A modoros nők

2008/12/03. - írta: Nyelvész Józsi

Jégcsákány! :-)

A napokban Józsi több üzenetet kapott Tibitől, nagyjából ilyeneket: "Mikor várhatók szösszenetek Tőled, aranytollú cimborám?"
Urambátyám manírnak egy öreg harcostól még Józsi komátok sem tud ellenállni, ezért két nyelvészeti terepmunka között felütötte jegyzeteit, és átnézte, mit osztana meg társadalomkutatási munkásságából. Remek apropóval szolgált Szándor kommentje is, na meg Tibi alaposan ismeri Józsi manírozott hölgyeményekkel teli múltját... Mindkettőnk számára világossá vált, mi lesz írásaim témája az elkövetkező hetekben. Egyelőre arra kérek mindenkit, olvassa át az alábbi listát, de tartsa észben: lesz még folytatás. Ez az első verziója személyes összeállításomnak arról, mikor kell egy nőt "végighallgatni, sarkon fordulni, elmenni. Jó messzire."
Komment nem fontos, csak ha nagyon akartok valamit hozzátenni. Kösz. :D

  • A (szerkesztőségünk számára) szimbolikus jelentőségű "pasi" szót mesterkélten finom hangsúllyal, röviden, de mintegy ámodozva vagy éppen hosszan, affektálva ejti ki.
  • "Mindene a színház".
  • A "párjával" vagy a "szerelmével" lakik közös "kuckójukban". Szépen élnek, mint a "galambok".
  • Péntek délután "lép a Mangóba, aztán a csajokkal beugrik egy melanzsra és kroászonra, a hétvégén meg Csacsacsa lesz a program!"
  • Írásban erősen eltúlzott szmájli-használat. Pluszpont az MSN vagy Yahoo chat összes szmájlijának szövegkörnyezetben történő használata.
  • Minden este szinte kényszeresen "kimozdul" otthonról, barátokkal kávézókban és "beszélgetős helyeken" találkozik. Nem szeret "uncsizni".
  • Hétvégéi átlagban három héttel előre el vannak tervezve ("betervezve", illetve "elígérve").
  • Szereti a káféláttét, lattemakkiátót és hasonló italokat.
  • A francia és olasz kultúrára felnéz, ugyanakkor fanyalog kelet-európaiságunktól. Bónuszpont jár a Francia- vagy Olaszországba költözni akarásért, annak társaságban való gyakori felemlegetéséért.
  • Bármikor élete folyamán volt francia barátja, és erre nagyon-nagyon büszke.
  • Állítja, hogy volt távkapcsolata Vancouverben, Washingtonban, Párizsban és / vagy Firenzében (nem volt)
  • Biztos benne és komolyan veszi, hogy valamelyik Szex és New York szereplő karaktere hasonlít rá.

 

Józsit szorongatják munkahelyén a határidők, de jövő héten folytatjuk még több női modorossággal.

Egy kalappal, legjobbakat addig is!

Címkék: nők szabadidő
131 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azallamenvagyok 2008.12.03. 17:48:25

"kineziológushoz járok"

azallamenvagyok 2008.12.03. 17:49:11

amúgy igaz, a felsoroltakat messzire kell kerülni

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.12.03. 17:52:47

Pár dolgot nem értek, de csak mert modoros csaj vagyok, és vállalom (a kineziológust, meg a habos kakaót... - szerintem mindkettő a tűrhető kategóriába tartozik, nem úgy, mint Coelho)

Dr. Panasz Muki 2008.12.03. 17:55:14

Jaj igen. Hányszor volt, hogy panaszkodtam, rendetlen a gyerek, kevés ideig most fogat, stb - menjek kineziológushoz! Bazz!!!
Valamint a WC fedél kényszeres lehajtatása, mert a fingsuli szerint ott kimegy a csí....áááááááááááá!

RoFä 2008.12.03. 17:56:03

azallamenvagyok 2008.12.03. 17:48:25

Ilyet ismerek, aki kineziológushoz jár, és nagyon jó arc egyébként.

De attól még fikázom miatta néha :D

cibetmacska 2008.12.03. 18:07:08

Volti egyetemi barinőm/barátosném egyszer nagy titokzatosan a bal gyűrűsujjára mutatott, és negédes, nyávogó hangon ezt mondta: "amikor legközelebb találkozunk, már lesz itt valami!"
Vagyis eljegyzése lesz a közeljövőben.
Jaj, de azzal a hanghordozással....

Iron 2008.12.03. 18:08:13

mi a faszom az a kineziológus?

jó tudom, "gugli a barátod" :)

Virgogirl · http://csecsebecse.blog.hu/ 2008.12.03. 18:09:04

cibetmacska, ááááá.... És persze "egy normális esküvőt nem lehet csak úgy összecsapni, ahhoz legalább egy év kell"

Iron 2008.12.03. 18:09:21

"wiki a barátnőd"
:P

madz 2008.12.03. 18:16:14

nemtom. a "barátom" 30 felett már kicsit pánikszagú.

amúgy a csillagjegyekkel való állandó előhozakodás mint tünet? "én olyan őrült csaj vagyok, egy igazi vízöntő! a kedvesem meg ikrek, ezért jól passzolunk, csak neki az aszcendense kos"

Patkany 2008.12.03. 18:18:55

Az MSN-en mindenféle viccesnek gondolt képecskéket használ szöveg helyett.
Ez egyszerre teszi a mondanivalóját arivá, modorossá, és olvashatatlanná

standupc · http://standupc.blog.hu 2008.12.03. 18:19:49

De tényleg, a partnerre milyen szóval lehet hivatkozni? Valóban nem mindig olyan közegben van az ember, ahol név szerint ismerik az illetőt. Hímem? Vagy mi a megfelelő szó rá?
Mert a "pasim, csávóm" stb 15 év felett már.... háááááát :)

cato fong 2008.12.03. 18:27:11

egyet kell értsek azokkal, akik szerint a posztban és a hozzászólásokban felsoroltak közül nem mind "modoros" , némelyik tényleg negédes, mások pedig nálam inkább az affektált, a "kékharisnya", az ADHT (aranyos, de hát tudod), a hülye picsa (nem összekeverendő az "ostobenkó kurvával", az megint más eset), stb. kategóriába esnek. vannak olyanok is, akik súlyos szerepzavarból, rosszul értelmezett jófejségből adják az übernaívat.
a "pasi" ("olasz pasikkal", brrrrrrrr) szótól, a sokat sejtető hárompontozástól és társaiktól behányok. tűzzel-vassal kell küzdeni ellenük.
a szex és new yorkhoz pedig csak ennyit:
www.sarahjessicaparkerlookslikeahorse.com/
no persze lehet, hogy egy földhözragadt büdös paraszt vagyok és ezért bosszantanak a fentiek.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2008.12.03. 18:29:39

kineziológus - valami kinetikus fasz-ság. Mozgásszervi megmondó.
Én utálom az összes fent említett gennyes nööi szöveget kismucik.
Mucikáim, kismucik. A Ricsi állati jókepü pasas.

Metz 2008.12.03. 18:33:31

"na pááá", "csocsika", "telcsi", "olaszba", "ari", "talizzunk"

kisekegyed és társai, asztrológia - és meg is magyarázza hogy az mind igaz, a divat az fontos, mézzük meg a csáááárli angyalait mert kiváncsi vagyok a csajóóóókra

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2008.12.03. 18:40:59

Stál Judit pont ilyen gennyes közhelybánya. Szemforgatva nyalakodik a különféle csemegék közt válogatva és búg mint egy dög.

_tx_ 2008.12.03. 18:42:39

Nem értem mi a baj a trendi jópofa csajokkal, akik a párjukkal esténként aukcióra járnak :)

N.B. az asztrológia, kineziológia és tsi nem hibáztathatóak azért, hogy egy olyan szubkultúra (szubkultúrálatlanság :) is felkapta őket, amelyik lóf..t sem ért az analógiás gondolkodásból, csak afféle divat-ezoterikus...

bigthereal 2008.12.03. 18:43:53


a "pasi" meg a "párom" engem is nagyon idegesít... a kedvesem is, bár azt kezdem megszokni:)

tényleg nehéz a csajoknak kifejezni a hímnemű társ fogalmát, talán az "emberem"?

fiúknak könnyebb: barátnő és kész

phranxinatra 2008.12.03. 18:49:27

Egyetértek 86c-vel, nekem is a "kedvesem"-től lesz libabőrös a zacsim. Biztos az sem véletlen, hogy például az a srác hívja kedvesemnek zsákmányát, aki az üzenőfalon "jó reggelt, iwiw népe!" felkiáltással kezdi permanens névnapi (nevesnapos) köszöntéseit.

Ron Vibbentrop 2008.12.03. 18:51:50

Még az egyetemen volt egy ilyen barátnőm (több paraméter illik rá).

Roppant büszke volt arra, hogy a belgiumi ösztöndíja során sikerült összejönnie egy francia-belga fazonnal, tipikus név: Jean-Sébastien stb. stb. A csaj azt gondolta róla, ő volt "az Igazi" az életében. Csak sajnos, a távolság... Nem lehetett realitása a kapcsolatnak...

Mit gondoltok, milyen dumával vette le a lábáról a pasiiii? (Valami faipari üzemben volt vezető vagy tulajdonos.) Mélyen jellemző:

"A fa olyan, mint a nő."

phranxinatra 2008.12.03. 18:53:07

Mit kell annyit finomkodni? Csajom és faszim, azt' jónapot.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2008.12.03. 19:02:53

Na ja ezektől menekülni!

Nagyon kemény még a "figgyúúúú" és közben megpróbál kedves lenni.
pincér voltam 10 évig, imádtam őket :DDDD
"kérek egy cézárt, meg egy lájt kólát" (mondjuk én is lightot iszok, de nem azért mert fogyni akarok)
3 órát képes ülni 1 kávénak csúfolt tejes löttyel!
azért láttam olyat is, hogy mivel "trendi" volt egy hely, szerintük, ami mellesleg húsairól híres, na nem a puffasztott tápos csirkéjéről eljötek cirka 20-an és nagyrészük csak egy leveskét, vagy egy salit evett, nem volt gáz (az volt) csak foglaltk a helyet a fizető vendégek elől!!!
na ennyi legyen elég! :-)

phranxinatra 2008.12.03. 19:04:49

Nem tartozik szorosan a bejegyzéshez, de nekem annyira tetszett, gondoltam megosztom a mindenkivel :) Az iwiwen találtam:

Kevés a hely, de megpróbálom leírni. Magamról... Egy nagydarab, sokszor jókedvű srác vagyok. Xxxxxxi gyökerekkel rendelkezem, mostanában viszont Budapesten tanulok, és a hét nagyobb részében itt is lakom. Egész pontosan a Schönherz kollégium xxx-ös szobájában. Igyekszem tanulni, de ez nem mindig sikerül... Mikoron visszatérhetek hazámba, hétvégente, otthon vár reám bűbűjos barátnőm, akit immáron több mint egy éve jobban szeretek mint magamat (ez nagy szó, elég egoista szoktam lenni).

A srác a bringájának is csinált egy adatlapot; a kerékpár így mutatkozik be:

2006-ban születtem valahol egy gyárban egy egyedi kódszám alapján. Többek között elengedhetetlen kiegészítőket kaptam és bezártak egy sötét raktárba, ahonnan egy messziről rendelő ember megbízásából kihívott a Szinyei bácsi és összerakott. Nagyon boldog voltam hogy gazdámhoz kerülhettem, aki szeretettel halmozott el, törődött velem, használt és a legjobb viaszokkal kente hi-ten acél vázam. Lakkréteg alatti matricáimnak jót tevően simogatott esős időben, mert nem mehettünk el egy újabb megerőltető túrúra. Egyszer nagyon berágtam rá, mikor másfél hét alatt 3 gumit koptatott el rajtam. Azóta nem sokszor használ engem, lehet csak azért mert az átleghőmérséklet 10 celsius fok alá esett? Nem tudom, de gazdám jól bánik velem és ő amúgy nem tudathasadásos egyén.

Iron 2008.12.03. 19:08:26

madz 2008.12.03. 18:16:14
standupc · standupc.blog.hu 2008.12.03. 18:19:49

kösz, hogy eszembe juttattátok :P

kevés dolog van ami jobban kiveri nálam a biztosítékot, mint hogy hány év felett/alatt mi gáz/ciki/'pánikszagú' stb.

"hamisítatlan" "pesti versenyszférában dolgozom"-pipálgató életmód hangulatom lesz tőle :P

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2008.12.03. 19:15:27

Frissítettem egy mondatot a kommentek alapján, a habos kakaó tényleg nem kapja meg olyan könnyen a modorpecsétet. :D

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2008.12.03. 19:21:21

Ron Vibbentrop 2008.12.03. 18:51:50

Hány ilyet látott a szerkesztőségünk, tesó! A francia vagy olasz anyanyelvű és "mediterrán pasikért" rajongani a női modorosság egyik alappillére.

átmeneti kommentelő 2008.12.03. 19:28:44

Ha a modoros nő felnő a feladathoz, szervezni kezdi az eskit, bérel pl. menyaruhát. Majd később, belevágnak a babaprojektbe. A pocaklakó megfogan, majd megszületik a bébi(béby, bébyke, egyéb keresztnévszerűségekről nem beszélve). Majd a gyerek véletlen se szopik, hanem az életet adó forrásra cuppan, esetleg cicizik, de lehet végül tápit kap. Később emberi ételt is kajcsizik.

2008.12.03. 19:34:06

a "pasi", "párom" és "kedvesem" szerintem is szörnyű. minthogy azonban nincs jobb, mindenki ezt használnja. ha tetszik, ha nem.
van még az "állandó jellegű tettestárs" de az túl hosszú, az "ember"-t sokan nem értik, a "barát" egész mást jelent, az "élettárs" meg pejoratív.
lécci találjatok ki valami jót, ami nem negédes, rövid és kifejezi a dolog lényegét.

Steve the Great 2008.12.03. 19:37:26

Írtam már valamelyik poszthoz, hogy én egyre jobban megbékélek a "párom"-mal (persze ezt is lehet csöpögősen használni), mivel egészen jól leírja a dolgot.

Werwolf 2008.12.03. 19:51:47

nehany, ami kikeszit:
- Boldog nevnapot az .....-oknak! - pl iwiwen
- Prosecco-t inni
- Prosecco-t dobozbol inni
- nunim
- mackoka
- telcsizzel
- 2 honap külföld utan eljatszani, hogy neha keresem a szavakat
- 2 honap külföld utan neha egyszerü szavakat idegenekkel potolni, mintha veletlen lett volna
- 2 honap külföld utan leszolni "a magyarokat", mint "ök"
- "elegem van a magyar pasikbol" - közben Chemnitzben betegapolo 1100 euroert, vagy Frankfutban recepcios
- malnas nyali a neszeszerben
- tök cuki pasi - rendszerint valami ketes egzisztenciaju felallatra
- eselyegyenlösegröl pofazni spiccesen
- "aaaa, te ezt ugysem erted"
- gyereknevek: Kevin, Krisztof, stb
- szar piat, hozza nem illö poharbol eltartott kisujjal fogni
- draga, de edes bort rendelni es szakerteni
- 80 ezret keresni, de buszra elvböl fel nem szallni
- "en mar nem iszom magyart bort, mert szar" felkialtassal 400 forintos külföldi bort venni

Steve the Great 2008.12.03. 20:07:50

@Werwolf
- 2 honap külföld utan eljatszani, hogy neha keresem a szavakat
- 2 honap külföld utan neha egyszerü szavakat idegenekkel potolni, mintha veletlen lett volna
- 2 honap külföld utan leszolni "a magyarokat", mint "ök"
- "elegem van a magyar pasikbol" - közben Chemnitzben betegapolo 1100 euroert, vagy Frankfutban recepcios
- "aaaa, te ezt ugysem erted"

No... lennének közös ismerőseink? :)

Ez nem modorosság, de erősen megfogott: Ma bejön a csaj az irodába és megkérdi: "A kabimat lerakhatom ide?" Ez minden általam ismert becézgetésen túltett...

Kemény még (pl. az iwiw mit csinálok szabadidőmben rovatában): "Buli, természetesen a legjobbakkal" (vagy: "Legjobbakkal")

Werwolf 2008.12.03. 20:27:22

Steve the Great,

persze, ez nem modorossag, csak siman faszfejseg.:)) Es oly gyakori, hogy meg közös ismerösök nelkül is csakugy visszhangzik...

"Kabim" aranyos, gumizsuzsik beszelnek igy.

pixelatedbear 2008.12.03. 20:36:30

Steve és Werwolf:

asszem itt majdnem mindannyiunknak vannak közös ismerőseink, heh.

A habos kakaót meg a kineziológiát én is védeném. Sőt, a lattét is, sztem ez utóbbi csak azért idegesítő, mert viszonylag újak az itthoni köztudatban -tegye fel a kezét az, aki öt-hat éve hallott már itthon macchiatóról meg mochaccinóról meg a faszom tudja mik vannak még- és mint a legtöbb újdonság, ezek is egyből közimádatnak örvendenek. Sztem ha tíz-tizenöt éve létezett volna ez a blog, sokan a mobiltelefont is idesorolták volna (bunkofon-maroktelefon, anyone?)

Ellenben a Sex and the Citynél nem utálok jobban semmit az itt felsoroltak közül.

Steve the Great 2008.12.03. 20:39:11

'má a nem modorost a "kabim"-ra értettem...

RoFä 2008.12.03. 20:40:17

Nagyon kemények vagytok :) Minden hozzászólás egy péklapát iránysugarú aha-élmény.

Mondjuk itt már (ahogy valaki megfogalmazta, de ismétlés a tudás anyja, kéremszépenalássankiskezicsókolom) keveredik a véres körömmel felkapaszkodott multirabszolga, a két gránitlap között szárba szökkent 2.2-es verziójú plázabitch, és a naiv parasztleány, már bocsánat a nem PC, érdes fogalmazásért.

De azért mindent bele! Látszik hogy különbözünk: a nők MÁSKÉPP modorosak.

Werwolf 2008.12.03. 20:41:26

modorssag helyett ezekre lehet, hogy a gizdasag, meg a prosztosag helyenvalobb...

RoFä 2008.12.03. 20:44:58

"en mar nem iszom magyart bort, mert szar" felkialtassal 400 forintos külföldi bort venni "

Ezért én legszívesebben belefojtanám egy kád rövidnyakasüveges Chateau de Comprimé-be. Ha férfi, akkor is.

"draga, de edes bort rendelni es szakerteni": Ha tokaji / egyéb de KSZ, akkor mehet, ha nem az, és édes és drága, akkor amúgy is át van baszva....szakértés bizonyos keretek között esetleg, de modorosság elkerülése végett érdemes elszakadni a szokásos szomölié-szókincstől, és próbálni eredetinek lenni. Például azt mondani, hogy a savai leharapták a fejem, de a tanninok begyógyították a sebet...az ér? :D

RoFä 2008.12.03. 20:48:21

Werwolf: a prosztó szerintem a (kamu) rokikártyával a járdára a faltól 40 centire parkoló papucsállatka (Alekotól Zastaváig, BMWtől Zondáig, nem érdekel).

A gizda sem...nálam... Az idézett tömegpusztító cselekedetek közös vonása inkább az, hogy hülye/buta/tájékozatlan/csökött vagyok, de modernnek/trendinek/okosnak/mélyérzésűnek szeretnék látszani, és még édinek és cukinak is, bocs, léptem, nem mondom meg hova, mert NAGYON keményen modoros dolog :D

pixelatedbear 2008.12.03. 20:48:28

uhh, ez a véres körömmel felkapaszkodott multirabszolga odabaszott.

Ezek szokták -szürkebarna poliesztercuccokba öltözve- megdöbbentő részletességgel mesélni, hogy micsoda bonyesz is a feladatuk és hogy őnáluk mennyi Rumli meg Meeting van -tulajdonképpen egyszerre sajnáltatja is magát veled, hogy ő milyen kizsákmányolt.

De a Céges Bulik nagyon ott vannak, meg a Csapatépítőn mindig benyomnak azért, szóval laza ám a társaság.

öuhh, máris kezdem felhúzni magam.

Werwolf 2008.12.03. 20:49:15

RoFä,
persze, desszertborok, vagom, az mas, de sztem tudod, h mire gondolok.
De ez jo: "savai leharaptak a fejem" :))

Steve the Great 2008.12.03. 20:49:24

A szomölié szókincs nagy részétől én konkrétan a falnak megyek... :) (de ez egy másik poszt témája)

Werwolf 2008.12.03. 20:51:18

"es ugy mondtam meg neki a magamet, hogy mindekit raceceztem" - közbe asszisztens, csak lement 2 prosecco.

Werwolf 2008.12.03. 20:54:03

- white party
- feka srac
- most nagyon jol keres
- olaszba a csajokkal
- lehet kimegyek Londonba kis penzt keresni
- kiugrottunk Becsbe shoppingolni

Werwolf 2008.12.03. 20:55:35

keleti györgyi
celeb
mediasztar
aniko blogol
igazandibol

jacks_colon (törölt) 2008.12.04. 07:35:05

Werwolf:
"es ugy mondtam meg neki a magamet, hogy mindekit raceceztem"

racecéztem
rácécéztem
rácecéztem
rácéceztem
racéceztem

nem értem. most mi van?????

Ron Vibbentrop 2008.12.04. 11:33:53

Szommelierizmus minden formája büntetendő, nemtől függetlenül.
Ha az illető tényleg bortermelő, az enyhítő körülmény.
Félórás előadás a "tanninokról" annyira minősítő körülmény, hogy büntetése minimum tizenöt év kényszermunka a Jenyiszej felső folyásánál, erőmű-építésen.

Az a nő modoros-e, vagy már túl van rajta, aki a következő filmeket az "aranyos" jelzővel értékeli (csak példálózó jellegű felsorolás):
- Holtak hajnala - bármelyik változatban
- Az egykarú bokszoló a repülő guillotine ellen
- A texasi láncfűrészes mészárlás
- hard-boiled hongkongi akciófilmek
- Schwarzeneggeres akciófilmek.
Modoros-e az a nő, akinek első vonalbeli (Jude Law-val azonos kategóriába sorolt) kedvenc férfi színésze Tony Leung Chiu Wai?

Midbár 2008.12.04. 11:53:50

Croc! Mondja azt a hölgy, hogy "íme Jocó, az udvarlóm."
Nem lesz több kérdés!

Tibi! Külön posztot kérnék a koccintáskor elhangzó kreténségekre!

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.04. 12:08:29



tessenek parancsolni, mockos büdös multikurva archetípus

remélem a european HQ-ban minden főfasz ass-to-mouth kezelésben részesítette

www.mfor.hu/cikkek/Halasz_Katalin__Merilyn_Monroe_sem_hasonlitgatta_magat_mashoz.html

LyukasBogrács 2008.12.04. 14:47:44

Amivel engem kiakasztanak bizonyos nok:

halvanyodo, non-figurativ kistetovalas
ezoteria
karma
csakra
meregtelenito kura
vegetarianus dohanyos
Toszkana
Del-Franciaorszag
minden, ami pink szinu

Ron Vibbentrop 2008.12.04. 16:25:58

Az milyen, hogy vegetáriánus dohányos és méregtelenít?

Olyan, mint a perpetuum mobile?

habanera 2008.12.04. 16:56:24

Kérlek, segítsetek: elmúltam ötven éves és 15 éve együtt élek egy férfivel, aki nem az udvarlóm, nem a kedvesem, nem a pasim, nem a bikám, nem a férjem, nem az uram, nem nevezem az élettársamnak, mert még nem szerepeltünk a kék fényben (néhány késszúrással megölte élettársát...). Ki ő nekem? Kicsodám? Ha nem akarok modoros lenni, akkor hogyan beszéljek róla? Ha mások nem ismerik, nem nevezhetem a nevén. Tehát: a valakim mesélte; a valakim kérte; a valakim szerint stb. Ebben az esetben miért modoros, hogy a párom?

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.04. 17:12:16


tudod mit, amilyen hülyepicsának tűnsz neked legyen csak párod és párzzatok

The_Evil 2008.12.04. 22:04:20

Ron Vibbentrop 2008.12.04. 16:25:58
Az milyen, hogy vegetáriánus dohányos és méregtelenít?

Olyan, mint a perpetuum mobile?


HAHAAHHAHAH

The_Evil 2008.12.04. 22:05:56

mai napi hozzájárulásom legyen a "halihó" köszönés. brrrr..

RoFä 2008.12.04. 22:32:22

Toszkánát és Dél-Franciaországot lehet kurva gyorsan békibe hagyni :D

La Tangolita 2008.12.05. 12:01:06

habanera:

Ezen mar en is gondolkodtam, es nem jutottam semmire. Van meg jo par olyan szituacio, amiben nem nagyon tudom, milyen szo lenne megfelelo. En azt mondom, a "parom" elfogadhato. De egy csomoan a ferjuket/feleseguket nevezik igy, ami tovabb bonyolitja a dolgot, bar vegul is nem nagy kulonbseg.

Nekem az okoz problemat, hogy a "no" szo annyira gazul hangzik (mondjuk nem azert, mert modoros). Az alabbiak kozul mi hangzik normalisan:

1. egy idos neni
2. egy idos no
3. egy idos asszony
4. egy idos holgy

Nekem egyik sem hangzik jol. Mas variaciot nemt tudok viszont.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.05. 15:03:29



vén szatyor
vén buksza
vén szipirtyó
vén banya
öreganyám

esetleg szimplán nyanya

La Tangolita 2008.12.05. 15:11:50

Es ha nem oreg?

"Kepzeljetek, Bela folszedett egy szatyrot."

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.05. 16:02:22


először is

szerintem ebben a jelentésében a szó tárgyas ragozás: "szatyort"

a magam részéről mivel nemcsak jobbhíjján, pusztán egyedüllét ellen/ szexért alakítok ki kapcsolat, én mint "kedvesem" nevezem meg, ez egyúttal elég unisex, tehát nők is használhatják

emelett van benne kedvesség és tisztelet is

persze akinek valójában csak ágymelegítő/bejárónő/vibrátor a másik fél, az nyugodtan párzzon

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.05. 16:04:01


kozmós, szexésnyújork hülyekurvákat meg emésztőgödörbe kell lökni

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.05. 16:08:13


a "nő"vel önmagában nem tudom mi a gond, de lehet akár a

fasztarisznya

gyöngyszemet is használni

az "idős nő" egy kicsit TALÁN lehet furcsa, de ez csak azért van mert a nő fogalmához seni sem az öregséget asszociálja

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.05. 16:10:49


de helyette mondhatod azt is, hogy

matróna

esetleg szépkorú :)

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.12.05. 16:17:03


a néni - ha nem egy gyerek mondja - szerintem már eleve hordozza magában az öregséget

vagy ott a mamóka

szerintem butaság lenne egyféle megnevezéshez ragaszkodni, a helyzettől függően lehet válogatni

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2008.12.05. 16:28:13

RoFä 2008.12.04. 22:32:22

Nem a földrajzi helyekkel van probléma. Az értük rajongók többsége szélsőségesen modoros.

ciccmicc 2008.12.05. 16:49:56

A haboskakaóval nincs bajom, de a kineziológia és az összes ezó dolog gáz (nem modoros, csak szimplán béna). A kabiról meg a taliról jut eszembe, van még több is:
aji
gyümi
füli (fülhallgató) pasiktól (nekem ezzel a szóval sincs bajom) hallottam már a "füles"-t is (váááááááááá)
türcsi
telcsi
kazi
bari/barinő
Már nem tom hol olvastam (talán a velveten?) egy cikket a hülye becézésekről, ahol poénból ilyesmiket találtak ki, hogy "Tali a temiben a ravinál". Az vicces volt.

Steve the Great 2008.12.05. 17:04:25

@fasz-magyar.blog.hu/

A szépkorúért külön büntetőpont (esetleg büntetőzászlóalj) jár. Annak idején a Tisztelet Társasága (a névválasztás itt legalább akasztást vagy nyilvános felnégyelést ér) találta talán ezt ki, néhány év, és mit látok:
www.onyf.hu/index.php?module=news&action=show&nid=3551&root=ONYF&rand=a01cca58f864b35534e77e6da4bdc2a9

sünibaba · http://dosszie.blog.hu 2008.12.06. 10:06:54

Szerintem a legegyszerűbb időnként megházasodni, ezzel meg is oldódik a probléma. "A férjem" - és nincs apelláta.
Ha azonban elválunk/szakítunk, akkor jön az "exem" kifejezés használata, ami borzasztó. Sőt, olyat is hallottam már, hogy a "volt exem". Az vajon milyen lehet?

valamikor (törölt) 2008.12.06. 15:36:24

"Nem a földrajzi helyekkel van probléma. Az értük rajongók többsége szélsőségesen modoros."

Biztosan sokan (most divatos is), de akad olyan, aki tényleg szívesen költözne oda, mert ott él a családjának egy része, vagy járt már arra és nagyon tetszett neki az a vidék.

Abból, hogy valaki szeret bizonyos dolgokat (akár egy hely, akár egyfajta szórakozás), még nem feltétlenül azért teszi, hogy finomkodjon vagy mert divatos.

Ezeket automatikusan listára tenni szerintem felesleges, más az, ahogyan meg tud ez rendszeresen nyilvánulni nála. De abból meg szerintem sokszor lehet sejteni, hogy az illető valóban szereti-e vagy csak modoros :)

A másik, ami szerintem nem listára való, az előte "betervezett" hétvégék. Mert van, akinek tényleg.

semota · http://livewithit.blog.hu 2008.12.06. 16:45:54

a házasság terén merül föl az újabb modorosság, hogy "Nekünk nem számít a papír"

Miss Marple 2008.12.06. 20:41:38

dosszie,
valami ilyesmit gondoltam én is. Nekem is csak simán férjem van. De ezzel is lehet ám modoroskodni: lehet első férjemnek mondani, hiszen az is igaz, mert azóta sincs másik (nem akarok hencegni, de több évtizede - na?!), lehet ex-vőlegényemnek hívni, mert az is úgy van (én még igazi gyűrűs menyasszony voltam ám!), valamint lehet a zuramként is emlegetni. De úgy sem szoktam, mert én a magam ura vagyok.

semota,
pedig dehogynem, igaz-e?

valamikor,
azt hiszem, a Szlengblogban is előjött már, de itt aztán fokozottan érvényes, hogy minden a szövegkörnyezettől meg a beszélőtől függ. Van, amikor hiteles és fontos dolog folyton Olaszországba járni és vágyni, és van, amikor fájdalmasan modoros állandóan arról lamentálni, hogy miért is nem vagyunk épp Olaszba. (Miért nincs minden áldott nap Karácsony?)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2008.12.07. 18:36:41

Józsikám, ilyen könnyen feladod az elveidet? A habos kakaó igenis modoros :-D
Na, megyek az országos cimbijeimmel egy kellemes belvárosi beülős helyre egy jó pofa sörikére! ;-)

habanera 2008.12.08. 03:20:48

@fasz-magyar.blog.hu/

A legjobb helyet választottad magadnak, ezt a blogot. Azt gondolom, hogy a hozzászólásaid, a förtelmes stílusod és a felvett kellemetlen személyiséged - vedd észre - csak póz és modorosság. Amúgy pedig az nem baj ha valaki "hülyepicsának" tűnik, attól még nem lesz az. Ám, aki a cimkékkel ilyen könnyen bánik, ki tudja milyen jelzőket gyűjt be. Inkább vállald önmagadat és légy - közönséges helyett - eredeti.

habanera 2008.12.08. 03:37:32

Bazári majom:

Szerintem az idős néni kifejezés inkább lekezelő, az idős asszony, idős nő tárgyilagos és az idős hölgy kifejezést finomkodónak, éppen ezért modorosnak tartom.

fasz-magyar felsorolásait nem gondolom elfogadható variációknak, csak akkor, ha a saját nőnemű felmenőiről, esetleg oldalági rokonairól van szó.
A matróna pedig még jószerivel életkort is jelez, kifejezetten a 80-90 év feletti nőket lehet ilyennel jelölni. A szépkorú jelző pedig szerintem egyszerűen marhaság. Aki kitalálta, megmondhatná, mi a szép az öregségben.

2008.12.08. 21:54:47

Midbár,

udvarló: öltönyös (lehetőleg propellernyakkendős) úr, aki vasárnap virágot hoz, kezet csókol a kedves mamának és elviszi a szíve hölgyét az operába -a matinéra. természetesen szigorúan a gardedámmal együtt.

aki évek óta együtt él a szíve hölgyével és mondjuk van két közös gyerekük, az szerintem nem kifejezetten 'udvarló' :-)))

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2008.12.10. 22:43:28

sys 2008.12.09. 07:40:28

Ezt megkönnyeztem: "odáig voltam a hapiért, mert hogy ölég csecse fajta".
Küldjük a faszkorbácsot a szerkesztőségből, neked meg köszönjük! Más blogok posztjai, megjegyzései jöhetnek továbbra is!

Téglagyári Megálló 2008.12.14. 10:56:52

A lattéval nekem az a bajom, hogy bizonyos helyeken már furcsán néznek rám, ha tejeskávét kérek.

Ami a páromat és társait illeti, azt ugye kellemetlen lenne bevallani, hogy "vadházasságban élek a Tibivel".

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2008.12.14. 14:35:48

Téglagyári Megálló · gumigyar.blog.hu 2008.12.14. 10:56:52

"A lattéval nekem az a bajom, hogy bizonyos helyeken már furcsán néznek rám, ha tejeskávét kérek."
Mert nem melanzsot kérsz. :D

"Ami a páromat és társait illeti, azt ugye kellemetlen lenne bevallani, hogy "vadházasságban élek a Tibivel". "
Ezt megkönnyeztem, így van ez bizony! A következtetéseket inkább vonjátok le ti...

feltételes reflex 2008.12.20. 16:20:10

A "párom", "kedvesem", "kuckó" mindent visz.

schokobanane (törölt) 2008.12.20. 16:38:53

Az 5. pontot (ha még kommentben nem volt; nem olvastam végig) kiegészíteném a mondatvégi írásjelek túlzott használatával (amitől kapkodok a hangerő-szabályzó után, mert számomra az egész mondandó üvöltésnek hangzik), mondjuk ilyeténképp:
"- Akkor most el tudod küldeni, amit kértem????????"
"- Az ilyen embert én is levágnám a villamosról, mint a szart!!!!!!!!!"

(vonatkozik férfiakra is, mondjuk)

feltételes reflex 2008.12.20. 17:35:59

túlsúlyos tini akrobata 2008.12.03. 18:27:11
" a sokat sejtető hárompontozástól és társaiktól behányok."

EZ AZ!!!!!!!!!!! ;) Szívem csücske, mindig felmegy bennem a pumpa az ilyeneken. Kb.így nyomják:

Te tudod...én nem ítélkeznék...te azt honnan tudod, miért van így, nem is ismersz...de mindegy...

ÁÁÁÁÁÁÁ:)))

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2008.12.20. 20:05:30

schokobanane 2008.12.20. 16:38:53

Ezt már megírtam a helyesírásos posztban, de szerintem meg is találtad azóta.

schokobanane (törölt) 2008.12.20. 20:39:24

Köszi, igen, miután ezt beírtam, azután eljutottam oda is.

scsaba1 2008.12.23. 17:22:19

"Lugosító kúra" ill. " a test elsavasodása, kapcsolatban van a Föld elsavasodásával" - így...

Illetve: velvet.hu/celeb/hcdb/napcelebje/bs081223/

scsaba1 2008.12.23. 17:29:09

"a házasság terén merül föl az újabb modorosság, hogy "Nekünk nem számít a papír""

Vááá, ez mekkora telitalálat... :D

Ill a változatai is: "Nem a papír számít", "Nem a paírt tart össze" szélsőséges esetben: "Mi nem hiszünk a társadalomban." "Mi nem hiszünk a konvenciókban"

(Ha nem számít a papír, akkor miért ne? Nem mindegy, hogy van, vagy nincs? :D )

scsaba1 2008.12.23. 17:32:52

"volt exem". Az vajon milyen lehet?

Tök egyszerű... A volt ex olyan, aki "ex" volt de már nem az, mert újra együtt járnak. (de legalább is kamatyolnak).

scsaba1 2008.12.23. 17:45:19

"Az milyen, hogy vegetáriánus dohányos és méregtelenít?"

Olyan, aki a Mc Donaldsban lenyom egy Big Mac menüt almástáskával és eperfagyival súlyosbítva, és mindezt "lájt kólával" öblíti le, jég nélkül.

Vidéki változat: Dupla adag csülkös-velős pacal, köret nélkül, kenyérrel és szintén "lájt kóla". Ha nincs "lájt kóla" a kifőzdében, akkor pofák vágása, és helyette szénsavmentes ásványvíz rendelése.

LyukasBogrács 2008.12.23. 18:45:11

"Az milyen, hogy vegetáriánus dohányos és méregtelenít?"

Maga a megtestesult kompenzacios csomag.

Ezen kivul (es itt nem akarom megserteni a kozepfoku vegzettsegueket) erettsegije van, de nem hisz a diplomaban, a tanfolyamokat tobbre tartja. Az iwiw adatlapjan is az eletet talaljuk, mint foiskolat / egyetemet.

Steve the Great 2008.12.23. 21:19:21

@LyukasBogrács:
"Az iwiw adatlapjan is az eletet talaljuk, mint foiskolat / egyetemet. "
Ettől mindig hangosan felzokogok... (bár néhány esetben nem biztos, hogy az ilyenek járnak rosszabbul)

mivanmivan 2009.01.07. 11:04:14

párom, kedesem, stb..

Én úgy hívon a férjemet (akkor is így hívtam amikor még nem volt az), hogy "ember". Modoros? Nem tudom, nekem így jön a számra, kifejez valami többet.

Jul_Chica 2009.01.26. 22:19:11

„kedvesem"-től kiver a viz, tezéi énekeket éneklő keresztény fiatalok jutnak eszembe a szóról, a "párom" hasonló, a zokninak van párja vaze.
Úgyhogy maradok szingliiii, elkerülendő az ilyen dilemmákat 
A pasi szó szintén gáz, nagyon szeretném használni a ’férfi’ szót, kár, hogy egy kihalóban levő fajt jelöl, amivel egyre nehezebb mostanság összefutni.(vagy csak nekem nem sikerül)
De azért hogy a csajoknak is adjunk:
Lilát látok azoktól a "nőtársaktól', akik:
- mindent becéznek (ez alól legális kivétel a süti)
- Szex és New York óta mániákusan és kötelező jelleggel rajonganak a melegekért és igyekeznek beszerezni egy meleg barátot akivel trendi helyeken lehet kávézni
- Kötelező jelleggel vásárolnak a mangoban, zarában, hennessben, akkor is ha nincs egy értelmes rongy se
- Arcukra fagyott negédes vigyorral köszönnek mindenkinek, még annak is, akit uuutálnak

Vágási Matyi 2009.02.05. 03:39:12

egynél több mondatvégi írásjel engem is felbasz. pontozás alternatív, szintén idegesítő vállfaja: . . . mindez valami tőmondatos bölcsesség után, nyilván.

Ernoke 2009.02.05. 11:22:00

geci leszek, de ez a blog valami csodálatos, utolérhetetlen, fenomenális. ennyi bölcsességet rég olvastam bárhol.:D

www.sarok.org/users/susieq/

Ernoke 2009.02.05. 17:09:17

"Az egy hét alatt, amit énektanítással töltöttem, végre jutott időm arra is, hogy kipróbáljam, vajon az ujjaim is hasonlóan képesek-e engedelmeskedni az agyamnak, mint a hangom? Mert ez esetben teljesen más készséget fejleszthettem. Volt idő, amikor megpróbáltam elsajátítani a kézművesség egyes ágait, de hiányzott a türelem, a tárgyi világ iránti, olyan mértékű vonzalom, hogy a saját ujjaim nyomán szülessenek, hogy életet leheljek beléjük. Pedig micsoda sikerélmény... Egy nemeztáska elkészítése (ami vagy három napig tartott) kapcsán fogalmazódott meg bennem egy-két gondolat a folytonosságot, a kitartást és állandóságot illetően, amely mögött felbecsülhetetlen érték rejlik. A gyapjú eléd kerül és szálanként rakod össze az elképzelésed, simítod egyiket, a másikba, még nem látva a mintát, de igyekezve a legszebb formát adni neki. Tudod, hogy lesznek benne hézagok, ahol a színek nem olvadnak majd egymásba, néhol vékonyabb és hártyás az anyag, de erősen kapaszkodik, hogy amikor majd a nem kis erőt igénylő, a végcél elérését megelőző gyúrásra kerül a sor, ne csússzon szét. Végül a kezedben tartod a műved és csak ámulsz mennyi mindent leheltél belle. Erőt, fantáziát, lelkesedést, sikerélmény utáni vágyakozást, izzadságot, türelmet, szeretetet, adni és kapni vágyást; mindeközben tehermentesített, mert minden idegszáladdal az adott probléma megoldására koncentráltál. „Olcsó” világunkban, ahol minden könnyen elérhető, felértékelődhet előttünk ez a fajta munka, életforma, képzelet- és élménygazdagság. Nem beszélve arról, hogy mérhetetlenül vigyázod az alkotásod, mert tudod miért és mitől értékes. Apróka pedig belepakolja majd a kincseit.:-)"

/az előző blogból egy idézet/


lehetne majd esetleg egy külön bejegyzést szentelni a hagyományőrző modorosoknak? légyszilégyszi.:D az egyik kedvenc fajtám.

IndaMuncher 2009.04.15. 14:11:56

"nagyon szeretném használni a ’férfi’ szót, kár, hogy egy kihalóban levő fajt jelöl, amivel egyre nehezebb mostanság összefutni."

Na ez az én modoros női idézetem, ami feketelistás.
Sarkonfordulás, és el az ilyen nők elől...

lárvalányhaj 2010.08.16. 23:53:43

@scsaba1:

"Ill a változatai is: "Nem a papír számít", "Nem a paírt tart össze" szélsőséges esetben: "Mi nem hiszünk a társadalomban." "Mi nem hiszünk a konvenciókban""

Milyen csúnya, hogy ennek a hátterében általában az áll, hogy valamelyik fél, jellemzően a férfi, nem vállalja föl a házassággal járó felelősséget/kockázatokat. :P

sorica123 (törölt) 2010.08.17. 10:37:19

@critical miss: oké, ezek a formáskodó megnevezések unalmasak, a 'kedvesem' ráadásul elég irodalmias is - de. Mi a répa akkor a helyes megnevezés. Abarátom: rajta kívül se kutyám se macskám, barátaim meg oszt végképp nincsenek? Félrevezető. Vőlegényem/menyasszonyom: maníros gyűrűvillogtatás, igen, látjuk, hogy te már elkeltél, hurrá. Férjem/feleségem: azaz? 'jaaa, ez nem nőő, ez a feleségem...!'. Asszon/ember: kellő öniróniával még ez belefér. Önirónia alatt értem azt is, hogy nem kötünk bele, miért vonatkozik az ember titulus a krapekre, mikor az egy általános elnevezés (állítólag szét is lehet szedni, hogy miért kétnemű az ember szó).
@Ernoke: én ebben attól visítok, hogy bammeg _megideologizálja_, miért csinál valamit otthon. Há me úgy neki jobban tetszik, pont. Nem kell itt nosztalogni meg antiglobalizátorkodni, ha valaki tényleg tud célszerű cuccokat csinálni házilag, az egy szuper dolog. Azt nem bírom, ha csak célszerűtlen bizgenyőket tud, mert bárminő aranyosak is, nem lehet őket hova tenni:/ kaptam anno egy rakat ilyet, értettem a szándékot, de jól kicsesztek velem, mert ott a százhuszadik bigyó, lehet nem is a stílusom azé' annyira, kidobni viszont nincs szívem, mert hát az izé adta bigyónapra.
@lárvalányhaj: ez egy nagy parasztvakító duma. Értem, mire gondol az, aki tényleg így gondolja, de a duma akkor is csak duma marad. Vallásosaknak, vagy akiknek fontosak a szertartások, kell a házasság. Nem baromság egyáltalán, nem viccből lett kitalálva, másfelől meg még jogi vonzatai is vannak. Van viszont olyan aki a) ahogy te írod, max az anyja papolásaiból ismeri a felelősséget b) nem tudja értelmezni azt a dolgot, hogy házasság (nem a felelősség miatt): egy formális szertartásnak látja, ami nem az összeadott feleknek szól, hanem a külvilágnak. Előbbiek majmolják utóbbiakat.

AdamBast · http://soundcloud.com/adambast 2011.11.26. 17:52:44

úristen, a kommentek többet érnek mint a poszt! jajjdejó
süti beállítások módosítása