Olvasói rovat - Apa

2011/01/30. - írta: Modor Tibi

Kenyeres Páltól kaptam ezt a levelet. Megkért, hogy közöld (az illusztrációt Blassiusnak köszönjük szépen).


 

-Na mutasd, elbaszarintottad, mi? Süsd meg - bimbó vagy, mondtam, hogy ne feszegesd mer' gyenge anyagból van. Na, add ide, epokittal megragasztom.

-Kösz apa, rendes vagy.

-Áh, hagyjad, apám is megcsinálta nekem, majd te is megcsinálod a fiadnak.

 (Anya a másik szobából)

-Ne hülyéskedjél már, Tamás, hát nehogy már...

-Ááh, hagyjad fiam, ne hallgass anyádra, faxnis.

-Figyeljél apádra, itt most cérnával körbetekerem és jól beragasztózom. De most ne mozgasd. Anya, szemüvegemet nem láttad?

-Ott van a kopasz fejeden.

-Ne röhögj fijam, te is ilyen leszel. Még tán be is szarok... 

(számítógépes tanácsadás)

-Ne ilyen gyorsan, hogy csináltad? Öreg vagyok már, éjjel is többször felkelek hugyozni... 

(utazás, kemping)

-Na én még visszaszaladok ahhoz a régi templomromhoz és csinálok egy fotót a városról. Anya, anya, hol a térkép, kamera nálatok van? Ezt még meg kell néznem. Addig ti itt elüldögéltek.

-Menjél Tamáskám, addig mi itt elüldögélünk.

-Nem jöttök velem?! Marhajó onnan a kilátás.

-Itt letáborozunk, fedezzétek fel a terepet, hol van a kullantó, ezt a vödröt töltsétek meg, a pisás vödröt meg zuggyintsátok ki valahova... jajfijam, de ne oda a szomszéd sátor elé, ne már ezt is anyádnak kelljen elintéznie.

 

 

-Sapkát vegyél föl, megfázol, nem járok be a kórházba ápolni téged. Legalább anyádra lennél tekintettel. Ne tanulj, ne fáradj, majd elmész segédmunkásnak, blokkolni fogsz a gyárban, csináltad már, tudod milyen az? 5-kor kelsz fijam, majd meglátod.

-Kenyeret egyél hozzá, elcsapod a hasadat. Van hal, vaj, sajt, tojás meg konzervek.

-Én grillcsirkét akarok.

-Hát fijam, az nincs.

-Oroszból bukásra állsz, hagyd a fenébe, hülye a tanár, mi? Többi azér jól megy? Töriből hármas? Elzárom azt a kurvagépet. Egész nap ezelőtt a szar előtt görbedsz és nyomkodod, tegnap este is itt buddogtál egész nap, anyád meg már lefeküdt. Most este behagymázol, utána lőtyölsz, aztán éjjel meg csak hugyozol...

-Beszész fiam ződeket, nincs ennek semmi baja. Van jó román söröm, világhírű.

-Tényleg?

-Egy fenét...

149 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vault_dweller 2011.01.30. 15:52:01

egyszeru, de nagyon jo. :)

magyar ember teli szájjal 2011.01.30. 16:28:38

Van egy pont ilyen kollégám, k. idegesítő

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.30. 16:48:40

Reszletek Doktor Oblos gyermeknevelesi kezikonyvevol. :))

Hal Stanton 2011.01.30. 16:56:54

Eszerűségében tökéletes írás :)

Hal Stanton 2011.01.30. 16:57:49

Akarom írni: 1szerűségében. Csak nem kénne ennyit piálni. Mert ha tudod jól, hogy másnap dolgod van, akkor bazmeg, feküdj le!

Styxx 2011.01.30. 17:16:31

A Blassius-féle illusztráción Demszky apu mutatja, hogy hol fog előbukkanni a 4-es metró?

szellemnyulszellem (törölt) 2011.01.30. 17:38:36

@magyar ember teli szájjal: Ahhoz, hogy jellemrajz alapján ráismerj valakire, jellemrajz is kéne, de ez szar.

salamander 2011.01.30. 18:00:01

@Styxx: Demszky nem ilyen Gilette, azaz férfiasan tökéletes, hanem egy nyegle, de kibaxott erőszakos buzeráns alkat sajátos farkasvigyorral.

Eléggé utálom.

Bocs a rokonoktól.

Az írás egyébként nekem tetszett, mondhatni vidéki unokatestvéreim laza párbeszédei jutottak eszembe...

2011.01.30. 18:21:19

1. apa mindet tud
2.apa sokmindetn nem tud
3.apa nem tud semmi

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.30. 18:57:00

Az én apám mindig a Lomonoszov Egyetemmel riogatott, ami alatt a kisegítőt értette. Meg azzal, hogy jó leszek trágyalapátolónak a TSZ-ben.
Sikerült kicsit beparáztatni, mert meg sem álltam a villamosmérnökiig.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.30. 18:59:17

Addig örüljetek, amíg van apátok! Bármilyen is.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.30. 19:05:02

Azt kihagytátok, hogy: "Amikor fiatal/katona/csikó/ koromban..., bezzeg a mai fiatalok!"

LyukasBogrács 2011.01.30. 19:05:26

"Gyereket nyolckor ágyba, kutyát etesd, kertet locsold, a hátsó ajtót zárd be és mondd meg a tejesembernek, hogy a sajtból elég!"

El Topo (Sgt. Elias) 2011.01.30. 19:07:22

Az a helyzet, hogy lassan 10 éve vagyok apa. És néha eléggé kiakadok, mikor meghallom, hogy a saját számból az én apám beszél a fiaimhoz.

bekbórd! 2011.01.30. 19:13:29

Fijam, te egy csodagyerek voltál! Már 3 évesen annyi eszed volt minD most. Ha-ha.

2011.01.30. 19:17:34

Kisfam, ne legyél bogyó, mert megesz a madár!

2011.01.30. 19:19:45

Az iskolás gyerekenek megemeli a táskáját: hát kisfijam ha meg nem is okosodsz az iskolában, de hogy megerősödsz az biztos.

pazola 2011.01.30. 19:46:10

@Frengi: jaj, ez nagyon.. nem is tudom.. lehet, hogy annyira jo, hogy mar szar? :D

Skj Joe 2011.01.30. 19:54:16

"majd elmész segédmunkásnak, blokkolni fogsz a gyárban, csináltad már, tudod milyen az? 5-kor kelsz fijam, majd meglátod." :DDD

2011.01.30. 20:02:24

Este legény, reggel lepény.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.30. 20:06:44

@anyahajókabinajtóhajtogató: Én büszke vagyok az apámra, mégha nem is ért el sokat az életben.

LyukasBogrács 2011.01.30. 20:06:53

@Skj Joe:
Mifelénk a kukás, a pöcés meg a segédmunkás voltak a sláger-karrierek.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.01.30. 20:09:02

@LyukasBogrács: szarpofozó, az már valami!

-Ne legyetek lekvármatyik, kérjétek fel a lányokat táncolni, na.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.01.30. 20:54:40

apám egy két lábon járó modorgóc. épp ilyen. de így szeretjük.

enba 2011.01.30. 21:16:04

LŐTYÖLSZ, úristen, de gyönyörű! legalább tizenöt éve nem hallottam.

ZON 2011.01.30. 21:27:26

Egy bekezdésben az "oroszból bukásra állsz" meg az "elzáromaztakurvagépet" az elég eklektikus, nem?
Ki tanul ma önszántából oroszt?Mikor kötelező volt, akkor még a C64-et zárta el a felmenő?

cd-r 2011.01.30. 21:53:26

@LyukasBogrács: nana, egy jókezű pöcést a tenyerükön hordoznak bizonyos helyeken, csajozószakmának számít !

cd-r 2011.01.30. 21:58:45

@ZON: lófaszt. a banánüléses metálzöld tacskót zárta el. mi lehetett volna annál nagyobb érvágás?

LyukasBogrács 2011.01.30. 22:04:13

@cd-r:
Az, hogy csak hétfőn enged tévézni.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.01.30. 22:11:01

@ZON: azaz. C64 simán volt a 80-as évek végétől, orosz egy jó ideig szintén.

(Én mondom neked, most kell oroszul tanulni, micsoda piac van ott! Meg kínaiul!)

Gróf Úr 2011.01.30. 22:12:09

@El Topo (Sgt. Elias): az még hagyján, de ha éppen jelen van még le is tol, hogy "hogy beszélsz te azokkal a gyerekekkel?!?" :-DDD

kapujanincs (törölt) 2011.01.30. 22:47:37

majd Miska bátyád megheftöli

A Tyne folyó déli partja 2011.01.30. 22:58:27

@ZON: kiegészítésként ahhoz, hogy amikor oroszt tanultunk, tök jól lehetett játszani a számítógéppel: de, tanulnak mostanában is oroszt. választják. tudod, a mostani 15 éveseknek nincs benne semmi politika, egy választható nyelv.
most láttam nemrég egy riportot az orosz tanulásról, és ott mondta egy eredetileg és most már újra orosztanárnő, hogy az őt direkt megkereste pár tanítvány, hogy szeretnének oroszt tanulni.

Ölüm Tehlikesi 2011.01.30. 23:08:06

Aranyos :)) Nekem sajnos ezek kimaradtak az életemből, de minden erőmmel azon leszek hogy az én gyerekeim már ne szenvedjenek ezekből hiányt :))

Prophet 2011.01.30. 23:11:02

Lángossütő (ha így kell írni), meg tetőfedő...

csi szi 2011.01.30. 23:28:38

@salamander: Ez a képen inkább a Magyar Bálint.

Dr Milton 2011.01.31. 00:03:20

@Styxx: És a karja fölött ot látható a fúrópajzs siluettje

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.01.31. 00:09:30

@LyukasBogrács: nálunk a cipő-felsőrész-készítő volt

ma meg természetesen "árufeltöltő leszel a teszkóban, ha nem tanulsz":)

lárvalányhaj 2011.01.31. 00:44:31

Én igazi daddy's girl voltam/vagyok, mindig is nagyon elkényeztetett az apukám, úgyhogy nem sűrűn hallhattam ilyesmiket :)

treedog 2011.01.31. 05:00:13

apám iszonyú modoros - nem a posztbeli módon - de így szeretem, isten tartsa meg nekünk még sokáig jó egészségben...

"nyekken guriga"
"puruttya népség"
"nem politizálok" ..de.. "tolvaj dilettáns banda"
"legszebb öröm a söröm"
"nagy test nagy élvezet"
stb

Motorpenis 2011.01.31. 06:12:59

Engem hatodikos koromban apám azzal fenyegetett meg, amikor volt pár hármas a félévimben, hogy majd kocsmáros lesz belőlem. Nem így lett, túl vagyok a második diplomán is és kevesebbet keresek, mint egy kocsmáros.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.31. 07:20:24

17 évesen bevállaltam bratyiból téli szünetben egy újsághordást Veszprémben. Tudni kell, hogy elég nagy szívás volt, mert nem ott laktunk és a kb 6*100 kötegből 2 köteg fért el nálam (1 a táskámba, 1 a kezembe), így 2x fordulnom kellett a város túloldaláról a téli hidegben. Egy barátom mamájánál tároltuk az árut. Ami 1-2 órás munkának tűnt, 6 órás fagyoskodás lett a vége ingázással egybekötve.
Iskola után nem tudtam volna bevállalni, csak ha este 11-ig csinálom. Kb. 500 forintot kerestem az egésszel és apám erre azt mondta, hogy amíg tanulok, ne is vállaljak munkát, inkább ad zsebpénzt (Előtte is kaptam, de megemelték.) Annyit adott hetente amennyit az újsághordással kerestem volna.
Ezek után, persze nem vette el a kedvemet a munkavállalástól. Később szünetben dolgoztam kisebb nagyobb munkákat, de hála Istennek a tanulásban támogattak és nem kellett tanulóidőben dolgoznom.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.31. 07:22:44

@Motorpenis: na igen, a kocsmáros, a szobafestő, a jókezű villanyszerelő, csőszerelő, karosszéria-lakatos...Általános iskolai osztályom legrosszabb tanulója hentes valahol Nyugat-Európában és szerintem jobban él mint a jó tanulók.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.31. 07:29:15

@Judea: mindig azon szoktam gondolkodni, hogy ki járt jobban:
-"általános hatodik óta dolgoztam, 16 ves korom óta csapos voltam a tökömtudja fesztiválon, v közben németórákat adtam, árufeltöltöttem a teszkóban, 14 éves korom óta nem élek otthon, az első állásinterjúmra a (szigorúan) főiskolai diploma után már a saját autómmal mentem, de rögtön fel is vettek mert addigra már két évet dolgoztam a cégnél és nélkülözhetetlne voltam, mára hat egyetemi diplomás és öt doktorandusz főnöke vagyok"

vagy

-az amelyiknek nem volt köze a való világhoz (nem a tahóműsorhoz) diplomáig, és gyerekfejjel megy neki ennek az egésznek.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.31. 08:21:21

@Professor Pizka: Hát nem is tudom. Én az egyetem utolsó évében kezdtem el dolgozni, addig soha egy szalmaszálat nem tettem keresztbe (a szüleim soha nem is várták el tőlem, igazából arra sem emlékszem, hogy valaha is "mi lesz így belőled fijam" típusú mondat elhagyta volna a szájukat, igaz a tanulás mindig jól ment). A pályaválasztásba sem szóltak bele, apám egyszer megemlítette, hogy a jogász szerinte jó szakma, én közöltem hogy nem érdekel, ebben maradtunk. Azért végül egész sikeres ember lettem...

kinoxalin 2011.01.31. 08:24:24

Az meg van szalonnasütéskor, hogy "ne tüzeskedj, mert be fogsz hugyozni éjszaka?". Ezt soha nem értettem, hogy a tűznek mi köze a behugyozáshoz?! :D

Mitya Ivanov 2011.01.31. 09:01:12

jaj de fájdalmas ez a poszt:)

a mindenbe jobbító szándékkal belepofázó, vagy csak azért mert szerinte jobban tudja_mentalitás a saját fateromról lett mintázva.

Gyerekkoromban rengeteg olyan eset volt, amikor bármit csináltam, minden rossz volt. Ezt miért így, azt miért úgy, pedig legtöbbször nem is volt úgy..

Apám ilyen barkácsolós ember volt, én meg anyámra ütöttem, és kétbalkezes vagyok akkor, ha szerszámot kell fogni. Emiatt taszított a műhely és taszított bárminemű munka, vagy elfoglaltság amihez kalapács, fogó, csavarhúzó kellett. Emiatt sok konfliktusom volt az öregemmel, de egyszer erőt vettem magamon.
Nagyszülőknél nyaraltam, és elhatároztam, hogy csinálok egy kishajót. Választottam a farakásról hasábokat, összekötöttem őket, fúrtam bele lukat az árbocnak, vájtam bele kis mélyedést a kormánynak, még talán tőkesúlyt is szerkesztettem, már nem tudom. Mikor kész lett, annyira örültem, és már vártam, mikor jön a fater, akkor megmutatom neki és milyen büszke lesz rám, hogy ezt én egyedül megcsináltam. Nagyon naiv voltam, kb. 11 lehettem, szóval ez a mentségem.
Mutatom neki örömmel a kishajómat, erre kb. a következőt mondta:
"édes fiam, hogy lehetsz ilyen tökkelütött, hogy hajót akácfából csinálsz. Nem tudod, hogy az a legnehezebb fa? Tedd rá a vízre, és meglátod, elsüllyed. Rátettem, és nem süllyedt el azonnal, de a fa 95%-a a víz alatt volt. Aztán szétmállott a kötél és bukó volt az egész. Nem mondom, hogy maradandó lelki sérüléseket okozott, de rosszul esett.

Amúgy apám értelmiségi volt, de tipikus agrárértelmiségi, akinek a munka csakis a kétkezi munkát jelentette. Mondjuk emiatt örök hála neki, mert ásni, fát vágni, tyúkólat kiganézni azért szeretek, mert belém nevelte, hogy ezek nemesítik a testet és a lelket.
A másik ilyen a foci. Ha együtt néztünk egy focimeccset, akkor egy szép megoldásnál jött az a szövege, hogy „én ezt 1968-ban a veszprémi Haladásban ugyanígy csináltam” és „ ha 20 évvel később születtem volna, akkor meg sem állok az nb1-ig” Én ezeket a dumákat nem hittem el, egészen addig, amíg meccsen nem beszélgettem ilyen öreg szurkoló szakikkal, akik jó régóta még az edzőmeccseken is ott vannak és szotyiznak. Megkérdezték a nevemet, majd rákérdeztek, hogy nem vagyok e rokona annak a xy-nak. Na hogy az milyen jó kis játékos volt, kár hogy inkább a tanulást választotta.
Bakker, ezek az öregemről beszélnek. Onnantól elfogadtam, mindent amit a focival kapcsolatban tanítani akart nekem, és milyen jól tettem..

2011.01.31. 09:03:09

Atyaég, most kell rádöbbennem, micsoda normális apám van:)

@altoid: engem már tizenpár éves koromtól vitt a maszek munkáihoz besegíteni (kábelszerelés), meg kell mondjam nagyon élveztem és pénz is volt belőle:)

Zorita 2011.01.31. 09:51:31

nagyon jó poszt! úgy kellett már, mint egy falat kenyér.

Alapvető élelmiszer 2011.01.31. 09:54:23

@Motorpenis: Jaja, durva. Van egy általános iskolai osztálytársam. Bár soha nem bukott, mindig kettes-hármas között ingadozott. Büszkeséggel is töltött el, hogy én pl. mindig mentem tanulmányi versenyekre és úgy gondoltam, valami kurva jól kereső ember lesz belőlem. Belőle asztalos lett. A mai családi manufaktúra ott tart, hogy legutoljára Miamiban készült "itt is nyaraltunk" fotókat láttam tőle az iwiw-en, meg a tévében velük forgattak egy uniót népszerűsítő reklámot.
Én meg gépeket piszkálok napi 8 órában és örülök, hogy luk van a seggemen. :-/

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.31. 10:52:29

@Alapvető élelmiszer: most mondjam, hogy nekem még négyesem is csak nagyritkán volt, mindig minden csupa ötös, és alig 100k forintért taníthatok (és igazgatóhelyettesíthetek) súlyosan értelem- és érzelemhiányos nebulókat?:)

Zorita 2011.01.31. 12:23:58

@vészmadár (pica pica): mondták már, hogy baromi lehúzó tudsz lenni?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.31. 12:35:46

@Zorita: inkább az idegesítőt meg a súlyosan érzelmi fogyatékost szokták kiemelni.

lárvalányhaj 2011.01.31. 12:40:50

@vészmadár (pica pica): @Motorpenis:

Azt tapasztaltam, h minél több intellektuális aspektusa van egy munkakörnek, annál kevesebb pénzt adnak érte.
(Az intellektuális munkakör nem egyenlő az irodai munkakörrel vagy a vezetői beosztással.)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.31. 12:46:57

@lárvalányhaj: mivel te helyesen használod az aspektus kifejezést, gondolom 120 netto alatt vagy:)

2011.01.31. 13:19:45

Az én gyerekem egyszer azzal állt elő, hogy a zsebpénzét érdemes lenne dzsangával való kereskedéssel kiegészíteni, amihez persze a kezdő tőkét tőlem várja.

-Nézd kisfiam, nekem mindegy, ha ehhez van kedved, hát csináld, könnyű pénzkereset. Én az anyád vagyok, tehát nem gond, hogy meglátogassalak a börtönben, ügyvédet is fogadok, de a taiföldi elévülést (egy unokatesó épp ott dekkol) nem tudom megfinanszízozni, és eqadorba sem megyek látogatni(egy baráti család gyereke van ott épp sitten).

Szép gyerek vagy, inkább köcsög leszel majd mint csicska, azt majd valahogy kibírod, ha egy benga állat kancigány seggbekúr, ezen én már nem segíthetek.

Nos innentől kezdve ez a projek lekerült a napirendről.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.31. 13:26:04

@Frengi: őszintén szólva nem hiszem, hogy ez mindenkinél működne. A várható kellemetlen következményekkel mifelénk senkit nem lehet elriasztani semmitől. Ha lehetne, senki nem cigizne:)

2011.01.31. 13:52:54

Az én apám nem volt (most sem) modoros, sokkal inkább kimért, okos higgadtsággal hívta fel figyelmemet a tanulás szükségességére. Sikertelenül, jóval később szántam rá csak magam.

Ettől függetlenül nehogy elinduljon itt valami negatív licit, hogy "Volt egy osztálytársam, félanafabéta, de most asztalosként milliárdos, stb., bezzeg..."

Az életben való (általános) sikerességhez sok minden kell, de legkevésbé a kitűnő bizonyítvány. Csak a debil magyar iskolarendszer következménye, hogy minden szülő/nagyszülő/rokon stb. már-már misztikus jelentőséget tulajdonít az érdemjegyeknek és folyton a "Na milyen lett a bizonyítvány?" idegesítő és ostoba kérdéssel kínozza a szerencsétlen gyermekeket. Meg a "Na mi történt az iskolában?" amire természetesen nem olyan választ vár, ami ténylegesen történt és a gyerekeknek fontos, érdekes, stb., hanem hogy miből milyen jegyet kapott, miért csak négyest, hááármas - ilyen többet ne legyen!, stb.
Persze a tanulatlan, tapló proliknak örökös lehetőség büszkén beszámolni akárkinek: "Gwendolin megint majdnem kitűnő lett, csak egy négyese volt!"...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.31. 14:03:33

@Brother Love: Ja, az öröst imitációra adják. Tanuld meg úgy elmondani a "Tökvakarászat a kassai várban" c. népballadát, ahogyan a lemezen Sinkovics Imre bácsi mondja.
A kedvencem az volt, amikor a t.néni felolvasott drámai hangon egy történetet a fr. forradalomról, ahol a szokott figurákon (Robespierre, Saint-Just, etc.) kívül a szerző beledramatizált egy csomó rendes munkásembert, egy-két kovácsot, kocsist, key account managert, norwegian bid support specialistet és más egyszerű kétkezi munkásokat. A mű szövete kissé eldolgozatlan maradt, kb úgy, mintha Michelangelo Dávidja mellé kutyás és teniszező lányos szovjet tucatnippeket raknánk. Persze én ezt akkor még nem tudtam (ennyire) cikornyásan megfogalmazni, csak épp olyan természetellenes volt. A mellékszereplőket ezért nem is jegyeztem meg. Na ezért kaptam én hármast, mert Robespierre és a girondisták szépen mentek de Katika a kovács nevét is tudta. Katikából mondjuk gyógyszerész lett, és a másik két főstréber is egyetemet végzett szóval még az élet nagy igazságain sem tudok triumfálni.

cd-r 2011.01.31. 14:15:01

@Frengi: megértelek, hogy lebeszélted a gyereket a fűárulásról. az amfetaminban nagyobb pénz van.

2011.01.31. 14:15:50

@Professor Pizka: Én szakközépiskolában érettségiztem, de előtte volt egy gyenge próbálkozás a gimnáziummal. Általános 4-től rossz tanuló és ún. rossz magaviseletű, problémás gyerek voltam.
Mégis utóbb diplomáztam és még egy szaros kis prefixet is szereztem, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a jelenlegi szakmai kavlitásaim (ha vannak, ezzel áltatom magam néha) nem az egyetemi tanulmányoktól jöttek.
Megint más kérdés, hogy a volt szakközepes osztálytársak közül nem egy azért jobban keres nálam (pedig azért annyira sírnom nem kell) és még az sem mondható, hogy nehezebb fizikai munkával. Ugyanúgy egy gép előtt ülnek, csak ők Photosohpot meg Illustratort basztatnak, én meg a Word-öt.:) Persze, van aki szarabbul keres, de hát ez van. Én autószerelő szerettem volna lenni, de szerencsétlan szüleim még az ötlettől is szívrohamot kaptak. No, most rendszeresen bütykölöm az öreg motoromat, így végül lassan helyrerázódnak a dolgok.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.31. 14:21:40

@Brother Love: hát, az egyetemen ahol ugyanazt a prefixet szereztem mint te, rám se sok ragadt :-)
Illetve hát az előadásokon semmi, mondjuk talán ha ötvenen részt vettem az öt év alatt, pedig nappali tagozatos voltam. Volt egy-két épeszű tanár, a többi az vagy bent ragadt tehetségtelen fiatal, vagy megkeseredett vén szadista volt. Ezekből bőven elég volt vizsgán. Én sem voltam kíváncsi rájuk, ők se énrám.

blur7 2011.01.31. 14:55:06

@Brother Love: Tökéletesen igazad van.
Ma találkoztam valakivel, aki autószerelőnek tanult a középiskolában, most ügyész. Biztosan nem ártott neki egy kis előtanulmány.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.31. 15:02:07

@blur7: pedig akár rendes ember is lehetett volna belőle... :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.31. 15:06:52

@Professor Pizka: mondjuk speciel pont az autószerelőkről nem vagyok nagy véleménnyel:)

2011.01.31. 16:15:40

Én szerencsés voltam a faterommal, mert még 20 év korkülönbség sem volt köztünk.

Anyámmal felváltva jártak moziba, hogy valaki legyen a gyerekkel, a fater sört töltött a cumis üvegembe, és nagyon örült, hogy milyen szépen alszik a baba (anyám meg frászt kapott amikor megtudta), de hát 56 írtunk, apám akkor mult 19 (szóval a régi öregeknek is pont annyi eszük volt mint a mostani fiataloknak, vagy még annyi sem)

Egyszer ketten voltunk nyaralni, 8-9 éves lehettem, modntam neki, hogy ha fizet még egy fagyit akkor a keresztnevén szólítom.

Emlékszem annak idején volt egy kord öltönye hozzá a klasszikus vastag gumitalpú cipővel. Igazi jampi -ahogy akkor mondták. Anyám csomagból vett neki egy sárga selyem nyakkendőt, majmok gitároztak rajta a pálmafák alatt, azt volt a kedvencem, mindig könyörögtem, hogy azt vegye fel, de hát ez már neki is sok volt.

Azokat a zenéket szeretem most is amiket ő hallgatott, Black Sabbat, meg ilyenek. Egy Jonhny Cash CD-vel -ami neki a kedvence volt, annyira, hogy előszerettetel járt fekete ingben - a gyerekem lepett meg karácsonyra.

A 250-es Jawa tükrös napszemüveggel, sisak nélkül, hozzá volt nőve.

Amikor mindenkinek a trabant meg a skoda volt a cél, egy 500-as tolótetős fiattal járt, kézi gázzal, kersztbe rakott lábakkal.

Amikor meghalt annyi idős volt mint én most: tüdőrák és máj cirhozis. Ja mert persze a imidzshez a mezítlábas szimfónia is hozzá tartozott, bár anyám mindig ábrándosan mondta, hogy annak idején 5 éves tervet szívott, ezért szeretett bele.

lárvalányhaj 2011.01.31. 16:35:40

@Professor Pizka:

Ez az, amiről már korábban is beszélgettünk, h ti. a tanítónénik/tanárnénik valamikor maguk is ilyen középszerű-de-stréber gyerekek voltak.

Amit még megfigyeltem, az az, hogy az orvostanhallgatók között nagyon sok hihetetlenül buta lány van (akik el is végzik az egyetemet egyébként). Mármint biztos fel tudják sorolni az összes csontot nagyság szerint, növekvő és csökkenő sorrendben egyáltalán, de az elvont gondolkodásra képtelenek, és alapvető összefüggéseket is elég nehezen értenek meg.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.31. 16:38:52

Az en szuleim nevelesi elvei meglehetosen egyszeruek voltak: nem vartak el kituno bizonyitvanyt, nem mondtak meg milyen palyat valasszak, es teljesen rambiztak (mar 10 eves koromtol) hogy milyen sportra, kulonorara stb. akarok jarni. Amit viszont szigoruan megkoveteltek, az ket dolog volt:

1. Amibe belekeztem, azt vegig kellett csinalnom (elkezthettem pl. birkozni jarni, de legalabb ket evig nem hagyhattam abba, akar tetszett, akar nem)
2. A tanulasban elvartak, hogy a kepessegeim szerint a leheto legjobban teljesitsek; ha valamihez nem volt tehetsegem (pl. enek-zene) nyugodtan kaphattam akar harmast-kettest is, de ha valamihez volt eszem (szinte minden mas), elvartak az otost.
3. Altalaban az volt az alapelv, hogy csinaljam azt, amit szeretek, es amiben jo vagyok, de azt a leheto legjobban, akar tanulas, akar hobbi.

Szerintem a dolog jol bevalt, ha lesz gyerekem, azt hiszem en is igy fogom csinalni.

lárvalányhaj 2011.01.31. 16:39:20

Megfigyeltétek egyébként, hogy manapság apukának lenni nem menő? Mindenhonnan az jön, hogy "ha pasi vagy, kúrjál meg minél több nőt", meg "legyél az élet császára", meg "partizz sokat, és szívjál kokót", meg ilyenek. Az apukák meg unalmas balfaszoknak vannak beállítva. De miért?

kinoxalin 2011.01.31. 17:29:40

@lárvalányhaj: ez kb. ugyanaz, mint a 30-as nő kategória, hogy legyél szingli, járjá' pasizni, az időd nagy részében csak a külsőddel legyél elfoglalva, megérdemled, neked az jár, stb., közben meg eltelik az a kis idő, amikor még gondolkodhatnának családalapításon, és 40 fölött sírdogálnak majd, hogy már a 8x beültetés sem sikerült, és nem képesek gyereket szülni! Gyönyörű társadalom, szép új világ!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.01.31. 17:44:39

@kinoxalin: Mondjuk sokaknal ez nem menoseg, hanem kenyszer...

lárvalányhaj 2011.01.31. 17:47:41

@kinoxalin:

Azért a női magazinokban az anyaság kérdése is elég sokszor megjelenik. De ki látott már a Playboyban vagy a CKM-ben olyan cikket, hogy "hogyan legyünk jó apukák?"

Ezennel mozgalmat indítok az apukák menővé tételére.

Nagykevély 2011.01.31. 18:40:59

@lárvalányhaj:
A nők aztán manapság rettenetesen preferálják az apa típusú fickókat. Nem inkább néhány alfahím fasza előtt állnak sorba?
Hogy miként viselkednek a férfiak alapvetően a nők határozzák meg, ugyanis tetszik, nem tetszik, nekik akarunk imponálni 12-13 éves korunktól.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.31. 18:49:45

@Professor Pizka: Én a kettő között voltam, mint a nagy átlag, nem a diploma után volt az első munkám, de az igazi tapasztalatokat (szakmai és emberi) mégiscsak akkor kezdtem összeszedni.

blur7 2011.01.31. 18:55:41

@lárvalányhaj:
Nagyon szomorú vagyok, ha ez valóban így van. Éppen ez a szakma, hivatás követeli meg leginkább a holisztikus szemléletet. Itt valóban emberi életek múlhatnak a hiányán.
Volt az osztályomban egy lány, aki orvos akart lenni. Tanulta is szorgalmasan, de nem vették fel az egyetemre. Talán jó is, mert egy időben biológiában még én is megelőztem, aki kifejezetten utálta a tantárgyat.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.31. 19:17:58

@blur7: Nekem mentőorvos lett az egyik lány osztálytársam. Iszonyatosan hipochonder.

@lárvalányhaj: Akkor én most elhelyeztem magam a munkaerő táplálékláncban, hiába vagyok műszaki diplomás, irodai munkás. A munkám nem rendelkezik sok szellemi nézőponttal. Csak hibákat oldunk meg. Intellektuel nem lehetek a definíciód szerint.

@Frengi: Ezen gurultam, elképzeltem azt a faarcot, ahogy előadtad, a gyerek meg nézett mint hal a szatyorban. :) Fegyvereket is vegyetek, hátha szükség lesz a rivális bandával szemben.

lárvalányhaj 2011.01.31. 19:27:21

@Judea:

Lehetnek olyan irodai munkák, amik intellektuális kapacitást is igényelnek, de a nagy többségük nem az.
(Attól, hogy valamilyen munkakörhöz diploma kell, még nem lesz kifejezetten intellektuális jellegű.)

lárvalányhaj 2011.01.31. 19:28:13

@blur7:

Szerintem a legtöbben nem az elhivatottság, hanem a nagy társadalmi presztízs miatt mennek az orvosira.

blur7 2011.01.31. 20:03:51

@lárvalányhaj:
Az baj, ha az elhivatottsághoz nem társul kellő képesség, de annyi még igen, hogy bekerülhessen a szakmába.
Hallottam olyanról, aki e presztízs miatt ment nőgyógyásznak. Nincs az a presztízs és pénz, amelyekért én képes lennék elvégezni az orvosi egyetemet meg gyakorolni a szakmát. Erre tényleg születni kell.
Távolabbi rokonaim között kifejezetten sok orvos van (plusz többük házastársa is az), de ők nem is tehetősek (egy kivételével, akinek apja sikeres ingatlankereskedő volt, meg ő egyébként se Magyarországon praktizál), viszont szakmailag elismertek, jól végzik munkájukat.
Ezért sem értem, hogy miért okozott nekem a biológia tantárgy olyan sok szenvedést. :)

Egyébként mintha az a presztízs is egyre alacsonyabb lenne. A társadalom a hivatalos fizetés mértékét tekintve nem igazán ismeri el a munkájukat. A hálapénz is sok irigységet vált ki, pedig nem is kap, illetve fogad el mindegyikük. A tisztelet csökkenése az orvosokkal szembeni támadások növekvő számában is megmutatkozik. Ilyen tekintetben sokuknak nehéz dolga van.

blur7 2011.01.31. 20:06:02

@Judea: Az én orvosira fel nem vett osztálytársam is mentős lett, de nyilván nem orvos. Azóta meg akár el is végezhette az egyetemet. Nincs róla hír.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.31. 20:16:11

@blur7: Szerintem latens osztálytársak voltunk. :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.01.31. 20:35:31

arra gondoltam, hogy megvalósítom külsőségekben a legrémesebb, szocreál apa-lookot, ehhez igénybe veszem apám csodálatos ruhatárát, a felejthetetlen autós táska gyűjteményét, a különböző rettenetesnél is rettenetesebb cipő és nadrág kollekciókat

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.31. 21:35:32

@altoid: nekem is hasonló, azzal a különbséggel, hogy volt egyfajta sosem kimondott elvárás, arról az úriemberről akivé váltam végül és akit igyekszem rejtegetni a világ elől. Közeli ismerőseim is meg szoktak lepődni, amikor erőt veszek magamon, öltönyt húzok és tudom a megszólítások, az ültetési rendet, meg hasonlókat. De a dac megmaradt (mert nem lázadás ez, csak kisfiús durcázás) és ezt a jólnevelt ficsúrt rejtegetem, ahogy csak tudom. Barátnőm állandó harca, hogy miért nem vagyok olyan inkább, sokkal előrébb járnék, mert nem is ficsúr, hanem egy jó családból való úrifiú, amivé akartak nevelni. De pont ezért, nehézséget okoz úri énem elviselése. Pedig az még táncolni is tud. Egy kicsit.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.31. 21:41:54

@lárvalányhaj: Az eredeti playboy-olvasó nem agglegény (ez a szingli férfi régi neve) volt, hanem házas ember, akinek joga volt az otthon házvezető asszonyka mellet időnként egy-két bögyöskét elkapni. (ld. még Arthur Hailey: Autóváros, Eredendő bűnök). Miután jött ez az izé, hogy a dolgos férj mellett joguk van egy amorózóra, ki kellett találni a szingli fogalmát.
De már nagyon rézandrás lettem, és nekem a rézandrásság nem áll jól. Réz Andrásnak sem, de ő mégiscsak ebből él.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.01. 07:19:45

@Professor Pizka: nem tudom, irigyellek-e, az úrifiúktól, az igazi klasszikusoktól egy dolog irigyelhető: a műveltségük.

kinoxalin 2011.02.01. 10:15:27

@altoid: mer ennyit változott volna a világ? Egy átlagos 30-as nő ne találna magának egy átlagos 30-as palit, és "boldogan" nevelnék a pulyákat? Csak kérdem, mert egyre több ez a 'Szex és New York'-típusú luvnya, aki mindent bekajál a TV-ből, újságokból, akármiből, és el is hiszi, hogy így boldogan élhet, de majd 10-20 év múlva jön a pofán csapás, amikor rá kell döbbennie, hogy már esélye sincs egy tök'-átlagos családi életet élni, mert az aktív éveit elpazarolja, hogy majmoljon valamit, ami nem is a sajátja...

kinoxalin 2011.02.01. 10:18:37

Még annyi, hogy az is egy gyönyörű jelenség, hogy elvált nők 40-es éveik közepén szombat este eljárnak bulizni a disco-típusú helyekre, és a saját tízen-, huszonéves gyerekeikre ráparancsolnak, hogy nehogy anyunak szólítsák őket, mert akkor rontják a "pasizási" esélyüket!

Muhahahaha..... ez borzalmas szerintem!

lárvalányhaj 2011.02.01. 11:31:53

@Nagykevély:

Pedig a legtöbb férfi odavan az apaságért, és minden vágya, hogy gyereket csináljon. Az utóbbi időben naponta szólítanak le a faszik, hogy "hadd csináljak neked gyereket", meg "szeretném, ha együtt hallgatnánk az apró talpacskák topogását", de főleg azt, hogy "szeretnék elköteleződni". Néhányan a lombikbébi-programot is bevállalnák, feltéve, ha én lennék a gyerekük anyja.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.01. 12:11:10

@lárvalányhaj: megmondom őszintén, 31-32 éves pasiként én egyelőre leginkább a gyerekkészítésnek a technológiájáért vagyok oda, a termékkel annyira nem kívánok még foglalkozni.

lárvalányhaj 2011.02.01. 12:27:09

@vészmadár (pica pica):

Na, pont ez az, h nekem is ez a tapasztalatom.
Csak a fenti kommentelők egy része úgy állította be, mintha a pasik égnének a vágytól, hogy családot alapítsanak, csak a csúnyagonosz nők nem hagyják nekik. :P

gyz 2011.02.02. 09:22:34

@lárvalányhaj: nem személyes tapasztalat (én 30 alatt nősültem), hanem pár barátomnál láttam: 30 év felett a férfi ha összejön egy 30 körüli nővel, állandóan érzi a ki nem mondott "na, mi lesz, én már nem várhatok sokat"-sürgetést, ami kicsit megriasztja, és én ezt meg is értem vhol.

egy haverom mondta: már nem bírna elviselni 20 éves kis p.kat, aki viszont szóba jöhet nő, az azon idegel, hogy kifut az időből

Én 23 voltam, mikor összeismerkedtem a későbbi feleségemmel, bőven volt időnk összecsiszolódni, letisztázni, hogy tényleg működünk-e együtt, utazni, együtt élni stb, nem volt az a kényszer, hogy úristen, most már be kéne indítani a gyerekgyártást.

LlamaDalai 2011.02.02. 12:37:47

@kinoxalin: Pont erről beszélgettünk a párommal (bizony) a trollin. Vannak munkatársaik, akik "megélik" ezt a szingliséget, eszükben sincs még a családalapításon gondolkodni, partiznak, pasiznak, egyik albérletből a másikba költöznek, stb.
És ezek egytől egyig elgyengülnek néha, és minket, mint párt, irigyelnek. Azt persze eszükbe sem jut, hogy a huszonötödik hódolót is kidobták az ablakon, mert "túlságosan ragaszkodó" volt. Vagy valami más miatt. A lényeg, hogy olyan tökéletesen elsajátították a "szingliség életérzését", hogy ugyanúgy téblábolnak a való világban, mint az a négy nyújorki némber.
Az már a világ hibája, hogy ezt a torz életérzést félrekezeli, nem írtja, hanem erősíti. Mondjuk tőlem lehetnek ilyenek, meg nem engem zavar a kilátástalanságuk, hanem őket. Csak akkor meg ne minket kérdezzenek, hogy mi a titkunk :D.
És kifejezetten vicces, amikor bevallottan még egy zacskós levest sem főztek még életükben. Szóval 10-20 év múlva debütálnak abból is.
Apám meg proli, és azt hitte, diplomával majd megkeresem a "kétszázat", és abból nemcsak lakás, kocsi, de még nekik is jut majd pártízezer forint. Mindig azt mondta, hogy tanuljak, meg okosabb vagyok nála, én meg közbe titkon őt csodáltam, hogy az úgymond "egyszerű" gondolkodásával mennyi mindent elért, holott a nulláról indult. És amikor ő tanít nekem valamit (ezermester, de otthon nem barkácsol hajnalban), arra érdemes odafigyelni :D.
Ő tanított biciklizni :D.

lárvalányhaj 2011.02.02. 14:52:55

@gyz:

"30 év felett a férfi ha összejön egy 30 körüli nővel, állandóan érzi a ki nem mondott "na, mi lesz, én már nem várhatok sokat"-sürgetést, ami kicsit megriasztja, és én ezt meg is értem vhol."

Aha, értem, szóval tkp. mégiscsak a nők hibásak azért, hogy nem lesz családjuk meg gyerekük.

kinoxalin 2011.02.02. 16:50:13

@LlamaDalai: hát igen, és jól fogalmaztad meg, hogy a világ hibája, hogy ezt a torz életérzést félrekezeli, sőt, túlértékeli, és mint követendő minta, állítja a fejlett, civilizált társadalmak elé! Én kicsit úgy érzem mostanában, hogy kurva sok szabad ideje van az embereknek, és ezért kerülnek előtérbe az ilyen életformák, a szingliség, a metroszexuális majmok, stb., akik, ha szembe jönnek a boltban, már meg sem botránkozol rajtuk, hogy férfi is és nő is egy az egyben ugyanúgy néz ki, és csak a hangjáról tudod megítélni, hogy vajon mi lehet a neme...
Na de kurvára elkanyarodtam a témától, úgyhogy éljenek a modoros apukák! :D

gyz 2011.02.02. 21:02:58

@lárvalányhaj: aha, nem érted. :)

szerintem egyik sem hibás, a nő álláspontja is teljesen érthető. Egyszerűen szar ügy, ha valaki 30 felett van és még nem találta meg a hozzáillőt, bármilyen nemű is. És jobb már nem lesz, csak szarabb (feltéve, hogy akarnak gyereket)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.02. 21:38:40

Ez milyen vicces vélemény már, hogy aki egyedülálló, az csakis szarul érezheti magát, és hogy életkorhoz van kötve a párkapcsolat-családalapítás...

Időgépben falura repültünk vagy mi?

szellőláb 2011.02.02. 21:48:34

Jól házasodni nem lehet elég korán, rosszul meg elég későn.Állítólag. Az egyedülállóságnak számos előnye van, de ahogy múlik az idő, ez változhat. sokan bepánikolnak, és el kezdenek jobban félni attól, hogy tényleg egyedül maradnak, mint attól, hogy rosszul választva mégiscsak házasodnak. Elveket feladva beleugranak valami jónak tűnő kapcsolatba, ami akár be is jöhet, de ha nem, nem sok esély marad mással újat kezdeni.

eino. 2011.02.02. 22:48:15

@lárvalányhaj: MINDIG a nők a hibásak.
Épp ma gondoltam végig, hogy a régi haverok közül így a harmincas éveink közepe felé csak egynek vannak gyerekei. A többi még mindig ugyanazt az életet éli, mint 15 éve. Na jó, dolgoznak is. Szóval a 6 srácból 5 van így harmincon bőven túl. A harmincas kollégáim közül egy se nős, vagy legalább elvált.
Mi csajok- a régi baráti körből- pont fordítva állunk ezzel: csak egynek nincs gyereke.
És: csak kettőnek sikerült úgy, hogy normális, családot és munkát szerető férfinek szült gyereket.
De persze a nők a hibásak, amiért nem szülnek...

eino. 2011.02.02. 22:54:12

@Modor Tibi: ha gyereket akarsz, annak fel kell nőnie, lehetőleg egészséges, aktív szülőkkel. Aki 45 évesen nemz gyereket, annak ez igencsak necces. A szülés még inkább behatárolt időben. Iszonyúan meg tud viselni egy nőt fizikailag, ha az első gyerekét negyven felé szüli. Nem törvényszerű, de nagy rá az esély, mint arra is, hogy a gyerek valamilyen rendellenességgel szülessen. Mindettől függetlenül előfordul, hogy tényleg későn találja meg az ember az igazi társát, akivel családot alapítana. Ez eddig oké, de arra hivatkozva szakítani 30 évesen, hogy még nem akarja magát lekötni valamelyik fél- hát, igencsak élettől elrugaszkodott, elkényeztett lehet az illető.

lárvalányhaj 2011.02.03. 08:21:19

@eino.:

Rengeteg helyen olvasok az ún. trendi szinglikről, akik a Szex és New York c. sorozatban lévő csajokat utánozzák. Nekem még nem sikerült olyan élő emberrel találkoznom, akire ez a leírás ráillene. Az én ismeretségi körömben házias, csinos, igényesen öltözködő, alkalmazkodó teremtések vannak, akik szívesen szülnének, akár a karrierjüket is feladva, de egyszerűen nincs mellettük olyan férfi, akivel közösen fel tudnának nevelni a gyereket.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 08:39:10

@lárvalányhaj: Egyetértek. Szerintem inkább az a jellemző, hogy a "szingliknek" adott egy helyzet - nem találtak (még) megfelelő partnert - és addig is megpróbálják a lehető legkellemesebben eltölteni az idejüket. Ekkor persze az erkölcscsőszök megszólják őket, mert milyen dolog az, hogy nem gyászruhában, depressziósan árulja a petrezselymet, hanem még jól is érzi magát?!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.03. 08:39:24

@eino.: értem én, de csak nem lehet minden racionális és biológiai alapon megközelíteni? A Terminátor 3-ban értetlenkedett Schwarzi olyasmin, hogy tetszőleges "két, biológiailag érett ember" miért nem párzik.

lárvalányhaj 2011.02.03. 08:48:57

@lárvalányhaj:

"Az én ismeretségi körömben házias, csinos, igényesen öltözködő, alkalmazkodó teremtések vannak"

Hehe, ez az én megnyilvánulásaimat ismerve elég nehezen hihető, pedig tényleg így van :P

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.03. 08:49:27

@eino.: a szinglizők egyszerűen nem értik meg, hogy ez pontosan ugyanolyan differenciált csoport, mint bármelyik másik. Van, aki akarna rendes kapcsolatot, csak eddig még nem ment. Van, aki nem akar semmilyen kötöttséget. És légy erős, még ha te nem is hiszed, van olyan, aki 40-50-60 évesen sem akar majd. Amikor itt szexésnyújorkoztok, jusson eszetekbe egy kb. 500 éves kifejezés: agglegény. Ősi figura, bohózatok és regények és novellák állandó szereplője, a férfi, aki nem akarja lekötni magát. Most megjelent ugyanez nőben is. Ennyi történt.

Amikor azon moralizáltok, hogy "35-40 évesen majd ott áll egymagában, és nem talál társat", az ugyanolyan buta szöveg, mintha én azon sírnék, hogy "öcsém, hülye vagy, 25 évesen gyereket nemzeni, aztán 35-40 évesen majd ott állsz, és rájössz, hogy nem éltél"

Ugye, milyen bután hangzik? de azért ugye igaz 50%-ban?

lárvalányhaj 2011.02.03. 08:55:20

@altoid:

Nem is nagyon értem, hogy ki az, aki a S&NY főszereplőire példaképként vagy szerepmodellként tudna tekinteni. Szerintem azok a csajok sajnálatraméltók. Nem találják a helyüket az életben (nemcsak a pasik terén, hanem amúgy sem), full boldogtalanok, és kínjukban összevásárolnak mindenféle szart.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.03. 09:11:48

@lárvalányhaj:

Én már eleve azt nem értem, hogy tudja valaki a S&NY-t önként megnézni. Nem akarok úgy csinálni, mint akinek "nincs tévéje", sőt, a sorozatból is láttam pár részt. Nem létezik, hogy engem bárki, még egyszer, fegyver nélkül rávegyen.

gyz 2011.02.03. 09:59:12

@Modor Tibi: máskor inkább rajzolok.

De hogy te is értsd: természetesen azokra gondolok, akik szeretnének párt, családot, de nem találnak. Azoknak nyilván egyre nehezebb lesz, minél idősebbek.

egy szót nem szóltam arról, hogy egyedülálló embernek csak szar lehet az élete.

LlamaDalai 2011.02.03. 10:10:32

Pedig a "modern" munkakörnyezetben dolgozó Kedvesem szerint a csoportjának nagy része ilyen "szinglikből" áll. Olyan körüzenetek mennek, hogy aszongya: "Mindenkit várok holnap éjjel az xy bárban, mert a mozikban van a Bibliánk! A Szex és New York második részét meg kell néznünk együtt, de előtte meg kell innunk pár koktélt az Árkádban" vagy valami hasonló (nem tudom pontosan idézni).
Húsz perccel utána előadja magát, mint aki normális kapcsolatra, és családra vágyik. Tíz órával később meg összebújik Joséval a negyedikről, és másnap már nem is beszél vele. És mondom, ezt csoportosan. A kérdésre mindig az a válasz, hogy fiatal még ahhoz.
És ugyanez visszafele, a hapsik nyolcvan százaléka golflabda. Persze lehet, hogy egy emelettel feljebb meg csupa négygyerekes családanya, családapa, nagypapák és boldog agglegények ülnek.
Én se mondom, hogy egyedül feltétlenül szar, én csak azt tudom, hogy sok évig kerestem azt a nőt, aki mellett nyugodt papucs lehetek. Ja, meg azt, hogy azért az agglegény toposzba nálam mindig beletartozik a szomorúság és kirekesztettség is. Reflektív szingliség :D.
És tudom, hogy felettébb modoros apa leszek, tanárnak is az voltam (kacagtak is rajtam sokat a lurkók).

Sand Lover 2011.02.03. 10:10:33

@lárvalányhaj: Szerintem a sz+ny egy nagy marketingfogás. Senki se tudná, ki a halál az a Manolo Blahnik vagy Jimmy Choo ha nem erről lenne egyfolytában szó. Mellesleg azokban a cipőkben épelméjű (és normál magasságú) ember nem tud járni. Szóval reklám az egész, csak nem a Rubophent meg a hüvelygombát nyomatják.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.03. 10:14:11

@gyz: látod ott valahol, hogy neked címeztem a kommentet, Tanár Úr?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 10:20:03

@Morgan LeFay: Egy amerikai (new yorki!) tanarom, aki ferfi letere szerette a sz+ny-t azt mondta, hogy az egesz tulajdonkeppen egy parodia/szatira, erosen karikirozott figurakkal. Olyasmi, mint a mult szazadfordulon az operettek - nyilvan Bob hercegnek sem sok koze volt az igazi angol arisztokraciahoz. Aki meg komolyan veszi, lasd "a mozikban van a Bibliánk!" az meg is erdemli. Gyujtson inkabb penzt Esmeralda szemmutetjere! :)

gyz 2011.02.03. 10:21:17

@Modor Tibi: nem, fiam, nem látom.

Elnézést, ha tévesen következtettem abból, hogy az enyém után következik, "ez" közelre mutató névmással kezdődik a szöveg, és a szar szó is szerepel benne, mint az enyémben, ráadásul nincs megadva, kire hivatkozol.

öreg vagyok már, és hülyülök

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.03. 10:23:53

@Morgan LeFay:

Megmondom őszintén, én azzal együtt sem tudom, hogy kik ezek, hogy láttam a Szex és New Yorkból egy dózist. Két dologra emlékszem belőle: a nőcire, akinek a kemótól kihullott a sunaszőre, meg a kopaszra, aki meztelen seggel szeretett a hófehér kanapéra telepedni.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 10:36:20

@Morgan LeFay: Így van, New York divatvilága az emberiség egyik legjobb kísérlete a perpetum mobile megalkotására.

Avram Nerboghdan (Nyírbogdány, de még a dédi vándorolt ki) megtervezi a cipőjét ami csúnya és nem lehet benne járni. MEgveszi Luigi Difranceschini, a rongyokból ruhát varró kreatív sokezeré', majd Avram a bevételből fairtrade biokávét vesz Herbie Sabo-nál, aki norvég-apacs-ír-magyar-lengyel-hottentotta leszármazott. A biokoávét kiszarja-kihugyozza Art Fickermann deko-budijában a Broadway-től kétsaroknyira. Ebből Art kézimunkával műbőrt gyárt, amelyet megvesz Avram Nerboghdan...

Az egész tökéletes lenne bizonyos nyersanyag-, rezsi-, és adóköltségek nélkül, ezt az inputot luxuskurvák és tehetős homokosok, és elidgenedett irodisták pumpálják a rendszerbe, akiknek kalandjairól a Sex and the City szól.

LlamaDalai 2011.02.03. 10:37:31

@altoid: Az a félelmetes, hogy sokan nem ismerik fel a szatírát, vagy nem gondolnak bele, hogy azért ami messziről jön, nem feltétlenül szentírás.
Lehet ugyan, hogy sokan nem akarnak olyanná válni, amit az ilyen művekben ábrázoltak, de mint egy Pygmalion, akaratlanul is olyanná formálják magukat, egymást, vagy a környezet őket.
Arról nem is beszélek, hogy sokan továbbgondolják, interpretálják a szingli létet, de a szatírát, az öniróniát mellőzik teljes mértékben. Volt valami magyar film is, ahol négy nő bandázott...

lárvalányhaj 2011.02.03. 10:43:36

@altoid:

Nem lehet, h ezt csak az értelmiségiek szeretnék hinni...?
Tudod, mint amikor elkezdik magyarázni, h azt, hogy "Feri, segíteni kell, gyere vissza" tulajdonképpen nemúgyértették, meg ironikus értelemben kell ám venni, meg mittudomén.

bajor gizella 2011.02.03. 11:01:03

Rám nem hatott a SZÉNY. Megnéztem, van ilyen is, de nem váltott ki akkora ellenérzést mint mondjuk Douce Bigalow megalkotásának filmtörténeti pillanata, vagy hogy mást ne mondjak a csupasz pisztoly, vagy monjuk a gyűrük ura bármelyik 10 perce.
Egyébként aki igazán szörnyülködni akar, nézzen bele a SZÉNY-be angolul. SJP-nak olyan a hangja mint aki héliumot szívott. Ez zavaró. Az a fura hogy a SZÉNY szapulók válnak általában a legordasabb feministává mikor arról van szó hogy a zasszonynak a konyhában a helye. Mert a nőknek joguk van választani bla bla. Hát túlsminkelve, hülye cipőkben de kb ennyiről van szó, ráadásul azóta már ők is rájöttek hogy mégiscsak jobb hapsival mint anélkül, szóval még csak azt se lehet mondani hogy annyira durván rájátszanak.
Mikor elindult a sorozat volt benne valami, amit korábban nem igazán lehetett látni, és emiatt népszerű lett.-korábban is voltak ilyen egyedülálló nő megosztaná féle próbálkozások, de ott azért jó nagy szopóág volt férfi nélkül lenni. Itt meg csak arról van szó hogy amíg nem jön az igazi, is ki lehet bírni. Általában olyan emberek tartják mértékadónak, akiknek általában semmi szükségük erre, emiatt inkább a követői groteszkek, mondhatni ostobák, nem maga a sorozat, ami néhol vicces is tud lenni.
Egyébként az összes, korábban idillinek beállított emberfajta aki csak a jóért harcol ikonná nőtte ki magát miután lehullt róla ez az álszenteskedő mindenáron kurvaboldog vagyok maszk. Nem tudom ezeket a lányokat miért kell ennyire utálni.
Illetve egy okom van rá. ezért kurvára kár volt. És most mindenki egyszerre: I aaaam womaaaan
www.youtube.com/watch?v=zZpSjH4Mrik

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 11:04:02

@lárvalányhaj: Hat nem tudom, mivel en meg nem eltem a nyujorki felso kozeposztalyban, kenytelen vagyok elhinni a tanarbacsi verziojat. A latin-amerikai telenovelakkal persze mas a helyzet. Azokrol tapasztalatbol tudom, hogy a kokemeny valosagot mutatjak be! :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 11:43:35

@bajor gizella: Akkor téged nem lehet lehalkított csupaszpisztoly és nagydurranás szeánszokra hívni, ahol a hívek fennhangon kántálva mondják Drebin hadnagy szövegeit?
A gyűrűk ura, meg ugyanaz, ami az Egri Csillagok lenne, ha nem a Mokép vagy Hunnia vagy NFVSZ (vagy hogy hívták a vállalatot) idejében kellett volna megcsinálni...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.03. 11:51:35

@Professor Pizka: Airplane-nel jobb (Ideges vagyok a repüléstől. Első alkalom? Nem, voltam már máskor is ideges.) De igazi, kultikus néma szeánszot csakis a 2 igazán klasszikus Monthy Python-nal lehet tartani:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 11:52:40

@altoid: meghitt háromgenerációs családok:
A főhős: Miss Bolívia 2004
A gonosz anyós: Miss Bolívia 1992
A jóságos nagyi: Miss Bolívia 1971

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 11:53:46

@vészmadár (pica pica): egy rekettyést? A rekettyeiparban dolgozom!

Illetve MP-t lehet angolul is:

Lov him to the floh!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 11:55:03

@vészmadár (pica pica): Na az aztan a klasszikus geek-modor, amikor minden helyzetre van egy Gyalog-Galopp idezeted! :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 11:56:43

@Professor Pizka: A sorozat foszponzora pedig a Boliviai Plaszikai Sebeszek Szovetsege.

lárvalányhaj 2011.02.03. 12:10:56

@LlamaDalai:

Aki ennyire droid, hogy egy az egyben elhiszi a tv-műsorokat, ill. követendő példának tartja, amit ott lát, az meg is érdemli, hogy boldogtalan legyen.

bajor gizella 2011.02.03. 12:21:59

Fiúk ezt tessék abbahagyni.:)
Szóval remek analógia a csupasz pisztoly, mert nagyjából minden férfi az életemben azzal kezdett, de legalábbis kapcsolatunk nagyon érzékeny és zsenge stádiumában azzal lépett szintet, hogy idézett mintegy feszültséget oldandó, a brian életéből, a gyalog galoppból és vagy a csupasz pisztolyból. Ez nyilván abból adódik hogy vételenül geek faszikkal vagyok csak hajlandó akárcsak egy mojitó erejéig is összefutni, bár nyilván én is a herceget várom a fehér lovon, csak ugye túl okos vagyok hozzá, meg zsidósan hamar öregszem.
szóval egy fél éves együttélés után persze már enm tűnik fel hogy mit dörmög magának drebinről, meg vagy a sajtkészítőkről, ő nem várja el hogy nevessek rajta, és ez így is van jól.
Na hülyepicsák körében a SZÉNY, a boltkóros naplója, meg Javier Bardem ugyanez a kategória. Közben meg minden lány tényleg tök egyforma, gyereket akarunk egy idő után, biztit, rendet, és egy élhető nyugodt létformát. Tök mindegy hogy a SZÉNYből mint elsőrandis filmből mert annyora imádom a csajokatból, vagy a jaaaaj de aranyos kisbaba, nézd te szereted a gyerekekből indul-e a visszaszámlálás.
Aztán határ az érdi aggló a nagy egymásratalálásban ugyebár...

Sand Lover 2011.02.03. 12:24:34

@lárvalányhaj: Mér’, olyan is van, aki elhiszi, hogy a Raiffeisen-reklám (buggyantcsaj férjhez megy) valódi helyzetről szól és kiakad, hogy a rohadt szinglipicsáknak semmi se jó

bajor gizella 2011.02.03. 12:33:49

@lárvalányhaj: Én azt mondom hogy senki se olyan hülye a földön hogy megérdemelné a boldogtalanságot. Az egy nagyon rossz állapot, és mivel én hiszek a reklámoknak, és ezzel együtt az engem körülvevő labradorkölyökkutyás, puha bársonyszivecskés világmindenségnek, ahol mindenkinek alapvető emberi törekvése a boldogság keresése, és megtalálása, nem kívánom senkinek sem hogy egy ilyen világban bármi oknál fogva is boldogtalannak érezze magát, és ennek hangot is adjon. A hülye emberek is legyenek boldogok, a szex és new yorkos kispicsák is találják meg az imponáló egzisztenciával bíró sötétautós párjukat, az ő miszter bigjüket, mert joguk van hozzá, nekem nem fáj.
Számomra a reklámok jelzésértékűek. másfél év után döbbetnen látom hogy minden második reklám gyógyszert próbál eladni itthon. leginkább hashajtót, meg immunerősítőt. sajnos ebből azt a következtetést tudom levonni csak, hogy itthon már egy tisztességes ürítés is út lehet a boldogsághoz, illetve csodállatos érzés nem betegnek lenni, mikor mindenki az. Na ez fura.

Sand Lover 2011.02.03. 12:44:11

@bajor gizella: “már egy tisztességes ürítés is út lehet a boldogsághoz,”
Promenád a gyönyörbe.:)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.03. 12:55:43

@bajor gizella:

Mondjuk aki életében egyetlen egyszer szembesült már azzal az esettel, hogy egy derűs, nyári reggel nem úgy alakul a kaffé után, ahogy szokott, az bizony tudja, hogy mekkora boldogságot tud okozni az említett ürítés.
V.ö. Arany János esete a kitűntetéssel:
"Hasfájásban szenvedek,
vaskeresztet küldenek.
Hogyha egyet szarhatnám,
száz keresztért nem adnám!"

bajor gizella 2011.02.03. 13:02:38

@El Topo (Sgt. Elias): Jaj topokám. Már megint ez a midlife krízis, ezzel a köszvényes öregpapás csoszogással?:)
Hol van az még? Nagyon leírod magad mostanában.
A bélbajos öreg Aranyt hozni öcsém. Ő a te korodban még kottából megtanult angolul.
Nem lesz ez így jó...

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.03. 14:12:07

@bajor gizella:
Nyuszika, nem kell ahhoz idősnek lenni, hogy az ember megváltásként üdvözölje a frissen induló napot.:D
Nem magamról beszéltem, lekopogom.

LlamaDalai 2011.02.03. 15:32:07

@lárvalányhaj: Sosem mondták meg nekik, hogy miért ne.

@bajor gizella: Azért én nem akarok megfeszülve a kereszten énekelni :D.
Vagyis nem életvezetési tanácsokat várok egy debil Drebin filmtől. Bár, lehet hogy jobb lenne a világ, ha így tennénk.
Mondjuk tényleg szívesen lennék sajtkészítő.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.03. 19:33:21

@lárvalányhaj: nincs mellettük olyan férfi.

esetleg,aki mellett van, arról is rögtön kiderül a kisded megszületése utáni néhány hónapban, hogy mégse olyan...elég sok ilyen sztori van, és nem az anyukák szokták képtelenek lenni felnőni a szülő szerephez.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.03. 19:40:25

@altoid: egyetértek.@vészmadár (pica pica): "Most megjelent ugyanez nőben is. Ennyi történt."
naná, és ezt sokan képtelenek elfogadni:) pedig régen se ment mindenki férjhez (azok mentek nevelőnőnek.:)
és nem feltétlenül azért, mert nem akarta senki.

lárvalányhaj 2011.02.03. 19:52:33

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Én is pont ezt mondom, hogy mindenki a nőket hibáztatja azért, hogy nem születik elég gyerek, meg hogy széthullanak a családok, incl. a nekem kommentben válaszolók jó részét is. Az apuka úgyanúgy felelős ezért, és a gyerekek boldogságához az is szükséges, hogy az apuka is bedobja magát nevelésügyben.

la paloma de la rosa 2011.02.05. 19:39:08

@Frengi: Ecuador :) Bár szerencsére nekem nem dekkol ott rokon :D

sofaheads 2012.03.01. 20:17:31

,,Na mutasd, elbaszarintottad, mi? Süsd meg - bimbó vagy, mondtam, hogy ne feszegesd mer' gyenge anyagból van. Na, add ide, epokittal megragasztom."

:DD Ez majdnem 100% apu! Mindent epokittal ragaszt meg, de lehetőleg úgy, hogy össze-vissza folyjon és ragasztás után véletlenül se hasonlítson az eredeti állapotra...

Az ,,elbaszarintottad" szófordulatot is ő használja. :)

Celtic 2012.03.02. 16:15:40

Baszki, mar ilyen oreg vagyok? Eddigi rekordom az egy ejjel hatszor felkelni hugyozni :( (sorozes nelkul offkoz, mert akkor ertheto lenne). De azert atlagban harom felkeles megvan minden ejjel...
süti beállítások módosítása