Olvasói rovat - Fúj, locsolkodás!

2012/04/08. - írta: Modor Tibi

Štiks bácsi a tavalyelőtti húsvéti nosztalgiaposzt után bár a tavalyit elalibizte, idén meglátogattuk pár, immár EU-érett horvát háborús hős ismerősünkkel, így húsz perc alatt gyönyörű dolgozatot hozott össze nekünk némi rábeszélés után. Köszönjük neki ismételten.


 

Fúj, locsolkodás!

Fruzsina (32) szingli anyuka. Megkéri húgát, Emmát (23), hogy vigyázzon kislányára: Biankára (5) a hosszú hétvégén. Fruzsi barátnőjével, Tinával (41) a Kézdivásárhelyi Gyémánt Út Buddhista Meditációs Központ karmapa meditációs-wellnes csomagjára fizetett be. (http://www.targu-secuiesc.budism-caleadediamant.ro/websites/targu-secuiesc.budism-caleadediamant.ro/program-hu.html)

Fruzsi: Fúj, locsolkodás! Én asszem, azért nem szeretem, mert a pia is közrejátszik a nagy ünneplésben (ami nem mindig sül el jól), mert egy csomó sötét hülye úgy locsol, hogy fürdesz a büdös kölniben (vagy ha épp nem sötét a tag, már eléggé ittas, hogy mégis elkövesse eme merényt ellenem...). Mégis azt utálom a legjobban, amikor másnap frissen mosott hajjal bejövök gályázni a Céghez, és a kedves férfi kollegák minden könyörgésem ellenére nyakamba öntik a Krasznaja Moszkvát :(((

Tina: Én gyűlölöm a locsolkodási részét, már kamaszkorom óta ilyenkor vagy bezárkózok vagy eltűnök hazulról. Hálistennek a cégnél már nem csinálják, de ha valaki bepróbálkozik a kölnivel, mosolyogva, szempillát rebegtetve, de elég határozottan elzavarom :))))

Fruzsi: Rólam tudják a férfi kollégák, hogy küzdősportolok :)))))))))) nem kekeckednek ;))))

Tina: Én meg bokszolni járok, mégis nyakon öntenek. Azért mégsem húzhatok be egy jobbhorgot nekik? :)))

Fruzsi: Áááá, elég ha csak megfenyegeted :))) Nekem a másik munkahelyemen volt egy értetlen férfikollega, na egyszer a lányoknak elszállt az agya és suttyomban leöntöttük a palit a saját kölnijével; tanult belőle. Falun, skanzenben mittomén szívesen megnéznem a húsvéti szokásokat, de úgy gondolom, ez a műanyag tojás-pénzadás-pia-Krasznaja Moszkva dolog senkinek nem hiányzik.

Tina: Nekem van egy szép nagy spricnim (amivel a virágokat szokták spriccelni), tele csapvízzel, azt szoktam a kölnivel közelítők kezébe nyomni terhességre, szoptatásra, allergiára hivatkozva. Kb. 3 éve csinálom, mindenki elfogadta, esküszöm, még élvezik is, hogy ronggyá áztatnak. Én meg nem leszek büdös. :-)).

Fruzsi: A legjobban azt utálom, hogy előkerülnek sosem látott rokonok ilyenkor, akikkel nem véletlenül nem tartja az ember a kapcsolatot, de ilyenkor kis pénz reményében megjelennek:-(( Szerencsére az ilyenek a mostani lakhelyemet már nem ismerik:-). Itt viszont vannak a szomszédgyerekek, akik elől el sem lehet menekülni, mert akkor jönnek direkt, amikor otthon vagy:-(((.

Tina: Kb. 15 éves korom óta rendszeresen elhúzok otthonról húsvéthétfőn :) De asszem' most már semmi szükség nem lenne rá, mert senki nem jön locsolni . . . ))) Utálom az ilyen muszáj-dolgokat, amikor az ember feszölögve hallgat végig egy bugyuta kis versikét, aztán szóban engedélyt kell adni arra, hogy összepacsulizzanak, és még én adjak érte a végén pénzt vagy piát vagy akármit, sőt, még kedvesen mosolyogjak is hozzá, mintha tetszene a dolog :))). Egyébként én minden ilyen szertartásszerű, megrendezett dolgot utálok :)

Fruzsi: Kössz Tina, hogy most engem is kimozzantasz. Már én is réges-rég úgy fogom fel, hogy csak Tavaszünnep, amit persze sokan kikérnek maguknak. Csak Tavaszünnep ?? nekem meg ez furcsa! Hogy lehet az csak? :) Nem elég? :) Csodálatos dolog, amikor beköszönt a tavasz, nyílnak a virágok, ébredezik a természet, előbújik a Napocska és az összes élőlény téli vackából! Azt hiszem, azzal azért még mindenki tisztában van, hogy ez a feltámadásról szól :) Ezzel nincs is gond, de az embernek valahogy mégiscsak valós dolgokat kell ünnepelnie nem? A családdal való együttlét, egy kis feltöltődés a hosszú, hideg tél után :) Én személy szerint nem ismertem Jézust és ezt a feltámadás storyt sem hiszem el! Bocsi.

Tina: Na majd meglásd, milyen nirvanisztikusan tisztulunk ki, hihi.

Fruzsi: Te Tina, tudod, hogy tisztellek meg minden, de biztos, hogy jó ötlet pont Románba mennünk? Írbe mondjuk nem volt ilyen buddhista-wellness?

Tina: Jaj, ne légy olyan XX. századi. Ez nagyon multi-kulti. Mindenfelől jönnek. Ha mákunk van, ott lesz a Csöpel Láma is, meg Tel-Avivból a Geyer Kristóf is jön a férjével!

Fruzsi: Waoo, és vízum tuti nem kell? Csekkoltad? Meg van ott románba áram meg net, folyóvíz, ilyesmi? Húúú, megjött Emma a Biáért. Ááá, borogass, én meg még sehol se tartok a pakolással. Nem látod a Free Geréb!-pólómat?

Emma: Sziasztok! Bianka cuccai össze vannak készítve?

Fruzsi: Second, second! Emmus, tudod Bia nem ehet semmi olyat amiben van „E”, meg bio-vegánok vagyunk, csokinyuszit, sonkát meg ne haljjak! Még szegény apusnak (†83) se engedtem, hogy Ő sír ilyesmiért, de a csakrája belül tudja, hogy nem, még az előző életéért büntizi. Ott vannak a homeopátiás gyogyói a Bahia-neszeszerében. Használjátok a tejfogselymét, és ha átjönnek azok az idióta délvidékiek horváthból vagy honnan részegen locsolni, akkor ne engedd, hogy Bia végighallgassa a trágár, irredenta locsolóverseket!

Fruzsi: Hogy van az én szerelmetes Lótuszvirágocskám? Nagyon hiányoztam, kicsim? Nem volt azért olyan rosz Emmusnál?

Bianka: Hú, anyu-anyu. Miért nem jönnek minden reggel locsolni a fiúk? Emmusnak a pólóját egy vödör vízzel locsolták le. És viccesen dülöngéltek. Anyu, hol az a Tirnanon? Ki az a hülye kanod, aki beléd rakta a bojlert és visszahúzott Njukásztliba, meg miért mondták nekem, hogy olyan belevaló kiscsaj vagyok, kár, hogy az anyám fapina?!

Trudi néni: Nyugi Blanka vagy hogy hívnak, hozzám se jön senki locsolkodni, mert ronda vagyok.


Lábjegyzetek, végjegyzetek a mesés, szmájlikkal óverjúzolt, 2005-ös picsanyelvből: http://www.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=50443&step=0&bw=1 

58 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LionOfZion 2012.04.08. 10:58:08

Legalább van forrásmegjelölés:D Amúgy Priceless!

Csöpel láma említésért külön faszkorbács díj köztársasági középkereszt polgári fokozat!

2012.04.08. 10:59:33

Munkahelyen kedden locsolkodni:ultra ciki.Husvett hetfon teljesen Ok.mert akkor ugy is csak az jon akit szivrsen latok.

micsoda? 2012.04.08. 13:28:24

Ugyan már, miért-e nyafogás? Ezek a szokások teszik vidámmá a mindennapokat, mosolyt csalnak -az egyébként utálatos munkatársadra -. Van megoldás, ülj mindig a számítógép előtt, és amikor meguntad, már szeretnéd a büdös kölnit, a kutya sem fog rád nézni/locsolni:)

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.08. 14:01:38

A locsolkodásnak a Húsvéthez kevés köze van, valójában csak 3 országban létezik húsvéti locsolkodás: Magyarországon, Szlovákiában és Lengyelországban.

Hasonló még Thaiföldön van a budhista újév alkalmából, de ott nem csak nőket locsolnak, hanem mindenkit.

Egyébként a locsolkodás nagy híve vagyok. Pár kép:

hoppá rézimi 2012.04.08. 15:51:48

A "Fúj, locsolkodás!" szintű ostyabenkó kurwák nem tudnak ennyire választékosan beszélni. Illetve semennyire sem tudnak választékosan beszélni. Úgyhogy kamu poszt :)

tundrazuzmo (törölt) 2012.04.08. 15:58:15

Zöld erdőbe' jártam,
Nem tavasszal, nyárban
Húsvét nem is volt már
Leszarom a rímet.

Martian (törölt) 2012.04.08. 17:01:17

Vajon az eredete a tavaszi megtermékenyítésből ered vagy a víz általi megtisztulásból..?

Billy a kölyök 2012.04.08. 17:21:51

Igen, ez kb. ugyanaz a szint, amikor olyan bűnronda nők tüntetnek szexuális zaklatás ellen, akiket akkor sem zaklatnának, ha nagy összegű kp.-t fizetnének érte...

villamos alóli kacaj 2012.04.08. 18:00:12

Tina, Fruzsi!
Ember ne mondja nektek:
...nnee fürgyé le..
Nem fogja!

keptelen kepkeret 2012.04.08. 18:12:05

En egy klasszikus locsolkodos csaladban nottem fel Pesten,volt tojasfestes,jott a nyuszi es a kertben meg kellett keresni,hogy hova"tojt",ez utobbi reszt mindig imadtam a locsolkodast viszont nem birtam akkor se-most se.Itt fogalmuk sincs az embereknek a locsolkodasrol,viszont festunk tojast,jon a nyuszi es hoz csokit,de nincs locsolkodas es nem adunk penzt egymasnak:-))Ennek ellenere,pont tegnap meseltem a volgenyemnek a "magyar locsolkodasi"szokasokrol,es mindent elmondtam neki,csak azt felejtettem ki,h en u-ta-lom.Igyhat reggel leontott egy nagy korso hidegvizzel,es kb.1 percig tartott amig megtalaltam a humorerzekemet-de sikerult:)))
Nem itelek el senkit aki utalja a locsolkodast,ugyanis azon kivul,h egy kedves tradicio,nem ertem miert kene szeretni?:-))

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2012.04.08. 19:37:12

Egyik rokonomat (harmincas férfi) néhány éve Finnországban lányok locsolták meg... és eléggé rámenősek, hovatovább agresszívak lettek az elhárítási kísérletekre. Ott így kívánja a jómodor.:)

2012.04.08. 19:55:01

Én mindig alig vártam a húsvét hétfőt, mert akkor a gyerekeimet elvitte az apjuk locsolkodni,én meg vidáman döglöttem délig az ágyban a tévé előtt kávésbegrével, pizsamában.

Előfordult persze, hogy még igy is jött valaki aki feltételen meg akart locsolni, hát nosza, tegye, megittunk egy spampedlivel együtt, aztán ő el, én meg visszahanyatlottam a párnáimra, mint özvegy Kókainé, ki lehetett birni.

Én a munjahelyen való keddi locsolást utáltam, ha annyira aggódik értem, miért nem veszi a fáradtságot, jönnön el, kap valamit inni, no de mennyivel jobb a kedd délelőttöt ezzel elbaszni meló helyett.

Itt ugye nincs locsolás, de a mai Sonntagbliztben ez volt a találós kérdés, hol készült a kép: egy hollókői locsolkodást ábrázolt, persze vödröset, nem volt nehéz kitalálni,nekem legalábbis, a nürnbergiek nevében nem nyilatkozthatok, mert a háttérben ott lobogott a magyar zászló, meg amúgy is,és onnan 6 km-re lakom egy ugyan olyan házban, mit ami ott volt.

Baduka 2012.04.08. 20:34:23

Aki a kölnis locsolkodást PÉNZÉRT kitalálta, dögöljön meg. A legundokabb szokás! FÚJJJJ!

_Wasp_ 2012.04.08. 21:17:12

emlékszem, hogy nyolc éves gyerekként is rettenetesen megalázva éreztem magam, amikor a rokonok locsolkodáskor kényszeresen pénzt tukmáltak a kezembe... annyira pocsék érzés volt, azóta is utálom húsvétot.

Virgo1975 2012.04.08. 21:24:09

@keptelen kepkeret: akkor mégse sikerült neki mindent elmondani, ha ma öntött le...hétfőn szokás, ugyanis.

bbwftw 2012.04.08. 21:40:26

@Virgo1975: Logikus. "csak azt felejtettem ki,h en u-ta-lom"

pocaklakó minimanó 2012.04.08. 22:06:03

Ez a multikulti Geyer Kristóf nem a Geyer Flórián rokoNNYa véletlenül? És vajon őt locsolja a "férje" esetleg?

Virgo1975 2012.04.08. 22:11:59

@bbwftw: meg azt, hogy húsvéthétfőn szokás...

Haloperidol 2012.04.08. 23:05:25

Én férfi vagyok és utáltam locsolni, viszont a húgaim meg imádták, ha locsolják őket. :) Hordákban jöttek az osztálytársak, de pénzt soha nem kaptak, csak tojást meg piát. Volt egy csávó, aki utána a kertkapuban hányt... :D

Vannak emlékek.

1100 2012.04.08. 23:53:51

Nekem valami olyan emlékem van a locsolkodásról, hogy a hagyomány szerint a legények mennek, és nyakonöntik egy vödörrel az eladósorban lévő kiszemelt lyánykákat. Így aztán nekem nem áll kézre, hogy mindenféle öreg nyanyákat, meg rokonokat kölnizzek a kölykeimmel.
Na jó, a zasszony majd kap reggel egy bögre vizet a nyakába, csak úgy jelképesen.

CREATOR 2012.04.08. 23:58:50

Sosem bírtam ezt a szokást

neoteny · http://word.blog.hu 2012.04.09. 05:28:00

Igen, igen, de az igazi kérdés az hogy kedden teleszarják-e a munkahelyi WC-t főtt tojástól extra büdös ürülékkel?

Müszélia 2012.04.09. 06:41:39

húsvéthétfőn nem kell kinyitni az ajtót, ha csengetnek. jó-jó, tudom, hogy szokás, hagyomány, sőt tradíció, de nem értem, mi ebben a kedves.

Pinka-Panka 2012.04.09. 08:11:26

Én sose utáltam, tök jó és aranyos is. A férjem volt amikor a szódásszifonnal ébresztett...
Nem baj ez, ha jönnek beengedem őket, beszélgetünk, esznek-isznak, este hajmosás. szerintem nem rossz ez:)

Pizsi16 2012.04.09. 08:28:19

Én mindig is utáltam ezt az "ünnepet" . Egész gyerkekkorom azzal telt, hogy takarítás ezerrel , sütés-főzés , vásárlás, cipekedés. Aztán jön a hideg víz, családon belül fazék hideg víz volt a szokás...
Majd kb. reggel 6-kor megjelenik az első kisköcsög , azért ilyen korán, mert sok pénzt akar keresni. Őt követik azok az ismerősök akivel éppen csak köszönő viszonyban vagyunk, de már az 5. sonkaszelet tömködi a pofájába. Jönnek a potya piálósok. Ők maradnak nélután is. Majd az asszony keresni kezdi őket és jönnek a büdös , pofátlan éhenkórász gyerekekkel és mindannyian esznek , isznak amíg van.Bőven este van , mire végre mindenki hazakotródik. A gyerekek széthánynak, nálunk LEHET dohányozni a szobában, és lehet hamuzni a bronz dísztárgyba is a szekrényről. Gyerekként minden húsvétkor ezt láttam és ezért utáltam meg.

dekás dezső 2012.04.09. 08:30:14

én húsvétkor beveszek egy 6-8 sört és akkor az megvéd, mint egy páncélzat.
és akkor büszkén, önérzettől fűtve nem megyek locsolni, mint ahogy az elmúlt 15 évben ez rendesen lenni szokott, meg amúgyis be vagyok rúgva szóval inkább nem.:P

nyikk 2012.04.09. 08:32:19

Ehhh, alulműveltek a tisztelt olvtársak húsvéti locsolás ügyben:)))
A locsolkodás remek buli volt még úgy 25 éve.Körbejártuk a lányokat , diszkrét kölnivel meglocsoltuk őket, aztán a zuhany alatt lemostuk róluk, utána eszem-iszom:)))A módszerváltás idején kezdtek elmenni otthonról, meg bezárkózni.Ma már csak közeli ismerősöket,rokonokat locsol az ember.Pénz meg csak gyereknek járt már gyerekkoromban is.
A kisebbik, 10éves lányom amúgy kifejezetten szereti a locsolást, ő visz a suliba csokitojást, lesz ott is még 1-2 locsolkodni vágyó kissrác:)

Pizsi16 2012.04.09. 08:34:02

A munkahelyemen volt aki még csütörtökön is bepróbálkozott egy kis büdi kölnivel...
EZ egy férfi ünnep, hiszen neki csak a jó része jut.
Hál' Istennek már évek óta nem ünnepeljük és nem is hiányzik.
Talán lassan ,majd a gyerekemnek tartunk egy kis Húsvétot ami ki fog merülni a csokitojás keresésben a kertben. Persze ha a kutya meg nem találja hamarabb, mert ő is szereti a csokit és mivel vadászkutya biztos meg is találja.

Lencsés István 2012.04.09. 08:58:56

Pedig a locsolás is a húsvét része ....

agentT 2012.04.09. 09:00:31

Hagyománytisztelő, keresztény, konzervatív férfi vagyok, most indulok épp a 10-es istentiszteletre.. de idejét nem tudom, mióta nem járok locsolkodni.
Nyolcévesen, csokitojásban bízva jó buli, de most.. hát nem hiszem, hogy ettől lennék keresztényibb, magyarabb, vagy pláne jópofább. A nők döntő többsége egyszerűen gyűlöli, akkor meg minek erőltessük.

Anyámasszony_sanyija 2012.04.09. 09:24:12

A húsvét a kereszténység előtti időkből származik, az újjászületés és a termékenység ünnepe. Ezt jelképezi az (igen szapora) nyúl, és a tojás is. A kereszténység magába olvasztotta ezt az ünnepet, de ez a néhány szimbólum megmaradt. A locsolkodási ritus tulajdonképpen termékenységi varázslat. Bőséges gyermekáldást lehet vele előidézni. Másik értelmezésben (amikor a vőlegény locsolta a kiszemelt menyasszonyt) a jelentése: "teherbe akarlak ejteni". A locsolásra használt víz (mostanában kölni) a spermát jelképezi. A 10-15 féle kölni a nap végén a hajban felér egy szimbolikus bukake-partival.
Ez a hagyomány csak a legényeknek volt jó móka, a leányok mindig próbáltak elbújni, menekülni.

a távoli rokon 2012.04.09. 09:38:40

mostanában úgyis a nők a férfiak.
locsolják meg magukat, vagy ne, oszt jóvanakkor.

(tököm tele van, hogy péntek-szombat esténként 5-6 bebaszott kisgádzsit kell kitámogatni a sörözőből, mert azt hiszik a kibaszott alfanő kamubeetetéstől, hogy bírják a piát, pedig csak ilyen buzis-mézes lóhugyokat isznak. az egyikbe betoltam a múltkor 4cent rendes 60fokos kisüstit, azt nézett mint a moziba, nem tudóa mi van. asszondja biztos drog volt benne, mert ő bírja amúgy a pálinkát:)) áááá, hagyjuk inkább...)

micsoda? 2012.04.09. 09:40:09

@Pinka-Panka: Igen, ez igy aranyos. @Frengi: Ez az, nem nyafogni, hanem élvezni az adott helyzetet.:)))

tikfa'72 2012.04.09. 09:40:30

Megértem a csajokat, de Fruzsi 35, Tina 41, átráz a hideg

indapass90210 2012.04.09. 09:44:54

@a távoli rokon: "betoltam a múltkor 4cent rendes 60fokos kisüstit"

Ez a négycentezés egy buziság. Miért nem féldecivel mérik a piát manapság?

a távoli rokon 2012.04.09. 09:48:07

tököm tudja, olyan ez, mint a 4decis söröskorsó.

de kit érdekel, úgyis totál bebaszok a nap végére:PP

2012.04.09. 11:36:58

Ezt most kaptam:

FACEBOOK-os LOCSOLÓVERS :
Profilodon jártam,
jó csaj vagy azt láttam,
kölnire nincs pénzem,
megböklek, oszt leléptem

2012.04.09. 11:44:48

Ajánlott irodalom a témában? Csurka István: Részeg áriák és duettek, az első rész:... piros tojást Marikám nekem az ne adjál....

Na egy ilyen locsolótól mentsen meg az isten.

keptelen kepkeret 2012.04.09. 11:57:08

@Virgo1975: Ez igy van,ezt irtam le roviden fentebb-)))Valojaban csak a minimal lenyeget mondtam el neki,a "lenyeget"kifelejtve:-))))

Müszélia 2012.04.09. 15:18:28

@Frengi: gondolom, a nők tömegei pozitívan reagálnak erre a "kedvességre." miért hiszik azt a pasik, hogy nélkülözhetetlenek?

Köldökszösz (csodalampa) 2012.04.09. 15:48:07

@Dövan: Az még hagyján, de hogy lehet olyan melegen meginni a pálinkát!

johnny rottenbiller 2012.04.09. 16:04:09

Eh, bejártam ma locsolkodás végett a fél várost, de egy tisztességes részeget sem láttam! Így halnak ki a régi szép szokások. :(

Elijah_Baley 2012.04.09. 23:13:42

monnyuk én kurvaöreg vagyok, de nem nagyon emléxem a vörös moszkva parfümre, ehhez képest fiatalocska emberkéktől hallom újabban a referenciát..ez vmi mém lenne?

samuelfisher 2012.04.10. 07:17:34

@De gustibusaut bene, aut nihil: Ja, az olcsó pacsuli szinonimájaként használják (a SZU-ban olyan olcsó volt egy időben, hogy az alkeszek azt itták vodka helyett, mint nálunk a Diana sósborszeszt).

belekotty 2012.04.10. 07:52:18

@Lencsés István: Nem írtad hogy anonim. Biztos jól vagy? :-))

niyabinghi 2012.04.10. 10:11:32

A leggusztustalanabb talán az, amikor az alig másfél éves gyereket (csokornyakkendő, mellény kötelező) viszi apuka locsolni, pénzgyűjtési céllal (biciklire, kismotorra, mittoménmire gyűjt a gyerMek - persze, másfél évesen). Mindenkinek baromi kellemetlen, de hát a kisférfi "élvezi". Ja. Azt sem tudja, mi történik vele, tizenegykor már irtózatosan cvíder, de még négy helyre menni kell, mert megsértődnek a "nénjéék".
Szeretem továbbá azt is, amikor az utcabeli kölkök járnak végig minden házat, hátha bemehetnek locsolni.

2012.04.10. 10:16:47

@De gustibusaut bene, aut nihil: nagynénéknél volt a hálószobában a toilett tükrön, persze kipróbáltam :)(nagyon édes rózsa és pacsuli illata volt, és nagyon tömény,szerintem azt nem lehett meginni, mert egy hét után is rózsa illatot szert volna az illető)
szerintem senki nem használta, de mivel a férje nagy kommunista volt, hozzátartozott a berendezéshez, mint az ájjeli szekrényen diszkréten ott felejtett Új barázdát szánt az eke.

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2012.04.10. 12:16:55

Én a gégémet locsltam – sörrel, borral, pálinkával…

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2012.04.10. 19:05:08

- utálom a főtt tojást
- utálok mindenféle csokifigurát
- abból már régesrég kinőttem, hogy pénzt kérjek/kapjak
- antialkoholista vagyok
- a közhelyszerű versek nem állnak a számra, amit meg szívesen mondanék, azt nem illik mindenhol
- a környezetem (anyám, két lánytestvérem, barátnőm és ezzel nagyjából ki is fújt) nem sértődik meg, ha lesz*rom a locsolást
- nem halok bele, ha ilyenkor nem ehetek sonkát

mindennek megfelelően nagyon távol tartom magam az egésztől, sikerrel!

pocaklakó minimanó 2012.04.14. 13:50:10

@samuelfisher:

"...az alkeszek azt itták vodka helyett..."

Az igazi szovjet alkeszeknek ez minőségi ital volt. Venegyikt Jerofejev Moszkva, Petuski című könyvéből meríthetsz ihletet (és recepteket) a kevésbé igényes szovjet alkoholizálás kreativitását illetően.
süti beállítások módosítása