja csak megoldani úgy, hogy a lejáró összegeket újabb és újabb hitelekkel váltja ki, egyre magasabb kamatokon. Mi ezen a rendszeren alapvetően nem tudunk és nem is akarunk változtatni (szabadulás az adósrabszolgaságból vagy adósságspirálból az egy mítosz), de legalább a kamatokat le tudjuk talán csökkenteni, ehhez viszont súlyos áldozatokra van szükség mindenki részéről. Hogy visszanyerjük a minket markukban tartó pénzemberek bizalmát, maradéktalanul végrehajtjuk kéréseiket.

  • Bevételek növelése: Saját forrású pénzre márpedig szükség van - azért termelünk is valamennyit, még ha nem is eleget. Honnan lehetne még többet leszívni? Természetesen az aktívaktól. Ki fizessen, ha nem ők, akik pénzt keresnek? Az szja mértékét visszaállítjuk a korábbi szintekre, mert a szociális igazságosságra is szükség van egyben. Az adójóváírást viszont nem tudjuk megígérni. Az áfa biztos, hogy kevesebb nem lesz, szükség esetén emelünk még rajta, max. 30%-ra. Azzal könnyebb számolni is. A közoktatást (beleértve a bölcsődéket, óvodákat is) fizetőssé tesszük, különös tekintettel a felsőoktatásra. Elég volt a 10 éven át hobbiegyetemistaként lébecoló semmittevőkből! Velük visszamenőlegesen kifizettetjük vagy ledolgoztatjuk a képzés költségét.
  • Költségek csökkentése: Legnagyobb probléma a nyugdíjak kifizetésével van. Persze ezekhez Bajnaiékon kívül nem mert nyúlni senki, mivel ezen a rétegen áll vagy bukik az éppen aktuális kormány győzelme, de most muszáj lesz. A hajdani tisztek, párttitkárok, stb. magas nyugdíjait megfelezzük, a többiekét mértéktől függően 10-20%-kal csökkentjük. Meg kell érteni, hogy bár szeretjük őket, de nincs miből, kész-slussz. Több gyereket kellett volna csinálni, őket esetleg munkára nevelni. Most max. mi visszük hozzájuk a palacsintát hétvégente, vagy összeköltözünk velük. A közszférában kíméletlen leépítések jönnek: a közalkalmazottak számát legalább 50%-kal lecsökkentjük, mert ekkora államapparátust egyszerűen nem tudunk fenntartani. Ez vonatkozik a hivatalnokokra, a most kormányváltásért tüntető fegyveres szervezetekre (korkedvezményes nyugdíjról ne is álmodjatok) és az összes tömegközlekedési dögkútra is. Rengeteg szárnyvonalat bezárunk, a jegyek árát megemeljük, az utazási kedvezményeket egy s mindenkorra beszüntetjük. Nincs pénz, nincs, nincs, nincs.
  • Multik, válságadók: Ezeket azonnal kivezetjük és bocsánatot kérünk. A multik nem fejőstehenek - ők megbíztak bennünk, idejönnek, munkát adnak az embereknek, ráadásul az egész EU mögöttük áll, velük meg ugye csak nem szeretnénk tengelyt akasztani? Kompenzációként további adómentességet biztosítunk számukra és újabb multinacionális vállalatokat csábítunk az országba.
  • Magánnyugdíjpénztárak: Mindent visszacsinálunk, de a végrehajtás mikéntjéről még egyeztetünk az üzleti világgal. Amit ők mondanak, az lesz.
  • Devizahitelek: Természetesen ez egy létező probléma, nem csak a lakosság szintjén. A problémát egy kolombuszi huszárvágással oldjuk meg: megbízható gazdaságpolitikánknak és az IMF-hitelnek köszönhetően a forint ismét elfogadható tartományokba fog visszacsorogni, így a havi törlesztőrészletek kifizetése se lesz többé akadály. Az össze többi megoldás egyszerűen populista robinhoodoskodás, lopás.

 

Rendbetesszük az egészségügyet!

  • Bevételek növelése: Újra bevezetjük a vizitdíjat, de nem csak jelképes 300 Ft-tal - először olyan 3000 forinttal kalkulálunk. Hozzá kell szokni sajnos Kádár népének, hogy semmi sem jár automatikusan, nyugdíjasoknak meg pláne nem. Ezzel kiszűrjük a rendelőkbe trécselni járó hordákat meg a szimulánsokat, és végre az igazi betegekre tudunk összpontosítani. A vizitdíjnál hatékonyabb orvosságot még nem találtak fel!
  • Költségek csökkentése: Előre szólunk: az egészségügyben dolgozóknak egy fillérrel se tudunk több fizetést biztosítani. Nincs miből, az emberek meg úgyis adják nekik zsebbe. Ez van sajnos, ehhez több száz évet kellene dolgozni, hogy változtatni tudjunk rajta. Menjenek külföldre, válasszanak jobban jövedelmező szakmát vagy tegyék a dolgukat, ahogy eddig is. Meg kell érteniük. Ugyanez vonatkozik a meglévő intézetekre: itt racionalizálás, azaz kíméletlen összevonások fognak következni.

 

Az összes többi (társadalom, közbiztonság, kultúra, egyéb):

Lényegtelen, majd közben kitalálunk valamit (nem ebből veszünk majd kenyeret a közértben, ugye), a pénzpiacok meg konkrétan leszarják, ki rendezi a Bánk bánt vagy éppen kit liszkáztak meg Kelet-Magyarországon. A nagyon aggályos ügyek tekintetében (médiatörvény, alaptörvény, stb.) természetesen maradéktalanul végrehajtjuk a nemzetközi szervezetek ajánlásait, semmi szükség a feszültségre meg a pofonfára. Csak a forint menjen már vissza! 

Bízva a magyar nép mostanra valóban profivá érlelődött közgazdasági és pénzügyi műveltségében, egészen biztosak vagyunk pártunk fényes győzelmében, hogy mindannyiunk közös vére, verejtéke és könnye árán tényleg újra egyenesbe jöhessen az ország!

76 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.05. 12:43:09

Ez egy enyhe, és simán eladható program. De hogy hogyan, azt nem írom le, fizessen érte, akinek kell :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.05. 12:46:58

Ide most írnom kellene asszem valamit. Hagyjuk.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2012.01.05. 12:49:41

Aprúvd, tesó.
Pont ezeket magyarázom én is - némileg kiérleltebben -, csak én tényleg komolyan is gondolom.

vincere 2012.01.05. 13:01:31

én szavaznék rá :)
mi az az MMP? Modoros Más Politika?

Nadiposzi (törölt) 2012.01.05. 13:07:38

Modor Tibi - Basznád Megyei Üzleti Master of University. Top commenter.
A nem írom ide melyik blogon.

2012.01.05. 13:08:43

Az indokolatlan, pazarló szociális kiadásokat természetesen meg kell szüntetni! GYÁS-GYED-GYES - felszámoljuk a megélhetési gyermekszülést, az ún. nagycsaládosok GÁZÁRtámogatását! Gyereket az vállaljon, aki el is tudja tartani, ez nem más, mint egyfajta hobbi, és ideje leszokni arról is, hogy februárban 26 fokra felfűtött lakásban üldögéljen mindenki.
További reformjavaslatom, hogy akinek egészségügyi paraméterei eltérnek a tankönyvi ideális mértéktől - ami nyilván felelőtlen táplálkozásának, mozgásszegény életmódjának következménye - a sürgősségi, életmentő beavatkozáson kívül mindenért fizetnie kell! Nem várható el ugyanis, hogy az egészségtelen életvitel következményeit a társadalom egésze viselje.
A nyuggerek a csökkentett nyugdíjat utalvány formájában kapják majd: egy része felhasználható a kártyás víz-, villany- és gázórákhoz, más részéből kijelölt üzletekben vásárolhatnak alapvető élelmiszert. Évente jár még egy rend Mao-ruha, egy pár bakancs és két váltás fehérnemű, ennél többre úgysincs szükségük.
Szükségtelen mondani, hogy nincs tanulóbérlet: járjanak gyalog vagy bicigglivel, még fiatalok, bírják, a nyuggerek meg úgysem fognak utazgatni, így a tömegközlekedésen is - óriási leépítésekkel - sokat lehet spórolni.
Kultúra? Erre csak egyet mondunk: "Wenn ich Kultur höre ... entsichere ich meinen Browning!"

mrbateman 2012.01.05. 13:21:54

Kezdetnek nem rossz, de lehet - és kellene is - ezt még fokozni! Ha nem jön egy konzervatív gazdaságpolitika (koherens gazdaságpolitika, nem megérzéseken alapuló csapkodás) egyre kellemetlenebb lesz a gyomormosás. Ez vicc bazdmeg, h. négy balos párt van a parlamentben, és azon pörgünk, h. kitől milyen kedvezményt, ingyenes nyalókát kapunk, illetve melyik mit talál ki arra, h. a számlát ne kelljen kifizetni, ne a kisembert nyomorgassák ugye!
Lehet, h. egy szánni való mdoros fasz vagyok, de én már nem tudok röhögni a saját korlátoltságainkon...és egyáltalán szarul érzem magam itthon, nem nagyon van kedvem húzni a saját szekeremet sem...márpedig motiváció és célok nélkül nem tudok magammal mit kezdeni! A faszom az egészbe!

KürtiT (Tromb74) 2012.01.05. 13:23:25

@Brother Love: Maga a demokrácia is felesleges luxus ezekben a nehéz időkben. Egy kibaszott képviselő kampányköltségét se le

Sakic19 · http://sakic19.blog.hu 2012.01.05. 13:33:56

és természetesen a politika magán kezdi: a képviselők számát azonnal 200-ra (vagy inkább 100-ra) csökkentjük, költségtérítés nyista, alapbér 70ezer forint, a bónuszt is felejtsék el. továbbá ofc ha vkit korrupción kapunk, azt felnégyeljük, és szétküldjük a négy parlamenti párt frakcióvezetőjének.

2012.01.05. 13:37:49

@KürtiT (Tromb74): Nagyon helyes, hogy ön is felismerte: a parlamentáris demokrácia és a köztársaság elavult, korcs államforma.
Keménykezű vezető kell a népnek, a sok demokratikus cafranngal a francba! Egy királyi család pedig biztosan olcsóbb, mint egy parlamentnyi tolvaj, aki még a legutolsó perepttyát is kistafírozza a közpénzekből.
A bíróság-ügyészség, stb. bohóckodás is költséges és felesleges! Döntsön a király a felek meghallgatása után szóban, a szava legyen törvény! A kevésbé jelentős ügyekre elég egy kancellária 10-12 főbírával, a kis értékű perekben pedig dönthet egy titkár, de szigorúan úgy, hogy minden fél nagyon rosszul járjon és egy életre elmenjen a kedve attól, hogy pitiáner ügyeivel zaklassa az államigazgatást!
A halálbüntetést - mint a büntetésvégrehajtás hatékony, olcsó módját - visszaállítjuk, és ez vonatkozik azokra is, akik pimaszul többet szeretnének megélni, mint - mondjuk - 70 év.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.05. 13:42:36

Ha a hatnapos munkahéttel (változatlan bérért) meg lehetne menteni a magyar gazdaságot, vállalnád?

Itt nem arról van szó, hogy ezt így nem lehet, hanem arról, hogy ilyen jellegű áldozatot vállalnál-e? Mit vállalnál inkább a devizahiteled árkülönbözete helyett?

KürtiT (Tromb74) 2012.01.05. 13:45:45

folyt.
...het 2 millából kihozni. Tehát a nehéz időkre való tekintettel bizonytalan időre felfüggesztjük a választásokat. Kormányunknak amúgy sincs életképes alternatívája, akkor meg minek szórhuk ki a pénzt az ablakon.

@Brother Love: Szerintem a halálbüntetést is lehessen kiváltani pénzzel. Elrettentő ereje vitatott, ráadásul semilyen bevétellel nem kecsegtet.

KürtiT (Tromb74) 2012.01.05. 14:04:27

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nem csak az a kérdés, hogy ki mit vállalna (sőt ez fel sem merült), hanem az is, hogy miért.

Mi a cél?

mrbateman 2012.01.05. 14:19:59

@KürtiT (Tromb74): Innen már csak egy lépés az, h. preventív (a bűnmegelőzés mégiscsak előbbrevaló, mint a büntetés) okokból fizesd ki a megváltási díjat 50% kedvezménnyel előre és nyugodtan alhatsz, mert előbb-utóbb úgyis bűnöznél!

Egyébként pénzre sincs szükség, a lakÓsság simán kaphatna mindent jegyre...a kp-t be lehetne vonni(nem államosítás ez, nem...ez racionalizálás, tanuljuk meg végre ezt a fogalmat). A vállalatoknál még idén maradjon, de 2013-ra ha áttérnek a jegybanknál kötelezően vezetendő giro-rendszerre, akkor az egyes tételek összevezetése után csak minimális kéZpénzre lenne szükség.

nagysuhi 2012.01.05. 14:23:08

@Sakic19: 4 párt? Spóroljunk, elég lesz egy is. Ein Volk, ein Reich, ein Führer!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.05. 14:28:53

Bokros óta az első kormányprogram, amire akár szavaznék is. Na nem mintha olyan jó lenne, de ez is csak úgy megy, mint a viccben:

-Akarod nagyon jól érezni magad?
-Persze!
-Akkor szorítds be a nagylábujjadat egy satuba!
-???
-Meglátod milyen jó érzés lesz majd kivenni!

2012.01.05. 14:40:45

@mrbateman: szép dolog egy orosz típusú demokráciát építeni az ő gazdasági hátterük és erőforrásaik nélkül.

mrbateman 2012.01.05. 14:47:48

@KürtiT (Tromb74): Imádom ezt a csajt, még a totalcar-on olvastam a kockavolvoját!:-)
Tuti, h. nem hajtja le maga után az ülőkét, még az is lehet, h. atlétában böfögve a lakásban cigizve nézi meg szombat délután a fradivasast, mielőtt bemozdulna a városba legurítani egy pár sört!
(ha érted, h. mondom?!:-))
@Hadrian77: lehet ezt ígyis csak akarni kell, meg hinni benne erősen!:-)

Nadiposzi (törölt) 2012.01.05. 14:59:27

Fock Jenő és Nyers Rezső nem indul a következő választáson? Új gazdasági mechanizmust!
Én már csak bennük bízom.

2012.01.05. 15:01:26

Mit érdekel engem a gazdaság, reggelre otthon vagyok és 312 az ojró vételi árfolyama (ez az enyéni csúcsom eddig), vagy ahogy a mama mondaná: a fene egye meg a más macskáját, csak a miénknek álljon fel a farka.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.05. 15:34:01

@Frengi: nálad jobban még senki nem fogalmazta meg a magyar politikai elit krédóját! :)

combo 2012.01.05. 16:57:35

Vesszen mindenki (bank, magánszemély), aki hitelt ad ennek az országnak! A pofátlanok nem olyan feltételekkel adják a hitelt, ahogy mi szeretnénk (4%-os infláció mellett mondjuk 1%-os kamatra), pedig az adósnak erkölcsi alapja van diktálni a hitelnyújtónak. Lázár úr (= Modor Tibi? :) is megmondta, Hódmezővásárhely nem fizet annyit, amennyi a szerződésben van, punktum!

Vesszenek a bankok! Hogy jönnek ők ahhoz, hogy hitelt adnak nekem, ezért nem kell életem végéig albérletben laknom, nem olyan feltételekkel, ahogy én szeretném? Most jól megszívatom őket: Nem veszek fel hitelt!

Az adósság fenntarthatatlan: Igaz, hogy 1995 és 2001 között 30 százalékpontot csökkent, de az nem ér. Nem fizetünk és kész, bezárkózunk, ilyen egyszerű. Kár, hogy nincs alattunk egy olajmező, de majd valahogy megélünk. Híres a mezőgazdaságunk, az majd eltart minket. Igaz, hogy már lassan Grönlandon is lehet paradicsomot termeszteni, de a magyar paradicsomnak nincs párja, majd azzal fizetünk az olajért. Eltarthat minket a turizmus is, tömegek választják majd a Hortobágyot a tengerpart helyett. Ezek mind olyan adottságok, amelyek máshol nincsenek, termálvíz se. Az Audit elzavarjuk, nem kell az a rabszolgatartó multi ide, nyomorognak a dolgozói, és csak az exportunk 9 %-át adják.

csi szi 2012.01.05. 16:59:37

Ki szivárogtatta ki Tibinek az IMF tárgyalási feltételeit?

pincze 2012.01.05. 17:11:59

Réges-régen hódiköt , vor és hasonló cimkék voltak a ruháimon , most xian-fuy , meg ehhez hasonlók .

csi szi 2012.01.05. 17:20:55

@pincze: 600 Ft-os ojrónál majd megéri ismét itthon gyártani...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.05. 17:38:16

@combo: Az a te bajod, hogy a Valóság eltakarja előled az Igazságot!

KürtiT (Tromb74) 2012.01.05. 18:30:22

@combo: Hitel akarás van, arc felvállalás nincs. Feltehetőleg ez okozza a zavarodott nyilatkozatokat és a toporgást.

Oda sántikál a mikrofonhoz, letörli a szája széléről a letörlendőt, majd büszkén szól.
"Jó napot kívánunk mindagyiunknak! A kezdeti nehézségek ellenére MAGYARORSZÁG nagyon kedvező feltételekkel kötött szerződést az IMF-el. Addig fárasztottuk őket, amíg lányos zavarukban elfelejtették, mit is akarnak. A gazdaságnak semmi szüksége nincs és nem is volt soha hitelre. Tehát ez a mostani megállapodás nem hitel felvételt jelent. Mégeccer mondom, EZ NEM HITEL. Ez egy VÉ DŐ HÁ LÓ, egy biztosítás arra az esetre ha a JÚNIÓ válsága hazánkba is begyűrűzne. Ennek az esélye nulla, hiszen elrugaszkodó gazdaságunk biztosítéka a sikernek.
Önök nyilván kiváncsiak arra is, hogy mik is azok a nehezen kiharcolt feltételek amelyeket teljesítenünk kell. Semmi különös, MINDENKI jobban fog járni.
Én, és a gazdasági ügyekkel foglalatoskodó miniszter úr meg fogjuk változtatni a nevünket és egy kicsit a külsőnket is. Nem kell megijedni, továbbra is mi kormányozzuk a gyorsnaszádot, azzal az csekély különbséggel, hogy engem Kolompár Herminának, őt pedig Weiszman Ilonának fogják hívni.
Önök pedig jobban járnak, mint valaha. Első lépésként megvédjük az önkéntes magánnyugdíj megtakarításaikat is. Biztonságuk érdekében kiterjesztjük a baleseti adót a gyalogosokra is. 27-ről 30%-ra csökkentjük az áfát. Sőt ténylegesen bevezetjük az egykulcsos adót. 20, 25, 30%-os kulcsok lesznek. 20% jövedelemadót kell fizetni a CBA dolgozói után és a képviselői fizetések után. 25%-ot azoknak, akiknek a havi brutó bére nem kisebb, mint egymillió forint és/vagy forradalmi kormányunkra szavaznak a következő DEMOKRATIKUS választásokon. Mindenki más 30% SZJA-val járul hozzá a közöshöz (hihi).
Gondoltunk a nyugdíjsokra is. Ez a kifejezés diszkriminatív, ezért megszűntetjük magát a szót és minden diszkriminációt, ami ezzel jár.
Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!

2012.01.05. 18:46:47

Ámberek! Mindenki fogjon ásót!Először körbeássuk az országot, aztán ásunk egy csatornát és leúsztatjuk a Földközi tengerre, onnan aztán jól beintünk mindenkinek. Mi leszünk a mediterrán Izland.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.05. 20:38:07

@Hadrian77: Ja megy ez az Izlandpzás, én ma kaptam meg vagy hatodjára. Dehát Izlandnak van IMF megállapodása és olyan természeti erőforrásokon (geoterm, hal) üldögél, amelyek a törlesztést bármilyen gazdaságpolitika mellett törlesztik. Nyilván nem ettől másztak ki a válságból, hanem attól, hogy még a cetek is LMP-sek lettek arrafelé.

2012.01.05. 21:20:57

@Professor Pizka: na ja, kinn a francban, a semmi közepén 320ezer lakossal, úgy könnyű...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.05. 21:39:00

@Hadrian77: Meg van egy olyan apróság is, hogy az Icesave, az közönséges hazárdjáték volt. Pénzügy professzorom mondta, hogy a pénzügyi válságok időről időre attól vannak, hogy valamilyen oknál fogva túl sok ember hiszi el a magas hozam/alacsony kockázat hazugságot. Biztos nagyon szomorú dolog, hogy sok angol meg holland kisbefektető meghasalt az icesave miatt, de azért nálunk sem szokás a Globex meg a Baumag ügyfeleket sajnálni. Nyilván van némi izmozás, de hamarabb fognak abból az adósságból engedni, mint a magyar államdósságból, ami azért egy szuverén állam által kibocsátott, investment-rate kötvényekből áll. (Najó, persze azért a hazardírozás itt is megvan, mert a magyar kötvény az már egy ideje ingadozik a két kategória határán, tehát még meg lehet indokolni a nagy mennyiségben tartását, miközben már sok kamatot fizet).
Itt nem hollandus vízvezeték-szerelők átbaszásáról van szó, hanem kicsit nagyobb tétekről, szóval megnézem amikor majd egy jó kis tünti ezt megoldja. De fészbuk flémeken pénzügyi félműveltségünket csillogtatva lamentálni ultramodoros, tehát abba is hagyom.

Fenehorizont 667 2012.01.05. 21:52:07

végrebazmeg! egy européer program!

2012.01.05. 22:48:56

@altoid: meg modta Kadar hogy csak azt lehet elosztani.amit megkeresunk.Na persze ez nem zavarta abba hogy szamolatlanul vegye fel a hiteleket hogy legyen egy kis hus agulyaskommunizmusban.Most aztan azok anyugati demokracia bajnokai huzzak leginkabb a szajukat.akik akkor ezt finansziroztak.de akkoriba nem voltak ennyire finnyasak.

Pan Modry 2012.01.05. 23:19:46

Nem rossz Tibi programja, egyszerusit, de nem rossz. Az allam is magaeva tehetne azt a filozofiat hogy ugyis lehet a szolgaltatasok szinvonalat novelni hogy ekozben a koltsegeidet is csokkented. :))).

Ugyandehogy (törölt) 2012.01.06. 06:50:06

na menjünk szavazni.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: hát nem haltunk bele, amikor így volt..

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.06. 08:12:11

@Frengi: De, ugyanilyen finnyásak voltak. A nyolcvanas évek elején pont azért lépett Magyarország be az IMF-ben elsőként Kelet-Európából (a D209-es aktív közreműködésével), hogy elkerüljük az államcsődöt (ismerős helyzet?). Más kérdés, hogy szabad sajtó nem lévén, ezt akkoriban nem nagyon verték nagydobra.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.06. 08:28:26

@altoid: Valószíynű nemsokára idén először újraolvasom a Fekete Jánossal készült riportkötetet. Ezt általában évente egyszer-kétszer megteszem. Most nagyon jól jönne, ha élne...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.06. 08:41:33

@Professor Pizka: Egyébként teljesen igazuk van azoknak, akik az IMF-et politikai célok kiszolgálójának tartják. A 70-es és 80-as években a kommunista blokk lazítása volt a cél. ezért Magyarország sok tekintetben kivételes elbánásban részesült, és a 90-es években is volt még politikai tőkénk. A magyar társadalom (de főleg az elit) ott tévedt el végzetesen, hogy azt hitte, ez a kivételezés 2000 uán is fennmarad, és úgy kezdett viselkedni, mint az elkényeztetett gazdag kölyök, aki nem veszi észre, hogy apuka már nem hajlandó apuka feltétel nélkül nyomni neki a lóvét.

mrbateman 2012.01.06. 08:52:55

@altoid: Megjegyzem, így utólag kifizetőtőbb lett volna a KGST keretein belül viszonylag fájdalommentesen becsődölni, és idejében szembenézni a lehetőségekkel. '90-ben pedig nem kellett volna erkölcsi kérdést csinálni a precíz adósságszolgálatból, hanem a mintatanuló megtérésének idején azonnal kérni az újratárgyalást...csak a mintatanuló büszke volt, és meg akarta mutatni a teljes tanári karnak, h. milyen okos fiú ő.
@Professor Pizka: ez a Benda féle cuccos? Jó? nem is tudtam, h. van ilyen...rákarmolok.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.06. 09:06:18

@mrbateman: igen, a Benda-féle interjúk leirata.
Fekete mindig azt mondta, amikor az államadósságról kérdezték (pontos számok most nem ugranak be) hogy amikor ő átadta a boltot, akkor volt x milliárd adósság, és az állmnak voltak gyárai, repülőterei, ingatlanai. Most van 100x adósság és nincsenek ingatlanok, gyárak, stb. Ezért szeretem nagyon a könyvét, mert amellett, hogy sokat szereti benne önmagát, sine ira et studio, összegekkel és szerződési feltételekkel pontosan elmondja, hogy mit és hogy csinált. És kurva jól csinálta.

@altoid: Egyetértünk. Írtam is a jelenségről már. Fekete egyszerűen túl jó működést hagyott maga mögött, a Fekete-fiúk túl jó kapcsolatokkal és túl pontos ismeretekkel bírtak a nemzetközi pénzügyi életben. Ezt úgy értem, hogy a teljesítményük messze felülmúlta azt, amit az ország általános pénzügyi-gazdasági kultúrája indokolt volna. Fekete még rá is játszott arra, hogy ő marxista bankár, mikor felismerte, hogy az IMF erre ad pénzt. A Fekete-fiúkkal az a gond, hogy a mentoruktól eltanulták azt is, hogy ő Kádárhoz is bement és szembesítette a számokkal, ha arról volt szó. Ez manapság már nem életbiztosítás. Simor egyébként a legfiatalabb Fekete-fiúk egyike, az utolsók egyikeként került oda, amikor Fekete még MNB-elnökhelyettes volt.

2012.01.06. 10:10:40

@Professor Pizka: a 86-os kabaréban volt egy Magyarázom a bizonyítványom átírat, Sinkovics olvasta fel, azt is érdemes meghallgatni újra:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.06. 10:54:51

index.hu/kulfold/ep/2012/01/06/bokros_lajos_magyarorszag_nevetseg_targyava_lett/

Köcsög magyar Busch nyúlja a programunkat. És igen, a ingatlanadót elfelejtettem. Rohadt gazdag lakásvásárló azt hitte, hogy egy fél-egymilliós illetékkel majd ő letudta és INGYEN lakhat utána? Jegyezze már meg a magyar nép egy s mindenkorra, hogy nincs ingyenebéd, NINCS!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.06. 11:10:17

@mrbateman: Ezzel nem értek egyetm legalábbis az elejével biztosan nem. Egy KGST-államcsőd az akkori Lengyelország szintjére vetett volna vissza minket, ami nagyon nem lett volna fájdalommentes, ráadásul valószínűleg a piaci jellegű gazdasági reformok teljes visszafordítását jelentette volna. Így 1990-ben nem jobb, hanem rosszabb feltételek között indultunk volna el a kapitalizmus rögös útján (lásd ugye a 0 adóssággal büszkélkedő Románia esetét). Ami a rendszerváltás utáni adósság-újratárgyalást illeti, arra valószínűleg lett volna lehetőség (a rohadtzsidóhazaárulóspekulánsgeci Soros fel is ajánlotta ebben a segítségét Antall Józsefnek), de az alapvető strukturális problémákon nem segített volna, sőt lehet, hogy siettette volna az elkúrás politikáját.

Így a külső körülmények kikényszerítették, hogy Bokros Lajos kapjon egy esélyt 1995-ben arra, hogy rendbetegye az államháztartást. Ezt félig meg is tette, csakhogy Horn menesztette (a Fidesz lelkes asszisztálása mellett) mielőtt még hozzá tudott volna nyúlni a végletekig korrupt elosztórendszerekhez (TB, MÁV, önkormányzatok). Viszont mág így is lett Magyarországnak 5 jó éve, aminek köszönhető volt az Orbáni "aranykor". Utána Medgyessy pénzügyminiszterként nem csinált semmit (kb ez az egyetlen dolog, amihez jól ért), de ez akkor nem is volt nagy baj. Utána az első Fidesz-kormány szépen lassan elkezdte az elkúrást, először koalíciós kényszerből (Torgyán-féle kukorica- és egyéb bombák, vidékfejlesztés, Szabadi Béla, ha emlékszik rájuk még valaki...) 2002-ben pedig választási költségvetés céljából. Azután persze a Medgyessy-Gyurcsány duó igazi ámokfutásba kezdett, erre nincs és nem is lehet semmilyen mentség, ezek után jogos volt a kétharmad.

Csak hát ami 2010 óta folyik, attól egy közgazdász végzettségű ember csak kitágult pupillákkal pislog, és lassan a vészkijárat felé oldalog.

2012.01.06. 11:27:47

@Professor Pizka: nem ő a kecske a Kozel üvegen? Az első fotón nagyon hajaz rá a fejével.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.06. 11:36:37

@altoid: Élénken emlékszem arra a HVG címlapra, amint Kupa egy "1994" feliratú vesszőparipán ül. Már ő is hozzányúlt volna az ingyenebéd-osztáshoz. Aztán azóta se senki.

Amúgy hozzá kéne szokni a gondolathoz, hogy a közgazdaságtan nem teológia, és nem lesz megváltó. Se Orbán, se aki utána jön, mindegy ki lesz az.

mrbateman 2012.01.06. 11:45:36

@altoid: Ja, nagyjából - ezen a szinten teljesen, de ha elkezdenénk a részleteke menni, akkor biztos lennének eltérések (mi volt a jó/rosz, mit kellett volna másképp) - egyetértünk '90-től napjainkig.

Nem akarok belemenni egy "volna, ha..."eszmefuttatásba, bár mindig csábító, de sosincs semmi értelme. de egy kicsit mégis

fájdalommentes csőd nincs, én viszonylagos fájdalommentességet írtam, amit a KGST-piaci pozíciók stabilitásával, a termelés importszükségletének biztosítottságával, erős karhatalommal (ebben az esetben a rend, fegyelem nagy előny...általában hónapok mennek el ennek helyreállításával), a foglalkoztatottság megőrzésével lehetett volna biztosítani...másik oldalról az biztos, h. a lakossági fogyasztás és jólét visszaesett volna.
De lássuk be az első IMF pénzek sem termelő beruházásra, hanem vurslira - eufemisztikusan szociálpolitikai transzferekre - mentek el. A 75 utáni jóléti rendszer meg fenntarthatatlan volt (és ennek mai továbbfejlesztett mutációja is az), így azzal érvelni, h. ha nincs hitel, akkor rosszabb lett volna...igen egyértelmű. Ami fenntarthatatlan az hitel/folyamatos külső segítség nélkül nem működik (ezt is jelenti a szó maga ugye).

A hitelfelvétel meg nem Fekete hibája, Kádáréknak volt fontos, h. maradjon az elégedettség...az egy külön tragédia, h. a nagy beruházások mecseki eocén program, bős-nagymaros is nagyon rosszul sültek el, de cserébe legalább kurva drága volt.

A Nyugat a szoci blokkot sem katonaliag, sem ideológailag nem tudta legyőzni, gazdaságilag viszont igen (a gazdasági lemaradásnak lett később ideológiai vonatkozása...elnyomó, geci rendszer) így nekik teljesen jó volt a működésképtelen rendszer finanszírozása, ezáltal az itteni befolyásszerzés.
Szerintem a mi tételeinket röhögve leírták volna, a világgazdaságnak még így is megérte ez a buli.

mrbateman 2012.01.06. 12:06:25

@Professor Pizka: Ő csak csendestárs, nem is akart előrekerülni...tudod menyit szívott mire talált valami A betűs strómannt!?:-)

évuska 2012.01.06. 12:07:05

Ezt az ázsiai pedofíliára-prostitúcióra buzdító hirdetést nem lehetne levenni-e?

mrbateman 2012.01.06. 12:24:18

@évuska: Ne értem, nekünk Vergiliust akarnak eladni bőrkötésben!?
Használja még valaki rajtad kívül a gépet?:-)

2012.01.06. 13:19:25

@Professor Pizka: én meg firefoxot használok no script meg ad block plus kiegészítőkkel és semmi sem jelenik meg:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.06. 13:22:27

@Hadrian77: én direktbe linux kernelből oldok meg mindent, a billentyűzetemen 0 és 1 gomb van, mert elegem lett a szar fordítókból.

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.01.06. 14:04:05

@Modor Tibi: miről beszélsz, minek ilyen program? hisz nincs is semmi probléma, Miniszterelnök Úr is megmondta, hogy csak spekulációs támadások vannak, de egyébként a piacról tudjuk magunkat finanszírozni szóval az EU bekaphatja. Tovább előre a NER, és Nemzetgazdasági Miniszter Úr útján!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.06. 15:01:53

Gyakran csodálkozom amúgy, hogy a szadit a jobboldalon (de még az MaSZoP-ben is) mindenki a sátán megtestesülésének tartja a "farok csóválja a kutyát" típusú korrupt és inkompetens koalíciós ténykedése kapcsán, miközben Torgyán doktorról, és a boldogult FKGP-ről mindenki elfeledkezett.

Pedig Torgyánnak be kéne vonulnia a történelemkönyvekbe: neki köszönhetjük ugyanis, hogy a magyar mezőgazdaság (ami ugye a Jobbkéz szerint is a kilábalásunk egyik záloga kéne hogy legyen) a rendszerváltás után stílszerűen be lett szántva a földbe az MGTSZ-ek szétverésével, 1998 és 2000 között meg kialakult a lenyúlásos támogatási rendszer (a "tisztakezű" Orbán-kormány alatt, ugye). Persze ez nem kissebbíti az örökérvényű igazságot, hogy mindenről a zsidók tehetnek.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.06. 16:05:37

@altoid: az SZDSZ-t állítólag (természetesen én ezzel nem értek egyet) azért utálták sokan, mert nyíltan magyarellenes és deviáns politikát hirdetett, ráadásul még a Körúton belülről is származtak általában.

A Torgyán név pedig román eredetű, így már minden világos ;))

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.06. 16:37:56

@Modor Tibi: a jobboldali retorikában általában:

nyíltan magyarellenes és deviáns = a Körúton belülről származik

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.01.06. 16:49:06

@altoid: hát igen. Bár ismerek meggyőződéses vidéki SZDSZ-rajongót is. Még a családomban is van ilyen :)

Celtic 2012.01.06. 16:51:32

@KürtiT (Tromb74): Vaze, folyamatosan ezen rohogok :)
"27-ről 30%-ra csökkentjük az áfát."
Szabadsagharc meg forradalom, ja...

pincze 2012.01.06. 18:03:27

Lengyelországban tudott fejlődni az ipar a kkv szektorban is ,
nálunk csak nagy volumenekben tudtak gondolkodni , átvágják a szalagot alapon .

2012.01.06. 18:55:33

Na kérem, a fellegvár falai ledőltek, a vízellátást is elvágták a támadók. A védőknek csak a megadás maradt.

index.hu/kulfold/ep/2012/01/06/megszolalt_az_europai_neppart/

2012.01.06. 19:18:18

@Modor Tibi: valószínű, de így sajnos az Eszme is bukik.

csi szi 2012.01.06. 21:03:23

@altoid:
Az eszdéeszeseket a közismert népi-urbánus ellentét kódnevű témakörön kívül azért is utálták, mert mélyen lenéztek mindenkit magukon kívül, köztük a baloldali szövetségeseiket is (akik természetesen ezt nagyon is felfogták). Az ilyet meg mindenki azonnal megérzi és senki sem szereti. Meg persze a doktrinerségük (jogvédelem, kisebbség (határon belülire gondolok ofkoz), feminizmus ilyesmi) is "életidegen" volt akár a bal- akár a jobboldali közfelfogáshoz képest.

Nadiposzi (törölt) 2012.01.07. 07:36:56

@Hadrian77:
Vagy a kollektív öngyilkosság.

2012.01.07. 08:55:16

@Nadiposzi: olyant csak a kampós orrúak csinálnak Maszadában.

2012.01.07. 11:42:04

Őszinte kormányprogram? Ez olyan fogalom, mint egy szűz kurva.
Bár ez a tézis is megdőlni látszik, olvastam egy pornóművésznőről aki még szűz,csak anális szexet hajalandó leforgatni, de szerintem ez is csak az én tézisemet támassza alá a kormány programmal kapcsolatban.

2012.01.08. 11:26:02

Délelőtt hallgattam a Kossuthon az unitárius istentiszteletet. A prédikáció főbb gondolatai a következők voltak:
- faszák vagyunk,
- Washington, Jefferson, Adams és Franklin is unitáriusok voltak,
- a kormány törvénykezési munkája fasza,
- akik bírálják itthon és külföldön azok hülyék és nem értik.

Nadiposzi (törölt) 2012.01.08. 12:52:56

@Hadrian77:
Színtiszta klerikális reakció.

évuska 2012.01.08. 17:50:55

@mrbateman: A kilencéves húgom leckeíráshoz.

danesdzsu2 2012.01.09. 00:06:38

@évuska: Ezesetben itt az ideje, hogy a körmére nézz a kisasszonynak.
;)
süti beállítások módosítása