Ezért nem megyek multihoz

2011/09/12. - írta: Modor Tibi

Nézd meg, már megint kik járnak jól: akik amúgy is a legjobban keresők közé tartoznak… persze havi 300-500 bruttóval könnyen lehet ugrálni, nem értem, hogy miért megint ezeknek segítünk. Először odaadunk nekik milliárdokat az alsóbb rétegek pénzéből, most meg itt van a kedvezményes végtörlesztés a mi (a netre írogatók mind betétesek ugyanis) pénzünkből. Kinek van ennyi megtakarítása szerinted? Meg kik fogják tudni kifizetni a forintra konvertált hiteleket? Természetesen a felső 10%. Persze, ők úgyis rászorultak már… ez a 180 is egy nesze semmi, fogd meg jól - igenis a felvételkori árfolyamon kell forintosítani mindent, a kockázatot és a veszteséget pedig viseljék szépen a bankok! De nehogy már megint azokat támogassuk, akik max. egy karibi utazásról mondanak le…

Tudod, kik keresnek ennyit? Persze leszámítva a seggnyaló ifjúpolitikusokat. Hát a multisok meg a bankárok, ennyi. Istenem, de utálom őket… ahogy képesek átjönni az olcsóbb menzára ebédelni a Tommy Hilfiger-es cuccaikban, a lazán nyakban hordott belépőkártyákkal, a visszajárót meg szépen kivárják, még ha öt forint, azt is. Látszik rajtuk, hogy mennyire nyomorognak a törlesztőrészletek alatt..! Napközben fitness meg squash, kis golfozás, aztán felfrissülve vissza a melóba. Este Leroy, almaecetes saláták és steak, borocskák meg koktélok.

Mondjuk én soha nem dolgoznék multinál, undorító, ahogy a munkavállalókkal bánnak. Lehet, hogy nekem most be kell mennem hétre, de háromkor nálam repül a ceruza, és ha a kisfőnök térden állva könyörög, akkor se maradnék soha. Nyolc órát tart a munkaidőm, tőlem ennyiért ne várjanak egy perccel se többet. Lehet, hogy csak havi 150 van meg tisztán, de legalább a délután meg a hétvége az enyém, és van magánéletem, van időm a családomra.

Hogy a multik meg a bankok lennének azok, akik még rendesen bejelentenek mindenkit meg a járulékokat is fizetik utánuk? Hát öcsém, ilyen adókedvezménnyel mi is lejelentenénk rendesen mindenkit, ne félj. Amíg az állam a multikat támogatja - sőt, fizet nekik, hogy jöjjenek ide, a profitot meg kiviszik az utolsó fillérig - ilyen feltételekkel könnyen lehet szabályosan működni. A magyar vállalkozó meg dögöljön meg. Ez csak a felszín. Sajnos a jelenlegi helyzetben nem csoda, hogy engem is csak 100 bruttóra jelentettek be, a többit meg a Laci szokta osztani. Felajánlották amúgy, becsületükre legyen mondva, hogy mehet az egész bruttóban, de akkor mennyi maradna a hónap végén, érted. Sajnos rá van kényszerítve a munkaadó meg a munkavállaló is, hogy trükközzön, mert másképp felkopik az álla.

Szóval te meg bejársz 9-re, 10-re, de még az ebédszünetben is baszogatnak. És meddig maradsz bent? Hatig, hétig, mi? Néha éjszakázol is, ugye? Nulla pluszpénzért, fogadjunk. Na ugye. Igen, ez a baj, hogy elvárják a túlórát… meg a hétvégi munkát, hát bekaphatják, nekem ez nem hiányzik. Semmibe veszik a jogaidat. És nézd csak meg, mi a munkád eredménye? Van ott bármilyen értékteremtés, van bármilyen látszatja a munkátoknak? Valami távoli cégnek csináltok kimutatásokat meg lenézett rabszolgamunkát, azt se tudjátok, mi volt és mi lesz belőle. Hányadik főnöködet fogyasztod éppen? Hányadik pozícióban vagy? Van üdülőjük, óvodájuk, ruhapénz, nyári tábor? Ha a gyerek beteg lesz, csak beszólok a Zolinak, és két hétig nem megyek. És nem engedélyt kérek, hanem közlöm vele. Hatalmas különbség!

Na ezért nem mennék soha multihoz dolgozni.

197 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vincere 2011.09.12. 12:06:17

ez nagyon jó, Tibi, bár sztem túl rövid.
a kedvencem mindig is az volt, h. sajnálkoznak a multikhoz hasonló munkaidőm miatt, ez az "ott van nekem az egész délután" duma. nekem meg ott van az egész este, és nem kell 9-kor lefeküdnöm, h. meglegyen a 8 óra alvás.

Ernoke 2011.09.12. 12:17:09

ez jó lett:)

@vincere: én mondjuk semmilyen munkarenddel nem értem, hogy lehet rendszeresen 8 órát aludni éjjel, szerintem az iszonyú sok, elveszi az időt a házimunkától/szabadidőtől/partnertől stb.

petrice 2011.09.12. 12:27:36

Attól jó, hogy javarészt igaz, és még szó sem esett a fillérekért agyonbäszogatott teszkós kulimunkásokról.
Legmodorosabb mégis az agymosáson már átesett multis erre írt riposztja lenne, nem írja meg valaki?

A Jóskagyerek 2011.09.12. 12:46:46

Én multinál dolgozom héttől fél négyig. A kutya se cseszeget.. :D

nyuszy 2011.09.12. 12:47:49

@petrice:
Nem kell ehhez agymosott multisnak lenni szerintem, mindkét oldal mellett és ellen is szólnak érvek, kérdés, hogy kinek mi a fontos.

Styxx 2011.09.12. 12:51:19

"Ha a gyerek beteg lesz, csak beszólok a Zolinak, és két hétig nem megyek. És nem engedélyt kérek, hanem közlöm vele."
Akkor a Zoli az igazi apucija a beteg gyereknek, és a Kriszta azonnal beadná a válást, ha borítanád a bilit, a Káefté meg az ő nevén van, mert baromira érdekelne az a KKV, ahol bemondásra jár két hét betegszabi.
Amúgy jó poszt Tibi, csak nem a Jakab Andorral brejnsztormingoltatok rajta,:-)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.09.12. 13:03:06

csak le ne maradjon, mint laci a borravalóról.

vincere 2011.09.12. 13:04:10

@Ernoke: persze én se alszom 8 órát :) 1-től 8-ig alszom hétköznap. soha nem tudnék átszokni arra, h. 6-kor keljek vagy ilyenek, bármit megteszek, h. ne kerüljek ilyen helyzetbe...

Ernoke 2011.09.12. 13:26:02

@vincere: azért remélem, szülni akarsz még... úgy gondolom, semmi nem ment meg a 6-kor keléstől, ha a gyerek iskolás lesz.:)

Styxx 2011.09.12. 13:26:55

@vincere:
"bármit megteszek, h. ne kerüljek ilyen helyzetbe... "
Egy Úrhölgy soha se mondjon ilyet, mert rosszabb helyeken hadd ne mondjam, hogy milyen következtetést vonnának le:-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.12. 13:31:54

Szép közhelygyűjtemény. A lustaság bárhol utat talál, szerintem egy multinál is pont ugyanígy lehet linkelni.

Ernoke 2011.09.12. 13:41:31

@Styxx: én kapásból azt hittem, állami szféra, aztán rájöttem, h ez csakis valami hibrid forma lehet, mert kkv-ban akkor se engednek el egy délutánra sem, ha te magad fetrengsz 39,5 fokos lázzal az asztalodnál.

2011.09.12. 14:03:34

Azok is pont így beszélnek, akik majd össze törték magukat, hogy multihoz kerülhessenek, de aztán valamiért nem kellettek.

vincere 2011.09.12. 14:21:00

@Ernoke: akarok, igen, tudom, h. az lesz, nem baj :)

@Styxx: éreztem már mikor írtam...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.12. 14:27:10

@Styxx: nagyon szeretem a jakabos eszköztárat alkalmazni mostanában, bizony! :P

Ernoke 2011.09.12. 14:28:44

@vincere: amúgy én is későnkelő vagyok, tudom, miről beszélsz:)

noirp 2011.09.12. 14:29:53

Hááát...nekem eddigelé egy multi, sejj, gennyes, mocskos, büdös multi volt a legtisztességesebb munkaadóm, imígyen várom a "Miért nem megyek egyszemélyes magyar zsebkáeftéhez" posztot.

Maradtam tiszteletlen, jó volt szabi után visszaolvasni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.12. 14:37:44

@Modor Tibi: ismerek egy pasast aki egy három kilométeres úton képes szidni az utat, a házakat a fákat, a cigányokat, a zsidókat, a Dunát, a Balatont, a határállomásokat, a benzinárat és mindent. Életében még egy fillér adót nem fizetett :-)

theo 2011.09.12. 14:47:26

Kicsit megzavarodtam ,most akkor jó multinál dolgozni, vagy nem jó?

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.09.12. 15:19:24

bammeg tibi. nem nálam dolgozol véletlenül? kezdesz te nekem gyanús lenni, nyuszika. van rajtad sapka?

2011.09.12. 15:23:17

Meg a szemét multik nem becsülik meg az olyan régi, tapasztalt szakembereket (értsd: lógós, kókány tróger) mint a Lajos bá'! Az öreg lehúzott 30 évet a Hajógyárban, most meg udvart söpröget éhbérért és egy kis nyikhaj ugráltassa! És még örülhet is, hogy van munkája!

2011.09.12. 15:25:06

Az hogy némelyik multinál szar dolgozni, arról legkevésbé sem a multi tehet, hanem az ilyen földhözragadt, seggfej kollégák akkik 120-as nyelvcsapással próbálják benyalni magukat.

Megyőződésem, hogy aki nem képes napi 8 órában ellátni a munkáját az nem akalkalmas arra amit csinál.

Nekem egyszer volt olyan határidős mukám ami miatt még szombaton is bementem, de redesek voltak, adtak érte rendkívüli a jutalmat a központból, mert fontos volt.

Amikor megkaptam már akkor tudtam, hogy ezzel aztán ugrik a juniusi mozgóbér, mert azt viszont a geci főnököm bírálta el. Nos, ha ott nem kapon 100°%-ot akkor decemberben sem kapom meg az 1 havi pluszt.

Tehát az 100 ezres rendkívüli jutalommal buktam 250 ezret.

Ott is hagytam őket, innen üzenem, hogy kapják be.

Styxx 2011.09.12. 15:27:55

@Modor Tibi:
Fiam, maga megfogta Dél-Amerikát!:-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.12. 15:29:56

@Brother Love: de még onnan is tud lopni.

Amelyik szakma egyébként csúnyán megszívta, az a nyomdász. Tele van minden olyan ólomszedővel és gépmesterrel, aki nem tudott időben a számítástechnikára váltani, illetve megszívta, hogy egy zsír új Heidelberget nem kell hetente hatszor beállítgatni. Na belőlük van sok portás és békávé-ellenőr, pedig az előkelő melós szakma volt.

Ernoke 2011.09.12. 15:39:23

@Frengi: Jól gondolom, h nem dolgoztál még kkv-ban? Ott sokszor nemhogy 8 órában nem lehet a munkát megcsinálni, de gyakran még 10-ben vagy 12-ben sem. KKV-s koromban volt olyan hónap, h minden hétfőn 18-20 óra munkám volt, nulla szabadnappal (nem túlzás). Vannak olyan munkahelyek, ahol a főnök annyira fogalmatlan, h képtelen felmérni, mennyi erőforrást igényel egy feladat (magyarán csodaszámba menően irreális elvárásokat támaszt). Ilyen esetekben a munkavállalókat ekézni vicces.:D

noirp 2011.09.12. 15:44:19

@Brother Love: 10/10. 10/10.
@Ernoke: Istenöm, beh ismerős. Zsebnapóleon a láthatáron. A szomszédom négyéves kölyke következetesebben dönt és előrelátóbb.
@theo: Multija válogatja, szvsz. (Persze, tudom, mindegyiket hülye köcsögnek kell tekinteni, az a sikk.)

2011.09.12. 15:44:42

@Professor Pizka: Annyira ne sajnáld őket! 1993 körül még eredeti szakmámban (nyomdász) dolgoztam, akkoriban sűrűn képezték át az egykori mono- és lino szedőket, korrektorokat számítógépes munkára. Amelyik 50 felett volt, szinte kivétel nélkül csak lamentált: ez már nem nyomdászat, minek tanuljam meg én ezt már!
Az kétségtelen tény, hogy egy szaros Macintoshoz képes egy linoszedőgép működés közben maga a csoda, amolyan igazi gép: zörög-csattog-pumpál-csörömpöl, stb., bazi nagy, bonyolult, veszélyes, stb.

mrbateman 2011.09.12. 15:45:06

@Professor Pizka:
Nem hiába szállt bele Vágási Feri a internetbe, ill. vett Windóz95-öt!:-)

Erasmus Studentként dolgoztam Németo-ban egy nyomdában, mint könyvkötő-segéd (gyakorlatilag segédmunkás) egyszer beszart a Heidelberg Speedmaster a szervízmérnök Frankfurtból jött egy vadi új kombi E-Kalsse-val 200 EUR óradíjjal. Nem a saját bulija a díjszabás, de gondolom a cég is vastagon megfizette.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.12. 15:49:55

@Brother Love: fél gyerekkorom nyomdában töltöttem, néha ma is csak azért ugrok be egy könyvesboltba hogy szagolgassam a könyveket :-) Nagyon sok olyan szaki volt aki a régi iskolát nagyon tudta és derogált neki a számítógép, én is emlékszem rá. Meg egy-két olyanra aki megtanulta a monitoron tördelést-szedést (bár a "szedés" fogalma monitoron azért érdekes :-) és olyan szabályokat ismert, hogy csak bámultam, mikor mondta tördelés közben hogy mi miért ott van, ahol. Az élet schön és wider oldala :-D

lavór 2011.09.12. 16:02:47

Jaj, a sírás-rívás, hogy "nem megyek multihoz". De mész. Álszent marhaság.

Johnfive 2011.09.12. 16:07:51

Zseniális, ahogy panaszkodik a 300-500 bruttóra, közben meg a 150 "tisztán" is ~300körül lenne bruttóban.
:D

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.09.12. 16:09:06

Jól gyanítom hogy ennek az írásnak a szerzője soha életében nem dolgozott és semmihez se ért?

doszy 2011.09.12. 16:12:18

@endike: Beletrafáltál, tesó. ;)

Martian (törölt) 2011.09.12. 16:13:08

Multi és multi között óriási különbségek vannak... a magyar zsebkáefték viszont egyértelműen a zsírodon híznak.

2011.09.12. 16:33:43

@Brother Love: hajjaj, a nyomdászok voltak a munkásmozgalom krémje és arisztokráciája a harci időkben egy kollégám szerint:)

Triple Seven 2011.09.12. 16:42:21

"Nézd meg, már megint kik járnak jól: akik amúgy is a legjobban keresők közé tartoznak… persze havi 300-500 bruttóval könnyen lehet ugrálni, nem értem, hogy miért megint ezeknek segítünk."

Igazi buta, irigy ember vagy. Szar lehet neked.

asd12345 2011.09.12. 17:05:51

hulye vagy te Tibikem.

Baluci 2011.09.12. 17:13:54

Oh, vazze... Nekem nincs semmi hitelem hálisten, és 350-et simán megkeresek. DE BOCSÁNAT, én kurvára nem érzem úgy, hogy a felső 10 %-hoz tartoznék... Tényleg bennem van a hiba? /Az unokahugom 22 évesen Párizsban fodrászsegéd havi 3000-3500 euróért, ha akar zsebrevág.../

bájgúnár 2011.09.12. 17:39:11

@Baluci:
Minden viszonyítás kérdése.Biza ma sokan középosztálybelinek tartják magukat mert van egy panellakásuk és keresnek bruttó háromszázezer forintot ketten.
középosztály: a társadalomnak az a csoportja, mely gazdasági helyzetéből következően önálló érdekérvényesítésre képes, de a felső tőkés és az alsó munkavállaló osztály között elhelyezkedve nem tekintheti magát sem a tőkés, sem a kispolgár/proletár érdekek képviselőjének. - A polgárság középrétegéhez tartozik, mert kisebb-nagyobb vagyona fölhasználásával önálló vállalkozásokba kezdhet, képzettsége révén szellemi vezető munkakörök betöltésére alkalmas, érdekvédelmi stb. szervezetek és pártok alapítására, működtetésére képes. A ~ba tartozik az alkalmazottakat foglaltoztató iparos, kereskedő, vállalkozó, felsőfokon képzett hivatalnok (közalkalmazott, köztisztviselő) és a szabadfoglalkozású értelmiségi.

Nos eldönthetik sokan vaj hová tartoznak valójában.

Budaphestie 2011.09.12. 17:39:37

Ó ember! Ez a poszt maga a színtiszta kognitív disszonancia. A poszt írójának kognitív disszonanciája.

Ennél jobb példa nem is kell erre a pszichológiai mechanizmusra.

Mérges 1234 2011.09.12. 17:42:02

Barátnőm egy multinál dolgozik, (valódi multi, majd 150 országban vannak jelen).

K sokat kell dolgozni, de megbecsülik az embert.

Rendesen be van jelentve, korrekt bért kap (nagyon is), igaz sokat is dolgozik.

De a feladatok a felelőségek le vannak osztva, nincs mancika, meg gizike.

Ha valaki szülni akar, a cég jutalmazza bátorítja. Szülés útán simán mehet vissza.

Ja igen ezek alapvetően Amcsik. Semmi, de semmi baj nincs velük, persze munkamániások.....

doszy 2011.09.12. 17:42:23

Amúgy meg nem csoda, hogy a multik ilyen kizsákmányolóak, hiszen a tudjuk kik tulajdonában vannak.

Kivlov 2011.09.12. 17:43:37

"...havi 300-500 bruttóval könnyen lehet ugrálni,..."

persze, az bruttóban nem olyan épületes nagy összeg! 190-300 nettó közötti. aki ennyit keres a tutira hiteltörleszt úgy 50-100 között. na, a maradék meg már lóf*sz! pláne, ha még gyerek is van. szomorú, hogy ebben az országban egy ilyen lepkefing fizetést már gazdagnak titulálnak. épphogy 1000 ojró, vicc...

silent76 2011.09.12. 17:46:45

Biztos vagyok benne, hogy le fogtok ugatni, de:
1. Nem kellett volna hitelt felvenni, mint ahogy én sem tettem, inkább lemondtam a független életről, és a szüleimmel laktam 31 éves koromig, akiket támogattam a fizetésemből.
2. Felháborítónak tartom, hogy én aki 18 éves korom óta dolgozom, adót fizetek -nem minimálbér után- nincs adósságom, soha egy büdös fillér segélyt, támogatást nem kaptam az államtól azt kell hallgatnom, hogy a sok idióta, aki Csekonics bárót játszott annak idején, a hitelből felvett lakásában/házában és engem lenézett, mert én nem ezt tettem, az most segítséget akar, amit közvetve megint csak én fizetek meg adó/alacsonyabb fizetés stb. formájában, mert akkor nem volt annyi esze, hogy ne vagyen fel külföldi devizában hitelt a semmire. Persze ha a frank gyengült volna, és most 110 lenne az árfolyam, egyik sem ordítana, hogy jaj de jó, akkor most szeretnénk a megmaradt pénzt felajánlani az államnak.
3. A jelenlegi kormány megpróbál valamit tenni, az nem jó, fúj, szar, Orbán Vitkor... Nézzetek már magatokba.
4. Én is kérek legalább annyi támogatást, amennyit az kap, aki hitelből házat vett, és most nem tudja fizetni. Nekem miért nem ad senki semmit?
Tudnám folytatni, de arra sem vagytok érdemesek, hogy megosszam a gondolataimat.
És most lehet fikázni, és lekurvaanyázni, úgyis csak erre vagytok képesek.

igazságos 2011.09.12. 17:49:39

@Kivlov: Nógrád megyei 60 ezres nettó fizetéshez képest az is sok. Most ordibáltak éppen a mellettünk levő gyárnál, hogy csak 52 ezret kaptak, túlórázás, szombati munka mellett. Persze a cég már mindenhol fel volt jelentgetve, büntetést is kaptak, mégse használ semmi...

Élvezetes hallgatni, mik zajlanak az utcán...

Kelly és a szexi dög 2011.09.12. 17:58:35

Szemét bankok, így is minimálisan 30%-os haszonnal zárnának, miért baj az, ha nem háromszor annyit fizetünk vissza, mint amennyit felvettünk?

Vállaltak volna legalább egy kicsit át az emberek terhéből!

Nash vs. Keynes 2011.09.12. 18:03:27

Ez annyira tipikus: "De nehogy már megint azokat támogassuk, akik max. egy karibi utazásról mondanak le…"

mondja ezt az, aki életében kb negyed annyi adót fizetett mint én. Ki támogat akkor kit? :)
(egy tomi hilfiger cuccos)

Crescendo 2011.09.12. 18:04:11

"Először odaadunk nekik milliárdokat az alsóbb rétegek pénzéből..." ez a marx mar 100 eve halott, meg az osszes szocialista allam megbukott. Mi is. Nagy adossagot hagyva az orszagra. Valami idokapuba estel bele, hogy meg mindig o a peldakeped? Vagy olyan szegeny vagy, hogy nem tudtad lecserelni a nappaliba elhelyezett kepet 1965 ota?

juliusbond 2011.09.12. 18:05:32

Kicsit zavaros. Először bántod a multi dolgozókat, hogy hogy felvágnak, és laza nekik, aztán sajnálod őket, hogy jajj, sokat dolgoznak.

A Tyne folyó déli partja 2011.09.12. 18:07:33

@vincere: az egy dolog, szerintem ez totál nem ettől függ. én, ha a normál 9 órás kezdésre megyek (de mehetek fél nyolcra is), akkor 8-kor kelek, és néha akkor se érzem magam frissnek, ha tízkor lefeküdtem. pedig az jóval több, mint nyolc óra. máskor meg, ha ráveszem magam, hogy keljek korán, hiába nem aludtam annyit, mégis frissebb vagyok.

Joaquin 2011.09.12. 18:13:43

@silent76:
1.) Nézd, 18 évesen nem fog mindenki minimálbér fölötti fizetést nem borítékban kapni (minimálbért sem), gyanítom ez neked is kapcsolatokkal sikerült, de ha kivételesen tehetséges is vagy, be kell látnod, ez társadalmi szinten nem lesz mindenkire igaz, legtöbb embernek ehhez minimum tanulnia kell, 3 v. 5 évvel később lép a munkapiacra, emiatt kevesebb megtakarítása lesz 32 éves korára, stb.
2.) a lakásvásárlást az állam azért támogatja, mert - most kapaszkodj meg - ez a társadalomnak jó! Most meglepődtél mi? Te ezzel a mentalitással csak magadnak teszel jót, amivel semmi gond nincs, az öngondoskodás jó, csak állami támogatást ne várj érte.

McDobbent 2011.09.12. 18:16:13

Először odaadunk nekik milliárdokat az alsóbb rétegek pénzéből..."

Hazudsz, vagy csusztatsz, vagy nem tudsz szamolni, vagy hulye vagy, bagy bertollnok. Esetleg mind.

A 16% egykulcsos adora gondolsz felteszem. Nos bocikam, a helzzet az, hogy a brutto bere utan fizeti mindenki, ha van neki. Ezenkivul eltoroltek az adojovairasok egy reszet, ami bozony annyit jelentett, hogy ha x-nel kisebb volt a brutto, akkor nem annyi volt az ado, mint aki rendesen befizette, hanem le lehetett irni teteleket az adobol. A kieso reszt ki fizette szerinted elmebajnok? Megsugom, me nem talalnad ki: akik bruttoban magasabbra voltak bejelentve, es kinyogtek a progressziv adozas aldasait.

Szoval mielott uszitasz: olvass, tanulj es szamolj. Tajekozodj es okosodj. Barom.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.09.12. 18:17:40

@BPHead: hogy bírsz ilyeneket leírni? Mi az hogy kognitív disszonancia? Nincs semmi értelme, ez egy ilyen modern agyrém, valaki kitalálta mert jól hangzik és azóta minden pszcihé meg behaviourbuzi posztmodern bölcsész muki ezt puffogtatja. Tök gáz.

Mérges 1234 2011.09.12. 18:18:06

@silent76:

Én sem vettem fel hitelet. Viszont 18 éves korom óüta szüleimtől külön élek.

Az eltelt időszakban kivizettem bérleti díjra egy kis lakásárát, és közben összeraktam egy átlagos lakás árát. Hitelem nincs.

DE, DE, DE.....

Tényleg segíteni kell az eleseteken, mert lehet voltak közöttük zöldek, de ha nem segítjük meg őket, ez az egész kurva ország elsűlyed, és az nem lesz jó senkinek, se neked, se nekem.

Persze erre lehetne mondani, hogy faszért segítsek én a sok nyomorultnak, meg miért huznak vissza a marhák???

De ez ilyen korábban kellett volna elmenekülni.

Sírhatnék én is, de egyszerűen nincs pofám, mert ha nincs hitelem hát nincs. A hiteles tényleg kurvára ráfaragtak. És ne gondolja senki, hogy ez az előtörlesztés nagyon jó lesz nekik. Ez megint senkinek nem lesz jó.

Ha nem tetszik el lehet menni. Eleve hiba volt itt maradni..... :D

silent76 2011.09.12. 18:19:46

@Nash vs. Keynes: Végre egy értelmes ember.
@Parci: Igen nehéz a semmiböl, 142 bruttóból megélni, de meg lehet,úgy is, hogy az ember nem vesz fel ész nélkül hoteleket 15-20 évre. Igaz nincs házam, nincs autóm, de boldog vagyok.

Budaphestie 2011.09.12. 18:22:35

@Blassius: Nem kitalálták, hanem megfigyelték. Például én is megfigyeltem már sokszor a környezetemben és magamon is. Jókat mulatok rajta, hogy mennyire igaz. :) Egyébként például a wikipedián teljesen konyhanyelvű definícióját adják a dolognak:

hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia

A Tyne folyó déli partja 2011.09.12. 18:24:08

@Frengi: "Megyőződésem, hogy aki nem képes napi 8 órában ellátni a munkáját az nem akalkalmas arra amit csinál. "
de ez egy csomó mindentől függ. pl. ha alapban olyan a munkahelyed, hogy hol több, hol kevesebb a munka. vagy, ha másoktól is függsz, mondjuk nem is egy-két részlegtől, hanem soktól. vagy hogy mennyit delegál rád a főnököd. rengeteg opció van.

Nash vs. Keynes 2011.09.12. 18:24:21

@silent76: minden tiszteletem azoké akik kevésből küzdik végig az életüket. Sokszor szerencse kérdése is a farok melyik végén élünk, de az nettó demagógia és politikai hangulatkeltés, amikor az éhes proletárok szavazatait azzal próbálják megszerezni, hogy a "gazdagok" ellen hangolják őket. Akik persze se nem "gazdagok" max hozzájuk képest, és akik az eszükkel keresik meg a napi szja és áfá-ra valót.

Crescendo 2011.09.12. 18:34:13

@Nash vs. Keynes: "oszdd meg es uralkodj" regota mukodik. Amig a plebs, meg a kozep kiharcolja az "igazat", addig az igazan gazdagok rohogve mennek a bankba a penzzel, amit leszednek roluk.
Egy ilyen cikk olyan szepen illeszkedik ebbe a mintaba, hogy csak na.
Miert van az, hogy magyaorszagon a milliardosok lesznek igazan jo szocialista vezetok? (Gyurcsany, Bajnai, Orban...?)

Nash vs. Keynes 2011.09.12. 18:41:23

@Crescendo: Szerintem a cikk inkább csak ironizált, nem a szerző véleménye volt. :) Az mondjuk tényleg jellemző, hogy a valóban gazdagok (milliárdosok) minkét oldalon megtalálják a számításukat. Meg az is, hogy a szegényebbeket az őket amúgy is eltartó középosztály ellen hangolni az mszp specialitása volt mindig is. A vicc csak az, hogy általában a fidesz próbálja felhúzni őket középre (pl családi adókedvezménnyel) míg az mszp alatt süllyednek le a szegénységbe.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.12. 18:43:21

miota is mukodik a Modoros? es meg ennyi ev utan is vannak olyan kommentek, hogy huje a poster? ejj.. :/

Sas882 · http://raktarbazis.blog.hu/ 2011.09.12. 18:45:29

@silent76:
nagyrészével egyetértek, hogy nézet a szomszéd, amikor megvettem a 13 éves autómat, ő meg akkor vette az újjat, s büszkén mutogatta, a minap meg a levegőért kapkod, hogy alig birja fizetni a kocsit.
de ez csak egy dolog, biztos van, aki annyira hülye volt vagy figyelmetlen, hogy nem volt képes felmérni a kockázatát, tényleg sajnálom, hogy igy alakult, az azonban, hogy az adófizetők pénzéből, akár egyetlen ft segitséget is kapjanak, felháboritónak tartom, s gondolom azok is, akiknek nincs ilyen vagy olyan hitelük.
ellenzem, hogy az áltlam befizetett adóból erre költsenek, mert értelmetlen, el lehet bukni a kéglig, s vissza vagy ott lehet maradni, mint bérlő, ennyi.
Az állam nem egy szociális ellátó, s ne is várjunk ilyet tőle.

Az eredeti cikkhez:
sehol nem trtanak pisztolyt senki fejéhez, hogy ott dolgozzon, ha valakinek jó, hogy egy multinál droid, akkor hagy csinálja, lehet úgy érzi jól magát, ami valószinű, mert különban miért dolgozna ott?:)
Azok, akik olyan helyen melóznak, mint a szerző ( s én), azok itt, ebben a közegben érzik jól magukat, ahol kevesebb az öltönyös droid, inkább melós droidok vannak.

This_is_Sparta (törölt) 2011.09.12. 18:47:26

Szerintem elég zavaros iromány, sok ellentmondással és még több személyiségzavaros lelkiállapotra utaló jelleggel. Bár több kérdésem lenne, végül csak egyet tennék fel:

Tibikém! Kommunista-e vagy?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.12. 18:55:56

@Baluci: add már meg a fodrászszalon címét, én is mennék oda vágatni. Remélem, kártyát is elfogadnak.

@silent76: teljesen jól csinálod. Én is már 50 fölött vagyok, de még mindig muteroméknál lakom, és egyben eltartom őket, meg a keresztgyerekeimet is komolyan támogatom anyagilag. Hitelt hülye lennék felvenni, majd ha annyi KP-m összegyűlik, lehet szó saját lakásról.

silent76 2011.09.12. 18:56:10

@Joaquin: Nem volt kapcsolatom, és mégis 1994-ben 16ezer volt a bruttó fizetésem. Nem kellett hozzá sok, csak nyelvtudás. Egyébként az akkor majdnem minimálbér volt. (10.500)
Tipikus megyar mentalitás: "biztos volt kapcsolatod". NEM VOLT!
@Doubledecker: Tényleg hiba volt ittmaradni.

gyilkos fűegér 2011.09.12. 19:01:52

@Professor Pizka: "Amelyik szakma egyébként csúnyán megszívta, az a nyomdász."

Én speciel írógép-szerelő, vagy szépírás-tanár sem nagyon lennék, és lassan a grafológusoknak is csengettek.

Régi szép idők, amikor a villamosban nem azt hirdették, hogy: "Véres vér 3D", hanem: "Táncórák Varjasiné tánctanártól" és nem az volt a firka a buszon, hogy "Halál a mocskos zsidó szdsz-re!", hanem: "Lakó Fütyike 12,5 cm".

2011.09.12. 19:05:52

@Modor Tibi: nálam sorban állnak a multik, hogy adjak nekik munkát ;)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.12. 19:10:47

@silent76: Egyszer fogok írni egy ilyet a 90-es évek eleji self-made man-ről. Ja aki akkor becsületesen dolgozott, meg hozta magát. Meg tudott valamennyire németül ezért ő lett a vezérigazgató. Vagy álmos októberi vasárnap délelőttön a sógora Roburjával hazavitték a teljes forgácsolóműhelyt az őrizetlen gyártelepről és hétfőn már vidáman maszekba forgácsoltak, de a cég csak négy évvel később alakult meg addig nem volt szj száma a forgácsolásnak, okosba mindent a sógor számolt el, aki cukrász volt és felszámolás alatt álló cukorgyártól vett számlákkal fedte az egészet, a cukorgyár meg vagonmosásra elköltségelte az egészet. Vagy autót lízingeltek két napra és a sok új cég elköltségelte a picsába az autó vételárát, az olasz tulajdonos a bér háromszorosát adta zsebbe ha nem vette észre a raktáros, hogy hova tűnt a fél raktárkészlet, satöbbi. Persze ma már mindenki kurva nagy hős és minden el is évült azóta.

@gyilkos fűegér: igen bazmeg ezen kívül még megszívták a faszt az illemtan-tanárok is :-D

Makkasz 2011.09.12. 19:13:23

Mondjuk megint a tücskök járnak jól. Nekem is elengedhetnének 22%-ot forint hitelemből, vagy legalább engedjék meg hogy 5m Ft-ért svájci frankot vehessek 180 Ft-on.
Nem baj, az én megtakarításomból, befektetésem elértéktelenedéséből kifizetjük nekik.
Istenem.

Lowtar 2011.09.12. 19:25:58

Pizkaval sok helyütt egyetértek; az írás meg demagóg olvasása felesleges

gyilkos fűegér 2011.09.12. 19:27:11

@Rámfigyeljé' - kussojjá,dicsak!:

Ha ötödikén utalják a béred,
És a törlesztőd levonják
Cincog az egyenleg: ennyiért
Dolgoztál, nem épp semmiért.

[c] 2011.09.12. 19:33:11

@silent76: "És most lehet fikázni, és lekurvaanyázni, úgyis csak erre vagytok képesek."

"Nyuszika, baszd meg a fűnyíródat..."
Nekem inkább az a gyanúm, hogy így próbálod meg elkerülni a vitát (ismétlem: vitát). Mert ha vitára kerülne a sor, esetleg gondolkodnod kellene rajta, hogy "né'má', lehet, hogy nincs mindenben igazam?"

pán-európai romastratéga 2011.09.12. 19:38:59

mi a faszom ez a nesze semmi fogd meg jól? tovább el se olvastam... mégis mit vártok, az állam fizesse vissza a kibaszott plazma tv hiteleteket, meg a lakáshitelt?

tt_tt 2011.09.12. 19:40:19

Örülök, hogy nem vagyunk egymásnak konkurenciái - én nem irigylem a te helyed, úgy tűnik te se irigyled az enyém, és ez így jó. Jó, hogy az emberek különbözőek és a mások az igényei, és ha ez téged boldoggá tesz, szívemből örülök neki, nem sokan mondhatják ezt el magukról és a munkájukról.

Én dolgoztam kis cégnél és multinál is, nekem konkrétan ez a bizonyos multi jött be. Napi 8 órával, normális körülmények között, hivatalosan a te 150 ezred többszörösét keresem, és a gazdasági válság kellős közepén is biztos a helyem. Igen, sokadik pozícióm, és remélem még ennél is több lesz az elkövetkező 15-20 évben - ugyanennél a cégnél.

Igen, van frank alapú lakáshitelem, plusz még két 14+ éves autóm, négy gyerekem, és egy feleségem. Egy szóval sem panaszkodhatok.

Az hozzátartozik a dologhoz, hogy 13+ év kemény munkája, folyamatos tanulás és hozzáadott érték kellett ahhoz, hogy ide eljussak, nem pottyant az ölembe.

Azt azért ne felejtsd, el, hogy ha az én és más hivatalosan bejelentett multisok fizetéséből nem adóznánk/fizetnénk mindenféle járulékot, akkor az ország még ennél is rosszabb helyzetben lenne... Hidd el, elég rossz volt a fizetési papírt nézni, amikor az volt rajta hogy összes levonás: 200.000 Ft...

[c] 2011.09.12. 19:40:49

@McDobbent: Te meg észosztás előtt tájékozódj azügyben, hogy miről is szól a Modorosblog :)
"Mi az, hogy "modoros"? blokk ottan fent, a poszttól jobbra.

FüligJim 2011.09.12. 20:17:13

én multinál dolgozom, egyenesen imádom. Előtte egy magyar kft-nél voltam, na ezt nem negyon szerettem.

Töredelmesen bevallom szeretem a multikat, mert
1, kifizetik a béremet
2, elismerik a munkámat
3, fizették a 2. diplomámat, mert tudják, hogy ez nekik is jó
4, nem politikai és egyéni szimpátián alapuló döntések befolyásolják a sorsomat, hanem egy részletesen kidolgozott etikai kódex
5, a legközelebbi főnököm Prágában van
6, én magam osztom be az időmet, egyetlen elvárás, hogy a munkám legyen elvégezve...

...akkor most én a rendszer ellensége vagyok?

doszy 2011.09.12. 20:17:42

Kapjátok be mind. Lehet, hogy offshore nyomom a milliárdjaim, és csak 1-2% belőle az adó, de az is több, mint a sok kis bulandzsiunak együttvéve, szal lehet rólunk leszállni. Na.
És most megyek, mert megjött az X6-os a kereskedésbe.

Nadiposzi (törölt) 2011.09.12. 20:25:38

Retteg a szegénytől a gazdag,
Gazdagtól fél a szegény,
Fortélyos félelem igazgat minket,
Nem a csalóka remény.

2011.09.12. 20:41:40

@Professor Pizka: már az a bizonyos gazdag bankár is megmondta, hogy ez első millióval nehéz elszámolni, a többit már meg lehet keresni becsületesen.

Bandibacsi34 2011.09.12. 20:43:27

@Modor Tibi: Szerintem Balucit fel kellene vilagositani, hogyunokahugi mit csinal valojaban a €3000-ert, mert neki nem esik le.

2011.09.12. 20:45:05

@Ernoke: én annyi helyen dolgoztam, hogy amikor a nyugdíjhoz beadtam a papírokat a munkahelyek felsorolása nem fért bele a táblázatba, és még lehet hogy maradt is ki valami.

FüligJim 2011.09.12. 20:46:34

@tea fan: a fene lebuktam, na mindegy, van egy irodánk a British Virgin Islands-en is, majd oda emigrálok...

2011.09.12. 20:58:10

Amikmor Bonnban dolgoztam a Deutsche Telekom előtt kellett elmennem az S-bahnnal, a 66-ossal , aminek meglepő módon Telecom Expressz volt a neve.

Már a Rajna partján elkezdődött a cég, és 2 megállón keresztül csak a székházaik voltam sorban, amerre a szem ellát.

-Itt van hát ez a szörnyeteg, ez szívja a vérünket otthon is, itt is, ezért kell nekem azt az irdatlan telefonszámlát fizetni, meg a Mindestwertrag meg a még a bánat tudja mit.
Ezek csak ülnek itt, és szövögetik a szálakat mit pók a hálóját. Ez hát egy multi cég? Ezek ekkorák, óh hogy azt a rózsaszín pettyes nénikéjüket.

Én egy egszerű lélek vagyok, nekem bevallom a szám tátva maradt, hogy mekkora cégek is vannak, és ez itt csak a központ, mekkora lehet a többi?

Na jó Ingolstadtaban az Audi mellett is vagy húsz percig ment a vonat, de az mégis csak egy gyár, de ez telefon, egy pár kábel meg madzag.

2011.09.12. 21:34:29

@silent76: nincsenek mindenkinek szülei, akik eltartsák. Nekem csak azért nincs hitelem, mert nem voltam képes félretenni eleget önerőre. Az is fájdalmas, ha albérlettel meg számlákkal az ember már a 100-ast súrolja és még nem evett és nem közlekedett...

spinneli 2011.09.12. 21:47:39

Vannak olyan frankhitelesek, akik ki tudják csengetni a tölesztőt...csak azért említem, mert lassan mindenki egy baromenmnormálisállat aki hitelt merészelt felvenni, és nem volt hajlandó az anyósnál egy szobába kussolni a 2. gyerekig.

kzolika 2011.09.12. 22:07:16

Haver, 500 bruttóból még nem mondasz le a karibi utazásról. Pontosabban lemondasz, mert nem is tervezed komolyan. Bruttó 500-ból kb. egy görög szigetről mondasz le.

venszivar 2011.09.12. 22:14:10

@Frengi: te tényleg naiva vagy-e? HADITECHNIKA!SENKINEK NE ADD TOVÁBB!,mert büntetésből a törpe visszaterel még 20-22 évre a munka világába.....
amit szerintem meg is érdemelnél!még 25-öt IS!a popódra IS.:))) Sorry v.sztori.....

2011.09.12. 22:52:52

A te pénzed??? Aham, mi a felső 10% fizettük eddig, _sokáig_ az adók 90%-át. Akkor bezzeg nem volt pampogás :/
Arányos közteherviselés, kérem szépen!

Látom, neked büdős a munka, de jogaid vannak dögivel :( Csak így tovább, merjünk nagyok lenni :((((

min 2011.09.12. 22:59:55

@Modor Tibi: Tibi! vigyázz azzal a vágással mert azért a pénzért már extra szolgáltatást kell nyújtani:-)

fashion victim 2011.09.12. 23:06:09

Valaki itt nagyon el van tevedve.

1. Szemet multik??!! Egy multinal konnyeden lehet keresni 350-500-at, meg fonoknek sem kell lenni hozza. En legalabbis 400 korul kerestem mielott kimentem kulfoldre 3,5 eve. Es napi 8 oranal nemigen dolgoztam tobbet (hogy oszinte legyek leginkabb csak 7.5 volt, havi zaras elott talan 8,5)

2. Ha esetleg keresel ennyit egy kisebb cegnel, akkor sem vagy bejelentve ennyire. Ha a szemet multik nem fizetnek becsuletesen a jarulekokat, akkor meg ennyi sem lenne az allam bevetele. Foleg miutan manapsag az divik a kis cegeknel, hogy a Mercivel jaro ugyvezeto onmagat reszmunkaidoskent jelenti be, hogy meg a minimalber utan se kelljen fizetnie. A tobbi alkalmazott meg minimalberen van. Ha egyaltalan be vannak jelentve.

3. A szemet multinal en tobb tizezres (szazezres??) SAP treninget kaptam, kikuldtek 3 honapra kulfoldre treningre teljes ellatassal, valamint nyelvet is tanulhattam. Cafeteria, berlet es kajajegy is jart. Amikor a Papa-Mama bt-ben dolgoztam otodmagaddal, akkor maximum almodozni tudtam errol.

4. A multinal elmehettem masoddiplomazni, kinyomtathattam a teteleimet az irodai nyomtaton es alkalomadtan nyugodtan telefonalhattam az irodabol. A Papa-Mama bt.-nel a fonokom argus szemekkel figyelte a nyomtatot es amikor havonta megkaptuk a telefonszamlat, akkor a napokig hozza sem lehetett szolni, holott a telefont magancelra senki nem merte hasznalni.

5. A multinal minden honapban ugyanazon a napon jott a fizetes. A Papa-Mama Bt-nel minden honapban emlekeztetni kellett a fonokot, hogy bizony eltelt egy honap. Ekkor eszbe kapott, es ha nem felejtette el, akkor masnap boritekban csusztatta a penzt.

6. A multinal a legjobb rendszerekkel, a legmodernebb technologiaval dolgozhattam es a munka jellege az en teruletemen sokkal erdekesebb volt, ami abbol fakadt, hogy kulfoldi partnerekkel dolgozhattunk. A Papa-Mama Bt-nel a munkam mellett meg nekem kellett figyelnem, hogy mikor fogy ki a patron a nyomtatobol, meg kellett rendelnem a cuccot es ki kellett cserelnem a patront. A gepem allandoan beszart es nemegyszer nekem kellett ujratelepitenem. Az ilyen goldok miatt termeszetesen a sajat munkammal csusztam, igy a rendes munkaido utan nemegyszer bent kellett maradnom kesoig (amit termeszetesen nem fizettek ki).

7. A multiknal mindenkinek megvan a pontos munkaterulete, de emellett meg rengeteg erdekes projekt van (six Sigma, process harmonisation, stb), amiben reszt lehet venni. A Papa-Mama Bt.-nel nem igy van. Ez meg akar plusz pont is lehetne, de amikor ket diplomaval a fonok beszolt, hogy fozzek mar az ugyfelnek kv-t, akkor az szarul esett.

8. A multiknal nagyobb biztonsag van: vannak policy-k, a fonokod akkor sem rughat ki egyik naprol a masikra ha nem birja a pofadat, ehhez vegig kell mennie egy igen bonyolult es hosszadalmas proceduran. A Papa-Mama Bt-nel minden ok nelkul egyik pillanatrol a masikra repulhetsz. JA es ha netalaltan beteg vagy vagy terhes leszel, akkor a multinal a tenyleges fizetesed utan kapod a penzt, arrol nem beszelve, hogy rohogve otthon maradhatsz 3 evet a gyerekkel es visszamehetsz utana dolgozni.

Ja es a multitol konnyebb egy jo allasba csoppenni kulfoldon. Mar akinek ez szamit.

Na szal el lehet errol vitatkozni, en mindkettot probaltam es a Papa-Mama Bt a remalmaimban ne jojjon tobbet elo.

droftm 2011.09.12. 23:45:33

@fashion victim: process harmonisation? Ne bassz!

szgy 2011.09.12. 23:51:08

"odaadunk nekik milliárdokat az alsóbb rétegek pénzéből"

hát ez egy baromi nagy tévedés. nem mások pénzét kapják meg hanem kevesebbet vesznek el abból amiért megdolgoztak.

"Hát a multisok meg a bankárok, ennyi. "
ennyi? mit ennyi? mások nem keresnek ennyit?

"Istenem, de utálom őket… ahogy képesek átjönni az olcsóbb menzára ebédelni a Tommy Hilfiger-es cuccaikban, a lazán nyakban hordott belépőkártyákkal, a visszajárót meg szépen kivárják"

úristen, mennyire ordít ebből a demagógia meg az irigység...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.12. 23:52:36

@Én a blogger: hát dehogynem! Mi abban az arányos, hogy aki GAZDAG, az UGYANANNYIT fizet, mint a szegény? Hol a társadalmi szolidaritás.. ??!!

@min: ugyan-ugyan! Párizsban fodrászként simán megkeressük az 5 ezer örót kézbe :)

@SK-viktorkiraly-01: igenis, az Államnak kuttyakötelessége kifüzetni a Hitelemet! Nem erről volt szó, amikor fölvettem !!!

skipy 2011.09.12. 23:53:41

Az a baj, hogy az írás egy igaz állítással kezd. Azzal, hogy pártunk és kormányuk ismételten nem a szegényeket támogatja. Ez igaz, és tényleg szerintem is krhm... savazzunk rájuk.

Ez volt az első paragrafus. Innentől lejtmenetet vesz a bejegyzés. Első körben. Olyan szintű negatív sztereotípia van lefestve, hogy aki havi 3-500 ezret keres, az egy smucig, léhűtő tahó. Van ilyen, nem vitatom. Van olyan is, aki nem megérdemelten keres ennyit. De mondok jobbat. Van olyan, aki nem keres ennyit, de ennél többől él. Egen, megint azok a szegény magyar(vagy nem) kis-közepes vállalkozók. Ők ugyanis, a sztereotípiánál maradva, nem elég, hogy mindezen negatívumokat teljesítik hanem mellé még mindezt adócsalásból finanszírozzák. Abból a pénzből, ami hiányzik kb. mindenhonnan. Ne nézzünk le valakit azért, mert jól keres. Lehetséges, csak egy pillanatra tételezzük fel, hogy nem jogtalanul/érdemtelenül kapja a pénzt.

A munkaidőről való filozofálás egy érdekes maradvány a szocializmusból. Tetszik vagy sem, ha egy huszadrangú papírtologatóról van szó, olyanról, akiből 12 egy tucat, nos azt könnyű helyettesíteni. Ne tételezzük fel azt, hogy (főleg a jelenlegi helyzetben) van aki nap 16 órát is dolgozna azért, hogy egy minimálbért megkapjon? Túlóra ide vagy oda? Ez a "verseny" dolog nem csak ott működik, hogy bemegyek a boltba, és azt az autót/TV-t/húst veszem meg, amelyik a legolcsóbb/legjobb/ár-érték arányban a legjobb. Bizony, a munkáltató nagy gonosz cégnek a munkavállaló munkája is egy darab hús. Megnézi mennyit ér, és ha van jobb üzlet, ugyan önök mit tennének?

A jogokról nem szeretnék szót csépelni. Jog sok mindenhez van, speciel a munkához való jog elég rég óta nincs. Akinek nem tetszik a fizu/munkabér, lehet menni máshova. Ja, hogy az nem olyan egyszerű...

Ezt jelenti az ún. globalizácó. Ha van egy vietnámi/kínai/etc... aki a te munkádat hajlandó fele annyiért elvégezni, akkor nem kell meglepődni, hogy nincs béremelés. De nem is kell olyan messze menni. Mint mondtam, országon belül van olyan, aki bármilyen munkát örömmel elvégezne. Kérdés, hogy el tudja-e végezni.

Azt már csak félve jegyzem meg, hogy a gonosz multi BEJELENTI az alkalmazottait. Minimálra persze, és nincs mellékes. De ezek a szemetek nem elég, hogy a kiadott munkabér után adóznak, és a kifizetett pénz el lesz (minimum részben) költve, amiből meg áfa van. Ezek a szemetek ezek után képesek arra, hogy a hasznot amit megtermel a cég, ki akarják vinni. Az már tényleg csak hab a tortán, hogy akit alkalmaznak, az esetleg eddig nem dolgozott, tehát még a (nem túl sok) segélyt sem kell fizetnie az államnak.

Mellesleg. Nem dolgozom multinak, nem vagyok elnökségi tag, sőt még politikus sem. Csak arra kívántam rámutatni, (a szerzőnél sokkal kevésbé kiélezve,) hogy ha ráteszed a kezed a sütőre, és megéget, LEHET, hogy nem a sütő a hibás.

Üdv.

Norbi812 2011.09.13. 00:01:33

@fashion victim: Minden szavaddal egyetértek. Jelenleg bruttó 450 körül keresek multinál, rendesen bejelentve, reggel 8-tól 17-ig, a munka meglegyen, nem cseszegetnek alapvetően, kis késés-előbb lelépés nem gáz. Ügyelet-túlóra szépen kifizetve. Mindenféle egyéb juttatás (laptop, telefon, utazási támogatás ésatöbbi).
A léhítősködésről meg: Diplomáztam, két nyelvvizsgám van, egyik sem vécépapír szinten, folyamatosan képzem magamat, vagy cégnél vagy saját pénzen.
kb ennyi.

szgy 2011.09.13. 00:01:36

"Először odaadunk nekik milliárdokat az alsóbb rétegek pénzéből"

na de akkor nézzük már meg azt is hogy eddig az adómentes minimálbér esetében kinek adtak ki pénzéből?

szgy 2011.09.13. 00:10:38

legutóbbi munkahelyeken ahol jártam így nézett ki a fizetés és egyéb dolgok:
- multi: egy hónapra ennyi a bejelentett bruttó fizetésem + túlórapénz.
- a kisvállalkozó nettó 90-100 említésére már ideges volt, hogy azt nekem ki kell termelni mert akkor ugyan miből fizet. mondtam neki hogy ha üresjáratban állunk és nem tudok mit csinálni vagy ha olyan rosszul fizető munkák vannak az nem az én hibám, egyébként is neki azt kell megfizetnie hogy ott töltöm a napomat és nem valahol máshol, a konkurrenciánál vagy ahol többet kereshetek. ráadásul nekem azt már külön meg kell fizetni hogy eltűrjem azt ha 1-2 percenként csesztetnek alaptalanul vagy hülyeségekkel.

Nati Walter 2011.09.13. 00:16:39

Jaj,csak meg ne szünjön ez a jó munkahelyed mert utána néhány heti munkanélküliség után rögön átgondolod hogy hova mennél...csak legyen pénzed!

meszi 2011.09.13. 06:56:48

@gyilkos fűegér: réginek régi, de miért is szép?

Ingerlékeny Banya 2011.09.13. 07:27:46

A rongyrázás sokba kerül az országnak,túl sokba!

Gonoszkistörpe 2011.09.13. 07:38:47

Most első alkalommal fizetek annyi adót mint más.
Bizony voltak idők amikor 50%simán le lett vonva a fizumból.
aki meg keveset keresett nem fizetett egy fillért sem" Ő Szegény"minket meg az adóval tettek azzá.
Negyvenkét éve dolgozom hagyni kellene a bérem és nem azon gondolkodni hogyan fizessek többet.
Aki hitelt vett fel tudta mit tesz tudta hogy a CHF változhat. Ebbe nem kellene az államnak beleszólni.Nem kellet volna megengedni az ilyen tranzakciókat.Van akinek 3-4 hitele van és a TV-ben sír hogy nem tudja fizetni.Valóban az a megoldás hogy akkor vegyünk el a jól keresőktől?
A multikat meg nem kellene bántani Ők azok akik értéket adnak a munkának és azt ki is fizetik, a simlis Magyar cégek meg játszanak a minimál bérrel aztán zsebbe tömik a suskát csak ne keljen adózni mert akkor nem lesz A6 meg budai villa.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 07:52:30

Tiborom, meg kell téged követnem. Azt veszem észre ugyanis, hogy a svejcfrankó és svejci nem frankó ellentét, és a multi - nem multi ellentét minden tünetét produkálja a vidéki-urbánus, kossuthista-deákista, moszkovita-reformita, faradista-dózsás, szparista-lokista, depeses-duranos ellentétnek.
Élvezetes látni, hogy arat a funkcionális analfabetizmus, és hogy írnak emberek olyat komolyan, amit te viccből. Jó poszt volt ez, na.

doszy 2011.09.13. 08:16:30

@Professor Pizka: Azért kíváncsi lennék, hogy ezek az ellentétek mennyire jönnének ki, ha élőben kéne a dolgokat megbeszélniük. Valószínűleg mind hümmögne, miközben azt gondolná a másikról, hogy ez egy fasz.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.13. 08:41:45

@Professor Pizka: köszike! Nem tudok most se jobb motivátort a kölcsönös gyűlölködésre, mint az irigységet.

samo541 2011.09.13. 08:42:46

@Gonoszkistörpe: aki CHF hitelt vett fel - köztük én is 2007-ben -, általában utánaszámolt, kb. mennyit ingadozott a frank az azt megelőző 10 évben, osztott-szorzott, majd arra jutott, hogy az akkori ismeretei szerint várható kockázatok miatti ráhagyással a legkedvezőbb lehetőségként a frankot választja. Aki azt állítja, hogy 4-5 évvel ezelőtt számítani lehetett erre a helyzetre, azt szerintem egy kicsit kárörvendve - merthogy neki nincs ilyen gondja - ferdít. Természetesen nem az a megoldás, hogy vegyük el a jól keresőktől, de a bankoktól nyugodt szívvel vehetnék el.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 08:48:31

@Modor Tibi: meg még egy csipet korlátoltság is kell bele :-)

Nadiposzi (törölt) 2011.09.13. 08:50:54

A multinál aszt mondják boldogulnak a szorgalmas, tehetséges emberek.
Messzire kerülni fogom őket.
Portást senki nem keres a szomszédos Halbiológiai kutatóintézetbe?
Csak azért kérdem, mert itt mindenki olyan okos, ambiciózus és szorgalmas, nem is értem miért tart itt ez az ország.

Ernoke 2011.09.13. 08:58:09

@Professor Pizka: Kurvaokos Emberek, aki Multinál 500 Bruttót Keres, alapszinten nem tudnak olvasni. mi a faszt csinálnak akkor a cégüknél...?:D

Benoke2 2011.09.13. 08:59:16

Az egész post hülyeség. Kezdődik a hitelesek mizériájával Csak a bankok a hibásak? Tévedés!!! 3 hibás van. Az első aki a leginkább hibázott az aki felvette a hitelt úgy hogy ha 2% változik az árfolyam már nem tudja fizetni, illetve erőn felül 30-35-40 évekre hitelt felvenni. Biztos vannak olyan élethelyzetek ahol ez a kényszer, állat nagy marhaság volt annak aki csak azért vette fel hogy legyen egy bitang nagy háza új autója aztán majd a jó isten visszafizeti. (Albérlet a tévhiedelemmel ellentétben egy két kivételtől eltekintve mindig is olcsóbb volt és olcsóbb is lesz. Sőt a bérleti díj és a hitel törlesztő különbsége a hitel futamideje alatt megközelíti a lakás értékét. Ha minimális vagy nulla önrésszel vették, de ha van önrész akkor is tetemes pénz a különbség. Ha nem a párában van bevarrva akkor meg nem kevés plusz pénzt fial.) A második legnagyobb hibás a bank szektor. A Harmadik hibás az egészben az állam amiért ezt az egészet hagyta úgy hogy közben a szocik tudták hogy nagyon nagy kaka lesz. Mondjuk még a szocik előtt Orbánék is hagyták de 2003 -tól látszódott hogy a széllel szembe pisilünk, és ha nem változtatnak akkor a tönk szélén lesz az ország. 2008 -ig senki nem csinált semmit! Nincs mit szépíteni! Tehát aki felvette a hitelét az nyögje szépen. Sajnálom őket nem kívánom hogy bedőljön meg 280 -as frankot sem kívánok senkinek de ez van. Az állambácsi nem fogja kifizetni senki helyett az én adómból senki helyett sem szeretném ha kifizetnék. Az árfolyamot meg nem az ország határozza meg (Tehát nem lesz soha 140-160 környékén kár erre számítani), a kockázat akkor is megvolt mikor a hitel fel lett véve. Akinek a különböző megoldások nem megfelelőek az dőljön be és élvezze a januári hidegeket egy buszmegállóban. Lehet radikális amit írok, de én nem szeretném senki helyett sem fizetni a hitelét. (Miért nekem kéne mások felelőtlensége miatt fizetnem? VAgy azoknak akik nem mertek hitelt felvenni vagy azoknak akik úgy vették fel a hitelt hogy értették mi a kockázata, és vagy forintosat néztek vagy ha már deviza akkor van tartalék bőven a törlesztésben vagy kötöttek megfelelő biztosításokat probléma esetére.) Megvannak a saját gondjaim, hitelem pedig nem véletlenül nincsen. Ennyi csókolom. Nincs ráhatásunk a tőzsdére az ugyanis nagyrészt spekulánsok játszótere, ezért is veszélyes játék a deviza hitel. A 300-500 Bruttó nem egy nagy fizetés. Persze aki 200at vagy annyit sem kap annak sok, de szerintem 300-500 bruttó között kéne keresnie a nagy többségnek. Amellett hogy a 300k ért is kb 400k -t csenget be a munkáltató, és ebből még 200 sem marad azaz több mint 50% az elvonás. Multik? KKV? Mindenhol dolgozni kell, vannak helyek és pozíciók ahol nem kell erőlködni és 8 kor haza lehet menni mindig, és mindegy mi a helyzet, de a verseny szférában akkor él meg egy cég ha értéket teremt. Nem akkor ha Pénteken délben haza lehet menni úgy hogy 2 hetes csúszásban van a meló, mert most nincs kedve az embernek megcsinálni. Azt a 400k -t meg kell termelni nettó profit képében hogy egy 300 Bruttós fizetést tudjon adni egy embernek. Szomorú hogy nem kapnak ennyit az emberek, de erre megint nincsen ráhatásunk sajnos. A Magas adók sem segítik ezt a folyamatot. Illetve itthon a hosszú évek beidegződései miatt inkább ügyeskednek az emberek, és az ügyeskedők miatt keletkezett lyukat kell betömni a magas elvonással. NA nem mintha politikai oldalon nem ügyeskednének...

ewsd 2011.09.13. 08:59:47

Nem csak a multi ilyen, a magyar vállalkozó sem jobb. A szomszédom (bukott szakmunkásvizsgával) építési válallkozó (apuka kapcsolatai révén). 2 ház, külön medencével, XC90-es Volvó. A dolgozói zsebbe kapnak (beszélgettünk, elmondtak ezt-azt), DE... ha nincs munka (építkezés) a tulaj házánál takarítanak, kerítést festenek, kutyaszart szednek, levelet gyűjtenek, stb. Ez nem visszaélés? És MAGYAR vállalkozó (pontosítsunk: adócsaló)! Sajnos, ha a magyar vállalkozónak adnak, pl. évi 5 milla kedvezményt, nem vesz fel még 2 embert, hanem elmegy karibi hajóútra, lecseréli az 5 éves kocsiját (nem hitelből, természetesen). Szóval nem jobb a multinál a magyar Kft., Bt sem.
A bruttó 300-600 egyébként nem sok, számolja ki mindenki, mi marad belőle nettóban, mi marad egy 100 négyzetméteres ház rezsijének kifizetése után belőle. Egyébként nem írigyelni kell a jól keresőket, hanem utánuk csinálni. Mindenkinek adott (most és a 80-as években is az volt) a tanulás lehetősége, vagy szakmában sikeresnek lenni (van mezőg. gépszerelő ismerősöm, aki menő - és ügyes, dolgozik is, nemcsak "ugat" - épületbádogos, van jólmenő asztalos ismerősöm is, aki németben szerzett tapasztalatot, majd itthon kamatoztatta). Szóval nem síráűnkozni kell, hanem tenni a jobb életért... Apropó: a tisztességesen adózó, jól keresők szidása menő - az adóelkerülő vállalkozókról nem hallok rossz szavakat, nem érdekes ez... Pedig több kárt okoznak az országnak mint a jól keresők és a multik!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 09:04:35

@Ernoke: lean ninják, six sigma blackbeltek, process optimiserek, HR generalisták, bid support specialisták, key account managerek.

Fearzone 2011.09.13. 09:06:09

@bájgúnár: Ez véletlenül nem Andorka Rudolf: Bevezetés a szociológiába c. könyvéből lett idézve? Nagyon "szakmai szaga van" :)

@Doubledecker: A multiknál dolgozók nagyátlaga munkamániás, én pl. hülyét kapnék egy olyan melóhelyen, ahol nincs pörgés.

Kalmár 2011.09.13. 09:08:51

Természetesen baromság ez a blog. Bruttó 300ezer, karibi nyaralás? Populista hazug szemét firkálmány.
Akinek van annyi megtakarítása, mint a chf hitele az már régen kiszállt. Majd szépen az élelmes bankok kidolgoznak olyan adósság rendező hitelt,amivel rendezni tudják az adósok a sarat.
Persze nem a sajátjukat, hanem a másikét. Az OTP ad forinthitelt, hogy kifizetsd a másik bank chf hitelét, akinek még most is nagyobbrészt fizetve van a hitele, az nem rossz adós.A bank kihelyezhet egy jó forint hitelt mi pedig kapunk egy stabilizált családot. Szintén megéri annak aki úgy szállhat ki, hogy akár eladja a lakását akár elad valamilyen ingóságot, amit eddig a 250 körüli árfolyamon nem érte meg. Esetleg nem volt elég a lezáráshoz.

2011.09.13. 09:19:40

@Professor Pizka: ezek komoly dolgok ám, nem szabad velük viccelni. Úgy jársz majd mint a dánok a Mohamed karikatúrákkal ;)

samo541 2011.09.13. 09:31:07

Nem értem, hogy miért gondolják sokan, hogy a rögzített árfolyamú végtörlesztéssel is a gazdagokat segítené a kormány. Én ezt látom ennek a pökhendi bagázsnak az első értelmes lépésének. Én sem vagyok gazdag, sőt mióta ilyen remek áron lehet CHF-t váltani, azóta a hónap végén már gondot jelent kaját venni is néha, ezért egyáltalán nem bánnám, ha 180 Ft-on átválthatnám a hitelemet. Nem a megtakarításaimból fizetném, mert az nincs, abból építkezni kezdtem annak idején. Az, hogy a bankoknak ez veszteség lenne szerintem nem teljesen igaz, hiszen ez csak egy elméleti elszámolási alap. Tehát ha én 155 Ft-ért vettem fel annak idején a hitelt és 180-on fizetem vissza a bank még bőven keres rajtam.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 09:32:55

@Hadrian77: Csak nem azt mondod, hogy ha kiderül hogy viccelődésemmel vétettem a Corporate Integrity Code ellen, akkor sose lesz belőlem Hungarian Speaking Customer Care Team Leader vagy Norwegian Speaking SOX Compliance Senior Associate???

2011.09.13. 09:51:24

@venszivar: Teljesen meg vagyok döbbenve! Ez nekem még véletelnül sem jutott volna eszembe.

2011.09.13. 09:52:46

@Professor Pizka: kapsz majd egy csomagban egy fekete övet, ahogy régen Sztambulból küldték a selyemzsinórt. Végülis az elég lean agile:)

márvesztes 2011.09.13. 10:12:01

Igazságot a forinthiteleleseknek! Az én hitelemnek is engedjék el a 22 százaékát, és akkor én is előtörlesztem egyben az egészet. Csak a köcsög bank szív, tehát ezzel is mindenki jól jár.

pdw (törölt) 2011.09.13. 10:14:10

Vicces a poszt. Miert teszik egyenlove a Tesco, Auchan es egyeb hasonlo tenyleg rabszolgamultit a tobbivel?
En speciel multinal dolgozom, sorolom mit kapok es mit kell aldozni cserebe:
Kapok:
-palyakezdokent majdnem annyi fizu mint a posztiro 2. soraban
-nyelvtanulas egy-ket szemelyes csoportban, heti ketszer
-fizetik a sulimat (250/felev)
-raklap ingyenkaja, ingyenpia (meetingeken pl.)
-tuloraber/lecsusztatasi lehetoseg (elobbi asszem torveny sztem)
-8-ra jarok, 4-fel5kor lepek
-este 8 utan taxival haza + kajarendeles lehetseges
-rendszeres, evenkenti fizuemeles (teljesitmenyertekeles alapjan)

Adok:
-havonta kb 4-5 nap tulora, igaz olykor este 10ig akar, de ez inkabb csak negyedevenkent
-turom az agymosast
-ingben kell jarni 40 fokban is
-tanulmanyi szerzodes miatt 2 evig itt kell lenni pluszba, de ez nem igazan gond
-es persze azt hogy az emberiseg szamara tenyleg tok felesleges munkat csinalunk, de pontleszarom amig fizetnek erte :)

driopios 2011.09.13. 11:44:18

@pdw: a mi multinknál még ukrán kurvákat is lehet választani kafetériából, bebee!

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.09.13. 13:00:19

én meg munkaidőben csillagok háborújás pörgetős füzetet rajzolok japán színes cerkákkal meg filcekkel, mert amit gyerekkoromban csináltam apa kidobta és emiatt álmatlanul hánykolódtam az ágyban éjszaka mire a barátnőm azt mondta: "Bazsa ne gyötörd magad. Csinálj egy újat."

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.13. 13:24:21

én baszod azt sem tudom, mi számít akkor most multinak? Itt Pécs-Komló körzetben van egyáltalán multi? Mondjuk a Tesco vagy az Elcoteq annak számít? valaki homályosítson már fel, mert kurvára nem tudom ezeket a munkahelyeket sem elképzelni, sem definiálni magamnak.

bájgúnár 2011.09.13. 13:30:23

@Fearzone:
Igazad van!Illő lett volna idézőjelbe tennem!!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 13:49:52

@vészmadár (pica pica): Kaptár. Önhordó betonacélvázas épület, tégla kitöltő falazással és külső üvegborítással A tetején akkora teljesítményű hőcserélők, hogy a Viribus Unitis-t jetskivé változtatnák.
bejárat forgó vagy csúszó ajtó. Front desk, porta. Tökverdeső belépőrendszer, mágneskártyával. Liftek, szálcsiszolt acél ajtókkal. KONE, Thyssen, Nyírlift.
Emeletek, ytong és gipszkarton válaszfalak. Rücskös tapéta. Egyszínű egyenbútorok, kábelalagutak, munkaállomások. "Wendy2" nagy befogadó képességű szekrény, dexion-salgó irattári polc. Gurulós szék, sötétkék padlószőnyeg. Koszfogó szőnyeg, izmos kicserélőfiú. Neoncső.
Fiúk. Ingek. Dreszkód. magáncég: ing, nemfarmer gatya, bőrcipő. Állami cég: ing, farmerszabású vászongatya, gumitalpú velúrcipő.
Nők: magáncég kosztüm, állami cég káosz.
Kávézó. reformkaja, frappuci-macchiato-medio. Glükózmentes, fruktózmentes, laktózmentes, kóserhentes. Indul a sakterház.
Dezodor, parfüm, kellem. Park, csobogó. Intrika. Excel, SAP, ERP, Access. Recordok, reportok, memók. Menő telók.
Cégató. Fehér, dízel, fapados. Matricás.
reggel és délután rajzás. minden borotvált.

hát ez.

2011.09.13. 13:50:29

A kommentekből megállapítható, hogy a multiknál is dolgoznak funkcionális analfabéták.

Fearzone 2011.09.13. 13:55:50

@Professor Pizka: A sötétkék padlószőnyegnél erősen elgondolkodtam sőt hátra is néztem, nem-e épp mögöttem állsz :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.13. 13:56:58

@Professor Pizka: értem. Akkor én, ha egy rohadó 60 éves épületben vagyok, igazgatóhelyettes a megnevezésem, gyalog járok (mer' a bérlet is drága) és 1 szobás albérletben lakom a barátnőmmel, akkor nem multis vagyok, ugye?

jah, a ruha az attól függ: ha kimegyek egy céghez, hogy légyszilégyszi adj az iskolának párezer pénzt vagy fogadj be egy retardált asztalostanulót, akkor ing-nyakkendő-valamilyennadrág, amúgy deszkáscipő, farmer, póló, télen bőrdzseki (szeretném itt kijelenteni, hogy a férfikabát, a dzseki az definitíve bőr. Minden más anyagból csak nők hordanak kabátot)

Dzsoni Kráncs 2011.09.13. 13:57:57

@Professor Pizka: Hogy Grizli Gézát idézzem a Shop Stop-ból:ez gyönyörű volt!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.13. 13:58:28

@Fearzone: engem már csak az érdekel, jó ideje, hogy tulképp mit is dolgoznak egy ilyen multinál, mert ahogy kiveszem, nem a konkrét termelési részlegek vannak ilyen irodaházakban. Adminisztrációhoz viszont ennyi ember sztem túl sok.

noirp 2011.09.13. 14:02:57

@Professor Pizka:
Hát akkor most ugyanez alulnézetből:
Alufalú, könnyűszerkezetes üzemcsarnok (de még lábon van).
Üzem létére nincs benne olajtócsa, térdigérő ganyé, retek, hányadék, szemét.
Neon-és halogénlámpák, kurvanagy zaj.
Tisztaság, mindenfelé feliratok.
Minden majombiztos, mert nem akarják, h szétpereld az agyukat, meg mert sokba van az nekik, ha beteg vagy. Azért néha zavaróan agyatlan biztonsági szabályok--de betartjuk. Muszáj.
Technológiai fegyelem, alig kötöttebb a hadsereg fegyelménél.
Mire egy csapat melós összecsiszolódna, szétrakják őket.
Kapuban szondázás--ha be vagy baszva, lehetsz te a főmérnök maga, akkor is röpülsz.
Formaruha. Lángálló, saválló, faszálló [sajna], munkabakancs [bitang kényelmes], bauhelm [pisilni is lehet bele]
Hol tizenhat tonna-fíling, hol meg arconpörgős üzemi bulik.
Auditra készülés, minőségügyis, balesetvédelmis, környezetvédelmis kopók.
Bazinagy köteg minőségi bizonyítványok lefűzve az asztalodon, olyan anyagtételekről, amiket már két éve hogy elhasználtatok.
Kezdőnek az egyetemnél nem kicsit keményebb (ki) képzés.

Tovább is van, mondjam még?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 14:08:00

@Fearzone: nem, de átmegyek ha továbbra is munkaidőben netezgetsz.

Prof Pizka
A magas, zsíroshajú alak a belső ellenőrzésről aki azokat a hülye ingeket hordja és összetúrja a franciasalátát a kajáldában.

@vészmadár (pica pica): Nekem szakmámból adódóan vannak prosztókabátjaim is :-) Irodaházban nehéz bármit is termelni, talán a forráskód és a papírzacskó jut eszembe amit ilyen környezetben megbízhatóan lehet termelni. Na persze, ha az egy szál mucsajröcsögei sweatshop adminisztrációját kéne ellátni. De nemritkán egy pesti vagy debrecenmi irodaházban csörög a telefon, ha Sven esztergáján lejárt a szoftverlicensz Norköppingben vagy Hanslinak mindig azt írja ki a gépe hogy Fehler im Datei vagy ilyesmi. De ha három országban van három üzemegység nem csinálnak három adminisztrációt, az a BKV átlövik neten hángöribe, mert van sok olyan hángérien aki történelmi okokból beszéli a szomszédos országok nyelvét úgyis érti, könyvelni tud, csinálja.

2011.09.13. 14:09:02

@noirp: jól nyomjátok, ha a kettőt összegyúrjuk akkor abból meg multi logisztikai központ lesz:) DHL, TNT, Schenker, stb...:)

noirp 2011.09.13. 14:12:38

@Hadrian77: Logisztikai bázis a város szélén, sok konténerszerű fehér épület, targoncák, rámpák, ordítozás. Az az.

Tony Almeida 2011.09.13. 14:20:31

"havi 300-500 bruttóval könnyen lehet ugrálni,"
Ugye ez most valami vicc?

Azokról, aki inkább 35 évig az anyjával lakik, de "ő biza kölcsönt nem vesz fel", megvan a szerény véleményem.

2011.09.13. 14:23:08

@noirp: dresszkódos irodisták fönt, melósok lent:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 14:32:44

@Tony Almeida: igen, vicc. Nincs azokkal semmi baj, csak a populáció azon, szerencsére kisebbségben lévő részéhez tartoznak, akiknél a rántott hús megelőzi a pinát.

@Hadrian77: a legjobbak ezek az egyen munkaruhák. Kedvenc műfajaim egyike az a katalógus, amelyikben ilyen steril gyárépületekben vigyorog Hans-Günther és Ulrike, emblémázható egyenruhájában, lezán rátámaszkodva a gurulós és szintén emblémázható szerszámszekrényre. A háttérben emblémázható öltöző szekrény blau1, rot2 és gelb3 színekben rendelhető, benne lóg egy vállfán (nem tartozék, cikkszáma 6546546465) a "parka" megnevezésű parka (kabát, bazeg...)
Na ebből van emblémázható business casual is.
Ezeket mindig átlapozom, mielőtt kidobnám.

2011.09.13. 14:36:27

@Professor Pizka: hány ilyen katalógust láttam már én is:) Időnként rendelek is belőle felirat nélküli cuccokat.

Fearzone 2011.09.13. 15:00:01

heti 3 audit:egy idő után nem figyeled, vevői látogatás:a szar is vigyázzban áll, könyvelések 5-6 rendszerben:igy több helyen lehet elcseszni, napi 15-20 riport lehúzása különböző rendszerekből:vagy nézed a szürke képernyőt és hallgatod, hogy semmit nem csinálsz, vagy netezel és hallgatod, hogy semmit nem csinálsz
A nyalánkságok: különböző japán-amerikai baromságok elsajátítása, (5S, 6sigma stb.) ezek bevezetése.. bár a te cégednél baromira nincs értelme, semmit nem tudsz egyszerűen elintézni, mer' az nem felel meg a Corporate Policy-nek....

mrbateman 2011.09.13. 15:07:38

@Professor Pizka:
Az elején olyan érzésem volt, h. egy Kbt-s ajánlati felhívás lesz belóle.

Ha én eccő elmegyek egy multihoz, akkor azt a biznisz-cuncik miatt teszem. Bejön ez a kiskosztüm, körömcipő, mélyen dekoltált blúz kombó! Nameg a hófehér tdci mondeo!:-)
Ezért még talán az ing nadrágba való betűrését is elviselném!:-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 15:20:15

@Fearzone: a legtöbb ilyen japán izé (kaizen és társai) leginkább azért van nyomatva mert valaki ott fent sok pénzt adott érte. Kultúraidegen és a világon kb mindenütt utálják.

@mrbateman: á, ha elfogadjuk, hogy rögtön a műszaki leírásnál kezdenék ilyesmit, szerinted nem az építési és felvonulási terület talajviszonyaival kezdeném? :-)
A Mondeo tdci nekem is bejön, de cseréljen rajta turbót három évente akinek hét anyja van (nb. normálisan hajtott turbódízelen turbócserét még nem láttam, pedig rálátok néhányra. mit kaphatnak ezek a gépek?)
Na ja kosztümös egyenpuncik, ugyanolyanra is borotválják :-)

Bordapapa 2011.09.13. 15:28:24

Én este tízkor keltem. Azaz fél órával azelõtt, hogy
lefeküdtem. Ittam egy csésze hideg mérget. Napi huszonkilenc órát dolgoztam a malomban. Én fizettem érte a fõnöknek. Aztán hazamentem, és apu minden este hidegvérrel legyilkolt. Utána meg énekelve táncolt a síromon.

mrbateman 2011.09.13. 15:32:47

@Professor Pizka:
Csak van valami shaving policy!:-)
Nehogymá az iylen lényegi kérdések szabályozatlanul maradjanak.

Az otp-sek nyírják bele a céglogót, a molosok fordított háromszöge meg egyenesen követelmény!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 15:35:51

@mrbateman: Ó én leszek ott az ALS (All Ladies Shaved) Junior Blackbelt Associate. Azért junior, mert csak 35 év alatt leszek illetékes, esetleg a MILF ALS részlegre ugrok át helyettesíteni. Munkám során csak a black beltet viselem majd :-)

2011.09.13. 15:43:28

@mrbateman: egy Waberers napocskát szívesen megnéznék elkészítés közben:)

noirp 2011.09.13. 15:56:14

@Hadrian77: Melósok, technikusok, mindenféle mérnökök, technológósok, kutfejl.-esek lent, de szerintem idelent izgalmasabb :)

Managentryk meg fent, úgy köll nekik, dresscode :)

2011.09.13. 15:59:08

@noirp: ebben teljesen egyet értünk, ott van az igazi élet:)

(most néztem az Index címlapot, van egy tippem a következő írásra:)

mrbateman 2011.09.13. 16:00:36

@Hadrian77:
na látom kezd beindulni a brainstorming!:-)

nem akarok részletekbe menni, de én egyszer láttam egy BMW propellert élőben, szépen volt kivitelezve...én meg az alapos, minőségi munkát mindig is szerettem!:-)))

noirp 2011.09.13. 16:01:37

@Professor Pizka: Hová tekered az övet, lelkem professzorom? Csak mert vizuális típus vagyok

2011.09.13. 16:13:09

@mrbateman: festve is volt? mert ugye akkor az igazi;)

noirp 2011.09.13. 16:15:09

@Hadrian77: Kertész Ákos Passuth-díja vagy hasonló?

mrbateman 2011.09.13. 16:16:57

@Hadrian77: Hova gondolsz?!

Nem kurva volt ő, hanem királylány!

Elviccelitek ezt a kérdést, de az egységes arculatnak és a cég iránti lojalitásnak itt is meg kell mutatkozni...folyamatosan építeni kell a brandet, mert az ágyékunkban...izé nyakunkban liheg a konkurencia!

venszivar 2011.09.13. 16:28:33

@Bordapapa: Aztán a farkadon,egyszerre,hány vödör vizet tudsz átvinni a szomszéd asszonyságnak........?

noirp 2011.09.13. 16:39:05

@mrbateman: Nna, most elképzeltem a MOL-os _nődolgozót_ a háromszöggel...

2011.09.13. 17:21:58

@noirp: Hát ha még azonosul is a "Határtalan lendület" mottóval ...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 17:31:33

Nade mit csináljon egy BristolMyers Squibb, egy Thyssen-Krupp vagy egy hosszúnevű üv. irodai alkalmazott?

Fearzone 2011.09.13. 18:02:34

@Professor Pizka: Kaizen...örök kedvenc! Pistike megspórolt évi 120 millát, mert beadott egy kártyát miszerint idiótaság (az 5S elvén) a gyár másik végében elhelyezni a csavarhúzókat (szigorúan derékszögben, ás a szemléltető ábra alatt)....ezért a szép teljesítményért jutalmazzuk meg egy emblémázható céges pólóval...ha nincs kap öccázé tecsó utalványt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 18:17:42

@Fearzone: azt nem értem ilyenkor senkinek sem jut eszébe Kovács József traktoros Csapájev téeszből aki egy újítással kétszáz százalékkal több földet szántott fel (ideértve a kultúrházat is ?)

2011.09.13. 18:50:32

@Professor Pizka: az attól függ a Krupp művek melyik részlegén van:)

@Fearzone: olyan ez mint a JIT, mindenki kurva büszke rá, hogy JIT-ben dolgozik, a beszállító raktárában meg a kerítés másik oldalán fél éves készletek vannak, mert azt írták elő neki.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 18:51:54

@Hadrian77: Ja, az inventory tengelyen van, vagy a beszállítónál.

2011.09.13. 19:10:22

@Professor Pizka: te gyanúsan sokat tudsz:)

2011.09.13. 19:14:11

Ezért nem olvasok Modorosblogot.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 19:17:26

@Hadrian77: van ilyen diplomám amire az van írva, hogy MBA :-) Ha nekiülök a mateknak még tán az optimális inventory levelt is kiszámolom, bár a quantitative skillem az olyan, hogy az tényleg days in (calculating the) lenne :-D

2011.09.13. 19:28:00

@Professor Pizka: azért inventory level számításhoz nem feltétlen szükséges egy MBA:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.13. 19:30:34

@Hadrian77: ezzel én is így voltam, ezért igyekeztem MBA tanulmányaim során ezt mindig másra lőcsölni. Lány osztálytársak szívesen kiszámolták, én meg cserébe egész komplikált value chain-eket találtam ki nekik :-)

2011.09.13. 20:15:42

@Professor Pizka: erre csak azt mondhatom, amit az aranykoszorús szűcsmester Kisrecének:
- Értelmes gyereknek tűnsz Kukac Bálint!:)

A Tyne folyó déli partja 2011.09.13. 20:39:23

@pdw: a havi négy-öt óra túlóra egy kissé sok. az gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden héten...

k81 2011.09.13. 22:48:23

@Modor Tibi: butaságodnál már csak az irigységed nagyobb. gratulálok, így érdemes élni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.14. 07:59:04

@k81: butaságodnál csak az ostobaságod nagyobb...

Bandibacsi34 2011.09.14. 14:08:58

Dolgoztam multinak, es szerintem vegyes a kep. Az Ikea pl. egesz jol bank a troger melosokkal is, mashol a magyar vezetes behozta a "papa-mama bt" attitudot pl. munkaerokolcsonzes, okoskodasok stb.

2011.09.14. 15:15:21

Te egyszerűen irígy vagy. Igen, vannak napok amikor az ember túlórázik... de ez nem csak a multiknál van. Fogod, fél5kor felemeled a segged és hazamész. Kurvára a te hozzáállásodon múlik.

noirp 2011.09.14. 19:56:46

"Alcoa can not wait"

és

Papa&Mama Bt can not pay

énszerintem itten ez differentia specifica

oszt lehet tovább marni egymást, ha tetszik. Nyugodalmas jóéjszakát minden modorosnak.

portugéza 2011.09.15. 06:42:59

@fashion victim: nem tudom megállni: bármennyire közhelyes, jakabandoros azt ismételgetni, hogy ha egy kkv minden közterhet megfizetne, csődbe menne, ettől még sajnos igaz. Miközben ezt modorosságként kitárgyaljuk, addig a valóságban a szomorú következménye az, hogy versenyelőnybe kerülnek a tisztességtelen, adócsaló vállalkozók. Kontraszelekció. Sok tisztességes ember inkább nem vállalkozik ilyen környezetben. Akár modoros, akár nem.

"Ha a szemet multik nem fizetnek becsuletesen a jarulekokat, akkor meg ennyi sem lenne az allam bevetele."

A városunkban is telephellyel rendelkező elektronikai multi vergődik. (Alapvetően termelő, de van egy pici k+f és persze logisztika is.) A helyi újságban szinte minden nap siratják. De apránként kiderülnek a dolgok. A harmadik országbeli tulajdonos egy luxemburgi holdingon keresztül birtokolja a magyar céget, a melósok jó része kölcsönzött munkaerő (volt) és multiként nyilván olyan állami és helyi kedvezményekben részesült, amelyek egy magyar kkv-nak nem járnak. Különben miért jött volna egy olyan megyébe, ahol a csúcsidőszakban nem volt elég helyi munkaerő és a közelmúltig autópálya sem.

"A multinal elmehettem masoddiplomazni, kinyomtathattam a teteleimet az irodai nyomtaton es alkalomadtan nyugodtan telefonalhattam az irodabol."

A főnökeid könnyen gyakoroltak ilyen kegyeket, mert nem a saját zsebükre ment a dolog. A szüleim vállalkozásában (szó szerint Papa-Mama Bt.), amikor még voltak alkalmazottak, az egyikük a tulaj távollétében rendszeresen nekiállt a szomszédos városban lévő barátnőjét hívogatni. Nem tudta, hogy van számlarészletező... Ez kétszeres veszteség volt, egyrészt a telefondíj miatt, másrészt az idő alatt nem dolgozott. Ha ez valakinek a saját zsebére megy, akkor ezeket nem tűri, míg egy multis kisfőnöknek ugyanannyi lesz a fizetése akkor is, ha ezeket megengedi a beosztottjainak.

"A Papa-Mama Bt-nel a munkam mellett meg nekem kellett figyelnem, hogy mikor fogy ki a patron a nyomtatobol, meg kellett rendelnem a cuccot es ki kellett cserelnem a patront. A gepem allandoan beszart es nemegyszer nekem kellett ujratelepitenem."

"amikor ket diplomaval a fonok beszolt, hogy fozzek mar az ugyfelnek kv-t, akkor az szarul esett."

Ezek a cég méretéből adódnak. Jobb helyeken megesik, hogy alkalmanként a tulaj saját maga csinál meg sok mindent, amire nem lenne érdemes külön embert felvenni, vagy akár a vállalkozásban nem is dolgozó családtagok segítenek be, adott esetben diplomával fizikai munkába! Behordani valamit, stb. Ilyen műfaj ez a Papa-Mama Bt.

"A Papa-Mama Bt-nel minden ok nelkul egyik pillanatrol a masikra repulhetsz. JA es ha netalaltan beteg vagy vagy terhes leszel, akkor a multinal a tenyleges fizetesed utan kapod a penzt, arrol nem beszelve, hogy rohogve otthon maradhatsz 3 evet a gyerekkel es visszamehetsz utana dolgozni."

A szüleim egy másik alkalmazottja a munkába állás után nem sokkal táppénzre ment, majd kiderült, hogy le akarja magát százalékoltatni. Ti. a másik munkahelyén, egy nagy banknál, ahol párhuzamosan dolgozott részmunkaidőben, ez nem sikerült, de majd a szem*t, k+tsög maszekot megf%ngatja. Próbált a ragasztóra hivatkozni, hogy fáj tőle a feje, de fel lett világosítva, hogy vízbázisú, környezetbarát anyag. Utána meg "idegi alapon" akarta magát lerokkantosítani. Nem sikerült. Nyilván megváltak tőle ezek után.

A poén az, hogy mind a telefonálgatós, mind a kamu rokkant alkalmazottat régóta ismerték a szüleim, de a maszek-alkalmazott felállásban egészen másként viselkedtek, mint előtte volt kollégaként vagy szomszédként.

A szülési szabadság meg kényes téma, egy nagy multi nyilván elbírja, ha az alkalmazottak x százaléka folyton szülni, gyereket nevelni van, akár 6 évig egyhuzamban. Mondom, ez nem a főnökök zsebére megy.

Bandibacsi34 2011.09.17. 23:44:55

Na ja azert a vallalkozo elete se mese. Amit viszont utalok bennuk, ha elkezdenek hiszteriazni meg ugy csinalnak, mintha rabszolgajuk lennel, nem pedig az x y ert fizetett alkalmazottjuk. A multinal kisse maskepp megy ez. Ott is van furas meg kirugas egyik naprol a masikra, de nincs nyilt bunkoskodas.

[c] 2011.09.18. 16:12:29

@portugéza: "Ha ez valakinek a saját zsebére megy, akkor ezeket nem tűri, míg egy multis kisfőnöknek ugyanannyi lesz a fizetése akkor is, ha ezeket megengedi a beosztottjainak."

Szerinted a multis kisfőnöknek nem koppintanak az orrára, ha túl sokat költ? Igaz, nem az ő pénze, na de nem is a fán terem. Szerintem multiéknál komolyan be van szabályozva, hogy mire van keret, nem a kisfőnök csap a hasára, hogy na, Józsikám, akkor mennyé' az IBS-re.

Mutter 2011.10.22. 17:57:09

Kedves Modor Tibi!
8 és fél éve dolgozom multinál. Soha nem túlórázom, mert not approved. nem hagyják... nem fizetnek neked arra a plusz egy-két órára dupla órabért... végezd el a munkád nyolc óra alatt:-) érted?
persze benn maradhatnék ingyen és bérmentve, de nem teszem:-)
nem hordok hilfigert, mert nem tetszik. a nyári farmeremet egy turkálóban vettem 600 Ft-ért (egyébként MAC), a télit meg, egy Levis 501-est a törökbálinti outletben vettem 3990 Ft-ért. a kabátomat (sherpa) a sherpa outletben vettem két éve 12 000 Ft-ért. az az outlet azóta sajnos megszűnt.
a menzán eszem menüt, napi 690-990 Ft-ért.
egy nyolcéves VW-m van, tegnapelőtt vizsgázott.
330 a bruttóm.
tudnék mást is kezdeni magammal, mint a multi, mert ennyiért azért igencsak meghajtanak; rettenetesen fáradt vagyok, meg - és lehet, hogy ez most furán hangzik - nem különösebben érdekel, amit ott kell csinálni.
viszont itt keresek annyit, amennyiből egyedülállóként normálisan megélek. normálisan=nem azt lesem a hó végén, hogy mit fogok enni a fizu előtti héten, meg hogy mennyi a mínusz a bankszámlámon, hanem azt, hogy mennyit tegyek félre. ha felhív a szakszerviz, amikor épp az autóért megyek a volánbusszal, és azt mondják, elnézést, mégse hatvanezer lesz, hanem nyolcvanezer, azt mondom, jó, persze.
nem a multi hibája, hogy nem keresel/az országban élők 95%-a nem keres annyit, amennyiből normálisan megélsz/megél (amit nagyon sajnálok).
amit a multiról meg a multinál dolgozókról írsz, annak gyakorlatilag semmi valóságalapja.
talán annyi, hogy MELÓ, AZ VAN:-)
meghajtanak, mint Singer a varrógépet:-)
nincs késés (egy perc se), nincs picsameresztés (mérik a teljesítményedet), nincs munkaidőben közértbe meg a tököm tudja, hova mászkálás. orvoshoz bármikor elengednek.
egyébként mi a multinál többnyire bölcsészek vagyunk (a nyelvtudás, ugyebár), de akad köztünk csecsemőgondozó és végzett külkereskedő is.
próbálkozz... ha beszélsz egy európai nyelvet felsőfokon, plusz valamennyi angol (abból nem kell a felsőfok), biztos, hogy behívnak. engem is behívtak anno. még talán annyit, hogy az egy európai nyelvet felsőfokon senki be nem seggelte helyettem...
sok szerencsét,
mutter

blur7 2011.10.23. 09:28:01

@Mutter:
Hát ja. Legalább angolul és németül tanulhatott volna egy kicsit meg valami bölcsészdiploma se jönne rosszul. Felköltözhetne Pestre, elmehetne egy multihoz. Aztán járhatna hiperbe vásárolni és nem kellene biciklivel közlekednie. Hordhatna Tisza cipőt.
Szerintem fog örülni a tanácsaidnak. Talán még a turkáló címét is elkéri.

Szalonnassy Albin urfi 2011.10.23. 09:52:02

Anno volt egyszer egy csajom nehany honapig aki multinal dolgozott (raiffeisen).
Na, o kibaszottul buszke volt arra h multis es orrverzesig komolyan vette, az en melomat (kis kft) lenezte: "Albin, te ezt nem erted! Ez eletem nagy lehetosege! Szerintem benned nincs meg a kepesseg, h ilyen helyen dolgozz...blabla" Allandoan melozott, mindig faradt volt, ezert az esti dugas altalaban ugrott. Hetvegenkent meg team-building, ceges bulik, stb.
Le is leptem hamar pedig jo segge volt.

Egyebkent erettsegivel, ilyen betanitott excelhuszar-szeru pozicioban volt (az excel huszarnak vajon mi a noi megfeleloje? huszarlany?). Sohasem arulta el mennyit keres, de 'SOKAT'.

Ekkor kerultem konfrontacioba a multi-kornyezettel eloszor. Sokkolo volt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.10.23. 10:13:14

@Szalonnassy Albin urfi: alkati kérdés is ez. amennyire taszít időnként az, hogy a multinál dolgozó kollegák milyen tutyimutyik, nem döntenek, teljesen nyilvánvaló szituációkat is végigfuttatnak mindenféle döntéshozatali mátrixokon, közben szakmai tudásuk egy rendkívűl szűk területen kívül teljesen elhal, annyira tudom időnként irigyelni tőlük az érem másik oldalát. A döntési mátrix rengeteg felelősséget levesz a válláról, nem rapszodikus, amit csinál, segítenek neki, meg tud kérdezni dolgokat, nem neki kell kitalálni, feltalálni, kiszámolni mindent. Nem szedik le a fejét az ügyfelek, mert nem is látja az ügyfeleket, ő húsklopfoló, akinek a húst megnyúzták a nyúzók, bontották a bontók, szeletelték a szeletelők, neki hibátlan feltételek között hibátlanul kell klopfolnia és továbbadni a panírozó részlegnek.
A fene tudja, egyre gyakrabban irigylem a dolog biztonságát.

Szalonnassy Albin urfi 2011.10.23. 10:47:56

@Professor Pizka:
Igen, a biztonsag/mentoring/keszen kapott dolgok VS szabadsag/felelosseg/kihivas orok ellentete... Magam is morfondirozok neha ezen, de mar vszinu tul oreg vagyok egy multihoz. Egyebkent alkati kerdes (szemelyiseg) is, van akinek fekszik a kornyezet masoknak kevesbe.
En a multi-vilag legfobb vonzerejet a csajok/nm magas aranyaban latom.

Szalonnassy Albin urfi 2011.10.23. 10:54:42

Ja meg hogy: alkati kerdes is ez... ehhh

Mutter 2011.10.23. 11:16:20

@blur7: én alig tanultam angolul, kb. 3 hónapig:-) az csak úgy rám ragadt... munka közben... mikor elkezdtem ezt az egészet, annyit se tudtam, hogy she loves you yeah yeah yeah:-) és itt vagyok, konferenciahívásokon veszek részt... németekkel meg hollandokkal meg egyiptomiakkal, akik szintén a sárga headwayből tanultak... értjük egymást, a többi senkit nem érdekel. a másik európai nyelvet viszont rendesen beszélem, különben fel se vettek volna.
nincs kiskosztümöm. van egy normális nadrágom, leértékelve vettem a marks&spencerben, és egy normális blúzom, azt is leértékelve vettem a Zarában mintegy háromezerötszáz forintért. ha ügyfél jön, előre szólnak, hogy aznap fel kell öltözni. egyébként farmer-póló.
nekem össz három cipőm van, mondjuk rohadt drágák voltak (30-40 e), de több éves mind a három. egyik se tisza.
nem járok biciklivel, de az egyik felettesem azzal jár, ezt támogatják, mert környezettudatos stb.
nálunk kb. mindenki így tolja. ha tudsz norvégul vagy hollandul vagy svédül, vagy valami ilyen nyelven, még azt is elnézik, hogy ha nincs diplomád. csak tudj a norvégokkal beszélni...
megvagyunk. ki lakásra gyűjt, ki a szüleit támogatja ebből a pénzből, ki a gyerekét tartja el belőle (egyedül). hát, kb. ennyi...

2011.10.23. 13:33:52

@blur7:

Na de mit várjunk olyantól, aki még a bitumexes üvegpalotához is traktorral jár? Még a boronát is csak azóta kapcsolja le róla, mióta rászólt a szekuritis, hogy túl sok helyet foglal a mélygarázsban.

blur7 2011.10.23. 14:17:35

@tff: Ez bizony elgondolkodtató. :D

[c] 2011.10.23. 16:02:57

@Szalonnassy Albin urfi: "Igen, a biztonsag/mentoring/keszen kapott dolgok VS szabadsag/felelosseg/kihivas orok ellentete.."

Valóban így van, de én a mostani multi előtt magáncégnél dolgoztam, és ott a "kihívás" leginkább abban állt, hogy szar volt a szervezés. Vagyis nemigen volt szervezés, így sok elvégzendő munkának nem volt felelőse, illetve nem mondták, hogy "na, Pista, ez a te dolgod", csak gondolták, vagy még azt se, így aztán, amikor a munkát nem végezte el senki, mert nem érezte a magáénak, jól le lett baszva Pista, vagy egy random ember... Na meg, hogy a főnök "A" héten azt mondta, legyen piros, majd "B" héten lebaszott, hogy miért piros, amikor ő zöldet mondott (nem).
Szóval, a "szabadság, kihívás etc." lehetősége igencsak kétesélyes, ha a főnök nem jó főnök, akkor borzasztó, és működésképtelen.
A multi viszont nem sok teret enged az egyéni kreativitásnak, valóban. Bár bizonyos munkakörök (mint amilyen az enyém) esetében azért az ember saját szintjén van némi szabadsága, lehetősége a jó megoldást kreatívvá is tenni.

[c] 2011.10.23. 16:11:23

@Szalonnassy Albin urfi: "En a multi-vilag legfobb vonzerejet a csajok/nm magas aranyaban latom."

Hátttööö, akkor hozzánk ne gyere :) 10% alatt van a nők aránya.
És azok se járnak kiskosztümben, ahogy a férfiak sem öltönyben.
A multit valamiért sokan a sales-szel és effélékkel azonosítják, ez téves elképzelés.
süti beállítások módosítása