Egy 35 éves, budapesti férfi vagyok - igen: autós, 18 éves vezetési tapasztalattal. Hétvégente átvedlem én is kerékpárossá, gyalogossá: hatalmasat csatangolunk vagy karikázunk az Asszonnyal meg a Srácokkal a környéken. Van tehát némi fogalmam arról, hogy milyen az utak világa a volánon innen és túl. Butának se mondanám éppen magam éppenséggel: a Fazekasban, majd a Közgázon végeztem - bőven a bolognai agyrém előtt. Zenében mindenevő vagyok: a Beatlestől kezdve a zúzós Scorpions- és Tankcsapda-nótákig, a relaxálós-kikapcsolós Enigmán keresztül az eszméletlen Prodigyig bezárólag bármi jöhet.
Így talán nem szerénység azt állítani, hogy nem vagyok vadember, beszűkült vagy szakbarbár - és talán nem sértelek meg, kedves Gyalogos embertársam, ha pár kérést intézek Hozzád az autóstársadalom nevében.
1. Tisztelet. A gyaloglás-kerékpározás fölöttébb kellemes elfoglaltság tud lenni egy hétvégén vagy munka után - az ésszel megszervezett tömegközlekedés pedig bizonyára környezetkímélő is lehetne -, de Te elsősorban azért választod ezeket a közlekedési formákat, mert a személygépkocsit nem tudod Magadnak megengedni. Nem büszkeség, a praktikum meg a felelős gondolkodás, hanem a szükség vitt rá. Így kérlek, kicsit több tisztelettel kezeld az autóvezetőket, akik komoly összegeket fordítanak havonta arra, hogy emberibb körülmények között utazhassanak. Míg te felhőtlenül sétálgatsz, bringázol, utazol (mások vezetnek helyetted) - a vezetőknek egyszerre millió helyre kell odafigyelniük: sajátjuk és egymás biztonságára, számtalan impulzus éri őket.
2. Zebra. Az általános közvélekedés szerint a zebrán mindenkor elsőbbsége van a gyalogosnak, és bármikor csak úgy átmehet rajta. Nota bene: a lámpa nélküli zebra csak egy kijelölt hely az átkelésre, ahol én átengedhetlek Téged - ha úgy tartja kedvem. Mielőtt lelépnél az úttestre, nézz körbe és várd meg, amíg az összes autó elhalad - és ha már nem jön senki, akkor átmehetsz. Ha esetleg az emberségünkre és a jóindulatunkra alapozol - horribile dictu: zsaroló módjára arra gondolsz, hogy "úgyse mer elütni" -, akkor ne vedd rossz néven, ha vezetőtársam inkább kicsit rátapos a gázpedálra a miheztartás végett. Ne éljünk vissza saját gyengeségünkkel, tiszteljük az erősebbet az utakon is! Ugyanez vonatkozik a járda képzeletbeli meghosszabbításánál, vagy ha éppen piros lámpánál szeretnél átkelni: nincs elsőbbséged. A lassítás, megállás növeli az amortizációt és a fogyasztást, ezáltal a környezetet is jobban megterhelve. Ha megállunk, az a Te irányodba egy barátságos gesztus, de nem jár. És mint ilyet, illik megköszönni - minél gyorsabban (lehetőleg futólépésben) átjutni, és nem az úttest közepén megállni trécselni, piknikezni.
3. Piros lámpa. Ahogy az előző pontnál is írtam, a piros lámpa azt jelenti, hogy nem mehetsz át. Soha. Még akkor sem, ha 5 kilométernyire sem látsz autót vagy ha már villog a zöld. Gondolj csak bele, mi lenne akkor, ha én mint autós szétnéznék - és ha nem jön senki, egyszerűen átmennék a tilos jelzésen! Vagy még átcsúsznék a "majdnem" sárgán. Százezrekre büntetnének, akár a vezetői engedélyemet is bevonhatnák - hozzáteszem: jogosan.
4. Közteherviselés. Ha már szóba került: nem csak a társadalmi-anyagi helyzet vagy a puszta erőfölény miatt érdemel az autós pöppet több tiszteletet a gyalogostól, hanem azért is, mert mi egyszerűen többet teszünk a közösbe. Áfát és illetéket fizetünk, amikor a gépjárművet megvesszük; regisztrációs adót, súlyadót, vizsgadíjat, parkolócédulát, jövedéki adót; a karbantartással, alkatrészekkel megint csak áfát; a szerelőnek, a benzinkutasnak, a vizsgáztatónak, a Hankook-gyárban dolgozóknak munkát adunk; a mi befizetett forintjainkból épülnek nektek a szép új utak, alagutak, hidak, kerékpárutak, járdák, biztonságos gyalogosaluljárók - kerülnek ki a jelzőlámpák, jelzőtáblák, tartják karban az átkelőket, festik fel nektek a zebrát. A gyalogos, a kerékpáros ezzel szemben mennyivel járul hozzá mindehhez? Semennyivel! Csak egy kicsit gondolj utána, kérlek. Köszönetet vagy hálát nem várunk Tőletek mindezért, csak egy kis megértést és fair hozzáállást.
5. Kulturált átkelés. Újabb kényes témához értünk: bizony Magyarországon még van hova fejleszteni a gyalogosok közlekedési morálját - gondoljunk csak a fent már említett, a színeket-átkelőket kissé slendriánul értelmező emberkékre. De mi van akkor, ha szabad jelzést kaptok, de még beragadt autók állnak a zebrán? Egy reggeli csúcsforgalomban, amikor csak lépésben tudunk haladni, bármikor előfordulhat hasonló - ehhez hozzá kell szoknotok. Az átlagmagyar gyalogos ilyenkor sajnos ész nélkül nekiáll átmenni a zebrán, kerülgetve szerencsétlen vezetőket - nem törődve azzal, hogy esetleg felszabadulna további hely az úttesten, és mi csoroghatnánk tovább. Ilyenkor ajánlott megvárni, mire kitisztul a zebra, és csak utána elindulni (persze zöld jelzés esetén).
6. Kulturált közlekedés a járdán. Bizony, főleg a budapesti belső kerületekben egyre nagyobb gondot jelent a parkolás a gombamódra szaporodó, ún. demszkykarók és a folyamatos tiltások, korlátozások miatt. Sok helyütt nincs más lehetőség, mint a járdára felállni. Szépen kérlek, légy tekintettel a járdán parkoló autókra! Ha a babakocsid nem fér el a házfal és a lökhárító között; ha te nem tudsz átbújni anélkül, hogy összefogdosnád-maszatolnád az autómat, akkor ne is erőltesd! Más járművéhez nyúlni több, mint tapintatlanság. Mibe kerülne a kocsit inkább az úttest felől megkerülni? Ugye semmibe? Neked csak egy lépés, nekünk hatalmas segítség.
Dióhéjban, avagy in a nutshell ennyi volna így elsőre - nagyon remélem, hogy többen is elkezdtek majd "autós fejjel" gondolkozni gyalogosként, hiszen ne feledjétek: a gyalogos ugyanolyan résztvevője a közlekedésnek, mint bárki más! Bízom benne, hogy ezzel is sikerült közelebb hozni két "ősi ellenfelet" - pedig a részetekről egy kis pozitív hozzáállással, több odafigyeléssel mindjárt könnyebb lenne az együttműködés.
doszy 2011.11.04. 07:56:44
Ugyandehogy (törölt) 2011.11.04. 08:05:11
mrbateman 2011.11.04. 08:14:26
Az elején az öndefiníció különösen jó (35 éves, de a 15 éves Prodigy a legfrissebb elem...lol), illetve a "tisztelet" és "közteherviselés" című rész is hozza az unalomig ismert sablonokat!
Összefoglalnám a mai napot: 10-ig a törzsgárda csócsálása, 10 óra környékén címlap, hátradőlés, röhögés, várhatóan 300 komment, ebből 50 szerint a posztoló hülye, stb, stb...majd este újra a törzsolvasóké a terep.
ropoládé · http://bolygolang.freeblog.hu/ 2011.11.04. 08:23:05
(@mrbateman: háhá, belerondítottam a koncepciódba:))
2011.11.04. 08:36:31
blackflowerblossom 2011.11.04. 08:38:19
Mala Suerte 2011.11.04. 08:41:07
doszy 2011.11.04. 08:50:00
a_fater 2011.11.04. 08:54:21
peter.aikido 2011.11.04. 08:57:08
2011.11.04. 08:59:01
A zúzós Scorpions meg tényleg odaver rendesen.
Nathaniel Arthur Parrott 2011.11.04. 08:59:15
mrbateman 2011.11.04. 09:01:47
most meg is nézem a tube-on a return to innocence című_nótát_
2011.11.04. 09:02:42
Az igazi félművelt, egoista, önző bunkók védjegyei ezek.
a_fater 2011.11.04. 09:04:40
Riley 2011.11.04. 09:04:53
2011.11.04. 09:05:16
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 09:06:28
fade 2011.11.04. 09:15:18
Sok ember TÉNYLEG így gondolkodik, ez azért elég ijesztő.
Az utóbbi időben egyre jobbak a Modoros posztok, tetszik ez a tendencia. Mi történt? Megtáltosodott Modor Tibi vagy bértollnokot fogadott? :))))
Remélem Index címlap nem lesz, mert akkor elkezd beömleni ide az sok ostoba fos ember...
mrbateman 2011.11.04. 09:20:03
El nem tudnám képzelni, h. zárt térben a kifinomult hangzásvilágú Tankcsapdát hallgassam...na jó kocsiba max!
Az az eszméletlen Prodigy című jelzős szerkezet sem rossz...mintegy utalva az alany zenei széleslátókörűségére, de azért biztos ami biztos alapon finoman jelzi, h. szerinte azok a srácok bizony egy kissé őrültek. Szinte látom magam előtt a fiatal Juhász Elődöt!:-)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 09:27:28
Már várom a _hölgykoszorút_ hogy kifejtsék, hogy ez az alak amúgy egy primitív állat, aki vagy impotens vagy ugyan feláll neki, de a csajának még az életben nem volt egy tisztességes orgazmusa, mert Mr. Alfahím egy erőszakos fasz a _családi fészekben_ is nem csak a közutakon.
Mennyit költhet ez a fasz fényezésre?
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 09:28:29
Ez maga a pontokba szedett, önelégült, egoista prosztóság. Címlapra teremtetett.
Leborulok nagyságod előtt, Tibor!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 09:30:41
Úgy érted, bohóc polírozásra?
Jack Torrance 2011.11.04. 09:32:45
Édy, aki Endre 2011.11.04. 09:38:00
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 09:38:56
Dzsoni Kráncs 2011.11.04. 09:40:12
A zenei mindenevőség pedig az igénytelenség kézzelfogható bizonyítéka."Én hallgatok mindenfélét,metált(Ossián,Kalapács)igényes technót(Fatboy Slim),rockot(Oasis),popot(X-faktor indulók/nyertesek)népzenét(Csík zenekar,Kistehén)."
Külön modoros a Most múlik pontosant ajnározni,bármilyen feldolgozásban,de még mindig jobb,mint a politikai-világnézet alapú zeneválasztás.Miért kell szeretnem a nemzeti rockot,ha jobbos vagyok?Minden jobbos rocker?
De a zenei szarcsinálás koronázatlan királya Geszti!
mrbateman 2011.11.04. 09:43:15
Ennyi! Tényleg működik!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 09:43:26
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 09:46:06
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 09:50:25
Ez az, aki - ha autóban ül - mindig kibaszottul tud sietni. Ha a zebránál megállok, hogy átengedjem a gyalogot, akkor rámdudál. Megmondom őszintén előfordult már ilyenkor, hogy kiszálltam és megnéztem magamnak a parasztot. Olyan is előfordul, hogy kikerül a rohadt állatja, és a meginduló gyalogos orra előtt robog el csikorgó kerekekkel, ilyenkor mindig elmerengek, hogy kéne a kocsi tetejére egy M2 .50-es, forgatható toronyba.
Ugyanez a buzzancs szokott az Üllőin életveszélyes manőverrel megelőzni, majd a következő utcán balra fordul és leparkol.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 09:52:50
mrbateman 2011.11.04. 09:52:59
2011.11.04. 09:55:55
Köszönöm, ilyen szépen én nem tudtam megfogalmazni, a "Most múlik pontosanról" pedig nem tudom, hogy milyen és már nem is fogom, mert kizárólag a legelmebetegebb-vetítőgép-entellektüel-pózőr ismerősem nyomják folyton a facebookon... A rajongói alapján csak egy fos lehet!
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 09:59:17
Sand Lover 2011.11.04. 10:04:13
Az „in a nutshell”-ért meg külön pirospont. Rühellem az ilyen, multinál, külföldiektől, értekezleten eltanult fordulatokkal fölényeskedő kreténeket.
Inenátsell, az. Meg az a rohadt bájdövéj. Pfuj.
Édy, aki Endre 2011.11.04. 10:05:17
Nekem tecc'... Persze leszámítva az agyament szöveget. Még az eredeti kvimbiverzió is bejön, de a csíkzenekaré még jobban.
Egy próbát megér mindkettő.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 10:08:27
Kb. egy hete magam is meglepődtem, amikor én lettem volna a 8. autós, aki nem engedi át a zebrán a kerekes kocsis, botos néni kombinációt. Persze, amikor megálltam, azt is fékcsikorgással nyugtázták a mögöttem jövők.
Reggeli rítusaimhoz hozzá tartozik, hogy átsétálok a szemközti pékségbe reggelire valót vásárolni. Ehhez egy VILLANYRENDŐR nélküli zebrán kell átkelnem.
Nagyon úgy tűnik, hogy a soförök többsége nem parasztságból hajt át lassítás nélkül a zebrán, egyszerűen nem veszik észre, hogy egy 190 cm-es humanoid toporog a járda szélén. Ez számomra rémisztőbb, mint a kb. 30% paraszt, aki tudatosan lép a gázra.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 10:13:34
mrbateman 2011.11.04. 10:14:22
Mondjuk én szeretem a külföldieket, sokkal türelmesebbek, mondjuk nekem magyaráznom kell nem magyarázkodnom. Mindenesetre a magyar kkv kibaszottul okosnak hiszi magát a 300m2-es házától és a 2 éves 5-ös bajortól, a tanácsadást ilyen szellemi villongásnak hiszi...elhív, h. segítsek, beszéljünk róla, stb, elmondom mi van, erre ő valami apró részletbe beleköt és próbálkozik okosnak tűnni!
2011.11.04. 10:17:09
modoros.blog.hu/2011/11/01/metroskonyv_generator/fullcommentlist/1#c14833800
Édy, aki Endre 2011.11.04. 10:20:35
És ha már átmerészkedtünk a popzene-tematikába, akkor offosként egy "popzene", de gyorsba': www.youtube.com/watch?v=GEH3oJPLX80
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 10:22:27
Pontosan ez a helyzet: nem vesznek észre. Na de nem azért, mert vakok, hanem mert nincsenek hozzászokva, hogy zebránál nézni kell, hogy van-e átkelni észülő gyalog. Én is úgy tanultam meg vezetni annak idején (mikor még Bem apó volt a vizsgabiztos), hogy a gyalogosok elsőbbsége csak olyan mosolyogva említett ajánlás volt. Meg kellett tanulnom figyelni, és még ma is előfordul, hogy elmegyek a lelépni készülő gyalogos mellett. Csak én legalább szégyellem magam utána.
ropoládé · http://bolygolang.freeblog.hu/ 2011.11.04. 10:26:15
2011.11.04. 10:37:36
Én meg Lady Gagát szeretem, időnként jó az a Dillinger Escape Plan után. :)
Lenry 2011.11.04. 10:38:16
meg az anyád p*****t
kresz könyvet nem láttál még ugye?
élőben miért nem találkozok ilyenekkel? levezethetnék rajtuk ezt-azt...
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 10:42:33
"A gyalogos az egy puhatestű, tudatlan közlekedési akadály"
Csak úgy láttam, érdemes néhány ponton felülvizsgálni a tananyagot. Ennek szellemében nem zabálok az autóban pörköltet galuskával. Nem szopatom a gyalogosokat, bicikliseket, tanulóvezetőket. Ha másért nem, akkor azért mert a kocsikázás kényelmes és nyugodt tud lenni, ha nem csinálok belőle élet-halál harcot.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 10:50:55
2.bp.blogspot.com/_iSYBo5Krudk/TIovpd0IjxI/AAAAAAAACFA/sZURI_Iimag/s1600/Faun+Nimfa+by+Szinyei++Merse.jpg
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 10:54:46
És ne hagyjuk ki a kedven fordulatomat:
"És azt se felejtsd el, kedves puhatestű, hogy a 4m 54cm magasságomhoz szerény 985 kilogramm párosul, ebből 97% színizom, plusz 8 dan (kungfu) és 3 év SAS szolgálat, ezért ne nagyod told be a pofádat az ablakomon keresztül!"
Édy, aki Endre 2011.11.04. 10:55:22
"Én meg Lady Gagát szeretem, időnként jó az a Dillinger Escape Plan után. :)"
Én meg csak nézek, mert az elsőről már hallottam, a másodikról még nem nagyon. Biztos jók lehetnek. Nekem maradnak az olyan metálzenék, mint Bétóven bácsi Eroicája és aztán egy kis Pantera. :)
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 10:55:43
Címlap?
@KürtiT (Tromb74):
Én akkor kaptam észbe, mikor egyszer Franciaországban jártam, még vagy 15 évvel ezelőtt. Akkoriban még sodrós cigiket szívtam és mentem az utcán egy közepes délfrancia városban, menet közben sodorva a cigimet. Na és ahogy bénáztam, megálltam vele a járda szélén, gondoltam: rágyújtok és megyek tovább. Gyanús csendre kaptam fel a fejemet. Kétfelől legalább 10-10 autó várta szép türelmesen, hogy befejezzem a sodrást és átmenjek végre a zebrán.
Bevallom, nekem ez relevancia volt.
Édy, aki Endre 2011.11.04. 10:59:28
Nem az ilyen izomagy-esetről szól az "urbánus legenda", amelyben az ukrán (vagy bármely más tetszőleges nemzetiségű) ifis kickboxosok lerendezték az Oktogonnál (vagy bármely más tetszőleges helyen) őket becsicskítani igyekvő merdzsós (vagy más... nem, nem más!) és kigyúrt bodzabűnöző arcokat? :)
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 11:01:10
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 11:06:19
Ellentétes példa pedig Tripoliban gyalogosként átjutni az út egyik oldaláról a másikra. Ott ezt komolyabb sportos előélet nélkül jobb meg se próbálni.
Magyarország valahol középen helyezkedik el. Sokat javult a közlekedési morál, de a mindennapok feszűltsége feltehetőleg nagyon érződik a baleseti statisztikákban is.
Ottlaki Kababám 2011.11.04. 11:07:07
Egyébként zseniális, az elején a bemutatkozás hibátlan, rá is néztem a mellettem ülő 2 db kollégára. Úgy még ütősebb volt, hogy közben látom is az alanyokat (na jó, csak zenei ízlés(telenség)ben).
Édy, aki Endre 2011.11.04. 11:07:37
"Bevallom, nekem ez relevancia volt."
:)
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 11:07:45
Én ezt orosz változatban hallottam. Moszkva, piros lámpa, a merdzsó elé befurakszik egy szakadt lada. Merdzsósok ki baseball ütővel, beverik a lada szélvédőt. Ladások, és lebontják a merdzsót. Belügyisek voltak állami kocsiban.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 11:15:03
Ezt nyilván meg is kell ideologizálni. Ebből keletkeznek a különböző adók befizetéséből eredeztethető többlet jogok.
Én már most várom a chips adóhóz köthető übermensch filozófiák virágzását.
- Bazzmeg, én csak ebben a hónapban 30k népegészségügyi adót perkáltam be, nehogy má egy retkes vegának annyi jogai legyenek, mint nekem.
- Aki gondol a szüleire, az mogyorós csokit zabál nutellával. A zugsütemény gyártásából nem lehet kismillió nyugdíjat kifizetni.
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 11:20:53
benoke77 2011.11.04. 11:24:32
"a mi befizetett forintjainkból épülnek nektek a szép új utak, alagutak, hidak, kerékpárutak, járdák, biztonságos gyalogosaluljárók - kerülnek ki a jelzőlámpák, jelzőtáblák, tartják karban az átkelőket, festik fel nektek a zebrát"
Mer a gyalogos nem fizet adót szerinted? Ezt a Fazekasban vagy a Közgázon tanították?
Javaslom nézz körül Svájcban, hogy hogyan viselkednek a gyalogosokkal szemben.
Egy autós.
UI:"Szépen kérlek, légy tekintettel a járdán parkoló autókra! Ha a babakocsid nem fér el a házfal és a lökhárító között; ha te nem tudsz átbújni anélkül, hogy összefogdosnád-maszatolnád az autómat, akkor ne is erőltesd!"
Gondolod a gyerekemet az úttesten fogom tolni mert te bunkó vagy. Még a tükröd is lerugom:D Nincs elég parkolóhely? Ez van.
vitaygeorgina 2011.11.04. 11:25:38
évuska 2011.11.04. 11:28:18
mrbateman 2011.11.04. 11:28:28
Ja megjöttek a barátaink, lássuk hülye a poszter, vagy teljesen igaza van! Uraim a téteket!
vitaygeorgina 2011.11.04. 11:29:10
Külön ütném azért, mert a "pöppet" kifejezést használja, ez nekem valamiért különösen taszító.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 11:30:09
vitaygeorgina 2011.11.04. 11:32:31
Amúgy én a "posztoló hülye" nagyobb arányára fogadok azzal a kiegészítéssel, hogy jönnek majd azok is, akiknek legszívesebben az összes biciklist kiirtanák a világból.
ZOH 2011.11.04. 11:32:42
mrbateman 2011.11.04. 11:33:30
Ja illetve 1 év után a Balettintézetbe kellene menni járástechnikából, aki csak kicsit is csámpázik azt kibasszák!
titan 2011.11.04. 11:33:34
Bélabáttya (törölt) 2011.11.04. 11:33:41
Két autóm van. Az egyik hobbiból, kisebb, vigyorgó mászkálásra, a másik hurcolásra.
Zömében a belvárosban élek, ott is dolgozom, az esetek többségében gyalog járok. Amikor mégsem, olyankor bejövök a város valamelyik kényelmesen elérhető pontjára vagy a megszokott ismerőshöz, otthagyom a kocsit, és ismeg gyalog, vagy - az igen rühelt - BKV-val megyek tovább.
És vagyunk még ezzel páran hasonlón...
s 2011.11.04. 11:33:57
vitaygeorgina 2011.11.04. 11:35:29
Az élet minden területén vizsgázni kellene. Már születéskor kellene kezdeni. Aki nem megfelelően sír, kakál vagy nem alszik eleget, azt visszanyomjuk az anyjába.
Egyébként sokat hallom ismerőseimtől, hogy kellene szülői vizsga, merthogy szülőnek lenni a legnehezebb feladat, és mégis bárkinek lehet gyerek csak úgy, és ez azért milyen már.
bes3 2011.11.04. 11:36:34
"(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."
III. RÉSZ
A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok
Gyalogosok közlekedése
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
2011.11.04. 11:36:51
Mert így azonosíthatatlanul szabálytalankodhatnak, milyen dolog ez!
pfekete101 2011.11.04. 11:36:56
+ 1 komment a "2. Zebrahoz":
"Nota bene: a lámpa nélküli zebra csak egy kijelölt hely az átkelésre, ahol én átengedhetlek Téged - ha úgy tartja kedvem."
Sorry, de szerintem ez nem igaz. Meghogy _kedv_.
Lenry 2011.11.04. 11:38:18
Dzsoni Kráncs 2011.11.04. 11:38:24
Nekem a legrosszabb tapasztalataim Marokkóban voltak,alig léptük át a határt,kb.20 km-re voltunk Ceutától,máris frontálisan ütközött a minket előző a szembejövővel.Az út menti szakadékok mindenütt autóroncsokkal voltak tele,persze lehet,hogy a megunt roncsokat is oda lökték.Marrakeshben pedig majdnem elütött egy kibaszott motoros,mert volt pofám a zöldnél átkelni ezredmagammal,csak én nem vágtam,hogy itt egyenletes sebességgel kell menni és mikor megláttam a motorost leblokkoltam,úgy került ki,mint Alberto Tomba.
Egy barátom Nigériában dolgozott,egyik reggel elütött a busz egy embert,az utasok leugráltak,megnézték,látták nincs mit tenni visszaszálltak,elmentek,a hulla három napig ott volt mire elvitték.
pfekete101 2011.11.04. 11:39:19
diplomatuka 2011.11.04. 11:39:41
Cadena75 2011.11.04. 11:40:43
1) "Te elsősorban azért választod ezeket a közlekedési formákat, mert a személygépkocsit nem tudod Magadnak megengedni." - Nem, nem ezért gyalogolok. Hanem, mert feleslegesnek tartom, hogy olyan helyekre járjak autóval, ahol - ahogy te is említed- alig van parkoló. Üljek a dugóban, és fizessek a parkolásért ezreket, csak, hogy bebizonyíthassam, van autóm? Vagy, ha kiteszek magamra egy táblát, hogy van autóm, csak most éppen gyalog vagyok, akkor átengedsz majd a zebrán??????
2) "a lámpa nélküli zebra csak egy kijelölt hely az átkelésre, ahol én átengedhetlek Téged - ha úgy tartja kedvem." - Nem. Kötelességed átengedni, nekem van elsőbbségem.
3) " Szépen kérlek, légy tekintettel a járdán parkoló autókra! Ha a babakocsid nem fér el a házfal és a lökhárító között; ha te nem tudsz átbújni anélkül, hogy összefogdosnád-maszatolnád az autómat, akkor ne is erőltesd! Más járművéhez nyúlni több, mint tapintatlanság. Mibe kerülne a kocsit inkább az úttest felől megkerülni? Ugye semmibe?" - De, sokba kerülne, főleg, ha az út tele van olyan barmokkal, mint te, aki nem azon gondolkodik, hogy miért vagyok az úttesten, hanem zavarja őt, hogy az úttesten vagyok. Ha ne adj' isten, még baleset is lesz, akkor akár az én, a gyerekem, a szüleim vagy akár a te családtagjaid életébe is kerülhet. Képzeld, ha a feleséged a babakocsival épp a te autódat kerüli ki az úttesten. Ne, ne képzeld el.
De, ha a járdán parkolsz, akkor viseld a következményeit annak, hogy egy kedves babakocsis épp az autód megkarcolásával tudott ott csak elmenni.
Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.11.04. 11:42:18
2011.11.04. 11:44:17
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 11:44:17
A 2 méter magasságot, 1 méter szélességet, és fél méter hosszúságot meghaladó gyalogosra külön jelzés is kell jól látható helyen!
Édy, aki Endre 2011.11.04. 11:44:59
Offosként ide, ehhez: Mekkora kitolás ez a típusú hercehurca is. Jogfosztás meg ilyenek. Most képzeld csak el, hogy 14 évesként elég érettnek tartanak ahhoz, hogy szülj egy-két purdét és aztán próbáld is őket felnevelni, miközben a jogsid mexerzéséhez még nincs meg az érettséged. Sőt, ahhoz sincs meg a megfelelő érettséged, hogy a fülke magányában az egyik vagy a másik pártra add a voksod. Az nagy érettséget igényel. A purdénevelés meg "automatice" feltételezi, hogy érett vagy ezerrel. :)
És akkor arról még nem beszéltem, hogy köztársasági elnök csak x éves korod után lehetsz hivatalosan. :)
mrbateman 2011.11.04. 11:45:38
Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.11.04. 11:48:13
oltonyosrabszolga.freeblog.hu/archives/2011/06/23/Draga_gyalog/
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 11:48:39
@Édy, aki Endre: az egy fogós kérdés, hogy gyereket csinálni nehezebb, vagy köztársasági elnöknek lenni.
Amúgy valószínűleg terhes vagyok. Meggebedek egy üveg nutelláért, egy csomag háztartási kekszért és egy kiskanálért.
Intruder 1500 2011.11.04. 11:48:39
Ottlaki Kababám 2011.11.04. 11:49:07
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 11:51:35
mrbateman 2011.11.04. 11:51:59
Indokolt lenne továbbá az évenként orvosi (gyalogosalkalmassági vizsgálat) vizsgálat, mint az autóknál a műszaki, ahol fel lenne jegyezve a gyalogos testsúlya, 120kg felett pedig egyes utcákból kitiltanám őket.
Kiülök a kertehelyiségbe, hogy fizessem aát áfát, meg a jövedékit közbe nézzem a csajokat, erre ilyen hájas bálnák beúsznak a képbe!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 11:55:19
stf! 2011.11.04. 11:56:03
ezt az irományt tételesen, mert akkor én is abba a hibába esnék, hogy általánosítok és degradálok. Pedig intelligens ember ilyet nem tesz...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.04. 11:57:41
Amúgy ezt a túlfűtött gyalogos-kerékpáros-autós ellentétet sosem értettem, amikor még sosem vezettem Budapesten. De most már értem. Annyi tapló, szabályokra magas ívben szaró gyalogost, kerékpárost és autóst életemben nem láttam, mint akkor 1,5 óra alatt. Pedig jártam már sokszor a fővárosban, de többnyire gyalogosként, tömegközlekedéssel.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 11:58:30
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 11:58:36
Mestermunka.
katee 2011.11.04. 11:59:25
2011.11.04. 12:00:25
A folyton lelépő, vaksi, bizonytalan gyalogos nyugger viszont szabadon elüthető, ha ez a többi gépjármű haladását indokolatlanul nem zavarja és az utat nem rongálja. A holttest viszonyt - lehetőség szerint haladéktalanul - eltávolítandó az útról.
Babakocsis mamák, banyatankos nyanyák eszközeire pedig külön vizsga, ez egyértelmű!
tataugebu 2011.11.04. 12:01:20
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.04. 12:02:41
Édy, aki Endre 2011.11.04. 12:03:03
"Ja megjöttek a barátaink, lássuk hülye a poszter, vagy teljesen igaza van! Uraim a téteket!"
Szerintem ez valami tudatalattiság vagy mijafranc. Beírod, hogy jöjjenek... és jönnek is. :)
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 12:05:03
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.04. 12:05:31
Ilyen fokú intelligenciával, ami neked van, nem kellene kommentelned, így csak égeted magad. Esetleg ha elolvasnád, miről szól ez a blog?
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 12:10:01
Egy kisgyerek csontos feje viszont komolyan tönkre tudja vágni a motorháztető fényezését.
A legrosszabb viszont a banyatank, amit be kéne tiltani, mert életveszélyes. Ha nyolcvannal gázolsz nyuggert, a cekkere könnyen áttörheti a szélvédőt és személyi sérülést is okozhat.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.11.04. 12:10:56
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.11.04. 12:11:17
Édy, aki Endre 2011.11.04. 12:12:33
"az egy fogós kérdés, hogy gyereket csinálni nehezebb, vagy köztársasági elnöknek lenni. Amúgy valószínűleg terhes vagyok. Meggebedek egy üveg nutelláért, egy csomag háztartási kekszért és egy kiskanálért."
Ahogy elnézem a köztársasági elnökök eddigi tevékenységét - külön tekintettel az elsőre és a mostanira -, azt hiszem, hogy "abszolválható" még egy győzikének is az ekkora feladat. "Automatice." :)
A várandósságodra nem mernék fogadni, de ellenben az nagyon érdekelne, hogy a kiskanálért miért gebedsz meg? A nutellát és a kekszet értem, azok finomak. De a kiskanál?
Ez valami olajfinomító-szindróma? (5:32-6:32 innen: www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 12:12:37
mrbateman 2011.11.04. 12:15:46
Tehát sportolói/dolgozói/diák-nyugdíjas, ezek balesetvédelmi megfonotolásból eltérő színű láthatósági mellényt kötelesek viselni - a rendszámot nem eltakarva - mert ugye a sportolót még elütni is nehéz, csak kiröhögi az embert ha gázt ad és ráhúzza a kormányt, a dolgozó ellenérdekelt a baleset elszenvedésében (kieső munkaidő, stb), addig a diák lógni akar matekóráról, ezért az oktondi akár elém is ugorhat jelentős károkat okozva gépjárművemben, a nyugger meg simán balfasz totyog össze-vissza és nem mellesleg sokat veszi igénybe a járdahálózatot. Ezért a diákkal/nyuggerrel szemben a deffenzív vezetési technikákat javaslom, illetve remélem jövőre szarrá adztatják őket is!
Nevem Earl 2011.11.04. 12:22:24
Silent Bob 2011.11.04. 12:24:20
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 12:24:41
Nevem Earl 2011.11.04. 12:25:15
stf! 2011.11.04. 12:25:27
[c] 2011.11.04. 12:27:03
"Nem a Jobbik, hanem saját véleményét fogalmazta meg Tóth Péter amikor közölte: borzasztóan zavarják a kerékpárutak.
– Ha valaki kerékpározni akar, azt a városon kívül tegye meg – közölte. A Critical Massra utalva úgy fogalmazott: amikor fel van túrva Szeged, mi értelme van annak, hogy „néhány füves barom végighajtson a városon? Az ember azért találta fel az autót, hogy használja – jelentette ki."
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/mar_csak_a_jobbik_vett_reszt_a_szocialdemokrata_part_foruman/2248038/
stf! 2011.11.04. 12:27:42
Ha van, élvezed, de néha nehéz viselni, akinek nincs.
Linda Pass 2011.11.04. 12:27:53
Elijah_Baley 2011.11.04. 12:27:55
Egészen magamra ismertem :)
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.04. 12:28:28
Fizessen az autós! Persze.
Stitch 2011.11.04. 12:28:47
A kilelölt gyalogosátkelőhelyen KUTYA KÖTELESSÉGED ÁTENGEDNI,EZ TÖRVÉNY!!!!!!!!Ha mi át akarunk menni és te rálépsz a gázra "jelezvén" elégedetlenséged annak előbb vagy utóbb 1 szép csekk vagy 1 baleset illetve 1 kiadós verés lehet a jutalma!!!!!!A ZEBRÁN MEGÁLLNI VÁRAKOZNI TILOS UGYAN ÚGY AHOGY VASÚTI ÁTKELŐHELYEN-TEHÁT HA TUDOD HOGY NEM HAJTHATSZ ÁT RAJTA MERT MEG KELL ÁLLNOD A TORLÓDÁS MIATT AKKOR NE IS INDULJ EL-TÖRVÉNYBE VAN FOGLALVAHa te,a járdára parkolsz(AMIT SZINTÉN TÖRVÉNY SZAB MEG HOGY HOL TEHETED MEG-TÁBLA JELZI-VEGYÉL SZEMÜVEGET HA NEM LÁTOD)akkor meg se lepődj ha valaki összetapizza a biztos baromi drága autódat(mert te megteheted hogy vettél mi meg nem)vagy éppen összekarcolja a babakocsival MERT A JÁRDA A MIÉNK!!!!!!!!!!!ENNYIT A KÖLSÖNÖS TISZTELETRŐL!!!!!!!
UI:KRSZ MEGTANULÁSA,ÚJRAOLVASÁSA JAVASOLT!!!TE VAGY A NAGYOBB NEKED KÉNE VIGYÁZNI RÁNK,VAGY A CSECSEMŐ VIGYÁZZON A SZÜLŐKRE?????
A diplomád,végzettséged,zenei ízlésed(ami nemes egyszerűséggel NEKED NINCS) nem bizonyítja az inteligenciádat!!!!!AZ IROMÁNYOD VISZONT IGEN!!!!!!!!!!!
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 12:28:48
Édy, aki Endre 2011.11.04. 12:29:59
Ha van, élvezed, de néha nehéz viselni, akinek nincs."
Eszembe jutott a Good Morning Vienam egyik jelenete. Vóálá!
Lt. Steven Hauk: Sir, in my heart, I know I'm funny.
szgy 2011.11.04. 12:30:35
ezután már nem is kell az írót minősíteni, megtette ő maga.
mrbateman 2011.11.04. 12:30:36
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 12:30:43
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 12:31:45
[c] 2011.11.04. 12:32:35
stf! 2011.11.04. 12:33:35
Stitch 2011.11.04. 12:34:09
Nevem Earl 2011.11.04. 12:34:22
Tapogatott Kukorica 2011.11.04. 12:35:37
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 12:35:56
Szerencsére ezek a mószerolási kísérletek általában sikertelenek, mert az erdőőrök egyszerűen kiröhögik őket.
Nevem Earl 2011.11.04. 12:36:58
pisketer 2011.11.04. 12:38:28
10évvel vagyok nálad fiatalabb, én is elvégeztem már az Egyetemet, jó munkám van, rendes fizetéssel. 6 éve mióta elköltöztem otthonról nincs tv-m. A zenei ízlésem stílusokkal nem tudom leírni de a nyitottságom néha engem is meglep. A kivétel talán csak a tömegeknek gyártott populáris maszlag amit próbálok kerülni.
Első számú dolog, te úgy tekintesz magadra autósra mint aki felsőbbrendű, megoldod a társadalmi, gazdasági problémákat... Először is szeretném kikérni magamnak azt, hogy azért járok gyalog-biciklivel mert csóróbb vagyok, egyrészt ez valószínűleg nem igaz, másrészt baromság, megtehetném, hogy vegyek egy autót fent tartsam használjam, de nem teszem figyelj: Budapest belvárosában dolgozom, mivel gondolkodom megpróbáltam olyan lakhelyet választani, hogy elérhető legyen autó nélkül.(I.kerület(10perc tömegközlekedéssel, 30perc gyalog, 10perc bringával)) Így több időm marad nap mint nap, és még számtalan előnye van annak ha a városban laksz.
Itt azért érdekütközések vannak:
- Te úgy érzed az az érdeked, hogy autóval járj mert ez egyrészt szerinted kulturált módja a helyváltoztatásnak, de főleg kényelmes neked.
- A közösségnek alapvető érdeke a tiszta levegő...
Másrészt azokat az utakat amit abból az adóbevételből újítanak föl amit befizetsz, azokat tönkre is teszed. AZT pedig, hogy a belváros csodálatos homlokzatai amit egyel nagyszerűbb őseink építettek, egyszínű feketék a mocskodtól azt hiszem nem futja ki a súlyadó.
A másik, ha dúgóvan és "csorogtok" akkor sem állsz meg a zebrán. Mert látod az előtted lévőt meg a sort, és kész. Figyelj oda.
Ha a járdára parkolsz, úgy hogy nem fér el melletted a babakocsi és elvárod tőle, hogy menjen le az útra akkor egyszerűen bunkó vagy. A babakocsis le fog menni ha nem fér el. De te ettől még bunkó vagy.
Az egész írásod dühít, olyan elképesztő ostobaságnak tartom amit csinál az a sok autós akik egyedül ülnek a kocsiban a dugóban szentségelnek dudálnak, persze, hogy bringával sokkal gyorsabbak az emberek. Abba meg bele sem gondolsz, hogy az olaj elfogy, előbb vagy utóbb elfogy, de előtte drágább lesz, sokkal, szóval ha nem változtatsz a szokásaidon, akkor eltankolod az összes pénzed, ettől feszült meg depressziós leszel, kihull a hajad, a feleséged nem fog szeretni, és mehetsz majd hétvégente a gyerekekért, kocsival!
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 12:39:14
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 12:39:21
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 12:40:04
@tea fan: Kisasszony! Rájönnek maguktól is, addig meg színesítik a kommenteket!
Édy, aki Endre 2011.11.04. 12:41:13
Lt. Steven Hauk: Sir, in my heart, I know I'm funny. :)
El Topo (Sgt. Elias) 2011.11.04. 12:42:23
ex-dr. vuk 2011.11.04. 12:43:20
mrbateman 2011.11.04. 12:43:31
Hát ha annyira szeretik az a kurva erdőt, akkor legalább a lehullott levelet összehúzkodhatnák, mint mindenki otthon a kertben, de nem ott rohad évek óta, szarnak rá, csak a másikat lesik - ahogy te is mondod - hogy mibe tudnak belekötni!
Csináljanak betonutakat, h. kocsival is bemehessek, sokszor sokkal rövidebb lenne!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 12:43:53
Már majdnem hozza a poszt ellentetjét.
Stitch 2011.11.04. 12:44:15
Édy, aki Endre 2011.11.04. 12:44:16
"Én azt hittem, hogy a gyalogosok és autósok közti konfliktusról szól ez a blog, de megtisztelő, hogy mindenki az intelligencámmal van elfoglalva. Ezek szerint van..."
Most elkeserítő dolgokat fogok leírni. Modorosan. Automatice.
Adegy: Nem arról szól.
Adkettő: Nem azzal vannak elfoglalva.
Adhárom: Ne végy rá mérget, hogy van, hiszen a beírásod mást mutat.
Nincs örihari, ugye? :)
ccvv 2011.11.04. 12:46:34
A magam részéről van autóm, de a belvárosba azért nem megyek be autóval, mert az fxxság, nem azért, mert nem engedhetem meg magamnak. A KRESZ a tisztelt posztoló számára valószínűleg teljesen ismeretlen - de inkább nem folytatom. Elnézést, az összes kommentet egyszerűen nem volt időm végigolvasni. Csípjetek meg! Ezt a posztot ugye tényleg csak viccből írta?!
Édy, aki Endre 2011.11.04. 12:46:54
"Az egész írásod dühít, olyan elképesztő ostobaságnak tartom amit csinál az a sok autós akik egyedül ülnek a kocsiban a dugóban szentségelnek dudálnak, persze, hogy bringával sokkal gyorsabbak az emberek. Abba meg bele sem gondolsz, hogy az olaj elfogy, előbb vagy utóbb elfogy, de előtte drágább lesz, sokkal, szóval ha nem változtatsz a szokásaidon, akkor eltankolod az összes pénzed, ettől feszült meg depressziós leszel, kihull a hajad, a feleséged nem fog szeretni, és mehetsz majd hétvégente a gyerekekért, kocsival!"
Az ember azt hinné, nem túlzottan nehéz feladat a szöveg elolvasása és az olvasott szövegnek a blog címével történő összehasonlítása után a következtetéseket levonni. :)
mrbateman 2011.11.04. 12:47:02
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.04. 12:47:50
nebaszki, felcsináltalak??? csak a pénzem kell neked, te céda!
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 12:48:08
2011.11.04. 12:48:20
Az ember egész héten hajt, hétvégén kikapcsolódna, sportolna egy kicsit, ettől a sok hülye természetjárótól meg már azt sem lehet!!!
vazze... 2011.11.04. 12:48:56
usernev 2011.11.04. 12:49:21
"Az általános közvélekedés szerint a zebrán mindenkor elsőbbsége van a gyalogosnak, és bármikor csak úgy átmehet rajta. Nota bene: a lámpa nélküli zebra csak egy kijelölt hely az átkelésre, ahol én átengedhetlek Téged - ha úgy tartja kedvem. Mielőtt lelépnél az úttestre, nézz körbe és várd meg, amíg az összes autó elhalad - és ha már nem jön senki, akkor átmehetsz. "
A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van — kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is — az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
Ha már felsőbbrendűséged tudatában kiokítod a többi közlekedőt, legalább nézz utána. Köszönöm.
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 12:49:43
Az egyéni vállalkozó gyalogosok a cipősarok kopásából adódó költségeiket elszámolhatják, természetesen csak akkor, ha a gyalogosan megtett méterek jól dokumentálhatóan a vállalkozás tevékenységi körébe tartozó üzleti céllal tétettek meg, és a lépések számát a vállalkozás eszköz nyilvántartásában szereplő céges cipő menetlevelében gondosan dokumentálták. Egy cég minden munkavállaló után egy pár lábbelit jelenthet be céges lábbeliként, kivétel ha a vállalkozás tevékenységi körébe beletartozik a terepi munka, így pl. geodéták, régészek, erdészek a bakancsaikat is nyilvántartásba vehetik.
Találjuk ki együtt Magyarországot, agyaljunk közösen egy átláthatóbb, egyszerűbb államért.
hunvamp 2011.11.04. 12:50:47
eöeöe 2011.11.04. 12:53:52
Valamint azt is figyelembe kellene venni, hogy mihelyst megszerezte valaki az Uralját és azzal közlekszik a városban, akkor TE hiába fogsz épp akár autóban leledzni, a miheztartás végett az illető úgy hajthat át rajtad, mint macskát szarni.
Aztán még vissza is tolathat párszor, nyomatékosítandó, hogy a nagyobb kutya.
stf! 2011.11.04. 12:54:16
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 12:55:18
- Igen, én is a Fideszre szavaztam.
- Nem, mert nekem magas az intelligencia hányadosom.
- Gyurcsány, takarodj!
mrbateman 2011.11.04. 12:56:39
Hát akkor már nehogy elszámolhassa a cipőkopási átalányt a a gyalogos, utána meg a kenyeret, tejet, parizert is majd el akarja költségelni, mert neki az az üzemanyag!
Az évenkénti rendszeres járásalkalmassági vizsgálat illetékét, a menetlevél-tömb, gyalogrendszám, felségjelzés költségét elszámolhatja mást nem!
stf! 2011.11.04. 12:57:05
GUP 2011.11.04. 12:57:13
(egy autós)
eöeöe 2011.11.04. 12:58:29
Ez elég rossz vicc...
ex-dr. vuk 2011.11.04. 12:58:54
en azt sem ertem, hogy ekkora seggfej mit keres a donteshozok kozott.. de legalabb tudjuk miert iylen a kerosok helyzete az orszagban.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 12:59:14
2011.11.04. 12:59:39
A Ptk. kiegészítendő továbbá azzal, hogy a picsa/csöcs bámulásből eredő, ráfutásos koccanások, ütközések minden költségét az azt okozó (csöcs és/vagy picsatulajdonos) gyalogos viseli, hiszen kihívó megjelenésük egyértelmű ok-okozati összefüggésben áll a bekövetkezett kárral.
stf! 2011.11.04. 13:00:19
Remélem, egyik szülő sem olvasta!
benkoo 2011.11.04. 13:04:01
dez01 2011.11.04. 13:04:03
Be kell vezetni a fizetős járdát! A gyalogosok a meglévő parkoló automatákban fizethetnének, vagy vehetnének persze napi/heti/havi éves bérletet is......
A befolyt pénzt pedig lehetne aluljáró építésre fordítani.... amik használata persze plusz díjas lenne.....
Ez az intézkedés automatikusan növelné a gyaloglás presztizsét is, hiszen mint tudjuk az ingyenes dolgok sohasem elismertek.....
gyilkos fűegér 2011.11.04. 13:04:20
(Felállva, ütemesen tapsol)
Jézusom, az emberünk olyan irritálóra sikerült, hogy szó szerint felállt a szőr a hátamon. Grat.
Leskin 2011.11.04. 13:04:55
Azokról is születhetne egyszer egy poszt, akik nem értik miről is szól.... :)
2011.11.04. 13:06:28
czinimini 2011.11.04. 13:06:28
Nem sok nyomot hagytak azok az iskolák.
Nagyzee 2011.11.04. 13:07:49
bes3 2011.11.04. 13:08:26
6. pont: igazából a kromofág való a járdán szabálytalanul parkoló autókra, nem tapizó kézlenyomat.
VOlt már hogy a troliról nem tudtam leszállni a büdösbunkó miatt a babakocsival, ott parkolt a hülyéje a trolimegállóban a járdán. SZEMBEN a 14. ker rendôrkapitánysággal, mellékesen.
Egy fess fiatalember segített a babakocsit a gépkocsi motorháztetejére emelni, majd onnan le.
Kedvem lett volna megcsiszolgatni a büdösbunkó kocsiját, csak hát úrilány ilyet nem tesz. De ha valaki meg igen, teljesen megértem :)
Lenry 2011.11.04. 13:10:50
Tóth Manci 2011.11.04. 13:10:55
Elnézést a Fazék nevében, sajnos, ilyen csökkenteket is felvesznek (fevettek) néha, oszt még tovább is tanulnak...
KRESZ az még ugyan nem megy neki.
Egyszer szálltam ki megenni a mögöttem dudáló idiótát, és milyen jól esett!
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 13:11:11
Már várom a rendeletet, mely tételesen felsorolja táblázat szerűen hogy a gyalogos vállalkozói tevékenységhez (GYAV) kapcsolódóan a vállalkozó a lábméret indexének (testtömeg/hanyas cipő) megfelelően naponta hány kalória tápanyag költségkénti elszámolására jogosult, valamint hány méter közepes minőségű klozetpapír áfáját igényelheti vissza, hogy a káros anyag kibocsátásról se feledkezünk meg. Természetesen a táblázatot korrigáló szorzattal kell kiegészíteni, hisz könnyen belátható, hogy a GYAV más-más energia igénnyel bír sík terepen, mondjuk Szegeden, mint Pécsett, a Gólya-dűlőben szorólapozva. Még néhány ösztönző, családsegítő etc. elem, és kész is vagyunk, hisz a társadalmi igazságosság szempontjából nem mindegy, hogy a GYAV-ot végző 41-es lábú, 68 kg tömegű, napi 800 kcal tápanyagot elszámoló, 1,5 méternyi klozetpapír-áfa visszatérítése jogosult személy tagja-e a roxolán kisebbségnek, nevel-e egyedül gyereket, hadiárva-e netán, illetve hozott-e ki kutyát menhelyről az elmúlt 3 adóévben.
HighTroller 2011.11.04. 13:11:32
annyit tennék hozzá, hogy szerintem a Scorpions Prodigy Tankcsapda kombó üt mint a Zipariáram.
köszönöm.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 13:12:39
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.11.04. 13:13:42
Igazán meglepett, hogy már a déli harangszó előtt láttunk bemásolt törvényerejű rendeletet, de csak utána jelent meg a KUTYAKÖTELESSÉGED kifejezés.
gyilkos fűegér 2011.11.04. 13:14:50
Seraphin 2011.11.04. 13:15:22
dragonhunter 2011.11.04. 13:15:36
no azóta én is gyakorlom itthon a nagy fekete autómmal.állati jó szórakozás nézni az értetlenkedő arcokat.gyakoroljátok Ti is,jó buli.
ili810 2011.11.04. 13:17:41
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.11.04. 13:19:52
Ha egyszer ez a kormány lesz olyan bátor és kreatív, hogy hatóságilag büntesse az indokolatlan nagybetű- és írásjelhasználatot, akkor rátok nőkre szomorú évek köszöntenek majd.
stf! 2011.11.04. 13:20:18
Gergoooe 2011.11.04. 13:20:43
Ez qrvára nem állja meg a helyét!!
Én azért választom, mert szemben veled, inkább lemondok mindenféle kényelmi dolgokról, amit a kocsi nyújt a tömegközlekedéssel szemben azért, hogy gyermekeimnek is legyen hol felnőnie!
Ellentétben veled, én inkább csak akkor ülök autóba, amikor a távolság vagy egyéb okok (pl: nagy bevásárlás) megkívánják.
Teljesen tévedsz abban, hogy nem tudom megengedni a kocsit magamnak. Sőt, igen jó kocsim van és még azt is megengedhetem magamnak, hogy ne kint az utcán kelljen sínylődnie, ellentétben veled, hanem garázsban, a vadbarmoktól elzárt helyen tartsam.
Kultúra terén neked, mint autósnak sokkal többet kell fejlődnöd, mert parasztok vagytok. Én, aki szintén mindkét oldalt gyakorlom és nem vagyok elfogult az általad favorizált kényelem iránt, bőven meg tudom ítélni, hogy a hiba a TE készülékedben van.
Az irományodat teljes mértékben visszautasítom és szégyen a Fazekasra nézve, hogy ilyen nevelést ad a diákoknak!
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.04. 13:21:02
voher vejszt du dasz? ikk habe mikk dokk nikt áuszgecógen :)))
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 13:21:18
Vasat eszel, szöget szarsz,
Ezért vagy ily kemény arc.
Pills here! 2011.11.04. 13:21:44
Közel kétszáz komment, és nem érti, még mindig nem érti és komolyan veszi.
Édy, aki Endre 2011.11.04. 13:21:58
Jejeje! :)
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.04. 13:22:57
ikk könnte auh ejn tunte zájn :)))
titan 2011.11.04. 13:23:11
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.04. 13:24:07
(Az elso negy ponttal amugy tokeletesen egyet is ertek)
Don Quixote de la Ferko 2011.11.04. 13:25:13
Napi rendszerességgel nyílnak a posztok, ahol a legfőbb foglalatosságnak az auót-bringás-gyalogos-motoros ellenségeskedés kitárgyalása számít.
Csak ennyire futotta a közgázon,
Édy, aki Endre 2011.11.04. 13:25:35
Az "olvastán" modorosnak számít? Remélem. :)
titan 2011.11.04. 13:26:17
arongeri 2011.11.04. 13:27:27
tomware · http://tomware.blog.hu 2011.11.04. 13:28:03
Persze, ennek lehet kellemetlen következménye is. lásd az "Egyetemista határozó" blogot...
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 13:28:20
Frankofil 2011.11.04. 13:28:38
musi 2011.11.04. 13:29:10
fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.11.04. 13:29:47
Mindenesetre a cikkben remekül bemutatnak egy tipikus magyar mentalitást: én közlekedem, én menni akarok, úgyhogy mindenki, aki ebben akadályoz(hat), az húzzon előlem a picsába, és ereszkedjen térdre hálaadó imára, amiért nem ölöm meg.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 13:31:58
stf! 2011.11.04. 13:33:03
Ha meg így van, akkor jelentkeznie kellene Modor Tibinek az első útba eső pártközpontban. Vagy már onnan ír? És akkor ennyit ér ez az ország.
cso zsi 2011.11.04. 13:35:09
www.metropol.hu/images/2010/01/1263638924_gyalogos_berlet.jpg
www.metropol.hu/cikk/512751
Csabeee 2011.11.04. 13:36:57
Frankofil 2011.11.04. 13:38:29
Na ez már haladás,fuss neki még egyszer.
aribeth 2011.11.04. 13:38:31
"A zenei mindenevőség pedig az igénytelenség kézzelfogható bizonyítéka."
A "mindenfélét meghallgatok" azt is jelentheti, hogy "minden műfajban van 5-10, jobb esetben pár száz darab, amit nagyon szeretek, a többitől megfájdul a fejem". Előadókat is csak ritkán tudok sztárolni, mert egy lemezről átlagosan 0-2 dal tetszik, a többi rémálmaimban se térjen vissza. :)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 13:39:30
Édy, aki Endre 2011.11.04. 13:43:02
stf! 2011.11.04. 13:43:57
Ehhez kár volt a Fazekas meg a Közgáz. Én azt hittem, az ember attól ember, hogy másokat is
annak tekint. Valóban, Modoros nem ez a kategória.
csócspöts 2011.11.04. 13:44:21
Hozzátenném még, hogy szerintem egy csomó Gyalogos feleslegesen megy át a másik oldalra...Csak körül kéne nézi bazmeg és lehet, hogy 50 méter múlva van azon az oldalon is egy olyan üzlet, ahol simán megkapja amit akar, vagy tessék felszállni egy buszra, menni egy kört, aztán máris a másik oldalon vagy...ennyi
a másik ami még idegesít, hogy az ezer éves emberek alig tudnak átcsoszogni a másik oldalra, én meg napi 1 litykó benyával többet elhasználok emiatt amíg várok rájuk, meg utána gyorsítok ki, hogy elérjem még a zöldet a másik lámpánál, aztán persze, hogy már a piroson kell átmennem, kockáztatva a bírságot...
az 1 kiló farhátat meg a zsemlét meg lehet venni a közeli kisboltban is, a fasznak kell a másik oldalra átmenni??
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 13:45:16
neuromanc 2011.11.04. 13:45:40
DE bizony! praktikum is, felelős gondolkodás is. És nem szokásom "felelőtlenül sétálgatni, általában céltudatosan tartok valamerre gyalog. By teh way, miért kellene tisztelnem valakit CSAK AZÉRT, mert éppen autóban ül?
2.Zebra:
A közlekedési szabályok azért vannak, hogy betartsuk őket. Te is, kedves 35 éves budapesti férfi. Nem fogok hálálkodni, ha megállsz a zebránál,hiszen meg KELL állnod, és kész.
3. Piros lámpa:
Egyetértek, és hozzátenném: rád nézve is kötelező. Tehát: ha én elindulok zöld jelzésen, de két lépéssel a járda előtt sárgárs vált a lámpa, ne húzd rám az ócska csotrogányodat káromkodva. A sárga neked is sárga, várd ki szépen a zöldet.
4. Közteherviselés:
A poszt legostobább része, ráadásul bicskanyitogató. SENKI nem visel több közterhet CSAK AZÉRT, mert autóval jár. Több olyan gyalogosan közlekedő embert ismerek, aki garantáltan több adót perkál havonta, mint sok minimálbérre bejelentett autós vállalkozó. És még a környezetet sem szennyezi, ergo nem növeli az ezzel kapcsolatos állami és egészségügyi kiadásokat
5.Kulturált átkelés:
Miért engem érdekeljen, hogy egymás farába szorultok a kereszteződésnél? Én is sietek, ráadásul minél rövidebb ideig akarom beszívni a járgányitokból áradó büdös mérgező gázt. Ergo: átmegyek, amikor tudok és kész. A gyalogátkelőn, természetesen, amelynek neve ezért nem autósátkelő. Érted?
6.Kulturált közlekedés a járdán:
Csak egy kérdésem van: mit tegyen pl. az a babakocsit toló gyalogos (képzeld, van ilyen is!), aki a budapesti Belváros egyik - másik utcáján a házból is alig tud kilépni a járdára felnyomakodott autók miatt? Másszon át a kocsikon? Repüljön? Közlekedjen az úttesten? Tudom, azt mondanád, maradjon otthon...amekkora egy orbitális paraszt vagy.
Ennyi.
Frankofil 2011.11.04. 13:47:40
Ne hagyd abba!
neuromanc 2011.11.04. 13:49:59
Frankofil 2011.11.04. 13:50:36
Édy, aki Endre 2011.11.04. 13:52:05
miértmiért 2011.11.04. 13:52:44
Frankofil 2011.11.04. 13:53:37
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 13:53:38
A posztot egy kitalált személy szemszögéből írta meg a szerző. Nem érdekes, hogy melyik iskolákat jelölte meg. Nem érdekes a véleménye sem. Ami érdekes, az a stílus, az érvek felépítése, a szóhasználat.
Lehet, hogy ezt te nem tartod humorosnak, de egy nemlétező személlyel akkor se lehet vitatkozni. Nem hozz szégyent semilyen iskolára, és az autósokra sem.
Talán azokra hozz, akik egyetértenek ezekkel az érvekkel, vagy hasonlóan értelmetlen és modoros ellenérveket hozznak fel megcáfolásukra.
xenuka 2011.11.04. 13:54:46
Frankofil 2011.11.04. 13:55:48
Pontgyűjtőd van?
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 13:56:09
Maretz 2011.11.04. 13:57:01
szita szita péntek 2011.11.04. 13:58:57
A szövegben SEMMI sem volt, ami ezt indokolná. A legdurvább általam használt szó a "kekec" volt. Mely szavak vannak tiltólistán? Esetleg a vicc?
Maretz 2011.11.04. 13:59:14
Neked se esik le koma, hogy ez egy karikatúra-blog?:D Imádom amikor a sok gyengeelméjű elkezd vitatkozni a posztokkal:D
grgrgr 2011.11.04. 13:59:58
Hát nemcsak azért nem jár autóval a társadalom bizonyos, egyáltalán nem kicsi rétege, mert nem engedheti meg magának, hanem mert nincs jogositványa - ennek sokféle oka lehet, nem véletlenül kell egészségügyi vizsgálat a jogsihoz... mondjuk látásvizsgálat. A szintévesztők pl. nem kaphatnak jogsit, akkor se, ha milliomosok. Meg aztán vannak néhányan olyan szerencsések, hogy hosszú élet adatott nekik és nagyon megöregedtek... de az eszük még helyén van, és a csökkent reflexeikkel, remegő kézfejükkel, stb. nem ülnek már volán mögé... Jómagam rendszeresen gyalogló és tömegközlekedő is vagyok, (két kocsira tényleg nem mindenhol telik) szóval, állitom, hogy a gyalogos átkelőket kifejezetten a fitt, huszas éveiket élő sprintereknek üzemeltetik, mert egy bottal járó, hat hétig gipszre itéltetett lábszártöröttnek esélye sincs, pedig gyorsabban fut ám, mint a szomszéd nyolcvanéves néni... kifejezetten nehéz és problémás feladat egy idős embert gyalog elkisérni a napi bevásárlást lebonyolitani... jahh, egyedül meg aztán végképp nem engedjük el.. egészen borzalmasnak és felháboritónak tartom a járművezetők hozzáállását, tisztelet a kivételeknek ... a sofőr zuhogó esőben is száraz helyen üldögél, de az a kiskölyök, aki a suliból hazafelé megy, ázik...és néha negyedórákat vár, mire átmerészel menni az úttesten, ha ott épp nincs lámpa... senki nem áll meg, nem engedi át... amúgy akkor se, ha az anyja kiséri... akkor együtt áznak... és ha netán akad egy sofőr, aki végre megszánja, és átengedi, akkor mögötte harsány dudaszóval jelzik, mekkora barom is ő... az, hogy képes vagy kifizetni a méregdrága benzint, nem jogosit fel ekkora önzésre és nagyképűségre, mint amit ebben a posztban előadtál...
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 14:00:39
Tj66a 2011.11.04. 14:02:34
Frankofil 2011.11.04. 14:02:50
atila68 (törölt) 2011.11.04. 14:03:26
Én itt elakadtam.
Volt aki tudta folytatni?
kertesz 2011.11.04. 14:04:27
Édy, aki Endre 2011.11.04. 14:04:54
Beírásod olvastán meg kellett állapítanom: igazad van.
Most is. Mindig is. :)
blur7 2011.11.04. 14:06:05
bunkobill 2011.11.04. 14:09:39
stf! 2011.11.04. 14:10:21
Senkinek sem kell már az értelem.
blur7 2011.11.04. 14:11:26
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.11.04. 14:11:33
Pepin bácsi 2011.11.04. 14:11:44
A poszt meg büntet. Gratulálok Tibi
ex-dr. vuk 2011.11.04. 14:11:54
Szoval sosem fogom sajnalni a befizetett penzeket (es amikor en fizetem sincs vele bajom). Ez ennyibe kerul, nem kotelezo.
qrisz 2011.11.04. 14:12:37
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 14:13:03
Amúgy meg amúgy. Minél drágább a folyékony arany, annál több jogom van jogosnak lenni. Le a prolikkal a közösségi közegekből. Éljenek a gazdagok, bár halkan jegyzem meg hogy helikopter.
Elnézést minden kedves régi rajongómtól, de páran kihozták belőlem az állatot.
PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2011.11.04. 14:13:09
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 14:14:16
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.04. 14:14:28
voher vájszt du, dassz ikk kájn hélium ájngecógen hatte?
Frankofil 2011.11.04. 14:14:50
Én úgy tudom,hogy a 80 előtti jogsikat már kivonták a forgalomból,így tilos blogolni.Újra kell vizsgázni.(vagy olvasni és azt értelmezni)
qrisz 2011.11.04. 14:15:01
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 14:15:40
2011.11.04. 14:15:46
Ám itt jön képbe, hogy az idő pénz.
Apropó, kötelező téligumit a biciklikre! Elcsúsznak, elütnek egy öregasszonyt, amitől az súlyos sérülsét szenvedhet.
Rendszámot a biciklikre! Hogy beazonosíthatóak legyenek!
Biztosítást a biciklikre! Hisz a biciklis nem fog fizetni ha nekimegy a kocsimnak és behorpasztja, bár úgy is kiverem belőle a pénzt.
Kötelező kellékek megkövetelését súlyos pénzbírságokkal!
Útadóba szálljanak be!
Kötelező szervizeltetés legyen előírva a bicó törzskönyvében!
Bicikli parkoló helyeken fizessenek percdíjat!
Sisak viselésének megkövetelése a biztonsági öv mintájára!
Gyorshajtáskor felelősségre vonás!
(Egy autózó és bicikliző polgártárs)
1kutya 2011.11.04. 14:18:14
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.04. 14:19:00
ezek azok a gyökerek, akik, ha megállok a zebra előtt, és átjófejkedem a gyalogost, meg akarnak előzni, és csak az én nyomorult autóm védelme menti meg a gyalogost a szörnyhaláltól. és ezek azok a gyökerek, akik engem akarnak elütni zebrán, bicikliúton és ahol csak a másik megállt, jófejkedő autós vasának a védelmében élem túl a kalandot.
szóval fejbelövés, kéthetenkénti ismétléssel.
remélem, a babakocsis maffia szarrárohasztja a verdáját.
Yeeger 2011.11.04. 14:19:19
Nagyon vicces! Királyság! :D
stf! 2011.11.04. 14:20:20
De látom, Téged borzasztóan zavar, hogy nekem van.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 14:22:14
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.04. 14:22:56
áhhh, lekk mikk ám árs.
kozi001 2011.11.04. 14:23:19
2011.11.04. 14:23:34
titan 2011.11.04. 14:25:45
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 14:27:13
@Brother Love: A tévedhetetlenség nehéz meló. :D
csócspöts 2011.11.04. 14:27:30
minek mászkálni az út mellett a szomgba? egészségtelen! babakocsit meg főleg minek kell ott tologatni? meg akarja mérgezni a gyerekét vagy mi?
ott a bébiszitter, ha el kell menni otthonról, aztán kész. ki kell választani közeli célpontokat, ahova mész ügyet intézni, lehetőleg azon az oldalon ahol lasz, szevasz.
Jó Estét 2011.11.04. 14:27:35
*Csak en vagyok helikopter
Dzsoni Kráncs 2011.11.04. 14:29:54
Édy, aki Endre 2011.11.04. 14:29:57
Tisztára Hauk hadnagy a Jó reggelt, Vietnáááámból. Neki is volt humorérzéke és ezt be is bizonyította, még ha beleszakadt is az erőlködésbe.
Amúgy az modoros, ha ideírom, hogy általában két dologra büszkék az emberek: a végzettségükre és az eszükre?
De mindig csak az egyikre.
Mert a másik hiányzik. :)
stf! 2011.11.04. 14:30:07
Az idők végezetéig...
stf! 2011.11.04. 14:32:13
Ez egy rossz hely.
qrisz 2011.11.04. 14:32:14
B-rocker (törölt) 2011.11.04. 14:32:18
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 14:33:27
Bert 2011.11.04. 14:34:07
kozi001 2011.11.04. 14:34:14
stf! 2011.11.04. 14:35:03
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 14:35:30
@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
Ti még mindig nem jöttetek össze? Nagyon helyes, ahogy itt turbékoltok. :D
cso zsi 2011.11.04. 14:37:18
www.youtube.com/watch?v=_K9AxO5t4BE&feature=player_embedded
levente49 2011.11.04. 14:40:33
Egyébként a kerékpáros valóban különleges teremtmény. Hónapokig autóztam a Bem rakpart - Árpádfejedelem úton. Számossal találkoztam, aki a kerékpárút és úttest (pl. Árpád-híd budai hídfő vagy Halász utcai lehajtó a rakpartra) kereszteződésében megállás nélkül, teljes lendülettel hajtott tovább, mert azt mondták, neki elsőbbsége van... Ezzel mit kezdesz?
Silent Bob 2011.11.04. 14:43:33
svájci néger 2011.11.04. 14:46:35
bunkobill 2011.11.04. 14:46:46
xenuka 2011.11.04. 14:46:50
A modorosoknak meg üzenem, hogy én egy "nyelvtannáci" is vagyok, de természetesen, ha esetleg 1000 évente egyszer én hibázom az csak jófej modorosság kizárólag. :)
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.11.04. 14:48:12
Édy, aki Endre 2011.11.04. 14:52:07
"A modorosoknak meg üzenem, hogy én egy "nyelvtannáci" is vagyok..."
A beírásod többi részének olvastán: feltétlenül. :)
Libidó 2011.11.04. 14:52:25
Hogy ez mekkora egy f@szság! Te jóóó ééég.
Amúgy meg minden autós gyalogos is.
"Te elsősorban azért választod ezeket a közlekedési formákat, mert a személygépkocsit nem tudod Magadnak megengedni."
Ezt muszáj volt megismételni, mert ekkora irdatlan nagy baromságot, tényleg nem minden nap olvas az ember.
room_101 2011.11.04. 14:53:37
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 14:54:42
levente49 2011.11.04. 14:56:51
Megadom, mert nem vagyok "embervadász".
De azt gondolom senki (autós, gyalogos, motoros, stb.) nem élhet vissza azzal, hogy neki elsőbbsége van. Nem egy olyan gyalogossal találkoztam, aki úgy lépett le a gyalogátkelőnél, hogy se jobbra, se balra nem nézett. De ilyen gondolkodással szinte mindenfajta közlekedési részvevőnél lehet találkozni.
Frankofil 2011.11.04. 14:57:28
(Amúgy ejtőernyővel dobtak ide?Ismered ezt a blogot?)
Édy, aki Endre 2011.11.04. 14:58:53
Olyan sokan vannak, hogy az embernek a szeme is görcsöt kap, miközben olvassa az okosságaikat. :)
Berkenye123 2011.11.04. 14:59:26
"Közgázon végeztem" ez pozitív vagy negatív? mi köze van bármihez is?
Silent Bob 2011.11.04. 14:59:42
Gyalogosnak miért kéne körülnézni a zebránál? KRESZ szerint úgy kell megközelítened, hogy meg tudd adni az elsőbbséget.
neuromanc 2011.11.04. 14:59:53
Oszt miért ne írhatnék? koma? Legfeljebb nem olvasod el.
Amúgy pedig gyengeelméjű a kedves mamád.
Szép napot!
Frankofil 2011.11.04. 15:01:32
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 15:01:43
vulpes dolosus 2011.11.04. 15:03:56
Az autós nem ad be többet a közösbe: az okozott környezeti és egészségügyi kárt téríti meg.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 15:04:45
Frankofil 2011.11.04. 15:08:11
ex-dr. vuk 2011.11.04. 15:08:16
(lenne nemi ismetles, pl. az adokkal kapcsolatban)
stf! 2011.11.04. 15:08:54
hogy stf! a blogba belehalt.
Kollegái
Ui: már megint okoskodott?
tra lala 2011.11.04. 15:08:55
Egyébként autósok ugyan úgy mennek át piroson, parkolnak járdán, zebrán, kanyarodnak szabálytalanul, mennek gyorsan, vezetnek részegen, stb.. A közlekedési morálon kár lenne párhuzamot vonni. Aki paraszt gyalogosként, az autósként is hasonlóképp paraszt lesz, csak épp erősebbnek érzi magát.
"járdák, biztonságos gyalogosaluljárók - kerülnek ki a jelzőlámpák, jelzőtáblák, tartják karban az átkelőket, festik fel nektek a zebrát"
Na ezekre aztán hatalmas szükség lenne, ha nem lennének autók.. :D
bunkobill 2011.11.04. 15:10:38
levente49 2011.11.04. 15:10:54
Pontosan azért kell körülnéznie, mert nem minden autós úgy gondolkodik, mint Te vagy én, azaz úgy megközelíteni, hogy meg tudd adni az elsőbbséget. Lásd kétsávos útnál, egyik autós megáll, a másik meg elcsapja a gyalogost, mert az azt hiszi, amaz is meg fog állni, hiszen neki elsőbbsége van. De ez tényleg nem ennek a blognak témája.
Frankofil 2011.11.04. 15:11:48
vulpes dolosus 2011.11.04. 15:12:10
Silent Bob 2011.11.04. 15:12:28
Ezek szerint nincs köztünk vita. :) Természetesen én is körülnézek, mert mint említettem ma reggel konkrétan majdnem egy rendőrautó baszott el a zebrán. :)
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 15:15:45
Sőt ha óvatos vagyok, autóval és bringával is figyelembe veszem, hogy a jobbkéz szabály az nem annyira népszerű, mint azt elsőre gondolnánk, de esetenként azért a táblával ellátott utcákba sem árt bepillantani.
RoFä 2011.11.04. 15:17:06
(Amugy mehetek az orvoshoz a combsebem miatt (legkozelebb nem hordok bicskat a zsebemben)
:orrosszmajli
:Scorpionstfelcsavar
csócspöts 2011.11.04. 15:18:31
Laciii 2011.11.04. 15:20:20
Az is igaz, hogy ebben a témában nehéz annyira túlozni amit még valaki nem írt le komolyan.
leonito77 2011.11.04. 15:28:45
Szóval én, mint autós, aki havi 2500-3000 kilométert vezetek, jórészt Budapesten tisztában vagyok a helyzettel. Amit itt papírra vetett az úriember, az egy nagy önminősítés, kár volt kirakni.
De azért: Miből tart a babakocsival kikerülni a járdán parkoló autót? Miből tart 15 centivel odébb állni? Én a munkámhoz használom az autót. Nem vagyok megelégedve a közlekedési morállal, de amióta vezetek javul. Igaz ez a közlekedés minden résztvevőjére. A zebra kérdést azért nem értem, mert én még máshogy tanultam. Nem azért engedek át egy gyalogost a zebrán, hogy megköszönje.
Úgyhogy kedves autós társam. Ha már ennyire írod, hogy a gyalogos nem mehet át a piroson, mert mi lenne, ha te átmennél, akkor közlöm a szomorú hírt, hogy te nem állhatsz meg szabálytalanul sem a járdán, sem máshol és a kereszteződésben reggel a dugóban a zebrán sem, mert a gyalogos emberek is dolgozni igyekeznek. Élni és élni hagyni. Persze most ezzel a kommentel kidobtam az ablakon pár percet az életemből, mert aki ilyesmit leír, ekkora szemellenzővel az nyilván nem fogja észrevenni a hatalmas ellentmondásokat a saját írásában sem, nemhogy objektíven olvasni az én (meg mások) negatív kritikáját.
Én kívánok balesetmente, gyalogos, kerékpáros mentes utazást!
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.11.04. 15:39:34
alib 2011.11.04. 15:41:43
ZEBRÁN a gyalogosnak elsőbbsége van. PONT. A gyalogos, ha úgy tartja úri kedve, lelép eléd, és neked kutya kötelességed megállni, ellenkező esetben tovább szélesítheted anális műveltségedet valamelyik büntetés végrehajtási intézetben.
Jó lenne, ha Mo-n a gyalogosok is tisztában lennének a KRESZ ide vágó részével, mert nekem állandóan megköszönik, ha átengedem őket, ami kedves, de alapvetően nekik van elsőbbségük, tehát nem kellene.
Tovább nem olvastam, mert már ez első bekezdés is bicskanyitogató volt arról, hogy a gyalogosok a közlekedés vesztesei. Bunkó. Annyi azért kiderült, hogy Mo-n ezek szerint nincs elitképzés.
Édy, aki Endre 2011.11.04. 15:42:01
"Nem vagyok megelégedve a közlekedési morállal, de amióta vezetek javul."
Nem vagyok megelégedve a közlekedési morállal, de amióta túrázok, a nap is másképp süt és másképp illatozik az avar is. :)
Édy, aki Endre 2011.11.04. 15:45:18
"Tovább nem olvastam, mert már ez első bekezdés is bicskanyitogató volt..."
Pedig nem ártott volna tovább is olvasnod. Vagy legalább egy villámgyors pillantást vetned a blog címére. :)
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.04. 15:46:35
chipshop (törölt) 2011.11.04. 15:48:55
Édy, aki Endre 2011.11.04. 15:49:44
Tibikém! Jó lenne már egy kommentszámláló is ide. Hát ennek hiányában hogy köszöntsük az 500. beírás utáni első tehetségest? :)
Szabványok 2011.11.04. 15:51:30
Ez kiválóan jellemzi szélesnek hitt látókörödet!
A zenének ez csak egy mikroszkópikusan piciny, ráadásul perifériális(sokak által nem is zenének tartott!) szelete.
A spanyol barokk hol marad? Gregorián? A bécsi klasszikusok? Wagner operái? A pentaton népdalok? Dodekafon zene? Dixiland? Free jazz? Operett? Magyar nóta? Indiai zene?
Ezek után érdemes egy ilyen rendkívül szűk látókörű, ráadásul saját korlátait a világmindenség határainak tekintő ember posztjára reagálni?
NoOne 2011.11.04. 15:52:04
Elijah_Baley 2011.11.04. 15:55:38
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 15:55:46
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 15:56:37
look_a_reindeer! 2011.11.04. 16:02:44
Édy, aki Endre 2011.11.04. 16:04:37
Szerintem ti is csak az őszinte és igényes rockzenét szeretitek. :)
Édy, aki Endre 2011.11.04. 16:08:55
Nekem a pentagon népdalok is a kedvenceim közé tartoznak. Azokat is tedd hozzá a listádhoz, kérlek! Köszike! :)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 16:11:03
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 16:11:08
Egyébként tévedsz, bár valóban a rockot kicsit gyakrabban hallgatom, mint az egyebeket. "Ameddig a Föld kerek, mindég lesznek rockerek!"
Szabványok 2011.11.04. 16:14:37
Végigolvastam a teljes írásodat. Szörnyű. Ezt most viccnek szántad, vagy komolynak? Mert viccnek nagyon rossz.
1) Micsoda kivagyiság, hogy a gyalogos azért nem autóban ül, mert nem engedheti meg magának. Hétvégén Te sem engeded meg magadnak. A lányom megengedhetné magának, hogy BMW-vel járjon, mégis gyalog megy át a zebrán, mert 16 éves és nincs jogosítványa.
2) A zebrát úgy kell megközelíteni, hogy a gyalogost át tud engedni, ha elindul. Ha ott látod a zebra szélén ácsorogni, akkor lassíts, ints neki, hogy átmehet. A gyalogosnak nincs jogsija, lehet, hogy vak, süket és nem tudja a féktávolságot felmérni.
3), 4) Ezekkel tökéletesen egyetértek.
5) Inkább nincs igazad, mert az autósnak nem szabad bennragadni a kereszteződésben. Akkor mehet csak be a kereszteződésbe, ha látja, hogy el is hagyhatja. Természetesen ilyenkor a mellette lévő sem állhat be eléje, de ennek megakadályozása a rendőr feladata, nem a Tied. Ha mégis bennragadt az autós, akkor persze kerülgeti a szegény gyalogos, maradj nyugton!
6) Jól tükrözi az aszimmetrikus álláspontodat. Az autós "kénytelen" szabálytalanul parkolni, tehát szabad neki. (Természetesen a szabálytalan parkolást nem büntetheti a gyalogos a ködlámpa kirúgásával.)
Csak hogy tudd, én mindenevőbb vagyok zenében, mert szeretem a rockzenét is, de Sosztakovicsot is, AC/DC-t is hallgatok, de van 200 Bach CD-m is.
35 éve naponta autóval járok. Megengedhetem magamnak, hogy 15M-s autóval mászkáljak, de ettől még megállok a zebra előtt és átengedem a gyalogosokat, nem ragadok benn a kereszteződésben és nem parkolok szabálytalanul. Vannak kamerák és parkolóradarok az autómban, hogy pontosan tudjak parkolni. Nem parkolom el a járdát a gyalogosoktól. Nem parkolok buszmegállóban, zebrán, vagy ezekhez túl közel. Hidd el, meg lehet oldani! (35 éve vezetek Budapesten, amióta Te a világon vagy.)
Édy, aki Endre 2011.11.04. 16:15:58
"Csak hogy tudd, én mindenevőbb vagyok zenében, mert szeretem a rockzenét is, de Sosztakovicsot is, AC/DC-t is hallgatok, de van 200 Bach CD-m is."
Erre mondják modorosan, hogy: prájszlessz. :)
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 16:16:00
Fasz fog itt gyalogolni a kutyaszaros utcán bőrtalpú veszkócsizmában.
igazi hős 2011.11.04. 16:16:29
Gondolom (remélem) nem C-s voltál, ezért nem tudsz számolni, ahogy a 4. pontból kiderül. A 2. és 6. pont simán arrogáns tahóság, az elég jellemző azokra, aki csak annyit tud elmondani magáról, hogy a Fazekasban tanult.
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.11.04. 16:18:17
levente49 2011.11.04. 16:21:29
Ezt mire írtad? Semmi hasonlóról nem írtam. Már itt sem figyelsz? Mit csinálsz akkor az úton?
NoOne 2011.11.04. 16:23:03
Édy, aki Endre 2011.11.04. 16:23:24
Egy patakiattila (vagy patakyatilla?) veszett el benned. :)
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 16:23:32
zogmax 2011.11.04. 16:23:48
miértmiért 2011.11.04. 16:25:34
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.04. 16:25:48
malackaraj.blog.hu/2011/11/04/ketszer_csip#comment-form
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 16:27:41
Az igazi férfi viszont igazi metált hallgat, mint amilyen a Scorpions. Az is tud ám dallamos lenni, például a vinzócséndzsben például amikor fütyülnek, hogy táá-lá-láá-lá-lááá, na az például mindig megrikat.
Elijah_Baley 2011.11.04. 16:28:38
Édy, aki Endre 2011.11.04. 16:29:43
Mert téged igazi pasiból gyúrtak. Vagy a klasszikus szerint: "Ilyen fickók minden bokorban teremnek." :)
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 16:29:56
levente49 2011.11.04. 16:32:38
Frankofil 2011.11.04. 16:36:31
láplidérc 2011.11.04. 16:38:36
nem, te öntelt, félművelt izé. át kell, hogy engedj. ez alól egyetlen kivétel van: ha nem tudsz biztonságosan megállni, hogy megtedd, de már a zebrát is úgy kell megközelítened, hogy ha a közelében látsz lődörögni. add vissza a jogsidat, vagy tanuld meg a kresz-t.
a járdán parkolásért pedig továbbra is kulcs jár, ha nem fér el a babakocsi. ha megengedheted magadnak az autót, akkor keringj csak, míg szabályos helyet nem találsz. ez ezzel jár. közlekedj szabályosan, te nímand.
Frankofil 2011.11.04. 16:39:39
cso zsi 2011.11.04. 16:47:14
Elküldtem magánban, mert a szűrődnek nem tetszik benne valami.
Dour. 2011.11.04. 16:47:44
Néhány mondatod után, már be is fejeztem az olvasást.
Az egód olyan magas, hogy a mókusok tíz zsák mogyoróért se másznák meg.
Te 35. éves nagyon hülye......
tomigonzo 2011.11.04. 16:49:24
hiaba sorolod masfel oldalon keresztul a pecsetes papirjaidat csak egy bunko maradtal, kar volt beled,
mondom en aki felvaltva hasznalok autot, bringat, gyalogszert nagyritkan tomegkozlekedest, es robogot is,
ja meg fizetek adot is, ahogy kell, aztan vagy arra koltik vagy nem amire kene
kedves modoros! ezzel buktatok a 2011-s goldenblogot, sajnos
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 16:52:02
A pentatónikus skála pedig egyértelmű bizonyíték a magyar népdalok és a trash metal rokonságára.
tlozs 2011.11.04. 16:53:54
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.11.04. 16:55:51
Kedves Volán Mögött Gubbasztó Barátom!
Értékelném, ha nem bőgetnéd a flancos V8as ménest a dízelzabáló ördögszekeredben, minden egyes alkalommal, mikor munkába menet, szoknyában végiglibbenek a zebrán. És egyébként is: empátia! Tessék rendszeresen ellenőriztetni a kipufogórendszert, illetve ha felszólítanak rá, HAGYD OTTHON a verdát, mert a körülötted létezők is szeretnének olykor levegőhöz jutni.
Köszönettel:
Az egyik lábbusz meghajtású egyed a szélvédő túloldaláról
L0mpos 2011.11.04. 16:56:38
Nem kell semmit tenni veletek, csak egy marék moslékot közétek szórni, és hátradőlve figyelni hogyan acsarkodtok.
Döbbenet.
Ahogy döbbenet az is, hogy itt kommentelni mérhetetlen mennyiségű kreténséget melyik munkaköri leírásban szerepel mint elvárás? Szeretnék ott dolgozni.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 16:57:41
'it's cool to know nothing' 2011.11.04. 16:58:04
Hm. tévedtem.
Lehet, hogy többet kellene emberek közé mennem.
Hogyan lehet megállapítani, hogy valaki tényleg a horogra akadt, vagy csak hülyíti itt a törzstagokat?
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.11.04. 16:58:57
UI: Én is rendes ember vagyok, bár nálam a zúzós zene a Judas Priest-Hammerfall vonalnál kezdődik. Tankcsapda tán tinikoromban zúzott, Klausék meg más kategória. De attól még megihatunk 1-2 sört. Ja, te kocsival vagy....?
Antal Gergely 2011.11.04. 17:00:08
Tanulj KRESZt öcsi
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 17:00:39
"Hogyan lehet megállapítani, hogy valaki tényleg a horogra akadt, vagy csak hülyíti itt a törzstagokat?"
Ez tulajdonképpen lényegtelen :D :D :D
'it's cool to know nothing' 2011.11.04. 17:01:19
Pédául ez. Ez most vajon valódi, vagy csak etetés?
De jó, az biztos.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.11.04. 17:02:06
Ecsém, most kezdtem bele a kommentek végignyálazásába. Csuhajja!
tééényleg? 2011.11.04. 17:02:20
Alapjában véve több tisztelet kellene oda-vissza mindhárom (kerékpár)fél részéről.
Frankofil 2011.11.04. 17:02:30
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 17:03:31
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 17:04:25
Frankofil 2011.11.04. 17:05:31
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 17:09:39
Baszki, téged igen átbasztak azzal a 200 Bach CD-vel, akkor még nem is volt CD!!! Kamuztá volna 200 viaszhengert, vazze.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 17:17:56
Én direkt azért vettem Hummert, mert abban egy vonósnégyes elfér tisztességesen. Egy igazi ínyenc legalább egy ukulele művészt visz magával a hátsó ülésen, az elfér egy középkategóriás autóban is.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.11.04. 17:22:56
Anyád!!! 2011.11.04. 17:24:20
milyen több tisztelet érdemli az autósokat? micsoda? hogy nem kell minden esetben megpróbálnod megállni a zebra elött?
hogy szájba kéne rugni téged! teee barom állat, jobban tetted volna ha nem írod le ezt a sok ökörséget!
félreértés ne essék, autóval járok mindennap..
cso zsi 2011.11.04. 17:25:40
Így maradtak a kottamásolók, akik aztán vonóbamondták a zenészeknek.
Egyébként kamionnal kell járni, azon elfér egy kisebb orgona.
Az egyébként értelmesnek tűnő, de humortalan sofőrök gyűlnek rendesen. Abból a jogsikorosztályból, amibe magam is tartozom.
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 17:27:20
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.11.04. 17:40:54
nevercantell 2011.11.04. 17:46:13
nada dan 2011.11.04. 17:51:45
Ez a legviccesebb.
1100 2011.11.04. 18:02:21
"Remélem Index címlap nem lesz, mert akkor elkezd beömleni ide az sok ostoba fos ember... "
stb...
Lehetne egyszer majd egy olyan modorosblog posztot is, ami a nagyonbennfentesen modoros Modoros-Kommentelőkről szól?
Frankofil 2011.11.04. 18:05:34
KürtiT (Tromb74) 2011.11.04. 18:12:06
kpityu2 2011.11.04. 18:14:48
darnmarquee 2011.11.04. 18:18:40
stim 2011.11.04. 18:19:14
Frankofil 2011.11.04. 18:20:50
efi 2011.11.04. 18:21:59
2. A nagy büdös francokat nincs elsőbbsége a gyalogosnak a zebrán. És neked jogsit adtak?
3. Te sem mehetnél pl 90-nél gyorsabban a falun kívül. Nem is szoktál??
4. Ez sem érdekel senkit. Ha nem bírod anyagilag, ne sajnáltasd magad.
5. Hát ne ragadj be apafej a kereszteződésbe! Megint nem ismered a kresz-t ?
6. Ha nem találsz parkolóhelyet, így jártál. Egy frászt állhatsz a járdára, más meg téged kerülgessen mi?
stim 2011.11.04. 18:22:41
Frankofil 2011.11.04. 18:23:30
gyutyka 2011.11.04. 18:25:43
Frankofil 2011.11.04. 18:31:55
Köszi Tibi!
a rettegett drótos 2011.11.04. 18:36:54
Kutyákat csibészelnek így.
2011.11.04. 18:39:36
Alal 2011.11.04. 18:45:13
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 18:48:22
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.04. 18:52:13
Müszélia 2011.11.04. 18:56:13
2011.11.04. 19:08:15
A poszt toló tipikusan az a fajta, aki bringásként a járdán teker, holott ott van az a rohadt drága bicikliút két méterre tőle, mert ilyenekre bezzeg van pénz...
(Egyébként üzenem, hogy a Prodigy már elég avíttas, ráadásul egy igazán jó dobásuk volt, a Smack-nek a videóklipje, demonstrálandó, hogy a kapanyél is elsülhet. Hallgassa meg a Pendulumnak a Woodoo People feldolgozását, ahhoz képest a Prodigy csak mellébeszélés.)
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 19:10:17
2011.11.04. 19:13:47
index.hu/belfold/2011/11/04/elhunyt_vissy_karoly/
mégsem én voltam? 2011.11.04. 19:15:24
szeretünk, Tibi!
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 19:30:41
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 19:33:15
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 19:36:34
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 19:46:08
hallari 2011.11.04. 19:48:35
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 19:51:48
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 19:57:55
Nadiposzi (törölt) 2011.11.04. 20:07:05
Jaj, baszki.:D
Elképzeltem, hogy állok a 6-os - Tüzér utca kereszteződésben, a hátsó ülésen Alohara Kutsceki, a félig japán, félig polinéz ukulele művész penget, aláfestésként Azumi mind a négy hengere macskásan dorombol. Az ablak leeresztve, fölényünk tapintható.
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 20:07:21
A Tyne folyó déli partja 2011.11.04. 20:16:33
hallari 2011.11.04. 20:23:18
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.11.04. 21:24:08
mazs_ 2011.11.04. 21:41:50
doszy 2011.11.04. 21:57:17
doszy 2011.11.04. 22:02:03
@doszy: Ja bocs, "kolegát".
2011.11.04. 22:04:07
Modoros kommenteket majd hoz az Élet, azzal aztán nem versenyezhet semmilyen algoritmus. :)
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.11.04. 22:14:28
Mabuel 2011.11.04. 22:37:04
De! A címlap tette fel rá igazán a koronát! :D Most végeztem a kommentekkel, mert mindet elolvastam (egyik-másik után bizony kellett pihennem kicsit).
Csak így tovább!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.04. 23:27:50
Mikor már mindenki betartja a szabályokat, nincsenek bunkók, csak udvarias, türelmes és segítőkész közlekedők, mindenki szigorított KRESZ vizsgát tesz, és valóban csak azok kapnak jogosítványt, akik alkalmasak az autóvezetésre, mikor a közlekedési morál már-már szinte tökéletes, akkor jön egy ilyen poszt, és romba dönt mindent.
Drága uram, vagyis Uram!
van fogalma arról, hogy holnap, vagy akár még ma, hány baleset történik pusztán emiatt a poszt miatt? Az autósok elkezdenek majd agresszívan közlekedni, vadászni fognak a gyalogosokra, és aki az útjukba kerül, annak annyi.
Plusz mindenki, aki nem érzi magát lúzernek, és vigyáz az imidzsére, az autóba fog ülni. Ennek hatására már ma szmogriadó volt a faluban, és ez csak rosszabb lesz.
egyébként jómagam is gyalogos vagyok, azaz voltam, mert az autó ára, amit meg akartam venni, az lement. Úgy értem, hogy nem a kereskedésben, hanem a torkomon. Szóval marad a gyaloglás, de most, hogy elolvastam a posztot, holnap gondolok egyet, megfogom magam, és veszek egy zebrát, és azzal fogok közlekedni, mert a posztban azt olvastam, hogy a zebrán elsőbbsége van az embernek. Szóval akkor én leszek a Jani, mindenhol átmehetek, megállás nélkül. Ha valaki esetleg tudja Győzike telefonszámát, esetleg megírhatná nekem, holnap felhívnám, hogy nincs-e egy megkímélt, keveset futott, garázsban tartott zebrája. remélehetőleg sikerrel járok, és holnap már mindenhol elsőbbségem lesz.
Tisztelettel, egy gyalog járok kerékpáros
murrayd 2011.11.04. 23:34:09
Továbbá azért, hogy naponta bejársz városszéli/vonzáskörzetbeli otthonodból, elég port és különféle igen hatásos oxidokat juttatva azok tudejébe, akik nem hágtak a társadalmi ranglétra eme magas fokára, a városban laknak, vagy autóval jönnek és valójában használják a legendák P+R parkolóit és az igen megalázó tömegközlekedést, továbbá proli módon a lábukat - és nem átallanak feltartani a haladásban.
Ha holnap erre jársz, dudálj sokat, tedd le nyugodtan az autót ott, ahol jól esik (pl. bejárók előtt, járdákon), hogy visszafizess valamit ezeknek a megátallkodott, tiszteletlen, torz és degenerált kreatúráknak. És nem utolsó sorban amikor valamilyen rendkívüli okból kiszállsz, lélegezz mélyeket - vigyél haza minél többet abból, amit hoztál.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.04. 23:34:38
@Modor Tibi: már úgy volt hogy meglájkollak, de megláttam a Hartay-ajánlást. Majd legközelebb.
@Hadrian77: mióta olvastam az útleírását a 17. expedícióról a Vize Professzor fedélzetén, sarkkutató akarok lenni, de legalább egyszer elhajózni oda. Nagyon szomorú hír.
Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.11.04. 23:57:49
Alapvetően egyetértek a koncepcióval, de azért ne vegyünk már minden autóst egy kalap alá!
Egyértelmű, hogy a gyalogos (nem adófizető) alacsonyabbrendű, mint az autós (a benzin literjenként többszáz forint adóvál járulunk hozzá az ország épüléséhez), de az durva lenne, ha a prémiumkategóriát összemosnánk a Suzukival!
Zebránál álljon meg minden 8 milliónál olcsóbb autó, és mi többiek mehessünk a buszsávon is, vagy ha az nincs, akkor a járdán. Ilyesmiért kéne küzdeni, nem csak úgy írogatni passzióból.
Üdvözlettel,
egy autós (prémium!)
murrayd 2011.11.05. 00:17:23
Így a prémium kategóriás autóknál bevezethető egy újabb prémiumfelszerelés, a parkolássegítő, táblafelismerő szenzorok mellé olyan érzékelő is, ami felismeri a prémiumgyalogost (pl. évszakhoz és trendhez illő öltözék és kiegészítők, stb.) és kerékpárost, és segíti az autóst a megfelelő hozzááállás kialakításában. (BIIP: "Előzékenység mosollyal", BIP-BIP: "Gázra léphet, nincs önbecsülése, úgyis elugrik")
A kerékpáros kategória mondjuk további kidolgozást igényel, mivel egyes kétkerekűk többet érnek, mint egy rozoga egykor-prémium autó, továbbá a kiegészítők és felszerelések ismét belerondíthatnak a besorolásba. Ezért szakértők bevonása javasolt, de egy parlamenti bizottság felállítását sem tartom elképzelhetetlennek.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.05. 01:52:27
Hello,
ez volt a legprimitivebb blogbejegyzés, amit mostanában olvastam.
25 éves vagyok, nincs autóm (nem is terzvezem), biciklizem, gyalogolok, babakocsit tologatok. Msc-t végeztem (Nyugat-Európa) az itteni egyetemmel párhuzamosan, végzettségem szerint mérnök-informatikus vagyok.
1,) A gyalogosnak a zebrán elsőbsége van, ő tesz szíveséget ha elenged. Ajánlok egy külföldi tanulmányutat, nem Romániába, Ukrajnába hanem Olaszországba, Belgiumba, Hollandiába. Érdekes módon ott sohasem akartak elütni a zebrán, automatikusan megáltak ha odaértem, sőt biciklisként sem kellett attól tartanom, hogy nem adják meg az elsőbséget, ami jog szerint jár! Ugyanis ez benne van a kreszben.
Babakocsit sem éppen olyan biztonságos tologatni az úton, a magadfajta arogáns alakok miatt.
2,) Ne parkoljon a járdára, nem csak azért mert tilos, hanem mert végtelen bunkó dolog is. Nem vicces dolog forgalmas úton (számtalan helyzetben pedig egyébként lehetetlen is és életveszélyes!), babakocsival kimenni az útra (és ott hallgatni a dudálást), azért mert egy faszparaszt úgy gondolta, hogy a parkolóhely neki "jár".
3,) Zebrában való beragadás - tapasztalatom szerint inkábbb az a gyakoribb, hogy bár az autós láthatóan nem tud továbbhaladni (pl: balra kanyarodni), csak azért is ráhajt a zebrára, mert "ő az erősebb".
4,) A piros lámpa: ha jobban körülnézel, számtalan olyan helyzetet láthatsz az autós 70-80 hajt át a piroslámpán, és, jééé csak nem megússza a gyík...... Én minden legalább egyet.
Mellesleg a piros lámpán senki ne menjen át!
Üdv.: xxxxx
sdani 2011.11.05. 03:48:19
Kerei 2011.11.05. 03:56:06
Szalonnassy Albin urfi 2011.11.05. 06:08:19
@Modor Tibi: Egyebkent Tibi - ellentetben a fizetett talpnyaloiddal - SZVSZ (ettol hanyok amugy) en ugy gondolom, hogy azert nem 100%-os a kharaktered mert valoszerutlen. Vo.: Oblos, Jutka, Osanya stb. Ez utobbiakat mindannyian ismerjuk szemelyesen, targyi szemely viszont atesett a paripa tuloldalara, if ju szi vat aj min.
A POPPET kifejezesert viszont kulon pont jar. Egy volt koteres szobatarsamra emlekeztet, meg az elso egyetem elso evebol. Negyen laktunk egy szobaban, 3-an voltunk elso evesek, o negyed. Hatarozott keresem ellenere feszt golyaknak hivott minket ami nemcsak ezert irritalt elbaszott modon mert idosebb voltam nala, hanem mert egy szuletett nimand volt, egy un. JOPOFA KOCSOG es az ilyentol kulonosen boszito a lekezelo megszolitas. Mivel keresem suket fulekre talalt ezert felbujtottam a tobbieket es egy kocsmazos este befejezesekent - mintegy megkoronazva az ejszakai uvoltozest es kukaborogatast az utczan - jol megcsapkodtuk azt a faszt. Azutan rend lett.
2011.11.05. 08:02:17
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.05. 08:53:39
Elijah_Baley 2011.11.05. 09:12:06
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.05. 09:17:25
stf! 2011.11.05. 09:25:16
És ezen most lehet verni, akinek van mit.
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.05. 09:58:36
ahh du sande, dassz gehört sih nikt, junge damen in öffentlichkeit cu kompromittíren. sém dikk!
@KürtiT (Tromb74):
mit összejönni?! már fel is csináltuk egymást!
Elijah_Baley 2011.11.05. 10:03:30
Otthon csak bunyóspityut hallgatok nyitott ablakkal,és bár köpedelem amit kibocsát, de a lakótelep népe szereti és ezáltal engem is befogad.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.05. 10:03:39
Ikk bin niht svanger ikk hab' nur cu fíl getrunken. vir zollen noh ejnmál cuzámmensláfen.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.05. 10:07:07
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.05. 10:16:59
nájn, nikkt dén ruménise cigojnekmuzik, zondern dén arslekken alsz forspíl :)))
GatyaPityu 2011.11.05. 10:17:18
Kettő: dugóban a kereszteződést, gyalogátkelőhelyet csak akkor szabad megközelíteni, ha az autós tisztán látja, hogy ki is tud hajtani belőle a szabad jelzés alatt. Ha nem, akkor zöld ide vagy oda, de várnia kell! Ezért vannak a sárga csíkok is kereszteződésben. A járdán parkolást meg inkább nem is kommentelném, annyira abszurd...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.05. 10:21:35
Elijah_Baley 2011.11.05. 10:30:27
HakapesziM 2011.11.05. 10:47:03
Stiel 2011.11.05. 10:48:18
Hogy fején találtad a szöget!
@stf!: igen, még mindig mindenki más a hülye. Köszönjük, Emese.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.05. 10:55:05
stf! 2011.11.05. 11:03:23
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.11.05. 12:01:53
deeeehüüüllyeeevaaagy! :) (vinnyog)
aggyá nekik egy kis soad-ot. mondjuk keverve egy kis army of lovers-zel, és akkor aztán tényleg nem fogják tudni, mi újság. :)))
Stiel 2011.11.05. 13:45:44
qrisz 2011.11.05. 14:04:32
2011.11.05. 14:08:37
Ez az átok baromira tetszett! :D
A Tyne folyó déli partja 2011.11.05. 14:23:52
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.11.05. 15:10:23
Mi ez a manele-mánia? Most őszintén. Te már kb. a tizedik ember vagyok, akitől hallom. Azé nem ennyire jó a román lakodalmas rock. Meg különben is. Támogasd a magyar árut, hallgassá' Fekete Pákót!
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.11.05. 15:35:10
A manele népszerűségének az az oka, hogy nem magyarul van, ezért annyira azért nem ciki, mint Kadlot Karcsi.
imittto 2011.11.05. 15:37:45
GatyaPityu 2011.11.05. 15:43:34
Nem ismerem igazán ezt a blogot, egy másikon linkelte be valaki ezt a bejegyzést. Rákattintottam és elolvastam. Ennyi. A blog előéletét ezért nem ismerem.
Amúgy simán benne van a pakliban hogy léteznek ilyen hozzáállással, gondolkodással hús-vér emberek, akik önigazolás gyanánt még komolyan is vennék az itt leírt szöveget.
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.11.05. 16:09:30
:)
tundrazuzmo (törölt) 2011.11.05. 16:20:58
Fáradtságos munkával leírt posztod eléggé izzadságszagú. Egyenlőre nem tudom eldönteni, hogy komolyan-e gondoltad, avagy nem. Ne legyél má' ennyire modoros, ezért kerültél ebbe a blogba, hát nem konstellálod?
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.11.05. 16:24:10
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.11.05. 16:30:28
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.11.05. 16:39:47
666E 2011.11.05. 17:24:51
szerintem remek illusztrációja a posztnak
Stiel 2011.11.05. 21:22:01
lomposfarkas 2011.11.05. 21:28:31
Gusztáv közlekedik:
www.youtube.com/watch?v=q-RsBh6bMcA
stf! 2011.11.07. 12:54:46
MorgenStern 2011.11.08. 07:46:47
ja és a zebra az állatkertben lakozik, aki áthajt felette az megjárja mert az alvázat szétrúgja a patáival!
ismét bebizonyosodott, hogy diplomával észt nem osztanak.
teszek egy merész kijelentést, de az ilyen lófaszjóskák szoktak lecsengetni és 20 méteren legyorsulni a bringa úton.
ám lehet a postolo egyiptomban tanulta a kreszt, de tudtommal ez érvényes:
KRESZ - KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
21. § Gyalogosok közlekedése
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
Αphelion 2011.11.08. 10:34:32
Celtic 2011.11.09. 21:49:54
- A joslat, hog ymikor lesz cimlapos es mikor jonnek az okostojasok...
- A 400. kommentelo aki meg mindig elemi erovel haborodik fel....
- A turistak, akik zavarjak a quadozokat...
- gyalogosrendszam es hasonlok
(Errol jut eszembe, ezen a heten logtam a BKV-n. Annyira szokatlan volt, hogy amikor leszalltam a villamosrol es setaltam Kalvin-Corvin negyed kozott, egyfolytaban az embereket lestem, melyik lehet ellenor. Nem tudtam kiverni a fejembol a gondolatot, hogy az utcan is megbuntethet egy ellenor...Hat ezert tartok itt)
Celtic 2011.11.09. 22:00:27
Celtic 2011.11.10. 17:26:45
Celtic 2011.11.10. 21:11:16
Celtic 2011.11.10. 21:31:50
Quimby: Contry Joe McDonald
www.youtube.com/watch?v=kAJ2YT608V0
Valahogy olyan aktualisnak tunik a
"Mer' amúgy világhírű vagyok
Csak a világ nem tud róla
A nyerget már megvettem
Épp hogy csak nem futotta lóra"
verszak.
Most mulik pontosan: eloszor a Csik-fele verziot hallottam, Szigeten, egy kocsmaban, sokezer mas zene koze bepreselve egy MP3 CD-re. A kocsmaros sem tudta, mi ez, de eleg sokat ultem abban a kocsmaban, hogy ujra halljam. Aztan mikor hazajottem, rakakerestem, kesobb kiderult, hogy eredetileg Quimby-szam. Jo az eredeti is (es van benne egy plusz verszak is), de nekem akkor is a Csik-fele verzio lett a kedvencem - amit meg nem untam.
Na, ennyit mara az onvallomasokrol.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.11. 11:16:27
Én mindig azt mondom, nem akarok olyan öreg lenni, hogy tetsszen a Quimby:)
Ernoke 2011.11.11. 11:20:33
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.11. 11:48:21
Ernoke 2011.11.11. 12:50:47
Celtic 2011.11.11. 13:19:39
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.11. 13:22:22
A kort meg akarom élni, csak azt az elmeállapotot nem (lelki kort), hogy a Quimby bejöjjön...
Celtic 2011.11.11. 13:39:06
Banyasznapon bevallom, egeszen a MAV allomas sorozojeig jutottam, szoval ennyit lattam belole.
En viszont olyan szenilis ven hulye nem akarok lenni, hogy egyfolytaban, mindenrol AZ jut eszembe.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.11. 13:41:30
Kozika · http://www.k-1.hu 2011.11.11. 16:35:24
ööö azt mondtam meleg? nem úgy értettem!!! :)
A Tyne folyó déli partja 2011.11.11. 18:57:50
@Celtic: "Az ember elmulik 18 es elkezd erdeklodni mas zenek irant is, mint az "oszinte kokemeny rock""
mint írtam, ugyan nem ismerem a Quimby zenéjét, de van egy sanda gyanúm, hogy azon,és az "őszinte kőkemény rockon" kívül még van pár kategória...arról nem is beszélve, hogy én inkább pont ez a kor előtt voltam mindenféle zene rajongó, ez is, az is, és utána ismerkedtem csak meg a rockkal.
A Tyne folyó déli partja 2011.11.11. 19:16:00
Celtic 2011.11.11. 19:40:00
Ez a Modoros blog.
Celtic 2011.11.11. 21:25:25
(Mielott felreerted, legkevesbe sem Rad ertettem, csak ez tenyleg egy megfigyeles)
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.11.11. 21:49:42
Celtic 2011.11.11. 22:00:48
:)
(Csak megprobalok mar en is macho lenni, de asszem meg gyakorolnom kell)
Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2011.11.12. 23:05:12
Minden szava arany, annyit hozzátennék még, hogy azért nem minden autósra vonatkozik, rám sem!
Mert nekem pl. BMW-m van, így kicsit sérelmezem, hogy egy kalap alá kerüljek a többi autóssal, akinek nem az van. Nekem több jár, az a helyzet, közlekedésből is.
Hogy érzékeltessem, miről is beszélek:
1. Ezzel csak egyetérteni tudok, figyeljen má' oda a sok kecseg, akinek nincs BMW-je! Faszom... :/
2. Nóta bene: ha azt hiszi a puhatestű, hogy BÁRHOL elsőbbsége van egy másféltonnás bajor vassal szemben, akkor magára vessen azért, amit kap: ő kereste a bajt! Fasszom...
4. Közteherviselés a faszomat, azt! MIKOR büntetik meg 3 kilára a puhatestűt, mer' gyorsan futott? Ha??? Nekem meg jön a csekk, mer' siettem épp? A négyszáz ficcses bengáról má' nem is beszélek... Fassssszooom...
5. 6. Kultúrált közlekedésről inanútsell annyit, hogy amelyik összetaperolja a verdát, annak szilánkosra fogom baszkodni a kezét a bézbózütővel! Akár a zebrán csinálja, mer épp úgy gondolja, hogy nem fér el tőlem, akár a járdán a faszom babakocsijával! Vigye a kölkét kézbe, bazmeg, nem olyan nehéz! Ha meg már nagyobb, akkor tud gyalogolni, megin' nem kell a babakocsi! Faaaaaaaaa....