2010. XI. 1.
-Szép jó reggelt kívánunk minden Bitumexkovbojnak- és angyalnak. Itt ezek a kedves urak mellettem egyenesen a pakisztáni DRA kész megoldásokat nyújtó tanácsadócégtől érkeztek, hogy a most kick-offolt "Gardiner" fantázianevű projektünk keretében best practice-ek implementálásán keresztül azonnali és nagymértékű folyamategyszerűsítést- és ésszerűsítést segítsenek végrehajtani. Bízzatok bennük - többéves professzionális tapasztalat áll már mögöttük és számos eredményt tudnak felmutatni a hasonló pénzügyi központokban megvalósított újításoknak köszönhetően. Van-e kérdés így korán, hétfő hajnali tízkor? Igen, Máté?
-Csak így felmerült bennem, hogy legutóbb az olasz anyanyelvű di Troia Nataliát az Italy csapatból a németre helyeztétek át - eközben a skandináv és spanyol piacokat pedig csak angolul beszélőkkel töltöttétek fel, szóval előfordulhat, hogy ez az úgymond angolosítás egy esetlegesen később eszközölhető folyamatáthelyezés előszobája?
-Nem, Máté - ilyesmiről szó sincs (veled még elbeszélgetünk erről hatszemközt) - az efficiency javítása érdekében ezt meg kellett lépnünk: nem engedhetjük meg, hogy a mai, rohanó üzleti világban nyelvi és kulturális korlátok közé szorítsunk be bármilyen részprocesst, ezáltal gátolva az employee-k szakmai fejlődését és a munkavégzés rugalmasságát. Nekünk is át kell edukálnunk a customereket, fokozatosan átszoktatva őket az angolra. De most erre nem ez a legmegfelelőbb fórum.
Ezek a pakisztáni urak csak és kizárólag azért vannak itt, hogy feltérképezve az összes end-to-end folyamatot - lokalizálják és leszakítsák NEKÜNK az úgynevezett alacsonyan csüngő gyümölcsöket, hiszen mint tudjuk: bár a quick winek az összes tényező csupán 20%-át teszik ki, a szimptómák 80%-áért felelnek. Ők fognak nekünk segíteni eliminálni ezeket a root cause-okat. Értem?
-Természetesen, Gábor.
-No, hát akkor kezdjük is el a munkát, a gentlemanokat beosszuk szépen a csapatok mentoraihoz, ahol rövid ismerkedés után el is kezdődik majd a felmérés, és egy hónap múlva már process improvementeket fognak nekünk szállítani - ez a deal. Mindenkitől a maximális együttműködést kérjük és várjuk el - de remélem, ez magától értetődő.
2010. XII. 20.
-Well, akkor az egész DRA-s csapat nevében szeretném megköszönni a budapesti kollégák maximális supportját és segítőkészségét az együtt eltöltött közel két hónap alatt. Kemény, deep dive-munkával, a folyamatokat felmérve és kielemezve több, azonnali Kolombusz tojását azonosítottunk, ezeket szeretnénk most Veletek megosztani. Chandrasekhara, akkor kezdd el, kérlek.
-Yett (yes), egyszóval a processeket feltérképezve és minden fázist aprólékosan kielemezve több risket és gyors nyerést találtunk, szóval... itt az első javaslatunk: a fizetési felszólítások egyenkénti elkészítése Wordben közel 20 perc per darab. Ám a körlevél-készítővel ezt az időtartamot nettó 3 percre tudjuk lecsökkenteni, ami 100 levélnél 20x100, tehát 2000 perc helyett csak 300 percet venne igénybe. Ennek a hatékonyságnövelő ötletnek a megvalósításával számításaink szerint közel 2,34 employee-nyi kapacitást tudnánk felszabadítani.
-Köszönjük, Chandrasekhara - zseniális ötlet. Szerencsére az SAP-rendszerünk egyik tranzakciójában már három éve sablonokkal automatizáltuk ezt a funkciót, úgyhogy a rendszeres nyomtatáson kívül nincs más dolgunk ezen a téren - sőt, igazából a nyomtatást is a célországokban végzik el, hogy gyorsabban adhassák postára az iratokat.
-Ja, akkor jó. Akkor tárgytalan, pedig egész jó ötletnek tűnt. Második javaslatunk: tapasztaltuk, hogy rengeteg riport többezer soros, és kezelésük, szűrésük, csoportosításuk hagyományos Excelben nehézkes. A DRA-nek van ellenben egy alacsony költségvonzatú, saját fejlesztésű alkalmazása, amelynek segítségével ezeket az adatbázisokat könnyen és rugalmasan tudjuk kezelni, illetve ezekből kimutatásokat készíteni. Ezzel riportonként legalább 20-30 percet tudnánk spórolni, ezáltal 3,21 személy munkája válna fele... tudnánk más célra hasznosítani.
-Tényleg jól hangzik - mi jelenleg a beépített Kimutatás-varázslót, azaz a pivotokat használjuk ugyanilyesmi célokra, de tényleg dicséretes kezdeményezés.
-Tényleg? Akkor semmi. OK, több jóváhagyott és véglegesített javaslatunk még pont most nincs, de majd otthonról küldünk még. Addig is köszönjük szépen, az expense-eket átcharge-oljuk a megbeszéltek szerint, és a konzultálási tiszteletdíjról is hamarosan kiállítjuk a számlát. Legyetek jók és bejelölünk titeket mind a Facebookon.
2011. IV. 15.
-Szép jó reggelt kívánunk minden Bitumexkovbojnak- és angyalnak! Ezen az álmos pénteki reggelen egy rövid bejelentést szeretnénk tenni (remegő hang, zavart heherészés), bár mára a menedzsmentből szinte mindenki véletlenül szabit vett ki és én maradtam itt egyedül, de mindegy. Szóval olvasom. Kezdhetem?
Cégünk, a Bitumex a pénzügyi és gazdasági világ 2008 óta sűrűsödő, rendszeres kihívásaival folyamatosan sikerrel birkózott meg, relatív piaci részesedési arányát világszerte megtartva. However, az állandóan változó üzleti világban - hogy megőrizzük piaci előnyünket - csak az azonnal reagálni és megújulni képes szervezeteknek van jövője.
...
A Board döntése szerint a budapesti szolgáltatóközpontból a folyamatjavítási projektek eredményeképpen 2011 november 30-ig 120 pozíciót mozgatunk át az iszlamabadi Quartz Valley-be, a DRA központjába. Természetesen - 5 fő célkitűzésünknek megfelelően - munkavállalóink a legértékesebb erőforrásaink, akik érdekében mindent meg fogunk tenni, hogy megfelelő ellentételezésban részesülhessenek.
Eddig az official announcement. Még hozzátennék pár gondolatot.
Nyomatékosan fel szeretnénk hívni a figyelmet arra, hogy a külső és a belső kommunikációban kerülendő a "kiszervezés", "outsourcing", "leépítés", "dismissal" és a hasonló, negatív kicsengésű megnevezések - hiszen itt távolról sincs ilyesmiről szó. A Grafton-projekt nem más, mint hatékonyságnövelés, optimalizálás, ésszerűsítés. Ezt tartsátok szem előtt. Köszönöm a figyelmet, mindenkinek jó hétvégét!
Az utolsó 100 komment: