Olvasói rovat - Az otthonmaradt, emigráns szemmel

2009/10/16. - írta: Modor Tibi

Szinte már levélpárbajok alakulnak itt ki, de mi somolyogva figyelünk.

Modoros Emigráns jelentkezik, akit Szálkás Gerenda oly szépen megfestett. Telitalálat, a szerzőt ezúton is csókoljuk Luxembourgból, magunkra ismertünk. Méltó válaszra vár, alább egy kísérlet.

 

Előbb egy kis merengés (diszklémer, nesztek!). Mint minden paródia, a blog stílusához hűen ez is sarkos. Szándékosan torzít. Persze „mindennemű hasonlóság a valóssággal csupán a véletlen műve.” Többen óva intettek attól, hogy beküldjem, mert a minősítés a mégoly névtelen szerzőt is minősíti, ráerősít a külföldön élőkről otthon kialakult negatív képre, stb. Arról nem is beszélve, hogy vajon hány olvasó tud vagy hajlandó azonosulni ezzel a kifordított látásmóddal (külföldről az otthoniakat). Igazuk van, és mégis. Egyébként meg ha jobban megnézed, ez most nem is az érem másik oldala, hanem egy újabb érem.

 

Jó szórakozást!

 


 

A Modoros Hazai

 

A Modoros (vagy inkább Modortalan) Hazai több alfajra osztható, mindegyikünk találkozott már valamelyikkel, vagy ezek keverékével:

 

Az Irigy

Alapeset. Egyszeri találkozások (az autódat tankoló kutas, a kártyáddal babráló közértes) és szorosabb kötelékek, szomszéd, volt barát (hangsúly a volton), kolléga, aki elbukta a versenyvizsgát. Van a burkolt és a leplezetlen változat. Ez utóbbi ki is mondja, az előbbinek az arcára van írva, a mimikája, az egész testbeszéde arról szól, hogy dögölj meg. Az egész ember egy merő epeömlés. Kifejti, hogy fennhordod az orrod, fejedbe szállt a jólét. Finomkodsz és urizol. Minden megnyilvánulásod sznobizmust, felsőbbrendűséget és megjátszást áraszt. Megváltoztál, szerinte már nem tudnál otthon élni, őszintén értetlenkedik, amikor köszönsz a lépcsőházban vagy lassítasz a zebra előtt (+ egyéb nyugati allűrök). Később közli, hogy valami megszakadt, eltávolodtál, nincs már közös téma, te tulajdonképpen lenézed őt. (Te jól vagy, ő nem, és ez megbocsáthatatlan.) Honvágyadat nem érti, de megveti.

 

A Kíváncsi

Irigy v2, a nem fér a bőrébe fajtából. Ő az, aki megkérdi hol élsz, de Luxembourg szóból már csak a lux szótag jut el az agyáig. Fél órás csevely alatt négyszer kérdez rá, hogy mégis mennyit keresel „te ott nyugaton”. (Hogy ténylegesen hogyan élsz, nem érdekli.) Persze nem árulod el, de egy idő után kénytelen vagy legalább sejtetni, amit ő gondolatban azonnal megszoroz 5-tel. (Ezért vallod be eleve csak az ötödét.) Villámszámoló, másodperceken belül kiszámolja, hogy mennyi marad és elvégzi az összehasonlító elemzést, olaj a tűzre. Kacsintva jelzi, tudja, hogy kolbászból van, ehh, nincs azon mit szégyelni. A sörét persze most is te fizeted.

 

A Szegény Rokon

Irigy ő is, persze. Már a válság előtt is picsogott, azóta csak rosszabb. Már a repülőtérről hazafelé rád zúdítja minden baját: lakástörlesztés, befuccsolt a számlagyár, már a Provident sem hitelez. Persze nem kér. Soha. Direktben soha. Apró célzásokkal manipulál, elejtett megjegyzések lejárt tartozásról, be nem fizetett számlákról, iskolakezdésről. Nem lehet vigasztalni, tök mindegy mit mondasz, a válasz: „neked könnyű ott kint”, „nektek mindenetek megvan”. Ja, és persze az örök „mit tudod te, nem élsz itthon”. Pihenni mentél haza, feltöltődni és költeni, de a lelkiismeretedet az első percben gajra vágta és a továbbiakban nem tudsz úgy kiadni pénzt, hogy ne érezd magad szarul.

 

A Szívességkérő

- Te, kellene egy féltengely az Audihoz, rákerestem a neten és nálatok 2 euróval olcsóbb, hozzál már légyszi egyet legközelebb, ha jössz repülővel.

- Hát őőőő.

- Most mit kéreted magad, Németbe laksz, nem? Az Audi meg német, nem?

...

- Figyu, megjelent az új Denevérszögecselő Deluxe 2010, rendeld már meg nekem az ebayen, majd megadom.

...

- Van egy ötletem, bejelentem hozzád a káeftét és együtt lealázzuk a luxembourgi piacot, mit szólsz?

- Ide is költöznél?

- Á, csak amíg be nem indul az üzlet.

 

A Károgó

Hite, hogy az országot elhagyni minimum jellemhiba, leginkább bűn (itt élned s halnod kell, ugye). Megfedd, ha nem mondasz konkrét időpontot, mikor mész végleg haza. A lelkiismeretedre utazik: „hát nem látod, milyen szükség lenne rád itthon?” Kedvenc szavai a boldogulás, haza, szürkeállomány, agyelszívás és hontalan, de összevonja szemöldökét, ha meghallja hogy multikulti vagy kozmopolita („világpolgár a f*szom”). Kéjjel vadászik minden jelre mely azt a meggyőződését erősíti, hogy elvesztetted magyarságodat (= elárultad hazád), idegen szavak, euróra visszakonvertálás, stb. Kétéves gyermeked fújja-e már a Himnusz 8 versszakát? Célja, hogy szarul érezd magad, amiért kiváltottad az útleveledet.

 

A Parazita

A fentiek egyvelege. Meggyőződése, hogy te érdemtelenül ültél bele a tutiba, neki pedig joga élni a lehetőségekkel. „Ezeknek a bőrük alatt is” alapon tehát minden nyáron bejelentkezik minimum egy hét családlátogatásra, amit persze csak ő hív így, valójában ingyen nyaralás. Koszt-kvártély biztosítva és szereti a kertet nézni. Nagyon bunkó nem akar lenni, így a kötelező Lidl-gazdaságos palack mellé (ő maga naponta 3 üveg bort nyel el plusz sör) letesz egy zacskó krumplit is, hozzájárulásként, úgymond. Még véletlenül sem túrórudit. A közértkasszánál pedig szemérmesen félrenéz. Erősen gondolkodik, mégis hogyan számoltassa el veled az útiköltséget is, de végül erről nagyvonalúan lemond. Azért a te autódat kéri kölcsön, ha át akar ugrani Párizsba (500 km) egy kis városnézésre.

Van továbbfejlesztett változat a rokon vagy barát fajtából, aki képesítés és nyelvtudás nélkül ruccan át szerencsét próbálni és ragad nálad hosszabb-rövidebb ideig. Ő soha nem kér, elvár. A repülőjegyét, nyelvtanfolyamát természetesen te fizeted, mint minden mást.

 

A Sértődős

Általában nőnemű. Nem érti meg, hogy a pár nap alatt, amíg otthon vagy a családodon kívül nem tudsz további 15 emberrel találkozni (a gyerek napirendjének saccperkábé betartása nélkül sem), na jó, de legalább vele, annyira hiányzol - erről tanúskodnak egyébként az előtte kéthavonta váltott levelek is. Megsértődik. Nem, erre az sem indok, hogy te most tulajdonképpen a szabadságod töltöd otthon annyi pénzért, amibe egy közepes nyaralás is kerülne, szeretnél kikapcsolni kicsit, egy óránál többet nyugodtan beszélgetni Anyáddal (bárkivel, aki tényleg hiányzik), persze engedsz, rohanás az egész, értelmetlen. Halálosan fáradtan térsz vissza és hetekig küzdesz a lelkiismeret-furdalással (lehet mégis egy genyó vagy és megváltoztál?) és a sértettségével is persze. Legközelebbi hazalátogatásodat titokban tartod.

 

A Hazamenekült

Nem becsülték meg, vagy legyőzte a honvágy, valójában csak nem hosszabbították meg a szerződését. Kudarcát rendíthetetlen optimizmussal tálalja, „otthon tuti ajánlat várja” (nem), tulajdonképpen ő vágyott el e „provinciális porfészekből”, ahol „nincs élet”. Rendületlenül pályázik, hogy visszakerülhessen e szar helyre, addig is az Irigyek táborát gyarapítja. Papíron persze továbbra is hozzád van bejelentve, itt mégiscsak jobb adózni, na meg a sárga rendszámos autó is jól mutat a pesti betonon.

 

Lehet, hogy Szálkás Gerenda is Hazamenekült? :-)

Aki nem tudta: én is egy Hazamenekült vagyok, és erre roppant büszke - úton-útfélen próbálom bebizonyítani mindenkinek, hogy helyes döntést hoztam, és valóban :-))

114 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scsaba1 2009.10.16. 08:25:17

Szintén hazamenekült...

Én ilyeneket szoktam mondani, hogy: "kalandvágyból hazajöttem".

Meg: kint minden hülye össze tud magának hozni egy albérletes szobát meg melót, úgy hogy maradjon egy kis zseton hó végére is. Na de itthon próbálja csak meg.. Na ki a király? :)

virágelvtárs 2009.10.16. 08:31:43

A cím megtévesztő, de a típusok naggyon jók! Megint csak kikérem a Nyugat kifejezést, mert nem csak ott vannak emigránsok.
Ezek alfajai még finomabbakat is tudnak, pl.

A Honimádó:

"Mivan ott bazeg? A világ legszebb csajai a magyar nők, a magyar kajánál nincsen jobb, bor, pálesz, kapsz ott te ilyeneket? NEM, MI? Ittis nagyon jól ellennél, nem olyan rossz hely ez!"
És hiába magyarázod neki, hogy nem ez van, hoz még többezer példát, mert meg fog győzni, ebben biztos.

Az Intellektuális kiváncsi:

"Te, ottan, figyi, hallod ott hogy öltöznek az emberek milyenautóvaljárnak, lehet ott mekdonálc van milyena sör isszák egyáltalán vannak ott tartoda magyar izé milyenaz idő eltolódás vane neme furcsa-e és a kultúra jajj biztos nagyon nehéz volt a nyelvet hovajártok bulizni???"

A Bedurvuló Kalandor Parazita

"Nemigazhogy magyar vagy, nemtudok pár hetet csövezni nálad? A Laci unokahugának a bátyának a munkatársa mesélte, hogy ott élsz, és tök ólcsóból ki tudnám hozni a dolgokat, ha ott lehetnék! Amúgy már itt vagyok a városban, megszereztem a számodat, köszi amúgy, ja és Robi vagyok, na, mondod a címet?"

És ha engedsz neki, akkor hetekig nem kaparod le magadról az arcot, ha kizárod, az ajtód előtt hálózsákozik. Brrrrr.

belgarian · http://kolbaszbolakerites.blog.hu 2009.10.16. 08:41:25

Es mennyire igaz! Minden tipus el van talalva.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.16. 08:46:20

Én a viccesen sértődős vagyok. Nem várom el, hogy azonnal rohanjon hozzám, de "halálosan" meg vagyok sértődve afromagyarra, hogy lassan 2 év alatt egyszer sem jött el hozzánk, de közöltem vele, hogy egy kis belga csokival ki lehet ám engesztelni. :-)))))

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 08:49:18

@Krisztinca: ket ev alatt ketszer, ha voltam otthon! :)
De oke, vettem a lapot!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.10.16. 08:56:11

Amikor azt a röpke hét évet töltöttem NYUGATon, általában én csábítottam ki mindenkit, hogy látogassanak már meg, sokszor beszálltam a repjegyekbe is, és mindig örültem, ha jöttek. Ezek szerint nagyon szar helyen lehettem, mert roppantmód unatkoztam néha egyedül ott a messzi távolban :-))

Most már csak kicsinyes szívességkérő vagyok: Józsikám, aranybogaram, ha ott vagy a transzferben, gondolj már rám és kapj fel pár doboz Giniszt öreg háverednek! Akár Ferihegyre is kimegyek érte :))

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 09:01:36

Olyan tipus is van, aki megkeres ismeretlenul es ilyen csekelysegeket ker:
- szerezz neki munkat (azt se tudod, _kifele, mifele, kefel-e_)
- szerezz neki alberletet
- menj el vele ugyintezni, ha kikoltozott, mert o nem beszel nyelvet

Eleinte az ember segit INFORMACIOVAL, aztan (mivel mindenkinek megvan a sajat _kis elete_, es nincs ido mindenkit pesztralni) megkapod, hogy te is csak egy kocsog, irigy magyar vagy, aki fennhordja az orrat.
En meg _istenesen_ is birom, mar nem aze', Tibikem, csinaltam egy blogot meg egy klubot az iwiwen, meg szemelyesen is segitek egy magyar csaladnak _kint_, de van, akinek semmi nem eleg.

azallamenvagyok 2009.10.16. 09:06:40

modoros emigráns 2. címmel kellett volna posztolni:PPP

virágelvtárs 2009.10.16. 09:09:41

@afromagyar: Iggen, és a legjobb az, hogy mert eleinte még jófej vagy (én az akartam lenni), rohangálsz albérletért a neki, meghogy igények-lehetőségek összehasonlítása, ímél, msn, aztán 20 külföldi havernak szólsz munkaügyben, ezért még szereznek is neki, csak miattad, aztán "valahogyan" PONT aznap, mikor jönne/nének, lebetegszik, meghát nem is tudja, tegnap még biztos volt, dehát mittudomééén, mégiscsak otthon biztosabb, de MAJD szól később, bocsi, az albit mond vissza, és VIGYI MAGADRA ott a távolban!!! - És ezzel úgy egy évre eltűnik.

oldalazó gnóm 2009.10.16. 09:23:24

ez a parbeszed kimaradt
-de szar itthon, huznek mar a picsaba nyugatra?
-akkor mire varsz?
-haat (es itt jon a kifogasaradat)

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 09:30:11

Aztan ha kijon:

- magyar rendszamu kocsival jar, es ugy erzi, ez feljogositja arra, hogy mindefele szabalytalankodjon (ugysem birsagoljak meg)
- a szemetet nem szelektiv gyujti (mert draga a zacsko), hanem elhordja "valahova"
- a biciklisekre _rahozza a nehezseget_, azaz szarik ra, hogy itt szokas biciklivel jarni, es hiaba van a legtobb helyen bicikliut, azert megsincs mindenhol, gyorsitgat, leszorit
- belebamul a masik kosaraba a boltban es jo hangosan (oke, hogy magyarul) mondja, hogy "ezeknek milyen jol megy"
- es utana csodalkozik, hogy csunyan neznek ra

Na jo, ez mar masik poszt lehetne. A nem-asszimilado emigrans.

sorica123 (törölt) 2009.10.16. 09:43:18

Köszön a lépcsőházban... ehhez nekem külföld se kellett, én így tanultam, szülői házban megszokták (na nem mind a két lépcsőház, vannak bámuló idegenek is, akik nem értik, mitököt akarok tőlük), de mikor elköltöztem egy időre, ráadásul egy kisebb házba... Mind a négy emelet síri csendben bambult vissza, mikor bótba menet visszhangosat köszöntem nekik. Naná, szökőévben egyszer látnak ilyet, abban a házban nem ez volt a módi.
De a többi is... tetszik-nem tetszik, ezek annyira jellemző viselkedésjegyek. 'Itt élned, halnod kell'-t következetesen 'ítélned, halnod kell'-nek hallom pont emiatt a károgó búsmagyar típus miatt...

virágelvtárs 2009.10.16. 10:06:53

@oldalazó gnóm: "Neeem, a páromat mégsem hagyhatom itthon, úgynézki, talán komoly lesz a kapcsolat"
"Mért nem hozod ki magaddal?"
"Hááát, ő igazán nem olyan..., elég görcsölős fajta, félek, hogy kint befordulna teljesen, érted."

Semmi rossz nincs ebben, csak valahogy annyiszor hallottam már. Ja, és az ilyen kapcsolatok egy része hamar tönkremegy, az otthonmaradt meg akkor emigránsbíráló otthonmaradt marad akkor is.

Mitya Ivanov 2009.10.16. 10:08:38

ha index címlapos lesz a poszt, akkor majd jönnek a "külsősök" és elkezdik magyarázni, hogy ez egy magyarellenes blog.

mr.jukej 2009.10.16. 10:37:05

a kezdetek ota olvasom a modorost, mindig is hatalmasnak tartottam.
ez a cikk viszont egyszeruen egy zenialis szociologiai remekmu /dolt betukkel/.
annyira, hogy beregeltem csak azert, hogy kommentelhessek :)

-5 eve londonban

scsaba1 2009.10.16. 10:44:16

@sorica123:

Az "ítélned, halnod" kell típusból a nyelviskolás csoportomban volt egy súlyos magyar beteg (érted, nem "Angol beteg", hanem....)

Lényeg a lényeg: a "tanári kar" kibővült egy texasi sráccal, aki valahogy összeakadt egy magyar lánnyal, és ideköltözött Magyarországra.

Persze hülyemagyarunk szájából már jött is a szarszagú méltatás: "Hogy volt képes otthagyni a hazáját, a országát, a családját...."

oriza triznyák 2009.10.16. 11:11:29

@afromagyar: nem akarod megírni?

Kíváncsi lennék a tapasztalataidra! Én azt hittem, hogy aki már veszi a bátorságot és kiköltözik, az alalpból nem olyan/vagy igyekszik nem olyan lenni, hogy belebámul a mások kosarába, meg ilyenek :-((

Zorita 2009.10.16. 11:16:11

@virágelvtárs: hehe, igen, ijenek ezek :) bár én is Honimádó indokai miatt szeretem inkább az itthoni létet. "bazeg, ott csak 2 decis a sörösüveg, kis buzik"
de a parazitát szerencsére mindig sikerült idejében lekoptatni. a kezdő lökés még oké, segít nekik az ember, de amikor elkezd mindenért megkeresni, nagyon gyorsan le kell pattintani.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.10.16. 11:22:37

Van egy kivándorló típus is. A Paranoiás Nyavalygós.

* Kurvára nagyra van azzal, hogy Luxemburgban lehet vécépucoló, és egy árnyalatnyit igyekszik ezt leplezni. (Á, kineveztek vezérigazgatóvá? Gratulálok... Nem, csak annyi, hogy nálunk egy hajléktalan keres ennyit... De nem akartam mondani... Csak tudod, igazságtalan a világ... Ti szegények otthon...)

* Az otthon maradtak minden neki nem tetsző megnyilvánulását vagy irigységnek veszi (azt mondja, hájas vagyok, patkányfejem van, és állandóan dicsekszem, ezért nem akar randizni velem... de valójában csak irigykedik, amiért 40%-kal többet keresek nála sokkal szarabb melóért), vagy civilizálatlan, elmaradott magyar köcsögségnek (komolyan, olyan büdöset szart a vécébe, hogy Németországból deportálták volna érte... mikor tanulnak meg az otthoniak illatosat szarni?)

* Otthon sem volt már jó fej, ezért az otthoni ismerősei sem jó fejek, mind irigykedik, sértődős, vagy panaszkodik. Idővel ezek is elmaradnak, kivéve a szintén kurva rossz fej lejmolós érdekembereket, akik egy darabig kitartanak, de miután látják, hogy hősünk eszeveszetten szarrágó, káromkodva odébbállnak.

* A családját nem képes mininális szinten sem támogatni, és folyamatosan hamis kifogásokat gyárt, hogy miért nem. A rokonai sem jobb fejek nála, ezért megállás nélkül fennhangon panaszkodnak.

belgarian · http://kolbaszbolakerites.blog.hu 2009.10.16. 11:23:06

@oriza triznyák: nem megyen nekem az iras olyan stilusban, hogy az egy poszton keresztul elvezheto legyen. Meg nincsenek is ekezeteim :).

Sajnos vannak ilyenek is. De nem csak ilyenek vannak, es nem csak magyarok, szoval remelem, ez megint csak az emberi butasag megnyilvanulasa nemtol, kortol, nemzetisegtol fuggetlenul.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 11:25:16

@belgarian: francbamar a hulye fejembe, h mindig elfelejtem atallitani magam. Tiszta skizofren allapot-e.

DrJohnson 2009.10.16. 12:05:18

Köszönni a lépcsőházban... Micsoda prosztó provinciális szokás!

DrJohnson 2009.10.16. 12:07:48

@mr.jukej: Ealing nem számít Londonnak.

winston01 2009.10.16. 12:14:41

@Mitya Ivanov

Egy rohadt ruszki ne mondja meg, mi a magyarellenes!

Majd én megmondom: ez egy rohadt magyarellenes blog!

;)

cd-r 2009.10.16. 12:28:16

az miért van, hogy a londonba kivándorolt haverjaim 90%a masszív kokainista lett 2 éven belül? :D
ott igyen adják? vagy nem értem

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.16. 12:56:11

Én azt szoktam kérdezni a külföldre szakadt ismerőseimtől, hogy tök mindegy mennyit keresel, miután kifizetted az albérletet / vagy lakáshitelt, kocsihitelt, tankoltál, rezsit fizettél, kaját vettél, stb - hány db márkás (X márka) farmert tudnál venni a fizetésedből? (ez behelyettesíthető másra is) Mert az egy dolog, hogy valaki 5x annyit keres, azzal könnyű felvágni... (a londoniaknak legjobb a hány fogadat tudod még megcsináltatni :-) És gonosz vagyok (de csak a felvágósokkal) ;-)

Mitya Ivanov 2009.10.16. 13:09:04

@winston01:
én nem vagyok ruszki, te kötschög angol
;)

DrJohnson 2009.10.16. 13:28:34

@Krisztinca: Több tucatny márkás farmer, teljeskörű fogászati kezelés(új korona, híd) akár hetente kétszer. Erre varrjál gombot!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.16. 13:30:39

@DrJohnson: fogorvos vagy? :-))))) Felvágós. :-)))))

Blackrock (törölt) 2009.10.16. 13:36:51

@DrJohnson: pajti, attól függ, hol dolgozol...
amúgy váljék egészségedre a heti 2x fogászati kezelés.:) Inkább moss fogat naponta 2x.:DDDD

Blackrock (törölt) 2009.10.16. 13:39:00

@Krisztinca: gyanítom, hogy csak a nick nevében doktor...

lárvalányhaj 2009.10.16. 13:41:33

@DrJohnson:

...és emellett elégedett vagy az életeddel?
arra gondolni se merek, hogy egy komplexusokkal terhelt, frusztrált fasz vagy, aki az interneten kompenzál :P

DrJohnson 2009.10.16. 13:46:14

Azért látom, sikerült érzékeny pontra tapintanom. Lárvalányhaj, veled szívesen elbeszélgetek négyszemközt a frusztrációimról és komplexusaimról. Még az is lehet, hogy kiderül, a hálószobám szekrénye darabolt hullákat rejt!

DrJohnson 2009.10.16. 13:46:51

@Blackrock: Neked hogyhogy nincsen még Nobel-díjad?

lárvalányhaj 2009.10.16. 13:49:43

@DrJohnson:

nem válaszoltál a kérdésemre. elégedett vagy az életeddel? ha a tükörbe nézel, egy boldog embert látsz benne?

Blackrock (törölt) 2009.10.16. 13:50:50

@DrJohnson: Érdekes, nekem is ez jutott az eszembe, veled kapcsolatban...

lárvalányhaj 2009.10.16. 13:52:30

@lárvalányhaj: nem anyagi értelemben kérdezem az elégedettséget, hanem lelki és érzelmi értelemben.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.10.16. 13:57:18

@Krisztinca: szerintem a legjobb Magyarországon gazdagnak lenni :-)

sorica123 (törölt) 2009.10.16. 13:59:07

Na, indul a Lelki És Érzelmi Milliárdosok vs. Lelketlen Büdös Gazdagok bokszmeccs... Hajrá egyik, győzzön a másik!!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.16. 14:01:59

@Modor Tibi: így van. 'szom se akar kötsög bevándorló lenni. Aztán lehet, hogy eljön még az az idő, amikor én is lelépek, de szeretném megúszni. És nem az ősmagyarság miatt, meg ilyenek. Én mindenkinek azt kívánom, hogy BOLDOGULJON, a szó nemes értelmében (úúú milyen modoros), ha csak külföldön tud, tegye. Inkább, mint hogy itthon vödörbe sírjon.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 14:02:52

Egyik oldal sem hazudtolja magat, hajra, csak igy tovabb! :D

DrJohnson 2009.10.16. 14:03:25

@lárvalányhaj: Vannak barátaim, tartalmas az életem, nem vagyok gazdag de nem kell nagyon beosztanom a pénzemet, miért ne lennék boldog? Most a viccet férletéve, külföldön élni elég jó kaland és ebből még az se von le semmit, hogy manapság már jóval könnyebb egy ilyenbe belevágni, mint mondjuk tizenöt vagy húsz éve.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.16. 14:14:11

@Krisztinca: ez most így elég hülyén hangzik, talán nem is jól fogalmaztam, de a lényeg, hogy mindenki tegyen a céljaiért, mintsem sírjon. Én nem vagyok egy kalandvágyó típus, tehát csak azért nem mennék ki külföldre. De aki bevállalós, azt nem fogja érdekelni, hogy ott is vannak nehézségek, én már elértem itthon valamit, tehát nagyon nem tudok elismerően füttyenteni arra, ha valaki mondjuk kimegy Angliába pizzafutárnak, és 3x annyit keres mint én, és essek hasra tőle. Közben meg 8-an élnek egy albérletben, valahol a külvárosban, nincs pénze orvosra, stb.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 14:38:34

Na, akkor a mai mese tanulsaga:

aki volt olyan kocsog, hogy ki mert vandorolni, annak nincsenek baratai, viszont meg tudja csinaltatni a fogat, aki meg ollllan lusta volt, hogy csak a seggit mereszti otthon, az erzelmileg "el jol" es meg azert kenyerre is fussa.

Vagy felreertettem valamit? ;)

cd-r 2009.10.16. 14:44:15

@afromagyar: szerintem igen. aki kivándorol az narkós is lesz és jóeséllyel egy homoszexuális klubban köt ki táncosként. :D (nyugi, viccelek)

Kermit 2009.10.16. 14:45:36

Nem tudom ki hogy van vele, de én úgy tapasztalom, hogy aki nem elégedett az itteni életével - nincs barátja, barátnője, utálja a munkáját, nem tud megélni belőle, nincsenek valódi barátai, családdal való kapcsolata szar - magyarul nem lát maga előtt utat, kimenekül, mondván ott legalább pénzem lesz, nem nézem az embereket a buszon, világot látok, illetve ez az ország csak szarabb lesz jelszóval elhúz innen. Amit megértek, sok mindenben igaza is van. (Most mielőtt megköveznek azok, akiknek itt is szuper életük volt, és most kint élnek, elmondom, hogy én ilyen embereket ismerek.:-)) De valahogy ott sem lesz barátnője, ott is szar melót végez, ott sem lesznek emberi kapcsolatai, maximum a nyelvet elsajátítja, ami persze jó dolog.
Aztán pár hónap múlva skype-on elmondja, hogy sajnál minket, hogy a gyerekeink is az államadósságot fogják nyögni és hülye, aki itt él, és itt marad. Valahol igaza van, de mi változott az ő életében? Krisztincának igaza van, mindenki ott éljen ahol szeretne, ha menni akar menjen, ha vissza akar jönni jöjjön, ha paprikát akar termeszteni a Fülöp- szigeteken termesszen.
Egyik nap a villamos megállóban megszólított egy idős néni, aki 47-ben disszidált. Az ő szemével - négy évenként hazalátogat - fejlődünk, gyorsulunk, haladunk, bár azt is elmondtam, hogy ezt mi magyarok nem így látjuk.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 14:53:27

@cd-r: na, akkor jol van. Mar aszittem, irigylik itt a kivandorlokat. Mindig mondom, kint sincs kolbaszbol a kerites!

DrJohnson 2009.10.16. 14:56:37

@Kermit: Az is lehet, hogy ez is csak általánosítás és valójában a külföldre költöző emberek között is sokféle van, mindenki más személyiséggel, körülményekkel, okokkal, célokkal és eredményekkel? És lehet, hogy azokra se lehet általánosítani, akik úgy döntenek, inkább otthon élnék le az életüket? Lehet, hogy ez a blog csupa ostoba általánosításokkal van tele és ettől vicces, de nem kellene komolyan venni?

@ndtomas 2009.10.16. 15:03:46

Az egészben az a gagyi, hogy van ez a "kintiek" meg "otthonmaradtak" szeparálósdi. Külföldön élve folyamatosan találkozom a világ különböző helyeiről származó emberekkel: legutóbb pár napja Guadeloupéből jöttekkel, azelőtt pár nappal egy japán-orosz párral, de élnek itt európából, afrikából, amerikából, legkülönfélébb helyekről emberek. Nekik teljesen normális dolog, hogy egyesek időnként máshol élnek, aztán váltanak egy harmadik országra. Mi a kommunista diktatúra alatt be voltunk zárva. De a világ attól folyamatosan migrálódott és ma ez már még jobban megszokott, mert a feltételek elérhetőbbé váltak. Ezért sem az nem érthető emberileg, aki nem mer belevágni, pedig szeretne, vagy nem képes elfogadni, hogy neki ez valamiért nem jön össze most, talán soha és mindkettő inkább azt támadja a saját tehetetlensége miatt, akinek sikerült; se az aki mástól várja a saját helyzete javulását; se az aki külföldön él, és ezért már egy másik kasztban érzi magát. Már nem abban a korban élünk, amikor a "disszidensek" fehér mercivel járnak haza vagánykodni a lesajnált trabisokhoz. Ma a migráció olyan, mint a hajszín. Van akinek természetes szőke, barna, dús, vagy hullámos, van aki megcsináltatja olyanra, amilyet akar, van akinek nem áll jól, mégis erőlteti, van akinek sose jön össze,amilyet akar, van aki nem is akar semmilyet, csak hadd nőjön, ahogy van. Ez a külföldi élet is csak adottság. Kár misztifikálni a saját helyzetet, leszólni a másét. Akinek ez újabb ok arra, hogy másokon növessze az egóját, annak az önértékelésével van gond. És ezen nem segít, hogy éppen hol tartózkodik.

@ndtomas 2009.10.16. 15:10:26

@afromagyar: akkor ránézek már a blogodra, ki is mondja :)

mr.jukej 2009.10.16. 15:14:01

@DrJohnson: milyen ealing? soha nem laktam ealingben

acidszarka · http://kigondoltam.blog.hu 2009.10.16. 15:33:55

@cd-r: talán rosszul választottál barátokat?

Blackrock (törölt) 2009.10.16. 16:12:15

@DrJohnson: na, most a nagy helyzet az, hogy ebben a blogban egyetlen szóval sem általánosítanak semmit és senkit. Sokkal inkább gyakori JELLEMZŐKRŐL és JELLEGZETESSÉGEKRŐL van szó, amelyekkel mindenki találkozott már egy-egy "modoros" témakörrel kapcsolatban.

A baj az, hogy sokan nem tudnak különbséget tenni a 2 fogalom közt...

DrJohnson 2009.10.16. 16:26:48

@Blackrock: Pontosan ez az általánosítás.

Például attól, mert ahelyett, hogy "az összes farmermellényes büdös" azt mondod, hogy "a farmermellényesek jellemzően büdösek" vagy "sok farmermellényes ismerősöm büdös" még ugyanúgy általánosítasz, annak ellenére, hogy megpróbálod elrejteni.

Félre ne érts, én lennék az utolsó, aki elitélné az általánosítást és a sokszor sértő sztereotípiákon való kacagást.

trudika 2009.10.16. 16:47:07

@@ndtomas: Ő mondta az igaz szót!
Ez nem is lenne téma, ha nem úgy nevelkedett volna a korosztályunk - ahogy.

Másrészt, "nyugaton" is van egy kasztrendszer. Könnyű beilleszkedni - sértődés ne essék - egy jómunkás embernek. Mert ott is munkások, vendégmunkások között mozog. Ez kb. egy whitetrash kategória fölött eggyel.
De a középosztály Angliában nem fogad be, még akkor sem, ha fehérgalléros munkánk van. Az ősi angol-szász-nak csak egy kelet-európai vagy. Persze ez sem baj, ha valaki nem akar harcolni ellene. De van akit zavar, pl. engem... :) Ezért én is hazajöttem sok év után, kalandvágyból.

cd-r 2009.10.16. 17:45:44

@trudika: "Az ősi angol-szász-nak csak egy kelet-európai vagy." mondjuk ezt eléggé le lehet szarni, főleg londonban, ahol gyakorlatilag az angolok a kisebbség.

2009.10.16. 18:00:42

-Könnyű neked, csak utazgatsz egyik városból a másikba, itthon meg élvezed az életet!
- Legyen neked is "könnyű" , adok egy pár címet, van ahol magyarul is beszélnek.
-Áh én nem tudom most itthagyni az anyámat, kutyámat, férjemet, gyerekemet, unokámat stb.

cd-r 2009.10.16. 18:03:00

@@ndtomas: igazad van, a kivándorlás, ide-oda költözés sok embernek természetes, másoknak kevésbé, de azért megnéznék egy statisztikát arról, hogy pl svájciak, svédek vagy hollandok milyen arányban vándorolnak ki más országokba szemben pl a magyarokkal, lengyelekkel, kínaiakkal, arab országok lakóival.

@ndtomas 2009.10.16. 18:11:15

@trudika: "...a középosztály Angliában nem fogad be...Az ősi angol-szász-nak csak egy kelet-európai vagy.": Ismered a mondást a szekérről, ami nem akar felvenni! Ázsiában élve látom, hogy az itteni középosztály ugyanilyen. A pénzünk kéne, meg jó, hogy kapják a know-how-t, de semmibe vesznek. Pedig nem én csúszok-mászok az elefántfejű szoboristen előtt, meg a gyerekeimet se én adom el kéjenc nyugdíjasoknak, de nem is én majmolom az ő fogyasztási-kultúrájukat, hanem fordítva; de azért ő néz le. A britnek is azért megy jól, mert más népek zsírján hízott. A "magyarok istene" talán alszik, vagy a wc-n rekedt, mindenesetre nem hatja meg se alattvalói áldozatkészsége, se kínja. Aki ennek ellenére továbbra is hű a magyar elvekhez, az olyan, mint aki hűséget fogad egy prostituáltnak.

Hogy a gót, gall, germán, stb. isten jobb lenne? Ha nem tévedek a mostani válság nyugatról jött. Hamarosan ott is összedől a rendszer. Átköltözni bölcsebb, mint maradni - hiszen senki nem borul meg azon, aki New Yorkból Miamiba költözik, akkor mér lenne másképp ebben az államszövetségben? - de attól még az is csak időhúzás. Ma olvastam, hogy egy humorista eladná a Vatikánt, hogy etesse belőle az éhezőket. Más már a milliárdosokat is a "FOR SALE" listára tenné. Egyesek szerint valódi jóléthez a világ minden kincse kevés lenne. Úgyhogy eszemben sincs elfogadtatni magam, hogy bevegyenek a brancsba se itt, se otthon, se nyugaton, se sehol. Úgy gatya az egész rendszer, ahogy van.

De 236 országból milliók gondoljuk úgy, és élünk nézőpontunknak megfelelően is, hogy átfogó megoldást csak a Biblia valódi Istene képes megvalósítani, a maga idejében. Azon dolgozom, hogy ezt az infót terjesszem, de nem erőszak a disznótor. Addig meg úgy élek, mint Ősapám, ideiglenes a világ számomra bárhová jutok is:

"Hit által engedelmeskedett Ábrahám az elhívásakor, amikor is kiment egy olyan helyre, amelyet örökségül kellett kapnia; s kiment, bár nem tudta, hová megy. Hit által lakozott jövevényként az ígéret földjén, mint valami idegen földön, és lakott sátrakban Izsákkal és Jákobbal, akik vele együtt ugyanannak az ígéretnek voltak örökösei. Mert várta a valódi alapokkal bíró várost, amelynek építője és alkotója az Isten."
(Héberek 11:8-10)

Nem, nem vagyok zsidó, ahogy Ábrahám sem volt az, mert csak az unokáját, Jákobot nevezte el Isten Izraelnek. Ábrahám Úr városában élt, onnan költözött ki Isten utasítására. Úr akkor sumér város volt, tehát ha igaz az a feltevés, hogy a magyarok az avar-szkíta-hun-hsziungu-sumér vonalon származnak - amit itt Ázsiában a kínaiak és mások is tényként kezelnek, nehezen hihető, hogy egyes magyar belpolitikai erők hatására -, akkor Ábrahám akár fizikailag is az ősöm lehet. De ami biztos, hogy a Biblia, vagyis Isten szava szerint atyja mindazoknak, akik hisznek abban az Istenben, akiben ő hitt. (Róma 4:11)

Ezért fizikailag így ősibb vagyok bármilyen ősinek mondott népnél, hiszen a sumérok előtt nem ismert régebbi magas-kultúrájú nép az Özönvíz óta. Hitem szerint pedig öröklöm a Földet Ábrahám-Ősapámmal és azokkal, akiknek majd Isten az Édenkertet visszaadja, amit első szüleink elvesztettek, jutalmul amiért bíznak benne. Kevesebbel nem érem be. Minek törném hát magam a most átmenetileg éppen nyerőre állónak tűnő rendszerekbe befogadáson? Ártérre nem építkezünk.

@ndtomas 2009.10.16. 18:29:47

@cd-r: "...megnéznék egy statisztikát arról, hogy pl svájciak, svédek vagy hollandok milyen arányban vándorolnak ki más országokba..."
statisztikával nem szolgálhatok. de ismerek hollandot, aki indonéziában jár egyetemre. vannak barátaim pl. egy svájci házaspár, akiknek most született kislányuk itt, ázsiában, pedig a férj egy multinál igazgató. társaságomból ha kb. 100 főt nézek, akkor 22 nemzetből vannak itt, görögök, németek, kanadaiak, amerikaiak, ausztrálok, britek is. de van kelet-eu-s, afrikai, közel-keleti, ázsiai is.

fapaddal lassan olcsóbb repkedni, mint Nyíregyről, Zalából Pestre feljárni. a szállás szolgáltatások egyre professzionálisabbak, létezik nemzetközi eü-biztosítás, állást egy jól megválasztott szakmával bárhol a világon lehet találni akár a mai ínséges időkben is. a hangsúly a rugalmasságon, folyamatos tanulni vágyáson és nyitottságon van.

2009.10.16. 18:39:48

@@ndtomas: igazad van, de ha tudnád miket kaptam én már otthon, hogy nem a munkanélküli segélyt választottam a helyett hogy a lakhelyemtől 1000km-re dolgozom?

A legkevesebb az, hogy fizessem vissza a diplomám árát, meg hogy elmenekültem a nehézségek elől, mert ugye a patkányok is, meg élned, halnod, meg hogy azért megyek csak haza csak mert otthon minden olcsó (nem olcsó).

Az persze senkit nem érdekel, hogy 37 év magyar munkaviszzonnyal és 3 gyerek felnevelésével úgy gondolom, hogy a rám mért penzumot már teljesítettem.

@ndtomas 2009.10.16. 19:00:04

@Frengi: "...a rám mért penzumot már teljesítettem..." Nincs rád mért penzum! Ez csak egy blöffje annak, aki a valódi hasznot húzza a munkádból. A Biblia szerint az országok mögött gonosz szellemek állnak, az államokat pedig vadállatoknak nevezi, akik elnyomják az embereket. De a "magyarok istene" kezdi elveszteni a befolyását alattvalói felett, ezért kapod az ügynökeitől a lelki terrort.

Anzelma kommentje egy másik blogon:
"23 évi közszolgálat alatt/után egyértelműen kiderült, hogy Magyarország elhagyott minket..." Nem te hagytad el hazádat. Az EU-ba lépéssel nemcsak kötelességeink, jogaink is lettek. Nem bűn ezekkel élni, amíg össze nem omlik az a társadalom is. Kötelessége az államnak lenne alattvalói felé, de kudarcot vallottak az isteni irányítást nélkülöző rendszerek. Ideje leporolni a Bibliát!

Motorpenis 2009.10.16. 20:19:29

Szánalmasak vagytok! Utálom a kivándorlókat, utálom azokat, akik kint maradnak, és azokat, akik hazajönnek. Utálom azokat is, akik mindig is itt voltak. Az emberek szarok, nem lehet velük együtt élni!

flymazs (törölt) 2009.10.16. 20:42:49

@Frengi: ne foglalkozz velük :) saját magukkal van bajuk az ilyeneknek :D

De mondjuk, az ütős érv azért (18:00:42-es komment), hogy itthon van anyám, férjem, gyerekem stb.. más azért az, ha nem tud az egész család kiköltözni, azért az húzós. Elvileg nem árt, ha a pár is talál melót pl.

Annak ellenére, hogy nekem valószínűleg nem fog már megadatni, hogy kimenjek akár csak pár évre, mindenkit csak bátorítani tudok. Sokat lehet kinn tanulni.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 21:25:38

@flymazs: en 2 gyerekkel jottem ki, nokent. Volt egy listam, miket kell intezni:
1. munka
2. alberlet
3. suli a gyerekeknek
a tobbi jott magatol.
Ja, meg kellett szervezni a koltozest, mert mindenemet kicuccoltam, kellett egy 7 tonnas kamion, mi meg a lanyokkal + tesommal jottunk az en autommal.

flymazs (törölt) 2009.10.16. 21:27:34

@afromagyar: nem merek kérdezni, de...izé...szóval...

belgarian · http://kolbaszbolakerites.blog.hu 2009.10.16. 22:18:38

@flymazs: kicsi specifikusabban, ha lehetne :)
_Nem harap a neni!_

(vagy csak azt akarod, hogy: noooormalis?)

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.16. 22:19:44

@belgarian: aki ismer, az tudja, hogy belgarian a masik enem es mivel eleg zizi vagyok, neha elfelejtem magam atallitani. Szoval a fenti is tolem van, meg ez is.

flymazs (törölt) 2009.10.16. 22:40:07

@belgarian: nem, teljesen normális :D Azt szerettem volna kérdezni, hogy párkapcsolatban/amiatt vágtál neki?

:)

Vorg a Halhatatlan Báró 2009.10.16. 23:58:28

@@ndtomas: Blogot kéne írnod...

Azért egy Szúzün mégsem Zsuzsanna :)

Ó, ezért imába foglalják a nevem :D

2009.10.17. 06:15:18

@afromagyar: azért az sem lehetett aprópénz, de mindenbe be kell fektetni - időt, pénzt, az idegrendszer kopását - e nélkül nem megy.

Barátnőm úgy dönött, hogy itt marad, nem fog örökké hazajárni. Lakásbérelt, felújjíotta, berendezte. Javasoltam neki, hogy először csak a bútorozott szobát béreljen,(ajánlottam egy internetes oldalt, ahol látatlanban lehet ki venni szobákat, vagy mitbewohnert keresnek, én mindig a kathrináról bérelek, ha nagyon kell , mert 1 hétre is ki lehet venni, olcsóbb és jobb is mint egy szálloda) de nem, ő nem akar senkivel lakni. Minden megtakarítása rá ment, mert persze azonnal kell tévé, stereoanlage, minden.

Amíg festett meg parkettázott, addig nem ért rá munkát keresni, amikor viszont rá ért, akkor kiderült, hogy a szakmáját nem ismerik itt el, gyanúm, hogy az érettségijét sem, de lehetősége van, hogy beiskolázzák és 3 év alatt ujra megszerezheti a szakmát.
A pénze fogytán,állás semmi, igy kénytelen volt visszajönni a céghez, ami azt jelenti, hogy egy másik városban dolgozik, a munkáltatónál lakik, közben fizeti a lakbért egy olyan lakásért ahol 2 havonta 1x 1 hetet tölt, mert azért persze haza megy, ha eppen nem dolgozik.

Tehát érdemesebb előbb egyedül, albiban, aztán ha van meló, akkor jöhet a lakás is. Az sem árt ha van némi vésztartalék az első nehezebb időkre.

2009.10.17. 06:31:37

@@ndtomas: Ha sokat basztatnak, az a válaszom, hogy inkább örülnétek, fél kiló kenyérrel több jut.

De az igaz, hogy ilyen itthonmaradók- külföldi munkavállalók ellentét csak nálunk van. Itt is mindenki jött valhonnan, vagy a németek is mennek mindenhová. Ha mást nem akkor a gyerekek tanulni, aztán vagy haza jönnek vagy nem.

Ibizát, Mallorcat Németország már annektálta, nem is számít külföldnek, soknak van háza Toscanaban is.
A szegényebbek meg Magyarországon veszenek házat.
Megy a tv-ben is egy realyti az Auswandern, ami a kivándolrlás nehézségeiről szól, szinte mindehová mennek németek, Gönlandtól, Fokvárosig. A "Meine neues Leben" az önmegvalósítás része.

@ndtomas 2009.10.17. 08:45:54

@Vorg a Halhatatlan Báró: "Blogot kéne írnod..." jobb szeretem lecsapni a mások által feladott labdát, minthogy én dobjam fel másoknak :) de lesz egy utazós, sok képpel, ha beindul a körút délkelet-ázsiában - persze ez csak hivatásbelieknek lesz érdekes, mert a Biblia terjesztése a pogányok közt nem éppen a legnépszerűbb téma ma magyaroknak

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.17. 08:48:19

@flymazs: amiatt. De ez csak annyiban szamit, hogy szarnyakat adott :).

virágelvtárs 2009.10.17. 08:51:27

Húha, most nézem mifolyik itt. Tibi, már az ilyen posztokon olyan sok a okosság, minden oldalról, hogy épp ideje, hogy megalapítsd a Kivándorló blogot.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.10.17. 12:04:51

@sorica123: a lépcsőházban köszönés azért veszélyes, mert először csak köszönsz, aztán szóba akarnak veled állni, ami 30 év korkülönbséggel nevetséges, mer miről beszéljek én veük, aztán a vége az lesz, hogy bekopognak, ha kell nekik valami, azt akarják, vigyázz a kutyára, míg nyaralnak és be akarnak mutatkozni a barátnődnek.

nah, én plö ezért eleve nem nyitok ajtót... akit hívok, azt tudom, hogy jön, aki meg nem ilyen, az ne akarjon bejönni, se jehova, se batyusok, se a vízóraleolvasó.

2009.10.17. 12:29:02

@vészmadár (pica pica): ez azért elég durva

ha esetleg mégis köszönnél, és meghallgatnád aki szóba akar veled állni, akor legközelebb esetleg vigyázna a kutyádra, a lakásodra, személyes üzenet rögzítőként működne, hozna boltból ezt az, néha egy kistányérban házi sütit, mindezt csak azért mert időnként szántlál rá fél órát.

sorica123 (törölt) 2009.10.17. 12:43:55

@vészmadár (pica pica): jogos. Semmiről. Suba subával, guba gubával, nehogy még a végén mást is láss a tükrön meg a rokonságon kívül... nem mindegyik szomszéd ilyen 'adj szállást a tótnak, kiver a házadból' kategóriás, talán nem kellene ennyire félni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.10.17. 14:34:55

komolyra fordítva, nem vagyok mizantróp, csak ki nem állhatom a felesleges udvariaskodást (leülhetek? szabad? hogy vagy?)

ismerem? nem ismerem.
összejárunk? nem járunk össze
akarok vele beszélgetni? nem akarok

akkor miért csináljak úgy, mint ha érdekelne? azért, mert ugyanabban a négyemeletes komplexumban bérlünk lakást? ugyan már...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.10.17. 14:37:19

@Frengi: én gyerekkoromat egy alföldi községben éltem, az ilyenből épp elég volt, köszönöm...

sorica123 (törölt) 2009.10.17. 14:56:01

Úgyámmá... milyen jó is bevarrt pofával elügetni a másik mellett. 'Nem látod, hogy zavarsz?!!'

flymazs (törölt) 2009.10.18. 11:22:01

Én is vidéken nőttem fel, itt Budapesten pedig kifejezetten kicsi társasházban élek, nálunk köszönés van, de sosem lett ebből túlzottan terhes kapcsolat, viszont, ha ritkán úgy adódott, bármelyik szomszédtól meg tudtam kérdezni - ha összefutottunk a lépcsőházban - ha tudni akartam valamit a társasházi beruházásokról.

Ja és amikor kizártam magam, át tudtam kopogni a szomszédhoz, aki nem hajtott el délebbre, hanem beengedett, hogy átmásszak két emelet magasságban :D

És amikor segítségért kiabált az alsó szomszéd, egyedül élő bácsi, akkor bemásztunk hozzá az erkélyén keresztül, hátha azonnali segítségre van szüksége és hívtuk a mentőket.

Ugyanakkor, ha jönnek hozzánk vendégek, érdekes módon hozzánk sosem csöngettek be, hogy kussoljunk már el (figyelni is szoktunk arra amúgy, hogy ne legyünk túl hangosak).

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.10.18. 11:59:09

@flymazs: én sem hagynám ott a szomszédot, nem erről van szó. pusztán azt tartom különösnek, hogy az én teljesen ártalmatlan hozzáállásom zavar másokat, holott nem követelek semmit, nem bántok meg senkit. Nem hallgatok hangosan zenét, a szomszédok azt sem tudják, hogy ott lakom.

Ez azért érdekes, mert ha írnék egy posztot a hülye nyuggerekről, akik beszólnak, ha mondjuk grindcore-t tolok 130 dB-en, akkor a társadalom fele mellém állna (ld. Sziget-poszt), míg a semlegesség majdnem egységesen unszimpatikus. fura

flymazs (törölt) 2009.10.18. 12:15:26

@vészmadár (pica pica): nem mondanám, hogy nem szimpatikus, csak szerintem azt szerették volna mondani, hogy néha jól jöhet (akár neked, akár a szomszédoknak), ha olyan minimális kommunikáció van (nyilván, ami nem terhes még), hogy legalább tudjátok a másikról, hogy létezik és ha beütne valami rendkívüli, van hová fordulni.

Nem kell nyilván összenőni a szomszédokkal, tényleg előfordul főleg vidéken, hogy ezt túlzásba viszik és megértem, hogy ezek van, akinek terhesek (nekem is, amúgy), de szerintem az embernek a saját nyugalma érdekében néha nem árt minimális áldozatot hozni, egy köszönés pl. nem kerül semmibe.

Alsó szomszéd bácsi néhai felesége - szegény - iszonyú rossz természet volt, képest volt azért feljönni csengetni, mert eltört egy pohár (nem vicc, azonnal tenyerelt a csengőre), egy ideig eléggé zaklatóba ment már át.

Aztán sikerült összevesznie az egész társasházzal és mivel mi azért köszöntünk neki mindig (már csak mi), leszállt rólunk.

Vágási Matyi 2009.10.18. 12:59:41

Én meg is állok a zebra előtt.

Urbán Gorilla (törölt) 2009.10.18. 20:10:03

Ha komolyan belekezdenék, én regényeket tudnék írni a témában. 8 és vél évig éltünk Kanadában, állampolgárok vagyok, de végül hazajöttünk. A fent leírt dolgok mindegyikét elképesztő intenzitással éltem át. A különböző árúkat rajtam keresztül beszerezni akaró ismerősökon át a hazalátogatáskor folyton megsértődő barátokat, rokonokat stb. Ez mind így igaz. (Még az sem mindegy, hogy a repülőtérről az én vagy a feleségem szüleihez megyünk. Már ez önmagában sértődéses tényező. Valamelyik megsértődik, ezt kivédeni nem lehet.

Ennél csak az a jobb, ami most van. Hazatelepültünk, x okoknál fogva, volt benne honváfgy, de kinit válság is, itteni rokon halála, betegség stb, de végül jöttünk. És ismerősök, akikkel azelőtt évente jó ha egyszer váltottam levelet, megtudják, hogy itthon vagyok, és jön a szemrehányó e mail, hogy "fel sem hívsz? Nem is szóltál???". Én erre írok egy elnézést kérő levelet, melyben elmagyarázom, hogy beilleszkedés, gyerekeknek iskola, nyelvi problémák, a lakás felújítása, munkakeresés stb, nem tudtam jelentkezni, és hogy fussunk össze stb". Erre már soha nem érkezik válasz. Ezzel le is tudott engem egy életre, és azt, hogy tulajdonképpen leszart világ életében, azt most ezzel legalizálta, levett egy terhet a vállárólé, és az én nyakamba varrta.

trudika 2009.10.19. 00:36:42

Szegénységi bizonyítvány amellett érvelni, hogy miért NEM köszönsz vagy miért nem akarsz adott esetben segíteni idős néninek bevásárolni. Panelgyerek vagyok, több helyen is laktam Pesten, de mindig jóban voltam a szomszédokkal és ahol tudtuk segítettük egymást. Vigyáztak rám, ha a napköziből előbb jöttem, később meg mi vigyáztunk a szomszéd gyerekeire.
Nekem ez nem terhes - sőt ha nem lenne ilyen, az lenne a rossz.

Maestro 2009.10.19. 00:41:20

Igazából a kivándorlás és a belföldi más városba költözés között nincs nagy különbség, max a nyelv.

Budapest-Nagykanizsa: alsóhangon 5 óra, ha nem kocsival, ha meg igen, akkor is mondjuk 3. De a repülőgép óccsóér 2 óra alatt kint van Athénban..

Jó, persze nagyobb a differencia egy másik ország és Magyarország között, de simán egy másik város is járhat akkora kultúrális/életmódbeli változással, hogy a nyulabbak megfontolják, hogy most akkor költözzünk-e, vagy ne.

balage_81 (törölt) 2009.10.19. 03:42:37

én nemsokára vissza-emigrálok és van egy dolog szerintem, ami még nem hangzott el. nézzük úgy, hogy egy próbát megér hazamenni, hogy "csináljunk egy másik világot":DDD. lehet bizonyos dolgokat másképp csinálni, pl addig keresni egy jó állást, amíg nem találok, pozitívan viszonyulni az emberekhez, nem felvenni a bunkóságukat, stb. attól viszont előre félek, hogy az irigy majmok, akikről a posztban szó volt majd örülni fognak hogy én is visszajöttem szívni.

Urbán Gorilla (törölt) 2009.10.19. 09:02:40

@Maestro:

"Igazából a kivándorlás és a belföldi más városba költözés között nincs nagy különbség, max a nyelv. "

Micsoda????Nem a nyelv a fő nehézség, hanem a kultúrális különbség. Létezik az un. kultúrális sokk. Nekem az idegen kultúra és gondolkodásmód, a teljesen más világban élő, a világot más szögből, máshogy látó emberek sokkal nagyobb kihívást jelentettek, mint a nyelv.

Wildschwein 2009.10.19. 09:58:04

@Maestro: "Budapest-Nagykanizsa: alsóhangon 5 óra, ha nem kocsival, ha meg igen, akkor is mondjuk 3. De a repülőgép óccsóér 2 óra alatt kint van Athénban."

Ez hányszor elhangzik, pedig nyilvánvaló csúsztatás. A két órás athéni repülőút csak egy része az utazásnak, előtte oda is kell érni a reptérre, meg utána el is kell jutni a végcélodhoz, simán rájön még legalább további 3 óra.

Csak a tény kedvéért mondom, amúgy a kivándorláshoz ez se nem pro, se nem kontra.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.10.19. 10:55:07

@trudika: az értő olvasás hiánya is sok mindennek a bizonyítványa, de nem baj, mert én magyarul írtam le, azt hiszem, amit gondolok erről, olvasd el újra többször.

vagy ne olvasd, az sem tragédia. ez egyben a lényeg is. A LEHET és a KÖTELEZŐ között van egy finom különbség, rá kell érezni.

lr 2009.10.20. 14:36:25

@afromagyar: akiről te írsz, az nem modoros, csak szimplán bunkó paraszt,nem?

Amúgy tényleg van még, aki meg tud azon lepődni, hogy meglehetősen nehéz úgy kivándorolni, hogy az ember a legnagyobb problémáját (saját magát) itthon hagyja?

2009.10.21. 10:44:33

nagyon igaz a poszt, gratulálok a posztírónak.
kedvencem a " segíccsél már melót találni, na" típus. angolul nem beszél (angolul?!hülye vagy, bazmeg, höhöhö - a siralmas ebben hogy erre még büszke is ) tehát el kell kísérni a hivatalokba / bankba, satöbbi, és amikor nem jön össze semmi, mert már nem vesznek fel nyelvtudás nélkül embereket, akkor teli torokból szidja a " buzi íreket, angolokat' ...stb és hangosan károg hogy neki nem jön össze semmi. továbbra is a kanapédon nyomulna, ha ki nem dobnád. amennyiben tudod előre, hogy ez fog történni és udvariasan visszautasítod, akkor te vagy a "köcsög", aki megveti / lenézi a honfitársait....

2009.10.21. 10:47:42

@Frengi: igazad van, én is sokszor hallottam a " fizessem vissza, kötelesség a haza felé, satöbbi" tirádákat. nekem egy életem van, mint mindenki másnak, és ha elmentem más országba, akkor elmentem, kész. kinek mi köze hozzá?

Vic_ 2009.10.21. 16:29:58

A magamfajta kimaradt!

* Egyszer kintjárt de visszamenne típus

Hazaérkezéskor kiffagat, na milyen volt, mesélj már, milyenek a kollégák, a kaja, majd minden egyes téma után elmondja, hogy annak idején neki milyen volt, aztán ha belejön akkor édes nosztalgiájából alig lehet kiráncigálni és az egész este másról sem fog szólni csak róla.

:D

szalkasgerenda 2009.10.22. 10:20:34

:) Á nem, én a lúzer aki épp csak kijutott ndk-ba ...vagy a kurvamázlista nagypofájú aki képes volt itthon is...

vincere 2009.10.25. 12:53:25

a Modoros emigránson egy hétig röhögtem, ez viszont jobban húsba vág... még csak kóstolgatom az emigráns létet (ugyanebben az országban), de minden egyes szó igaz. az Irigy és a Kíváncsi a legszomorúbb típus mind közül (a velük való találkozáshoz nem kell még emigrálni sem, elég, ha az átlagnál jobban keresel). rendkívül fontos nekik megtudni, mennyit is keresel, majd utána a képedbe vágni az egészet, h. ez mennyire nem fair, stb., neki miért nem jut olyan élet. te persze nem vágod az képébe, h. ehhez jó diploma, és úgy 4 nyelvvizsga kellett, egyébként meg az égvilágon bárki indulhat a versenyvizsgákon, miért nem indul ő is... nekem egy régi barátságom ment erre rá majdnem, de egy hét totális depresszió után inkább azt a stratégiát választottam, mintha meg se történt volna, és egyikünk se hozza szóba.
ez jó lecke volt mindenesetre, nem szabad az anyagiakat szóba hozni. vagy akkor beszéljünk arról, h. mennyibe is kerül itt lakást bérelni, mennyibe kerül, h. lássam az Anyukámat, mennyibe kerül, h. halljam a barátaim hangját...
sorry, ez kicsit borongósra sikerült.
várom még az ilyen posztokat :-)

LyukasBogrács 2009.10.26. 23:51:41

@vincere:
Mi az a versenyvizsga?

Engem nem találnak meg se irigyek, se kíváncsiak. Már senki sem keres. Illetve egy valaki megkérdezte, hogyan lehet munkát találni. Megmondtam neki, azóta se hallottam felőle.

Egyedül nem jó. De sokkal rosszabb volt otthon, amikor számítottam másokra, és senki nem segített.

vincere 2009.10.27. 10:31:12

a versenyvizsga az EU-s állások betöltéséhez kell.
de egy rakás álláshoz nem kell, végül én se így jöttem ki.

tőlem is sokan kérdezik, hogyan lehet munkát találni, elküldöm az erre a célra készített irományomat, és soha nem jelentkeznek többet...

hana 2009.12.06. 21:38:38

@vincere: küldd már légyszi, de tényleg. :) Így még nem emigráltam. :)

phcalvin 2009.12.19. 21:29:49

Jellemzőek a fenti típusok, de azért kicsit tényleg sarkos és az értelmesebbje nem így viselkedik.
Régebben az volt a szava járásunk, hogy akik kijönnek, vagy kinti magyarok amkor találkoznak (, ha az egyszerűbb pontszerű fajtából valóak) az első mondataik a következő kérdéseket tartalmazzák:

te hol laksz?; van-e hely?; tudsz-e munkát?; mennyit keresel?; nem-e akarsz költözni?; mennyi ideje vagy kint?; haza akarsz menni? (itt mindegy, hogy kinti, vagy otthoni magyar kérdezi) ha a válasz igen, akkor ilyen vérbe forgó szemekkel azt mondja, hogy "DE HÜLYE VAAAAGY".

Nem leányálom kint lenni és tényleg magára van utalva az ember, de otthon is nehezebb hónapról-hónapra. Kemény az élet, kegyetlen...

phcalvin 2009.12.19. 21:36:29

@phcalvin: ja és megelőzendő ezeket a kérdéseket már a kérdés feltevés előtt kikötjük, hogy fel se tegye, mert nem válaszolok...:D Szokott nagy nézés lenni.

szerintem otthonról munkát találni külföldön nem lehet, vagy legalábbis egy bizonyos szint alatt nem lehet. ez a szint nem a bolti eladó és a kaller között van, hanem a kinti értelmiségi ÉS hiányszakmáknál indul.

cserébe, ha kimegy az ember, még gyenge nyelvtudással is találhat és ellavírozhat ilyen raktáros pakoló meló, vagy más elég mostoha munkakörökben.

Ciszfej 2010.01.03. 00:26:44

Sziasztok!
Most olvastam a cikkeket: az eredetit, és amire Modoros Emigráns választ írt. Mindenek előtt szeretném elmondani, hogy egészen konkrétan Modoros Emigráns nagyfia vagyok.
Az egész levélpárbajban - ami gyakorlatilag csak a tapasztalatok nagyhangú megosztása - sajnos igazat kell adnom apámnak. Nem tudom mennyiben befolyásol, hogy rokoni szálak fűznek hozzá, de mondom az érvet:
Mikor hazajön átlagosan (havonta egyszer), és leszáll a gépe vagy taxit fog - ami ritka -, vagy már eleve ott várja valamelyik nagyszülőm. Beszélgetések, "hogy van a család"-ok után eljut a lakásába, amiben épphogy elfél a gyerekeivel akik miatt hazajött. Tök üres, nincs otthon semmi, kell menni vásárolni, de akkor már pénzt kivenni, banki ügyeket, okmányokat intézni, és minden olyan dolgot amit már M. E. leírt, beleértve a fodrászt, és a hazai ételt is. Este beugrik hozzánk, felvesz, esetleg benézünk valami moziba... Mire letelik a három nap (péntek, szombat, vasárnap) sík ideg illetve fáradt. Nem azért mert annyira zsúfolt lett volna a hétvégéje, mert a szokásos program ezek: család látogatás és/vagy ebédelés náluk, mozi, és otthoni tevékenységek (laptopozás, és egyéb ülős dolgok), hanem azért mert mindenki halálra nyaggatjaa hülye kérdéseivel, kéréseivel, megjegyzéseivel. Azért írom mindezt, mert mi gyerekek ezt pontosan érzékeljük, átvesszük a hangulatot, a rohanást, azt, hogy bele kell mindent zsúfolni mindenbe, programok egymásba csúszása, akkor bejönnek a váratlan dolgok: otthon hagytunk ezt-azt, időjárás közbeszól valamivel, családtag lemondott ezt-azt ami útközben derül ki, aztán (beszélek én az öcsém és magam nevében) nekünk is néha program átszerveződések vannak, amiket nem lehet, vagy már késő odébb tenni...
Egyszóval ha apu rohan, ideges, örül, zabos, jókedvű akármi, mi ugyan úgy vele. És pontosan megértjük az anyagi basztatásokat, amikor beviszem a telefonom a suliba, és kapom a megjegyzéseket, hogy "Apád vette neked, mi?", "Csak nem az újabb németotszági termés?", "Mi van, hozzádvágta a zsebpénz mellé?", vagy csak egyszerűen megnézem mennyi az idő, és a szemükben látom az irígység és megvetés keverékét, mindenki az enyémről akar telefonálni, és ha nem adom jön az "azt hittem neked tökmind1" szöveg. A viselkedésük, az arcuk, a mozgásuk, a beszédük mind elárúlja, hogy "rohadjak meg, hogy apám luxemburgi bankár, és nekem biztos rohadt könnyű"... És elég szar ebben élni, és igenis azok tehetnek erről akik a legjobban irigykednek, mert ha - és most viccenkívűl kicsit is kimennétek Nyugat fele, tényleg megváltozik a kultúra, az emberek hozzáállása a dolgokhoz. Nem azért mert fejlettebb országról van szó, hanem mert az emberek rájöttek arra: jó tett helyében jót várj.

d_9 2011.08.17. 00:37:21

Kis haver!

Úgytűnik apád luxemburgi bankársága "sikeresen" megkímélt attól, hogy némi szociális érzékenységet elsajátíts.

Tényleg képes vagy abban a magyar társadalom irigységének kikristályosodását látni, hogy beviszed az állam által eltartott középiskoládba, az átlag 90 ezer forintot
kereső munkás szülők gyermekei közé a több százezer forintos smart phone-od, persze szégyenkezve még azt is megsúgod nekik, hogy a számlát is apád állja, majd eltátod a szádat, hogy bazdmeg
a k*rva anyjukat, ezek irigykednek.

Hamár a nyugatot emlegeted, tudod mi történne veled pajtás ha egy Chicago-i egy Washington-i vagy egy Los Angeles-i állami közép iskolában tennéd ugyan ezt? Másnap meztelenre vetkőztetnének az utcán a feketék és a latinók. A nagy "ámerika" se mindenhol olyan kolbász hely mint amilyennek innen látszik.

Szerintem örülj neki, hogy csak irigykednek és még nem vette el egy telepi srác egy saller kiséretében tőled miközben hazafelé bandukolsz.

Apádnak meg üzenem, hogy ahelyett hogy mindent a seggetek alá tol, néha tarthatna némi szociológiai felvilágosítást is hamár úgyis közgazdász a lelkem.

Egyértelműen az ő felelősége, hogy ilyen kis csőlátó gyermek vagy, pontosan azt a hibát követi el amit a gazdag szülők általában, burokban nevel, szinte steril körülmények között, hogy az élet minden konfliktusád megúszd és annak ez az eredménye.

Amúgy jó lelkű kölöknek tűnsz, próbálj meg fejlődni egy kicsit apád segítsége nélkül is, hasznodra fog válni.

Sok sikert!

d_9 2011.08.17. 00:56:23

@Ciszfej: csak hogy lásd valaki reagált bő másfél év múlva :D:D:D
süti beállítások módosítása