A call centeres tréner

2010/03/05. - írta: Modor Tibi

-Na szép jó reggelt mindenkinek!

-Jó reggelt.

-Ki tudja, hogy miért van itt? Kezeket fel. Csak te, Helgus? Na, mondsza erre bátran.

-Mert megnyerte a cég outsourcingban a Schnellprint nyomtatóinak is a szápportját.

-Egzakt - profilbővülés történt, és biza rátok esett a választás, hogy leendő csoportvezetőként majd kis csapatokat alakítsatok ki itt a Bitumexnél - de ehhez sok-sok tréning kell még, jóval azelőtt, hogy kimennénk a németekhez migrálni a folyamatot. Dolgozott-e közületek bárki call centerben előtte? Aha, na, itt már meggyőzőbb a visszajelzés. Tehát akkor nem mindenki "szűz" ebben az értelemben! Ez jó.

Na akkor jöjjön pár szó a Schnellprint AG-ról: a vállalat jogelődjét 1953-ban alapította Mühlheimban a Straßenköter testvérpár, elsősorban fénymásolók továbbértékesítésének céljából - ebből nőtt ki végül a Xerox szabadalmának lejárata után a saját márkájú termékek gyártása, és a Schnellprint a nyomtatókkal. Főleg a középkategóriás digitális - percenként 70 oldalas -, irodai fekete-fehér szegmenst célozza meg a Schnellprint, a régióban rendszerint az első háromban található a cég. Most a pénzügyi helyzet miatti átszervezéseknek és az újrastrukturálásnak köszönhetően létesíthetünk munkahelyeket közel negyven főnek a budapesti szolgáltatóközpontban.

Szerintem lépjünk is tovább a módszertanra! Sok olyat fogtok hallani tőlem, hogy "sztenderd". Egy komoly cégnél a sztenderdekre építünk mindent a bejelentkezéstől kezdve a példamondatokon át az ajánlatokig, elköszönésig bezárólag. Vagyis: aki elsőként felveszi a telefont egy ügyfélszolgálaton, az bizony tetszik vagy nem - kulcsfontosságú szerepet tölt be egy cég működésében - ti és a csapatotok lesztek a Schnellprint  előszobája, arca, hangja, képviselője. Ha már valami az elején nem smakkol, ott komoly milliókat veszthetünk. És most jön az első sztenderd: a bejelentkezés, ami áll:

 

  • napszaknak megfelelő köszönésből
  • a sztenderd cégnévből
  • érthető bemutatkozásból
  • és a végén a "miben segíthetek?"-ből.

 

Ez most így hangzana: Schönen guten Morgen, Ihr digitaler Partner - die Schnellprint AG, mein Name ist (Péter) Lutscher, was kann ich für Sie tun?

Szépen, lassan, érthetően. Különösen a saját nevetekre mondom ezt, mert szegény németek ott nem nagyon fogják érteni a magyaros neveket - vissza is fognak kérdezni párszor, ahogy ismerem őket.

Következő: fokozottan figyeljük az ügyfél bemutatkozását, és azonnal jegyzeteljünk! Mi a neve, mi a problémája. Használjuk az ügyfél nevét, hogy ezáltal is személyesebbé tegyük a kontaktust. Sokan elfelejtik, de egy sima "Sie" nagyon udvariatlannak, száraznak hathat. Ne féljünk kimondani - akár minden mondat végén vagy elején -, hogy Herr vagy Frau ikszüpszilon! A németek fura alakok, nagyon ragaszkodnak az ilyen jellegű megszólításokhoz.

Másik. A "hallo" meg a "tschüss" nem jelenti azt, hogy tegeződünk, értem? Ez a két fajta köszönés mára teljesen elterjedt odakint, de ettől még kőkemény magázás és uramozás-hölgyemezés megy. Na jó, ezek a formai dolgok. Végülis titeket a nyelvtudásotok alapján választottunk ki, úgyhogy csak a biztonság kedvéért tértem erre ki.

A ti dolgotok a szápport lesz, vagyis a telefonos segítségnyújtás. Még egyszer mondom: NEM hibabejelentés! Arra egy online regisztrációs formulát is használhatnánk. Miért is jó ez nekünk? Hát ügyfélkapcsolat, ezért. Az ügyfél nem szeret gépekkel kommunikálni, neki egy élő ember kell. Másodszor pedig: minden egyes kiküldött technikus - nem szerelő, technikus! - a cégnek manapság olyan 300 ojrójába kerül. Ez kurva sok pénz úgy, hogy a kedves ügyfelek havi átalánydíjat fizetnek. Egy telefonos problémamegoldás ezzel szemben - eszkaláció nélkül - 40 ojró. Zongorázni lehet a különbséget. Másfelől így a felhasználó is akár egy percen belül megoldhatja a problémát, szemben a technikussal, aki néha csak más- vagy harmadnap ér ki a helyszínre, hogy aztán ott kicseréljen egy tónerkazettát.

Hogyan tudjuk erről meggyőzni az ügyfelet?

1. Mosolyogjatok a telefonba! Nagyon fontos. Hiába hinnénk, hogy nem, a vonal végén bizony nagyon is hallatszik, hogy mosolyogtok-e vagy sem.
2. Még egyszer: ne féljetek használni az ügyfél nevét!
3. Ne legyen üresjárat! Ha nem találtok valamit, lassú az SAP: mondjátok csak, hogy "egy pillanat, máris lehívom az adatait a rendszerünkből".
4. Ne kérdezzük SOHA, hogy mi a "probléma" a géppel, a Schnellprintnél nincs probléma. Kérdezzük, hogy mi TÖRTÉNT a géppel. Hatalmas különbség!
5. Legyetek barátságosak, de ne bratyizzatok vagy flörtöljetek a hívó féllel. Meg kell húzni azt a bizonyos határt.

És a legfontosabb: rá kell beszélni, hogy igenis vegye a fáradságot, és nézzen utána a hibának, és próbáljon tenni ellene. Persze az alapvető lustaság benne van mindenkiben, ezért már jó előre összeállítottunk nektek egy ún. "Kifogás-kiskáté"-t tipikus szövegekkel és a hozzájuk tartozó, helyes válaszokkal.

Ügyfél: Azonnal küldje a szerelőt, rossz a gép!
Agent: Természetesen Hölgyem/Uram, de ehhez be kell vinnem a sorozatszámot a rendszerbe, hogy rögzíteni tudjam a pontos hibákat - így a technikusunk is pontosan tudni fogja, hogy mit vigyen magával. Mi nem működik?
Ügyfél: Semmi se működik!
Agent: Abszolút semmi, még bekapcsolni se tudják a gépet? Kapnak-e hibaüzenetet a képernyőn? Próbálták-e már kicserélni a nyomtatómodult? Hallanak-e zajokat, látnak-e tipikus nyomtatási hibákat a lapokon?

Tehát olyan, hogy "semmi nem működik", olyan nincs. Ki kell belőlük valahogy csiklandozni a pontos problémaleírást. Ha ez megvan, már szinte nyert ügyünk van - meg kell őket szépen kérni, hogy ezt-azt hajtsanak nekünk végre, "teszt" címén.

Ügyfél: Már mindent kipróbáltunk, de még mindig nem működik.
Agent: PONTOSAN MIT próbáltak ki?

Látjátok? Ezzel kifogtuk a szelet a vitorlájából!

Agent: Ahogy leírta, nagyon úgy fest, hogy az üveglapot kellene alkoholos ronggyal megtisztítani.
Ügyfél: Nem vagyok a gép közelében, nem nyúlhatok a géphez. Én jogász vagyok, nem szerelő!
Agent: Kapcsolna nekem valakit esetleg, aki a fénymásoló közelében van?
Ügyfél: Nem, nekem egy karbantartási szerződésem van Önökkel, és azonnal küldjön ki valakit!

Most jön a konfliktuskezelő fejezet: a dühös ügyfél. Ilyenkor biztosítanunk kell arról, hogy megértjük és átérezzük a problémáját, de neki is vannak kötelességei, és jobban jár, ha együttműködik.

Agent: Hölgyem, teljesen megértem az érzéseit, de az Önök karbantartási szerződésében az is benne található, hogy a technikus csak a pontos hibaleírás birtokában szállhat ki, és nem minden hibáért küldhetünk ki valakit. Ha csak tónert vagy modult kell cserélni, azt Önöknek kell elvégezni - egyszerűbb, mint egy tankolás! Amennyiben a technikusunk hajtja végre ezeket a műveleteket a helyszínen, úgy ez sajnos kiszámlázandó részünkről.

Na, sikerült valamennyire megemészteni a hallottakat? Végül jöjjön pár mondat, amit SOHA, de SOHA nem szeretnénk hallani:

Ez nem az én felelősségem, ez nem az én asztalom, nem tudok Önnek segíteni.

Ilyen nincs. Mi egy cég vagyunk, és ha nem a mi munkakörünk, akkor is segítünk: találunk valakit. Tehát: kapcsolom a munkatársamat, aki tud Önnek segíteni.

Következő: ez nem az én hibám - még rosszabb: a másik részleg hibája.

Mindegy, hogy kinek a hibája, az ügyfélnek TE vagy a Schnellprint, és a többi nem érdekli. Továbbá másokra mutogatni cégen belül azonnal alááshatja a cég megítélését. Ne tegyük, oks?

És ne feledjük: a panaszkodó ügyfél a jobbik eset. A csöndesen duzzogó az nem jön vissza. Az keres mást. Az elmegy a Hápéhez, a Kszerokszhoz, a Kónikához, mit tudom én.

Na, szerintem itt az ideje, hogy nyújtózzunk egyet, igyunk egy jó, forró kávét, vagy?

191 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2010.03.05. 07:07:16

ez annyira tipikus volt, hogy annyira nem volt vicces :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 07:12:33

Jihhá! Hogyan faragjunk munkatársainkból beszélő szerszámokat könnyen, gyorsan, negyven szavas szókinccsel! Első fejezet!

GAbica 2010.03.05. 07:23:33

Nem tudnám megszámolni hány ilyen tréninget ültem végig. Tipikus.
Állat :)

Daniel Murphy 2010.03.05. 07:41:25

a végén a "vagy?" az megölt teljesen :D

memph 2010.03.05. 08:36:49

@Daniel Murphy: Így van. Terjed Magyarországon is a használata, borzasztó.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 08:51:52

Ez a trénerduma egyébként extrakurva modoros, de ha meg nem sztenderizálsz minden szart, és nem körözöl a fejük fölött keselyűként, hogy betartasd a sztenderdeket, akkor perceken belül úgy találod magad, hogy az embereid cságecóval köszöntik a visszatérő ügyfeleket, és azt, hogy nem illetékesek az ügyben harsány leszarommal jelzik a telefonban a legfontosabb ügyfelednek.

Mitya Ivanov 2010.03.05. 08:55:26

üdítő írás volt ez, megszavaztam egy fünfkommaneun -t.

na most az a röhej, hogy magyarországon is vannak olyan call centerek, ahol magyarországról telefonálnak az ügyfelek, magyar szolgáltatással van problémájuk, de mégis elhangozhatott volna ez a beszélgetés. Héviz környékén és a Balaton környékén annyi német él, hogy német nyelvű ügyfelekre külön kiképzés kell az intenetes szolgáltatóknál, vagy a riasztórendszeres cégeknél.

GAbica 2010.03.05. 09:00:07

@Mitya Ivanov: Angol beszéddel ugyanez. És akkor a modoros hazatelepültekről ne beszéljünk, akik 3 hónap angliai munka után a call centeressel csak angolul kommunikálnak, mert ők már törik a magyart :D

2010.03.05. 09:06:16

Az igazi az, amikor Shandragupta jelentkezik be a vonal végén:)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.03.05. 09:14:37

ez a helpdesk/telefonos segítség egy akkora szar találmány, mégis képesek eladni supportnak kurva nagy pénzekért. rohadt kapitalista világ.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 09:16:07

@Hadrian77:

A Subrahhmayan Shandragupta? Azt ismerem, kurva jó fej! Viccesen beszél és ha azt mondja, hogy no poblem, az azt jelenti, hogy sosem fog megoldódni a problémád, legjobb, ha elfelejted.:)

Johnny336 2010.03.05. 09:18:24

Multis post, jeeeeeee! :D

2010.03.05. 09:30:44

@El Topo (Sgt. Elias): azt kell neki mondani, hogy száhib és segít:)

_UnderCover_ 2010.03.05. 09:44:20

A poszt valósághű, de nem vicces. Hogy modoros-e?
Szerintem nem.

Eegyzserűen ezek a mondatok kellenek ehhez a típusú munkához.Ha ez modorosság, akkor legyen.

Várom a "modoros háztartásigép-szerelő", a "modoros fogtechnikus-asszisztens" és a "modoros éjszakás portás" fejezeteket...

Kicsit kezd gyengülni a blog. Én nem bánnám, ha feleennyi, de humoros vagy találóbb bejegyzés lenne.

gabcigirl 2010.03.05. 09:44:29

@El Topo (Sgt. Elias):

Ok hogy egy szűk réteg nem tud viselkedni. De miért kell általánosítani? Szerinted az összes ügyfélszolga hülye és önálló mondat alkotására nem is képes? Szomorú...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 09:45:20

ezt a vagyot nem értem, esküszöm, pedig agyalok rajta egy ideje... ki van emelve, tehát gondolom valami modorosság, de én ezt a poént nem vágom. Mi ez az igyunk egy jó forró kávét, vagy?

amúgy meg ilyen munka tényleg van? ez baromi szánalmas, aki ilyet csinált vagy csinál 2 napnál tovább, az most legyen öngyilkos... komolyan...

Styxx 2010.03.05. 09:46:14

Nagyon fasza, klasszikus, letisztult modoros poszt. Már azt hittem, hogy Tibi eltunyult a sok bértollnok olvasói posztolós outsourcingostól, de nem. Ez 10/10
Tényleg, ennek meg kellene írnia a modoros.blog.hu callcenterének a verzióját:
- Van olyan törzskommentelő, aki zsákszámra küldi a posztjait, pl ez a Styxx, vagy mi a faszom, de nem vághatjuk a pofájába, hogy úgy szar ahogy van, amiket irkálsz, állj már le kisgyökér, mert aztán ki tudja milyen gusztustalan kommenteket ír be az elmebeteg nettfüggője, hanem udvariasan megköszönj ük a tervezeteit és megpróbáljuk feljavítani. Ha 80 munkaóra, akkor 80 munkaóra:-)
@GAbica:"angol beszéddel ugyanez" én néha azért szoktam az inglisszpíking operejtört választani, mert rá az előrelátható várakozási idő nem több mint tizenöt perc. Majd amikor felveszi, az első kérdésem, hogy. Du ju szpík hangerien? Ilyenkor megpróbál leszerelni, hogy magyarul a másik menüvel kell blalblabla, majd előadom, hogy úgy más 10 perce próbálkoztam. Ha továbbra is le akar rázni, akkor előbújik belőlem a Hans Landa: "Megértem Önt kisasszony/fiatalember, nyilván nem Ön építi fel a folyamatábrát, de meggyőződésem, hogy a társaságuk elsődleges célja az ügyfelek színvonalas kezelése. Hogy is mondta az automata? Hangfelvétel készül a beszélgetésről? Meg tudná ismételni a nevét, és az azonosító kódját, ha van, hogy felírjam? Talán mégis tudná az illetékest kapcsolni?"

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 09:47:57

@gabcigirl: "Ok hogy egy szűk réteg nem tud viselkedni. De miért kell általánosítani? Szerinted az összes ügyfélszolga hülye és önálló mondat alkotására nem is képes?"

Igen.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 09:53:12

@gabcigirl:

Most akkor magyarázzam el, hogy egy szervezetben az ember nem építhet arra, hogy vannak néhányan, akik önállóan is tudnak az ügyféllel beszélni?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 09:54:21

Amúgy nem hiszek az ilyen telefonos segítségben. Aki nem tud nyomon követni írásban egy patroncserére vonatkozó leírást, annak hiába mondod szóban, úgy sem fogja érteni. Ha bármelyikőtök egyszer próbált már telefonon például instruálni egy számítógépes analfabétát egy olyan egyszerű dolog kapcsán, mint hogy megkeresni egy fájlt a szgépen és elindítani, akkor tudja, miről beszélek. A kattints rá szót el kell magyarázni... a kurzort el kell magyarázni. egyáltalán, a mozgasd fölé dolgot el kell magyarázni, mert nem érti... a mi van a képernyőn dolog azt hinnéd, egyszerű, de nem. Ez egy reménytelen küzdelem, sztem ki kell küldeni a szerelőt (nem technikust), és számlázzák ki a 300 eurót)

amúgy milyen nyelven ejtik ojrónak? ez mit parodizált?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 09:58:35

@vészmadár (pica pica):

Én hiszek. Egy csomó mindent meg tud csinálni önállóan is a bankos-jogász Pista, csak nem bírja rávenni magát, hogy elkezdje böngészni a kézikönyvet. Vagy a kézikönyv teljesen máshol van, mint a gép, amiről szó van.
Mondjuk vannak ügyfelek, akik megérik a pénzüket.:D
-Lefagyott az egész rendszer!!!
-Értem, de hol állt meg?
-Hát hol? Hát itt állok Törökszentmiklóson a Shell kútnál!
-Nem maga, a rendszer hol állt meg?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 10:00:57

@El Topo (Sgt. Elias): nah, erre az adekvát válasz az, hogy akkor csomagolja össze a gépét és vigye vissza, mert hülye hozzá... csáó.

és a vagyos kérdésemre neked van megfejtésed? meg az ojróra...

GAbica 2010.03.05. 10:01:05

@Styxx: Mondjuk ebben mélyen igazad van, elég közelről és mélyen benne vagyok a call centerek működésében :)
Ez olyan, minthogy MINDIG új értékesítési menüpontot válassz, ha hamar akarsz kezelőt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 10:03:01

@GAbica: "elég közelről és mélyen benne vagyok a call centerek működésében"

mondj fel azonnal. A kommentjeid alapján van eszed, a többiek kommentjei alapján pedog ki is nézel valahogy, sok vagy te ilyen helyre.

GAbica 2010.03.05. 10:03:32

@vészmadár (pica pica): A vagyosra nekem, mint tapasztalt tréningre járónak, aki már ráadásul vett részt trénerképzésen is. A vagy arra vonatkozik általában, hogy ha most maradunk és ráhúzunk egy másfél órácskát, akkor utána tíz perccel hamarabb mehetünk haza :D
ojrónak meg az ismerőseim kb 70% ejti az eurót, mert az "jópofa"

GAbica 2010.03.05. 10:04:44

@vészmadár (pica pica): Nem operátorként, hanem mást csinálok :) Operátor még nagyon nagyon az ősi időkben voltam.
De köszönöm szépen, ez nagyon kedves volt :D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 10:05:12

@vészmadár (pica pica):

Az a baj, hogy nem mondhatsz neki ilyet, mert először is nem ő döntött úgy, hogy megveszi a gépedet, hanem a huszonnyol szinttel felette álló góré, másrészt meg abból élsz, hogy kisegíted.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2010.03.05. 10:07:42

Húú de jó kis poszt volt ez!

Ha jól tudom, a lutschen/Lutscher az valami cumizni/cumi-t jelent. Csak én vagyok kicsit paranoiás, avagy tényleg a sz*páshoz kapolcsolta az író a jómunkás előadó kolléga nevét? :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 10:07:45

@GAbica: nem jópofa. szánalmas.

A vagyot még így sem teljesen értem. Ez olyasmi, mint a "le lehet venni a lábad a székről, különben..." azaz nincs befejezve a mondat? csak képzeld oda?

amúgy akkor a call center-ek ezek szerint kommunák? szavaz a csorda, és eldöntik, hopgy én innék-e kávét?:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 10:08:48

@El Topo (Sgt. Elias): itt a hiba a képben: ebből értelmes ember nem él... ezt egy 3 bites processzorral ellátott majom is el tudja végezni... a 4 bites németül is...

Rich.mond 2010.03.05. 10:09:28

@vészmadár (pica pica):

Németül ejtik ojrónak (eu=oj, ei=áj).Európát is Ojrópának ejtik.

Amúgy a legmodernebb nyomtatóknak már kb olyan műszerfaluk van, mint egy repülőgépnek, néha még én is csak pislogok.
Amúgy bonyolultabb esetekben igenis segíthet a telefonos helpdeszk -ne mond, hogy te pl fejből vágod a több ezer SAP alkalmazást pl.

A "vagy" pedig azt kívánta parodizálni, amikor a tréner nem fejezi be a mondatot, hanem tekintetét várakozóan a hallgatóságára emeli.Persze ilyenkor baromi nagy csend van, félig felállt emberekkel, mert mindenki elindult kávézni, de a "vagy" végett ott motoszkáló, ki nem mondott kérdés miatt bennük meg ott motoszkál a "vagy mi a picsa? Mond már meg, mit akarsz? Ha azt akarod, hogy még eg yórát üljünk bent, szétb***szom a fejedet".

De persze senki nem mond semmit, végül egy tíz percesnek kihírdetett, húsz perces kávészünet lesz belőle.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.05. 10:11:16

Majdnem ezt csinalom :). Csak nem call center, hanem repair coordinator a pozicio es nem az _end userrel_, hanem a szolgaltatoval beszelek :). De SAP az megvan itt is, plane az, hogy lassu. Es nem kaptam treninget, magamtol is van annyi eszem, hogy tudjam, hogy kell beszelni a vevovel.
(Viszont ha lett volna trening, tutira igy hangzott volna el.)

2010.03.05. 10:11:22

@vészmadár (pica pica): saját környezetemben is látom a lustaságot, áthív valamit kérdezni mondjuk excell ügyben, megmutatom neki. Aztán újra áthív, mert lusta volt megjegyezni amit mutattam és lusta a helpet megnézni, egyszerűbb áthívni engem. Lustaság fél egészség.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.05. 10:11:25

@memph: hehhe, nekem 1000x inkább a dojcsizmusok, mint az anglicizmusok.

@diwat26: portás már volt :)) Ja, hát das ist so 'ne Sache. Ha már én se fogom élvezni, akkor leállok, ígérem.

@vészmadár (pica pica): németet parodizált, a vagy/oder visszakérdezés is jellemző germanizmus.

A telefonos segítségnyújtás pedig még sok évig menni fog, és valóban sok pénzt lehet egy cégnek megspórolni azzal, hogy megpróbáljuk megoldani telefonon. De tényleg :))

Az ügyfélszolgálatos munka önmagában szar, DE pár évig nagyon jó, intenzív emberismereti, konfliktuskezelői és nem utolsó sorban nyelvi képzés. Kérdés, hogy ki mit hoz ki belőle, és mit tart meg magának.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 10:11:44

@vészmadár (pica pica):

Igen, nincs befejezve a mondat. És igen, ilyenkor közmorgás kezdődik, aztán az előadó dönt, hogy tart-e egy ötperces szünetet, hogy legalább a hűtővizet leereszthesd.
Mondjuk ez engem kurvára nem szokott érdekelni, a tréning harmadik percétől édesdeden szendergek.

GAbica 2010.03.05. 10:11:50

@vészmadár (pica pica): az, de nekik jópofa.

Pontosan :)
Hol nem a csordaszellem működik a kávézásban? :) Amúgy a tréningeken nagyon bevonnak a döntésekbe, hogy aktívan részt vegyél.
Maga a Call Center az nem kommuna, hanem munkatábor :D

mocc 2010.03.05. 10:12:16

Kicsit azér' elszörnyedtem...ezdeszar lehet, ilyen melót végezni! És ez tényleg tréning?! Ez?! Kiállok, osztok, pofázok, hülyének nézek mindenkit, még egy kicsit osztok?! Bázzz!!!

Rich.mond 2010.03.05. 10:12:39

@vészmadár (pica pica): Baszod, egyébként neked meg mi bajod van? Én sem szeretnék soha call centeres lenni, de egy csöppet vegyél már vissza (sokan baromi jól keresnek vele, és mivel alapvetően nyugodt természetűek, nem húzzák fel magukat a customerek calljain).

"Szánalmas", "Mi ebben a humoros", "csorda".

Gondolom nálatok eg ymegbeszélésről is szemrebbenés nélkül elhúznak fél órára, mert ott az emberek egyéniségek.Állj már le...

FeAt 2010.03.05. 10:12:41

a "vagy" onnan jön, hogy a németek "oder"-rel kérdeznek vissza, mi magyarok azt mondanánk "nem?"

"Kéne inni egy kávét, nem?"
Itt a "nem?" a német mondat végén, "oder?" lenne, ez alakult vissza "vagy?"-ra.

Nagyon idegesítő, szívlapáttal povánvégás járna érte!

arongeri 2010.03.05. 10:14:13

Atyavilág! Így működik egy Call Center? Már mindent értek! :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 10:14:19

@vészmadár (pica pica):

Ne értetlenkedj már, baszod!:D Nem abból élsz, hogy kisegíted, hanem hogy megveszi a cuccodat, de ehhez vállalnod kell, hogy ha elmentek neki otthonról, akkor segítesz neki.:)

Rich.mond 2010.03.05. 10:14:52

@mocc: Hát igen,a trénerekről asszem' már volt egy remek poszt:) Van köztük egyébként tényleg jó és szórakoztató is, de az arcosság valamilyen szinten alapkövetelmény:)
Ellenben igen jól keresnek, tehát gyorsan beleesnek a "tele van lóvéval (tehát) felvágós kis ge*i!" kategóriába:)

GAbica 2010.03.05. 10:15:14

@mocc: Trénernek lenni, hogy is mondjam szépen, nagyon megéri. Az összes dolgozóm vágya egy tréneri állás, mikor visszajönnek egy képzésről :)

Hepciás 2010.03.05. 10:17:16

@Rich.mond: @vészmadár (pica pica):
Nekem is az a tapasztalatom, mint Pica Picának. 10 esetből 9-szer érdemben tud segíteni a telefonos operátor, csak nekünk is partnernek kell őt tekinteni és emberszámba venni. Én ált azzal kezdem, hogy azért kérek segítséget, mert az adott dologban nagyon láma vagyok, próbáljon egyszerűen fogalmazni és minden lépés után várja meg, hogy ráokézzam, azt látom, amit kell. A nagyobb gond, eljutni az érdemi operátorig, ddig hatvan menüpontot végignyomkodni és hallgatni öt szimfómiányi komolyzenét

Mitya Ivanov 2010.03.05. 10:18:17

az a helyzet, hogy vannak olyan embertársaink, akiknek valóban segít a call center. És ezt teljesen komolyan mondom, hogy nekik teljesen hasznos ez a szolgáltatás.
Nekem pl nem, mert ha áramtalanítás UTÁN nincs netem, meg telefonom, és felhívom mobilon a callcentert és ott azt válaszolják nekem, hogy azért nincs netem, meg telefonom, mert áramtalanítva van, akkor éteren keresztül kioktatom a sajátos lekezelő és porba alázó stílusomban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 10:18:52

@GAbica:

Hogyúgyvan, geci! Egy régebbi munkahelyemen elvittek minket egy eladástechnikai tréningre, amit maga a híres-nevezetes Dr. Lenkei Gábor tartott! Mondjuk azt a tréninget éppen nem aludtam át, hanem két napig gyakoroltam az önuralmat, hogy ne tapossam szét azt a moslékszájú, türhő, trágyakupacot!

greggrant 2010.03.05. 10:29:22

én is elég közelről ismerem ezt a miliőt, pont így működik, ahogy le van írva.
A kóllszenter hasznos dolog egyébként az egyszeri júzereknek, akik soha ki nem nyitnák a használati útmutatót (= az emberek 98%-a). A baj akkor van, ha nekem kell ilyet felhívnom, mert akkor úgy vagyok vele, mint @Mitya Ivanov: kartárs, nem tudom megőrizni olyan hosszan a türelmemet, mint ameddig eljut az operátor a valós problémám felfogásáig :-P

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.05. 10:30:58

@vészmadár (pica pica): én három évig csináltam és nagyon szerettem, jól is csináltam, tipikus support-üfsz típus vagyok :)
a posztról pedig annyit, hogyha minden magyar üfszolga csak feleennyire modorosan segítene a telefonálókon, akkor harmadára esne az országban az agyvérzések és infarktusok száma :)))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.03.05. 10:34:28

Ebben személy szerint nem sok modorost találtam, mivel ezek teljesen alapvető pszichológiai eszközök és módszerek. A probléma inkább a robot-hatással van, mivel az ilyen supportos csodákból irtják a kreativitást. Sőt, gyakran a tudás is hátrányos, mivel semmi önálló dolog nem megengedett. Én egyszer - még a kilencvenes évek végén - hívtam a microsoft callcenterét egy visual basices hibával. Tiszta zombi volt a csávó, végül kiderült, hogy lövése sincs semmihez, egyszerűen egy adatbázist böngészget és onnan próbál valami értelmes választ kicsalni...

Ha telefon és modorosság, akkor a telemarketing... Na, ott aztán mázsaszámra lehet felcsipegetni a súlyosabbnál súlyosabb dolgokat...

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2010.03.05. 10:39:58

@Styxx: én simán elkezdem tört angollal, majd amikor nem megy, megkérdem, lehetne-e folytatni magyarul. Megkönnyebbülés mindkettőnknek.

Zorita 2010.03.05. 10:43:31

Tibi diktafonnal ülhetett anno domini ezen a tréningen, szóról szóra ezeket a szövegeket hallgattuk mi is :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 10:44:13

@Rich.mond: kár felidegelned magad, én sem tettem. A véleményem ettől még ez, ez a munka minden, csak nem emberhez méltó. Monoton, sekélyes, unalmas, egyszerű és rutinszerű.

Félre ne érts, én is csináltam ezer szar melót, de vannak dolgok, amiket nem kell benyelni. Akkor már inkább megyek portásnak (voltam az, nem a levegőbe beszélek). ÉS lehet ezen megsértődni, de én akkor sem tudok olyan helyzetet elképzelni, sem éhezést, sem más szituációt, hogy ezt kelljen választanom. Elmegyek ásni, újságot hordani, portásnak vagy ablakot mosni a felüljáró alá, mind emberibb tevékenység.

Styxx 2010.03.05. 10:45:43

@Fikázó:
a te módszered se rossz, csak a magamfajta kisgeci kevés élvezeti értéket lel benne. Tudod, nincs meg benne az az aprótestű ragadozókra jellemző vérengző gyökérség fíling. Mint a macska, mielőtt kinyírja az egeret még percekig "játszik" vele:-)

wjozsi 2010.03.05. 10:48:34

Jó post, de nem a modorossága miatt, mert - amennyiben a modorosságot fölösleges kommunikációs (elsősorben nyelvi) sallangnak tekintjük - ez néhány kiszólástól eltekintve nem volt modoros.
Egy kontaktcenternek egyszerűen így kell működnie, ellenkező esetben számolni kell az elégedetlen ügyfelekkel, a csökkenő forgalommal, a vállalati image romlásával és a szétzilálódó (kontaktcentert megkerülő) kommunikációval.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 10:57:10

A mi ügyfélszolgálati tréningünket egy svájci nemzetiségű, nálam kicsivel fiatalabb tömzsi emberke vezette. Három aranyszabályt mondott:

1. Az ügyfél buta, mint a segg. Ha nem lenne ilyen, maga rájött volna mi a gondja, s már rég rájött volna a megoldásra is. Magától, egyedül. Az, hogy nem jött rá, s betelefonált, az azt jelenti, hogy buta, mint a segg. Így tekintsük értelmi fogyatékosnak, pl. sose mondjuk neki azt pl., hogy „tizenháromezer-ötszázhuszonkettő”, mert ez túlmegy képességein, helyette mondjuk azt, hogy „jegyezze fel, legyen szíves, ezeket a számokat: egy – három – öt – kettő – kettő, nem dadogtam, hanem kétszer volt a kettes, most pedig legyen szíves visszaolvasni nekem!”.

2. Az ügyfél mindig hazudik. De legjobb esetben is jóhiszeműen téved. Egy szavát se higyjük el, mert az esetek 95 %-ában amit mond, az hülyeség. Minden állítását ellenőrizzük mi magunk. Ha nem tudjuk ott helyben ellenőrizni, mert idő kell hozzá nekünk is, akkor mondjuk azt „Legyen szíves megadni egy Önnek megfelelő időpontot, amikor visszahívhatjuk Önt! Sajnos az Ön által vázolt eset megoldása körültekintő vizsgálatot igényel, ezért sajnos várakoznia kell néhány órát.”, s mindig azt mondjuk, hogy „eset”, sose mondjuk, hogy „probléma”, mert nálunk problémák nincsenek, a problémák csak a hülye ügyfelek fejében vannak!

3. Az ügyfélnek sosincs igaza. A régi „A vásárlónak mindig igaza van” mondatot azonnal mindenki felejtse el, mert ez téveszme. Neked, az ügyfélszolgálatosnak van mindig igazad, s nem a szerencsétlen balek ügyfélnek. Azért vettünk fel téged ebbe a munkakörbe, mert kiemelkedsz intelligenciáddal, megoldó képességeddel a hülye ügyfelek sivár tömegéből. Tehát te jobban tudod, s mindig igazad van. Ha véletlenül te mondanál az ügyfélnek valami butaságot – ami reméljük, nem fog gyakran megtörténni, de kezdetben mindenkivel, a legjobbakkal is megesik -, akkor is igazad van, mert neked akkor is magabiztosnak kell lenned, ha hülyeséget mondasz. Aztán ha tényleg hülyeséget mondtál, majd te magad vagy kollégád kijavítja a hibát. De hiba hivatalosan akkor sem történt, az ügyfélnek ilyen esetben azt mondod, hogy „az eltelt idő alatt felmerült új körülmények ismeretében pontosítani szeretnénk előző megjegyzésünket”.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 11:00:31

@Modor Tibi: "németet parodizált, a vagy/oder visszakérdezés is jellemző germanizmus."

Ha jól értem a többi hozzászólással együtt, ezek szerint ez konkrétan fordítási hiba is, hiszen itt az oder akkor nem azt jelenti, hogy vagy, hanem azt hogy "nemde?" "ugye?"? "jó?" "rendben?"

zoltanatya 2010.03.05. 11:01:59

@Max, a Birca:
Nagy tudású volt a tréner. Valószínűleg hatékony a módszere is. De hol itt az emberségesség? Ezek a svájci módszerújítók. Már annak idején Kálvin János is...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 11:04:53

Plusz én még azt a kitételt nem értem, hogy a cégnek olcsóbb... a cég, ami költség van, számlázza ki az ügyfélnek, és kabát... ha hülye, akkor sokba fog ez neki fájni... én hülye vagyok a mosógépjavításhoz, nekem drága, ha elromlik, pedig lehet, hogy csak egy 200 forintos alkatrész kell meg egy csavarhúzó.

Wendriner Tódor Emánuel 2010.03.05. 11:06:19

@diwat26: ennek a postnak szvsz az az apropója, hogy manapság sokaknak divat utálni a call center szakmát, mert vagy dolgoznak benne, vagy anno dolgoztak és remekül, magyarosan fikázniuk kell a melót, mert az szar. az mér nem érdekli őket, hogy onnan van a pénz, és általában nem is rossz (tudom, jelenleg is ebben a körben mozgok).
A magyar ember ebben is mindent jobban tud, ha call centerben dolgozik, akkor őt ne nézzék robotnak, ne mondják meg neki szóról szóra, mit kell a telefonba beszélni, stb, de ha ugyanez az ember felhív egy call centert, akkor meg elvárja, hogy kinyalj*k a seggét.
Tetszik, nem tetszik, ebben a szakmában csak így lehet tevékenykedni. Bár maga a poszt nem rossz, csak nem vicces, hanem realista.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:07:57

@Max, a Birca:

A kettes pont abszolúte igaz. Az ügyfél MINDIG hazudik, hogy jobb színben tüntesse fel magát, a cégét, kedvezményt, ingyenes terméket, potya szolgáltatást csikarjon ki, de hobbiból is, simán hazudik.

Gumineaux 2010.03.05. 11:09:06

@Styxx: Hm, Styxx, a kommentjeid alapján téged ennél sokkal értelmesebbnek képzeltelek.
Call centeressel szemétkedni olyan (és annyi gyakorlati haszna is van) mint portással emberkedni. Egy szerencsétlen apró csavaron vered le a gépezet hibáját.
Sokkal izgalmasabb, ha a főnököt dorongolod le, személyesen, ahogy én azt tettem egyszer a Westel-lel. (akkor még ez volt a neve.)

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:10:24

@zoltanatya: Egyébként tényleg igaza volt. 2 évet ott dolgoztam, s a 3. hónaptól rájöttem nagyon sok hasznos tanácsot adott.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:11:58

@vészmadár (pica pica):

Én nem tudom, neked milyen fogalmaid vannak, de kurvára nem lehet minden költséget kiszámlázni a kuncsaftoknak. Például: ha én azt mondo, hogy bizonyos érték fölött ingyen szállítok házhoz, akkor sem ingyen van a házhozszállítás, hanem én fizetem.
Namármost ilyenkor az az érdekem, hogy esetleg ne szállítsak ki ugyanaznap kétszer ugyanoda ingyenesen, mert akkor az két szállítás, hanem ha már ingyenesen szállítok, akkor vigyem már ki egybe a cuccot, ami kétszerre jutott a kuncsaft eszébe. És ehhez nem árt, ha van egy jó ügyintézőm.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:13:15

@El Topo (Sgt. Elias): Az ügyfél jóval többet hazudik, mint a cég, tapasztalatból mondom. Magyarországon ez a helyzet, ehhez kell alkalmazkodni. Van rá egyébként más értelmes magyarázat, hogy UGYANAZ atermék Magyarországon 10-szer nagyobb arányban romlik el, mint pl. Németországban? Nincs. A magyarázat: a magyar direkt elrontja, hogy cserét kapjon aztán.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:13:59

@Gumineaux:

Igazad is van, meg nincs is. A portásnak bele van számolva a fizetésébe, hogy mindig igaza van, de azért amikor nagyon elszáll az agya, akkor nem árt egy kicsit helyreütni.

Styxx 2010.03.05. 11:14:31

@Gumineaux:
Kössz, kedves vagy (nem ironizálok, tényleg örülök, hogy értelmesnek tartasz). Sajnos van egy (na jó, több) rossz tulajdonságom. Elég gyáva kis sunyi vagyok. Nagy emberekkel nem merek konfrontálódni. Valahogy azzal ideologizálom a kicsik szopatását, hogy tulajdonképpen nekik is jót teszek, mert rámutatok arra, hogy nem tökéletes a Nagy Cég rendszere, ahol gályáznak. Modorosan sokszor ismételgetem ilyenkor, hogy: "Ez nem személy szerint Önnek szól, a rendszerüket kritizálom. próbáljuk rugalmasan kiküszöbölni a problémát."

Styxx 2010.03.05. 11:17:15

@Gumineaux:
Magának Sugárnak szóltál be? Ez hogy volt?

mocc 2010.03.05. 11:18:21

Tudom ám, hogy a trénerek baromi jól keresnek, csak azt hittem, ezért cserébe adnak is valamit. Egész más jellegű tréningeket szoktam néha én is tartani (pl: hogyan oldj meg egy krízishelyzetet úgy, hogy ne őrülj bele és mindenki életben maradjon, vagy hogyanlehet szót érteni egy deviáns kölyökkel), de az nem arról szól, hogy én osztom az észt a többiek meg alszanak... és nem is keresem burzsujra magam..meg trénerpapírom sincs...nna, ezt is elbasztam, asszem sürgősen pályát kell módosítanom!!!

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:18:31

@Bachterman: Átlagos intellgenciájú ügyfélnek NEM KELL semmilyen callcenter. De hát vannak buta ügyfelek is, nekik kell. Ezért van kitalálva. Van egy igény, s a nagy cégek nem tudják megtenni, hogy ezt az egyébként felesleges igényt kielégítsék.

Aki meg callcenterben dolgozik, az 6 hónap után már fejből tudja aválaszokat. Én már abból éreztem, hogy milyen jellegű hívás lesz az aktuális, hogy milyen hangszínben köszönt a betelefonáló.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:19:24

@Max, a Birca:

Másrészt meg van ez a kommunista beidegződés, hogy a kereskedő az csak átbasz minket és rajtunk élősködik, elmegyünk fiam a gyárba és megkapjuk feleannyiért. Holott a gyár nem azért van, hogy minden józsibácsit kiszolgáljon, és a nyavalyáit orvosolgassa.
Így aztán megy a hazudozás, meg a gecizés összevissza.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:20:51

@mocc: Azért a tréning nem csak ez. Én Nokia-ügyfélszolgálatos voltam 2 évig, s 30 nap volt a tréning. Az ilyen ügyfélkezelési okosság ebből 3 nap volt.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:23:33

@El Topo (Sgt. Elias): Nem a munkahelyem miatt mondom, mert már nem ott dolgozpm 1 éve (így most szidnom kéne a volt munkahelyet, mert ez a menő hozzáállás, de én jobban szeretem az igazságot), de nem igaz: alapvetően jók a termékek, nem arról szó a dolog, hogy az ügyfelet verjük át. Igen, néha van lerázás, pl. egy szoftverhiba, amit nem tudunk megoldani, de meg lesz oldva kicsit később. De elmondhatom: leginkább az ügyfelek próbálják a céget átverni alegvadabb módszerekkel, ez az igazság.

mocc 2010.03.05. 11:24:29

@Max, a Birca: Nem tántorítasz el! Tréner leszek! Vagy nem.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:27:37

@El Topo (Sgt. Elias): Sajnos ez a mentalitás a hülye amerikai filmek miatt is terjed. Ott van az a népmesei felállás, hogy a szerencsétlen kisembert átveri a milliárdos gazember cége, de a lelkes ügyvéd önkéntesek ingyen vállalják az ügyet, s a végén 25 milliárd dollárra büntetik a gonosz kapitalistát, aki főbe lövi magát az utolsó jelenetben.

Gumineaux 2010.03.05. 11:31:57

@Styxx: Áh, dehogy. Gondolod, a közelébe engednek? :)
A Petőfi Sándor utcai lerakatukban az ügyfélszolgálatos hölgy főnökével beszéltem meg, hogy az előfizetésemet azonnali hatállyal megszüntetem. (hosszú történet, sok homályos dolog volt benne, nem tudtak egyértelmű választ adni, stb,stb.)
Ügyfélszolgálatos húzódozott, ekkor mondtam, hogy hívja ide a főnökét. Jött a csávó dérrel-dúrral, aszitte, majd leordítja a hajamat. Tévedett. :) Pikk-pakk megszabadultam tőlük meg az előfizetésemtől.
Ezt nem azért írtam le, hogy fényezzem magam, csak sajnálom az ügyfélszolgálatosokat, hogy sokan a frusztrációjukat rajtuk vezetik le, miközben a főnök meg dologtalanul henyél az irodában. :)

Styxx 2010.03.05. 11:33:08

@Max, a Birca:
"Átlagos intellgenciájú ügyfélnek NEM KELL semmilyen callcenter." Ezzel nem értek egyet. Szerintem ha Schumachernek kinyiffan a kerti fűnyírója, de nincs kedve/ideje átnyálazni a manualját, akkor felhívja a z Adózási Okokból Svájcban letelepedett Német Milliárdosokat Kiszolgáló Fűkaszáló VIP Kollcentert és nem fog nekiállni Rudolf Dieselkedni egy Otto motorral, pedig ha beleásná magát, gondolom 36 munkaórával fel is tuningolhatná, de annyira, hogy ne csak egy vakondot, hanem egy postást is lefejezhessen a kütyü

GAbica 2010.03.05. 11:33:32

@Gumineaux: Nem szidjuk az ügyfélszolgálatosok főnökét, szeretne egyik-másik gondtalanul henyélni az irodában :D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:33:56

@Max, a Birca:

Én tudom, engem nem kell meggyőzni.:)
Például ha akar venni egy ügyfél egy gépet és megkérdezed tőle, hogy milyen célra lesz, akkor titkolózni kezd.
Ha megkérdezed, hogy hobbicélra-e, vagy ipari felhasználásra, akkor szemrebbenés nélkül azt fogja mondani, hogy csak sátoros ünnepekkor fogja elővenni és csakis nemdohányzó, idős doktornénik fogják használni. Ha megkérdezed, hogy milyen anyagot akar megmunkálni vele, akkor azt fogja mondani, hogy szóra sem érdemes, csakis friss kecskesajtot fog vele szeletelni, de azt is nagyon óvatosan.
Aztán két hét múlva hozza GARANCIÁLIS szervizre a gépet, amin látszik, hogy rablógyilkosok használták, afrikai gyémántbányában, három műszakban, és még bele is hogyoztak szándékosan.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:35:38

@vészmadár (pica pica): Nekünk voltak ténylegesen segítségre szoruló eseteink. Mivel nagyon bonyolult volt, felajánlottam, hogy leíro inkább pontokban, s elküldöm.

Ügyfél: - Sajnos az nem lesz jó...
Én: - Miért?
Ügyfél: - Születésem óta vak vagyok...

Na, ez volt az emberpróbáló feladat. Egy vaknak elmondani, hogy mit csináljon a telefonján. Közben nem lehet megkérdezni, hogy "most mit lát?", mert nem lát semmit. Szerencsére - mint minden vaknak - nagyon ügyes ujjai voltak, s még ő mondta, hogy nyugodtan mondjam gyorsan, mert ő egy látónál gyorsabban kezeli a telefon gombjait. Nem hittem: de tényleg...

Hátezmármi (törölt) 2010.03.05. 11:38:24

Van egy call centeres ismerősöm, 24-25 éves, pont németes, megkapja ilyen fiatalon azt a bruttó 350 ezret, bemegy reggel, hazajön délután, oszt jónapot. Minden nap az esetek 95%-a tipikus hiba lehet, a user pontosvessző helyett vesszővel akarja elválasztani az adatokat, meg ilyenek, ezeket gondolom megoldják, mint a villám.

Van neki óránként 6-8 ügyfele, azt ki lehet bírni. (A finn nyelvű kollégának talán hetente van ennyi)

Szerintem egyáltalán nem rossz munka, könnyű megtanulni, és egy kis odafigyeléssel nehéz elrontani.

Én is csinálnám, ha tudnék olyan szinten németül.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:39:39

@Max, a Birca:

Baszki, régen dolgoztam a Tungsramnál ilyen ügyfélszolgálatos vonalon! És minden napra jutott egy-két vak ember, akinek fényforrásproblémái voltak. És én sosem mertem megkérdezni, hogy minek nekik egyáltalán lámpa! Meg honnan tudják, hogy ég, vagy nem ég az a kurva villanykörte!

Styxx 2010.03.05. 11:39:44

@El Topo (Sgt. Elias):
"azt fogja mondani, hogy csak sátoros ünnepekkor fogja elővenni és csakis nemdohányzó, idős doktornénik fogják használni. Ha megkérdezed, hogy milyen anyagot akar megmunkálni vele, akkor azt fogja mondani, hogy szóra sem érdemes, csakis friss kecskesajtot fog vele szeletelni, de azt is nagyon óvatosan.
Aztán két hét múlva hozza GARANCIÁLIS szervizre a gépet, amin látszik, hogy rablógyilkosok használták, afrikai gyémántbányában, három műszakban, és még bele is hugyoztak szándékosan. "
:-))))) ez 10 pontos Topo b+

@Gumineaux:
Ez így teljesen OK, és le a kalappal, csak sajnos call Centeren keresztül nem feltétlenül kapcsolnak 168 órán belül az ÜSZI vezetőnek, mert köztudomású tény, hogy ezerrel kommentel:-)

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:39:45

@Styxx: Lehet, mi telefonokkal foglalkoztunk kizárólag. Ott, ugye, van kétféle ember:
- aki alapdolgokra használja, s ezeket megtanulja a kézikönyvből - ennek nem kell semmilyen callcenter,
- a profi, aki jobban ért hozzá, mint aki programozta, s mondjuk csak az a problémája, hogy pl. Symbian alatt Windowst akar emulálni és azon DOS-ablakban futtani egy Linux-alkalmazást, meg hasonlók :-) - ennek sem kell callcenter.

Akinek kell: nagyon buta ember, aki profinak képzeli magát.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:42:28

@El Topo (Sgt. Elias): Telefonnál ez nem téma, hiszen nyilvánvaló, hogy minek neki a telefon... mondjuk sms-ezésre biztos nem használja, de volt olyan vak ügyfél, akinek kifejezetten drága telefonja volt, s mp3-as fájlok tárolására használta...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:44:38

@Styxx:

Te Styxx pajtás! Te még ki is javítod a reagálásodban amit elgépeltem? Ezt azonnal magyarázd meg, mert megőrülök a gecibe!
Amúgy meg ez nem vicc, hanem minden napos tapasztalat. Gyakorlatilag MINDEN egyes üzletkötés így történik.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:44:53

@csmiklos-35: Én is voltam a General Electricnél Budapesten interjún spanyol ügyfélszolgálatosi állásra. De aztán közbejött valami, s elköltöztem külföldre, így már nem volt aktuális. Nekem kezdőfizetésnek 2006-ban 265 ezer bruttót ajánlottak.

Hátezmármi (törölt) 2010.03.05. 11:45:10

Mondjuk a tréneri munka tényleg nagy dobás.

Életbiztosítósként jöttek olyan trénerek hozzánk értékesítést oktatni, akiknek a leghalványabb fogalma sem volt a értékesítésről, soha életében nem adott még el semmit, csak könyvből tanult pár okoskodást. Ezeket a könyveket mi is olvastuk, néhányunk pedig már írhatott is volna ilyen könyveket.

Ezeket a trénereket az tartja életben, hogy a cégek a szakképzési hozzájárulást vagy befizetik az államnak, vagy vesznek rajta ilyen semmit nem érő tréningeket semmit nem érő trénerekkel.

Ha már úgyis megy a levesbe az a pénz, akkor inkább tréningekre költik, hátha mégis van valami csekély haszna.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:45:49

@Max, a Birca:

Amúgy most jut eszembe, hogy semmiből nem telne braile kijelzőt csinálni mobiltelefonra.

Hátezmármi (törölt) 2010.03.05. 11:47:18

@Max, a Birca: talán ő is ennyivel kezdte, de három hónap alatt felemelték a fizetését, meg talán team-leader is lett, ami még könnyebb munka.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:47:54

@csmiklos-35:

Pontosan! A trénerek nagy része úgy keletkezik, hogy őt kúrták ki leghamarabb az értékesítők közül, mert neki voltak a legótvarabb eredményei, úgyhogy elolvasta a SPIN könyvet és most tréner.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:48:17

@csmiklos-35: Nokiánál sajnos ez nem így volt. Ott ügyintézőként napi átlagban volt 50 hívás és 20 email. Az én személyes rekordom napi 64 hívás volt, sokáig ez volt a cégrekord is, aztán egy kolléga megdöntötte 7 hónap után... röhej, hogy az ember ilyenekben is képes versenyezni...

marion 2010.03.05. 11:49:26

@vészmadár (pica pica): van ilyen munka, és nagyon sokan élnek ebből, ráadásul inkább rosszabbul, mint jól, bár ez változó, de nem lebecsülendő semmiképpen. gondolj csak bele, ha te telefonálnál, és neked kellene segítség...

Balance Of Power 2010.03.05. 11:49:58

@Max, a Birca: Ez zsenialis!

@Wendriner Tódor Emánuel: "de ha ugyanez az ember felhív egy call centert, akkor meg elvárja, hogy kinyalj*k a seggét." - szerintem nem, sokkal empatikusabb lesz ugyfelkent is.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:50:58

@El Topo (Sgt. Elias): Nokiánál szerencsére nem így megy, a mi trénerünk előtte évekig német nyelvű ügyfélszolgálatos volt.

GAbica 2010.03.05. 11:51:12

@Styxx: Mingyá' kapsz egy fülest. :D Maximum tíz percet kell rám várni, vagy egy visszahívásra. Annyi cigiszünet meg mindenkinek jár :P

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:53:01

@GAbica:

Buháháháháháhá!!!!!!:D
Kurvára nem véletlenül léptem be a fanclubba!:D

Styxx 2010.03.05. 11:53:32

@El Topo (Sgt. Elias):
ja, így verem át az adatbázis kufárokat is. A szándékosan berakott hibát kijavítom, aztán nem tudják rámhúzni, hogy az ő anyagukat nyúltam le:-)

GAbica 2010.03.05. 11:53:44

@El Topo (Sgt. Elias): Én meg nem véletlenül alapítottam meg :D

Hátezmármi (törölt) 2010.03.05. 11:54:15

@Max, a Birca: óránként 6 hívás, az naponta 48 :-) Elég hasonlóról beszélünk. :-)

Persze nem mindenhol jó lenni, ő például egy csomagküldőnél van, ahol céges ügyfeleknek segít, nem hülyegyerekeknek nyóc általánossal (négy első, négy második osztály)

Pont az ilyenekkel nehéz lehet, de ahol ő van, én is szívesen lennék.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:54:51

Egyébként a Nokiának évek óta nincs saját ügyfélszolgálata. Mindent két cég csinál: a Sykes és a Sitel, a világ kb. 100 városából központosítva. Európában 10 helyen van Nokia-ügyfélszolgálati központ, ebből majd mind Sitel, azt hiszem, ha jól emlékszem, csak az angolnyelvű van a Sykes-nál. A Sykes Magyarországgon Budapesten a XI. kerületben és Miskolcon van, Sitel nincs Magyarországon.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:56:55

@csmiklos-35: Ja, igen, félrenéztem, most látom, hogy óránkénti adatot adtál meg.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:56:57

@Styxx:

Ja, vágom, hányan röhögnek most a kommentemen, akik NEM olvassák a blogot?:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 12:12:03

azt ugye senki nem mondja teljes komolysággal, hogy ezzel a melóval 350ezret lehet hazavinni? Pénzt két féle dologért szokás adni: szakértelemért vagy felelősségért. Nah, itt pont egyik sincs...

/tmp 2010.03.05. 12:36:58

@vészmadár (pica pica): "Ha jól értem a többi hozzászólással együtt, ezek szerint ez konkrétan fordítási hiba is, hiszen itt az oder akkor nem azt jelenti, hogy vagy, hanem azt hogy "nemde?" "ugye?"? "jó?" "rendben?""

Pontosan, leginkább "ugye", kurvára nem is értettem hogy a sok modorosnémetes kommentelő közül egy sem volt képes pont ezt az egy szót leírni, mindegy.

Viszont nekem olyan jó, hogy multicanionális környezetben dolgozhatok és mindennap hallhatok olyasmiket, hogy "You will be in the office tomorrow, or?"

2010.03.05. 12:40:13

Csak olyasmit érdemes vásárolni nagyobb értékben, ahol van mögötte telefonos ügyfél szolgálat, mert Dughagymafalváról nem fogom bevinni a gépet egy csepeli szervízbe, ha nem muszáj.

Nekem a laptopommal voltak gondok, jobban mondva nem voltam benne biztos, hogy a Vaiomnak széria tartozéka-e a farkasüvöltés ha skypolok. Rögötön azonosítottak, nem kértek számlát, garancia jegyet, megkérdezték, hogy hová küldjék a DHL-est.
Amikor a visszajött a gépem telefonon kértem segítséget, mert újra kellett telepíteni. Kitűnően elnavigált(ehhez nincs telepítő lemez, benne van a gépben) pedig nem vagyok egy számtechbuzi, és még a német menüt is ismerte a magyar callcenteres.

Zorita 2010.03.05. 12:46:26

@vészmadár (pica pica): nem értem ezt a csökönyös ellenszenvet, mintha a call centeresek döntenék_romba_az_országot

GAbica 2010.03.05. 12:47:52

@Zzz_: Velem az élen basszus. Biztos olyan tudodki is vagyok, vagy tudodkibérend :D

Dezsőjóska 2010.03.05. 13:41:46

@vészmadár (pica pica): Te valszeg nóbeldíjas lehetsz, mert ennyi arroganciát csak egy zseni engedhet meg magának büntetlenül!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.05. 13:43:09

"korrekt" :)
A nemzetköziben tényleg az indiai support viszi a pálmát, pláne ha amcsi területre szól.

Mi is tőlük kapjuk:) Hozzá(nem) értés egy dolog, ugyanis az a természtes szelekció, ha valamelyikük megtanul valamit rögtön lelép egy pénzesebb melóért és/vagy külföldre.

Viszont (kapaszkodjatok meg):
Az indiai embereknek van amerikai nevük is! Egy callcenterben egy-egy keresztnevet vesznek fel, pl. Roy Guptapankaj Krishnamorty :) Éééés (most lehidalsz) TÁJSZÓLÁST is tanítanak! El tudom képzelni a hyderabadi és a texasi keverékét... ;-)

Múltkor egy szegényt vészesen lepontoztam, ugyanis két hét alatt nem volt képes megoldani a problémámat, de végül egy teljesen más dolgot kiróbáltam és működött.
Amikor én voltam support nekünk NAPONTA hívni keleltt az ügyfelet, újabb s újabb megoldásokkal amíg végre jó nem lesz vagy meg nem oldódik "magától"

Nyilván a német supportot még azért nem szervezték ki oda, mert ott nem beszélik a nyelvet sokan :) Ahol dolgozom ott magyar támogatás nincs is, de 13 másik nyelvet választhatsz :) Ha meg magyar vagy, hát vagy megoldod, vagy megtanulsz valami nyelvet...

Amúgy meg kevés az a cég aki ügyfélszolgálatot magyarországon végezteti (sajnos) a románok sokkal olcsóbban csinálják (a járulékok miatt is) és már szaktudásban is kezdenek feljönni.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.05. 13:44:57

@Sz.Lacc: nálam "véletlenül beszélő" nevek nincsenek :)) Kérdezd erről Vonhinten Helgust.

@vészmadár (pica pica): hazavinni nem nagyon, de a bruttót gyakorlattal össze lehet szedni. Persze az már főleg IT-(fél)szupport.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.03.05. 13:51:34

Te hány helyen dolgoztál, Tibor? :)

dr. Sigmund Fraud 2010.03.05. 14:00:09

Ebben semmi modoros nincs.
Ha csak az nem alapból modoros, hogyha egyformán kell mindenkinek viselkedni egy cégnél. Jut is eszembe, kéne egy poszt a modoros autógyárakról. Az mekkora cink már, hogy MINDEN 1,2-es GLX Astra TÖK egyforma? Vagy hogy a szalámirudakat PONT egyforma hosszúra csinálják? A legviccesebb, hogy EGYFORMA a cimkéjük is! Teljesen kész...

eastern sugar 2010.03.05. 14:05:42

bazmeg tibi, mondd meg az igazat, hogy dolgoztál már az EDS-nél a Vodafone D2-részlegen, vagy esetleg te voltál a tréner. elő a farbával, aber schnell, ilyen pontosan nem tudhatja aki nem ült ott papírgalacsinokat hajigálva a négyhetes fizetett tréningen (én pontosan ennyi időt töltöttem a cégnél:D)

vincere 2010.03.05. 14:19:14

asszem előbb lennék öngyilkos, minthogy ilyen helyen dolgozzak.
sajnos nagyon sok jobb sorsra érdemes, egyetemet végzett fiatal köt ki ilyen cégeknél, elsősorban bölcsész végzettségűek, akik normális munkát nem találnak, de valahol muszáj dolgozni, ezért a nyelvtudásuk miatt itt helyezkednek el. és szerencsétlenek örülnek, h. van munkahelyük, amiről lehet beszélni, ahonnan fizut kapnak meg minden.

számos fiatal ismerősöm indult el ezen az úton, és az benne a legrosszabb, h. nincs perspektívájuk a szakmai fejlődésre és egyáltalán arra, h. olyan munkájuk legyen, aminek bármi köze van ahhoz, amit tanultak.

persze más kérdés, ha valaki kifejezetten szereti ezt csinálni, de ehhez elég lenne egy érettségi is, nem kell 1-2-3 diploma.

theo 2010.03.05. 14:25:38

@vészmadár (pica pica): Érdekes, írod, hogy soha nem csinálnád, de meglepődsz, hogy normális pénzt fizetnek érte. Lehet nem csak te gondolod így, ezért fizetik meg? /ironia off
Mellesleg a kommunikációs képességet, és a terhelést fizetik meg. Esetleg a nyelvtudást ha szükséges.
Cégünknél Írországban lőttek fel egy Európai belső IT helpdesket. Mikor keresték az embereket, akkor két kritérium volt, hogy beszéljen nyelvet (Angoltól Svédig, Franciától Lengyelig volt minden) és, hogy látott már számítógépet. A többit megtanították a kezdőtréningen.

Kalifor 2010.03.05. 14:28:24

@Rich.mond:

ha le kellene írnom fonetikusan, hogy mondják a pénznemüket német nyelvterületen, akkor én inkább

AJRÓ - nak írnám, mint ahogyan a közös földrész nevét is inkább AJ-jal kezdik (szvsz)

vincere 2010.03.05. 14:44:52

@Max, a Birca: meg van, amikor gyárilag szoftverhibás sorozatot ad ki a cég, a hiba természetesen a garancia lejárta után jelentkezik, így az ügyfél nem feltétlenül buta, de felháborodott. miután az ügyfélszolgálat cseszett rám, én a Nokia magyarországi vezér(vagymilyen)igazgatójának írtam levelet anno, és győztem :)

és igen, írta fent valaki, h. ezt a munkát mindenki utálja, ügyfélként viszont elvárja, h. kinyalják a seggét. ilyen vagyok én is, nem tagadom... ettől még soha nem tudnám ezt csinálni

VIKUNYA 2010.03.05. 14:59:07

kérnék egy bejegyzést arról a tipikusan magyar modoros emberről, aki fintorogva szinte mindent modorosnak tart, kérnék egy modoros önarcképet!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 15:00:48

@Zzz_: @Dezsőjóska: Ne haragudjatok, én nem éreztem a dolgot arogánsnak, és Nobel-díjas sem vagyok. De ha a posztban leírtak tényleg igazak, akkor ez a munka nemhogy nem igényli a gondolkodást, de - mint azt a rendszert belülről ismerők is leírták itt többször - az ész és a kreativitás kifejezetten ellenjavalt. Van még ilyen munka éppen, plö rabszolgának lenni a vmi gyártósoron, csak éppen ők nem akarják beadni senkinek, hogy ez aztán hejj de magasröptű tevékenység...

de mindegy, ha arrogáns voltam, elnézéseteket kértem, semmiképp nem volt szándékos.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 15:07:59

@theo: én csak azon lepődöm meg, hogy ekkora az összeg. Mint írtam, pénzt vagy azért adnak sokat, mert felelősségteljes a dolog (plö vezérigazgató, és most hagyjuk azt, hogy tényleg az-e, mert elméletileg az), vagy olyan szaktudás, ami kevesek sajátja (plö ezért kap havi 20 millát a metróalagútfúró vezércsóka).

Árkot ásni 3 nap után bárki tud (és ez nem függ össze azzal, hogy kurva nehéz), egy érettségizett ember a napi rutin excel-nyavajákra 2 hét alatt kiképezhető, űrhajósnak viszont eleve a lakosság 1,2%-a sem alkalmas...

ezt illik megfizetni. Ha ebből a szempontból minősítem, akkor a call centeres munka azt gondolom leginkább a középsőhöz esik közel.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 15:09:01

@vincere: "asszem előbb lennék öngyilkos, minthogy ilyen helyen dolgozzak."

ez a véleményem rövid summája:)

Zorita 2010.03.05. 15:15:33

@vészmadár (pica pica): ok, nincs örihari :)) csak tényleg nem értettem, miért ilyen támadó a stílusod, mikor ez a poszt itt egy tréninget mutat be, nyilván utána nem az történik, hogy az ember bemagolja a paneleket, és kérdezzenek bármit, utána csak azt a néhány mondatot tudja csak _szajkózni_. én mondjuk nem vagyok call centeres (de ismerek _olyanokat_), de engem is megkeresnek ügyfelek problémákkal, és élesben nem gép beszél géppel a felállás, az esetek többségében kreatív problémamegoldásra van szükség (persze van, hogy nem, de az még pihentető is tud lenni, pláne, ha egész nap idegen nyelve(-ke)n kell dolgoznod, gondolkodnod :) ).
pont ezért jó, hogy egy cégnek van call centere, mert én pl. attól akadok ki, ha pl. felhívom x bankot, és tényleg csak gép válaszol, mikor esetleg lenne egy-egy speciális kérdésem is, amit nem azzal tudok megoldani, hogy megnyomom a 3-as gombot (ha éppen nincs személyes kontaktom).
és hát, ha már a gyártósort hoztad fel hasonlatnak, legalább itt tényleg jobban lehet keresni, mint a valódi futószalag mellett.

theo 2010.03.05. 15:28:42

@vészmadár (pica pica): Értem. Azt kifelejted, hogy ha kevesen akarják elvégezni az adott feladatot, akkor azt szintén meg kell fizetni. Tipikus példája az alaszkai rákhalászat :)
Egyébként szakmai szempontból egy IT call center eléggé kezdő munka. Inkább emberileg kihívás.

Gumineaux 2010.03.05. 15:36:10

@vészmadár (pica pica): Hát… nem tom, de a mi call centerünkben nem droidok dolgoznak, és minden tiszteletem az övék, mert 3 műszakban nyomatják, (24h helpdesk) és nyelvet is beszélnek, ha kell. Igaz, nem Nobeldíj-várományosok, de valszeg diplomás emberkék is vannak ott.
ÜGYFELEKKEL kell foglalkozniuk, akik lehetnek akár professzorok de 8 általánost sem végzett emberek, és nem lehet válogatni, hogy jaj, X úrral nem akarok beszélni, mert egy bunkó… és még mosolyogni is kell a telefonba, tudod. :)

2010.03.05. 16:14:45

A Keravillnak annó nem volt rendes call centere.:)

bryan 2010.03.05. 16:15:28

Két megjegyzés tréner-call center ügyben:
Volt egy-két olyan trénerem, aki az egyetemi tanáraimnál jóval érdekesebben adott elő, engem az egyetemi előadás témáinál sokkal kevésbé érdeklő dolgokat. Felkészültebbek voltak, jobbak voltak a poénjaik, jobb helyen sütötték el őket, jobban bevonták a hallgatóságot, ilyesmi.
A másik:
Állami szférában telefonnal (is) dolgozókat nagyon szívesen elküldeném egy ilyen tréningre, hozzátéve később az átlag call centerhez képest fele olyan szigorú ellenőrzést is. Azért csak fele olyan szigorút, mert az ottani helyzet már abszurd, de még mindig kevésbé az, mintha például egy önkormányzatossal próbálnék telefonon keresztül zöldágra vergődni.

noirp 2010.03.05. 16:17:13

Leszakad a pofám. :)
Míg rendes munkám nem volt, egy sufninyelviskolánál call centereztem. Na, itt csak a cégnevek nem azonosak, amúgy minden más stimmel.
Inkább mosok galvanizáló kádat és vasárnap kétszer annyit.

noirp 2010.03.05. 16:20:18

@Hadrian77: Shandragupta! Dejszen őt ismerem :DD
Oh dalling, please open the Olacle window at the light side of the scleen...plobleeem?

noirp 2010.03.05. 16:23:05

@vészmadár (pica pica): Na, na, hé! Ha most jöttem ki a zegyetemrűl és ez többet fizet, mint a segíly, meg mellette marad idő normális munka után kajtatni...naszóval akkor is ugorjak a viaduktról lefele? :)))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 16:24:02

jól van, elvetem az attitűdömet, és elkezdem a felfejlesztést nulláról.

Miért van egy angiol nyelvű call center indiában, ha bitang szarul beszélik az angolt? vagy épp a német nyelvű romániában? Komolyan nem lenne egyszerűbb helyben?

randomuser1 2010.03.05. 16:25:38

monnyuk én nem értem mi modoros ezen, minden szakmának megvan a maga eszköztára, terminológiája, a reménytelen eseteket futószalagon kiszolgáló humán interfészeket így kondícionálják h egyenletes teljesítményt nyújtsanak.

Fapuma (törölt) 2010.03.05. 16:25:49

nem regen HP laptop vasarlas, majd annak lehalasa, support E-mailban keres, majd rogton valasz megkapasa, telefonon torteno felhivas, indiai angol nyelven beszelgetes es telepito "lemez" megkuldesenek megtagadasa, support ertekelo feedback keres levelben, visszajelzes megkuldese, hogy SZAR, ujra hivas telefonon, tortenet elmeselese utan szabadkozas, majd KETTO darab egyforma telepito PENDRIVE kikuldese az adott cimre DHL-el/a cim kanadaban/

noirp 2010.03.05. 16:26:31

@vészmadár (pica pica): huhúúúúú...Asse rossz!
Mesélsz? Koli? Munkásszállás? Isi? Gyár?

noirp 2010.03.05. 16:27:59

@vészmadár (pica pica): Az indiai angol olcsóbb, dalling :))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 16:45:00

@noirp: pécsi iparkamara + irodaház, benne kamarai ügyfélszolgálat, egy IT-cég, egy környezetvédelmi Kft és a Zepter Vacsy és Vita divíziói a nyolcadikon:)

jah, olcsóért szar:)

2010.03.05. 17:45:10

@vészmadár (pica pica): lehetne, de igy sokkal olcsobban jönnek ki

bekbórd! 2010.03.05. 21:32:44

Nálunk a nyugati határszélen ez a vaggyal történő visszakérdezés a mondat végén teljesen természetes. A pesti ismerősök rosszul vannak tőle. Gondolom, ők nem használják, vagy? :)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:02:05

@bekbórd: meg nem olvastam vegig ezt a posztot, csak elkaptam ezt a kommentet; erdekes, en is sokat hallottam, de Becsben a kollegiumban hasznaltak magyar diakok, talan a nemet mondatvegi "oder"-jeböl keletkezett?

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:17:13

@Bachterman: nemreg lattam egy parodiat egy callcenterröl, ahol mindenkinek azt tanitottak meg, hogyan hivatkozzon masok hibajara es hogyan razza le az ügyfelet, majd a vegen meg az üzenetrögzitö szöveget is be kellett tanulniuk, nagypon allat volt de föleg realis;)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:27:32

@vészmadár (pica pica): az ojro szerintem a Magyarorszagon gyakran hibasan tanitott nemet kiejtest szimbolizalja, sok szotarban is sajnos rossz a fonetikus beiras, pl "ein", "cvei" (leegyszerüsitve) helyett legtöbbször "ajn", "cvai" olvashato (ettöl megörülök, ha valki igy beszel, mert csak magyarok ejtik igy ki ezeket a szavakat) igy sokszor nem erteni a sok autodidaktat, mit is akar mondani. a "vagy" visszakerdezes pedig szerintem az osztrakoknal elterjedt mondatvegi "oder" tükörforditasa a megoldas. Ha pedig cinikusan kerdeztel ra ezekre, ki sem nyitottam a szamat, vagy?;)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:32:57

@Rich.mond: "Németül ejtik ojrónak (eu=oj, ei=áj).Európát is Ojrópának ejtik."

telitalalat! Epp erröl irtam az elöbb! Egy nemet anyanyelvü nem igy ejti, sem egy osztrak! A magyar ejti ezt csak igy nemetül, eleg szomoru. Europa-t sem ejtik Ojropanak, meg egy üveg magyar gatyaszaggato palesz utan sem:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 22:35:39

@AZATYAURISTEN: ugyanezt írtam Rich.mond-nak, hogy a németül beszélő ismerősök szerint németül ajró, osztrákul talán ájró, de ojró seholsem.

Az oder-t is kitárgyaltuk fentebb, ez egy suimpla ostobaság, mert ahogy itt többen elmondták, ennek a mondatvégi oder-nek a jelentése: ugye?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.05. 22:45:12

@vészmadár (pica pica): @AZATYAURISTEN: de bizony ojró meg dojcsland, még ha ezt a magyar fonetika nem is tudja tökéletesen átadni.

(Ausztria más.)

Nem szoktam belemenni a folyamatosan eloffolódó szakmai kommentelésbe, de sajnos most kivételt kell tennem mint német másodanyanyelvű :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 22:56:21

@Modor Tibi: én többször is leírtam, nem beszélek németül, épp ezért kérdeztem meg 2 németes kollegát is (némettanárok, az egyik 15 generációra vissza sváb, a másik a fél életét kint töltötte). Nyilván nem tudom érdemben vitatni sem megerősíteni az állításod vagy az övéket, ők egymástól függetlenül mondták nekem, amit mondtak, ugyanazt.

de az oder-es érthetetlenséget ez sem magyarázza, igaz, azt mi már megbeszéltük:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:01:40

@bekbórd: nem baszki, sokadszor is, ez nem természetes és nem a pestieket zavarja, hanem a magyarul beszélőket:) Én pécsi vagyok, baranya eléggé sváb vidék, de ezt a hülyeséget sosem hallottam (igaz-igaz, én depeche mode-ot hallgató embert sem ismerek, szval lehet, az én figyelmem szelektív:)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:09:27

@Modor Tibi: nem ertek egyet az o-val, sajnalom! En is ketnyelvü vagyok es svabok a rokonok, Ausztriatol függetlenül...SOHA nem hallottam nemeteket igy beszelni, bocs!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:11:47

@Modor Tibi: tényleg ezt én részemről jegelném, nem tudom megítélni, ez most valami tanyasi tájszólás vagy echte hochdeutch, majd ha angolos kérdés lesz, akkor kicsit messzebb megyek az ítélkezésben, ezt meg beszéljék meg a németesek:)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:12:09

@AZATYAURISTEN: esetleg bizonyos területeken? De mar sok helyen voltam nemeteknel es tenyleg nem hallottam meg igy, tan mert reszben zenesz csaladbol szarmazom es pontosabban hallom;) na de nem ez itt a lenyeg;)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:17:13

@vészmadár (pica pica): nem, ojro seholsem, szerintem is, nalunk is ajro, a nemeteknel is, na de ez mellekes, nem? az "oder" meg szerintem egyazegyben "vagy", igy beszeljük itt es igy hasznaljak Magyarorszagon is, igy ez adva van, bar magyarul egy hasznavehetetlen kurvalkodas szavakba ejtve:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.05. 23:18:59

@AZATYAURISTEN: www.youtube.com/watch?v=sny7MCkbqUI&feature=related

Meghallgattad? De ott van a leo.org hangosszótára is, bármelyik szóra.

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:19:54

@vészmadár (pica pica): bocs, most jut eszembe, az "ugye?" a mondat vegen nalunk a "gell?".

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:21:30

@Modor Tibi: nem tudom, mert a ferjem a szofan alszik es nem talalom a fejhallgatot:D megadom magam, technikai okokbol:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:23:52

@AZATYAURISTEN: hiába, nem tudod megmagyarázni, hogy annak van bármi értelme, hogy "Tartsunk szünetet, vagy?" szemben azzal, hogy "tartsunk szünetet, rendben?" Ez ugyanolyan, mintha azt mondanád, a kicked the bucket-ra, hogy azt jelenti, felrúgta a vödröt... pedig nem azt jelenti.

amúgy Tibi, amit belinkeltél: a deutchen szót határozottan dojcsen-nek ejti, de az euro-t ajrónak, bár az az aj leginkább aö-szerű nekem...

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:28:11

@vészmadár (pica pica): ez mar csak arra hasonlit leginkabb, miert van az osztrakoknal az Yves Rocher call center Becsben de Salzburgnak jelentkeznek be? :)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:35:10

@vészmadár (pica pica): a "vagy"-nal meg lehet valasztani, de a "rendben" mar nyomatekosan felszolit arra a kibaszott kaveszünetre, ha akarod, ha nem, a trener meglep kavezni;) a "vagy" sokkal hatarozatlanabb, mint a "rendben", ez utobbinal mar elvarjak töled, hogy kövesd a trenert vedelni;) mikröl irogatunk itt, nem gondoltam volna, hogy valaha is egy nyelvtani vitaba keveredem, de erdekes, nem ketseg, bar lehet, jobban jarnek, ha massal foglalkoznek, ilyen kesö este:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:52:41

hagyjuk, mert csak felhúzom magam, és goromba leszek:)

a lényeg: nem az a gond, hogy valaki 3 nyelven beszél, hanem hogy az anyanyelvén sem, vagy nem?

(látod, a vagy után fel kell ajánlani egy opciót, vagy nincs értelme, vagy máshogy látod?:)

bekbórd! 2010.03.06. 08:45:22

A mondatvégi vagyot felfoghatnánk úgy is, mint a visszakérdezés leegyszerűsítése 1 szóra, minek annyit pofázni :) .

"Na, szerintem itt az ideje, hogy nyújtózzunk egyet, igyunk egy jó, forró kávét, vagy" ...folytassuk inkább a tréninget, mit gondoltok?

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.06. 10:21:26

@vészmadár (pica pica):

Nem. Indiában az átlag havi nettó bér 50 (ötven) euró, Romániában 300 euró, Németországban meg 1500 euró.

Az indiai kólcenteresnek kifizetik a romániai átlagbért, ott ennyiért egyetemi végzettségű embert lehet alkalmazni, Németországban meg egy érettségizett sem megy el ilyen helyre tartósan dolgozni 2000-ért se.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.06. 11:05:24

na jó, valszeg tényleg az a gond, hogy elképzelni sem tudok olyan szituációt, hogy bármilyen technikai problémát telefonon akarnék megoldani. Na mindegy, hát biztos tényleg baromi hasznos... höhö

@bekbórd: ígérem ez az utolsó hozzászólásom oder ügyben. Azt kellene végre eldöntenetek, nektek, akik annyira kurvára beszéltek németül, hogy most akkor az oder a mondat végén NÉMETBEN mit is fejez ki? Olyasmit, mint az andolban az, hogy "You don't like swimming, do you?" azaz amolyan nemde, ugye, igaz? (ezt állítottátok többen) vagy ennek ehhez semmi köze, és ez egy befejezetlen mondat, ami után képzeljük oda, hogy mi a másik eshetőség (ezt is többen felvetették). Az első esetben aki magyarul vagyot tesz a mondat végére, az ugyanolyan idióta, mint aki a pathetic-et patetikusnak fordítja, a concrete-ot meg konkrétnak. Egyszerűen fordítási hiba, pont. A második esetben meg akkor legalább írásban illene 3 pont mögé.

na mindegy, tényleg befejeztem, mert érzem, ennek csak komoly gorombaság lehet a vége:)

bryan 2010.03.06. 12:52:43

@vészmadár (pica pica):
Mi van olyankor, ha a probléma pont hatással van a netkapcsolatodra/épp nincs net hozzáférésed, és nem tudsz infót szerezni a problémáról? Inkább elmész személyesen baromi messzire, mint felhívnál egy telefonszámot kényelmesen? Érdekes hozzáállás.

bryan 2010.03.06. 12:55:11

@vészmadár (pica pica):
Biztos olyan ember vagy, aki inkább három órát sétál egy ismeretlen helyen, ha nem tudja merre kell mennie, ahelyett, hogy megkérdezne egy arra járót. :)

bekbórd! 2010.03.06. 13:22:04

@vészmadár (pica pica): nyelvtani kérdésekben mindig kicsit határozatlan vagyok. Vagy (nem)? :)

Az éssel is működik az ilyen rövidítés:
-Nem adtam fel a gázszámlát, és (akkor mi van)?

AZATYAURISTEN 2010.03.06. 22:10:38

@vészmadár (pica pica): konkret eset: besül a gep, nem tudsz felmenni a netre, a legegyszerübb megoldas, hogy felhivod a callcentert, mert barkik is ülnek ott, ami nekem egyebkent olyan mindegy, legrosszabb esetben is megkeresnek a listan egy pontot, ami segithet, szoval karom nem lesz belöle es ingyenes a szolgaltatas, ülök a meleg szobaban es jobb esetben 10 perc mulva müködik a laptopom. mi ebben a hezag, nem ertem. ha kijöttek volna (kb 2 nap mulva) ill. beküldtem volna a gepet 3 hetre...na hagyjuk, egyertelmü, vagy? :) ha meg Neked jolesik gorombaskodni, akkor tegyed, nekem az is mindegy;)

cantaloupe 2010.03.07. 23:49:54

Vészmadárral kell egyetértsek: nyelvészként és germanisztika-szakosként is mondom, hogy a "vagy" magyar nyelvben általában tagmondatot vezet be, a fenti mondat magyarba átültetett germanizmus.

lárvalányhaj 2010.03.08. 00:21:12

@vincere:

"asszem előbb lennék öngyilkos, minthogy ilyen helyen dolgozzak.
sajnos nagyon sok jobb sorsra érdemes, egyetemet végzett fiatal köt ki ilyen cégeknél, elsősorban bölcsész végzettségűek, akik normális munkát nem találnak, de valahol muszáj dolgozni, ezért a nyelvtudásuk miatt itt helyezkednek el. és szerencsétlenek örülnek, h. van munkahelyük, amiről lehet beszélni, ahonnan fizut kapnak meg minden."

egyetértek. diákmunkaként még elmegy az ilyesmi, de én úgy vagyok vele, hogy ha már végigseggeltem egy egyetemet, akkor már nem akarok valami call centerben megrohadni válogatott barmok panaszait hallgatva. nem értem, hogy egy diplomás embernek miért nem nagyobb az önbecsülése, hogy ilyen fos melókra jelentkezik, amiket érettségivel is lehet csinálni.

vincere 2010.03.08. 00:29:49

@lárvalányhaj: nem zavart ez engem különösebben, amíg nem kezdtek el az egyik barátiszerű közösségemből egyre többen dolgozni egy ilyen cégnél. rossz nézni őket
ja, és 21 éves külföldi menedzserpicsák ugráltatják őket.

cantaloupe 2010.03.08. 00:31:06

@lárvalányhaj:
Nem tudom, hol voltál az elmúlt két évben, de a válasz az, hogy gazdasági válság van. És ilyenkor biza a sok település-és agrármérnöki diplomás még ennek is örül.
Mondjuk én is szívesebben ülnék bizgentyűkkel a fülemen, mint mennék három műszakban csomagolni. nem vagyunk egyformák.

lárvalányhaj 2010.03.08. 03:17:30

@cantaloupe:

Nem kellett ehhez a válság, egy csomó embert ismerek, aki már azelőtt is call centeresnek és hasonló fos munkahelyekre ment a bölcsészdiplomájával. Nyelvszakosok is, akik normális helyen is értékesíthették volna a tudásukat.

AZATYAURISTEN 2010.03.08. 08:59:38

@lárvalányhaj: Neked bejönne a haromnevü ember poszt is szerintem;)

cantaloupe 2010.03.08. 17:47:24

@lárvalányhaj:
Nem mindenkiből lesz professzor...sok bölcsész túlképzett arra a munkára, amit elvállal, szelaví. De még mindig jobb, mint segélyből élni. És az is hülyeség, hogy "megrohadnak", átmeneti megoldás az ilyen meló sokak számára, közben továbbképzés egy élhetőbb szakmáért.

Nem kéne degradálni senki munkáját, lefogadom, hogy a tiedben is van olyan nemszeretem-rész, amit meg más nem csinálna meg.

lárvalányhaj 2010.03.08. 20:54:45

@cantaloupe:

"közben továbbképzés egy élhetőbb szakmáért."

Lehetne bölcsészdiplomával is a diplomának megfelelő munkát szerezni, de ezek tipikusan olyan karrierek, amit már az egyetem alatt el kell kezdeni fölépíteni.
Szerintem nincsenek értéktelen diplomák, csak ügyetlen emberek.

lárvalányhaj 2010.03.08. 20:59:03

@cantaloupe:

"sok bölcsész túlképzett arra a munkára, amit elvállal, szelaví"

az én személyes véleményem az, hogy sok bölcsész meg alulképzett ahhoz, hogy egyetemre menjen. a természetes szelekció működik, ezekből az alulképzett arcokból lesznek aztán a call centeresek, meg a mekis eladók.

cantaloupe 2010.03.08. 23:33:08

@lárvalányhaj:

Van valami abban, hogy felhígult a diplomás réteg, de ez nemcsak a bölcsészekre igaz...hány településmérnöki diplomás fog dolgozni az új autópálya kiötlésében? Agrármérnök?
De tegyük fel, hogy valaki szívvel-lélekkel bölcsész, de nincsenek kapcsolatai...akkor is ott van, ahol a part szakad.

De nem is ez volt a lényeg, hanem hogy ne nézz le egy melót sem, főleg akkor nem, ha olyan, amit te soha nem vállalnál. Örülj, hogy van valaki a telefon végén. (Mondom ezt úgy, hogy én soha nem dolgoztam call centerben.)

lárvalányhaj 2010.03.09. 09:19:48

@cantaloupe:

Nem a melót nézem le. Az furcsa, hogy egy diplomás ember miért vállal el ilyen munkát. Ha nyolc általánost végzett vagy érettségizett lenne, egy szavam se lenne.

Látod, az a baj, hogy az emberek most már természetesnek veszik ezeket a jelenségeket. Egy másik poszt alatt egy olyan kolegával vitatkoztam, aki szerint tök természetes, hogy a segghülye hallgatót is föl kell venni az egyetemre. Nem, kérem, nem az.

lárvalányhaj 2010.03.09. 09:20:27

@lárvalányhaj:

Csak az a baj, hogy az emberek már habituálódtak, és az ilyen jelenségek láttán mindenki csak elfordítja a fejét.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.09. 09:52:59

@lárvalányhaj: azért, mert megfelelő cég esetén jó lehetőség bekerülni egy multinacionális vállalathoz, ahol majd 1-2 év szopós munka, telefon és nyelvgyakorlás után lehet belül továbbmozdulni. Már fönt írtam, de még 1x: külföldi ügyfeleket kiszolgálva úgy meg lehet tanulni a célnyelven, mint máshol talán soha, max. külföldön.

Aki frissen végzett, azt a pénzügyön is szkennelni, rendszerezni, postázni rakják be először, majd könyvelgethet.

A fokozatossággal nincs semmi baj - ott van a baj szerintem, ha valaki nem tud vagy nem akar továbblépni.

GAbica 2010.03.09. 10:03:27

@lárvalányhaj: Call centerben is van továbbmozdulási lehetőség. Méghozzá ha multinál vagy, nem is kevés.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.03.09. 21:40:15

@Modor Tibi: Tibikém, ott a pont. Ismerek jó néhány arcot akik külföldön telót emelgettek aztán idegen nyelvben megerősödve, multis közegbe bejáratódva pár év múlva meg tovább léptek. Nincs ebben semmilyen ördöngösség. A többiekhez csatlakozva is csak annyit mondanék ez inkáb múlik az adott emberen, mint a diplomán.

lárvalányhaj 2010.03.10. 11:16:48

Na ezt tényleg nem gondoltam volna, hogy a call centerből tovább is lehet mozdulni.
Persze nekem így se lenne pálya, sajnos nagyon nem tetszik a multik légköre. Nagyjából a totalitárius rezsimek légköre jut az eszembe róluk (munkaversenyek stb).

Zorita 2010.03.10. 14:58:32

@lárvalányhaj: hát, igen. mi multis dolgozók mind-mind biciklivel járunk dolgozni, pirospozsgás mosolygó arccal, kicsattanó jókedvvel, hogy az arra járó turisták elismerően csettintsenek a nyelvükkel: "eez igen, így kell munkába menni, gyarapítani a GDP-t! csodálatos ország fiai ezek!"
ám amint belépünk a nagy komor felhőkarcoló forgóajtaján, a biztonsági követelményeknek megfelelően, a belső mágneskapu előtt mindenkit meztelenre vetkőztetnek (a bicikliket gorombán elveszik!), és aztán egyenszürke mao-jelmezben tengetjük keserves napjainkat reggel 7-től este 10-ig. de cseppet sem bánjuk.

lárvalányhaj 2010.03.10. 17:36:17

@Zzz_:

Félreértés ne essék, nem a dolgozókkal van bajom.

Azért nem szívesen dolgoznék multinál, mert nem bírná az agyam az állandó tréningeket, a csapatépítő hétvégéket, az áljófej trénerek válogatott bullshitekben gazdag szövegeit. Nehezen tudnám elviselni, hogy kötelező lelkesedni a Cégért, a Csapatért, vagy ha nem, hát el kell játszanom, mert ha nem vagyok elég lelkes, akkor az akár az állásomba is kerülhet.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.11. 12:25:40

@lárvalányhaj: en 13 eve dolgozom multinal es ilyen, amit leirsz, nagyon ritkan van.

Allando trening es aljofej altal tartott trener valogatott bullshitjei: 13 ev alatt ha 10 trening volt, sokat mondok.

Csapatepito hetvege: ha van, sem kotelezo menni, en egyszer nem voltam (de en kicsit antiszocialis vagyok ilyen szempontbol).

Nem emlitetted a meetingeket. Az elozo munkahelyemen nagyon sok volt, a mostanin nem igazan. Van helyette konferenciahivas meg Webex meeting, de amennyi van, az kell is, mert muszaj a mas orszagban levo kollegakkal/partnerekkel tartani a kapcsolatot.

Az allando lelkesedes sem ugy van am. Csapatmunka KELL, de nem csak a multinal. Nem art, ha szereti az ember, amit csinal. De nem kell vigyorogni, mint p.na a lavorban es csillogo szemmel jarni-kelni allandoan.

Szoval ez ilyen varosi legenda, hogy itt hip-hip hurrazni kell a munkaido alatt meg a seggunket a foldhoz verni boldogsagunkban, meg hetkozben trening, hetvegen meg csapatepito trening van.

kamatty 2010.03.26. 07:15:32

@GAbica: ...callcenterben elmozdulási lehetőség, az van...
igen, el onnan, minél messzebb, minél gyorsabban.

smartdrive 2010.10.15. 13:21:52

azokról is kéne bejegyzés, akik egy call centert vagy egy helpdesket felhívnak...

és nekik is ugyanúgy egy szavazatuk van... :(

killalot 2012.03.01. 23:35:12

gyerekek Ti teljesen készen vagytok. tényleg senkit nem akarok megbántani de a 'öt év egyetem után jobbra is használhatná a tudását', 'inkább galvanizálnék kádat' és egyéb kommentek nagyfokú tájékozatlanségra utalnak. hát tessék már szétnézni ebben az országban kéremszépen. igen, foghatod a diplomádat és sirathatod saját magad az egyik romkocsmában. vagy elmehetsz dolgozni. egy átlagos call centerben egy átlagos hívásvevő kolléga legalább kétszeresét megkeresi annak amit az amúgy 'eredeti' szakmájában megkeresne. csak dolgozni kell. namost, ezek a cégek nemcsak kies fővárosunkban vannak jelen hanem olyan térgésekben is ahol minden egyes kurva munkahely aranyat ér (pl Miskolc v a keleti országrész). azt se feledjük el hogy mivel ezek az emberkék az átlagnál jüval tbbet keresnek ezért jóval több adót is fizetnek be mint egy tanár/orvos/buszsofőr/akármi - ezzel persze nem az utóbbiakat akarom leszólni félreértés ne essék, bár fordítva lenne!! vagyis lehet a multikat uálni meg fikázni de náluk pontosabb adófizetők nincsenek ebben az országban - és ez nem azt jelenti hogy ők a kurvajük hanem azt hogy mi vagyunk a kurvaszarok.
namármost, lehet leszülni a multis környezetet is, idióta teambuildingek, tréningek, miegymás. igen, biztos jobb évtizedekig rohadni egy állami hivatalban, ötévente kétszáz forintot mozduló bértáblával a belátható előrejutás lehetősége nélkül, esetleg 4-5 évekre beszorulva egy seggfej felettes alá. vagy el lehet menni egy callcenterbe ahol ha nem büdös a munka egy-másfél éven belül előre lehet jutni - pozícióban, fizetésben, munkakörülményekben.
szóval jó sokan vagyunk és jó sokfajta véleményünk is van ami jó, csak picit gondolkodjunk már.
ha meg valaki nem hinné el hogy így van: több mint hét éve dolgozom call centerben, a második év után csoportvezető lettem, rá két évre manager, százakárhány ember jelent nekem, döntök a felvételükről vagy az elbocsátásukról, új üzletekről tárgyalok, üzleteket hozok be az országba, irdatlan profitot termelek a cégnek (sajnos én egy fillért nem látok belőle), business tripekre megyek, céges kocsival járok benzinkártyával, okostelefon, laptop, olyan versenyképes fizetés amiből tavaly sikerült a végtörlesztés..soroljam még? jaaa, hogy ehhez a hét hét napjából hatot dolgozok, nemegyszer 11-12 órát naponta? a kurva életbe, gondoljátok hogy ingyen adják ezt a sok szart? vagy hogy a mindenkori főnökömnek nyaltam és úgy jutottam el idáig? egy szart. csak dolgozni kell, ha nem büdös a munka akkor minden sikerülhet!! amikor a hívásokat kapkodtam ugyanannyit dolgoztam mint most ahelyett hogy egy kocsmában szidtam volna a komenistákat/fasisztákat mint az egykori évfolyamtársaim máig teszik!
szóval lehet fikázni ezt a világot de erre ugyanaz igaz mint bármi másra: ha nem büdös a munka akkor mindig ki tudod fizetni a villanyszámládat.
bocsánat ha bárkit is megsértettem volna, nem volt szándékomban!
süti beállítások módosítása