-Nos hát kérem szépen, a legmélyebb tisztelettel köszöntök minden kedves egybegyűltet a mai, haladó Excel-tréningen. Rengeteg ismerős arcot látok, de hát ha valaki mégsem ismerne: Wichshund Máté vagyok, a Bitumex megbízottan önkéntes mindentudó Excelguruja és pesztonkája. Van ugyebár egy ilyen kis különbejáratú perverzióm, hogy én az egész életemet munkalapokon tárolom, vezetgetem, analizálgatom, makrókat írok rá. Annak vagyok a híve, hogy mindenre van megoldás, csak kell találni egy jó kis képletet vagy makrót hozzá.
Jómagamról még annyit, hogy - aki esetleg nem ismerne - már idestova lassan három éve rontom itt közös levegőnket a nyitott irodában: még a jó öreg Szedlacsek Miri csoportjában kezdtem a kezdetek kezdetén mint Junior P2P Analyst, onnan nyergeltem át Vonhinten Helgushoz az angol PO-ra riportálni, és hát ott kitanultam bizony az Excel minden csínját-bínját. Voltam én már itt a cégnél azóta minden, csak akasztott ember nem.
Leszögezném az elején: majd itt varázsolunk együtt sok csodát, mutatok rengeteg apró trükköt, de leginkább csak a "learning by doing"-módszert ajánlom mindenkinek - megkapjátok a doksit is, azzal eljátszhattok akár munkaidőben is, a főnökötök majd legalább azt látja csak, hogy dolgoztok! Hihi. Szóval nem garantálhatom, hogy mindent elsőre meg fogtok érteni meg meg fogtok tanulni, de nem is erre megy ki az a bizonyos játék. Kaptok egy jó alapot, amivel el lehet indulni - ha meg elakadtok, akkor pedig F1, és oldjátok meg magatok! Na jó, a tréfát félretéve: mindenki nyugodtan fordulhat hozzám bármilyen apró-cseprő panasszal, különösen a Hölgyeknek szól ez az utóbbi ajánlat! Persze ez még nem felhívás keringőre - meg férfitársaim se fogják vissza magukat, természetesen csak abban az esetben, ha Excelről van szó!
No, mindenki sikeresen bejelentkezett, mindenkinek felállt a... a rendszere? Hihi. Na várjál, Kingu, segítek, így ni. Dóci, nálad is minden oké-zsoké? Ne segítsek, szép hercegnőm? Tudod, hogy rám BÁRMIKOR, BÁRMIBEN számíthatsz. Jó, akkor nem. Te tudod. Akkor tisztelettel megkérnék mindenkit, hogy ha készen áll, akkor kattyintson szépen erre a hivatkozásra, és ott nyissa meg az exel_traning_mate.xls becses nevű fájlocskát és mentse le a virtuális meghajtójára, rendben? No hát akkor csapjunk a lecsóba, én amanda vagyok!
Először is leszögezném, hogy angol nyelvű Excellel fogunk dolgozni, angol parancsokkal - a magyar borzasztóan körülményes és következetlen. Komoly emberke angol Excellel dolgozik. És mi márpedig komoly emberkék vagyunk, vagy mi a kutyafüle!
Első próbatétel: szépen kiszámoljuk, hogy ki hány napos! És ez még semmi, hogy milyen kis csudákat tud még ez az alkalmazás. Na, akkor ide, az A1-es cellába mindenki szépen írja be a születési dátumát. Hölgyek esetében lódítani ér! Szépen, angol formátumban. 08/12/1980, oksa? Következő lépés: B1-es cella, no, itt jön a barbatrükk: lusták vagyunk gépelni, meg tegyük föl, hogy napi rendszerességgel kell nekünk ez a fájl, szóval írjuk be szépen, hogy egyenlőségjel, TODAY(). Ez az. Csak egészen csöndesen, zárójelben megjegyezném, hogy a magunkfajta komoly, jómunkásemberek az egyenlőségjelet egy pluszjellel is helyettesíthetik, és nem használnak függvényvarázslót. De hát a rutin meg az évek majd meghozzák ezt is. Megvan?
Alrighty - mondja a lengyel, akkor C1-es cella, és ez itt a számolás része: +B1-A1, magyarán szólva kivonjuk a mai dátumból a születési dátumunkat, no de mit kapunk? Valami kurta-furcsa dátumfélét. Utolsó lépés: jobb egérgomb, format cells, number, general - és láss csodát: bizony, néhányotoknál látok ott tízezer napot is, kicsit megijed az ember így harminc után meg felé, igaz-e? De hát az ember annyi idős, amennyinek érzi magát, nincs is ezzel semmi baj.
No de evezzünk komolyabb vizekre - bemelegítésnek, ujjgyakorlatnak jó volt ez a kis számolás. Ki hallott már a VLOOKUP-függvényről? Ó, nagyon jó, szóval vagytok egy páran. Bizony, a VLOOKUP, magyarul FKERES - ha esetleg valakinek az előtanulmányaiból így ugrik be - egy varázsszó, ajtókat tárhat fel előttetek a munkahelyen, pedig nem egy rocket science, gyengébbek kedvéért ördöngösség! Egy példán keresztül megvilágítva: itt van egy táblicskum a munkavállalók kódjaival, mellettük a nevekkel, látjátok? Azaz. Namost én kaptam itt egy másik fájlt mondjuk a Kopf & Jägeres Lutscher Petitől, de csak a kódok szerepelnek benne, plusz a fizetések. Hát egyenként kikeresgetni a neveket bizony embert próbáló feladat. Erre találták ki a VLOOKUP-ot. Na pötyögjétek be szépen utánam, és utána rögtön elmagyarázom: +VLOOKUP(D4,salarys_2009!D:E,2,0) - tehát: FÜGGŐLEGESEN, vertikálisan keresünk - ezért vélukáp, MIT keresünk? Hát a kódot, ami a D4, no de HOL keressük? Hát a salarys_2009-es sheeten, ahol szintén ott vannak a kódok, s mellettük a nevek. Ezért hát kijelöljük mindkét oszlopot, és mivel A MÁSODIK oszlop tartalmazza a kívánt adatot, beírunk egy szép, nagy kettest. Utolsó kritérium az pedig a 0 vagy a FALSE, tehát konkrét értékre keresünk, nem tartományra. Viri a varázslat, piri a parádé, csili-csalamádé, hipp és hopp: voálá!
Kinek NEM világos? És kinek világos? És ki tartózkodik? És ki volt lusta föltenni a mancsát? Hihhi. Na jó, tudom, elsőre ez bonyinak hangzik talán, pedig lesznek még itt a későbbiekben olyan válogatott finomságok, amikor mi - komoly emberkék lévén - nem számolgatjuk meg, hogy hanyadik oszlop tartalmazza az adatot, hanem szépen beleágyazunk egy MATCH-függvényt, vagy esetleg nem jobbra, hanem balra szeretnénk keresni, no, arra találták ki az INDEX- és a MATCH-képletek tanári kombinációját, úgyhogy lehet fölfelekötni azt a bizonyos alsóneműt!
Na látom, gyűrtek vagytok kissé - tízperces kávészünet? Na de ötvenre mindenki itt legyen ám, mert kukoricára térdepeltetem a későket!
Mitya Ivanov 2009.12.08. 07:33:33
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 08:29:26
Süssétek bár rám, hogy modoros vagyok, de minden porcikám undorodik az olyan munkahelytől, ahol emberek excelltáblákat gyártanak, amiből aztán más emberek más excelltáblákat gyártanak, és így tovább, egészen a legvégső, egyetlen excelltábláig, amin már csak az szerepel, hogy a tulajdonos aznap/azon a héten/hónapban/évben mennyit keresett.
Mitya Ivanov 2009.12.08. 08:38:49
malackarosszarc 2009.12.08. 08:43:06
Rich.mond 2009.12.08. 08:43:57
És igen, még női oktatót sem láttam soha. Jah, és ezeken a tanfolyamokon senki sem tanul semmit -én mindig tapasztaltabb kollégáktól csipegettem fel ezt-azt, hogy aztán két hete megszerzett knowledgemet transferolhassam valami brainstorming keretében a többi team-membernek. Ez így cristal clear volt?
malackarosszarc 2009.12.08. 08:47:52
Amúgy ez minden voltam a cégnél csak akasztott ember nem: na ez a tipikus semmire sem jó, de valahogy eddig soha nem rúgták ki típus
Rich.mond 2009.12.08. 08:59:35
Az ilyen munkahelyeknek amúgy jó 70%-a nőket, Dócikat és Miriket foglalkoztat, ami hosszú távon mondjuk valóban kikezdi a férfikollégák idegrendszerét -egyszer egy 13 fős csoportban 11 nővel dolgoztam együtt.
Mindent megtudtam a pasikról, novemberben a csizmákról, az AVON katalógusról, persze 2-3 amatőr asztrológus is volt. Délután 4 körül már sírhatnékom volt a csicsergéstől.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 08:59:49
Dócit, meg Mirit még én sem ismerem, De Vonhinten Helgussal már dolgoztam együtt, érted hogy mondom.
Styxx 2009.12.08. 09:01:29
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 09:03:17
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 09:04:07
misbelief · http://tevhit.blog.hu 2009.12.08. 09:04:28
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 09:05:43
Azám! A csicsergés!
Olyan helyen már dolgoztam, ahol egyedüli férfiként voltam öt nő főnöke. Néha magamat sem értettem a csicsergéstől, nem azt, hogy az ügyfél mit akar.
Amúgy nem jellemző rám lányokkal szemben, de többször is sztentori "kuss legyen már!" üvöltésekkel tettem rendet.
Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2009.12.08. 09:06:20
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 09:07:17
Mit kellet space helyett?
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 09:08:36
Csak atyailag megkóstoltam. Von hinten.
Ernoke 2009.12.08. 09:13:36
azallamenvagyok 2009.12.08. 09:14:15
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 09:20:41
Jó pénzért bármikor. Úgy üvöltök, hogy az oroszlánok összerezzennek.
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 09:21:25
Jamal_Fraser 2009.12.08. 09:22:02
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 09:22:11
Két szó között tabulátort?:O
greggrant 2009.12.08. 09:22:11
az excel az isten, amilyen számítást nem tudsz megcsinálni excelben, arra nincs is szükség! vagy lehet, hogy már megártott nekem is a többéves használata :)
malackarosszarc 2009.12.08. 09:22:17
de ahol dolgozom, ott van ilyen fregoli ember, ez a mindenre jó, de igazából mégsem jó semmire és modoros is: van neki hordó hasa, bordó mellénye és autós táskája a hóna alatt
csicsergés... nekem eddig inkább férfi többségű munkahelyek jutottak, volt amikor egyetlen nőként kellett végig hallgatnom az előző esti kurvázástól a toto eredményekig mindent... ott jöttem rá, bizony a pasik is csicseregnek csak kicsit mélyebb hangon
Samys 2009.12.08. 09:23:51
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 09:26:17
Üdv! Első nap a neten?
malackarosszarc 2009.12.08. 09:27:09
Maestro 2009.12.08. 09:27:18
és furcsamód minden osztálytalálkozón levonom a konzekvenciát, hogy igazából kurvára nem változott semmi.
excel... egyszer dolgoztam egy helyen, ahol az egyik titkárnőt megbízták azzal a feladattal, hogy 10 évre visszamenőleg rendszerezze az ügyféllistát, úgy, hogy mindenki csak egyszer legyen benne (akkor még nem volt excel 2007). Úgyhogy ledumáltuk hogy cserélünk, ő telefonálgat (_kutyául röstellem_, de akkor nem találtam mást), én meg összehekkeltem fél nap alatt valami scriptet ami megcsinálta helyettem.
másnap reggel kávéval várt hálája jeléül, többre nem futotta:D
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 09:29:59
Vigyázzatok, tégla van köztünk!:DDD
fade 2009.12.08. 09:30:40
Zz_ 2009.12.08. 09:32:34
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 09:34:15
Árajánlatban cikkek és árak szóközzel eltolva egymástól... mint az ökörhugyozás...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.12.08. 09:36:48
OkoskaTo:rp 2009.12.08. 09:39:53
Zz_ 2009.12.08. 09:40:29
Ja és sokan ejtik a 'c'-t az x után, az is jó, illetve póverpaint.
csípősmustár 2009.12.08. 09:42:25
Bár nincs is annál szebb, mint egy szépen összerakott, jól működő, látványos excel tábla!
(na jó, lehet, hogy van :))
De a space kitiltását nem igazán értem szóköz funkcióban.
MTeddy 2009.12.08. 09:42:57
Azok az emberek, akik tanfolyamokon, továbbképzéseken tanulják az excelt és nem maguktól, azok igénylik ezt a stílust. Nem megy másként.
Én találkoztam nem is egy női oktatóval, és nem voltak rosszak! Némelyik kifejezetten zseniális oktató volt, illetve az, mind a mai napig.
Egyszer egy tanítvány visszafordította az űrlapot angolra: spacesheet. Kockásra röhögtem a fejemet.
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 09:43:05
De ha már fetisizmus, akkor az én személyes mániám a sorkizárás.:)
Rich.mond 2009.12.08. 09:44:14
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 09:44:16
Vegytiszta modoros humor.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.08. 09:46:16
@misbelief: és igen, beleloptam, kösz ;))
@Samys: pedig már vártam valami szakértői szöveget, hogy az nem is úgy van! Franczba.
@SilentSound: jójó, de az még nem igazi varázslás!
Mitya Ivanov 2009.12.08. 09:46:25
Rich.mond 2009.12.08. 09:48:11
Bár ezek az erőltetetten vicces utalgatásokból elhiszem, hogy egy idő után elegük lesz a csajoknak is.
Az Excellt meg egészen megszerettem, szerintem jópofa:) Be is véstem az önéletrajzomba, hogy "MS Office Expert", hadd tátsák a szájukat a HR-es p***ák:)
Xmas 2009.12.08. 09:49:25
Persze, ez annyit tesz, hogy a kimenő levelezést kell igényesnek alkotnia, a többi nem számít.
Egyébként önéletrajzokban is súlyos dolog látni, hogy még egy alapszoftvert sem tud valaki normálisan használni. Főleg, ha informatikai állásra jelentkezik. Akkor már kapásból kieső játékos.
Bálint #15 2009.12.08. 09:52:41
Tarkólövés a space-szel bekezdést eszkábálóknak! Még inkább az így táblázatot készítőknek!
Mitya Ivanov 2009.12.08. 09:56:27
inkább az a modoros, amikor naptárakat, meg recepteket ír valaki excellbe, szépen kicsicsázza, kiszínezi a hátteret, sóssütemény sárga háttér kék betű, édessütemény zöld dotted háttér lila betű, húsétel barna háttér fehér betű, sóskaétel spenótzöld háttér brokkolizöld betű. Vagy ha a 6000 darabos torrentfilm gyüjteményét úgy katalogizálja, hogy egyetlen cellába irja bele, hogy Nindzsa póver IV amerikai akciófilm, hangalámondásos 1984, egy másik cellába pedig sorszámot ír.
az excellt statisztikai elemzésekre kell használni, függvényezni stb. Az openoffice szarok a nyomába sem érhetnek.
fluorid 2009.12.08. 09:58:41
Makrot meg kepletet nem talal az ember, hanem ir. Max fuggvenyt keresgelhet. Eleg gyenge inditas. A folytatas sem kulonb :(
greggrant 2009.12.08. 10:02:50
A modoros számítógép-felhasználókról mikor lesz poszt? csicsás ppt, resettel való problémamegoldás, 123456 jelszó használata...
vincere 2009.12.08. 10:04:59
@El Topo (Sgt. Elias): és az milyen, az én folyosómon üvöltő spanyol vagy (férj okán) spanyolul is tudó nők dolgoznak. ha nem spanyolul beszélnek, akkor franciául, de a lényeg az üvöltés, sima beszéd és telefonálás közben is, ha meg leállnak cseverészni, ott nem lehet megmaradni. néha úgy érzem, nem tudom elviselni, és becsukom az ajtómat, de azt nem nagyon illik itt, de egyre többször fordul elő.
malackarosszarc 2009.12.08. 10:07:31
az SSC-ért külön hála: hogy mik nem vannak Pesten
@Mitya Ivanov: akkor a gumicukor színű, muffin recept gyűjteményem modoros és ha átszínezném szürkére? :)
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 10:13:30
Mitya Ivanov 2009.12.08. 10:15:11
Fényképeket is ragaszthatsz bele, és hagyhatsz helyet a kommenteknek is, pl. ez nagyon finom volt, vagy legközelebb nem teszek bele barackbefőttet, egy csipet só elég lett volna, ilyet többet nem sütök, mert nagyon meghajt stb.:))
Csavarhúzós 2009.12.08. 10:19:13
Csak azért írtam le, mert amúgy egész jó volt a tanfolyam :-)
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.12.08. 10:19:42
Az ilyen finomságok, hogy "exel", a kommentek között "Excell", illetve "salarys", egyenként picsáznám ki mindegyiket. Az én személyes kedvencem nagy munkatapasztalatú precíz ügyfelek és kollégák részéről a "vegleges3.xls", amit nem tudom mi a kurva anyjáért nevez el véglegesnek és küldi el 30 embernek, ha akkora faszszopó véglény, hogy még kétszer belejavít. Bár valójában kedvelem az ilyen embert, csak mímelem a felháborodást.
malackarosszarc 2009.12.08. 10:19:59
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 10:21:13
Fincsi lehet. Hogy mondják spanyolul, hogy kuss? Biztos jól hangzik.
malackarosszarc 2009.12.08. 10:21:16
macskafaraok 2009.12.08. 10:21:57
Styxx 2009.12.08. 10:22:59
"és becsukom az ajtómat, de azt nem nagyon illik itt."
azt a mekkora arc, külön iroda. Rólad meg majd megírja MTibi a "sokra vittem külföldön és ezt a sorok között fitogtatom" modoros posztot:-)
malackarosszarc 2009.12.08. 10:26:10
vincere 2009.12.08. 10:26:27
The Great Destroyer 2009.12.08. 10:30:16
Mitya Ivanov 2009.12.08. 10:37:30
Siendor 2009.12.08. 10:37:36
Egyébként Wordben sem szóközt, sem Tabot nem ütünk egymás után 2x. (Illetve TAB-ot üthetünk DE csak akkor, ha fent a vonalzón szépen beállítottuk ("bekonfigoltuk") a tabulátorok pozícióját és funkcióját.
Ja, és sor végén NEM ütünk ENTER-t! Csak bekezdés végén. :)
Mellesleg:
Excel (nem excel)
Word (nem word)
Tab (és nem tab)
De ez már csak a modorosság :)
Mitya Ivanov 2009.12.08. 10:38:07
Csomorkány 2009.12.08. 10:38:12
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az Excel szerintem elég vacak, vállalatoknál gyakorlatilag adatbázisok építésére használják, de aki így jár el, az tökön szúrja magát, mivel utána nagyon nehéz lesz valódi adatbázisba átépítenie egy halom szedett-vetett, különböző alkalmazottak által egymástúl függetlenül fejlesztett Excel-táblát.
Ami azt illeti, maga az FKERES-függvény is árulkodó a szövegben. Abszolút nem klasszikus Excel számolófüggvény, hanem lebutított adatbázisfunkció.
Egy hasonlat az én modoromban: a Word a sima papír számítógépes megfelelője, az Excel a kockás papír számítógépes megfelelője.
Amit sima papírra írnánk, ahelyett használjunk Wordöt (vagy Notepad++-t). Amit kockás papírra írnánk, ahelyett használjunk Excelt. Amire hosszú távon szükségünk van, ahhoz lehetőség szerint mindkettőt felejtsük el, vagy legalábbis a Word ill. Excel fájlunk induló adatait szipkázzuk ki egy makróval abból a vállalatirányítási rendszerből, aminek lehetőség szerint egyikhez se legyen köze.
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.08. 10:38:26
Egyebkent kiszamoltam, ma vagyok 12730 napos. Hogy ugy mondjam, en sem vagyok mar egy mai csirke!
Rich.mond 2009.12.08. 10:40:06
Vagy ahogy a spanyol király mondotta Chaveznek: Porque no te calles?
Finomabb változatban: Silencio!
Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2009.12.08. 10:40:37
Tájgermájszter 2009.12.08. 10:41:05
Minden tiszteletem a vlookup-é, enélkül már biztos halott emberke lennék!! :) A munkatársaim pl félistenként emlegetnek, amikor ezzel a világmegváltó függvénnyel kábé nyolc másodperc alatt rendberakom az egy hetes szenvedésüket :) És persze (zárójelben) én is csak hölgyeknek segítek, naná! Hiszen aki pasiból van, fél perc alatt megérti. Ugye?:)
Lassan ott tartok, hogy a karácsonyi ajándékvásárlás is excelben lesz levezetve, bár tudom, ez nem nagy kunszt, de azért vannak, akik szerint szánalmas :D
Styxx 2009.12.08. 10:42:53
Valahol igazad van, másrészt meg nem (such ö modorosizmus:-)). Aki elhiszi magáról, hogy középhaladó Excell és/vagy Powewr Point huszárként ért a számítástechnikához, nos, akkor az illető téved.
De! Ha a gépkocsiról annyit tudok, hogy van benne valami motorszerű, oszt időnként tankolnom kell, meg a guminyomást megnézni, de balesetmentesen el tudok jutni A-ból B-be, akkor egy csomó munkakört be tudok tölteni. Persze ha Rudolf Diesel fgeltámadna, akkor egy IFA féltengellyel verné szét a koponyámat, hogy micsoda amőba színvonalú véglények rulezolják manapság ezt az okádék Sárgolyót, de megnyugtatlak, igen kicsi a valószínűsége Dízel Rudi bá' életrekelésének:-)
Csomorkány 2009.12.08. 10:43:27
vili_a_mopsz 2009.12.08. 10:44:48
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.08. 10:44:53
Siendor 2009.12.08. 10:45:20
Az Excelnek meg olyan mélységei vannak, amin még a hozzáértők is meg tudnak lepődni néha. Arról meg már nem is beszélek, hogy - mivel a komplett Visual Basic bele van építve - gyakorlatilag bármilyen egyszerűbb programot lehet írni Excel alatt. Igen, extramodoros "Excelguruk" akár vállalatirányítási rendszert is írhatnak rá. Igaz, hogy jó szar lesz, de lehetséges :)
Az Excelt különben nem véletlenül hívták "számolótábla program"-nak. Mivel az.
Igazából sok mindenre használható, de szinte mindenre van jobb megoldás.
A Powerpoint pedig a modoros titkárnők kedvenc eszköze arra hogy cuki képeket illetve ezerszer hallott vicceket (ami mondjuk 6 sor lenne szövegesen) gusztustalanul csicsás háttérzenével/képekkel/színekkel és effektekkel több megabyte-ba csomagolva terítsenek az Interneten. (Nem mellesleg van sokkal jobb prezentációkészítő eszköz, a magyar fejlesztésű Prezi)
Csomorkány 2009.12.08. 10:46:06
repecs 2009.12.08. 10:46:28
Styxx 2009.12.08. 10:48:37
Sima mezei számológépen (DIGITRON:-)) kiszámoltam, hogy akkor most években mennyi is lehetsz. A szökőévekkel nem foglalkoztam ,annyival öregíttettelek. Akkor most egy Excel-Coach humánusan előbb főbe lőne, vagy inkább elevenen ásna el, hadd szenvedjek meg úgy istenigazán a barbár bűnömért?:-)
Rich.mond 2009.12.08. 10:49:43
Aztán áruld már el,hogy mi a rossebnek kéne mondjuk egy nyugdíj előtt álló Margitkának értenie a programozáshoz pl.?
Sokaknak bőven elég az életben maradáshoz többek között az excell ismerete, nem vágynak ettől többre.
Mint ahogy fentebb is leírták, egy B kategóriás jogosítvánnyal még nem feltétlenül lesz valaki autószerelő.
Sőt, nem egy nőt láttam khm, kitárulkozva, de mégsem vagyok nőgyógyász.
Ki érti ezt?Ki ismeri ki magát ezen a zűrzavaros világon?
Tájgermájszter 2009.12.08. 10:49:45
Zorita 2009.12.08. 10:51:13
Csomorkány 2009.12.08. 10:51:33
Készpénzosztás, 20-30 embernek kell kiosztani párezer forintokat. Fejenként különböző összegeket.
Milyen címletekben kell kihozni a zsozsót a bankból?
Egy jól megírt Excel-képlet tényleg megoldja, ha egy táblicskuba kiszedem az alapinfót, mármint hogy kinek mennyi zsozsó jár, a vállalatirányítási rendszerből.
Mondjuk az is tény, hogy kb. ez az egyetlen olyan gyakorlati probléma, ahol az Excelnek értelmét látom. És hát manapság átutalással megy az ilyesmi...
helixP 2009.12.08. 10:52:56
Csomorkány 2009.12.08. 10:54:27
Styxx 2009.12.08. 10:55:14
privibe küldöm a számlaszámot, ahová utaltass, aztán majd okosba megoldjuk. Szép új posztexcel világ:-)
Mitya Ivanov 2009.12.08. 10:56:05
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.08. 10:57:32
Ipari-antidepresszió 2009.12.08. 10:57:59
Csomorkány 2009.12.08. 10:58:12
Adatbevitelre szerintem nagyon ellenjavallt.
Styxx 2009.12.08. 10:59:58
Igen. Mi több, őt dobta ki a gép: chocolatesiztas.com/yahoo_site_admin/assets/images/Ebony.180184641.jpg
:-))
Csomorkány 2009.12.08. 11:00:46
Sok út vezet a Fudzsiyamára, de a legrövidebb, ha az excelben használni kezded a maradékos osztás és a maradék-függvényt.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 11:01:32
Ne bassz át!:)
bagyula 2009.12.08. 11:02:39
senki nem keri ki a velemenyuket vallalat iranyitasi rendszerek viszonylataban.
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 11:03:03
esef 2009.12.08. 11:03:19
Az én főnököm meg nem ért hozzá. Nála a következő a munka menete. Megrajzolja a táblázatot ceruzával, vonalzóval. Beleírja a számokat, számológéppel összead/kivon/oszt/szoroz. Egy munkatársnak meg el kell készítenie a Excelben a táblázatot és be kell írnia a számokat...
Mitya Ivanov 2009.12.08. 11:04:42
a modoros Excel oktatók ezzel szoktak jópofizni a hölgyikék előtt, illetve a tanfolyam monotonitását oldandó picinykét
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.08. 11:05:15
Styxx 2009.12.08. 11:06:43
Reméltem, hogy azóta megcsináltattad magad, mert azon nálam hármas alá:-)
V8 2009.12.08. 11:07:45
Ha valaki kiszámolná, hogy a középvezetők Excel-imádata mennyi kárt okoz a cégeknek, elég elborzasztó eredmény jönne ki...
Amiért vérengzési ingerem támad: screenshot Excelbe szúrva, adatok begépelése Excelbe, majd számológéppel összeadás, végösszeg begépelése, dokumentumkészítés Excelben, bármilyen komolyabb program Excelben implementálva, stb... Fontos adatok esetén Access és Excel párosítás adatbáziskezelő rendszer helyett azonnali kirúgással kéne járjon...
(csak hogy modoros informatikus legyek: dokumentumot és prezentációt Latex-hel kell előállítani, ha igényes dologra van szükség)
Mitya Ivanov 2009.12.08. 11:08:09
***
fúdenagyon modoros vagyok aztakurva
bagyula 2009.12.08. 11:08:27
Zorita 2009.12.08. 11:08:52
malackarosszarc 2009.12.08. 11:09:29
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.08. 11:11:37
tv2.hu/Root/TV2Site/Sztarok/Images/geronazzo_maria_large.jpg
:)
Na de ne offoljuk szet a topikot!
V8 2009.12.08. 11:12:56
Styxx 2009.12.08. 11:15:17
Ez mán döfi. OK. ezentúl semmi Off. A Spriccpartis videodat is légyszives konvertáld át Excelbe és úgy billentsd át:-)
Csomorkány 2009.12.08. 11:20:28
Az is, ha a legyűjtött adatokat Excelben módosítod, mert akkor két verzióban kezdenek el létezni.
Ha legyűjtesz adatokat, és azok alapján végzel el másodlagos számításokat, állítasz elő diagrammokat, meg minden, az teljesen kóser.
Modorosnak azt nevezném, aki annyira szerelmes az Excelbe, hogy nem vált, ha jobb megoldást mondanak neki, ill. aki nem érzékeli, hogy a napi munkájában lényeges korlátokat szab az Excel.
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.12.08. 11:24:39
Ja, dokumentumot Scientific Workplaceben írni, es WinEdtben formázni. A word kegyetlen randa, nem is tudom, hogy hogy használhattam éveken át. Igen : és wordben a pdf készítés nem default funkció, WinEdtben az.
Programot C++ban ( esetleg MatLab ban ) írni, dllt fabrikálni, és a dllt excelben futtatni.
Borzasztó volt, amikor VB excel dolgokat kellett fabrikálni. Zannya. Objektumorientáltság csak nyomokban, kissé konfúz, áttekinthetetlen. Max. mint felhasználói felületet ( gombok, grafikonok ) szabad használni, azt is csak végszükségben.
Mitya Ivanov 2009.12.08. 11:31:02
Sajnos egy statisztikai elemzőprogramnak van egy olyan hiányossága, vagy nem is hiányossága, hanem tulajdonsága, amit excelben remekül meg lehet oldani kereséssel és autofill-el. Maga az elemzés és a megjelenítés már nem excelben történik, hanem erre a célra kifejlesztett elemzőprogramban.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 11:31:03
Muchas gracias!
V8 2009.12.08. 11:36:45
degreen 2009.12.08. 11:44:38
ezt talán így:
=VLOOKUP(D4,salarys_2009!D:E,2,0)
és az adattábla rendezettségéről is beszéljünk, mert csak úgy fog rendes találatot adni.
Hal Stanton 2009.12.08. 11:45:07
Mitya Ivanov 2009.12.08. 11:46:05
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.08. 11:47:12
@fluorid: nagyon-nagyon vártalak már ;-))
Még szakértőt, léccilécci!
malackarosszarc 2009.12.08. 11:47:17
V8 2009.12.08. 11:49:39
Mitya Ivanov 2009.12.08. 11:53:33
hana 2009.12.08. 11:55:41
Picsasereghajtó 2009.12.08. 11:56:00
2009.12.08. 11:56:53
hana 2009.12.08. 11:57:20
greggrant 2009.12.08. 11:57:30
amúgy meg szerintem ha nem kell túl nagy adathalmazzal dolgozni, akkor az excel felhasználóbarátsága miatt mindenképp viszi a prímet
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 12:00:40
borsics_aa · http://minerva-szki.hu/ 2009.12.08. 12:01:59
Picsasereghajtó 2009.12.08. 12:04:29
Egyszer volt hogy egy ügyféltől kértem egy képet nagyobb méretben az előzőleg küldött kb 200*200 méretű rommá tömörített JPG helyett. Weboldal fejléchez kellett volna...
Mit csinált a szerencsétlen hülyebaromállat? Belerakta Wordbe a JPG-t, széthúzta hogy kitöltse a képernyőt, persze véletlenül sem az arányok megtartásával, és elküldte DOC formátumban. A legszarabb az, hogy ilyenkor udvariasan kell válaszolni, nem írhatod azt hogy te balfasz geci, kapcsold ki és verd szét baltával a számítógépedet, de a legjobb ha bekapcsolt állapotban teszed és szétbassza az agyad a kettőhúsz, mert akkora pancser vagy hogy hihetetlen.
Beleraktam a fejlécbe a gányolmányát, ügyfélnek tetszett, kifizette, és kapott egy akkora rakás szart amekkorát érdemelt.
Balfake 2009.12.08. 12:08:01
Csomorkány 2009.12.08. 12:08:59
Ha ilyen béna a keresésekben, az azért nem jó hír, dehát az sem adatbázis-kezelő, hanem statisztikai elemzőprogi.
Olyan nincs, hogy egy ACCESS adatbázist közvetlenül inputként használjon, és azon elemezzen?
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 12:13:22
kisebbik rokk 2009.12.08. 12:14:45
Gabbesz 2009.12.08. 12:17:51
Csomorkány 2009.12.08. 12:18:47
Én egy rendszeres access-tanfolyamot rendeltem meg nála skype-on, fizettem is érte, elég hatékony volt, lényegében azóta látom át az accesst.
Könyv alakban jól tudtam használni ezt:
www.libri.hu/konyv/az-excel-programozasa.html
Persze kérdés, mit értesz az Excel tanulásán, mert ez már haladó szint.
troll666 2009.12.08. 12:21:34
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 12:21:50
Muhhaha, interjút csinálni nem mentél ki hozzá?
Zombika 2009.12.08. 12:28:14
Én is a mai napig +-t használok, mert az = nem áll kézre. Soha nem voltam excel oktatáson, de az utóbbi 12 évben rámragadt ez-az. A világ egyik leghasznosabb programja, ha tényleg arra használják amire való (számolásra) nem pedig adatbáziskezelésre.
Nekem banki munkámból adódóan nagyon fontos volt modellezni, hogy egyes változók mozgásai (alapanyagárak, kamat, árfolyam, vevő kiesése, stb) mennyire változtatja meg egy cég jövőbeli eredményességét, hiteltörlesztő képességét.
A legnagyobb hódolatot azzal arattam be, amikor kis nyomógombokat tettem a modellbe, amivel automatikusan kiszámolta, hogy az egyes változók maximum mennyire térhetnek el a várttól, hogy a hitelfizetéssel ne legyen gond. Pedig csak egy sima goalseek volt a gomb mögé makrózva.
Styxx 2009.12.08. 12:28:25
"Pff... be kell vallanom, nekem múltkor a Radnótiról készült fényképeket kellett kategóriákba rendeznem Excelben." Poénnak 10+, ha meg komoly, akkor itt tényleg elszabadult egy magasszintű tanfolyam.
Zseniális metamorfózis. Excelistákat fikázó posztból Excel nagymesterei Master képzés:-)
MTibor MBA of Excel Sponsored by Steve Balmer & Friends
No more egg is Budapest University:-)!
ziza133 2009.12.08. 12:29:15
Aztakurva..az ilyenekrol is kellene egy modoros cikk
cd-r 2009.12.08. 12:29:26
hana 2009.12.08. 12:29:31
@kisebbik rokk: azért ezért a munkáért konkrétan irigyellek.
LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2009.12.08. 12:30:45
lárvalányhaj 2009.12.08. 12:40:57
Én nő vagyok, de mindig hülyét kaptam a Csicsergős Lányoktól, mert engem se a muffinok, se a csizmák nem érdekelnek olyan mértékig, hogy erről hosszú percekig (órákig?) legyek hajlandó beszélni. A pasiügyeimet meg már hadd ne a munkatársaimmal kelljen megbeszélni.
De valamennyit meg muszáj csicseregni köztük, mert egyébként beképzelt picsának tartanak, aki nem ereszkedik le közéjük.
A pasis dolgokhoz meg nem tudok hozzászólni, a kurvázás még érdekes téma, de a foci nem mozgat meg egyáltalán.
Cpt. Flint 2009.12.08. 12:46:19
Mikor '93-ban Framework II-ben (ráadásul német nyelvűben) csináltam a diplomamunkám tábláit meg Harvard Graphics-ban a diagrammjait, én is leszóltam az Excelt. Közben még nem is ismertem.
Nem rossz progi az Excel... baromi sok hibája meg korlátja van, mégis nagyon sok mindenre lehet használni. És én nem akarok vállalatirányítási rendszert építeni.
hana 2009.12.08. 12:46:36
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 12:50:11
Nekem mondtak már olyat, hogy semmi normális dologról nem lehet velem beszélni.:)
Valami nylon harisnyákról volt szó, hogy hány DEN-eset kell venni, és mikor.:D
V8 2009.12.08. 12:50:22
lárvalányhaj 2009.12.08. 12:52:10
De ezismilyenmár. Én azért járok a munkahelyre, h dolgozzak & pénzt keressek, és nem azért, h barátkozzak a többiekkel, akiknek a nagy része egyébként nemisbiztoshogy szimpatikus.
Cpt. Flint 2009.12.08. 12:52:33
Dervenkál Egon 2009.12.08. 12:53:17
Továbbra is komoly probléma, hogy az excelhuszár elé tolt NeoOffice teljes pánikot tud okozni. Pedig alapvetően ugyanaz, csak más gyártotta.
Ezeken a tanfolyamokon meg láthatóan nem a "táblázatkezelést" oktatják, hanem megtanítják a shared service-nél dolgozó kollégát gombot nyomogatni. Kábé, mintha főzni akarnál tanulni, és elmagyarázzák az Vesta tűzhely kezelését. Ilyesmi...
lárvalányhaj 2009.12.08. 12:54:09
Ja, de ez eleve mekkora fasság már. A C++ meg az Excel 2 különböző dolog, ami más-más célra szolgál. Most akkor komolyan C++-ban írjam meg a vállalkozásom éves költségvetését? Vagy miakurvaanyám van?
V8 2009.12.08. 12:54:29
malackarosszarc 2009.12.08. 12:55:50
de szerintem a helyén kéne kezelni a dolgot és nem nagy körítést csinálni neki, mert az emberek eredendően csicseregnek közösségbe kerülve, igen a csicsergés lényege a felszínesség, éppen azért mert a munkatársaiddal nem biztos, hogy mély dolgokról akarsz/tudsz beszélni, de 8-12 órát kussban ülni egymás mellett azért az sem biztos, hogy egészséges :)
így megy ez, csipcsirip
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 12:59:28
Igazad van, nyilván a férfiak is fecsegnek.
Csak az akusztikailag nem annyira kellemetlen. Szerintem.
Hacsak nem bebaszott zsugásokról van szó, mert akkor az is.:)
malackarosszarc 2009.12.08. 13:02:56
lárvalányhaj 2009.12.08. 13:06:00
Hát nemtom, ha egy kolléganő nem jó arc, akkor nem vagyok rá kíváncsi sem felszínesen, sem sehogy. Tudjunk együttműködni, tudjuk megbeszélni a praktikus dolgokat, de ezen kívül egy perccel se kérek többet belőle.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 13:06:48
Nagy dolog ám...
hana 2009.12.08. 13:08:36
Bocs, már visítok a röhögéstől, ez nem bírtam kihagyni. ;)
@lárvalányhaj: jah, vannak ilyen esetek is. Én a mostani munkahelyemet szeretem, kedvelem a lányokat, és ami a legjobb, hogy Thaiföldről jöttek, ergo egy kötőszót sem értek abból, amit mondanak, és csak néha akarnak velem is csicserészni, ami csak azért lehangoló, mert angolul SEM beszélnek. Tehát azt, hogy a "went" a "go" múlt ideje, már ne próbáld meg, a kommunikáció lekorlátozódik a yes, no, good, not good (...) take, have, do, szavakra.
De azt hiszem, sokat kéne egy olyan munkahelyért fizetni, ahova csak azért járok be, hogy pénzt keressek, de alapvetően nem bírom az egészet.
malackarosszarc 2009.12.08. 13:09:10
Mitya Ivanov 2009.12.08. 13:09:21
malackarosszarc 2009.12.08. 13:11:40
Royaljerry · http://be.net/royaljerry 2009.12.08. 13:11:50
1) Ügyféllel csak szelíden: lehet, visszajön újabb megbízással.
2) Kép kijelöl, jobb egérgomb, Format Picture, Picture, Reset Picture (vagy 100%/100%). Innentől - ha kisméretű, és webre megy - screenshot (mert a Word szerencsétlen, és nem tud képet exportálni), vagy írsz PDF-et belőle, amiből lemented a képeket az Acrobattal.
3) Kettőhúsz nincs a gépben a tápon kívül - amit igen nehéz szétverni -, max. 12V. Javasolhatod neki viszont, hogy kösse fel magát a tápkábelekre.
Orrosszmájli.
Csomorkány 2009.12.08. 13:13:20
Semmi gond, ha itt tartasz, mert mindenki tartott itt, de akkor nem a Kovalcsikot ajánlom.
Haladónak vannak bizonyos tapasztalatai, bizonyos problémái, és beleütközött bizonyos korlátokba. Akkor némi makróprogramozás jól jöhet, és abban a könyv valódi segítség.
lárvalányhaj 2009.12.08. 13:28:41
ja, de az a baj, h a picsoid csajok elvárják a _csicsergést_ is, is ha nem csicsergek, kiutálnak, és megnehezítik az életemet.
Bambano 2009.12.08. 13:35:22
A szó elszáll, de néha word is:)
Aki meg adatbáziskezelő helyett excelezik, az megérdemli.
fade 2009.12.08. 13:36:20
A sok kocka infós azt értse már meg, hogy az emberek 98%-a nem "vonzódik" az ilyen dolgokhoz, csak megcsinálja hogy hó ötödikén jöjjön a pénz a bankszámlára mert a gyerek megint rinyál valami hannah montanas kistáskáért :))))
A geekségnek is vannak fokozatai, az újonnan jött kommentelők valahol a master és superb között vannak félúton. Makróznak kisujjal meg SPSS-eznek SQL-ben, aztán otthon hokiznak a 87. szintű mágus karakterükre a fasz tudja melyik online rpg-ben. Ez aztán az élet :)
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 13:38:13
Gyere, mesélj a harisnyáidról!
Csomorkány 2009.12.08. 13:41:36
A valódi összefüggés így néz ki: aki Excel problémákhoz tud makrókat írni, az tudni fog Access problémákhoz is.
Szóval ha pl. Hana megtanul némi makróprogramozást, az igenis nagyon hasznossá válik a teljes Microsoft Officeban, az meg a legtöbb cégnél nélkülözhetetlen.
Csomorkány 2009.12.08. 13:42:14
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 13:44:47
A női beosztottaimat úgy is hívtam, hogy tyúkudvar.
Amikor már nagyon kész voltam idegileg, szórtam nekik magot is.
tabanyi 2009.12.08. 13:46:12
Haspók_ 2009.12.08. 13:49:17
Pénzügyi területen nélkülözhetetlen a mindennapos munkában, és a vlookup valóban az egyik leggyakrabban használt függvény, nyilván ezért is szerepel a posztban.
Bambano 2009.12.08. 13:49:30
Fapuma (törölt) 2009.12.08. 13:52:17
nem veszitek eszre hogy szopatjatok magatokat itt? pont arrol szol a poszt mekkora balfaszok vagytok, ti pedig meg ezt is uberelitek, leaaltok itt hullamozni az excell elott. menjetek at a microsoft excell team blogra. ha valaki akkora segg hogy kepes a kiadasait excellben vezetni az mas buntettre is kepes...
IndaMuncher 2009.12.08. 13:52:45
Szerintem poénos kampány volt, az volt a lényege, hogy a videoklipet ugye nem lehet bizonyos cégeknél youtube-on megnézni mert le van pl tiltva.
ACDC rocks the office.
hana 2009.12.08. 13:54:58
@El Topo (Sgt. Elias): Most el kell mennem (harisnyás lábakkal) de később nagyon szívesen. ;)
Egyébként milyen magot szórtál nekik? Egyébként szerintem két fajta irodista van: akinek slow tabletta kellene, meg akinek konkrétan egy kis speed. :D
nadivereb 2009.12.08. 13:55:17
hana 2009.12.08. 13:55:48
malackarosszarc 2009.12.08. 13:56:09
Csomorkány 2009.12.08. 13:57:11
Tény, hogy mióta megtanítottak az Access kezelésére, csak alkalmi problémák kapcsán veszem elő közvetlenül az Excelt, ill. rendszeresen meghívom Accessből, hogy mindenféle csilivili outputokat állítsak elő benne az Accessben tárolt adatokból.
Haspók_ 2009.12.08. 13:58:08
"az, hogy az excel ilyen szinten makrózható meg van benne vb, csak arra jó, hogy a vírusokat jól tudja futtatni..."
Meg pl. arra, hogy egy minden nap/héten/hónapban ugyanolyan módon elkészítendő rutinmunka, amit "kézzel" alkalmanként kb. 2-3 óra lenne megcsinálni, egy makró megírása után már csak egy percig tart.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 13:58:12
Vettem a boltban ilyen madáreledel keveréket.
Ezeknek a csajoknak ostor kellett volna, nem tabletta.
Csomorkány 2009.12.08. 13:58:25
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 13:58:56
Nem tudom így messziről, HOGY mackózod le őket.
Bejgli 2009.12.08. 14:00:59
Csomorkány 2009.12.08. 14:01:52
Ha Excelből, akkor bocs, de valamit elszúrtatok ott a cégnél.
Haspók_ 2009.12.08. 14:07:11
"és az adattábla rendezettségéről is beszéljünk, mert csak úgy fog rendes találatot adni. "
Már a pluszjel kifogásolása is súlyos, de ez a rendezettség meg abszolút érthetetlen. Életemben eddig egyszer hallottam valakitől, hogy szerinte a vlookup csak úgy használható, ha az adattábla sorba van rendezve. Eddig azt hittem, hogy ez az ő egyedi téveszméje...
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 14:07:32
malackarosszarc 2009.12.08. 14:10:44
st_one 2009.12.08. 14:10:46
Csomorkány 2009.12.08. 14:11:55
Nem mondom, arról is cseveghetünk, mi mindent lehet egy munkahelyen csinálni Excel-tanfolyam helyett.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 14:13:22
Hát, mondjuk ettől én sem lennék elragadtatva.
Engem szigorúan négyszemközt lehet ilyen tündérmackónak, meg ilyesminek szólítani. Még négyszemközt is többnyire csak bizonyos szituációban.
cd-r 2009.12.08. 14:16:02
fade 2009.12.08. 14:16:06
Haspók_ 2009.12.08. 14:16:50
malackarosszarc 2009.12.08. 14:18:22
Amúgy ez onnan jött, hogy akinek a helyére kerültem azt gondolta, hogy akkor tud uralkodni a férfia beosztottakon, ha férfiasodik: ordított mint a ló, nagyon trágár volt és bizony hegyeset köpött. Na pont ilyen nem akartam lenni... de megszavaztatom velük és ha akarják jövőre abbahagyom a Mackózást :)
malackarosszarc 2009.12.08. 14:19:23
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 14:20:31
Szopóálarcot nem vittél nekik?
Haspók_ 2009.12.08. 14:22:17
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 14:23:35
Nem is elvárásként fogalmaztam meg.:D
Csak mondtam, hogy megfelelő hangulatban engedékenyebb vagyok.
Én általában beosztottakkal, függelmi viszonyban lévőkkel is normál, emberi, közönséges hétköznapi hangon beszélek. Nagyon sok kell ahhoz, hogy megemeljem a hangomat, akkor viszont rezdül a csillár, hullik a por a mennyezetről és hosszú csend szokta követni.:)
Fapuma (törölt) 2009.12.08. 14:26:17
A kamatsokk általánosan, nemzetközileg javasolt mértéke a kemény devizák esetében 200 bázispont. Tekintettel a magyar kamatváltozások mértékére ez az Excell file kiszámítja a HUF-ra 200 bázispontos és 300 bázispontos kamatsokk esetében is a gazdasági érték sztenderd módszer szerinti változását.
A PSZÁF auditált jelentésekben szereplő megfelelő adatokat a zölddel jelzett cellákba kell felvinni a Kamkock súlyok HUF200 munkalapon, A többi cella védett, hogy ne lehessen elrontani. A bevitt adatok azután automatikusan átkerülnek a más munkalapok megfelelő celláiba is.
fasza mi?
Csomorkány 2009.12.08. 14:28:09
Igen jó pl. diagrammkészítésben, gyors számítások összehozásában, és azt sem mondtam, hogy a sokat emlegetett FKERES függvényt soha semmire nem használom. Ha Te ezen túlmenően tudsz valamit, tényleg kíváncsi vagyok.
Pl. anno elég sokat tanultam a pénzügyi függvényekről, amik bele vannak építve, el tudom képzelni, hogy az sok helyen jól jön.
2009.12.08. 14:30:38
Az exelguru meg alkalmazkodik a környezetéhez, magyarul le kell menni az oktatandók szintjére.
Csomorkány 2009.12.08. 14:31:28
malackarosszarc 2009.12.08. 14:33:03
Zool2107 2009.12.08. 14:36:35
raklap 2009.12.08. 14:37:08
ezeket a vállalatírányítási cuccokat sem értem hogy mik azok de biztos jók mert a gugli sok találatot ad rá.
de azt tudom hogy ha nekem cégem lenne és valakinek a ki kéne keresnem valami adatát és ahoz nekem függvényt kéne pötyögni... na akkor rúgnék ki mindenkit...
de akkor is kirúgnék mindenkit ha nekem mint a cég alkalmazottjának 2 klikknél többe kerül egy grafikon elkészítése...
Zorita 2009.12.08. 14:41:22
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 14:42:00
Pont az olyanokon röhögünk itt, mint te.:))
De azért ne vedd magadra.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 14:44:34
Belőlem is ki szokott bújni a tanítóbácsi.:)
Csomorkány 2009.12.08. 14:49:23
Ügyeletes Megmondóember 2009.12.08. 15:02:24
t.y7.hu/10kdaysold.png
Kéééééész. :D
vincere 2009.12.08. 15:08:45
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.08. 15:09:57
Haspók_ 2009.12.08. 15:11:35
Bandúr Kandi 2009.12.08. 15:14:35
Haspók_ 2009.12.08. 15:18:55
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 15:23:45
Faszfej.:D
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 15:30:10
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 15:31:31
malackarosszarc 2009.12.08. 15:32:53
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 15:34:48
Mostanában valaki más.
malackarosszarc 2009.12.08. 15:38:04
MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2009.12.08. 15:41:49
De mit tesz majd az ismerősöd a táblázatával, ha valakitől kap egy szalvétát Leonard Nemoy aláírásával?
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.08. 15:43:05
Zorita 2009.12.08. 15:44:54
MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2009.12.08. 15:46:20
Nem tudom miért, de valahogy egyből ez ugrott be...
Bambano 2009.12.08. 15:47:16
2009.12.08. 15:51:16
lassan itt az évvége, ki kellene gyűjteni a filofaxból, hogy mennyit kerestem, hol, mikor, mennyit fizettem biztosítást, mindjárt itt az adóbevallás ideje, és valamit bugyogni kellene a steuerberaternek, mert ez sem egészen normális, hogy kis cetliken tartom nyilván a bevételt.
Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.12.08. 15:53:06
cantyouseeimbusy.com/
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 15:55:47
Haspók_ 2009.12.08. 15:56:49
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 15:56:55
Haspók_ 2009.12.08. 15:57:32
"ami kézzel 2-3 óra, arra már nem való az excel."
Hanem mi?
malackarosszarc 2009.12.08. 15:57:59
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 15:58:01
Hát nem.:(
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 16:02:03
Ami, mondjuk kicsit ellentmondásos, mert belőletek él a vállalkozásom. Ez persze az általam leírtak hiteléből semmit nem von le.:)
MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2009.12.08. 16:03:10
Na jó, egy sorozatból vettem a példát, ami négy geekről és egy csini kis szösziről szól...
Haspók_ 2009.12.08. 16:10:57
Blackrock (törölt) 2009.12.08. 16:17:32
Ha pedig nem érted a soraimban lévő leheletnyi iróniát, akkor végképp nincs miről beszélnünk.:)
vincere 2009.12.08. 16:22:11
Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.12.08. 16:46:37
Haspók_ 2009.12.08. 16:53:43
"miért, nincs igazam? Nem ezt hiszed?"
Nincs, nem. :)
Egyébként nem sok olyan poszt van a blogon, amit ne olvastam volna el. :)
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.12.08. 16:53:44
Bambano 2009.12.08. 17:16:06
Fapuma (törölt) 2009.12.08. 17:46:54
miert veszekedtek, ha lehet verekedni is?
vincere 2009.12.08. 18:09:32
ElCapitan 2009.12.08. 18:19:02
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.08. 19:02:06
@El Topo (Sgt. Elias): bazmeg, talán nem is tudod, hogy MENNYIRE találóan írtad le a lényegét. De én nem bánom.
@Styxx: a munkahelyi udvarló néven már volt egy ilyen. A ráhajolós-egérmegfogós-susmorgós módszer is simaLIBA.
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 19:13:23
Örülök hogy ilyen maflának tűnök, baszodalássan!:D
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.12.08. 19:16:32
szépen lejózsiztál, én kérek elnézést :D
El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.08. 19:20:54
Mille pardon!
HRita · http://gorbe-sminktukor.blog.hu 2009.12.08. 19:44:10
Mitya Ivanov 2009.12.08. 20:27:25
Styxx 2009.12.08. 21:05:20
Ne má! Mekkora poszt lesz a modoros Excel 2010 felhasználó!:-)
Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.12.09. 00:44:00
Der_rosarote_Panther 2009.12.09. 18:31:53
modoros.blog.hu/2009/11/23/eredmenyhirdetes_kezicsokolom_vagy_jo_napot/fullcommentlist/1#c7779413
Dom Cobb 2010.01.05. 12:07:19
Ezt én is szoktam mondani, aú.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.02.04. 18:17:22
Hiszen normális adatbázisokhoz ott van az ODBC
visual basicben sok mindent meg lehet csinálni
amit meg nem arra ott vannak az ojjektumok
Nekem a legnagyobb marhaság amit csináltam egy VBA script ami összerak egy formról egy textfájlt amihez leszed a netről egy HTML tábleát, felszorozza és fel FTPzi az adatot egy shell scripttel együtt.
Ja, és közben midi fájlt játszik le a háttérben :D
Persze ha lett volna kéznél más eszköz, hát azt használtam volna. Azért ennyire nem vagyok fanatikus :)
Amúgy ők már egy letűnt korhoz tartoznak, kb. 10 éve nem igazán éri meg excelezni, hiszen van perl, php, fhash, delphi meg ezer más fejlesztői környezet. Ja, és ráadásul mindenre van már valami kész progi.
Mitya Ivanov 2010.02.04. 21:23:57
uhh mekkora egy komment, gyááááááááijjjjááááááááávvvvvvááááááááá
Mitya Ivanov 2010.02.04. 21:25:45
xboxer 2010.03.03. 13:26:22
Epic post, again.
dibbler 2011.01.02. 19:59:38
A scriptelés ma már mindenfelé elérhető, a kieg funkciókat sokszor scriptekkel oldják meg - ha a feldolgozási sebesség nem kritikus.
Igen, az adatbázis csatoláshoz nagyon szegényes a támogatás.