-Hijj, 268... 269... 274... mi a faszom van itt?
-Mi az?
-Az euróárfolyam, apám, az. A helóták hegedültek sok-sok nyáron keresztül, aztán szar lett a palacsintában. Pedig már kezdett volna normalizálódni a helyzet. Aztán majd csodálkozom, ha nem tudom miből kifizetni a törlesztőt.
-Az inkább a Viktorotok lesz. Kellett beszólogatnia a Simornak - a piacok nem tolerálják az állam ilyetén történő beavatkozását a gazdaságba. Na de most nem akarok itt okoskodni, de csak szólok, hogy mintha már figyelmeztettelek volna a svájcifrank-hitelek kockázataira vagy rosszul rémlik?
-Kockázat.
-Igen kockázat. Tudod, bármilyen veszély, ami rád leselkedhet valamilyen bizonytalan ügylet megkötésekor. Rizikó, risk. Namost egyet mondok: olyat nem látott még a világ, hogy én mások mohóságának, spekulációinak árát-kárát megfizessem. Erről szó se lehet, az én hátamon nem fognak több fát hasogatni. Vagy persze azt hitték, hogy a frank örökké 150 forint lesz, persze. Ha én tőzsdézek - szigorúan haszonban reménykedve - és elbukom, akkor majd az állambácsi kifizeti? Mese habbal, demagógia pur.
-Jó, hát én meg az autópályáitokat nem akarom megfizetni, amin muterodékhoz autózgatsz, én jól elvagyok itt a városban a bringán, de a régiótok fejlesztése se érdekel.
-Azért az nem így megy. Az autópálya meg a régiófejlesztés is közös érdek. De nem a hülye emberek személyes döntése.
Mert a Magyar az ilyen. Nem felel meg neki az albérlet, a kisebb lakás, neki saját kell: szebb, nagyobb, kényelmesebb - autó- áruhitel. Lakást bérelni? Micsoda, hogy KÉPzeled? Az albérlet egyenlő a csövezéssel, vándorcigánykodással, mi? Tessék szépen, felelősen gondolkodni, tervezni, szükség esetén kisebbe menni, és igenis viselni felelőtlen tettünk következményeit. Ne derogáljon a devizahitelesnek másodállást vállalni, magántanítványt fogadni.
Én is mondhattam volna, hogy nem jó nekem ez az ikerház Leányfalun, én be akarok menni az Ófaluba valami domboldali kúriába, megtettem? Hát nem.
-Andris druszám.
-Igen.
-Azért te is belátod, hogy a párttagból nagyvállalkozóvá lett szüleidtől kapott stafírunggal és az előre bevállalt, két gyerekre kapott szocpollal könnyebb volt hitel nélkül megoldani az építkezést, és most a készházból pofázni?
-Most ne személyeskedj, baszod, nem erről van szó. Igen, de hát tehetek én arról, hogy így jöttek ki a dolgok? Szórtam volna a szegények közé szolidaritásból, mint Assisi Szt. Ferenc? Tudtam, mik a határaim, nem próbáltam meg feszegetni meg reménykedni a vakszerencsémben, ennyi.
-Egyet mondok: a bankokat kéne inkább megsarcolni. Ilyet, hogy a világválság közepette ők még mindig dollárcsilliárdos nyereséget tudnak realizálni, ez azért sokat elmond. Persze ezt is csak Kelet-Európában, leginkább Magyarországon tudják megcsinálni a zemberekkel.
-Ne legyél demagóg. El kellett volna olvasni a szerződést rendesen, ától cettig. Apróbetűs részt, mindent. Hülyék voltatok, elbasztátok, ennyi. Na, most miért szúrtad ki a szememet azzal a körzővel?
nadivereb 2010.05.09. 17:04:04
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.09. 17:18:28
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.05.09. 17:37:43
Kivlov 2010.05.09. 18:42:23
Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.05.09. 18:44:59
movhu 2010.05.09. 18:48:46
Ettől még ez a segítség dolog hülyeség. Nekem forint alapú lakáshitelem van, és alig tudom megszámolni, hányan hülyéztek le, és akartak rábeszélni a sokkal olcsóbb CHF alapúra. Nem tettem, miért én fizessek mások helyett.
HitelesBalu · http://www.credithill.eu 2010.05.09. 18:50:19
dtk74 2010.05.09. 18:51:36
Jómagam 32 évesen vágtam bele a saját lakás vásárlásába, addig nem láttam elég stabilnak egy ilyen project jövőjét. Ezt csak azért írom, hogy nem csak ugatom a témát, és nem is szakadt rám a jólét születési jogon.
scsaba1 2010.05.09. 18:53:44
Kíváncsi vagyok ki ismer magára és jön ide hőbörögni.
Annyira, de annyira herótom van a "ne az én adómból" típusú emberektől.
(Mert még mindig azok a legjobb kommentek, amelyekben magára ismer valaki, és jön lehülyézni Tibit, vagy a poszt szerzőjét, esetleg mindkettőt)
Bruno 2010.05.09. 18:59:01
Viszont most Te (meg én) fogom megfizeni azoknak a hitelét akik nem így gondolkodtak.
Mert ne legyünk naívak: a szavazatokért cserébe ezt az ajándékot fogja átnyújtani nekik a kormány. Ugyanis baromi egyszeű a képlet: "azok akiken segíteni kell" - "azok akik ezt kifizetik = erősen pozitív szám. Tehát, ha mindenki akinek fizetnie kellmajd ezutn megharagszik rájuk az nemtétel a "megsegítettetkhez" képest.
Én csak egyet mondok: szarjon sünt minden olyan devizahiteles aki nem tud fizetni.
Bruno 2010.05.09. 19:00:01
Szeretném, ha átvállalnád az én részemet is (mármint a fizetésből)
tominho 2010.05.09. 19:00:55
freddyreal 2010.05.09. 19:01:16
NEm lehet azt mondani, hogy azok vettek volna fel forint alapút, akik frankoztak, mert akkor mondjuk 3 millio helyett csak 1 milliot kaptak volna, ugyanarra a futamidőre ugyanazért a havi törlesztőért. Szóval minden beszűkült agyú hagyja abba ezt a forinthiteles ökörségét.
Itt nem az a probléma, hogy svájci frank alapon vett fel valaki hitelt, hanem hogy kicentize, és nem számolt a kockázattal. És ettől függetlenül tényleg hülye aki most nem tudja fizetni, mert nem gondolkodott előre...de az is pont olyan hülye, aki azt mondja, hogy forint alapú hitellel jobban járt volna.
freddyreal 2010.05.09. 19:03:29
scsaba1 2010.05.09. 19:07:13
Viszont én meg kifizettem a középiskoládat, esetleg az egyetemedet. Már ha jártál iskolába.
A rám eső részt kérem visszautalni az alábbi számlára:
xxxx-xxx-xxx. :)
Egy percig se gondold, hogy nekiállok vitatkozni egy szórakoztató blogon.
dts 2010.05.09. 19:09:05
Másodszor: amíg M.o.-n egy albérlet többe kerül néha, mint az ugyanolyan méretű lakás törlesztőrészlete, addig logikus, hogy inkább hitelt vesz fel mindenki, mert ha bírja, akkor csak saját tulajdon lesz előbb utóbb, ha meg bedől, még mindig mehet albérletbe.
Harmadszor: van egy 53 nm-es lakásunk, amit kiadunk albérletbe. Szerződéseel, számlával, és adózunk utána.
Reakció az emberek 99%-tól: ti hülyék vagytok!
Míg Németországban a bérleti jog örökölhető is, generációkon át - mert olyan a jogi környezet is - nálunk megnézném, hány olyan albérlet van, amit normális szerződéssel adnak ki úgy, hogy mind a bérlő, mind a bérbeadó érdekeit kiegyensúlyozottan védi.
Innentől nem csoda, ha inkább saját tulajdont szeretne mindenki...
migueldiez 2010.05.09. 19:10:00
Sziporkázó párbeszéd, gyors pengeváltások. :)
Lesz itt még trollháború, de akár azt is megértem. Azért ez érzékeny téma, de legalábbis sikerült elég _bicskanyitogatóra_ megírni a dolgot.
scsaba1 2010.05.09. 19:12:04
Megírni? Jóformán elég volt a copy/paste bármelyik észosztó blogról az elmúlt pár napban. :D
MiKeyRuLeS 2010.05.09. 19:13:15
Az, persze, beijesztették szegényeket, aztán a 150 forintos árfolyam mellett felvett hitelt váltsák át most 190-ért, de majd az állam ad 2 Ft támogatást, és így mindenki milyen jól jár.
Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2010.05.09. 19:13:20
smartdrive 2010.05.09. 19:14:43
odamondó 2010.05.09. 19:14:58
Fúúú de kurva hülye is a magyar. mi a jó büdösnek a saját lakás. Sokkal jobb az életen át tartó bizonytalanság vándorcigánykodás albérletben. Fú most hogy felkaptam a vizet. Megyek is pofánöntöm magam egy pohár hidegvizzel. Azt a jó büdös anyját a pökhendi magyarnak. Saját lakás. Cö cö. Hát milyen nép az amelyik saját házban akar lakni. A mindenségét már neki. Meg a hülyegyerek is majd nézd, vissza akar menni a családi házba akarom mondani a régi családi albérletbe egy kis emléket gyűjteni. Összes magyart a dunába mocskos antiszemita rasszista nép. Ki hallott már ilyet.
nutzo 2010.05.09. 19:16:28
a.) lett volna olyan "szocialis" alberlet nalunk,
amit megkaphattam volna
b.) nem lett volna a "normalis" alberlet havi berleti
dija osszemerheto a havi torlesztoreszlettel.
Nyilvanvaloan a ketto miatt siman "sajat" lakasba
ugrottam en is bele. Mondjuk nemis ertem, hogy mi itt
a gond. Leven ket lhetoseg van. 1.) Az allam altal
tamogatott "szocialis" lakas epitesi program indul be,
mindenki adoforintjabol, 2.) Mindenki elintezi a sajat
maga modjan, hogy hogyan tud lakast szerezni.
En speciel a 2.)-at tamogatom
pincze 2010.05.09. 19:16:31
kvadrillio 2010.05.09. 19:17:35
Sőőőőt ! Fokozódik !!!
ha-ha-haaa...
dr. médiafigyelőbété 2010.05.09. 19:18:21
Ezen az alapon.......
SLacc 2010.05.09. 19:21:33
agentT 2010.05.09. 19:22:24
Soha nem gondoltam volna, hogy valamikor terráriumban mutogatandó kísérleti állat leszek.
Imádni való létforma.
Szeretnék bocsánatot kérni a poszt szerzőjétől meg az itteni (csak átfutottam) kommentek szerzőinek kb. 99 százalékától, mert voltunk olyan tetvek az asszony meg én, hogy négy évvel ezelőtt fel mertünk venni kilenc millát svájci alapon, mikor az összes kurva bank meg kurva PSZÁF meg kurva reklám arról ugatott, hogy ez milyen fasza dolog, akinek meg nem tetszett a (lakás)helyzet, azzal közölte a miniszterelnök úr (az akkori, a szemüveges féreg) hogy el lehet takarodni innen.
Kilenc millán szerencsére még mindig nincs akkora kamat, hogy ne tudjuk kifizetni, szóval nem kell fosnotok, nem kell hogy bármit is adjatok, rohadjatok meg.
Mi vettük föl, mi fizetjük ki.
Csak attól áll a hátamon a szőr, mikor valami belvárosi netfüggő okostojás, akinek apukaanyuka a segge alá tolta az életet, és semmi más dolga nincs, mint hogy valami művészi avatarral megtámogatott nick mögé bújva ossza az észt, úgy akarja beállítani a devizahiteleseket, mintha köztörvényes bűnözők lennének.
Igen, be merem vállalni, lehet lúzer vagyok, de semmi más esélyem/ünk nem volt annak idején 37 évesen, mint hogy bevállaljuk a devizahitelt, mert ez volt az EGYETLEN lehetősége annak, hogy legyen nekünk ez a negyven négyzetméteres kecó, ahol most ülök középen, és vérben forgó szemekkel kommentelek épp neked csávókám.
És amikor felvettük a hitelt, mert szerettük volna elérni a hedonizmusnak azt a megdöbbentő, visszataszító fokát, hogy lakjunk valahol, ami legalább névleg a sajátunk, akkor SEMMI nem indokolta, hogy attól tartsunk, kb. a kétszeresére növekszik a törlesztőrészlet.
És ezzel elég sokan így vannak, akikkel beszéltem. Mindenki tudta, hogy emelkedhet a törlesztő, de a válság előtt a jelenlegi kamatteher kábé annyira látszott valószínűnek, mint a Jelenések könyvének minapi megvalósulása.
Szóval ébresztő, a bedőlő devizahitelek (jelenleg vagy nyolcvanötezer család háza-lakása, bizony csávókám, egy komplett, nagyobbacska megyeszékhely) felvevőinek a döntő többsége nem "a zöld nullára tette fel a tétet" mint vélte fentebb valami ökör, hanem az akkor realitásnak látszó körülmények mellett észszerűnek látszó és ÉSZSZERŰNEK TÁLALT kockázatot vállalt be. Érted, tahókám?
De modnom még egyszer, ki fogjuk fizetni a kamatterhünket a csajom meg én, nem kell tőled, tetűkém, egy fillér alamizsna se, de ne ugass rólam névetlenül a neten a billentyűzeted mögé bújva, hanem hívjál fel, és közöld velem a tényt, hogy egy felelőtlen senki vagyok, Tomi a nevem, a 30/221-26-60-on érsz el, és szívesen küldelek el a kurva anyádba te észosztó senki.
Az üzenetnek nem volt konkrét címzettje, de ha magadra ismertél köpd szemen magad, te paréj.
safranek 2010.05.09. 19:24:34
Ilyen a Magyar, ilyen a posztíró!
Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.05.09. 19:24:54
safranek 2010.05.09. 19:27:32
(nincs CHF hitelem!)
dr. médiafigyelőbété 2010.05.09. 19:33:38
safranek 2010.05.09. 19:34:01
SLacc 2010.05.09. 19:34:49
Két ellenérdekelt csoport pedig csak anyázni tud, ebből is látszik, hogy a hozzászólók nagy része sosem próbálja meg a másik szemszögéből nézni a dolgot. Én megpróbálom, és azt mondom, hogy helyettem márpedig ne fizessen más. Szerintem ez így korrekt.
Gyühetnek a kövek! :D
kyanzes (törölt) 2010.05.09. 19:35:13
Kivlov 2010.05.09. 19:35:56
"Leona" 2010.05.09. 19:36:14
Szakadj kicsit le a témáról és élvezd még picit a vasárnapot:-P
Mikkamakkamocska (törölt) 2010.05.09. 19:39:37
úgy tűnik kiadták a bértollnoknak a parancsot mert túl sok lett az ilyen témájú poszt
Grenadir11 2010.05.09. 19:40:04
Aki meg azt mondja béreljek, annak üzenem, hogy az minimum ugyanilyen összeg havonta, csak nem a sajátomat fizetem, hanem valakinek az extraprofitját.
Államilag kontrollált hitelszerződések kellenének, talán megoldást jelentene
hypotheticalfriend 2010.05.09. 19:43:38
safranek 2010.05.09. 19:45:41
Miért szerinted abba Te belemódosíthatnál? Álmodsz?
eztmegmérkellett? 2010.05.09. 19:47:39
törppapa 2010.05.09. 19:47:51
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.05.09. 19:48:38
safranek 2010.05.09. 19:52:00
wagabound 2010.05.09. 19:52:16
Aztán: tetszik-nem tetszik, egy hitelt vissza kell fizetni. Ha csak egyvalakinek is mentőövet dob az állam, azonnal felbomlik a fizetési fegyelem, mert jogosan kérdezheti a többi hiteles: ha XY nem fizet, és a lakása is megmarad, akkor én mi a bánatos f@szér' fizessek?!
Azt már fölösleges is leírnom: senkinek sem tartottak pisztolyt a fejéhez, hogy vegyen fel hitelt, különben kiloccsantják az agyvelejét. Végül: az én adómból senki felelőtlenségét ne finanszirozzák!!
szanhedrin 2010.05.09. 19:54:02
Mellesleg mindenki jól gondolja meg a forintra váltást, ha a mostani megemlekedett hitelének 150%-át akarja fizetni forintban, akkor hajrá!
A legnagyobb kicseszés a mellesleg a hitel nyújtó bankok felöl van, egyoldalú szerződés módosítás, ja 60 napod van elfogadni a módosítást, persze, még ha nem is tetszik, akkor sem tudok 2 hónap alatt több milliót előteremteni, így marad a szívás!
Mikor szemtől pofába kijelentik a médiumokban, hogy a rosszul fizető hitelesek által okozott károkat a jól fizető ügyfelekkel fizettetik meg, hol van ez a hitelszerződésben.
Sajnos ott az állam felelőssége, hogy hagyja a globális bankok által kizsákmányolni az állapolgárait, na itt a baj!
safranek 2010.05.09. 19:54:52
Örököltétek? A be nem fizettett adókból, járulékokból? Fiktív számlákból? Esetleg félretettetek 40 éven keresztül?
choko 2010.05.09. 19:58:16
-forint al. hitelt,
-deviza al. hitelt vettek fel az emberek...
Véleményem szerint szükség lett volna egy 3.tipusra is illetve a 2. egy spec. változatára:
-deviza al. hitel - árfolyamkorláttal ellátva!
Az ügyfél csak egy meghatározott árfolyamig vállalja a törlesztést, felette a bank "veszi át", természetesen ennek minimális banki költsége lett volna...vagy ilyen van itthon? (Ezt ajánlani kellett volna a bankoknak!)
rdi 2010.05.09. 19:58:53
Amúgy kimaradt a posztból, hogy
- "ilyen birka nép a magyar, így meg lehet vezetni."
- "-Nyugaton nem vesznek lakást a zemberek, albérletben laknak, ha nekik jó, miért nem jó a magyarnak?
-Ja, de ott építettek rendes bérlakásokat!"
rdi 2010.05.09. 20:00:14
Kovácsovics László, mosógépszerelő 2010.05.09. 20:00:17
A KOCKÁZAT NEM (CSAK) ROSSZAT, VESZÉLYT JELENT, HANEM POZITÍV KIMENETELT IS. UGYANÚGY.
VAGY ILYEN LESZ, VAGY OLYAN LESZ, LÉNYEG, HOGY NEM LEHET PONTOSAN MEGMONDANI ELŐRE.
EZ A KOCKÁZAT.
HELYRE KELLENE MÁN TENNI A FOGALMAT VÉGRE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kivlov 2010.05.09. 20:00:20
ennyi!
átváltom én a devizahitelt Ft alapúra, ha garantálja nekem a hátralévő futamidőt és az eddigi átlagrészletem +-2 eFt havi törlesztővel.
safranek 2010.05.09. 20:00:36
bocivitéz 2010.05.09. 20:00:57
szanhedrin 2010.05.09. 20:01:42
choko 2010.05.09. 20:05:56
...nem tudom elképzelni, hogy a rokkantnyugdijas Marika néni konkrét elképzelésekkel megy be a bankba, ha vmilyen banki szolgáltatást szeretne igénybe venni...ráadásul sok cikket olvashattunk arról, hogy a magyar lakosság "alulképzett" pénzügyek területén!
...a végső szót a banknak kell kimondani, hogy: vagy IGEN, vagy NEM!
Természetesen itt is ment az ügyfelekért való versengés!
safranek 2010.05.09. 20:06:04
És neked is bármi bajod van, ne segítsen senki!
nikk rivers 2010.05.09. 20:06:53
respect
wagabound 2010.05.09. 20:07:40
Nekem meg a te általánosításodtól áll fel a szőr a hátamon. Először is: nem csak az úrigyerekek gondolkodnak így, hanem mi, mezei bérből-fizetésből, nyugdíjból élők is. És nem veled, és a hozzád hasonlóan tisztességel fizetőkkel van bajunk, hanem azokkal, akik hónapok óta nem fizetik a részleteket, és annyi fáradságot sem vesznek, hogy bemenjenek a bankjukba, megoldást keresni. Ehelyett telesírják a médiát, és a cigányuzsora áldozataihoz hasonlítják magukat. És azokkal is tele van a tökünk, akik segédmunkási fizetés mellett huszonmilliós kölcsönöket vettek fel (az életben nem lesz olyan családi házam, mint némelyiküknek!), és amikor alig egy év múlva az utcára kerülnek mindketten az életük végéig stabilnak hitt állásukból, akkor sírnak, mint a fürdősk@rva, és a bankokat hibáztatják. És segítségért rinyálnak.
Szóval, higgadj le, apafej, nem rólad van szó. A magam részéről jó egészséget kivánok neked és oldalbordádnak, a tisztességes embernek kijáró legnagyobb tisztelettel.
2010.05.09. 20:07:55
Támogatni kell a vasutas árvákat is valamiből.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.09. 20:08:25
safranek 2010.05.09. 20:10:49
nikk rivers 2010.05.09. 20:15:12
"segédmunkási fizetés mellett huszonmilliós kölcsönöket vettek fel "
uram, önnek elképzelése sincs a kölcsönfelvételek folyamatáról és hátteréről :-)
vincere 2010.05.09. 20:18:14
én is devizahiteles vagyok, nekem is nagyon megemelkedett a törlesztő, de nem okoz problémát kifizetni, csak nyilván nem örülök neki. én nem szeretném, ha az állam direkt "segítene" a bajba jutott devizahiteleseknek, vagy segítsen, de ne pénzzel, hanem mittomén, átütemezéssel vagy nem tudom. én egészen biztos nem kapnék semmiféle támogatást, akkor az se kapjon, aki felelőtlenül, kicentizve vette fel a hitelt, és az árfolyamkockázat már nem fér bele a képbe. nem vagyok büszke erre a véleményemre, de úgy gondolom, a lakáshitel nem szociális intézmény, hanem egy pénzügyi döntés.
FlybyWire 2010.05.09. 20:22:22
2 CHF-es hitelem van, szó nélkül törlesztem mindkettőt (80 ról indultak, most 120 felé kúszik éppen a görögök - IGEN, a görögök, és nem más - miatt), de talán megáll ismét. Senki segélyét nem kértem és nem is kérem, 200 ezret is tudnék törleszteni, tehát okosan vettem fel anno, de attól még tele a faszom egyes emberek hozzáállásával.
Azt meg szépen ki lehet számolni, hogy akkor én kb. mennyit is adózhatok. Mellesleg.
bocivitéz 2010.05.09. 20:23:25
Állami segítség csak ártana. Akik eddig felelőtlenül vettek fel hitelt, segítség után is úgy fognak, hiszen ha nem tudnak fizetni, majd a zállam segít.
2010.05.09. 20:27:01
Ide offolom mert nagyon tetszett, ha valaki nem ismerte volna: Mietnomad (mieten-bérelni), így hivják azokat akik csak laknak de nem fizetnek.
Bár ki lehet őket rakni, ki is teszik őket, de ilyen konténer lakásba, ahol van ugyan minden, de azért nem luxus, de ahhoz idő kell.
A munkanélkülinek kifizetik a bérletét, ha nem haladja meg a szükségeset a lakásméretet.
(A barátnőm épp ezért folytatta az elhunyt édesanyja bérletét, mert a lakás ugyan csak 2 szoba és 60m2, de a terasz 80m2, ezért inkább költözött, de nagyon ovatosan, nehogy a határon legyen, ha beüt a krach.)
FlybyWire 2010.05.09. 20:27:36
Ezzel együtt aki még most is simán tudja CHF hitelét törleszteni, ugyanúgy teljes joggal kurvaanyázhatja a vérszopó tetű bankokat, mint akinek elveszik éppen a lakása. Mert azok ettől függetlenül utolsó szemétládák.
demagofób 2010.05.09. 20:27:53
Megoldom a lakás problémáimat, ha megkapom a bruttó béremet és a cég által ráfizetett +30%.
1,7millió adófizető tartja el a 10millió embert, abból legfeljebb a harmada fizet meg minden adót!
Na ezen kellene változtatni sürgősen!
demagofób 2010.05.09. 20:32:22
""segédmunkási fizetés mellett huszonmilliós kölcsönöket vettek fel "
uram, önnek elképzelése sincs a kölcsönfelvételek folyamatáról és hátteréről :-) "
Önnek pedig a gyakorlatáról :)
Bemész vállalkozóként autót venni. Közlöd, hogy minimálbéren vagy. Az autóértékesítő azt mondja rá, hogy megfelel az havi nettó 100-nak. és viheted az autót. az a lényeg, hogy legyen egy néhány éves vállalkozásod...
LuiKang 2010.05.09. 20:36:50
Albérletet fizetni = felélni a megkeresett pénzed, tömni a tulajdonos zsebét, aki kvázi semmit nem csinál azért.
Hitelt felvenni = tömni a bank zsebét, hogy a gyűjtögetésed célját már most élvezd, ne 50 évesen vegyél kertes házat a 20 éves gyerekeidnek..., amit aztán rájuk is hagyhatsz...
Aki lakásbérlésre buzdít, az gyökértelen, a napi keresettől függő zombik nevelésére buzdít.
bocivitéz 2010.05.09. 20:38:20
demagógfób: És lassan eljutunk a "minden vállalkozó csaló-gazember", illetve a "köztisztivselőket mi tartjuk el" gondolatkörig.
Fenntartom a véleményem. A hülye ember tanuljon a maga kárán. Nem az állam feladata a meggondolatlan fogyasztói döntések reparációja. 2010-et írunk, lényegében csak az hal éhen aki akar, nem kell félteni senkit.
varvizib 2010.05.09. 20:39:17
ugyanis nem az árfolyammal van gond. amikor a chf árfolyam az előző években kedvező volt, akkor sem csökkentek a törlesztőrészletek, a bankok kamatemelése ellensúlyozta azt. most, hogy gyenge a forint, a hiteltörlesztők számára a még mindig magas kamatteher mellett jelent nehézséget a hitel fizetése.
vagyis: nem a devizahitelesek a hülyék, hogy nem kalkuláltak az árfolyamváltozással, hanem a bankok szemetek, mert rajtuk hajtják be a fizetésképtelenné vált ügyfelek miatti bevétel kimaradást, és a becsületesen törlesztő adósokon élősködnek.
a hitelt felvevő hiába olvas el minden apróbetűt, neki nincs joga ahhoz, amire a banknak igen: a bank bármikor egyoldalúan módosíthatja a szerződést és kamatot / kezelési költséget emelhet. ráadásul mindez még csak meg sem támadható, a jogrendszer mindezt lehetővé teszi számára.
ha viszont senki nem venne fel hiteleket, a gazdaság összeroppanna. hitelre tehát mindenképp szükség van (arról nem is beszélve, hogy egy jó pénzügyi tervnél hatástöbbszörözés érhető el ezáltal), a gond tehát az, hogy a bank egyértelműen visszaél a helyzetével, és hogy ezt megteheti.
sokkal erősebb pénzügyi szabályozásra lenne szükség, és garanciákra, hogy a megkötött szerződéshez mindkét félnek tartania kell magát. ezek hiányában a hitelpiac szerencsejáték.
és még egyszer elismétlem: nem az árfolyammal van gond, az árfolyam még nem magyarázná, hogy miért kell másfélszer annyit törleszteni az adósoknak!!! azzal van gond, hogy e mellett a bankok még extra kamatterhet rónak a hitel felvevőkre és velük fizettetik meg a bedőlő hitelek okozta veszteséget is. szóval az egész kockázatot a bankok az ügyfeleikre hárítják, és mindez 2010-ben jogilag nem támadható. na ezzel van gond.
Thomas26 2010.05.09. 20:44:22
itt a lényeg, ha nem vonnának el semmi sz*rt, négy-öt év alatt az emberek jelentős része (pláne, ha van párja), simán vehetne egy kisebb lakást...
így meg csak a szerencsétlenkedés megy...
ha belegondolok, hogy éves szintem csak tőlem másfél-két millát levon állambácsi, már kezdek rosszul lenni...
és cserébe mit kapok, lósz*rt...
amugy megy CHF, USD, stb hitelt az vegyen csak fel, akinek CHF-ban vagy USB-ban érkezik a fizetése...
Celtic 2010.05.09. 20:49:03
elzee 2010.05.09. 20:50:32
szanhedrin 2010.05.09. 20:54:11
vitaygeorgina 2010.05.09. 20:56:48
Kötelező modoros hozzászólásom még annyival kiegészíteném: látszik az index-címlap. A hozzászólások méltó folytatásai a posztbeli párbeszédnek. Lehet, poszt nem is kellett volna, csak beírni a címbe, hogy devizahitel, és a többi közhelyet és modoros fordulatot a hozzászólók maguktól ugyanígy összerakták volna.
odamondó 2010.05.09. 21:02:21
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.09. 21:07:22
Miért fizessek albérletet, mikor lakás törlesztő kb. ugyanannyi is lehet. A nagy semmire fizetek évekig. Persze picit mobilabb lehetsz, no de mi van, ha az albi ugrik? Akkor hova a jó büdös francba menjek?
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.05.09. 21:13:06
a jó életbe!
Grats!
redriot77 2010.05.09. 21:25:08
Növekvő nyereségek a bankoknál (a legtöbb külföldi), a másik oldalon otthonukat elvesztő emberek. Nem lehetne valahogy a bankokat megrendszabályozni egy kicsit? Nem az adófizetők pénzéből kell segíteni: kell egy negyedév, amikor nem dönt rekordot a banki szektor nyeresége...
indapass90210 2010.05.09. 21:28:04
Patrick Bateman 2010.05.09. 21:28:25
Az reménytelenül modors, ha szóvá teszem, hogy az, amit a zemberek 92%-a "albérlet"-ként emleget, az valójában "bérlet"? Albérlet az az lenne, ha egy eleve bérelt dolgot adnánk további bérletbe. Ugyanolyan jogi prosztóság, mint az "ártatlanság védelme", csak elterjedtebb. Köszönöm, leültem.
varvizib 2010.05.09. 21:36:52
1. a cikk szerzője pénzügyileg műveletlen (mondjuk ez nem csoda, miután az egész oktatási rendszer felületesen kezeli ezt a témát) - több kiyosaki-t kellene olvasni, abból kiderül mire jók a hitelek és mire nem
2. miért lenne probléma, hogy a magyarok saját lakást akarnak albérlet helyett? ha így-is úgy-is pénzbe kerül, legalább saját maguknak gyűjtenek és lesz mit az utódokra hagyni. másik dolog: ha megszorulnak, akkor - és ez a legrosszabb eset - még mindig pénzzé tudják tenni. ha albérletre költenek viszont a saját lakásuk helyett és úgy történik valami (pl elfogy a pénz, kirúgják stb) és igazán nagy gáz van, ismerősök se tudnak segíteni akkor marad az utca?
3. a cikk szerzője úgy tűnik nem érti a mostani probléma lényegét (ezt kifejtettem részletesen az előző kommentben). azért fontos erről írni, mert igenis segíteni kell a devizahiteleseknek, és nem tenne nekik jót, ha tudálékos emberek osztanék itt az észt mindenki nevében, kockázatokról papolva. a segítség viszont nem forintosítást kell hogy jelentsen, hanem a bankokat kellene megszorongatni, például rákényszeríteni őket, hogy normális mértékű kamatokat szedhessenek csak, és az eddig beszedett extra profitból osszanak vissza (akár az államháztartás javára, vagy egy adósoknak létrehozott alapba).
4. ne hasonlítsuk össze a helyzetet a görögökkel, mert szó nincs arról, hogy egy hitelfelvevő ne tudna a kockázatokról. a gond az, hogy nem csak az árfolyamkockázattal kell számolnia hanem olyannal is, amivel nem tud: azzal, hogy a bankok mennyit fognak még kamatként önkényesen rápakolni a terhekre. ez ugyanis indokolatlanul magas jelenleg.
5. viktor jó hogy beszólt simornak. végre el kellene érni, hogy ne a bankok dirigáljanak, és megmutassa valaki nekik hogy hol a helyük. az imf nem a főnökünk és tényleg nem lenne rossz ha alternatívákat is megvizsgálnánk (saját pénz kibocsátás, állami kamatszabályozás stb) és csökkentenénk a bankrendszertől való függőséget / a bankokat visszaosztásra kényszerítenénk. jelenleg nagyon elharapózott a helyzet, és ezt nem szabad hagyni. arról nem is beszélve hogy felelősségre kell vonni azokat akik a válságot előidézték / gerjesztették, azaz meg kell kérdezni a bankoktól milyen jogon csökkentették a pénzkibocsátást.
6. a cikkből az jön le, hogy mi magyarok egymást is lehúzzuk és annak örülünk ha nem éppen mi, hanem egy másik honfitársunk kerül nehéz helyzetbe. irigyek vagyunk egymás sikerére és ha valamelyikünk bajba kerül, akkor empátiára nem számíthat, csak arra, hogy jól kiröhögjük, hogy "hehe, köcsög, így jártál, miért voltál olyan hülye". - őszintén remélem, hogy ez nem felel meg a valóságnak. vagy ha mégis, nem ez az általános.
7. ha tényleg csak a devizahiteles tehetne az egész bajáról, akkor oké, egye meg amit főzött, tanuljon a saját kárán. csak itt erről szó nincs! a cikk azt sugallja, hogy az árfolyammal van probléma, és hogy a hitelt felvevők nem gondolták át a saját kockázat vállalásukat, nem olvasták el alaposan a szerződést és ezért hülyék voltak hogy devizában adósodtak el. pedig erről szó nincs!!! nem ezzel van gond, hanem a bankok gyakorlatával és a pénzügyi szabályozással.
szerintem azok az adósok, akik számára a törlesztőrészlet másfél szeressé válása is még kifizethető, nem vádolhatók azzal, hogy ne számoltak volna az árfolyam kockázattal. és ők vannak többségben! (és forint alapon rosszabbul jártak volna mint most) nem tudom mi lehetett volna ennél még felelősségteljesebb döntés: talán az, ha egyáltalán nem vesznek fel hitelt soha semmikor és mindent apránként kuporgatnak össze?
egy atlag 2010.05.09. 21:37:57
2. miért éri meg a kotvány és bizonytalan (dec. 24-én este is kibaszhat a főbérlőd) albérlet, ami pont ugyan annyi, mint a hitel?
3. ha nem fizeted az albérleted, hamarabb az utcán leszel, mint a hitelezett házadból.
bruce-1 2010.05.09. 21:38:35
indapass90210 2010.05.09. 21:39:24
pupumpa 2010.05.09. 21:39:57
1. AZ ÁRFOLYAMVÁLTOZÁS KISEBB MÉRTÉKBEN NÖVELTE A TÖRLESZTŐRÉSZLETEKET, MINT A BANKOK SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁSA.
2. AMIKOR ERŐSÖDÖTT A FORINT, A BANKOK ALIG CSÖKKENTETTÉK A TÖRLESZÉSEKET.
3. FORINT ALAPÚ KÖLCSÖN AKKOR SOKKAL ROSSZAB VOLT ÉS MÉG MOST IS ROSSZABB.
Tronik 2010.05.09. 21:42:13
Könnyű az észt vizsgáztatva osztani, annak akinek van pénze és hitel nélkül jut otthonhoz. A szolidaritás hiányzik!
Ja mi is hitel nélkül építünk, de nem ikret, mert mi az ikerszomszédtól is félünk nem csak a hiteltől.
belakis 2010.05.09. 21:44:40
Hajrá.
Ki az a barom aki frankhitelt vett fel? Sokan. Vettünk volna fel forint hitelt, aminél meg a kamatot emelte a bank, mivel amiből nekünk adta, azt ő is devizában vette fel, tehát a nyálverős forinthitelek valójában ugyanúgy devizahitelek?
Mi a megoldás? Ilyen fizetések mellett a hitel. De nem ész nélkül, mindenre, irreális, pont kicentizett havi törlesztőkkel, hanem biztonsági tartalékkal.
Aki túlvállalta magát, az most bukiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik szépen!
Az ilyen idióták beszélgetésétől meg a hideg kiráz.
hercegnö 2010.05.09. 21:45:21
nekem viszont azoktól van herótom, akik
az én adómból
repesztik a hátsójukat gyesen, gyeden, kapják a családi pótlékot, és a még sorolhatnám hányféle gyerekpénzeket,
élvezik az ingyenes felsóoktatást,
nem fuzetbek tb-t, de igénybe veszik az egészségügyet,
és még sorolhatnám
a devizahitelesek = újabb élősködő csoport. ha nem tetszik nekik az albérlet, menjenek a híd alá.
scsaba1 2010.05.09. 21:45:36
Jóvan, de akkor is ezek legjobb kommentek... :D
belakis 2010.05.09. 21:46:01
cogito..sum 2010.05.09. 21:46:48
DW73 2010.05.09. 21:52:02
Perillustris 2010.05.09. 21:53:53
Mondjuk ez sem feltétlenül igaz, de ez egy másik poszt témája lehetne.
choko 2010.05.09. 21:55:20
Az egyoldalú szerződés módositással nem értem miért "dönti be" a még aktiv ügyfeleket is, ráadásul sokszor még a bank van felháborodva, hogy nem tudsz előre tervezni:-(((
indapass90210 2010.05.09. 21:56:54
scsaba1 2010.05.09. 21:57:37
Nickedből ítélve nő vagy, gondolom lesz (van) gyereked, kapsz majd gyest, meg mindenféle gyerekpénzt. Gondolom vannak nagyszüleid, szüleid...
A TB nemfizetés újabban bukó, mert kijelzi az orvosnál a számítógép.
Ill. tudom még ajánlani, hogy élvezd te is az ingyenes felsőoktatást. Aránylag jó módszer a csőlátás kiszélesítésére. Legtöbb helyen oktatnak makroökönómiát, és ott elfordul ilyen fejezet is, hogyaszongya: Az állam szerepe a makrogazdasági folyamatok szabályozásában, például.
Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.05.09. 21:59:58
Másrészt. Legnagyobb modoros duma az albérlet vs. sajátlakás topicban éppen az, h minek fizessem másnak a pénzt, amikor utánanéztem az áraknak és a hitel törlesztő részlete nagyjából ugyanaz, mint a bérleti díj.
Lófaszt néztél utána.
Egy alblérletre fizeted a havi díjat oszt jónapot. Egy hitellel megtámogatott lakásra pedig garantáltan többet fogsz visszafizetni, mint amennyit felvettél. Plusz ott van a napiszintű ideg, h mikor bukod be a hiteled.
Egyébként a legjobban az a komment tetszett, amikor a kommentelő eljutott az albérlettől a dunába lőtt magyarokig :)))
pupumpa 2010.05.09. 22:01:26
Most olvasom az Index főoldalon "Enyhülhet a nyomás a frankhiteleseken". mert állítólag Svájc nem engedi tovább erősödni az árfolyamot.
Az ilyen cikkekkel hülyítik az egész orsszágot. Én, mint frankhiteles az eddigi tapasztalatok alapján magasról leszarom, ha pár százalékkal emelkedik vagy csökken az árfolyam. Nem számít semmit. A bankok továbbra is pofátlanul lenyúlják több százezer ember pénzét.
Kivlov 2010.05.09. 22:02:01
csak a különbség, h a "hiteles lakás" idővel a tiéd lesz, az albérlet meg soha! dobálod a feneketlen kútba a pénzt, növelve a feketegazdaságot.
HarrisonBergeron 2010.05.09. 22:03:23
belakis 2010.05.09. 22:06:07
Forinthiteled van? Ugyanúgy emelni fogják a kamatodat ;)
Nincs hiteled?
AKkor ki nem szarja le, hova tűnik az állam pénze? Eddig sem kaptál semmit, most sem fogsz.
Most legalább jó helyre is kerül majd pénz, nem csak mocskos politikusok zsebébe.
Pszt! 2010.05.09. 22:08:27
A DEVIZAHITELES MÉG MOST SEM FIZET ANNYIT, AMENNYIT FORINTHITEL ESETÉN FIZETNE!!!
pupumpa 2010.05.09. 22:12:51
Vegyék vissza a bankoktól, amit az árfolyamváltozáson felül rápakoltak a hitelekre.
Büntessék őket pár milliárdra és az egészet osszák vissza azok között, akiktől ellopták.
Patrick Bateman 2010.05.09. 22:16:23
Rob67 2010.05.09. 22:17:39
Nem vettem, lakést mert nem voltam benne bizonyos hogy tudom fizetni.
Akkor most engem levándorcigányozol? Mert előrelátó voltam?
És nekem ki fizeti az albérletem megemelkedett költségeit? Senki mert én előrelátó voltam?
Bravó.
Ez akkora gyökér gondolkodás.
Miért csak a lakéshiteles van bajban? Aki tényleg megfontolt volt annak idején az nem? Az csak a vándorcigány?
Te mekkora gyökér vagy ecsém.
És ha nem bírod fizetni?
Akkor mi is van?
Kiderül hogy sosem volt a tiéd a lakás, amit eddig fizettél az az albérleti díj volt. Nem mész az utcára, nem.
Te is bérelsz majd.
Akércsak oly sokan mások. Mi sem a híd alatt lakunk, őgyhogy nem kell a néphülyítő duma...
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.09. 22:18:48
pupumpa 2010.05.09. 22:19:20
Helyesbítek, nem ellopták hanem kizsarolták.
Ha nem perkáljuk pontosan minden hónapban az általuk kitalált emelkedő összeget, akkor viszik a lakást a fejünk felől.
Semmivel nem jobbak a fentebb említett uzsorás maffiánál.
Sákif za morro? 2010.05.09. 22:19:56
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.05.09. 22:22:45
Perillustris 2010.05.09. 22:23:22
Rob67 2010.05.09. 22:23:50
Donald Trump 2010.05.09. 22:24:29
Nyugaton nem az a döntés alapja, hogy hitelt vagy albérleti díjat fizessek, hanem sokszor hitel nélkül is meg tudnának venni egy házat/lakást, de az a pénzt inkább befektetik. Én is abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy meg tudnék venni egy jó lakást hitel nélkül, de inkább fizetek havonta 60-70et albérletért, a lakás árát meg betettem egy nem túl kockázatos alapba, ami még itt a nagy válság alatt is az elmúlt fél év alatt több, mint 2 évnyi albérleti díjjal egyenlő hozamot termelt. És a fizetésemből csak kajára, ruhára, szórakozásra, stb kell költeni. Tudom, hogy messze nem ez az átlag és nagyon szerencsés vagyok. Nem ragaszkodom mindenképpen a saját tulajdonhoz. Ne anyázzatok engem emiatt, főleg ha elmondom, hogy még egyetemista vagyok. Megtanultam a szüleimtől már tizenéves koromban, hogy kell a pénzzel bánni, amit máris kifizetődőnek érzek.
Patrick Bateman 2010.05.09. 22:28:29
stratez 2010.05.09. 22:30:03
Donald Trump 2010.05.09. 22:30:58
Evil One 2010.05.09. 22:33:53
Basszátok meg szarrágó geci banda, a csapat nagy része nem fizet annyi adót, mint én, fogadok, nincs is számottevő devizahitelem, de ha a láthatóan szart sem érő iskoláztatásotokat is én fizettem, akkor igenis lehet segíteni belőle 800.000 embernek.
Mert kell.
varvizib 2010.05.09. 22:34:56
Nem erről van szó. Mindenki tudja, hogy többet kell visszafizetnie mint amennyit felvesz. Attól még a havi törlesztés összegének nagysága nagyjából megfelelhet az albérlet havi díjának.
Előbbi esetben végül lesz saját lakásod. Ha bebukod a hitelt, még mindig mehetsz albérletbe. Utóbbi esetben viszont másnak fizetsz, és ha csak több évtized múlva jössz rá, hogy lehetne saját lakásod is, akkor onnantól, a nulláról kezdve kezdődik számodra a folyamat. Avagy gyűjtögethetsz albérlet mellett, ha tudsz.
Patrick Bateman 2010.05.09. 22:38:18
avram iancu 2010.05.09. 22:38:57
bepe22 2010.05.09. 22:43:36
Eszem a szívét az ilyen elnöknek, ha másnak, legalább neki lenne kötelessége, hogy pontosabb legyen. Mondjon két-három lehetséges kimenetet (lakossági adósságot devizában ismeri, átváltásra mondhat 2-3 alternatívát) szorozhat, oszthat, és azt mondja max ennyi, min. ennyi. Ha csak odaveti a többszázat, akkor ő sem több egy politikusnál:))
ODIV 2010.05.09. 22:46:11
Patrick Bateman 2010.05.09. 22:46:35
Körömcsiga 2010.05.09. 22:48:44
vitaygeorgina 2010.05.09. 22:55:26
A legfájdalmasabbak mondjuk nekem azok, amik úgy kezdődnek, hogy "a posztoló nagyon mellélőtt". Ebből látom azt, hogy a legtöbben meg sem nézik, hogy milyen blogon szólnak hozzá, csak ömlik belőlük a felháborodás. Szerintem ha az lenne a blog neve, hogy irónia.blog.hu, akkor is lenne ugyanennyi okostojás, aki az itt láthatókhoz hasonlóan szajkózná a magáét.
Amúgy akár blogtörténeti pillanat is lehet ez: szerintem ez az első eset, hogy a hozzászólásokon nem lehet nevetni.
@Patrick Bateman: köszönöm, jól esett, pont ezt hiányoltam. Névjegykártyát devizahitelre csináltattál-e? :D
Patrick Bateman 2010.05.09. 22:56:27
Donald Trump 2010.05.09. 22:59:06
gaboraron 2010.05.09. 22:59:11
2002-ben, amikor a szoci-szadesz kormány bevezette a devizahitelt, egyedül a fidesz figyelmeztetett arra, hogy ebből gond lehet (ha gondolod, megpróbálom előkotorni). A banki üzletkötők azzal érveltek és csalogattak, hogy küszöbön az euro-zonához csatlakozás, csak pár évről van szó, és amikor belépünk az euro-zonába, megszűnik az árfolyamkockázat. A kormány csak az előnyökről beszélt.
Amellett az állam gyakorlatilag kivonult a forint alapú hitelrendszerből, úgyhogy maradt a devizahitel.
Egyszóval az emberek nyugodtan tervezhettek, biztonságban lett volna az életük (azt nem sokan gondolták, hogy a szoci-szadesz kormány ennyire elkúrja majd).
És milyen kisebb lakásról beszélsz?
Ha az ember építkezik, akkor azt általában azért teszi, hogy a családját legyen hova tennie. úgyhogy 30-40 nm-es garzont nem épít egy 3 gyerekes (vagy 3 gyereket tervező család).
Ja, te ma legalább a harmadik olyan blogoló vagy, aki ebben a témában éli ki magát... legalább utánanéznétek, és gondolkoznátok kicsit előtte.
Môžeš mi pomôct'? 2010.05.09. 23:01:42
Patrick Bateman 2010.05.09. 23:03:36
scsaba1 2010.05.09. 23:13:22
Ja, ja. Angolszász országokban inkább a bérlet dívik, vagyis inkább eléggé elterjedt, a kontinentális Európában, és különösen Kelet-Európában pedig az ingatlantulajdon, pont azért, amiért írtad. Ez nem csak magyar jellegzetesség, mielőtt itt sokan a kardjukba dőlnek.
pupumpa 2010.05.09. 23:16:32
Erre jókat válaszoltál, de ebből is kimaradt, hogy a többség NEM a felelőtlen hitelfelvételtől került ilyen helyzetbe, és még az árfolyamgyengüléstől SEM, hanem a bankok pofátlan lenyúlásától, ami azóta is tart.
A néhány százezer devizahiteles a családtagokkal együtt millió fölötti lakosságot érint, és ha ezek bedőlnek, az egész ország beleroppan. És ezt nem akarja hagyni az állam.
saunier 2010.05.09. 23:27:21
-Andris druszám.
-Igen.
-Azért te is belátod, hogy a párttagból nagyvállalkozóvá lett szüleidtől kapott stafírunggal és az előre bevállalt, két gyerekre kapott szocpollal könnyebb volt hitel nélkül megoldani az építkezést, és most a készházból pofázni?
(amúgy forint hitelem van)
strohmann 2010.05.09. 23:29:28
neurotikk! (törölt) 2010.05.09. 23:32:48
Akkor jol ertem, hogy majd azt is elkuldod a kurva anyjaba aki megprobalja allami penzen megvaltani a devizahiteleseket, vagy akarcsak felveti ennek az otletet? Sot igazabol mast nem is kell, ha ot elkuldted, akkor mi tobbi nemhiteles nemlakastulajdonosok sem fognak piszkalni. Kettot egy csapasra.
Mi akiknek NEM EGYETLEN lehetoseguk volt a hitel - bazdmeg elottem a kep ahogy fejedhez fegyvert fognak hogy alaird az EGYETLEN lehetoseget, hehe, rohejes vagy apam - hanem az is hogy meg nincs sajat lakasuk mert GONDOLKODTAK mielott kockazatos dolgot csinaltak es mas penzen akartak lakni.
Nem kell olyat csinalni ami tulmutat a lehetosegeiken! Vili?! A mondas hogy addig nyujtozkodj az neked semmit nem mond.
Majd biztos nem latszott hogy ugyanolyan esellyel lehet szarabb mint jobb, igazabol marhara nem latszott mi lesz, egyetertek, de ilyenkor durvan eladosodni eleg naiv dolog, nagyon enyhen szolva. Csipkeozsika vagy te nagy buszke telefonszamos hiteles, nem tobb. Es meg el akarod kuldeni a kurva anyjaba a masikat akiket szinten erinthet a ti kis kurva EGYETLEN lehetosegeketek, akik nem voltak hajlandoak hazadirozni a lehetosegeiken tul, hat menj te a faszomba, vilagos?! Egyetlen lehetoseg, ilyen kicsi lenne az agyad hogy egy fer bele, kesz? Akkor nem kellene itt ugatni, ugyebar.
Nem egyetlen lehetoseg van! De ezt te nem ertheted.
Mindezt csak akkor mondom, ha tenyleg meg akarjak menteni a devizahiteleseket. Marpedig nagyon komolyan gondolkodnak rajta hogy akik onszantukbol beleugrottak a pocegodorbe azt huzzak ki a tobbiek akik inkabb elkerultek. Es meg szepen mosdassunk is meg oket. Hat csoda ha piszkaljuk a hiteleseket? Faszomnak kell nekem torodnom veluk?
Ha jol tonkremennek csendben maguknak vagy fizetik gond nelkul, akkor ki nem szarja le hogy kinek a penzbol epitett viskoban tengodik a pogar, senkinek koze nincs, nem lesznek kriminalizalva a hitelesek, nem lesz itt piszkalas. Tessek csendben szenvedni.
Felnott emberek, tudtak mit csinalnak. Hagyjak ki a tobbieket a dolgaikbol, ne mar a tobbsegnek kelljen veluk torodni.
O dolguk, ok okoztak maguknak, oldjak meg. Nem egyetlen lehetoseg volt, akik mas lehetoseget is lattak azok nehogy mar szponzoraljak a problemasokat kerem! En nem irtam ala a kurva hiteletek, vili?! Akkor nem kerdeztetek meg a dologrol, most lehet kussolni es nem terhelni masokat.
Szoval a hitelesek piszkalasa nem azert van mert valami perverz elfoglaltsag kell a tobbieknek, nem, alapallapotban ingerkuszobb alatt van, hogy pl. te honnan porogsz verben forgo szemmel, ki nem szarja le, egy nem letezo senki lennel nekem ha nem lenne itt devizahitelesek kollektiv sajnalgatasa.
Fel se merulne, nem lenne piszkalas ha szepen csendben torlesztenenk vagy tonkremennenek a nelkul, hogy az allam bacsinak kellene babusgatni a kis buksijukat.
Hat ne foglalkozzon az allambacsi ezzel. Slusz.
Es akkor nem lesz miert porogni, mert nem lesz tema, torleszthettek tovabb nyugodtan, mi meg kussolunk az ugyben. Egyszeru.
Es meg egy gondolat:
Sajat lakas?!! Ez mar mekkora okorseg. Amig nincs sajat penzbol kifizetve addig virtualis. Mas penzen vett lakas miota sajat? Csak maskent bizonytalan mint mas lakasaban lakni, ennyi. Es joval nagyobbat is lehet bukni.
Most nagyon szepen latszik mekkor okorseg mikor elvek utan mennek agyatlanul, gondolkodas nelkul. A sajat lakas a biztos elven. Rohognom kell. Nezzetek korul magatokon, kis terrariumi allatkak, vajon csak unalombol van most ez a mentsuk meg a hiteleseket mozgalom? Akik ugymond a sajat lakas 'biztonsagabol' irogatnak felhaborodottan az oket fenyegeto devizahitelproblemak kapcsan. : )
Ez lenne a sajat lakas biztonsaga?! : DDDD
éjjeli_alkesz · http://latensiszakos.blog.hu/ 2010.05.09. 23:33:33
gaboraron 2010.05.09. 23:38:24
Persze, ez is igaz. Érdekes módon a bankok a válság ellenére nyereséggel zárták az előző évet. Milyen furcsa... Úgy látszik, a nyereség mindig a banké, a kockázat mindig a hitelfelvevőé.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.09. 23:41:23
Eszemfaszom megáll. És akkor az ember hogyan lesz igazi szakember? Szerintetek ilyen váltogató alakok tervezik azokat a dolgokat, amiket használtok és az emberiség nagy vívmányai?
Egy mai közepesen jó bér mellett is annyiba fáj egy albérlet, hogy szinte semmire sem marad úgy, hogy egyáltalán nem élsz nagy lábon...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.09. 23:49:43
Egy tisztességes új lakás rezsije kb. fele egy ótvar bérleménynek. Ahogy írtam, az albérletek nagy része iszonyatosan gány valami, ARANYÁRON.
Mondjuk az új házak is olyan színvonalon készülnek sokszor, hogy ehaj. Én használt lakást vennék legszívesebben.
Patrick Bateman 2010.05.09. 23:50:14
Donald Trump 2010.05.09. 23:51:20
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.09. 23:51:47
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.09. 23:53:26
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.09. 23:54:21
Patrick Bateman 2010.05.10. 00:04:11
2010.05.10. 00:16:27
Ébresztő, ez nem ugyanaz az albérlet, amiben a nyugati elvan nyugdíjig.. meg azután... itt nem is biztos lesz nyugdíjam, aztán tegyenek ki az utcára? Legalább addigra legyen valami...
amúgy kb egyetértek csak az albérlettel nagyon mellényúltál
parrre 2010.05.10. 00:17:56
Én s devizahiteles vagyok, vonják a számlámról a részletet. Hol 80-at, hol 150-et. Belefér. Akinek meg nem fér bele, az barom.
pannonfunk 2010.05.10. 00:21:52
Devizahitelesből sok féle van. Van pl. aki két gyerekkel akart nagyobb lakásba költözni. Lehet, hogy a két gyerek iker, és akkor még azt se lehet mondani, hogy felelőtlenül terveztek. Meg persze van, aki gondolkodás nélkül vette fel. Meg van, aki gondolkodott, hogy az euro maximuma addig 285 Ft/Euro volt, esetleg felmehet 320-ig, de tovabb mar nagyon valoszinutlen. Csak arra nem gondolt, hogy a szerzodéskor beirt 0%-os kezelesi koltseg 1% lesz egy ev mulva ES a szerzodesbe beirt 5%-os kamat 7% lesz egy ev mulva ES az euro arfolyama 300 Ft felett lesz.
Ne a devizahiteleseket segítség meg, hanem a bankokat regulázzák meg. Én pl. a bank választásánál döntő érvként vettem figyelembe, hogy nagyon rugalmas az előtörlesztésnél. Mivel tudtam, hogy a hitelem egy részét egy éven belül vissza tudom fizetni, ls nem akartam két hitelt felvenni (egy áthidalót meg egy hosszú távút), egyetlen, CHF hitelt vettem fel. Egy év múlva visszafizettem a hitel 2/3-át, majd nyeltem, hogy a fennmaradóra mekkora a törlesztőrészletem. Utánajárással kiderült, hogy a kedves bank 1% kezelési költséget számít fel, ami a _felvett_ hitel 1%-a. Hiába előtörlesztettem a 2/3-át, a teljes felvett összeg 1%-a a futamidő első 2 évében. A szerződésben persze 0% kezelési költség van, de a bank módosította, mert úgy szottyant kedve. Meg a kamatlábat is felemelte 7% fölé, úgyhogy a jelzálog alapú CHF hitelem egy éven át 10% fölötti THM-ű volt (7.x% kamat + a felvett hitel 1%-a, ami a maradó tőketartozás 3%-a...).
Nem sírok, mert valószínűleg így is kevesebbet fizettem, mintha az áthidaló kezelési költségét meg nagyobb kamatát fizettem volna. Csak egy példát akartam írni a bankok pofátlanságára.
migueldiez 2010.05.10. 00:27:16
(Csak mindég ez a széthúzás, itt is.) :)
pch 2010.05.10. 00:27:29
Kedves OTP gondolt egyet és az egész(!) tavalyi befizetésemet lekönyvelte kezelési költségként.
De erről persze elfelejtett értesíteni.
Szóval hiába fizettem rendesen se a tőke se a kamat nem ment lejjebb egy forinttal se.
Nah az ilyeneket kéne büntetni..
pch
u.i.: aki nemhiszi annak mutathatok kimutatást...
u.i.2.: csak azt nem értem, hogy ilyenkor hogyhogy nincs szerződésszegés. Miért csak akkor van, ha én nem fizetek...
u.i.3.: Kerülje mindenki az OTP-t!!!!!
pch
Rwindx 2010.05.10. 00:29:04
migueldiez 2010.05.10. 00:30:47
ha én a stílusra, a szöveg _milyenségére_ teszek itt megjegyzést?
Csak mert akkor, az különösen teszik, hogy a közbeszédben utóbbi időben felbukkant _hélóta_ kifejezés itt is elég korrekten, már a felütésben be lett építve. :)
(Holnap meg nem kellene új poszt, ez elpörög egy darabig.)
sorica123 (törölt) 2010.05.10. 00:33:31
Csak Mo-n jellemző, hogy az albit nem veszik komolyan, csak valami olyasminek gondolják, mint a bentlakást.
Patrick Bateman 2010.05.10. 00:45:21
JohnHenry 2010.05.10. 00:57:13
na a bajbajutott hitelesekkel és a fröcsögőkkel ugyanez a helyzet.
JohnHenry 2010.05.10. 01:02:17
Patrick Bateman 2010.05.10. 01:26:55
sorica123 (törölt) 2010.05.10. 01:49:10
Ez meg a másik, hogy az albi általában azt a lakást jelenti, amihez senkinek sincs gusztja. Én is jártam olyan albiban, hogy szoba-konyha, utóbbi valami egész idióta felépítésű (bejárati ajtótól közvetlen balra a zuhanyzó), lábas fém tűzhely barna a kosztól. Szobában táskás padló, egy kredenc, egy szocreál kiskomód, egy gyerekkanapé. Gata. Ja, és kétszáz éve mázolták utoljára az ablakkereteket (régi típusú, tehát gittelni, mázolni kell), a kalorifer meg bűzölög és kattog... egyik reggel azért nem bírtunk az ott lakó volt barátommal felkelni, mert valahogy eresztett az a vacak. Akkora gázszámlánk volt, mintha az egész ház a mienk lett volna. Az utána jövő nagyon jó kis albi volt, de ott is volt egy ilyen 'az albérlőknek még ez is túl jó'-típusú megoldás (műanyag harmonikaajtók, szobaajtó nyista... viszont a szobabútor az szuper volt, és cirkó volt a fűtés).
Calden 2010.05.10. 01:59:48
Két fajta devizahiteles van. Az egyik felelőtlen rendben. A másik, aki meg szarba kerül az első miatt. Miért?
Mert van pénzed, állásod, simán elbírsz a törlesztővel, s anno még rászámoltál egy 10 százalékot. Csakhogy.
Először csengetsz normálisan, de a felelőtlen bedől. A bank szarik rá, megfizeted a kieső profitot, lásd kamatemelés (kockázati tényezőre hivatkozva..) Most már 0,5 százalékkal több a kamat. Nem sok :)? Havi szinten plusz egy tízes.
Aztán lassan bedől egy második felelőtlen is. A bank szarik rá, megfizeted a kieső profitot, lásd kamatemelés (kockázati tényezőre hivatkozva..) Most már 0,5 százalékkal több a kamat. Nem sok :)? Havi szinten plusz egy tízes. Már 20-nál járok ugye? Holott sem a chf árfolyama nem változott adott esetben, sem annak beszerzési költségei, sem az én bérpapírom. Sem a bank profitéhsége...
Nos, ez a folyamat így megy körről körre, s a bankoknak itt lenne a felelőssége, hogy ennek gátat szabjanak, hiszen egyre kevesebben fizetik az adott profitot, egyre nagyobb törlesztővel, s emiatt elkerülhetetlen hogy előbb-utóbb minden hiteles belebukik.
A poszt tehát ezért ostoba és felháborító, mert nem a valóságot takarja. Nem a devizahitelessel van a gond, hanem azokkal akik lehetővé tették, hogy olyanok is hitelt kapjanak, akiknek nem lett volna szabad. Csak hát a bankok nem mérlegeltek, s a hibájukat is azokkal fizettetik ki, akiknek köze nincs hozzá. S ez nem kockázat, hanem szabad rablás. Persze csak itt magyarországon...mert 200 km-rel nyugatra, van törvény, van szabályozás, van következmény...
Donald Trump 2010.05.10. 02:10:12
A tulaj meg mondta, hogy nem érti ezeket a vidéki fiatalokat, miért nem tetszik a lakás nekik.
Donald Trump 2010.05.10. 02:18:50
Ami további vonzata a sok bedőlt hitelnek, hogy olyan ügyfelek sem kapnak hitelt, főleg vállalkozóiról beszélek, akik után még szó szerint kapkodtak a bankok egy éve.
ne most 2010.05.10. 02:18:54
A zuhanyzó az első nap eltömődik a cérnametélt miatt - én sem nem értem miért ott főznek, biztos valami vallási szertártás lehet az oka. A falat az első héten mindenféle italfoltok tarkitják. Bár a bérlő szerint le lehet mosni, de biztos nem volt ideje rá.
Soha nem hittem volna, hogy ennyien tudnak aludni a konyhában reggel 10órakor, hálózsákból szerencsére nincs hiány. Arról volt szó, hogy egy egyetemista lesz.
Hogyan tudott eltörni a kilincs? ... Nem a derékövet nem lehet lehúzni a vécén, a farmert sem. .... Nem nem voltak itt hangyák, talán ha kidodnád a termeszvárat, amit cserepes virág név alatt vásároltál.... Szóval kénytelen voltál venni ide egy lábtörlőt, mert megrepedt alatta a járólap és itt fölötte pedig eltört a kerékpártartó. Az nem kerékpártartó az fogas volt. Érdekes, ezekbe a "repedésekbe" a járólapon pont beleillik ez a kerékpár.
Complex 2010.05.10. 02:25:25
1. Amikor felveszik a hitelt, a bank kifizeti a teljes összeget. Tehát forrás kültsége akkor keletkezik. Utána már nem kell ezt a pénzt előteremtenie.
2. Ha a bankközi forrás költsége (kamata) emelkedik, azt miért hárítják a meglévő ügyfelekre, akiknek már rég folyósították a hitelét?
Ez nekem totál magas. Aki tudja a megfejtést, kérem írja le! Köszönöm.
ne most 2010.05.10. 02:27:34
ne most 2010.05.10. 02:33:52
A bank felvesz CHF hitelt a bankközin 1 napra. Neked kifizeti. Másnap ismét felveszi 1 napra és igy tovább minden nap mig le nem jár a 10éves hiteled.
gertitorpe 2010.05.10. 02:48:58
Calden 2010.05.10. 02:59:31
Complex 2010.05.10. 03:00:46
Magyarán a bank ott "csal", hogy (erősen túlegyszerűsítve és sarkítva) a 10 éves hitelt 365 * 10 * 1 napos hitelfelvétellel fedezi.
Fent sok hozzászólás említette a tisztességtelen kamatemelést, ami a fent kapott válasz alapján már érthető, hogy hogyan is történik a gyakorlatban.
Így érik el (könyvelik le) a bankok, hogy a teljes kockázatot a (még) fizető ügyfeleikre hárítják, miközben a hitelügylet nyereségét egymaguk, gyakorlatilag kockázatmentesen tehetik zsebre. (Persze lejön a közvetítő jutaléka és némi állandó költség az apparátus fenntartására.)
A bankok profitorientáltak, tehát addig emelik a törlesztőrészletet, amíg a szerencsétlen hitelesek még tudnak fizetni. Szerintem ezt a statisztikáik alapján optimalizálják.
Az itteni következmények nem érdeklik őket, ugyanis az anyabank általában külföldi és a haszon nagyobb része is azonnal kivándorol az országból.
Kedves banki kollégák! Ideje lenne a belső döntések valódi hátteréül szolgáló elemzéseket kiszivárogtatni. Hátha attól változik valami. Persze tudom, idealista vagyok, hiszen ez nem áll se érdeketekben, se módotokban...
A bankok 2-4 éve agyonreklámozták a hiteleiket, a csapból is a devizahitel folyt. Már akkor tudtam, hogy ebbe NEM SZABAD belemenni, ha törik, ha szakad.
Amit nagyon reklámoznak, az a kisembernek jól sohasem sülhet el. A ténylegesen kedvező konstrukciók/termékek ugyanis kizárólag szóbeszéd, pozitív fogyasztói tapasztalat útján terjednek, sohasem reklámokkal... (Ezt mind pozitív, mind negatív tapasztalatból mondom.)
Calden 2010.05.10. 03:01:01
Calden 2010.05.10. 03:04:46
Felelőtlen az, aki 100 rongyos fizetésnél bevállalja a 35 ezres törlesztőt. A bank szempontjából belefér ugye, mert ez a fizetése 35 százaléka, tehát átment a rostán. Csak nem mindegy, hogy 100 ezernek a 35 százalékáról beszélünk vagy 250 ezernek.. A bank felelőssége ebben van.
Mike36 2010.05.10. 03:10:23
a CHF hitelem még mindig jóval olcsóbb mint a forint lett volna
így juj a devizahitel meg úgy, mondja a sok okos, mert most ez a divat
aha, egy nagy lóf*szt
csak kicsit számolgatni kellene
Mike36 2010.05.10. 03:12:19
Rwindx 2010.05.10. 03:21:18
A piaci, lakáscélú HUF hitelkamat bőven 10% felett volt 2007-ben.
pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.05.10. 07:35:28
rajen 2010.05.10. 08:00:07
Amit nagyon reklámoznak, az a kisembernek jól sohasem sülhet el. A ténylegesen kedvező konstrukciók/termékek ugyanis kizárólag szóbeszéd, pozitív fogyasztói tapasztalat útján terjednek, sohasem reklámokkal... (Ezt mind pozitív, mind negatív tapasztalatból mondom.)"
Teljesen egyetértek.
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 08:00:54
Nzoltan 2010.05.10. 08:02:46
Patrick Bateman 2010.05.10. 08:11:21
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 08:17:03
CyberPunK 2010.05.10. 08:20:59
Devizahitelesek megsegítése: köszönöm szépen, nem kell adóból, elég lenne annyi, hogy a PSZÁF végre dolgozzon és levegyék rólunk a büntetőkamatot végre, mert ahhoz képest az árfolyam emelkedése smafu. De ha mégis segítenének: Tündér bogárkáim, szerintetek azok, akik nehéz helyzetbe kerültek mi a tököm? Segélyesek? Akik nem dolgoznak, azok már régen bukták a lakásukat, szóval a szopóágon most épp a jómunkásemberek vannak. Mondhatni, legyenek szívesek az adómból végre engem segíteni, és ne a segélyes cigányokat etetni.
Egyéb kérdés?
Aladár69 2010.05.10. 08:21:20
szóval csak annyi volt a lehetőség, hogy A vagy B bankot választom. igen, el kellett fogadni a kibaszottul egyoldalú szerződésüket, ha meg akartam venni a házat. Márpedig meg akartam, mert nem akarom egész életemet a koszos fővárosban leélni. Kis falumban pedig ismeretelen fogalom az albérlet.
Most szívok én is a sok devizahitelessel együtt. Nekem még szerencsém van, 175 forint körül volt a CHF amikor felvettem a hitelt. De átérzem azok helyzetét, akik 150-nél ugrottak bele a hitelbe. Az viszont tény, hogy kis hazánkban nagyon sokan felelőtlenül adósodnak el. Nem gondolják végig, hogy mennyit bír el a családi kassza. Nem alkotnak vészforgatókönyvet. Én sem tettem. Kellő tartalékok nélkül kerültem utcára egy éve. A bank nagy hirdetésekben hangoztatta: több konstrukciót is kidolgoztak a rászorultaknak. Persze, ez volt a kamu duma a PSZÁF felé. Amikor bementem hozzájuk, akkor csak együttérzően mosolyogtak és közölték, hogy nem tudnak rajtam segíteni. Hát, ha nem tudnak rajtam segíteni, akkor menjenek a picsába. Többet nem állok velük szóba. Nyögöm a hiteleket, összehúzom a nadrágszíjat, oszt ennyi. Bizakodom, hogy a görög válság hamar megoldódik. És a CHF sem lesz mindig 190 felett. És örülök annak, hogy van egy kis házam egy csendes, nyugodt környezetben.
Patrick Bateman 2010.05.10. 08:26:28
scsaba1 2010.05.10. 08:32:57
Ez jó volt, post is lehetne belőle.
"Egyébként milyen virág ez? Furcsa szaga van, talán arália? Annak is hat ujjú a levele, csak nem hegyes"
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 08:33:19
Különbet is vettem, és még nagyobbat is mint amire szükségem volt. Nem baj, van raktáram :-) Ingáztam tovább, ma is ingázom. Amekkora a különbség volt árban, bőven nem tudtam még annyi üzemanyagot elfüstölni (nyilván van térítésem is). Voltak kollegáim akik fővárosi lakás vagy semmi alapon nyomultak. Egy részük ma is albiban él, a többi kicsi lakásra felvette 20 évre a hitelt. Kicsi lakásra, 20 évre. Majd "átviszem" - mondják ők. Bizonyára meg fogja érni. (ja, időben ugyanannyit utaznak a dugó miatt, mint én az autópályán. Én mondjuk korábban kelek.). Na őket mérsékelten ugyan, de lenézem.
Sobrijóska 2010.05.10. 08:33:46
Csak ész nélkül felvenni lakásfelújításra meg adósságrendezésre a svájci frankot, na az már botorság volt. Meg botorság volt újonnan vásárolt autót vinni a panelparkolóba. De hát mit csináljunk, az autó elsősorban ékszer, és mi magyarok imádjuk a csillogást.
Picsasereghajtó 2010.05.10. 08:34:53
Én laktam albérletben, 3 év alatt 4 helyen. Soha többé. Volt, hogy januárban bejelentette a tulaj, hogy szarban van anyagilag és muszáj eladnia a lakást, sorry, kereshettünk másikat február elsejéig, és költözködhettünk a kurvahideg 2006-os télen, miközben 12 óráztam akkoriban. Képzelheted hogy mennyire kívántam ezt a hercehurcát, akkor döntöttem el hogy soha többé albérlet. Nem sokkal fizetek többet törlesztőre, mint albérletre (főleg úgy, hogy a lakásprojekt kedvéért eladtam az autót és bicajjal járok, így utólag jó nagy marhának tartom magam hogy ez korábban eszembe se jutott) és így legalább nem egy feneketlen kútba dobálom a pénzt, hanem a leendő gyermekeim számára teremtek biztos alapot, hogy nekik ne az a cigányélet jusson, mint nekem.
Apróság, de például asszonykám megszállott lakberendező, imádja csinosítgatni, otthonossá varázsolni a lakást. Az albiban egy szöget nem verhettünk be a falba... Volt olyan is, hogy a tulaj nem járult hozzá, hogy beköttessük az internetet, persze ez csak beköltözés után derült ki, szarakodhattunk a fostos Pannon mobilnettel "otthon"...
Aki kocsira, fullhádés plazmára és indiai utazásra vesz fel hitelt (vagy lakás esetén 80 négyzetméter feletti belvárosi vagy újépítésű lakóparki lakás, vagy kétszintes zöldövezeti családi ház) az más kategória, ők egyék meg amit főztek, amiért ilyen felelőtlen barmok voltak. De ha valaki egy szerény, átlagos otthon fizetése során kerül ÁTMENETILEG bajba, azon igen is segíteni kell.
mepew 2010.05.10. 08:42:34
DesmoMaffia 2010.05.10. 08:45:55
Nekem igen.
Elolvastad az apróbetűs részt?
Én igen.
Tudod,mi áll benne?
Én igen.
Elmondom neked:
A bank jogai és a te kötelezettségeid.
Érzed a különbséget?
Én igen.
Próbáltak már veled szemben egyoldalúan szerződést módosítani?
Velem szemben igen.Meg is tették.
Próbáltál lépni ellene?
Én igen.
Neked sikerült?
Nekem nem.
Van PSZÁF,van GVH,van Budapesti Békéltető Testület.
Ugyanazt mondja mind a három:nincs meg a megfelelő jogkörük a cselekvésre.De tudják,hogy milyen a banki gyakorlat és nem értenek egyet vele.
Téged ez megvigasztal?
Engem nem.
Miért törvényszerű az,hogyha valaki csóró,annak nem lehet lakása?Kötelező albérletben vagy sufniban nyomorogni?Teljesen normális emberi igény a fedél a fej fölé.Saját lakás.Az átkosnak is nevezett rendszerben volt ilyen szerinted.
Szerintem nem.
Ellenben volt létbiztonság.Stabil munkahely.
Sajnálom azokat,akik ezt nem értik.Ők biztos kp.-ra veszik a lakást.De rossz nekik.
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 08:52:04
Lenny 2010.05.10. 08:53:49
scsaba1 2010.05.10. 08:53:49
Tényleg jó, olyan tamásiáronos, székelyes. :)
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 08:55:34
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.10. 08:56:03
Aztán kiderült, hogy akik a dübörgött és gazdasági fellendülést ígérték, hazudtak reggel, este, délben, és sosem volt még ennyire elszállva a gazdasági helyzet, csak takargatták.
Most kérdem én: Tehetnek-e az akkori kormány által ily módon (is) csőbe húzott polgárok erről?
NEM! Ugyanis ők az akkori hivatalos kommunikációk alapján nem számíthattak arra, hogy hirtelen megduplázódik a havi törlesztőjük.
Sajnos az MSZP kormány behúzta őket a csőbe, a bankok meg asszisztáltak ehhez.
Meg is van, hogy kikkel kell visszafizettetni a különbséget.
Olyan nincs, hogy nem lehet. Bármit lehet, csak akarni kell.
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 08:56:19
indapass90210 2010.05.10. 09:03:53
lecsó 2010.05.10. 09:12:38
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 09:16:05
(Persze nem mindegy, mekkora a törlesztő és mekkora a hitelösszeg.)
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 09:17:07
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.10. 09:17:48
Gondolom Neked apu megvette KP-re egyiket sem fizetted sosem. Nem írnál amúgy ekkora baromságot.
fronzi 2010.05.10. 09:20:08
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.10. 09:25:01
lecsó 2010.05.10. 09:27:18
lecsó 2010.05.10. 09:29:06
Donald Trump 2010.05.10. 09:30:00
Szülők például azért vettek fel hitelt, hogy befektessék a pénzt. Amíg a hitel kamata 7-8% körül van, fél év alatt a hozam 28%-nál jár. Persze jó szakember kezeli a befektetést. Természetesen van kockázat, de szerencsére nem kell dönteni, hogy hitelt törlesztenek vagy kaját vesznek.
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 09:35:01
totalkaros holtponty 2010.05.10. 09:40:52
Nagyon ertelmes kis posztot nyitottal itt es ritka bolcs gyerek is vagy.De tenyleg.
Tudod, nem csak Kelet Europaban szortak szet a hiteleiket a bankok azzal a cellal ,hogy eladositsak az artatlan nepseget hanem Amerikaban elsokent, majd szepen az egesz globuszt.
Amerikaban ugyanigy a lakashitel lehetosegeivel elve teremtettek maguknak az emberek otthont, autot, lcd tv-t,butort... sot nemelyik a zsemlet is hitelre veszi.
Az ,hogy a mi hazankban olyan nepsegnek szortak be ezt a csapdat,hogy szep lassan elveszitsenek mindent... arrol nem a magyar ember tehet.
Gondolom azok az emberek akiknek hiteluk van pontosan tudtak azt,hogy arfolyam kockazatot vallaltak es eszerint kalkulaltak.
Arrol pedig ismet nem tehet a nep ,hogy a lehuzos-bank maffia ilyen szinten jatszik az arfolyam valtoztatassal.
Indokolatlanul es mesekre tamaszkodva-hivatkozva teszik ezt 2008 osze ota.
A valsag amelyrol te brekegsz, egy terv szerint torteno dolog mellyet matematikai pontossaggal iranyitanak barmelyik iranyba.
Leginkabb muniszba,hogy te mindenkeppen racsesszel.
Tudod a legnagyobb baj az ,hogy hazankat hosszu evek es evtizedek ideje alatt olyan szintre amortizaltak le,hogy egy atlag honpolgarnak mas eselye nem is maradt az eletben maradasra, csalad tervezesre, jovore nezve mint az ,hogy belekapaszkodjon abba a dologba ami maga a hitel.
Az a hitel amellyet mezesmadzagkent huztak el olyan emberek elott szandekosan akiket szandekosan olyan helyzetbe tettek ,hogy amikor felvillantjak neki ,az tuti ,hogy rafog kapni mint kacsa a nokedlire.
Szereny velemenyem szerint mar ez alapban egy BTK-ba utkozo dolog abban az esetben ha en ugyanezt tennem meg veled pl.
Az ennel is nagyobb gond pedig az,hogy ugy adtak ezeknek az embertomegeknek hitelt ,hogy pontosan tudtak ,hogy fizetes keptelenek.
Senkitol, nem kertek munkaltaoi igazolast,fizetes kimutatast stb.
Olyan embereknek is odadobtak a tobb tizmillios hiteleket akik konkretan nem is dolgoztak.
Tudod mar ennel a resznel is eleg meretes kulonbseget lathatsz az amerikaban elhuzott" hitel mezesmadzag"-hoz kepest.
Ott az kapott-kap hitelt aki annak torlesztojenek fizetesere elvileg kepes is lesz.
Magyarorszagon pedig pont ez nem erdekelte a bankot,hogy idovel total padlora juttasson mert, a matek szerint oda fogsz jutni.
Szerintem azok az emberek es csaladok akiket kabitott a csodalatos hitelugyintezojuk azzal,hogy nem kell aggodni ha nem dolgozol... akkor is lesz hitel..
ezeket az eseteket kellene megtamadni komoly ugyvedekkel es elovenni szepen a bankokban a hitelszerzodeseket es visszanezetni kiknek is adtak ok penzt.
Kiknek es milyen alapon?
Valakiket szandekosan eladositani azzal a cellal ,hogy 100% ,hogy nem fogja tudni fizetni..
es akkor majd enyem a lakasa.. es tenni ezt egy uzsora kamattal..
En ugy gondolom egyreszt gusztustalan , gerinctelen, buntetendo.
Ha massal nem is de legalabb annyival ,hogy ne kelljen neki visszaadni semmit mivel felelotlenul es alaptalanul adositotta el nyeresegvagybol.
Hogy kik ezek az emberek akik ezt megteszik embertarsaikkal szandekosan es elore kitervelten???
Azok akik ezen a foldon a penzt es ezzel egyutt a penzintezeteket testesitik meg!
Valsagot kreallnak, hamu miatt leallitanak egy komplett kontinensen legiforgalmat mikozben ok szepen ugyanugy repkednek es valsagot kiabalva gazdagodnak aljas modon.
Ugyhogy ne fikazzad te a magyar embert es ne hulyezzed le.
Tud az szamolni meg gondolkodni de ha 4-ig kell szamolnom akkor direkt 5-ig szamoltatnak.
Es ha 5-ig is megy, akkor annyit mond:
ahhh, legyen 6!
Ugy szopat meg ahogy akar.Ha van hiteled nala , ha nincs.. mindenkeppen a halojaban vagy es abbol nem menekulsz.
Az elet semmilyen teren!
Donald Trump 2010.05.10. 09:45:46
totalkaros holtponty 2010.05.10. 09:49:33
Kivanom minden Magyarorszagon elo honfitarsamnak aki ennek a csapdanak aldozatava valt ,hogy fogjatok ossze es ne engedjetek ezeknek a penzehes, manipulalo, iranyito es eladositassal rombolo hatalmaknak!
Alljatok talpra es hatarozottan lepjetek fel ezellen a gusztustalan lehuzas ellen!
Egyaltalan nem normalis dolog az ,hogy elveszik a fejetek felol a tetot szandekosan.
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 09:52:06
A végén 23,2 körül fizetek vissza...
Donald Trump 2010.05.10. 09:52:14
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 09:55:33
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.05.10. 10:00:40
Persze mindegy, mert szórakoztatóak vagytok, csak néha már kellemetlenül érzem magam, hogy ilyen sok egyszerű embert vezettem félre.
Donald Trump 2010.05.10. 10:01:08
Végig számoltuk ezerszer, mielőtt belementek, rossz esetben is, ha nincs magas hozam gyakorlatilag 0ra jönnek ki a 3. év végén. Persze úgy választották meg az összeget, hogy biztosan tudják fizetni, plusz nem az egész összeget fektették be, hanem hagytak 1 évnyi törlesztésre elég pénz bankszámlán.
malackarosszarc 2010.05.10. 10:01:27
Bravo, Bravo, Bravo
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 10:03:15
Fehérvár Kapitány 2010.05.10. 10:03:46
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.10. 10:09:11
Donald Trump 2010.05.10. 10:09:15
totalkaros holtponty 2010.05.10. 10:21:18
Tobb tizmillios hitelt adtak ki olyanoknak akik meg munkahellyel sem rendelkeztek.
Ha felgongyolnenek par hitelszerzodest egybol meglatnad a valosagot.
Hogy emberek sokasaganal nincs munkaltatoi csatolva a hitelszerzodeshez.
Olyan emberek hitelszerzodesei mellyeknek az akkori "divatszakma" munkatarsai hitelugyintezo cimen felajanlottak, hogy elintezek barmit mert kapcsolatom van 8 banknal.
Akiknel aztan csinaltak egy banki ertekbecslest pl 10 millio ft. helyett 15 milliorol. Mert ugye ez is siman ment mindig is.
Minimum 30 % -ot racsavartak az ingatlanok ertekere, hogy minnel tobbet vegyenek fel.
Nemhogy nem kaptak hitelt hanem meg tobbet is mint amennyi jarhatna alapjaraton ha lenne munkaltatoija .
De meg az sem volt.
malackarosszarc 2010.05.10. 10:23:07
a forint árfolyamot viszont nem befolyásolja
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.10. 10:33:18
totalkaros holtponty 2010.05.10. 10:35:56
Akkor tenyleg messze elhetsz.
Mert most kb. olyan dolgot akarsz megvitatni mint pl. azt ,hogy lelehet -e fizetni magyarorszagon rendort kozuti ellenorzesnel vagy sem!?
Lehet ,hogy te nem lattal meg ilyen szitut de szerintem rajtad kivul mindenki latott -tapasztalt vagy hallott errol nap mint nap.
scsaba1 2010.05.10. 11:18:51
Szerintem meg nem kellene durván begombázva vagy bedzsodzsózva kommentet írnia....:D
bajor gizella 2010.05.10. 12:12:59
egyébként zseniális írás.
mocc 2010.05.10. 12:25:30
cd-r 2010.05.10. 12:38:01
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.05.10. 12:56:24
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.05.10. 13:10:46
bajor gizella 2010.05.10. 13:24:44
bajor gizella 2010.05.10. 14:01:52
Eszembe jutott még valami a szép magyar albérlőkultúráról is, bár mellékszál, moorosság és nem is vicces.
Szóval aki a szűkmarkú tenyérdörzsis tulajdonosok. Aham. Lehet készíteni egy gyors közvéleménykutatást a szűk körökben hogy ki lakik 2 évnél hosszabb ideje ugyanabban az albérletben. Merthogy eleve úgy rendezkeik be a bérlők zöme hogy addig jó-és persze akkor a legjobb ha olcsó- amíg nincs saját. És ezt úgy tudják megoldani legkönnyebben hogy mindent kihasználva, hatalmas fűtésszámlát hátrahagyva, összes szomszéddal renőrségig futó balhékkal a háta mögött villámgyorsan lelép. mert már van saját. amire persze úgy vigyáz mint a tenyerére, csak a másét kell leszarni nagyon magasról, nem számít hogy ráokádik a faladra, elvégre legyél boldog ha nem jelent fel az APEHnál. ja hogy kiatad volna úgy is áfával többért, mert te ilyen becsületes flótás vagy, csak éppen 5 hónapig senki se jelentkezett úgy a lakásra? az is legyen inkább a te hibád. elvégre te vagy akinek saját lakása van, te nyerészkeő szarházi.
cd-r 2010.05.10. 14:05:09
cd-r 2010.05.10. 14:11:00
bajor gizella 2010.05.10. 14:20:38
Furcsának tartom azért ezt a mártír hozzáállást, mert ugye van mondjuk az hogy mielött kivesze az elbérletet megnézed. és akkor ott van a Gabi meg az egész mocsadék amit kínálnak tök sokért. de a kérdés az hogy miért veszed akkor ki? nincs más? ha sokba kerül akkor meg már pláne. Párizsban még érthető lenne. minden felkerülő hirdetést órákban mérnek, ha fent van egy napig, valamiért nem stimmel, vagy fentfelejtették. minden megfelel, konkrétan egy spájzban laktam 340 euróért, és a kéthetes szünetekkor ugyanennyit kértem érte egy nálam gazdagabbtól. de pesten? ott egész egyszerűen kisétáltam ha nem felelt meg valami. megnéztem egy csomót, és aztán mérlegeltem. és mivel nem bírok az opera nélkül élni, beköltöztem mellé egy patkánylyukba, gabi egy lomtalanításkor került hozzám, és mivel a tulajdonos egy lehúzós bunkó volt, a héra meg rossz, jól lelaktam a lakást. különben is csak aig kellett amíg nem vettem sajátot.
Celtic 2010.05.10. 15:27:59
Patrick Bateman 2010.05.10. 15:59:09
medvedr 2010.05.10. 16:03:56
bajor gizella 2010.05.10. 16:12:35
itt nem szidásról, hanem arról hogy az egész langymeleg cinkos egyetértős megegyezős majd jólátbaszós kényelmi adócsalós szarkfészekben, van aki igazságot akar tenni az egyik fél javára. szarul csináltam nem jött át a vicc lényege.
@Patrick Bateman:
hogy is mondhatnám hogy elmondjam a lényeget...aki keresi az izgalmat, az otthon is megtalálja. kacsintós szmájli.
Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.05.10. 16:12:50
- Mi az?
- A kommentek száma apákám, megy mint a Vörös Hadsereg előre Berlinig.
- Nem mindegy?
- Nem érted a bizniszt, látom. Nekem a Google Adsense dollárba' fizet, és sok olvasó, sok klikk, ilyetén több a bevét. Ha meg rossz a forint, akkor még jobban is váltom a dollárt.
- Ezt is csak velünk lehet megcsinálni, akkor én miattad veszítem el a házam Tibi!
bajor gizella 2010.05.10. 16:29:42
köszönöm.
vincere 2010.05.10. 16:50:40
Patrick Bateman 2010.05.10. 16:57:30
neurotikk! (törölt) 2010.05.10. 17:34:51
Ennyiert folosleges volt ideboffentened. Temaban mar nulla gondolat? De gondolom ezt sem birod majd felfogni. : )
neurotikk! (törölt) 2010.05.10. 17:35:54
Fapuma (törölt) 2010.05.10. 17:45:26
Vagy van mas tanulsaga is az egesznek?
bajor gizella 2010.05.10. 18:47:39
Patrick Bateman 2010.05.10. 21:25:28
bajor gizella 2010.05.10. 22:17:09
régebben elég volt babydelfine22 néven regelni a slashdaton és gyakorlatilag perceken belül könyörögtek hogy vegyem igénybe a segítségüket. régi szép idők hol vagytok?
VON MEINEM iPHONE GESENDET.
Patrick Bateman 2010.05.11. 00:57:22
gyapjas molylepke 2010.05.11. 01:41:12
jusson ez a szörnyű sors eszébe mindazoknak akik félnek bármit bevallani. százor jobban jártak.
gyapjas molylepke 2010.05.11. 01:59:00
bajor gizella 2010.05.11. 02:25:28
cd-r 2010.05.11. 09:07:25
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.11. 09:23:02
A görögök tíz évig kamuzhattak.Minek az a sok emer Strasbourgban és máshol? Én ingyen is lenyeltem volna a görögök hazudozásait és ingyen rábólintottam volna a AAA-s nevetséges minősítésű hitelekre. A felelősséget persze a jelek szerint a gigantikus elkúrűsért senkinek sem kell vállalnia...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.11. 09:28:51
Ernoke 2010.05.11. 12:29:31
cd-r 2010.05.11. 14:29:24
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.05.11. 16:20:02
Ez a gyerek most konkrétan tőlem lopott :-))
Ernoke 2010.05.11. 16:31:22
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.05.11. 23:43:03
cd-r 2010.05.12. 08:16:00
maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.07.02. 23:54:25
Mert jól akartak járni! Spekuláltak. Lehet, hogy nem tudták, de spekuláltak. Már akkor is, amikor arra a kérdésre, hogy a forintos hitel 15ezer forintját vagy a CHF hitel 6ezer forintját akarják fizetni havonta millió forintonként, és a kisebbik frankos hiteltörlesztésre biccentették a fejüket.
Egy darabig még jól spekuláltak, aztán meg már rosszul. Tehát azért vettek fel deviza alapú hitelt, mert kevesebbet akartak fizetni havonta törlesztő részletként, mint egy hasonló kaliberű forinthitelnél fizettek volna. Sokkal kevesebbet. Eszükbe sem jutott, hogy a hitelt devizában tartják számon, meg az sem, hogy a törlesztőket is devizában tartják számon.
Először azt kellenne megvizsgálni, hogy mekkora különbség volt a devizahitel és a forinthitel havi törlesztései között. Lehet, hogy még mindig nem fizet annyit a devizahitel törlesztő részleteként egy átlagos deviza-adós, mint amennyit eddig is fizetett volna forint alapon, a különbözetet mind magáénak tudhatta!
Nagyobb összegű hitel felvételekor egy egyszerű fedezeti ügylet keretében a hitel felvétele pillanatában a felvett hitel mértékével egyező nagyságú devizavételi opciós pozíciót nyitva a kockázatot ki tudta volna zárni teljesen. Lehetett volna erre külön egy terméket fejleszteni, de a kókler bankároknak nem volt ez érdekük. Akkor.
Az csak tovább rontott a helyzeten, hogy sokan - látva a forint hitelnél kedvezőbb havi törlesztő részleteket - tovább nyújtózkodtak, mint ameddig a takaró ért. 10 millió forint kellett neki, de látva a kedvező feltételeket, nem 10, hanem több hitelt (12-15 milliót) vett fel, vagy a szükségesnél nagyobb ingatlant vett...
Miért lenne kötelező az államnak a spekulánsok megmentése? Miért van az, hogy amikor a tőzsde-spekuláns, mint tőkepiaci szereplő jelenik meg, olyan mintha maga az ördög jönne fel, amikor meg a spekuláns a megtévedt devizahiteles álruháját ölti magára, akkor fejét vállunkra hajtjuk, és cirógatjuk, mondván: "majd megsegít az állam..."
pannonfunk 2010.07.03. 15:49:54
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.07.03. 16:05:34
Perillustris 2010.07.04. 14:09:13
S ugye a következő 2 évben is jön 120-120 ezer forint.
scsaba1 2010.09.21. 11:54:15
Mit fog kapni ez a szerencsétlen corsás a 10 éves hitelével együtt...
totalcar.hu/tanacsok/hiteldoktor/2010/09/21/negy_fizetesi_konnyitesi_mod_a_banktol/