Autósmodor! Körültekintő, farolva parkolás, motorfék, tuti egérutak, mp3-válogatások, udvariaskodás. Megköszönés, egyéni villogtatások: nagyon gyors elakadásjelzőzés a gomb félig lenyomásával, vagy villanásos "szívesen" helyett lámpa pillanatra lekapcsolás és vissza = inverz szívesenezés. Kamionosokkal jóban lenni próbálás, jattolgatás, beengedés.
Nagyon tisztelendő még a SIKK-es induláshoz ragaszkodó ember, aki már be van kötve, mire jár a motor. Retteg a sávváltástól.
Fontos mondat még automataváltó szóbakerülésekor ősember tulok férfiaknál: "szerintem az hülyeség. én szeretek magam váltani, ne találja már ki helyettem hogy hányasban jó, én jobban tudom, TUDOD, én elég sportosan vezetek" (az tökoké, hogy mást helyette csinál a kocsi, például megy, az nem zavarja).
Márkán belüliek közti szánalmas valahová tartozás keresések: alfások egymásra villogásai, motorosok másik amúgy vadidegen kétkerekezőnek integetései.
Zebrán fórban lévő, autónak intő csöves, majd az autóssal egy "menjél te", "ugyan kérlek, ragaszkodom", "ne sérts meg" pantomim eljátszása, miközben egyébként még négyen átmennek a zebrán. Ezt a bábjátékot érdemes az autóból egy meggyőző "menj már át a kurva anyádba vagy estig állok itt basszájba" invitálással kibillenteni a möbiusi csomóból.
Autóra vigyázás, vigyázások: a következő tulajdonos javára megóvott üléshuzat, melyet pótüléshuzat véd. Autóból kiszálláskor 3x körbemenés, központi zárban sem kell megbízni, bármi lehet, jobb ráellenőrizni kézzel mind a 3 (kisautós!) ajtóra.
Cégesautók üveghangon hajtása, 190-es tempók 1600 köbcentis autókkal. Mindegy, ingyen van, mint a szalámis kenyér a buváti nőnapi ünnepségen.
Társul szegődések országutakon: mint a szamár és Shrek. Pont szintén 93-mal menő, de 5x drágább elegáns autó mögé beállás, higgadt kiskutyában követni tudósat játszás VAGY fordítottja: 150-nel menő 4000 köbcentis autót 6000-es fordulaton 152-vel megelőzés, majd beállás elé "na szia, akkor megyünk együtt, JÓ? gyere, mutatom". A Gréti című rajzfilmben a szomszéd Dina kis szancsópanzája, a kis puli ilyen.
Figyelmes, valóban udvarias húzások miatt se felejtsük el kicikizni az embereket: idejekorán befejezett parkolás után jeggyel nem rendelkező kocsira átrakja a jegyet. Krisztusi. Aztán a kocsijához visszamenet azért eldobja a csikket. Kifejlődő kanyarodósáv kezdetén ragadáskor minél jobban rááll az előtte állóra, hátha így pont a hátsó még át tud sorolni. Piros lámpa sornál a biciklistának, motorosnak megfelelően helyezkedik, figyeli, hogy megköszönte-e. Ha igen, kaphat egy kockacukrot, ha nem, kurvaanyázás, köpködés.
Zenei ízlés másokra erőltetése, street DJ-zés: letekert ablakkal üvöltő zene. Ennek árnyalására a rutinosabb felhúzza az ablakot, de hagy egy 3 centis rést, ahol ugyanúgy kiszól az üvöltő, nagyon kifinomult deep house vagy fifikás underground rap, vagy simán külvárosi nagyon menő progresszív bármi. De az a 3 centi már tényleg a szellőzés miatt kell! Hát persze hogy nem, hanem a hangerő miatt :D
Minden nap percre ugyanabban az időben, csontra ugyanazon az útvonalon, már 4 kilométerrel kanyarodás előtt a megfelelő sávba soroló ember napi szertartása, amint előveszi a GPS-t a tokból, a kesztyűtartóból a tapadókorongot az üvegre helyezi, a szivargyújtót beteszi az ajtó fakkba, a GPS-t a szivargyújtóra köti, majd a munkahelyére érve, AMI TEGNAP ÓTA NEM MOZDULT EL A HELYÉRŐL TOVÁBBRA SEM, mindezt akkurátusan elcsomagolja. Az ilyen ember nincs messze a lepkegyűjtéstől és a hobbiegyiptológustól, ezek a csoportok egymással jelentős lélekszámú metszetet produkálnak. Az autó természetesen a GPS-készülék értékének háromszorosánál nem ér többet.
Az igazi vérbeli modorsofőr még akkor is vezet, amikor utas. A kereszteződésben helyetted néz ki, így nem is látsz tőle semmit, szélsőséges esetben a belső tükrödet beállítja magának hátrafelé. Eközben belülről azonosul az oktató személyiségével, kívülről inkább Tarzant hozza a K1-ből, amint nemlétező némettudását demózza. Kapaszkodik a majrévasba (és így hívja, mert a katonaságnál stb...), elmondja, hogy ő igazából csak akkor érzi magát... VIGYÁZZ! jaj... biztonságban, ha ő maga vezet. Képzelt "megpadkáztad most kicsit"-eket mond be, hogy pozíciót szerezzen, esetleg elmondja, hogy ha előbb váltanál, kevesebbet fogyasztana a kocsi, és kicsit sokat fékezel. És nagyon csúsztatod a kuplungot, így el fog kopni, ami biztos hogy igaz, mert egy barátja egy általánosba járt a Kesjár Csabával / Michelisz Norbival / Szalay Balázzsal (hogy jön ez ide?), és ezért innentől kezdve bármit mond, igaz kell, hogy legyen. Persze azért tud valós kárt is tenni: állandóan csörög a telefonja, és minden ilyen alkalomnál lehalkítja a rádiót a kedvenc számod közepén. Sértetlen önbizalommal jelenti ki, hogy ha ő most nem szól, az előbbi embert, kutyát, biciklit, padkát, tevét, oszlopot tuti elütöd. De szerencsére ott van, és vigyáz rád.
Az utolsó 100 komment: