A Társadalomfeletti

2010/07/02. - írta: Modor Tibi

-Mit gondoltok ti, mit tudtok ti... semmit, csak hiszitek, hogy. Beálltok a sorba, sablonokat követtek mind, és azt gondoljátok, különbek vagytok, mint a másik x százalék. Sok kis sablonos-sémás majomcsorda mutogat egymásra, és röhög. És nem veszi észre, hogy az ő hátán is van egy "hülye vagyok"-cetli. Közben tévéztek, közösségi alkalmazásokkal ütitek el az időt, lájkoltok, félkész mikrókajákat zabáltok, adót fizettek, ugyanarra a szarra szavaztok minden logó alatt, kocsitok van, súlyadót fizettek... 

Én nem állok be, én kihúzom magam minden kötelezettség, közösségi elvárás, kényszer alól. Csináljátok csak ti, vagytok elegen.

Nem kell a diplomátok, nem kell az oktatási rendszeretek, a két hétre szóló kredit-tudás. A haszontalan tantárgyak abszolválása, a puskázás, a talár, a rektor, a keményfedeles, a címek, a faszom. Vörösdiploma, pártfőiskola, IBS, bolognai, BA, BsC, MA, MsC, MBA, PhD.

Nem akarok "jó" állást. Megvetem a nyakkendős rabszolgát, aki az átlagosnál jobbnak számító, ezerszeresen leadózott júdásfizetését a magasabb törlesztőrészletekre, villámgyorsan romlandó státuszszimbólumokra szánja. Nem kell a sehol nem látott, csak bankszámlakivonatokon visszaköszönő és azonnal levont lufipénz, nem kell a távoli országoknak végzett, megfoghatatlan eredményű kulimunka, excelzsonglőrködés, az elvárt túlóra a semmiért.

Minden lépésetekről tudnak, a születésetektől fogva. Egy szám, egy akta vagytok, és sok másik azonosító. Személyi szám, helyrajzi szám, ügyfélkód, bankszámlaszám, hitelkártyaszám, telefonszám, törzsvásárlói kód, alvázszám, adószám, TB-kártyaszám.

Nem kell a szervezett kikapcsolódásotok, a társasutazások, a turistaparadicsomok a szuvenírekkel, a digitális fényképekkel, és nem kell a bohém, megvezetett backpacker a hamis, önámító autenticitással, az alkalmi munkákkal sem. "Bejártam a világot stoppal meg két zacskó zölddel, és mindenhol akadtak jóbarátok". Hát kapjátok be, senkiháziak.

Nem kellenek a tárgyak, a modern kor bálványai. Whatever you own, ends up owning you. Ami a tulajdonod, annak a tulajdonává válsz. Hogy aztán a beléd sulykolt vásárlási kényszer nyomására csak kövess, cserélj és upgrade-elj, másokra rálicitálj, fogyassz.

Ideológiák, irányzatok... kommunizmus, konzervatizmus, fasizmus, demokrácia, idealizmus, bagizmus, thisizmus, manierizmus, nihilizmus. Szarok vagytok mind, csicskák.

Címkék: társadalom
84 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.07.02. 07:44:53

fogyassz, herdálj, szenvedj.
az ilyenek amúgy miből élnek?

szellőláb 2010.07.02. 07:50:40

Fasza! Kurva jó érzés mindent lekutyázni,idáig nekem is szokott menni, csak az a baj, hogy amikor a végére érünk, ki kéne valamit találni, hogy akkor most mit és hogy kéne :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.02. 08:13:33

@szellőláb: addig is kőcsönkérni egy tízest hétfőig...

scsaba1 2010.07.02. 08:35:39

Hát ez királyság, már vártam ezt a posztot, nincs is mit hozzátenni.
Talán csak ennyit:

Nincsen apám, se anyám,
se istenem, se hazám,
se bölcsőm, se szemfedőm,
se csókom, se szeretőm.

Harmadnapja nem eszek,
se sokat, se keveset.
Húsz esztendőm hatalom,
húsz esztendőm eladom.

Hogyha nem kell senkinek,
hát az ördög veszi meg...

És így tovább...

Ernoke 2010.07.02. 09:02:00

@Bachterman: vannak trükkök, technikák, amikről nekünk fogalmunk nincs. tudtad pl., h a margitszigeten annyi drog van mindig eldobálva, h simán összegyűlik egy 1órás gyűjtögetéssel annyi, amennyit már el lehet adni?:D

@scsaba1: józsef attila, igen! a faszim pont ilyen, szokott is idézni tőle bőven. én meg kiröhögöm.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.02. 09:07:16

@Ernoke:

Akkor jobb is, hogy nem én vagyok. József Attilában nem ismerek tréfát.:)

Balance Of Power 2010.07.02. 09:08:32

Ilyen emberrel meg eddig nem talalkoztam, de feltetelezem hogy a legnagyobb semmirekellok pont kozuluk kerulnek ki. De oket vajon mi motivalja az eletben?

Ernoke 2010.07.02. 09:17:48

@El Topo (Sgt. Elias): ő se... soha nem láttam még olyat, aki ennyi verset tudott volna fejből.

@Balance Of Power: gyakran minél több dolgot megtapasztalni, jót-rosszat vegyesen. amúgy nekem imponálnak a született túlélők, nagyon kemények bírnak lenni az ilyen emberek. kaja, alvás, akármi nélkül elvan napokig. mindig azzal baszogat, h én túl elpuhult vagyok.:D

IndaMuncher 2010.07.02. 09:28:53

Félig offtopic, de most ez terjeng az iwiwen, gratulálunk az alkotónak:

"A népnek kenyér kell és cirkusz. Az elmúlt napokban megszámolatlan körüzenetet kaptam, ami arról tanúskodik, hogy a nép egyszerű gyermekei nemes cél érdekében hajlandóak lemondani a cirkuszról. Az árvízkárosultak javára felajánlották, hogy nem kérnek idén tűzijátékot. Olvasom az újságokat, nézem a televíziót, falom a blogok, hírportálok írásait. 2-7 milliós havi fizetésekről olvasok egyes honpolgáraink vonatkozásában. A környezetemben jelentős számú ismerősöm, barátom egész évben nem keres ennyit. Honfitársaimról, akik ezt az elképzelhetetlen mennyiségű pénzt újabb és újabb ingatlanokba fektetik, külföldi bankszámlákra menekítik. A szerzés öröme. A kuporgatás a gyűjtögetés élménye. Feltételezem, kéjes örömmel készítenek időről időre számvetést, mennyi mindent sikerült ismét összeharácsolni. Történelmi tanulmányaimból rémlik egy igaz nagy magyar emléke, (Széchenyi István), aki egy évi jövedelmét ajánlotta fel egy általa nemesnek vélt cél érdekébe. Úgy emlékszem felajánlását a nemzet üdvére tette, nem a saját vagyonát gyarapította vele. A nép egyszerű gyermekei tettek egy nagyvonalú felajánlást. Nekik semmibe sem kerül. "Idén nem kérünk cirkuszt." Ennyi. A kormány kivár, még nem döntött, hogy lesz-e augusztusban tűzijáték. Persze valaki a brancsból, jó pénzért szolgáltatta volna ezt a szórakozást, és a cimbi most elesik a létől, ha nincs rá állami megrendelés. Hagyjuk is ezt a témát. Én ugyanis valami olyat olvastam volna szívesebben, hogy hazánkban azok a "mágnások" akiknek a havi fizetése meghaladja az egymillió forintot, létre hoznának egy számlát, amire az egymillión felüli összeget nagyvonalúan ráutalnák az árvízkárosultak javára. Istenem, mi történne? Ebben az évben nem vennének egy újabb ingatlant? Pár millióval kevesebb gyűlne a svájci bankszámlán? Ez a gondolatom tegnap fogant meg a kobakomban. Nem küldöm körbe kitörlésre szánt körüzenet formájába. Azonban aki megtisztelt a türelmével, hogy végigolvasta, klikkeljen mág rá az "én is megosztom" gombra. "

scsaba1 2010.07.02. 09:37:46

Ja kicsit off, de nekem is bassza a csőrömet. Nézem a wiwen a közöst, egy rahedli ismerősöm csatlakozott, hogy mondjuk le a stb...stb. Ez elég kisstílű dolog szerintem. Ez igen, meg is van váltva a jegyük mennyországba, vajon a tükör előtt is megveregetik a vállukat, hogy milyen faszagyerekek voltak?
És mi lesz a következő?

Az ilyen mindig kihozza belőle a született ellenkezőt, és úgy gondolom, hogy kellene indítani egy "Én inkább mégis tűzijátékot szeretnék" klubbot, majd röhögni az ingerült kommenteken, akik csak azért csatlakoznak, hogy be tudjanak szólni.
"Te szemét, kívánom, hogy..." meg ilyenek.

Zorita 2010.07.02. 09:44:02

@scsaba1: jaja, nekem is ez jutott eszembe, ez a poszt kész költészet

IndaMuncher 2010.07.02. 09:44:46

@scsaba1: Az iylenek azok akik egy teszkós 200 ft os támogatóutalványt sem vesznek amúgy. Talán annyiban kapcsolódik a poszthoz, hogy ezek oylan emberek akik jobb világot szeretnének, de tenni nem tesznek semmit, csak lemondanak. Köszönjük...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.02. 09:46:45

@Ernoke:

Biztosan van aki többet tud nálam is, de múltkor beálltam egy iszonyatos dugóba egy olyan autóval, amiben nem volt rádió. Muszáj volt valamivel múlatnom az időt, így kiderült, hogy kb 75 percnyit különösebb megerőltetés nélkül is tudok.:)

scsaba1 2010.07.02. 09:47:14

@Ernoke:
Nyomja Villont is? Villont szavalni kétség kívül modoros.

"én, ki megjártam mind a hat világot,
megáldva és leköpve mindenütt."

Fejből azért én nem tudom, guglival voltam ilyen okos.
www.sztaki.hu/~blb/irodalom/faludy/villon/senkifia.html

cd-r 2010.07.02. 09:49:23

@F.house: ebben az a vicces, hogy aki írta tényleg azt hiszi, hogy aki 1 millió felett keres havonta az már mágnás. úgy látszik tényleg nincs kiskereskedő ismerőse.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.02. 09:50:02

@scsaba1: @F.house: jó, hát a kezdeményezés után pár héttel valakinek (Mandineren sztem) eszébe jutott, hogy milyen demagóg és olcsó fogás ez a "maradjon el"-mozgalom. Aztán utána jöttek a hasonló cikkek, hogy jaaa, tényleg. Szerintem annyira nem gáz ez a gesztus, van egy csomó dolog, amiről örökre érdemes lenne lemondani, mert drága és felesleges. A klubhoz persze nem csatlakoztam, mert nem szeretek csatlakozni.

Az adakozás meg (SMS vagy készpénz): mennyit ad egy magánember? 500-1000 forintot? Van 1-2 millió jótékonykodó, akkor az kb. ugyanannyi :)

Kermit 2010.07.02. 09:53:02

Na igen! Pillanatok alatt fel tudják baszni az agyamat, de én vagyok a hülye, minek állok le velük beszélgetni. Több ilyen ismerősöm van, mindegyik csóró, ha van hol laknia akkor térdig jár a mocsokban, igénytelen és elvei vannak. Az egyikük a kommunista Kubába vágyik, mert ott még érdemes élni, és ide is rezsim kellene, hogy befogja mindenki a pofáját és 3 Ft legyen a kenyér. (Amúgy a fickó 33 éves, női, emberi kapcsolatai nincsenek.) A másik szerint mindenki agyát átmossa, vagy átmosta már az FBI. Elektromos hullámokkal manipulálnak, és ezt kivédve, illetve ezt a töménytelen mocskot amiben élünk egy biofarmon kellene folytatni,ahol egy szál gitárral a kezedben zenélgetsz, olivabogyó szedés után, vagy alatt, vagy mellett. Közben mérgezik a kenyeret is a nagy üzletláncok, úgyhogy meg fogtok dögleni idő előtt, persze ő nem, mert ő ezt tudja. Én természetesen hülye vagyok, mert járok fodrászhoz, van bankkártyám és vezetek autót, ami által szennyezem a környezetet, továbbá a fogyasztói társadalom áldozata vagyok, mert van két nadrágom és három pólóm. Egyébként én azt érzem, hogy ők is szeretnének "normálisan" élni, ahogy lenne mellettük egy nő, ami így sosem lesz, vagy életszínvonal emelkedésben lenne részük, amiben sosem lesz, az elvek miatt, na szóval akkor talán változna valami.

cd-r 2010.07.02. 10:00:34

@Kermit: "továbbá a fogyasztói társadalom áldozata vagyok, mert van két nadrágom és három pólóm" hahhah ja ez tipikus. meg kocka vagy, mert a torrenthasználat nem haladja meg a képességeidet.

scsaba1 2010.07.02. 10:03:50

@Modor Tibi:
Amikor először láttam a wiwen ezt a kezdeményezést, csak elmosolyodtam, jó, persze: mi a fenét old meg 200 000 000 forint? ha most demagóg lennék, akkor azt mondanám, hogy ennek a felét simán ki szokták fizetni végkielégítésnek egyes cégeknél. Egy állam költségvetésében az bagatell összeg, nem ez gátja annak, hogy újjáépítsék Felsőzsolcát. Nincs semmiféle korreláció a kettő között.

Ami megijesztett az az ekörül kialakult hisztéria. hihetetlen b+, beleolvastam a kommentekbe, egymást hergelik fel, bőven sütögetve az alapmodoros közhelyeket.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.07.02. 10:04:02

@cd-r: Még a kilencvenes években, annak is az elején volt egy felmérés, rózsdombi, meg havanna LTP-es gyerekeket kérdeztek arról, hogy ki a gazdag.

Az egyik válasz: Hó végén is van jó kaja, tudsz venni cipőt, mindkét szülő keres havi 30-at...

A másik: 100 millió/év alatt nem vagy gazdag, csak jómódú.

Tessék kitalálni, hogy melyik válasz hol született!

Csóró embernek az álma is csóró, a cigány is csak arról álmodott a Beszterce ostromában, hogy a gatyáján a folt is bársonyból van.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.02. 10:07:04

@scsaba1: a kétszáz millás tűzijátékot csak a dunaparti vendéglátósok befizetik adóba'

coucou 2010.07.02. 10:11:27

jó poszt, fight club utánérzés

MakoG 2010.07.02. 10:11:55

@scsaba1: Nekem az Ópium jutott eszembe Csáth Gézától: mek.niif.hu/00600/00634/00634.htm#32

Ernoke 2010.07.02. 10:23:10

@scsaba1: nem, csak petőfit:)

@Kermit: van olyan is, aki volt már nagyon fent és nagyon lent is. mikor sokat keresett, csak vichy-kozmetikumokat használt, de volt már hajléktalan is. és bazmeg tényleg kurva sokmindent tud, apró dísztárgyakat csinálni (szépeket, jó ízléssel!), virágok latin neveit, megmondani mi a bajod és keresni rá gyógynövényszert, hol adnak a legtöbbet az aranyékszerért, mivel érdemes horgászni h biztos legyen belőle kajád, stb....... én egy kissé elfogult vagyok azért, asszem.

Mitya Ivanov 2010.07.02. 10:24:45

@scsaba1: ha nem lenne tüzijáték, akkor a nép nem menne Bpre egy hosszú augusztus 20-i hétvégére, nem költené el a pénzét fagyira és jégkására, meg egyéb szarságokram nem jönnének a külföldiek, akik nem költenék el az eurójukat, dollárjukat a szállodákban, nem kajálnának az éttermekben és máris megvan, hogy miért demagóg és álszent a "maradjon el a tüzijáték"-mantra.

Kermit 2010.07.02. 10:30:09

@Ernoke: Az én esetemben ez a tipikus "kiszólok a szőnyeg alól, hogy kellene élnetek" mentalitás játszik, úgy hogy fingja nincs, hogy lehetne másképpen is élni, ha kicsit levenné a szemellenzőt a fejéről.

Zorita 2010.07.02. 10:30:29

@Mitya Ivanov: meg amúgy is k gáz már, hogy lassan mi magunk válunk demagóggá, és a politikusoknak már emiatt sem kell majd törniük a fejüket :))

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.02. 10:36:07

Mondjuk éntőlem megtarthatják a tüzijátékot, meg akár el is maradhat felőlem. Apám elvitt egyszer, még kölyökkoromban, ezen már én is túl vagyok a srácaimmal. Ezzel le is tudtam a monstre augusztusi tüzijátékkal kapcsolatos dolgaimat. Szilárd véleményem, hogy kulturember augusztus 20-án nem tartózkodik Budapesten.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.02. 10:36:46

Egyébként ha a tüzijáték ennyire nyereséges dolog, akkor miért nem tartunk minden vasárnap?

cd-r 2010.07.02. 10:42:22

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: ezért hoztam fel példának a kiskereskedőket, akik (legalábbis azok közül akikről tudok) gond nélkül keresnek 1 millió felett egy szaros sarki kisbolt üzemeltetésével, ami ugye távolról sem mágnás kategória.

Ernoke 2010.07.02. 10:53:27

@Kermit: ő is megmondóember, úgy látszik, ez közös tulajdonsága a társadalmonkívülieknek.

baby bee (törölt) 2010.07.02. 10:59:22

Átfogó poszt, van ilyen ismerősöm sajnos. Ő az, aki "Egy autóval kevesebb!" feliratú pólót vesz a pasijának, mert az rohadt trendi, nem vesz fel angórapulcsit, mert szegény állatok, de ha megdobja a család egy free autóval, akkor az kell, mert könnyebb eljutni fesztiválokra. Pláne, hogy teletankolva, éves autópályamatricával kapja.

scsaba1 2010.07.02. 11:09:14

@El Topo (Sgt. Elias):

Ha a szülinapi torta olyan finom, akkor miért nem veszünk minden vasárnap? H a Szigetfesztivál olyan nyereséges, akkor miért nem csinálunk minden második héten... Gondold el, kéthetente jönne a Prodizsáj...

Ó, b+... A három éves fiam szokott ilyeneket kérdezni...

Dave_bloghu 2010.07.02. 11:13:37

15-ben Ádám felébredt
És ráébredt,
hogy csak álmodta az egészet

Sürgôsen öngyilkos akart lenni
De Éva az anyaságát épp bejelenti

A létkérdést Ádám felteszi
De a jóisten fraktálos választ ad neki

Majd kiosztja a szerepeket
És elmond magától egy idézetet

„Ember küzdj és bízva bízzál “
Ha ezt megteszed, a többit bízd rám

scsaba1 2010.07.02. 11:13:53

@El Topo (Sgt. Elias):

Nem mellesleg a kultúrember kultúr-t hosszú ú-val írja... :D

(Bocs a náciskodásért, de annyira adta magát. )

Hal Stanton 2010.07.02. 11:34:18

Mindenki kapja be mindenki faszát.

Mitya Ivanov 2010.07.02. 11:35:43

@El Topo (Sgt. Elias):
ezt beküldhetnéd a hujekerdesek.hu -ra is

helianthus 2010.07.02. 11:46:58

A poszt jó.
Kicsit off:
Tibi!
Most jutott el hozzám a hír, hogy könyved lesz.
Őszintén gratulálok.
Számíthatsz rám könyvvásárló olvasóként, végülis egyszer mindent ki kell próbálni nem?
Ha nagyon rossz lesz, legfeljebb feldobom a vaterára...
:):):)

Styxx 2010.07.02. 12:11:31

@helianthus:
a Modor Tibinek is jön ki könyve, nem csak az Izom Tibinek? A kettő nem ua figura, habár régen én is azt hittem.
@Ernoke:
Nem semmi a pasid. Egy egész estét betöltő posztnyi anyag van benne:-)

Balance Of Power 2010.07.02. 12:26:21

@Ernoke: Az jo, mert akkor nem kell eltartanod.

helianthus 2010.07.02. 12:39:45

@Styxx: bakker, én nem néztem be, csak hanyagul olvastam (amúgy sem 100-as látásom így péntek felé még tovább homályosul), a Tibit néztem csak a végén.
Hát akkor nem itt gratulálok, de a többit tartom...:D

Ernoke 2010.07.02. 12:44:20

@Styxx: több estét betöltő is sztem:)

@Balance Of Power: azt nem, kaját se nagyon fogad el tőlem, mert sérti a büszkeségét...

1ns0mn14 2010.07.02. 13:00:37

Mélyen a szívemből szóltál. Leírtad a szálkát ami minden kívülállóban benne van...

1ns0mn14 2010.07.02. 13:07:30

Senki sem élheti az életét szabadon. Amit most élünk abba bele vagyunk kényszerítve. Ezt tényleg tudja valaki élvezni? Nézz magadba ha nem értesz velem egyet... Mindennel elégedett vagy?

Zorita 2010.07.02. 13:18:45

ja, és még hozzáfűzném, hogy kubizmus. na, éljen a szabadság.

Styxx 2010.07.02. 13:38:49

@helianthus:
péntek du kinek nem romlik a látása:-))
tiborunak is gratuláláltál?:-)
a mi modor tibinkek szerintem a jövő évi könyvhétre jön ki a gyíkbőrkötésű díszkiadványa a vitéz ifjabb Kondenzátoros, vagy, hogy a fenébe@Ernoke: is hívják egyetemi hallgató ajánlásával:-)
Tényleg írd meg ezt a pasit. Ilyen Maria Trebenbe oltott J.A-t szavaló Hobó, nem lehet semmi.
Ha megvágod az ujjat, kapsz rá lándzsás utifüvet, meg az Eszméletet is elszavalja?:-)

a_fater 2010.07.02. 13:53:19

Nem olvastam végig minden kommentet, de kérdem: csak nekem ugrott be errőla Trainspotting eleje? :-)

Ernoke 2010.07.02. 14:02:56

@Styxx: az egyszerűség kedvéért azt mondom, h kb. valójában megtippelhetetlenek a reakciói:D

scsaba1 2010.07.02. 14:27:16

@Styxx:

Ifj. Farkas Gyulu.

Most nagyon eltűnt, a vizsgaidőszak végeztével valószínűleg a sávos szárnyú réti babajkák táplálkozási szokásait figyeli meg a horkazekényi égerlápon.
Esténként pedig a Tüskevárból olvas fel magának.

Tibi könyvét meg lájkoljuk. Kell majd belőle dedikált példány, remélve, hogy tíz-tizenöt év múlva vagyonokat fog érni, és nem a Nyugati aluljáró 100 Ft-os könyvgondoláiban fogjuk viszontlátni. :)

scsaba1 2010.07.02. 14:27:55

@Ernoke:

Akarjuk mi ezt a posztot. Nagyon.

anonimus123 2010.07.02. 14:38:53

Az ilyen menjen ki az erdőbe és éljen bogyókon meg gyökereken
Elvégre ha nem ezt tenné akkor ellentmondana önmagának XD

Zorita 2010.07.02. 14:42:24

@anonimus123: nem, mert az is már óhatatlanul is mennyi civilizációs vegyszerrel van már fertőzve, szar ez az egész, ahogy van :)

chilis csokoládé 2010.07.02. 15:10:57

Tőlem megkaphatod :)

"Te szemét, kívánom, hogy..."

chilis csokoládé 2010.07.02. 15:12:10

Ó, jaj!

Elfelejtettem jelezni, hogy a kommentem scsabának szólt.

anonimus123 2010.07.02. 16:00:35

@Zorita: igaz is, bocs
"és nem kell a sok hülye bogyótok és gyökeretek sem amit én nem leszek remete"
szegénynek nehéz dolga lehet

anonimus123 2010.07.02. 16:03:14

@anonimus123: na ezt elírtam
igaz is, bocs
"és nem kell a sok hülye bogyótok és gyökeretek sem, én nem leszek remete"
szegénynek nehéz dolga lehet

Motorpenis 2010.07.02. 16:24:55

Először azt hittem, végre rólam lesz szó, de aztán a közepe felé kiderült, hogy nem is, én inkább kritizált vagyok.
Ezek az arcok a kultúrpunkok, nem? Azok, akik ugyan nem higítóznak egész nap, talán be is iratkoznak szociológus szakra, de nem végzik el 10 év alatt sem. Direkt second hand ruhákat vesznek fel, egy reklámszatyorban hordják túlélőcsomagjukat (Dog Faced Hermans cd, másolt punk válogatáskazetta, valami rongyos fanzine, vagy valami társadalomkritikus könyv), meg két szelet disznósajt. Semmire nem vitték, de ez a társadalom hibája. Közben persze irigyek, csak megideologizálják, miért vesztesek. A nők furcsa mód imádják az ilyeneket.

Motorpenis 2010.07.02. 16:25:49

Kötelező irodalom ehhez Jonh Kennedy Toole:Tökfilkók szövetsége.
Én kötelezővé tenném középiskolában. Kétszer kiolvastam, halálos.

Zorita 2010.07.02. 16:37:31

@Motorpenis: igen, főleg az ősanyák szeretik őket "majd én etetem szegénykét, olyan elesett"

sorica123 (törölt) 2010.07.02. 17:00:01

@szellőláb: ja. Az ilyen karaktereknél azt nem szoktam érteni, hogy mi az istenről csicsereg, miközben ő is városban lakik, és valójában a lehető legritkább esetben akkora hobó, mint amekkorának érzi magát. Most az, hogy valójában mekkora lumen, mindegy is, ezt hallottam már 168-as ikús, viselkedésben viszont a fent leírtak szintű fósziktól is, meg két túlélő agysejttel bíró véralkeszoktól is - a közös az volt bennük, hogy minden valahol a számítás megtalálásáért felelős csavar lazult meg. A legbosszantóbb bennük, hogy fuj-fuj nyárspolgári lét, de azért csak rávarrják magukat valaki életrevalóbbra.

sorica123 (törölt) 2010.07.02. 17:03:16

@1ns0mn14: ne beszéld bele a többekbe a borjút. Az a cél, hogy ne legyünk belekényszerítve az életformánkba. Se ha városi vagy, se, ha vidéki vagy teszemazt bogyókon élsz az erdőben:) Nem a rendszerességet kell hibáztatni azért, mert egyesek tök pályatévesztettek és csak a bajuk van mindennel.

szellőláb 2010.07.02. 18:22:49

@sorica123: sanszos, hogy rávarrja magát az első balekra, aki hagyja neki. Van egy ismerősöm, aki a régi világban nem volt hajlandó a kurva kommunistákra dolgozni, s miután úgy 35 éve dobbantottak egy (a felesége által befizetett) római túráról, egyetlen napot sem dolgozott az ígéret földjén, mert ott meg nem hagyja, hogy őt a kurva kapitalisták kizsákmányolják. Egész életében az asszony tartotta el, de otthon úgy királykodik, hogy rossz nézni.
Amúgy meg van néhány rettenetes alfajuk, úgy mint öntudatos környezetvédő, biobuzi... stb. stb

noirp 2010.07.02. 18:32:23

ömm...nekem valahogy az egykori pólógyáros, blogger stb. jutott eszembe, az az okostóni macskafi...

noirp 2010.07.02. 18:33:12

@szellőláb: Hát csodálom, hogy az asszonya nem hajította ki az ismerősödet.

szellőláb 2010.07.02. 18:51:19

@noirp: mit tegyen, ha egyszer szereti:-)
Mondjuk, most már annyira nem, de ha kirúgja, ki fogja majd öreg korára gondozni?

szellőláb 2010.07.02. 19:00:15

@noirp: mi csak a felszínt látjuk. Ez csóka jobban menedzseli magát, mint sok tanult, de soha semmit el nem érő lúzer.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.02. 20:05:56

@El Topo (Sgt. Elias): József Attila egy (...vagy több) súlyos pszichózisban szenvedő ember volt. Rá is ment az élete.

Egyébként mindig kíváncsi voltam, hogy az ilyen emberek hogyan léteznek. Hisz annyira sarkos a logikai rendszerük, hogy ha komolyan gondolnák, teljesen ki kellene írni magukat az emberi civilizációból.

strohmann 2010.07.02. 21:15:36

OFF, csak a reggeli hozzászólásokhoz:

valamelyik blogon olvastam kommentként, hogy a kezdeményezést lájkoló negyedmillió ember azzal segíthetne igazán, ha egy hónapig kér és ad számlát. Aki Széchenyire hivatkozik, az egy évig. :) A képződött adóbevétel többszörösen fedezné az árvízkárokat. De hát sokkal egyszerűbb kattintani egyet az egérrel.

Az egykulcsos adó meghirdetésekor is hányan háborodtak fel, hogy a „gazdagok” is „ugyanannyit” fognak ezentúl adózni. Azontúl, hogy sem a „gazdagok”, sem az „ugyanannyit” kitétel nem igaz tényszerűen, mintha ún. kisemberek százezrei, milliói nem ott csalnák az adót, ahol tudják (szerelők, fodrászok, lakást bérbeadók, papíron minimálbéresek, feketemunkások…) nagyságrendekkel több kárt okozva, mint a pár tízezer magas bérjövedelmű adókönnyítése. Van, aki azt hiszi, hogy a ténylegesen gazdagok személyijövedelemadó-köteles bevételből gazdagodtak meg?

Mc_Fly 2010.07.02. 22:52:37

@strohmann: Attól függetlenül, hogy ez tényleg nem szép dolog, azt nem tudom rámondani, hogy erkölcstelen is egyben, mert ha valakinek egyszerűen szükséges az adókerülés a megélhetéshez, akkor nem hibáztatom érte. Nyilván az életvitelszerű okosba csinálás más tészta. Sőt, ha valaki rászokik, mert muszáj, utána nehéz váltani.

Mi pl. egy olyan állatfaj vagyunk, akik most az új kormánynak megadva a lehetőséget többet fizetünk be, mint eddig, amíg két kézzel vitték haza a nemzetvezetőink. Ha ezek is elkezdenek balfaszkodni, akkor megint zárjuk a lokális kis csapunkat.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.03. 00:33:15

Már azt hittem nem kapom meg a körüzenetet. De megkaptam. Olyan szép kiscsaj, nincs kedvem törölni...

@noirp: vigyázz mert beperel. bár tökmindegy, nem te fizeted. Ez az típus, akiről a poszt szól, a bíróságon is szórakoztató. Feltéve ha ő az ellenfél. Ügyfélként...ó jaj.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.03. 00:34:26

Na még kettő. Szerencsére az egyik csúnya.

chilis csokoládé 2010.07.03. 05:26:36

@strohmann: @Mc_Fly:

"Miért legyek én tisztességes, kiterítenek úgyis.
Miért ne legyek tisztességes, kiterítenek úgyis."

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.03. 14:00:56

@Mc_Fly: innentől bárki bármit akkor megtehet... ugye elhiszed, hogy az 5 évest megerőszakoló nyomorultnak is van rá magyarázata, miért tette? "mert a kis kurva illegette magát, incselkedett"

hagyjuk ezt, kérlek.

Jaguar 2010.07.03. 14:43:27

@perfor: Ez a legjobb és a kommetáradathoz leginkább illő komment amit valaha olvastam. csatlakozom.

Ernoke 2010.07.05. 09:06:08

@scsaba1: nem kapjátok meg, egyelőre túl elvarázsolt vagyok ahhoz, h gúnyolódjak rajta. majd lehet kicsit később.:)

Archenemy 2010.07.05. 12:33:51

Még a végére odatehetted volna, hogy "nem azé', de van-e egy szál cigid? Meg egy ezresed hétfőig."

Maestro 2010.07.07. 13:47:28

gondolom a csávó biciklisfutár, maga a megtestesült egyéniség.

pedig hát... "ültök a sok kis kétkerekes szarotokon, basszátok meg! nekem elég egy kerék is! sőt, kerék nélkül is lehet futárkodni. de minek is futárkodni, rohadt sablonos dolog, odamenni, köszönni, átadni a cuccot, eltenni a lét, meló végén be a központba, elszámolni... hát velem nem számoltok el! mert szarok vagytok!"

ja ezt úgy 16 éves korára kinövi az ember.

nickleeson 2010.07.12. 15:12:50

@Ernoke:

ez nem József Attila, hanem Szabó Lőrinc

nickleeson 2010.07.12. 15:15:14

@nickleeson:

és most magamból csináltam hülyét, lehet röhögni, nem tudom miért Szabó Lőrinc ugrott be... sorry
süti beállítások módosítása