Olvasói rovat - Modoros divatblogger

2011/03/03. - írta: Modor Tibi

 

A cikk megírását MacIka szponzorálta.

A cikk megírása közben egyetlen állatnak sem esett bántódása, még MacIkának és a posztírónak sem. A posztíró posztírás közben Slippers by Girlfriend papucsot, Negligee du Maman pizsamaalsót, és T-Camicia pólót viselt, limitált szériában.

Vérnyúl és Fufu (a két divatblogger az állatkertből)


 

Modoros divatblogger

Fessön, lájfsztájl, divatkritika.

Imádom a Vörösmarty utat, főleg a Kálvin-Ferenciek tere közötti részét. Tele van számomra kedveltebbnél kedveltebb márkákkal. Jó ismerősöm például a Pucci üzletvezetője, akivel sokat beszélgettünk Bum Ford munkásságáról, mellyel megújította a márka arculatát. Megegyeztünk abban, hogy Helena Hissoni új Fauna kollekciója nem biztos, hogy tudja követni Bum Ford örökét, és hogy a márkának sürgős vérátömlesztésre van szüksége, melyet nyilvánvalóan csakis és kizárólag az RMDG (Roland Mouret-Dom Glenfiddich) tud a számára biztosítani Bernhard Arnaud irányításával. Tekintve Herr Arnaud kapcsolatát Bollywooddal (Aishwarya Rai férje), ez biztosítani fogja a világ vezető divatlapjaiban (Rouge, Ils, Jeanne-Claude) a jó megjelenést és a megfelelő PR-t, ezzel is növelve az eladásokat. Abban is megegyeztünk, hogy borzasztó, hogy már az utolsó divatproli is Pucci-táskákkal rohangászhat az utcán, és hogy ez mennyire leviszi ennek a régi, olasz, kézműves családi vállalkozásnak a nívóját. Manapság már nem tűnik ki az ember a tömegből, ha csak egy snassz Pucci van a kezében, minimum Aphrodite Telly táska (amit az Aphrodite Telly Savalas után nevezett el) kell hozzá, és az is csak úgy, ha bizonyíthatóan legalább 2 évig fenn voltunk a várólistán. De ezzel is vigyázni kell, hiszen hihetetlen mennyiségű táskát hamisítanak, és manapság nagyon jól kell ismerni a gyártási folyamatokat, hogy észre lehessen venni azt a mikronnyi különbséget az oldalzseb bélésének varrási technológiájában (az igazi aprólékos 2-es szélességű, míg a hamisítványok elnagyolt 4-es szélességgel rendelkeznek, így a varrásméreten akár két jüant is megspórolhat az élelmes kínai rabszolgatartó gyáros.)



A férjem szokásos kéthetenkénti üzleti útjai alkalmával rengeteg gyönyörűséggel ismertet meg: a priori, Bodega Venezia, Le Diamante, Sabbia Rosa. Minden utunkról bevásárlótáskák tömekelegével érkezünk haza, de hát ki kényeztessen bennünket, ha nem mi egymást? Borzasztó, hogy annyira el vagyunk maradva a nyugati kultúrától, hogy ezeket a márkákat kizárólag Bécsben a Gartneren, vagy a Via Sabbián találhatom meg, de egy igazi Sarah McCormickért, vagy egy rendes Yigal Azrouelért képes vagyok elmenni a New York-i Meatpacking Districtig. De persze nem vetem meg a londoni Oxford Street kínálatát sem, hiszen kinek van pénze állandóan New Yorkba repülni egy Bunbelly kabátért! Persze, Le Diamantét, Bunbellyt, és MinMirát itthon is lehet vásárolni, de az mégsem az igazi. De hát egészen más azt mondani, hogy Párizsban vettem, mint azt, hogy a Vörösmarty úton. Az ilyen luxustermékek, mint egy Roland Mouret ruha megvásárlásához kell a stílus, a kifinomult elegancia, a környezet, a kiszolgálás, amit egyszerűen nem lehet Budapesten megtalálni, vagy csak fiatal, kiforratlan tehetségekben van meg, akiket nem támogat és nem szponzorál agyon egyetlen nagyvállalat sem, mint az otthoni nagy neveket, akiket méltatlanul emlegetnek a magyar divatlapok, pedig csak szürke, jellegtelen, színtelen és kiábrándító kollekciók megalkotására képesek. Erre jó példa az Amerikában Miley Cyrus által viselt AnnaSabboo-kreáció, mely az itthon szinte ismeretlen márkát a tengerentúlon egy csapásra híressé tette. Nem tagadom, hogy elfogult vagyok a márkával szemben, hiszen tervezője, Anna, a barátnőm unokahúgának az osztálytársa már 9 évesen nagyszerű öltözékeket varázsolt a Barbie-babáinak.



A magyarországi stílus, elegancia, divatérzék kihalóban van, alig lehet Budapesten már megtalálni a régi nagy magyar divat képviselőit. Ritka, hogy egy nőt, egy IGAZI, NAGYBETŰS NŐT manapság az öltözete alapján megnézzenek, mégis van ilyen, mint például az egyik barátnőm, akivel az egyik kis rózsadombi eldugott kávézóban futottam össze valamelyik délelőtt. Ugyan rengeteg gondja-baja van a házvezetőnővel és a nevelőnővel, mégis minden nap maga viszi a gyerekeket az iskolába, néha együtt ebédel a férjével a belvárosban, és mégis sugárzik belőle egy olyan harmónia, báj, stílusérzék, melyet csupán igazán kifinomult hölgyeken, mint C.Z. Guest, lehetett látni. Viselete akár a Fifth Avenue-n, vagy a Place Vendome-on is megállta volna a helyét.

182 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blur7 2011.03.03. 07:26:03

A szerző jó sokat olvashatta Tiffany-t. Ahhoz kell aztán a türelem.

Disznó Úr 2011.03.03. 07:28:29

Én is. Szerintem ilyen nincs. Avagy alacsony státuszú vagyok? Még sosem találkoztam ilyenekkel, de valahogy így elsőre az "ostoba ribanc" kifejezés jut az eszembe. (a sok gond és baj a házvezetőnővel és a nevelőnővel, na az tényleg megviseli az embert:)

2011.03.03. 07:47:41

@Disznó Úr: hidd el hogy van ilyen:) van akinek ebből áll az élet, mert megengedheti magának és nincs értelesebb célja:)
persze ott van ennek a szegényesebb fajtája, aki vidíkrül Pestre jár a Mangooba vásárolni mert neki az a csúcs:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 07:50:47

@Disznó Úr: Egy rossz házvezetőnő valóban meg tudja tépázni az ember idegeit.

Namost.

Szidni kéne bizonyos kommersz ruhákat. Pitscha, Jeans by Frankie&Fredericks amely elárasztja az utcákat.

Plázapicsák, mint olyanok. Az igénytelen konfekció imsételt szidása. Mivel a konfekció szót nem ismeri, helyette a "kommersz ruhák" fordulat megengedett.

Szörnyülködni szoktak ezek azon is, hogy ugye mi le vagyunk maradva öt évvel, a nyakba akaszthatós vászondzsörzé pliszírozott fazon az Párizsban három éve volt menő, mostanra rt ide, valami elkorcsosult (gáz) formában.

Ütni kell magyar népszokásokat. (Farmer-sportcipő, amerikában redneckek hordják így, mi meg jól átvettük, farmer-bőrcipő, mint valami kikapós ukrán nektanárnő...) A Magyarok Nem Tudnak Öltözni, de ezt a kedves szerző is említette.

nyuszy 2011.03.03. 08:02:24

Ez borzalmas. Gratula a szerzőnek.
A Meatpacking District átjött.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.03. 08:23:16

kemény.
az ilyet ütném-rúgnám, pedig békés ember vagyok:)
amúgy én nem igazán értek hozzá, de a Pucci ugye Gucci, vagy már van egy ilyen márka is? :D

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.03. 08:30:31

"Negligee du Maman pizsamaalsó" - egyszerűen zseniális! :))

Presszós Laci 2011.03.03. 08:30:52

Már lendítem is a 45-öst...

blackflowerblossom 2011.03.03. 08:39:32

Ó, köszönöm, a divatblogger szótól okádnék :)
Ez a csaj most sok másik blog olvasóit rettentette meg, ő az egyik magyar divatblogger:
www.thegirlbehindthefashionmask.com/
(aki keveri a Nemzeti Színházat a Múzeummal :)- bár azóta javította :D)

katarocks 2011.03.03. 08:43:55

azért ez konkrétan a tiffany-s blogra lett kihegyezve. azon kívül egy csomó magyar divatblog van, ami egyáltalán nem ilyen, szóval így annyira nem jó.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.03. 08:47:39

@katarocks: a divat mint olyan (ez dőltbetűsen, persze) egy faszság. Elsősorban azért, mert minden más híreszteléssel szemben, az egyetlen célja az, hogy ugyanazért a szarért, amiért tavaly leprolizott, idén lehúzzanak milliókra. Ennyi.

Nem baj, ha márkanevekkel aggatod ki magadra, hogy konzumidióta vagy, blogolhatsz is róla, de attól még ez csak a tömény szarban tapicskolás, semmi más.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.03. 08:49:54

Valami bögyösebb macát is mellékelhettetek volna ehhez az olvashatatlanul, hányingerkeltően tökéletes poszthoz.

Mitya Ivanov 2011.03.03. 08:52:15

a posztot olvasva eszembe jutott ez a blog: mynameis.blog.hu/
illetve a bthebest, ami kinyírta.

2011.03.03. 09:00:09

Ejj, de beöltöztetném őket abba az egyen gúnyába, amiben Mao járatta a népet:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.03. 09:08:52

@Mitya Ivanov: a bethebest zyeniális volt, ráadásul múltkor a facebook-on tökvéletlenül összeismerkedtem azzal, aki csinálta. jól meg is állapodtunk, hogy kurvaintelligensek vagyunk:)

sTormy 2011.03.03. 09:13:45

Az a heresérves fasztáska, az tényleg van?

Styxx 2011.03.03. 09:18:44

Tökély.
Rizsföld!
Rizsföld!
Ilyenkor sírja vissza az ember a Pol Pot-rendszer.
Három hónap átnevelő tábor után érdekelne, hogy milyen posztot írna.

helianthus 2011.03.03. 09:25:50

@Styxx: ne legyünk ilyen drasztikusak, szerintem elég, ha kihatjuk őket napszámban szőlőtőkét kapálni, pár hét alatt csodát tud művelni. :)

Mitya Ivanov 2011.03.03. 09:30:23

@sTormy: nem tudom, nekem saját zacskóm van hozzá.

totyizselé 2011.03.03. 09:36:04

Kibaszott jó poszt!
Klasszikus. Néhány fordulatnál (pl- két jüan spórolás) hangosan felnyerítettem, és ez már rég fordult elő velem itt :)
Nagy grat.!!

Mitya Ivanov 2011.03.03. 09:42:04

engem mélységesen felháborít az, ha valaki a zöldségféléket, vagy gyümölcsöt rákeni az arcára, vagy a hajára. Mert ez élelmiszer és nem arra való. Azt már le sem írom, hogy hány embernek nem telik arra, hogy télen megvegyen egy kiló uborkát, miközben valaki a megfáradt arcbőrére pakolja, majd kidobja.

H o v á j u t o tt u n k !

2011.03.03. 09:47:46

@Mitya Ivanov: ó ha még csak az arcára pakolná azt az uborkát...

Mitya Ivanov 2011.03.03. 09:51:32

@Hadrian77: igen, az ugyanolyan, mintha a valagán a narancsbőrt kezeli vele

2011.03.03. 09:56:50

Nagyon jó kis poszt, nagyon elkapta a stílust. A halandzsa márka nevekért meg külön elismerésem.

A táska meg egyenesen fasza!

G_P 2011.03.03. 10:02:02

HÁNYINGER!!!!

A magukat elitnek gondolók netovábbja, és sajnos nagyon is létező jelenség.

Ami talán kimaradt, hogy ezek szeretnek Tumblren naponta 80 felesleges képet kiposztolni, amelyek általában feleslegesen provokatívak vagy kurvára kortársak.

Nadiposzi (törölt) 2011.03.03. 10:14:23

@vészmadár (pica pica):
Szóval Bthebest kamu volt? Ez mondjuk nem olyan meglepő, de akkor is, le a kalappal.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.03. 10:22:21

@Nadiposzi: persze hogy kamu volt, de szerintem felülmúlhatatlan:)

moikboy · http://moikboy.freeblog.hu 2011.03.03. 10:25:42

Kommentár nélkül: modeuppp.blogspot.com/
"Viszki-kólámmal a kezemben ötletelek kedvenc kocsmámban, mit is írhatnék bemutatkozásként, ami nem hangzik fellengzősen, nem tűnik klisének, és nem hánytok le tőle. Úgy döntöttem, hogy magamról nem írok semmit. Döntsétek el ti, tetszik-e az, amit képviselek.

Közösségem ars poeticája: odapirítani a begyepesedett, balkáni stílusban öltöző tömegeknek. Létezik a répanaci fiúkon is, létezik a férfi smink és a stílus nem pénz kérdése! A szakadt, elhasznált textilek újragondolt ruhakölteményekként élednek újjá!

Van Magyarországon sok-sok olyan szubkultúra, amelyeknek tagjai szuper, underground, szélsőséges, meghökkentő kreációkat tervez, visel. Ők mernek újat, figyelemfelkeltőt, megbotránkoztatót, stílust csempészni szürke műszáltól komor városunk mindennapjaiba.

Ezzel a bloggal szeretném még jobban befecskendezni mindenki vérkeringésébe az „open-minded” szérumot, miszerint merjünk öltözködni, megújulni, egyéniségünket kifejezésre juttatni. Hisz a reklámon kívül mire másra jó a divat, ha nem arra, hogy kivételessé, különccé, egyedivé tegyen minket?

Bámulj és lájkolj, a divatkatasztrófák ideje lejárt!

Xoxo"

2011.03.03. 10:34:12

"A szakadt, elhasznált textilek újragondolt ruhakölteményekként élednek újjá!" Fékon, Vörös Október, Pécsi Kesztyűgyár rulez!

Nadiposzi (törölt) 2011.03.03. 10:36:17

Ó, a szép emlékű "kipróbáltuk a buzulást", vagy a "mi a teendő BKV sztájk idején?" - járjunk BMW-vel, ugye posztok megszakadtak. Nagy kár, rengeteget röhögtem rajtuk, főleg, hogy a kommentekben még sikerült tovább spilázniuk a srácoknak a témáikat.
Nekem ez a divat baszás teljesen idegen, kínai farmer, kockás favágóing, munkavédelmi bakancs, azt jónap'.
Jelenlegi ruhatáram vállalhatóbb darabjai az unokatesómtól öröklődött rám, akinek az előző csaja vette, illetve amiket akkor hordott, amikor az ex-szel járt. Namármost, újított egy punettit, aki az EZO tévén nyomja (jósnő), oszt az új asszony kiadta az ukázt, hogy ezeknek a göncöknek menniük kell, mert rajta van az előző csaj aurája, csakrája, faszom tudja. Így a srác cserélte a ruhatárát, komplett. Mondjuk amúgy is szeret ruhát venni, meg cserélgetni, szóval gondolom nem élte meg katasztrófaként.

moikboy · http://moikboy.freeblog.hu 2011.03.03. 10:39:39

Másik kedvenc kategóriám a modoros divat- akarommondani fesönfotó, ahol a képen szépen metszett arcú férfiak és szigorúan kismellű nők pózolnak valamilyen "merész és újszerűen groteszk" beállításban pl. a lány egy nyers lazacot dug a férfi öltönyzsebébe, miközben mindketten ellentétes irányokba révednek a tekintetükkel.

2011.03.03. 10:39:40

@Mitya Ivanov: nincs igazad, mert ezek a cuccok még mindig olcsóbbak, mint a drága pempők.
Én mindig mindent az képemre kenek amit a hűtőben találok, 2 okból is, ezt megvehetem a háztartás pénzből, és nem kell magammal cipelnem annyi kencét, sőt a hajamra is kenek sok mindent, a kezemet is kenegetem néha vajjal, olíva olajjal, citromot ki nem dobnám addig amíg az utolsót a kezemre nem kenem.
Méz, tojás, élesztő, túró, joghurt, uborka, mindig kéznél van. Egy dologra kell vigyázni: nehogy meglássa valaki közben, mert az a látványtól halálra rémül.

Még Hemingway is azt írja egy novellájában egy szakácsról: citromlével kenegeti a kezét, soha nem mártaná mosogató lébe.

A sör a hajra, jobb mint az összes hajfíxáló.
Ecet, mint kiváló hajöblítő.

Még jó hogy a férfiak csak a végeredményt látják.

dzzzzz 2011.03.03. 10:42:00

A végét már nem voltam képes elolvasni. De amúgy hogy lehetne egy divatblog nem modoros? Hogy lehetne bármi, aminek köze van a divathoz nem modoros?

hitomi 2011.03.03. 10:44:27

@sTormy: ezen a beszóláson konkrétan sírtam a röhögéstől. de tényleg. még most is törölgetem a könnyeimet. bearanyoztad a napomat.

a posthoz nem nagyon tudok hozzáfűzni semmit - töredelmesen be kell vallanom, hogy soha nem olvasok divatblogokat. (megyek is és hamut hintek a fejemre.) azzal együtt biztos vagyok benne, hogy TÉNYLEG vannak olyanok, amilyeneket ez a post kipellengérezett.

2011.03.03. 10:45:29

A poszt kiváló, a hányinger és a dühödt indulat hullámai felváltva önöttek el. Kevés visszataszítóbb van, mint egy stylist, aki pl. mohazöld zakóban, lila hajjal, széles szárú csíkszemüvegben arról affektál, hogy a magyar férfiak menniyre igénytelenül öltözködnek, bezzeg az olasz vagy francia pasasok, stb.

A divat lényegét a maga utánozhatatlan sítlusában ismét ig. h. úr fogalmazta meg tömören, velősen.

Pernahajder Viktor 2011.03.03. 10:54:34

Én még ott tartok, hogy az LV táska a mindent vivő. Az az ami tripla stipi-stopi.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 11:02:13

@moikboy: úúúú erről eszembe jutott a Cool List, az angolkóros pesti zsidógyerekek arcképcsarnoka :-)

G_P 2011.03.03. 11:06:59

@Professor Pizka:

"Cool List, az angolkóros pesti zsidógyerekek arcképcsarnoka"

BASSZUS!! :))))))) Nagyon jól fogalmaztál. Az meg a másik hányinger. Kész gastroenteritis. :)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 11:18:10

@katarocks:

nyugi, lesz még ennek folytatása, most csak az elit fashionistákat vettem célba egy kicsit egy karácsonyi poszt után szabadon, de a többi sem fogja megúszni.

egyébként imádom a divatot, és németül meg angolul bevallom, az elle-ből és a vogue-ból tanultam.

ó azok a versace tervezések 92-ből!!!

még egy pár szó a poszthoz,

igen, van pucci nevezetű divatmárka, vagy legalábbis a 90-es években volt, és a pszichedelikus mintázatú flower-power selyemanyagairól volt híres.

igen, a fasztáska tényleg létezik (különben hogy lenne hozzá kép?:D), ez az "ikonikus telly táska az aphroditétől, melyet az aphrodité telly savalas tiszteletére nevezett el" ha értitek, hogy mondom :)))

a másik kép pedig bum ford egyik szintén ikonikus képe valamelyik bum-ford kollekció marketinganyagából :)))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.03. 11:19:35

@Brother Love: mi lenne, ha maradnánk a baráti "tagintézményvezető-asszony szakmai és műszaki helyettese-gyakorlatioktatás-vezető úr" megszólításnál? vagy az Andrásnál:)

2011.03.03. 11:34:28

@Pernahajder Viktor: Táskát venni a legnehezebb.
Rengeteg táskám van, mégis 2 éve egy Eastpack Shopperrel járok - rózsaszín, laptop fachkal - hát szörnyű.

Először is vannak divat színek, amikor minden táska piros pl. Aztán vannak alapszabályok: fekete cipőhöz lehet barna táskát, de barna cipőhöz fekete táskát soha. De általános szabály hogy a cipő+táska+kesztyű szinben és fazonban passzoljon egymáshoz.

Lehetsz tukálós, vagy C und As cuccban, esetleg leértékelve a KIK-ből, de ha a táskád vagy a cipőd gagyi akkor eláshatod magad.

Műbőr táska felejtős, csak is bőr lehet, vagy márkás vászon, ebből minden márka, de én az olcsó East packot vagy Tom Taylort is szeretem.

Mivel egy jobb táska 150€-nél kezdődik, így nagyon oda kell figyelni mit vesz az ember. Ráadásul táskát nem visz magával többet az ember, 1-2 db-nál többet semmi esetre sem.

Szóval nem egyszerű.

És ez vonatkozik a bőröndre és laptop, valamint a bord táskára is. Nincs szánalmasabb mint egy utas egy olcsó bőrönddel, Samsonit, Titán-tól felfelé, már elfogadható.

Ennél még a cipő is egyszerűbb venni, de a minőség ott is szempont. Műbőr soha, semmilyen körülmények között, ha bőr akkor a márkában engedményeket tehetünk, vászon és egyéb csak is márkás lehet.

Egy márkás cipő romjaiban is viselhető, de egy gagyi csak maximun 1x, amíg új.

Kalap, sapka, napszemüveg csak is a legjobb minőség lehet, ami közte van már nem annyira számít, ott lehet régi kedvenc, turkálós, vagy kinai, de a kalap+táska+cipő ha szar, akkor nem vagy felöltözve.

Nem egyszerű dolgok ezek.

sannya 2011.03.03. 11:36:38

jo volt...
:)))
sajnos a tiffany meg a girlbehind egy az egyben visszakoszon...
no,igen,az emberi egyszeruseg...
:D

2011.03.03. 11:40:51

középiskolai osztályfőnököm másodállásban idegenvezető volt, sokat járt külföldre, olasz second hand-ból öltözködött, öreg tintás létére sokat dobott a megjelenésén...

Spiritmonger 2011.03.03. 11:42:20

Neked a divat mondja meg, hogy ki vagy!
Neked a divat mondja meg, hogy ki vagy?

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.03. 11:44:09

Kemény. Ebből hány % valós név?

Amúgy valahogy így képzelem el a modoros divatos nőt:

www.youtube.com/watch?v=YrPAIsnzzsg

Sárlott a minden ízében izgalmas kárrákter és Réka a lelkes zuglói divatdiktátornövendék.

KürtiT (Tromb74) 2011.03.03. 11:48:00

@Frengi: Hátamon égnek állt a szőr a kommentedtől.
Támogatom ha egy nő add magára, de mint a legtöbb férfi, rosszul vagyok tőle ha egy ilyen vásárlásban részt kell vennem. Azok közé tartozom, akik tíz perc elteltével üveges tekintettel kint cigiznek az üzlet előtt. Ha mégis kibírom a végéig, akkor a pénztárgépen kaparászó műkörmöktől szakad el nálam a cérna. Pedig szerencsés helyzetben vagyok, a nejem nem túl gyakran vásárolgat, és akkor sem a márkát, hanem a minőséget tarja szem előtt.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.03. 12:00:23

@Frengi: Nekem van nagy méretű sötétzöldzöld kínai gurulós az Ázsia Centerből. Ugyanazt tudja mint aMr. Samsonite, csak más a cimke.

2011.03.03. 12:02:28

@Judea: nekem van tengerész zsákom, kétféle is:)

Énbagoly 2011.03.03. 12:15:01

@Frengi: ugye ez most vicc volt? Mert ha nem, az elég nagy gáz...

2011.03.03. 12:19:02

@Judea: sajnos nekem is van, a gáz az amikor a kinai gurulós banyatankban cipelem a Titan laptop tatyót, mert amúgy már húzza a vállam.

Sand Lover 2011.03.03. 12:19:19

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: „aphrodité telly savalas”
Lejött, igen.:D A poszt is ütős. :)
Bevallom őszintén, a divat, mint olyan, sosem érdekelt igazából, jól nézzen ki a cucc rajtam, legyen jó minőségű azt’ csá.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 12:20:25

@Judea:

mind létező, vagy átírt.

gucci - pucci
tom ford
helena rubinstein - margerita missoni
flora (ezt a táskakollekciót frida giannini tervezte a guccinak tom ford távozása után, hát nem aratott olyan átütő sikert a kis cuki, jókislányos virágmintákkal, mint ford a bdsm, "büdöskurvavagyok,gyerebasszálmeg" fétis bőr miniruhákkal - tom ford elképesztően sztereotip, hímsoviniszta, nőket eltárgyiasító tervező, és ennek ellenére a sok divatbuzi veszi, mint a cukrot!!! egyébként beszarás, hogy tom ford csinálhat olyan képeket, mint a fönti, vagy kitehet egy olyan gucci plakátot, ami egy csoportos nemi erőszakot ábrázol, és nem történik vele semmi, körbenyalják, és divatoszkárt kap érte, john gallianó meg bebaszva-bedrogozva zsidózik egyet, és máris kirúgják a diortól.
burberry
lvmh (louis vuitton moet hennessy) - dom perignon, glennfiddich
bernard arnault / salma hayek
vogue, elle, marie-claire
hermes - kelly táska
a.testino
bottega veneta
la perla
stella mccartney - sarah mccormick pedig egy fraktálokkal dolgozó iparművész portlandből
burberry
maxmara

a sabbia rosa, roland mouret, yigal azrouel ők valódiak, de úgyse ismeri őket a kutya se.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 12:20:29

@Tromb74: én a deichmannban szoktam tom és jerryt nézni.

barbie83 2011.03.03. 12:28:45

sajnos ez a blog szar. a blog léte maga a modorosság. írás sablon. éppen a szerző nem tudja, mi az a a modorosság, ettől válik modorossá minden kifigurázási kísérlete. hagyd abba, te, szar!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.03. 12:32:47

@Professor Pizka: a deichmann megújította az indirektmerketinget: a Pussycat dolls tagjaira deichmann cipőket adtak, lefényképezték, rábízták egy szakemberre, majd nyilvánvaló méretproblémák miatt nagyjából vádlimagasságban a képet elvágták.

Így született az első cipőboltreklám, amin nincs cipő:)

2011.03.03. 12:35:48

@Professor Pizka: nekem letölti a családom ajándékba, imádom nézni, de csak ha magam vagyok, mert a harsány röhögést nehéz másoknak megmagyarázni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 12:37:23

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Pózner Zakariást hiányoltam :-)

@vészmadár (pica pica): viszont a deichmann ad 15eFt-ért gurulós cipőt, amit eddig 80eFt-ért MBT néven árultak. annyit nem adatam volna érte, de mióta a deichmannost megvettem, csak azt hordom.

@barbie83: szerintem is a kurva anyját! Nem is értem, hogy lehet ilyen szar blogot nyomatni! Szánalmas kis gecik ezek, neonzöld budmil pólós, Recbak cipős, barnára koptatott farmeres utolsó lilazakós suttyók itt blogolnak! Sok kis tripák faszfejgyerek azt hiszi hogy itt kiéli magát! Nem is igényesek!

2011.03.03. 12:57:47

@Tromb74: vásárolni magányos szórakozás, egyedül szeretek, mert akkor annyi ruhát próbálok fel amennyit akarok, nincs bosszús pillantás, amikor tétovázom, hogy most akkor melyiket vegyem meg? Nem tudok dönteni, megveszem mind a kettőt.

Részvéttel tekintek azokra a hím nemű embertársaimra, akik az áruházak próbafülkéi előtt üldögélnek a fotelokban, és időnként eléjük perdül életük párja, hogy na? milyen? Látszik rajtuk hogy fogalmuk sincs miről van szó.

Szerintem az a nő egy idióta, aki vásárolni viszi a párját, bevallom, én még a barátnőket sem szeretem ilyenkor, nincs ízlésük, irigyek, rossz tanácsokat adnak.

Az ember legtöbbször csak felméri a felhozatalt, miből mi mennyiért van, mi lesz a trend az idén, aztán átböngészi a Reduziert felirat alatt mi van, hátha akad valami: többnyire akad. Ami épp szükséges ott hosszasan időzik, kiválogat 3-5 darabot (amennyit bevihet a fülkébe), és elkezdi próbálni.

Na ez a legnehezebb, kivált télen, ezért a fehérneműt leginkább nyáron szerzem be. A nadrágokhoz rengeteg idő kell, a felsők néha próba nélkül is elmennek. Erősen kell koncentrálni arra közben, hogy mi van otthon, és ami otthon van fog-e passzolni ahhoz, amit most akarok venni.

Szóval ez egy nagyon nehéz és fárasztó, nagy figyelmet igénylő és felelősség teljes munka, nem olyan egyszerű mint ahogy ezt némely férfi elképzeli.

Csak nehezítené a helyzetet egy nyűgös, és szemmel láthatóan unatkozó férfi társ, aki dohányozni szeretne, vagy a műszaki osztályon bóklászni.

Saját nyugalmunk érdekében javaslom minden nőnek, hogy kerüljék el ezt a helyzetet. Legfeljebb a végeredmény tartozik a férjre, vagy barátra.

Sőt, olykor még az is csak kozmetikázva. Egy barátnőm sosem mondta meg a férjének mibe kerül amit vásárolt, legfeljebb felét-harmadát. Minek idegesíteni szegényt, van úgyis elég baja, amúgy meg fingja nincs mibe kerülhet egy női cipő, vagy csizma pláne.

2011.03.03. 13:00:43

@Professor Pizka: Hagyd a fenébe barbie83-at, igazi troll, máskor is böfögött már ide, lehet, hogy ő Csirke72 egyben. Nézd meg eddigi munkásságát, az nagyjából mindent elárul.

KürtiT (Tromb74) 2011.03.03. 13:06:23

@Frengi: Ez az egyedül vásárlós dolog nekem is tetszik, támogatom széleskörű elterjedését:)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 13:07:48

@Professor Pizka:

én kérek elnézést. és lemaradt aleksander von könig is, meg isadora job, meg rita kung, anna cohen, a már említett hitlerező jani (egyem a szívét, hogy ez is mekkora paraszt tud lenni...), könig karl, gabrielle chasnel, zámbó (a faszt, csú) jimmy, pantallo piatnik, amaro & cabbage, és hát az elmaradhatatlan signora szilikonnal felpumpált pergamenbőrű, platinaszőke csontváz

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.03. 13:24:37

@barbie83: aki veszi a fáradtságot, hogy egy szaron kommenteljen, az mi?

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: a feminioidok mind ennyire képben vannak a plázapicsa-világ viselt dolgaival kapocs?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.03. 13:25:57

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Engem ruhákkal és táskákkal ki lehet üldözni a világból (Frengi utolsó kommentjét be fogom kereteztetni a feleségem számára!), de a múltkor láttam egy Bulgari ékszerkiállítást, és az bizony nagyon megfogott. Az már nem divat, hanem inkább művészet... (bár a jegyhez adott brosúra nyelvezete a poszthoz hasonló nyáltenger volt)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 13:28:34

@Frengi:

én mindenféle vásárlást utálok, mert úgy érzem, hogy a fogyasztói társadalom rabszolgája vagyok, és körbezárnak, meg akarnak fojtani a multik.

barátnővel, pasival, egyedül ugyanúgy utálok vásárolni. talán még az egyedüli a legjobb, mert olyankor legalább turbó sebességre tudok kapcsolni, és nem kell várakoznom, míg a másik jajj, még megnézi gyorsan az izzókészletet, vagy még ide gyorsan menjünk be, mert ezt a parfümöt még nem szagoltam meg.

egyfajta vásárlás van, amit élvezek: a leglepukkantabb, szemetebb, koszosabb turkálókban vadászni, mert elképesztően izgalmas, hogy mindig találok valami kincset, selyem szoknya, kézzel festett selyemkendő, mohair kalap, tiszta kasmír kabát, egy teljes öltözet szári, etc.

KürtiT (Tromb74) 2011.03.03. 13:33:40

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Ja, a vásárláshoz nekem is heteken, hónapokon keresztül tréningeznem kell magam, és ez a műszaki cikkekre is vonatkozik. A turkálóval meg az a bajom, hogy időígényes foglalatosság, de hát én férfi vagyok, ez van.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 13:34:40

@altoid: én egy borzasztó konzervatív alak vagyok, a nyakas kálomista fajtából. Úgy vélem, vannak női dolgok, amihez semmi közöm nincs. Semmi közöm nincsen hozzá, hogy hogyan lesz szép. Vegyen szép ruhát, sminkeljen-fodrászoljon, engem a végeredmény érdekel. Ez nem azt jelenti, hogy nem akarom tudni hogy mi különbözteti meg a szoknyát a blézertől, csak épp nem akarom végignézni azt a tizenötöt, ami nem áll jól, én a tizenhatodikra vagyok kíváncsi, amelyik jól áll. Nekem úgyis az alatta levő nő tetszik.

Sand Lover 2011.03.03. 13:43:05

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Egyszer láttam egy műsort Manolo Blahnikról, mutatták az extra csukákat. Szép, szép, csak járni nem lehet benne, akkor meg minek. Tudom, iszonyú trendi meg menő meg a dzsimicsú is, de arra a funkcióra, amire elvileg kellne, alkalmatlan. (Amúgy hordok magassarkút)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.03. 13:45:08

@Professor Pizka: Szívemből szólsz, testvér!

Sajnos az én anyám amolyan művészalkat (ráadásul kirakatrendezőként kvázi szakmabeli), így zsenge ifjúkorom óta arra dresszírozott, hogy márpedig nekem jó izlésem lesz! Ezt többé-kevésbé el is érte (a Malleus Maleficarum nevű inkvizíciós szakirodalom gyakorlati alkalmazásával), úgyhogy akár érdemben hozzá is tudok szólni a "milyen ez a stóla?" kérdéshez. A drága feleségem ezzel persze igen csúnyán visszaél...

katarocks 2011.03.03. 13:47:11

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
akkor megnyugodtam :)
A Tiffany-s nőtől amúgy az volt a kedvenc sztorim, hogy karácsonykor az összes Andrássy úti üzletbe bement személyes boldog karácsonyt kívánni. Meg ez a barátnője is tipikus példa a stílusára. A kedvencem meg az, hogy nem is tud helyesen írni a színvonalas blogján.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 13:47:18

@altoid: alapítsuk meg a Spengler&Institoris öltönyházat :-)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 13:52:25

@vészmadár (pica pica):

hát, többen a szememre vetették, hogy nekem mindenről csak AZ jut az eszembe. meg hogy nem értem a humort. gondoltam, cáfolok.

a feminácik ugyanolyan emberek, mint mások, csak épp nem csipáznak bizonyos dolgokat. és mivel ugyanolyanok, mint mások, bizony hobbijaik is vannak.

viszont a plázapicsaságban való jártasságot tisztelettel kikérem magamnak. a fentebb ekézett embertípus nem plázapicsa, hanem high street fashionista.
én részemről ótt kotűrista vagyok, de az már a radikális irányzat.

2011.03.03. 13:55:13

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: régen meg varrtam magamnak a dolgaimat, pulóvert kötöttem, már nincs rá időm.

A divat a kultúra része: minden kornak, nép csoportnak, foglalkozásnak, szabadidős tevékenységnek meg van a viselete.

A gazdagok divatja szép lassan lecsorog a a mindennapokba. Aki nem túl tehetős, annak is figyelemmel kell kísérnie a trendet, mert nekem muszáj előre vásárolnom, nem engedhetem magamnak, hogy olyat vegyek ami már nem divatos, mert sokáig fogom hordani, a drágábbakat több szezonon keresztül. A jó cuccok kopottan is jó cuccok maradnak, még akkor is ha már kifelé mennek a divatból.

A jól öltözöttség fontos, egy fiatal nő akár egy felmosórongyot is felvehet, ha jó segge van, akkor is megnézik benne. Nekem sajnos már adni kell a jó megjelenésre.

És ugyan ez vonatkozik a férfiakra is. Ha tetszik, ha nem. Másképpen beszélnek egy gyapjú öltönnyel mint egy cájgnadrággal, még ha az utóbbi sokkal kényelmesebb is.

@Professor Pizka: Ez komment Kalocsa Róza illemtankönyvében is megállná a helyét.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 14:05:06

@Frengi: Hát, ez van, ha az embert ilyen régi stílben nevelik. Amúgy érdekel a divat, mint minden más dolog is a világon, de valahogy az nem megy, hogy a nő széppé válási folyamatában részt vegyek.

totyizselé 2011.03.03. 14:06:00

@Tromb74:

ases.blog.hu/2009/05/19/csajjal_vasarlas_vasarlasok

Remek tippeket találhatsz ilyen esetekre, hogy jobban teljen az idő.
Amúgy százszázalékosan azonosulok a véleményeddel.

Időkorlát monnyonle!!!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.03. 14:06:59

@Frengi: nem tetszik, és semmi másnak nem tartom ezt a jólöltözöttség-hozzáállást, mint ilyen gagyi majomkodásnak. Nálunk a földszinti nyugdíjast rabolták így ki, mert öltönyben kopogtak be hozzá.

Meg is érdemelte.

Sand Lover 2011.03.03. 14:07:32

@altoid: Malleus Maleficarum…LOL

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 14:08:21

@katarocks:

höjjjderáhibáztál... akkor olvastam végig az összes posztját. igazából nekem tök szimpi a csaj, mert felnézek rá, hogy céget vezet, meg divattal foglalkozik, meg éli a maga kis életét annak minden szépségével meg szarával együtt, és hogy leszarja az őket fikázókat. ha sikerül az eredeti élettervemnél maradni, akkor olyan szerettem volna lenni kb, mint ő, csak hát nekem nem ezt dobta az élet.

ha lenne lánygyerekem, biztos őt állítanám egyik magyar példaképnek, és nem mondjuk valami megélhetési celebet.

@Morgan LeFay:

hát kérem szépen, dzsimicsú van itthon is a bizáncban, de megmondom őszintén, nekem nem tetszik. túl csiricsáré, túl ékköves, túl minden. meg persze túl drága, inkább veszek valami kis szar szutyok egyszínű deichmann szandált, aztán majd én azt kidekorálom úgy, ahogy az nekem tetszik. és akkor legalább úgy csiricsáré, ahogy azt én megcsináltam.
manolo blahnikot meg még nem láttam élőben.

KürtiT (Tromb74) 2011.03.03. 14:17:46

@Frengi: Az öltönnyel az a bajom, hogy lerí róla a megfelelni vágyás, persze bizonyos munkakörökben követelmény. Viszont ebben az esetben nem annyira a divat iránti érdeklődés veszi rá az embert a viselésére. Jobb benyomást tesz rám az, aki választékossan, anyagi hátterének megfelelően öltözködik, mint az aki az éppen aktuális dresszkóddal próbál villantani.

2011.03.03. 14:18:37

@Professor Pizka: erről eszembe jut az a karikatúra: egy pár ül az étteremben, a nő előkap egy tükröt és rúzsozni kezdni a száját, mire a pasi is előkap egy tükröt, és elkezd borotválkozni.

@vészmadár (pica pica): nem tehetek róla, de széttaposott cipőben, kibolyhosodott kabátban, kinyúlt pulóverben nagyon, de nagyon szarul érzem magam, kb, pont úgy, ahogy kinézek.

2011.03.03. 14:19:05

@vészmadár (pica pica): Hát ez így van, kedves András.
Magam nem tartom be a szakmámtól elvárt öltözködési normákat - azaz bohócruhában (öltöny) megjelenést - ezért azután folyton furcsán néznek rám.

Pedig hány "elegáns" ügyvéd urat láttam már szánalmasan, felkészületlenül makogni! Adná az ég, hogy ez az öltöny-baromság egyszer s mindenkorra eltűnjön a világból! Akinek tetszik, szereti, hordja természetesen, de ne legyen elvárás, mert ez nem jelent sem rangot, sem tudást, sem tiszteletet...

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 14:21:42

sajnos egyet kell értenem frengivel.

attól, hogy utálok a rendszerben lenni, még rá vagyok kényszerülve, hogy a külsőmmel foglalkozzak, hiszen az alapján ítélnek meg elsősorban. ostoba lennék, ha direkt keresztbe tennék magamnak azzal, hogy nem próbálom felbúsztolni az egyébként jelentéktelen és eléggé csúnyácska külsőmet. egy férfi megengedheti magának azt a luxust, hogy ronda legyen, egy nő nem.

katarocks 2011.03.03. 14:24:17

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: nyilván ért hozzá, meg csinos is, csak tőlem nagyon távol áll ez a stílus. nyilván azért is, mert anyám lehetne, de ő túl márkaorientált, kéne neki egy kis lazaság, meg elfelejthetné a kissé leereszkedős stílust.

KürtiT (Tromb74) 2011.03.03. 14:27:30

@totyizselé: Jó a link:)
Én a bevásárlási szintidővel azért elcsúszok néha, mert nem mindig találom meg elsőre a "békás, ecetes mosogatószert" vagy azt a "francia mosóport". Egészen addig azt hittem, hogy én vagyok a béna, amíg egy cimborámat nem kísértem el vásárolni. Neki kb. másfél órába tellett elköltenie ötezer forintot a Tescóban úgy, hogy közben folyamatosan kapta az instrukciókat telefonon. :D

totyizselé 2011.03.03. 14:32:27

@Tromb74: :)

Én az ikeában alakítottam nagyot, mikor egyedül voltam. El lehet képzelni, ha egy csaj oda beszabadul, nem egykönnyen jut ki. Nekem ajtótól ajtóig 5 perc volt, ráadásul nálunk van olyan, hogy asszem 12 árucikk alatt odamész az onki pénztárhoz, lehúzod a kódot, kártyával kifizeted és kész. Imádom, nem kell sorba állni, míg előttem négyen fizetik a komplett szekrénysorokat meg a piactérről összevadászott 20 féle faszságot.
A boltok sötét trükkje meg, hogy időközönként átrendezik a polcokat. Akkor felbaszom az agyam, semmit se találok, ami kéne :)

2011.03.03. 14:33:02

@Tromb74: Nemrég az egyik bíróságon alkalmam volt megfigyelni a tárgyalások kezdetére várakozó ügyvédhordát. Persze öltönyben, divatos, széles szárú szemüvegben mindegyik, fontoskodva magyarázgattak a begyulladt ügyfeleiknek, vagy gondterhelt ábrázattal jártak fel s alá, lázasan telefonálgattak, de még egy ilyen ellenszenves-vetítőgép majomcsordát régen láttam, arról már nem is beszélve, hogy a legtöbbje még azt sem fogja fel, hogy a mostanában divatos, szűk szárú nadrágok, szűkített fazonú ingek kifejezetten rosszul mutatnak a felfordított vödör alkatú, pacalderekú egyedeken... Különösen szép ügyvédszokás, hogy öltöny-cipő-drága karóra játszik, meg 50.000 Ft-os bőrtáska, de a talárt egy ócska reklámszatyorban hordják, onnan rángatják elő...

Bakancs vagy sima félcipő,farmer, póló, bőrdzseki - ennyi elég egy férfinak, a többi szánalmas buziskodás.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.03.03. 14:34:31

hú de amikor az ilyenek kimennek a természetbe akkor van ereszd el a hajam mondjuk piknikezni vagy bográcsozni, a tüzet egészen messziről nézik, ha pattog akkor sikongatnak, a sutábbja rögtön hanyatt esik rá a kormos bográcsra seggel. Akkor vége van az egész napnak. Az öblös, a haverjai csak állnak. Az asszonyok a nejlonotthonkákba körbeugrálják a csinosan felöltözött városi kisasszonyt, még több zsírt, hagymát kennek rá. Az meg akkor már teljesen kikészül. Végül az eszesebbje gyorsan leissza magát és felveszi a háziasszony mackófelsőjét vagy a kisebbik fiúgyerektől kölcsönvett már nem használt fakó pólót.

KürtiT (Tromb74) 2011.03.03. 14:41:25

Másik probléma nálam, hogy grafikus lévén bort a címke esztétikája/tipográfiája alapján, öblítőt pedig a folyadék színárnyalatára hagyatkozva választok.

Ernoke 2011.03.03. 14:45:11

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: érdekes kérdés ez, én mindig vásárlásfóbiás voltam, az első ember, akivel kifejezetten szeretek vásárolgatni, az a pasim. ő annyira élvezi ezt, és olyan jó ízlése van, h rám is átragad.:) ja, én csak lepukkant turkálókban vásárolok, mert nem vagyok hajlandó felesleges dolgokra (öltözködés) sokat áldozni. az ékszer kivétel, arra áldoznék rengeteget, ha lenne miből, de így abból is csak pár doboznyival van.:D

a divatot pedig egyáltalán nem értem. az operánál pl. van egy louis vutton bolt, mindig mikor arra járok, megcsodálom, h mennyire ronda ott minden táska, eszembe nem jutna ilyennel mutatkozni... plusz, amit nem értek, h az ún. divatosan öltözött emberek miért nagyon ízléstelenek sokszor? gondolok itt mondjuk a piszkos barna rusztikus táskához bordó lakkos cipőre (a színek és anyagok összeillése különbenis a mániám), répanadrág férfiaknak (rettenetesen néz ki, senkinek nem áll jól), bokacsizma tuskólábúaknak, stb. a parfümökről nem is beszélve, pasimmal szoktunk azon röhögni, h mérföldekről felismerjük a "gazdagok illatait", mert elválnak a testtől, és mindenkin büdösek...

sminkben pedig egy ismerős kapcsán szembesültem a trendek idétlenségével. gyönyörű aranyos színei vannak, piros szája, pirospozsgás arca, mézszínű a haja. erre azt mondták neki, h zöldes alapozót használjon, mert túl piros az arca, és a száját is mattal kenje, mert az is túl piros. plusz, száműzze a rózsaszínt a ruhatárából (a legjobban áll neki), és inkább öltözzön bézsbe (szörnyen néz ki rajta), nem is tudom, milyen indokok alapján. a divatembereknek nincs szemük?:D

2011.03.03. 14:50:56

@Ernoke: És miért hordanak fekete öltönyhöz barna cipőt (trendi?szép?), alacsony, rövid lábú férfiak-nők csípőnadrágot (ami még jobban összenyomja őket), ami a rögeszmém: szűkített fazonú inget olyan férfiak, akiken lóg a pacal, és sorolhatnánk...

szellőláb 2011.03.03. 14:53:26

@Frengi: Sokkal egyszerűbb lenne a világ, ha a lányok már az első randira joghurt/uborka/iszap pakolással jönnének. Ha így is kell, hosszú távú lesz a kapcsolat. Bár lehet, hogy akkor szakad meg, ha egyszer végre leszedi :-)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 14:53:35

@katarocks:

hát, maga a blog nekem személy szerint nem tetszik. igazából azt, hogy valaki jól betanulja egyes márkák cégtörténetét, marketingjét, meg ilyen hasonló dolgokat, az egy dolog, az csak az egész rendszer egy aprócska része. de mellette ott van, hogy az lvmh manapság már az összes divatházat felvásárolja, az eredeti tervezőket kirugdossa, és a saját nevelésű tervezőket ülteti be (asszem vagy a miuccia prada, vagy a jil sander volt egy nagy bukás az lvmh-nak, úgy egyeztek meg, hogy a tervező ott marad, csinálja a melót, az lvmh meg úgy gondolta, hogy akkor majd a tervező úgy ugrál, ahogy ők fütyülnek. hát a tervező meg nem így gondolta, ott is hagyta a divatházat, csinált másikat. persze az lvmh saját dizájnere befuccsolt, kész csőd volt két kollekció, mire visszaédesgették az eredeti tervezőt, hogy ugyanmár, lécci, csináld már tovább a márkát, mert vásárlók a te cuccaidat akarják. ő meg hát persze visszament, mert tőkeinjekció nélkül nem nagyon ment neki a másik cég, meg hát az lvmh keze messzire elér...

szóval az egy dolog, hogy valaki a marketing szöveget szépen élethűen vissza tudja adni, és tud lelkesedni, meg rajongani a márkákért, csak közben jó lenne megtartani a józan eszet is, hogy a picsába, egy tetves kibaszott alma táskából egy alomnyi afrikai kölyköt be lehetne oltatni, meg olvasni lehetne őket tanítani, és pláne a kínai rabszolgamunkások, akik napi 20 órában ott rohadnak a gép mögött, és varrják ezeket a tetves luxusholmikat (meg mellette a hamisítványt), és hogy ez mennyire rohadtul felháborító, és a hülye, vegyszerekkel teletömött parfümöknek a 10%-a a csomagolás, az alapanyag, az illat kifejlesztése, meg minden, a maradék 90% pedig a marketing és a rizsa, amivel kiszedik a nőkből a pénzt, amivel eladják nekik egy jobb élet, tisztelet, önbizalom, érték, megbecsültség illúzióját.

"az idei kollekciót a tervező a sikeres, szép, ömagukat jól ismerő, de laza hölgyeknek tervezte" - jéé, én ilyen vagyok, gyorsan megveszem a cuccot, hogy igazoljam az önképemet...

és hogy ez mekkora átvágás, mennyire nem etikus, hogy megvesszük tök ismeretlen emberek keze munkáját, akik lehet, hogy kapnak másfél jüant egy hónapra, meg koszt-kvártély, miközben lehet, hogy lenne a szomszédban varrónő, akinek kéne a munka, és szívesen csinálná. és akkor még nem pofáztam a széndioxid kibocsátásról, hogy a világ túlsó feléről ideérjen a cucc.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 14:54:03

@Brother Love: a kollega sem pizsamás jogász? :-)

Az ügyvédi öltözködéssel óvatosnak kell lenni. Ugye egyrészt az elegancia, mert a csóró ügyvédnek nem adnak, azonba na bíró vagy az ügyész túlöltözése halálos vétek. Vidéki bíróságon farmer-barna zakó kombó kell :-)

Sand Lover 2011.03.03. 14:55:43

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: “egy férfi megengedheti magának azt a luxust, hogy ronda legyen, egy nő nem.”
Ezt fura pont tőled lvasni. :)
Szerintem mindenki megengedheti magának ezt a luxust. Vagy senki sem.
Ha tetszetősek akarunk lenni a másik nem szemében, akkor igenis adnunk kell magunkra, mert már nem divat a hónaljszag, a lenőtt haj, a félretaposott cipősarok (pedig de sokat látni ilyet!), a fehér zokni (sportpályán kívül) és még sorolhatnám.
Szerintem férfiak is járjanak kozmetikushoz, mert néha olyan arcbőröket lehet látni, mintha az illető bubópestises lenne. Nyilván van egy ésszerű határ, meg nem kell meghajolni az éppen aktuális divatmarhaságok előtt (pl ffismink) de ha valaki úgy néz ki mint egy neandervölgyi, akkor ne csodálkozzon, ha így is viszonyulnak hozzá.

2011.03.03. 15:00:03

@Brother Love: az öltöny olyan a férfiaknál mint a nőknél a tűsarok, nem tudja mindenki viselni.

Külföldön jobb és kevésbé jobb iskolákban is kötelező viselet az ing+nyakkendő+blézer, nem véletlenül, a gyerek bele nől, megszokja, és mire oda kerül fog tudni öltönyben járni, de az aki a gyerekkorát mackónadrágban élte le, egyetemi éveiben is csak vizsgára vesz fel zakót, azon ügyvéd korában úgy fog állni, mint a Riskán a fehérnemű.

Lehet azt látni, hogy ki az aki tudja viselni.

Azt is hogy a talárt egy munkaruha boltban vette akciósan, vagy a szabója csinálta néki valami jó kis ausztrál gyapjú szövetből.

Van aki nem tud különbséget tenni, nos ezek az ő ügyfeleik, én inkább megfizetem a gyapjú öltönyt.

A férjem az apósa ügyvédi táskájával járt tárgyalni, bizalmat keltő darab volt. Igaz a felöltőjét úgy hordta, mint egy fürdőköpenyt. Az is igaz viszont, hogy az ingei hozzá vannak nőve, képtelen magát jól érezni pólóban, kockás ingben, de még a sötét ingeket sem szereti. A megszokás...

A leselejtezett fehér ingek a Tisza túrán fejezték be a pályafutásukat, a társak cikizték is érte, pedig hát semmi nem olyan praktikus ott, mint egy fehér férfiing, természetesen nyakkendő nélkül.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.03. 15:00:43

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: A Gomorra című könyvben van egy nagyon érdekes és tanulságos rész az olasz divatvilág működéséről.

2011.03.03. 15:01:20

@Professor Pizka: kordzakó, ing, farmer, oszt csókolom. Egyetlen egyszer szóvá tette a bíró, még a tárgyalás elején (nekem ugye jgt.-ként nem jár talár), hogy kirándulni megyek-e, amire megjegyeztem, hogy éppen az ülnökök (munkaügyi) sem az operába készülnek ahogy látom, oszt ennyiben maradtunk..
Leszarom.

Ernoke 2011.03.03. 15:04:48

@Brother Love: rövid, izmos focistalábakkal nehéz jól öltözködni (én már csak tudom:)), és a kényelemért (bokát is fogó cipő vagy csípőnadrág, ami tényleg kényelmes) néha lemond az ember arról, h jól is álljon neki. én azt nem értem, ha valakin látszik, h rohadt sokat törődik az öltözködésével, a végeredmény meg úgy néz ki, mintha egy vak csimpánz válogatta volna össze.

@Morgan LeFay: én férfiakban kifejezetten bukom a kissé leharcolt, "elhanyagolt" típusra (persze rövid haj, rövid körmök és nulla testzsírszázalék mellett).:) a félretaposott cipősarok pedig tényleg nem szép, csak sajnos az embernek nem mindig van arra pénze, h havonta csináltassa a cipőit...

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 15:06:28

@Ernoke:

hmmm... ékszerek. na majd mondok egy oldalt, ahol kapsz árengedményt :) tudod, ékszereket csakis őstermelőtől.

dobj egy e-mailt a selkt.sa kukac dzsímélre.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 15:07:27

@Morgan LeFay: most miért, zsidóban ritka a buzgó domonkosrendi atya :-)
@Brother Love: legalább egy őtönyt felvett vóna! A pesti kamarában van fekete műanyag szatyor paragrafus emblémával, "talárhordó táska" néven jópénzért. Én egy kék tornazsákban hordom.
@Tromb74: a legtöbb bort nem is lehet ízre megkülönböztetni az öblítőtől.És teljesen random módon vannak haccázé jó borok, meg hatezeré rosszak. Legalább a címke nézzen ki jól, helyesen jársz el.

Morgan: Igenigen! Én is már most elkezdtem kialakítani a fazont a fürdőruci szezonra!

(szappan, tusfürdő+sampon, fogkrém, fogkefe, borotvahab, borotva, aftershave, körömvágó olló, dezodor, télen valami testápoló és labello bőrrepedezés ellen. Ez kell, a többi az a puding. Ez most olyan vészmadaras lett.)

2011.03.03. 15:10:44

@Brother Love: azt hittem, hogy ez a stílus csupán az én gyengém, a sport zakó (azt hiszem ezt majd el kell magyaráznom) inggel és egy normális farmerrel, természetesen bőr cipővel, és egy sállal, hát az ilyen pasiktól elolvadok, csak sajnos ezek jó negyvenesek többnyire, és rám már egy futó pillantást sem vesztegetnek.

szellőláb 2011.03.03. 15:11:21

@Frengi: Én is így gondolom.Azonnal látszik, hogy valakinek természetes az öltöny, vagy kényszerből hordja (lehet bármilyen márkájú). Hozhatja úgy a sors, hogy szinte semmi sem drága, de ha fejben nem megy utána a pénzének, akkor marad ugyanaz az egyszerű arc, aki szegény korában is volt (és most itt írhattam volna akár bunkó parasztot is)

2011.03.03. 15:12:58

@Morgan LeFay: Ebben igazat adok neked. Kevés rondább dolog van, mint a 4-5 cm-es nyakszőr vagy szemöldök, ronda, beszakadozott körmök és körömágy, stb.

Öltözködésben nem nagyon válogatok, de effélékkel el tudok napi 20 percet bíbelődni a fürdőszobában - persze azért nem sminkelek. Igaz, ebben az is benne van, hogy még a fejemet is beretválom, utána meg testápolózom, hogy szépen csillogjon... :)))

KOzmikusra nincs szükség, de természetesen a miteszervadászat a tükör előtt játszik, egy-egy szebb, jól fejlett példányt még a kézi nagyítómmal is szoktam tanulmányozni...

Nyilván nincs orr- és fülszőr, hónaljkutya sem. Mellkutyám meg gyárilag nincs...

KürtiT (Tromb74) 2011.03.03. 15:15:52

@Ernoke: a félretaposott cipőt megúszhatja az ember, ha megtanul jáni rendesen.
@Frengi: Az öltönnyel nekem szerencsém van, magasságomból és alkatomból következően jól áll rajtam, max arra kell figyelni, hogy kihúzzam magam. :) Viszont annak aki alulról súrolja a 170 centit, köpcös, rövidnyaku, tömpe lábu akkor sem áll jól ha óvodás kora óta hordja.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 15:16:09

@Morgan LeFay:

fura? pedig ez az egyik legjobb szövegem. még a barátnőm is plagizálta a könyvében, amire nagyon büszke vagyok (sőt, az egyik ékszerész karaktert is én ihlettem, hát kérem, én már múzsa vagyok :D)

ez nem több, mint egy ténymegállapítás, hogy míg egy férfi elengedheti magát a szakmai életben, lehet ronda, kövér, kopasz, nem fogja befolyásolni a fizetését, míg egy nő simán elsikálja magát már az állásinterjún, ha nem fér bele valamelyik karrierista szingli skatulyába, kiskosztüm, törpesarkú, balerinakonty, vagy decens lófarok, diszkrét smink. ja, és persze legyen lehetőleg 60 kiló alatt, különben nincs akarataereje, és nem alkalmas a munkára.

barbie83 2011.03.03. 15:19:24

Ez a fasz blogszerző a felszín alapján vél valamit modorosnak, miközben elfelejti, hogy nem attól modoros valaki, mert sablonszöveget nyomat, hanem azért, mert zavarban van egy bizonyos helyzettől, amiben sablonszövegek hagyják el a száját. lehet ezeket a mondatokat modorosság nélkül is, adekvátan használni. Csak a szerző beleesett a látszat cspdájába, beszippantotta a tükörszfére, ezért keveri a szezont a faszommal.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 15:19:24

@Frengi: Méretre szabott talár? Gyapjúból??? Fekete nejlon talárja van ma már mindenkinek. Nem tudom megmondani mi az ügyvédkénti fellépés igazi titka, főleg azért nem, mert én nem szeretem a legtöbb ügyvéd tempót. De ha már X alkalommal (X>100) voltál bíróságon, akkor egyszerűen attól, hogy szemmel láthatóan megszokásból közlekedsz és nem kérsz elnézést mindenkitől, hogy ott vagy, az emberek utat engednek a folyosón és köszönnek, ehhez nem kell talár.
KEzdem azt hinni, hogy anyukám imperszonálja a karaktered. Számolni sem tudom, hány "járjál sportzakóban kisfiam" támadást vertem már vissza :-)

Sand Lover 2011.03.03. 15:21:11

@Ernoke: “én férfiakban kifejezetten bukom a kissé leharcolt, "elhanyagolt" típusra “
Hát, egészségedre. :) Nekem jobban tetszik, ha egy ffi ad magára, borotválkozik, miegyéb, de nem vagyunk egyformák. :) És pólót hordjon az ing alatt, ne atlétát, és a nadrág alatt ne boxeralsót, ne is Y-frontot, hanem ezt a szexi kis pamut rövidnadrágot. (nem jégeralsó! Persze hidegben miért ne.)
A letaposott sarkat a cipész is tudja kezelni, nem kell új cipőt venni.

szellőláb 2011.03.03. 15:23:38

@Professor Pizka: + öngyújtó az orr- és fülszőrt rapid módon eltüntetni

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 15:27:26

@szellőláb:

ha fingasz egyet, és begyújtod, akkor seggkutya probléma is rapid módon megoldódik.

2011.03.03. 15:30:14

Itt kellene elmondani, hogy a divatnak mint minden másnak meg vannak a saját kifejezései, attól aki erről ír, ezzel foglalkozik elvárható, hogy ezeket ismerje.

Ugye mi az hogy sport szövet, mi az hogy komplé, mi az hogy pömsz, vagy a capri, vagy a legging, hogy mekkora egy kabát ha hétnyolcados, és mekkora ha háromnegyedes. Mi az hogy kuli kabát, mi az hogy parka, vagy csak hogy egy kiskosztüm, vagy magyarul szoba kösztüm.

A barátnőm mondja, hogy vett egy barna kabátot, mikor találkozunk, kiderül, hogy egy dzseki, magyarul lumberjack, de hát ezeknek a mai fiataloknak minden kabát, aminek két ujja van.

Némely férfinak el kell magyarázni, hogy zakóhoz felöltőt kell felvenni, ha nincs inkább menjen pulóverben.(és jó ha tudja hogy mi az hogy felöltő) (Bár a felöltős, pulóveres pasik is gyengéim közé tartoznak). Az úgynevezett autóskabát, hát .... vidékies, hogy finoman fogalmazzak.

Na és a fejfedő: ugye vannak fejkendős, sapkás és kalapos nők. A fejkendősből sosem lesz kalapos, legfeljebb sapkás, a kalapos néha eltérhet a sapka irányába.

Férfiaknál a kavalkád még ennél is nagyobb, kalapot már csak felöltőhöz,zakóhoz csak a régi gengszter filmekben. Vagy nyáron a vászon öltönyhöz, panama kalapot. Ellenben a sapka, na az egy tragédia. Ebben témában a férfiak elképesztő dolgokra képesek

A sapka is fejfedő, tehát ossza a kalap sorsát, bemész valahová, akkor a tökfödőt le, kivéve persze ha zsidó vagy, de akkor van a zsebedben kis dekli, amit előkaphatsz. Más esetben nem megengedhető.

szóval lehetne még ezt ragozni a végtelenségig.

2011.03.03. 15:30:24

@Ernoke: engedelmeddel ezt a zseniális "úgy néz ki, mintha egy vak csimpánz válogatta volna össze" fordulatodat a jövőben én is alkalmazom...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 15:32:12

@Morgan LeFay: eszembe jut az egyik osztálytársnőm anyukája, aki három dolgot akart elkerülni. A férfi aki mellett leéli életét ne legyen: szőke, kövér és János. Gyermekei apja szőke, kövér és János. Az Yfront meg jó és praktikus dolog :-)
@szellőláb: Az orrszőr ellen a csaj szemöldökcsipeszét kell használni, suttyomban, meg ne tudja :-)

Ernoke 2011.03.03. 15:32:56

@Morgan LeFay: nekem csak az öltöny meg a láthatóan divatos öltözködés nem tetszik, amúgy mindegy, mit hord, amíg sovány és szép arcú. a borotváltságot nem viselem (egyáltalán ki találta ki a csupasz hónaljat férfiaknak? rémes, a szőr szexi), a parfümöt se nagyon, mert szeretem az izzadságszagot (ami persze nem mosdatlan görényszagot jelent). ennyit arról, h minden nő ugyanarra bukik.:)
egy új sarok 2.000 ft, szerintem az havi kiadásnak elég sok.

szellőláb 2011.03.03. 15:38:32

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Hát a @Professor Pizka: A harmadik szál után már könnyezett a szemem. És pont bejött, és megkérdezte, miért sírok?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 15:44:21

@Frengi: És halat csak halkéssel. Fiatalember, kérem nyújtsa át a cukortartót.

Sand Lover 2011.03.03. 15:46:30

@Frengi: Pömsz…úgy mint pumps? Trotőrcipő?

lárvalányhaj 2011.03.03. 15:47:07

Na, akkor én is hozzáteszem a magamét. Én olyan családból származom, ahol az emberek jellemzően nagyon sokat adnak a külsejükre, és rengeteget költenek erre. Nőknél kizárólag márkás ruhák, fodrász hetente minimum egyszer, drága sminkcuccok stb.
Számomra ez nem ennyire kulcsfontosságú dolog, és az erre elbaszható pénzem is sokkal kevesebb (=öneltartó vagyok, ahelyett, hogy egy gazdag férjen élősködnék), de azért amennyire a lehetőségeim engedik, odafigyelek a külsőmre. Többnyire olcsó konfekciót veszek, azt is árleszállításkor, igyekszem megtalálni a legjobb ár-érték arányt. Egyedül cipőből szoktam drágát venni (szigorúan tiszta bőrt).
A vásárlással ritkán töltök sok időt, tudom, hogy kb. mi áll jól, a ruháim kb. ugyanolyan stílusúak/színvilágúak, így mindenütt pillanatok alatt kiválasztom a nekem tetszőt, kb. 5 perc, ha nem próbálom föl, és 20 perc, ha föl is próbálom.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 15:48:59

@Frengi:

tyű, még annak idején a nagymamámtól (aki egy mai kortárs divattervezőnek is a nagymamája) kaptam ajándékba egy régi-régi könyvet az öltözködésről és a viseletekről, a francia, és az angol kösztümök közötti különbségekről, meg ilyesmiről... de imádtam.

@szellőláb:
és mit mondtál?

szellőláb 2011.03.03. 15:49:11

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Ha te így tapasztaltad,akkor ezzel nem akarok vitatkozni. Amúgy meg állítólag úriember / úrhölgy nem fingik, hanem elizzadja. (Persze, ha hónaljban jön ki, akkor is segíthet az öngyújtó.)

2011.03.03. 15:56:44

@Ernoke: kérlek szépen, a csupasz hónalj, lehet hogy buzis, stb. de kényelmesebb, higénikusabb viselet. De hát ez is gusztus dolga.
(Desmond Morris antropológus szerint ezen megmaradt szőrzetünk egyfajta szagcsapdaként funkcionált még jó ideig az evolúció során...)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 16:01:13

@lárvalányhaj:

juhhújjj. én meg olyan családból származom, hogy soha senki nem foglalkozott magával, papucs-zokni-cicanaci, széldzseki, gyakorlatilag leszartuk, mi van rajtunk, csak meleg legyen. aztán feljöttem pestre, bekerültem egy rakás etienne aigner pénztárcás, guess watchos, versace jeans-es márkafreak közé egy pénzes elit suliba, és csak csipáztam körbe fél évig, hogy én vagyok a lepukkantabb a bakancs-farmer-póló-pulóver uniformomban. nem mondom, hogy nem néztek teljesen hülye parasztpicsának, akinek kilóg a kapanyél a szájából :D

"hogy néz ez már ki?!?!!"

a legdurvább viszont az volt, hogy nem volt pénzem változtatni a ruhatáramon, és gyakorlatilag senki nem állt velem szóba a hozzám hasonlóan csórókon kívül. és ezt a mai napig látom, hogy ha a szokásos harci szerelésemben megyek valahova, akkor partnernek tekintenek, de ha bakancs-melegítő kombóban megyek valahová, szó szerint kinéznek, átnéznek rajtam, és egy darab szarként kezelnek.

és közben az a vicc, hogy ugyanaz az ember vagyok mindkét szerelésben, sem az nem változik, hogy mi van a fejemben, vagy hogy mi van a pénztárcámban, csak az egyikben be tudnak passzírozni egy megfelelő skatulyába, a másik esetben meg nem.

noirp 2011.03.03. 16:02:34

@Frengi: hehe, én egyszer meggondolatlanul kimentem a lépcsőházba, korpa-joghurt pakolással a képemen (csöngettek)
Azt az arcot... a jelentkező nem tudta eldönteni, sömörös vagy alien-e a kedves lakó :)

Jót röhögtem a poszton, elnyámmogtam a kommenteken, de azért így hétköznap maradnék a farmer+farmering/favágóing+melóscipő összeállításnál.

:)

szellőláb 2011.03.03. 16:03:23

Ezt az öltözködés, megjelenés temetikát a magam módján úgy próbálom helyre tenni, hogy legyen jó velem találkozni. Emberek közé igyekszem mindig ápoltan, normálisan felöltözve menni. Ami ennél fontosabb, hogy alapból nyitottan, nyugodtan kommunikálok. Lentről jövök, ezért nem gond egyszerű emberekkel is szót értenem, alulról súroltam az ún. értelmiségi szintet, ezért időnként ott is elfogadnak. Ha ez nem volna elég, és sakálkodnak velem, alapból megy a kurvaanyázás. Függetlenül attól, hogy éppen nyakkendőt lenget rajtam szél, vagy farmer, poló kombóban kóstolgat valaki.

Sand Lover 2011.03.03. 16:04:01

@Professor Pizka: “Az Yfront meg jó és praktikus dolog :-)“
Bizonyára. Csak olyan, mint a nagymamabugyi lányokon. (vö. bombabugyi: csak egy bomba tudná letépni…:))

escargot 2011.03.03. 16:07:35

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Nyúl, az hogy jött, hogy a nagymama fashionista, az unoka szintén társterület, a köztes generáció meg pont nem? Vagy mindenki pont az ellenkezőjét tette, mint a szülei?

A csomagolás hatalmáról nekem is vannak kedves sztorijaim: amikor a regionális olajmulti vezetőinek leesik, hogy részben a bőrkabátos-farmeres nyikhajon múlik úgy évi százmilliárdjuk sorsa, és akkor már köszönnek, bemutatkoznak. (Mentségemre szolgáljon, otthonról rángattak vissza éjszakai munkavégzésre, egyébként öltönyben járok ott, ahol ez elvárás, ráadásul szeretem is.)

lárvalányhaj 2011.03.03. 16:11:44

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:

Nekem az a tapasztalatom, hogy azt, aki gyengének, alacsony státusúnak néz ki (fiatal, rosszul öltözött, csúnyácska, süt róla az önbizalomhiány stb.), azt hajlamosak semmibe venni, és nagyobb eséllyel is alázzák meg.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.03. 16:13:59

@szellőláb:

hát gondolkoztam rajta, hogy ezt az urbánus legendát ki kéne próbálni, de aztán a mythbusters megoldotta a problémát helyettem.

@escargot:

hát ez egy hosszú, és nem igazán publikus történet. röviden annyi, hogy nem hivatalos nagymama volt.

escargot 2011.03.03. 16:18:26

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: I see. (A nemhivatalos nagyszülők a legjobbak, azt hiszem. Vagy legalább nem vér szerintiek.)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 16:21:01

@Morgan LeFay: na én még a fehérnemű-fétist nem értem. A csöcs az csöcs, melltartótól függetlenül. A jajistenem tundrabugyi-érzéssel, amely a randevúra készületlen leányokkal szokott előfordulni úgy vagyok, hogy nem mindegy ha úgyis le fogod venni?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 16:32:14

@lárvalányhaj: viszont ebből a státuszból lehet a legnagyobb pofonokat kiosztani.
Van egy bizonyos férfitípus, aki a jól bevált régi (nem susogós, az egy másik fajta) melegítőjét az angol királynő kedvéért sem cserélné le. De vigyázni kell, láttam én már autóértékesítőt nagyon pofára esni, amikor a melegítős előszedte a pénztárcáját...

jacks_colon (törölt) 2011.03.03. 16:45:18

@Professor Pizka: éljenek a pénztárcás melegítősök! :D

Sand Lover 2011.03.03. 16:48:39

@Professor Pizka: Ez ízlés kérdése. Van, akinek fontos a csomagolás, van, akinek nem.
Személy szerint szeretem a szép fehérneműt. És eddig nem találkoztam olyan férfival aki ne értékelte volna. :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.03. 16:53:01

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
A tömeg mellett ez a másik ok, amiért soha nem költöznék a fővárosba.

szellőláb 2011.03.03. 16:59:04

@Professor Pizka: Ráadásul bizonyos modellek szárában gumi sincs, így nem szorítja a kezed fejét, már ha érted...(Kb eztírtme Morgannag egy órája, de valahol kering a hálón, vagy moderált egy patás)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 17:14:30

@szellőláb: Csipkemintás Kézhát, a feketeláb indiánok kitartó gimnazista csajozója :-)

szellőláb 2011.03.03. 17:16:17

eztírtme = ezt írtam meg

szellőláb 2011.03.03. 17:27:48

@Professor Pizka: Esetünkben a csipkeminta eleve kizárva, ám a név :-))))
(És a tundrásban mindig egy bundás maókus vackol)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.03. 18:09:11

@Frengi: "Férfiaknál a kavalkád még ennél is nagyobb, kalapot már csak felöltőhöz,zakóhoz csak a régi gengszter filmekben. Vagy nyáron a vászon öltönyhöz, panama kalapot. Ellenben a sapka, na az egy tragédia. Ebben témában a férfiak elképesztő dolgokra képesek" - úúúú a kalap/sapka az tényleg egy nehéz ügy!

Nekem bizonyos genetikai adottságok folytán ez mindig is az öltözködésem Achilles-sarka volt. Először is fázós vagyok, úgyhogy télen tökfödő nélkül nem megyek sehova. Viszont olyan meg nemigen van, ami jól állna. Kalap - akárhogy állítgatom, úgy nézek ki benne, mint egy rabbi (nem mintha bármi bajom lenne a zsidókkal, de akkor is...:). Sísapka - mint egy arab vendégmunkás (az arabokkal sincsen semmi bajom, de...). Bézbólsapka - inkább hagyjuk... Szóval nem könnyű dilemma ez!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.03. 18:11:23

@altoid: pedig a bézból sapka alatt az orrod legalább nem ég meg :-)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.03. 18:22:58

@Professor Pizka: Nyáron csakis panama-kalapot hordok (az az igazi fashion statement)! :)

Alcanis Ivennil 2011.03.03. 18:27:53

Én ennél még modorosabb lehetek, mert le se szarom ezeket a márkákat, ellenben bolondulok az Angelic Prettyért, Innocent Worldért, Mary Magdalene-ért. Csak nem blogolok róla.

szellőláb 2011.03.03. 18:49:36

@altoid: Akkor neked a svejcisapka lehet a megoldás. Az olyan kozmopolita. Variálhatod is: ha félre baszod, barett, ha a villámhárítóra rászerkesztesz egy lyukas kétfillérest, akkor meg valami egészen echte archaikus sámán magyar.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.03. 19:58:07

@szellőláb: sajnos az sem az igazi, de ez a sámán-look ötlet tetszik, lehet hogy kipróbálom! :)

A Tyne folyó déli partja 2011.03.03. 20:07:41

@purga: asszem errefele van Pucci nevű étterem:)

A Tyne folyó déli partja 2011.03.03. 20:18:28

@blackflowerblossom: szerintem alapban őt parodizálták. a múltkor volt vele egy interjú a velveten, süt róla az ostobaság.

2011.03.03. 20:24:29

@altoid: Én a kalapos mamák közé tartozom, ezt itt pénteken szereztem be Münchenben, míg a vonatra vártam - tegnap szaladt, máma kalap - nekem valahogy kalapos fejem van, pedig a nagymamák még fejkendősek voltak, anyám sapkás, csak én urizáltam kalapban mindig. Fázik a fejem, nyáron meg süti a nap az orrom. (a frizurám meg soha nincs rendben).

Magyarország nem nagyon kalapos ország, nem hordják, és nem is lehet szép kalapokat kapni, és kevés nő hord rendes kalapot. Férfiak pedig szinte csak 70 felett, eltekintve attól az egy-két a bolondtól aki Ady Endre féle széles karimájú puha kalapban nyomja, vagy ami még borzasztóbb a texasi cowboy kalap.

2011.03.03. 20:36:33

@altoid: Lehetőségként még ott van a Lenin sapka, vagy a svájcer, bár az egy kicsit Szalacsi külsőt kölcsönöz.

Kár hogy a Surda kalap már nem menő, mert az nagyon jó kis fazon volt, és mindenkinek jól állt.

A mübőr kalap trabantal viselve egy külön kategória.

Rajztanároknak kötelező barett, kis bajusszal.

A bézból sapkát inkább hagyjuk, viszont a fekete kötött sapka éjszakai betöréshez nagyon praktikus, és a legtöbb embernek nappalra is jól áll.

Nagyapám hordott olyan sildes sapkát, ami manapság a legtöbb repp énekes, apámnak viszont egy félbevágott tojásra emlékeztető sapkája volt, amit ma napság újra látok az utcán fiatalokon.

Nem lehet ebben újat kitalálni.

Cilinder csak tarokk partin, kemény kalapot utoljára a Müszis pasin láttam, de azt nem kellett komolyan venni.

A Tyne folyó déli partja 2011.03.03. 20:46:56

@Frengi: bizony, én most jöttem rá, hogy egyedül sokkal jobb vásárolni. (ok, néha nem árt, ha valaki látja rajtad,). miután a napokban órákat mászkáltam egy ismerőssel mindenféle boltokban, rájöttem, hogy egyedül jobban tudok nézegetni.

várakozás: én az exre vártam néhány órát, míg felpróbálta a cipőbolt összes cipőjét. ő rám soha nem várt, mivel ha vele voltam, nem mentem magamnak ruhát venni:P
az árat se kell(ene) titkolnom, a turkálókban nem adják túl drágán, de normál boltban se veszek meg nagyon drágát.

A Tyne folyó déli partja 2011.03.03. 20:59:04

@Tromb74: na ez az. engem se érdekel különösebben az öltözködés (pedig nőből vagyok), viszont pl. a munkahelyemre muszáj öltözni. meg ugye, mennek is tönkre ruhák (ez a halálom, utálok kidobni dolgokat, addig halogatom így a ruhavásárlást is, míg muszáj lesz. na de pont emiatt akkor nem találok megfelelőt, amikor kéne, ugye.).
a turkálókkal pont ez a bajom, (leszámítva azt, hogy gyerekkoromban, meg még fiatal felnőttként is csak használt ruhám volt, és néha rámjön, hogy most már, saját keresetből legyen már pár vadonatúj cucc is), szóval, hogy ott ki kell fogni. arra viszont nincs se időm, se kedvem, hogy végigmásszam és turkálgassam őket, hátha találok valamit.

A Tyne folyó déli partja 2011.03.03. 21:09:29

@Frengi: nana, ezzel a belenővel vitatkoznék. itt is már ötéves koruktól kezdve egyenruha van, a suli végéig, aztán szinte az összes munkahelyen. ezért, amikor nem egyenruhában kell megjelenniük,valami borzalmasan tudnak felöltözni.

Ayesha (törölt) 2011.03.03. 21:13:08

Ismeri valaki Hegedűs Dezsőt? Na ő Da Pucci farmert hordott...

A Tyne folyó déli partja 2011.03.03. 21:21:43

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: leginkább nálunk is leszarták, kivéve a keresztanyámat. de ő se márkás cuccokat hordott sose (naná, a mama, az ő anyukája nagyon-nagyon ügyes volt, megvarrt mindent, plusz még ő - a keresztanyám kötögetett magának dolgokat.)
keresztanyám viszont folyton azzal volt elfoglalva, hogy na, és mit veszel fel (garzonlakásban üldögélős házibulira, Bakony 50-re), valamint, hogy jaj, van egy gyűrődés a ruhádon, majd én gyorsan kivasalom. (igen, leültem a buszon, megint ott volt).

A Tyne folyó déli partja 2011.03.03. 21:31:23

@Professor Pizka: speciel engem hazaküldenének a munkahelyről, ha melegítőben mennék. meg akkor is, ha farmerben. vagy bármi, nem konzervatív ruhában (ezeknek a farmer sátántól való. nem konzervatív angolok, ja tényleg...).

viszont az szokott tetszeni, mikor pl. a volt lakótárs előadja,hogy én miért hordok melegítőnadrág-póló-papucs kombinációt ITTHONRA. mert ő ismert egy öregurat, aki otthonra is öltönyt vett,és hát így én nagyon proli vagyok...

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2011.03.03. 22:48:01

A turkálók faszán függőséget tudnak okozni, van ilyen lány ismerősöm.
Hosszú percekig törtem a fejem, hogy hogy a viharba lehet gázt kiizzadni, de feladtam.:)
A divat világa nagyon érdekes, és ha jó helyre harcolja magát az ember, sok pénzt hozhat a konyhára. De ott tényleg véres küzdelem van, nagyon dulván.

eastern sugar 2011.03.04. 00:30:16

azért ez a tiffany kicsit olyan, mint a bthebest, csak komoly. néha, ha az andrássy úton elmegyek egy-két ilyen überdrága dizájner bolt előtt, meg tudok döbbenni az ízléstelenségen, mondjuk szerintem a legjobb példa erre a roberto cavalli üzlet. olyan csiricsáré fosadékok vannak százezrekért, amit ha a kínain látsz meg, elhányod mgad. de néha csak az ilyen cosmo meg joy típusú újságokban is olyan cuccokat kínálgatnak muszáj-idén-beszerezned-mert-nem-leszel-ember-bazmeg szöveggel, amit szerintem az utcára felvenni emberiségellenes bűntett. mondjuk egy pelerin - azt mi a tökömnek találták ki - akkor is röhejes, ha gisele bündchen valaki. és közben egy egyszerű fazont nem lehet kapni sehol - múlt hónapban vagy húsz boltot jártam végig a westendben, mire találtam egy halálosan egyszerű farmer miniszoknyát. a másik nagy vágyam pedig egy szintén halálosan egyszerű, piros miniszoknya volt, évekig nem találtam, most először. amúgy kifejezetten szeretek öltözködni, - meg általában csak szoknyában és magas sarkúban járok a borzalmas munkavédelmi nadrág és acélbakancs civilben való kompenzálása érdekében - de vásárolni rohadtul azt nem, jó lenne, ha csak úgy ott teremne egy csomó cucc szekrényemben :), és ezt a márkahisztériát sem értettem soha. ha valamire rá van írva valami, de attól még minden ép ember látja, hogy nevetséges, annak hogy tudnak ennyien bedőlni?

2011.03.04. 07:55:25

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): én azóta utálom a turkálókat, amióta tudom és látom, hogy honnan kerül oda a sok cucc.
A betegeim szekrénye telis tele van márkás, és nagyon jó minőségű cuccokkal, a 80 évesek is farmert hordanak,de a legdrágábbat, amit kapni lehet, meg a sok gyapjú szövet blézer, hernyó selyem blúz.
Ha meghal a mama, akkor visszük szépen a holmit a kontainerbe, vagy ha jön a Kleiderspende, csomagoljuk zsákokba.

Azóta nem tudok úgy ránézni ezekre a holmikra, hogy ne látnám mögötte a demens, inkontinens mamát, aki már évek óta üldögél a fotelben egy joggig anzugban.
Engem még a turkáló szaga is ezekre a lakásokra emlékeztet, pedig azelőtt és is nagy turkálós macska voltam.

Bár legutóbb Bad Honeffben vettem egy irhabundát egy Seconhandshopban - annak nincs meg az a turkálós szaga - mentségemre legyen mondva, hogy hirtelen jött a hideg, és a 22€-ért másutt legfeljebb egy pulóvert tudtam volna venni.

Ernoke 2011.03.04. 08:57:48

@Brother Love: engedélyezem, a jogdíjról majd megállapodunk.:)
szagcsapda - engem az orrom vezérel a világban, mindent megszimatolok a cd-től a macskáig. és nekem a "szőrös szag" jobban tetszik, mint a szőrtelen, az képes kiadni férfiakon azt a jó kis fenyőerdő-zöldségsaláta keverék szagot.

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: köszi:)

@lárvalányhaj: én is kb. így öltözködöm a cipő kivételével, mert abból is olcsót veszek, a reggeli max. 5 perc is stimmel (mert ált. körömlakkhoz öltözöm, aszerint mosok, h éppen melyik szín kell, és akkor nem kell válogatni). csak én sajnos hiába veszek fel bármit, valahogy mindig ziláltnak tűnök. hol a kesztyűm van kilyukadva, hol a cipőm koszos, hol a pólóm csálé. ezért is szeretem a nyarat - egy miniruhán és egy magassarkún sok slamposság nem lehet, ezekben mindig jól nézek ki.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.04. 11:48:16

@eastern sugar:

roberto cavallit gyűlölöm. az egy virtuális környezetszennyezés. a falnak megyek attól, hogy egy nyavalyás leopárdmintás valamit nem lehet leopárdmintában megcsinálni, hanem annak mindenáron vagy pink, vagy türkiz alapú leopármintásnak kell lennie, vagy ha leopárdszínű a leopárdminta, akkor belebaszdosnak mindenféle csipkebetéteket, vagy rózsamintákat. aztán az ember úgy néz ki, mint az egyszeri proligyerek, aki a kínairól beszerezte a fake ed hardyt, hozzá egy kristályokkal kirakott farmert, és egy aranyszínű hímzéses edzőcipőt.

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

ebben még az a vicc, hogy otthon meg azért néznek ki mindenhonnan, mert hogy olyan pestiesen nézek ki, minek nekem szövetnadrág, a farmer már ne is elég jó?

@Frengi:

hát én tisztában vagyok azzal, hogy honnan jön a cucc, és hogy valószínűleg egy néni hordta korábban, de valahogy nem tud érdekelni, amikor látok egy világos tavaszi kabátot, és hozzá egy pasminát, és meg tudom venni négyszáz-ötszáz forintért.

Ernoke 2011.03.04. 12:25:27

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: megnéztem ezt az embert, és azt kell h mondjam, nekem tetszik. imádom a giccset (képekben, dizájnban is, amúgy tisztában vagyok vele, h rossz ízlésem van:D), az is tetszeni szokott, ahogy a cigány csajok öltözködnek. ha nem lenne színtelen apáca kinézetem, hordanék is ilyesmit, de sajnos nem áll jól. én inkább az ilyen louis vuitton-féléket nem bírom, egy egyszerű vonalú ronda barna táskában semmit nem bírok felfedezni, amiért annak nekem tetszenie kéne.

olajbogyóka · http://psychogirl.blog.hu 2011.03.04. 12:51:30

modoros gasztro-blogger volt már? megérne egy posztot :)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.04. 13:43:08

@Ernoke:
jé, és valóban egész visszafogott göncöket csinál mostanában. az a kivizöld-tengerkék cucc egészen bejövős... hmm... lehet, hogy kéne venni egy pár méter vásznat hétvégére, és összebaszni festékkel a fürdőszobát? úgyis kéne új ágynemű, azt meg csak mérni kell, meg egyenesen varrni, nem túl nagy kihívás.

escargot 2011.03.04. 18:14:52

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Fene tudja, ő is, valamint a D&G, a Guess, és a fél Andrássy út leginkább ukránkurva-designban utazik. Az Emporio Armani emlékeim szerint inkább vegyesfelvágott, ott a férfiak számára vannak nagyjából vállalhatatlan darabok. (Viszont legalább konzi pasi-lookhoz van Zegna és még egy pár hely.)

A Tyne folyó déli partja 2011.03.04. 19:21:16

@Frengi: hát engem ez nem hat meg, hogy honnan jön, viszont egyre gyakrabban jártam úgy, hogy na, benézek a turkálóba, hátha találok valamit, és az égvilágon semmi érdemleges nincs. olyat meg nem veszek meg, amiről lerí, hogy használt, mert azt nem éri meg. viszont az utóbbi időben egyáltalán nem találtam semmit, úgyhogy le is szoktam róluk, eléggé.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.03.04. 21:13:03

@escargot:

hát, gondolom, azért, hogy látszódjék, hogy egy pólóra elköltöttek százezer forintot.

a bódy sylvyn röhögtem régen baromi sokat, még az első pléhboj megjelenése után, meg a big bradás fellépésekor, volt egy j'adore dior pólója, amit gondolom valami parfümhöz kapott promóajándéknak, és állandóan az volt rajta, abban fényképeztette magát, hogy neki ilyen is van. aztán volt valami szutyokkurva válogatás egy ötcsillagosban, ahol éppen volt szerencsétlenségem dolgozni, és a válogatásra is abban a pólóban jött el :) mondjuk az még a kedves ferenc előtti időkben volt, gondolom, drága kincs volt az a saját pénzen vett dior póló...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.04. 21:56:08

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Aztán az is ciki ám, hogyha egy luxusmárka annyira divatba jön, hogy elveszti az exkluzivitását. A Louis Vuittonnak komoly fejfájást okozott egy időben, hogy Japánban a legprolibb iskoláslányok is LV táskával lófrálnak (suliegyenruhában!). Be is vezették, hogy egy ember egy évben max. hány táskát vehet náluk.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.04. 22:08:54

@altoid: most látom, hogy ez benne volt a posztban, úgyhogy nem szóltam.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.06.21. 19:07:22

muhahaharöffröffröff...

a tudatalatti hatalma!.... csodás!!!!

azt hittem, nincs a.priori márka, csak úgy kitaláltam.

az a.testinoról ezt asszociáltam először. de van... most találtam meg egy kilencvennégyszeptemberi vouge-ban (áhh párdón, rouge-ban)...

az escada egyik divízióját apriorinak hívták :)
süti beállítások módosítása