Zöld majmok

2010/11/09. - írta: Modor Tibi

-Mih..? Oda dobtam, ja. Te meg mit csinálsz, kukázol? Na ne bassz. Te külön gyűjtöd a papírt? Mi az a másik zsák, petpalack? Beszarok, apám, beszarok. Papír, műanyag, alumínium külön - kávézacc meg teafű Bélának, a fikusznak. Buzi vagy?

És ezeket itt frankón gyűjtögeted, leviszed a szelektívbe, az üveget meg vissza a boltba? Kapitális darab fasz vagy, édesapám. Az a baj, hogy te is beszoptad ezt a zöld-ekoszöveget, az. Te nem tudod, hogy mekkora pénzek forognak ebben - te meg inkább megveszel mindent kétszer annyiért, csak hogy megnyugtasd a kis háborgó lelkiismeretedet. Idefigyelj. Amit te itt szépen kiválogatsz meg tárolgatsz - igen bazmeg, szemetet a gardróbodban -, azt ott lent a kukásbácsik annak rendje s módja szerint össze is öntik a picsába, aztán sátáni kacaj közepette kidobják a legközelebbi konténerbe vagy erdőszélre. Többen is látták már.

Az üveged. Persze, visszakapod az árát - hát ki vagy segítve azzal a huszassal. Cserébe meg cipekedtél haza, itt tárolod, majd visszacipeled. Ha akkora nagy környezetvédő vagy tesó, akkor gyerünk, számoljuk ki az egész akció ökológiai lábnyomát! Üveg, palack - le kell gyártani nem olcsón, kurva sok energiával. Annak komoly logisztika kell aztán, külső-belső mosás, termelési lánc, terítés. MAJD megint visszavenni, logisztika újra, ocsmány lúggal kimosni, címkét leáztatni kurva sok vízzel, miegymás. Aztán ezt 10-20-30-szor eljátsszuk. Majd mi történik? Kidobjuk az üveget, bizony. Meg összetörik. És mikor bomlik le? Hát soha. Akkor már inkább a könnyű alumínium, még az is kevésbé káros. Az a baj, hogy nem értesz hozzá.

Meg a papír. Hát... amit aztán tényleg újra is hasznosítanának - hát ugyanez. Ide-oda fuvarozgatni: a benzint meg honnan szívjuk a teherautókba, mi? Vagy riksán, esetleg vitorlával intézik már azt is? Szóval kigyűjtik (de nem gyűjtik ki persze), válogatják, szortírozzák, bedarálják, újra legyártják valami enyvvel. A sok majom aztán megveszi a szar, szürke lapos füzetet méregdrágán, mert az környezetbarát. Aha. A németeknél az ilyen agymosottak miatt már zsírúj, fehérlapos füzeteket daráltak be, csak hogy legyen újrapapír. Nagy az Isten állatkertje, és alacsony a kerítés.

Greenpeace-es aktivisták meg hasonló zöld majmok odaláncolják magukat a sínekhez meg a fákhoz meg faszomhoz. Miből van nekik pénzük a repülőjegyre? És minek repülnek? Az mióta környezetbarát? Miért nem paplanernyővel szálltak oda? Ezek ilyen elkényeztetett kis milliomosgyerekek, akik jódolgukban nem tudnak már mit csinálni. Semmit nem lehet már építeni tőlük, mert mindenre lázadnak. Atomvonat, metró, autópálya, munkahelyteremtés. Szélkereket akarsz emelni, erre megvétózzák a zöldek, hogy emelkedni fog tőle a spontán vetélések száma valami buzi tanulmány szerint. Visszaveszed az üres üvegeket, erre beperelnek, hogy a lúgos vízzel szennyezed a környezetedet.

Mik ezek a lottyadt paradicsomok, amorf paprikák? Őstermelő, mi? Namost elmondom neked - az őstermelőség a legnagyobb átbaszás a földön. Elsőként is: az összeset a zöldségesmaffia tartja kézben és instruálja a piacon. Aztán amikor háromszor annyiért megvetted az árut a kendős néninél, az jól ki fog téged röhögni, és másnap hajnalban már ott fogják egymást taposni a többi - so-called - őstermelővel a Tecsóban meg a Lidliben spanyol meg holland áruért - nektek. Hülye lenne kapálni meg a kertjét gondozni.

Persze, a benzin, a kötelező, a súlyadó, minden ára az egekben, ti meg tapsoltok neki. Hát akkor költöztess bringóhintón januárban is. Jöjjön ki érted a mentős Frédibéni-mobilon, a számítógép helyett meg játssz az abakusszal meg a dzsengával.

Ez a zöld- meg a bioipar egy humbug. Csak arra jó, hogy lehúzzanak rólunk még egy bőrt. A még hülyébbek adója. Persze, vissza a természetbe! Járjál szekéren a földúton, egyél papsajtot, idd a patak hűs vizét, szívjál bakaszivart.

Na jól van, tényleg megyek. Kösz a vendéglátást, legyetek jók és szobatiszták!

214 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vfun (törölt) 2010.11.09. 07:21:00

Minden szava aranyat ér:).
Visszaváltós üveggel bajlódni, amit csak eladnak, de visszavenni nem szeretnek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 07:25:40

hehe, mivel ez a szakmám, illetve mondjuk úgy, ilyesmiket tanultam, az a helyzet, minden szava szó szerint valóban elhangzik egy környezetvédelmi témájú tetszőleges vitában. Telitalálat:)

Biztonsági tanácsadó 2010.11.09. 07:42:48

YES! Szóval te is a hulladékszakmában dolgozol!

nyuszy 2010.11.09. 07:43:36

Hú, ez ngayon tömény lett :)
Összeesküvés-elmélet rulez :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.09. 08:09:02

Lehet, hogy nem pontos az idezet, de kelloen modoros:

"Ha mar kivagtad az utolso fat, kipusztitottad az utolso fajt es elszennyezted az utolso folyot, ra fogsz jonni, hogy a penz nem eheto)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 08:13:20

Fogjuk rám, hogy közepesen környezettudatos vagyok. Nem pazarlok fölöslegesen üzemanyagot, nem indulok padlógázzal, motorfékkel lassítok. A szemetet én is szelektíven gyűjtöm, és ha ésszerű keretek közt lehetséges, akkor a környezetkímélőbb megoldást választom. Nem eszem bálnahúst, nem hordok hódprém bundát. Mondjuk a mosódiózást, meg antibiotikum helyett a fincsi illóolajat azért faszságnak tartom.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 08:24:34

Azokra viszont kurva pipa vagyok, akik annyit nem képesek megtenni, hogy a saját érdekükben elballagjanak a szelektív gyűjtőhöz. Ahol lakom, kettő kuka van. Szerdán és szombaton ürítik őket. Ha szombaton délelőtt 10 körül jön a kukás, akkor délutánra már mind a két gyűjtő dugig van rakva, többnyire levegővel. Taposatlan PET palack, taposatlan tejes-üdítős doboz. És a háztól 100 méternyire bármely irányban van szelektív gyűjtő.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.09. 08:28:52

Amugy en a cimrol azt hittem, hogy valami Fradis poszt lesz... :P

noirp 2010.11.09. 08:34:38

Na, én kb. mint Topo. Igyekszem ésszel zöldnek lenni. Igen, külön gyűjtöm a petpalackokat, külön az alaménomot (mert újonnan összehozni kuuu drága), külön a papírt.
Megjegyezném csendesen, hogy sokkal kevesebb papírszemetem lenne, ha nem kapnám azt a rengeteg idióta szórólapot pizzériáktól, fogorvosoktól, pártjainktól, nyugdíjasszédítő "utazási irodáktól" meg a heti másfél kiló reklámújságot. Ez ellen mikor fog kampányolni a Green Piss? (Persze tudom, sínekhez és kerítésekhez láncolni magukat egyszerűbb)

a nagyon zöldek véleménye ide, vagy oda, hozzáteszem: az atomerőművet kímélőbbnek tartom, mint a biomassza-erőműveket. A szélkerekek felállítását pedig támogatom és marhára nem érdekel, ha az infrahang elriasztja a gilisztákat.

És bizony szintetikus mosószert, öblítőt, altatót, antibiotikumokat, tusfürdőt használok, ez van. Veszek tartósított húst, halat vagy lefagyasztom. A fagyasztó is viszi az energiát, de nem építhetek jégvermet a WC-ben.

De ahogy anno az egyetemen is működő Máséval a csalánt Egyesület érdemes tagja a fejemhez vágta (III. éves taknyosnak): megfertőzött már az ipari szemlélet.

Hátigen.

noirp 2010.11.09. 08:35:41

@El Topo (Sgt. Elias): Ezeknek hiába írod ki nagybetűkkel, mit hová, és ezeken hiába dühöngesz. Reménytelen.

czibere117 2010.11.09. 08:38:04

@El Topo (Sgt. Elias): Ha mindenki közepesen lenne környezettudatos, az már bőven elég lenne. Van olyan ismerősöm, akinek az albérleti díjában benne van a víz és a fűtés. Zuhanyzás után még fél óráig hallgatja a csobogó víz hangját. ˝Mert ingyen van.˝

2010.11.09. 08:41:31

Azért az nálam leveri a biztosítékot, amikor a tisztelt lakótársa a pet palackot úgy ahogy van bebassza a kukába és azért kell több szemétdíjat fizetni, mert baszik 30 métert sétálni.

Ja és a kukások a szelektív edényeket nem öntik egybe a kukásautón, ki az a barom aki plusz munkát csinálna magának...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 08:42:19

@noirp:
Az az igazság, hogy többnyire nyuggerek. Elhiszem, hogy fáj a lábuk, meg mittudomén, de a közértbe azért minden nap elbattyognak, márpedig odafelé menet nyugodtan felkereshetnék a szelektívet. Pont útba esik. Egyszer már felajánlottam, hogy ha nagyon nagy gond valakinek, akkor rakja ki az ajtó elé valami kulturált formában, elviszem én. Semmi eredmény.

Pernilla 2010.11.09. 08:45:05

Szelektíven gyűjtjük a hulladékot, részint azért, mert különben nem férnénk bele a rendes kukánkba :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 08:46:57

@noirp: valójában a gilisztákat át is lehetne akár telepíteni, az atomerőmű pedig minden épeszű ember szerint jobb, mint a biomassza-erőművek. A sötétzöldeket sem szeretem, de ez az "úgyis egybeöntik" marhaság mindig felbasz, ez konkrétan egy városi legenda, de baszottul szívós fajta sajnos...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 08:52:27

@vészmadár (pica pica):

Pár éve láttam egy ilyen atomenergia-ellenes előadást a tévében. Egy hihetetlenül ronda nő tartotta, akinek már a neve is maga a modorosság. Úgy hívják: Ámon Ada.
Ősszevissza beszélt mindenféle elképesztő szamárságot. Utánanéztem a neten, kiderült, hogy éjjel nappal publikál a témában. Kurvára ért hozzá.Közgazdász.

2010.11.09. 08:54:23

@El Topo (Sgt. Elias): az élet minden része tele van ilyen mindenhez értő közgazdászokkal.
Az a jó mifelénk, hogy a Tesco versenytársa lett a kukásoknak. Pár forintért átveszik a fémdobozokat meg pet palackokat, úgyhogy a hajléktalanok kibányásszák a szelektív szigeteken és kiviszik oda.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 08:59:09

@Hadrian77:

Közben meg összegányolják a sziget környékét, mint a picsa. Remek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 09:12:06

@Hadrian77: a tesco azért veszi át, mert 1,5 éve úgy módosult a jogszabály, hogy a termékdíjat nem csak a gyártónak, hanem a forgalmazónak is meg kell fizetnie. és itt jön a kibúvó: kivéve, ha van visszagyűjtő rendszere. ENNYI a nagy tesco-környezettudatosság háttere, bedob egy ilyen kamuegyforintos visszagyűjtést, amennyiért senki nem fogja visszavinni, de mondhatja, van ilyen rendszere.

2010.11.09. 09:15:18

@vészmadár (pica pica): aztat én tudom, de ismerek mellesleg olyan barmokat, akik gyűjtögetik otthon ezt a sok ganyét, azt elmennek nagybevásárolni és örülnek hogy fogtak 20-30 Ft-ot.

Balance Of Power 2010.11.09. 09:16:34

@El Topo (Sgt. Elias): Detto, de en azert a balnahust megkostolnam egyszer.

Balance Of Power 2010.11.09. 09:18:45

Akkor most a kavezacc tenyleg jot tesz a viragoknak vagy ez csak legenda?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 09:23:05

@Balance Of Power: Az a baj a bálnahússal, hogy tényleg baromi kevés bálna van már a tengerekben. Konkrétan nem találnak már egymáshoz szaporodni. És akkor olyan arcok, akiknek bőven lenne mit zabálni egyébként, megeszik őket, mert csak.

yenoee 2010.11.09. 09:23:45

@Balance Of Power: a meztelen csigák nem kifejezetten kultiválják.

yenoee 2010.11.09. 09:26:48

@noirp: Máséval a csalánt egyesület: ez nagyon jó! :D
Minnyá körbe is nézek, volt-e már sötétzöld pellengéreződés itt. Egy keveset tudnék mesélni :)

2010.11.09. 09:34:01

@El Topo (Sgt. Elias): a lazacokat is farmokon tenyésztik, kell csinálni bálnafarmot és meg van oldva a dolog;)
Biztos támogatná a Sea Shepherd kapitánya is.

Balance Of Power 2010.11.09. 09:50:17

@El Topo (Sgt. Elias): Inkabb a kozmetikumok miatt gyilkoljak oket, nem?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 09:51:19

@Balance Of Power:

Én úgy tudom, hogy a gazdag japók eszik őket, meg a norvégok.

noirp 2010.11.09. 10:17:26

@Balance Of Power: Amennyire én tudom, nem.
Az ámbráscet ámbrája (ez a fejében képződik), szürke ámbrája (ez a beleiben--gusztusos) meg a bálnaolaj még idén is szerepelt gyógynövény-és drogismeret tankönyvben, de a szerző hozzátette: már mindegyikről tudjuk nagyjából, miből van.
Az ámbraillatot is lekoppintották már, meg a bálnaolajat (=cetilalkohol) is. Tényleg van cetilalkohol és cetil-ez-meg-az észter még a fa tusfürdőben is. De az szintetikus.
Világítani se szokás már bálnaolajjal :)

Bálnahúsevés: részben a japánok pampognak, hogy ők hagyományból bálnahúst adnak a gyerekeknek. Imigyen ők kapják ki a tengerből "tudományos céllal" a legtöbb jószágot. Verem a kölket lábánál fogva a falhoz, adjanak neki csirkemellet baszki.
Másfelől meg '99 körül volt szerencsém egy dokumentumfilmhez a szintén _néphagyomány_ Feröer-szk.-i bálnavadászatról. Mikor utóbb megkérdezték az egyik résztvevőt, hogy most mihez fog a ráeső 500 kg hússal, miközben rendszeresen teletolja a hűtőládát a szupermarketből, elhajtotta a kérdezőt a francba. Néphagyományból kell neki a hús nyilván.

noirp 2010.11.09. 10:18:52

@yenoee: ha felidegelik az embert, az kreatívvá tesz:)
Tudnék még róluk (vagy legalábbis a veszprémi fiókképviseletről) mesélni.

medvedr 2010.11.09. 10:20:07

Olyan közepesen zöld vagyok én is. Szelektív gyűjtés ilyesmi. Ami felbassza az ideget bennem az a bio /őstermelői élelmiszer, meg a kapirgálós boldog csirke.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.09. 10:22:36

@Hadrian77: Azert egy balnafarm mar csak a meretek miatt sem lenne egy egyszeru dolog...

@noirp: En eveket eltem Japanban, es egyszer sem talalkoztam balnahussal, bar hallottam hogy bizonyos helyeken kaphato. Viszont az tuti, hogy nem fogyasztjak tomegesen.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 10:26:33

@altoid: Egyszerűen nincs annyi bálna, hogy tömegesen fogyasszák. Ez ilyen überkibaszott drága dolog, státusszimbóleum.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.09. 10:30:46

@El Topo (Sgt. Elias): Mint Kinaban a rinocerosz-penisz es tarsai... Az ilyeneket bedobnam par tucat krokodil koze, hadd tudjak meg milyen inyencfalatkent vegezni!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 10:42:39

@El Topo (Sgt. Elias): igen, de bop-nek abban igaza van, hogy néhány európai kozmetikai cég, japán importból bbeszerzett ámbrát is használ a prémium kategóriás termékeiben.

AMáDé 2010.11.09. 10:43:44

valóban minden szava arany - lenne, ha nem maradt volna ki a _méregzöldek_ kifejezés! :-)

de az _annak rendje s módja szerint_ szókapcsolatért extra piros (oppardon: zöld) pontok járnak!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 10:44:30

@vészmadár (pica pica):

Hát lehet, mondjuk valószínűleg én nem sok kozmetikumot vásárolok tőlük.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 10:51:10

@vészmadár (pica pica):

Nem is csak az ár, hanem eleve nem használok mérték nélkül kozmetikumokat, mert kurvára környezettudatos vagyok.:)
Általában mi kell egy embernek? Szappan, fogkrém, valami dezodor, hogy nyáron se legyek büdös, azt szevasz. Én még borotválkozni is szappannal szeretek.

2010.11.09. 10:58:05

@El Topo (Sgt. Elias): pamacsot használsz? miattad irtják a borzokat?:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 10:59:54

@El Topo (Sgt. Elias): hát, nálam azért elég sok szar van otthon, ami az enyém:

tusfürdő, sampon, balzsam, fogkrém, arckrém, borotvahab, arcszesz, dezodor (illetve inkább parfüm vagy mi annak a neve pasiváltozatban, fasztudja), hajzselé, golyós dezodor... plusz krém hátfájásra, leégésre és szúnyogcsípésre is.

nem beszélve a tuti házi tepertőkrémről, az a gyomornak kell:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 11:00:40

@Hadrian77: a borzokat nehezebb lenne kiirtani, mint gondolod:) mókusszőr lesz az vagy legyilkolt poliészter:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 11:00:56

@Hadrian77: Nem, így kézzel beszappanyozom a pofámat és leborotválom.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 11:06:45

@El Topo (Sgt. Elias): nahát, a hajzselé miatt számítottam egy enyhe lebuzizásra azért:)

GERI87 2010.11.09. 11:07:41

"azt ott lent a kukásbácsik annak rendje s módja szerint össze is öntik a picsába"

Asszem sok helyen tényleg így van...:)

Greenpeace-eseket én is rühellem bár azt énse értem miért kell cápauszonyt enni...vagyis értem hagyomány meg minden...csak hülyeség és aki ilyet csinál a heréjénél fogva lógatnám fel..
Azért a japánok is betegek ebben..
Miért kell minden szart megenni?

ja meg..:
"Nézd, az india konyha abból áll hogy csórók mint a fene és minden tücsköt bogarat megesznek..bezzeg ott a tehén azt ők nem mert szent..hát akkor dögöljön éhen és egyen ízeltlábút"

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 11:10:22

@vészmadár (pica pica):
Enyhén buzoid vonás, nem mondom, hogy nem, de hátalapvetően nincs bajom a buzikkal.
A hajamat sem zselézem, hanem gyászolom, érted hogy mondom.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 11:14:24

@El Topo (Sgt. Elias): höhö. nekem mindig hosszú hajam volt, de mióta a barátnőm a fodrászom, rövidül, így már csak zselével kerülhető el, hogy teljesen golyó formájú legyen a fejsziluettem:)

Sand Lover 2010.11.09. 11:14:52

@GERI87: „Greenpeace-eseket én is rühellem”
Jól van, akkor trendi vagy.

Lehet, hogy kicsit sarkosan fogalmazzák meg a véleményüket, de van még egy csomó egyéb fundamentalista kretén, azok ellen nem ilyen erős az ellenszenv... komolyan nem értem.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 11:16:54

@GERI87: ""azt ott lent a kukásbácsik annak rendje s módja szerint össze is öntik a picsába"

Asszem sok helyen tényleg így van...:)"

nincs így

Hal Stanton 2010.11.09. 11:19:21

Zseniális poszt lett, arany fokozat a középkereszttel.

GERI87 2010.11.09. 11:20:28

@noirp: "az atomerőművet kímélőbbnek tartom, mint a biomassza-erőműveket."

Na ja.
Főleg hogy nálunk azt jelenti a bio hogy kivágott(!) rönkfát dobálnak a kazánba, meg fűrészport, meg szalmabálát..
Nem vagyok róla meggyőződve hogy ez így környezetkímélőbb.
magyar erőműben pelletet nem láttam, csak lengyelbe..

Mivel van rá állami támogatás ezért ezt égetik el.

Szóval a nagy bioetetés miatt erdőnk se lesz...?:(

Mondjuk Mo-on fakitermelés is ugyahogy van fasság...

Az is nagyon tetszik hogy a gáz ára miatt mindenki újra fával fűt meg szénnel...

Jó is az...szénporos levegő meg tömény füst..nehogy a 20 fokos novemberi délután ki lehessen menni egy kicsit vagy esetleg szellőztetni.

2010.11.09. 11:20:52

@vészmadár (pica pica): nem ismerheti mindenki a kulisszatitkokat:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 11:23:26

@Morgan LeFay: a greenpeace néha (egyébként túl ritkán) megfogalmaz értékes üzeneteket is. a baj ott van, hogy a new yorki aktivista a fűtött lakásból eldönti, hogy 10 millió indiainak ne legyen áram az otthonában még 50 évig, a bengáli tigris miatt. És nem a bengáli tigris ellen vagyok, ez a szakmám, tudom, mi a biodiverzitás értéke, csak a hitelessége az egésznek minusz 7. Lehet igaz néha, amit mond, de nem tőlük. Olyan, mint az a hűdemagyar, aki nem tud egy mondatot helyesen leírni. Neki olyan hibát is felrósz, amiért amúgy nem szólnál másnak... de ugye ha neki ez a kiemelt területe, akkor nem az átlagember mércéjével mérjük...

GERI87 2010.11.09. 11:24:32

@Morgan LeFay:
Sarkosan?

Azzal mit ér el hogy atomvonat útját elállja...
úgy is tovább halad. mit vár hogy ott marad?

A bálnavadászat meg tényleg hülyeség.

@vészmadár (pica pica):

Én láttam...szépen kirakták egybe a szeméttelepen.

escargot 2010.11.09. 11:26:37

@El Topo (Sgt. Elias): Ámon Adát kissé meg kell védenem: emlékeim szerint sajátos megjelenésű, de elég belevaló csaj. Bár viszonylag régen volt valami közös ügyünk. Az energetikához meg ért kicsit, vagy évtizede ezzel foglalkozik, végzettség ide vagy oda. De az erős atomenergia-ellenességüket fel nem tudom fogni. (A legjobb, hogy minden energiaforrás ellen fel lehet - és szoktak is - hozni valamit: a szén és az olaj kormol, a gáz elfogy meg függőséget okoz, a biomasszát szállítani kell, füstöl, és elveszi a helyet az élelmiszertől, a szélkerék riogatja a réti sast, a hőszivattyú tönkreteszi a felszín alatti vizeket, az atom meg robbanik és a szemetét is nehéz tárolni. Most akkor bújjunk szorosan egymáshoz?)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 11:27:56

@GERI87: akkor biztos úgy is van:)

bár ugye felmerül a kontrasztos kérdés, miért éri meg bárkinek sok energiát befektetve válogatva gyűjtetni, ha összeönti, ugye...

loláb 2010.11.09. 11:29:33

Én külön gyüjtöm a hulladékot, de csak a papírt, az aluminimuot, meg a műanyagot. Egy-egy zacskó mindnek, aztán amikor megtelik, beteszem a kocsi hátuljába, és jártamban-keltemben valamelyik szigetnél kihajítom.
Ha úgy tetszik, a szelektív gyüjtéssel, meg az energiatakarékos izzókkal kompenzálom azt, a motorizációm okozta szennyezést.

A szerves cuccokat viszont nem komposztálom, az azért túlzás.
(Bár a kávézacc állítólag kurva jót tesz a rózsáknak.?).

2010.11.09. 11:31:11

@vészmadár (pica pica): .. és újra szét kell válogatni, mert ugye akárhogy nem veszik át tőlük.
Persze néhol vannak osztott rekeszes autók, amibe egymás után beöntik a cuccot, de más részbe kerül.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 11:32:21

@vészmadár (pica pica):

Nekem általában rövid hajam volt mindig, de múltkor nagyon megrázó élményben volt részem. Valamiért a fejem tetejére tettem a kezemet és éreztem, hogy hideg.

escargot 2010.11.09. 11:34:10

@vészmadár (pica pica): Köszönöm, tisztában vagyok vele. A felsorolás többi része sem feltétlenül a saját véleményemet tükrözi.
Azért a nukleáris hulladékok kezelésének jelenlegi állása érdekelne, már évek óta nem foglalkoztam a témával, és lassan fúrniuk kellene a nagy lyukat...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 11:36:02

@escargot:

Ámon adával te bújjál össze szorosan, ha már így a szárnyaid alá vetted! Az a legszebb, hogy te magad is elmondod, micsoda faszságokat hord össze, miután elregélted, hogy ért hozzá, de nagyon.
Ha ért hozzá, akkor ne beszéljen baromságokat.
Azt elhiszem, hogy inni jól lehet vele.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 11:37:39

@escargot: sztem a jelenlegi álláspont az, hogy ha még 6 évig elhúzzák, akkor nyugdíjba mehet egy komplett atomenergetikai szakértőgeneráció, és ráhagyhatja ezt a problémakört valaki másra.

Én egyébként valami jó kis afrikai félfasiszta diktatúrát javasolnék, ott egy kis pénzt elhintve biztos nem lenne nehéz kilobizni, hogy elszórhassunk pártízezer tonna atomhulladékot.:)

Sand Lover 2010.11.09. 11:38:37

@GERI87: „Azzal mit ér el hogy atomvonat útját elállja...
úgy is tovább halad. mit vár hogy ott marad?”
Esetleg felhívják a közvélemény figyelmét, hogy tudjanak róla. Elvileg az atomvonatoknak nem szoktak nagy hírverést csinálni, nem véletlenül, senki sem szeret ugyanis kimerült fűtőelemek szomszédságában lakni.
Igazából az alulról építkező civil szervezetek vagy a környezettudatos(abb) emberek tudnának igazán sokat tenni a környezevédelemért – sok kis lépésben.
Ez hosszú folyamat, mert már az iskolában kell elkezdeni erre a szemléletre nevelni a gyerekeket.

GERI87 2010.11.09. 11:41:49

@vészmadár (pica pica): Gondolom ez nincs mindehol így..meg azóta eltelt pár év. Lehet ma már jobb a helyzet EU norma meg ilyenek..

"miért éri meg bárkinek sok energiát befektetve válogatva gyűjtetni, ha összeönti, ugye... "

ŐŐŐ valakinek a valakije megkapta a pályázatot a szelektív gyüjtőkre...ez lóvé. hogy utánna s zeméttel mi lesz már neki mindegy.

Szerintem elképzelhető:)

De nemrég is szemet szúrt valami:
A Margit híd felújítását végző cég...XY 2009..
2009..hm!
mekkora referenciája lehet egy 1 éves cégnek?

Nem lehet hogy ez is egy "haver" frissen bejegyzett cége amit azért hoztak létre hogy jópénzér alvállalkozók alvállalkozójával végeztesse a munkát?:)

vagy csak paranoid vagyok.

"a new yorki aktivista a fűtött lakásból eldönti, hogy 10 millió indiainak ne legyen áram az otthonában még 50 évig, a bengáli tigris miatt."

Az a baj hogy van ebben valami, ugyanis túl sok ember él a földön..akiknek igényei lesznek amit egyre nehezebb kielégíteni...és ezt nem szokták a föld jövője kapcsán emlegetni hogy "emberek most egy kicsit kössünk csomót a farkunkra, mert belefulladunk a saját szarunkba"

Szóval lehet kegyetlen de én nem menteném meg az afrikai éhezőket és segély helyett kotont dobálnék nekik..lehet többet tennénk így Afrika jövőjéért:)

escargot 2010.11.09. 11:42:59

@vészmadár (pica pica): Szerintem arra jó lenne valami közelebbi FÁK-diktatúra is. Ami pénzt az érintett falvak rokonszenvének megnyerésére elszórnak, annyiból remek commandantét lehet venni arrafelé is.

escargot 2010.11.09. 11:44:17

@El Topo (Sgt. Elias): Az ért hozzá és a hülyeségeket beszél sajnos nem kölcsönösen kizáró halmazok, a metszetben valahol játszik az érdek és/vagy a bekattanás/meggyőződés is.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 11:46:28

@Morgan LeFay:

Az nagyon fincsi, ha a közvélemény jól felfigyel!
Annak idején az atomerőművek segítségével svédország energiaexportőr volt. Aztán a nyolcvanas években a zöldek jó alaposan felhívták a közvélemény figyelmét, jól be is zártak belőle egy párat. Innentől kezdve Svédország energiát importált, például a jó kis holland fosszilis tüzelésű erőművektől, ahonnan a jó magas kémények és az uralkodó széljárás egyenesen Svédországig vitte a füstgázokat. Aztán meg sírtak, hogy a tóvidék hogy elsavasodott.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 11:47:26

@escargot:

Ámon ada az energiaipar Bogár Lászlója?

Sand Lover 2010.11.09. 11:55:27

@El Topo (Sgt. Elias): “például a jó kis holland fosszilis tüzelésű erőművektől”
Tehát nem az volt a baj, hogy rosszul választották meg, honnan vásárolnak energiát, nem.
(nyilván olcsón akarták megszerezni, mert Svédországban az év nagy részében hideg van és sötét)
Hanem, hogy bezárták az atomerőműveket.

Tudod, nem tartom az ördögtől valónak az atomerőműket, és nyilván otthon én sem szobabiciklivel generálok áramot, de igazából a betonszarkofágok, amibe a lemerült cuccokat temetik, sem életbiztosítás. Tudom: mindennek van kockázata, de ha lehet választani, akkor inkább megújuló energiaforrás, mint olaj/szén/atom stb.

GERI87 2010.11.09. 11:57:21

@Morgan LeFay:
Szerinted mennyire sugárzik az?

Semmi bajod nem lesz.

Azt is bírom amikor a környezet szennyezés kapcsán vágóképeket mutatnak atomerőművek hűtőtornyáról:)
amiről épp távozik a......gőz.

GERI87 2010.11.09. 12:00:14

Ja én amúgy jobban félek a Kínában kitudja milyen eljárással és milyen festékanyaggal színezett ruhák bőrre gyakorolt hatásától:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 12:01:35

@Morgan LeFay:
A lemerült fűtőelemek megnyugtató elhelyezését tudod kik akadályozzák első-legjobban?

Egyébként a megújuló energia klassz dolog. Csak ipar méretekben, Magyarországon nincsen.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 12:02:46

@GERI87:
Nana, kis huncut, a lemerült fűtőelemek azért sugároznak.:D
A gőzspottingon én is mosolyogni szoktam.:D

Sand Lover 2010.11.09. 12:05:42

@GERI87: “Szerinted mennyire sugárzik az?

Semmi bajod nem lesz.”
Tudod, mit? Költözz egy mellé és majd megtudod.
A magam részéről kösz, de nem akarok Geiger-Müller számlálóval mászkálni.

GERI87 2010.11.09. 12:08:50

@El Topo (Sgt. Elias):

Sugároznak és jól el is kell temetni őket.
Vagy kilőni a napba:)

@Morgan LeFay:

Én pl szívesen költöznék Paksra...
karban tartott, rendezett város és az erőmű miatt van pénz...

Mc_Fly 2010.11.09. 12:09:51

@GERI87: Csodálkozom, hogy csak ilyen későn került elő a problémák igazi forrása.
Lehetünk mi itt kurvára környezettudatosak magunkat szopatva, ha közben két kontinensnyi ember R-stratégia szerint szaporodik exponenciálisan. Amíg ez nem lesz megállítva, addig tényleg csak a lelkiismeretünk nyugtatására jó a zöldködés.

Aki jobban ért hozzá cáfoljon meg, de én olyat is hallottam, hogy most már abban a stádiumban vagyunk, hogy hiába jönne egy perpetuum mobile, maga az okozna felmelegedést, hogy mindenki fűt meg közlekedik, akár "tiszta" energiával is.

Sand Lover 2010.11.09. 12:13:50

@El Topo (Sgt. Elias): “A lemerült fűtőelemek megnyugtató elhelyezését tudod kik akadályozzák első-legjobban?”
Nem, kik?

“Egyébként a megújuló energia klassz dolog. Csak ipar méretekben, Magyarországon nincsen.”
És szerinted ez normális és jó hogy nincs? Európa összes országában kedvezményesen vásárolhatsz megújulóenergia-termelő eszközöket, kivéve Magyarországot. Már azt is olyan nagy durranásnak tartották, hogy adnak pénzt a szakszerű hőszigetelésre (nyilászárócsere-program) Pedig szerintem ez alap.

GERI87 2010.11.09. 12:14:27

A hőerőművel rosszabb tapasztalataim vannak..

A szénport a kazánba befúvó turbina berobbant (lerobbant róla az egyik lapát) és a kiegyenlítettség miatt szépen kitépte a helyéről a vasbetonpilléren álló villanymotort:)

Mondjuk vicces is volt...láttam 120 kilós sörhast teljes erőből futni:D

Sand Lover 2010.11.09. 12:19:00

@GERI87: “Én pl szívesen költöznék Paksra...”
És, ki tart vissza? :)

De nem az erőművekről volt szó, hanem a használt fűtőelemet lerakásáról, ami egy picit más téma.

GERI87 2010.11.09. 12:22:10

@Mc_Fly:
Ezért kell Afrikának koton meg TV:)

éhező AIDS-es árva helyett nézné a móniksót ha meg mégis hancurózna ott a gumi..

A világnak meg közös születésszabályozás kéne nem szeretet csomag...

A baj az hogy ugyan az életszínvonal növekedése önmagában népességcsökkentő lehet,

(az ember már nem csak a gyerekvállalásban találja meg az egyetlen boldogságát az életben..hisz van más alternatíva illetve örömforrás)

de az meg megint csak szennyezéssel jár...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 12:27:41

@GERI87:

A napba kilőni elég sok üzemanyagot igényelne.

GERI87 2010.11.09. 12:29:35

@Morgan LeFay:

A legjobb amikor sokpénzér felépítenek egy szélkereket ami önmagába jó sokára térül meg és sokszor áll!
Mert nem veszik át az áramot.

"a használt fűtőelemet lerakásáról, ami egy picit más téma. "

Költözzek a föld alá?:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 12:32:30

@Morgan LeFay:

Nem gondoltam, hogy ennyi fantáziád nincs. A fűtőelemek szakszerű és végleges tárolását leginkább a sötétzöldek akadályozzák.

Magyarországon a természeti adottságok miatt leginkább a geotermikus energiát lehetne kihasználni, csak nagyon drága, és nagyon bonyolult. Sajnos az úgy nem megy, hogy itt a telepen a ház mellé lefúrok egy termo-kutat, és a jó meleg vizet bevezetem a radiátorokba. Nagyjából le kéne bontani a házat is és újraépíteni.

Sand Lover 2010.11.09. 12:42:08

@GERI87: “Költözzek a föld alá?:)”

Felőlem… :)
Arra céloztam, hogyha mondjuk, Piripócson van egy atomtemető, akkor költözz oda, ha azt hiszed, csak a napsugárzást élvezheted.

Topo
“geotermikus energiát lehetne kihasználni, csak nagyon drága, és nagyon bonyolult.”
Igen, drága, de hosszú távon megtérül – nem úgy, mint a távfűtés. :)

GERI87 2010.11.09. 12:47:45

@El Topo (Sgt. Elias):
Ja tudom...

de az lenne a legkörnyezetbarátabb...eltávolítani a cuccot még a földről is:)

@Morgan LeFay:

Ha szakszerűen van tárolva akkor a közelébe sem tudok jutni mert lelőnek.

Szóval egy atomtemető mellett előbb halsz bele a ólommérgezésbe mint a sugárzásba:D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.11.09. 12:49:21

zöld majmok, zöld majmok, szépen szárnyalljatok!
mi, hogy nem focidrukker-poszt?

GERI87 2010.11.09. 12:50:08

Nem a kertvárosi zsákutca végébe közvetlenül a Bodri kutya ólja mögé teszik azt a lerakót:)

jó esetbe ilyet még szeméttelepnél sem csinálnak..

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 12:50:09

@GERI87: egyik legjobb film amit ilyen Disznóverő Csenel vagy hasonló csatornán láttam, arról, szolt, hogy egy alak beszabályozott egy húszméteres gyémántlézer-atomóra-csillagtávcső segítségével öntött turbinatengelyt. Crespo Rodrigo vagy Haas van der Peter drámai hangon ecsetelte, hogy egy szűk hangyafasznyi hibánál is már a tengely szétverné az egész cájgot. Ennek megfelelően lézerrel, okosan nézve szabályozgatta a lézermérő csoda hibahatáráig, majd mikor ezzel végzett szépen szemmel még tekergetett rajta egy keveset. A riporter (talán Mike Rowe) megkérdezte, hogy maga mindig ilyen pontos? A válasz "nyolc gyerekem van, ebből hétnek ugyanazon a héten van a születésnapja"

2010.11.09. 12:55:17

Amikor Bátaapátiban voltam megnézni az épülő veszélyes hulladék lerakót, többször is szóba került, hogy a kimerült fűtőelemek tárolásánál reménykednek abban, hogy később lesz olyan technológia ami azokat is hasznosítani tudja. Ne ragadjunk le ott, hogy ezeket soha többé semmire nem lehet használni:)

Sand Lover 2010.11.09. 12:56:19

@GERI87: "közelébe sem tudok jutni mert lelőnek."
hogynepersze

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 12:58:04

@GERI87: Pripjaty is még mindig milyen jól mutat... (nem provokálni akarok, csak ez olyan szép magas labda volt)

GERI87 2010.11.09. 13:02:49

@Professor Pizka:
Az avatott szemek mindenen felül állnak:D

Vigyázni kell.
A szobaméretű lengyel villanymotor még a braterski Węgierskit is képes kilapítani...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 13:07:11

@Morgan LeFay:

Morgan, igazad van, megtérülhetne, előbb-utóbb. Csak egyszerűen nincs rá forrás. Ez olyan dolog, hogy hiába tudom a heti lottó öt nyerőszámát, ha nincs 200 ruppóm a szelvényre.

GERI87 2010.11.09. 13:07:19

@Morgan LeFay:

Naná majd egy nyugdíjas biztonsági őr örzi elemlámpával:)

@Professor Pizka:

Most mit mondjak..
Benne van a pakliban:)

De kisebb rá az esély mint sokhelyen az hogy egy kamion téved be a nappalidba..

sashlee 2010.11.09. 13:33:59

Nem olvastam végig a kommenteket, de ezt azért ajánlom figyelmetekbe. Ha már Ámon Ada meg lett említve ezt az utolsó gyökér Vay Mártont nem tudom nem felhozni:
www.youtube.com/watch?v=8PZCl8pPlb0

Köszönöm!

noirp 2010.11.09. 13:35:32

@El Topo (Sgt. Elias): Ámon Ada, úgy emlékszem, GM-ellenességben is utazik, úh. a biológiához is biztos nagyon tud.

noirp 2010.11.09. 13:37:18

@altoid: Akkora mennyiségben mégis fogy, h előbb-utóbb elfogy. Majd akkor adnak az ivadéknak valami más kihalófélben lévő állatból vmi finomat.

noirp 2010.11.09. 13:45:08

@vészmadár (pica pica): picsába. ezt nem tudtam. Gondolom, _az_ nem a Fa tusfürdő kategória.
Mér nem jó a szintetikus??? Nem elég kibaszott drága?!
@Morgan LeFay: Nézd, full műanyag VV-köpenyben műanyagüzem (Borsodchem) elé vonulni vinnyogni, az felbassza az ember agyát.
Másik meg: egyszer, egyetlenegyszer vettem volna észre, h tüntetésen kívül mást is csinálnak!
Szedtek már föl illegális szemétlerakót? Nem tudok róla. Irtottak parlagfüvet?
2000-ben a nagy ciánszennyezés idején tudod, mit csináltak? Kibuszoztak Nagybányára, kifeszítettek egy epesárga Stop cyanide molinót, oszt mint ki jól végezte dolgát, hazagurultak. Ellenben ki látta őket Szegeden, kármentesítés közben (ha már úgyis mindig VV-ben eszi őket a fene)? Senki.
És most? Láttál egy, egyetlenegy greenpisist Kolontáron?
Mert szvsz _környezetvédelmi aktivistának_lenni ilyesmit is jelent. Nem pedig azt, amit GP-ék művelnek.

noirp 2010.11.09. 13:48:15

@GERI87: Energiafűvel is fűthetsz (nagy divat) de akkor hol a Nyikita Hruscsov valagában terem majd a kukorica?
A szénkályhásoknak meg csak annyit szoktam kívánni: legyen ő is kéndioxid-érzékeny. Az nagyon király dolog.

noirp 2010.11.09. 13:49:32

@El Topo (Sgt. Elias): Rakjuk le őket Robinson szigetén, aztán meglátjuk :)

2010.11.09. 13:49:47

@noirp: ez azért van, mert a GP stratégiai kérdésekkel foglalkozik, az operatív dolgokat meghagyják másnak.

escargot 2010.11.09. 13:51:36

A véletlen egybeesések, azok. Facebook falamon legfrissebbek között:
Ma 16:30-tól A magyar energiapolitika az EU klíma- és energiacsomagjának tükrében című előadást hallhatjátok Ámon Adától, az Energia Klub igazgatójától a III-as előadóban.
Nem, nem én szerveztem, ne üssetek.

noirp 2010.11.09. 13:52:30

@GERI87: A hűtőtornyos képeknél én is ütni tudnám azt, aki oda vágta azt drámailag.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 13:53:19

@noirp: ez ugyanaz, mint amikor Hollywoodiné Drágalát Puncika főfilmszínésznő megérkezik páncélautón a Hátsó-Voltában nyomorgó fekélyesekhez, odamegy öt gyerekhez, akiket gondos kezek három napig ötven fokos formaldehidben áztattak, gőzborotvával öblítettek, klórmészbe paníroztak, autoklávban sterilizáltak, majd hasonló eljárásnak alávetett iszappal összekoszoltak. Miután időközben a haspuffadásuk is elmúlt, az alapítvány keretéből kapnak káposztás paszulyevest, egy porció dubarry csirkét csicseriborsóval, az eredeti kinézetet helyreállítandó. Már csak egy kis avas vajat kell rájuk permetezni, hogy a legyek is visszajöjjenek. Egy jelre a páncélautó géppuskatűz alá veszi a környéket, a kamera látószögén kívül obsitos légiósok csőre húzott fegyverekkel biztosítják a helyszínt.
A következő jelre indul a kamera, a művésznő kiszáll az autóból, megsimogatja a gyerekeket, pár szót szól hozzájuk, érdeklődik hogy itt is olyan száraz-e a kakaós csiga, mint Európában.
Visszamegy az autóhoz, egy gyors kézfertőtlenítés.
Páncélautó el.
Egy helikopterről élelmiszercsomagokat hajigálnak le, és az így támadt zűrzavarban a biztonságiak fedezete mellett az egész slepp visszavonul.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 13:56:44

@noirp:

Ezeket nem kell lakatlan szigetre rakni. Bőven elég, ha letiltod egy hétre az Amex Gold kártyájukat.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 13:58:58

@El Topo (Sgt. Elias): vagy megmondod apucinak, hogy a kislánya füvezik és összefeküdt egy zsidóval/republikánussal/orosszal/andalúz szamárcsődörrel/német egyetemistával a környezetvédés örve alatt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 14:03:47

@noirp: gondolom a szintetikus azért nem jó, mert nem hordozza azt a természetenergiát, amit a valódi:)

2010.11.09. 14:05:03

Az őstermelők, meg a fejkendős nénikről mindig a "megeszik ezt a fínom pesti úrinépek" ugrik be.

No meg ahol a faluban nincs szenyvíz, vagy van, de nincsenek rácsatlakozva, meg a szar a kertbe, onnan is érdemes ám zöldséget vásárolni.

GERI87 2010.11.09. 14:05:10

@noirp: Nem hiszem hogy az energiagazok égetése a megoldás a környezetszennyezés terén...

"de akkor hol a Nyikita Hruscsov valagában terem majd a kukorica?"

Mint már írtam túl sok az ember ezért kell annyi kaja.
Tehát ha nem lennénk szorosan egymás seggében akkor
lenne hely kkoricának is meg energiafűnek is amiből pl lehet jó kis alkoholt csinálni ami üzemanyagnak is jó...

"Mert szvsz _környezetvédelmi aktivistának_lenni ilyesmit is jelent. "

Na ja.
Pattogni könnyű.

Apropó Kolontár....HOL volt a gárda?:)
Ja tudom...majd gondozzák az áldozatok sírjait...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 14:05:24

@Professor Pizka:

Az ugyanaz, mintha letiltanád a kártyáját. Apuka betelefonál a bankba és beszünteti a hitelkeretet.

GERI87 2010.11.09. 14:10:22

@noirp: Tudod a szénpénz...
Meg hát attól nem érzi magát fontosnak az ember nyugdíjasként hogy elcsavar egy kapcsolót:)

A vizes avar égetése is milyen romantikus dolog már...vasvillával a kézben, naplemente, a fodrozódó füst illata...Ohh

Pl rezsit is lehet intézni interneten a jó meleg lakásból mégis sokan postára járnak..."jaj aranyoskám kell a mozgás, vén fejjel nem állok neki tanulni kompjuterezni"
és ezt mondja 20! éve..WTF?
Lett volna ideje..
mindegy.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.09. 14:10:41

Na ezért jó ez a blog :)) mindenre tudjuk a megoldást, kivétel nélkül!

GERI87 2010.11.09. 14:13:52

@Professor Pizka: Az nem fels-volta?:)

Burkina faso - becsületes emberek országa...emigrálok is.

Brangelináék legalább haza is visznek valamit a koszból:)

sashlee 2010.11.09. 14:15:46

Bocs, hogy csak dobálom a linkeket, de érdemes őket megnézni.
Ez Vay Márton és maga a Greenpeace: sötétség.
Minden egyes alkalommal mikor megállít egy ilyen sötétzöld az Örs-ön azzal a dumával, hogy "ne hariiii, lenne 2 perced a környezetvédelemre?" leparasztoz amikor azt válaszolom, hogy "környezetvédelemre van, több is, de a Greenpeace-re egy másodpercem sem".

Egy energetikus-hallgató
(ráadásul olyan aki a Marcika által hangoztatott energiahatékonyság területén dolgozik)

sashlee 2010.11.09. 14:16:44

@GERI87: kifejezetten ők nem, viszont velük szimpatizáló szervezetek voltak jelen... nem nevezem nevén őket, de volt tényleg.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 14:17:47

@GERI87: a nevek és helyszínek kitaláltak, a valósággal minden egyezésük csak a véletlen műve.

GERI87 2010.11.09. 14:19:06

@sashlee: leányvállalatai útján képviseli magát:)

GERI87 2010.11.09. 14:23:29

@Professor Pizka:
De van benne igazság.
Már máshol is leírták hogy Afrikának nem éppen tsz jót hogy néha-néha ledobnak pár segélycsomagot és passz.
Persze nem egy Hollywoodi színésznek kell megoldania a problémákat, de ez így csak mosom kezeimet..

Mondjuk addig énse fektetnék be ott semmibe amíg törzsek egymást nyírják hetente...

2010.11.09. 14:24:56

Nincs a csirke, no akkor elmondom hogy megy ez németbe, mert már kezd az agyamra menni.

Van ugye papír "Tonne", amibe érintés nélkül dobják a reklám anyagot. A bio: ebbe megy a ételmaradék, mega kerti hulladék, a Restmüll-be meg az összes többi. Van még a Gelbe sack, ebbe a fóliák, az alu dekli, meg ilyenek, de amikor mondták, hogy előtte öblítsem el a yoghurtos dobozt, na ez már sok volt.

A pet palackot vissza veszik, 20 cent, ez ok, a ruhanemű a konténerbe, amit vagy a rotekreuz, vagy a Malteser visz el - ebből szoktunk otthon turkálni, de van úgy hogy hoznak zacskót, amibe a ruha neműt kell gyűjteni. (legtöbb cipő bolt előtt van konténer a régi cipőnek).

Aachenben jött a lomos a csengetős autóval, a ház elé kellett kirakni a rossz mosógépet. Máshol nem találkoztam még vele

A ház elé szokták ki tenni a régi bútort, viheti akai akarja, de a régi kacatokat is kiteszik, "veschenken", lomiztam is a múltor ey kis porcelán hamutartót (de minek? igyen volt, magyar vagyok,na, hiába).

Költözéskor - vagy ha kihalnak a tulajdonosok - jön a Trödel, az mindent visz, és mint ahogy a múltkor egy tévé műsorban hallottam nyilatkozni, arra a kérdésre, hogy mit csinálnak a lommal: Papír nélkül megy Magyarországra. Egyszerű ez. Nincs vele gond.

Minden év elején kiküldik a menetrendet, hogy mikor mit kell kitenni a ház elé, illik nem elfelejteni, de ha a szomszédé kint van, akkor eszembe jut.

Amikor haza megyek akkor meg vagyok zavarodva, mert nem tudom mit hova dobjak. Kert van, így a bio nem gond, az összes többi meg a kukába.

A címről egyébként azt hittem, hogy a Fradi szurkolókról lesz szó, de így is jó.

2010.11.09. 14:28:48

Kihagytam az üvegeket, azokat tisztára mosva el kell vinni egy konténerbe, az külön program. Külön a zöld, külön a fehér.
Hamburban egy ilyen mellett laktam: egy rémálom amikor ürítik, és összekeverik a kettőt, gond nélkül.

noirp 2010.11.09. 14:39:04

@Hadrian77:
jaja, kb mint alábbiakban:

2 kisegér már cafatul unja, hogy minden ragadozómadár rájuk les, ezért elmennek a bölcs bagolyhoz:
--Bölcs bagoly! Ez és ez a gondunk, az ölyvek meg ...blablabla.
--Hát van megoldás. Változzatok sünné.
--De kedves bagoly, hogyan változzunk sünné?
--Honnét tudjam!? Én stratégiai tanácsadással foglalkozom.

Tudom: akkora szakálla van, hogy azt be lehetne bálázni és az erőműbe vinni, mégis ezt juttattad eszembe :)

noirp 2010.11.09. 14:40:57

@El Topo (Sgt. Elias): hogy én erre nem gondoltam...ó, én buta paraft...

noirp 2010.11.09. 14:43:31

@GERI87: Én fogalmaztam félreérthetően.
tudom, hogy nem.

noirp 2010.11.09. 14:46:52

@GERI87: Mi az a szénpénz????
Ha olyan fontosnak érzi magát a nyavalyás kapcsolójával, fulladjon ő is sokszor, sokat, folyjon neki is a taknya sugárban és érezze ő is öt kilométerről azt a rohadt istenverése büdös kéngázt.
Legalább lesz mivel rálicitálni a többiekre az sztk-ban.

Sand Lover 2010.11.09. 15:05:32

@noirp: „Másik meg: egyszer, egyetlenegyszer vettem volna észre, h tüntetésen kívül mást is csinálnak!”
Ez jogos észrevétel, aláírom. Nem tisztem védeni őket, de legalább _valamit_ csinálnak, szemben az átlaggal, aki azt hiszi, a környezetvédelem az valami úri huncutság.
Meg azt is írtam, hogy igazából nem a Greenpeace-től kéne elvárni hogy majd helyettünk megvédje a környezetet, hanem az egyes embernek/civil szervezeteknek kellene tennie valamit ezügyben.

GERI87 2010.11.09. 15:11:58

@noirp:
A bányásznyugdíjasok kapják...ilyen juttatás, támogatás...

Mint a villamosipari dolgozóknak az áram utáni kedvezmény..

Hidd el én is kívánok nekik mindenfélét sokszor:)

60-70 évesen mire spórol???
főleg hogy van egy biztos jövedelme (nyugdíj)
Öregkorára nem éri meg neki egy kis kényelem?
Ehhez már nagyon smucignak kell lenni...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.09. 15:14:47

@Morgan LeFay: ez itt a lényeg - ahogy a monológban is gyorsan összemostunk és eljutottunk az "üveget-alumíniumot külön"-től a sínekhez láncolásig :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 15:17:53

@Morgan LeFay: Lehet hogy csak én vagyok a szürke idő és a frissen festett munkahelyen terjengő átható festékszag miatt szarkasztikusabb, de nekem ez a greenpeace és társai olyan helynek tűnik (a szélsőséges politikai pártokhoz hasonlóan), ahol:

-nem jó testű, félénk fiúk csajra lelhetnek
-jó testű, de az imbecillitás határáig buta fiúk töméntelen mennyiségű lázadókorú lánnyal hálhatnak
-félmolett lányok nyugodtan hordhatnak farmert és bő pólót és még így is van esélyük állandó partnerre és/vagy tökbuta adoniszokra
-jó testű, ám az imbecillitás határáig buta lányok valami intellektuálisnak tűnő dolgot művelhetnek, anélkül hogy valami okos emberhez kéne (ilyen fiatalon) férjhez menniük

GERI87 2010.11.09. 15:19:03

De a "legszebb" hogy konkrét erdők tűnnek el a kazánban...
Ami nem csak annyi következménnyel jár hogy nincs fa...

Azt sírnak ha jön az árvíz mert nincs ami megfogja az istenverte talajt...azt persze hogy rácsúszik a bodrira..
Persze ilyenkor mindenki hibás csak ők nem.

"A fával megy a kazánba az iszap is"

Talán nem kéne kiirtani a Tisza forrásvidékét stb..

Istentudja mikor láttam utoljára lepkét, mókust, vagy akár szarvasbogarat pedig nem mentem arréb egy lépést se..csak az erdő "ált arrébb"

lárvalányhaj 2010.11.09. 15:23:26

@Professor Pizka:

Voltam lázadó szervezet tagja. Az én szervezetemben 90%-ban fiúk voltak, a dagadt-szőrös-koszos igénytelentől az intellektuális adoniszon át a kőbuta adoniszig mindenféle volt, és ezek a fiúk főleg az 5% csajra nyomultak. Mondjuk akkoriban is naiv voltam és idealista, és a világmegváltás jobban érdekelt, mint a dugás (bár azért az utóbbiból is akadt rendesen, pláne, hogy nem a molett típusba tartoztam :P )

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.09. 15:27:25

@GERI87: tudod tesó, mennyibe kerül beköttetni a gázt, esetleg a fűtési rendszert is korszerűsíteni, hozzáigazítani?

A fának megvan még mindig az az előnye, hogy - hivatalos forrásból beszerezve persze - még mindig gyorsabban termelődik újra, mint a szén vagy az olaj :)

Nem az önkéntes, megélhetési fakitermelőkről van itt szó, hanem az erdőgazdaságok kezelésében álló, telepített erdőkről.

@noirp: túl sok benned az indulat :)

GERI87 2010.11.09. 15:29:26

@Professor Pizka:

Ja mert ez könnyebb mint elkezdeni gyúrni vagy tanulni..

Én a feministákkal vagyok így:)

Ők nem kapnak kukit..tehát más se élvezze.

legalábbis szerintem egészséges lekületű nő nem rágja magát egész életében ezen a témán...

A fontos egyenjogúsági dolgok már megvalósultak...minden más már csak ilyen "ha van kalapja azért, ha nincs kalapja azért" típusú szarrágásnak tűnik, száraz likú rondaságok által...:D
Akik a még megmaradt megoldatlan fontos dolgokat háttérbe szorítják és az egészet nevetségessé teszik.

Meg az állatvédők..pffff

Persze nem szép dolog maciúr epéjét lecsapolni hogy áljon a sárga zászló...meg cápauszonylevest enni is baromság...de egészen elképesztő mibe tudnak belekötni...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:30:01

@GERI87: mondjuk nálunk Komló város közepén a mókust konkrétan úgy kell az erkélyre kirakott diósbejgliből elhajtani, de értem az észrevételed:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 15:30:19

@lárvalányhaj: naugye. A szervezet maradék 5%-át gondolom oposszumfélék és gatyásölyvek alkották, nagyjából egyenlő arányban, esetleg azok a páriák, akik tudtak számolni :-P

bajor gizella 2010.11.09. 15:33:19

@Professor Pizka: én azért léptem be az unicefbe mert a standosfiúnak gyönyörű kék szeme volt, annyira szép, és persze félve megkérdezte hogy mit csinálok most ezután, visszamegyek e a ludwigstrasse 210-be ahol lakom a kitöltött űrlap alapján, és mikor mondtam hogy hát igen végülis csinálhatom azt is, akkor ő meg elhívott egy likőrre mert pont ott volt egy kávézó, és mikor mondtam hogy amnesty és green peace tag is vagyok, féltékeny lett, és cédnának gondolt, én pedig csak szolidan, de sejtelmesen kortyolgattam a likőrt aminek gyomorkeserű is lehetett volna a neve, ő meg mélyen a szemembe nézett.

2010.11.09. 15:35:44

@vészmadár (pica pica): ott még nem ették meg őket a nehéz sorban élők?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:35:51

@bajor gizella: ez a beszarásig romantikus történet volt. Be is szartam.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 15:36:02

@Modor Tibi: nemrég találkoztam valakivel, aki hallott olyat a sógorától, aki ismer valakit, hogy a hagyatékból ki kellene fizetni pár százezer ft. tartozást. Semmi gond, a hagyaték része egy erdő 89/645-öd része, érvényes kivágási papírokkal. Később kiderült, hogy az erdő már vagy hét éve nincs (az egyik résztulaj szép lassan elfűtötte)és szokásjogilag már vagy három éve Józsibá' legeltet arrafelé.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:36:22

@Hadrian77: a mókus elég gyors, a segély könnyebben elérhető

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 15:36:37

@vészmadár (pica pica):

Én Budapesten élek, ha nem is a közepén, de nem is messze attól. Itt is van mókus, sün, meg minden. Múltkor valami állat (nem tudom, milyen) beleevett a húslevesbe az erkélyen.

GERI87 2010.11.09. 15:36:39

@Modor Tibi:
Tisztába vagyok vele hogy sokan nem szándékosan tűntetik el az erdőt...hanem mert nincs választásuk ha nem akarnak megfagyni.

De attólmég ez a jelenség káros.
És nem kéne tenni ellene?
Jó ez így?

Meg attólmég hogy csinálja még tudhatja hogy az ő hibája is nem?

Nem szénpénz kéne meg kedvezmény...
hanem arra kéne támogatás hogy bevezesse a gázt.
Meg leszigetelje a házát...

És én azokat hibáztatom akik megtehetnék hogy nem fával, szénnel fűtenek de nem teszik mert makacsok, önfejüek, és inkább a napi felesbe ölik a pénzt minthogy többet jattolnánaka a gázért...vagy a sporolt pénzükkel temetik el őket mert szarrágnak és nem kellett semmire helyette viszont bosszúságot okoznak másnak is éveken át...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:37:52

@Professor Pizka: az a tulaj is Kovács István hajléktalan, akinek a tulajdonában e pillanatban 334 milliárd huf értékben van még csődeljárás alatt álló cég, ingatlan és erdő.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 15:38:29

@bajor gizella: ...később beléptem az orvosok határok nélkül-be ahol szolidaritásilag ingyen lehetett nemibeteg-gondozásra járni a más világmegváltó szervezetkből átcsábultaknak :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:38:58

@El Topo (Sgt. Elias): sztem valami menyétféle lehetett, nyusztra gyanakszom. De ha földszinti, akkor sün a gyanúsított...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 15:40:37

@vészmadár (pica pica): a hajlékony már divatjamúlt. az ukrán sokkal jobb, bár már az is megy ki a divatból.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 15:42:45

@vészmadár (pica pica):

Harmadik emelet, és nincs lift, úgyhogy ennyit nem tud feljönni a sün.:D
Hülye voltam, nem raktam fedőt rá, csak alufóliát, aztán egyszer csak láttam, hogy meggyalázták a kaját.:)

Presszós Laci 2010.11.09. 15:43:34

Ezek a grínpíszesek nagyon májernek gondolják magukat, mikor odaláncolják magukat a sínhez. Bezzeg ha én láncolnám őket oda, majd beülnék a mozdony vezérállásába, rögtön elkezdenének nyüszíteni.

Ha rendőri vezető lennék (helyi rendőrkapitány már megfelel), kivezényelnék pár nagyobb darab készenlétist, hogy egy kicsit megcirógassák a sötétzöldek buksi fejét. Sőt, én is püfölném őket ezerrel.

Mondjuk ha foglalkozást kellene változtatnom, tutira kultúrrendőr lennék: pozsonyiadam.gportal.hu/gindex.php?pg=20783100&nid=3402559

Sand Lover 2010.11.09. 15:44:08

@Professor Pizka: Mi ezzel a baj? Az emberek egymásra találnak, akár csak egy kósza izé, ismeretség erejéig, mindenki jól jár, hogy úgy mondjam: win-win :)

GERI87 2010.11.09. 15:44:22

Én úgy vettem észre hogy aki fával, szénnel tüzel mert nincs pénze, az többnyire megtehetné hogy máson sporól:
cigi, pia, mobil, stb...(vagy éppen nem is kell sporolnia mert nincs mire)
Ehelyett inkább büdősít, kárt okoz.

Nem beszélve arról hogy hosszútávon rábaszhat ha elviszi az ár a házát, vagy meghal tüdőrákban, megfagy részegen egyszál faszba.....akkor megérte spórolni?

Errefelé ez van.
Én ezt látom.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:44:27

@El Topo (Sgt. Elias): családtagok teljes bizonyossággal és aggálytalanul ártatlanok?csak mert fogtam én is gyerekként az egérre a spájzban a kolbász eltűnését (durván fél kilónyit egy éjjel hirtelen...)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 15:46:44

@vészmadár (pica pica):

A családtagok nem a román hűtőből táplálkoznak, te! Tányérból, melegen eszik a levest, nem lábasból, hidegen.:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.11.09. 15:47:10

@Morgan LeFay: nem mondom én, hogy ez rossz. Hívják ezt néptánc-csoporttól, ifjúsági zenekaron át eszperantista rovartani szakkörig mindennek, kinek mi jutott fiatal korában :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:49:00

@El Topo (Sgt. Elias): nono, ad egy plusz ízélményt a lopott falat, hidd el, kérdezz meg bármilyen zugevőt:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 15:49:54

@Professor Pizka:

Az unokahúgom egyenesen csillagász szakkőrbe jár.:D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.11.09. 15:50:09

@Professor Pizka: háztartásirock-zenekarnak, természetjáró szakkörnek vagy dekupázsfoglalkozásnak is:)

lárvalányhaj 2010.11.09. 15:51:57

@Professor Pizka:

A maradék 5%-ot a megtestesült eszme töltötte ki ;)

noirp 2010.11.09. 15:52:10

@Morgan LeFay: Tudod, sztem az, aki szétválogatja maga után a szarát, vagy lapátol Kolontáron, már többet tesz, mint ezek az unatkozó kölykök egész életükben.
Ha annyira izgat a környezetvédelem, lehet tanulni olyat az egyetemen, utána meg csinálni!!!
Persze sokkal nehezebb, mint kiállni jelmezbe öltözve vagy kiállni a pulpitusra és hülyeségeket pofázni.

Ha megtervezel, felépíttetsz és beüzemelsz egy gyári vízvisszaforgató telepet tizensokadmagaddal: az környezetvédelem. Ha a gyár kerítéséhez kötözöd magad: az nem az.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 15:52:50

@vészmadár (pica pica):

Na de kanál nélkül beleenni a hideg levesbe?

noirp 2010.11.09. 15:54:17

@Modor Tibi: de vettem a lapot, iiii-genis [szalutálás]

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.11.09. 15:58:04

A kielégítetlen 40es szinku picsák meg bálnákat takargatnak izlandon hisztérikusan

noirp 2010.11.09. 15:59:31

@El Topo (Sgt. Elias): 2008 óta azt is tudom, hogy a sünnek és a targoncának elsőbbségadás kötelező. :-))

Átment előttem az úton a tüskés, de akkora, mint egy féléves macska. Talán valami öreg hím volt. Soha nem láttam még olyan nagyot. Meg is volt az öntudata hozzá: bevárt emberlépésnyire, fújt (vagy sziszegett)--elengedtem inkább :-))

noirp 2010.11.09. 16:05:06

@Blassius: mi az a szinku? ti-tá-ti?

doszy 2010.11.09. 16:06:43

@sashlee: A végén a jót mond a műsorvezető a Vaynak: "...talán azokat is meg kell kérdezni, akik értenek hozzá." :D

Amúgy pont az ilyen barmok miatt alakul ki az emberekben negatív vélemény a környezetvédőkről.

noirp 2010.11.09. 16:12:40

@El Topo (Sgt. Elias): há' én is úgy emlékeztem, de mi van, ha már meszesedem? :)

noirp 2010.11.09. 16:20:03

ja. hogy ne csak offoljak meg morogjak.
Aki körny.véd. ügyben durva élményre vágyik, annak ajánlom Baróti Szabolcs Zöld rapszódia c. könyvét. Nem egy észgép az ürge, és a stílusa is tud néha rettenetes (pátoszos) lenni. de volt érzéke az újságíráshoz. Apró pillanatképek a nemzeti parkjaink indulásáról, mindennapjairól.
Mondjuk pl.: kiderül, hogy a nádudvari téesz vezetője feltörette annak a területnek egyrészét, ahol (és csak ott) az egyik igenigen védett madár él.
Mikor ezért szuttyongatták, okosat szólt: A szíki pacsirtát nem tudja megenni a magyar níp!
Hát, ez a hozzáállás is (beismerem) egy véglet.

Sand Lover 2010.11.09. 16:22:52

@noirp: nem, pacsirtát az olasz níp eszik.
:)

noirp 2010.11.09. 16:28:19

@Morgan LeFay: ...jóisten tegye őket akárhová :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.11.09. 16:31:39

@GERI87: bár a gázfűtés kiépíttetése (csonk-bevezetés-rendszer) többmilliós költséget jelent, lehet, hogy a környezettudatosság jegyében mégis megcsináltatom, megdumáltál.

Azt a pár köbméter bútorüzemes hulladékfát meg visszaküldöm a természetbe, jobb az ott :))

gall a miklós 2010.11.09. 16:54:41

@El Topo (Sgt. Elias):
Norvégiában tényleg eszik, de inkább különlegesség, szóval nem párizsi helyett nyomatják zsömlével, nem is nagyon lehet kapni.
Egyébként pedig azt a pár bálnát simán ledolgozzák azzal, hogy pl. nincs is másilyen konténer, csak a szelektív. Nekem egyszer sikerült kivívnom az egyik helyi lakos haragját, mert nem mostam ki az üres tejesdobozt, mielőtt kidobtam a papírdobozok jelzésű edénybe.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 17:09:34

@gall a miklós:

Teljesen mindegy, milyen kevesen eszik. Ha néhány száz bálnából havonta leölnek mondjuk kettőt, az is sok.

GERI87 2010.11.09. 17:10:14

@Modor Tibi:
hehe:)
Adjuk meg a természetnek ami jár...

Az előbbiekhez hozzá kell tennem hogy sokaknál gáz van, csak nem az van használva...

Mielött még az jönne le hogy milliós költségekbe hajszolok bárkit is...

Habár meglehet spórolni ha az ember nem bassza el más kevésbé fontos dologra...

na hagyjuk:D

migueldiez 2010.11.09. 17:25:11

Kézcsókom a Hölgyeknek, Tiszteletem az Uraknak,

A _sinkku_ az a _single_ finnesítése, olyan, mint nálunk a _szingli_. Ld.
www.bookavenue.fi/tilaa-kirjoja/musa-ja-leffat/11228/SINKKUELAEMAEAE-2-DVD
amely _szinlgli életet_ vagy valami ilyesmit jelent
(Én megint rendkívül jól szórakozom, mint mindig, csak folytassátok, egyelőre csak egy orros szmájlival járulnék a társagáshoz :-)

migueldiez 2010.11.09. 17:26:44

@migueldiez:
(Na jó esküszöm, ez eddig nem fordult elő még velem, megyek is elolvasni a blogmotoros írást.)

Fapuma (törölt) 2010.11.09. 18:23:43

Na én meg úgy jártam, hogy látom zöld majmok, jövök kinyitom a sört, oszt leülök kicsit két ganaj hordás között, elolvasom mi van fradi-fronton.

Erre ekkora csalódás! Hát ezért csináltuk a 2/3-os forradalmat, Tibikém? Ezt kell csinálni-e? Produkció-e, more? Ezért szavaztuk meg, hogy törölje el az index, azt a csúnya, megfizethetetlen magas összeget, amiből a Tibinek az új autóra tellet volna?

Még azt megvárom mit szól ehhez a Patrik, a Bateman, akinek a szárnyas autója van. Meg a barátnője a Gizi. Oszt ha nekik se tetszik, akkor összehasonlítom a NER céljaival a blogot és Tibor akkor véged.

Hát szedd össze magad apukám, mert nem ezért kapod a lóvét, hogy átverd az idejövő népeket.
Nem gondolom, hogy off voltam. Uff!

De ha már a zöld majom alatt te ezt érted, írhattál volna arról, hogy van ez németHbe, aztán meg csirke69 megszakértette volna. Atomvonat meg ilyenek, na, érted? Csak a javadat akarjuk mi itt mind, ne féljé má'!

noirp 2010.11.09. 18:45:11

@Fapuma: Juhéj, végre megjöttek az érdekesebb kommentek :D :D :D

noirp 2010.11.09. 18:46:10

@migueldiez: köszönnyük az értékes infót.
bírhatatlan modoros szmájli e' :o)

A Tyne folyó déli partja 2010.11.09. 19:18:49

@czibere117: na, ez az amit soha nem értettem. na és akkor mi van? attól miért jobb nekem, ha folyatom? volt barátom is ilyen volt, lekapcsoltam a villanyt a szobában, ahol nem tartózkodott senki, erre rámszól, hogy minek, úgyis a főnökség fizeti. na és?

A Tyne folyó déli partja 2010.11.09. 19:33:25

@El Topo (Sgt. Elias): jelentem, mosódiót kipróbáltam, működik. (elvileg mosakodásra meg hajmosásra is használható, azt még nem próbáltam vele.)
meg a takarítás is szódabikarbónával, meg ecettel szintén működik.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.09. 19:36:13

egyébként, azt valaki elmagyarázhatná nekem (a fenti emberke), hogy vajon az mitől is lesz drága, hogy külön gyűjti az ember a szemetet. ha kinevezek egy zacskót a papírnak, másikat az üvegnek, stb. és jártamban-keltemben elviszem a gyűjtőig, az mitől is került több pénzbe?

noirp 2010.11.09. 19:38:18

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Mosni mosószódával (sziksó) is jól lehet, nem tudom, hogyhogy azt még nem kezdték újra árulni? de tényleg.

Mondjuk mikor a Tomi mosóporos csomagokon látom, hogy "ÚJ! A szóda erejével!" mindig nagyon kell röhögnöm. :D

Patrick Bateman 2010.11.09. 19:40:07

A Föld nem a miénk, csupán kölcsön kaptuk gyermekeinktől. Földünk csak egy van, és mindannyiónk közös felelőssége, hogy vigyázznunk rá. Ez a csodálatos és egyedi kék bolygó, Gaia édesanyánk négymilliárd éven át hordozta méhében az Élet ajándékát, ne engedd Te sem, hogy néhány évtized rövidlátó emberi mohósága mindörökre elpusztítsa ezt a csodát!
Hogy mit tehetsz te? Keresd kongresszusi képviselődet, és kérdezd meg, lakóhelyeden milyen programok léteznek a megújuló energiaforrások és a biológiailag lebomló csomagolóanyagok felhasználásának előmozdítására!
Vásárolj tudatosan! Keresd a Zöld Leguánnal ellátott termékeket a Zara, Dolce & Gabbana, Bang & Olufsen, Swarovsky, Tiffany & Co üzleteiben! Csatlakozz Te is a mozgalom Facebook-csoportjához, és támogasd célkitűzéseinket bálnánként egy lájkkal vagy vásárold meg mobilakalmazásunkat a lenti oldalon, és lépj be Oxygene Kapitány csapatába, hogy részt vehess Te is a Bolygó Hőseinek cobolyprém-divatbemutatóval egybekötött szépségversenyén Los Angelesben*! Mentsd meg a Földet, és ne feledd: a holnap ma kezdődik.
(A szolgáltatás az alábbi mobilkészülékkeken vehető igénybe: Apple iPhone 4, Apple iPad 3G edition, Samsung Galaxy S, Samsung Wave, Vertu Constellation**)
Vásárolj MacBook Prora, iPadra és iPhone-ra ragasztható Zöld Leguán matricát***!

A befolyó összegekből láncokat és lakatokat fogunk vásárolni aktivistáink számára, hogy idén a korábbiaknál is többen tudják a sínekhez láncolni magukat. Az alábbi linken Te is figyelmmel kísérheted, hogy támogatásod révén hány méternyi lánc megvásárlása vált lehetségessé. A Bolgyó Hőse Te vagy!

*Female applicants must be 12 or over
**Terms and Conditions Apply. Ask for bill’s payer for permission. Accepted major Credit Cards: American Express Platinum, Visa Gold Premium
*** Figyelem: a telefonra ragasztott matrica hátrányosan befolyásolhatja a mobiltelefon működését/és vagy a garancia elvesztéséhet vezethet! Nehéz fémeket, higanyt és nyomokban mogyorót, tartalmazhat! Szájba venni tilos!

Stiel 2010.11.09. 19:47:00

@Patrick Bateman: Oxygene Kapitááány!

Újfent jót alkottál, és újfent azért üt, mert a valóságtól nem is annyira áll távol. Nem is tudom, mit mondjak... tényleg ez kell az embereknek?

Fapuma (törölt) 2010.11.09. 20:10:34

Na látod Tibor ez a bate gyerek mit tud kihozni a témából szinte semmi befektetéssel. De azért a legközelebbi dolgozatkor ne másolj róla, mert néha ő is hülyeségeket ír. Hol a szarba' van az bálna lájkoló gomb, azt keresem.

Azt még jó volna tudni, hogy az a görög Gaia, ami meg van rómaiban is, mint Terra Mater nincs meg valami ősmagyarban? Hidd el jobb volna. Ha megtalálod írd ide, de rovásírással ám!

A Tyne folyó déli partja 2010.11.09. 20:28:50

@noirp: meg a takarítószerekre, hogy az ecet/citrom/meg szódabikarbónát tartalmaz. vagyis, nem a vegyszertől lesz hatásos.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.11.09. 20:54:35

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Senki nem mondta, hogy nem működik. Szaponin oldódik ki belőle, ami végül is felületaktív anyag. Lényegében olyan, mintha mosószappannal mosnál, csak ahhoz nem kell dió. Ennyi.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.09. 21:26:44

@El Topo (Sgt. Elias): csak mosószappant errefele nem árulnak:) legalábbis, még nem láttam. a diót is totál véletlenül találtam meg.

blur7 2010.11.10. 08:59:51

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Ismerős helyzet. Öltözőből utolsó előttiként jöttem ki, közvetlen utánam jött az utolsó is. Mondom neki, ha nem marad senki, akkor lekapcsolom a lámpát. Kérdezi, hogy minek, nem mi fizetjük. Részben mi is fizetjük, meg elvből is. És közgazdász, nem szívesen bíznám rá a vagyonomat egy ilyen mentalitásúra.

szellőláb 2010.11.10. 11:48:46

@blur7: Van ennél durvább. Megyek le egyszer a tömbházunk pincéjébe, és marha erős gáz szagot éreztem. Nem értettem, mert a vezetékes gáz nem volt bekötve. Motoszkálást hallok az egyik sarokban, nézem, mi van? Hát ez egyik szomszéd engedi kifele a gázt a palackból. Kérdem tőle, hát maga l, öngyilkos akar lenni, vagy el akarja röppenteni a házat? Azt mondja nem, de most megy palackot cserélni, és nem fogja a maradékot visszavinni, mert ki van fizetve! Ne erre varrjál gombot! És ez a fasz mellesleg a gyár KÖRNYEZETVÉDELMI SZAKMÉRNÖKE volt...

Prophet 2010.11.10. 15:20:58

@noirp: Egyszer én is szerettem volna ott egy "interjút" készíteni velük, aláírási feltétel volt egy kutatás prezentálása, de mivel nem voltak hajlandóak segíteni, hát elvittem a prospektusaikat, aztán abból idézgettem. Róluk ennyit.

A biomassza erőművek meg, legalábbis ami felénk van, azt hiszem Ajkán, vagy hol, felzabálják a Bakonyt, mert kivágják az erdőket, és azzal etetik. Hol környezetbarát ez? Pl. a faiparban nem keletkezik elegendő hulladék? De talán az erőműnek is megéri egy kicsivel többet kínálni egy hektár erdőért, meg az önkormányzatoknak is...

Mitya Ivanov 2010.11.10. 18:35:17

@Prophet: ez meglep, hogy nem segítettek, mert akárhányszor voltam náluk, mindig volt egy-két egyetemista, éppen gyakorlaton. Engem is kérdeztek, és éppen kutatásról.

A Tyne folyó déli partja 2010.11.10. 19:35:13

@blur7: meg egyébként is, mert ez benne van az emberben. értsd, eszembe se jut, hogy nem én fizetem, lekapcsolom, és kész. szerintem, akiben felmerül, hogy lehet pazarolni, ha nem az övé, a sajátjával se bánik takarékosan.

Prophet 2010.11.10. 21:45:07

Elég régen, már évekkel ezelőtt voltam ott. Lehet kettő is. Talán épp zártak, a pontos körülményekre nem emlékszem, csak arra, hogy a szelektív hulladékgyűjtés kapcsán magamra kellett támaszkodni, meg a prospektusokra. Mivel nem volt olyan nagyon fontos, nem is erősködtem.

szellőláb 2010.11.12. 12:51:58

@noirp: jól tetted. Egy ekkora már torokra megy.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.12. 22:28:38

@Fapuma: "Azt még jó volna tudni, hogy az a görög Gaia, ami meg van rómaiban is, mint Terra Mater nincs meg valami ősmagyarban? Hidd el jobb volna. Ha megtalálod írd ide, de rovásírással ám!" - G. Nagyne Maczo Agnes?

chilis csokoládé 2010.11.14. 19:52:39

@noirp:

Éppen a héten szemeztem egy kiló mosószódával.Úgy emlékszem, 690 forint volt. Azt írták rá, hogy a mosópor egy részét lehet helyettesíteni vele. Meg takarításhoz is jó.

Nem tudtam eldönteni, érdemes-e megvenni.

noirp 2010.11.15. 08:17:23

@chilis csokoládé: Annyiért nem.
Fele árért esetleg. Amúgy tényleg helyettesítheti a mosópor egy részét. Ha a mosóporba még nem tették bele :-))
Fehér dolgokhoz és/v. aminek nem kell kímélő mosás vagy különösebb folttisztítás, azokhoz jó.
Mosogatószernek is megteszi.
Azt nem tudom, h nagyon kemény vízben is jó-e, szerintem igen.

Hogy mi a fütyi kerül benne annyiba, mint egy közepes mosópor kilója, nem tudom. Mert nem éppen valami ritkaság, az egyik legkommerszebb vegyipari alapanyag, kábé mint a sósav.
süti beállítások módosítása