A belvárosi lakógyűlés

2011/02/28. - írta: Kurtz ezredes

Az urbánus közösségi lét szépségeinek igazi esszenciája. Egy igazi kis állam az államban. Csodálatosan szemlélteti kicsiben azt, ami nagyban sem működik. A modern magyar demokrácia összes autoparalizációs tünetegyüttesét hordozva, saját magára tekeredő anakondaként még talán Gusztos Pétert is meggyőzné a statáriális katonai háztömbigazgatás azonnali bevezetésének szükségességéről.

A „new wave”-es iskolatermi bérletekben kialakított irányzattal szemben az igazi lakógyűlés az épület belső udvarán zajlik, így az értő fogyasztók a gangról lenézve valóságos colosseumi hangulatban élvezhetik végig a halálos küzdelmet. Ennek a játszmának az igazi gladiátorai hatvan feletti zsidó asszonyságok, akiknek bámulatos verbális képességeihez idővel fel tud nőni néhány kortárs, nem őslakos siksze is. Ne keressünk klasszikus antant-központi hatalmak-stílusú hatalmi tömböket! Egy belső kerületi lakógyűlés nagyjából egy jakuza maffiafilm és egy zombihorror kényszerházasságából született. Mindenki ellensége mindenkinek, és bármilyen látszólagos szövetkezések jönnek létre a felek között, annak szálait láthatatlanul vékony fonálból szőtték.

Természetes érdekazonosságok persze akadnak. Emeletek, korosztályok, anyagi helyzetek tudnak egy platformra találni egy másik ellen. Az adott fiatal-öreg ellentéteknél csak olaj a tűzre, ha az illető fiatal szerencsétlenségére még egyedül élő nő is, hiszen ilyenkor ösztönösen merül fel idősebb nemtársai irányából újra és újra az üzletszerű kéjelgés alantas vádja. Az üzleti tevékenység amúgy is vörös posztó az egykor marxista eszmékkel vastagon átitatott mámék számára. Legyen az varroda, bolt, kínai orvos, vagy ami legrosszabb: egyenesen kocsma, biztos célpontja lesz a lakáscélra használt négyzetméterek után fizetendő pénz többszörösének igénylésére.

Az emeleteket összefogó kohéziós erő általában mindenhol azonos. A tető látszatra a házon, valójában azonban a legfelső emeleten van, így minden tetőt érintő probléma a legfelső emelet problémája. A legfelső emelet értelemszerűen neheztelni fog ezért az alatta levőkre, valamint minden emelet ösztönösen neheztel a felette levőkre, a lehulló törmelék – télen hó/latyak, esetleg tavaszi esőzések után a gang rácsán át lesepert csapadékvíz – dobogás, illetve lift esetén annak „elrontása”, túlterhelése miatt. Ezt a horizontális harcteret furcsamód kiegészíti egy vertikális dimenzió, hiszen minden magára valamit is adó lakó rosszban van legalább két másik lakóval a saját emeletéről, és jóban legalább ugyanennyivel más emeletekről. Ez néha a sakktábláról ismerős rendszerben indukál átlós, illetve - lichthofon vagy kéményen alapuló - L-alakú keresztszövetségeket.

Szintén érdekes a konfliktusok forrásainak kérdésköre. Ezek az ún. történelem előtti és történelem utáni jelzővel írhatóak le. Utóbbiakat elbeszélésből, illetve akár személyes tapasztalatból is nagyjából ismerhetjük. Az igazán érdekesek azonban a már teljesen múlt ködébe veszett összezörrenések, amiket ismeretlen újlipótvárosi nagymamák ejtettek el úgy 1921 környékén, viszont nem olyan régen, hogy azoknak hullámai még elültek volna teljesen. A magyar közállapotokat legjobban jellemző helyzet azonban leginkább az, amikor valaki valahogy a „köz” pénzéből jut olyan előnyhöz, ami kikezdi a többség idegrendszerét. Ebben az esetben a „köz” pénzéből valahogy, valamiért az egyes lakók ajtajához túl közel felszerelt mozgásérzékelős folyosóvilágítás szintén a „köz” pénzéből lekerül onnan. A helyzet igazi fonákját az adja meg, hogy ezt mindenki győzelemként és az igazság beteljesüléseként éli meg, noha semmi más nem történt, mint a lámpa áránál egy kicsit magasabb összegért a „köz” most egy sötétebb folyóson közlekedik minden este.

Az ehhez hasonló költségvetési stikliknek amúgy sincs esélye a titokban maradásra, hiszen a vetésforgó-szerűen kiosztott felügyelőbizottságba idővel mindenki be fog kerülni. Ez a testület a lehető legszigorúbban nézi a „Ház” érdekeit, és a „Ház”-at nem egy egyszerűen egy épületként fogja fel. Sokkal inkább olyan fogalomként, ahogy a szülők hivatkoznak a „Gyerekre”, vagy politikus a „Hazára”. Ezek után nem különösebb meglepetés, hogy közös képviselőnek ilyen helyre senki nem megy szívesen. Sokáig pedig biztos nem bírja, hiszen annyi hatalom jut neki, mint Dobi Istvánnak Rákosi mellett. A Szomszédokból jól ismert Kutyaúr meghitt világa ezekben az újlipótvárosi bérpalotákban teljesen ismeretlen.

202 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.02.28. 07:46:52

Jójó, és igazán kár, hogy a poszt címét, magáta lakógyűlést nem vette bele a szerző. Az ellentétes érdekek, irigységek, stb. hálóját jól felvázolta, hiányolnék azonban néhány jellegzetes karaktert.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 07:52:52

Mit is mondhatnék, rockandrolla.

Van a professzionális közös képviselő. Simánszkyné, Faszaház Bt. Szélessége száz, hosszúsága szintén. Vontatóhajó nélkül, önerőből közlekedik, kizárólag árral szemben. Származását tekintve szláv (vö: tésztaképű tót) vagy sváb-zsidó keverék, lényeg az, hogy ötvözi magában egy hucul ló kitartását és csökönyösségét egy bivaly erejével.
Padlizsánszín hajával megjelenik a lakógyűlésen, egykedvűen jegyzőkönyvezi, hogy ugyebár Gruberné konyhaablaka előtt van a folyosói lámpa, ezért Gruberné állandóan égeti, a konyhai negyvenwattost kímélendő. Az ügyvéd a harmadikon fizessen dupla pénzt, ha már állandóan odajárkál az a politikus, akit a tévében szoktak mutatni. Simonék a másodikról felejtsék el a bioerőművet a szuterénben, attól, hogy valaki három évig Amerikában dolgozott, még ne fingja már itten a passzátszelet, közösen Avram ben Simeonnal, akire jól emlékszünk még Simon Pisti korából, nem kne itt mindenkinek az eszét játszani, alija, mi?

A professzionális közös képviselő ezt végighallgatja, kívülről is tudja, hogy ki kinek mit és hogy, időnként teljesen váratlanul felrikácsol mire dermedt csend lesz, a hatásszünetben megszavazzák hirtelen a magasabb közös költséget. Benyomják a jelzálogot a nemfizetőkre, úgy általában azt a látszatot keltik, hogy az egésznek van valami értelme. Holott igazából teljesen mindegy mit szavaznak meg, a házban időnként valamit lefestenek, megszerelnek.

Na ezért van távol az én 345/10000 tulajdoni hányadom immár évek óta...

Persze azt senki se gondolja, hogy ehhez 175 éves bérpalota kell. Új építésű házakban is dettó ugyanez megy, harminc éves yuppie-k változnak át pillanatok alatt nyugdíjas mérnökkés és htb-vé.

Lakógyűlés előtt kézigránát olcsón eladó.

nyuszy 2011.02.28. 08:00:46

Lehetne egy poszt, amiben egy konkrét lakógyűlés van leírva, napirendi pontokkal, megnevezett szereplőkkel, ilyesmi. Szép lehet, sajnálom, hogy nem lakok ilyen helyen.

Rich.mond 2011.02.28. 08:00:48

@Professor Pizka: Úgy, úgy...

A poszt egyébként jó. Nálunk speciel a tető kérdéskör telitalálat (én persze, hogy a legfelső emeleten lakom).
A széthúzás és a marakodás a magyar átlagot is magasan veri. Ellenben a "fiatal vállalkozó" szóösszetételt meghallva a legősibb ellenségek (nyugdíjas korosztályban) is azonnal érdekszövetségre lépnek.

A lakógyűlésen mindig van egy őskomcsi és egy őskomcsi, de azóta Fideszessé/Jobbikossá átváltott öregúr, akik a legváratlanabb pillanatokban kezdenek el politizálni, előhívva a legapolitikusabb jelenlévőkből a Gyurcsány/Orbán iránti rajongást.

2011.02.28. 08:04:25

Hol marad a ház esze, a már hosszú évek óta nyugdíjban lévő, egykori (szocialista)vállalatvezető? A ház önkéntes rendésze, biztonsági embere és feljelentője, a nyugdíjas rendőr? A közös költséggel elmaradó, de mindenbe belepofázó alkoholista?

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 08:19:30

Na, mesélek egy kis történetet.
Történt egyszer, hogy nagymamám elveszítette a levélszekrénykulcsát. Rosseb se tudta, milyen kell hozzá, egy komplett zár viszont párszáz forint, kicserélem az egészet. Adott napon meg is érkeztem a jelzett helyre (Dohány utca-Klauzál sarok érted hogy mondom), kis szerszámos táskámmal. Nekiálltam kicserélni a zárat, nem számolva azzal, hogy aznap délután lakógyűlés van. Valóban az udvaron, de a gangokon is minden hely foglalt volt, onnan bekiabálás útján lehetett véleményt nyilvánítani.
A zárcsere kis zörgéssel járt, mivel az egész miskulancia ilyen lemezből van ugyebár.
Három másodperc múlva megjelent egy ilyen jiddise máme, hogy azonnal hagyjam abba, mert zavarom a lakógyűlést! Mondtam neki, hogy sajnos az nem megy, mert nekem itt dolgom van, ők meg foglalkozzanak csak a saját dolgukkal. Mondta, hogy akkor kihívja a rendőrséget.
Javasoltam neki, hogy feltétlenül tegye meg, ha akarja, felírom neki a központi ügyelet telefonszámát! Mondja meg az ügyeletesnek, hogy nem tudnak nyugodtan lakógyűlni, mert egy ember cseréli a saját postaládáján a zárat és azonnal küldjék a riadóautót! És feltétlen várja meg mit válaszol!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.28. 08:29:17

Hehe! A múlt héten a lakógyűlésen öt feldühödött nyugdíjas rángatott és bökdösött egyszerre egy 500 forintos lemaradásért. Lidérces élmény volt, egyszer megírom. Végül az egyik néniben feltámadt az anyai ösztön, megsajnált és ezért úsztam meg élve és kizárás nélkül a lakógyűlést.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 08:30:37

@Rich.mond:

Ojvé, ilyen öregúr pont van nálunk!
Nem tudom, mi lehetett, de amikor megszólal, hallatszik, hogy kimondottan szokva van a szónokoláshoz. Sztentori hang, választékos szókincs, negyedórás körmondatok. Sajnos hallani már semmit nem hall, ezért mindig azt hiszi, hogy mindenki rajta röhög.
Múltkor dörgedelmes beszédet tartott a luxuskiadások és a luxusigényekkel fellépő új lakók ellen, azon az alapon, hogy a félemeleti lépcsőfordulóba világítást szereltek. Három lépcsőház, 4000/db, összesen tizenkettőezer forintért. Mondtam neki, hogy ez lakásonként mintegy kettőszáz forint kiadás volt, de azzal tromfolt, hogy nem a pénz a fontos, hanem hogy az ilyen luxusigények a hanyatlás legbiztosabb jelei. Méghogy lámpa a lépcsőfordulóba, mikor a pályaudvar fényei másfél kilométerről amúgy is bevilágítanak?
A blog. hu viszont kapja be az összes faszomat! Mégis hány óránként lehet egyet kommentelni?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 08:41:32

@nyuszy: mit sem kéne tenni, csak átmásolni a jegyzőkönyvet amit mindig bedobnak (mostmára emailen is küldik, dehát ugye "mark as spam") a lakógyűlés után.

Megkülönböztetünk régiházas és újházas lakógyűlést.

A régiházasban van az őskövület, akinek a nagyszülei vették a lakást. Nagyon rritka, túlélte a nácikat, a komcsikat, nem vándorolt ki, nem vitték el, valahogy ottmaradt. Ennek megfelelően nem feltűnő jelenség, a legnagyobb baja az, hogy a gangot teleszarják a galambok, ezzel így negyven év után igazán kezdhetne valamit az IKV. Hetvenharmadik alkalommal tájékoztatják, hogy az IKV húsz éve megszűnt, pont mire megjegyezte volna a nevét, és így negyven év után talán fel kéne hagyni a galambok etetésével és akkor nem szarnának össze mindent.

A régiházas gyűlés másik jellegzetes alakja az öreg. Akinek tisztességes munkája volt. Középvezető volt a zsákgyárban vagy volánbusznál, esetleg korrepetitor az akadmián. Mára már ő se fiatal. A hetvenes években jutott a lakáshoz, amikor a zsidó néni kihalt belőle, az öreglány gyerekei valahol Kanadában vagy Izraelben voltak, így lett egy szép antik ebédlőszett is, ami úgy szolgált a polgárosodás alapjául, mint egy elsüllyesztett hadihajó a korallzátony bázisául. Ő lényegében minden fiatal, feltört, úrhatnám, vidéki dolgot utál.

Régiházas alak még a fiatal zsidógyerek, aki természetes közegként mozog a gangos házban, és azzal a lendülettel veti magát a laksá közügyeibe és felvirágoztatásába, mint Mózes dédfaterja a Nílus-oarti öntözőcsatornák reorganizációjába. A cél is ugyanaz, mindenkinek jó lesz, de főleg neki. (ld. még karvalytőke, mutyi, trükkök százai) Ő az, aki emeletráépítést akar, wellnes-sarkot a szuterénben, ahol Gruberné (az őskövület) világviszonylatban is páratlan burgonyamumifikációs kísérletei zajlanak, illetve nem zajlanak, ugyanis Gruberné '56 óta úgy gondolja, hogy valami ávós titkos bejárat van lent, és azóta nem hozza fel azt a fél zsák kisvárdai gül babát... Szóval a dinamikus zsidógyerek általában sikerrel jár és odaköltöztet két-három német bankigazgatót az új penthouse-ba. Azok persze páni rémülettel figyelik kéthavonta a rikácsolós barbár szeánszt, ahol a srác helyettük is szavaz.

Régi-újházas határeset a Pestre került diák, akinek megvesznek-kibérlenek a jómódú szülők egy elég lepukkant lakást, de majd kipofozzuk, kisfiam. Mindegy is, a diák nem jár lakóggyűlésre, nem ismer senkit, veszekednek, klikkek próbálják beszervezni. Az operaénekes azzal próbálja megnyerni, hogy ő is "szabolcsi eredetileg" (noha amúgy affektálva szokta megkérdezni ismerőseit, hogy Ferihegy után már Záhony jön vagy még közte van Szombathely?). A zsidógyerek próbálja a fiatal szövetségest megtalálni benne, a nyanyák zserbóval próbálkoznak.Innentől marginális téma lesz, túl sok odahordott ellenekező nemű és szemtelenül fiatal egyed meg nótázásba hajló esti ivászat okán.

Az új házban a határvonalak nagyjából ugyanazok, csak a hangsúlyok vannak kicsit máshova írva a kottában. Itt alapvetően hasonló korúak a népek, de ettől senki semmiféle koherenciát ne várjon. Ellenkezőleg.

Van egy-két pesti-budai família, akik elköltöztek a szülőktől. Sokat nem látni őket, nem lakógyűléses fajta, örül, hogy nem kell ezzel foglalkozni, a faszaház bt megoldja, fixért.

Van a vidéki szürkezónás vállalkozó, aki meggazdagodott, és most van tíz lakása, amelyeket kiad, néha beköltözik, de igazából szédül a flaszteren és hamar lelp, főleg nyáron. Passzióból néz be a lakógyűlésre, zavarja, hogy nem hallgatják végig áhítattal, mint alkalmazottai a használtruha-nagykerben meg az autóbontóban.

Az ő egyik szatelitje az élelmes, akit mindenki utál, mert a vállakozó meg még néhány másik befektetési célú lakásvásárló lakásait adogatja és gondozza, szerény jutalék ellenében. Na ő ott van minden alkalommal a lakógyűlséen, megküzdeni az életére törő

Maczinger Szilviával, aki egy biztosító kockázatelemző csoportja regionális főcsoportfőnökségének helyettes vezetője. Igen, a femiisták fenhetik a késeket, Szilviának bizony krónikus faszhiánya van, amelyet ádáz támadásokkal vezet le mindenki ellen, akinek bármi köze volt az utóbbi-öt-hat évben faszhoz. Később beújít egy strucckülsejű belgát, aki szegény azért vállalta el a magyarországi expat jobot, merthogy ugye a magyar lányok. A helyzet nem változik, mégse a faszhiány volt az, ez ilyen hülye és kész.

Van a vidéki harcosnő, aki már hét éve Pesten él, de koptatott farmerhoz a mai napig fekete magas sarkú bokacsizmát hord. Na ő aztán anyja lyánya, őt ugyan pesti hülyeséekkel nem lehet átverni, ádáz, elkeseredett, késhegyig fajuló vitákba megy bele a vidéki vállalkozóval, a lakáskiadó mukival, a harmadikon lakó írrel, a közös képviselővel, gyakorlatilag bárkivel. Orgánuma mint egy lundatelep a Spitzbergákon, szemében gyűlölet.

Vannak a diáklány szülei. A diáklány szerény kis teremtés, Oroszlányból jött, fogorvosira jár, a légynek se árt. Nem tartozik szorosan a témához, de van amelyik tényleg kis szerényke, majd elveszi pár év múlva s Józsi egy évfolyammal feljebbről, va a másik amelyik ugyanilyen, de a bukkake és az anal fisting kivételével már mindent kipróbált. Van a harmadik, akin ez látszik is. Őt állandóan körüllengi a kurválkodás kíváncsiságtól vegyes pikáns gyanúja. Szülei jól szitált házaspár, akik hozzászoktak helyi opinion leader szerepükhöz, ehhez métlón apa anya bujtogatására rendszeresen hozzászól, 100-ból 99-szer a közös kpviselő pártját fogják. Ha összeállnak a vidéki vállalkozóval, akkor lenyomják a rikácsoló és a haza fényre illetve a társasházi döntés törvnyésrtő voltának megállapítása iránti keresetre derül.

Hát így.

danez 2011.02.28. 08:44:35

horizontális-vertikális fel lett cserélve amúgy

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 08:51:36

Én csak a hegyvidéki lakóközösségről tudok nyilatkozni. Csupa értelmiségi nyugdìjas. Mind közel a halálhoz. Általában az a közös képviselő aki épp jól van. Fele lakásnak a tulajdonosa nem lakik ott, csak befektetésnek szánta a lakást. Így baromi nehéz lakógyűlést összehozni. Magáról a gyűlésről hála Istennek nem tudok beszámolni, mert csak albérlő voltam. Viszont a kézzel írott jegyzőkönyvet mindig bedobták hozzánk. Kár, hogy nem tartottam meg belőle egy másolatot, jó kis modorforrás.

Infomaker 2011.02.28. 09:00:27

A tető csak a felső problémája ügyben érdekes szocio kísérlet lenne bevezetni, hogy oké, de akkor minden csepp beázást továbbáztatok :)

medvedr 2011.02.28. 09:03:33

@Judea: Mi szomszédok vagyunk!

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 09:08:23

Nálunk a vízfogyasztás volt mindig a téma, valahogy a központi mérő összfogyasztàsa nem egyezett az egyes mérők összegével. Ezért ment a fight éveken keresztül. Kell, nem kell hitelesített egyedi mérő és egyedi számlázás. Komoly fronvonalak voltam.

medvedr 2011.02.28. 09:14:50

Judea: Ehhez még annyit, hogy mivel minden döntést megfúrnak azon az alapon, hogy drága (lakásonként 5-600HUF), a jobb sorsra érdemes környék csendesen rohad, a kertek gazosak minden törött, kopik el stb. Az örökösök remegve várják az öröklést, de addig nem akarnak költeni, ugye ez a papa ügye ők nem, a nem ott lakók pláne nem ők el se jönnek, ahogy említetted. Erre jönnek a balekok (mondjuk én+ néhány másik) aztán saját költségen megcsináltatjuk. Korunk hőse az építési vállalkozó (öblös) úgy lehúz, hogy csak úgy zörög, a nyuggerek meg röhögnek a markukba. máshol meg (pld. piac) oltják a többi hasonszőrűt, hogy azért ez mégiscsak a hegyvidék ugye, az más. Budán lakni világnézet stb.

2011.02.28. 09:16:56

@Judea: Én vagy 4 évig voltam kk. a saját házunkban, be is teljesedett az agilis kk. sorsa: miután nagyjából mindent felújítottunk, beszereztünk, pótoltunk, ami az elmúlt 20 évben szükséges lett volna, elkezdődött a besúgósdi, feljelentősdi - szent meggyőződésévé vált néhány lakónak, hogy súlyos milliókhoz jutottam a tisztséget gyakorolva.
Egyébként bármely méretű/elhelyezkedésű társasház esetében áll az a tétel, hogy néhány antiszociális, deviáns barom "uralja" a közösséget, idióta szokásaikkal megkeserítve mindenki életét. (robogótárolás a lépcsőházban, kutyaszaratás az udvaron, lomtár létrehozása a folyosón/lépcsőházban, stb.)

Lakógyűlési kedvenceim a mammerek, akik "igen/nem" szavazatuk után rendszeresen megkérdezik a szomszéd hokedlin ücsörgő Erzsike nénit: "Most miről is szavaztunk?"

Mellesleg nálunk legalább megszavaztak minden felújítást, csak szimplán suttyó a lakók jelentős része, a másik szarik bele.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 09:17:48

@medvedr: Már nem hiszem, mert hazaköltöztem vidékre a gyerek miatt.
Koszta József szintén?

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 09:27:30

@medvedr: Én nem költöttem semmit a lakásra, albérlőként, de sajnos a tulaj sem. Amikor megtudta, hogy jön a gyerek elkezdte a fűtést korszerűsíteni (Addig egyetlen gázmeghajtásos cserépkályha volt az egész lakásra.), de már nem izgatott bennünket, mert szerveztük a hazaköltözést. Csak az utolsó két hónapban jelentettük be, hogy megyünk. Nem érte veszteség, hiszen a következő lakónak többért adhatta ki.
A lányának szánta lakást, mert két utcára laktak, de a lány a inkább a naphegyen bérel, mert közelebb van a belváros és lehet bringával is bekerekezni.
Viszont a kertből kivettük a részünket, rendszeresen nyírtam a füvet és egyszer még a bokrokat is megmetszettem. Sőt lépcsőház takarítást is vállaltunk. Mindezt persze nem ingyen, azért nem hagyom magamat lehúzni. :)

medvedr 2011.02.28. 09:45:06

@Judea: Nem, följebb, az orbánhegyen Tamási Áron és környéke. Azért így írom, hogy környéke, mert a kerületben születtem, és több utcában laktam. Mindig ugyanott gyakorlatilag egy helyen, egy köpésnyire egymástól voltak a lakhelyeim. Szóval tudom miről beszélek.

Viner Spicli 2011.02.28. 09:48:38

és ilyenkor kezdődnek a szomszédháborúk... pici apró csínytevések, amivel ki lehet üldözni őket a világból: postaládafelgyújtás, zárberagasztás, mélynyomó a padlóra lefordítva-halkan döngetve, magashangszóró oszcilloszkópra való kötése és magas hangok sugárzása az udvar felé... ;)))

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 09:55:15

@Viner Spicli: igen, nagymamám "Kremencsurg-Fazotron 54" mintájú oszcilloszkópjával magam is műveltem ilyen csínyeket. MA is használja az öreglány horgoláshoz vagy dagasztáshoz vagy valami ilyesmihez. Kár, hogy ma már azok a jó kis házi oszcilloszkópok kimentek a divatból.

medvedr 2011.02.28. 09:55:45

@Judea: Igazad van, ne hagyd magad:) Mondjuk az az érdekes, hogy sok időt töltöttem a nagymamámmal franzstadtban a gangosházban . (Közel a Páva utcához, érted hogy mondom.)Ez a kontraszt azért már úgy 10 éves koromtól érdekes volt. A hegyvidék ún. értelmiségi nyugdíjasainak jó része aktív korában valamilyen belügyi vagy hadügyi minisztérium vagy ezek intézményeinek irodájában púposkodott.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 10:00:54

@Professor Pizka: Remek elemzés, pontosan így. Én mondjuk pont az a zsidógyerek vagyok, akinek a körfolyosós pesti haz ugyanaz, mint székely góbénak a fatornyos szülőfalu. És bizony a hetedik kerületben és Újlipóciaban bizonyos környékek valóban úgy is működtek, mint egy kis falu, mindenki mindenkit generációkra visszamenően ismert, a körzeti orvos a nagyszüleimet, szüleimet (akik megismerkedésük előtt a szomszéd utcában laktak) és engem is kezelt (még akkor is, amikor már régen nyugdíjba ment, gyakorlatilag a haláláig hozzá jártak a régi betegek). Valahol nagyon szép volt ez, az öregek soha nem voltak magányosak, a gyerekek pedig bárhova átjárhattak játszani, utcán sötétben is, semmi veszély nem volt. Persze a fiatal pároknak nehéz volt, mert magánélet, mint olyan nem létezett. És még mondják, hogy Pest kozmopolita, bűnös város...

lifeofmyown 2011.02.28. 10:02:13

3 éve vettünk saját lakást, azóta vagyok részese ennek hepöningnek, a következő szereplőkkel:
-Alkoholista néni, aki a dagadt kutyájával a pincében található késdobálóban kezdi a napot és csak egy dolgot tud hajtogatni: "Amikor én még az izotópkutató intézetben....." Általában innentől már nem figyel rá senkit, amin megsértődik. Lakógyűlésenként a doboz cigi természetesen elkopik.
-Baszatlan mérnökpicsa, aki bár örül annak, hogy fiatalok (mi, a párommal) költöztünk főlé, de azért este 8 után ne pakolásszunk már, mert ő akkor már alszik. Egyébként köszönhetőn értelmiségi mivoltának, érdemben hozzászól a témákhoz, csak senki nem figyel rá, mert
-A mocskos komministázó nyugdíjas elnyom mindenkit. Esküdt ellensége a fiatal vállalkozó, aki a házban lakik, van egy kájeftéje, beépítené a tetőteret. Természetesen ez hazugság, csak lepusztítaná a házat, ellopná a tetőt (!), és annak ellenére, hogy a fiatal vállalkozó is a tető alatti szinten lakik, ez csak átverés, és amúgy is, olyan kft-vel nem áll szóba, aminek tartozása van (természetesen tartozása a fv-nak van, és nem képes megérteni a magánszemély, aki egy kft tulajdonosa és a kft, mint jogi személy közti különbséget, azaz, attól, hogy a fv tartozik, a kft nem)
-A bizottsági tagok: Építési bizottságba csak az kerülhet be, akinek semmi köze az építészethez/ építőiparhoz (tehát sem a tetőfedő, sem én, sem a mérnökházaspár)
-Pénzügyi bizottság ugyanez.
-Bármilyen felvetés, ami előrevinné a ház felújítását elvetendő, kivéve, ha a FIDESZES klikk ötlete. Egyébként ők a legerősebb klikk, bár utálnák egymást, ha nem lenne azonos a politikai beállítottságuk. Ennek a megerősítése volt, amikor megmentettek a 2006-os tüntetések alkalmával több tüntetőt is a rendőröktől.
A többi szereplő megegyezik a fentiekben írtakkal, úgy mint ostoba nyuggerek, apuci pénzén lakáshoz jutó, konstans fűszagot a lépcsőházban biztosító diák, albérlők (miért nincs lista, hogy hol mennyien laknak, mert ahol 5en laknak, ott többször használják a világítást a folyosón, több szemetet tesznek a kukába! stb via nyuggerek), zsidókat nem annyira kedvelők (tudjuk kik építették ezt a házat, és hát nem véletlenül olyan a kialakítása, hogy amit itt most beszélünk, azt még a szemközti gangon is hallani ám! mondta bizalmasan). Ahhoz képest, hogy 7ker, és 1 utcára van a zsinagóga, zsidók nincsenek. Pedig akkor lennének igazán durva beszélgetések.
Ja, a közös képviselő IQ-ja, magassága, szélesség, testsúlya 100 egység.

Styxx 2011.02.28. 10:06:51

@El Topo (Sgt. Elias):
"Mondta, hogy akkor kihívja a rendőrséget.
Javasoltam neki, hogy feltétlenül tegye meg, ha akarja, felírom neki a központi ügyelet telefonszámát! Mondja meg az ügyeletesnek, hogy nem tudnak nyugodtan lakógyűlni, mert egy ember cseréli a saját postaládáján a zárat"

@Professor Pizka:
"Őt állandóan körüllengi a kurválkodás kíváncsiságtól vegyes pikáns gyanúja."

Két főLol-os

Klassz poszt, örök téma, mint az öröklakás.
És a kétféle közös képviselő: a korruptnak vélt és a korrupt

Sand Lover 2011.02.28. 10:16:41

@lifeofmyown: „de azért este 8 után ne pakolásszunk már, mert ő akkor már alszik”
Höhö, fölöttem hasonló “fiatal pár” lakik és lehet, hogy engem is baszatlan picsának minősítenél ezért, de már szóltam nekik, hogy NE éjjel f12-kor mossanak, mert zavar a centrifuga zúgása. Ezért “hálából” szombat reggel n7-kor elkezdtek porszívózni.
Vidéki suttyó prolik amúgy, a csávó biztonsági őr, tavaly egyedül hozzájuk törtek be. A csaj simán debil.

Hogy a poszthoz is hozzászóljak, jellegzetes figura a folyosó végi, habzószájó vén kommer Laci bácsi unokája, aki csak lakógyűlésre jön osztani az észt, amúgy meg csak arra vár, mikor dobja fel az öreg a bakancsot. Jön, nem mutatkozik be, elvégre mindenki ismeri (évente egyszer ha látjuk) és mindenbe beleköt, holott fingja nincs semmiről (egyedüli infóforrása a demens nagypja.)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 10:25:58

Néhány jellemző karakter (Valódi nevekkel):

Margit néni: Szabolcsi származású. Kétszobásra átalakított 50m2-es lakásban lakik a lányával, annak élettársával és egy tizenéves unokával mert így gazdaságosabb. Néha beadják valahova, mert zavarja őket, de visszajön. Pongyolában szokott kísérteni hajnalban, egyszer meg is ijedtem tőle. Judeo-keresztény-okkult könyveket is olvas és el is jár valami okkult,alternatív közösségbe. Amikor megpróbálta ránk tukmálni, beleolvastunk mi is, de elmondtuk neki, hogy mi a hagyományosabb kereszténységet kultiváljuk és nem a szellemvilágot, azt mondta, hogy nem vagyunk elég vallásosak. Még olcsó digitévét ajánlott feketén, de az sem érdekelt bennünket.
Anna néni: Ő sokkal kedvesebb, amikor elköltöztünk ő volt a közös képviselő, lábával műtik szinte minden hónapban, de a felső emeleten lakik, mert 40 évvel ezelőtt, amikor még fiatal volt még a kilátás számított a Széchenyi hegyre. Gyereke, férje nincs, csak távoli rokonai, barátai, akikhez elbiceg néha, meg rengeteget nyaral. Pénze mint a pejva, de nem költi.
Kálmán bácsi és Mária néni: A legöregebb lakók, pelenkázzák őket, de mindig sétálgattak, amíg egyszer a néni elesett az udvari lépcsőn. Én, a feleségem meg a nyugdíjas taxis cipeltük fel. Legalább 100 kiló és meg is fájdult tőle a derekam, több mint egy évig néha-néha visszajött. Kálmán bács mivel süket 100000 db-vel hallgat mindent, leginkább Klubrádiót.
Nyugdíjas taxis: Visszaadta nemrég az ipart, enyhén véreres az arca a magas vérnyomástól, vagy az alkoholtól.
Néni a másodikról: Szintén havonta jönnek a mentők hozzá, lánya a pénztáros, de ő is inkább nyugdíj közeli. Ő is bömböltet, BK vagy Mária rádió, de tisztán hallatszik egy szinttel lejjebb is.
Nyugdíjas katonatiszt: Feleséggel és egy 30-as kissé kopaszodó Ádám fiával lakik. Öregkorára Hites lett, szereti a történelmet, dolgozószobája földtől a plafonig háborús könyvekkel teli.Ő is volt kk, de megsértődött és visszaadta. Ádám a feleségem szerint jóképű és ha féltékennyé akart tenni, akkor vele jött. Ádámnak még van egy kopott 1000 éves mercije ami nem igazán indul.
Lány a földszintről: Szép szőke csaj, egyetlen fiatal aki tulajdonos is. Menő barátjával lakik, de állandóan kirabolják,mert a kertre néz a lakás, pedig egyik karácsonyra még lapostévét is kapott.
A volt közös képviselő: A bácsi kénytelen volt lemondani mert szélütés érte, de az autót nem adta el (egyetlen autótulaj volt az eredeti lakók közül) és a jogsit is meghosszabbította. Tudom mert a feleségem a hivatalban dolgozott amikor történt, alig tudott bebicegni, felesége támogatta.
Volt még a közvetlen szomszédpár, de őróluk csak annyit tudok mondani, hogy a csajszi elvállalta a Kálmán bácsiék gondozását.

Norv 2011.02.28. 10:26:48

Nagyon jó cikk!
A mi házunk 60-as években épült lottóház, de nagyon hasonló a helyzet. Lakógyűlés a padlás előterében, széket mindenki hozzon magának. Vasárnap reggel 9. Na 10 körül már fel is keltem, főzök egy kávét, hordozhatós bögrébe, fogom a stokit azt sétálok fel az emeletre. Megkérdem az egyik bácsit hanyadik témánál tartunk, hát drágám még az elsőnél.
40 lakás, 38-ban pár éve kiépítették a vízórát. A maradék 2 lakásból az egyik tulajdonosa felszólal, hogy szereltessük le mindenhonnan a vízórát, mert hát mégse igazságos hogy nem egyformán fizetünk hanem mindenki csak annyit amennyit használ. Teljes felháborodás, hogy a 2 lakásra jutó 2 havi 1700 Ft vízdíjat (lehet hogy én fürdök sokat de ez elég kevés nem?) fel kéne emelni 1900-ra. 1,5 órával később (pár cigi és még pár kávé utántöltés) már felvetem hogy fizetem én azt a 2 havi 400 Ft-ot csak haladjunk. Na azóta is csak ímmel-ámmal járok lakógyűlésre, felnézegetek időnként egy kis szociológiai tanulmányozásra.

2011.02.28. 10:34:55

Még valami: az idősebbek képtelenek megérteni, hogy nem a helyben lakás időtartama, hanem a tulajdoni hányad adja a szavazti jogot. Szent meggyőződésük, hogy mert "én már 30 éve itt lakom" sajátos előjogaik vannak, amelyet egy jöttment új tulajdonostárs nem kérdőjelezhet meg. (pl. 4 db korcs kutya tartása 30 nm-en, 12 pár cipő lépcsőházban tárolása, stb.)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 10:38:04

nah kérem, elmondom, a társasházban élésnek mi az egyetlen, kultúremberhez és gondolkodó, művelt polgárhoz méltó módja:

1. Senki soha be nem teszi a lábát a lakásomba, aki a tömbben (esetleg az érdekképviselt három tömbben) lakik. Ajtót alapban nem nyitunk, mert ha olyan jön, akit fogadni akarok, azt hívtam, más nem jön be.

2. Lakógyűlésekre, köcsög kommuna-faszverésekre nem jár kultúrember. Amikor beköltözöl, egyszer megbeszéled, hogy

a) csekk a postaládába, ez a közösköltség-fizetés módja
b) emberrel nem kívánsz beszélni, a ház festésének, burkolásának, szépítésének problémái nem érdekelnek, kár is megkérdezni.
c) leszarod, hogy mi a szokásjog a lépcsőház forgórendszerű feltakarításában, fogadjanak takarítónát, kifizeted a rád eső részt ebből.

3. akikkel a lépcsőházban véletlenül összefutsz, azoknak legfeljebb köszönsz, annyi. Nem barátok avgyunk, csak véletlenül egy házban van a lakásunk. Mammerek, nyuggerek vesepanaszai, aranyerei nem érdekelnek. Sajnálom, hogy egyedül van és nincs kivel beszélgetnie, de nem velem fog. Cserébe most megígérem, majdnem biztos, hogy én is öregkoromban magányos és szomorú leszek. Evvan.

2011.02.28. 10:38:48

A vízfogyasztás tényleg érdekes harc téma mindig: nálunk egyszer a háromgyerekes család habzó szájjal kérte ki magának hogy ők nem fogyasztanak ötször annyit, mert a gyerekek egy (!) vízben fürdenek.
A második emeleti lakók kamaszkorba és vandálságba serdült tinédzserüket azzal védték meg a támadásoktól, hogy "Majd ha a maga gyereke kamasz lesz akkor az mit fog csinálni!"

2011.02.28. 10:48:00

@Kulics: Erre azt tudom mondani, hogy nálunk van egy idióta vénember (puszta véletlenségből öreg komcsi) és állandóan az a mániája, hogy a "gyerekre szóljunk rá, hogy ne..." és itt jön minden elképzelhető és elképzelhetetlen káresemény, rongálás leírása.
Az egy cseppet sem zavarja, hogy épp az ő kretén felnőtt unkái azok, akik kártékonykodnak (fűre parkolás, kutya mindent kiás a kertben, biciklicipeléssel fal leverése a lépcsőházban, stb.)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 10:53:11

A szokásjog, miszerint "én laktam itt előbb", tényleg az ember idegeire tud menni.
Nálunk a parkolóhely elosztás a fő sarokpont. Mármint hogy akik előbb laktak itt, azok úgy érzik, hogy valamiféle előjoguk van a kapuhoz közelebbi parkolóhelyekre.
Na de nem csak úgy érzik, hanem szóvá is teszik!
Házban lakó jogászcsaj képes volt felcsengetni a kaputelefonon, hogy én foglalom az ő helyét, és rakjam csak arrébb az autómat!
Mondtam neki, hogy abban a szent pillanatban felviszem az autót a lakásomba, amint bemutatja a tulajdoni lapot, amin az áll, hogy az tényleg az ő parkolóhelye.
A Hengerfej család konkrétan három parkolóhelyet érez magáénak, és képesek voltak a gyerekeim előtt nekiállni kurvaanyázni, hogy én hogy képzelem, hogy a helyükre parkolok?
Megalapoztam a további jó viszonyt, mondtam a palinak, hogy ha még egyszer hozzám mer szólni amíg egy házban vagyunk kénytelenek lakni, letépem a fejét és beleszarok a tüdejébe.

Sand Lover 2011.02.28. 11:03:34

@vészmadár (pica pica): A tulajdon nem csak jogokkal, de kötelezettségekkel is jár.
Lakógyűlés évente egyszer van és én is rühellem, de muszáj elmenni; nem szeretem, ha a fekem fölött döntenek dolgokról olyanok, akik koruknál fogva már nem teljesen kompetensek. A megismételt lakógyűlés ugyanis akkor is határozatképes, ha a lakók nagy része nincs jelen.
Persze lehet, hogy téged nem zavar, hogy egy paranoid és/vagy skizoid öregasszony dönt –helyetted is! – a téged (is) érintő kérdésekben. Szerintem viszont a korlátoltság jele.

MagyarZizzi (törölt) 2011.02.28. 11:04:31

Nem kell ehhez Újlipótváros meg jiddise máme, vidéki városokban, a legsötétebb panelrengetegekben is ez megy. A szüleim is tetőtérben laknak, rájuk is mindig panaszkodnak, hogy nem csináltatják meg a tetőt, és bezik a fal, de pénz már nem adnának hozzá... Jó, nálunk szerencsére nincs nyugalmazott rendőr, van viszont följelentgetős néni meg gyenge idegzető cigányember...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 11:06:27

A zajongókkal is lehet azért mit kezdeni. Még békásmegyeri panellakó koromban volt remek szomszédságom.
A mellettünk lévő lakás bérlakás volt, naná. Szomszéd lépcsőház egyébként, de volt közös falunk. Na és beköltözött vagy öt ilyen szittyós hülyegyerek. Kint lógtak az ablakban egész nap, és akkora trombitákat szívtak, hogy az ablakon úgy dőlt a füst kifelé, mintha lángokban állna a lakás.
Este 11-kor meg indult a tuc-tuc-tuc-tuc-hopciri-hopciri muzsika. Én szépen felöltöztem, átballagtam: gyerekek, mégiscsak éjszaka van már, nem lehetne csendesebben? De, de lehet, bocs, letekerték.
Visszamegyek, két emelet le, kettő fel. Lefekszem, már megint szól a basszus. Felöltözöm, két emelet le, kettő fel, csöngetek. Gyerekek, az előbb nem megbeszéltük, hogy csendesebben vígadtok? Ja, bocs, bocs, nem direkt volt, letekerik. Én haza, két emelet le, kettő fel, lassan éjfél. Lefekeszem, megint jön a bumciri-bumciri. Megint felöltöztem, mentem vissza, de most már magamhoz vettem a kocsiból a vontatókötelet. Az ajtajuk kilincsét jó alaposan odakötöttem a lépcsőkorláthoz, és lebasztam a villanyórájukat. Most zenéljetek, majmok!
Másnap, mire hazaértem, elköltöztek.

TGabi 2011.02.28. 11:07:05

"Az adott fiatal-öreg ellentéteknél csak olaj a tűzre, ha az illető fiatal szerencsétlenségére még egyedül élő nő is, hiszen ilyenkor ösztönösen merül fel idősebb nemtársai irányából újra és újra az üzletszerű kéjelgés alantas vádja."

Ja-ja, így igaz:) Főleg ha olyan foglalkozásod van, amit otthonról is tudsz folytatni(programozás, tanácsadás, fordítás, nyelvoktatás, etc.)

Na, ilyenkor aztán beindul a vén banyák fantáziája!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.02.28. 11:08:19

Ennyi zsidózást egy helyen, tisztára mint a kuruc.info! :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 11:08:40

@Morgan LeFay: vannak kötelezettségeim, elfogadom, amelyek abból adódnak, hogy pénzt kell fordítani a küszöbömön túli részre is, plö lépcsőház. Erre van a közös képviselő, ezért fizetek közös költséget, hogy kifessék, ha szar már.

Ha te jársz azokra a gyűlésekre, akkor tudhatod, semmi de semmi olyan döntés soha nem születik, ami a legkevésbé is érintené az én, ajtó mögötti életemet. Pláne leszarom albérlőként, már bocs.

Sand Lover 2011.02.28. 11:13:46

@vészmadár (pica pica): “Pláne leszarom albérlőként, már bocs.”
Lakógyűlásre csak tulajdonosok mehetnek amúgy is, már bocs. Bérlőként te max. a tulaj meghatalmazottjaként vehetnél részt.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 11:17:27

@El Topo (Sgt. Elias): Hogy költöztek el, ha bezártad őket?
Nekünk szerencsénk volt a fenti nénivel, kétszer háromszor felkopogtunk a partvissal és már nem zajongott utána annyira. Főleg nyáron volt kritikus, de túl éltük.
A Margit néni meg egyszer hajnalban kiabált álmában, hogy tolvajok! tolvajok! fogják el. Ki tudja lehet a plazmatévét vitték a szőkétől. Nyár volt, minden ablak nyitva, tisztán lehetett hallani.
Meg egyszer kismadarakat kellett kimenteni szintén hajnalban, mert kiestek a fészekből és csiviteltek, a macska meg ólálkodott.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 11:18:05

@Morgan LeFay:

Bizony, muszáj elmenni, különben egy szép napon arra mész haza, hogy a ház, ahol laksz, supermax fokozatú börtönné változott, mert a nyuggerek, akik évek óta nem voltak hajlandóak 600 forintot kiadni a tető újrakátrányozására, csilliárd forintért biztonsági kapukat szereltettek minden lépcsőfordulóba. Kettőt!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.28. 11:20:57

Nagyon szép korkép. Vagy kórkép.

Hasonló, amióta járok lakógyűlésre, hogy az emberek fele el sem megy, aztán háborog, hogy miért szavaztak nélküle. Hosszabb távú befekttéseket, felújítást alapból ellenzi pár okos, mert ők már úgysem érik meg, vagy úgyis elköltöznek. Stb.

Zorita 2011.02.28. 11:21:13

nálunk is lakik egy idős házaspár, régen kommer, és most is radikál beállítottsággal :)
nagyon viccesek, korábban megbízható házi ezermester volt az öreg, bármi elromlott, lehetett hozzá fordulni (csöpögő csap, akadó zár, bicikli stb.), mindig jött jó szívvel segíteni; az utóbbi időben viszont teljesen bekattantak, hangosan anyáznak, beszólogatnak. ahogy öregszenek, egyre bölcsebbek, természetesen főleg a lakógyűléseken alakítanak nagyokat.

@vészmadár (pica pica): te egy kultúraember vagy anális fixációval.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 11:24:36

@Gee Halen: ha ismerős vagy erre, akkor leszedheted, hogy itten a zsidók zsidóznak:)

jah, meg néha én, de én épp kazárosodási leckéket veszek. Altoid szerint megkésett ez a törekvésem, épp most marhaság már:)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 11:27:34

@Morgan LeFay: Ja, ezért örülök, hogy nem vagyok még tulaj.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 11:27:37

@Luella Menendez: az otthon oktató nyelvtanár csaj, az kérem már a Pallas Lexikonban is úgy volt, hogy lásd --->kéjnő

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 11:29:14

@Judea:
Csak nem képzeled, hogy reggel a kötél nélkül indultam el? Azt reggel szépen leszereltem és visszatettem a kocsiba.

Mióta van itt ez a kommentelésgátló időzáras idiótaság? Túl jól ment a blog.hu, és megpróbálják visszafejleszteni, vagy mi a kurvaélet?

Kaján Halász 2011.02.28. 11:29:18

És az megvan, hogy a lakók 2 ellenséges, kb egyforma népes klikkbe oszlanak, egymással nem beszélnek, ugyanabban a házban párhuzamos közgyűléseket tartanak, alternatív határozatokat hoznak (pl a másik közgyűlés határozatainak visszavonásáról), egyidejűleg van 2 közös képviselő, - és se a közgyűlésekről, se a határozatokról, se a közös képviselőkről nem lehet tudni, hogy melyik az igazi?

Másik helyen meg -egykori tanácsi bérházban- az önkormányzati tulajdonban maradt egyik pincei mosókonyháról megszavazzák, hogy az mostantól közös tulajdon, "mert az az önkormányzatnak már úgyse kell"...

Ziu9 2011.02.28. 11:32:03

@El Topo (Sgt. Elias):

A parkolóhellyel nálunk is gond volt. Igaz, nekünk az épületen belül van. Szokásjog alapján tartozik lakáshoz (persze fizetünk érte). Beköltözött egy olasz fazon, aztán mikor megtudta hogy neki nem jár a parkoló, ő is átvette az idehaza jól ismert "dögöljön meg a szomszéd tehene" mentalitást. Hol azzal jött hogy túl olcsón használjuk, kerüljön annyiba mint a legközelebbi mélygarázsban. Máskor meg azért ugrált, mert egy hétvégi kora délelőtt el mertünk indulni, és hogy mekkora zajt csaptunk vele. Mindegy volt neki mibe köt bele, csak a jelenlegi parkolótulajdonosok rosszul járjanak.

Az én lakótársaim...

Az egyik a "gyűjtögetős", aki a lomtalanításba levitt cuccokat éjszaka felhordja a saját lakásába.

Aztán ott az idősödő asszony, a ház szeme és füle, akitől minden pletykát meg lehet tudni. És a lakógyűlésen ő a leghangosabb, amíg ki nem derül róla, hogy szegény már megint el van maradva a közös költséggel.

A puskával hadonászó öreg, a kutyás bérlő, aztán a lakás ahonnan a mulatós zene bömböl éjjel-nappal, mind-mind hozzátartoznak még a tásasházi élethez.

Nem volt szó aztán a boltok és egyéb földszinti üzlethelységek dörzsölt képviselőiről, akik aztán a legkevésbé sem érzik magukénak a már emlegetett tető, víz, vagy kémény-problémákat.

Egyébként, aki családi házban él, az nem is tudja milyen nagyszerű ez a társasház nevű stratégiai játék. Ott többnyire csak egy szomszéddal kell hadakozni, nincs a logikázás hogy kicsodát ki ellen lehet kijátszani, és kinek milyen alkukat kell felkínálni, hogy a költségvetés elkészüljön, és a ház ne dőljön össze a legközelebbi lakógyűlésig...

2011.02.28. 11:32:21

@El Topo (Sgt. Elias): "A Hengerfej család konkrétan három parkolóhelyet érez magáénak"

Baszki! Egy házban lakunk???? Nálunk is van egy ilyen idióta bagázs, 3 autóval az udvaron, de már próbálkoztak a negyedikkel is.

Igazad van, aki ugrál a "helye" miatt, attól kérjuk a tul. lapot. vagy a közgyűlési határozatot, ami feljogosítja őt annak a helynek a kizárólagos használatára. Mivel ilyen legtöbbször nincs, úgy ilyenkor jön az "én már 20 éve itt lakom..."

2011.02.28. 11:32:51

Ifjú koromban volt egy saját tulajdonú új lakásom (na az volt az első és utolsó új lakás az életemben).A lakógyűlés megszavazta, hogy a kaput egész nap zárva kell tartani (én elleneztem egyedül, de leszavaztak: tetőtérben laktam a 4-en, kapu csengő persze nem volt, az ablakon nem tudtam lekiabálni és ledobni a kulcsot, minden csengetésnél 4 emeletet futva le a kapuig, telefont még aranyért sem lehetett kapni, a mobil még nem volt kitalálva.)

Elolvastam figyelmesen az alapító okiratot, a határozatot bíróság előtt lehet megtámadni.

Hát jó, pénteken panasznap, ott a helyem.

A bíró meghallgatott, és azt mondta:próbája meg elrontani a zárat, esetleg dugjon bele gyufát, amíg javítják addig sem kell szaladgálni, majd bele fáradnak. Köszönöm bíró úr, erre nem gondoltam.

Fiatal voltam, akkor még nagyon komolyan vettem a dolgokat.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 11:34:54

@El Topo (Sgt. Elias): nem tudom, minek ez az időzár, de jól elveszi a kedvem mindentől. Plusz nem csak egy blogon belül, kompletten a blog.hu szférában durván 10 percenként lehet egyet írni.

@Morgan LeFay: akkor a lakógyűlés nálatok más, nálunk az a szar, amin minden hónapban meg kellene jelenni, hogy meghallgassuk, mire mennyit költöttek és eldöntsük, mire akarunk költeni. amit te mondasz, az inkább amolyan részvénytársasági taggyűlésnek hangzik:)

@Hozzá Szóló: @Zorita: igen, az a kiürítéses vagy melyik, de nem vagyok makrobiológus, nem tudom a pontos neveket:)

Nadiposzi (törölt) 2011.02.28. 11:44:17

@Professor Pizka:
Kurtz ezeredesnek kösz a bevezetőt, neked meg a posztot.
Amúgy a kommenteket olvasgatva ez hátborzongató. Én albérlőként kihúzom magam ezek alól.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 11:45:12

@Frengi: Nálunk is zárva volt, de át lehetett ugrani szükség esetén, meg a lépcsőház is nyitva volt sokszor. Így be lehetett jutni gond nélkül. Képzelheted, kb. fél tucatnyi kulcsom volt. (A lakást 3 zár védte, de csak kettőt használtunk.)
@El Topo (Sgt. Elias): Pedig így viccesebb lett volna. Elképzeltem, ahogy egész nap próbálnak kiszabadulni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 11:47:13

@Judea: ja a mamával lakó kis faszgyerek jellegzetes. Hogy tud pattogni, ha a mama megmondja mit csináljon.

@vészmadár (pica pica): A lakógyűlés az olyan hogy akkor is ugyanaz van, ha ott vagy, meg ha nem. Teljesen indifferens.

@Morgan LeFay: na, nekem pont ehhez hiányzik az idegrendszerem, hogy skizoid önmegvalósítókat hallgassak munkaidőn kívül is. Szerencsére külső közkép. van, aki időnként kifestet, megjavíttatja a liftet és teljes mértékben ignorálja a lakógyűlést. Épp ezért elég jól kijövök vele.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 11:57:29

A hsz-ek alapján a lakógyűlés inkább olyan ahol senkinek sincs igaza csak nekem, de én el sem megyek, mert úgy sem adnak igazat, meg különben is úgy sem lesz jobb. És tényleg.
A kommentelők többsége úgy látom a nyugdíjasok által irigyelt jólmenő középkorú (30-50) gyanús értelmiségi/vállalkozó/dolgozó lakástulajok/albérlők közül került ki eddig.
A blogmotort, meg gondolom a modoros sikeressége miatt korlátozzák. Egyszerűbb mint bővíteni.
if Time()-Laspost(time)<10min then print("Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!");
else (komment("HSZ"););

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 12:00:33

@El Topo (Sgt. Elias): me RFID-alapú kaputelefont. Magánpénzbőkl matracot, a házéból fölösleges bizbazt. Suum quiqe tribuere

bástya · http://magyarcitrom.postr.hu 2011.02.28. 12:00:54

@El Topo (Sgt. Elias): És valahogy pont így. Én ilyen házban lakom.

Murderface 2011.02.28. 12:02:59

Szintén hegyvidéki albérlő vagyok. Nálunk valami mesterkedés meg fifika lehet a dologban, mert egy lakógyűlés se volt még, pedig ott lakok lassan 1 éve :D
Cserébe amit elkezdenek felújítani, az véletlenül mindig csak a lebontás-szétszerelés-kiásás Bermuda-háromszögig jut el :) A belső udvar úgy néz ki, mint ahol a 2. Ukrán front visszaverte a lángszórós Waffen SS katonák támadását, aztán 2 hónapig állóháborúba merevedtek a hadállások, és csak nemrég vonultak tovább a katonák. Minden szétfúrva, szétkúrva, kiásva, leverve, de azt senki nem tudja, mikor lesz valami befejezve végre :)
Ha sokat akadékoskodnak a szomszéd zsidó kisnyugdíjasok, előveszem a BC Rich gitáromat, tuskóra nyomom a hangerőt, rálépek a torzítóra és megismertetem őket a Slayer, Sodom, Destruction együttesek zenéiből építkező repertoárommal, ebből érteni szoktak :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 12:06:18

@Murderface: szerintem ezek mellé, hogy a művelt zenékből is meríts, Kurtág-dalokat kellene betanulni. Nem linkelek inkább, fáradj vele magad, hidd el, megéri. Annyit mondanék, a preparált zongora (tudod, amikor láncfűrészt meg kakaóscsigát raknak a zongorahúrok közé) ehhez képest kismiska.

Infomaker 2011.02.28. 12:08:18

Milyen furcsa is családiházban lakni! (énis laktam lakásban :) )

Nálunk a kisvárosban ami hasonló, az a közmeghallgatás :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 12:12:17

@Murderface: Mondjad nyugodtan, hogy bal kézzel félúton megmarkolod a fogólapot, jobbal meg csapkodod, oszt akkor nyekereg, nem kell itt együttesekkel jönni :-)

eastern sugar 2011.02.28. 12:12:22

noha hasonló származási jegyekkel bírok, és hasonló kerületben, hasonló házban lakom, hogy úgy mondjam, a lakógyűlés számomra továbbra is ugyanolyan misztikusan izgalmas rendezvény felnőttek számára, mint a szülői értekezlet. továbbá fenntartom azt az elméletemet, hogy felnőtt az, aki már legalább egyszer szájára vette a földhivatal szót.

Sand Lover 2011.02.28. 12:12:59

@Professor Pizka: “ja a mamával lakó kis faszgyerek jellegzetes.”
Nálunk a “kis faszgyerek” túl volt a 40-en, és még mindig az anyjával lakott, nővel állítólag senki se látta soha, de még csak nőstény kutyával sem. Ha kiadná a lakását, ő lenne a magyar Norman Bates.

Dr. No 2011.02.28. 12:16:26

Újlipótvárosi lakónévsor (csak az érdekesebbek):

Fszt. 1. Puha bácsi és Puha néni. Már a háború előtt is itt laktak, az öreg volt a házmester. 1944 óta ellenséges viszonyban Weiszékkel a 3. emelet 2-ből.

Fszt. 2. Phnom Dien Duc, nagyon kedves és készséges lakótárs, a lakógyűléseken azonban részt venni nem tud, a Pénzügyőrség jóvoltából tartósan távol.

1. emelet 2. Ági, az országosan ismert pszichológus húga, gyakorló nagymama és közös képviselő.

1. emelet 4. Jehuda Diamant, soha nem látott befektető, képviseli állandó meghatalmazással a Geczi & Geczi ügyvédi iroda (Hollán Ernő u.) éppen aktuális ügyvédjelöltje (de nem a szilikonozott jócsaj).

1. emelet 7. Sárköziék, teljesen beilleszkedett cigánycsalád két nagy gyerekkel, panasz nincs rájuk. A nagylányt sunáznám, de a ház főnyereménye Dodi, az újpesti autószerelő műhelyt üzemeltető felnőtt fiú: a házban lakók autóit sosem törik fel.

2. emelet 4. Abdullah Zérouali, marokkói orvos. Többnyire a Váci utcában látni pénzváltás közben. Feleségével és két gyerekével él, gyakran szervez házibulit nemzetközi közönséggel. Előnye, hogy ha az ember ilyenkor becsönget hozzá, vendégül látja.

3. emelet 2. Weiszék. Már a háború előtt is itt laktak. A környék összes régi lakóját ismerik. Weisz bácsi nyáron a Szent István parkban kártyázik. 1944 óta ellenséges viszonyban vannak Puháékkal a fszt. 1-ből.

3. emelet 5. Conan O'Mallory, soha nem látott befektető, képviseli állandó meghatalmazással a Geczi & Geczi ügyvédi iroda, mint fent.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 12:21:07

@eastern sugar: ez kiterjeszthető arra a szóra is, így egyben, hogy töltenivalópaprika (copyright: mmsz)

2011.02.28. 12:22:49

@Murderface: Sokat laktam bérelt lakásban, és tudom, hogy egy "albélő" a tulajdonosok szemében nem ember, egy pária, még akkor is, ha esetleg egy más városban van ingatlana, csupán itt nem akar szállodában lakni.

A bérbeadó sem különb ebből a szempontból, volt olyan hogy rendőrt hívott, mert nem engedtem be a SAJÁT lakásába.
-Ki van fizetve a lakbér? - kérdezte a szerv.
-Igen, 1 évre előre.- mondta a tulaj
-Na akkor majd egy év múlva visszajövünk. Addig meg a tűzoltókat hívja, de csak akkor ha ég a ház.

nyuszy 2011.02.28. 12:22:54

@Professor Pizka: Ez jobb lett, mint maga a poszt, köszi :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 12:27:02

@Dr. No: Conan O'Malloryből van az a fajta aki ott is lakik mert egy lisszaboni és egy Hanoi meló között egy fél évig igazgatja a Budapest Office-t direct reportban a Central and Eastern Europe Departmentnek. Gyakran az utódja is abba a lakásba jön.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 12:31:06

@Professor Pizka: ez alternatív zenében és félszintetikus fogólapnál működik, de ha igazi death-et akarsz, akkor jackson flying V + 11-es húros + csöves Marshall (vagy klónja) + enyhén nyújts is rá a húrokra. És persze minimum valami distortion fantázianevű torzítással, hehe

Dr. No 2011.02.28. 12:37:04

@Dr. No: Ja és kifelejtettem Zolikát a 2. emelet 1-ből. Ha Zolika (45) elkap a lépcsőházban, ilyen kérdésekre kell válaszolnod:
- Mit tennél, ha a barátnődet valaki megtámadná ideggázzal?
- Hogyan szigeteljük a házat a kozmoszból folyamatosan érkező pozitív sugárzás ellen? Amit ráadásul a ház bádogszerelvényei, pl. esőcsatorna, antennaként gyűjtenek be?
- Hogyan szigeteljük magunkat motorozás közben a kereket érő dörzshatás következtében föllépő pozitív sugárzás ellen?
- Mik a totótippjeid?
- Etikus-e BKV-ellenőri egyenruhában, gyalogosan átkelni a piros jelzésen?

escargot 2011.02.28. 12:40:10

Személyes kedvenceim (voltak) még a szociális liftkezelő néni, aki nyolcvansok évesen felügyelte a kulcsokat, valamint az ő feladata lett volna a felvonóból mentés, viszont szüksége votl a havi tizenötezer forintra; a harmadikon lakó ex-BM bácsi, akitől minden öreg folytatólag rettegett (a kémek kapcsolatai lassan kopnak, vagy mi); a negyed- vagy félévente egy közös képviselőt kiutáló ultrapedáns exkönyvelő szb-elnök néni. Nyugodjanak békében.
Valamint az élők ligájából a gondnokság intézményének visszaállításáért vérre menő vitákat vívó Sallerné a másodikról, aki lobbierejét és sleppjét latba vetve próbálja magát kikiáltatni gondnoknak. (A havi fix fontos ugye, ha az ember közösköltség-tartozása úgy egyévnyi minimálbérre rúg...)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 12:45:37

@Dr. No:

"Mit tennél, ha a barátnődet valaki megtámadná ideggázzal": felébrednék, innék egy pohár szódabikarbónát a gyomorégésemre, és aludnék tovább.

"Hogyan szigeteljük a házat a kozmoszból folyamatosan érkező pozitív sugárzás ellen? Amit ráadásul a ház bádogszerelvényei, pl. esőcsatorna, antennaként gyűjtenek be?" Átjátszótornyokkal.

"Hogyan szigeteljük magunkat motorozás közben a kereket érő dörzshatás következtében föllépő pozitív sugárzás ellen?" Hegesztőpajzzsal.

"Mik a totótippjeid?" Az a rohadt kutya az Ózból? sztem most is életben marad...

"Etikus-e BKV-ellenőri egyenruhában, gyalogosan átkelni a piros jelzésen?" Csak kamion előtt 2 méterrel.

Styxx 2011.02.28. 12:46:29

@eastern sugar:
"felnőtt az, aki már legalább egyszer szájára vette a földhivatal szót.":-)
Ha tényleg te vagy az avatarodon, akkor sok férj megkpa valami hasonlót:
- Nocsi, megint rákaptál a lakógyűlésekre? Érdekes, mielőtt ez a piros pornószemüveg-keretes NŐCIKE ideköltözött volna, még akkor se voltál hajlandó eltolni a képedet, amikor a Matolcsiné jelzálogot akart íratni a lakásunkra.
Persze neki könnyű jól kinézni. Lenne két szaros kölke, meg egy despota férje, mint te, aki egy gyufaszálat nem képes keresztbe tenni, nem riszálna úgy a cicanaciban!

Dr. No 2011.02.28. 12:48:01

@vészmadár (pica pica): Motorozás közben műanyag bukóval szigeteljük magunkat és rézdrótot érintünk a földhöz. Ezt még a gyerekek is tudják.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 12:48:28

@escargot: Meg a pereskedő, aki valamilyen homályos oknál fogva tizenhét éve pereskedik a társaházzal, a közös képviselővel, vagy valakivel. Ezeknek a brigantiknak természetesen ő egy fillért sem fizet, a lakására rávert jelzálog egy újabb per tárgya. Az ajtón időnként dörgedelmes levelek, miszerint a közös képviselőt aljas indokból elkövetett fogolyszökés, egyedi azonosító jellel kéjelgés és természet elleni erőszakos sikkasztás miatt tizenöt év uránbányára fogják ítélni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 12:55:59

@Styxx: tényleg így néz ki, mint az avatarja. És még okos is.

hehe

Dr. No 2011.02.28. 13:00:44

@Professor Pizka: A per tárgya, hogy ő miért fizessen liftdíjat, ha egyszer külön vízórája van a lakásában?! Ez különben is minimum 73/92 arányú lakógyűlési határozat lett volna, miközben a meghívók olvashatatlan fénymásolatban mindössze 36 órával (!) a lakógyűlést megelőzően lettek kiértesítve a napirendről, egy aláírás nélküli, vitriolosan személyeskedő stílusú gyalázkodó levélke kíséretében!

Arról pedig ne nyissunk vitát, hogy ha a költségvetésben betervezett függőfolyosó-felújítást Mypie adalékanyag helyett a százszázalékos helyettesítő értékű hazai gyártmányú Ménrótplasttal oldották volna meg, plusz igénybe véve az ő építőiparban tevékenykedő kivitelező cégét, akkor a költség jelentősen alacsonyabb lett volna. Pluszban nála sem merült volna föl ez a mondvacsinált, treljesen jogtalan közös költség-hátralék, úgyis mint kicsinyes bosszú égisze alatt!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 13:01:43

@Styxx: helyesen: az a kis zsidó kurva a harmadikról, asszed nem látom kik járkálnak fel hozzá, legszívesebben te is felhordanád a konyhapénzt a kis rüfkének, na elég, elválok, megcsaltál te szemét!

Styxx 2011.02.28. 13:05:33

@vészmadár (pica pica):
Nem mondod, hogy a te csajod, akit korábban tanítottál?
Erre mondták egyetemen a Felvételi Előkészítő Bizottságosok (FEB) hogy febeztem.
@Professor Pizka:
a lakógyűlés már csak ilyen veszélyes üzem, pusztítóbb, mint a vörösiszap:-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 13:10:12

@Styxx: nem. Ő sokat röpköd, én meg madár vagyok, ennyi közünk van egymáshoz:)

escargot 2011.02.28. 13:18:25

@Styxx: Sajnos nálunk ennyi motiváció sincsen a gyűlésre. Az első, hatvan év alatti (vagy annak kinéző) nő a házban a barátnőm lett, amikor odaköltözött. A másik fiatalember azóta követte a példámat. A fennmaradó 51 lakásból pedig egyre több üresedik meg...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 13:18:53

@Professor Pizka: Hát azokon a környékeken, ahol én felnőttem, zsidózni csak nagyon halkan volt szokás. Ha valaki mások füle hallatára így eleresztette volna magát - hogy is mondjam - rájött volna, hogy az élet igen nehéz tud lenni, ha az embert hirtelen mindenhol levegőnek nézik...

eastern sugar 2011.02.28. 13:21:01

@vészmadár (pica pica): én nem röpködök, csak a repülők segge alá tolom a dolgokat, és lentről csodálom őket, meg drukkolok hogy ne zuhanjanak le, mert akkor ki leszek rúgva, egyenesen a börtönig :) de köszönöm ezt a sok kedveset, a pornószemüveg meg azt hittem, csak nekem jutott eszembe :) amúgy az ötödiken lakom, de kaptam már a nyanyáktól a házban a pofámra :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 13:21:33

@altoid: na ja, piszok zsidózni elsősorban zsidóknak szabad. Egy barátom akkor hagyott fel a nyílt antiszemitizmussal, mikor bekerült az orvosira :-) Azóta mondjuk a nem nyílt antiszemitizmussal is felhagyott.
Amúgy meg drága nagyapám tanítását tudnám idézni, aki szerint amelyik a leghangosabban zsidózik, az a zsidó :-)

Styxx 2011.02.28. 13:29:20

@escargot:
várj, ember, ezt most nem értem. Az első hatvan év alattinak kinéző nő lett a csajod?
@eastern sugar:
Akkor Kadhafit te navigálod el hozzánk?
Meghiszem azt, hogy kaptál a nyanyáktól, szívesen beképzelik maguknak, hogy az ilyen pornószemüveges hangosabb mint egy pár Airbus-turbina.-)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 13:29:56

@Professor Pizka: @Professor Pizka: Naná, a Zusában is kizárólag afro-amerikai úriemberek szájából hallani a "nigga" megszólítást...

escargot 2011.02.28. 13:30:56

@Styxx: Közben nekem is leesett, hogy furcsán tagoltam az információt. Szóval a csajom odaköltözött, és ezzel ő lett az első 60 alattinak kinéző lakó a házban. Hát valahogy így.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 13:35:24

@Styxx: az airbus halk. A Tu-154 D-30 porszívói, na azok még szóltak :-)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 13:40:29

@eastern sugar: Az én esetemben inkább jellemzően az volt a gond, hogy az ilyen körfolyosós mámék a magánéletem úgy nagyjából minden rezdülésével tisztában voltak, még évekkel azután is, hogy elköltöztem külföldre (!). Mondom, tisztára mint egy falu.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 13:54:31

amúgy a pornószemüveg szóról nekem a nulldioptriás, azaz síküveg-szemüveg jut eszembe, amit akkor adnak a "művésznőre" ha azt akarják kifejezni, titkárnő (ahogy a kép copf azt jelenti: 17 éves).

Dramaturgiailag kiválóan alkalmazható, avagy röviden: ha pornófilmben szemüveget látsz, az össze lesz disznózva.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 13:55:53

@Professor Pizka: Tényleg, most jutott eszembe, hogy Csurka István ott lakott tőlünk pár saroknyira. Többször is láttam az utcán melegítőben glasszálni. Senki sem bántotta, de azért sajnáltam egy kicsit, hogy bír megmaradni ennyi kilincsorrú között... :)

2011.02.28. 13:56:02

@altoid: nem zavaró ez, ha az ember lopni nem jár, szeretőt nem tart.

Amikor ilyen helyen laktam, a szomszédok jobban működtek mint egy üzenet rögzítő.

lárvalányhaj 2011.02.28. 13:58:22

Mi is gangos házban lakunk, a lakók vegyesek, vagy hozzánk hasonló elsőlakásos fiatalok, vagy nyugdíjasok. A közös képviselő egy nagyon kedves, nagymamaszerű néni, vele vagyunk jóban, a többiekkel nem nagyon kommunikálunk, de ez szerencsére nem is elvárás.

Annyi gond van csak, hogy van a házban egy skizofrén lakó, aki időnként szokott beszélgetni (veszekedni) a hangokkal, és nyáron ezt jellemzően nyitott ablaknál teszi, úgyhogy zeng az egész belső udvar.

altimus 2011.02.28. 13:59:36

konkret eset, budai uj epitesu haz, kivetelesen igen jo szinvonalu park is kerult koreje, par ev alatt tiszta arboretum lett az egesz.

uj lako koltozik,

elso lakogyules:
- betonoztassuk le a zoldfeluletet, mert draga a kertesz.

masodik lakogyules:
- leszavaztuk a lebetonozast, ezert igy o ugyhatarozott, hogy sajat teruletet fog kijelolni, ahol uveghazas zoldsegtermesztesbe fog kezdeni.

**

masik lakas:

- a teto a legfelso emeletieke analogiajara a lift is az emeletieke, a fodszintiek nem is hasznaljak aztat.

**

Sand Lover 2011.02.28. 13:59:54

@altoid: Ha az ember társasházban lakik, elkerülhetetlen, hogy az unatkozó mámék ne tudjanak meg ezt-azt az ember magánéletéről, cserébe viszont te is megtudhatod, hogy milyen az emésztése meg hogy mit mondott a háziorvos és hogy az ötödiken lakó jogászcsajhoz (Évike) minden nap más férfi jár fel! Ezekamaifiatalok!
Más kérdés, hogy téged ez nem érdekel…

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 14:01:39

A 140 centiméter magas teljesen kóser nénikék kollektív emlékezete egyébként fantasztikus. A magam részéről egy ilyen gangos házba születtem bele, de onnan öt éves koromban elköltöztünk. Ehhez képest ha azon a környéken járok, harmincöt évvel később is előperdülnek ilyen vadidegen mammerek, és jól lesanyikáznak. Na most sosem voltam Sanyika, viszont apám igen.

Styxx 2011.02.28. 14:16:02

@El Topo (Sgt. Elias):
igen, klassz kis helytörténeti infókat lehet összeszedni. Pl ahol én lakom, ott 56-ban keményebben szétlőtték a házat, mint az osztom alatt, de egyik sem volt egy Halloween-party. "lent voltunk a pincében, mint a kis vakondok, mesélte I-néni

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 14:17:34

@Morgan LeFay:

Hohohóóóó! Azt te csak hiszed, hogy nem érdekel! Még pár év, és te fogod kérdezni! Kihajolva a harmadikról, a második emeleti gangon állótól.
" Stein néni! Nem tudja, mi ez a nagy járkálás itt mostanában?"

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 14:19:31

@Morgan LeFay: Na ja, de mivel a mi családunk úgy 1946 óta lakott az utcában, rólam nem ezt-azt tudnak, hanem gyakorlatilag többet, mint én magam...

mama ottmarad 2011.02.28. 14:19:56

Hej, de jól belenyúltál kedves ezredes, az aktualitásba :))
Tulajdonostárs típusok:
Lelkiismeretes - minden közgyűlésen ott van, felszólal, javasol is valamit, kompromisszum-kész.
Huzatos - aki csak saját vélt vagy valós sérelmeivel foglalkozna, hosszasan.
Örök adós - mindig van elmaradása, de nagy hangon kifogásolja, ha valami nem tetszik neki, és erős sértésnek érzi, ha rászólnak.
Aggodalmas - a gangra kitett cserepes virágok által okozott veszélyekről hosszabban képes beszélni, mint amennyit az ügy megérne.
Minden gyűlésen ott levő - mindig a többség véleményét felmérve, velük szavaz, rizikós döntésnél tartózkodik.
Soha nem jár közgyűlésre - soha nem vesz részt semmiben, a jegyzőkönyveket olvasatlanul kukába dobja, a sötét lépcsőházban szemével csippentve suskusról, kenőpénzről, csalássorozatról beszél.
Azért mert én ... vagyok? - a pontozott rész sok mindennel behelyettesíthető, vigyázzunk a kirekesztéssel, ő érvek helyett kiált fel így a legváratlanabb pillanatban, ha nem ért egyet valamivel.
Csendes résztvevő - soha nem szól, bármit megszavaz, ha azt elég hangosan mondják neki,igazából talán véleménye sincs, de legalább ott van a közgyűléseken.
Hangos résztvevő - mindig van javaslata, lehetőleg olyan, ami neki közvetlen hasznot hoz (pl. , most fessük a lépcsőházat, mert árulom a lakást),kimeríthetetlen, vehemens vitapartner.
Kispénzű - nem támogatja még a felújítási alap létrehozását sem, neki nem telik rá, mondja, de naponta kocsmába jár, vagy évente Hévízre, avagy egyéb luxusra mindig jut azért.
Tényleg szegény - nem jár közgyűlésre, de minden határozatnak aláveti magát, szürkületkor még nem gyújt villanyt a lépcsőházban sem, télen kikapcsolja a frizsidert, közös költségét elsőként fizeti be, sosem tartozik, és soha semmire nem panaszkodik.

Lehet folytatni...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 14:33:01

Ez a mostani élet a társasházakban különben kutyafasza ahhoz képest, ami gyerekkoromban volt.
Annak idején egy ilyen gangos házban egész nap nyitva volt az összes ajtó, a lakók gyakorlatilag együtt éltek. A kis Topónak volt egy ilyen zöld triciklije, egy tarisznyája, meg a tarisznyában egy csomó tértivevény, meg rózsaszín csekk, meg ilyenek. Logikus, hogy ő volt a postás. Reggel felült a triciklire, és elindult a gangon. Gabi néni és Erzsi néni volt az első megálló. Ők arról voltak híresek, hogy a csokipapírokat egy ilyen gömbbé gyúrták össze, és a kis topo, ha vitt nekik levelet, vagy hasonlót, megtekintehette a szép ezüst gömböt.
Aztán be lehetett menni Ólmossyékhoz, akiknél finom Csongor szivar-szagú volt az egész lakás, és Ólmossy néninek elképesztő régi mesekönyvei voltak, amiket kölcsön is lehetett kérni. Ők egyébként arról voltak még nevezetesek, hogy az ostrom alatt a pincében rántott hússal etették Kócika nevű hófehér pulikutyájukat, ők maguk nem ettek semmit.
Aztán Tubolyék jöttek, voltak vagy huszan. Az egyik nagylánynak hatalmas fekete haja volt, időnként hagyta megsimogatni. Aztán Sipiczky néni következett, aki már látta szemből, hogy indulok, és mire odaért a kis Topo, pont kész lett a zsíros kenyér, pirospaprikával. Sipicziky néninek egy tyúk lakott a konyhájában, ami szintén roppant érdekes volt. Szükség is volt a zsírosbrúgóra, mert ez után fel kellett cipelni a triciklit az ötödikre, hogy lehessen folytatni a napot.
Bizony.

nyekk 2011.02.28. 14:35:46

A lakógyűlés programja:
18:00-18:03
Közös képviselő megnyitja a lakógyűlést

18:00-23:30
Vita bontakozik ki arról, hogy az előtérben 15-ös, vagy 25-ös villanykörte legyen-e. Érvek, ellenérvek ütköztetése. (Döntés nem születik)

23:30-23:35
A társasház 80.000.000,-Ft-os éves költségvetésének megvitatása, megszavazása. (A közben tizedére csökkent tagi létszámmal,- na szavazzunk, aztán mennnyünk mán haza, mer késő van!)

Sand Lover 2011.02.28. 14:46:28

@El Topo (Sgt. Elias): Azt kifelejtetted, hogy közben kirázom a porrongyot az alattam lakó fikuszára, aztán lecsattogok a mamuszomban hogy megnézhessem magamnak az új lakót aki Steinné mellé költöztt be. :D

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 14:53:38

@Morgan LeFay:
Na nyilván. Ha már úgyis mész lefelé, benézel Traub bácsihoz bikürhajlamra, és viszel neki flódnit.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 15:01:27

@El Topo (Sgt. Elias): @Morgan LeFay: És ha a lépcsőházban még Újvárinéval (46-ban magyarosítottak Unger-ről) is összefutsz, meg is van a napi program!

KATZE 2011.02.28. 15:03:04

Van 160 lakásos lakópark egyik 32 lakásos társasházban hitelből-amit nem fizet, de moratórium van-lakást vásárolt félc%gány nő-félc%gány faszi aljadék pár, akik egyedüli varjúként teszik tönkre mások életét.
Rendszeres dorbézolás, éneklés, zenehallgatás erősítővel-apu egy nullaszar DJ-utánzat-, aztán ezt megunás, fiú bepiálás--bedrogozás, lányt össze vissza verés, rugdosás, pofozás, lány cig%nyasszonyos visítás, üvöltés, sírás.
És persze nem érdekli őket, ha szólnak nekik, rendőrt hívnak, elvitetik a rendőrrel. Mert miért is mernek nekik szólni? Hiszen ezt nekik szabad. Hiába tiltja a törvény és a házirend, kit érdekel? És a f%sz egy kutyaütő DJ? Hát gyakorolni csak otthon lehet, mondjuk éjfélkor, vagy hajnali 5kor, vagy délután, vagy tökmindegy.

A MORATÓRIUM megvéd, becsületes, dolgozó magyar emberek élete és munkával szerzett vagyona meg tönkremegy.

Egy csepp Avas Miskolc belvárosában

A szervezkedő, rendezkedő, akadékoskodó, otthon ülő, mások életét, mindennapjait leső, pletykás, sok-sok neveletlen, ordítozó, bunkó kisgyerekkel rendelkező anyukák külön posztot érdemelnének:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 15:06:44

@altoid: olyan meghitten tudtok zsidulni, Karinthy meg Kosztolányi elégedetten kávézgatva tekint le rátok, csak azt nem tudja, vajon azt az autót miből vettétek, bár állítólag az unokabátyád, tudod amelyik elment Izraelbe, de most állítólag Kanadában él, miután szabadult, rendszeresen utalgat pénzt :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:06:53

@KATZE: látszik, hogy edzetlen vagy öcsém, hidd el, a szomszéd életének megkeserítésére számtalan, sokkal érdekesebb mód is van, mint hogy ráhívod a rendőrséget:)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 15:12:23

@altoid:

Aki meg csak úgy beköltözött és nem őslakos, néz, mint a faszom, hogy mitől köszönnek boldog újévet a szomszédok szeptemberben. Mindenki megőrült itt?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 15:13:07

@Professor Pizka: Ugyan már, mi rendes család vagyunk, nem úgy mint a Kleinék a földszint 5-ből, na az ő fiúk egy igazi azesz pónem!

2011.02.28. 15:17:08

@altoid: egyszerű, ő is az volt !

doktrina (törölt) · http://haziorvos.blog.hu 2011.02.28. 15:21:18

Szintén hétker, csak kicsit kijjebb.
Van még a Kati néni, akinek a fia, menye, unokái mind kint vannak az USA-ban, ő is kint élt, de hazajött, hogy tök egyedül tengődjön egy sarokból nyíló, hátrafelé néző földszinti sötét lukban, és könyvtárba járjon.
Van a Zsuzsa, aki paranoid skizofrén, és amikor ideköltöztünk éppen rossz időszaka volt, folyton üvöltözött mert hallucinált, és le volt borotválva a haja és borzasztóan féltem tőle. Most már csak simán le van épülve, nem is üvöltözik, csak lejmolni jár. Két gyerekét az apai nagyszülők nevelik valahol vidéken.
A Kriszta két gyerekkel a tetőtérből, akinek semmi se jó. Szar a bölcsőde, nincs munka, esik az eső, süt a nap.
És még a Klári nyanya, aki miatt jó ideig nem használtuk a saját hálószobánkat, mert hajnali kettőkor még üvöltött a tévéje. Aztán az előtérben télen hűvös lett, behúzódtunk a gyerekszobába, majd nehéz volt egyre nagyobb hassal a padlóról felpattogni, úgyhogy ötvenezerért vagy mennyiért (anyagár) építettünk egy hanggátló falat, és birtokba vettük a saját szobánkat.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:22:56

@El Topo (Sgt. Elias): tudom, hogy én vagyok a hunyó, de miért köszönnek szeptemberben újévet? ezt most tudom, hogy csak én nem értem, de lemaradtam valahol...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 15:24:48

@altoid:
Pláne, hogy Ön olyan szavakat, hogy "azesz pónem", nem is ismer
Valóban, governor

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 15:38:14

@vészmadár (pica pica):
Ez pontosan ugyanaz, csak hetedik kerületi nyelvjárásban nem Ros Hásáná, hanem így egybe rosásónó.
Tradisön, tradisön!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:47:37

@El Topo (Sgt. Elias): ne zavarj össze, múltkor azt mondtátok egy kérdésemre, a legtöbb zsidó nem vallásában zsidó, csak származásában/identitásában, akkor miért tartotok szeptemberi újévet a rendes helyett?:)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 15:50:31

@vészmadár (pica pica):
A legtöbb keresztény is csak identitásában keresztény, aztán mégis akkor tartják a karácsonyt, amikoraz igazi keresztények, nem?

Civitas Fidelissima 2011.02.28. 15:54:13

Nálunk kiötölték, hogy újítsuk fel a házat, ha már 40 éve gyűjtögetik a felújítási alapot. Volt az önkormányzatnál homlokzatfelújítási pályázat, nosza, rajta. Nyertünk is kétmilliót. Oké, ha megnyertük, akkor újítsuk fel a tetőt helyette, mer az rosszabb állapotban van. A kétmilliót meg dobhatjuk ki a kukába. Logikus.

Egy ideig futott még a tető+fél homlokzat terv is, de nem fizette be mindenki az önrészt. Levitték az összeget a felére, hátha az elég lesz a tetőre.

Természetesen ezt se fizette be mindenki, erre kitalálták, hogy csak ott újítjuk fel, akik alatt kicsengették a pénzt. Pont rajtam múlt, hogy így meglegyen a fele tető. Miután megfenyegettek, hogy szétosszák a teljes felújítási alapot, ha nem egyezek bele a fél tetőbe, belementem.

Délben átutaltam az összeget, délután behívott a főnök a munkahelyemen. Leépítésről volt szó... :-(

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:58:41

@El Topo (Sgt. Elias): értem. igaz, bár a karácsonynak van nemkeresztény értelmezése ma már, szeretetünnep, ajándék, faszom:)

hogy a mai facebook-modorosra is reflektáljak: én meg belga vagyok:)

KATZE 2011.02.28. 16:20:09

Kedves vészmadár! Mesélj!:)

Vagy itt, vagy e-mailen ötleteket kérnék, hogyan tudnánk elűzni innen ezeket az élősködőket:)
Nemsokára kisbabánk lesz, és nem szeretném ha egy pár napos-hetes csecsemő arra kelne hajnali háromkor, hogy ez az állatnak sem nevezhető féregnyúlvány bőg a feje felett.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.28. 16:35:52

Mindég csak azok a pesti bérházak....

No akkó Bányászváros edisön:
Lak.gyűl. helyszíne: a 4-8-10 emeletes tömb földszintjén lévő nyílt placc (amit mindig pontosan azután járkálnak össze hólés cipővel, hogy az adott szinten lakó gyönyörűen felmosta)
Szereplők:
-központi figura: a társasházi megbízott (ő rendszerint nem egy tömböt, hanem egész sorokat visz, van hogy U alakban a játszótér körül az összes az ő territóriuma)
-véletlenszerűen leszivárgó lakók (ált. pároknál egymást rúgdalják, hogy ki menjen le, ilyenkor erő vs. visítás decibele a mérvadó)
-megtárgyalandó ügyek: NEM, nem telepíthet a mobilszolgáltató adótornyot a tetőre, mert RÁKOSAK leszünk a sugárzástól; NEM ÉRDEKEL, hogy leszigeteli a tetőt; NEM ÉRDEKEL, hogy fizetne érte évente, RÁKOSAK LESZÜNK, kuss!
(trémobil meg fogja, és odarakja a tornyot a SZOMSZÉD ház tetejére)
-ügymenet: ha egységnyinek vesszük, hogy az egykori bányászfeleségek körméretben -hála az extrakalóriáknak az élelemellátótól- utólérték, sőt meg is haladták hites urukat, illetve, hogy a játék címén kilométerekre elcsatangoló utódot egyetlen ordítással haza bírják parancsolni -amitől a környéken minden megáll a fejlődésben-, az egyenlet végén megérthetjük mivel jár, ha 5-6 fentebb vázolt adottságokkal rendelkező debella matróna összecsap. Ehhez csatlakozik néhány tüzesebb, viharsarki felmenőkkel rendelkező férfiember, mintegy gondosan kitöltve a nők által nem parlagon hagyott hangsávokat.
Az idilli hangorkánt olykor-olykor megszakítja egy a lépcsőházba betántorgó gyerek, rugalmas munkaidejű, rabszolgagyárból frissen szabadult lakó.
Érzékelve a persona non gratat, síri csend lesz, a jelenlévők a cipőjük orrát kezdik fixírozni roppant intenzíven, várva a zavaró elem felszívódását. Mint gyászolók egy láthatatlan koporsó körül állnak KÖRben.

eastern sugar 2011.02.28. 16:50:30

@Professor Pizka:

mért, nincs azzal baj, megihtten zsidulni jó, érzi az ember az akolmeleget. kevesen vagyunk, de hangosak :) talán ez a baja velem a néniknek a lépcsőházban, pedig hétker erősen :) de nekem úgyis már megondták, hogy nyugdíjaskoromra a legrosszabb máme lesz belőlem, na, akkor aztán lesz córesz. addig meg marad a pornószemüveg, meg a nyanyák elől bujkálás a lépcsőházban, három éve kaptam a liftben egy igen kínos levelet, na, azt kellett volna felterjeszteni inkább a lakógyűlésen :)

Fapuma (törölt) 2011.02.28. 16:52:41

Elorebocsajtom, hogy az avataromon en vagyok, nincs pornoszemuvegem, de kedves vagyok es voltam mar lakogyulesen valamint hasznaltam mar a foldhivatal sz a szambavesz szavakat.
Kedvencem az a tipus, aki kisszekkel jon, leul, mindent vegighallgat majd mikor szavazasra kerul a szo, nincs velemenye, donteskeptelen. Velelmezem nem erti a korulotte zajlo folyamatokat.

eastern sugar 2011.02.28. 16:59:47

@Styxx: kadhafit sajnos pont nem, aznap szabadnapom volt, pedig érdekelt volna :) a nyanyáktól valóban a hangerő miatt kaptam, de azt igencsak szégyellem, lásd fent :) az airbus mé nem is lenne gond, de mondjuk egy atr-42-es vagy egy L410-es az már fáj, légcsavarokkal együtt már igazán megközelíti a nyanyák tűréshatárát, mondjujk én is süketülök rendesen.
egyébként kimaradt a legjobb rész, a csótányirtás, meg a harminc-ötven lakásból az az egyetlen lakó, aki nem hajlandó beengedni a csótányos embert, ezért aztán borul az egész műsor.

escargot 2011.02.28. 17:00:07

@eastern sugar: De vajon honnan fogod tudni, hogy meddig kell bújkálnod a nyanyák elől, és mikortól váltál magad is azzá? :P

kuruczsiraf 2011.02.28. 17:01:00

@eastern sugar:
Idézés a bőr- és nemibeteg gondozótól?:-)

eastern sugar 2011.02.28. 17:11:47

@kuruczsiraf: nem.
de beutaló lenne, nem pedig idézés, elég égő lenne, ha már iylen helyekre is idézést kapna az ember. szépen kalligrafált másfél oldalas személyes panaszlevél volt pontosan huszonnégy darab helyesírási hibával, "kedves illetékes" megszólítással attól a nőtől, akinek a 18 körüli lánya mindennap másik lépcsőfordulóban kefél, és egyre drágább kocsikból száll ki. :)

kuruczsiraf 2011.02.28. 17:24:08

@eastern sugar:
"a 18 körüli lánya mindennap másik lépcsőfordulóban kefél :)"
Te meg hangosabb vagy, mint egy Airbus? Hmm, tetszik nekem ez a bérház. Két okkal több, hogy elkérjem a címet.
Mondtam már, hogy a két nőtipusom közül az egyik a 18éves luxusqrvoid, a másik pedig a pornószemüveges hobbilkektor?:-)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.28. 20:00:12

@Kulics: víztéma nálunk is ment )pedig sorház). egyes szomszédok megállapították -bemndásra! hogy szerintük ők mennyit használtak, (mert mittudomén, kisebb a kertjük, csak egy gyerek van, stb.), és nem voltak hajlandóak fizetni. akkor átalány volt. (értsd: kevesebbet fizetek, mert kisebb a kertem, közben meg pazarolhatok, úgyis kevesebbet fizetek.)
slusszpoén, hogy anyukám a vízműnél dolgozott, simán el tudta volna intézni a vízórák felszerelését, kedvezményesen. a fentiek ezt érdekes módon felettébb ellenezték..pedig akkor kiderült volna, hogy pontosan mennyit fogaszt, és annyit fizetett volna.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.28. 20:10:37

@Luella Menendez: ajaj. volt egy cikk, olvasói levél. gyesen lévő anyuka megírta az újságnak, hogy szerinte a szomszédasszonya biztos prosti, mert reggelente nem megy el dolgozni (nyilván mindenki ugyanolyan beosztásban dolgozik), és sokan járnak hozzá. következtetés: biztos prosti...
meg is írta neki válaszként az újságírónő, hogy pl.ő se megy el reggel hatkor, otthon dolgozik. és taníthat is, akármi.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.28. 20:35:51

@Frengi: ahol én laktam otthon albérletben, ott meg az volt az egyik főbérlő szokása, hogy csak úgy beállított. ok, hogy előre mondta, hogy havonta egyszer haza fog jönni, fenn is volt tartva az egyik szoba erre a célra, de soha nem szólt előre, mindig csak beállított.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 21:39:40

@El Topo (Sgt. Elias): Ez brutális, nemrég láttam az MTV videótárban. Állítólag kiszel tünde is szerepel, de nem sikerült behatárolnom.

medvedr 2011.02.28. 22:06:40

@Professor Pizka: Zsidóvá lenni legkönnyebben kinevezés útján lehetséges. (Ha jól tudom Schweitzer rabbi mondta volt)

Hintz ezredes 2011.02.28. 23:32:22

Az ilyen belvárosi lakógyűlések amúgy nem szoktak tovább tartani 5-10 percnél, ennyi idő alatt állapítják meg ugyanis, hogy (ismét) határozatképtelenek.

lárvalányhaj 2011.03.01. 00:57:09

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Ez is csak annak a jelenségnek a lecsapódása, hogy a magyarok többsége *semmilyen* együttérzést nem képes tanúsítani azok iránt az emberek / embercsoportok iránt, akik akárcsak egy kicsit is mások, mint ő. Mégis milyen együttérzésre számíthatnának pl. a fogyatékosságban szenvedők, hogyha már az áthidalhatatlan különbség egyesek számára, ha a másik ember két órával később szokott felkelni?
Illusztrációként érdemes tanulmányozni az alábbi cikk alá érkezett érzelmi fogyatékos kommenteket:

velvet.hu/sztori/2011/02/07/napi_husz_orat_zuhanyozott_belehalt/

Igen, a magyar emberek többsége annyira droid, hogy egy megbomlott elméjű ember tragikus történetét is kizárólag a saját kispolgári nyomorán keresztül képes szemlélni:
"És még azt mondják, Angliában nincs kolbászból a kerítés. Hát gyerekek, ahol napi 20 óra zuhanyzással és vakarózással (szó szerint) össze lehet kaparni egy 3 szobás házat, ott igenis abból van..."

Nadiposzi (törölt) 2011.03.01. 07:17:49

@lárvalányhaj:
Ha az Úr a velvet kommentelői alapján ítélne meg minket, hamar Szodoma sorsára jutnánk. Az emberek egy hajszálnyit jobbak ennél. Remélem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 07:54:11

@vészmadár (pica pica): Bob, Los Angeles-i zsidó ismerősöm családja nem vallásos, ráadásul ugyebár hígítják Ábrahám vérét mindenféle episzkopális és presbiteriánus beütésekkel, de az az ág sem vallásos így minden évben chrishanukashopping ünnepet tartanak, amikor mindenki ott van, elváltak, újra összejöttek, élettársak, satöbbi.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.03.01. 07:59:44

@Professor Pizka:

Los Angeles-i zsidó?
Mindenki tudja, hogy valamirevaló zsidó amerikában csakis a Coney Island-en lakik a hullámvasút alatt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 08:06:29

@eastern sugar: Well, ha nem tudod milyen az amikor a Tu-154B2 nekiáll izomból reverzelni, vagy amikor az Il-18 túráztatja a négy Ivcsenkót, akkor valóban fiatalka vagy. Méghogy az ATR hangos, hahahaha (oké, én is csak filmen láttam Il-18 hajtóművezést, NB. egyszer egy heti kajapénzem elment rá Angliában, hogy meghallgassak egy Avro Schackletont, és az ő négy RR Griffon motorját, sőt utána felültem egy II. VH. dakotára sétarepülni. Az ember vagy hülye repülőbuzi, vagy nem.)

A kurva autdrágasági görbéje egy darabig emelkedik. Ha ügyes akkor stagnál egy idő után. Ha nem, akkor negyven után újra jönnek a telepi golfok...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.03.01. 08:10:27

@Professor Pizka:
Én meg olyan géppel repültem tavaly, hogy beszarsz.
PO2!!!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 08:16:25

@El Topo (Sgt. Elias): két Los Angelesi zsidót ismerek, egyik se ott lakik :-)
@Animacs (a Tyne folyó déli partja): A vízmizériát sokáig komolynak gondoltam, míg ki nem derü@medvedr: lt számomra, hogy a házban kb a legkisebb költségelem a víz. Az összes máme elfizet a méregdrága és pocsék fodrászra havi 3x6000 Ft.-ot, (nem sorolom végig, de más fasságokra is ennyit) majd késhegyre megy a vita, hogy a nemvízórás vízdíj akkor most 2645.- Ft vagy 2730.- Ft. legyen.
Medve: van kinevezett zsidó ismerősöm is, aki felnőtt fejjel tért át.
@Hintz ezredes: a megismételt lakógyülés az mindig határozatképes, a házban ahol én lakom valami 1500/20000 hányaddal szokott menni, ha jól összejön.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.03.01. 08:29:04

nálunk volt lakógyűlés amikor beszart a fűtés 1986 táján, és Ibi néni, Jávor néni, Bandi bácsi Tibi bácsi, Kraklerné, Sztrókayné ott álltak a lépcsőházban és a műszaki férfiak hümmögtek és tippeltek hogy mi lehet a gáz, persze egyik se volt fűtőmérnök, mindenféle más szakon végeztek de végül azt mondták hogy a főnyomócsővel van gáz, az Ibike akit művésznőnek hívtak és folyton fázott és áriázott mert gyakorolnia kellett azt mondta hogy ő fogja szabályozni a fűtést mert mindig fázik. Aztán kiderült hogy ettől kúródott el a picsába a termosztát hogy öszevissza csavargatta a sok köcsög

eastern sugar 2011.03.01. 09:23:42

@Professor Pizka: valoban fiatalka vagyok, mert il-18-at en mar csak itt a repulogep emlekparkban lattam, de mit mondjak neked, igenis hangosak az atr-ek, ha naponta ot turaztatja a fuled mellett a hajtomuvet, es tegnap pont egy atr42-es rakodasat vezenyeltem, es azt hittem ott rogton sirva fakadok, mikor elindult. egyebkent nekem mar az a 757-es is sok az ezereves rolls-royce hajtomuvekkel, amin mindennap dolgozom. megkerdeztem a fonokomet, lehet-e hordani fulvedot, azt mondta csak nyugodtan, de akkor majd nem hallom a walkie-talkie-t, de azert csak hajra. avro schackletont nem hallottam meg, szerintem latni is csak kepen, eleg szegenyes itt as kinalat igazabol, bar van egy kiegett tu154-es vaslahol ferihegyen valamelyik mezon, es gyonyoru :)
baromira off voltam, ne haragudjatok. bizonyara lesz majd modoros repulobuzi is, igaz?

KATZE 2011.03.01. 10:26:17

@eastern sugar: a repülésben dolgozol? én is:)

modoros repülőbuzi az milyen? aki kirohan az ablakhoz megnézni, hogy mi jön, mégha az csak egy galamb is?:)

sztem a legelviselhetetlenebb hangja az SB-39-es Gripennek van. Hihetetlen, milyen hangos a kis ordító egér

2011.03.01. 10:39:23

@eastern sugar: rakodási tervet készíthetsz-e?:)

eastern sugar 2011.03.01. 10:44:16

@Hadrian77: aha, azzal foglalkozom főleg :)

@KATZE: biztos van ilyen modoros repülőbuzi, akiről lehet írni, az ilyen geek arc lehet, valahol feélúton a star trek buzi és a monitorfejű csíra között, többnyire túrabakancsban :) apropó, egyszer már a star trek rajongókról is lehetne írni.
te mit csinálsz amúgy?

KATZE 2011.03.01. 10:45:25

repülésirányító vagyok.

sajnos nem a HC-nál, hanem egy "állami cégnél"

Sand Lover 2011.03.01. 10:55:36

@eastern sugar: Ezt a munkakört hívják úgy újnémetül, hogy Rampagentin? (vö. ramp agent)

eastern sugar 2011.03.01. 10:57:18

@KATZE: ó, nem mondod, te jó isten, az a csúcs lehet...én rampás vagyok, és nagy ámulattal nézek a toronyra :)

eastern sugar 2011.03.01. 11:08:52

@Morgan LeFay: igen, pontosan...ez a rampagentin kemény, olyan mint oroszul a biznyiszmen és a biznyiszmenka :)

Winston Smith 2011.03.01. 11:37:10

@Nadiposzi: Azért óvatosan a Szodoma&Gomorra hasonlatokkal.

A két város azért pusztította el az Úr, mert lakói erkölcstelenül és bűnösen éltek, egyedül Lót és családja menekülhetett meg a pusztulástól mint a legerkölcsösebb lakosok.

A Biblia szerint később ugyanezen Lót részegen megdugta és teherbe ejtette saját lányait.

Szóval képzeld el, milyen lehetett a többi szodomai lakos, illetve lássuk be, hogy a Szentírás szerinti Szodomához képest a budapesti éjszakai élet egy hittanóra.

eastern sugar 2011.03.01. 11:39:21

@Hadrian77: nem, azok a rakodók, én rampás vagyok és az menő :)

2011.03.01. 11:42:23

@eastern sugar: hmm, egyszer én is elmegyek oda dolgozni:)

Stronci 2011.03.01. 11:56:25

ha már repülés: a Tökölön készülő Mig-15 ki látta már? én még szétszedve láttam csak, igaz rég jártam arra. Viszont olvastam a NKH menetet ezzel kapcsolatban... :(

a témához: amikor azon megy a vita a lakógyűlésen, hogy lakás m2 vagy lakott emberek száma alapján fizessék a szemétszállítást? (Pécs, Mecsek Nyugat, híresen csóró környék) Erre az 5letre a társasházban lakó ügyvéd lánya kijelentkezne a Keróban lévő másik lakásukba, mert így kevesebb lenne a díj (ez csak elméletileg merült fel azért).
ave

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.01. 12:23:37

@Stronci: ez azért van, mert pécsett erős a sváb beütés, aztán ezért van ilyen 3 forinton faszariskodás mindig.

Stronci 2011.03.01. 12:44:46

Professor Pizka: "Egy barátom akkor hagyott fel a nyílt antiszemitizmussal, mikor bekerült az orvosira :-)"
a másik a jogi karon hagyta abba? akkor már értem miért mondta egy könyvelő ismerős, hogy a legsz.rágóbb, fillérb.szó ügyfelek a jogászok és az orvosok...
dumálok én itten mindent össze-vissza mintha én nem lennék félig sváb.

repülés: egyszer vittek egy 4 v 6 szem. Cessna-val (remélem jól írtam), jó volt...de kissé drága hobbi. Mondjuk egy szép szeptemberi napon berántani a motort, kikötő köteleket beszedni, kis hátramenet, aztán balra elindulni, majd a kikötőt elhagyva felhúzni a grószt...ez többet ér nekem.
ave

Stronci 2011.03.01. 12:55:25

@vészmadár (pica pica): Pécsen nem csak tükék laknak? :)

Sand Lover 2011.03.01. 13:14:22

@Stronci: Kár, hogy a repülés annyira drága hobbi. (érthető módon)
Egyszer egy Cherokee Archer-ben (hasonló a Cessna-hoz) volt szerencsém utazni, és nagyon élveztem, pedig tériszonyom van. :)

escargot 2011.03.01. 14:08:56

@Morgan LeFay: Ami még gyönyörű, az a kb. hatszemélyes business jet, bőrrel és mahagónival, beszélgethetsz a pilótával, sör a hűtőtáskában a mosdóban. Alattad mondjuk a Mexikói öböl. Akkor és ott nagyon szeretnél meggazdagodni. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.01. 14:21:14

@eastern sugar: édesem, a szőke hajad és a pornószemüveged a menő. Akkor is az lennél, ha ceruzaárus lennél:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 14:30:34

@eastern sugar: túrabakancsom nincs és Star Treket is akkor nézek, ha röhögni akarok. De minden repülő dologba bele vagyok buzulva :-)

2011.03.01. 14:49:00

@escargot: nekem a gyönyörű az volt, amikor 95-ben Taszáron voltam és szállt le a nagy katonai szállítógép és az orrát felnyitva pakoltak belőle, meg a helikopteresek placcán jöttek mentek a masinák...

escargot 2011.03.01. 15:02:25

@Hadrian77: Az is szép lehet. Továbbá addig nem halhatok meg, amíg Mi-24-essel nem repültem. (A kommersz helikopterezést már sikerült kipipálnom, több nekifutásból.)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.01. 15:06:09

Hát nem tudom, én a repüléssel elég ambivalens viszonyban vagyok... Egyrészt utálok repülni (unalmas, kényelmetlen és veszélyes), másrészt viszont imádok olyan messzire utazni, ahová csak hosszú repülőúttal lehet eljutni. Szóval szívás...

2011.03.01. 15:13:08

@escargot: fősulin volt egy szaktársam 98-ban, ő hivatásos katona volt, helikopterszerelő, Red Dragon volt a nevük, aztán 3 év után lelépett és inkább fősulit és polgári pályát választott.

escargot 2011.03.01. 15:15:19

@Hadrian77: Akkor még nem teljesen esélytelen, hogy én meg hivatásosnak álljak. (Bár előbb lenne belőlem CIMIC-es, mint bármit szerelő.)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.03.01. 15:16:37

@altoid:

Hogy veszélyes? Torkodon akad a zsenge chateaubriand az Atlanti óceán fölött, vagy mi?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 15:20:44

@altoid: ööö én már fizettem ötven dollárral többet repülőjegyért mert olyan gép ment azon a vonalon, mailyenen még nem ültem. Tudom, beteges, mert belülről mindegyik egy kibaszott távolsági busz.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.03.01. 15:23:40

@Professor Pizka: Élni tudni kell. Valakinek ösztönből jön, a többi meg tanulja.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.01. 15:37:10

@El Topo (Sgt. Elias): Jól van na, tudom hogy statisztikailag kevésbé veszélyes, mint mondjuk az autózás, de ettől függetlenül leszállásnál mindig ideges vagyok, turbulenciánál meg néha halálfélélmem van. Nekem a kedvenc helyváltoztatási módom mindig is a gyaloglás marad.

A veszélyességi statisztikákról meg mindig az a vicc jut eszembe, amikor valaki bombát visz fel a repülőgépre azért hogy nagyobb biztonságban legyen: ugyebár annak a valószínűsége, hogy egy gépen KÉT bomba is legyen, statisztikailag elhanyagolható... :)

2011.03.01. 15:44:57

@altoid: a férjem engem mindig azzal nyugtat, hogy nem kell félni, gép még nem maradt a levegőben.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.01. 15:50:20

@Frengi: engem a feleségem meg azzal, hogy ha lezuhanunk, legalább együtt halunk meg. :P

eastern sugar 2011.03.01. 16:52:27

@Professor Pizka: nem, lila-narancssárga teher 757 ;)

Ottlaki Kababám 2011.03.01. 17:05:24

@Kurtz ezredes: Az kurva jó lenne, mivel repülőbuziból legalább annyi van itt, mint zsidóból. (És minden témába vágó posztnál előkerül még egy pár.)

2011.03.01. 17:13:41

@altoid: én csak a reptereket utálom, ha olyan lenne, mint egy rendes pályaudvar, akkor nem lenne gondom a repüléssel, de így nagyon macera,

na meg hogy nem ám akkor utazol amikor akarsz, mert mondjuk kedden nincs járat, csak szerdán, de addigra vonattal is otthon vagy, mire a géped felszállna, na és persze a reptérre is csak el kell jutni valahogy.

Én egyszer laktam Rákoshegyen, na onnan mindig repülővel utaztam, mert oda csak 10 perc volt a reptér.

és Pizkának igaza van: belülről egy távolsági busz
(na mert én nem a bizniszklasszon utazom)

escargot 2011.03.01. 17:13:54

@eastern sugar: Az a szín a logóban hivatalosan lilának minősül?

niyabinghi 2011.03.01. 17:25:07

@vészmadár (pica pica):

ebben tökéletesen egyetértünk.

volt szerencsém hat és fél évet eltölteni BP-n, ennek kb egyharmadát egy újlipótvárosi gangos házban (pannónia utca). a mámék tökéletesen olyanok mint a fent leírtakban. az odaköltözést követő második napon már próbálkoztak feltérképezni az életemet, szokásaimat, kevés sikerrel. kb 20 éves voltam akkoriban és nem tudom, minek köszönhetem (talán az ajtófélfára kitett mezüzének? nem tudom), de mindig volt hozzám pár kedves szavuk. aztán lehet, hogy a hátam mögött minden voltam, csak úrilány nem, mindegy is.
miután eljöttem BP-ről , visszaköltöztem abba a lakásba, ahol fenőttem. ötlakásos társasház, normális lakóközösség. kivéve a tetőtérben lakó pumuklihangú szomszéd feleségét, aki nyugdíjas gyógypedagógus. amíg dolgozott, hetente mesélt a bajairól – epe- és vesekő hegyek, fájt a keze. lába, haja -, de mióta nyugdíjas, megfiatalodott. jellemző, hogy a házban lakó főorvos menekült előle, mert rendszeresen megtalálta a hülyeségeivel. a lakógyűléseken általában a kuka méretein szokott rugózni (megnövekedett szabadidejében harcos könyezetvédőé lépett elő és negyedórás kiselőadásokat tart arról, hogyan kell az ásványvizes palackot összetaposni), mert hogy a nagyobb kuka nincs mindig annyira teli, hogy ne lehessen lecsukni a tetejét, ráadásul lakásonként kb 140 forinntal kerül többe havonta. cserébe nem mellé kell pakolni a szemetet. de ő megfigyelte, hogy én mindig pont akkor dobom ki a szemetemet, amikor épp elvitte a kukás, pedig akkor tényleg elég lenne a kisebb is ha odatenném a kuka mellé mielőtt jönnek. agyfaszt kapok, amikor a pumuklihangú ember a porzsákor belesöpri a kukába, én meg gyanútlanul dobok bele valamit és emelet magasan száll a por. kb huszonöt évvel ezelőtt a földszintere és az első emeletre is csináltattak a lakók (2-2 lakás) egy-egy vasrácsot, így lehet pakolni a folyosóra is. minden alkalommal téma volt, hogy nem szabályos! ezt akkor hagyta abba, mikor megemlítettem, hogy az sem teljesen szabályos, hogy ők egy plusz szobát építettek hozzá a lakásoz (olyan faszán csinálták meg a lakásukat annak idején, hogy csak rajtuk keresztül lehetne kijutni a padlásra), ami akkor derült ki, amikor meg lehetett venni a lakásokat és felmérték a házat. bónusz, hogy a kéménybélelésnél derült ki az is, hogy valami fatüzelésű kályhát meg pluszban rákötöttek a kéményre, mindenféle előzetes bejelentés és szakértői segítség nélkül. az, hogy hónapokig rohad a folyosón az autógumijuk a kapu mellett, nem baj. ha szól valaki, leteszik a pincelépcsőre, nehogy valaki le tudjon menni. a felújításkonál mintha a fogát húznák a nagyságának, mert ő kispénzű nyugdíjas. a akarítónő fizetésemelésére sajnálja a pénzt, de amikor még nem volt és forgó redszerben takarítottak a lakók, helyette a férje mosta a lépcsőházat. szerencsére mindenki más normális, így nem nagyon rúg labdába, viszont paprikavörös fejjel indul haza egy-egy lakógyűlésről. amikor legutóbb akart valami kiselőadást tartani, bocs, nekem erre nincs időm felkiáltással otthagytam. másnap már hallottam vissza, hogy milyen tiszteletlen vagyok.

@Professor Pizka:

ajvé szűzmária, én nyelvtanár vagyok és itthon tanítok. miket terjeszthetnek rólam?! :D

@Brother Love:

parkolás témában a szomszéd házban lakó piros suzukis banya mindent visz: jó öt perc neki egy parkolás, cserébe egyszerre két helyet tud elfoglalni. ha beállsz a(z egyik) "helyére", szemmel ver.

2011.03.01. 17:25:39

@altoid: arról nem is szólva, hogy milyen jó kis kártérítést kapnának az örökösök, feltéve ha nem te robbantottad fel a gépet.

lárvalányhaj 2011.03.01. 20:18:27

@Frengi:

Ezt apukám is mindig szokta mondani :)

2011.03.02. 08:18:16

@lárvalányhaj: mert lehet hogy ő is 60 éves?

Celtic 2011.04.25. 09:54:04

@Professor Pizka: Ahova most koltoztem, ott lenyegbevago a vizdij: kk 200 Ft/m2 es 350 Ft/m2 (az elso akkor, ha van vizora). Namost, egyedul elek, reggel furdok (80l-es bojler, meg sose furodtem ki), neha mosok, neha mosogatok, szoval nagyonis fontos, hogy mihamarabb vizoram legyen.

SALE Kálmán 2011.06.10. 15:51:06

@Celtic: 1 négyzetméter víz, az konkrétan mennyi?

Celtic 2011.06.10. 18:47:28

@Mentholos Manó: hogyhogy mennyi? Egy negyzetmeter, az egy negyzetmeter. De ha vicces: kobmetert akartam irni, felreirtam. Lehet tolem 1000 liter vagy ezer kobdecimeter is, ha ugy szimpatikusabb, most masba nem szamolom at.
süti beállítások módosítása