Lakodalom lesz a mi utcánkba

2011/03/24. - írta: Modor Tibi

Melyik éttermet is ajánlottad a múltkor? Ja, azaz. Mindenképpen evidenciában tartom ezt is, beszélek velük. Drágának kikötése volt, hogy föltétlenül vízparti helyre szeretné szervezni a vacsorát. Lehetőleg Pestre vagy a környékére, messzebb azért gáz lenne elszállásolni a rokonokat, mert tudod, ez náluk elvárás.

Esetleg náluk is lehetne lent, de azt gyorsan elvetettük. Hiába jönnénk ki esetleg sokkal olcsóbban. Tudod, Fater üzlettársai közül is többeket meghívunk, és hát ők nem mennek el bárhova, ellenben elég sokat remélünk tőlük. Szeretnénk nagyon, ha eljönnének, csak ettől a körtől szerintem minimum a fele visszajönne. Szóval meg kell adni a módját sajnos. Lánykérés, gyülekezésnél állófogadás aperitifekkel, vonulás a templomhoz. Persze, templomi esküvő az kell - koszorúslányokkal, rizzsel, ahogy a filmekben. Járunk jegyesoktatásra, rövid csók, elhálás, minden. Drága még nincs megkeresztelve, de hát most egy füst alatt ezt is elintézzük. Nagyon szeretett volna templomban esküdni, a polgári az olyan steril, személytelen. Aztán persze leszarjuk az egyházat, ahogy kell. A tanácsit meg majd előtte valamikor elintézzük két tanúval.

Hát figyelj, eddig tartunk alsóhangon olyan három gurigánál. De lesz ez még több is. Olyan ez, mint egy építkezés. Azzal a különbséggel, hogy ez egyben egy megtérülő befektetés is lehet, ha ügyesen csinálod. Tudod, itt nem szabad olyanokon spórolni, mint a helyszín, a banda vagy a vőfély. Akkor a vendégek is spórolni fognak. Kell legyen menyasszonytánc, játékok, és bizony kell dídzsé is a végére. Ruhát csináltatunk magunknak és a szülőknek, autót bérlünk, lesz profi fotós és videós is. Az emberek ezekről mondanak le elsőként, de ez hatalmas filléreskedés. Megbeszéltük, hogy egy napig eljátsszuk a rokonoknak és a vendégeknek azt, amit látni szeretnének. Ez róluk szól. Legyen egy jó estéjük, bulizzanak szépen, érezzék jól magukat.

Bandából mindenképpen valami nagyon pöpecet, profit akarunk. Egyenruhával, referenciákkal, CD-vel esetleg - bár most már a neten is hozzáférhetőek a jobbak. Az a baj, hogy ezek öcsém, egy évre előre le vannak foglalva. És ha meghallják, hogy nem szimpla rendezvény, hanem esküvő - hát minimum duplán, triplán fog a ceruza. Kegyetlen, minimum egy kétszázas arra is el fog menni. Drága kikötötte, hogy minimum ötfős együttest hívhatunk csak, egyszál ilyen kis cigányszintissel nem égetjük magunkat. Nem vagyunk falusi suttyók, neki ugye pedig tényleg meg kell mutatni a rokonoknak, hogy mire vitte. Meg hát nekem is milyen égő lenne, ha azt látnák, hogy az esküvőmön meg rajtuk is képes vagyok spórolni. Tudod, ez neki nagyon fontos, nagyon nehéz körülmények között éltek. Sajnos a szülei is annyira csórók, hogy nem nagyon tudnak beszállni, igazából fateréknak meg nekem kell az egészet finanszírozni. De hát a házassághoz ugye két ember kell minimum. Mindegy, hát ez van. Egyszer az életben belefér, nem?

Címkék: esküvő párok
160 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

necroticism 2011.03.24. 06:12:22

Borzalom, ami itt megy! Minek egy lakodalomra százakat meghívni? Minek a rongyrázás? Inkább költenék másra azt a pénzt...Engem ilyenbe nem lehetne belerángatni (vagy csak hiszem).

Jó kis írás lett, és a linkelt video is vicces.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 07:25:42

Tartalmas, szép házasságnak ígérkezik. Anyuci az alsóhangon is minimum 6 szobás, amerikai konyhás egyen agglomerált, ám kurva drága kecóba várja apucit a bömbölő gyerekkel, de csak az sms jön, hogy a projekt miatt ma is kicsit később (úgy éjfél felé).
Aztán pár év alatt apucit végképp befűzi egy ambiciózus, karcsú, szintén munkamániás kolléganő, az egykori mennyaszony meg néhai karcsúságának romjait stigmaként hordozva lavíroz a dunatarhonyási madaras teszkó parkolójában két élénk, ám apa híjján kissé elvadult kölykével.
Hu, de irigylem az ilyen párokat.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 07:43:07

Írni akartam egy modoros generál kommentet, de megelőztek.

Tibikém, a mi esküvőnk nem ilyen lesz, legszűkebb kör, maximum tíz ember, asztalt foglalunk egy étteremben, semmi felhajtás cécó, _ ez két ember boldogságáról szól_

Amúgy lehetne hosszasan írni a különleges esküvőzőkről, A Pusztakotkodácsi MAGYAR Árpádkori (így...) Templomnál, repülőn, hajón, lóháton, kötélen, répaföldön...

A legújabb mánia ez az eljegyzési fotózás. Jancsi és Juliska, különböző modoros helyszíneken turbékoló szerelmes párként pózol. Fészer mit kisborjú, virágos rét, erdő, valami régi parasztház tornáca. A képeken éhes kutyafalkaként elengedve a photoshop, layer layer hátán, fekete-fehér verzió stb.

Infomaker 2011.03.24. 07:53:42

Hát igen a zenekar..ha a 200ezret kér, pedig lejjebb nem is nagyon lehet, akkor már megy a fogszívás.. Pedig 6 zenésznél már csak 33ezer marad fejenként, és ha belevesszük azt, hogy jópár hónap próba, felkészülés kell hozzá, és jó sok belefektetett pénz, akkor már ki is jött, hogy eléggé szar pénzkereset.
(zenéltem pár évvel ezelőttig ilyeneken, onnan a tapasztalat)

Maga a lagzi is megér egy misét: akármennyire is leírod, hogy csárdást, lekodalmas zenét k.rvára nem vállalok, egyszerűen megölnek, ha nem játszod. Ha pedig elkezded, tilos abbahagyni.
Taktika: a tempót apránként növelve észrevétlenül egészen 180BPMig 15 perc alatt el lehet jutni oda, hogy a kigombolt mellkasú urak is kifulladnak, leülnek, és utána mehet valami normálisabb zene.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 08:05:18

@Infomaker: illetve hát valamelyik idősebb bonviván kiköveteli az _ádzseszkót, amire lehet csörögni_

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.03.24. 08:05:53

Ezzel a szar zenével Kadlott Karcsi elmehet a bús borongós picsába.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.24. 08:08:51

A videón a bajszos ipse egészen jól táncol.

Infomaker 2011.03.24. 08:11:24

Kissé off:
Huh amúgy meg mindig felzaklat, hogy az _építkezés_ mint olyan manapság teljesen pejoratív értelemben szerepel. Majd írok egy posztot róla.
Én pl építkeztem 2 éve, és 5 hónap alatt olyan szinten elklészült, hogy a falak beszínezve, udvaron rend, semmi sóderkupac, minden teljesen kész. Csak a fáknak kell nőni.

És mégis amikor megemlítem valahol, hogy építkeztem, akkor mindenki sajnál, és gazzal benőtt kupacokat, 10 évre úgymaradó téglás falat vízionál csatorna eresz nélkül, ahol a ház körül pici árkokat vájt a tetőről csepegő víz.
Bent természetesen penészt várnak (új ház, még nem száradt ki! ) (persze ez is hülyeség), és fesetetlen ajtókat, satöbbi.

2011.03.24. 08:11:28

@Blassius: 20 éve mekkora sztárság volt a Kadlott, még a Gálvölgyi sókban is nyomta a háttérben:)

Ez az esküvő is olyan, mint az új autót hitelre, kurvára nincs rá szükség ebbe na formában, de villantani kell ugye...

Travis Paymon · http://szervezdmeg.eu 2011.03.24. 08:13:25

Pont ilyen esküvőn nem is olyan régen, talán egy éve. Ott is csak a fejem csóváltam és értetlenkedtem, hogy akkor ez most kinek is jó. Természetesen megfogadtuk barátnőmmel, hogy mi csak tényleg azokat hívjuk meg akiket ismerünk satöbbi, de van egy olyan érzésem, hogy a tervek tervek maradnak.

hastáncos · http://www.hastanctanitas.hu 2011.03.24. 08:16:07

A képeken éhes kutyafalkaként elengedve a photoshop
:)) ezt berakom a modor szótáramba.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 08:18:54

@hastáncos: hát na, reggeli tejeskávé szürcsölés (és hétközi másnaposság, dehát ünnep vót) közben az ember néha modoros lesz :-)

2011.03.24. 08:23:17

A kivont karddal sorfalat álló huszár/tűzoltó/stb. motívumot hiányolom.
A rizs szórást meg haladó kultúrák már betiltották miután páran eltörték miatta végtagjaikat:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 08:30:13

@Hadrian77: ja, a pornószínész esküvőjén kivonmt karddal sorban álló kollegák. És a fotósnak-videósnak is hálás téma a spontán gangbang. A színpadkép szélén a kissámlin üldögélő, teát szürcsölgető Kovi, meg a résztvevők valagát púderező segéd. Le kéne ezt forgatni.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.24. 08:34:37

@Infomaker: ááá, milyen esküvő az, ahol nincs mulatós - milyen banda az, amelyik lagzira nem vállal lagzizenét? :D Persze tudom, hogy valakinek rockabillyre meg ragtime-ra van igénye - meg voltam csak DJ-s és csak laptopos lagzin is, kinek mi.

2011.03.24. 08:39:21

@Professor Pizka: ennyire másnapos vagy?:)

@Modor Tibi: van egy ismerősöm, horvát faluban élnek, a család horvát származású, az esküvő is úgy volt megszervezve, horvát zenekar volt, fényévekkel jobb mint a mulatós lagzis hülyéskedés.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 08:48:39

@Hadrian77: budapesti csapolt sör. nagyon rossz a gyomrom. hogy finom legyek. az az állapot amikor csak a sajtburger maraad benn, az meg nincs itthon.

Infomaker 2011.03.24. 08:54:55

Kötelező elem: Újházi (Újházy? :)) tyúkhúsleves aranyló zsírcseppekkel.

2011.03.24. 08:55:14

@Professor Pizka: ja, ismerős. Ez a nem fáj, csak ha nevetek helyzet :)

Kollégám mesélte, ősszel esküvőn voltak, utána állófogadás vagy mi volt a Fiumei úti temető tor termében:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.24. 08:57:00

@Hadrian77: nekik biztos jobb volt. Nekem nem kéne az összeállt Beatles sem, mert nem oda való. Nekem, érted :)

2011.03.24. 09:06:54

@Modor Tibi: egyértelmű, csak ugye legyen valami értékrend alapú az esküvőben, ne a ma elterjedt és fentebb is leírt templomi esküvős szemlélet legyen már az emberekben :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 09:08:18

@Infomaker: vidéken ez olyan mint a Richter skála: hány tyúkos a leves...

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 09:22:49

A posztban vázolt lagzi nem az igazi, ahol én jól érzem magam, az kábé olyan, ahol az örömapa a "láb ujjadon nagy a köröm, lábad között van az öröm" strófát kurjongatva lekapja a makkoscipőt, és bakkecske szökelésekkel ütemesen dobolni kezd a plafonon, fehér frotír zokni villantás alap.
A szintis sztár az Ej-haj fekete vonat (esetleg a Vonat nem vár..) kezdetű örökzöldet kezdi klimpírozni, mire daureolt hajú, kipirult arcú nagynénik rángatják le a plafonról a bősz atyát, hogy élére álljon a násznépnek, mert: Megy a gőőzös, MEGY A GŐŐŐZÖS KANIZSÁÁÁRA!

szellőláb 2011.03.24. 09:35:34

Az első lagzi olyan, mint az első ház építése. Meg kell mutatni, ugye? Nagyok az elvárások, a rokonság és a baráti kör meghívása alap, a házépítésnél szintén. Plusz praktikus okai is vannak: ha már invesztáltam néhány haverom esküvőjébe, nehogy már ne jöjjön vissza valami ajándékban és menyasszonytáncban, illetve kubikoltam már annyit ilyen-olyan házépítéseknél, hogy ideje visszasegíteni. A beköltözés után jönnek a dolgos hétköznapok, és előbb-utóbb kiderül, hogy hol csúszott hiba a tervezésbe és a kivitelezésbe. Ennek akár kiköltözés is lehet a vége. Na a második akciók már sokkal racionálisabban zajlanak. A letisztult a rokoni és baráti kapcsolatok miatt nincs nagy felhajtás. A második lagzi már tényleg stressz mentesen lezavarható, nem feltétlen szükséges zenekar sem, a pap bácsi meg végképp nem játszik. A második ház is jobban szokott sikerülni, mint az első. Persze van olyan, hogy másodikra sem jön össze, ám kiköltözés után sokan rájönnek, hogy a bérlésnek is vannak nagyon vonzó előnyei :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 09:35:55

@Nadiposzi: vőfély tányértördeléssel, meg lánykikéréssel, meg három kamu menyasszonnyal... a nyárra már van három meghívásom :-)

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 09:40:23

@Professor Pizka:
De a fenti jókból ki fogod húzni magad, kutyaütő, kinn fogsz cigizni a parkban, a múltkor elszóltad magad, hogy vészeled át az ilyen vidékies bacchanáliákat.
Én a nővérem lagziján addig püföltem a háromszögletű bádogtálcát, míg kilyukadt. Bátyámmal rekedtre ordítottuk magunkat ELADÓÓÓ A MENNYASSSSSZZZZONNNNY!!!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 09:47:39

@Nadiposzi: az egyikre már megvan a pálinka-beszállító, ott lesz hangulat...

2011.03.24. 10:09:50

Én szívesen szerveznék olyan esküvőt, amit a legnagyobb hőzöngéskor a légierő tévedésből lebombáz:)

Zorita 2011.03.24. 10:21:48

hát ja, már túl vagyok a kiakadáson, és megmondtam anyósnak, hogy nem akarok lovaskocsin a lakkzi helyszínére érkezni, mert a ló simán lefinghat,és akkor ülhetek egész éjjel szégyenszemre a rokonság előtt pecsétes ruhában.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2011.03.24. 10:23:52

csokiszökőkút meg a jégszobor lehetőleg hattyú legyen
zenét Dévényi Tibi bácsi tolja :)

xboxer 2011.03.24. 10:29:23

"Ja persez megnősültem a múlt hónapban. Direkt nem küldtem meghívót senkinek, bocsika. Mi nem cécóztunk sokat, pikk-pakk lezavartuk az egészet. Semmi felhajtás, csak a legszűkebb család - érted. Szülőkkel, testvérekkel leszaladtunk egy sárbogárdi panzióba, odahívtuk az anyakönyvvezetőt, utána volt vacsora meg minden, aztán másnap haza. Hétfőn meg már mentem dolgozni. Majd valamikor decemberben amikor ti itt szoptok a mínuszokban meg a latyakban elugrunk valahova a Zöldfok Szigetekre vagy Reunion-ra kikapcsolódni egy hétre."

V69 2011.03.24. 10:34:56

„evidenciában tartom ” - már itt le kellett volna lőni, ne szenvedjen sokáig szegény. Nincs neked szíved, Tibi.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 10:39:57

Ami a külsőségeket illeti, azt nem rég alaposan kiveséztük valamelyik korábbi poszt apropóján, a lepkéktől az ősmagyar esküvőig.

moesko 2011.03.24. 10:49:24

az én álmaim közül azon a ponton törlődött ki a 100+ fős lagzi, amikor először jött szembe az utcán köszönés nélkül olyan, akinek ott voltam az esküvőjén: )))

istenem, de hiányzik is egy igazán jóóó, falusi lakodalom.. húsleves, főtt hús, töltött káposzta (mini, hogy a gyerekek se hagyják meg, és a felnőttek is be tudják lőni a megfelelő adagot), esetleg jobb helyeken birkapörkölt vagy hasonló.. és aztán a sütik, amiket még két hétig eszik a rokonság, barackmag, kati szelet, hajni szelet, a magyar zászló háromféle zseléből aminek nem tudom a nevét, de gyerekként imádtam, linzer, A Sós, pogácsa ésígytovább.. éjfélkor egy kis sült hús, meg ne éhezzünk. szőke kóla, barna kóla, sprite (fonetikusan ofkorsz), az alkoholos vonalról sajnos nem tudok nyilatkozni.

aztán persze menyasszonyi torta, ebből már tizenéve is a flancos, emeletes, szintenként más ízű volt a divat, most meg nyilván legyen dizájn is. maradandó emléket mondjuk bennem ezek sosem hagytak, de a fotókon jól be lehet pózolni a közösen fogott késsel.

ajh, és a koszorúslányok.. erről csak azért tudok többet, mert hálaajóégnek a rokonságból minden nőnemű díszes kíséretet akart kislányokból, így volt szerencsétlenségem olyan hatnál nem többször koszorúslánykodni. hónapokkal az esemény előtt tessék ruhát választani, nekemarózsaszínnemkellNINCSMÁS, persze nem jut mindenkinek egyforma, úgy nézünk ki egymás mellett mint egy doboz vanília-eper-áfonyafagyi, az elején még mindenki hercegnő, aztán persze levennénk már azt az átkozott ruhát, amikor a hétéves kislány egy egész álló napon keresztül azt hallja hogy NESZALADGÁLJELSZAKAD meg szépenegyél. és úgyis eltörpülsz egészen szó szerint a menyasszony szépsége mellett. meg persze a kísérőfiúk, akiket leakasztanak _valahonnan_, ha mondjuk olyan szerencsétlen a rokonság, mint az enyém, hogy hosszú éveken keresztül csak lányok születnek. ilyenkor a templomig vezető utat (meg vissza, nem ugyanazon az úton..) a kis kiválasztottal kell megtenni, nincs mese. 14+os koszorúslányok esetleg beleszeretnek kísérőjükbe.

minden hercehurcával együtt mókás dolog volt ez, csak aztán egyszer az anyám esküvőjén kellett koszorúslánykodni, utána hamarosan visszavonultam..: D

Zorita 2011.03.24. 10:56:33

@Nadiposzi: igen, de háta van még ötlet :)
nekem még eszembe jutott, hogy koccintáskor idomított majmok szervírozhatnák a pezsgőt a ceremónia után

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 11:20:10

@Zorita:
:D
Lassan összejön egy egész állatkert. Vagy cirkusz.

Hal Stanton 2011.03.24. 11:28:52

Hááát, nálunk a Viharsarokban ez dívik. A milyenkéjé is ilyen volt. És amerikaiul sikerült. Sok részeg ember nagy helyen fért el. Hejehujjajaja. Hajj. Viszont volt Elvis-imitátor is. Haljak meg, komolyan.

yenoee 2011.03.24. 11:50:51

@Professor Pizka:
Huh, mi esküvőnk jutott eszembe, irrrtó nehezen találtunk normális zenekart, a jelöltek közül mind ott fagyott le, h lakodalom, de ne mulatóssat? Hááá, jóóvann...(krac-krac) nade milyen zene legyen akkor? Slágerek? Kicsigesztenye az jó lesz? Akácos út esetleg?
Komolyabbak CD-vel és repertoárral is rendelkeztek, kiemelném az a punk-zenekart, akinek még most is őrizgetem valahol a demóját :)))
Végül feleségem zenesulis múltja és kapcsolatai okán sikerült egy kis kamarazenekart elhívni, akik gyakorlatilag egy koncertet adtak - a násznép ült és hallgatta a zenét, néha pár rokon kicsit nehezen forgó nyelvvel valami mulatóst követelt, de azokat gyengéden leállítottam a picsába :)
Buli után meg csak pislogtunk a vendéglőssel együtt, h a prognosztizálthoz képest kb fele annyi pia fogyott, merhát az ácseszkóhoz az is kellett volna, de nem volt ácseszkó, nem kellett feltétlenül aljasodni, hogy élvezhető legyen az este.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.24. 12:11:51

ajvé, szeptemberben megnősülök... 1-2 momentum ismerős:) de nálunk csak kb. 50-en lesznek, legalábbis ez a terv:) templomi és hintó stimmel, a zene még kérdéses, de szóba került már költségkímélés címén egy szintis is:D

Zorita 2011.03.24. 12:18:00

@yenoee: hát, pedig én már úgy vagyok vele, hogy ha lehet választani, akkor ne feszengjünk valami vonósnégyest hallgatván, hanem inkább zúzzunk, mint a Macskajajban. :))

Ernoke 2011.03.24. 12:35:51

ezt még olvasni is rossz volt. 2x voltam koszorúslány, ráadásul másodszor többszáz fős esküvőn... halálra stresszeltem magam rajta, alig vártam, h vége legyen, pedig a legjobb barátnőm esküvője volt. a sok embertől fél óra alatt kimerülök, a szar zenétől ideges leszek, a levegőtlenségtől, bűztől, zajtól pedig menekülhetnékem támad. az ilyen eseményeken egy idő után fásultan vonszolom magam, és megszólalni sincs kedvem. szívem szerint úgy esküdnék, mint a barátnőm a második férjével: 2 tanú plusz egy fotós, utána ebéd ötösben, aztán kész.

Zorita 2011.03.24. 13:06:51

na jó, küldenék még egy számot a kedves olvasóknak, aztán alásszolgája :))

www.youtube.com/watch?v=o3zxGxNOsdY

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.24. 13:38:50

@moesko: Elvileg a koszorúslánynak hasonló korúnak és szépnek kell lennie a menyasszonnyal. Ennek célja a hagyomány szerint a démonok összezavarása. :)

Nálunk csak szolid ebéd volt, de 90+ fő volt, mert anyámék meghívtak bldog-boldogtalant, mert ugye a tartozás. Végülis ők fizették. Azért iszogattak, de miután vége lett elvonultak komolyan piálni. Ez tervezett volt, így igazából nem volt csalódás. Csak kissé fura.
Emeletes torta, meg ajtómászás is volt és a végén a nagynéném férje megfürdött a medencébe (40 fok meleg volt.). Szerencsére hátul volt így a többiek nem látták. :) Viszont a nászéjszakát a szállóban töltöttük.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.24. 13:48:42

Az az igazsag, hogy az eskuvot es a lagzit NEM LEHET nem modorosan csinalni. Ha hagyomanyos ereszdelahajam, akkor azert modoros, ha minimalista "csakazertsem hivunk meg senkit", akkor meg azert. Ha meg eredetieskedo klingon/osmagyar/alternativ eskuvo, na az meg aztan vegkepp. Raadasul tevhit, hogy a lagzi a hazasulando par kedveert van, egy fraszt. Ok kb annyit szamitanak, mint a celebek a jotekonysagi rendezvenyeken: az a feladatuk, hogy szepen mosolyogjanak, es emeljek a rendezveny fenyet. A lenyeg viszont az, hogy a vendegek jol erezzek magukat, es a ket csalad megismerje egymast. Innentol kezdve folosleges gorcsolni, kell egy mertektartoan giccses korites, egy laza buli, aztan a lenyeg ugy is utana jon.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.24. 13:51:32

@altoid: te vagy itt a legbölcsebb, frankón :) aki romantikus, polgárpukkasztó esküvőt akar, az meg mehet a Szigeten a házasságkötő sátorba.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.24. 14:04:19

@Infomaker: te nemigen vagy zenész, igaz? nem írnál ilyeneket a többhavi felkészülésről, az esküvői zenélés szakmailag a legalja, bár fizet.

2011.03.24. 14:06:00

@Modor Tibi: a belgák hova álljanak?:)

Infomaker 2011.03.24. 14:17:08

@vészmadár (pica pica): De az vagyok, illetve voltam anno. Csak mi igényesen akartuk a lagzikat is, mondjuk a hotel californiát hangról hangra eljátszottuk elég faszán, dehát igény nem volt rá.

Inkább volt igény arra, hogy:

-gyerekek, CéMoll fox csárdás, mehet!
-hej ribizli, piros bicikli...

Kb akkor döntöttem el hogy befejezem a lagzizást, amikor az egyik ittas nagypapa egyre közelebb táncolt hozzám, és az orrából egyre hosszabban kinyúló takonycsík az állán is túllógva fröccsent rá a mellettem doboló barátom cintányérjára..
Még jó, hogy pont egy felevezetés jött, és a 16"-os Zildjian tányérra fortéban beleütve (az öreg fülétől 2 centire) lejött róla az anyag nagyja, dehát akkor is...
Nem ezért tanultam évekig gitározni elég komolyan..:)

Fapuma (törölt) 2011.03.24. 14:36:52

Külön pontot adok a "Drága" megnevezésért, ami később az évek során csak "Drá"-ra rövidül, hogy ne lehessen felismerni, majd "Figyu" lesz belőle és végül "hé" vagy "te" a végállomás.

Közáphaladók esetleg eljutnak a szarházi/naplopó/büdöskurva stádiumig. A fejlődés sebessége ebbe az irányba egyenesen arányos a lagzira költött pénzzel.

A meghivott profifotós /120+ kg/ háta eltakaja a templomi esküvőt, papostól, feleségestől, férjestől. A képekről később kiderül, hogy vagy a fejek, vagy a lábak hiányoznak vagy esetleg mindkettő.

A félrészeg, egymást ezeréve nem látott rokonok elkezdik egymást "kóstolgatni" régi sérelmeket felhánytorgatni. Esetleg régen feledésbe merült tartozások is előkerülhetnek.

A kaja igazából senkinek sem ízlik, de azért tömik magukba (lásd bővebben: Móricz Zsigmond Tragédia című művét), hiszen ingyen van. Vannak rutinos esküvőre járók, akiknek külön nylon zacskó van bekészítve a retikűlbe erre a célra.

A lagzi csúcspontja amikor a koszorúslányt rajtakapják a mosdóban, ahogy az ifjú férjet teszi éppen boldoggá, előtte térdelve.

A menyasszony és a vőlegény az elejétől fogva (egészen a koszorúslányos pillanatig) leginkább egymással lennének elfoglalva, tehernek érzik az egészet. Az oboa szóló után a menyasszony sírva elrohan, az anyja utána. A mama sokáig békítgeti és elmeséli neki a család féltve őrzött titkát, mikor az ő esküvőjük volt 32 éve a papát hasonló körülmények között kapcsolták le a vőféllyel.

Az egész egy nagy szar évek múlva is csak a balhék miatt emlegetik, de ugye az elvárások. Meg nehogy má' a szomszéd Ábrahám Gizi esküvője nagyobb legyen.

Zorita 2011.03.24. 15:02:48

na, még egy elítélendő példa, remélem, kamu sztori, az egyik esküvőszervező mesélte, akivel mostanság találkoztam:
Vízparti esküvő, szépen a szabadban, napsütés, vízcsobogás, madárcsicsergés, násznép izgatottan várja a ceremóniát a virággirlanddal összefűzött székeken ücsörögve. Mosolyognak, jókedvűen cseverésznek. Vőlegény már a helyén, feszülten várja ő is a menyasszonyt.
Megjelenik a menyasszony, kissé morcosan, a násznép még nem akar tudomást venni az arckifejezéséről. Elkezdődik a ceremónia, de ekkor kitör a hiszti, menyasszony a vőlegény fejéhez vágja a csokrot - "nem megyek hozzád, elegem van, kész, ennek vége!" -, majd a gyűrűket is behajítja a vízbe.
Vőlegény leforrázva áll, köpni-nyelni nem tud.
Ám ekkor, váratlan fordulat, a vízből egy búvár emelkedik ki, átnyújtja a gyűrűket az ifjú párnak, a menyasszony megenyhül: "na jó, mégis hozzád megyek", búvár levezényli a szertartást, ásó-kapa-nagyharang.
Nem akartam nagyon belemenni a témába, vagy kommentálni a sztorit, de ha tényleg megtörtént, pl. a nagyszülők ezt túlélték-e?

szellőláb 2011.03.24. 15:23:54

@Zorita: Sztorinak jó, bár azt nem értem, hogy a búvár hogy találta meg azonnal a gyűrűket? Lehet, hogy ő volt a gyűrűk ura? Vagy az ékszerész, és volt kettő a zsebben a biztonság kedvéért. Fasz tudja.

totyizselé 2011.03.24. 15:24:56

@altoid: A modorosblogot olvasva már rég rájöttem, hogy gyakorlatilag semmit se lehet nem modorosan csinálni. Van rajta sapka, azért, ha nincs akkor azért.

dellaratta 2011.03.24. 15:26:39

@Nadiposzi: "Tartalmas, szép házasságnak ígérkezik" kezdetű kommenteddel saját magamnál pontosabban írtad meg a véleményemet:D

Az ilyen kizárólag az anyagiak dimenziójában mozgó, rongyrázó senkiháziak meg is érdemlik egymást. A válási statisztika nem véletlenül pocsék:
már nincs szükség rá, hogy megtanulj kompromisszumokat kötni, a környezeted megvetése nélkül elválhatsz, nyilván a másik a hülye mindenben, aztán lehet újra kezdeni keresni a nagy szerelmet.. faszomat se izgatná, csak azért nem véletlenül lett kitalálva úgy a koncepció, ahogy, így meg már kb. tényleg értelmetlen a házasság, hogy a nagy többség nem veszi komolyan az esküjét.

"Nagyon szeretett volna templomban esküdni, a polgári az olyan steril, személytelen. Aztán persze leszarjuk az egyházat, ahogy kell" - normálisabb pap az ilyen fírgeket elhajtaná a picsába, vagy legalábbis hatszámjegyű pénzeket kérne el a színjátékért, ha nincs bizonyítható egyházközösségi múltja a delikvenseknek. Micsoda pondróság már felesküdni valamire önként, amit eszedben sincs betartani?

Kicsi Kacsa 2011.03.24. 15:36:48

Hehe, mi a válásunkat ünnepeltük meg pezsgős koccintással. Ha már az esküvő is nagy felhajtás volt anyósom részéről (mi megelégedtünk volna egy egyszerű családi eseménnyel is), akkor a válást is kellő pátosszal tettük emlékezetessé :)

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 15:39:51

@yenoee:
Baszott nagy buli lehetett a vőfény, akarom mondani a szpíker meg Cigány György volt, aki néha tréfás, vetélkedő jellegű kérdéseket tett fel a násznépnek, hogy a kamarazenekar épp melyik híres, 1725 május 22-én született francia zeneszerző kevéssé ismert, ám jelentős operájának nyitányából játszik részleteket.

Zorita 2011.03.24. 15:49:58

@szellőláb: mondjuk szerintem az pont megoldható, ha pl. eleve kamu gyűrűket dob a vízbe, és az igazi végig a békaembernél van.
de hát ez az egész úgy cuzámmen....

Erzsebet 2011.03.24. 15:53:38

Én, mint hívő is kivagyok az egyházi esküvők miatt. Aki nem hívő, nem is akar azzá válni semmi keresnivalója nincs a templomban. A házasság egy Szentség, nem egy felhajtás. Két éve halt meg a régi lelkészünk, az ilyeneket elhajtotta a sunyiba, nem volt egy finom ember. Pár évvel esküdött nála egy orosz pár. Ki voltunk, hogy 40-es menyasszony is mirtuszt, fátylat, fehér ruhát visel. Itt még kinézik az ilyet. Az átkosban az tanácsnál és a vállalatoknál is zajlottak színvonalas KISZ esküvők. Valahogy szebbé kellene tenni a polgári házasság kötést.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 15:55:16

@altoid:
Szívemből szóltál, dezsvír.

szellőláb 2011.03.24. 15:59:49

@Zorita: Szégyen, hogy ez nem jutott eszembe! Sivár a fantáziám.

Kicsi Kacsa 2011.03.24. 16:02:21

@Erzsebet: Polgári esküvő: az anyakönyvvezető úgy búcsúzott tőlünk, hogy VISZONT LÁTÁSRA!
Majdnem megütöttem.

lárvalányhaj 2011.03.24. 16:50:41

Engem "Drága" figurája fogott meg a leginkább. Az asszonykának egy lyukas garasa sincs, a családja szintén csóró, de azért ő követelődzik a leghangosabban, hogy hány főből álljon a zenekar.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.24. 17:04:40

Nagyon kemény a bajuszos az első videóban. Ha az asszony nem tudja tartani a lépést akkor lekever egy-két pofont. Szerintem nem először történt hasonló eset velük. Utána mintha semmi nem történt volna, ment tovább a tánc. Még a nőt próbálták nyugtatni, pedig a bajuszt kellett volna helyreigazítani.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.24. 17:28:35

@Judea: A bajszos uriembert csak ne tessek bantani! Remekul tancol az urge, meg a pofonokat is ritmusra adta! Az asszonka meg inkabb tanuljon az uratol!

Styxx 2011.03.24. 17:36:59

Na, ezt a timingot. Szombaton lagziba vagyunk hivatalosak, ráadásul tanú leszek (még emberesen benyomni se illik) pont most vettem meg az ajándékot.
A poszt jó, főleg a sejtetése annak, hogy a poszterre komoly papucsoid házasélet vár( A Drágának ez mekkora élmény, mert csórók, ezért mindent az ő oldaluk fizet. A drága meg nem is olyan nagyon biztos, hogy hozzámegy, ha apunak nincs cége), pedig hivatalosan még el se hálta.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.24. 17:40:55

@altoid: Kulonben is, itt a _csattanos_ bizonyitek arra, hogy a tancosok is igazi, kemeny machok!

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.24. 18:04:55

@altoid: Ja, azért próbálták lefogni a kezét is, de a férfi aki megöleli az asszonyt vajon mit mondhatott? -Á, nem úgy gondolta a Hassan, csak biztos félreértette, azért üt meg drágám.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.03.24. 18:12:36

ilyen is kell, persze. az ilyen modortartályokból él a vendéglátó- és zeneipar.
de mindenképpen kisipar.

2011.03.24. 19:55:34

Az ilyen gazdag, üzletember rokonok azok, akik este 9-kor már hányós részegen markolásszák a felszolgáló csajok seggét, meg vörös fejjel éneklik hozzá, hogy "árokparton teeereeem a nád, Julcsa megfogooom a pinád"?

Remélem, hogy a Drágával azért a család ügyvédje írat egy házassági szerződést, nehogy 2 év múlva úgy kesseljen ki a frigyből, mint egy tornádó (viszi a fél házat, meg a kocsit).

yenoee 2011.03.24. 21:15:26

@Nadiposzi: még Zoritának írtam dél körül, csak az elszállt, szal még egyszer:
valszeg ott csesztem el, h pont Pizkának címzett hsz-emben használtam a kamarazenekar szófordulatot. Hát nem értek hozzá, de ez a társulat 4-6 fős felállásban nyomta, egy dobszerkó, egy szinti, egy basszusgitár, egy szaxofon, néha szólógitár és ének. Tehát olybá tűnik, hülyeséget írtam.
Amúgy egy részük zeneiskolai tanár, egy részük pedig lelkes hobbista volt, baráti alapon zenéltek néha együtt jótékonysági esteken, kiállításmegnyitókon - és valszeg poénból, előttem homályos ismeretségek okán - a mi lakodalmunkban is.
Mindebből kifolyólag aztán főleg jazz-standardeket és egyéb általánosságban vállalható zenéket játszottak. Néha a szaxofonos vagy a basszgitáros letette a hangszert, felkérte az asztaluktól a feleségét, megforgatta, aztán visszalépett, máskor a feleség/barátnő - szintén zenész - beállt közéjük és énekelt valamit. Ők is élvezték, mi se szenvedtünk. Laza volt nagyon:)

killercsiga 2011.03.24. 22:08:54

@Zorita:
"a menyasszony megenyhül: "na jó, mégis hozzád megyek"..."
...ekkor a vőlegény bevágja a csajt a vízbe, aztán még utánaszól: "a picsába mész te, nem hozzám"
:)

A Tyne folyó déli partja 2011.03.24. 22:19:36

@yenoee: én ki nem állhatom a lakodalmas zenét. úgyhogy, ha egyszer véletlenül esküvőm lesz,arról kitiltom...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 22:26:34

@Nadiposzi: Ki nyel ma? Játékos buzik a kiskertben! Aki térdel: Czigány György, aki ráhajol...

A Tyne folyó déli partja 2011.03.24. 22:32:46

@Erzsebet: viszont tényleg simán van,hogy mondjuk egy nagymama kedvéért van templomi. pl. az én nagymamámnak nagyon örömet okozott, hogy mi elmentünk egy-egy misére (halálra untuk. katolikus mise, az egészben kb. öt mondat van, ami szokott változni, a többi végig ugyanaz a monoton előadás. gyerekkorunkban hittan, minden vasárnap mise - szintén a mama miatt).
és ő el sem tudta képzelni, hogy egyáltalán van olyan, hogy valaki nincs megkeresztelve, hogy nem hívő, hogy nem házasodik templomban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 22:45:17

@tff: ne agódj, a cég addig nincs néven, az ilyen pasasok rendszerint papíron vagyontalanok.

Alcanis Ivennil 2011.03.25. 00:49:53

Ha én valaha házasságra adom a fejem, nem engedek a dolog tájára se vőfélyt vagy egyéb hivatásos barmot a szakállas poénjaival. És az, hogy valami szemét lakodalmas-mulatós szóljon, kurvára ki van zárva.

Vendég kb. annyi lesz, mint a ballagásomon. Azok a rokonok meg barátok, akikkel hivatalos alkalmakon kívül is kapcsolatban vagyok. Eszemben sincs sokadízigleni rokonokat meghívni, akiket csak esküvőkön láttam életem során, továbbá oltárian bebasznának és szúr a bajszuk. A néniknek is!

Na jó, nagybátyám is bebaszós fajta, de őt meghívom, mert szeretem.

Péntek Esti Bankrabló 2011.03.25. 01:00:15

Egyre inkább kezdem megérteni az olyan párokat, akik váratlanul lelépnek néhány napra, és valami Isten háta mögötti helyen titokban megesküsznek, a rokonság és a haverok meg csak a fácsén értesülnek a dologról.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 07:15:10

Ó, a modoros lagzi és mulatós zene ellenes, rokongyűlölőktől még azt nem hallottam:

Mi már vagy 4 éve együtt vagyunk a Gáborral, de tudod az a francos papír nem hiányzik hozzá, meg az a macera az anyakönyvvezetővel, meg az okmányirodával.
Esetleg ha megoldható lesz a dolog az e- ügyintézés keretein belül, akkor egy napon belépünk a kormányzati portálra, és házasra állítjuk a státuszunkat. Még a tanuk felhajtásával sem kell vesződni, elvégre ez a 21. sz., vagy mi. Még hogy lakodalom!
Utána leküldöm a Gábort az Aranycipóba egy kakaóscsigáért, nem bánom hozhat magának egy töpörtyűs pogit, azt ennyit az ünnepről.
Mea Culpa:Czigány György természetesen Cz, elnézést. Egyébként tavaly nősült, Isten Éltesse sokáig, Gyuri bácsi!

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 07:25:35

@yenoee:
Ez árnyalja a képet, bár a dolog nekem annyira furán és idegenül hangzik, hogy egy ilyen lagziban szociográfus üzemmódba kapcsolnék, kamerával és diktafonnal köröznék a visszafogottan, decensen mulatozó törzs tagjai között:)

2011.03.25. 08:28:56

@Nadiposzi: na igaz ami igaz, a posztban vázolt, ma oly divatos hozzáállás és a sok válás (holtomiglan, holtodiglan, jóban rosszban kitartani - szarni bele) erősen devalválta ezeknek az értékét.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 08:55:25

@Nadiposzi: a modoros lagzi- és mulatószene-ellenes neve rövidebben: normális ember. De tényleg. Nincs a zenében mélyebb és lejjebb, mint az.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 09:41:38

@vészmadár (pica pica):
A mulatós zenével két igazi baj van:
1. A közönség
2. Értjük a szöveget

ettől még a mulatós zene nem lesz jó, mert az akkor lenne, ha igényesen adnák elő, de az előadó sajnos egyívású a közönséggel.
Önmagában az, hogy primitív dallamra, hangsúlyos páros ütemű ritmusra bugyuta szerelmes szövegeket adnak elő, nem lenne gond, ha rendesen csinálnák, jó zenészek. Itt egy példa. A szöveg lényege magyarul: elmegyek az egyik városból a másik városba, aztán harmadikból a negyedikbe, Jancsi és Juliska szerelmes egymásba:

www.youtube.com/watch?v=6JEdf7XsV5g

sőt, ugyanarról a lemezről a legszebb szám is lényegében arról szól, hogy hú de szeresselek babám:

www.youtube.com/watch?v=Wmfa2XznVic

(Rubén Gonzáleztől és Ibrahim Ferrertől elnézést...)

Tehát kicsit betöltve bugyuta nótákat énekelni, némi obszcén felhangokkal, jó és üdvös dolog. A latin előtt ugye ír őrület volt, azok se különbek, arra is két példa:

www.youtube.com/watch?v=Cbenhxn8Xwo
www.youtube.com/watch?v=qGyPuey-1Jw

Szóval nekem az egésszel semmi bajom nincs, ha elég részeg vagyok. De az nagyon részeg állapotot jelent amikor a szintiboy Jaromir Jagr frizurája, Adam Malysz bajusza és a kígyóbőr cipője sem zavar. Addig marad a bagózás az udvaron.

Így kell amúgy JÓL csinálni:

www.youtube.com/watch?v=LEHqjjgZ3oM

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 10:08:55

@vészmadár (pica pica): @Professor Pizka:
Jöttök itt ezekkel az írekkel meg kreolokkal, ej. Meghogy ez az alja.
Pedig nem.
mulatos.network.hu/video/dako_szilvia/danko_szilvia_beszakadt_a_padlasajto
Ezt a mulatós network keretein belül épp ma ajánlották nekem. A zenei alap és a tátogás közti apró kis disszonancia külön csuda.
Ilyeneket küldözgetnek nekem, szegény Janinak. (Networkös énem nagy példaképemről vagyon elnevezve.)
Íme:
www.youtube.com/watch?v=jQu37F_lUAg&feature=related
Professzor úrnak szeretettel, cserébe a vadászkürtökért.
Na, befejezem a térítést, látom sose fogjátok felérni
hogy a zenében a mulatós az alap. A többi csak barokkos cifrázás.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 10:34:23

@Hadrian77:
Ja, de Hajós Janira én hívtam fel a kollega figyelmét, vagy a korai Csocseszre
mulatos.network.hu/video/sunda_bunda_banda/sunda_bunda_banda_mokusszorrel_pucolom_a_
Szóval nem azért hogy szerény legyek.
Persze Nausea mesternek óriási érdemei vannak a mulatós zene népszerűsítésében.

2011.03.25. 10:41:31

@Nadiposzi: leborulok nagyságod előtt:)

moesko 2011.03.25. 10:42:12

mi a baj a mulatóssal, most komolyan..? az, hogy olyanokat énekelnek, hogy 'de feeelmeegy a legééény a fááára, az uborkafa teteeeeejéééére, de lerázza az uborkát, te meg babám ugorgyááááááááááá..'? ne hagyjuk már kihalni a drágajó népköltészetet.

komolyra fordítva a szót, szerintem már csak azért sem fogok megházasodni, mert nem tudnám, milyen zene szóljon (mer'hogy metálkedvelő lennék vagymi). magára a házasságkötésre lenne csitrillió ötletem, a legnagyobb kedvenceim is rendelkeznek egy rakat lassabb és nagyonszép dallal, na de a buli?! hát metál azért mégsem erre való, de a jazz, kamarazenekar vagy ilyesmi.. hát el tudom képzelni a rokonaim vagy barátaim arcát, ahogyan tényleg semmi ötletük, hogy erre hogyan kellene táncolni, és inkább fokozottan leinnák magukat, mert nem tudnak magukkal mit kezdeni. vagy fél egykor, a sokadik vállalhatatlanul nagy ásítás után szépen elköszönnének. alja a mulatós csesszemeg, de mulatni tényleg arra lehet, ha meg nem ötnél több meghívót küldök ki, akkor leginkább az a cél.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.25. 10:48:06

Szó se lehet az én lagzimon igénytelen mulatósról, az a tahóknak való. Lesz helyette:

-igényes tánczenekar (Darabokra törted a szívem)
-rockabilly - jó kis rokik, twistek
-igényes művészmetál, pl. Nightwish
-bármilyen más nép mulatósa, csak magyar ne (szerb, román rezesbanda, buzukis görögök, bendzsós-fidulás írek, country)
-vonósnégyes
-DJ
-vicces punkzenekar, pl. a Fürgerókalábak

Hadd pukkadjanak meg a vendégek, nem is hívok egyet sem. Ez a nap rólunk szól. Megyünk is titokban Mauríciuszra, majd írok mindenkinek, hogy bocseszka, összeházasodtunk ;))

2011.03.25. 10:53:27

@Modor Tibi: Kaláka, Szélkiáltó, esetleg lantművészek? :)

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 10:55:09

@Modor Tibi:
- szakállas nők
- bunkós táncosok

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 11:24:27

@Modor Tibi:
www.youtube.com/watch?v=gBRAmJWOzN8
Igényes tánczene. Csak neked. Sárosi Katalin: Ugye te is akarod?

Zorita 2011.03.25. 11:24:47

@Modor Tibi: igen, még a Cotton Club Singers vagy bármilyen kópia is szóba jöhet, nehogy véletlenül kilötyköljük ugrálás közben a hibiszkuszt a pezsgőből! ;I

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 11:25:32

@Modor Tibi: ez a nightwish nálad gyakran visszatérő elem, mi az oka, hogy ezt pécézted ki? (amúgy mióta művészmetál a Nightwish? mert művészmetál az a Dream theater vagy a Threshold vagy a Queenyryche:)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.25. 11:36:15

@moesko: "alja a mulatós csesszemeg, de mulatni tényleg arra lehet, ha meg ötnél több meghívót küldök ki, akkor leginkább az a cél." - ez itt a lényeg! Viszont Pizkanak meg teljesen igaza van abban, hogy igényes, profi mulatos zene kéne, és hat nem konnyu olyat talalni.

Modorost olvaso zenészek, itt egy potencialisan jovedelmezo piaci rés!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.25. 11:39:19

@Hadrian77: @Zorita: na ez már valami :)) King's Singers - de ha esetleg Boban Markovicsot és rezesbandáját vagy a Zdob si Zdubot valaki odavarázsolja meglepibe, hát akár meg is halhatok.

@vészmadár (pica pica): a Nightwish a giccs prototípusa - még a Theatre of Tragedyt tudom idesorolni, de sajnos nem vagyok ennél jobban otthon a témában.

Ernoke 2011.03.25. 11:43:05

az én esküvőmön hangulathoz illő kilencvenes évek válogatás lesz, kivetítővel, amelyre kicsik és nagyok egyaránt remekül szórakozhatnak.
www.youtube.com/watch?v=YIcMolthnX0
www.youtube.com/watch?v=5Az_7U0-cK0
a násznép köszöntésére ezt a számot gondoltam
www.youtube.com/watch?v=7T_ewJNWtzA

most komolyan, nyilván nem lehet egy esküvőn olyan zene, amit _én_ szeretnék, de azért valami színvonal legyen már... rohadt sok zene van a mulatóson kívül, amire többen tudnak szórakozni, lehetnek a röfögésnél színvonalasabb slágerek, vagy játszhat kamarazenekar tangót, mittudomén. de miért kell olyan zenéket játszani, amiket csak hányásközeli ordenáré részegen lehet elviselni?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.25. 11:50:15

@Ernoke: Nem kell. Viszont ha az a cél, hogy akar 50-100 ember jol szorakozzon, akkor sajnos a legkisebb kozos nevezot szokas megcélozni. Persze az elviselhetoség hatarain belul!

Zorita 2011.03.25. 12:00:22

esetleg még egy perui pánsípos banda, azok mindig olyan jó kis hangulatot csinálnak, és biztos nem drágák!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.25. 12:02:17

@Ernoke: a hagyományos (magyar) esküvőnek része a mulatós zene is. A lagzi eleve modoros esemény - de aki formabontót és mást és modernt akar, az méginkább a modorosság vádjába süllyed :)

moesko 2011.03.25. 12:04:50

@altoid: de tényleg, mitől lesz profi? igényesebb nóták? biztos lehet találni, de akkor meg megint nem fogja ismerni a fél társaság. jobb zenészek? mindegy, ki játssza a szart.

nemtudom, Liszter Sándor megvan-e, magát cigánynak eladó énekes, legutóbb valami fásymulatóban futottam bele. anyám a nemelső lagzijára konkrétan őt hívta el, mindenki imádta, akkorát táncoltak, hogy évekig emlegette mindenki, aki számít, és a repertoárja is szélesebb volt az azaszépnél. és még szép táncoslányai is voltak: ))) persze negatív oldala egy ilyennek is van, baráti alapon elhívva, a gázsit némi folyékonnyal megtoldva is az egész hacacáré költségvetésének számottevő része ment el arra a félórára-órára. szóval talán korrekt kompromisszum lehet valami kamarazenekar a vacsira meg utána egy kicsit, aztán úgy éjféltájban egy ilyen hajeleresztés. bevonulásra pedig a nightwish valamely nagyzenekari mókája, ha giccses, ha nem^___^

szerintem tényleg soha nem fogok olyan fickónak kelleni, akiért én ezt a macerát bevállalomO_o

2011.03.25. 12:16:05

@Modor Tibi: a színpadon és a pöcsén játszik: Benkő Dániel...:)

theo 2011.03.25. 12:22:38

Bevonulási zene modorosság volt már? Az is tud fájni :(

Ha sikerül megfelelő zenei izléssel, és humorérzékkel is rendelkező csajt találni, tuti ez lesz a mienk :D
www.youtube.com/watch?v=sANwBlp3K_M

Ernoke 2011.03.25. 12:43:58

@Modor Tibi: modorosságtól függetlenül (meghát őszintén: ki nem modoros úgy általában?:)) értem, h ha esküvőm van, az én szórakozásom a legutolsó szempont, de azért mégiscsak arra kéne törekedni, h ha már jól nem érzem magam, akkor legalább túlságosan szarul ne...

Ernoke 2011.03.25. 12:55:20

@theo: legnagyobb bevonulási zene modorok: perfect day, ennio morricone, de nekem tetszenek.:)

moesko 2011.03.25. 13:18:40

@Ernoke: Hát báÁárhol és báÁárhogy, éÉébredj vagy
áÁálmodj, mindhalálig mellettem..

ez a legnagyobb.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 13:22:35

@Modor Tibi: én inkább csak az úk nightwish-t hallgatom meg, mert a régiben gyűlöltem a karaj hangját:) az sem a szerelmem, de meghallgatom. Giccsnek azért nem nevezném, mondjuk úgy, általában lehet sejteni, zeneileg mi fog következni:)

Ernoke 2011.03.25. 13:29:02

@vészmadár (pica pica): "általában lehet sejteni, zeneileg mi fog következni:)"
igen, ez a rossz zenék ismertetőjele:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 13:33:40

@altoid: mi a bánat az a legkisebb közös nevező? mert van legnagyobb közös osztó meg legkisebb közös többszörös, de ilyet még nem hallottam:)

amúgy messze a legjobb esküvő eddig egy baptista páré volt, amelyiken voltam, ők ugye nem isznak alkoholt, de a nembaptistáknak simán megengedték, ami viszont szimpatikus: nem táncolnak. Így aztán nem kellett köcsög vonatozós nótákat, kékaszeméket meg ilyen nyomorultságokat hallgatni, és nem nyaggatott 5 percenként valami majom, hogy miért nem táncolok, érezzem jól magam. És nem és nem és az istennek nem értik meg, hogy ez a kettő nekem kizárja egymást. Amikor bezzeg elküldöm a halál faszára, akkor én vagyok a bunkó...

@Ernoke: ugyan már, szerett goád is olyan, mint egy szarfraktál, bármelyik tetszőleges 3 másodperce híven megmutatja a többi 44 percet is:) Ezzel amúgy nem értek egyet, az ún. "eredeti" zenék között sokkal nagyobb a hallgathatatlan szarok aránya.

Ernoke 2011.03.25. 13:40:52

@vészmadár (pica pica): a legtöbb goa rossz zene, ordító, buta témákkal, elvágólagos szerkesztéssel, nyolcvanas évekbeli szintihangokkal. nem is a zene miatt szeretem, hanem a partyk hangulata miatt.:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 13:44:17

@Ernoke: jó, de akkor azokat a partikat minek elrontani zenével?:)

Ernoke 2011.03.25. 13:55:33

@vészmadár (pica pica): táncolásra ideális, de te nem szeretsz táncolni, úgyhogy ezt úgyse értheted.:P

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.25. 14:04:35

@vészmadár (pica pica): Azt tudom, hogy matematikailag nincs értelme, de jobban nem tudtam megfogalmazni...

Egy ismerostol hallottam, hogy o meg valami afrikai szekta eskuvojen volt, ahol szinten tilos a tanc, ehelyett zenere korbe-korbe masiroznak orakon keresztul. Reszemrol akkor inkabb Kadlott Karoly...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:08:15

@Modor Tibi: Nicolae Guta méltatlanul kimaradt. Elvégre a manele királyáról beszélünk :-)

www.youtube.com/watch?v=i09SSKMKvSQ

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:18:26

@moesko: Brian Setzer and his seventeen piece Rockin' Big Band!!!

Témába vágó számmal:
www.youtube.com/watch?v=zIOxeT3Ozoo

ha már fásy mulató akkor a világszép Kratelli Jozefin :-)

www.youtube.com/watch?v=Meiqp39NrFs

moesko: szedjél fel egy karmestert, akinek gitározás a hobbija és vanotthon egy négyszáz dal@theo: memóriás Korg szintije. Pite.

Zorita 2011.03.25. 14:31:14

@Professor Pizka: már belinkeltem tegnap, ebből látszik, mennyire érdeklik a linkek az embereket :D

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:32:18

faszomfaszom blogmotor.

@theo: Purcell trumpet voluntary egy nap hatszor, fejenként kétezer forintjával, kvintettben nyomva, nem rossz az.
@vészmadár (pica pica): szarfraktál :-DDD Szegény Mandelbrot bácsi :-)
@Ernoke: úgy tudom, olyan ez, mint a reggae. Amíg kitart@altoid: az anyag, addig minden jó :-)

Altoid: az nem francia szekta volt, hanem sót. Royal Scottish Dragoons :-)

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 14:38:16

@Professor Pizka: @Zorita:
Én megnéztem, és igenis kérnék mindenkit, hogy vegyük komolyan egymást, tessék megnézni a linkeket, ez nem csak amolyan írogatósdi,hanem egy online Casino, ahol elménk pallérozása és a látókörünk szélesítése épp oly fontos, mint az önfeledt szórakozás.
No.
Prof, Brian Setzer get a csöcs vagy mi c. számáért köszönet.
A 3+2 bejátszás szíven ütött, szörnyű látni hova süllyedt gyerekkorom ikonikus bandája, a mulatós zene Lenin-jégtörője, a nagy pionírja.
Jozefin művésznőtől a gyerek megijedt, kérlek, legközelebb korhatár megjelöléssel linkelj ilyen tartalmakat.

moesko 2011.03.25. 14:40:58

@Professor Pizka: a második akkora traumát okozott, h tényleg nem akarok lagzit._____. akkor se, ha karmester és gitározik és korggal nyomul és még egyéb területeken is tehetséges és jól felszerelt. és.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:42:01

@Zorita: hát igen. de a sajátjaimat meghallgatom :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:52:29

@moesko: na igen, aki nem ismeri még Kratelli művésznőt, azt sokkolni szokta elsőre. :-)
Na jó, megbeszélem Fatimával és Nuszhat el-Fuáddal, hogy jöhetsz harmadiknak.

moesko 2011.03.25. 15:04:39

@Professor Pizka: igazából nem önmagában egy Kratelli, hanem a koncepció zavart meg. persze ha tőle származik a két klasszikus keverésének formabontó ötlete, akkor mégis ő.

megkérdezel azért engem is?: )

Zorita 2011.03.25. 15:05:51

@Nadiposzi: @Professor Pizka: köszönöm szépen, most hatalmas kő esett le a szívemről, nem hiába kockáztatom az állásomat tehát a Youtube-on szörfölgetve :))

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 15:14:31

@moesko: nem tudom, egy képet mindenesetre megnéznék :-D

escargot 2011.03.25. 15:25:31

@moesko: Egy polgári szertartáson a bevonuló zene volt a "Get up and play" kezdetű húrtépés, a gratulációk pedig a St. Anger-en található valamelyik számra történtek. Na, azt szerettem.

moesko 2011.03.25. 15:42:33

@Professor Pizka: zrínyismúlt számít?8)))

(mielőtt azt gondolnád, hogy hirtelen mégis házasodnék és le is nyomoztam rögtön a potenciális férjanyagot.. egyszerűen csak elég régóta vagyok törzsolvasó ahhoz, hogy derengjen valami gangeszparti sztori: ))

@escargot: hátöö.. még ha esetleg nem a legtrébb metallica albumról..

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 15:44:35

@moesko: hát, a zrínyis csajok piálnak, fehérmájúak, beképzeltek és kizárólag mercis fiúkkal állnak szóba, mint az köztudott :-D

moesko 2011.03.25. 15:52:01

@Professor Pizka: én voltam az, akit az ilyenek utáltak: ))) másként max az ourfashionön futhattunk volna össze.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 15:54:07

@Professor Pizka: ...bár suttyomban azért beneveznek néha Dénes vmelyik szép szál tanítványára :-)

ja, ha már nyíregy, akkor a nagylányok egy időben Bendegúz vadászterepe voltak, ha érted, hogy mondom :-)

@moesko: alter zrínyis lánykák, ajvé, mi is volt a neve annak a rokker kocsmának a Luther házzal szemben?

escargot 2011.03.25. 16:01:00

@moesko: OK, tré az album, de legalább hangulatba vágott, ill. a szöveg is ült, ha kellően cinikusan néztük. (Sajnos nem emlékszem, melyik volt...)

moesko 2011.03.25. 16:09:00

@Professor Pizka: oh, én vízilabdással jártam bocs: > viszont bendegúzról fogalmam sincs, gyanítom, az az 'egy időben' az én egy időm előtt lehetett. de mesélhetsz róla: D és nagylány sem vagyok, a mai napig a kávéfüggőség a legerkölcstelenebb bűnöm.

persze azt tudom, hogy az a kocsma a rock inn, de valahol azon a ponton fejeztem be mindennemű odajárást, amikor tényleg reális félelem volt az, hogy lemész és lendületből lehány valaki. az én évfolyamomon amúgy a york volt divat, de az is inkább csak az elején.

(bocsi többiek, ha unjátok..)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 16:29:47

@moesko: én asse tudom, hogy a york hol van, olyan vén vagyok :-)

Erzsebet 2011.03.25. 17:39:04

Kicsi Kacsa@ : Nem tudom, mikor házasodtatok? Ha még az átkosban, akkor az anyakönyvvezető a leendő gyermekeitek névadó ünnepségén szeretett volna viszont látni. Fiamnak azt is tartottunk, nem mondom, hogy rossz volt. A volt párom családja ateista volt, ők ki nem állhatták a vallást. Úgy voltam velük, mint Animacs a nagymamával. Keresztelőt is tartottam titokban. Felutaztam a gyerekkel BP-re, úgy viselkedtem, mint az egyik Babel novellában a zsidó nagymama.
@Animacs: Papoktól is függ, milyen egy mise és hittan. Ezt is lehet érdekesen, színvonalasan előadni, megszerettetni az emberekkel. Mamámat el szoktam kísérni rk. templomba. Ez az egri egyházmegyében a második legnívósabb templom. Itt is minden oké. Fiatal, jól képzett papok vannak, orgona, énekkar. Maga a templom is egy gyönyörű, barokk műemlék.
Írtam már, hogy én nem vagyok egy party arc, falra tudok mászni a mulatós zenétől. Ha zenés-táncos lagzit tartottam volna, természetesen más vőlegénnyel és násznéppel, Tökölről a Koló együttest hívtam volna el. Imádom a balkáni zenét.
Baráti körömben baptisták is megtalálhatók. Ők ún. menyegzőt tartanak. Itt nincs pia, zene, tánc. Ők egyházi énekeket énekelnek, a bibliai társasjátékok mellett is több bugyuta játékot is játszanak. Egész éjszaka dögre unnám magam. Apukám egyik barátja adventista volt. A háború utáni években tartotta menyegzőjét. Itt kakaó, kalács és egyházi énekek voltak a repertoár. Apukámék kiszöktek az imaházzal szembe lévő kocsmába, itt ittak valamit. Bent a menyegzőn úgy énekeltek, mint a kefekötő.

szellőláb 2011.03.25. 19:10:09

Elsőre egy olyan csaj adott össze bennünket, aki kb 1 hónappal előtte vált el. Nagyon hiteles volt.

A Tyne folyó déli partja 2011.03.25. 19:20:13

@vészmadár (pica pica): ilyeneket ne írj nekik, úgyse tudják, miről beszélsz:))

egyébként:@moesko: "(mer'hogy metálkedvelő lennék vagymi)." miért,a barátaid nem? tényleg, meg kéne kérdezni a rocker körből házasodottakat, hogy náluk milyen zene szólt az esküvőn:)

amúgy meg, ha muszáj, akkor én az ilyen 70-80as évek diszkózenéjére szavazok, mondjuk Neoton, Dolly roll, azokat ismerni fogják, lehet rájuk táncolni, és nem mászom a falra tőlük, mint a lakodalmastól...

moesko 2011.03.25. 20:01:13

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): van köztük egy olyan vonal is, viszont igazából a többség (akikkel mondjuk nem koncerteken, hanem osztályteremben hozott össze a sors) teljesen mást hallgat, mint én. ami azt illeti, a legutóbbi fickóm is kizárólag elektronikusat hallgatott, egyszerűen semmi közös pont nem volt a zenei ízlésünkben. konfliktus nem volt belőle soha, de egy ilyen helyzetet nem tudom, hogyan oldottunk volna meg: )

és még ha olyannal is hozna össze a balsors, akivel hasonló az ízlésünk, és még a barátaimnak is azt mondom, hogy leszarom, nem a ti napotok, akkor is ott van a rokonság. akik közül lehet, hogy páran értékelnék a metált, ha fokozatosan ismerkednének meg vele, de egy eseményen puff az arcba, na úgy biztosan kiégnének tőle.. és egyébként is, metálon belül kevés dologra lehet táncolni, meg akkor sem túl esküvősen, headbangelni meg menyasszonyi ruhában.. hát ennyire tényleg nem vagyok vérhányóan trú. szóval nem tudom, más hogy csinálja, de én elképzelni sem tudom azt, hogy a kedvenceim szóljanak egy lagzin. nem illik oda és nem is arra való.

A Tyne folyó déli partja 2011.03.25. 20:20:02

@moesko: hát, azt nem tudom, hogy ha a másik totál mást szeret mi van. (azaz bajom volt belőle, mikor világosan elmondtam, hgoy mit szeretek, a jelölt bólogatott is, hogy ő is, aztán mikor már együtt voltunk, reklamált, hogy miért nem hallgatok valami teljesen mást.)

nem is azt mondom, hogy metál kéne az esküvőre, hülyén venné ki magát, nem oda való, és nem lehet rá táncolni.(egyébként meg,mi itt lakunk hárman, mindegyikünk azt mondja, rockzene rajongó, pedig totál másokat hallgatunk. mert azon belül rengeteg fajta van..)
viszont irtózom a lakodalmastól, azért mondom, hogy legyen (de már vénlány vagyok, elkéstem) inkább 70-80éas évekbeli diszkó.

egyébként meg, jut eszembe, pl. a volt lakótársam esküvője itt volt Angliában, semmilyen zene nem volt, csak mikor bevonult, klasszikus. utána volt egy állófogadás, szendvicsekkel, ott nem volt semmilyen zene, tánc meg főleg...

moesko 2011.03.25. 21:39:26

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): hát passz.. tényleg örülök, hogy ez a probléma nem aktuális: D de gondolom, ahogy az évek során megoldottam mindenki fontossal az ízléskülönbségeket, a jövőben is meg fogom: )

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.26. 15:06:27

Ha izléses, eredeti, formabontó esküvőt akartok látni:

www.youtube.com/watch?v=R7JmLhPGWhk

(külön felhívnám a figyelmet a menyasszonyra!)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.26. 15:36:19

@Professor Pizka: Nem túl sportszerű Ibrahim Ferrert versenyeztetni Kadlott Karcsi ellenében... :) Pedig van igazi latin mulatós zene is:

www.youtube.com/watch?v=yHr8bHfiwzY

Donald Trump 2011.03.26. 20:06:51

@moesko: A York jó hely, legutóbb 2 év voltam ott, ma is zrínyisekkel van tele. Annyi gyönyörű 16-17 éves kiscsajt egy helyen én még nem láttam! Az utca végén a Bástya megvan még? Régen az volt a törzshely a 24 órás kosármeccsek és lyukasórák alatt.

moesko 2011.03.26. 21:51:11

@Donald Trump: hátööö lehet, hogy jó hely, ez pusztán a látogató értékelési szempontjaitól függ: DD biztos, hogy mostanában mindig akad pár szemrevaló és készséges kisasszony, de őszintén szólva nekem ez soha nem volt fontos: D konkrét rendszerességgel csak verébkoromban jártam oda, úgy 5 éve, amikor még nem érettségizett le minden tagja annak a relatíve értelmesebb generációnak, szóval volt értelme beülni a társaság miatt. amúgy legalább egy éve nem jártam ott, és előtte se gyakran már, szerintem nagyon tré hely lett belőle: ( mondjuk úgy általában nyíregyházán is 3 hónapja jártam utoljára, szóval nem vagyok naprakész, de úgy tudom, a bástya megvan még.

jó világotok volt mellesleg, az elmúlt 2-3 évben már nem lehetett ilyen lyukasórás mókákat tolni, szigor van ám a zigben, nem lehet már ki-begrasszálgatni délelőtt. egy-egy kilépőért is úgy kell harcolni (tény, hogy a diákok kreativitását ez nagymértékben fejleszti..), engedékenység maximum nagyon érettségi előtt, és csak voltziges ofő esetén..: )))

Donald Trump 2011.03.26. 23:48:52

@moesko: én akkor végeztem, amikor ezt a kilépős dolgot kitalálták. A mi osztályfőnökünk adott mindig, nem is kérdezte miért akarunk kimenni. Párszor még visszamentem a zrínyibe, még síelni is elmentünk velük egyetemistaként. De ma már nem szívesen járnék oda. Sokat változott rossz irányba, de legalább az ájtp-seket máshol tanítják!

2011.03.31. 08:02:32

jó volt itt tájékozódni, a fiaim még előtte állnak, szerencsére nekem csak az a dolgom, hogy a készpénzen túlmenően gondoskodjak magamnak 2 db estélyi ruháról - a hozzávalókkal együtt valamint 1 db kiskosztümről, természetesen kalappal.

Hogy hol, mikor és milyen lesz a lakodalom nem is nagyon érdekel, úgy sem ismerek semnkit az ifju páron kívül, nekem a pocsék lakgzi is pont annyiba fog kerülni mint egy tökéletes, ez szerencsére már nem az én dolgom.

kláj 2011.04.01. 13:19:11

fúúúúúú:D:D:D:D

Intizar 2011.04.04. 06:00:28

Két igazán szép bevonulási zenét hallottam mindeddig. Az egyik Cseh Tamás volt (rajongók esküdtek): Mondják, jó nagy marha vagyok, hogy utánad járogatok, stb. A másik Czeslaw Niementől a Pod papugami (szintén rajongók).

évuska 2011.05.04. 20:40:09

@dellaratta: Ne haragudj, de egyrészt a polgári esküvőn nincs eskü, másrészt meg annak, hogy a környezet megvetése nélkül el lehet válni és nem beleragadni szar kapcsolatba, én örülök, nagy vívmány, súlyos titkok és belebetegedések, kettős életek vannak ám a betonszerű házasságokban. Válni így is majdnem mindig iszonyatos szívás mindkét félnek. Féléves házas vagyok egyébként, nem azért írom.

évuska 2011.05.04. 21:29:03

@Erzsebet: Jó lehet csak ekrüben vagy pirosban? szürkében? fátyol nélkül menni, sőt, lehajtott fejjel (haladóknak: sírva és a kiskápolnában) ám életed legszebb napjára szeretett közösséged vizslató tekintete közepette. Vőlegényeknek persze nincs múltjukra utaló dress code. Amúgy vannak negyvenéves szüzek is. De amikor egy komplett közösség vagy akár csak család lesi, hogy háhá, már nem szűz, annál gyomorforgatóbb alig van. Jó, hogy a lepedőt nem mutatják fel, vagy orvosi igazolást nem kérnek ("nemi erőszak volt, nagybátyám tette még kilencéves koromban, de tényleg!"). Tökéletes magánügy kellene legyen még katolikusoknál is. Én nem csodálkozom, hogy nemigen járnak az emberek templomba.

dellaratta 2011.05.04. 21:40:56

1) Egy szóval nem mondtam, hogy polgári esküvőn van eskü. Ennek ellenére azért érdemes belegondolni, hogy maga az "esküvő" szó vajon milyen szótőt rejthet:D

2) A kapcsolat az kapcsolat, abból kiugorhatsz, amikor csak akarsz. A házasság az én fogalmaim szerint valami olyasmi lenne, ami ennek a megszilárdítása, amire építeni lehet, nem csak valami adókedvezmények végett elvégzett rituálé. Ahogy sejtem, azért alakulhatott ki az egész, hogy biztosítva legyen egy stabil (azaz szinte bonthatatlan) rendszer, amiben tovább tudja az ember örökíteni a génjeit meg a kultúráját, nem kell azon rágódni, hogy vajon mikor gondolja meg magát a párja. Így viszont, hogy az emberekben el lett ültetve ennek a lehetőségnek a gondolatcsírája, pont a lényege veszik el az egésznek. "Ha más is csinálja, nekem is lehet!"-jelszóval felmentheti magát bárki az eskü alól. Kutyát nem érdekelné amúgy, ha olyan rendszerben élnénk, ahol az egyedülálló szülő is gond nélkül fel tudná nevelni a gyerekeit.

A dilemma, hogy vajon nem ideális házasságban vagy egyedülálló szülő gyerekének jobb-e lenni. Anyagi értelemben biztos, hogy az első, a másodikat meg nagyon nem is lehet mérni, olyan komplex kérdés.

Szerintem ha nem terjedt volna el ez az individualista szemlélet, miszerint az a legfontosabb, hogy nekem mi a legjobb, akkor valószínűleg az emberek kompromisszumképesek lennének. Ennek folyományaként még a nagyvárosi házasságok, amiknek felbomlását nem övezi túl nagy felhördülés, is időtállóbbak lennének, ergo több lenne a normális családban felnövő gyerek. Plusz ha nehezebb lenne elválni technikailag, talán sokan jobban meggondolnák, hogy kit választanak. Ezért nem tartom nagy vívmánynak, sőt, kártékonynak a társadalomnak a házasság-felfogás megváltoztatását.

(Elhiszem, hogy biztos van pár kivétel, akinek pl. kiderül valami a párjáról, vagy annyira megváltozik, hogy nem tud vele tovább élni. Ilyen esetben egyébként maga az egyház is lehetőséget ad a válásra, de elég idő- és energiaigényes folyamat.)

évuska 2011.05.04. 22:11:14

Zene: Mi inkább jó kajára, borra és nagyon hangulatos, nem közhelyes helyszínre költöttünk, kis falu, ahol sokat szoktunk lenni, kétnapos ottlét (közös nászút...), hajózás másnap, közös reggeli tombolával, a gyerekek kedvéért. Ez a nászasszonyom izzadt derekát fogom és berúgásgeneráló akkordok, ez nem nekünk való. Nem éreztük, hogy nem volt igazi. Jó volt így, tele érzéket kényeztető elemekkel. Lehet, hogy jó lett volna mulatni, de én nem akartam berúgni és másokat sem berúgva látni, és tényleg nagyon bonyolult és kockázatos ízlésesen és paródiába hajlás nélkül csinálni. Meg aztán fiatalok sem vagyunk már.

évuska 2011.05.07. 12:13:06

@dellaratta: minden mondatodról eszembe jut valami...

polgári esküvő és eskü:

Én meg arra céloztam, hogy többség ma nem esküszik, nem eskü köti. Jogilag sem eskü a házasság, meg nem is valami fátyolos izé, hogy két szív egymásra talál és örökké, hanem érzelmi és gazdasági közösség és a gyereknevelés ideálisnak tartott kerete, amit nagyon nehéz jól csinálni, és nem csak a résztvevőkön múlik. Mindenesetre nem börtön.

"A kapcsolat az kapcsolat, abból kiugorhatsz, amikor csak akarsz. A házasság az én fogalmaim szerint valami olyasmi lenne,"

lenne, de nem az, és nem a te elképzeléseid szerint kötnek házasságot és élnek benne (és nem is az enyéim szerint), hanem mindenki a maga tetszése szerint, és a saját eszményeikbe is belebuknak az emberek. Nem ritka "valaki mossa már ki a gatyám" vagy "mindig is gyereket akartam" alapon köttetett házasság sem.

"...az emberekben el lett ültetve ennek a lehetőségnek a gondolatcsírája..."

Gondolod, hogy valaki konkrétan elültette? Szerintem döntse el mindenki, mi való neki. Örvendetes, hogy nem házasodik mindenki meggondolatlanul, és a házasságon kívül született gyereket sem vetik meg már annyira, mert ha ezek a magukban nem annyira biztos emberek is összeházasodnak, akkor tuti több válás lenne, nem? És az is igaz, hogy sokan egyre jobban ráérnek felismerni, hogy miben élnek, szerencsére egyre több esélyt látnak maguk körül a kedvük szerint való életre. Sokakat csak a kényszer tart a házasságban (gyerekek, társadalmi megítélés, anyagiak, társfüggőség), és ez siralmas.

""Ha más is csinálja, nekem is lehet!"-jelszóval felmentheti magát bárki az eskü alól."

Nagyon nehéz elválni és a magunk meg a gyerekek meg az anyós szemébe nézni, senki sem viccből válik. Akkor viszont csökkenti a marcangolást, hogy mással is megtörtént. Én nem a szomorú válási arány, inkább a szomorú együttmaradási statisztika eseteit látom, a tönkrement életekét, akármerre nézek. A legdurvább, hogy a tönkrementek ítélik el a legzajosabban azokat, akik nem ragadnak benne a pusztító kapcsolatban, hanem megpróbálják másképp, mert akkor nem kell szembenézniük a saját kudarcukkal.

Ne a házasságban tessék mindenáron maradni, hanem mondjuk fantáziadúsnak és hűnek és korrektnek, lenni, arányos terhekkel. Nem nagyon megy a gyakorlat, ahogy látom, évszázadok óta.

"Kutyát nem érdekelné amúgy, ha olyan rendszerben élnénk, ahol az egyedülálló szülő is gond nélkül fel tudná nevelni a gyerekeit."

Hát, nem, kudarc így is, mert gyerek nélkül is értelmes a házasság, rengeteg energiát ölnek bele akkor is, ha nem sikerül. Másrészt annyira azért nem rossz, válás után anyagi felelősség ugyanúgy van, a szülőség nem szűnik meg. Aki lelép és nem fizet, az meg korábban sem volt valami felelős szülő. A kétszülős családokban sem feltétlen zajlik gondos nevelés, ijesztő hányadában isszák és dohányozzák és pókerezik el a keveset, akkor már jobb megszabadulni az ilyen házastárstól. Az csak eszmény, hogy szépen, hűen, a gyerekekért, ehhez képest nagyon sokféle élet van a valóságban, de a megismerésükhöz prekoncepciók nélkül kell körülnézni.

"A dilemma, hogy vajon nem ideális házasságban vagy egyedülálló szülő gyerekének jobb-e lenni."

Sokféle házasság van, én nem tudtam hazugságban élni, és senkinek nem tanácsolnám, hogy próbálja meg, csúnya befelé növesztés lesz belőle. Nagyon intelligens, egymást szerető párok is belebuknak, nem csak egy kis erőfeszítés vagy elhatározás hiányzik. Sokkal korrektebb időben elválni és nem válni Nem félünk a farkastól-típusú párrá.

"Szerintem ha nem terjedt volna el ez az individualista szemlélet, miszerint az a legfontosabb, hogy nekem mi a legjobb, akkor valószínűleg az emberek kompromisszumképesek lennének."

Mindenkinek, neked is az a fontos, hogy neked legyen a lehető legjobb. Nem tudom, milyen korú vagy, de a ha a "másokért élni" az eszmény, és nem csak szólam, akkor a híd alatt végzed vele (lelkileg is). Csak magunkért lehetünk felelősek, mert mi ismerjük az érzéseinket és igényeinket, a másik csak közvetítéssel. Ez a cél, és lehet kérni, közös rendszert megbeszélni, problémát felvetni, kölcsönösen, nem arról van szó, hogy "lelépek welnessezni, mert nekem az a jó". Sőt, kötelességünk boldognak lenni, és nem a környezeten leverni a nyomorunkat. Én szeretnék nem megkeseredni, jól érezni magam, mert csak azzal jó élni, aki nem a hiánnyai betöltésére használja a másikat. Megteszem az én férjemnek, hogy boldog vagyok. Pontosabban hogy nincsenek tartósan frusztrációim, nem tőle várom a megoldást a problémáimra. Ne már egy nyűgös, elégedetlen, csimpaszkodó nője legyen, mert az idegesítő. Igaz, ehhez sokat kell magammal foglalkoznom, és neki is van dolga. És nekem is vele, és ő is kér és szól. Mindenki magáért felelős, és ez nem individualizmus.

"Ennek folyományaként még a nagyvárosi házasságok, amiknek felbomlását nem övezi túl nagy felhördülés, is időtállóbbak lennének, ergo több lenne a normális családban felnövő gyerek. Plusz ha nehezebb lenne elválni technikailag, talán sokan jobban meggondolnák, hogy kit választanak."

A fel nem bomlott házasság nem jelent normális családot. Sok-sok helyen az egyetlen esély a komoly károsodás nélküli felnövésre, hogy apu húzzon a pékbe, és anyuka bizony boldogabb egyedül, akkor is, ha nehéz, mert nem szívják el az energiáit (ezúttal írok nemeket, mert így van). Ne képzeljük már, hogy a férfiak jellemzően a családjukért fúrnak-faragnak. Simán ráhagynak minden szerveznivalót asszonyra, jó esetben keresnek valamennyit és egy kicsit otthon is tesznek-vesznek.

De azt gondolom, az el nem váltak nagyobb része is gyötrődik. Mindkét fél. A nőket ijesztően gyakran a kötelesség, a mókuskerék tartja meg a házasságban, egyszerűen nincs idejük rájönni, hogy mitől érzik magukat olyan rosszul. Vagy az tartja őket ott, hogy lestrapáltan már nem kellenek senkinek.

Szóval veszélyes is az egyenlőség, mert akkor az elégedett, kipihent, szabadidővel rendelkező nő is esetleg megtalál valamit-valakit, ami valóban neki való. Nem olyan nagy tragédia ez. A gyerekeknek csak akkor, ha nagyon meg van sértve és "de hát én feláldoztam magam érted" játszmát játszik a másik fél.

A házasodók egyre kevesebben vannak, de a többségük mai is azért házasodik, mert jön a gyerek, illetve nyomás van rajtuk, hogy úgy illik.

"biztos van pár kivétel"
Nem pár kivétel van, hanem többé-kevésbé döbbenetes sorsok, hazugságok, kettős élet, különélés, gyerekelhanyagolás, alkohol, tévéfejű gyerekek, pornó, túlterhelt nők, erőn felül ápolt anyós vagy más elhallgatott kínok szinte mindenhol. Egyáltalán nem csodálom, hogy a fiataloknak nincs kedvünk házasodni és a szüleik sorsára jutni.

Ja és nem vagyok kiábrándult, de csak a valóságot tisztán látva, automatizmusok nélkül lehet jó döntést hozni. És "csak az az eszmény vezessen, amelyik kiállta az értelem próbáját", olvasom egy másik kedvenc blogomon.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.07. 14:24:11

@Erzsebet: és miért nézték ki???? mi vele a baj???

Erzsebet 2011.05.07. 15:13:12

@Animacs: Nem értem a kérdést. Kit néztek ki? @ Évuska: Több generáció is jár templomba.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.07. 15:24:42

@Erzsebet: erre mondtam.
"Ki voltunk, hogy 40-es menyasszony is mirtuszt, fátylat, fehér ruhát visel. Itt még kinézik az ilyet."

egyébként, honnan tudod, hogy nem volt szűz? merthogy, gondolom, amiatt nézték ki, hogy fehér ruha, mirtusz, mert az az ártatlanság jelképe. kértek tőle orvosi igazolást is? lehetett szűz negyven évesen is.
mellesleg, a múlt heti brit királyi esküvőn is fehér ruha, és ártatlanságot jelképező fátyol volt a menyasszonyon, pedig valami 8 éve együtt is élnek...erősen kétlem, hogy ártatlan lenne.
kicsit el vannak maradva, ha ezen kiakadnak, hogy juj, fehér ruhás a menyasszony, pedig biztos nem szűz már.

Erzsebet 2011.05.09. 16:53:17

@Animacs: A mai világban már nem néznek ki senkit. a több gyerekes anya is fehér ruhában, mirtuszban esküdik. Sőt láttam már 40-es nőt is így. A régi paraszti kultúrákban számított. A matyóknál rozmaringból font ún. nevezett szűzkoszorút viselt a menyasszony. Ez csak a szűzlányokat illette meg. A templomban a gyertya sem éghetett, ha nem szűz lány esküdött. Háború előtt kevés ilyen volt, akkoriban 15 éves kor körül férjhez mentek. A mostani 30-asoktól ki várná el.
süti beállítások módosítása