Lakodalom lesz a mi utcánkba

2011/03/24. - írta: Modor Tibi

Melyik éttermet is ajánlottad a múltkor? Ja, azaz. Mindenképpen evidenciában tartom ezt is, beszélek velük. Drágának kikötése volt, hogy föltétlenül vízparti helyre szeretné szervezni a vacsorát. Lehetőleg Pestre vagy a környékére, messzebb azért gáz lenne elszállásolni a rokonokat, mert tudod, ez náluk elvárás.

Esetleg náluk is lehetne lent, de azt gyorsan elvetettük. Hiába jönnénk ki esetleg sokkal olcsóbban. Tudod, Fater üzlettársai közül is többeket meghívunk, és hát ők nem mennek el bárhova, ellenben elég sokat remélünk tőlük. Szeretnénk nagyon, ha eljönnének, csak ettől a körtől szerintem minimum a fele visszajönne. Szóval meg kell adni a módját sajnos. Lánykérés, gyülekezésnél állófogadás aperitifekkel, vonulás a templomhoz. Persze, templomi esküvő az kell - koszorúslányokkal, rizzsel, ahogy a filmekben. Járunk jegyesoktatásra, rövid csók, elhálás, minden. Drága még nincs megkeresztelve, de hát most egy füst alatt ezt is elintézzük. Nagyon szeretett volna templomban esküdni, a polgári az olyan steril, személytelen. Aztán persze leszarjuk az egyházat, ahogy kell. A tanácsit meg majd előtte valamikor elintézzük két tanúval.

Hát figyelj, eddig tartunk alsóhangon olyan három gurigánál. De lesz ez még több is. Olyan ez, mint egy építkezés. Azzal a különbséggel, hogy ez egyben egy megtérülő befektetés is lehet, ha ügyesen csinálod. Tudod, itt nem szabad olyanokon spórolni, mint a helyszín, a banda vagy a vőfély. Akkor a vendégek is spórolni fognak. Kell legyen menyasszonytánc, játékok, és bizony kell dídzsé is a végére. Ruhát csináltatunk magunknak és a szülőknek, autót bérlünk, lesz profi fotós és videós is. Az emberek ezekről mondanak le elsőként, de ez hatalmas filléreskedés. Megbeszéltük, hogy egy napig eljátsszuk a rokonoknak és a vendégeknek azt, amit látni szeretnének. Ez róluk szól. Legyen egy jó estéjük, bulizzanak szépen, érezzék jól magukat.

Bandából mindenképpen valami nagyon pöpecet, profit akarunk. Egyenruhával, referenciákkal, CD-vel esetleg - bár most már a neten is hozzáférhetőek a jobbak. Az a baj, hogy ezek öcsém, egy évre előre le vannak foglalva. És ha meghallják, hogy nem szimpla rendezvény, hanem esküvő - hát minimum duplán, triplán fog a ceruza. Kegyetlen, minimum egy kétszázas arra is el fog menni. Drága kikötötte, hogy minimum ötfős együttest hívhatunk csak, egyszál ilyen kis cigányszintissel nem égetjük magunkat. Nem vagyunk falusi suttyók, neki ugye pedig tényleg meg kell mutatni a rokonoknak, hogy mire vitte. Meg hát nekem is milyen égő lenne, ha azt látnák, hogy az esküvőmön meg rajtuk is képes vagyok spórolni. Tudod, ez neki nagyon fontos, nagyon nehéz körülmények között éltek. Sajnos a szülei is annyira csórók, hogy nem nagyon tudnak beszállni, igazából fateréknak meg nekem kell az egészet finanszírozni. De hát a házassághoz ugye két ember kell minimum. Mindegy, hát ez van. Egyszer az életben belefér, nem?

Címkék: esküvő párok
160 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erzsebet 2011.03.24. 15:53:38

Én, mint hívő is kivagyok az egyházi esküvők miatt. Aki nem hívő, nem is akar azzá válni semmi keresnivalója nincs a templomban. A házasság egy Szentség, nem egy felhajtás. Két éve halt meg a régi lelkészünk, az ilyeneket elhajtotta a sunyiba, nem volt egy finom ember. Pár évvel esküdött nála egy orosz pár. Ki voltunk, hogy 40-es menyasszony is mirtuszt, fátylat, fehér ruhát visel. Itt még kinézik az ilyet. Az átkosban az tanácsnál és a vállalatoknál is zajlottak színvonalas KISZ esküvők. Valahogy szebbé kellene tenni a polgári házasság kötést.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.24. 15:55:16

@altoid:
Szívemből szóltál, dezsvír.

szellőláb 2011.03.24. 15:59:49

@Zorita: Szégyen, hogy ez nem jutott eszembe! Sivár a fantáziám.

Kicsi Kacsa 2011.03.24. 16:02:21

@Erzsebet: Polgári esküvő: az anyakönyvvezető úgy búcsúzott tőlünk, hogy VISZONT LÁTÁSRA!
Majdnem megütöttem.

lárvalányhaj 2011.03.24. 16:50:41

Engem "Drága" figurája fogott meg a leginkább. Az asszonykának egy lyukas garasa sincs, a családja szintén csóró, de azért ő követelődzik a leghangosabban, hogy hány főből álljon a zenekar.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.24. 17:04:40

Nagyon kemény a bajuszos az első videóban. Ha az asszony nem tudja tartani a lépést akkor lekever egy-két pofont. Szerintem nem először történt hasonló eset velük. Utána mintha semmi nem történt volna, ment tovább a tánc. Még a nőt próbálták nyugtatni, pedig a bajuszt kellett volna helyreigazítani.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.24. 17:28:35

@Judea: A bajszos uriembert csak ne tessek bantani! Remekul tancol az urge, meg a pofonokat is ritmusra adta! Az asszonka meg inkabb tanuljon az uratol!

Styxx 2011.03.24. 17:36:59

Na, ezt a timingot. Szombaton lagziba vagyunk hivatalosak, ráadásul tanú leszek (még emberesen benyomni se illik) pont most vettem meg az ajándékot.
A poszt jó, főleg a sejtetése annak, hogy a poszterre komoly papucsoid házasélet vár( A Drágának ez mekkora élmény, mert csórók, ezért mindent az ő oldaluk fizet. A drága meg nem is olyan nagyon biztos, hogy hozzámegy, ha apunak nincs cége), pedig hivatalosan még el se hálta.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.24. 17:40:55

@altoid: Kulonben is, itt a _csattanos_ bizonyitek arra, hogy a tancosok is igazi, kemeny machok!

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.24. 18:04:55

@altoid: Ja, azért próbálták lefogni a kezét is, de a férfi aki megöleli az asszonyt vajon mit mondhatott? -Á, nem úgy gondolta a Hassan, csak biztos félreértette, azért üt meg drágám.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.03.24. 18:12:36

ilyen is kell, persze. az ilyen modortartályokból él a vendéglátó- és zeneipar.
de mindenképpen kisipar.

2011.03.24. 19:55:34

Az ilyen gazdag, üzletember rokonok azok, akik este 9-kor már hányós részegen markolásszák a felszolgáló csajok seggét, meg vörös fejjel éneklik hozzá, hogy "árokparton teeereeem a nád, Julcsa megfogooom a pinád"?

Remélem, hogy a Drágával azért a család ügyvédje írat egy házassági szerződést, nehogy 2 év múlva úgy kesseljen ki a frigyből, mint egy tornádó (viszi a fél házat, meg a kocsit).

yenoee 2011.03.24. 21:15:26

@Nadiposzi: még Zoritának írtam dél körül, csak az elszállt, szal még egyszer:
valszeg ott csesztem el, h pont Pizkának címzett hsz-emben használtam a kamarazenekar szófordulatot. Hát nem értek hozzá, de ez a társulat 4-6 fős felállásban nyomta, egy dobszerkó, egy szinti, egy basszusgitár, egy szaxofon, néha szólógitár és ének. Tehát olybá tűnik, hülyeséget írtam.
Amúgy egy részük zeneiskolai tanár, egy részük pedig lelkes hobbista volt, baráti alapon zenéltek néha együtt jótékonysági esteken, kiállításmegnyitókon - és valszeg poénból, előttem homályos ismeretségek okán - a mi lakodalmunkban is.
Mindebből kifolyólag aztán főleg jazz-standardeket és egyéb általánosságban vállalható zenéket játszottak. Néha a szaxofonos vagy a basszgitáros letette a hangszert, felkérte az asztaluktól a feleségét, megforgatta, aztán visszalépett, máskor a feleség/barátnő - szintén zenész - beállt közéjük és énekelt valamit. Ők is élvezték, mi se szenvedtünk. Laza volt nagyon:)

killercsiga 2011.03.24. 22:08:54

@Zorita:
"a menyasszony megenyhül: "na jó, mégis hozzád megyek"..."
...ekkor a vőlegény bevágja a csajt a vízbe, aztán még utánaszól: "a picsába mész te, nem hozzám"
:)

A Tyne folyó déli partja 2011.03.24. 22:19:36

@yenoee: én ki nem állhatom a lakodalmas zenét. úgyhogy, ha egyszer véletlenül esküvőm lesz,arról kitiltom...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 22:26:34

@Nadiposzi: Ki nyel ma? Játékos buzik a kiskertben! Aki térdel: Czigány György, aki ráhajol...

A Tyne folyó déli partja 2011.03.24. 22:32:46

@Erzsebet: viszont tényleg simán van,hogy mondjuk egy nagymama kedvéért van templomi. pl. az én nagymamámnak nagyon örömet okozott, hogy mi elmentünk egy-egy misére (halálra untuk. katolikus mise, az egészben kb. öt mondat van, ami szokott változni, a többi végig ugyanaz a monoton előadás. gyerekkorunkban hittan, minden vasárnap mise - szintén a mama miatt).
és ő el sem tudta képzelni, hogy egyáltalán van olyan, hogy valaki nincs megkeresztelve, hogy nem hívő, hogy nem házasodik templomban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.24. 22:45:17

@tff: ne agódj, a cég addig nincs néven, az ilyen pasasok rendszerint papíron vagyontalanok.

Alcanis Ivennil 2011.03.25. 00:49:53

Ha én valaha házasságra adom a fejem, nem engedek a dolog tájára se vőfélyt vagy egyéb hivatásos barmot a szakállas poénjaival. És az, hogy valami szemét lakodalmas-mulatós szóljon, kurvára ki van zárva.

Vendég kb. annyi lesz, mint a ballagásomon. Azok a rokonok meg barátok, akikkel hivatalos alkalmakon kívül is kapcsolatban vagyok. Eszemben sincs sokadízigleni rokonokat meghívni, akiket csak esküvőkön láttam életem során, továbbá oltárian bebasznának és szúr a bajszuk. A néniknek is!

Na jó, nagybátyám is bebaszós fajta, de őt meghívom, mert szeretem.

Péntek Esti Bankrabló 2011.03.25. 01:00:15

Egyre inkább kezdem megérteni az olyan párokat, akik váratlanul lelépnek néhány napra, és valami Isten háta mögötti helyen titokban megesküsznek, a rokonság és a haverok meg csak a fácsén értesülnek a dologról.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 07:15:10

Ó, a modoros lagzi és mulatós zene ellenes, rokongyűlölőktől még azt nem hallottam:

Mi már vagy 4 éve együtt vagyunk a Gáborral, de tudod az a francos papír nem hiányzik hozzá, meg az a macera az anyakönyvvezetővel, meg az okmányirodával.
Esetleg ha megoldható lesz a dolog az e- ügyintézés keretein belül, akkor egy napon belépünk a kormányzati portálra, és házasra állítjuk a státuszunkat. Még a tanuk felhajtásával sem kell vesződni, elvégre ez a 21. sz., vagy mi. Még hogy lakodalom!
Utána leküldöm a Gábort az Aranycipóba egy kakaóscsigáért, nem bánom hozhat magának egy töpörtyűs pogit, azt ennyit az ünnepről.
Mea Culpa:Czigány György természetesen Cz, elnézést. Egyébként tavaly nősült, Isten Éltesse sokáig, Gyuri bácsi!

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 07:25:35

@yenoee:
Ez árnyalja a képet, bár a dolog nekem annyira furán és idegenül hangzik, hogy egy ilyen lagziban szociográfus üzemmódba kapcsolnék, kamerával és diktafonnal köröznék a visszafogottan, decensen mulatozó törzs tagjai között:)

2011.03.25. 08:28:56

@Nadiposzi: na igaz ami igaz, a posztban vázolt, ma oly divatos hozzáállás és a sok válás (holtomiglan, holtodiglan, jóban rosszban kitartani - szarni bele) erősen devalválta ezeknek az értékét.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 08:55:25

@Nadiposzi: a modoros lagzi- és mulatószene-ellenes neve rövidebben: normális ember. De tényleg. Nincs a zenében mélyebb és lejjebb, mint az.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 09:41:38

@vészmadár (pica pica):
A mulatós zenével két igazi baj van:
1. A közönség
2. Értjük a szöveget

ettől még a mulatós zene nem lesz jó, mert az akkor lenne, ha igényesen adnák elő, de az előadó sajnos egyívású a közönséggel.
Önmagában az, hogy primitív dallamra, hangsúlyos páros ütemű ritmusra bugyuta szerelmes szövegeket adnak elő, nem lenne gond, ha rendesen csinálnák, jó zenészek. Itt egy példa. A szöveg lényege magyarul: elmegyek az egyik városból a másik városba, aztán harmadikból a negyedikbe, Jancsi és Juliska szerelmes egymásba:

www.youtube.com/watch?v=6JEdf7XsV5g

sőt, ugyanarról a lemezről a legszebb szám is lényegében arról szól, hogy hú de szeresselek babám:

www.youtube.com/watch?v=Wmfa2XznVic

(Rubén Gonzáleztől és Ibrahim Ferrertől elnézést...)

Tehát kicsit betöltve bugyuta nótákat énekelni, némi obszcén felhangokkal, jó és üdvös dolog. A latin előtt ugye ír őrület volt, azok se különbek, arra is két példa:

www.youtube.com/watch?v=Cbenhxn8Xwo
www.youtube.com/watch?v=qGyPuey-1Jw

Szóval nekem az egésszel semmi bajom nincs, ha elég részeg vagyok. De az nagyon részeg állapotot jelent amikor a szintiboy Jaromir Jagr frizurája, Adam Malysz bajusza és a kígyóbőr cipője sem zavar. Addig marad a bagózás az udvaron.

Így kell amúgy JÓL csinálni:

www.youtube.com/watch?v=LEHqjjgZ3oM

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 10:08:55

@vészmadár (pica pica): @Professor Pizka:
Jöttök itt ezekkel az írekkel meg kreolokkal, ej. Meghogy ez az alja.
Pedig nem.
mulatos.network.hu/video/dako_szilvia/danko_szilvia_beszakadt_a_padlasajto
Ezt a mulatós network keretein belül épp ma ajánlották nekem. A zenei alap és a tátogás közti apró kis disszonancia külön csuda.
Ilyeneket küldözgetnek nekem, szegény Janinak. (Networkös énem nagy példaképemről vagyon elnevezve.)
Íme:
www.youtube.com/watch?v=jQu37F_lUAg&feature=related
Professzor úrnak szeretettel, cserébe a vadászkürtökért.
Na, befejezem a térítést, látom sose fogjátok felérni
hogy a zenében a mulatós az alap. A többi csak barokkos cifrázás.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 10:34:23

@Hadrian77:
Ja, de Hajós Janira én hívtam fel a kollega figyelmét, vagy a korai Csocseszre
mulatos.network.hu/video/sunda_bunda_banda/sunda_bunda_banda_mokusszorrel_pucolom_a_
Szóval nem azért hogy szerény legyek.
Persze Nausea mesternek óriási érdemei vannak a mulatós zene népszerűsítésében.

2011.03.25. 10:41:31

@Nadiposzi: leborulok nagyságod előtt:)

moesko 2011.03.25. 10:42:12

mi a baj a mulatóssal, most komolyan..? az, hogy olyanokat énekelnek, hogy 'de feeelmeegy a legééény a fááára, az uborkafa teteeeeejéééére, de lerázza az uborkát, te meg babám ugorgyááááááááááá..'? ne hagyjuk már kihalni a drágajó népköltészetet.

komolyra fordítva a szót, szerintem már csak azért sem fogok megházasodni, mert nem tudnám, milyen zene szóljon (mer'hogy metálkedvelő lennék vagymi). magára a házasságkötésre lenne csitrillió ötletem, a legnagyobb kedvenceim is rendelkeznek egy rakat lassabb és nagyonszép dallal, na de a buli?! hát metál azért mégsem erre való, de a jazz, kamarazenekar vagy ilyesmi.. hát el tudom képzelni a rokonaim vagy barátaim arcát, ahogyan tényleg semmi ötletük, hogy erre hogyan kellene táncolni, és inkább fokozottan leinnák magukat, mert nem tudnak magukkal mit kezdeni. vagy fél egykor, a sokadik vállalhatatlanul nagy ásítás után szépen elköszönnének. alja a mulatós csesszemeg, de mulatni tényleg arra lehet, ha meg nem ötnél több meghívót küldök ki, akkor leginkább az a cél.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.25. 10:48:06

Szó se lehet az én lagzimon igénytelen mulatósról, az a tahóknak való. Lesz helyette:

-igényes tánczenekar (Darabokra törted a szívem)
-rockabilly - jó kis rokik, twistek
-igényes művészmetál, pl. Nightwish
-bármilyen más nép mulatósa, csak magyar ne (szerb, román rezesbanda, buzukis görögök, bendzsós-fidulás írek, country)
-vonósnégyes
-DJ
-vicces punkzenekar, pl. a Fürgerókalábak

Hadd pukkadjanak meg a vendégek, nem is hívok egyet sem. Ez a nap rólunk szól. Megyünk is titokban Mauríciuszra, majd írok mindenkinek, hogy bocseszka, összeházasodtunk ;))

2011.03.25. 10:53:27

@Modor Tibi: Kaláka, Szélkiáltó, esetleg lantművészek? :)

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 10:55:09

@Modor Tibi:
- szakállas nők
- bunkós táncosok

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 11:24:27

@Modor Tibi:
www.youtube.com/watch?v=gBRAmJWOzN8
Igényes tánczene. Csak neked. Sárosi Katalin: Ugye te is akarod?

Zorita 2011.03.25. 11:24:47

@Modor Tibi: igen, még a Cotton Club Singers vagy bármilyen kópia is szóba jöhet, nehogy véletlenül kilötyköljük ugrálás közben a hibiszkuszt a pezsgőből! ;I

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 11:25:32

@Modor Tibi: ez a nightwish nálad gyakran visszatérő elem, mi az oka, hogy ezt pécézted ki? (amúgy mióta művészmetál a Nightwish? mert művészmetál az a Dream theater vagy a Threshold vagy a Queenyryche:)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.25. 11:36:15

@moesko: "alja a mulatós csesszemeg, de mulatni tényleg arra lehet, ha meg ötnél több meghívót küldök ki, akkor leginkább az a cél." - ez itt a lényeg! Viszont Pizkanak meg teljesen igaza van abban, hogy igényes, profi mulatos zene kéne, és hat nem konnyu olyat talalni.

Modorost olvaso zenészek, itt egy potencialisan jovedelmezo piaci rés!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.25. 11:39:19

@Hadrian77: @Zorita: na ez már valami :)) King's Singers - de ha esetleg Boban Markovicsot és rezesbandáját vagy a Zdob si Zdubot valaki odavarázsolja meglepibe, hát akár meg is halhatok.

@vészmadár (pica pica): a Nightwish a giccs prototípusa - még a Theatre of Tragedyt tudom idesorolni, de sajnos nem vagyok ennél jobban otthon a témában.

Ernoke 2011.03.25. 11:43:05

az én esküvőmön hangulathoz illő kilencvenes évek válogatás lesz, kivetítővel, amelyre kicsik és nagyok egyaránt remekül szórakozhatnak.
www.youtube.com/watch?v=YIcMolthnX0
www.youtube.com/watch?v=5Az_7U0-cK0
a násznép köszöntésére ezt a számot gondoltam
www.youtube.com/watch?v=7T_ewJNWtzA

most komolyan, nyilván nem lehet egy esküvőn olyan zene, amit _én_ szeretnék, de azért valami színvonal legyen már... rohadt sok zene van a mulatóson kívül, amire többen tudnak szórakozni, lehetnek a röfögésnél színvonalasabb slágerek, vagy játszhat kamarazenekar tangót, mittudomén. de miért kell olyan zenéket játszani, amiket csak hányásközeli ordenáré részegen lehet elviselni?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.25. 11:50:15

@Ernoke: Nem kell. Viszont ha az a cél, hogy akar 50-100 ember jol szorakozzon, akkor sajnos a legkisebb kozos nevezot szokas megcélozni. Persze az elviselhetoség hatarain belul!

Zorita 2011.03.25. 12:00:22

esetleg még egy perui pánsípos banda, azok mindig olyan jó kis hangulatot csinálnak, és biztos nem drágák!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.25. 12:02:17

@Ernoke: a hagyományos (magyar) esküvőnek része a mulatós zene is. A lagzi eleve modoros esemény - de aki formabontót és mást és modernt akar, az méginkább a modorosság vádjába süllyed :)

moesko 2011.03.25. 12:04:50

@altoid: de tényleg, mitől lesz profi? igényesebb nóták? biztos lehet találni, de akkor meg megint nem fogja ismerni a fél társaság. jobb zenészek? mindegy, ki játssza a szart.

nemtudom, Liszter Sándor megvan-e, magát cigánynak eladó énekes, legutóbb valami fásymulatóban futottam bele. anyám a nemelső lagzijára konkrétan őt hívta el, mindenki imádta, akkorát táncoltak, hogy évekig emlegette mindenki, aki számít, és a repertoárja is szélesebb volt az azaszépnél. és még szép táncoslányai is voltak: ))) persze negatív oldala egy ilyennek is van, baráti alapon elhívva, a gázsit némi folyékonnyal megtoldva is az egész hacacáré költségvetésének számottevő része ment el arra a félórára-órára. szóval talán korrekt kompromisszum lehet valami kamarazenekar a vacsira meg utána egy kicsit, aztán úgy éjféltájban egy ilyen hajeleresztés. bevonulásra pedig a nightwish valamely nagyzenekari mókája, ha giccses, ha nem^___^

szerintem tényleg soha nem fogok olyan fickónak kelleni, akiért én ezt a macerát bevállalomO_o

2011.03.25. 12:16:05

@Modor Tibi: a színpadon és a pöcsén játszik: Benkő Dániel...:)

theo 2011.03.25. 12:22:38

Bevonulási zene modorosság volt már? Az is tud fájni :(

Ha sikerül megfelelő zenei izléssel, és humorérzékkel is rendelkező csajt találni, tuti ez lesz a mienk :D
www.youtube.com/watch?v=sANwBlp3K_M

Ernoke 2011.03.25. 12:43:58

@Modor Tibi: modorosságtól függetlenül (meghát őszintén: ki nem modoros úgy általában?:)) értem, h ha esküvőm van, az én szórakozásom a legutolsó szempont, de azért mégiscsak arra kéne törekedni, h ha már jól nem érzem magam, akkor legalább túlságosan szarul ne...

Ernoke 2011.03.25. 12:55:20

@theo: legnagyobb bevonulási zene modorok: perfect day, ennio morricone, de nekem tetszenek.:)

moesko 2011.03.25. 13:18:40

@Ernoke: Hát báÁárhol és báÁárhogy, éÉébredj vagy
áÁálmodj, mindhalálig mellettem..

ez a legnagyobb.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 13:22:35

@Modor Tibi: én inkább csak az úk nightwish-t hallgatom meg, mert a régiben gyűlöltem a karaj hangját:) az sem a szerelmem, de meghallgatom. Giccsnek azért nem nevezném, mondjuk úgy, általában lehet sejteni, zeneileg mi fog következni:)

Ernoke 2011.03.25. 13:29:02

@vészmadár (pica pica): "általában lehet sejteni, zeneileg mi fog következni:)"
igen, ez a rossz zenék ismertetőjele:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 13:33:40

@altoid: mi a bánat az a legkisebb közös nevező? mert van legnagyobb közös osztó meg legkisebb közös többszörös, de ilyet még nem hallottam:)

amúgy messze a legjobb esküvő eddig egy baptista páré volt, amelyiken voltam, ők ugye nem isznak alkoholt, de a nembaptistáknak simán megengedték, ami viszont szimpatikus: nem táncolnak. Így aztán nem kellett köcsög vonatozós nótákat, kékaszeméket meg ilyen nyomorultságokat hallgatni, és nem nyaggatott 5 percenként valami majom, hogy miért nem táncolok, érezzem jól magam. És nem és nem és az istennek nem értik meg, hogy ez a kettő nekem kizárja egymást. Amikor bezzeg elküldöm a halál faszára, akkor én vagyok a bunkó...

@Ernoke: ugyan már, szerett goád is olyan, mint egy szarfraktál, bármelyik tetszőleges 3 másodperce híven megmutatja a többi 44 percet is:) Ezzel amúgy nem értek egyet, az ún. "eredeti" zenék között sokkal nagyobb a hallgathatatlan szarok aránya.

Ernoke 2011.03.25. 13:40:52

@vészmadár (pica pica): a legtöbb goa rossz zene, ordító, buta témákkal, elvágólagos szerkesztéssel, nyolcvanas évekbeli szintihangokkal. nem is a zene miatt szeretem, hanem a partyk hangulata miatt.:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.25. 13:44:17

@Ernoke: jó, de akkor azokat a partikat minek elrontani zenével?:)

Ernoke 2011.03.25. 13:55:33

@vészmadár (pica pica): táncolásra ideális, de te nem szeretsz táncolni, úgyhogy ezt úgyse értheted.:P

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.25. 14:04:35

@vészmadár (pica pica): Azt tudom, hogy matematikailag nincs értelme, de jobban nem tudtam megfogalmazni...

Egy ismerostol hallottam, hogy o meg valami afrikai szekta eskuvojen volt, ahol szinten tilos a tanc, ehelyett zenere korbe-korbe masiroznak orakon keresztul. Reszemrol akkor inkabb Kadlott Karoly...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:08:15

@Modor Tibi: Nicolae Guta méltatlanul kimaradt. Elvégre a manele királyáról beszélünk :-)

www.youtube.com/watch?v=i09SSKMKvSQ

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:18:26

@moesko: Brian Setzer and his seventeen piece Rockin' Big Band!!!

Témába vágó számmal:
www.youtube.com/watch?v=zIOxeT3Ozoo

ha már fásy mulató akkor a világszép Kratelli Jozefin :-)

www.youtube.com/watch?v=Meiqp39NrFs

moesko: szedjél fel egy karmestert, akinek gitározás a hobbija és vanotthon egy négyszáz dal@theo: memóriás Korg szintije. Pite.

Zorita 2011.03.25. 14:31:14

@Professor Pizka: már belinkeltem tegnap, ebből látszik, mennyire érdeklik a linkek az embereket :D

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:32:18

faszomfaszom blogmotor.

@theo: Purcell trumpet voluntary egy nap hatszor, fejenként kétezer forintjával, kvintettben nyomva, nem rossz az.
@vészmadár (pica pica): szarfraktál :-DDD Szegény Mandelbrot bácsi :-)
@Ernoke: úgy tudom, olyan ez, mint a reggae. Amíg kitart@altoid: az anyag, addig minden jó :-)

Altoid: az nem francia szekta volt, hanem sót. Royal Scottish Dragoons :-)

Nadiposzi (törölt) 2011.03.25. 14:38:16

@Professor Pizka: @Zorita:
Én megnéztem, és igenis kérnék mindenkit, hogy vegyük komolyan egymást, tessék megnézni a linkeket, ez nem csak amolyan írogatósdi,hanem egy online Casino, ahol elménk pallérozása és a látókörünk szélesítése épp oly fontos, mint az önfeledt szórakozás.
No.
Prof, Brian Setzer get a csöcs vagy mi c. számáért köszönet.
A 3+2 bejátszás szíven ütött, szörnyű látni hova süllyedt gyerekkorom ikonikus bandája, a mulatós zene Lenin-jégtörője, a nagy pionírja.
Jozefin művésznőtől a gyerek megijedt, kérlek, legközelebb korhatár megjelöléssel linkelj ilyen tartalmakat.

moesko 2011.03.25. 14:40:58

@Professor Pizka: a második akkora traumát okozott, h tényleg nem akarok lagzit._____. akkor se, ha karmester és gitározik és korggal nyomul és még egyéb területeken is tehetséges és jól felszerelt. és.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:42:01

@Zorita: hát igen. de a sajátjaimat meghallgatom :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 14:52:29

@moesko: na igen, aki nem ismeri még Kratelli művésznőt, azt sokkolni szokta elsőre. :-)
Na jó, megbeszélem Fatimával és Nuszhat el-Fuáddal, hogy jöhetsz harmadiknak.

moesko 2011.03.25. 15:04:39

@Professor Pizka: igazából nem önmagában egy Kratelli, hanem a koncepció zavart meg. persze ha tőle származik a két klasszikus keverésének formabontó ötlete, akkor mégis ő.

megkérdezel azért engem is?: )

Zorita 2011.03.25. 15:05:51

@Nadiposzi: @Professor Pizka: köszönöm szépen, most hatalmas kő esett le a szívemről, nem hiába kockáztatom az állásomat tehát a Youtube-on szörfölgetve :))

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 15:14:31

@moesko: nem tudom, egy képet mindenesetre megnéznék :-D

escargot 2011.03.25. 15:25:31

@moesko: Egy polgári szertartáson a bevonuló zene volt a "Get up and play" kezdetű húrtépés, a gratulációk pedig a St. Anger-en található valamelyik számra történtek. Na, azt szerettem.

moesko 2011.03.25. 15:42:33

@Professor Pizka: zrínyismúlt számít?8)))

(mielőtt azt gondolnád, hogy hirtelen mégis házasodnék és le is nyomoztam rögtön a potenciális férjanyagot.. egyszerűen csak elég régóta vagyok törzsolvasó ahhoz, hogy derengjen valami gangeszparti sztori: ))

@escargot: hátöö.. még ha esetleg nem a legtrébb metallica albumról..

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 15:44:35

@moesko: hát, a zrínyis csajok piálnak, fehérmájúak, beképzeltek és kizárólag mercis fiúkkal állnak szóba, mint az köztudott :-D

moesko 2011.03.25. 15:52:01

@Professor Pizka: én voltam az, akit az ilyenek utáltak: ))) másként max az ourfashionön futhattunk volna össze.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 15:54:07

@Professor Pizka: ...bár suttyomban azért beneveznek néha Dénes vmelyik szép szál tanítványára :-)

ja, ha már nyíregy, akkor a nagylányok egy időben Bendegúz vadászterepe voltak, ha érted, hogy mondom :-)

@moesko: alter zrínyis lánykák, ajvé, mi is volt a neve annak a rokker kocsmának a Luther házzal szemben?

escargot 2011.03.25. 16:01:00

@moesko: OK, tré az album, de legalább hangulatba vágott, ill. a szöveg is ült, ha kellően cinikusan néztük. (Sajnos nem emlékszem, melyik volt...)

moesko 2011.03.25. 16:09:00

@Professor Pizka: oh, én vízilabdással jártam bocs: > viszont bendegúzról fogalmam sincs, gyanítom, az az 'egy időben' az én egy időm előtt lehetett. de mesélhetsz róla: D és nagylány sem vagyok, a mai napig a kávéfüggőség a legerkölcstelenebb bűnöm.

persze azt tudom, hogy az a kocsma a rock inn, de valahol azon a ponton fejeztem be mindennemű odajárást, amikor tényleg reális félelem volt az, hogy lemész és lendületből lehány valaki. az én évfolyamomon amúgy a york volt divat, de az is inkább csak az elején.

(bocsi többiek, ha unjátok..)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.25. 16:29:47

@moesko: én asse tudom, hogy a york hol van, olyan vén vagyok :-)

Erzsebet 2011.03.25. 17:39:04

Kicsi Kacsa@ : Nem tudom, mikor házasodtatok? Ha még az átkosban, akkor az anyakönyvvezető a leendő gyermekeitek névadó ünnepségén szeretett volna viszont látni. Fiamnak azt is tartottunk, nem mondom, hogy rossz volt. A volt párom családja ateista volt, ők ki nem állhatták a vallást. Úgy voltam velük, mint Animacs a nagymamával. Keresztelőt is tartottam titokban. Felutaztam a gyerekkel BP-re, úgy viselkedtem, mint az egyik Babel novellában a zsidó nagymama.
@Animacs: Papoktól is függ, milyen egy mise és hittan. Ezt is lehet érdekesen, színvonalasan előadni, megszerettetni az emberekkel. Mamámat el szoktam kísérni rk. templomba. Ez az egri egyházmegyében a második legnívósabb templom. Itt is minden oké. Fiatal, jól képzett papok vannak, orgona, énekkar. Maga a templom is egy gyönyörű, barokk műemlék.
Írtam már, hogy én nem vagyok egy party arc, falra tudok mászni a mulatós zenétől. Ha zenés-táncos lagzit tartottam volna, természetesen más vőlegénnyel és násznéppel, Tökölről a Koló együttest hívtam volna el. Imádom a balkáni zenét.
Baráti körömben baptisták is megtalálhatók. Ők ún. menyegzőt tartanak. Itt nincs pia, zene, tánc. Ők egyházi énekeket énekelnek, a bibliai társasjátékok mellett is több bugyuta játékot is játszanak. Egész éjszaka dögre unnám magam. Apukám egyik barátja adventista volt. A háború utáni években tartotta menyegzőjét. Itt kakaó, kalács és egyházi énekek voltak a repertoár. Apukámék kiszöktek az imaházzal szembe lévő kocsmába, itt ittak valamit. Bent a menyegzőn úgy énekeltek, mint a kefekötő.

szellőláb 2011.03.25. 19:10:09

Elsőre egy olyan csaj adott össze bennünket, aki kb 1 hónappal előtte vált el. Nagyon hiteles volt.

A Tyne folyó déli partja 2011.03.25. 19:20:13

@vészmadár (pica pica): ilyeneket ne írj nekik, úgyse tudják, miről beszélsz:))

egyébként:@moesko: "(mer'hogy metálkedvelő lennék vagymi)." miért,a barátaid nem? tényleg, meg kéne kérdezni a rocker körből házasodottakat, hogy náluk milyen zene szólt az esküvőn:)

amúgy meg, ha muszáj, akkor én az ilyen 70-80as évek diszkózenéjére szavazok, mondjuk Neoton, Dolly roll, azokat ismerni fogják, lehet rájuk táncolni, és nem mászom a falra tőlük, mint a lakodalmastól...

moesko 2011.03.25. 20:01:13

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): van köztük egy olyan vonal is, viszont igazából a többség (akikkel mondjuk nem koncerteken, hanem osztályteremben hozott össze a sors) teljesen mást hallgat, mint én. ami azt illeti, a legutóbbi fickóm is kizárólag elektronikusat hallgatott, egyszerűen semmi közös pont nem volt a zenei ízlésünkben. konfliktus nem volt belőle soha, de egy ilyen helyzetet nem tudom, hogyan oldottunk volna meg: )

és még ha olyannal is hozna össze a balsors, akivel hasonló az ízlésünk, és még a barátaimnak is azt mondom, hogy leszarom, nem a ti napotok, akkor is ott van a rokonság. akik közül lehet, hogy páran értékelnék a metált, ha fokozatosan ismerkednének meg vele, de egy eseményen puff az arcba, na úgy biztosan kiégnének tőle.. és egyébként is, metálon belül kevés dologra lehet táncolni, meg akkor sem túl esküvősen, headbangelni meg menyasszonyi ruhában.. hát ennyire tényleg nem vagyok vérhányóan trú. szóval nem tudom, más hogy csinálja, de én elképzelni sem tudom azt, hogy a kedvenceim szóljanak egy lagzin. nem illik oda és nem is arra való.

A Tyne folyó déli partja 2011.03.25. 20:20:02

@moesko: hát, azt nem tudom, hogy ha a másik totál mást szeret mi van. (azaz bajom volt belőle, mikor világosan elmondtam, hgoy mit szeretek, a jelölt bólogatott is, hogy ő is, aztán mikor már együtt voltunk, reklamált, hogy miért nem hallgatok valami teljesen mást.)

nem is azt mondom, hogy metál kéne az esküvőre, hülyén venné ki magát, nem oda való, és nem lehet rá táncolni.(egyébként meg,mi itt lakunk hárman, mindegyikünk azt mondja, rockzene rajongó, pedig totál másokat hallgatunk. mert azon belül rengeteg fajta van..)
viszont irtózom a lakodalmastól, azért mondom, hogy legyen (de már vénlány vagyok, elkéstem) inkább 70-80éas évekbeli diszkó.

egyébként meg, jut eszembe, pl. a volt lakótársam esküvője itt volt Angliában, semmilyen zene nem volt, csak mikor bevonult, klasszikus. utána volt egy állófogadás, szendvicsekkel, ott nem volt semmilyen zene, tánc meg főleg...

moesko 2011.03.25. 21:39:26

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): hát passz.. tényleg örülök, hogy ez a probléma nem aktuális: D de gondolom, ahogy az évek során megoldottam mindenki fontossal az ízléskülönbségeket, a jövőben is meg fogom: )

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.26. 15:06:27

Ha izléses, eredeti, formabontó esküvőt akartok látni:

www.youtube.com/watch?v=R7JmLhPGWhk

(külön felhívnám a figyelmet a menyasszonyra!)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.26. 15:36:19

@Professor Pizka: Nem túl sportszerű Ibrahim Ferrert versenyeztetni Kadlott Karcsi ellenében... :) Pedig van igazi latin mulatós zene is:

www.youtube.com/watch?v=yHr8bHfiwzY

Donald Trump 2011.03.26. 20:06:51

@moesko: A York jó hely, legutóbb 2 év voltam ott, ma is zrínyisekkel van tele. Annyi gyönyörű 16-17 éves kiscsajt egy helyen én még nem láttam! Az utca végén a Bástya megvan még? Régen az volt a törzshely a 24 órás kosármeccsek és lyukasórák alatt.

moesko 2011.03.26. 21:51:11

@Donald Trump: hátööö lehet, hogy jó hely, ez pusztán a látogató értékelési szempontjaitól függ: DD biztos, hogy mostanában mindig akad pár szemrevaló és készséges kisasszony, de őszintén szólva nekem ez soha nem volt fontos: D konkrét rendszerességgel csak verébkoromban jártam oda, úgy 5 éve, amikor még nem érettségizett le minden tagja annak a relatíve értelmesebb generációnak, szóval volt értelme beülni a társaság miatt. amúgy legalább egy éve nem jártam ott, és előtte se gyakran már, szerintem nagyon tré hely lett belőle: ( mondjuk úgy általában nyíregyházán is 3 hónapja jártam utoljára, szóval nem vagyok naprakész, de úgy tudom, a bástya megvan még.

jó világotok volt mellesleg, az elmúlt 2-3 évben már nem lehetett ilyen lyukasórás mókákat tolni, szigor van ám a zigben, nem lehet már ki-begrasszálgatni délelőtt. egy-egy kilépőért is úgy kell harcolni (tény, hogy a diákok kreativitását ez nagymértékben fejleszti..), engedékenység maximum nagyon érettségi előtt, és csak voltziges ofő esetén..: )))

Donald Trump 2011.03.26. 23:48:52

@moesko: én akkor végeztem, amikor ezt a kilépős dolgot kitalálták. A mi osztályfőnökünk adott mindig, nem is kérdezte miért akarunk kimenni. Párszor még visszamentem a zrínyibe, még síelni is elmentünk velük egyetemistaként. De ma már nem szívesen járnék oda. Sokat változott rossz irányba, de legalább az ájtp-seket máshol tanítják!

2011.03.31. 08:02:32

jó volt itt tájékozódni, a fiaim még előtte állnak, szerencsére nekem csak az a dolgom, hogy a készpénzen túlmenően gondoskodjak magamnak 2 db estélyi ruháról - a hozzávalókkal együtt valamint 1 db kiskosztümről, természetesen kalappal.

Hogy hol, mikor és milyen lesz a lakodalom nem is nagyon érdekel, úgy sem ismerek semnkit az ifju páron kívül, nekem a pocsék lakgzi is pont annyiba fog kerülni mint egy tökéletes, ez szerencsére már nem az én dolgom.

kláj 2011.04.01. 13:19:11

fúúúúúú:D:D:D:D

Intizar 2011.04.04. 06:00:28

Két igazán szép bevonulási zenét hallottam mindeddig. Az egyik Cseh Tamás volt (rajongók esküdtek): Mondják, jó nagy marha vagyok, hogy utánad járogatok, stb. A másik Czeslaw Niementől a Pod papugami (szintén rajongók).

évuska 2011.05.04. 20:40:09

@dellaratta: Ne haragudj, de egyrészt a polgári esküvőn nincs eskü, másrészt meg annak, hogy a környezet megvetése nélkül el lehet válni és nem beleragadni szar kapcsolatba, én örülök, nagy vívmány, súlyos titkok és belebetegedések, kettős életek vannak ám a betonszerű házasságokban. Válni így is majdnem mindig iszonyatos szívás mindkét félnek. Féléves házas vagyok egyébként, nem azért írom.

évuska 2011.05.04. 21:29:03

@Erzsebet: Jó lehet csak ekrüben vagy pirosban? szürkében? fátyol nélkül menni, sőt, lehajtott fejjel (haladóknak: sírva és a kiskápolnában) ám életed legszebb napjára szeretett közösséged vizslató tekintete közepette. Vőlegényeknek persze nincs múltjukra utaló dress code. Amúgy vannak negyvenéves szüzek is. De amikor egy komplett közösség vagy akár csak család lesi, hogy háhá, már nem szűz, annál gyomorforgatóbb alig van. Jó, hogy a lepedőt nem mutatják fel, vagy orvosi igazolást nem kérnek ("nemi erőszak volt, nagybátyám tette még kilencéves koromban, de tényleg!"). Tökéletes magánügy kellene legyen még katolikusoknál is. Én nem csodálkozom, hogy nemigen járnak az emberek templomba.

dellaratta 2011.05.04. 21:40:56

1) Egy szóval nem mondtam, hogy polgári esküvőn van eskü. Ennek ellenére azért érdemes belegondolni, hogy maga az "esküvő" szó vajon milyen szótőt rejthet:D

2) A kapcsolat az kapcsolat, abból kiugorhatsz, amikor csak akarsz. A házasság az én fogalmaim szerint valami olyasmi lenne, ami ennek a megszilárdítása, amire építeni lehet, nem csak valami adókedvezmények végett elvégzett rituálé. Ahogy sejtem, azért alakulhatott ki az egész, hogy biztosítva legyen egy stabil (azaz szinte bonthatatlan) rendszer, amiben tovább tudja az ember örökíteni a génjeit meg a kultúráját, nem kell azon rágódni, hogy vajon mikor gondolja meg magát a párja. Így viszont, hogy az emberekben el lett ültetve ennek a lehetőségnek a gondolatcsírája, pont a lényege veszik el az egésznek. "Ha más is csinálja, nekem is lehet!"-jelszóval felmentheti magát bárki az eskü alól. Kutyát nem érdekelné amúgy, ha olyan rendszerben élnénk, ahol az egyedülálló szülő is gond nélkül fel tudná nevelni a gyerekeit.

A dilemma, hogy vajon nem ideális házasságban vagy egyedülálló szülő gyerekének jobb-e lenni. Anyagi értelemben biztos, hogy az első, a másodikat meg nagyon nem is lehet mérni, olyan komplex kérdés.

Szerintem ha nem terjedt volna el ez az individualista szemlélet, miszerint az a legfontosabb, hogy nekem mi a legjobb, akkor valószínűleg az emberek kompromisszumképesek lennének. Ennek folyományaként még a nagyvárosi házasságok, amiknek felbomlását nem övezi túl nagy felhördülés, is időtállóbbak lennének, ergo több lenne a normális családban felnövő gyerek. Plusz ha nehezebb lenne elválni technikailag, talán sokan jobban meggondolnák, hogy kit választanak. Ezért nem tartom nagy vívmánynak, sőt, kártékonynak a társadalomnak a házasság-felfogás megváltoztatását.

(Elhiszem, hogy biztos van pár kivétel, akinek pl. kiderül valami a párjáról, vagy annyira megváltozik, hogy nem tud vele tovább élni. Ilyen esetben egyébként maga az egyház is lehetőséget ad a válásra, de elég idő- és energiaigényes folyamat.)

évuska 2011.05.04. 22:11:14

Zene: Mi inkább jó kajára, borra és nagyon hangulatos, nem közhelyes helyszínre költöttünk, kis falu, ahol sokat szoktunk lenni, kétnapos ottlét (közös nászút...), hajózás másnap, közös reggeli tombolával, a gyerekek kedvéért. Ez a nászasszonyom izzadt derekát fogom és berúgásgeneráló akkordok, ez nem nekünk való. Nem éreztük, hogy nem volt igazi. Jó volt így, tele érzéket kényeztető elemekkel. Lehet, hogy jó lett volna mulatni, de én nem akartam berúgni és másokat sem berúgva látni, és tényleg nagyon bonyolult és kockázatos ízlésesen és paródiába hajlás nélkül csinálni. Meg aztán fiatalok sem vagyunk már.

évuska 2011.05.07. 12:13:06

@dellaratta: minden mondatodról eszembe jut valami...

polgári esküvő és eskü:

Én meg arra céloztam, hogy többség ma nem esküszik, nem eskü köti. Jogilag sem eskü a házasság, meg nem is valami fátyolos izé, hogy két szív egymásra talál és örökké, hanem érzelmi és gazdasági közösség és a gyereknevelés ideálisnak tartott kerete, amit nagyon nehéz jól csinálni, és nem csak a résztvevőkön múlik. Mindenesetre nem börtön.

"A kapcsolat az kapcsolat, abból kiugorhatsz, amikor csak akarsz. A házasság az én fogalmaim szerint valami olyasmi lenne,"

lenne, de nem az, és nem a te elképzeléseid szerint kötnek házasságot és élnek benne (és nem is az enyéim szerint), hanem mindenki a maga tetszése szerint, és a saját eszményeikbe is belebuknak az emberek. Nem ritka "valaki mossa már ki a gatyám" vagy "mindig is gyereket akartam" alapon köttetett házasság sem.

"...az emberekben el lett ültetve ennek a lehetőségnek a gondolatcsírája..."

Gondolod, hogy valaki konkrétan elültette? Szerintem döntse el mindenki, mi való neki. Örvendetes, hogy nem házasodik mindenki meggondolatlanul, és a házasságon kívül született gyereket sem vetik meg már annyira, mert ha ezek a magukban nem annyira biztos emberek is összeházasodnak, akkor tuti több válás lenne, nem? És az is igaz, hogy sokan egyre jobban ráérnek felismerni, hogy miben élnek, szerencsére egyre több esélyt látnak maguk körül a kedvük szerint való életre. Sokakat csak a kényszer tart a házasságban (gyerekek, társadalmi megítélés, anyagiak, társfüggőség), és ez siralmas.

""Ha más is csinálja, nekem is lehet!"-jelszóval felmentheti magát bárki az eskü alól."

Nagyon nehéz elválni és a magunk meg a gyerekek meg az anyós szemébe nézni, senki sem viccből válik. Akkor viszont csökkenti a marcangolást, hogy mással is megtörtént. Én nem a szomorú válási arány, inkább a szomorú együttmaradási statisztika eseteit látom, a tönkrement életekét, akármerre nézek. A legdurvább, hogy a tönkrementek ítélik el a legzajosabban azokat, akik nem ragadnak benne a pusztító kapcsolatban, hanem megpróbálják másképp, mert akkor nem kell szembenézniük a saját kudarcukkal.

Ne a házasságban tessék mindenáron maradni, hanem mondjuk fantáziadúsnak és hűnek és korrektnek, lenni, arányos terhekkel. Nem nagyon megy a gyakorlat, ahogy látom, évszázadok óta.

"Kutyát nem érdekelné amúgy, ha olyan rendszerben élnénk, ahol az egyedülálló szülő is gond nélkül fel tudná nevelni a gyerekeit."

Hát, nem, kudarc így is, mert gyerek nélkül is értelmes a házasság, rengeteg energiát ölnek bele akkor is, ha nem sikerül. Másrészt annyira azért nem rossz, válás után anyagi felelősség ugyanúgy van, a szülőség nem szűnik meg. Aki lelép és nem fizet, az meg korábban sem volt valami felelős szülő. A kétszülős családokban sem feltétlen zajlik gondos nevelés, ijesztő hányadában isszák és dohányozzák és pókerezik el a keveset, akkor már jobb megszabadulni az ilyen házastárstól. Az csak eszmény, hogy szépen, hűen, a gyerekekért, ehhez képest nagyon sokféle élet van a valóságban, de a megismerésükhöz prekoncepciók nélkül kell körülnézni.

"A dilemma, hogy vajon nem ideális házasságban vagy egyedülálló szülő gyerekének jobb-e lenni."

Sokféle házasság van, én nem tudtam hazugságban élni, és senkinek nem tanácsolnám, hogy próbálja meg, csúnya befelé növesztés lesz belőle. Nagyon intelligens, egymást szerető párok is belebuknak, nem csak egy kis erőfeszítés vagy elhatározás hiányzik. Sokkal korrektebb időben elválni és nem válni Nem félünk a farkastól-típusú párrá.

"Szerintem ha nem terjedt volna el ez az individualista szemlélet, miszerint az a legfontosabb, hogy nekem mi a legjobb, akkor valószínűleg az emberek kompromisszumképesek lennének."

Mindenkinek, neked is az a fontos, hogy neked legyen a lehető legjobb. Nem tudom, milyen korú vagy, de a ha a "másokért élni" az eszmény, és nem csak szólam, akkor a híd alatt végzed vele (lelkileg is). Csak magunkért lehetünk felelősek, mert mi ismerjük az érzéseinket és igényeinket, a másik csak közvetítéssel. Ez a cél, és lehet kérni, közös rendszert megbeszélni, problémát felvetni, kölcsönösen, nem arról van szó, hogy "lelépek welnessezni, mert nekem az a jó". Sőt, kötelességünk boldognak lenni, és nem a környezeten leverni a nyomorunkat. Én szeretnék nem megkeseredni, jól érezni magam, mert csak azzal jó élni, aki nem a hiánnyai betöltésére használja a másikat. Megteszem az én férjemnek, hogy boldog vagyok. Pontosabban hogy nincsenek tartósan frusztrációim, nem tőle várom a megoldást a problémáimra. Ne már egy nyűgös, elégedetlen, csimpaszkodó nője legyen, mert az idegesítő. Igaz, ehhez sokat kell magammal foglalkoznom, és neki is van dolga. És nekem is vele, és ő is kér és szól. Mindenki magáért felelős, és ez nem individualizmus.

"Ennek folyományaként még a nagyvárosi házasságok, amiknek felbomlását nem övezi túl nagy felhördülés, is időtállóbbak lennének, ergo több lenne a normális családban felnövő gyerek. Plusz ha nehezebb lenne elválni technikailag, talán sokan jobban meggondolnák, hogy kit választanak."

A fel nem bomlott házasság nem jelent normális családot. Sok-sok helyen az egyetlen esély a komoly károsodás nélküli felnövésre, hogy apu húzzon a pékbe, és anyuka bizony boldogabb egyedül, akkor is, ha nehéz, mert nem szívják el az energiáit (ezúttal írok nemeket, mert így van). Ne képzeljük már, hogy a férfiak jellemzően a családjukért fúrnak-faragnak. Simán ráhagynak minden szerveznivalót asszonyra, jó esetben keresnek valamennyit és egy kicsit otthon is tesznek-vesznek.

De azt gondolom, az el nem váltak nagyobb része is gyötrődik. Mindkét fél. A nőket ijesztően gyakran a kötelesség, a mókuskerék tartja meg a házasságban, egyszerűen nincs idejük rájönni, hogy mitől érzik magukat olyan rosszul. Vagy az tartja őket ott, hogy lestrapáltan már nem kellenek senkinek.

Szóval veszélyes is az egyenlőség, mert akkor az elégedett, kipihent, szabadidővel rendelkező nő is esetleg megtalál valamit-valakit, ami valóban neki való. Nem olyan nagy tragédia ez. A gyerekeknek csak akkor, ha nagyon meg van sértve és "de hát én feláldoztam magam érted" játszmát játszik a másik fél.

A házasodók egyre kevesebben vannak, de a többségük mai is azért házasodik, mert jön a gyerek, illetve nyomás van rajtuk, hogy úgy illik.

"biztos van pár kivétel"
Nem pár kivétel van, hanem többé-kevésbé döbbenetes sorsok, hazugságok, kettős élet, különélés, gyerekelhanyagolás, alkohol, tévéfejű gyerekek, pornó, túlterhelt nők, erőn felül ápolt anyós vagy más elhallgatott kínok szinte mindenhol. Egyáltalán nem csodálom, hogy a fiataloknak nincs kedvünk házasodni és a szüleik sorsára jutni.

Ja és nem vagyok kiábrándult, de csak a valóságot tisztán látva, automatizmusok nélkül lehet jó döntést hozni. És "csak az az eszmény vezessen, amelyik kiállta az értelem próbáját", olvasom egy másik kedvenc blogomon.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.07. 14:24:11

@Erzsebet: és miért nézték ki???? mi vele a baj???

Erzsebet 2011.05.07. 15:13:12

@Animacs: Nem értem a kérdést. Kit néztek ki? @ Évuska: Több generáció is jár templomba.

A Tyne folyó déli partja 2011.05.07. 15:24:42

@Erzsebet: erre mondtam.
"Ki voltunk, hogy 40-es menyasszony is mirtuszt, fátylat, fehér ruhát visel. Itt még kinézik az ilyet."

egyébként, honnan tudod, hogy nem volt szűz? merthogy, gondolom, amiatt nézték ki, hogy fehér ruha, mirtusz, mert az az ártatlanság jelképe. kértek tőle orvosi igazolást is? lehetett szűz negyven évesen is.
mellesleg, a múlt heti brit királyi esküvőn is fehér ruha, és ártatlanságot jelképező fátyol volt a menyasszonyon, pedig valami 8 éve együtt is élnek...erősen kétlem, hogy ártatlan lenne.
kicsit el vannak maradva, ha ezen kiakadnak, hogy juj, fehér ruhás a menyasszony, pedig biztos nem szűz már.

Erzsebet 2011.05.09. 16:53:17

@Animacs: A mai világban már nem néznek ki senkit. a több gyerekes anya is fehér ruhában, mirtuszban esküdik. Sőt láttam már 40-es nőt is így. A régi paraszti kultúrákban számított. A matyóknál rozmaringból font ún. nevezett szűzkoszorút viselt a menyasszony. Ez csak a szűzlányokat illette meg. A templomban a gyertya sem éghetett, ha nem szűz lány esküdött. Háború előtt kevés ilyen volt, akkoriban 15 éves kor körül férjhez mentek. A mostani 30-asoktól ki várná el.
süti beállítások módosítása