-Már megint azok a kurva törlesztők, meddig szopathat még minket a bankárkaszt?
-Ezt ugattam a múltkor is. Tartott valaki stukkert a fejetekhez, hogy írjátok alá azt a rohadt papiruszt? Az erős forintra játszottatok-spekuláltatok, elbasztátok, ígyjárás tipikus esete. Nem tudom sajnálni a felelőtlen embereket. Úgyhogy nem a bankárokat meg a New York - Tel-Aviv-tengelyt kell hibáztatni, csak és kizárólag ti tehettek arról, hogy most nyögitek a kétszeres részleteket. Forinthitel, albérlet nem lett volna jó, mi? Mindenki más hibás, csak én nem!
Én felelősen, előrelátóan gazdálkodtam: húsz évig Muteréknál laktam egy nyamvadt házrészben, és csak akkor, csakis akkor voltam hajlandó belevágni egy saját projektbe, amikor az utolsó fillérig megvolt a zseton. Minimális szülői segítséggel persze, de hát mutass bárkit ma Magyarországon, aki szülői háttér nélkül el tud indulni..! Nem is tartozom senkinek, nagyon jó érzés ám úgy élni, hogy nem vagy eladósodva. Képzeld csak el! Közben különböző portfóliókban ketyeg a megtakarításom, van 1-2 devizabetétem meg ingatlanom is - muszáj több helyen fialtatni a vagyonkádat.
-Jójó, vágom. Ügyes vagy tényleg, irigyellek is egy kicsit.
-Irigyelni? Engem? Csak ész kell hozzá, türelem, és szorgalom. Ez a Nagy Titok. Aki hülye, haljon meg.
-Ne is mondd, baszod. A Lóci a béből, tudod. Most mesélték, hogy leadta a szerelést szerencsétlen.
-Mi, nem mondod! Az a Lóci? Pedig vele nyúltuk le folyton a W-betűket a Videoton-gépekről a számtechteremből... Nemár... mit csinált?
-Bringázott a csóka, aztán valami faszparaszt furgonos elütötte. Nem volt 25 éves - mármint a Lóci.
-Szegény, nyugodjon békében... de hát ez ilyen sajnos. Sajnos fogadni mernék, hogy nem volt rajta sisak - amiket mostanában látok az utakon, szóval nem egy életbiztosítás ott biciklizni, de ezek csak ott cikáznak...
-Talán pont nem volt rajta - de hát az arcán, az állán érte az ütés, azon nem segített volna semmi...
-Igen, hát a halál nem válogat. Ezek a bringások meg kihívják maguk ellen a sorsot: főútvonalon, a Gyorsforgalmin, a Lánchídon, autópályán, mindenhol tekernek, leszarják a szabályokat...
-Ez bicikliúton történt, egészen pontosan egy átkelőnél.
-Hát igen, úgy hajtanak bele ezek a szerencsétlenek is az átkelőkbe, mintha azt valami láthatatlan, áttörhetetlen üvegfal védené - mintha ott őket semmi baj nem érhetné, de hát ez a Lóci is százas, hogy pirosnál ment át...
-Nem, neki volt zöld, csak a furgonos vadállat hirtelen rákanyarodott, azt kész. Annyi.
-Igen, hát figyelnie kellett volna. Ez amúgy a szülők felelőssége leginkább. Ha törődtek volna vele rendesen, akkor még itt lehetne közöttünk. Az én gyerekemmel ilyen biztos nem történhetne meg, már ha lenne gyerekem. Sajnos a temetésen senkit nem fog az vigasztalni, hogy neki lett volna elsőbbsége. Ilyen ez az élet, nem lehet elbambulni, felelőtlenkedni. Isten nyugosztalja, jó gyerek volt. És amúgy ti hogy vagytok?
-Hát sajnos sok rossz dolog történik mostanában Békáson - sokat járok haza, nem is akarlak untatni vele... de hát a Klumpert is nagyon szarul van, azt mondják az orvosok, hogy már csak hónapjai lehetnek hátra...
-Páhh, azok a fizikaórák, de utáltam szegényt. Ott pöfékelt az arcunkba bele, láncdohányos volt, soha nem tudott leállni. Meg reggel-délben-este tolta a feleseket is elég szépen, tanítás előtt is mindig ott silbakolt a Pléh kocsmában, hát igen. Ki mit főzött, egye meg. Csak ő tehet arról, hogy idáig jutott. Látod, én ezért nem dohányzom. Max. társaságban, meg ha ideges vagyok. Nem ér annyit az egész. Tudod, mennyit költ a Tébé a dohányzás okozta légúti megbetegedések gyógyítására - hiába? És én meg közel nyolcéves munkaviszony után kétszer voltam betegszabin. Akkor se voltam beteg, de annyi azért jár nekem is, nem?
Más újság nincs? Valami jobb?
-Más? Hát igen, mindenkinek megvan a maga hülyesége. Muteréknak is: már öt éve építkeznek, aztán szalad minden, jelzálog a házon meg a lakáson, semmi nincs készen...
-Túlvállalós szerencsétlenek, megérdemlik.
-Bazsiéknál ikrek születtek, alig férnek el a garzonban...
-Felelőtlen, tipikus magyar plebsz.
-Nálam a törlesztők...
-Spekuláns.
-A Zsolyeszt kirúgták a Bitumextől "kulturális fittség hiányára" hivatkozva...
-Megérdemelte, link fasz volt mindig is.
-Koponyának lelépett a nője valami uszályossal, egy románnal.
-Többet kellett volna törődnie azzal a buta kurvával.
-Amúgy tök jól vagyok, köszönöm az érdeklődésedet.
-Erre csak azt mondom: elmúlik...
És hogy témánál maradjunk: kaptam egy meglehetősen beteg posztot pár hete egy zavart, névtelen betelefonálótól - és úgy gondoltam, inkább felajánlom a Nekrológ szakblognak - ott jobban mutatna.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 08:17:21
Nadiposzi (törölt) 2010.09.01. 08:22:51
Infomaker 2010.09.01. 08:26:11
A román uszályossal lelépős olyan ismerős, valami irodalmi műben van nem?
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.09.01. 08:27:14
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 08:36:11
A Tanú c. filmben.
2010.09.01. 08:39:29
2010.09.01. 08:42:28
Emide Buda 2010.09.01. 08:46:50
Bacsó Péter: A tanú
Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.09.01. 08:48:04
Szóval nagyon nagy király ez az arc, nem kompenzál semmit, egyszerűen ő a legkiválóbbak között is a legkiválóbb. Kéne nekem az elérhetősége, rábíznám a portfóliómat a zsenire.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.09.01. 08:54:06
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 08:59:22
Én kettőt is ismertem ilyesmit, mind a kettő nő volt.
Mind a kettő úgy adta elő magát, hogy a világon mindenki hülye volt, meg ostoba, meg érzéketlen, meg primitív, csak ők voltak zseniálisak.
Az egyikről pont az derült ki amit mondtál. Egyszerre derült ki, hogy a férje masszívan csalja, a fia meg 15 évesen keményen drogozott.
A másik egyszemélyben oldotta meg a dolgokat, ő saját maga drogozott és még a szeretőit is csalta.
Styxx 2010.09.01. 09:06:34
erről az jutott eszembe, amikor szerény, visszafogott Palik Laci barátunk egy Forma 1-es közvetítésen azon rugózott, miután a biztonságiak mulasztását kihasználva egy szurkoló befutott a pályára, hogy ha ilyen gixer történne a Hungaroringen, ő azonnal lemondana. Mit tesz isten, a Hungaroringen is befutott a pályára egy pali ("k" nélkül), szerintetek lemondott Palik?
Volt egy ilyen sportdiplomata is, aki verte a nyálát, hogy ha az athéni olimpián egyetlen sportolónk dopping vétséget követ el, azonnal lemond. Aztán rajtunk röhögött ez egész világ, amint nehézatlétáink tökön-paszulyon, az egész Balkánon át át szöktek a pisilést ellenőrző csúnya nénitől, mint bölcsisek a dadustól. Utána lemondott a (történetesen tényleg) Pali? Magába fordult és visszavonult a közélettől? Muhaha.
cd-r 2010.09.01. 09:14:51
Styxx 2010.09.01. 09:18:02
Igen, ezt általában 18-20 éves korig kinövik, de van egy szánalmas réteg aki benne ragadd.
Der Beste 2010.09.01. 09:25:48
Aki hülye, az "haljon meg". Ez így van.
Utólag sírni mindenki tud, de az előre gondolkodás sokaknak okoz problémát.
scsaba1 2010.09.01. 09:26:01
scsaba1 2010.09.01. 09:28:09
Áááá, gecc... Ritkán mondok ilyet, de ezt a típust vascsővel ütném. Te felmásztál a Mount Everestre, neki már megvolt 5 évvel ez előtt, törött lábbal és oxigén nélkül.
yenoee 2010.09.01. 09:35:56
Ne szerénykedj, a muterék laktak veled, csak még nem voltál nagykorú.
"és csak akkor, csakis akkor voltam hajlandó belevágni egy saját projektbe, amikor az utolsó fillérig megvolt a zseton."
Ha eccer beszállt a család, és neked kell, akkor az a tied, ez tiszta sor.
"Minimális szülői segítséggel persze, de hát mutass bárkit ma Magyarországon, aki szülői háttér nélkül el tud indulni..!"
Na igen, ma már ez a minimum, a szülői segítség.
Kibaszott pörgős világban élünk, egyszerűen nincs lehetőség annyit keresni fiatalon, amennyi kéne. Később meg majd időnk nem lesz élni, meg a kölkökbe kell tolni a pénzt ezerrel, ha érted hogy mondom.
ezértregisztráltam 2010.09.01. 09:38:55
ez marhajó :D
scsaba1 2010.09.01. 09:43:51
Styxx 2010.09.01. 09:59:48
Hú, az ütős. Egyébként az olyen poénok, mint a Mókamesterben (nekem is bejött) ha nem végződnek durva sérüléssel-sértődéssel, egy életen át emlékezetesek maradnak.
Egy egyetemi haverom mesélte, hogy a nagyapja a negyvenes években volt katona, és volt az egységénél egy faszi, aki a többi baka fogkeféjét (!) kölcsönkérte. egy reggel eljátszották, hogy a fogkeféikkel mossák a seggüket (csak úgy tettek, de a csávó pár méterről nem látta, hogy mindez kamu) na többé a tag soha sem kért kölcsön fogkefét.
IndaMuncher 2010.09.01. 10:27:06
scsaba1 2010.09.01. 10:42:30
Miért, Tibby legújabban antiszemita, ha lejött volna a poszt, akkor lehetett volna aberrált is... :)
lárvalányhaj 2010.09.01. 10:43:36
Valamilyen szinten azért mindenki így működik :)
JonC 2010.09.01. 10:50:12
tudom, hogy utána kiderült a sztoriból, hogy zöldje volt, de a KRESZ amúgy is kimondja, hogy bicikliúton mindig a kerékpárosnak van elsőbbsége az azt keresztező autóutak esetében.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 10:59:15
Vesd össze még: az én fiamból aztán biztosan nem lesz fartúró buzi, mert nem úgy nevelem!
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.01. 11:02:19
rdi 2010.09.01. 11:15:40
-Többet kellett volna törődnie azzal a buta kurvával. Én rendesen "törődöm" a Gizivel, néha napi kétszer is, de ő is megad nekem mindent, ami egy férfiembernek természetes szükséglete, ha érted hogy mondom.
Ezért van ennyi válás is, de hát mindenki maga tehet róla...
Hepciás 2010.09.01. 11:20:46
Ja, az is tízpontos gyöngyszem. Meg az: -én gyerekem nem lesz ilyen drogos hülyegyerek, nem azt lássa otthon. Meló után belökök pár sört (5-6) hétvégén kicsit jobban belehúzok, ha van társaság (1-2 rekesz/nap) de mindet lelőném, aki ilyen marihuannát lő az ereibe:-)
(annak ellenére, hogy nem vagyok egy megrögzött droglegalizáció rajongó, de picit más okból, mint a megszokott klisék).
@Szocio Pata (kikvogymukblog):
a gonosz, tenyérbemászó kép, az nagyon ott van:-)
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 11:25:53
Hát az mondjuk tényleg olyan, hogy mindenki maga tehet róla.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 11:30:27
Járok politikai tárgyú blogokba is, ismerem a fajtáját az ilyennek.
Kuruttya 2010.09.01. 11:41:37
Gerolsteiner 2010.09.01. 12:01:42
Hozzá Szóló 2010.09.01. 12:03:48
Aki hitelt vesz föl, annak TÉNYLEG nem tartottak stukkert a fejéhez, sőt, ezer és egy papírt írattak vele alá, már előre jól lehúzták... amikor a milliókat odaadták, akkor nem volt sírásrívás. Most meg van.
Hát, én csak attól félek, nehogy mindannyiunk pénzéből segítsék meg a hülyéket, azért, mert nekik új kocsi meg LCD tévé meg nagyobb lakás kellett, miközben nem volt rá meg a pénzük.
lárvalányhaj 2010.09.01. 12:08:19
A hitelt felvevők hülyézésével az a problémám, hogy egy átlagfizetésből élő fiatalnak gyakorlatilag csak hitelből lehet lakása, hacsak a szülei a segge alá nem tolnak egyet. Ha lakást bérel, arra is elmegy ugyanannyi havonta, csak azt a főbérlő teszi zsebre. Családot alapítani meg nem nagyon lehet úgy, hogy ott lakunk anyóséknál a kisszobában.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 12:10:30
Még egy nem átlagfizetsből élőnek is csak hitelből lehet lakása.
Számoljunk már kicsit! Egy valamirevaló lakás, tűrhető környéken 10 milla alatt nem létezik.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.09.01. 12:10:46
Talán még boldogabbak is voltunk, mint bárki a hitelből vett lakóparki csilivili apartmanokban. Ezeknek az én adómból? Egy fillért sem!
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 12:10:49
Szerintem is szükség lenne arra, hogy az emberek több felelősséget vállaljanak a saját tetteikért, de van, amikor nincs mit tenni.
De azokat, akik fejből vágják, hogy mennyit költ a TB a tüdőrákosokra, leginkább messze elkerülném.
És aztán idegességtől remegő kézzel rágyújtanék.
AndOr01 2010.09.01. 12:14:45
Szóval mégsem volt meg a zseton utolsó fillérig. Akinek meg nem ad a - mert nincs - a szülő, az hitelt vesz fel. Ergo: Hülye! Tehát haljon meg!
Összegezve:
Akinek a szülei nem tudják kipótolni: Haljon meg!
Világos! :)
Shangara 2010.09.01. 12:17:50
Hozzá Szóló 2010.09.01. 12:19:14
Nekem meg az a bajom, hogy körülöttem - különös módon - a hitelt fölvevők nem anyóssal vannak EGY SZOBÁBAN.
És baromságokra vesznek föl eszméletlen nagy hiteleket, sorozatban. Aztán utána megy a sírás. Nagyon kevés olyan esetet látok, amikor tényleg EGY SZOBÁBAN kellene lenni... de remélem, te is
Hepciás 2010.09.01. 12:19:54
Röhögni fogsz, de a holland TB elkezdet tvisszatéríteni a dohányosoknak. Mivel korábban halnak, kevesebb EÜ szolgáltatást vesznek igénybe.
bodigabi 2010.09.01. 12:21:29
prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.09.01. 12:21:39
A román uszályos, a Tanú C. filmben volt.
baloo784 2010.09.01. 12:22:03
pontosítsunk!
neki öt évvel korábban fél lábbal, protézis nélkül volt meg oxigénpalack nélkül az everest...
:)
vagy inkább :(
badboykiller 2010.09.01. 12:22:24
Hozzá Szóló 2010.09.01. 12:22:58
Kapaszkodj meg, lehet venni (főleg most) 6 millióért lakást a BELVÁROSBAN, Pesten. Nem a legjobb környéken, nem az ötödik kerületben, nem lesz szuper panorámád és nem lesz több szobád. De van lakás. Nem 10 millió, hanem kicsivel több csak, mint a fele. Nem mindegy.
Azt se kellene az EGÉSZET hitelre megvenni, szerintem.
Okoskodjak még? Amúgy a frankhiteleknél meg igenis lehetett tudni, hogy szopás lehet, mert szerencsejáték. Hát, nem jött be, bocsi. De azért NEKEM ne legyen már rosszabb, nekem ne kelljen már egy Forinttal se segítenem, ne menjen már a közösből semmilyen SEGÍTSÉG azoknak, akik vagiznak az új lakással, 10 millióssal (pffffffffff na ne már) meg audival, LCD tévével. Hát basszus, fizesse, vagy adja oda a banknak, ami a banké, pont.
2010.09.01. 12:23:22
"- Mi olyan szegények voltunk, hogy egy cipős dobozban aludtunk."
2010.09.01. 12:24:19
Hozzá Szóló 2010.09.01. 12:26:14
És HIDEG salakot ettünk! :D
De amúgy ami ide passzol, az az agresszív náci bank, John Cleese... "zálogba adja édesanyját, stb"
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 12:27:52
(Közben megnéztem a blogodat is, de én ehhez hülye vagyok. Vagy nem vagyok elég posztmodern. Ami majdnem ugyanaz.)
2010.09.01. 12:28:33
Tudod mennyi ilyen (arrogáns) okoskodót láttam, akit később (általában 10 évre rá) jól megszopatott az élet, vmi tragédia kapcsán?
(nem, nincs hitelem...)
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 12:28:51
2010.09.01. 12:29:29
Szóval óvatosan a porhintéssel, hátha a tanítvány túlnő a mesterén:D
bobsys 2010.09.01. 12:30:43
"Röhögni fogsz, de a holland TB elkezdet tvisszatéríteni a dohányosoknak. Mivel korábban halnak, kevesebb EÜ szolgáltatást vesznek igénybe."
Ezt hol olvastad?
kovacsguszti68 2010.09.01. 12:39:04
Jómagam 2006-ban vettem fel CHF alapú hitelt (176 Ft-os MNB árfolyam mellett). Az akkori törlesztőrészlet az akkori jövedelmem 25%-át tette ki, az egyéb rezsi további 15%-ot vett el a fizetésemből. A jövedelmem több mint fele megmaradt kajára, szórakozásra, befektetésre. Ha valaki azt mondja, hogy felelőtlen döntést hoztam, az bekaphatja.
2006 nyarán ki láthatta, hogy 2008 őszén ránk szakad az ég, globális válság alakul ki, munkahelyek tízezrei szűnnek meg Magyarországon is... Ha valaki azt mondja, hogy 2006-ban ez előre látható volt, az is bekaphatja.
Aztán 2009 tavaszától nálam is munkanélküliség, kilátástalan küzdelem a munkaerőpiacon, mivel a szektor, ahol dolgoztam, teljesen összeomlott. Idén vállalkozás alapítás, küzdelem a létért, a cég beindításáért. Közben tartalékok nagy része felélve, de még mindig nem érzem azt, hogy hülye lettem volna 4 éve, amikor hitelt vettem fel és emiatt a fejemet kellene a falba verni.
19 éves korom óta önálló vagyok, akkor laktam utoljára anyámmal. Nem mintha nem szeretném őt, de qurvára nem bírtam volna ki 20 évig vele, esténként az összekuporgatott pénzemet számolgatva. Inkább felhőtlenül szórakoztam és éltem az életem, ahogy nekem tetszett.
2010.09.01. 12:42:32
" a jó tanácsokat csak adni szokták" mondja Miss Marple, és milyen igaza van.
Tertullianus 2010.09.01. 12:50:49
Nekem mikor utalnak ki lakást?
És a többieknek?
Nekem is kell ingyenlakás!
Der Beste 2010.09.01. 12:52:34
Engem is az anyósék kisszobájába vitt haza apám, s két évig ott is laktunk, s senki nem halt bele.
l.x. 2010.09.01. 12:56:26
Gondolom, a házrész azért lett házrész, és nem szoba, mert nem "csak" egy szobáról van szó... így tán nem is olyan nyamvadt, és a hőstett sem akkora hőstett, még az oly természetes minimális szülői segítségtől eltekintés után sem.
Felmerült viszont egy kérdés: vadász, te minek jársz ide? Illetve ezzel kapcsolatban egy másik: most akkor mit is csináljon, aki hülye?
massziv 2010.09.01. 12:57:40
Történt 2008 nyarán,hogy lakásfelújitásra felvettem hitelem elérte a 7 éves félidőt amikor lehetőségem nyilt a szerződés szerint visszafizetni az egész fennmaradó tartozást egyösszegben.Én élni kivántam a lehetőséggel mert utálok tartozni(amikor felvettem kellett a pénz,hogy a megörökölt lakást normális lakható állapotba lehessen hozni).Na onnan kezdve a bank minden módon megpróbált rábirni,hogy hagyja meg a hitelt ne fizessem vissza egyben.Hivogattak telefon,hogy az milyen jó lesz nekem,nem kell annyi pénzt egyszerre visszaadnom stb.
Amikor beadtam a megszüntetési kérelmet,akkor is az ügyintéző megpróbált lebeszélni róla.
Most viszont baromira örülök,hogy nincs hitelem!
l.x. 2010.09.01. 13:01:10
Majd ha 5 gyerekkel lehúzol 25 évet a mosókonyhában az apósnál. De felelősen ám piszkosul, nem úgy, mint aki hitelt vesz fel a lakásproblémáját megoldandó.
Der Beste 2010.09.01. 13:02:22
Ha valaki 100 km/h-val repeszt a városban, felcsavarodik a villanyoszlopra, s lebénul, akkor nehogy már ne mondhassam meg neki, hogy magának köszönheti a kerekesszéket!
l.x. 2010.09.01. 13:03:50
Majd ha lehúzol 25 évet 5 gyerekkel az apósék mosókonyhájában. De felelősségteljesen, piszkosul, nem úgy, mint azok a felelőtlenek, aki maguk oldanák meg a lakásproblémájukat.
l.x. 2010.09.01. 13:05:01
manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.09.01. 13:05:02
az áldozatok hibáztatása nagyon elterjedt magatartás, örülök, hogy végre olyasmit pellengéreztek itt ki, ami szerintem is komoly probléma ;)
csorsza 2010.09.01. 13:06:43
Egyszerűen SENKINEK még csak álmában sem, hogy 220 lesz 176-OS CHF...
Aki mást mond, az hazudik.
Tertullianus 2010.09.01. 13:08:24
Enyhén szólva FELELŐTLENSÉG, és sokkal nagyobb, mint a devizakölcsön.((((
iqlight (törölt) 2010.09.01. 13:09:58
Hosszabban: gondolkodj bazdmeg! Az, hogy te mosókonyhában akarsz élni az a te bajod. Van, aki inkább megpróbál a családjának lakhatóbb életet csinálni még ha éjfélig is kell melózzon mert a sunyi bankárok megoldják, hogy az árfolyamkockázat szót maximálisan vigyorgó pofával kijátszák. Tudod öregem az a helyzet, hogy elmész az összes tetves rohadt szemét hasonló gondolkodású társaddal a jó büdös francba. Azt kívánom, hogy rohadj meg az albérletedben, és majd amikor nem lesz munkád, mert megöregszel, meghalnak a szüleid, és az utcára kerülsz egy szatyorral a kezedben, akkor gondolkozz el azon, hogy érdemes lett-e volna megpróbálni legalább ha másképp nem megy akkor hitelből de valami biztos pontot lerakni az életedben.
Persze mondhatom ezt, ha ennyi eszed van, ahogy a kis irományodbl lejön, akkor max mosolygásra lesz erőd. Legyél csak vidám. Majd az idő eldönti ...
l.x. 2010.09.01. 13:12:16
Ernoke 2010.09.01. 13:13:46
5 éve újépítésű lakás esetén kiszámoltam, h a HUF-hitel kapásból min. 2 millió többletköltség lett volna a CHF-hez képest. mert újépítésűre csak tulajdonba kerülés után lehetett volna törleszteni a HUF-t, az pedig évekkel később lesz csak, mint amikor a hitelt felvette az ember. addig piaci kamatot kellett volna fizetni, ami nem számított bele a törlesztőbe. erről ennyit. válságtól függetlenül nem hiszem, h van ember, aki ennyire ostoba többletköltséget bevállal. max. aki unja a pénzét, és szórni akarja.
ON
Címlapos a modoros, h megint jönnek _ők_?:D
Hepciás 2010.09.01. 13:16:15
Megnéztem a standupost, jó az arc, ksz. Lehet, hogy mégsem benned van a hiba, hanem bennünk?:-)
@bobsys:
A holland TB-st neten nem találtam, pár éve rádióban hallottam. Valami hasonló USA-ban:
hvg.hu/egeszseg/20090416_dohanyzas_hosszabb_elet
cigi.blog.hu/2009/04/16/a_dohanyzas_ara
jelentősége nincs, de magam nem dohányzom.
kovacsguszti68 2010.09.01. 13:21:08
vazze... 2010.09.01. 13:21:10
rámférne egy nokiás doboz 2010.09.01. 13:23:36
karolyist 2010.09.01. 13:26:49
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 13:28:38
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.09.01. 13:28:48
ha hitel vesz fel az a baj
ennyire keserű a szar?
Ernoke 2010.09.01. 13:29:36
ampelmann 2010.09.01. 13:29:40
Jah, es bankban dolgozom. De el akarom hagyni nagyon hamar!
solesz · www.index.hu 2010.09.01. 13:31:29
csak azért lehülyézni egy rakás embert nem tud előre gondolkozni szerintem nem helyén való. a világ ma már tudja, hogy az emberek nem tudnak előre gondolkozni.
3x írtam le, hogy az emberek nem tudnak előre gondolkozni. (most már 4x)
nekem sokkal inkább olyan érzésem van, hogy az államnak nem érdeke a fogyasztási oldalon védeni az embereket. az állam csak azért védi a TB és nyugdíj kötelezővé tételével magát, mert sokba kerülne a beteg haldoklók ellátása, sőt akár elfajulhat polgárháborús irányba is.
a bankok szabadjára voltak engedve, eladták a hitel termékeiket, svájcifrankban, és mondták a hiszékenynek, hogy ez stabil deviza. persze garancia pont úgy nincs rá, mint a használt autóra magánkézből.
ma a helyzet nagyon súlyos. családok ezrei, tízezrei mennek tönkre.
nemhiába bankadó. nemhiába kilakoltatási moratorium.
persze kérdés az, hogy nem lehet-e vis mayornak nyilvánítani a két éve zajló krízis folyamatot?
<FONTOS> az átlegember nem gondolkozik előre. a hülye ember nem gondolkozik. az okos ember meg előre is gondolkozik. nem szabad az átlagembert lehülyézni. a rendszert rájuk kell méretezni. </FONTOS>
scsaba1 2010.09.01. 13:31:40
Jó a nicked, ombere... :)
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 13:32:02
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.09.01. 13:32:13
wagabound 2010.09.01. 13:32:53
Amúgy jó lenne kicsit GONDOLKODNI is ezen a deviza alapú lakáshitelen, és nem csak fröcsögni bele a vakvilágba. Annak van igaza, aki azt írta fentebb: senki, még a bankok se számítottak arra, hogy az árfolyamok ilyen durván megugranak. Aki anno devizában vett fel hitelt, joggal számított arra, hogy az addig megszokott, normális árfolyamingadozással is jobban jár, mint az állandóan emelkedő forinthitel-kamatokkal. És emlékezzünk csak vissza arra, amikor az OTP Bank minden előzetes bejelentés nélkül, felrúgva a saját, szerződésben vállalt kötelezettségét, nagyságrenddel emelte a már kint lévő hitelek kamatát! Érthető, hogy ilyen körülmények között sokan az ellenőrzött kamat- és részletváltozás mellett döntöttek.
Nem kell attól fosni, hogy majd a mi pénzünkből kisegítik a hitelkárosultakat, hiszen erről szó sincs - maximum bérbe vehetik a saját lakásukat, de még ez is csak terv. És a szokásos magyar néphülyítés az a szöveg, hogy LCD tévére, meg ilyesmire vettek fel hitelt: az ilyesmi csak pár százezer pénz, márpedig itt súlyos (tíz)milliókról van szó. Lehet, hogy akadnak, akik felelőtlenül vették fel a devizahitelt, de nem ez a jellemző.
Végül pedig: a posztoló - hacsak nem gúnyrajznak szánta a szövegét - szarjon méretes sünöket reggeltől estig..
wagabound 2010.09.01. 13:35:07
Na persze. És hagytad volna elillanni a számládon lévő pénzedet is, jópár millió emberével együtt,ugye, okostojás?
MacChicken (törölt) 2010.09.01. 13:35:39
Archenemy 2010.09.01. 13:36:37
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 13:36:40
Végre egy gyanakvó kolléga! :)
tommybravo 2010.09.01. 13:37:17
GERI87 2010.09.01. 13:37:43
Főleg amikor az árvízkárosult nyugger nyavajog hogy csak 10.000 forintot kapott meg rajta nem segít senki...
Ja ami melbevágott teljesen tegnap:
Építettek HÁZAT, CSALÁDIT az összedőlt házak helyett, mire a nő sajnálkozva:
"HA nem építenek mehettünk volna ALBÉRLETBE!"
TÉLLEG????
Jajj szegénykém nemár uhhh bazzeg az szörnyűűű
legalább oda építették ahol az előző is összedőlt??
Tény hogy hitel nélkül nehéz önerőből lakás, házat venni építeni sőt..de ha nem jön be, mert ilyen is van akkor ne legyen már természetes hogy "az én adómból" (juj de modoros) segítenek neki csakhogy 4 év múlva meg legyen az a plusz szavazat.
Az én szavazatom nem kell?
Nekem is fel lehetne húzni egy házat épp hiány van belőle:D
CosmoBacsika 2010.09.01. 13:38:58
scsaba1 2010.09.01. 13:39:31
Megsúgom, de ne mond el senkinek: annak szánta. Pont a hitelkárosultakon vagy a munkahelyi terroron nagyképűen és tenyérbemászóan okoskodó faszkalapokat figurázza ki a poszt. Én azt gondoltam, hogy a biciklis résznél ez kb. mindenkinek lejött (deakkoris, deakkoris, deakkoris ő volt a hibás).
2010.09.01. 13:44:17
Ha igazságos lenne a rendszer akkor én jelenlegi jövedelmem alapján elfogadható nyugdíjat és jó orvosi ellátást kapok de sajnos csomó éhenkórász az én pénzemen jár orvoshoz így ha netán nekem is el kell mennem, már nem sok jut.
Ennyi.
malkavitamin ventrueknak 2010.09.01. 13:45:20
ez viszont kissé szégyenfalas szvsz:
www.alomsuti.hu/site.php?inc=termekek&menuId=3
iqlight (törölt) 2010.09.01. 13:45:58
2010.09.01. 13:46:12
: ddddddddddd
Hozzá Szóló 2010.09.01. 13:46:23
Tán csak nem csípi a kis szemedet valami? Hogy létezhet, ha ki se nyitod, kiscsibe? :D
LosBanditos 2010.09.01. 13:46:55
A szerző egy kis puhap.cs...
"húsz évig Muteréknál", meg is érdemled, h.lyegyerek... :)
2010.09.01. 13:47:23
MasterMason 2010.09.01. 13:48:40
Kapitány_1 2010.09.01. 13:49:17
Mindenesetre szívesen kihúznám a köldöködön a beled és utána kötném a busznak.
AnnaKarenina 2010.09.01. 13:51:02
@csorsza: Az előrelátás ott jött volna -szerintem-, hogy azt senki nem gondolhatta, hogy egy, az Euro-övezetbe törekvő ország saját valutája stagnál, vagy erősödhet hosszú távon, az tendenciájában csak gyengülhet, válság nélkül is.
tictac 2010.09.01. 13:56:02
A válságot nem lehetett előre látni, de tíz-húsz évre előre elvetni egy válság lehetőségét? A frank tipikus menekülő út a befektetőknek, válságban jobban fogy ettől drágább lesz. Ezenkívül a magyar gazdaságban bízni, hogy az erősítse a forintot... Egyszóval egy fillért se a devizahitelesnek, vagy legyen újra szocializmus.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 13:59:31
Hozzá Szóló 2010.09.01. 14:00:53
Élőben lennél ennyire bátor kiscsillag, hogy a köldökömön akarod kihúzni a belemet :D
Kár, hogy a magadfajták csak itt a neten ilyen bátrak, nagyon-nagyon bátrak. Élőben meg nagyon-nagyon csöndesek. Ugye, hogy ugye? :D
Datolya 2010.09.01. 14:04:39
A szüleim (ötvenesek) konkrétan két éve vettek fel (banki ajánlásra!) svájci frank alapú hitelt, hogy megvehessék azt a panellakást, amiben 10 éve lakunk már (béreltük, most lehetőség nyílt megvenni). Volt ötmillió forint félretett pénzük, és ezt egészítették ki 7-tel, hogy megvehessék a lakást, ami NEM egy újonnan épült lakóparkban van a belvárosban... Mindketten dolgoznak tisztességesen, becsületben felnevelték a nővéremet és engem is (én még velük élek), támogatják a rokkant nyugdíjas nagymamám, mégis kénytelenek voltak hitelt felvenni, hogy övék legyen a lakás. Most mindenki gondolkozzon el, hogy az, hogy harminc év munkaviszony után kinek kínos, hogy hitelt kellett felvenni, nekik-e vagy az országnak.
Akinek fröcsöghetnékje van, úgyis azt fog. Csak fáj, hogy a devizahitelesek hirtelen ostoba és meggondolatlan emberek lettek (és ezek még csak azok a jelzők, amiket megtűr a klaviítúrám), mindenki más pedig pöpec, előrelátó mintalény.
Ernoke 2010.09.01. 14:05:23
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.01. 14:08:34
:))))))))))
A poszt is nagyon ott van, de a kommentek! Azok a hab a tortán.
Kapitány_1 2010.09.01. 14:11:42
2010.09.01. 14:13:25
JohnHenry 2010.09.01. 14:13:48
(teszem hozzá, ő apuka cégénél dolgozott, a többiekénél magasabb fizetését egy az egyben rakta be a bankba, apuci-anyuci úgyis fizet neki mindent)
l.x. 2010.09.01. 14:13:54
Sajnos nem lehet. Parázni, bármirosszbekövetkezhetezni lehet, de előre gondolkodni nem. A pillangó effekt ellen csak a feltöltött bunker véd, de pont az a gond, hogy lakásra se fussa, nem hogy arra.
2010.09.01. 14:14:52
Môžeš mi pomôct'? 2010.09.01. 14:15:32
And only an expert can deal with the problem
And only an expert can deal with the problem.
Now sometimes experts lend you money
And sometimes they lend you lots of money
And sometimes when the subprime mortgages collapse
And banks close and businesses fail
And the crisis spreads around the world–
Sometimes other experts say:
Just because aII the markets crashed
Doesn't mean it's necessarily a bad thing.
And other experts say: Just because aII your friends were fired
And your family's broke and we didn't see it coming
Doesn't mean that we were wrong.
And just because you lost your job and your house
And all your savings doesn't mean you don't have to pay for the bailouts
For the traders and thd bankers and the speculators.
Clause only an expert can design a bailout
And only an expert can expect a bailout
Cause only an expert can deal with the problem
And only an expert can deal with the problem
And only an expert can deal with the problem.
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 14:19:09
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.09.01. 14:20:08
l.x. 2010.09.01. 14:22:13
Balance Of Power 2010.09.01. 14:22:35
Egyvalamit nem ertek: mindenki jon a plazma tv-vel - az ilyen tipusu arukat evek ota 0%-os thm-re adjak, tehat max. 3 ev alatt full visszafizeti mindenki. Ami veszelyes benne, hogy benne marad az ember az adatbazisban es kuldik boszen a hitelkartyakat es egyebeket - amikor lejart az elso laptopunk 16 honapja, evekig jottek utana a levelek a szuper ajanlatokkal. Na, ha valaki ilyenkor nem bir parancsolni maganak, az megszivhatja. Gondoljunk csak bele, mennyire durva hogy a Readers Digest a mai napig lehuzza az embereket a kamu nyeremenyjatekokkal, viszont elad egy csomo szart - egyszeruen zsenialis, miert is nem en talaltam ki...
2010.09.01. 14:23:18
Igaz, hogy az ingatlan piac is nyűglődik, de azt még nem hallottam, hogy csökkentek volna az ingatlan árak.
Ezért amikor azt hallom, hogy valaki panaszkodik a bankokra, az tulajdonképpen dicsekszik. Nem kell őket sajnálni, mert aki eddig ki tudott fizetni havi 80-160 törlesztést az 100-200-ba sem fog bele rokkani.
Jaj, tudod mibe került most az iskola kezdés, már 100 felett tartunk - magyarul: megvehetettem volna 20 ért is, de nekem telik a legdrágábbra.
Jaj a gyerekek nyári tábora egy vagyon, kész leégés. Magyarul: minden hülyeségre befizettem, pedig csak a nagymamához szeretett volna elmenni.
csííga 2010.09.01. 14:24:17
kis parasztházat újítottunk fel, de kellett a hitel.
neked meg kellene egy kis rálátás a mai átlag fiatalok életéről-
meg egyszer anyád
kvadrillio 2010.09.01. 14:24:19
Az ilyen fazonok mekegik, hogy nincs ingyen ebéd !... aztán mindenhol ott toporognak, ahol le lehet nyúlni valamit, ahol lejmolni lehet, ahol ingyen-ajándékba kapják a mosógépet, mosogató gépet...stb........és ingyen pakolja valaki tele kajával a kamrájukat !!!
sőt ! , akinek több ingyen ingatlant is felajánlanak bel-budán, de valamiért egyik sem tetszik neki...:)
kvadrillio 2010.09.01. 14:26:02
l.x. 2010.09.01. 14:27:43
Lásd még: a @ végei.
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.09.01. 14:30:07
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 14:31:53
A legjobb, amikor "oldalvást" csinálják: "És dudált rám, meg beszólt nekem, hogy miért vágtam be elé, én meg nem fogok leállni magyarázni, hogy a gyerekeket percre pontosan kell felvenni a magánóvodából."
Kapitány_1 2010.09.01. 14:38:18
lárvalányhaj 2010.09.01. 14:39:33
Azt minden közgazdász szokta mondani, hogy "Nincs ingyenebéd", legalábbis én még eggyel sem találkoztam, aki ne sütötte volna el legalább egyszer.
2010.09.01. 14:42:54
A másik, hogy mint Róna Péter rámutatott, reálisan 350 fölött kellene lenni az eurónak, a forint és az euróinfláció különbsége miatt. Tehát mesterségesen, magas kamatokkal tartották fönn az erős árfolyamot, ami jót tett az inflációnak, viszont növelte az importot és csökkentette a magyar exportőrök bevételét. Ha az árfolyamot folyamatosan engedték volna növekedni, akkor rájöttek volna a devizahitelesek, hogy semmivel nem járnak jobban a devizahitellel és nem adósodott vona ennyire el az ország.
A cikk kiváló, szétvinnyogtam magam rajta. :))
lárvalányhaj 2010.09.01. 14:43:03
Biztos apukád is nagyon élvezte a dolgot :)
Mitya Ivanov 2010.09.01. 14:43:15
azért devizahiteles és devizahiteles között is van különbség. Ha egy fiatal pár saját részre lakást akar venni, és mondjuk nem az albérleti bizonytalanságot választják, a nem létező önkormányzati bérlakásokról nem is beszélve, akkor ők persze hogy azt választják, ami akkor a számukra is a legkedvezőbb. Végetért kb 2004 végén az államilag támogatott lakáshitel, és nem volt más választása, mint a frankhitel. És akkor olyan biztosnak tűnt a 180 Ft körüli tartós svejcifrank árfolyam, hogy azt nem mondta volna senki, hogy egyszer majd olyan is lesz, hogy Svájc az elmúlt 50 év gyakorlatával ellentétben engedi erősödni a saját valutáját.
Persze az autó, meg a plazmatévé más tészta, de valljuk be, hogy a lakáshitelesekről szól ez az egész, nem az áruhitelesekről.
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.01. 14:45:03
kopp 2010.09.01. 14:47:32
endre69 2010.09.01. 14:48:16
endre69 2010.09.01. 14:48:46
l.x. 2010.09.01. 14:49:46
kopp 2010.09.01. 14:50:03
l.x. 2010.09.01. 14:53:06
Bankvezér mellett titkárnősködő ismerősőm munkahelyét védendő nem nevesítve a bankárt: a faszi szó legszorosabb értelmében ingyenebédeken él. Nem fogadják el tőle a pénzt, de nem is különösebben erőlteti a fizetést.
Silent Bob 2010.09.01. 14:53:13
Four Yorkshiremen
Zseniális. :)
2010.09.01. 14:53:55
endre69 2010.09.01. 14:57:14
"Fésüld ki szemedből a hajadat
Manipulálják az agyadat
Nyisd ki a szemed, vedd észre
A kísérletnek nincs vége !
Beindul megint a téboly
Kezdődik elölről az őrület
Nincs esélyed, nem vagy playboy
Nem tartott sokáig a tűzszünet
Keresztet vetek rád
Számomra meghaltál
Keresztet vetek rád
Véged van, good bye !
Elaltatnak amikor akarnak
Bedölsz az üres szavaknak
Nyisd ki a szemed, vedd észre
A kisérletnek nincs vége !
Nem tudom, hogy miért szereted
Ha beverik a képedet
En keresztet vetettem rád
Játszhatod az ostobát
Imádni való hülye vagy
Vigyázz, vigyázz nehogy így maradj
Vedd észre végre, baj van, baj van
Kinyírnak szépen, halkan !!!
Vedd észre végre, baj van, baj van
Kinyírnak szépen, halkan !!!
Elfelejted lassan a nevedet
Kezedbe temeted a fejedet
Nézed a videót hajnalig
Helyetted harcolnak valakik. !!!"
sorica123 (törölt) 2010.09.01. 14:57:38
@Balance Of Power: öcsém Reader's Digest:DDD pont most voltam egy raktárban, ahol az ők borítékjaikat bontogattuk meg iktattuk a leveleket. Szomorú... és nem biggyesztve mondom, komolyan haragudtam, hogy egy csomó mezei nyugdíjas meg egyéb nemgazdag arc írogatta a szerelmes/dörgedelmes leveleket, hogy basszus most már szeretnének valamit nyerni is, meg gatyájuk rámegy stb... kényszeresen csináljak, belementek, de ami gáz, hogy ezt a cég pofátlanul ki is használja. Erre persze benőtt homlokú ikúharcosunk már köpné is, hogy így jártak - egyszerűbb lehet így az élet, szó ami szó.
@Bölcs Ész: na, azoknak tudok gratulálni. Én már végre valami értelmes megoldást szeretnék látni, hogy ne higgyem már azt, hogy a magyar ember (akárkicsoda/micsoda is az) utálja, ha valami működik...
@Püspök utcai gombaszedő: OFF 'az üzletszerű kéjelgés is inkább kéjelgésszerű üzlet' - a fene tudja, ennek azért nézz utána riportokban, bűnügyi aktákban, akárhol, mert ezt max az gondolhatja hótt komolyan, aki még csak nem is olvasott egyáltalán semmilyen kurváról. ON Ez egy létező játszma, lejegyezték, amióta társadalmi kasztok vannak, ez is van. Én csak munkával szoktam néha előadni, úgy, hogy az legyen a gizdázás lényege, hogy én azt mind meg bírom csinálni:) de általában igyekszem észbe kapni mielőtt ráborítom valakire a modorhegyet.
Mikka-Makka 2010.09.01. 15:00:27
Dr. Trebitsch 2010.09.01. 15:01:41
Szopok is emelt fővel, ahogy illik.
Mellesleg kifejezetten kérem, hogy engem ne mentsen meg senki, különösen a politikusok ne. Simán beérném azzal, ha nem döntenék be a forintot havonta a rossz dumájukkal. Elég szívás a válság magában is...
2010.09.01. 15:06:29
Tehet róla a bank, aki az ügyfelek kezébe nyomkodta a hitelkártyákat és az áruhiteleket ( egyetemista koromban hetente hívott fel a CIB hogy kell-e hitelkártya, nem kellett), tehetnek róla a hitelfelvevők, hogy elszámolták magukat és túlbecsülték a "visszafizetőképességüket" (most már van ilyen szó), hibás a Friedman-féle "free market" politika, hibás az IMF és az EU, akik bedőltek az ötleteiknek, és hibás az a szerencsétlen is, aki elhitte hogy egy 52 centis LCD tévétől jobb élete lesz.
Erről ennyit. A poszt főszereplője tényleg egy tenyérbemászó faszkalap, viszont van egy-két pont, amiben igaza van.
vincere 2010.09.01. 15:07:51
jah-man 2010.09.01. 15:08:11
nopánick (törölt) 2010.09.01. 15:09:34
Nekik kínos...ha
30 év munka után sem volt még lakásuk.
Mert, elkúrtak valamit nagyon...az életüket.
Az állam nem tehet erről!
De, ha tehetne is...akkor az állam is
...ŐK MAGUK voltak ám ....igaz?
Ők mentek szavazni, ők hagyták jóvá
mindazt, ami történt velük!
Mellesleg, millió másik embernek sikerült
ami nekik nem... ugyanabban 30 évben,
és ugyanabban az országban!!!
Most, akkor...?!
Szóval elkúrták.
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 15:09:38
Helóhaló, rég láttalak!
Épp tegnap reggel gondoltam rá, hogy dobok egy mélt.
- Rendi - 2010.09.01. 15:09:40
Fapuma (törölt) 2010.09.01. 15:11:38
Megint jönnek kopogtatnak, itt lesznek/vannak mindjárt a trollok, akiknek fogalmuk sincs a modorosblog lényegéről.
Legjobban azokat a debileket szeretem, akik a homáros rétegből érkeznek és más szókincsük nem lévén, csak sünöket /leginkább méretes/ kívánnak/osztogatnak és "ott a pont" felkiálltással csatlakoznak valaki véleményéhez.
Szóval Tibikém magyon érzed a műfajt, tudod, csak Pest vs. vidék, politika, hitelesek, egyház, zsidócigány ezek a menő témák.
Keep writing.
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.09.01. 15:11:46
jah-man 2010.09.01. 15:13:15
ati27 2010.09.01. 15:16:05
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.09.01. 15:17:59
Igen is segítse ki az állam a CHF hiteleseket, aki a 160 feletti árfolyam különbözetet fizesse ki, ha valaki átváltja a hitelét forintra.
Hogy ez nektek nem teccik, meg ne a ti pénzetekből csinálják? Mér,talán a Postabank,meg a többi bank konszolidációjánál kimentetek tüntetni? Ugye nem?
AKO KUSS!!!!!!
vincere 2010.09.01. 15:18:14
vakáción voltam otthon, sok blogon le vagyok maradva még az olvasással is, kommentelni alig tudok
de ehhez muszáj volt hozzászólnom
elolvastam a mókamestert odaát, nem hittem volna, h. ennyire beteg emberek léteznek...
Sikamlós Jim DiGriz 2010.09.01. 15:19:50
azt hiszem egyébként, hogy endre69 a Modoros történelmének legjobb kommentelője, mert aki képes egy gúnyposztot teljesen félreérteni, majd benyomni valami 12-egy-tucat "birka vagy, nyisd ki a szemed, megvezetnek, nem látod a valóságot, csak én" dalszöveget, az valami egész elképesztő elme :D
Balance Of Power 2010.09.01. 15:21:12
Na ez ubermodoros ;)))))
@jah-man: Asszem ketto is: a Modoros kommentelo meg egy masik is.
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.09.01. 15:21:25
Holnap pedig olyan (vendég)poszt lesz, hogy szerintem még én is kiveszem felháborodásomban a blogot a feedből!
endre69 2010.09.01. 15:22:11
ivrilider 2010.09.01. 15:27:09
Ujcsirke 2010.09.01. 15:27:53
Végre valaki leirja a barom hitelesek sirását! Igy is van mindenki maga tehet róla!
Miért nem jó az albérlet? Mindenki sajátot akar és elfelejti, hogy a birtoklás a gazdagok sportja!
Ne akarna mindenki nagyarc lenni és saját lakás autó...hitelre:( Akkor csak vigye el a bank ha nem tudnak dellázni. Mindenkinek le van irva a kockázat a szerzödésében, aki pedig az erös forintban valaha is hitt az 1 sültbarom!!!
Nekem is vannak költségeim ami havi minimum 6000 Euro és mégsem sirok, hanem kitermelem.
Ennyi:)
Ujcsirke 2010.09.01. 15:31:28
Pedig ha ez van akkor azt kell elfogadni.
Amugy minek saját lakás? Vannak tehetösebbek és ö tölük lehet bérelni ezeket a kérókat.
Van aki 2 életen át sem tudna lakáshoz jutni. Na és?
Ez akkora dolog? Vagy jobb munkahelyet kell keresni.
Ujcsirke 2010.09.01. 15:32:16
Mit háborogsz? Nem vagy te tenger!
gyulaszu 2010.09.01. 15:34:25
b0c1k4 2010.09.01. 15:34:37
Nem az a bajom hogy nemtudom a 240-es torlesztoreszletet fizetni hanem az hogy a kormany mestersegessen gyengiti a forintot azabajom te kurvaokos.
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 15:35:30
És nem tudnál egy TB által is támogatott gyógyszerre átállni?
El Topo (Sgt. Elias) 2010.09.01. 15:35:52
jah-man 2010.09.01. 15:36:18
b0c1k4 2010.09.01. 15:36:46
l.x. 2010.09.01. 15:37:07
Ők természetesen csak és kizárólag azért nem fektették minden elérhető forrásukat frankba, mert mértéktartók, nem szerettek volna a forint ellen spekulálni, és egyébként sem motiválja őket a pénz.
maiohu 2010.09.01. 15:38:18
b0c1k4 2010.09.01. 15:39:25
Bélabácsi 2010.09.01. 15:40:50
Tán 300 HUF/CHF körüli értéknél már a nép is kapcsol majd, hogy itten valami gubanc van oszt bele kéne rúgni már néhányukba egy jó nagyot...
Ja, a poszt egyébként jó.
b0c1k4 2010.09.01. 15:41:38
Globetrotter2014 2010.09.01. 15:42:04
b0c1k4 2010.09.01. 15:42:10
vincere 2010.09.01. 15:42:56
szóval bocs, h. véletlenül a témához is hozzászólok, de ne felejtsük, h. az EUR/CHF árfolyam az utóbbi hetekben szinte naponta dönti meg a történelmi mélypontját (na ezt biztos nem így kell mondani...), ma reggel is megtörtént ez, a forint pedig az euróhoz van kötve, tehát kétszeres erő húzza a mélybe, nemcsak maga Magyarország...
l.x. 2010.09.01. 15:43:01
Büdös Isten faszát ment, dehogy ment.
"Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább."
(Gyurcsány Ferenc, Balatonöszöd, 2006.)
b0c1k4 2010.09.01. 15:43:03
Balance Of Power 2010.09.01. 15:44:15
Ujcsirke 2010.09.01. 15:44:16
Mi van???? Te meg mit motyogsz? Be vagy mákolva?
Németben élek és igy ez teljesen normál. Az, hogy a fos Ft-nak semmi piaci értéke nincsen, ugyanugy mint a hazai jövedelmeknek sem az engem hol érdekel...
Èn soha nem fordultam csokosokhoz 1 zsirosnak vélt állás miatt...Egyszerüen éldd az álmaidat és ha 1 kis sütni valód is van lelépsz abból a posvány országból...
Nem nyöszörögni kell hanem tenni arról, hogy megélj!
A magyar jövedelmek nem hitelképesek és aki ezt nem akarja megérteni az nyögjön és szenvedjen.
Ne akarjatok már ugy élni mint a nyugati szomszédaitok. Ahoz a fizunak is passzolni kell!
A magyar örüljön, hogy dolgozhat a nyugati befektetöknek és ne akarjon sajátot birtokolni.
Ez a nyugati emberek sportja:)
b0c1k4 2010.09.01. 15:44:17
Hozzá Szóló 2010.09.01. 15:44:20
Ujcsirke 2010.09.01. 15:46:01
Hát nem? Igaza van és ö pont, hogy tudja mi a dörgés?
Hitelt vettél fel? Nem tudod fizetni? CUMI!!!
Amikor 20-40 évet aláirtál, tudtad, hogy 20-40 évet lessz munkád? Nalátod! Akkor minek irtad alá?
Ujcsirke 2010.09.01. 15:47:17
Anno Brutto 50.000 Ft-ról kezdtem de leléptem idöben (2000-ben) és több mint 6.000 termelek ki mert 6.000-t havonta elvisznek a költségek:)
vincere 2010.09.01. 15:48:02
sehogy se jó, hiába, de ez van, az én döntésem volt, mindennek megvan az ára - és egyéb modorok :)
Ujcsirke 2010.09.01. 15:48:04
Aki a forint erösségében valaha is hitt az elmebeteg!!!!
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 15:48:18
totyizselé 2010.09.01. 15:48:59
Jó poszt!
Ujcsirke 2010.09.01. 15:49:12
Mindenki tudta, hogy a forintra nem lehet tervezni!
A magyar szaros átlag 400 euros fizukra meg végképp semmit....
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 15:49:42
Hidd el, érdemes.
maiohu 2010.09.01. 15:50:01
Sherpa_1 2010.09.01. 15:50:34
dolgozott az biztos, hogy frank hitelt vett fel.
Ujcsirke 2010.09.01. 15:50:41
Németország 1 zsirkirály hely! Itt van emberi méltóság és megbecsülés!
Na de a munka is minöségi és nem olyan mint otthon....
2010.09.01. 15:51:34
b0c1k4 2010.09.01. 15:52:14
A baj az hogy felreertettel engem. Nem azzal van bajom hogy szar a forint, hanem azzal hogy miert szar! Ha lehuz minket az euro azt leszarom, ez van... De itt nagyobb mertekben tehet rola az allam mint a vilaggazdasag.
bévé 2010.09.01. 15:52:28
maiohu 2010.09.01. 15:52:34
Hozzá Szóló 2010.09.01. 15:53:32
Ömlik a kultúra öcsém :D
Az a nagyonszar az egész süket dumádban, hogy épp előttem hever egy kis prospektus...
Leírom, mi van az elején:
A PSZÁF a fogyasztókért
DEVIZAHITELEK
Tényleg értem?
A PSZÁF fogyasztóvédelmi tájékoztatója
Nézzük, mi van benne.
Ötödik oldal:
"Ha ön a devizahitelt forintban törleszti, akkor számolnia kell árfolyamkockázattal"
(Utóbbi szó vastagon kiemelve)
(...)
Fontos tudni, hogy egy deviza árfolyamának jövőbeni változása kiszámíthatatlan.
(Kukucs kis okoska, ezt a bankban is elmondták ám mindenkinek, bizonyám)
(...)
A devizahitelnek tehát árfolyam- és kamatkockázata is van. (Kiemelve vastagon...)
A kézirat lezárva: 2008 július.
Csókollak. Meg az összes devizahitelest.
Ujcsirke 2010.09.01. 15:53:35
Ne irigykedj. Mert te prosztó vagy azért nem kell bemutatnod magadat.
Az meg, hogy kezeltetésre jársz, nagyon szép...
Na most pedig vonulj vissza szépen a gumiszobádba te szerencsétlen:(((
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 15:54:21
Kb. ez az össz agyi funkciója. De németben ezért is fizetnek, mint a katonatiszt. :)
b0c1k4 2010.09.01. 15:55:20
Ujcsirke 2010.09.01. 15:55:25
Amugy nem kell a német tudás, ez csak ürügy.
Ha a lengyel futár a csomagot kihozza és vegyesen lengyelül, németül, angolul makogja ki az aláirást, ami végül sign-ként lett érthetö, akkor nekem ne mondja azt senki, hogy a német a lényeg....
l.x. 2010.09.01. 15:55:39
Javaslom vigyázó tekinteted a makroökonómia alapegyenletére vetni, hogy lásd, ez miért nonszensz ötperces időhorizonton túl, még ha a Feri meg a Jani mást is mondott.
l.x. 2010.09.01. 15:56:54
Ja, innen már látszik, hogy irónia. Én meg bevettem.
b0c1k4 2010.09.01. 15:57:30
b0c1k4 2010.09.01. 15:58:20
Ujcsirke 2010.09.01. 15:58:50
Te 1 olyan sötét bráner vagy, hogy én maga a fényt jelentem itt melletted.
Azért mert te kisstilü vagy és fosért, hugyért dolgozol azért nem kell a másik álltal megírt tényeket cáfolnod és az ellenpropagandát hajtani!
Ha nem teccik, ne olvasdd. Tarsd meg magadnak a véleményedet.
De ha picit belegondolsz, esetleg 1 komolyabb nyaraló+lakóház+autók...Vajon miböl tartod fennt?
6000 Euro Ft-ban sok de itt németben nem akkora szám te nyomi gyerek...
Ha otthon veszel 1 alap kérot az is min. 50Mio azaz 170.000 Euro!
pepin_nymburk 2010.09.01. 15:59:23
Most, 2010 augusztusában pedig lehet Forinthitelt kapni, olyan havi törlesztőrészletre, melynek összege a nettó fizetésed minusz 1 Ft...
Ez csak annyit jelent, hogy a bank bevédi magát a jelzáloggal, a hülye hitelfelvevő meg szív. PSZÁF meg alszik tovább, mint az elmúlt 5 évben....
Ujcsirke 2010.09.01. 15:59:27
De 1500-at minden körülmény között, ami sokkal yobb mint a 400 otthon:)
maiohu 2010.09.01. 16:00:02
b0c1k4 2010.09.01. 16:00:14
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 16:00:27
Balance Of Power 2010.09.01. 16:01:04
endre69 2010.09.01. 16:01:27
maiohu 2010.09.01. 16:01:40
orient 2010.09.01. 16:03:00
Nekem kicsit nyers a stílus, főleg a balesetes gyerekkel kapcsolatban.
Devizahitelesekkel kapcsolatban igaz.
Én sztorim nagyon hasonlít. Sokáig muternél laktam a panelben és SPÓROLTAM. De kit érdekel pályakezdőként húszas évek elején? Volt külön szobám, éltem a magánéletemet. Nem volt elég a zseton nyilván, hogy újat vegyek, de kezdőtőkét sikerült összekaparni.
Na amikor volt egy kis tőke, amiért én két kézzel megdolgoztam, akkor eladtam a lakást ahol muterral laktunk (pusztuljon a panel).
Neki vettem egy garzon(38m2) a belváros egy nagyon jó részén. Magamnak pedig egy 2 szobás(50m2)szintén a belvárosban nem messze tőle. Hitel kellett-e? Persze. Dúlt-e a CHF hitelláz? Persze. Az egyik lakásra(mert kettőt vettem ugye), felvettem egy nagyobb HUF hitelt, a másikra egy CHF hitelt (igen bepróbálkoztam) hátha bejön, de a kockázatokkal tisztában voltam mert GONDOLKODOM! Mikor a CHF kezdett elszállni a válság miatt addigra volt annyi félretett pénzem(devizában persze), hogy kicsengessem a CHF hitelt. A visszatörlesztésnél minimálisat buktam (+5%). De nincs CHF hitelem. A HUF hitel futamidejéből még van 15 év, és szépen csökken. A törlesztő ami ugyan annyi azóta is meg egyre kevesebbnek tűnik, mert ugye az ember többet keres mint 5 évvel ezelőtt.
CHF hiteleseket nem sajnálom, megérdemli mind, én tudtam gondolkozni, pedig pénzügyi végzettségem nincs, tapasztalatom ilyen téren = zéró. Zsidó sem vagyok, kapcsolataim sincsenek. Egyszerűen agyam van amit időnként használok.
James Pond 2010.09.01. 16:05:23
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 16:10:00
orient 2010.09.01. 16:10:14
Pl. Spanyol, Olaszország. Láttad-e már milyen árak vannak ott? Kb. mint Németország, vagy még drágább. Fizetések? Természetesen sokkal alacsonyabbak. Ok? Fejletlenebbek. Ez igaz hazánkra is. Kb. ugyan annyit fizetsz mindenért kevesebb pénzből, majd ha a bérek elérik a nyugati szintet, akkor a GDP is ugyan akkora lesz. Ez kb. soha, vagy 200 év múlva a nagy átlagnak.
Bár én nem rinyálok, mert én jól elvagyok, de az átlagról beszélek.
Silent Bob 2010.09.01. 16:11:32
clfo 2010.09.01. 16:11:52
Lord_M_ 2010.09.01. 16:17:05
Felteszem, a blog írója is látott már közelebbről hitelt, és nem feltétlenül ő gondolja hogy a hitelesek dögöljenek meg (már elnézést), hanem azok a nagyon-okos-ügyes-hozzáértő-istencsászárok akit "megszólaltat" a blogbejegyzésben, és ezáltal görbe tükröt állít elibük. pont úgy mint a kerékpáros esetben, hogy mindegy, hogyan történt az eset... akkor is a "Lóci" a hibás...
---
Valaki fentebb írta, hogy az albérlet olcsóbb mint a lakásvásárlás. "1szerű" mateknak állította be.
Drága testvérem, egy lakás ebben a "nagyfaluban" amiben elfér egy család mondjuk 60-90ezer forint / hó között mozog. Az átlag magyar fizetést a bruttó 130.000 forintot figyelembe véve, két kereső két gyerek megoldással (az olcsóság kedvéért csak az egyik legyen iskolás)
nettó bevételek 2x94.000 forint. Legyünk kedvesek és az általam ismert albérletet vegyük elő (80.000) látható hogy 94.000 + 14.000 (108.000) forint marad a családban + tizenezer családipótlék. Megkérnélék téged, az általad említett egyszerű matematika segítségével vezesd le, hogy a mondjuk 120.000 forintból hogyan takarítasz meg mondjuk 5 (5-8) év között egy lakásra valót?
vedd figyelembe, kérlek, hogy a 120.000 forintból még rezsit (30-40.000) kell fizetni. a maradék 80.000 forint 4 fő havi élelmezését, minimálon tartott szükséges ruházkodását kell fedezze. Ha az iskola, vagy a munkahely kissé távolabb van, akkor tömegközlekedni is kell. (az autó túl drága, lakásra spórolunk)
a maradék havi 5 legfeljebb 10.000 forint (tehát évi max 120.000 forint) milyen egyszerű matematikával alakul 5 (max 5-8) év között át mondjuk legalább 5.5 millió forinttá, hogy az ország másik végében képesek legyenek önerőből lakást venni?
---
Továbblépve, ha ez nem sikerül, és belátjuk, hogy normális helyzetben esélyük sincs lakást venni, akkor maradhatnak albérletben, és vállalják, hogy esetenként el kell költözniük, a lakás tulajdonosa árat emel. Továbbá, amikor a két gyerek kirepül, mondjuk 25 év után, anya és apa pedig lassan ráközelítenek a nyugdíjra, akkor az ez után a jövedelem után járó nyugdíjból (~70.000 forint/fő) hogyan fognak kifizetni egy albérletet, annak rezsijét? Ne számoljunk most inflációt, meg hogy 40 év múlva mennyi lesz a nyugdíj. Maradjunk annyiban, mintha hipp-hopp holnap elérnék a korhatárt és munkabér helyett nyugdíjat kapnak.
ha találnak olcsóbb albérletet mondjuk 55.000 forintért + 30 körüli rezsivel, akkor már csak 55.000 forintot kell beosztaniuk...
Ide kapcsolódik, szintén (bár nem ennek a blognak a kapcsán jött a kiváló hozzászólás), a fenti példából kiviláglik, hogy a megkapott munkabérből gyakorlatilag alig lehet "öngondoskodni".
------
Amúgy a bejegyzést, a részemről értem, és valóban vicces így összefoglalva, amúgy a téma pedig egyáltalán nem vicces...
l.x. 2010.09.01. 16:19:46
orient 2010.09.01. 16:22:48
Mellesleg még a szüleinknek nem volt büdös a szülőkkel lakni pár évet akár házasságban is, amivel nagyon sok pénzt EGYÜTT spórolva a PÁR, nagyobb tőkével, sokkal előnyösebb feltételekkel vehetnek fel hitelt(nagyobb tőke-kisebb hitel ugye?).
Magyar vagy-e? Azonnal most rögtön mindent....hátha megy akkor legyen, ha nem megy akkor nem megy. Hitelt minden bank adott szívesen, téged meg senki sem kényszerített.
endre69 2010.09.01. 16:23:17
endre69 2010.09.01. 16:25:05
Silent Bob 2010.09.01. 16:26:36
C. Guss (törölt) 2010.09.01. 16:31:50
Az elejével kapcsolatban: igen képzeld van olyan akit úgy hívnak árva, vagy esetleg annyira szegény családból jött, hogy nem kap támogatást. Egyébként ha 20 év alatt sikerült több ingatlan meg befektetést létrehozni akkor gratula hozzá, de kamu mert 20 év alatt ha minden hónapban 150e-t hazaviszel akkor is 36millád van, de nem ettél nem ittál semmit csináltál. És ugye 20 éve nem 150et kerestél.
Tény hogy sok hitelt vettek fel, de anélkül egy 120-150ezeres keresettel nem nagyon lehet előrelépni. (jelenleg az átlag nettó fizu 120e!!) Szóval igen. Számold ki azt is hogy a szülők mennyit költöttek rád amíg felneveltek meg a 20 év alatt amíg te gyűjtögettél! Ha megvan akkor fizesd vissza nekik és akkor már nem leszel olyan boldog.
A bankok jelenleg jóval nagyobb kamatot számolnak fel a chf-re mint amennyiért ők kapják!
Egyébként a kérdésem az hogy aki devizakölcsönt vett fel látta valaha azt a devizát? Nem! A bank sem Ő sem! És a törlesztő ha a középárfolyam 200 akkor a bank 210ért adja neked és ez nagyon sok pénz az évek alatt.
A poszt második fele meg simán gatyi.
Ennyi.
Bye
Fapuma (törölt) 2010.09.01. 16:32:28
Ellenben a svájci FRAN, na az mindent visz.
Ujcsirke: nyomjad még, hidd el máris nagyon tisztelünk, mert ki tudna több mint 6.000-t kitermelni mert 6.000-t havonta elvisznek a költségek? Bodzázol némethbe?
chuck_norris 2010.09.01. 16:33:09
orient 2010.09.01. 16:33:23
Azóta nagyobb lakásba is mentünk a feleségemmel, mert az elején az 50m2 is elég volt. Kitörlesztettem a hitelt, majd pár év kemény munkával nagyobba tudtunk menni hitel nélkül.
Igaz külföldön is voltam sokat dolgozni, de azt inkább kalandvágyból, mert a akkor az itthoni helyzetem már rég megvolt, hitel kitörlesztve...stb. Ha nekem sikerült itthon a 0 ról indulva, akkor másnak is mehet.
Nem akartam arrogáns lenni csak nagyon sok rossz példa van előttem, sok ismerős aki ész nélkül vett fel hiteleket meggondolás nélkül. Nem a hitellel van a baj hangsúlyozom hanem hogyan és mennyit!?
Ha mélyen magadba nézel, te is rájössz, hogy biztos sok mindent rosszul csináltál és ha másképp csináltátok volna most sokkal kevesebb lenne a törlesztőd, családdal együtt, saját lakásban...biztos vagyok benne, anélkül, hogy ismerném a helyzetedet részleteiben.
Don PUA (törölt) 2010.09.01. 16:33:32
C. Guss (törölt) 2010.09.01. 16:35:15
Don PUA (törölt) 2010.09.01. 16:35:16
sorica123 (törölt) 2010.09.01. 16:35:18
'nagyon sok pénzt EGYÜTT spórolva a PÁR' - és ha nem vagyok PÁRban? Akkor akasszak le gyorsan egy oldalkocsit, mert különben nem vagyok elég felnőtt ember és nin cséletem? Na ne viccelődjünk már... oké, hogy fogy a magyar, de ugye nem én vagyok a tiszteletbeli magyargyár?
Kennywise 2010.09.01. 16:36:52
NurseRosetta 2010.09.01. 16:37:36
II.Briandrew 2010.09.01. 16:38:58
Szóval kedves posztíró okoskám. Húzzál a francba a beképzelt arcoddal és osszad az észt mondjuk az albánoknak!
orient 2010.09.01. 16:40:03
Balance Of Power 2010.09.01. 16:41:35
Silent Bob 2010.09.01. 16:42:39
Nekem 50 k csak az albérletem havonta, és nem palotát bérlek. Rengeteg esélyem van az elkövetkező 100 évben félrerakni 10 milliót egy lakásra. ;)
2010.09.01. 16:42:39
Silent Bob 2010.09.01. 16:44:00
Te viszont elég vicces vagy... ha esetleg megnézed milyen blogon vagy, akkor rá is jössz, miért. :)
II.Briandrew 2010.09.01. 16:45:39
Én nem tudok ezen nevetni. A modorosság pedig nem egyenlő a mérhetetlen parasztsággal...
vincere 2010.09.01. 16:47:47
hihetetlen, h. ez legalább a 4. devizahiteles poszt az elmúlt 1 évben, és még mindig, még mindig százával ömlenek a magát a hitelezést kommentelő kommentek. még én magam sem tudtam ellenállni az imént...
Silent Bob 2010.09.01. 16:48:35
Azért én nem faszkalapoznám le azt, aki pont az észosztó faszkalapokat savazza. :)
maiohu 2010.09.01. 16:48:39
na végre valaki észrevette :D
orient 2010.09.01. 16:50:10
artismaffia 2010.09.01. 16:50:44
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 16:50:55
orient 2010.09.01. 16:52:25
orient 2010.09.01. 16:54:49
Silent Bob 2010.09.01. 16:56:13
Ernoke 2010.09.01. 16:57:40
Rahsid 2010.09.01. 16:58:11
Ha ezt nem tudtátok értelmezni, akkor a szerződés megkötésekor mit csináltatok? Annyit kérdeztetek hogy hova kell tenni egy x-et aláírás gyanánt?
orient 2010.09.01. 17:00:11
Ernoke 2010.09.01. 17:00:46
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 17:02:06
Silent Bob 2010.09.01. 17:02:45
orient 2010.09.01. 17:03:25
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 17:04:57
orient 2010.09.01. 17:05:52
Triple Seven 2010.09.01. 17:06:44
Ennek az árfolyamnak baromira semmi köze a kormány nyilatkozataihoz, max a népszava szerint....
Ernoke 2010.09.01. 17:11:28
Gerolsteiner 2010.09.01. 17:29:19
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 17:34:33
arizmendi 2010.09.01. 17:36:16
orient 2010.09.01. 17:38:17
Jamesboci 2010.09.01. 17:43:48
oszt hol van a 2007-re igért ejró?
gyurcsánnnyyy??????????? hol a lové????????????
Csore60 2010.09.01. 17:45:27
2010.09.01. 17:48:08
Németoszágban németül beszélnek az emberek, ha ide nem kell a német tudás akkor hova?
Bár ha jól meggondolom talán Bade-Würtenbergbe nem kell, mert a közmondás szerit Baden-Würtemberben mindent tudnak kiváve németül.
Der Beste 2010.09.01. 17:49:57
S sok olyan családot is ismerek, ahol a két szülő lakik a 120-150 négyzetméteres házban, a gyerekek meg Pesten laknak a garzonban vagy a panelben, s fizetik a hitelt hosszú évekig-de ez már messzire vezet ettől a blogtól.
2010.09.01. 17:51:49
Magyaroszág egy drága hely, de nem baj mert az embereknek van pénzük.
Sokáig azt hittem, hogy csak az én csóró német fizetésem nem elég itthon semmire, de mondja a barátném aki Londonban dolgozik, hogy ő is szívja fogát ha hazajön, mert nagy a drágaság - na jó a cigi az olcsó, de más nem.
Sadist 2010.09.01. 17:54:19
albert1 2010.09.01. 17:57:38
@maiohu: na végre valaki észrevette :D
HOgyne, ez a klasszikus nyelvi modorosság maga. :)
Vajon akkor a többi pénznemet is úgy kell modani, hogy amerikai DÁLÖR vagy angol PÁUND?!
2010.09.01. 17:57:44
Itthon ez messze nem elég.
verpistike 2010.09.01. 18:01:40
ez oké rendben is van.. de van benne probléma ami sokaknak bassza a csőrét.. és végsősoron ha a postban leirt problémával foglalkoznka az emberek akkor a postal is foglalkoznak. szal jó ez így
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 18:04:04
De ugyanakkor viszont az "ajró" meg régebben a "dojcsmárk" valóban a klasszikus modorrepertoár része.
orient 2010.09.01. 18:07:29
orient 2010.09.01. 18:10:24
SLacc 2010.09.01. 18:10:33
Noha sokminden hülyeséget csinálnak a népek. A kivétel a szabály próbája - de nem, én sem vagyok kivétel. :)
Piréz Vitéz 2010.09.01. 18:12:52
Nem kell messzire menni, a kommentekben megvan az alapanyag.
Der Beste 2010.09.01. 18:13:19
freebiker 2010.09.01. 18:18:27
kvadrillio 2010.09.01. 18:19:32
ha-ha-ha....engem speciel irritál.
Főleg, hogy kevés a hely felsorolni, kiknek is van mégis ingyán ebéd.....:)
verpistike 2010.09.01. 18:24:11
hivatásos bankár, befektető, közgazdász.. amit leirtál azzal az a baj hogy lehet sokat kell tanulni hogy valaki az legyen... viszont a paraszti logika ami szerint élősködő férgek.. az nem feltétlenül modoros.. hanem logikus és következetes
Kandabula 2010.09.01. 18:25:20
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.09.01. 18:29:32
Der Beste 2010.09.01. 18:32:22
lárvalányhaj 2010.09.01. 18:40:43
Haha, biztos apukád is nagyon élvezte a dolgot :)
blokkos 2010.09.01. 18:47:58
Ti arról tehettek, hogy ezt a birka bandát hoztátok kormányzati helyzetbe. Ők meg arról, hogy fingjuk nincs, mit kezdjenek a gazdasággal, ezért gyönyörű népámításba fogtak.
És még mindíg hisztek nekik?!
ÉBRESZTŐ!
Kandabula 2010.09.01. 18:56:46
Fapuma (törölt) 2010.09.01. 19:11:21
Mégis hogy képzeled, b+?
1. te szólsz, megmondod a frankót,
2. én felébredek, mint Csipkerózsika és
3. visszajönnek a szakértők?
Édes jó Istenem segíts! Menj a pirospont blogra, szerencsétlen!
killercsiga 2010.09.01. 19:16:03
A posztban levő figurán eleinte piszkosul felkúrtam az agyam, ezek szerint jól sikerült a poszt.
Igaz a végére tett felsorolás jellegű, gyorsabb szóváltás már inkább csak fásultságot hozott ki belőlem.
NDT · http://nemdomi.blog.hu 2010.09.01. 19:31:28
"mikor valaki 2010-ben leírja. hogy fijjúk"
miért, tavaly vicces lett volna? :)
na4 2010.09.01. 19:36:02
Utó Pista 2010.09.01. 19:39:14
Pénisz
Hadrianuska 2010.09.01. 19:46:18
Buta vagy, mint gúnár a helikopterhez!
2010.09.01. 19:51:55
Fodrász, kozmetikus ott intézem. Ruhát nem veszek itthon, sőt csak azt ami nagyon fontos, ha kocsival jövök kaját is kint veszek.
Én nem keresek annyit, hogy a magyar árakat meg tudjam fizetni.
De elég egy árcédulát megnézni egy áruházban, rájössz hogy a 10€-s shirt itthon 3600Ft - bár az eurót is igy számolnák!
Fenehorizont 667 2010.09.01. 19:59:52
tanítsd még a pórnépet, mester!
Der Beste 2010.09.01. 20:08:40
mokas_gizi 2010.09.01. 20:23:05
OTT A PONT a magyar állam szándékosan és annyira pofátlan és látható módon gyengíti a forintot, hogy ilyen szerintem a földön egy demokratikusnak mondott országban sincs...
Erre meg nem írnék a blog írójának semmit:
"Úgyhogy nem a bankárokat meg a New York - Tel-Aviv-tengelyt kell hibáztatni"
Mert esetlegesen sértő lennék, max annyit közölnék vele, hogy ez a csodás válság sem magától jött létre hanem bizony mesterséges volt az is, egy szűk réteg megszedte magát és a poén az egészbe, hogy a bankokat még mi az adófizetők pénzeltük...
Ennyit a New York - Tel-Aviv-tengelyről mely a világon uralkodik és embereket országokat tesz tönkre...
Hitelfelvételre meg annyit tudnék írni, hogy lakást kp-ba nem igazán tudnak az emberek kifizetni persze lehet 20-50 évik spórolni és apunál és anyunál lakni...végül is 50 évesen is lehet családot alapítani és gyermeket készíteni...
Sin' Dorei (törölt) 2010.09.01. 20:30:45
Apropó, hogyan kell készíteni gyermeket?
Sadist 2010.09.01. 20:42:37
mokas_gizi 2010.09.01. 20:45:10
Látod ez az amiben maximálisan igazat adok neked...
Kormány pontosan ezen is van, hogy a népesség csökkenjen, sokan nem is merik bevállalni, én sem merném...
Csak az a roppant érdekes dolog, hogy a kormány bizonyos népcsoport szaporodását igen látványosan támogatja...
A kifejezetten poénos dolog, hogy azt a réteget túl sokáig már fizikailag képtelen lesz az ország eltartani...
A másik poénos dolog:
"Akinek valami nem tetszik az el is mehet innen" sok fiatal éppen ezen van...innentől meg 10-20 év múlva itt érdekes állapotok lesznek... :)
Mike36 2010.09.01. 20:50:07
Sin' Dorei (törölt) 2010.09.01. 20:52:18
A baj az, hogy csomó megkeseredett ember van, akik direkt keresik az epét, csak nehogy elmúljon egy percre is a keserűség.
az élet szar, a világunk rohanó, kicsiny hazánkban mindig az arra képtelenek törekednek az országuralomra, a nők kurvák, aki gazdag, az lop, csal, hazudik, aki szegény az semmirekellő, külföldön bezzeg stb.
Sin' Dorei (törölt) 2010.09.01. 20:59:14
Ha valakine tuti állása van, amiből tud törleszteni. az alapítson családot, ha akar. De mondjuk 3 gyerek már túlzás sztem.
blokkos 2010.09.01. 21:12:46
xenuka 2010.09.01. 21:32:10
Talán ennyit a Tel Aviv-New York tengelyről.
Addig takarózz, ameddig a takaród ér!
Vagyok_aki_vagyok 2010.09.01. 21:59:02
Mi van matekzseni, ugye jó, hogy apuci-anyuci fizeti az albérletet + rezsit?
Vagyok_aki_vagyok 2010.09.01. 22:06:19
30 év munka után sem volt még lakásuk.
Mert, elkúrtak valamit nagyon...az életüket.
Az állam nem tehet erről!
De, ha tehetne is...akkor az állam is
...ŐK MAGUK voltak ám ....igaz?
Ők mentek szavazni, ők hagyták jóvá
mindazt, ami történt velük!
Mellesleg, millió másik embernek sikerült
ami nekik nem... ugyanabban 30 évben,
és ugyanabban az országban!!!
Most, akkor...?!
Szóval elkúrták."
Te meg kapard le a seggedről a tojáshéjat, jó?
lárvalányhaj 2010.09.01. 23:10:08
Azért sok függ attól, hogy mennyi az alapfizu, nem? ;)
Arról nem is beszélve, hogy az albérletnek rohadt sok hátránya van. Ott van például egy főbérlő, aki bármikor eladhatja a fejem fölül a lakást, vagy bemehet a lakásba, amikor éppen nyaralok, és ellophatja a felbecsülhetetlen értékű pornógyűjteményemet, vagy mondjuk pokollá teheti az életemet azzal, hogy a legváratlanabb időpontokban jön oda ellenőrizgetni.
nattydread88 2010.09.01. 23:13:09
Sadist 2010.09.02. 08:27:18
Ernoke 2010.09.02. 09:07:11
lárvalányhaj 2010.09.02. 09:43:22
A gyakorlatban azért vidéken olcsóbban kihozzák. Pl. a falusi emberek többsége fizikai munkás, és ha nem is az építőiparban dolgozik, azért konyít valamelyest az ilyesmihez. Kalákában pillanatok alatt (najónem, de egy-két év alatt) simán felhúznak egy házat. Az építőanyagot persze így is meg kell venni, de a gyakorlatban azt is összeokosítják valahonnét. A valóságtól elrugaszkodott, lila értelmiségieket meg felváltva húzza le a kőműves, az ács és az építési vállalkozó.
vangogh? 2010.09.02. 09:47:06
Ezért külön pont!
Balance Of Power 2010.09.02. 09:57:52
Akkor miert osztod az eszt, hogy lakjanak egyutt a fiatal hazasok anyosekkal? Bizonyara ismered a mondast, hogy jobb tavolrol szeretni...
@Ernoke: Ez fugghet a lakas/haz adottsagaitol is. Ha van kulon szint, kulon konyhaval-furdoszobaval es nem kell egymason at kozlekedni, ergo adott esetben napokig nem kell talalkozni, az mukodhet. De mi pl. laktunk az anyamekkal szomszedos lakasban. Volt, hogy nem ertettek, sot serelmeztek, ha idonkent 3 napig nem kopogtunk at. Azt az ervelest, hogy most "szomszedok" vagyunk, minek legyunk egymas seggeben, hol elfogadtak, hol kevesbe...
Ernoke 2010.09.02. 10:04:57
Balance Of Power 2010.09.02. 10:18:34
Fontos hozzatenni, hogy nekik IS!
Ernoke 2010.09.02. 10:24:01
Ernoke 2010.09.02. 10:30:38
(ezen mindig kicsit felhúzom magam, elnézést. de nem feltétlenül tartom rendben lévőnek, h a szerepek egy idő után felcserélődnek, igyekszem majd ezt elkerülni a saját gyerekeimnél.)
lárvalányhaj 2010.09.02. 10:34:20
Nem csak erről van szó. A saját lakásodban akkor jössz-mész, amikor akarsz, azt viszel föl, akit akarsz, azzal dugsz, akivel akarsz. Ha a szülőkkel laksz egy fedél alatt, akkor a szülők mindent látnak, ami veled történik, és naná, hogy mindenre lesz valami megjegyzésük. Én például hétközben nem vihettem föl pasit, azzal az indokkal, hogy reggel sorba kell állni a fürdőszobáért. (Igazából csak apukám utálta az exemet :D )
lárvalányhaj 2010.09.02. 10:36:55
Persze attól még, hogy neked kell kísérgetni őket a _Tecsóba_, azért arra is jogot formálnak, hogy megmondják a frankót, nem? Ha meg ellentmondasz, azzal vágnak vissza, hogy "én vagyok az anyád/apád"
Bírom, hogy egy bizonyos kor után az emberek az életkorukra hivatkozva minden felelősséget elhárítanak, de az irányítást azért a kezükben akarják tartani.
Balance Of Power 2010.09.02. 10:46:32
scsaba1 2010.09.02. 10:49:07
Ezt a szülők viszont ritkán látják be, és saját személyük elleni támadásnak veszik, ha el akarsz költözni mondjuk egy albérletbe. "Ilyen sok pénzed van?", "Nemhogy félre tennéd azt a 50-60k-t", "Akkor minek építettük ezt a nagy házat? Hogy ketten kergessük benne egymást apáddal?" "Itt minden a tiéd, azt csinálsz, amit akarsz..."
Ernoke 2010.09.02. 11:03:09
lárvalányhaj 2010.09.02. 11:08:59
Az anyagi része rendben lenne, de a szülőkkel lakás sokszor a párkapcsolatot is megterheli. Az összeköltözés akkor is nehézségekkel járhat, hogyha csak egymáshoz kell alkalmazkodni, de ha ez még meg van terhelve azzal is, hogy az egyik félnek be kell illeszkedni egy új közegbe, csomó más ember közé, akiknek teljesen mások a szokásaik, hááát....
lárvalányhaj 2010.09.02. 11:11:53
Hehe, azóta nekem is sokkal jobb a kapcsolatom a szüleimmel, amióta nem lakom otthon :)
orient 2010.09.02. 11:22:41
Der Beste 2010.09.02. 21:57:27
lárvalányhaj 2010.09.02. 22:11:12
Szerintem nekik sem lett volna kötelező sokgenerációs házat építeni a gyerekek megkérdezése nélkül.
Kandabula 2010.09.05. 16:21:33
scsaba1 2010.09.05. 19:39:20
Looool... Pl. muteromék '75 nyarán kezdtek bele az építkezésbe. A tervek '74-ben készültek. '78-ra lett kész többé-kevésbé,'79-ben költöztünk. Én akkor 4 éves voltam.
"Gyere ide kisfiam, most tedd le a háromkerekű biciklidet. Akarsz anyával és apával élni egy nagy házban?"
"Jóhogy..."
Egyébként a többgenerációs házak nagy része úgy épült, hogy a gyerekek még kicsik voltak - különösen a múlt rendszerben.
lárvalányhaj 2010.09.05. 20:45:07
Nem tudom, szerintem ez egyénfüggő, hogy kinek mi mekkora szívás. Van, akiknek a pár tízezer forint a túl sok, másoknak meg az, hogy olyan emberekhez kelljen napi szinten alkalmazkodni, akik nem túl jó fejek.
lárvalányhaj 2010.09.05. 21:02:46
Ööö... most így jobban belegondolva elég nagy hülyeséget mondtam. Szerintem a jelenlévők közül én vagyok az egyetlen, akinek a szülei akkor kezdtek neki az Álomház felépítésének, amikor ő 20 éves volt.
Celtic 2010.09.06. 14:36:01
Főtruista 2010.09.13. 12:25:29
A biztonság kedvéért a lényeget harmadszor is leírnám:
"Addig takarózz,amíg a takaród ér!"
(Bónusz: Aki másnak vermet ás, maga ássa ki!)
Everest999 2012.01.31. 23:54:12