A belvárosi lakógyűlés

2011/02/28. - írta: Kurtz ezredes

Az urbánus közösségi lét szépségeinek igazi esszenciája. Egy igazi kis állam az államban. Csodálatosan szemlélteti kicsiben azt, ami nagyban sem működik. A modern magyar demokrácia összes autoparalizációs tünetegyüttesét hordozva, saját magára tekeredő anakondaként még talán Gusztos Pétert is meggyőzné a statáriális katonai háztömbigazgatás azonnali bevezetésének szükségességéről.

A „new wave”-es iskolatermi bérletekben kialakított irányzattal szemben az igazi lakógyűlés az épület belső udvarán zajlik, így az értő fogyasztók a gangról lenézve valóságos colosseumi hangulatban élvezhetik végig a halálos küzdelmet. Ennek a játszmának az igazi gladiátorai hatvan feletti zsidó asszonyságok, akiknek bámulatos verbális képességeihez idővel fel tud nőni néhány kortárs, nem őslakos siksze is. Ne keressünk klasszikus antant-központi hatalmak-stílusú hatalmi tömböket! Egy belső kerületi lakógyűlés nagyjából egy jakuza maffiafilm és egy zombihorror kényszerházasságából született. Mindenki ellensége mindenkinek, és bármilyen látszólagos szövetkezések jönnek létre a felek között, annak szálait láthatatlanul vékony fonálból szőtték.

Természetes érdekazonosságok persze akadnak. Emeletek, korosztályok, anyagi helyzetek tudnak egy platformra találni egy másik ellen. Az adott fiatal-öreg ellentéteknél csak olaj a tűzre, ha az illető fiatal szerencsétlenségére még egyedül élő nő is, hiszen ilyenkor ösztönösen merül fel idősebb nemtársai irányából újra és újra az üzletszerű kéjelgés alantas vádja. Az üzleti tevékenység amúgy is vörös posztó az egykor marxista eszmékkel vastagon átitatott mámék számára. Legyen az varroda, bolt, kínai orvos, vagy ami legrosszabb: egyenesen kocsma, biztos célpontja lesz a lakáscélra használt négyzetméterek után fizetendő pénz többszörösének igénylésére.

Az emeleteket összefogó kohéziós erő általában mindenhol azonos. A tető látszatra a házon, valójában azonban a legfelső emeleten van, így minden tetőt érintő probléma a legfelső emelet problémája. A legfelső emelet értelemszerűen neheztelni fog ezért az alatta levőkre, valamint minden emelet ösztönösen neheztel a felette levőkre, a lehulló törmelék – télen hó/latyak, esetleg tavaszi esőzések után a gang rácsán át lesepert csapadékvíz – dobogás, illetve lift esetén annak „elrontása”, túlterhelése miatt. Ezt a horizontális harcteret furcsamód kiegészíti egy vertikális dimenzió, hiszen minden magára valamit is adó lakó rosszban van legalább két másik lakóval a saját emeletéről, és jóban legalább ugyanennyivel más emeletekről. Ez néha a sakktábláról ismerős rendszerben indukál átlós, illetve - lichthofon vagy kéményen alapuló - L-alakú keresztszövetségeket.

Szintén érdekes a konfliktusok forrásainak kérdésköre. Ezek az ún. történelem előtti és történelem utáni jelzővel írhatóak le. Utóbbiakat elbeszélésből, illetve akár személyes tapasztalatból is nagyjából ismerhetjük. Az igazán érdekesek azonban a már teljesen múlt ködébe veszett összezörrenések, amiket ismeretlen újlipótvárosi nagymamák ejtettek el úgy 1921 környékén, viszont nem olyan régen, hogy azoknak hullámai még elültek volna teljesen. A magyar közállapotokat legjobban jellemző helyzet azonban leginkább az, amikor valaki valahogy a „köz” pénzéből jut olyan előnyhöz, ami kikezdi a többség idegrendszerét. Ebben az esetben a „köz” pénzéből valahogy, valamiért az egyes lakók ajtajához túl közel felszerelt mozgásérzékelős folyosóvilágítás szintén a „köz” pénzéből lekerül onnan. A helyzet igazi fonákját az adja meg, hogy ezt mindenki győzelemként és az igazság beteljesüléseként éli meg, noha semmi más nem történt, mint a lámpa áránál egy kicsit magasabb összegért a „köz” most egy sötétebb folyóson közlekedik minden este.

Az ehhez hasonló költségvetési stikliknek amúgy sincs esélye a titokban maradásra, hiszen a vetésforgó-szerűen kiosztott felügyelőbizottságba idővel mindenki be fog kerülni. Ez a testület a lehető legszigorúbban nézi a „Ház” érdekeit, és a „Ház”-at nem egy egyszerűen egy épületként fogja fel. Sokkal inkább olyan fogalomként, ahogy a szülők hivatkoznak a „Gyerekre”, vagy politikus a „Hazára”. Ezek után nem különösebb meglepetés, hogy közös képviselőnek ilyen helyre senki nem megy szívesen. Sokáig pedig biztos nem bírja, hiszen annyi hatalom jut neki, mint Dobi Istvánnak Rákosi mellett. A Szomszédokból jól ismert Kutyaúr meghitt világa ezekben az újlipótvárosi bérpalotákban teljesen ismeretlen.

202 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 14:17:34

@Morgan LeFay:

Hohohóóóó! Azt te csak hiszed, hogy nem érdekel! Még pár év, és te fogod kérdezni! Kihajolva a harmadikról, a második emeleti gangon állótól.
" Stein néni! Nem tudja, mi ez a nagy járkálás itt mostanában?"

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 14:19:31

@Morgan LeFay: Na ja, de mivel a mi családunk úgy 1946 óta lakott az utcában, rólam nem ezt-azt tudnak, hanem gyakorlatilag többet, mint én magam...

mama ottmarad 2011.02.28. 14:19:56

Hej, de jól belenyúltál kedves ezredes, az aktualitásba :))
Tulajdonostárs típusok:
Lelkiismeretes - minden közgyűlésen ott van, felszólal, javasol is valamit, kompromisszum-kész.
Huzatos - aki csak saját vélt vagy valós sérelmeivel foglalkozna, hosszasan.
Örök adós - mindig van elmaradása, de nagy hangon kifogásolja, ha valami nem tetszik neki, és erős sértésnek érzi, ha rászólnak.
Aggodalmas - a gangra kitett cserepes virágok által okozott veszélyekről hosszabban képes beszélni, mint amennyit az ügy megérne.
Minden gyűlésen ott levő - mindig a többség véleményét felmérve, velük szavaz, rizikós döntésnél tartózkodik.
Soha nem jár közgyűlésre - soha nem vesz részt semmiben, a jegyzőkönyveket olvasatlanul kukába dobja, a sötét lépcsőházban szemével csippentve suskusról, kenőpénzről, csalássorozatról beszél.
Azért mert én ... vagyok? - a pontozott rész sok mindennel behelyettesíthető, vigyázzunk a kirekesztéssel, ő érvek helyett kiált fel így a legváratlanabb pillanatban, ha nem ért egyet valamivel.
Csendes résztvevő - soha nem szól, bármit megszavaz, ha azt elég hangosan mondják neki,igazából talán véleménye sincs, de legalább ott van a közgyűléseken.
Hangos résztvevő - mindig van javaslata, lehetőleg olyan, ami neki közvetlen hasznot hoz (pl. , most fessük a lépcsőházat, mert árulom a lakást),kimeríthetetlen, vehemens vitapartner.
Kispénzű - nem támogatja még a felújítási alap létrehozását sem, neki nem telik rá, mondja, de naponta kocsmába jár, vagy évente Hévízre, avagy egyéb luxusra mindig jut azért.
Tényleg szegény - nem jár közgyűlésre, de minden határozatnak aláveti magát, szürkületkor még nem gyújt villanyt a lépcsőházban sem, télen kikapcsolja a frizsidert, közös költségét elsőként fizeti be, sosem tartozik, és soha semmire nem panaszkodik.

Lehet folytatni...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 14:33:01

Ez a mostani élet a társasházakban különben kutyafasza ahhoz képest, ami gyerekkoromban volt.
Annak idején egy ilyen gangos házban egész nap nyitva volt az összes ajtó, a lakók gyakorlatilag együtt éltek. A kis Topónak volt egy ilyen zöld triciklije, egy tarisznyája, meg a tarisznyában egy csomó tértivevény, meg rózsaszín csekk, meg ilyenek. Logikus, hogy ő volt a postás. Reggel felült a triciklire, és elindult a gangon. Gabi néni és Erzsi néni volt az első megálló. Ők arról voltak híresek, hogy a csokipapírokat egy ilyen gömbbé gyúrták össze, és a kis topo, ha vitt nekik levelet, vagy hasonlót, megtekintehette a szép ezüst gömböt.
Aztán be lehetett menni Ólmossyékhoz, akiknél finom Csongor szivar-szagú volt az egész lakás, és Ólmossy néninek elképesztő régi mesekönyvei voltak, amiket kölcsön is lehetett kérni. Ők egyébként arról voltak még nevezetesek, hogy az ostrom alatt a pincében rántott hússal etették Kócika nevű hófehér pulikutyájukat, ők maguk nem ettek semmit.
Aztán Tubolyék jöttek, voltak vagy huszan. Az egyik nagylánynak hatalmas fekete haja volt, időnként hagyta megsimogatni. Aztán Sipiczky néni következett, aki már látta szemből, hogy indulok, és mire odaért a kis Topo, pont kész lett a zsíros kenyér, pirospaprikával. Sipicziky néninek egy tyúk lakott a konyhájában, ami szintén roppant érdekes volt. Szükség is volt a zsírosbrúgóra, mert ez után fel kellett cipelni a triciklit az ötödikre, hogy lehessen folytatni a napot.
Bizony.

nyekk 2011.02.28. 14:35:46

A lakógyűlés programja:
18:00-18:03
Közös képviselő megnyitja a lakógyűlést

18:00-23:30
Vita bontakozik ki arról, hogy az előtérben 15-ös, vagy 25-ös villanykörte legyen-e. Érvek, ellenérvek ütköztetése. (Döntés nem születik)

23:30-23:35
A társasház 80.000.000,-Ft-os éves költségvetésének megvitatása, megszavazása. (A közben tizedére csökkent tagi létszámmal,- na szavazzunk, aztán mennnyünk mán haza, mer késő van!)

Sand Lover 2011.02.28. 14:46:28

@El Topo (Sgt. Elias): Azt kifelejtetted, hogy közben kirázom a porrongyot az alattam lakó fikuszára, aztán lecsattogok a mamuszomban hogy megnézhessem magamnak az új lakót aki Steinné mellé költöztt be. :D

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 14:53:38

@Morgan LeFay:
Na nyilván. Ha már úgyis mész lefelé, benézel Traub bácsihoz bikürhajlamra, és viszel neki flódnit.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 15:01:27

@El Topo (Sgt. Elias): @Morgan LeFay: És ha a lépcsőházban még Újvárinéval (46-ban magyarosítottak Unger-ről) is összefutsz, meg is van a napi program!

KATZE 2011.02.28. 15:03:04

Van 160 lakásos lakópark egyik 32 lakásos társasházban hitelből-amit nem fizet, de moratórium van-lakást vásárolt félc%gány nő-félc%gány faszi aljadék pár, akik egyedüli varjúként teszik tönkre mások életét.
Rendszeres dorbézolás, éneklés, zenehallgatás erősítővel-apu egy nullaszar DJ-utánzat-, aztán ezt megunás, fiú bepiálás--bedrogozás, lányt össze vissza verés, rugdosás, pofozás, lány cig%nyasszonyos visítás, üvöltés, sírás.
És persze nem érdekli őket, ha szólnak nekik, rendőrt hívnak, elvitetik a rendőrrel. Mert miért is mernek nekik szólni? Hiszen ezt nekik szabad. Hiába tiltja a törvény és a házirend, kit érdekel? És a f%sz egy kutyaütő DJ? Hát gyakorolni csak otthon lehet, mondjuk éjfélkor, vagy hajnali 5kor, vagy délután, vagy tökmindegy.

A MORATÓRIUM megvéd, becsületes, dolgozó magyar emberek élete és munkával szerzett vagyona meg tönkremegy.

Egy csepp Avas Miskolc belvárosában

A szervezkedő, rendezkedő, akadékoskodó, otthon ülő, mások életét, mindennapjait leső, pletykás, sok-sok neveletlen, ordítozó, bunkó kisgyerekkel rendelkező anyukák külön posztot érdemelnének:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 15:06:44

@altoid: olyan meghitten tudtok zsidulni, Karinthy meg Kosztolányi elégedetten kávézgatva tekint le rátok, csak azt nem tudja, vajon azt az autót miből vettétek, bár állítólag az unokabátyád, tudod amelyik elment Izraelbe, de most állítólag Kanadában él, miután szabadult, rendszeresen utalgat pénzt :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:06:53

@KATZE: látszik, hogy edzetlen vagy öcsém, hidd el, a szomszéd életének megkeserítésére számtalan, sokkal érdekesebb mód is van, mint hogy ráhívod a rendőrséget:)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 15:12:23

@altoid:

Aki meg csak úgy beköltözött és nem őslakos, néz, mint a faszom, hogy mitől köszönnek boldog újévet a szomszédok szeptemberben. Mindenki megőrült itt?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.28. 15:13:07

@Professor Pizka: Ugyan már, mi rendes család vagyunk, nem úgy mint a Kleinék a földszint 5-ből, na az ő fiúk egy igazi azesz pónem!

2011.02.28. 15:17:08

@altoid: egyszerű, ő is az volt !

doktrina (törölt) · http://haziorvos.blog.hu 2011.02.28. 15:21:18

Szintén hétker, csak kicsit kijjebb.
Van még a Kati néni, akinek a fia, menye, unokái mind kint vannak az USA-ban, ő is kint élt, de hazajött, hogy tök egyedül tengődjön egy sarokból nyíló, hátrafelé néző földszinti sötét lukban, és könyvtárba járjon.
Van a Zsuzsa, aki paranoid skizofrén, és amikor ideköltöztünk éppen rossz időszaka volt, folyton üvöltözött mert hallucinált, és le volt borotválva a haja és borzasztóan féltem tőle. Most már csak simán le van épülve, nem is üvöltözik, csak lejmolni jár. Két gyerekét az apai nagyszülők nevelik valahol vidéken.
A Kriszta két gyerekkel a tetőtérből, akinek semmi se jó. Szar a bölcsőde, nincs munka, esik az eső, süt a nap.
És még a Klári nyanya, aki miatt jó ideig nem használtuk a saját hálószobánkat, mert hajnali kettőkor még üvöltött a tévéje. Aztán az előtérben télen hűvös lett, behúzódtunk a gyerekszobába, majd nehéz volt egyre nagyobb hassal a padlóról felpattogni, úgyhogy ötvenezerért vagy mennyiért (anyagár) építettünk egy hanggátló falat, és birtokba vettük a saját szobánkat.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:22:56

@El Topo (Sgt. Elias): tudom, hogy én vagyok a hunyó, de miért köszönnek szeptemberben újévet? ezt most tudom, hogy csak én nem értem, de lemaradtam valahol...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.28. 15:24:48

@altoid:
Pláne, hogy Ön olyan szavakat, hogy "azesz pónem", nem is ismer
Valóban, governor

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 15:38:14

@vészmadár (pica pica):
Ez pontosan ugyanaz, csak hetedik kerületi nyelvjárásban nem Ros Hásáná, hanem így egybe rosásónó.
Tradisön, tradisön!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:47:37

@El Topo (Sgt. Elias): ne zavarj össze, múltkor azt mondtátok egy kérdésemre, a legtöbb zsidó nem vallásában zsidó, csak származásában/identitásában, akkor miért tartotok szeptemberi újévet a rendes helyett?:)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.28. 15:50:31

@vészmadár (pica pica):
A legtöbb keresztény is csak identitásában keresztény, aztán mégis akkor tartják a karácsonyt, amikoraz igazi keresztények, nem?

Civitas Fidelissima 2011.02.28. 15:54:13

Nálunk kiötölték, hogy újítsuk fel a házat, ha már 40 éve gyűjtögetik a felújítási alapot. Volt az önkormányzatnál homlokzatfelújítási pályázat, nosza, rajta. Nyertünk is kétmilliót. Oké, ha megnyertük, akkor újítsuk fel a tetőt helyette, mer az rosszabb állapotban van. A kétmilliót meg dobhatjuk ki a kukába. Logikus.

Egy ideig futott még a tető+fél homlokzat terv is, de nem fizette be mindenki az önrészt. Levitték az összeget a felére, hátha az elég lesz a tetőre.

Természetesen ezt se fizette be mindenki, erre kitalálták, hogy csak ott újítjuk fel, akik alatt kicsengették a pénzt. Pont rajtam múlt, hogy így meglegyen a fele tető. Miután megfenyegettek, hogy szétosszák a teljes felújítási alapot, ha nem egyezek bele a fél tetőbe, belementem.

Délben átutaltam az összeget, délután behívott a főnök a munkahelyemen. Leépítésről volt szó... :-(

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.28. 15:58:41

@El Topo (Sgt. Elias): értem. igaz, bár a karácsonynak van nemkeresztény értelmezése ma már, szeretetünnep, ajándék, faszom:)

hogy a mai facebook-modorosra is reflektáljak: én meg belga vagyok:)

KATZE 2011.02.28. 16:20:09

Kedves vészmadár! Mesélj!:)

Vagy itt, vagy e-mailen ötleteket kérnék, hogyan tudnánk elűzni innen ezeket az élősködőket:)
Nemsokára kisbabánk lesz, és nem szeretném ha egy pár napos-hetes csecsemő arra kelne hajnali háromkor, hogy ez az állatnak sem nevezhető féregnyúlvány bőg a feje felett.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.28. 16:35:52

Mindég csak azok a pesti bérházak....

No akkó Bányászváros edisön:
Lak.gyűl. helyszíne: a 4-8-10 emeletes tömb földszintjén lévő nyílt placc (amit mindig pontosan azután járkálnak össze hólés cipővel, hogy az adott szinten lakó gyönyörűen felmosta)
Szereplők:
-központi figura: a társasházi megbízott (ő rendszerint nem egy tömböt, hanem egész sorokat visz, van hogy U alakban a játszótér körül az összes az ő territóriuma)
-véletlenszerűen leszivárgó lakók (ált. pároknál egymást rúgdalják, hogy ki menjen le, ilyenkor erő vs. visítás decibele a mérvadó)
-megtárgyalandó ügyek: NEM, nem telepíthet a mobilszolgáltató adótornyot a tetőre, mert RÁKOSAK leszünk a sugárzástól; NEM ÉRDEKEL, hogy leszigeteli a tetőt; NEM ÉRDEKEL, hogy fizetne érte évente, RÁKOSAK LESZÜNK, kuss!
(trémobil meg fogja, és odarakja a tornyot a SZOMSZÉD ház tetejére)
-ügymenet: ha egységnyinek vesszük, hogy az egykori bányászfeleségek körméretben -hála az extrakalóriáknak az élelemellátótól- utólérték, sőt meg is haladták hites urukat, illetve, hogy a játék címén kilométerekre elcsatangoló utódot egyetlen ordítással haza bírják parancsolni -amitől a környéken minden megáll a fejlődésben-, az egyenlet végén megérthetjük mivel jár, ha 5-6 fentebb vázolt adottságokkal rendelkező debella matróna összecsap. Ehhez csatlakozik néhány tüzesebb, viharsarki felmenőkkel rendelkező férfiember, mintegy gondosan kitöltve a nők által nem parlagon hagyott hangsávokat.
Az idilli hangorkánt olykor-olykor megszakítja egy a lépcsőházba betántorgó gyerek, rugalmas munkaidejű, rabszolgagyárból frissen szabadult lakó.
Érzékelve a persona non gratat, síri csend lesz, a jelenlévők a cipőjük orrát kezdik fixírozni roppant intenzíven, várva a zavaró elem felszívódását. Mint gyászolók egy láthatatlan koporsó körül állnak KÖRben.

eastern sugar 2011.02.28. 16:50:30

@Professor Pizka:

mért, nincs azzal baj, megihtten zsidulni jó, érzi az ember az akolmeleget. kevesen vagyunk, de hangosak :) talán ez a baja velem a néniknek a lépcsőházban, pedig hétker erősen :) de nekem úgyis már megondták, hogy nyugdíjaskoromra a legrosszabb máme lesz belőlem, na, akkor aztán lesz córesz. addig meg marad a pornószemüveg, meg a nyanyák elől bujkálás a lépcsőházban, három éve kaptam a liftben egy igen kínos levelet, na, azt kellett volna felterjeszteni inkább a lakógyűlésen :)

Fapuma (törölt) 2011.02.28. 16:52:41

Elorebocsajtom, hogy az avataromon en vagyok, nincs pornoszemuvegem, de kedves vagyok es voltam mar lakogyulesen valamint hasznaltam mar a foldhivatal sz a szambavesz szavakat.
Kedvencem az a tipus, aki kisszekkel jon, leul, mindent vegighallgat majd mikor szavazasra kerul a szo, nincs velemenye, donteskeptelen. Velelmezem nem erti a korulotte zajlo folyamatokat.

eastern sugar 2011.02.28. 16:59:47

@Styxx: kadhafit sajnos pont nem, aznap szabadnapom volt, pedig érdekelt volna :) a nyanyáktól valóban a hangerő miatt kaptam, de azt igencsak szégyellem, lásd fent :) az airbus mé nem is lenne gond, de mondjuk egy atr-42-es vagy egy L410-es az már fáj, légcsavarokkal együtt már igazán megközelíti a nyanyák tűréshatárát, mondjujk én is süketülök rendesen.
egyébként kimaradt a legjobb rész, a csótányirtás, meg a harminc-ötven lakásból az az egyetlen lakó, aki nem hajlandó beengedni a csótányos embert, ezért aztán borul az egész műsor.

escargot 2011.02.28. 17:00:07

@eastern sugar: De vajon honnan fogod tudni, hogy meddig kell bújkálnod a nyanyák elől, és mikortól váltál magad is azzá? :P

kuruczsiraf 2011.02.28. 17:01:00

@eastern sugar:
Idézés a bőr- és nemibeteg gondozótól?:-)

eastern sugar 2011.02.28. 17:11:47

@kuruczsiraf: nem.
de beutaló lenne, nem pedig idézés, elég égő lenne, ha már iylen helyekre is idézést kapna az ember. szépen kalligrafált másfél oldalas személyes panaszlevél volt pontosan huszonnégy darab helyesírási hibával, "kedves illetékes" megszólítással attól a nőtől, akinek a 18 körüli lánya mindennap másik lépcsőfordulóban kefél, és egyre drágább kocsikból száll ki. :)

kuruczsiraf 2011.02.28. 17:24:08

@eastern sugar:
"a 18 körüli lánya mindennap másik lépcsőfordulóban kefél :)"
Te meg hangosabb vagy, mint egy Airbus? Hmm, tetszik nekem ez a bérház. Két okkal több, hogy elkérjem a címet.
Mondtam már, hogy a két nőtipusom közül az egyik a 18éves luxusqrvoid, a másik pedig a pornószemüveges hobbilkektor?:-)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.28. 20:00:12

@Kulics: víztéma nálunk is ment )pedig sorház). egyes szomszédok megállapították -bemndásra! hogy szerintük ők mennyit használtak, (mert mittudomén, kisebb a kertjük, csak egy gyerek van, stb.), és nem voltak hajlandóak fizetni. akkor átalány volt. (értsd: kevesebbet fizetek, mert kisebb a kertem, közben meg pazarolhatok, úgyis kevesebbet fizetek.)
slusszpoén, hogy anyukám a vízműnél dolgozott, simán el tudta volna intézni a vízórák felszerelését, kedvezményesen. a fentiek ezt érdekes módon felettébb ellenezték..pedig akkor kiderült volna, hogy pontosan mennyit fogaszt, és annyit fizetett volna.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.28. 20:10:37

@Luella Menendez: ajaj. volt egy cikk, olvasói levél. gyesen lévő anyuka megírta az újságnak, hogy szerinte a szomszédasszonya biztos prosti, mert reggelente nem megy el dolgozni (nyilván mindenki ugyanolyan beosztásban dolgozik), és sokan járnak hozzá. következtetés: biztos prosti...
meg is írta neki válaszként az újságírónő, hogy pl.ő se megy el reggel hatkor, otthon dolgozik. és taníthat is, akármi.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.28. 20:35:51

@Frengi: ahol én laktam otthon albérletben, ott meg az volt az egyik főbérlő szokása, hogy csak úgy beállított. ok, hogy előre mondta, hogy havonta egyszer haza fog jönni, fenn is volt tartva az egyik szoba erre a célra, de soha nem szólt előre, mindig csak beállított.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.28. 21:39:40

@El Topo (Sgt. Elias): Ez brutális, nemrég láttam az MTV videótárban. Állítólag kiszel tünde is szerepel, de nem sikerült behatárolnom.

medvedr 2011.02.28. 22:06:40

@Professor Pizka: Zsidóvá lenni legkönnyebben kinevezés útján lehetséges. (Ha jól tudom Schweitzer rabbi mondta volt)

Hintz ezredes 2011.02.28. 23:32:22

Az ilyen belvárosi lakógyűlések amúgy nem szoktak tovább tartani 5-10 percnél, ennyi idő alatt állapítják meg ugyanis, hogy (ismét) határozatképtelenek.

lárvalányhaj 2011.03.01. 00:57:09

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Ez is csak annak a jelenségnek a lecsapódása, hogy a magyarok többsége *semmilyen* együttérzést nem képes tanúsítani azok iránt az emberek / embercsoportok iránt, akik akárcsak egy kicsit is mások, mint ő. Mégis milyen együttérzésre számíthatnának pl. a fogyatékosságban szenvedők, hogyha már az áthidalhatatlan különbség egyesek számára, ha a másik ember két órával később szokott felkelni?
Illusztrációként érdemes tanulmányozni az alábbi cikk alá érkezett érzelmi fogyatékos kommenteket:

velvet.hu/sztori/2011/02/07/napi_husz_orat_zuhanyozott_belehalt/

Igen, a magyar emberek többsége annyira droid, hogy egy megbomlott elméjű ember tragikus történetét is kizárólag a saját kispolgári nyomorán keresztül képes szemlélni:
"És még azt mondják, Angliában nincs kolbászból a kerítés. Hát gyerekek, ahol napi 20 óra zuhanyzással és vakarózással (szó szerint) össze lehet kaparni egy 3 szobás házat, ott igenis abból van..."

Nadiposzi (törölt) 2011.03.01. 07:17:49

@lárvalányhaj:
Ha az Úr a velvet kommentelői alapján ítélne meg minket, hamar Szodoma sorsára jutnánk. Az emberek egy hajszálnyit jobbak ennél. Remélem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 07:54:11

@vészmadár (pica pica): Bob, Los Angeles-i zsidó ismerősöm családja nem vallásos, ráadásul ugyebár hígítják Ábrahám vérét mindenféle episzkopális és presbiteriánus beütésekkel, de az az ág sem vallásos így minden évben chrishanukashopping ünnepet tartanak, amikor mindenki ott van, elváltak, újra összejöttek, élettársak, satöbbi.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.03.01. 07:59:44

@Professor Pizka:

Los Angeles-i zsidó?
Mindenki tudja, hogy valamirevaló zsidó amerikában csakis a Coney Island-en lakik a hullámvasút alatt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 08:06:29

@eastern sugar: Well, ha nem tudod milyen az amikor a Tu-154B2 nekiáll izomból reverzelni, vagy amikor az Il-18 túráztatja a négy Ivcsenkót, akkor valóban fiatalka vagy. Méghogy az ATR hangos, hahahaha (oké, én is csak filmen láttam Il-18 hajtóművezést, NB. egyszer egy heti kajapénzem elment rá Angliában, hogy meghallgassak egy Avro Schackletont, és az ő négy RR Griffon motorját, sőt utána felültem egy II. VH. dakotára sétarepülni. Az ember vagy hülye repülőbuzi, vagy nem.)

A kurva autdrágasági görbéje egy darabig emelkedik. Ha ügyes akkor stagnál egy idő után. Ha nem, akkor negyven után újra jönnek a telepi golfok...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.03.01. 08:10:27

@Professor Pizka:
Én meg olyan géppel repültem tavaly, hogy beszarsz.
PO2!!!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 08:16:25

@El Topo (Sgt. Elias): két Los Angelesi zsidót ismerek, egyik se ott lakik :-)
@Animacs (a Tyne folyó déli partja): A vízmizériát sokáig komolynak gondoltam, míg ki nem derü@medvedr: lt számomra, hogy a házban kb a legkisebb költségelem a víz. Az összes máme elfizet a méregdrága és pocsék fodrászra havi 3x6000 Ft.-ot, (nem sorolom végig, de más fasságokra is ennyit) majd késhegyre megy a vita, hogy a nemvízórás vízdíj akkor most 2645.- Ft vagy 2730.- Ft. legyen.
Medve: van kinevezett zsidó ismerősöm is, aki felnőtt fejjel tért át.
@Hintz ezredes: a megismételt lakógyülés az mindig határozatképes, a házban ahol én lakom valami 1500/20000 hányaddal szokott menni, ha jól összejön.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.03.01. 08:29:04

nálunk volt lakógyűlés amikor beszart a fűtés 1986 táján, és Ibi néni, Jávor néni, Bandi bácsi Tibi bácsi, Kraklerné, Sztrókayné ott álltak a lépcsőházban és a műszaki férfiak hümmögtek és tippeltek hogy mi lehet a gáz, persze egyik se volt fűtőmérnök, mindenféle más szakon végeztek de végül azt mondták hogy a főnyomócsővel van gáz, az Ibike akit művésznőnek hívtak és folyton fázott és áriázott mert gyakorolnia kellett azt mondta hogy ő fogja szabályozni a fűtést mert mindig fázik. Aztán kiderült hogy ettől kúródott el a picsába a termosztát hogy öszevissza csavargatta a sok köcsög

eastern sugar 2011.03.01. 09:23:42

@Professor Pizka: valoban fiatalka vagyok, mert il-18-at en mar csak itt a repulogep emlekparkban lattam, de mit mondjak neked, igenis hangosak az atr-ek, ha naponta ot turaztatja a fuled mellett a hajtomuvet, es tegnap pont egy atr42-es rakodasat vezenyeltem, es azt hittem ott rogton sirva fakadok, mikor elindult. egyebkent nekem mar az a 757-es is sok az ezereves rolls-royce hajtomuvekkel, amin mindennap dolgozom. megkerdeztem a fonokomet, lehet-e hordani fulvedot, azt mondta csak nyugodtan, de akkor majd nem hallom a walkie-talkie-t, de azert csak hajra. avro schackletont nem hallottam meg, szerintem latni is csak kepen, eleg szegenyes itt as kinalat igazabol, bar van egy kiegett tu154-es vaslahol ferihegyen valamelyik mezon, es gyonyoru :)
baromira off voltam, ne haragudjatok. bizonyara lesz majd modoros repulobuzi is, igaz?

KATZE 2011.03.01. 10:26:17

@eastern sugar: a repülésben dolgozol? én is:)

modoros repülőbuzi az milyen? aki kirohan az ablakhoz megnézni, hogy mi jön, mégha az csak egy galamb is?:)

sztem a legelviselhetetlenebb hangja az SB-39-es Gripennek van. Hihetetlen, milyen hangos a kis ordító egér

2011.03.01. 10:39:23

@eastern sugar: rakodási tervet készíthetsz-e?:)

eastern sugar 2011.03.01. 10:44:16

@Hadrian77: aha, azzal foglalkozom főleg :)

@KATZE: biztos van ilyen modoros repülőbuzi, akiről lehet írni, az ilyen geek arc lehet, valahol feélúton a star trek buzi és a monitorfejű csíra között, többnyire túrabakancsban :) apropó, egyszer már a star trek rajongókról is lehetne írni.
te mit csinálsz amúgy?

KATZE 2011.03.01. 10:45:25

repülésirányító vagyok.

sajnos nem a HC-nál, hanem egy "állami cégnél"

Sand Lover 2011.03.01. 10:55:36

@eastern sugar: Ezt a munkakört hívják úgy újnémetül, hogy Rampagentin? (vö. ramp agent)

eastern sugar 2011.03.01. 10:57:18

@KATZE: ó, nem mondod, te jó isten, az a csúcs lehet...én rampás vagyok, és nagy ámulattal nézek a toronyra :)

eastern sugar 2011.03.01. 11:08:52

@Morgan LeFay: igen, pontosan...ez a rampagentin kemény, olyan mint oroszul a biznyiszmen és a biznyiszmenka :)

Winston Smith 2011.03.01. 11:37:10

@Nadiposzi: Azért óvatosan a Szodoma&Gomorra hasonlatokkal.

A két város azért pusztította el az Úr, mert lakói erkölcstelenül és bűnösen éltek, egyedül Lót és családja menekülhetett meg a pusztulástól mint a legerkölcsösebb lakosok.

A Biblia szerint később ugyanezen Lót részegen megdugta és teherbe ejtette saját lányait.

Szóval képzeld el, milyen lehetett a többi szodomai lakos, illetve lássuk be, hogy a Szentírás szerinti Szodomához képest a budapesti éjszakai élet egy hittanóra.

eastern sugar 2011.03.01. 11:39:21

@Hadrian77: nem, azok a rakodók, én rampás vagyok és az menő :)

2011.03.01. 11:42:23

@eastern sugar: hmm, egyszer én is elmegyek oda dolgozni:)

Stronci 2011.03.01. 11:56:25

ha már repülés: a Tökölön készülő Mig-15 ki látta már? én még szétszedve láttam csak, igaz rég jártam arra. Viszont olvastam a NKH menetet ezzel kapcsolatban... :(

a témához: amikor azon megy a vita a lakógyűlésen, hogy lakás m2 vagy lakott emberek száma alapján fizessék a szemétszállítást? (Pécs, Mecsek Nyugat, híresen csóró környék) Erre az 5letre a társasházban lakó ügyvéd lánya kijelentkezne a Keróban lévő másik lakásukba, mert így kevesebb lenne a díj (ez csak elméletileg merült fel azért).
ave

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.01. 12:23:37

@Stronci: ez azért van, mert pécsett erős a sváb beütés, aztán ezért van ilyen 3 forinton faszariskodás mindig.

Stronci 2011.03.01. 12:44:46

Professor Pizka: "Egy barátom akkor hagyott fel a nyílt antiszemitizmussal, mikor bekerült az orvosira :-)"
a másik a jogi karon hagyta abba? akkor már értem miért mondta egy könyvelő ismerős, hogy a legsz.rágóbb, fillérb.szó ügyfelek a jogászok és az orvosok...
dumálok én itten mindent össze-vissza mintha én nem lennék félig sváb.

repülés: egyszer vittek egy 4 v 6 szem. Cessna-val (remélem jól írtam), jó volt...de kissé drága hobbi. Mondjuk egy szép szeptemberi napon berántani a motort, kikötő köteleket beszedni, kis hátramenet, aztán balra elindulni, majd a kikötőt elhagyva felhúzni a grószt...ez többet ér nekem.
ave

Stronci 2011.03.01. 12:55:25

@vészmadár (pica pica): Pécsen nem csak tükék laknak? :)

Sand Lover 2011.03.01. 13:14:22

@Stronci: Kár, hogy a repülés annyira drága hobbi. (érthető módon)
Egyszer egy Cherokee Archer-ben (hasonló a Cessna-hoz) volt szerencsém utazni, és nagyon élveztem, pedig tériszonyom van. :)

escargot 2011.03.01. 14:08:56

@Morgan LeFay: Ami még gyönyörű, az a kb. hatszemélyes business jet, bőrrel és mahagónival, beszélgethetsz a pilótával, sör a hűtőtáskában a mosdóban. Alattad mondjuk a Mexikói öböl. Akkor és ott nagyon szeretnél meggazdagodni. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.03.01. 14:21:14

@eastern sugar: édesem, a szőke hajad és a pornószemüveged a menő. Akkor is az lennél, ha ceruzaárus lennél:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 14:30:34

@eastern sugar: túrabakancsom nincs és Star Treket is akkor nézek, ha röhögni akarok. De minden repülő dologba bele vagyok buzulva :-)

2011.03.01. 14:49:00

@escargot: nekem a gyönyörű az volt, amikor 95-ben Taszáron voltam és szállt le a nagy katonai szállítógép és az orrát felnyitva pakoltak belőle, meg a helikopteresek placcán jöttek mentek a masinák...

escargot 2011.03.01. 15:02:25

@Hadrian77: Az is szép lehet. Továbbá addig nem halhatok meg, amíg Mi-24-essel nem repültem. (A kommersz helikopterezést már sikerült kipipálnom, több nekifutásból.)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.01. 15:06:09

Hát nem tudom, én a repüléssel elég ambivalens viszonyban vagyok... Egyrészt utálok repülni (unalmas, kényelmetlen és veszélyes), másrészt viszont imádok olyan messzire utazni, ahová csak hosszú repülőúttal lehet eljutni. Szóval szívás...

2011.03.01. 15:13:08

@escargot: fősulin volt egy szaktársam 98-ban, ő hivatásos katona volt, helikopterszerelő, Red Dragon volt a nevük, aztán 3 év után lelépett és inkább fősulit és polgári pályát választott.

escargot 2011.03.01. 15:15:19

@Hadrian77: Akkor még nem teljesen esélytelen, hogy én meg hivatásosnak álljak. (Bár előbb lenne belőlem CIMIC-es, mint bármit szerelő.)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.03.01. 15:16:37

@altoid:

Hogy veszélyes? Torkodon akad a zsenge chateaubriand az Atlanti óceán fölött, vagy mi?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.03.01. 15:20:44

@altoid: ööö én már fizettem ötven dollárral többet repülőjegyért mert olyan gép ment azon a vonalon, mailyenen még nem ültem. Tudom, beteges, mert belülről mindegyik egy kibaszott távolsági busz.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.03.01. 15:23:40

@Professor Pizka: Élni tudni kell. Valakinek ösztönből jön, a többi meg tanulja.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.01. 15:37:10

@El Topo (Sgt. Elias): Jól van na, tudom hogy statisztikailag kevésbé veszélyes, mint mondjuk az autózás, de ettől függetlenül leszállásnál mindig ideges vagyok, turbulenciánál meg néha halálfélélmem van. Nekem a kedvenc helyváltoztatási módom mindig is a gyaloglás marad.

A veszélyességi statisztikákról meg mindig az a vicc jut eszembe, amikor valaki bombát visz fel a repülőgépre azért hogy nagyobb biztonságban legyen: ugyebár annak a valószínűsége, hogy egy gépen KÉT bomba is legyen, statisztikailag elhanyagolható... :)

2011.03.01. 15:44:57

@altoid: a férjem engem mindig azzal nyugtat, hogy nem kell félni, gép még nem maradt a levegőben.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.03.01. 15:50:20

@Frengi: engem a feleségem meg azzal, hogy ha lezuhanunk, legalább együtt halunk meg. :P

eastern sugar 2011.03.01. 16:52:27

@Professor Pizka: nem, lila-narancssárga teher 757 ;)

Ottlaki Kababám 2011.03.01. 17:05:24

@Kurtz ezredes: Az kurva jó lenne, mivel repülőbuziból legalább annyi van itt, mint zsidóból. (És minden témába vágó posztnál előkerül még egy pár.)

2011.03.01. 17:13:41

@altoid: én csak a reptereket utálom, ha olyan lenne, mint egy rendes pályaudvar, akkor nem lenne gondom a repüléssel, de így nagyon macera,

na meg hogy nem ám akkor utazol amikor akarsz, mert mondjuk kedden nincs járat, csak szerdán, de addigra vonattal is otthon vagy, mire a géped felszállna, na és persze a reptérre is csak el kell jutni valahogy.

Én egyszer laktam Rákoshegyen, na onnan mindig repülővel utaztam, mert oda csak 10 perc volt a reptér.

és Pizkának igaza van: belülről egy távolsági busz
(na mert én nem a bizniszklasszon utazom)

escargot 2011.03.01. 17:13:54

@eastern sugar: Az a szín a logóban hivatalosan lilának minősül?

niyabinghi 2011.03.01. 17:25:07

@vészmadár (pica pica):

ebben tökéletesen egyetértünk.

volt szerencsém hat és fél évet eltölteni BP-n, ennek kb egyharmadát egy újlipótvárosi gangos házban (pannónia utca). a mámék tökéletesen olyanok mint a fent leírtakban. az odaköltözést követő második napon már próbálkoztak feltérképezni az életemet, szokásaimat, kevés sikerrel. kb 20 éves voltam akkoriban és nem tudom, minek köszönhetem (talán az ajtófélfára kitett mezüzének? nem tudom), de mindig volt hozzám pár kedves szavuk. aztán lehet, hogy a hátam mögött minden voltam, csak úrilány nem, mindegy is.
miután eljöttem BP-ről , visszaköltöztem abba a lakásba, ahol fenőttem. ötlakásos társasház, normális lakóközösség. kivéve a tetőtérben lakó pumuklihangú szomszéd feleségét, aki nyugdíjas gyógypedagógus. amíg dolgozott, hetente mesélt a bajairól – epe- és vesekő hegyek, fájt a keze. lába, haja -, de mióta nyugdíjas, megfiatalodott. jellemző, hogy a házban lakó főorvos menekült előle, mert rendszeresen megtalálta a hülyeségeivel. a lakógyűléseken általában a kuka méretein szokott rugózni (megnövekedett szabadidejében harcos könyezetvédőé lépett elő és negyedórás kiselőadásokat tart arról, hogyan kell az ásványvizes palackot összetaposni), mert hogy a nagyobb kuka nincs mindig annyira teli, hogy ne lehessen lecsukni a tetejét, ráadásul lakásonként kb 140 forinntal kerül többe havonta. cserébe nem mellé kell pakolni a szemetet. de ő megfigyelte, hogy én mindig pont akkor dobom ki a szemetemet, amikor épp elvitte a kukás, pedig akkor tényleg elég lenne a kisebb is ha odatenném a kuka mellé mielőtt jönnek. agyfaszt kapok, amikor a pumuklihangú ember a porzsákor belesöpri a kukába, én meg gyanútlanul dobok bele valamit és emelet magasan száll a por. kb huszonöt évvel ezelőtt a földszintere és az első emeletre is csináltattak a lakók (2-2 lakás) egy-egy vasrácsot, így lehet pakolni a folyosóra is. minden alkalommal téma volt, hogy nem szabályos! ezt akkor hagyta abba, mikor megemlítettem, hogy az sem teljesen szabályos, hogy ők egy plusz szobát építettek hozzá a lakásoz (olyan faszán csinálták meg a lakásukat annak idején, hogy csak rajtuk keresztül lehetne kijutni a padlásra), ami akkor derült ki, amikor meg lehetett venni a lakásokat és felmérték a házat. bónusz, hogy a kéménybélelésnél derült ki az is, hogy valami fatüzelésű kályhát meg pluszban rákötöttek a kéményre, mindenféle előzetes bejelentés és szakértői segítség nélkül. az, hogy hónapokig rohad a folyosón az autógumijuk a kapu mellett, nem baj. ha szól valaki, leteszik a pincelépcsőre, nehogy valaki le tudjon menni. a felújításkonál mintha a fogát húznák a nagyságának, mert ő kispénzű nyugdíjas. a akarítónő fizetésemelésére sajnálja a pénzt, de amikor még nem volt és forgó redszerben takarítottak a lakók, helyette a férje mosta a lépcsőházat. szerencsére mindenki más normális, így nem nagyon rúg labdába, viszont paprikavörös fejjel indul haza egy-egy lakógyűlésről. amikor legutóbb akart valami kiselőadást tartani, bocs, nekem erre nincs időm felkiáltással otthagytam. másnap már hallottam vissza, hogy milyen tiszteletlen vagyok.

@Professor Pizka:

ajvé szűzmária, én nyelvtanár vagyok és itthon tanítok. miket terjeszthetnek rólam?! :D

@Brother Love:

parkolás témában a szomszéd házban lakó piros suzukis banya mindent visz: jó öt perc neki egy parkolás, cserébe egyszerre két helyet tud elfoglalni. ha beállsz a(z egyik) "helyére", szemmel ver.

2011.03.01. 17:25:39

@altoid: arról nem is szólva, hogy milyen jó kis kártérítést kapnának az örökösök, feltéve ha nem te robbantottad fel a gépet.

lárvalányhaj 2011.03.01. 20:18:27

@Frengi:

Ezt apukám is mindig szokta mondani :)

2011.03.02. 08:18:16

@lárvalányhaj: mert lehet hogy ő is 60 éves?

Celtic 2011.04.25. 09:54:04

@Professor Pizka: Ahova most koltoztem, ott lenyegbevago a vizdij: kk 200 Ft/m2 es 350 Ft/m2 (az elso akkor, ha van vizora). Namost, egyedul elek, reggel furdok (80l-es bojler, meg sose furodtem ki), neha mosok, neha mosogatok, szoval nagyonis fontos, hogy mihamarabb vizoram legyen.

SALE Kálmán 2011.06.10. 15:51:06

@Celtic: 1 négyzetméter víz, az konkrétan mennyi?

Celtic 2011.06.10. 18:47:28

@Mentholos Manó: hogyhogy mennyi? Egy negyzetmeter, az egy negyzetmeter. De ha vicces: kobmetert akartam irni, felreirtam. Lehet tolem 1000 liter vagy ezer kobdecimeter is, ha ugy szimpatikusabb, most masba nem szamolom at.
süti beállítások módosítása