A Partyhopper (Bulitúrázó)

2010/01/13. - írta: Modor Tibi

 

Ahogy a Facebookon is írtam, végre találtam egy igazi UNITot, ahol a Bulitúrázóról olvashatunk egy külön nekik szerzett és szerkesztett egypercest, szép színes formátumban. A blogon természetesen az eredeti, érintetlen verziót láthatjátok.

Keressétek az ingyenes UNIT Magazint ti is a lelőhelyeken - azért a poszt végén találtok egy szkennelt példányt is.

-Zsoltikám, figyeljél már ide hirtelen! Lesz itt egy "ereszd el a hajam" a Kloszterben ma este, a Jokonicsyt búcsúztatjuk, holnap reggel megy Irakba dolgozni egy évre - van kedved csatlakozni egy sör erejéig?

-Gyá, Csabesz, az ötlet nagyon vajda, te figyelj: rajta vagyok a témán, okés? Nekem még annyi van, hogy gyémántkeményen be vagyok táblázva: délután a Kingussal találkozom a Moccaccinóban egy gyors croissant-ra, aztán beszéltem a Döméékkel is, ők a Zsötanpríben tartanak valami multikulti-szülinapozást a bitumexesekkel, meg lesz Bohém-koncert a Zöldmezőben, de figyelj: egy-két sörre mindenképpen odanézek hozzátok, úgyis rég dumáztunk már!


A bulitúrázó rendszerint nagyvárosi, független húszas-harmincas, kiterjedt ismeretségi hálózattal. Saját bevallása szerint "mindene a barátai", de ezek a barátok általában szórakozóhelyen vagy kocsmai társaságban megismert felületes buli- és ivócimborák.

A kényszeres partyhopperben állandóan ott buzog a megfelelni akarás: senkinek nem tud nemet mondani egy meghívásra - másrészről retteg attól, hogy akár csak egy órára is egyedül marad. Mindenre rászervez: egy estére legalább 2-3 programja van, amiket ő a "képlékeny" jelzővel illet, tehát igyekszik elnézni oda, de semmit nem ígér biztosra - akár az utolsó pillanatban is spontán változhat a menetrend.

Ha (ritkán) sikerül összehozni vele egy gyors találkozót, akkor is folyton fél szemmel az óráját nézegeti és az idő nagy részét telefonálással tölti, amiben már a következő állomást beszéli le. Ne lepődjünk meg azon sem, ha számunkra alig ismert más haverjait is odahívja a találkozóra - így több, "sorszámot húzó" nevét kipipálva.

Mivel egyedülálló és emellett biztos állása van, minden szabadon elkölthető jövedelmét "a Társaság" és "a barátok" emésztik fel étel, ital, belépők és taxiszámlák formájában.

Mindenhova csak úgy szeret megérkezni, hogy ott már jó legyen a hangulat - a hatásos entrée-ra tudatosan készül: szerénykedő mosollyal vonul be képzeletbeli bársonyszőnyegén az őt ovációval fogadók közé.

-Hellóka mindenkinek - bocs, de alig bírtam elszabadulni az előző helyről, éppen pár volt egyetemista cimborámmal ütköztem és dobtunk be pár sörikét a Csodalámpában. Szorri, most nem adok puszit, mert kicsit meg vagyok fázva, na meséljetek, mi újság?


 

A szkennelt verziót itt nézhetitek meg.

85 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

raoul_duke 2010.01.13. 11:11:05

Nem szeretem az ilyet, bár aki "jól csinálja", arra viszonylag nehéz haragudni. Kurva jó írás.

Ernoke 2010.01.13. 11:22:19

már én is akartam vmi ilyesmit írni, mert néha én is ilyen vagyok.:D

kimaradt, h a bulitúrázó mindig tök fáradt, előző éjszaka soha nem alszik 4 óránál többet, és mindig másnapos, de muszáj mindenhol ott lennie. ha már ott van, akkor pedig ezekről panaszkodni is illik lehetőleg minél több embernek, hogy lássa mindenki, mennyire buzog őbenne az élet!:D

GAbica 2010.01.13. 11:24:59

hát ez fergeteges, ilyet én is ismerek, de most már nevem is van a jelenségre :)

Haska 2010.01.13. 11:28:37

"Ne lepődjünk meg azon sem, ha számunkra alig ismert más haverjait is odahívja a találkozóra - így több, "sorszámot húzó" nevét kipipálva."

Erről a Monty Python Repülő Cirkuszos Timmy Williams-interjú jut eszembe,
www.youtube.com/watch?v=Evc8KTGdF7E

, amelyben a partyhopper ismertszemélyiség-altípusának alakját rajzolták meg művészien a srácok.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.13. 12:01:23

Én eléggé utálom az ilyet, le is építem, ha úgy adódik.
Úgy vagyok vele, hogy aki fontos nekem, azt éjjel kettőkor is hajlandó vagyok meghallgatni, a város másik végén is. Akinek én nem vagyok annyira fontos, hogy nem tud a velem való találkozás miatt elszalasztani egy aznapi nyolcadik programot, azt nem is terhelném inkább.

Blackrock (törölt) 2010.01.13. 12:21:58

Ghecc, tizenéves végén, huszas éveim elején tipikus ilyen "club-hopper" hétvégéket nyomtunk időnként. Igaz, akkoriban inkább csórók voltunk, úgyhogy taxizgatás helyett leginkább buszoztunk.:) Aztán persze a jómóddal együtt jött a taxizás. Ezzel a hoppingolással egyébként az a baj, hogy mindenhol csak egy kicsit vagy, így az éjszaka végére tulajdonképpen elmondhatod, hogy nem voltál sehol...és még be sem baszarintottál rendesen.

cd-r 2010.01.13. 12:37:37

ismerek egy csajt aki sportot űz belőle, hogy hány helyen tud megfordulni egy éjszaka. mondjuk nem kell rajta csodálkozni, mert mellette sziklát mászik, raftingol, trekkingel, ejtőernyőzik, hobbifényképez meg fejen pörög. teljesen ráhörgött erre az "élj a mának" dologra és tényleg úgy csinál, mintha holnap nem lenne nap. néha oltjuk, hogy kapcsoljon má' vissza kicsit, de leszarja.

Ernoke 2010.01.13. 13:00:39

@Blackrock: én még mindig buszozok, mert túl sóher vagyok ahhoz, h taxizzak. de most, hogy belegondoltam, 2-nél több helyen egy éjszaka alatt nem emlékszem, mikor voltam utoljára, úgyh lehet, nem is vagyok olyan vészes.

Ernoke 2010.01.13. 13:01:13

@cd-r: ha gyereke lesz, úgyis automatikusan visszakapcsol majd, addig meg szerintem ez tök jó.:)

Gilderoy 2010.01.13. 13:04:49

Ilyen alakokról még sose hallottam. Nyilván öregszem.

lr 2010.01.13. 13:08:43

Hát, én sem kedvelem az ilyet (eddigi legjobb: ő már ott van vhol. számodra tökismeretlenekkel, téged meg odarendel, ha esetleg akarnád látni - mindezt egy ilyen hónapok után külföldről hazalátogatás-szinten) - de azért lássuk be, h ez is 1 betegség.

(Kb. 1fajta pánik~ - félelem a haláltól, az egyedülléttől illetve ezek kombinációjától - így aztán folyamatosan kell, h _tutira_ legyen vmi, ami eltereli a figyelmet a negatív gondolatokról, amik előkúsznak, ha kicsit is magára marad a paciens, és lassan elszigetelnék őt a társadalomtól.)

Ernoke 2010.01.13. 13:11:43

@lr: én nagyon örülök neki, ha vki számomra tökismeretlenekkel van, és engem odarendel. a legjobb barátom szokta ezt nagyon sokszor csinálni, hálás is vagyok neki érte, mert ez lehetőség az ismerkedésre, kapcsolatépítésre. nem értem, mi ezzel a baj.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.13. 13:18:13

@Ernoke:

Hát nem minden szituáció egyforma ugye. Az egy dolog, hogy egyébként semmi dolgom, és valaki felhív, hogy menjek már oda valahova, mert ott ül valakikkel és gondolt rám. Másik dolog, hogy esetleg elsírnám a bánatomat, mert meghalt a kdvenc teknősöm, és akkor a haverom, akinek ezt elmondanám odahív egy társaságba, ahol éppen valakinek a deflorálását ünneplik.

Mitya Ivanov 2010.01.13. 13:31:00

jövök, persze rajta vagyok a témán, majd úgy alakítom, hogy odaérjek időben, mert még előtte ide meg oda is el kell mennem, szülinap és habparty vágod lesz ott dj a bódiszilvi, nem jössz, de most hogy így végigondoltam, a te 1 sörmeghívásod már nem fér bele, ez nekem túl kispálya, neked sincs olyan ruhád, majd legközelebb, csörögj rám aztán valahol csak ütkozünk, hogy vagy szia léptem csá.......

Ernoke 2010.01.13. 13:40:53

@El Topo (Sgt. Elias): elgondolkoztam, és velem nem szokott ilyen szituáció előfordulni. ha vmi gondom van, jobban szeretem egyedül átgondolni, vagy ha tényleg tanácsra van szükségem, online sírom el vkinek, úgy én is jobban összeszedem a gondolataimat, és a másikat se fárasztom túlságosan. ilyen esetben még jobban esik, ha elhívnak egy társaságba, és elterelődik a figyelmem. jobban szeretek mások problémájával foglalkozni, mint a sajátjaimmal (amik vagy hisztik, vagy tartós, megoldhatatlan szituációk, egyikkel se terhelnék mást).

El Topo (Sgt. Elias) 2010.01.13. 13:47:24

@Ernoke:

Nyilván nem vagyunk egyformák.

Ernoke 2010.01.13. 13:50:44

@El Topo (Sgt. Elias): ezt én is akartam írni, de aztán úgy döntöttem, túl nagy közhely ahhoz, h szentséges ujjaimat fárasszam vele.:P

Fapuma (törölt) 2010.01.13. 14:52:06

szerencsere nem ismerek ilyet

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.01.13. 15:03:30

Én ismerek ilyet, és az az érdekes, hogy mindig azt emlegeti a "legjobb buliként", ahol véletlenül senki nem volt jelen a hallgatóságból. Másnap - másoknak - arról a buliról mondja ezt, ahol az iménti beszámolót tartotta. Nem tudom, érthető-e...

Szpáhi 2010.01.13. 15:08:07

nekem van egy-két ilyen haverom még néha én is ilyen vagyok. mondjuk lájtosan toljuk: van két -három baráti társaság és néha meg kell osztani az idődet, mert sanszos, hogy péntek-szombat este mindenki szervez valamit...

Mitya Ivanov 2010.01.13. 15:38:41

@misbelief: ja ez az:)
hol voltatok pénteken?
- elmentünk a cimbora sörözőbe, utána meg a habpartyba, te ott vltál? nem? és te ott voltál? te sem, rólad tudom, hogy nem voltál ott, egyébként hatalmas buli volt, a bulák fizetek, hogy.........

Balance Of Power 2010.01.13. 15:44:31

@Szpáhi: Igy van. Azert egy felnott embernek van 2-3 fix (nem feluletes) barati kore. En mindig azt mondom, hogy inkabb legyen az, hogy 2 meghivast le kell mondani a 3-bol, minthogy sehova sem hivjanak. Persze ugyesen kell sakkozni, mert azert az se jo, ha az egyik korbe honapokig nem mesz es akkor aztan tenyleg nem hivnak. Mondjuk az is faraszto, amikor jon a szoveg, hogy "a Sumi mar szarik rank, felenk se nezett egy honapja..." stb.

migueldiez 2010.01.13. 16:00:57

Zsennnniaaaliss, :)
komolyan,
föleg ezek a tipikus, eredetieskedö budapesti "menö" helynevek :), egyszeruen lenyugözö....

lárvalányhaj 2010.01.13. 16:22:55

Igen, ez a viselkedés tényleg a túlhajtott megfelelési kényszer következménye. Nekem csajban vannak ilyen ismerőseim, és őket más téren is megfelelési kényszer jellemzi. Például kínosan ügyel rá, hogy senkinek ne mondjon semmi rosszat, hogy mindenhez jó képet vágjon. Ennek megfelelően önálló véleménye nincsen, így önálló személyisége sem. Számomra hiteltelenek ezek az emberek, mert nem tudom elképzelni, hogy valaki _tényleg_ mindennek ennyire örüljön, mint ahogyan mutatja... Ha meg így van, akkor lehet, hogy azt is tulajdonképpen hülyeségnek tartja, amit éppen magyarázok neki, csak nem mondja meg (ezt majd holnap fogják kibeszélni egy másik csajjal a társaságból).

Az is jellemző az ilyen féjszekre, hogy önálló (mármint a Társaságtól független) életük, döntéseik ritkán vannak. Ha történetesen hoznak is egy ilyen döntést, jellemzően az is meghiúsul. Például hiába határozza el Társaságy Lola, hogy naakkormost felkészül a Bevezetés a Tudományos Tyúkológiába 2. pótzéhájára, a dologból semmi sem lesz, mert a Társaság történetesen éppen aznap estére szervez egy kis összeröffenést a Violában, és Lola _képtelen_ nemet mondani rá.

666E 2010.01.13. 16:40:25

én személy szerint nem rajongok ezért a fajtáért.. ha egyszer eljön, akkor tessék velünk foglalkozni, csak ő jöjjön, mert mást nem hívtunk meg és lehetőleg ne kövesse már el azt a pofátlanságot, hogy rögtön azzal nyit, hogy csak ennyit maradhat mert ekkor ide kell mennie, ezekkel kell találkoznia stb. majd a kellő időben jelezze, hogy lelép. esetleg ha megkérdeném, hogy hova, akkor elmondhatja. nehogymár nekem tegyen szívességet azzal, hogy idetolja a képét.

666E 2010.01.13. 16:46:53

@lárvalányhaj:
ez totál így van bakker tényleg. az ilyeneknek, hogyha kiváncsiságból valami olyasmit mondasz vagy kérdezel ami kicsit túlmutat a felszínes témákon, konkrétan véleményeznie kell valamit, netán szélsőségek között kell választania, akkor nem is mond semmit, max kitér.
végülis nincs is baj azzal, hogy elfoglalt, sokan vagyunk/lehetünk így, de más ezt nem hangoztatja magától. az én elméletem talán nem is az, hogy mindenkinek meg akar felelni és nincs önbizalma, hanem hogy a világ tudtára adja, hogy ő milyen népszerű. ennyi.

lárvalányhaj 2010.01.13. 17:09:14

@666E:

Szerintem az ilyen emberek az egész önértékelésüket mások szeretetére és elfogadására alapozzák. Hogyha nincsenek körülöttük emberek, úgy érzik, mintha nem is léteznének.

Tőlem az ő világuk nagyon távol áll, mert én meg pont a másik véglet vagyok: a magának való különc, aki elsősorban a saját aktuális projektjével van elfoglalva, és a barátkozás csak azután jön, ha a csekkliszt utolsó tételét is kipipálta.

Szpáhi 2010.01.13. 17:19:30

@666E: igen, ez elég ellenszenves, ha valaki ezzel kezdi, hogy "bocsi srácok csak egy sör, mert lépek tovább". ha már behalt egy buli vagy az emberek nagy része elment, akkor szoktam váltani. vagy esetleg éppen becsúszott valami nagy party, amit nem lehet kihagyni, mert mások számítanak rám. de az ilyen jófejkedős, mindenhova-benézős fajta tényleg taszító...

Ottlaki Kababám 2010.01.13. 20:32:22

Azze, ezt az indulatszót, hogy "Gyá!" élőben nagyon régen hallottam erős-északon! Azóta szeretem használni, emlékeztet a gyerekparasztra.

ÁSÉS gyerek · http://ases.blog.hu 2010.01.13. 21:32:20

áááááá az egyik barátomat sikerült körülírnod Tibi, de még a nevek is stimmelnek! fekszem

balage_81 (törölt) 2010.01.13. 21:48:10

tök jó a poszt, minden igaz benne, le is írnám de az az igazság, hogy más blogokon várnak még, jelenésem van, úgyhogy csak beugrottam. hogy vagytok egyébként? na mentem, csumi!

Kopiás Attila Steve 2010.01.13. 21:56:43

Én évek óta saját rendezésű házibulit tartottam minden szilveszterkor, idén először próbáltam ki a turnézást, hát az pont ilyen "kirakom a piát, köszönök mindenkinek, megyek tovább" dolog volt. Nem volt rossz, de egy elég volt belőle. Jobb szeretem, ha van lehetőségem normálisan kommunikációba elegyedni az ismerősökkel és ismeretlenekkel...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.01.13. 22:23:03

Nekem is inkább csaj ismerőseim vannak ilyenek. Az összes közösségi oldalon fent vannak, 1000nél több ismerőssel... a munkaidejük fele fészbukkal, meg iwiwel telik.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.01.14. 07:20:38

@Kőmíves Kelemen: fiatalabbak minden este rádzörögnek msnen, "szióó, na mizu? épp csak felugrottam amíg engedem a fürdővizem, képzeld megyek ma Ide meg lehet hogy Oda is, még nem tudom mi lesz mert 6ig dolgoztam, de hát muszáj... na megyek is, jó legyél, puszaa"

Proctor 2010.01.14. 08:34:44

ez a parbeszed annyira nem eletszeru. ki a tokom mond olyat, hogy "gyemantkemenyen be vagyok tablazva" meg hogy "figyeljel mar ide hirtelen"...

Proctor 2010.01.14. 08:37:25

komolyan baratokk koztbe valo parbeszed igy masodjara olvasva is :)

fehéregér 2010.01.14. 08:52:49

Ez (is) a zsák a foltját esete, ha valaki ebben a közegben érzi jól magát, mondhatni "lubickol" , akkor ám legyen - bár szerintem az ilyen típus egészen drámaian éli majd meg a kényszerű lassulást, a kezdődő öregedést, - én speciel viszketek a felszínességtől, üres, habókos locsogásról, maníros viselkedéstől, szval biztos tökletes partifész lennék....

Balance Of Power 2010.01.14. 08:56:03

@KA_Steve: Ez igy nem annyira eri meg, lenyegeben ingyenpiat viszel ismeretleneknek, majd tavozol ;))))))

cd-r 2010.01.14. 09:00:33

a "betáblázott" is egy tipikus jelenség:

-csá bazz, na jössz akkor este?
-hát nemtom, iszonyat el vagyok havazva, lehet hogy megint _éjszakai műszak lesz a fotóboltban_
-aham, na jó, majd jelentkezz akkor

(és ezt így kb minden alkalommal hangsúlyozva, hogy mennyire kurvára elfoglalt, nem ér rá, de talán ha az égiek is úgy akarják el tud szabadulni este egy félórácskára) :szívlapát:

cd-r 2010.01.14. 09:18:44

a betáblázott amúgy nem party hopper, hanem olyan "workaholic", aki mártírként viseli betáblázottságát, cipeli keresztjét, hangsúlyozza minden lehetséges testhelyzetben nélkülözhetetlenségét. a legbiztosabb ismertetőjele, hogy SOHA nincs szabadideje, márrmint X éve ugyanezt a dumát löki nonstop. amúgy tényleg nincs szabadideje, viszont olyan helyzetben van, hogy vállalhatna kevesebb munkát, de mégsem teszi, sőt mintha direkt mindíg túlvállalná magát, hogy hangoztathassa, hogy már megint mennyire el van havazva.

bekbórd! 2010.01.14. 09:25:34

Az profi túrázók azt is össze tudják szervezni, hogy mindig legyen egy kocsi, ai elviszi őket a következő páréba. Ha nem sikerül meggyőzni a sofőrt a betervezett helyszínről, legfeljebb kicsit módosul a program, de lehet, hogy ott már összefut egy kevésbé makacs "taxissal".

Ernoke 2010.01.14. 09:36:36

@cd-r: ennek a rosszabb fajtája a Fáradt Háziasszony, aki, mivel amúgy semmi nem érdekli és semmihez nincs agya, Háztartásvezetéssel foglalja el magát napi 24 órában. naponta 5 kiló kaját főz, 2x kisuvickolja a lakást, fogkefével tisztítja a fugákat, stb. aztán persze "irigyeli azokat, akiknek olyan kurva sok idejük van". neki is lehetne, csak nem akarja, mert akkor valamit kéne kezdenie magával, az meg borzasztó, és hova tűnne a Nélkülözhetetlensége (ami amúgy mindenkinek a környezetében az idegeire megy, és mindenki a halál faszára kívánja őt).

Mitya Ivanov 2010.01.14. 09:55:13

@Ernoke: és megsüti a 23. süteményt a héten, mert desszert az kell, anélkül nem élet az élet és a 6. napja evett, mert melegítve úgyis jobb töltött káposzta után kívánjuk az édeset úgyis

Ernoke 2010.01.14. 10:10:01

@Mitya Ivanov: van olyan ismerősöm, akinek a legfőbb hobbija a sütés, irigylem is kicsit, mert én húsokat jól csinálok, a sütikhez viszont hülye vagyok (vszeg mert utálom az édességet). a Háziasszony viszont nem hobbiból süt, hanem azért, mert ő a családért mindent feláldoz, ez neki nem öröm,hanem kötelesség stb. aztán meg van sértődve, mikor "nem eszitek a jófélét, megint ki kellett dobnom egy csomót, hát így csináljon nektek bármit az ember!"

Ernoke 2010.01.14. 10:12:52

amúgy én ilyen keményebb fajta bulitúrázót (mert azt már megállapítottam, h én azért nem vagyok az) csak férfiban ismerek. és ők tényleg a Társaság által vezéreltek, a pasik megfigyeléseim szerint erre különbenis sokkal hajlamosabbak, mint a barátoktól függetlenebb nők.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.01.14. 10:31:24

Ez tetszett. A következő rész a legelgondolkoztatóbb: "Ha (ritkán) sikerül összehozni vele egy gyors találkozót, akkor is folyton fél szemmel az óráját nézegeti és az idő nagy részét telefonálással tölti, amiben már a következő állomást beszéli le."

I. P. S. 2010.01.14. 10:44:22

Ez szerintem a pécsi bölcsészek bosszúja.

Blackrock (törölt) 2010.01.14. 10:44:50

@cd-r: nekem a halálom ez a duma:

- Szevasz öcsém, este jössz?
- Bocs kihagyom, totál el vagyok ásva a melóban...tudod, nem mindenki ér rá FOLYTON bulizni.
- Aha, értem...na, csá.

Blackrock (törölt) 2010.01.14. 10:46:14

@Ernoke: a nők barátoktól függetlenebbek??? Ezt mire alapozod?:) Ismersz te nőket?

Ernoke 2010.01.14. 10:55:22

@Blackrock: szerinted?:D
a nőknél nem számít, ha vkinek ellenszenves a másik pasija, v nem ér rá egy darabig találkozni a többiekkel, mert vmi dolga van, attól még ugyanúgy megy tovább minden. férfiaknál viszont, ha a Társaság nem kedveli egyikük nőjét, ez szakítási oknak számít. (persze ez sosincs így kimondva, ilyenkor a túl nagy seggre hivatkoznak meg ilyesmikre:D) különbenis sok férfinak mindene a Haveri Kör, ha a barátnőjükkel lévő programhoz kurva fáradtak is, a haverok egy szavára akkor is ugranak.

Balance Of Power 2010.01.14. 11:23:27

@Ernoke: Az a baj, hogy ezek szoktak elmarni az amugy eredetileg jo arcokat a tarsasagtol. Ferfiben is letezik ez a tipus, persze ritkabban.

Es mi az, hogy "baratoktol fuggetlenebb" nok? Muhaha.

lárvalányhaj 2010.01.14. 12:32:36

@Balance Of Power:

Én nő létemre is igazat adok neked. A férjem pont megállapodós korban van, az ő barátai már kivétel nélkül megnősültek, és az _asszonykák_ kevés kivétellel mind bepapucsították a srácokat. Én egyike vagyok a kevés kivételnek :P Nem kedvelem túlzottan azt a Thársaságot, de nem is vagyok az ellen, hogy velük toluljon... végül is nem nekem kell találkoznom velük, hanem neki :P

lárvalányhaj 2010.01.14. 12:34:09

@Ernoke:

Szerintem a "barátoktól függetlenebb nők" kitétel hülyeség. A nők között és a férfiak között is megközelítőleg ugyanolyan arányban vannak olyanok, akik hajlamosak becsicskulni a baráti körnek.

Szpáhi 2010.01.14. 12:47:22

@lárvalányhaj: ez teljesen igaz. Nekem közeli tapasztalat, a hugom meg az öcsém is pattan, ha a *párjuk* úgy kívánja, de egyébként *el vannak havazva* és *erre most nincs energiájuk*
Egyébként pedig azokból lesznek a legnagyobb papucsok, akik előtte a legjobban oltották,azokat, akiket a párjuk dirigált *pontpontpont*:)

Blackrock (törölt) 2010.01.14. 12:48:32

@Ernoke: ez kb. a nőknél is így van...
Elég széles és régi baráti köröm van, volt olyan is, hogy valamelyikünk csaja a többieknek nem volt szimpi, de hogy az illető kizárólag ezért szakított volna a hölgyikével...soha nem történt meg. Inkább pontosan fordítva volt, emberünk összejött a lánnyal és azzal a lendülettel el is tűnt, mint szürke szamár a ködben.

Szerintem amit írtál az inkább a bulis/haveros/csajszis filmekben klisé. A valóság ennél sokkal árnyaltabb.

Szpáhi 2010.01.14. 12:48:55

@Szpáhi: bocsi, úgy akartam írni,hogy fordítva is igaz. A pasik-nők kb. ugyanolyan arányban csicskulnak be a baráti körnek, mint a *kedvesüknek*

lárvalányhaj 2010.01.14. 12:50:00

@lárvalányhaj:

...egyébként nem is azért nem csípem őket, amiért a nők általában nem csípik a társuk barátait. az velük a bajom, hogy pontosan ugyanolyanok, mint a modoros 30 körüli párokról szóló bejegyzésben kitárgyalt emberek a Modorosblogon. lehetséges lenne, hogy 30 és 31 éves koruk között elektrosokkolják a lakosságot, akik ezek után semmi másról nem tudnak beszélni, mint:
+ mi történt a férjem munkahelyén?
+ mi történt a feleségem munkahelyén?
+ építkezés
+ lakásfelújítás
+ árak az IKEA-ban
+ esküvői előkészületek
+ hány hónapos a baba?
+ érdemes-e gumilepedőt venni a kiságyra?

és az a durva, hogy a társaságba importált nőnemű kreatúrák nagy része annyi idős, mint én (24-26 körül), és mégis olyan témákról cseverésznek, hogy nem csak én, de a vastagon 50 fölötti szüleim is hortyogva fordulnának le a székükről...

Blackrock (törölt) 2010.01.14. 12:52:16

@lárvalányhaj: Nálunk sincs ilyen gond. Az asszony a kezdeti időkben még próbálkozott ezzel a becsicskítással, veszekedtünk miatta elég sokat, aztán rájött, hogy semmi értelme a harcnak.:) Ha el akarok menni a barátokkal, akkor így is, úgy is elmegyek. Ha ő barátnőzne vagy bulizna, nyugodtan mehet.

Szpáhi 2010.01.14. 12:52:28

@Blackrock: szerintem ez társaság-függő. Az én társaságom, ahol a legjobb barátaim vannak, már 7-8 éve megvan, a gimit is együtt toltuk. Néha jött 1-2 ember vagy lekopott 1-2, de nagy az összetartás. nah és ha ide bekerül egy csaj, akkor nagyon kell lapátolnia. Persze mindenki kap esélyt, de ha a többségnek, illetve a hangadóknak nem szimpi, akkor meg vannak számlálva a napjai:P

Balance Of Power 2010.01.14. 12:59:35

@lárvalányhaj: Valamiert biztos ugy gondoljak es ebben van is igazsag, hogy azok a sztorik, amikbol a parjuk kimaradt, nem szalonkepesek. Ha kanmuri van (mert ha soha nincs, az nagyon nagy baj!!!), azert csak felelmlegetik, hogyan hanytak egyutt az arokban vagy szopattak a golyataborban. Sokan ugy erzik, hogy "megallapodaskor" kell huzni egy vonalat es ami elotte volt, az meg se tortent, mert az asszony megsertodik, ha elokerul.

Masfelol: azert nemcsak a regi sztorikbol all az elet es a fent emlitett temak is fontosak, de hogy csak ezekrol szoljon egy osszejovetel, az tenyleg agyhalal ;)))

Balance Of Power 2010.01.14. 13:03:49

@Szpáhi: Asszony vs. jobarat temaban nekem az a tapasztalatom, hogy egyik fel sem adja meg az eselyt a masiknak. Sem a tarsasag az erkezonek, sem forditva. Ezek utan csak azon mulik, ki mennyire kitarto - pedig ami eseteket en lattam, ott szo sem volt sarkanysagrol, elmarasrol, csicskulasrol.

cd-r 2010.01.14. 13:06:08

@lárvalányhaj: nagy részükkel tényleg csak ilyenekről lehet velük beszélni, ezért is koptatom le egymás után a megnősült haveroknak ezt a szegmensét. tököm se kiváncsi a csicska lakáshitelükről tartott 4 órás előadásra.

Patrick Bateman 2010.01.14. 13:12:05

Nehéz kérdés. Alapvetően az a probléma, hogy a nők programozottan és szükségképpen az ágy másik oldalát elfoglaló alfahím fölötti kizárólagosság megszerzéséért küzdenek, úgyhogy a magukat nyitott gondolkodásúnak vallók is méla undor mellé adagolt beletörődéssel (ld.: "Nem kedvelem túlzottan azt a Thársaságot, de nem is vagyok az ellen, hogy velük toluljon...") lelkiterrorizálják a féfiakat, addig pasit ugyebár életveszélyes barinős talcsikra, kvzásra (mér' nincs itten döltbetű, vagyhamár lúd, legyen félkövér) elrángatni, merugye a Kingus már megint azt a spegettipántos topot veszi föl, akisribi...

Ernoke 2010.01.14. 13:17:44

@Blackrock: hidd el, h nem, tapasztalatból mondom. az én pasijaimat a férjezett-élettársas barátnőim többnyire nem szokták kedvelni, de attól még nincs semmi. valamint ők a pasijuk/férjük kedvéért kapásból lemondanak programokat, és soha nem volt még ebből semmi probléma, akkor sem, ha mondjuk emiatt nem volt kedvem egyedül elmenni vhova. viszont abban a hímtársaságban, akiket ismerek, tényleg úgy működik, h a nőt elviszik pofavizitre. aztán ha nem elég nagyszájú, nem elég vagány, visszahúzódóbb, meg ilyesmi, akkor kipicsázzák. plusz, napok alatt körbemegy a hír, h az új nő hogy szopik, meg milyen formájú a bármije. aztán ha ez "ciki", akkor szevasz.

Patrick Bateman 2010.01.14. 13:27:24

@Ernoke: Ez okozat és nem ok. Halálra is rémülnél, ha a pasijaidat a barátnőid kedvelnék :). Egész eccerűen ez a társadalmilag elvárt, ezért udvariasan, a kedvedért úgy tesznek, mintha utálnák őket.
Az új csaj bal kisajkának a formája pedig egyszerűen férfiverzió a tartalmatlan csivitelésre, ld. képzeld, háromszor vittük vissza a Klippan kanapét az IKEA-ba, de egy szavam sem lehet, mert rögtön cserélték, csak...

cd-r 2010.01.14. 13:30:22

@Ernoke: pofavizit. fúj, az de szar. eszükbe sem jut "csak úgy" elfogadni? a mi társaságunkban a barátnők pár kivételtől eltekintve nem töltenek be olyan szerepet, hogy bárkit is zavarna a jelenlétük, vagy a hiányuk. elvannak, jönnek velünk, ahová mi mondjuk, néha van persze kis hiszti, meg mér oda megyünk, de szerencsére meggyőzhetőek.

Ernoke 2010.01.14. 13:44:17

@Patrick Bateman: nem utálják, csak nem kedvelik, mert én sajnos a zűrös arcokhoz vonzódom. pedig én mindig igyekszem őket összehozni, de nem gyakran sikerül.
a nők is a pasik farkának a formáját szokták kitárgyalni, meg ilyeneket, de ez nem ok arra, h a többiek kedvéért dobjanak bárkit is...

@cd-r: nem csoda, h nekem abból a társaságból csak haverjaim vannak... és amúgy nekik tényleg nagyon fontos ez, amelyiknek van állandó nője, az aktívan segít a pasi hobbijaiban is, és ezt kb. el is várják tőlük (koncerten fotózás, lemezborító tervezés, stb.).

Patrick Bateman 2010.01.14. 13:50:54

@Ernoke: Nem érzem jellemzőnek, hogy a Szent Asztaltársaság kedvéért a pasik barátnőket dobjanak, annál jobb tudatmódosító a tesztoszteron és a vértólulás, az viszont igaz, hogyha a csaj ráklikkel az kapcsolat törlésére az iwiwen, akkor az Asztaltársaság kollektív vállán sírják ki magukat, és a öreg rockerek ilyenkor mindig megjegyzik, hogy a nők jönnek-mennek, de a férfibarátság, az örök...

lárvalányhaj 2010.01.14. 15:57:00

@Patrick Bateman:

Figyu, attól még, hogy neked nem sikerült helytállnod a saját pároddal folytatott hatalmi harcokban, nem kell azt hinned, hogy mások is ilyen kicsinyes játszmák közepette élik az életüket.
Nálunk otthon van egy hallgatólagos megegyezés, hogy nekem is megvannak a saját barátaim, és a férjemnek is, és mindegyikünk akkor jön-megy, amikor akar, akkor találkozik velük, amikor akar, a másik pedig nem szól bele. Ha a férjem történetesen azt mondja, akkor el is kísérem, de hadd ne kelljen nekem már szeretni is azokat a népeket, ha egyszer az a helyzet, hogy két külön világ vagyunk azokkal a népekkel, és ha nem a férjem barátai lennének, akkor jó eséllyel szóba se állnék velük. (Na jó, a többségükkel, mert van köztük egy-kettő, aki jobb arc, de sajnos nem ők a hangadók.)

lárvalányhaj 2010.01.14. 16:13:38

@Ernoke:

Ja, hát engem is azért néznek ki a férjem barátai, pontosabban a barátai feleségei, mert zűrös arcnak tartanak. Túl nonkonformista vagyok nekik, számomra ők meg maga a megtestesült Lila Akác köz.

égafater 2010.01.14. 17:54:41

nem vágom, hogy mi ezzel a baj. az hogy egy társaságban EGY ember mikor megy és jön, nem teljesen mindegy? ha meg nélküle nem jó a buli(?), és ő az est fémpontja, akkor meg érdemes rá várni.
én is így élem az életem, sztem ha sok barátja van az embernek, nem tudja máshogy megoldani. előbb is írták, hogy péntek-szombat estére koncentrálódik a pörgés, főleg nyáron.
akinek kevés barátja, hobbija, programja van annak jóval könnyebb egy helyen lenni végig.
ha egyszerre hívnak három helyre, te vagy a bunkó, ha azt mondod, hogy nem megyek, mert mással leszek. akkor is bunkó vagy, ha hamarabb elmész, akkor is ha később mész.
miért nem lehet addig beszélgetni, bulizni mittomén mit csinálni addig amíg ott van az ember, és utána lehet a többi jófej baráttal is elleni, nem?

égafater 2010.01.14. 17:56:37

elleni :) ellenni, nem mintha ez sokkal helyesebb lenne.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.01.14. 18:04:40

nehezen értem meg, aki azt mondta, a párja barátai olyan emberek, akikkel amúgy szóba sem állna... bocs, de ha ők viszont jó barátok, akkor a párod nagy eséllyel pont olyan, vagy nagyon hasonló, mint akikkel együtt lóg... hogy is van akkor ez?

Patrick Bateman 2010.01.14. 18:35:42

@lárvalányhaj: Ez nem hatalmi harc, itt nem kell helytállnia senkinek (hiszen mihezképest? én, vagy a barátaim?) de az freudi értékű elszólás, hogy te akként éled meg, és automatikusan másokra is kivetíted :). Azt igazolja, hogy benned igenis konfliktushelyzetet teremt, amit intelligens, kulturált és emancipált nőként a tolerancia mázával próbálsz burkolni, de attól az alapvetések nem változnak: "utálom a párom barátait és lehetőleg nem találkozom velük". Ezt egyszerűen nem lehet úgy "közvetíteni", hogy azzal a mellékmondattal folytatódjék, hogy "de azt egyáltalán nem bánom, ha velük találkozik", és még őszinte is legyen. De ezzel nincs semmi gond, így volt ez, mióta világ a világ, csak épp ideológiát ne kerítsünk köré.

Ernoke 2010.01.14. 19:20:28

@égafater: maximálisan egyetértek. én sem értem, miért "ügy" az, h ki hol meddig marad ill. nem marad.

lárvalányhaj 2010.01.14. 19:50:45

@Patrick Bateman:

A dominanciaharcról szóló megjegyzésem arra vonatkozott, hogy nyilván te csak olyan csajokkal találkoztál eddig, akik rá akarták erőltetni a pasijukra a saját akaratukat, például a baráti kör tekintetében is. Segítek: ez a dominanciaharc egyik megnyilvánulása. Nyilván a saját bőrödön is kellett ezt tapasztalnod, legalábbis erre engedett következtetni az, hogy eléggé betámadtál engem egy olyan megjegyzés miatt, amit nem bántónak szántam, és nem is ellened irányult. Nyilván képtelen vagy olyan férfi-nő kapcsolatot elképzelni, ahol a férfi és a nő nem folytat állandó harcot a dominanciáért, ezért rólam már látatlanban is ilyen viselkedést feltételeztél.

Most elkezdhetném neked magyarázni, hogy mekkorát tévedsz, de nem teszem. Legyen a tiéd a győzelem. Nyugodtan támaszkodj csak a saját véges számú tapasztalatodból gyártott sémákra, próbáld őket ügyesen ráhúzkodni más, általad nem ismert emberek életére is, és ha olyasmivel találkozol, amit ezek a sémák nem írnak le megfelelően, nyugodtan gondold azt, hogy az a dolog nem is létezik.

lárvalányhaj 2010.01.14. 20:01:11

@vészmadár (pica pica):

@vészmadár (pica pica):

Nem arról van szó, hogy utálom őket, egyszerűen csak nem találom velük a kapcsolódási pontot. A többségük elég kispolgári életet él, az értékrendjük is ennek megfelelő (minél nagyobb kocsi, minél nagyobb lakás, biztos, jól fizető állás). Azt is látom, hogy furcsállják, hogy pl. én nem ezt az utat követem.
Szerintem a férjem eléggé kilóg abból a társaságból, mind értékrend, mind életforma, mind minden tekintetében. A népek zömével középiskolai osztálytárs volt, azóta eltelt 10-15 év, az emberek meg elég sokat változtak ez idő alatt. Más-más pályát választottak, más-más társsal kötötték össze az életüket. Azóta is tartják egymással a kapcsolatot persze, de ez a kapcsolattartás elég ritkássá vált. Mindegy, hosszú, bonyolult történet, igazából nem is egy nyilvános blog hasábjain kellene kitárgyalni ennek a részleteit.

Patrick Bateman 2010.01.14. 20:29:01

@lárvalányhaj: OK, akkor cserébe én sem kezdem magyarázni, mekkora szubtilis, elfojtott (és ezek szerint önmagadnak sem bevallott) indulat bújik meg egy ilyen, hangulatfestő elemekkel is feldúsított félmondatban, mint a "Nem kedvelem túlzottan azt a Thársaságot...", amiből süt a lesajnáló ajakbiggyesztés, sem abban, hogy mekkora hévvel bizonygatod ártatlanságod, érintettséged hiányát egy egyébként tökéletesen súlytalan témában :)
Maradjunk annyiban, hogy - ezek szerint sajnálatosan szegényes tapasztalataimnak köszönhetően - nem tudok elképzelni nőt, akit legalább icipicit, de ne bökne az a tüske, hogy a férfitársa (próbálom legalább a modorosblogon szánalmasan kerülgetni a "pasi", "pár" szavakat) épp őnélküle érzi jól magát, egy olyan kontextusban, amiből ő voltaképp ki van rekesztve, és legfeljebb trófeaként, körbemutogatásra nyer alkalmi bebocsátást. Legalábbis, ha vannak ilyenek, azok nagyjából a Kolompár Orbán Fan Club számosságával vetekedő tömeget képviselhetnek, és nyilván mindannyian a Modorosblogot látogatják. Ezt tagadni kb. olyanfokú manír, mint azt mondani, hogy "nem, én sohasem éreztem féltékenységet, intelligens ember felülemelkedik az ilyesmin. Én tökéletesen megbízom benne, és elvárom, hogy cserébe ő is megbízzon bennem. De ezt a bizalmat csak egyszer lehet eljátszani".
De hogy ontopik is legyek, a partyhopper az, aki gyakorlatilag mindig telefonnal a fülén fut be:
- Na cső, épp most érkeztem meg az Ákosékhoz, leteszlek... mondd hangosabban, légyszi, lenn vagyok a Szódában, itt rossz a... na, ideálok az oszlop mellé, így hallasz? Na, az Ákos, tudod, akiről meséltem neked, akivel régebben az PWC-nél kavartunk, igenigen, az ő csaja volt a Judit, akinél két éve voltunk lakásavatón... Na, mondom, leteszlek most... Hat magasságában? Hát, nem is tudom, még ki kell ugranom az Örsre... Sirályság, akkor fél hétre beírtalak....

Balance Of Power 2010.01.15. 09:21:42

@lárvalányhaj: Nekik te nonkonformista vagy, neked ok kispolgariak. Nem elcsepelt egy kicsit ez az ellentet? Egyszeruen nem birjatok egymast, de miert kell erre ideologiat rahuzni? Egyaltalan, mi az hogy nonkonformista? A foldon alszol, nem epillalsz es nincs tv-tek?

En 1-2 csajt nem birok elviselni a parom kornyezeteben, de ok nem annyira kozeli baratnok, raadasul nem reszei semmilyen kornek. Az osszes tobbi baratunk kozosse valt az idok soran, kulon-kulon is osszejarunk veluk, ha ugy adodik. Persze az is igaz, mi 9 eve nyomjuk mar es az elejen neki kellett harcolni az elfogadasert, mert tobbnyire az en koreimbe jartunk (nekem voltak koreim).

cd-r 2010.01.15. 11:14:47

@Balance Of Power: az igazi nonkomformisták a hajléktalanok. a többi pózer. :)

lárvalányhaj 2010.01.15. 15:05:07

@Balance Of Power:

Lehet, hogy nem a nonkonformizmus a jó szó erre.

Arra gondoltam, hogy én olyan ember vagyok, aki nem tulajdonít túl nagy jelentőséget a társadalmi konvencióknak. Társaságban például olyan témákról szeretek beszélgetni, amik érdekesek, és különösebben nem érdekel az, hogy mit szólna például apukám, a szomszéd vagy a szaktudományos közvélemény ahhoz, hogy én valakivel mondjuk a BDSM-ről beszélgettem, ha a BDSM történetesen olyan téma, ami engem és a beszélgetőpartneremet nem érdekel.
A férjem barátai viszont érzésem szerint túl nagy jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a konvencióknak. Velük beszélgetve például nem lehet ám csak úgy akármilyen témát felhozni, hanem csak olyasmiről lehet beszélgetni, amiről társaságban beszélgetni "illik". Számomra pedig az "illedelmes" témák nagy része meglehetősen unalmas. Ha valahol csak az időjárásról, a receptekről és a Klippan kanapékról lehet beszélgetni, akkor rövid idő után elkezdem úgy érezni, hogy csak az időmet pazarlom.

Balance Of Power 2010.01.15. 15:45:27

@lárvalányhaj: Akkor egyszeru a diagnozis: unalmasak a ferjed baratai, unalmas az eletuk es ezert veluk beszelgetni is unalmas. De akkor a ferjed 1. hogyhogy nem unalmas 2. ha o maga nem unalmas, hogyan nem unja halalra magat a sajat tarsasagaban?
Kerdes, tudataban vannak-e sajat unalmassaguknak es akarnak-e, lehet-e rajta valtoztatni, lehet-e, erdemes-e oket felrazni? Ezt csak te tudhatod.

lárvalányhaj 2010.01.15. 16:05:44

@Balance Of Power:

A férjem a népek többségével együtt járt gimnáziumba, gyanítom, hogy elsősorban a közös emlékek kötik őt ezekhez az emberekhez. A gimiben vlszg. még nem voltak unalmasak, csak közben megállapodott felnőtt emberek lettek, aminek keretében beálltak egy meglehetősen unalmas életformára.

Balance Of Power 2010.01.15. 16:21:38

@lárvalányhaj: Es sose fakadt meg ki, hogy "basszatok meg, de kurva unalmas alakka valtatok, pedig a gimiben milyen jo arcok voltatok"? Felteve persze, hogy osztja a velemenyedet.

Gumineaux 2010.01.15. 16:26:08

@Patrick Bateman:
"“nem tudok elképzelni nőt, akit legalább icipicit, de ne bökne az a tüske, hogy a férfitársa (próbálom legalább a modorosblogon szánalmasan kerülgetni a "pasi", "pár" szavakat) épp őnélküle érzi jól magát, egy olyan kontextusban, amiből ő voltaképp ki van rekesztve, és legfeljebb trófeaként, körbemutogatásra nyer alkalmi bebocsátást.”

Talán mert szegényes a fantáziád.
süti beállítások módosítása