Te jó ég, micsoda bűbájosan aktuális, kora nyári téma!
Wellington barátunk ajándéka a mai olvasmány, és bizony nagyon is magaménak érzem, hiszen bájos kis fővárosunk utcáit én is naphosszat járom a már oly' régen szívemhez nőtt Csepellel. Tekeréskor úgy érzem, mintha az összes korlát megszűnt volna létezni, és élvezem a városi biciklisták minden szabályon kívül állását.
Odáig viszont nem jutottam el, hogy bármilyen szervezett kerékpáros megmozduláson részt vegyek - vannak elegen nélkülem is.
Na de az írás!
A biciklisfutár-wannabe modorosságáról
A budapesti kerékpáros közlekedés előretörésének sokszor hasznos, ugyanakkor időnként rendkívül idegesítő mellékterméke a futár-wannabe.A futár-wannabe nem szorul rá, hogy tekeréssel keresse a pénzt, és nyilván fél is tőle, hogy hosszú távon a futárkarrier perspektívája jóval szűkebb, mint a valamelyik lágymányosi egyetem diplomája által biztosított életpályáé, ezért nem megy el futárnak, viszont imponál neki a futárok által sugárzott életérzés, és a lelkiismeretét is rendben tartja, ha látszólag szembe megy a trenddel. A biciklis futárokat a szabadság legfőbb megtestesítőinek, városi gerilláknak tartja, akik modern betyárként fityiszt mutatnak a konzumidióta társadalomnak, illetve az azt megtestesítő autós közlekedőknek. Általában 20-as éveiben járó, romantikára hajlamos egyetemista, fiatal értelmiségi. Környezettudatos és idealista, sok tekintetben hasonlít a multikulti-posztban kivesézett csoporthoz. Messianisztikus hajlamokkal rendelkezik, környezetében térít, mindenkit próbál rávenni a kerékpár rendszeres használatára.
Szinte biztos, hogy blogol. Írásainak témája a többi közlekedővel (autósokkal, buszsofőrökkkel, gyalogosokkal, a hozzá képest amatőr többi biciklistával) vívott szélmalomharc, a bringás események, figyelemfelkeltő akciók. A Critical Mass-szel kapcsolatban általában kicsit fanyalog, tömegrendezvénynek tartja, ugyanakkor dagadó mellel viseli a CM-rendezőknek járó mezt. Rendszeresen tudósít a napi útvonalán tapasztalható forgalmi helyzetről, a bicikliutak siralmas állapotáról, ugyanakkor azt is kiemeli, hogy az igazi bringás nem a bicikliúton, hanem az úttesten teker.Közlekedési tanácsokkal látja el az olvasókat, kialakult álláspontja van arról, hogy a KRESZ szabályait milyen körülmények között hogyan kell megszegni. A kemény mag az igazi futárok blogján, az alleycat.hu-n is regisztrál, és osztja az észt.
Ha balesetet szenved, netán elütik, blogjában részletesen olvashatunk harci sérüléseiről, felépülésének történetéről, valamint csatájáról a biztosítóval/az autós kötelező felelősségbiztosítójával/a közterület-fenntartójával a kártérítésért. Fotót tesz közzé a biciklijében, sisakjában és a saját testén esett sérülésekről.
Esténként a Gödör korlátjához láncolja a biciklit, de felbukkan a Millin (Millenáris Velodrom) szervezett rendezvényeken is, és büszke rá, hogy törzsvendég a Gébicsben (A Milli kocsmája). Ott van a Ludditák és Buppa minden koncertjén, a Bem, és a Toldi-moziban, illetve minden olyan helyen és rendezvényen, ahol igazi futárok is előfordulnak. Legfőbb vágya, hogy részt vegyen egy alleycaten.
A futár-wannabe gyakran amatőr fotós és fotoblogger. Futárportrékat készít, a CM-en dokumentál. A CM utáni héten azzal van elfoglalva, hogy a többi bringás blogger képein megtalálja saját magát.
Beszédét, írásait a futárszlengből ellesett kifejezésekkel tarkítja. Unikum helyett mindig bállont, a számok esetében ezer helyett essze-t mond és ír, és mindig nyélen rakja, vagy stéherezik.
Sokzsebes nadrágot, csíkos térdzoknit, egyedi tervezésű Bagaboo futártáskát hord.
Gyakran örökhajtós biciklit (fixit) használ, vagy tervezi, hogy a közeljövőben ilyet épít. Kerékpárja régi országúti biciklivázra épül, egyenes kormánnyal. A lányok általában rózsaszín, vagy világoskék női versenybringán közlekednek.
Ha meglát egy igazi futárt, megpróbálja utolérni. Ha sikerül, dagad a melle (és nem veszi észre, hogy a futár csendesen megmosolyogja).
A futár-wannabe-t számos témával fel lehet bosszantani. Biztos flame-et kiváltó állítások:
o A fixi használata veszélyes;
o A bicikliút biztonságosabb, mint a járdán tekerés;
o Ha valaki nem U-lakatot, vagy ötkilós láncot használ kerékpárjának rögzítésére;
o Biciklivel nem lehet behajtani az egyirányú utcába a másik irányból;
o Az autósnak volt igaza.
Nyélen rakjátok, ne a járdán, találkozunk a Millin!!!
Beszarás, tényleg megy nálunk ez az élethosszig tartó tanulás.
Az utolsó 100 komment: