A határon túli

2010/07/05. - írta: Modor Tibi

-Na tessék, ezt olvasd: "Megkapta a szlovákiai magyaroktól a piros lapot az MKP" - nagyon helyes. Én is a Mosztra szavaztam, már csak dacból is. Kutyakötelessége mindenkinek egyszer s mindenkorra megtanulni, hogy a magyar kártyával többé nem lehet választást nyerni. Nekünk senki ne akarja megmondani a magyarok közül, hogy nekünk mi a jó. Majd azt mi eldöntjük. Ez a lenéző, atyáskodó gőg ez nagyon bassza mindenkinek a csőrét odafönt. Ne a mi faszunkkal verjék a csalánt, már elnézést - nem akarunk senki túsza lenni. Békében akarunk élni, a mi hazánk Szlovákia. És a szlovákok között is rengeteg normális ember van - csak az szól rosszat miránk, aki még életében nem látott magyart, azok ilyen egyszerű zsolnai-liptói hegylakók. Ez van. Hülye ember mindenhol van. Érted, Illéském.

Én a békés együttélés híve vagyok. A lányaimnak is szlovák keresztnevet adtam, szlovák iskolába járatom őket - tanulják is meg tisztességesen az államnyelvet - az -ovát pedig használják csak bátran. Nem ettől lesz valaki kisebb vagy nagyobb magyar. Így tudnak majd legalább érvényesülni később is. Aztán otthon meg majd úgy beszélnek, ahogy akarnak. A komárnói szoborral sincs semmi bajom, ünnepeljenek csak - mindannyiunké a város.

És most mit szeressek én Magyarországon, mit? Csehszlovákiában születtem, Szlovákiában nőttem fel, nekünk vannak a legjobb söreink, legjobb ételeink. A gazdaságunk is jobb, hokiban világbajnokok vagyunk, a fotbalistáink kijutottak, vitézkednek... Mit kaptam én Magyarországtól? Nem segítenek ezek soha, csak a szart keverik. Mit adtak? Ezt a megalázó Magyar Igazolványt? Kirakhatom a vitrinbe otthon. Nekem nem kell obcsánszki ahhoz, hogy magyar legyek. És nem attól lesz valaki nagy magyar, ha trikolorba öltözik meg piros-fehér-zöldre mázolja az arcát meg óbégat, hőbörög. Sőt - az igazi magyar az csöndben marad és belül, szerényen, méltósággal éli meg a magyarságát.

Én itt Magyarországon szinte csak a megalázást kaptam. Mindenhol lecseheztek meg leszlovákoztak. Meg megdicsértek, hogy milyen jól tudok magyarul - ÉN! Pedig ezek itt nem is tudják, hogy milyen határon túli magyarnak lenni. Mi ezerszer nagyobb magyarok vagyunk, mint bárkik ezek közül itt. Meg ilyeneket kérdeztek, hogy otthon mi akkor milyen nyelven beszélünk!! Szuahéliül, baszd meg, úgy. Amúgy szlovákul is szoktunk néha, de nem mindegy? Érted. Azért tudhatnák. Meg minek kérdeznek hülyeséget.

-Hogyne érteném, Sankó. Nálunk is ez van. Amikor a nyári egyetemen volt pár gyerek a Vajdaságból meg Erdélyből, a magyar professzor - érted, PRO-FESZ-SZOR - ilyet szólt, hogy akkor angolul tartsa-e inkább az előadást? Ezeknek a táposoknak fogalmuk sincs semmiről, de dumálni azt tudnak becsülettel. Aztán csodálkoznak, amikor villan a székelybicska.

Nekem es rengeteg román haverom van, együtt táncolunk a kolozsvári diszkókban a manelére, de a Bikinire is. És ha kell, hát elénekeljük együtt a Doamnye okrotyeste pe romüni-t is. Buli ez, nem más - nem szabad mindent komolyan venni. Csak pár hülye gerjeszti a feszültséget. Meg mennyivel többek vagyunk, mint az itteniek: eleve két nyelvet beszélünk, két nyelven gondolkozunk s két kultúrát ismerünk. S két nemzeti válogatottnak is szurkolhatunk - bár én az utóbbi időkben a Népstadionban háromszor es a vendégszektorban voltam. S ezért a búvalbaszott, botlábú magyar válogatottért miért kéne kiadjak akár egy banit is, nem kell értük elhullassak egy könnycseppet sem.

A 2004-es népszavazás óta, amikor elsöprő többséggel leszavazták a kettős állampolgárságot, nos, azóta nekem ez az ország ne szabjon meg semmit. S nem kell az alamizsna. Most már akkor se kéne a pasaport, ha fizetnének érte. Bennem van ennyi tartás, inkább az asszimilációt választom. Fel es szállok az első dubára a Népstadionnál. Si gata.


 

Végezetül ajánlom partnerünk, a Hotel Végtelen Kultrajzát, mindenféle gyermekvállalási dilemmával - tőlük a közeljövőben rádiós-modoros anyagra is számíthattok.

Címkék: politika magyar
98 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szellőláb 2010.07.05. 07:40:48

Meciar uralkodása idején évekig éltem Szlovákiában, naponta jöttem haza dolgozni. 5 év alatt soha, semmi gondom nem volt. Illetve azon a héten, amikor Torgyán doktor végig vonult a Csángóközön, reggelente rendesen le volt köpködve az autóm. Azóta meggyőződésem, hogy itthonról kurva sokat tudnak ártani az ottaniaknak az éppen aktuális megmondó emberek

Styxx 2010.07.05. 08:56:03

Tibi, ezt Csehszlovák kém se írhatta volna meg különbül. Zsírkígyó, b+. Modoros maszterova píszocsocskoja:-). Van amiben nagyon egyetértek, mással meg nagyon nem. A fő tanulság (szerintem) hogy minden határontúli ugyanúgy egy kicsit másképp vegyíti a kliséket, mint minden határon belüli, meg szíriuszi, stb.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.05. 09:18:16

tartalmilag gondolom nagyjából jogos, bár nincs fpgalmam a kérdésben, de a stílus az büntet...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.07.05. 09:34:29

@Styxx: Meg lettem szólítva :)
Azért van benne egy-két mondat ami mellément, majd jól l is egyeztetem ezt Tibivel, hoyg gondolta már b+!
A "komárnói szobor" még sok szlováknál is kiveri a biztosítékot - legalábbis az ismerősi körömben - nemhogy a magyaroknál. Én még olyan mondatot nem hallottam, h azzal vki egyetértett volna, hiszen a nagy mű egyértelműen a Fico-banda provokációja.

Ezekiel 25,17 2010.07.05. 09:44:40

ez most akkor mi akar lenni? asszimiláció pro vagy kontra? Mert a stílus nagyon jó, de nekem nem jön át a lényeg...

brutuska 2010.07.05. 09:46:42

"Mindenhol lecseheztek meg leszlovákoztak. Meg megdicsértek, hogy milyen jól tudok magyarul"-

Hihi, én is voltam már szovjet, ruszki, mostanság meg ukrán, ilyen van:). Fővárosi elit egyetemünk elit karán (ELTE ÁJK) történelem szóbeli felvételire várakozás közben kérdezte meg egy kislány, hogy szüleim diplomaták-e, hogy ilyen jól tudok magyarul. És ez nem vicc, de helyén kell kezelni.

Mitya Ivanov 2010.07.05. 09:49:41

@brutuska: az semmi b+!
én az egyetemi könyvtárban francia nyelvű újságot olvastam és odajött hozzám valaki, megkérdezte, hogy franciaországban születtem-e.

turospuliszka 2010.07.05. 09:55:45

erdelyikent mar evek ota szajkozom a lecci eljunk eggyutt es nem kulon .orulok hogy kilomerekkel arrab is ugy gondoljak. majd csinaltatok egy turista vagyok nem magyar polot es abban fogok flangalni

ironic_man 2010.07.05. 09:58:16

Na ti is jól megszívjátok a Mosztotokkal... De megérdemlitek... csak azok nem érdemlik meg, akik nem dőltek be az agymosó kampányoknak. Lehet, hogy a hétköznapokban jófejek a szlovákok, de tessék már észrevenni, hogy az összes szlovák párt szalonfasiszta!!!! Nevezd csak el a lányod szlovák néven, használja az -ovát, de ne haragudj, hogy ezt mondom: HÜLYE VAGY, hogy pár hülye ember miatt asszimilációba taszítod a gyerekeik, unokaáid!

Most akkor én mint magyarországi, ha látom a sok barom fasiszta, rasszista barmot, akik csak ártanak a magyaroknak határon innen és túl, vagy ha éppen nem nekem tetsző kormány van hatalmon, akkor máris IDEGEN névre keresztelem a MAGYAR gyerekeimet és -ováztatom őket, vagy Missezem, vagy Misterezem őket??!!!

Ne haragudj de a szűklátókörűséged miatt ne a gyerekeidet szívasd, akiket belekényszerítesz a szlovák iskolába, szlovák névbe, szlovák létbe. Nem hagyod meg nekik a választást!!! Szlovákul tanulnak meg számolni, olvasni, gondolkodni, nem fogják tudni magukat kifejezni magyarul, nem fogják érteni a PÁRATLAN GYÖNYÖRŰ MAGYAR IRODALMAT!!! Megfosztod a gyerekeidet!!! Iszonyat szar szülő vagy, ne is haragudj. Ha magyar (=vegyes) iskolába járatnád, akkor megismerné a magyar és a szlovák kultúrát, és majd ha felnő eldöntheti, hogy hova akar tartozni.

Undorító, hogy így tönkreteszed a gyerekeidet!!!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.05. 10:06:52

nagyrészt ül a poszt, ámbár szerintem az asszimilálódók, szlováknévre keresztelők nem igazán kérkednek azzal, hogy ők százszor magyarabbak. Az ilyesmit inkább azok szokták mondani, akik ősmagyar nevet adnak a gyerekeknek és eszükbe nem jutna a másik zenéjére mulatni.

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.05. 10:09:06

Ismerek néhány határon túli magyart, de soha egyiküket sem hallottam így beszélni. (Határon belülit annál többet, de ez most nem ide tartozik.) Abban viszont megyegyezett a véleményük a posztíróval, hogy leginkább annak örülnének, ha hagynák őket békében magyarnak lenni, ők tudják, hogyan kell.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.07.05. 10:12:45

@ironic_man: Fogalmad nincs az ottani életről, csak osztod az észt Magyarországról.

Az volt már, hogy: gyere át ide és itt legyél ilyen nagy magyar? :D

Na, pont ezt üzenem most neked!

outes 2010.07.05. 10:19:57

"Én a békés együttélés híve vagyok." Te a békés asszimiláció híve vagy:
"A lányaimnak is szlovák keresztnevet adtam, szlovák iskolába járatom őket - tanulják is meg tisztességesen az államnyelvet - az -ovát pedig használják csak bátran. Nem ettől lesz valaki kisebb vagy nagyobb magyar. Így tudnak majd legalább érvényesülni később is."

Attól nem lesz jó szlovák állampolgár hogy nem magyar neve van, nem tud rendesen magyarul. A vezetéknév is elég ahhoz hogy (amit nem hiszek el) ne tudjon érvényeslni. Nem is értem minek írod le ezt miért vagy fölháborodva. Ha el akarsz szlovákosodni akkor ne vonj felelősségre senkit.

tempetőfi 2010.07.05. 10:30:25

Nos, igen (hogy modoros legyek), kb. így érvel (mantrázik) egy "liberális" HTM. Tudok mutatni vagy kettőt Erdélyből.

SzSzabolcs18 2010.07.05. 10:32:24

A posztíró tényleg kapna egy bicskát a hátába az tuti.

2010.07.05. 10:33:38

@Rékuc: egy ismerősöm, aki 2 éves kora óta él Németországban Nagyházy Koppánynak hívták, de nem volt elég németes ezért Koppány Grosshauserre változtatta.
Egyébként meg Kolozsváron született

csoko20 2010.07.05. 10:34:41

Te kikérheted itthon, hogy magyar vagy, szegény szerencsétlen elnyomott határontúli. Odahaza mondhatod, hogy szlovák, ukrán román vagy.

Nekünk "itthoni" magyaroknak nincs kibúvó, ugyanúgy szívat a magyar kormány, mint az ukrán vámos vagy a szlovák rendőr. Magyar rendszámmal kint 5 km után lehúznak, idehaza ukrán rendszámmal meg se mernek állítani.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.05. 10:47:19

Hehe, címlapos lettél, jönnek a nagyonművelt arcok oktatni.

fernetstock 2010.07.05. 10:47:35

@ironic_man:
Nem teszi tönkre a gyerekeit, nemzeti öntudathasadt egyedeket nevel belőlük, csak az életképesség maximalizálása lebeg a übermaterialista szemellenzői előtt. Ilyen apával úgysem valószinű, hogy kiemelkednek a szürkeségből.
Szlovák iskolába iratva a magyar diákok lemaradással indulnak, ki vannak téve a szlovák diákok-tanárok kényszerének, akik rajtuk próbálják korrigálni a beléjük nevelt vagy önérlelt nemzeti kisebbségérzést. Ilyen hátrányból indulva megbélyegzett, rossz tanulóként évekig olyan közegben, ahol szégyen magyarnak lenni, szép lassan elfelejtenek magyarul, szlovákokká válnak, hogy aztán később Angliában éljenek bevándorló-munkát végezve.
(Végülis a hátrányos megkülönböztetéshez, szégyenérzethez, megalázáshoz már hozzászoktak, hála apuci gondos előrelátásának...)
Remélem ez velük nem fordul elő, de sajnos ez nálunk tömegjelenség!
Igen én is használok idegen szavakat, mert lehet vele modoroskodni :), de számomra az önkifejezéshez, kiteljesedéshez a világ leggazdagabb nyelve áll rendelkezésre, ami lehető legjobban passzol hozzánk, magyarokhoz.
Az ELTE (legalábbis TTK) és Magyarország védelmében:
Felvidéki magyarként (10 éve MO-on élek) sosem ért hátrányos megkülönböztetés, a tanáraim-diáktársak-főnökeim csak jobban szerettek, megbecsültek miatta .
A Most-ból jó dolog is kisülhet! Ha nem, szívtunk újabb 4 évet, ami azért biztos jobb lesz az előzőnél, és jöhet újra az MKP sokkhatás után megújhodva, ami azért ráfért...

Mr. Rustical 2010.07.05. 10:54:56

Ez meg mi volt? Most már a posztokat is trollok írják? Miről szól ez? És miért került a címlapra?

vincere 2010.07.05. 10:55:42

az ilyen kommentekért (@ironic_man: ) érdemes ide járni :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.05. 11:08:43

@Frengi: és hajtogatja, hogy ő százszor magyarabb?

szellőláb 2010.07.05. 11:11:04

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Persze, hogy az.
Itt a blogon GERI87-től hallottam, és nagyon tetszett.
Gondoltam, teszek egy próbát, ki veszi észre:-)

Styxx 2010.07.05. 11:16:29

@vincere: meg az ilyenekért:@Mr. Rustical:
:-)
@Csehszlovák Kém:
alapjában véve tetszik a szélmalomharcod, sőt a nézeteid nagy része is, de b+ ahogy a srbija.blog.hu-s Bálint Csaba megkapta a Stockholm-szindrómás jelzőt, neked néha kijárna a Stockholm-szindróma a négyzeten:-) És ezt tényleg ne vedd bántásnak, magam is egy áttelepült geci vagyok(igaz délről).
Párbeszéd, próbáljunk meg a másik náció fejjel is gondolkodni, ott kell magyarnak, embernek lenni, ne innen szórjuk az észt, ez részemről 100% OK, de azért te néha annyira kenyérrel dobálózol vissza, a sok-sok ordas kőre, hogy még a Názáreti Jézus Krisztus is azt kérdezné, ki ez a mazochista lúzer?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.05. 11:19:37

kezd baromira nem vicces lenni, hogy címlapkor ide jönnnek a hülyék.

besz@rok 2010.07.05. 11:29:00

A határon inneni…

Kutyakötelessége mindenkinek egyszer s mindenkorra megtanulni, hogy a szlovák kártyával többé nem lehet választást nyerni. Nekünk senki ne akarja megmondani a szlovákok közül, hogy nekünk mi a jó. Majd azt mi eldöntjük. Ez a lenéző, slota-s gőg ez nagyon bassza mindenkinek a csőrét idelent. Ne a mi faszunkkal verjék a csalánt, már elnézést - nem akarunk senki túsza lenni. Békében akarunk élni, a mi hazánk Magyarország. És a szlovákok között is rengeteg normális ember van - csak az szól rosszat róluk, aki még életében nem látott szlovákot, akik ezt mondják, azok ilyen egyszerű nagymagyarország-térképes hegylakók. Ez van. Hülye ember mindenhol van. Érted, Sanyikám.
Én a békés együttélés híve vagyok. A lányaimnak is magyar keresztnevet adtam, magyar iskolába járatom őket - tanulják is meg tisztességesen az államnyelvet - a -nét pedig használják csak bátran. Nem ettől lesz valaki kisebb vagy nagyobb szlovák. Így tudnak majd legalább érvényesülni később is. Aztán otthon meg majd úgy beszélnek, ahogy akarnak. A komáromi szoborral sincs semmi bajom, ünnepeljenek csak - mindannyiunké a város.
És most mit szeressek én Szlovakián, mit? Magyarországon születtem, Magyarországon nőttem fel, nekünk vannak a legjobb boraink, legjobb ételeink. A gazdaságunk is (volt, hogy) jobb (volt), vizipólóban 3x-os olimpiai bajnokok vagyunk, a futbalistáink 2x voltak világbajnoki ezüstérmesek. Mit kaptam én Szlovakiátol? Nem segítenek ezek soha, csak a szart keverik. Mit adtak? […]

szellőláb 2010.07.05. 11:37:22

Itthonról könnyű az észt osztani = más farkával legyezni a csalánt. Ottani magyar szülőként nehéz döntés, hogy mit kezdjél a gyerekeddel. És ezt gyakorlatilag már nagyon kicsi korában meg kell tenned. Tudom, hogy sokuknak mekkora dilemma, hogy milyen iskolába írassák a gyereket. Nem azért, mert nem jó magyar, hanem azért, mert ez a döntésük döntően befolyásolja a gyerek sorsát. Saját szememmel láttam, hogy a magyar iskolába járó gyerekek sem magyarul, sem szlovákul nem tudnak rendesen. Ebből persze rögtön származik az, hogy ha ide téved, kiröhögik és letótozzák, de mivel szlovákul is borzasztóan beszél és ír, egy csak szlovák nyelvű szakiskolában már óriási hátránnyal indul. Úgy gondolom, hogy attól még senkinek nem lett rosszabb, ha rendesen megtanul egy idegen nyelvet (legyen az szlovák, román stb). Az igaz, hogy amióta szabad vándorlás van, könnyebb itthoni iskolákba beíratkozni, és sokan élnek is vele, de azoknak is kell valahol tanulniuk, akiknek a szülei anyagilag nem engedhetik meg, hogy itt taníttassák a gyereküket.

GERI87 2010.07.05. 11:45:12

Hú hát ez gyenge lett azért...
Tipikus pesszimista "szar a világ" féle kocsmai megmondóember stílus amivel mindenféle témát le lehet szösszenteni.
Az életben én ettől fejjel megyek a falnak:)

"A lányaimnak is szlovák keresztnevet adtam, szlovák iskolába járatom őket - tanulják is meg tisztességesen az államnyelvet - az -ovát pedig használják csak bátran."

vleee látom magam elött ahogy sörrel a kezében 3 napos izzadt atlétában szandál zokni kombóban tegnapi ebédet szívva a fogai között fröcsög a Bélának remegő tokával.
Amúgy remélem ilyen ember "odaát" nincs.
Bár a kommunizmus errefelé divat volt úgyhogy termelődhettek ott is micisapkás Pityubák.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.05. 11:51:07

Mit összekommendál ez a sok Csízlendi magyar!

töpörödött-törpördög 2010.07.05. 11:52:35

Aki Felvidéken a Most-ra szavazott és ezt a békés együttélést támogatja, azon nagyon nincs képben, mert sose lesz békés eggyütélés. A Tót vezetők direkt higgítják a Csallóközt és a magyar többségű falvakat. 50 év múlva már nem lesz olyan, hogy magyar Révkomárom, de Dunaszerdahely sem. Igen nekem is vannak szlovák barátaim és egy rosz szót nem mondhatok rájuk, rendes emberek, olyanok mint mi. De felkell fogni, hogy a sok liberalis szar meg a szlovák haverok nem fognak segíteni, akkor amikor mar nem lesz magyar iskola Felvidéken, nem lesz magyar polgármester. Akkor majd sirhatunk, hogy milyen jól eggyüt éltünk. Mi magyarok vagyunk és a magyarokkal kell együtt élnünk. Az hogy mostanában rajtunk csattan az ostor ám legyen, erősek vagyunk.
Mit szóljanaka az erdélyi magyarok vagy a vajdaságiak azok is megszenvedték, most rajtunk a sor.
Most az egyszer kérem legyen vége ennek a meghunyászkodásnak.
Sajnos elsősorban egy erős anyaországra van szükség. amíg Magyarországon nincs rend és mindenki kiröhögi az EU-ban addig a Tótok is azt csinalnak felvidékiekkel, amit csak akarnak.
jah és külön gratulálok a szlovák nevekhez a posztolónak, "büszke" is vagyok rá!

töpörödött-törpördög 2010.07.05. 11:58:55

@fernetstock:
jól beszélsz, de azért engem sokszor leszlovákoztak, de nem hibáztatom őket, tanulatlan emberek általában.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.07.05. 12:11:26

@Styxx: Csak egy ordas nagy modoros, de igaz közhellyel tudok válaszolni: ne süllyedj le a hülyék szintjére, mert te is azzá válsz.

Sajnos az egyik ordas kő tegnap este az oldalam találta el: meghackelték a Sercsecset.

Innen üzenem a tettesnek: aggódjon, mert visszajövövünk!

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.07.05. 12:42:01

Minek pasaport? Csak bedobom a hajtásimat egy pungába, és mehetek bárhova Európában. :)

Magyarnaba 2010.07.05. 12:46:52

Nem tudom, mi értelme volt ennek a posztnak, Tibi. Túl érzékeny ez a dolog, láthatod. Jó a szöveg, tipikusan modoros, de egyből iderepültek a blogot eddig soha nem látott kommentelők és komolyan vették... Mosolyognék rajtuk, de eszembe jut, hogy nekik ez húsbavágó téma.

Legyen inkább olyan poszt, amihez El Topo elmesélheti az exfelesége eddig még nem hallott viselt dolgait :-)

nattydread88 2010.07.05. 13:05:44

Végre egy poszt, amiben találva érzem magam, ha mégoly fonák módon is. Rohadtul utálom amúgy ezeket a szlogyar hazátlan geciket, pfej.
Tibor belső információim szerint, pár nappal a post előtt bizonyos gyűlölt ellenségekkel volt blogtalálkozód. Jól érzem egyikük erős ráhatását a postban leírtakra?
Csallóköz szívéből üdvözlettel!

nattydread88 2010.07.05. 13:07:53

@szellőláb: ilyen rohadt melegben az iróniaméterem nem az igazi. homályosíts fel kérlek, hogy komolyan gondolod-e amit leírtál!

nattydread88 2010.07.05. 13:10:08

@Csehszlovák Kém: ha jól tudom te is úgy költöztél Pozsonyba Mo-ról nem? (te vagy a szlovák szukerblogos csávó igaz?)
"Én még olyan mondatot nem hallottam, h azzal vki egyetértett volna, hiszen a nagy mű egyértelműen a Fico-banda provokációja." a fico bandára pár hete a választók 38%-a szavazott

Styxx 2010.07.05. 13:10:29

@Csehszlovák Kém:
Bocs, erről nem tudtam. Azt nem is olvastam, a focis blogodat viszont igen. Ugyan egy csomó netes zsiványságot nem tartok bűnnek, de egy honlap feltörés az szerintem is több, mint gyökérség. Ha tudom, hogy így jártál, nem írom a "mazochista lúzert" de azt fenntartom, hogy ha mindenben engedünk és meghunyászkodunk, többet ártunk, mint használunk.

Fapuma (törölt) 2010.07.05. 13:30:51

Pont ilyen hulyefasz ismerosom van, Felvideken szuletett, ket lanya meg felesege van es mind OVA, annak ellenere h Eszak-Amerikaban el. Lett volna lehetosege valtoztatni a kitelepedes soran, de o nem akart...
A Facebookja teli van SLOVAKIA do tohozassal ha a drotos totok jatszanak valami sportot. Csoda h nem csinaltatott SLOVAKIA rendszamot, a barom.
Kozben skizofren modon cserkeszkedteti a lanyait.

All in all kurva anyjat Ficonak, h igy alakultak a dolgok.

Zorita 2010.07.05. 14:50:53

kéne itt is gyártani MAGYARORSZÁG chipset

szellőláb 2010.07.05. 15:04:10

@nattydread88: az iróniához, az enyémnél több tehetség szükségeltetik:-)
Rosszat szóltam?

szellőláb 2010.07.05. 15:08:22

Kicsit off:
Amíg ti itt kommentelgettek, nekem át kellet ugranom Révkomáromba. Elhaladtam mind a mostanság nevezetes szobor mellett: Istvánunk rendben, a tegnap új helyre átpakolt Ciril-Metód rendben, de köcsög Slota-féle Trinon izét a határon rendesen kidekorálták piros festékkel. Csodálom, hogy semmi hír róla.

nattydread88 2010.07.05. 15:52:02

@szellőláb: furcsát inkább:) kár, hogy fáradt vagyok lámpát gyújtogatni

szellőláb 2010.07.05. 16:10:42

@nattydread88: de hát nincs is még sötét! Vagy úgy gondolod, hogy ha betömök néhány Negrót, akkor leereszkedsz hozzám?

sTormy 2010.07.05. 17:58:15

@ironic_man: @töpörödött-törpördög: Ti úgy megnéztétek, mi ez a blog? Remélem, nem, mert ha az után tudtatok ennyi észt belezsúfolni a kommentetekbe, az elég ijesztő.

sorica123 (törölt) 2010.07.05. 18:31:55

@szellőláb: igen - ez kivételesen nem modoros rosszduma, hanem a nagy büdös valóság. Ehhez képest drága anyamagyarok (_akinek nem inge_) nagyon tudnak jókodni. Amúgy az se modorosság, hogy általában nem a magyarlakta területeken van a legtöbb magyar.utáló, hanem ott, ahol már csak a rémsztorikat hallják a szomszéd macskájának a bolhájától, aki már látott magyart újságban. Vagy bé verzió, főleg .ro: azt se tudják, milyen egy magyar, de azért biztos nagyon utálatos egy élőlény lehet.
Amúgy viszont igaz, hogy körülírható modorsságok nélkül, de van egy jellegzetes határontúli sértettség, szinte elvárják, hogy én hülyének nézzem őket, tévén éljek stb. Én meg ugye nem teszem ezt, de csesztem már le nagyon támadozó erdélyit, hogy akkor most az üveggyöngy is dzsémánt, ha az anyamagyar adja, én meg hülye bunkó tévén élő balos vagyok, vagy beszélgetünk végre normálisan? Mert kettő állampolgárságról volt szó, és ő _elvi okokból_ kardoskodott mellette (azaz: nem tudja mé, de nagyon köll az).

Styxx 2010.07.05. 18:44:11

"Mert kettő állampolgárságról volt szó, és ő _elvi okokból_ kardoskodott mellette (azaz: nem tudja mé, de nagyon köll az)."

Tudom, hogy ez nem az a felület, de tényleg érdekelne, hogy milyen érvet tudnál felhozni a kettős állampolgárság ellen, különösen így, ebben a formában, ahogy most megszavazták, vagyis többlet TB teher, stb nélkül.

FYI, nem vagyok a szó hagyományos értelmében vett jobber, inkább ful civil, de az eredménytelen népszavazás szerintem az egyik legnagyobb XXI. századi szégyenünk.

Motorpenis 2010.07.05. 18:45:45

Ha a szlovákiai magyarok annyira nagy magyarok volnának, akkor nálunk vennének autót drágábban, és nem a reg.adó menteset Szlovákiában.

(meg ne sértődjön ám senki, mert csak szórakozok)

Különben azt hittem, lesz szó az erdélyi testvéreinkről is. De ezek szerint igaz, hogy őket (is) csak a Kárpátia zenekar rajongói szeretik.

(meg ne sértődjön ám senki, mert csak szórakozok)

(De tényleg csak szórakozok, nem bántani akarom az elcsatolt területen élőket.)

Mr. Davidson 2010.07.05. 19:10:58

Fasza kis kötéltánc post.

Styxx 2010.07.05. 19:22:09

@Motorpenis:
Ciklikus lakosságcserékkel kellene mindezt orvosolni.
Nem mondhatod, hogy más fvszával verem a csalánt, első 20 évemet vajdaságban éltem le, második 20-at, itt szűkmagyarországon (Maradékország, ahogyan sok magyarkodó vajmagyar mondja, ha jól be vagyok b@szvva, akkor még tetszik is) töltöm be ősszel, ööö, a következő 20-at, ha megérem, akkor Burgerlandba, vagy a Murántúlra kérmém, legalábbis anyagilag:-)

Motorpenis 2010.07.05. 19:41:50

@Styxx: Ez a ciklikus lakosságcsere nem is olyan rossz ötlet. Mondjuk én kiterjeszteném az egész EU-ra. Pl. 5 évet kötelező volna minden magyarnak Svédbe' élni, aztán onnan mennének Spanyolba', onnan Horvátba', stb. És persze 5 évig kötelező volna minden angolnak itt élni, 5 évig Franciába', 5 évig Romániában. Mindig az adott ország életszínvonalán; micsoda páneurópai testvériség alakulna ki!
Hogy viccesebb legyen, a politikai vezetés maradna mindig helyben.

szellőláb 2010.07.05. 19:59:10

@sorica123: a kommented első részével teljes egészében egyetértek. Zsolna környéki szlovák család azért akarta lemondani a nálunk rendezett (itt, Mo-on)lagzit, mert féltek, hogy mi lesz. Végül mégis eljöttek, és reggel 5-kor könnyes szemmel köszönték a vendéglátást, mert ilyet ők még nem láttak. Azóta csak egy telefon, és náluk is tárt kapuk várnak, már ismerős családot is fogadtak helyettünk. Vagyis csak arról lenne érdemes dumálni, amit már személyesen megtapasztalt az ember. Ha olyan kurva rossz lenne a helyzet, akkor nem síelnének tömegek fent, ahol már nem jellemző a magyar beszéd
A második részhez nem igen tudok hozzátenni. Akkor, és most is segített volna, ha elmondják, hogy a kettős állampolgárság mivel fog járni. Nálunk, nekik. És kíváncsi lettem volna arra akkor is, meg most is, hogy mondjuk nekünk, itthon.
Én aztat izéllem, hogy a politikusok pártállástól és nemzetiségtől függetlenül hülyítik azokat, akik hagyják magukat. Nem is volna ezzel olyan nagy baj, ha ezt valami távlati nagy cél érdekében tennék, és nem a napi betevő della érdekelné őket. Sorba térdeltetném őket a nemzet előtt, és szeressenek bennünket. Már ha érted...

szellőláb 2010.07.05. 20:13:45

@Motorpenis: Ez nagy ötlet! Csak ahogy én látom, egyedül mi térnénk haza 20 év után úgy, hogy egy kurva szót nem tanultunk meg más nyelven

szellőláb 2010.07.05. 20:20:25

@Styxx: ŐT azaz őszinte tiszteletem azért, hogy lehúztál idegenben 20 évet. Bármennyi pénzem lenne, soha el nem költöznék innen, mert csak itt nem kérhetik rajtam számom, hogy: "Mit keresel itt?" Bár ahogy nézem, nem kizárt, hogy előbb-utóbb felteszik a kérdést, hogy: "Miért nem tűnsz már innen el?"

nattydread88 2010.07.05. 21:54:18

Látom kicsit komolyodott a beszélgetés, akkor én is ehhez igazodom.
Nagyon szépek azok a szólamok, melyek a békés egymás mellett élést támogatják. Csakhogy van egy bökkenő. A békés egymás mellett élés vezet az igazi és végleges asszimilációhoz. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy háborúznunk kellene a tót atyafiakkal, de be kell látni, hogy az idő ellenünk dolgozik. Apám megélte, hogy Szenc szinte színmagyar városból, olyan várossá lett 40 év alatt, ahol jövőre bezár a magyar gimi. Én ugyanezt élem most meg Somorjával és Galántával, az én gyerekem meg valószínűleg majd Dunaszerdahellyel. A "békés egymás mellett élés" talán még rosszabb mintha állandó kulturális (esetleg fizikai) elnyomás alatt lennénk (lásd: nekünk Mohács kell). Hogy mi a megoldás arról csak elnagyolt elképzeléseim vannak, de, hogy a jelenlegi út a teljes kulturális megsemmisülésbe vezet, ha mégoly lassan, de biztosan is, arról meg vagyok győződve.

Intizar 2010.07.05. 22:24:40

@Csehszlovák Kém: Jézus, én meg azt hittem, ez az "ironic" izé egy ellenparódia. Naiv vagyok, basszam meg.

Intizar 2010.07.05. 22:30:04

Hoffman Rózsa-eset kapcsán már javasoltam másutt, de itt is elkél a jó tanács: tessék nagy, piros, villogó betűkkel kiírni: TRÉFA. Mert különben kaptok a fejetekre, nem kicsit.
Írás-olvasástanítás... o di immortales!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.05. 22:51:13

kérdem én, hogy lehet, hogy 60 komment után sem merült fel senkiben még, hogy a szerző esetleg zsidó?:)

tibi, nyilatkozatot várok:)

Lenry 2010.07.05. 22:54:12

"Sőt - az igazi magyar az csöndben marad és belül, szerényen, méltósággal éli meg a magyarságát."

itt azért kirázott a hideg

szellőláb 2010.07.05. 23:01:36

@nattydread88: Modorosnak indult, és komollyá vált. Lehet, hogy le kellene innen lépni, mielőtt szétoffoljuk a posztot, és máshol folytatni. Azzal, amit írtál, nem lehet vitatkozni, mert te élsz ott, és te érzed. Egyetértek veled abban, hogy a jelenlegi állapotok hosszú távon a beolvadást jelentik, és ez ellen én nem látok reális, megvalósítható megoldást. A politika szintjén olyan mélyek az árkok (elég modoros?), hogy ha lenne is valami jó megoldás, csupán büszkeségből bármelyik fél képes lenne elutasítani. Na nekem ezzel van tele a tököm.

nattydread88 2010.07.05. 23:04:42

@vészmadár (pica pica): értelmét látod kinyilatkoztatni, hogy az ég kék?:D

nattydread88 2010.07.05. 23:14:49

tibortm, ha zavarja majd szól:) (remélem nem)
amíg nem fordul át mocskos náci-büdös zsidóba addig szerintem nincs baj.
A szlovákság elemi és érthető érdeke azt a 4-500 000 idegen nemzetiségűt asszimilálni, minden nép ugyanezt tenné (na jó talán a szerencsétlen amerikaiakat meg minket kivéve, meg is lesz a böjtje:))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.05. 23:28:11

@nattydread88: vedd kérlek úgy, hogy a mondataim után ott az iróniajel..

sorica123 (törölt) 2010.07.06. 08:50:09

@Styxx: ellene semmit, csak ha már népszavaztatnak, mondják el, hogy mi az, hogy kettő állampolgárság, mi van benne, ha én ezt megszavazom a határontúliaknak, mit fognak kapni, ami most nincs nekik (mert pl ha két egyforámt a helyi szkinhedektől, akkor egyértelmű nem). Ehhez képest anno egy kurva szót nem szóltak, balról jött a parkolóhelyféltő duma, hogy idejönnek-éselveszik, jobbról a fellengzősködés... nem mentem el szavazni rá, mert mire is? Ennyi. Vakon nem szeretek jókodni, hogy nesztek tesók, még egy papír, ettől lesztek magyarabbak.
@nattydread88: ezt ki mondja? Akinek biztos az identitása, az nem veszi át a másikét és nem oldódik bele, aki meg eleve imbolygott, arra ragad bármi, ha amerikás lenne, keresné a szavakat két hét után. Szóval az asszimiláció egy csinált dolog, csak a politikusoknak jó ezzel ijesztgetni az embereket. 'Adjunk baltát a népeknek, / faragjon ember embert...'
@Lenry: ez elég kétértelmű. Lehet arra is ferdíteni, hogy ha magyar vagy, akkor kuss. De valszín az akart lenni, hogy - bármilyen nép esetében - nem a pofa a döntő, hanem a meglévő identitás. Ha nem csak a másikhoz képest tudsz ember lenni, nem a szomszéd bénaséga kell a te jófejségedhez. Akinek nagy a szája, önigazol. Erdélyben pl minden fel van pántlikázva zászlókkal - ahogy kiérsz a Kárpátokon túlra, megritkulnak a lobogók, mert ott már nincs az a feszültség, hogy demonstrálni, szkanderezni, pattogni kell doszt.

nattydread88 2010.07.06. 09:54:16

@sorica123: látod pont az a baj, hogy a felvidéki magyarok legtöbbjének nemzeti identitása egyre gyengébb lábakon áll. csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani ez ügyben, de kortársaim körében olyan 40-60% közé tenném, aki gyakorlatilag leszarja, hogy ő magyar vagy sem. Mindezt a 85%-nyi magyarságú Dunaszerdahelyen.Keletebbre talán még durvább a helyzet.
Hogy az asszimiláció csinált dolog lenne? Nevetséges. Ne haragudj, hogy megkérdezem, de honnan vagy ilyen "jólértesült", hol laksz?
"Erdélyben pl minden fel van pántlikázva zászlókkal - ahogy kiérsz a Kárpátokon túlra, megritkulnak a lobogók, mert ott már nincs az a feszültség, hogy demonstrálni, szkanderezni, pattogni kell doszt." Az esetleg nem fordult meg a fejedben, hogy azért kevesebb a magyar zászló a Regátban, mert kevesebb a magyar?

nattydread88 2010.07.06. 09:56:17

ja még valami az a verssor honnan van? mert legugliztam, de csak egy blog kommentjét dobta ki, amit pont te írtál:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.06. 16:46:58

@nattydread88: lenne egy nagyon udvariatlan kérdésem, nyilván majd kitalálod miért. Azt mondod, az egymás mellett élés az asszimilációhoz vezet.

Na és? akkor majd először magyar származású szlovákoknak tartják magukat, később meg majd szlováknak... ez az egész nemzetiség dolog egy tiszta agyrém, 1000 éve együtt élő emberek ilyen faszságok miatt utálják egymást, hogy nemzetiség. Baszod, vezessünk be egy nyelvet, gyújtsuk fel az összes kibaszott anyakönyvet, és kezdjük elölről. emberek...

ááá

nattydread88 2010.07.06. 17:44:30

@vészmadár (pica pica): Ha így gondolod, lelked rajta, amit írsz azzal vitatkozni nem tudok, mert a legkisebb jelét sem látom a közös nevezőnek. akkor meg minek?!

Styxx 2010.07.06. 18:09:18

@sorica123:
A kettős állampolgárság minden esetben (most is) egy lehetőség és nem kötelezettség. Tudom ez nem az a blog, de a kettős állampolgárságról szóló népszavazásig SZDSZ szavazó voltam, már ha egyáltalán elmentem szavazni. (most lehet köpködni:-)). Gyenge állam, amelyik lehetőleg nem pofázik bele az egyén magánéletébe, az kell nekem. Hát, a néhai SZDSZ-ünk, hmm, meglehetősen "vizet prédikál és bort iszok" típusú vezetéssel rendelkezett, persze tisztelet a kivételnek. Kuncze: "Nincs állampolgárság light" típusú lózungja, meg jópofizós, ám ordas csúsztatás. Pl. Egyesült Királyságban több mint tucatnyi jogcímen és más-más jogosultságokkal járó állampolgárság különböztethető meg. Az SZDSZ-től, akik a hőskorban meg a magyar világútlevélért kardoskodtak, nagyon helyesen, viszont az az eljárás, hogy akkor mások, a kétezres évek közepén lúzer országok polgárai (Szerbia, Ukrajna, EU tagságig Románia) költséget, akár fél napos sorbanállást bevállalva várjon vízumra? Akik egyben nemzettársaink. Hát, ez minden, csak nem szolidaritás és a szabad mozgásszabadság támogatása.
@vészmadár (pica pica):
A nemzeti öntudat érzelmi és nem értelmi kérdés. Racionálisan megközelítve értelmetlen, elavult csökevény. De, etológusok a hordaszellemig levezetik, hogy a közösséghez tartozás alapvető szükséglet, mindezt a XIX. századtól Európában többnyire egy nemzethez tartozás jelenti.
Persze, hogy nem lehet észérvekkel megmagyarázni, hogy miért jobb magyarnak lenni, ha az egyik, gyerekkorától megfosztott kislány öt centivel előbb ér a medence széléhez, mint a másik. Meg azt sem, hogy miért fáj jobban, hogy Malina Hedviget megverték, mint ha mondjuk egy bantu kislányt gyepálnak meg mondjuk joruba suhancok. (OK, Afromagyar olvtársunknak lehet, hogy egyformán fáj, de ő családilag érintett).

GERI87 2010.07.06. 20:56:24

Szerintem mondjuk ki nyugodtan hogy Szlovákiának semmi érdeke hogy fennmaradjon ott a magyarság.
Fárasztó amikor államfők kormányfők (tökmindegy kik hol mikor) azzal jönnek hogy "a nemzeti kisebbségek gazdagítják országunk kultúráját..."
Miért is? Ugyanmár hab szöveg.
ha maholnap nem lenne felvidéki magyarság azt a szlovákok többsége mégse érezné.
Mint ahogy a mi életünket se nagyon befolyásolja hogy van e szlovák békésben vagy nincs.
Szilézia se tűnt el egy fekete lyukban mert nincs ott milliós németség...
Az hogy legyen ott magyar a jövöben is ahol most, ahhoz a jelenlegi hozzállás, politikai helyzet nem megfelelő.
Autonomia se lesz soha, kár ábrándozni, mert miért is lenne érdeke ez bárkinek a többség közül????
Nem kell irredentának lenni hogy belássuk ezen határokkal nincs jövöje a határontúli magyarságnak, elfognak tünni.
Ez elég szomorú de sajnos természetes folyamat.

GERI87 2010.07.06. 20:57:31

Szerintem mondjuk ki nyugodtan hogy Szlovákiának semmi érdeke hogy fennmaradjon ott a magyarság.
Fárasztó amikor államfők kormányfők (tökmindegy kik hol mikor) azzal jönnek hogy "a nemzeti kisebbségek gazdagítják országunk kultúráját..."
Miért is? Ugyanmár hab szöveg.
ha maholnap nem lenne felvidéki magyarság azt a szlovákok többsége mégse érezné.
Mint ahogy a mi életünket se nagyon befolyásolja hogy van e szlovák békésben vagy nincs.
Szilézia se tűnt el egy fekete lyukban mert nincs ott milliós németség...
Az hogy legyen ott magyar a jövöben is ahol most, ahhoz a jelenlegi hozzállás, politikai helyzet nem megfelelő.
Autonomia se lesz soha, kár ábrándozni, mert miért is lenne érdeke ez bárkinek a többség közül????
Nem kell irredentának lenni hogy belássuk ezen határokkal nincs jövöje a határontúli magyarságnak, elfognak tünni.
Ez elég szomorú de sajnos természetes folyamat.

GERI87 2010.07.06. 21:04:50

Szerintem mondjuk ki nyugodtan hogy Szlovákiának semmi érdeke hogy fennmaradjon ott a magyarság.
Fárasztó amikor államfők kormányfők (tökmindegy kik hol mikor) azzal jönnek hogy "a nemzeti kisebbségek gazdagítják országunk kultúráját..."
Miért is? Ugyanmár hab szöveg.
ha maholnap nem lenne felvidéki magyarság azt a szlovákok többsége mégse érezné.
Mint ahogy a mi életünket se nagyon befolyásolja hogy van e szlovák békésben vagy nincs.
Szilézia se tűnt el egy fekete lyukban mert nincs ott milliós németség...
Az hogy legyen ott magyar a jövöben is ahol most, ahhoz a jelenlegi hozzállás, politikai helyzet nem megfelelő.
Autonomia se lesz soha, kár ábrándozni, mert miért is lenne érdeke ez bárkinek a többség közül????
Nem kell irredentának lenni hogy belássuk ezen határokkal nincs jövöje a határontúli magyarságnak, elfognak tünni.
Ez elég szomorú de sajnos természetes folyamat.

szellőláb 2010.07.06. 21:05:31

Hát ebbe jól belegabalyodtunk. Mint majom a fehér cérnába (ha már modoros blog). Alapvetően más a helyzete az itthonról vélekedőnek, meg a határok túloldalán élőknek. Egyben biztos vagyok, hogy mi innen nem tudhatjuk jobban, hogy nekik ott mi lenne jobb.
Styxx feldobta a nemzettudatot. Hát ha csak itthon nézek körül, akkor is nagy a káosz. Miért kell nekem nap, mint nap nemzeti színű zászlóval (bocs, már ez sem elég, árpádsávos a minimum) utcára mennem? Miért kell elénekelnem a Himnuszt (bocs, már ez sem elég, min. a székely himnuszt) gyertyával a kezemben, ha mondjuk egy laza sörözés közben valami barom a kocsmában ezt kitalálja?
Ez a kurva nagy nemzeti érzés a flusztráltságon alapul, tömegek kallódnak teljes kiábrándultságban + reményt vesztve. A zászlózás, a vonulás, a turulozás, szívcsakrázás, sumérkodás szerintem PÓTCSELEKVÉS. Értem, hogy mi viszi őket ebbe a meleg akolba, csak attól félek, hogy mi lesz amikor tömegesen döbbenek rá, hogy délibábot kergettek.
És most egy kis vidámság: Nemzettudatomat döntötte romba hosszú ideje itt élő, magyarul kiválóan beszélő dél-amerikai barátom,(mellesleg hívő fideszes, és anti-trianonista) amikor egy baráti társaságban az alábbi felhívást intézte hozzám: "Bontsál már egy sört nekem, te drótos tót" (éppen akkor kint éltem) Fasza, mi?

szellőláb 2010.07.06. 21:14:47

@GERI87: Azért ez brutálisan racionális. Mélyebben belegondolva, nem is tudok vele vitatkozni. Viszont ami nagyon nem mindegy, hogy addig az érintettek hogyan élik mindennapjaikat? Talán ez az, amibe a politikusoknak van valami sanszuk beleszólni.

szellőláb 2010.07.06. 21:54:25

@sorica123: a kettős állampolgárságról pontosan ugyan ezt gondoltam, és ezért nem is szavaztam. Most hatalmi szóval bele tolták a pofánkba. Ugyanúgy nem tudom, hogy ez mit jelent nekünk itthon, és mivel jár a határon túliaknak. Kedves parlamenti többség! Térdre, és szeress!

sorica123 (törölt) 2010.07.06. 22:25:44

@GERI87: egyfelől. Másfelől viszont ártani se árt egy nemzetiség - ha nem kezeli a többieket ellenségként. Most már csak azt kéne eldönteni - különösen szlovákoknál - hogy ki kezdte. Az van náluk, hogy hozzáállásukban túlságosan hasonlítanak ránk. Kábé a magyarok szláv kiadásai, na, mondjuk ki. Emellé adott egy történelmük, ami alatt hosszú ideig nem volt ország. Semekkora országa nem volt a szlovákoknak basszus. Na ettől oszt teljesen ki vannak bukva az erre fogékonyak náluk, hogy úristen, akkor most igazolni kell, hogy ők egy létező nép. És igazolnak, bömbölnek, bizalmatlanok. Épp mint a magyarok, akiknek pedig mindig volt egy kábé egységes országa, kivéve amikor nomádok voltak.
A verssor amúgy Ada Milea Népeknek című számából van.
@nattydread88: idefigyelj, velem nem kell itt hisztizni, oké? Nem vagyok kibaszott jólértesült, csak engem érdekel, mi az ábra Romániában (nem csak Erdélyben), és ezért utánanézek.
És igen, megfordult buci buta fejemben, hogy azért kevesebb A ROMÁN (nem a magyar, itt kezdődik a költészet) zászló a Regátban, mert kevesebb a magyar - azaz nem kell románoknak doszt demonstrálni, hogy ők képbe vannak ám.

GERI87 2010.07.06. 22:43:18

Szerintem mondjuk ki nyugodtan hogy Szlovákiának semmi érdeke hogy fennmaradjon ott a magyarság.
Fárasztó amikor államfők kormányfők (tökmindegy kik hol mikor) azzal jönnek hogy "a nemzeti kisebbségek gazdagítják országunk kultúráját..."
Miért is? Ugyanmár hab szöveg.
ha maholnap nem lenne felvidéki magyarság azt a szlovákok többsége mégse érezné.
Mint ahogy a mi életünket se nagyon befolyásolja hogy van e szlovák békésben vagy nincs.
Szilézia se tűnt el egy fekete lyukban mert nincs ott milliós németség...
Az hogy legyen ott magyar a jövöben is ahol most, ahhoz a jelenlegi hozzállás, politikai helyzet nem megfelelő.
Autonomia se lesz soha, kár ábrándozni, mert miért is lenne érdeke ez bárkinek a többség közül????
Nem kell irredentának lenni hogy belássuk ezen határokkal nincs jövöje a határontúli magyarságnak, elfognak tünni.
Ez elég szomorú de sajnos természetes folyamat.

GERI87 2010.07.06. 22:50:39

Franc nemtom miért küldte el még egyszer.

@szellőláb: nekem se teccik de az ábrándozás höbölgés mégúgyse...
nem tudom hogy a magyar állam milyen lépéseket tudna kikényszeríteni autonómia vagy más ügyben mert se erős gazdasággal befolyással se katonai erővel nem rendelkezünk.
@sorica123: Semekkora országa nem volt a szlovákoknak basszus. "Na ettől oszt teljesen ki vannak bukva az erre fogékonyak náluk, hogy úristen, akkor most igazolni kell, hogy ők egy létező nép. És igazolnak, bömbölnek, bizalmatlanok. "
Pont ezért eleve veszett ügy az autonomia!
majd ugy 200 év múlva mikor már lesz elég múltjuk lehet esetleg beprobálkozni de addigra már nem lesz kikért..bár sose lehet tudni mit hoz a jövö de most ugynézki nemsok jót.

nattydread88 2010.07.06. 23:07:07

@sorica123: uuu te jó ég, de fel kaptad a vizet. Nem áll szándékomban bántani téged. Ismerős forum stratégia, hogy megpróbáljuk a másikat úgy beállítani, mintha az lenézne minket és nagyképű köcsög lenne, de azért itt nem kéne ezt eljátszani.
Viszont még mindig kíváncsi vagyok, kitől volt az a verssor.

medvedr 2010.07.07. 00:05:01

Ausztria magyarok által is lakott részein miért nincsenek ilyen problémák?

nattydread88 2010.07.07. 00:18:10

mert ott már '20-ban is csak kb. 26 000 magyar élt.

Ezekiel 25,17 2010.07.09. 11:35:11

@nattydread88: sajnos tökéletesen igazad van.

balu_ 2010.07.15. 11:44:34

Ki írta ezt a posztot? Nem elsöprő többséggel leszavazták a kettős állampolgárságot, hanem érvénytelen volt a szavazás, mert nem érte el a 25%-ot, bár az igen-ek voltak többségben!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.15. 13:13:11

@balu_: magyarán, 75%ot annyira sem érdekelt a téma, hogy elmenjen, azaz az elsöprő többség leszavazta...

A török · http://konyvboritok.blogspot.com 2011.04.21. 21:51:33

Érdekesek ás furák a soraid.
Basszus: "S ezért a búvalbaszott, botlábú magyar válogatottért miért kéne kiadjak akár egy banit is".
Erdélyi vagy? Mert a bani szót általában csak mifelénk szokták használni. S aki nem tudja: a bani olyan pénzegység akárcsak a fillér.

lárvalányhaj 2011.04.22. 13:26:05

@A török:

A "miért kéne kiadjak" is erdélyire utal :)

A török · http://konyvboritok.blogspot.com 2011.04.22. 22:34:51

@lárvalányhaj: Érdekes, de vajon mért játsza meg egy erdélyi a felvidékit?

tilla tylla 2015.06.29. 08:05:40

Ez ugye paródia? A hosszászólók miatt már nem vagyok biztos benne. Ha az akkor jóváhagyás után légyszi nyugtassatok meg! Mert ha nem akkor fel is akasztom magam...

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2015.07.09. 20:13:16

@tilla tylla: nem, dehogy paródia, mi itt nem ismerjük a tréfát. A legtöbbönk főállású kutyanyúzó nindzsa vagy valetudós karatedzsingiszkán.
süti beállítások módosítása