Fészbúkgyász

2011/10/07. - írta: Kurtz ezredes

Arra kérlek titeket kedves ismerőseim, hogy legalább ma próbáljátok meg félretenni magatokban a nagymagyart, hiszen trianoni gyásznap ide vagy oda, ma egy világviszonylatban is nagyformátumú EMBER távozott közülünk. Igen így, csupa nagybetűvel.

Újításai, zseniális ötletei örökre megváltoztatták a modern civilizációt, páratlan személyisége, egyénisége és stílusa pedig emlékezetes marad. Igazi megosztó személyiség volt diktatórikus hajlamokkal - sokan nem szerették, tartottak tőle -, de még ők is elismerték páratlan képességeit. Agresszív, konfliktuskereső természetével még sajátjai között is ellenségeket szerzett, de ma mind megrendülten állnak ők is képzeletbeli ravatalnál, hiszen tudtuk, hogy nagy a baj - de reménykedtünk, mert reménykedni kell ilyenkor.

Sajnos hiába a leggondosabb és legmodernebb orvosi kezelés, hiába a hálás felhasználók millióinak könyörgő imái…

Ma itthagyott bennünket Ő, a NAGY EMBER, aki minden nagysága ellenére gyengéd férj és szerető apa is volt. Bizonyítja ezt, hogy utolsó óráit családja körében tölthette el.

Egy egész világrend gyászolja ma, és biztosítja együttérzéséről özvegyét és gyermekeit…

RIP, avagy ahogy nálatok szokás: „Menj, menj fel a Walhallába!”

 

† Reinhard Tristan Eugen Heydrich (1904. március 7. – 1942. június 4.)


 

Szervezete egy közleményben búcsúzott tőle:

„Az SS elvesztette látnokát, kreatív zsenijét, a világ pedig elvesztett egy fantasztikus embert. Akik elég szerencsések voltak ahhoz, hogy ismerhették őt és vele dolgozhattak, egy kedves barátot és egy inspiráló mentort vesztettek el. Reinhard egy olyan szervezetet hagyott maga mögött, amit csak ő tudott felépíteni, szelleme örökké meg fogja határozni az SS-t.”
 

138 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 07:08:49

Tibor, mit fogsz te kapni a kiharapottalmás konzumidiótáktól...

Hogy is van modorosan? maxirespekt, témaválasztás 10/10, kivitelezés 10/10.

la paloma de la rosa 2011.10.07. 08:34:08

A harmadik megosztásnál mondtam magamnak, ebből pár óra és cikk lesz a modoroson. Azt hiszem fejlődök :D

Nadiposzi (törölt) 2011.10.07. 08:43:53

Ej, ej. Itt már megint feszegeti valaki a pol. korrektség határait.

2011.10.07. 09:00:17

- Ob stürmt oder schneit...
-Énekelj te is Hans!

2011.10.07. 09:11:13

De azért ma nem június 4. van, hanem egy másik gyásznap!

2011.10.07. 09:21:53

Bár a halál természetes jelenség, elfogadom, mégis valahogy nem tudok nevetni, bár el kell ismerni szellemes ki irat.
Bizonyára bennem van a hiba.

Mitya Ivanov 2011.10.07. 09:30:18

én most ezt törölném, amíg lehet.

mrbateman 2011.10.07. 09:42:18

Házi feladat:
"Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein
und das heisst Erika.
Heiss von hunderttausend kleinen Bienelein
wird umschwärmt, Erika.
Denn ihr Herz ist voller Süssigkeit,
zarter Duft entströmt dem Blütenkleid.
Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein
und das heisst Erika.

In der Heimat wohnt ein kleines Mägdelein
und das heisst Erika.
Dieses Mädel ist mein treues Schätzelein
und mein Glück, Erika.
Wenn das Heidekraut rotlila blüht
singe ich zum Gruss ihr dieses Lied.
Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein
und das heisst Erika.

In meinem Kämmerlein blüht auch ein Blümelein
und das heisst Erika.
Schon beim Morgengraun, so wie beim Dämmerschein,
schaut's mich an, Erika.
Und dann ist es nur, als spräch es laut:
Denkst du auch an deine kleine Braut?
In der Heimat weint um dich ein Mägdelein
und das heisst Erika."

Estére szervezem a fúvószenekart, dobokkal, úgyhogy a szöveg menjen ám!

Egyébként így érezheti magát az a bizonyos kezdő buzi a gőzben, mint én most ennek a posztnak kapcsán. Ésakkormosteztígyhogy? nem értem na...ideológiailag nem vagyok elég képzett, tessék talán szemináriumot tartani!

Darquebus 2011.10.07. 09:45:00

miért kéne törölni? :o

_UnderCover_ 2011.10.07. 10:00:13

Zseni! Bár nem arról szól, amit a cím sugall.
Külön posztot követelek a fácsén nyilvánosan jajgató, "úristen, mi lesz most" elkeseredõ, vagy személyes hangon elbúcsúzó szellemi szegénylegényekrõl!
Õk az alja!

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 10:05:56

Meredek:) Valamiért már az első soroknál gyanítottam, hogy az ezredes írta.
Jogos a cikk. Annak ellenére, hogy én is ALMÁS (érted, hogy mondom!) gépen pötyögök, ezt a vallásos áhitatot soha nem értettem. A többségnek -engem is beleértve- halvány gőze sincs róla, hogy ki a BMW, a Sony, a Tesco fővezére. Az Apple alapítóját meg úgy gyászoljuk, mintha Martin Luther Kingről vagy Szent-Györgyi Albertről lenne szó. Pedig egy jól összerakott cég vezetőjéről van szó, aki igen ügyes üzletpolitikával, valóban jó, de drága termékeket árul(t).
Mindazonáltal meghalni nem vidám dolog.

Boglarka 2011.10.07. 10:07:20

Nagyon jó lett! Túlzás, ahogy illik, de tökéletes. Úgy siratták tegnap az üzenőfalakon Steve Jobs-ot, mintha legalábbis Gandhi halt volna meg. Vagy legalábbis összedőlne a számítástechnika szent világa. Micsoda ember volt! Nélküle...

pesukarhu 2011.10.07. 10:07:52

az átlag fb felhasználónak amúgy tökmindegy, hogy ki hal meg. a lényeg, hogy megmutathassa, hogy ő mennyire művelt.
tegnap duplán is megtehette, hiszen a Steve Jobs-ról való megemlékezés alátámasztja a napi hírekben való jártasságot míg az "elfelejtettétek Aradot" poszt a történelemtudásról árulkodik.
sztem valahogy egyik sem egy nyomorult, kispolgári közösségi oldalra tartozik.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.10.07. 10:15:53

Azt hiszem, az elhunyt tiszteletére meg is hallgatom az iPod-omon a Horst Wessel Lied-et.

2011.10.07. 10:27:07

@KürtiT (Tromb74): nemrég meghalt egy Nicholas G. Hayek nevű úr, aki saját területén legalább ekkora zseni volt, róla alig pár sor jelent meg.

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 10:37:54

@Hadrian77: Hát ennek utána kellett néznem :D
Ha jól értem, ő találta fel újra a számológép nélküli órát. Ez egyébként tényleg forradalmi lépés volt. Általánosban már éppen azon gondolkodtam, hogy körzővel hátba szúrom azt a fickót, aki állandóan a rotLingjával böködi a gagyi műanyag óráját, meg a Für Elise-t nyekergeti a nagyszünet kezdetén.

mrbateman 2011.10.07. 10:41:24

@KürtiT (Tromb74):
Hány gombos, hány zenés volt az a bizonyos óra? ja bírta egyáltalán 50 méterig a vizet?

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 10:53:18

@mrbateman: Hát figyelj, ez már régen történt. Itt van ni, számold meg magad!
www.oobject.com/top-15-classic-calculator-watches/first-casio-calculator-watch-c-80/2411/

A vizállóság gyakorlatban nem lett tesztelve. Viszont bizonyára jóleső érzés lehetett, hogy ha esetleg sor kerülne rá, akkor megnézhetnéd mennyi az idő, miközben lengéscsillapítót cserélsz a tengeralattjáródon.

2011.10.07. 10:54:18

@KürtiT (Tromb74): ő találta ki a Swatchot, aminek a bevételeire építve gyakorlatilag újra élesztette a tetszhalott svájci óraipart, amit a japán kvarcdömping legázolt:) Hasonlót csinált, mint Jób Pista az almás kofával:)

dobozoló · http://dobozolo.blog.hu 2011.10.07. 10:59:02

nagyon _epic_ volt, ahogy múltkor végigsöpört az üzenőfalamon a "Meghalt Makovecz" (építész vagyok). igen, én is kiposztoltam :S :D
Mr. Almára az első reakcióm az "azmegki?" volt... aztán hamar megjelentek az aradivértanúsak is (persze IRL nem kell már ünnepségre menni, meg iskolarádióban hallgatni a 10/D-sek megemlékező műsorát, és mennyivel könnyebb is így - csak egy fészbukos megosztás, oszt annyi).

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 11:06:39

@Hadrian77: Igen, bár a Swatch egy olyan újítás volt, amit akár a koreaiak is kitalálhattak volna. Az a haverom jut róla eszembe, aki a kibaszottul pontatlan automata Swatchokkal bénázott állandóan. Persze azért örülök, hogy ma nem a 170 gombos, 4000 hangon csipogó, kurva ronda órák határozzák meg az irányt.

Styxx 2011.10.07. 11:08:20

Halottról jót vagy semmit, de a Judzsi Heydrich az Ernst Röhm nélkül semmire se vitte volna. Röhm volt a műszaki szaki, amikor egy nürnbergi garázsban összerakták a Harmadik Birodalom prototípusát, csak aztán szegény Röhmt hamar félretették, mert rózsaszínnek látta a jövőt. (hosszúbájtok éjszakája, ja nem, az a Simicska)

2011.10.07. 11:08:57

@KürtiT (Tromb74): Bazz, szakadj már le a swatchról:) A modell a lényeg:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 11:09:43

@blur7: minthogy sem levelezésben, sem telefonos, sem személyes kapcsolatban nem állok a Modor Tibi, illetve a Kurtz ezredes nickeken posztoló személlyel vagy személyekkel, plusz mivel a fényes Pestországtól mint nemzetünk vére zubogásának pumpálójától mérve úgy lokálisan, mint társadalmi hierarchikus értelemben a végeken tevékenykedem, így annyit tudok mondani, hogy passz. Személyes véleményem az, hogy sosem gondolkodtam ezen, de nem hiszem.

migueldiez 2011.10.07. 11:10:26

Úgy 2007 óta ismerem Dániel Zoltánt... ööö, akarom mondani, használom a Facebookon.
Azóta szerintem sokan távoztak el, értékes emberek, de olyat, mint tegnap, nem tapasztaltam még.
Kábé a harmadik "Stay hungry, stay foolish" után kezdtem kissé röhejesnek a dolgot (és ezt úgy értem, hogy nem szakmai oldalak, vagy hírportálok státuszjelentése volt ez, hanem magánembereké).

És kicsit igazoltnak látszott az a pár hónappal ezelőtti hír, amelyben említik, hogy a vallási fanatikusok, és az Apple rajongók agyi tevékénysége hasonló az MRI készülék szerint.
drinfo.hu/hirek/hirtallozo/98/15292-apple-kultusz-markahuseg-es-vallasi-fanatizmus

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 11:12:15

@KürtiT (Tromb74): vagy az, vagy arra is jó, hogy nem kell levenni egy kurva mosogatáshoz.

2011.10.07. 11:13:45

Ha meghal Bill Gates, akkor valószínű teljesen más reakciók jelennek meg a nagyvilágban. Akkor mi lesz, Teréz anyáról kerül ki ide egy poszt?:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 11:14:40

@blur7: jah, leesett a kérdésed lényege. Én minden posztot modortibinek tulajdonítok, mert ő szerkesztő-válogató-lektor-korrektor-kutyamosó, szval az ő felelőssége (és nyilván ő zsebeli be a milliárdokat a mások szellemi termékei után, pfejj:)

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 11:16:12

@Hadrian77: Már mint az üzleti modell? Az valóban hasonlatos.

@migueldiez: Hát ha úgy vesszük az emberek agyitevékenysége hasonlóságokat mutat. Pl. egy politikai fanatikus, egy autó buzi, egy kütyü buzi stb. agyi tevékenysége mind mutathatnak vallásos jellegeket.

Ezért a hír számomra kissé mondvacsinált.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 11:16:48

@Hadrian77: látom én, hogy fű alatt becsempészve az ablakos fickót, valójában Tibor megbízásából akarsz kirobbantani egy almásos/ablakos/pingvines belháborút, kattogásmarketing-okokból. Figyelek ám...

2011.10.07. 11:27:07

@vészmadár (pica pica): én a mélyebb összefüggéseket próbálom feltárni:) Mert ugye Heydrich német volt, ők használták az Enigmát a háború alatt, az már majdnem számítógép, az almás egy számítógép, ami ugyan úgy kódolt adatok feldolgozására van, mint az Enigma. Az almahasználók adatait Enigmásítják és egy titkos föld alatti helyen a Marianna árok alatt a Googléval konspirálnak. A népszavazásos adatgyűjtés kiskutyafasza ehhez képest, épül a gonosz birodalma, tegyetek alufóliasapkát a fejetekre és abakusznál bonyolultabb eszközt ne nagyon használjatok, órából is csak szigorúan mechanikust!!
Közeleg az elragadtatás! Ja ez nem ide való...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.10.07. 11:27:22

Szerintem tök jó poszt és aktuális. Engem is irritál ez a mesterségesen felkeltett gyász. Miért érezzem szarabbul magamat egy multicég vezetőjének halála esetén, mint mondjuk szegény Huszár Zsolt halála esetén? Minden embert sajnálok, aki meghal, de a farizeusságot nem bírom.
Csak a végén a Heydrich poént nem értettem. Úgy tudom, semmi köze nem volt az SS megalakításához. Ez honnan van ez az idézet?

dr. Ferenczi Sándor 2011.10.07. 11:39:52

Egy másik blogról merítve ezt a remek kommentet:

"Azért fogom megvenni az iPhone 4S-t, mert ez az utolsó termék, ami még Steve életében kijött. És ezt a telefont meg is fogom őrizni."

:DDDDDD

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 11:40:11

Annyi különbséget látok a németautóalegjobb, csakanike, asvájcióra arcokhoz képest, hogy itt egy finom személyi kultusz is súlyosbítja a helyzetet.
Ebből a szempontból a divat világához hasonlít. Lagerfeld, westwood, Galliano divatdiktátokok, SJ pedig kütyüdiktátor.
Persze most nem az alkalmi ruhák, hanem az informatika korszakát éljük, ezért nyilván a vélt vagy valós jelentősége is más a dolognak.

2011.10.07. 11:46:30

@Szocio Pata (kikvogymukblog): rossz nyomon keresgélsz:) Ő hívta össze és vezette le a wannsee-i konferenciát:)

2011.10.07. 11:58:54

Ezt a finom, bújtatott iróniát:) Hát iszen holnap lesz Jom Kippur:)

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 11:59:41

@dr. Ferenczi Sándor: Jó példa. A művész alkotásai halála után felértékelődnek :D :D :D
Hol van még példa a személyi kultuszra, vallásos áhitatra? Naugye!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.10.07. 12:01:52

Még mindig nem akarom elhinni. Reggel felébredtem, az ágyam mellől felvettem az iPhonomat, betöltötte az appleblogot, és ez a hír várt. Hát órára sem volam képes bemenni. Megnéztem a cnn-t, a bbc-t, az aljazeera-t, mindent, és úristen. Ledöbbentem...

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 12:04:38

@Kurtz ezredes: Ezt én is olvastam :D WTC szindróma ugrott be így elsőre. Esetleg még Zámbó J. tragikomikus halála. Kemény dolgok ezek.

2011.10.07. 12:07:33

Gyönyörű, nehéz betelni vele! FB ismerőseim között akadt egy, aki féltve őrzött első mekjét újra beüzemelte, lefotózta, (a képernyőn "Goodbye, Steve" felirat látható) és közzétette...

Amúgy nem tartozik a témához, de aki Vass Virág újabb könyvének (Krásznája Moszkva) a plakátokon olvasható ajánló szövegét írta, az már tényleg dögöljön meg...

dr. Ferenczi Sándor 2011.10.07. 12:27:42

@Brother Love: Vass Virágnál is jobbak a 3as metró ablakaira felapplikált matricákon olvasható "könyvismertetők". A kiadójuk az ulpius-ház, íróik ismeretlen, egyszerhasználatos nevek. Gyanítom egyébként, hogy ezeket a ponyvákat nem is emberek írják, hanem számítógéppel gyártják őket futószalagon (lásd még: Roald Dahl - A szépírógép c. novellája).

További gyöngyszem amit a minap fedeztem fel egy bevásárlóközpont hirdetőtábláján:
www.nlcafe.hu/legyunk_sikeresek/20070223/abby_lee_hol_jar_az_eszem/

Na léptem okádni!

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 12:35:01

@Brother Love: Pityu, az ózdi kohó kihült árnyékából, egy falatnyi, penészvirágos vályog viskó nyomorából költözik fel a budapesti nyüzsgő forgatag kellős közepébe. Egy romkocsma sodort cigi füstös, zajos atmoszférájában nyalogatja begyógyulni nem akaró, üszkös sebeit, egy beteljesületlen szerelem nyúlósködbe burkolózó romjai felett keseregve. Kísértetként libben be életébe Jóska, a százhalombattai hegesztő, aki a szürke, alkohol bűzös mindennapok elől menekül a pezsgő éjszakai élet mámorító, jótékony könnyedségébe. Találkozásuk sorsszerű, karmatikus folytatása, egy kannás borba folytott fülledt éjszaka, és az azt követő sorsfordító eseményekben csúcsosodik ki.
Kettejük éppen csak bimbodzó BARÁTSÁGÁT a váratlanul életükbe toppanó Tibi győri kekszgyárból okosított acélbetétes bakancsa tiporja a kutyaszaros pesti aszfaltba...

2011.10.07. 12:36:27

@dr. Ferenczi Sándor: "Európa legnagyobb városában, ahol a Pravda helyett a Prada dívik, és a lidérces múlt a jövő neonfényű ígéreteivel találkozik, már a szerelem törvényeit sem tartja be senki."

Már csak ennyi az elhunyt Reinhard úr szakszerű intézkedése után kiáltana!

Aki komolyabb öklendezési rohamra vágyik, ehol az egész előzetes:
www.ulpiushaz.hu/newsite/varhatomegjelenesek/42-varhato-megjelenesek/1033-vass-virag-krasznaja-moszkva.html

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.10.07. 12:43:07

@dr. Ferenczi Sándor: @Brother Love: ezzel a jelenséggel kapcsolatoSSan már munkálkodunk egy meglepetésen.

De ma inkább emlékezzünk erre a nagy formátumú lángelmére.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 12:44:25

@dr. Ferenczi Sándor: már majdnem azt hittem, értem ezt a kommentet, de aztán rájöttem, hogy keverem az Ulpius-házat a Harkonnen-házzal. Ha jól sejtem, akkor Vass Virágnak sincs tehát ibadszeme...

mrbateman 2011.10.07. 12:46:23

@Brother Love:
Estenem de szeretnék nő lenni! Ilyen kozmopolita cunci, ehhez hasonló gyönyörűségeket tolnának elém és azt érzethetném, h. az egész világ rólunk szól. Repkednék a nagyvárosok között és benzines fűkaszával aratnám a testi szerelem múlandó virágait.

2011.10.07. 12:53:26

@KürtiT (Tromb74): Megy ez neked, jobban, mint az eredeti.

dr. Ferenczi Sándor 2011.10.07. 12:53:55

Az eredeti témához kapcsolódva: ilyen alkalmakkor - mikor valamely személy halálhírére indokolatlanul túláradó részvéttel reagál a közvélemény -, igen finom és pikáns modorcsemegéket gyűjthet be az ember, ha esetleg nemtetszését nyilvánítja ki a jelenséggel kapcsolatban.
Előbújik odújából a hipokrita-gyászoló, aki a "halottakról jót, vagy semmit" mondást kántálva lövelli megrovó pillantásait az útjába kerülők felé.
A gőgös gyászhuszár is peckesen ül gyászparipáján, és a "majd megérted"- illetve "inkább hadd ne mondjak erre semmit..."-jellegű rövid, ám mélységesen mély és igaz frázisokat pufogtatva hozza tudomásunkra, hogy morális szempontból mennyivel magasabb nívón áll, mint mi.
Persze nem szorítkozhatunk kizárólag a finom gesztusokkal operáló gyászolókra, hiszen szép számmal akadhat hálónkba az úgynevezett vérigsértett gyászpicsa is, aki az óriási lelki megrázkódtatástól feljogosítva érzi magát, hogy az illem és a jó ízlés béklyóit lerázva magáról válogatott sértésekkel és BENYOMOTT CAPS LOCKKAL ELKÖVETETT HISZTÉRIKUS KIROHANÁSOKKAL!!!44 emelje modortúránk egyébként is meglehetősen magas színvonalát. Rendszertani besorolás szempontjából ezen utóbbi halmazt az egyedek nemi jegyei alapján a hülye picsák- illetőleg a hisztis kis buzik halmazára particionálhatjuk.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 12:54:15

@mrbateman: az a baj, hogy ezek a szó humánetológiai értelmében (meg sehogy) nem kozmopoliták. Kozmopolita az a faj, amelynek különböző populációi szinte mindenhol előfordulnak. jellemzőjük, hogy a niche, amit betöltenek, az ökológiai fülke, kellően tágas. az ilyen fajok igénytelenek, tágtűrésűek, jó alkalmazkodó képességűek. Az nem kozmopolita, aki mindenhol a világban megél, ahol van ugyanolyan manhattan koktél, szálloda, légkondi és észak-amerikai kultúra, mint neki otthon. Az egy nagyon is szűktűrésű, specifikus igényű trópusi aranyhal inkább, amelyiknek - szép megjelenése okán - az ember hajlandó berendezni a fűtött akváriumot.

Tudod, ki a kozmopolita? A házi veréb meg a vándorpatkány.

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 12:55:33

Javasolnám Tibornak egy pályázat kiírását. Cél, a legminimálisabb tartalom üres jelzőkkel, fordulatokkal való karakter maximalizálása. A nyertes posztolódna.

Pl. Esik az eső.

A szinte már örökévalóságnak tűnő kellemes, száraz, szomorkás arcra is mosolyt csaló, erekciókat a semmiből is elővarázsoló, apró, piros miniszoknyában peckesen járó erotikus napkirálynő birodalmába váratlanul betoppant a frigid, távolságtartó, jeges leheletű torzonborz, kócos és mogorva, átázott ballonkabátba burkolózó, borostás csapadék. ésatöbbi...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 13:02:51

@KürtiT (Tromb74): tudom, már megint Umberto Eco-val jövök, de ide idézném a Foucault-inga egyik szívemnek kedves sorát: "Akárha őszelőn, ösztövér a pillám". Megjegyzem, az idézett sor a Szempillátlan leopárd c. csodás kötetből citáltatik, Garamond úr által, hehe.

Nadiposzi (törölt) 2011.10.07. 13:04:36

@KürtiT (Tromb74):
@mrbateman:
Nagyon lököttek vagytok. Gúnyolódtok itt szegény Ulpiusokon és Ulpinákon, pedig ők is irodalom ám, amolyan szegény ember atombombája alapon.

2011.10.07. 13:05:14

@vészmadár (pica pica): maga már megint telibe talált...

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 13:05:14

@dr. Ferenczi Sándor: Ezt bizony megkönnyeztem, olyan gyönyörű.

@vészmadár (pica pica): Felszínes, pénzéhes ribanc, aki különös esztétikát lát a kávé ültetvényen izzadó négerek látványában, miközben a rabszolgahajcsár teraszáról kortyolja a capuccinót egy végig kefélt éjszaka után?
Aszem, igazad van. Ez tényleg nem a kozmopolita ismérve.

dobozoló · http://dobozolo.blog.hu 2011.10.07. 13:06:46

@mrbateman: lásd még Fejős (sicc!:p) Éva szuper regényeit, amelyekkel időnként tele lesznek a mozgólépcsők falai.

Édy, aki Endre 2011.10.07. 13:13:42

@Brother Love: "Európa legnagyobb városában, ahol a Pravda helyett a Prada dívik, és a lidérces múlt a jövő neonfényű ígéreteivel találkozik, már a szerelem törvényeit sem tartja be senki." Ha nem könyvajánló lenne, nagy esélyekkel indulna az aktuális Bulwer-Lytton versenyen. :)

oldalazó gnóm 2011.10.07. 13:15:41

@vészmadár (pica pica): a "kozmopolita tragédiája" c. olvasói rovatra szánt írományom már fél éve félkészen rohad az egyetemi számítógépen, asszem ideje befejezni :D

dr. Ferenczi Sándor 2011.10.07. 13:16:19

@dobozoló: hohó, Cuba libre!

"Egy utazás, ami megváltoztat. Egy tánc, ami felszabadít. Jesús, a kalandos múltú kubai emigráns titokzatos tervet forral… Endrődi Kata „csupán” nyaralni indul Kubába, de egy különös találkozás fontos döntés elé állítja… A tizenkilenc éves Havasi Dalma itthon nem találja a helyét, míg a kubai Aurelio rá nem ébreszti rejtett tehetségére…

Fejős Éva legújabb és eddigi legjobb sikerkönyve ismét egy egzotikus országba repíti el olvasóit; az átutazók és újjászületők, a hazavágyók és otthonkeresők Kubájába, ahol a tánc és a zene, akár a barátság és a szerelem, egy életre összeköt, és egy csipetnyi mágia még a sorsot is átírhatja."

Egyébként ezt elolvasva érdekelne, hogy csak én asszociáltam egyből arra, hogy Havasi Dalma leszopja Aureliót?

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 13:19:11

@vészmadár (pica pica): Elméletem szerint, minden ilyen történet a Csipkerózsikából eredeztethető. A kor szellemének megfelelően változnak a szereplők.
A rideg multis környezetben rongyosra kefélt, kiégett harmincas nő helyetesíti a hideg követ égő rongyokban kefélő kamasz lányt.

Édy, aki Endre 2011.10.07. 13:20:26

@vészmadár (pica pica): Garamond úr az a könyvkiadásnak, mint Jobs a szórakoztatóiparnak.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 13:21:20

@dr. Ferenczi Sándor: kezdetben. Itt szétágazik a történet, attól függően, Dalma mennyire csóró és Aurelio mennyire gazdag. Amennyiben a két átlagjövedelem átlagának tízes alapú logaritmusa X nagyobbegyenlő nyolc, akkor Dalma seggluka a történet végére akár szifonméretűvé is tágulhat (per se ez a záróizomzat elasztikusságán is múlik)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 13:28:30

@vészmadár (pica pica): "a két átlagjövedelem átlagának tízes alapú logaritmusa"

természetesen ez helyesen: "a két átlagjövedelem hányadosának tízes alapú logaritmusa"

mea maxima vulva...

2011.10.07. 13:41:01

@vészmadár (pica pica): Gombóc Edina és kubai férje házasságának igaz története...

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 13:42:53

@Hadrian77: leheletnyi kitekintéssel a kubai szivarok méltatására.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 13:44:25

@Hadrian77: sztem edinkának főleg a csöcsei gombócok, de azért bőven tömhető. Nyami.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 13:48:49

@KürtiT (Tromb74): őszintén mondom, sokat gondolkodva ezen az egészen, ha nő lennék (meg végülis férfiként is, miért is ne) így kell viselkedni. 15-40 (férfiaknál 17-53) évesen az ember igenis keféltesse magát/keféljen másokat rongyosra, aztán majd 40-97 évesen rá lehet menni a morális fejlődésre.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 13:50:50

Amúgy a modoros szövegek közé szeretném mindenképp nevezni az I szív Magyarország csoport kiajánlóit, zamatosak:

"Cudar idővel köszöntött be az idei ősz, de ez az évszak rengeteg szépséget is rejteget. Csúcsfotók sorozatunk különkiadásában Pöltz Klaudia képein keresztül bemutatjuk az ősz nagyon is szerethető arcát. Csodás fotók a természet apró csodáiról. Kattints:"

cudar a faszom, az...

mrbateman 2011.10.07. 13:51:45

Micsoda bizsergést érezhet most ifj Farkas Gyula ilyen gyönyörű komment kapcsán, benne van az élet sava-borsa.
Ha még beszálnak az izmos nádaratók is a buliba, akjkor odúvá is tágulhat, ahova kozmopolita verebek is beköltözhetnek.

sys 2011.10.07. 13:57:16

off, de nem bírom már tovább a tudatlanságot: a "fészbúk" mér hosszú ú?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.10.07. 13:57:17

Hát ez qrvajó! Külön öröm, hogy csak a végén esik le, miről van szó. Made my day, vagy ahogy nálatok szokás: es hat meinen Tag gemacht!

Szalacsi_Dezső 2011.10.07. 13:59:02

Már majdnem elhittem, hogy tényleg Sztívről szól a poszt. "Riszpekt és tisztelet (sicc!)" :-)

Szalacsi_Dezső 2011.10.07. 14:14:04

@mrbateman: "@KürtiT (Tromb74):
Hány gombos, hány zenés volt az a bizonyos óra? ja bírta egyáltalán 50 méterig a vizet?"
hosszában vagy lefelé? Mer' hogy mekkora (sicc!) nem mindegy.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 14:14:25

@sys: mer' Magyarország per definitionem Dunántúl és Böpest (szűkebben értelmezve a Budapest-Velencei-Siófok és a Budapest-Győr-Szombathely vonal), ottan pedig a posta is pósta, úgyhogy ez a mérvadó.

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2011.10.07. 14:24:24

Faszom, az ő haláláról is a tótok tehetnek!

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2011.10.07. 14:37:34

@vészmadár (pica pica): Szombathelyen nemhogy a posta nem pósta, hanem még a tűz is tüz.

sys 2011.10.07. 14:41:52

@vészmadár (pica pica): a pósta nem ér, mer az nem az utolsó szótag, meg nem is u-ü. az o-ö inkább nyúlni szokott, az u-ü meg inkább rövidülni. kedvencem a kőőőőőőőőőőrut

esetleg egy sajátos angoltanár-paradigma?

KürtiT (Tromb74) 2011.10.07. 14:57:43

@vészmadár (pica pica): nem is a léha időszakkal van a gond, hanem az aztkövető elkeseredett picsogással. Amikor José Armandók utáni vágyakozzással leplezik, hogy valójában már a kutyának se kellenek. A josé Armandók még mindig a tizessel fiatalabb csirkéknek mutogatják a banán ültetvényüket, a többiek pedig már családot alapítottak.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.10.07. 15:15:59

@KürtiT (Tromb74): Az ilyen könyveknek az is a lényege, hogy a hősNŐ otthagy mindent, és egy lehetőleg minél távolabbi, minél egzotikusabb helyen _keresi önmagát_. Persze a valóságban a legrosszabb dolog, ami emberrel történhet, hogy _meg is találja_.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.10.07. 15:32:05

@vészmadár (pica pica): és a Periplaneta orientalis?

@sys: elkerülendö a keverést a fészbuk-kal ami a Fesbok, egy dél-afrikai antilopfajta (Macronasalia zuckerbergii) nevének fonetikus magyar átirata.

@altoid: ja találkoztam egy ilyennel Olaszországban, a mély délen. Ugyanolyan olasz asszonyság volt ugyanolyan arckifejezéssel, mint a többi csak ő (ahogy nagyanyám mondaná) jól megtermett tirpák cseléd volt, mellbőséggel, szőke hajjal és pirospozsgás fehér bőrrel.

Steve Jobs élete és halála ügyében meg ajánlom mindenki figyelmébe Gustav Bahr-t.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.07. 15:43:42

@Professor Pizka: viszolygok az ízelt lábaktól, én még rákot sem eszek...

escargot 2011.10.07. 16:17:19

@Professor Pizka: Na de Prof., imaginárius antilop örvén zsidózni? (Délutáni kávé előtti állapotban majdnem belehaltam a poénba, csak óvatosan, ha kérhetném.)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.10.07. 16:25:26

@escargot: na, hát pont 88 komment volt olyan sokáig, erre te beírsz, ejnye! :D

escargot 2011.10.07. 16:47:56

@Modor Tibi: Azért 88 után antiszemitizmust kiáltani szerintem nem olyan rossz. (Jelige lehetne: Know thy enemy.) :D

Édy, aki Endre 2011.10.07. 16:59:43

@Professor Pizka: A Macronasalia zuckerbergii és a hasonló antilopfélék az evolúciójuk korai szakaszaiban nagyon elterjedtek voltak. Legismertebb képviselőjük még a Gigaceras markii a miocén kor burdigaliai szakaszából.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.10.07. 17:03:29

kicsit bunkó, de pont ettől zseniális.
felröhögtem:D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.10.07. 18:43:21

Zsír!
Amúgy is már tele a hócipőm. Egy szívemnek kedves, tragédiában fiatalon elhunyt zenészt nem gyászoltam ennyire pedig iszonyat sokat adott a munkájával, tán titkon bálványoztam is, életében találkoztunk, beszélgettünk), mint amit a világító alma hátlapú laptop feltalálójával művelnek. Mi lesz, ha meghal Bill Gates? Flagellánsmenetek? Én meg majd szépen küldök egy CTRL+Alt+Del billentyűtriót, egy kísérőlevéllel, hogy ezt rakják bele a koporsójába/urnájába/szórják vele a tengerbe, mittomén.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.10.07. 18:46:44

@Brother Love: Na, megtaláltátok a libamagazin-szerkesztő új könyvét? Remek-remek.

2011.10.07. 18:52:30

@vészmadár (pica pica): bocs de ez annyira jó megfogalmazás, hogy muszáj megosztanom magát kozmopolitának tartó barátnőimmel.

Αphelion 2011.10.07. 19:28:38

@neccharisnyás útonálló: Szerintem Steve Jobsban pont azt becsülik ennyire, hogy sikeresen szembeszállt a Microsoft domináns középszerűségével azáltal, hogy egy csúcsminőségű alternatívát kínált. Mondjuk el kell ismerni hogy az utóbbi pár Windows verzió érezhetően javuló tendenciát mutat -- de azért még mindig igen messze vannak az Apple-től, és érdemes elgondolkodni azon, hogy ebből a javulásból mennyi valósult volna meg, ha nincs komoly versenytársuk.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.10.07. 20:23:45

jobs kiírta magát a történelemből.

666E 2011.10.08. 00:12:28

pfej, de ellenszenves az ilyen kamu megjátszott gyász amit ez apple-főnök halálára csinálnak.
az a legrosszabb amikor kettő gyászoló az interneten egymásra talál és akkor megindul a nagyot mondó verseny, hogy ki gyászol jobban.
hogy ő mennyire ledöbbent, levegőt nem kapott.
na de a másik meg elsírta magát, mások kérdezték mi a baj, de ő csak sírt...
az semmi, mert én könnyes szemekkel morzsoltam el az imát a lelkéért.. miért a jók mennek el..?

és ez megy. komolyan mintha ezen versengenének, ugyanakkor mégis megvan az összetartozás élménye. és természetesen ha valakit ez az egész hidegen hagy, akkor az egy érzéketlen bunkó.
aki talán még megmentheti a lelkét a kárhozattól ha vesz 3 ipad-ot.

Undertaker 2011.10.08. 19:11:23

@666E: Mi, érzéketlen bunkók is éljük meg az összetartozás élményét! Thumbs up if you don't care about Steve Jobs' death!

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.10.10. 12:23:12

azér' legyünk őszinték, baszott jó makrókat lehet készíteni a szifonnal.

peasant 2011.10.10. 21:35:15

Paraszt dolog bárki halálán mókázni. Steve Jobs nem pusztán egy ceo volt. Komoly tetteket hajtott végre, egy haldokló vállalatból létrehozta a világ legnagyobb cégét (részvénypiaci kapitalizáció alapján). Sokan hosszú éveken át figyeltük tetteit, nyilatkozatait, bemutatóit.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.10.10. 22:11:46

@peasant:
Paraszt dolog bárki halálán mókázni. Adolf Hitler nem pusztán egy ceo volt. Komoly tetteket hajtott végre, egy haldokló államból létrehozta a világ legerősebb birodalmát (az erőforrások tökéletes felhasználása alapján). Sokan hosszú éveken át figyeltük tetteit, nyilatkozatait, bemutatóit.

peasant 2011.10.11. 10:48:26

@Kurtz ezredes: Pont olyan szellemes ez a komment mint maga a poszt. Minden gondolatot, mondatot ki lehet forgatni. Ha ezt szeretted volna bemutatni, akkor elégedett lehetsz: sikerült.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.11. 11:01:47

@peasant: borzasztó ezt nekem elismerni, de egyre többször kerülünk azonos véleményre az ezredessel. De lefordítom: Jobs emberként, a szó kulturált népeknél alkalmazott értelmében, megbukott. Nem, nem volt jó ember. Ez simán kiderül a könnyezve felidézett beszámolókból, amelyek azt a tényt, hogy milyen személyiség volt, nem is igyekeznek véka alá rejteni. Az, hogy mellesleg "kiváló borász, szerető férj és apa és háromszoros társastáncbajnok" volt (Klaus Barbie - Üldözési mánia c. film), nem menti fel. Meg az sem, hogy mennyire volt hatékony cégvezető. Szaddam az utolsó napjaiban sokat foglalkozott a virágaival és a kenyere morzsáit eltette, hogy az madárkákat etethesse. Remélem érted, hogy értem.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.10.11. 12:41:21

@peasant:
Vészmadár kolléga remekül összefoglalta. Kulturális értelemben egy angolszász, protestáns multimilliárdos sajnos ugyanolyan náci, mint Alfred Rosenberg vagy Rudolf Höss. Ha hasznos szerkezeteket gyárt, akkor is. Nyilván neked sem újdonság, hogy a Harmadik Birodalom is rengeteg hasznos szerkezetet gyártott.

peasant 2011.10.11. 12:55:04

@Kurtz ezredes: @vészmadár (pica pica): Köszi a pontosítást, nem gondoltam, hogy humán oldalról vizsgáljátok a kérdést. Nem hiszem, hogy mint embert nekünk van értelme értékelnünk, hiszen nem sörözött egyikünk sem vele, nem kérte kölcsön a tollunkat matek órán. Én Jobs tetteit csak munkája alapján tudom megítélni. Emberiség elleni kárt nem tett, így nem gondolom, hogy el kell tekinteni a munkájával létrejött értéktől.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.10.11. 13:18:56

@peasant:
Mi pontosan az alapján értékeljük nácinak, amik alapján te szereted. A "munkájával" létrejött "értékeiért".

peasant 2011.10.11. 13:37:41

@Kurtz ezredes: Itt azért átfutottunk egy váltón, eddig más volt a gond. Kifejtenéd, miért náci a munkája és a produktuma?

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.10.11. 14:03:25

@peasant:
ne offoljuk szét a modorost ezzel
gyuloltellensegeink.blog.hu/2011/07/12/a_protestansok
gyuloltellensegeink.blog.hu/2011/07/15/a_protestansok_2_resz
Ha egy kicsit végiggondolod, milyen hitvány rendszer is a jelenlegi, akkor talán nem fogod idolnak tekinteni az egyik jelképét. Persze ha szereted a hazugságot, manipulációt, csalást is igazságtalanságot, akkor bele se kezdj ezekbe.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.11. 15:32:45

@Aphelion: Azért amikor egy Apple prezentáción Windows operációs rendszert használnak (kivetítő), az így konkrétan elég sokat elárul a csúcsminőségű termék fogalmáról... ;) Szerintem. Bár én csak kötekedni jöttem.

ethan blow 2011.10.11. 16:22:07

A kedvencem, amit már régen olvastam, de a legfaszabb eddig szerintem:

"Legyen neki könnyű a föld!"

bazmeg, mintha egy kubikostól búcsúzna a család reggel, aki megy dolgozni reggel Kaincz bácsi testében...

Fapuma (törölt) 2011.10.11. 17:53:47

@Kurtz ezredes: Látom képben vagy, konkrétan ami meghányatott az a reakció volt erre:

"- én a buszon úton a suli felé elsírtam magamat"

és mindez egy magát male-ként definiáló egyedtől.
Kedvencem még "de ő a sokat tett le az asztalra" csattanos válasz a szemét kétkedőknek.

[c] 2011.10.12. 00:30:40

@vészmadár (pica pica): Eztet kikérem magamnak. Fehérváron posta. Ez a "póstázás" nekem pesti sajátosságnak tűnik.

Ernoke 2011.10.12. 09:19:14

@peasant: ebben én is egyetértek az ezredessel. nem hiszem, h értéknek lehet tekinteni azt, amikor magam keltem fel az emberekben azt az igényt, amit aztán irgalmatlan profitot bezsebelve ki fogok elégíteni. pláne, ha az igény nem a "mobiltelefont akarok" szintjén van, hanem a "félévente kidobom a régi ájfónomat és megveszem az újat" szintjén.

Αphelion 2011.10.12. 09:19:17

@Kurtz ezredes: Hát ez azért eléggé reductio ad absurduma az ideológiátoknak...

peasant 2011.10.12. 10:36:05

@Kurtz ezredes: Nem győztél meg, a linkelt oldalakat inkább nem minősítem.

peasant 2011.10.12. 10:43:47

@Ernoke: Általános közhelyek amit írsz.
Olyan igényeket elégít ki, amit általában elvárunk egy technikai eszköztől. A legtöbb ember nem akar belemászni az eszköz lelkivilágába, pusztán használni akarja. Erre az igényre adnak az apple termékei választ.

Szeretnék egy szép és könnyen kezelhető zenelejátszót: iPod
Szeretnék egy szép és könnyen kezelhető számítógépet: iMac és OSX
Szeretnék egy szép és könnyen kezelhető telefont: iPhone és iOS

Szerencsére nincs monopol helyzetben egyik piacon sem, tehát a választás szabadsága a vásárlóé.

Az, hogy rádkényszerít félévente új iPhone-t, megint közhely. Évente 1 darab új telefont adnak ki, szoftveresen 2-3 generációig visszamenőleg is támogatja a korábbi készülékeket. Ebben hol látod igazolva a felvetésed?

Ernoke 2011.10.12. 11:00:42

@peasant: Steve Jobs maga mondta ezt: "A lot of times, people don't know what they want until you show it to them" - ez kifejezetten kártékony filozófia. egyébként meg tudod nekem mondani, h miért kell évente "újítani"? milyen valós igényt elégít ez ki, milyen értéket teremt? és egyébként is, milyen felvetésemet kellene igazolni? én csak azt mondtam, h az Apple bizonyos dolgoktól eltekintve önmaga létezéséért és növekedéséért van, egyáltalán nem azért, h az életünket könnyebbé tegye, és ez Jobsnak köszönhető elsősorban.

peasant 2011.10.12. 11:18:50

@Ernoke: Az újítás és a makeiting nem apple találmány. A kapitalista rendszerek alapvető eleme a növekedés, az újítás. Minden egyes cég ezt teszi, ha életben akar maradni. Arra próbállak rávezetni, hogy amivel az apple-t vádolod az minden cég motorja. Van még olyan cég az it iparban, amelyik ilyen kevés és ilyen ritkán frissített termékkel van piacon? Az új keszülék megjelenése sem kötelez arra hogy válts.

Az ismeretségi körömben nem jellemző, hogy egy iphone-os vagy android-os ember cserél-e gyakrabban eszközt, ez mindig az adott személy irányultsága és lehetőségei határozzák meg.

Iletve fordítsuk meg a kérdést: Hány cég létezik abból a szent célból, hogy jobbá tegye a világot és hány azért, hogy profitot termeljen? A sony, a microsoft, a google, a dell, a nokia, a samsung, a htc jobbá tette a világot?

Az apple hiábja annyi, hogy jól használja a marketinget és jól érzik, mire vágynak a vásárlói. Ez a hiba köszönhető Jobs-nak, ettől lett brutális méretű a cég. Ha egy cégvezető szemére kell ezt vetni, tedd.

Ernoke 2011.10.12. 12:15:49

@peasant: valóban nem Jobs találta ki, de rendkívül hatékonyan alkalmazta és hirdette is a mesterséges igények felkeltésének és kielégítésének módszerét, ezzel a filozófiával lett híresember. ismételten kiforgatod a szavaimat egyébként, nem az emberiség jobbításán kell munkálkodni, de minden elérhető erőforrást (pl. dolgozók) a végsőkig, csontszárazra kizsigerelni azért, h több milliárdom legyen, gusztustalan. nem csak az Apple ilyen egyébként, hanem a Samsung és más cégek is, de Jobs a jelképe volt ennek az egésznek, azért fontos.

a Samsungot egyébként pont azért mondtam, h ne legyek képmutató (a telefonom és a tévém is Samsung, és ismerek olyat, aki a gyárukban dolgozik, tehát valami képem van róla, mekkora embertelen gecik). a telefon és a tévé egy bangladesi falulakó szerint szükségtelen faszság, elismerem. de köztem és egy Apple- és Jobs-"hív" között annyi különbség azért van, h én legalább tudom, milyen áron készült szarokat veszek, és egy kicsit én is "mi" leszek ettől, és igyekszem nem cserélni őket jobban, mint ahogy feltétlenül szükséges.

Αphelion 2011.10.12. 13:16:56

@Ernoke: Nem értem mi a probléma, te döntöd el, hogy megveszed-e a terméket. Ha úgy látod, hogy fölösleges, akkor nem muszáj pénzt kiadni érte.

Ernoke 2011.10.12. 13:21:55

@Aphelion: te nem érted, a baj pont az, h gyártják, és mindezt úgy, S.J. filozófiája szerint, h ha nem gyártanák, a kutyának se hiányoznának. na mindegy.

Αphelion 2011.10.12. 13:43:57

@Ernoke: Hát a halálára való reakció azt mutatja, h rengeteg embernek hiányoznának. Nem arról van szó, hogy olyasmiket vetetnek meg emberekkel, amiket nem akarnak, hanem arról, hogy megmutatják az embereknek, hogy mivel tudják jobbá tenni az életüket.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.12. 14:58:12

@Aphelion: "Felnézett az óriási arcra. Negyven év kellett hozzá, hogy megtanulja, miféle mosoly rejtőzik a fekete bajusz alatt. Ó, kegyetlen, szükségtelen félreértés! Ó, konok, önfejű számkivetés a szerető kebelről! Két ginszagú könnycsepp szivárgott le az orra tövébe. De most már rendben van, minden rendben van, a küzdelemnek vége. Diadalt aratott önmaga fölött. Szerette Nagy Testvért."

Αphelion 2011.10.12. 15:17:32

@vészmadár (pica pica): Szép idézet (a maga módján), de hogy kapcsolódik a témához?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.12. 19:06:53

@Aphelion: a válaszokért, drága Aphelion, meg kell küzdened, EZT nem kapod meg készen. A legtöbben értették, azt hiszem:)

Fapuma (törölt) 2011.10.12. 19:34:04

@Aphelion: Orwell 1984, ha mond neked valamit. Van némi párhuzam a szaros kütyük és a nagy testvér között.

Lásd be, csak segíteni akartam!

Αphelion 2011.10.12. 20:21:47

@vészmadár (pica pica): Annyira lehetetlen álláspontot képviseltek, hogy tényleg csak találgatni tudom, mivel mire utalgattok. Annyit sejtek, hogy az ezredeshez hasonlóan te is egyenlőségjelet akarsz tenni az Apple és egy elnyomó állam közé. Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy egy vonzó és szexisen öltözködő csaj semmivel sem különb, mint egy többszörös nemi erőszakot elkövető férfi, mivelhogy vágyakat kelt benned ha ránézel és ezáltal megerőszakol téged. Mint fent már írtam: totális abszurdum.

Az Apple abból él, hogy felAJÁNL neked olyan dolgokat, amikről úgy gondolják, hogy JOBB lesz tőlük az életed, és neked csak akkor kell elfogadnod, ha TE IS úgy gondolod, hogy jobb lesz tőle. A zsarnoki állam ELVESZI amid van, és KÖTELEZ rá, hogy úgy táncolj, ahogy ők fütyülnek, nem azért mert bárkinek is jobb lesz tőle, hanem merő szadizmusból.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.10.12. 21:24:45

@Aphelion: oké, akkor menjünk bele, de csak kicsit. Amiről te azt hiszed, hogy te akarod, azt nem akarod. Ernőke húgom elmondta neked: beléd magyarázzák, hogy neked ez kell, mert a terméket azonosítják egyfajta életérzéssel, életvitellel, szemlélettel, amit kívánatosnak, elérendőnek érzel. Magyarán: a termék birtoklásával a stílusból, életérzésből is birtokolsz egy darabot, úgy gondolod. Az egész fogyasztói társadalom erre épül, de kiemelten a kütyüipar (oppardon: szórakoztató-elektronikai ipar): hogy ami ma menő, az holnap pfúj és dobdel. És minden hippiutálatom ellenére ez bizony igenis kártékony, ha más szempontból nem is, hát a Föld készletei szempontjából: nem jó dolog millió tonnaszám gyártani és dobatni el szarokat csak azért, mert a gazdaságunk alapja a növekvő fogyasztás. Az meg egy másik dolog, hogy hány olyan van, aki a mesterségesen gerjesztett rendszerben (az vagy, amit viselsz, amilyen terméket használsz) megnyomorodik lelkileg, mert nem jut hozzá a "cool" dolgokhoz, és emiatt - minden értéke mellett - kitaszított lesz. Nyilván sok szempontból szándékoltan demagóg, amit itten összehordtam, és közvetlenül nem felelős Steve Jobs, hogy a fent röviden vázolt rendszer egyik zászlós hajója (remélem, Tibi, ezért jár a modorpont), de azért nehogy már hőssé emeljük. Amúgy annyiban igazad van, nem a '84-et kellett volna idéznem, hanem az Aldous Huxley-féle Szép új világot. De én csak egy delta-minusz vagyok, hehe.

Αphelion 2011.10.12. 21:34:00

@vészmadár (pica pica): "Nyilván sok szempontból szándékoltan demagóg, amit itten összehordtam"

Hát ha te is így látod, akkor igazából nincs köztünk vita. ;)

Αphelion 2011.10.12. 21:54:34

@vészmadár (pica pica): Akkor valószínűleg eléggé máshogy definiáljuk a demagógiát... És akkor hogy érdemben is hozzászóljak, ezzel:

"Amiről te azt hiszed, hogy te akarod, azt nem akarod."

nem mást tettél, mint hogy hülyének neveztél. Ha ez így van, akkor nem vagyok képes eldönteni, hogy mi a valóban értékes számomra, csak arra vagyok jó, hogy valaki bemagyarázza nekem, hogy ezt meg ezt érdemes csinálnom, én meg vakon követem. Azt, hogy a sok demagóg közül melyiknek hiszek, azt ecc-pecc-kimehecc alapon döntöm el. Nem vitatom, hogy vannak ilyen emberek, de általában nem ők képviselik a fizetőképes keresletet, és ha valaki elsősorban rájuk épít, akkor max egy lehet a sok bóvligyártó cég közül, de nem a világ legsikeresebb vállalata.

Da Real Knee Grow 2012.01.17. 15:18:44

Ez a Munkák Pistáról szól ez acikk?
süti beállítások módosítása