A call centeres tréner

2010/03/05. - írta: Modor Tibi

-Na szép jó reggelt mindenkinek!

-Jó reggelt.

-Ki tudja, hogy miért van itt? Kezeket fel. Csak te, Helgus? Na, mondsza erre bátran.

-Mert megnyerte a cég outsourcingban a Schnellprint nyomtatóinak is a szápportját.

-Egzakt - profilbővülés történt, és biza rátok esett a választás, hogy leendő csoportvezetőként majd kis csapatokat alakítsatok ki itt a Bitumexnél - de ehhez sok-sok tréning kell még, jóval azelőtt, hogy kimennénk a németekhez migrálni a folyamatot. Dolgozott-e közületek bárki call centerben előtte? Aha, na, itt már meggyőzőbb a visszajelzés. Tehát akkor nem mindenki "szűz" ebben az értelemben! Ez jó.

Na akkor jöjjön pár szó a Schnellprint AG-ról: a vállalat jogelődjét 1953-ban alapította Mühlheimban a Straßenköter testvérpár, elsősorban fénymásolók továbbértékesítésének céljából - ebből nőtt ki végül a Xerox szabadalmának lejárata után a saját márkájú termékek gyártása, és a Schnellprint a nyomtatókkal. Főleg a középkategóriás digitális - percenként 70 oldalas -, irodai fekete-fehér szegmenst célozza meg a Schnellprint, a régióban rendszerint az első háromban található a cég. Most a pénzügyi helyzet miatti átszervezéseknek és az újrastrukturálásnak köszönhetően létesíthetünk munkahelyeket közel negyven főnek a budapesti szolgáltatóközpontban.

Szerintem lépjünk is tovább a módszertanra! Sok olyat fogtok hallani tőlem, hogy "sztenderd". Egy komoly cégnél a sztenderdekre építünk mindent a bejelentkezéstől kezdve a példamondatokon át az ajánlatokig, elköszönésig bezárólag. Vagyis: aki elsőként felveszi a telefont egy ügyfélszolgálaton, az bizony tetszik vagy nem - kulcsfontosságú szerepet tölt be egy cég működésében - ti és a csapatotok lesztek a Schnellprint  előszobája, arca, hangja, képviselője. Ha már valami az elején nem smakkol, ott komoly milliókat veszthetünk. És most jön az első sztenderd: a bejelentkezés, ami áll:

 

  • napszaknak megfelelő köszönésből
  • a sztenderd cégnévből
  • érthető bemutatkozásból
  • és a végén a "miben segíthetek?"-ből.

 

Ez most így hangzana: Schönen guten Morgen, Ihr digitaler Partner - die Schnellprint AG, mein Name ist (Péter) Lutscher, was kann ich für Sie tun?

Szépen, lassan, érthetően. Különösen a saját nevetekre mondom ezt, mert szegény németek ott nem nagyon fogják érteni a magyaros neveket - vissza is fognak kérdezni párszor, ahogy ismerem őket.

Következő: fokozottan figyeljük az ügyfél bemutatkozását, és azonnal jegyzeteljünk! Mi a neve, mi a problémája. Használjuk az ügyfél nevét, hogy ezáltal is személyesebbé tegyük a kontaktust. Sokan elfelejtik, de egy sima "Sie" nagyon udvariatlannak, száraznak hathat. Ne féljünk kimondani - akár minden mondat végén vagy elején -, hogy Herr vagy Frau ikszüpszilon! A németek fura alakok, nagyon ragaszkodnak az ilyen jellegű megszólításokhoz.

Másik. A "hallo" meg a "tschüss" nem jelenti azt, hogy tegeződünk, értem? Ez a két fajta köszönés mára teljesen elterjedt odakint, de ettől még kőkemény magázás és uramozás-hölgyemezés megy. Na jó, ezek a formai dolgok. Végülis titeket a nyelvtudásotok alapján választottunk ki, úgyhogy csak a biztonság kedvéért tértem erre ki.

A ti dolgotok a szápport lesz, vagyis a telefonos segítségnyújtás. Még egyszer mondom: NEM hibabejelentés! Arra egy online regisztrációs formulát is használhatnánk. Miért is jó ez nekünk? Hát ügyfélkapcsolat, ezért. Az ügyfél nem szeret gépekkel kommunikálni, neki egy élő ember kell. Másodszor pedig: minden egyes kiküldött technikus - nem szerelő, technikus! - a cégnek manapság olyan 300 ojrójába kerül. Ez kurva sok pénz úgy, hogy a kedves ügyfelek havi átalánydíjat fizetnek. Egy telefonos problémamegoldás ezzel szemben - eszkaláció nélkül - 40 ojró. Zongorázni lehet a különbséget. Másfelől így a felhasználó is akár egy percen belül megoldhatja a problémát, szemben a technikussal, aki néha csak más- vagy harmadnap ér ki a helyszínre, hogy aztán ott kicseréljen egy tónerkazettát.

Hogyan tudjuk erről meggyőzni az ügyfelet?

1. Mosolyogjatok a telefonba! Nagyon fontos. Hiába hinnénk, hogy nem, a vonal végén bizony nagyon is hallatszik, hogy mosolyogtok-e vagy sem.
2. Még egyszer: ne féljetek használni az ügyfél nevét!
3. Ne legyen üresjárat! Ha nem találtok valamit, lassú az SAP: mondjátok csak, hogy "egy pillanat, máris lehívom az adatait a rendszerünkből".
4. Ne kérdezzük SOHA, hogy mi a "probléma" a géppel, a Schnellprintnél nincs probléma. Kérdezzük, hogy mi TÖRTÉNT a géppel. Hatalmas különbség!
5. Legyetek barátságosak, de ne bratyizzatok vagy flörtöljetek a hívó féllel. Meg kell húzni azt a bizonyos határt.

És a legfontosabb: rá kell beszélni, hogy igenis vegye a fáradságot, és nézzen utána a hibának, és próbáljon tenni ellene. Persze az alapvető lustaság benne van mindenkiben, ezért már jó előre összeállítottunk nektek egy ún. "Kifogás-kiskáté"-t tipikus szövegekkel és a hozzájuk tartozó, helyes válaszokkal.

Ügyfél: Azonnal küldje a szerelőt, rossz a gép!
Agent: Természetesen Hölgyem/Uram, de ehhez be kell vinnem a sorozatszámot a rendszerbe, hogy rögzíteni tudjam a pontos hibákat - így a technikusunk is pontosan tudni fogja, hogy mit vigyen magával. Mi nem működik?
Ügyfél: Semmi se működik!
Agent: Abszolút semmi, még bekapcsolni se tudják a gépet? Kapnak-e hibaüzenetet a képernyőn? Próbálták-e már kicserélni a nyomtatómodult? Hallanak-e zajokat, látnak-e tipikus nyomtatási hibákat a lapokon?

Tehát olyan, hogy "semmi nem működik", olyan nincs. Ki kell belőlük valahogy csiklandozni a pontos problémaleírást. Ha ez megvan, már szinte nyert ügyünk van - meg kell őket szépen kérni, hogy ezt-azt hajtsanak nekünk végre, "teszt" címén.

Ügyfél: Már mindent kipróbáltunk, de még mindig nem működik.
Agent: PONTOSAN MIT próbáltak ki?

Látjátok? Ezzel kifogtuk a szelet a vitorlájából!

Agent: Ahogy leírta, nagyon úgy fest, hogy az üveglapot kellene alkoholos ronggyal megtisztítani.
Ügyfél: Nem vagyok a gép közelében, nem nyúlhatok a géphez. Én jogász vagyok, nem szerelő!
Agent: Kapcsolna nekem valakit esetleg, aki a fénymásoló közelében van?
Ügyfél: Nem, nekem egy karbantartási szerződésem van Önökkel, és azonnal küldjön ki valakit!

Most jön a konfliktuskezelő fejezet: a dühös ügyfél. Ilyenkor biztosítanunk kell arról, hogy megértjük és átérezzük a problémáját, de neki is vannak kötelességei, és jobban jár, ha együttműködik.

Agent: Hölgyem, teljesen megértem az érzéseit, de az Önök karbantartási szerződésében az is benne található, hogy a technikus csak a pontos hibaleírás birtokában szállhat ki, és nem minden hibáért küldhetünk ki valakit. Ha csak tónert vagy modult kell cserélni, azt Önöknek kell elvégezni - egyszerűbb, mint egy tankolás! Amennyiben a technikusunk hajtja végre ezeket a műveleteket a helyszínen, úgy ez sajnos kiszámlázandó részünkről.

Na, sikerült valamennyire megemészteni a hallottakat? Végül jöjjön pár mondat, amit SOHA, de SOHA nem szeretnénk hallani:

Ez nem az én felelősségem, ez nem az én asztalom, nem tudok Önnek segíteni.

Ilyen nincs. Mi egy cég vagyunk, és ha nem a mi munkakörünk, akkor is segítünk: találunk valakit. Tehát: kapcsolom a munkatársamat, aki tud Önnek segíteni.

Következő: ez nem az én hibám - még rosszabb: a másik részleg hibája.

Mindegy, hogy kinek a hibája, az ügyfélnek TE vagy a Schnellprint, és a többi nem érdekli. Továbbá másokra mutogatni cégen belül azonnal alááshatja a cég megítélését. Ne tegyük, oks?

És ne feledjük: a panaszkodó ügyfél a jobbik eset. A csöndesen duzzogó az nem jön vissza. Az keres mást. Az elmegy a Hápéhez, a Kszerokszhoz, a Kónikához, mit tudom én.

Na, szerintem itt az ideje, hogy nyújtózzunk egyet, igyunk egy jó, forró kávét, vagy?

191 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:47:54

@csmiklos-35:

Pontosan! A trénerek nagy része úgy keletkezik, hogy őt kúrták ki leghamarabb az értékesítők közül, mert neki voltak a legótvarabb eredményei, úgyhogy elolvasta a SPIN könyvet és most tréner.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:48:17

@csmiklos-35: Nokiánál sajnos ez nem így volt. Ott ügyintézőként napi átlagban volt 50 hívás és 20 email. Az én személyes rekordom napi 64 hívás volt, sokáig ez volt a cégrekord is, aztán egy kolléga megdöntötte 7 hónap után... röhej, hogy az ember ilyenekben is képes versenyezni...

marion 2010.03.05. 11:49:26

@vészmadár (pica pica): van ilyen munka, és nagyon sokan élnek ebből, ráadásul inkább rosszabbul, mint jól, bár ez változó, de nem lebecsülendő semmiképpen. gondolj csak bele, ha te telefonálnál, és neked kellene segítség...

Balance Of Power 2010.03.05. 11:49:58

@Max, a Birca: Ez zsenialis!

@Wendriner Tódor Emánuel: "de ha ugyanez az ember felhív egy call centert, akkor meg elvárja, hogy kinyalj*k a seggét." - szerintem nem, sokkal empatikusabb lesz ugyfelkent is.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:50:58

@El Topo (Sgt. Elias): Nokiánál szerencsére nem így megy, a mi trénerünk előtte évekig német nyelvű ügyfélszolgálatos volt.

GAbica 2010.03.05. 11:51:12

@Styxx: Mingyá' kapsz egy fülest. :D Maximum tíz percet kell rám várni, vagy egy visszahívásra. Annyi cigiszünet meg mindenkinek jár :P

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:53:01

@GAbica:

Buháháháháháhá!!!!!!:D
Kurvára nem véletlenül léptem be a fanclubba!:D

Styxx 2010.03.05. 11:53:32

@El Topo (Sgt. Elias):
ja, így verem át az adatbázis kufárokat is. A szándékosan berakott hibát kijavítom, aztán nem tudják rámhúzni, hogy az ő anyagukat nyúltam le:-)

GAbica 2010.03.05. 11:53:44

@El Topo (Sgt. Elias): Én meg nem véletlenül alapítottam meg :D

Hátezmármi (törölt) 2010.03.05. 11:54:15

@Max, a Birca: óránként 6 hívás, az naponta 48 :-) Elég hasonlóról beszélünk. :-)

Persze nem mindenhol jó lenni, ő például egy csomagküldőnél van, ahol céges ügyfeleknek segít, nem hülyegyerekeknek nyóc általánossal (négy első, négy második osztály)

Pont az ilyenekkel nehéz lehet, de ahol ő van, én is szívesen lennék.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:54:51

Egyébként a Nokiának évek óta nincs saját ügyfélszolgálata. Mindent két cég csinál: a Sykes és a Sitel, a világ kb. 100 városából központosítva. Európában 10 helyen van Nokia-ügyfélszolgálati központ, ebből majd mind Sitel, azt hiszem, ha jól emlékszem, csak az angolnyelvű van a Sykes-nál. A Sykes Magyarországgon Budapesten a XI. kerületben és Miskolcon van, Sitel nincs Magyarországon.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.05. 11:56:55

@csmiklos-35: Ja, igen, félrenéztem, most látom, hogy óránkénti adatot adtál meg.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.05. 11:56:57

@Styxx:

Ja, vágom, hányan röhögnek most a kommentemen, akik NEM olvassák a blogot?:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 12:12:03

azt ugye senki nem mondja teljes komolysággal, hogy ezzel a melóval 350ezret lehet hazavinni? Pénzt két féle dologért szokás adni: szakértelemért vagy felelősségért. Nah, itt pont egyik sincs...

/tmp 2010.03.05. 12:36:58

@vészmadár (pica pica): "Ha jól értem a többi hozzászólással együtt, ezek szerint ez konkrétan fordítási hiba is, hiszen itt az oder akkor nem azt jelenti, hogy vagy, hanem azt hogy "nemde?" "ugye?"? "jó?" "rendben?""

Pontosan, leginkább "ugye", kurvára nem is értettem hogy a sok modorosnémetes kommentelő közül egy sem volt képes pont ezt az egy szót leírni, mindegy.

Viszont nekem olyan jó, hogy multicanionális környezetben dolgozhatok és mindennap hallhatok olyasmiket, hogy "You will be in the office tomorrow, or?"

2010.03.05. 12:40:13

Csak olyasmit érdemes vásárolni nagyobb értékben, ahol van mögötte telefonos ügyfél szolgálat, mert Dughagymafalváról nem fogom bevinni a gépet egy csepeli szervízbe, ha nem muszáj.

Nekem a laptopommal voltak gondok, jobban mondva nem voltam benne biztos, hogy a Vaiomnak széria tartozéka-e a farkasüvöltés ha skypolok. Rögötön azonosítottak, nem kértek számlát, garancia jegyet, megkérdezték, hogy hová küldjék a DHL-est.
Amikor a visszajött a gépem telefonon kértem segítséget, mert újra kellett telepíteni. Kitűnően elnavigált(ehhez nincs telepítő lemez, benne van a gépben) pedig nem vagyok egy számtechbuzi, és még a német menüt is ismerte a magyar callcenteres.

Zorita 2010.03.05. 12:46:26

@vészmadár (pica pica): nem értem ezt a csökönyös ellenszenvet, mintha a call centeresek döntenék_romba_az_országot

GAbica 2010.03.05. 12:47:52

@Zzz_: Velem az élen basszus. Biztos olyan tudodki is vagyok, vagy tudodkibérend :D

Dezsőjóska 2010.03.05. 13:41:46

@vészmadár (pica pica): Te valszeg nóbeldíjas lehetsz, mert ennyi arroganciát csak egy zseni engedhet meg magának büntetlenül!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.05. 13:43:09

"korrekt" :)
A nemzetköziben tényleg az indiai support viszi a pálmát, pláne ha amcsi területre szól.

Mi is tőlük kapjuk:) Hozzá(nem) értés egy dolog, ugyanis az a természtes szelekció, ha valamelyikük megtanul valamit rögtön lelép egy pénzesebb melóért és/vagy külföldre.

Viszont (kapaszkodjatok meg):
Az indiai embereknek van amerikai nevük is! Egy callcenterben egy-egy keresztnevet vesznek fel, pl. Roy Guptapankaj Krishnamorty :) Éééés (most lehidalsz) TÁJSZÓLÁST is tanítanak! El tudom képzelni a hyderabadi és a texasi keverékét... ;-)

Múltkor egy szegényt vészesen lepontoztam, ugyanis két hét alatt nem volt képes megoldani a problémámat, de végül egy teljesen más dolgot kiróbáltam és működött.
Amikor én voltam support nekünk NAPONTA hívni keleltt az ügyfelet, újabb s újabb megoldásokkal amíg végre jó nem lesz vagy meg nem oldódik "magától"

Nyilván a német supportot még azért nem szervezték ki oda, mert ott nem beszélik a nyelvet sokan :) Ahol dolgozom ott magyar támogatás nincs is, de 13 másik nyelvet választhatsz :) Ha meg magyar vagy, hát vagy megoldod, vagy megtanulsz valami nyelvet...

Amúgy meg kevés az a cég aki ügyfélszolgálatot magyarországon végezteti (sajnos) a románok sokkal olcsóbban csinálják (a járulékok miatt is) és már szaktudásban is kezdenek feljönni.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.05. 13:44:57

@Sz.Lacc: nálam "véletlenül beszélő" nevek nincsenek :)) Kérdezd erről Vonhinten Helgust.

@vészmadár (pica pica): hazavinni nem nagyon, de a bruttót gyakorlattal össze lehet szedni. Persze az már főleg IT-(fél)szupport.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.03.05. 13:51:34

Te hány helyen dolgoztál, Tibor? :)

dr. Sigmund Fraud 2010.03.05. 14:00:09

Ebben semmi modoros nincs.
Ha csak az nem alapból modoros, hogyha egyformán kell mindenkinek viselkedni egy cégnél. Jut is eszembe, kéne egy poszt a modoros autógyárakról. Az mekkora cink már, hogy MINDEN 1,2-es GLX Astra TÖK egyforma? Vagy hogy a szalámirudakat PONT egyforma hosszúra csinálják? A legviccesebb, hogy EGYFORMA a cimkéjük is! Teljesen kész...

eastern sugar 2010.03.05. 14:05:42

bazmeg tibi, mondd meg az igazat, hogy dolgoztál már az EDS-nél a Vodafone D2-részlegen, vagy esetleg te voltál a tréner. elő a farbával, aber schnell, ilyen pontosan nem tudhatja aki nem ült ott papírgalacsinokat hajigálva a négyhetes fizetett tréningen (én pontosan ennyi időt töltöttem a cégnél:D)

vincere 2010.03.05. 14:19:14

asszem előbb lennék öngyilkos, minthogy ilyen helyen dolgozzak.
sajnos nagyon sok jobb sorsra érdemes, egyetemet végzett fiatal köt ki ilyen cégeknél, elsősorban bölcsész végzettségűek, akik normális munkát nem találnak, de valahol muszáj dolgozni, ezért a nyelvtudásuk miatt itt helyezkednek el. és szerencsétlenek örülnek, h. van munkahelyük, amiről lehet beszélni, ahonnan fizut kapnak meg minden.

számos fiatal ismerősöm indult el ezen az úton, és az benne a legrosszabb, h. nincs perspektívájuk a szakmai fejlődésre és egyáltalán arra, h. olyan munkájuk legyen, aminek bármi köze van ahhoz, amit tanultak.

persze más kérdés, ha valaki kifejezetten szereti ezt csinálni, de ehhez elég lenne egy érettségi is, nem kell 1-2-3 diploma.

theo 2010.03.05. 14:25:38

@vészmadár (pica pica): Érdekes, írod, hogy soha nem csinálnád, de meglepődsz, hogy normális pénzt fizetnek érte. Lehet nem csak te gondolod így, ezért fizetik meg? /ironia off
Mellesleg a kommunikációs képességet, és a terhelést fizetik meg. Esetleg a nyelvtudást ha szükséges.
Cégünknél Írországban lőttek fel egy Európai belső IT helpdesket. Mikor keresték az embereket, akkor két kritérium volt, hogy beszéljen nyelvet (Angoltól Svédig, Franciától Lengyelig volt minden) és, hogy látott már számítógépet. A többit megtanították a kezdőtréningen.

Kalifor 2010.03.05. 14:28:24

@Rich.mond:

ha le kellene írnom fonetikusan, hogy mondják a pénznemüket német nyelvterületen, akkor én inkább

AJRÓ - nak írnám, mint ahogyan a közös földrész nevét is inkább AJ-jal kezdik (szvsz)

vincere 2010.03.05. 14:44:52

@Max, a Birca: meg van, amikor gyárilag szoftverhibás sorozatot ad ki a cég, a hiba természetesen a garancia lejárta után jelentkezik, így az ügyfél nem feltétlenül buta, de felháborodott. miután az ügyfélszolgálat cseszett rám, én a Nokia magyarországi vezér(vagymilyen)igazgatójának írtam levelet anno, és győztem :)

és igen, írta fent valaki, h. ezt a munkát mindenki utálja, ügyfélként viszont elvárja, h. kinyalják a seggét. ilyen vagyok én is, nem tagadom... ettől még soha nem tudnám ezt csinálni

VIKUNYA 2010.03.05. 14:59:07

kérnék egy bejegyzést arról a tipikusan magyar modoros emberről, aki fintorogva szinte mindent modorosnak tart, kérnék egy modoros önarcképet!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 15:00:48

@Zzz_: @Dezsőjóska: Ne haragudjatok, én nem éreztem a dolgot arogánsnak, és Nobel-díjas sem vagyok. De ha a posztban leírtak tényleg igazak, akkor ez a munka nemhogy nem igényli a gondolkodást, de - mint azt a rendszert belülről ismerők is leírták itt többször - az ész és a kreativitás kifejezetten ellenjavalt. Van még ilyen munka éppen, plö rabszolgának lenni a vmi gyártósoron, csak éppen ők nem akarják beadni senkinek, hogy ez aztán hejj de magasröptű tevékenység...

de mindegy, ha arrogáns voltam, elnézéseteket kértem, semmiképp nem volt szándékos.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 15:07:59

@theo: én csak azon lepődöm meg, hogy ekkora az összeg. Mint írtam, pénzt vagy azért adnak sokat, mert felelősségteljes a dolog (plö vezérigazgató, és most hagyjuk azt, hogy tényleg az-e, mert elméletileg az), vagy olyan szaktudás, ami kevesek sajátja (plö ezért kap havi 20 millát a metróalagútfúró vezércsóka).

Árkot ásni 3 nap után bárki tud (és ez nem függ össze azzal, hogy kurva nehéz), egy érettségizett ember a napi rutin excel-nyavajákra 2 hét alatt kiképezhető, űrhajósnak viszont eleve a lakosság 1,2%-a sem alkalmas...

ezt illik megfizetni. Ha ebből a szempontból minősítem, akkor a call centeres munka azt gondolom leginkább a középsőhöz esik közel.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 15:09:01

@vincere: "asszem előbb lennék öngyilkos, minthogy ilyen helyen dolgozzak."

ez a véleményem rövid summája:)

Zorita 2010.03.05. 15:15:33

@vészmadár (pica pica): ok, nincs örihari :)) csak tényleg nem értettem, miért ilyen támadó a stílusod, mikor ez a poszt itt egy tréninget mutat be, nyilván utána nem az történik, hogy az ember bemagolja a paneleket, és kérdezzenek bármit, utána csak azt a néhány mondatot tudja csak _szajkózni_. én mondjuk nem vagyok call centeres (de ismerek _olyanokat_), de engem is megkeresnek ügyfelek problémákkal, és élesben nem gép beszél géppel a felállás, az esetek többségében kreatív problémamegoldásra van szükség (persze van, hogy nem, de az még pihentető is tud lenni, pláne, ha egész nap idegen nyelve(-ke)n kell dolgoznod, gondolkodnod :) ).
pont ezért jó, hogy egy cégnek van call centere, mert én pl. attól akadok ki, ha pl. felhívom x bankot, és tényleg csak gép válaszol, mikor esetleg lenne egy-egy speciális kérdésem is, amit nem azzal tudok megoldani, hogy megnyomom a 3-as gombot (ha éppen nincs személyes kontaktom).
és hát, ha már a gyártósort hoztad fel hasonlatnak, legalább itt tényleg jobban lehet keresni, mint a valódi futószalag mellett.

theo 2010.03.05. 15:28:42

@vészmadár (pica pica): Értem. Azt kifelejted, hogy ha kevesen akarják elvégezni az adott feladatot, akkor azt szintén meg kell fizetni. Tipikus példája az alaszkai rákhalászat :)
Egyébként szakmai szempontból egy IT call center eléggé kezdő munka. Inkább emberileg kihívás.

Gumineaux 2010.03.05. 15:36:10

@vészmadár (pica pica): Hát… nem tom, de a mi call centerünkben nem droidok dolgoznak, és minden tiszteletem az övék, mert 3 műszakban nyomatják, (24h helpdesk) és nyelvet is beszélnek, ha kell. Igaz, nem Nobeldíj-várományosok, de valszeg diplomás emberkék is vannak ott.
ÜGYFELEKKEL kell foglalkozniuk, akik lehetnek akár professzorok de 8 általánost sem végzett emberek, és nem lehet válogatni, hogy jaj, X úrral nem akarok beszélni, mert egy bunkó… és még mosolyogni is kell a telefonba, tudod. :)

2010.03.05. 16:14:45

A Keravillnak annó nem volt rendes call centere.:)

bryan 2010.03.05. 16:15:28

Két megjegyzés tréner-call center ügyben:
Volt egy-két olyan trénerem, aki az egyetemi tanáraimnál jóval érdekesebben adott elő, engem az egyetemi előadás témáinál sokkal kevésbé érdeklő dolgokat. Felkészültebbek voltak, jobbak voltak a poénjaik, jobb helyen sütötték el őket, jobban bevonták a hallgatóságot, ilyesmi.
A másik:
Állami szférában telefonnal (is) dolgozókat nagyon szívesen elküldeném egy ilyen tréningre, hozzátéve később az átlag call centerhez képest fele olyan szigorú ellenőrzést is. Azért csak fele olyan szigorút, mert az ottani helyzet már abszurd, de még mindig kevésbé az, mintha például egy önkormányzatossal próbálnék telefonon keresztül zöldágra vergődni.

noirp 2010.03.05. 16:17:13

Leszakad a pofám. :)
Míg rendes munkám nem volt, egy sufninyelviskolánál call centereztem. Na, itt csak a cégnevek nem azonosak, amúgy minden más stimmel.
Inkább mosok galvanizáló kádat és vasárnap kétszer annyit.

noirp 2010.03.05. 16:20:18

@Hadrian77: Shandragupta! Dejszen őt ismerem :DD
Oh dalling, please open the Olacle window at the light side of the scleen...plobleeem?

noirp 2010.03.05. 16:23:05

@vészmadár (pica pica): Na, na, hé! Ha most jöttem ki a zegyetemrűl és ez többet fizet, mint a segíly, meg mellette marad idő normális munka után kajtatni...naszóval akkor is ugorjak a viaduktról lefele? :)))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 16:24:02

jól van, elvetem az attitűdömet, és elkezdem a felfejlesztést nulláról.

Miért van egy angiol nyelvű call center indiában, ha bitang szarul beszélik az angolt? vagy épp a német nyelvű romániában? Komolyan nem lenne egyszerűbb helyben?

randomuser1 2010.03.05. 16:25:38

monnyuk én nem értem mi modoros ezen, minden szakmának megvan a maga eszköztára, terminológiája, a reménytelen eseteket futószalagon kiszolgáló humán interfészeket így kondícionálják h egyenletes teljesítményt nyújtsanak.

Fapuma (törölt) 2010.03.05. 16:25:49

nem regen HP laptop vasarlas, majd annak lehalasa, support E-mailban keres, majd rogton valasz megkapasa, telefonon torteno felhivas, indiai angol nyelven beszelgetes es telepito "lemez" megkuldesenek megtagadasa, support ertekelo feedback keres levelben, visszajelzes megkuldese, hogy SZAR, ujra hivas telefonon, tortenet elmeselese utan szabadkozas, majd KETTO darab egyforma telepito PENDRIVE kikuldese az adott cimre DHL-el/a cim kanadaban/

noirp 2010.03.05. 16:26:31

@vészmadár (pica pica): huhúúúúú...Asse rossz!
Mesélsz? Koli? Munkásszállás? Isi? Gyár?

noirp 2010.03.05. 16:27:59

@vészmadár (pica pica): Az indiai angol olcsóbb, dalling :))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 16:45:00

@noirp: pécsi iparkamara + irodaház, benne kamarai ügyfélszolgálat, egy IT-cég, egy környezetvédelmi Kft és a Zepter Vacsy és Vita divíziói a nyolcadikon:)

jah, olcsóért szar:)

2010.03.05. 17:45:10

@vészmadár (pica pica): lehetne, de igy sokkal olcsobban jönnek ki

bekbórd! 2010.03.05. 21:32:44

Nálunk a nyugati határszélen ez a vaggyal történő visszakérdezés a mondat végén teljesen természetes. A pesti ismerősök rosszul vannak tőle. Gondolom, ők nem használják, vagy? :)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:02:05

@bekbórd: meg nem olvastam vegig ezt a posztot, csak elkaptam ezt a kommentet; erdekes, en is sokat hallottam, de Becsben a kollegiumban hasznaltak magyar diakok, talan a nemet mondatvegi "oder"-jeböl keletkezett?

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:17:13

@Bachterman: nemreg lattam egy parodiat egy callcenterröl, ahol mindenkinek azt tanitottak meg, hogyan hivatkozzon masok hibajara es hogyan razza le az ügyfelet, majd a vegen meg az üzenetrögzitö szöveget is be kellett tanulniuk, nagypon allat volt de föleg realis;)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:27:32

@vészmadár (pica pica): az ojro szerintem a Magyarorszagon gyakran hibasan tanitott nemet kiejtest szimbolizalja, sok szotarban is sajnos rossz a fonetikus beiras, pl "ein", "cvei" (leegyszerüsitve) helyett legtöbbször "ajn", "cvai" olvashato (ettöl megörülök, ha valki igy beszel, mert csak magyarok ejtik igy ki ezeket a szavakat) igy sokszor nem erteni a sok autodidaktat, mit is akar mondani. a "vagy" visszakerdezes pedig szerintem az osztrakoknal elterjedt mondatvegi "oder" tükörforditasa a megoldas. Ha pedig cinikusan kerdeztel ra ezekre, ki sem nyitottam a szamat, vagy?;)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 22:32:57

@Rich.mond: "Németül ejtik ojrónak (eu=oj, ei=áj).Európát is Ojrópának ejtik."

telitalalat! Epp erröl irtam az elöbb! Egy nemet anyanyelvü nem igy ejti, sem egy osztrak! A magyar ejti ezt csak igy nemetül, eleg szomoru. Europa-t sem ejtik Ojropanak, meg egy üveg magyar gatyaszaggato palesz utan sem:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 22:35:39

@AZATYAURISTEN: ugyanezt írtam Rich.mond-nak, hogy a németül beszélő ismerősök szerint németül ajró, osztrákul talán ájró, de ojró seholsem.

Az oder-t is kitárgyaltuk fentebb, ez egy suimpla ostobaság, mert ahogy itt többen elmondták, ennek a mondatvégi oder-nek a jelentése: ugye?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.05. 22:45:12

@vészmadár (pica pica): @AZATYAURISTEN: de bizony ojró meg dojcsland, még ha ezt a magyar fonetika nem is tudja tökéletesen átadni.

(Ausztria más.)

Nem szoktam belemenni a folyamatosan eloffolódó szakmai kommentelésbe, de sajnos most kivételt kell tennem mint német másodanyanyelvű :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 22:56:21

@Modor Tibi: én többször is leírtam, nem beszélek németül, épp ezért kérdeztem meg 2 németes kollegát is (némettanárok, az egyik 15 generációra vissza sváb, a másik a fél életét kint töltötte). Nyilván nem tudom érdemben vitatni sem megerősíteni az állításod vagy az övéket, ők egymástól függetlenül mondták nekem, amit mondtak, ugyanazt.

de az oder-es érthetetlenséget ez sem magyarázza, igaz, azt mi már megbeszéltük:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:01:40

@bekbórd: nem baszki, sokadszor is, ez nem természetes és nem a pestieket zavarja, hanem a magyarul beszélőket:) Én pécsi vagyok, baranya eléggé sváb vidék, de ezt a hülyeséget sosem hallottam (igaz-igaz, én depeche mode-ot hallgató embert sem ismerek, szval lehet, az én figyelmem szelektív:)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:09:27

@Modor Tibi: nem ertek egyet az o-val, sajnalom! En is ketnyelvü vagyok es svabok a rokonok, Ausztriatol függetlenül...SOHA nem hallottam nemeteket igy beszelni, bocs!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:11:47

@Modor Tibi: tényleg ezt én részemről jegelném, nem tudom megítélni, ez most valami tanyasi tájszólás vagy echte hochdeutch, majd ha angolos kérdés lesz, akkor kicsit messzebb megyek az ítélkezésben, ezt meg beszéljék meg a németesek:)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:12:09

@AZATYAURISTEN: esetleg bizonyos területeken? De mar sok helyen voltam nemeteknel es tenyleg nem hallottam meg igy, tan mert reszben zenesz csaladbol szarmazom es pontosabban hallom;) na de nem ez itt a lenyeg;)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:17:13

@vészmadár (pica pica): nem, ojro seholsem, szerintem is, nalunk is ajro, a nemeteknel is, na de ez mellekes, nem? az "oder" meg szerintem egyazegyben "vagy", igy beszeljük itt es igy hasznaljak Magyarorszagon is, igy ez adva van, bar magyarul egy hasznavehetetlen kurvalkodas szavakba ejtve:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.05. 23:18:59

@AZATYAURISTEN: www.youtube.com/watch?v=sny7MCkbqUI&feature=related

Meghallgattad? De ott van a leo.org hangosszótára is, bármelyik szóra.

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:19:54

@vészmadár (pica pica): bocs, most jut eszembe, az "ugye?" a mondat vegen nalunk a "gell?".

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:21:30

@Modor Tibi: nem tudom, mert a ferjem a szofan alszik es nem talalom a fejhallgatot:D megadom magam, technikai okokbol:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:23:52

@AZATYAURISTEN: hiába, nem tudod megmagyarázni, hogy annak van bármi értelme, hogy "Tartsunk szünetet, vagy?" szemben azzal, hogy "tartsunk szünetet, rendben?" Ez ugyanolyan, mintha azt mondanád, a kicked the bucket-ra, hogy azt jelenti, felrúgta a vödröt... pedig nem azt jelenti.

amúgy Tibi, amit belinkeltél: a deutchen szót határozottan dojcsen-nek ejti, de az euro-t ajrónak, bár az az aj leginkább aö-szerű nekem...

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:28:11

@vészmadár (pica pica): ez mar csak arra hasonlit leginkabb, miert van az osztrakoknal az Yves Rocher call center Becsben de Salzburgnak jelentkeznek be? :)

AZATYAURISTEN 2010.03.05. 23:35:10

@vészmadár (pica pica): a "vagy"-nal meg lehet valasztani, de a "rendben" mar nyomatekosan felszolit arra a kibaszott kaveszünetre, ha akarod, ha nem, a trener meglep kavezni;) a "vagy" sokkal hatarozatlanabb, mint a "rendben", ez utobbinal mar elvarjak töled, hogy kövesd a trenert vedelni;) mikröl irogatunk itt, nem gondoltam volna, hogy valaha is egy nyelvtani vitaba keveredem, de erdekes, nem ketseg, bar lehet, jobban jarnek, ha massal foglalkoznek, ilyen kesö este:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 23:52:41

hagyjuk, mert csak felhúzom magam, és goromba leszek:)

a lényeg: nem az a gond, hogy valaki 3 nyelven beszél, hanem hogy az anyanyelvén sem, vagy nem?

(látod, a vagy után fel kell ajánlani egy opciót, vagy nincs értelme, vagy máshogy látod?:)

bekbórd! 2010.03.06. 08:45:22

A mondatvégi vagyot felfoghatnánk úgy is, mint a visszakérdezés leegyszerűsítése 1 szóra, minek annyit pofázni :) .

"Na, szerintem itt az ideje, hogy nyújtózzunk egyet, igyunk egy jó, forró kávét, vagy" ...folytassuk inkább a tréninget, mit gondoltok?

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.06. 10:21:26

@vészmadár (pica pica):

Nem. Indiában az átlag havi nettó bér 50 (ötven) euró, Romániában 300 euró, Németországban meg 1500 euró.

Az indiai kólcenteresnek kifizetik a romániai átlagbért, ott ennyiért egyetemi végzettségű embert lehet alkalmazni, Németországban meg egy érettségizett sem megy el ilyen helyre tartósan dolgozni 2000-ért se.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.06. 11:05:24

na jó, valszeg tényleg az a gond, hogy elképzelni sem tudok olyan szituációt, hogy bármilyen technikai problémát telefonon akarnék megoldani. Na mindegy, hát biztos tényleg baromi hasznos... höhö

@bekbórd: ígérem ez az utolsó hozzászólásom oder ügyben. Azt kellene végre eldöntenetek, nektek, akik annyira kurvára beszéltek németül, hogy most akkor az oder a mondat végén NÉMETBEN mit is fejez ki? Olyasmit, mint az andolban az, hogy "You don't like swimming, do you?" azaz amolyan nemde, ugye, igaz? (ezt állítottátok többen) vagy ennek ehhez semmi köze, és ez egy befejezetlen mondat, ami után képzeljük oda, hogy mi a másik eshetőség (ezt is többen felvetették). Az első esetben aki magyarul vagyot tesz a mondat végére, az ugyanolyan idióta, mint aki a pathetic-et patetikusnak fordítja, a concrete-ot meg konkrétnak. Egyszerűen fordítási hiba, pont. A második esetben meg akkor legalább írásban illene 3 pont mögé.

na mindegy, tényleg befejeztem, mert érzem, ennek csak komoly gorombaság lehet a vége:)

bryan 2010.03.06. 12:52:43

@vészmadár (pica pica):
Mi van olyankor, ha a probléma pont hatással van a netkapcsolatodra/épp nincs net hozzáférésed, és nem tudsz infót szerezni a problémáról? Inkább elmész személyesen baromi messzire, mint felhívnál egy telefonszámot kényelmesen? Érdekes hozzáállás.

bryan 2010.03.06. 12:55:11

@vészmadár (pica pica):
Biztos olyan ember vagy, aki inkább három órát sétál egy ismeretlen helyen, ha nem tudja merre kell mennie, ahelyett, hogy megkérdezne egy arra járót. :)

bekbórd! 2010.03.06. 13:22:04

@vészmadár (pica pica): nyelvtani kérdésekben mindig kicsit határozatlan vagyok. Vagy (nem)? :)

Az éssel is működik az ilyen rövidítés:
-Nem adtam fel a gázszámlát, és (akkor mi van)?

AZATYAURISTEN 2010.03.06. 22:10:38

@vészmadár (pica pica): konkret eset: besül a gep, nem tudsz felmenni a netre, a legegyszerübb megoldas, hogy felhivod a callcentert, mert barkik is ülnek ott, ami nekem egyebkent olyan mindegy, legrosszabb esetben is megkeresnek a listan egy pontot, ami segithet, szoval karom nem lesz belöle es ingyenes a szolgaltatas, ülök a meleg szobaban es jobb esetben 10 perc mulva müködik a laptopom. mi ebben a hezag, nem ertem. ha kijöttek volna (kb 2 nap mulva) ill. beküldtem volna a gepet 3 hetre...na hagyjuk, egyertelmü, vagy? :) ha meg Neked jolesik gorombaskodni, akkor tegyed, nekem az is mindegy;)

cantaloupe 2010.03.07. 23:49:54

Vészmadárral kell egyetértsek: nyelvészként és germanisztika-szakosként is mondom, hogy a "vagy" magyar nyelvben általában tagmondatot vezet be, a fenti mondat magyarba átültetett germanizmus.

lárvalányhaj 2010.03.08. 00:21:12

@vincere:

"asszem előbb lennék öngyilkos, minthogy ilyen helyen dolgozzak.
sajnos nagyon sok jobb sorsra érdemes, egyetemet végzett fiatal köt ki ilyen cégeknél, elsősorban bölcsész végzettségűek, akik normális munkát nem találnak, de valahol muszáj dolgozni, ezért a nyelvtudásuk miatt itt helyezkednek el. és szerencsétlenek örülnek, h. van munkahelyük, amiről lehet beszélni, ahonnan fizut kapnak meg minden."

egyetértek. diákmunkaként még elmegy az ilyesmi, de én úgy vagyok vele, hogy ha már végigseggeltem egy egyetemet, akkor már nem akarok valami call centerben megrohadni válogatott barmok panaszait hallgatva. nem értem, hogy egy diplomás embernek miért nem nagyobb az önbecsülése, hogy ilyen fos melókra jelentkezik, amiket érettségivel is lehet csinálni.

vincere 2010.03.08. 00:29:49

@lárvalányhaj: nem zavart ez engem különösebben, amíg nem kezdtek el az egyik barátiszerű közösségemből egyre többen dolgozni egy ilyen cégnél. rossz nézni őket
ja, és 21 éves külföldi menedzserpicsák ugráltatják őket.

cantaloupe 2010.03.08. 00:31:06

@lárvalányhaj:
Nem tudom, hol voltál az elmúlt két évben, de a válasz az, hogy gazdasági válság van. És ilyenkor biza a sok település-és agrármérnöki diplomás még ennek is örül.
Mondjuk én is szívesebben ülnék bizgentyűkkel a fülemen, mint mennék három műszakban csomagolni. nem vagyunk egyformák.

lárvalányhaj 2010.03.08. 03:17:30

@cantaloupe:

Nem kellett ehhez a válság, egy csomó embert ismerek, aki már azelőtt is call centeresnek és hasonló fos munkahelyekre ment a bölcsészdiplomájával. Nyelvszakosok is, akik normális helyen is értékesíthették volna a tudásukat.

AZATYAURISTEN 2010.03.08. 08:59:38

@lárvalányhaj: Neked bejönne a haromnevü ember poszt is szerintem;)

cantaloupe 2010.03.08. 17:47:24

@lárvalányhaj:
Nem mindenkiből lesz professzor...sok bölcsész túlképzett arra a munkára, amit elvállal, szelaví. De még mindig jobb, mint segélyből élni. És az is hülyeség, hogy "megrohadnak", átmeneti megoldás az ilyen meló sokak számára, közben továbbképzés egy élhetőbb szakmáért.

Nem kéne degradálni senki munkáját, lefogadom, hogy a tiedben is van olyan nemszeretem-rész, amit meg más nem csinálna meg.

lárvalányhaj 2010.03.08. 20:54:45

@cantaloupe:

"közben továbbképzés egy élhetőbb szakmáért."

Lehetne bölcsészdiplomával is a diplomának megfelelő munkát szerezni, de ezek tipikusan olyan karrierek, amit már az egyetem alatt el kell kezdeni fölépíteni.
Szerintem nincsenek értéktelen diplomák, csak ügyetlen emberek.

lárvalányhaj 2010.03.08. 20:59:03

@cantaloupe:

"sok bölcsész túlképzett arra a munkára, amit elvállal, szelaví"

az én személyes véleményem az, hogy sok bölcsész meg alulképzett ahhoz, hogy egyetemre menjen. a természetes szelekció működik, ezekből az alulképzett arcokból lesznek aztán a call centeresek, meg a mekis eladók.

cantaloupe 2010.03.08. 23:33:08

@lárvalányhaj:

Van valami abban, hogy felhígult a diplomás réteg, de ez nemcsak a bölcsészekre igaz...hány településmérnöki diplomás fog dolgozni az új autópálya kiötlésében? Agrármérnök?
De tegyük fel, hogy valaki szívvel-lélekkel bölcsész, de nincsenek kapcsolatai...akkor is ott van, ahol a part szakad.

De nem is ez volt a lényeg, hanem hogy ne nézz le egy melót sem, főleg akkor nem, ha olyan, amit te soha nem vállalnál. Örülj, hogy van valaki a telefon végén. (Mondom ezt úgy, hogy én soha nem dolgoztam call centerben.)

lárvalányhaj 2010.03.09. 09:19:48

@cantaloupe:

Nem a melót nézem le. Az furcsa, hogy egy diplomás ember miért vállal el ilyen munkát. Ha nyolc általánost végzett vagy érettségizett lenne, egy szavam se lenne.

Látod, az a baj, hogy az emberek most már természetesnek veszik ezeket a jelenségeket. Egy másik poszt alatt egy olyan kolegával vitatkoztam, aki szerint tök természetes, hogy a segghülye hallgatót is föl kell venni az egyetemre. Nem, kérem, nem az.

lárvalányhaj 2010.03.09. 09:20:27

@lárvalányhaj:

Csak az a baj, hogy az emberek már habituálódtak, és az ilyen jelenségek láttán mindenki csak elfordítja a fejét.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.03.09. 09:52:59

@lárvalányhaj: azért, mert megfelelő cég esetén jó lehetőség bekerülni egy multinacionális vállalathoz, ahol majd 1-2 év szopós munka, telefon és nyelvgyakorlás után lehet belül továbbmozdulni. Már fönt írtam, de még 1x: külföldi ügyfeleket kiszolgálva úgy meg lehet tanulni a célnyelven, mint máshol talán soha, max. külföldön.

Aki frissen végzett, azt a pénzügyön is szkennelni, rendszerezni, postázni rakják be először, majd könyvelgethet.

A fokozatossággal nincs semmi baj - ott van a baj szerintem, ha valaki nem tud vagy nem akar továbblépni.

GAbica 2010.03.09. 10:03:27

@lárvalányhaj: Call centerben is van továbbmozdulási lehetőség. Méghozzá ha multinál vagy, nem is kevés.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.03.09. 21:40:15

@Modor Tibi: Tibikém, ott a pont. Ismerek jó néhány arcot akik külföldön telót emelgettek aztán idegen nyelvben megerősödve, multis közegbe bejáratódva pár év múlva meg tovább léptek. Nincs ebben semmilyen ördöngösség. A többiekhez csatlakozva is csak annyit mondanék ez inkáb múlik az adott emberen, mint a diplomán.

lárvalányhaj 2010.03.10. 11:16:48

Na ezt tényleg nem gondoltam volna, hogy a call centerből tovább is lehet mozdulni.
Persze nekem így se lenne pálya, sajnos nagyon nem tetszik a multik légköre. Nagyjából a totalitárius rezsimek légköre jut az eszembe róluk (munkaversenyek stb).

Zorita 2010.03.10. 14:58:32

@lárvalányhaj: hát, igen. mi multis dolgozók mind-mind biciklivel járunk dolgozni, pirospozsgás mosolygó arccal, kicsattanó jókedvvel, hogy az arra járó turisták elismerően csettintsenek a nyelvükkel: "eez igen, így kell munkába menni, gyarapítani a GDP-t! csodálatos ország fiai ezek!"
ám amint belépünk a nagy komor felhőkarcoló forgóajtaján, a biztonsági követelményeknek megfelelően, a belső mágneskapu előtt mindenkit meztelenre vetkőztetnek (a bicikliket gorombán elveszik!), és aztán egyenszürke mao-jelmezben tengetjük keserves napjainkat reggel 7-től este 10-ig. de cseppet sem bánjuk.

lárvalányhaj 2010.03.10. 17:36:17

@Zzz_:

Félreértés ne essék, nem a dolgozókkal van bajom.

Azért nem szívesen dolgoznék multinál, mert nem bírná az agyam az állandó tréningeket, a csapatépítő hétvégéket, az áljófej trénerek válogatott bullshitekben gazdag szövegeit. Nehezen tudnám elviselni, hogy kötelező lelkesedni a Cégért, a Csapatért, vagy ha nem, hát el kell játszanom, mert ha nem vagyok elég lelkes, akkor az akár az állásomba is kerülhet.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.03.11. 12:25:40

@lárvalányhaj: en 13 eve dolgozom multinal es ilyen, amit leirsz, nagyon ritkan van.

Allando trening es aljofej altal tartott trener valogatott bullshitjei: 13 ev alatt ha 10 trening volt, sokat mondok.

Csapatepito hetvege: ha van, sem kotelezo menni, en egyszer nem voltam (de en kicsit antiszocialis vagyok ilyen szempontbol).

Nem emlitetted a meetingeket. Az elozo munkahelyemen nagyon sok volt, a mostanin nem igazan. Van helyette konferenciahivas meg Webex meeting, de amennyi van, az kell is, mert muszaj a mas orszagban levo kollegakkal/partnerekkel tartani a kapcsolatot.

Az allando lelkesedes sem ugy van am. Csapatmunka KELL, de nem csak a multinal. Nem art, ha szereti az ember, amit csinal. De nem kell vigyorogni, mint p.na a lavorban es csillogo szemmel jarni-kelni allandoan.

Szoval ez ilyen varosi legenda, hogy itt hip-hip hurrazni kell a munkaido alatt meg a seggunket a foldhoz verni boldogsagunkban, meg hetkozben trening, hetvegen meg csapatepito trening van.

kamatty 2010.03.26. 07:15:32

@GAbica: ...callcenterben elmozdulási lehetőség, az van...
igen, el onnan, minél messzebb, minél gyorsabban.

smartdrive 2010.10.15. 13:21:52

azokról is kéne bejegyzés, akik egy call centert vagy egy helpdesket felhívnak...

és nekik is ugyanúgy egy szavazatuk van... :(

killalot 2012.03.01. 23:35:12

gyerekek Ti teljesen készen vagytok. tényleg senkit nem akarok megbántani de a 'öt év egyetem után jobbra is használhatná a tudását', 'inkább galvanizálnék kádat' és egyéb kommentek nagyfokú tájékozatlanségra utalnak. hát tessék már szétnézni ebben az országban kéremszépen. igen, foghatod a diplomádat és sirathatod saját magad az egyik romkocsmában. vagy elmehetsz dolgozni. egy átlagos call centerben egy átlagos hívásvevő kolléga legalább kétszeresét megkeresi annak amit az amúgy 'eredeti' szakmájában megkeresne. csak dolgozni kell. namost, ezek a cégek nemcsak kies fővárosunkban vannak jelen hanem olyan térgésekben is ahol minden egyes kurva munkahely aranyat ér (pl Miskolc v a keleti országrész). azt se feledjük el hogy mivel ezek az emberkék az átlagnál jüval tbbet keresnek ezért jóval több adót is fizetnek be mint egy tanár/orvos/buszsofőr/akármi - ezzel persze nem az utóbbiakat akarom leszólni félreértés ne essék, bár fordítva lenne!! vagyis lehet a multikat uálni meg fikázni de náluk pontosabb adófizetők nincsenek ebben az országban - és ez nem azt jelenti hogy ők a kurvajük hanem azt hogy mi vagyunk a kurvaszarok.
namármost, lehet leszülni a multis környezetet is, idióta teambuildingek, tréningek, miegymás. igen, biztos jobb évtizedekig rohadni egy állami hivatalban, ötévente kétszáz forintot mozduló bértáblával a belátható előrejutás lehetősége nélkül, esetleg 4-5 évekre beszorulva egy seggfej felettes alá. vagy el lehet menni egy callcenterbe ahol ha nem büdös a munka egy-másfél éven belül előre lehet jutni - pozícióban, fizetésben, munkakörülményekben.
szóval jó sokan vagyunk és jó sokfajta véleményünk is van ami jó, csak picit gondolkodjunk már.
ha meg valaki nem hinné el hogy így van: több mint hét éve dolgozom call centerben, a második év után csoportvezető lettem, rá két évre manager, százakárhány ember jelent nekem, döntök a felvételükről vagy az elbocsátásukról, új üzletekről tárgyalok, üzleteket hozok be az országba, irdatlan profitot termelek a cégnek (sajnos én egy fillért nem látok belőle), business tripekre megyek, céges kocsival járok benzinkártyával, okostelefon, laptop, olyan versenyképes fizetés amiből tavaly sikerült a végtörlesztés..soroljam még? jaaa, hogy ehhez a hét hét napjából hatot dolgozok, nemegyszer 11-12 órát naponta? a kurva életbe, gondoljátok hogy ingyen adják ezt a sok szart? vagy hogy a mindenkori főnökömnek nyaltam és úgy jutottam el idáig? egy szart. csak dolgozni kell, ha nem büdös a munka akkor minden sikerülhet!! amikor a hívásokat kapkodtam ugyanannyit dolgoztam mint most ahelyett hogy egy kocsmában szidtam volna a komenistákat/fasisztákat mint az egykori évfolyamtársaim máig teszik!
szóval lehet fikázni ezt a világot de erre ugyanaz igaz mint bármi másra: ha nem büdös a munka akkor mindig ki tudod fizetni a villanyszámládat.
bocsánat ha bárkit is megsértettem volna, nem volt szándékomban!
süti beállítások módosítása