Olvasói rovat - A modoros standup-komédiás

2010/08/18. - írta: Modor Tibi

 

Szia Tibi!

Megpróbáltam írni egy modoros stand-up-ot.

http://csetneki.blogspot.com/2010/08/modoros-stand-up-komedias.html

Üdv!

Sanyi


 

Jó estét kívánok, szevasztok, Puskás Ödön Csaba, azaz PÖCS vagyok. Tényleg így hívnak, ilyen hülye nevet nem talál ki csak úgy az ember, mert fiktív névnek elég gyenge lenne, és nem is lenne olyan vicces.

Viszont így, hogy tényleg ez a nevem... hát így sem vicces, nekem elhihetitek.

Ha a szüleim egyszerűen Ödönnek kereszteltek volna, akár még Puskás Öcsi is lehetett volna a becenevem, így azonban nem Öcsinek becéztek az általános iskolában, hanem Pöcsinek.

[hahaha]

Köszönhetem mindezt annak a rajztanárnőmnek, aki kitalálta, hogy a beadott rajzlapcsomagra mindenki írja rá a monogramját, és ezzel a figyelem középpontjába állított.

[hahaha]

Azt mondták az osztálytársaim, hogy sejtik, mi volt a jelem az óvodában. De rosszul sejtették, mert répa volt.

[hahaha]

Nem hagyhatom ki - már csak bosszúból sem -, hogy el ne áruljam a rajztanárnőm nevét: Pintérné Inez Nádor Anasztáz. Elmondom még egyszer, mert hosszú név: Pintérné Inez Nádor Anasztáz.

[hahaha]

Igen, ott a hátsó sorban egy hölgynek már leesett: P*na!

[hahaha]

Na jó, ezt tényleg csak kitaláltam. Valójában Pásztorné Uszkve Nibelung Cecil Ivettnek hívták. Erre hagyok egy kis hatásszünetet.

[hahaha]

Na jó, igazából nem is így hívták. Már nem emlékszem a pontos nevére, csak arra, hogy Kriszta néni.

Szóval Puskás Ödön Csaba vagyok, keressetek majd rám nyugodtan az interneten, mondjuk a YouTube-on, van már fenn pár videóm, már nagyon sokan megnézték, főleg akiket erre külön megkértem, vagy azok az ismerőseim, akiknél jártam, és direkt a videómra állítottam a böngészőjük kezdőlapját. Amivel csak az a gond, hogy túl könnyen vissza lehet állítani, de nem baj, mert ha újra megyek majd hozzájuk, megint átállítom, és egy idő után csak megunják, hogy mindig pofátlanul visszaállítgassák.

[hahaha]

Egyébként vidékről jöttem, a falunkban mindenki iszik, mint a gödény. Illetve nem egészen úgy, mert a gödény nem iszik alkoholt.

[hahaha]

Úgyhogy mi a köcsög antialkoholista gödényt ki is néznénk magunk közül. Vagy kitenyésztenénk a hibrid gödényt, ami vízzel és alkohollal is képes működni. De főleg alkohollal. Apropó, látott már valaki gödényt? Itt most nem lesz poén, csak még én sem láttam, aztán gondoltam hátha valaki.

[hahaha]

Na és ki az, aki maszturbált már? Senki?

Nem ma, hanem úgy egyáltalán. Senki?

Gyanús... lehet hogy gödényt is láttatok már, csak nem mertek jelentkezni.

[hahaha]

Hát, az elmúlt hetekben csak ennyi poént sikerült összekaparnom és ilyen rögtönzöttnek tűnő előadássá gyúrnom (ég is a pofám rendesen)...

[hahaha]

...úgyhogy lassan búcsúzom.

Azért elmondom, hogy nagyon hálás közönség vagytok - vagy nagyon betéptetek előadás előtt, azért vagyok ilyen vidám hangulatban. Na, egy próba, hogy most az én poénjaim ütnek ennyire, vagy tényleg mindenen röhögtök...

Vágok egy nagyon gyenge grimaszt... Na?

[hahahahahaha]

Sejtettem... Most azért kicsit elvettétek az önbizalmam...

[hahaha]

Á nem ám.

Köszönöm szépen a figyelmet, Puskás Ödön Csabát láttátok-hallottátok, azaz engem, következik Hamm Mátyás, fogadjátok majd őt is nagy-nagy szeretettel, de előtte még reklám, ne menjetek messzire! Vagy ha messzire mentek, akkor siessetek vissza, a távirányítót pedig semmiképp se nyomkodjátok. Ez persze csak a tévénézőkre vonatkozik, nem itt rátok a nézőtéren, ti felőlem nyomkodhatjátok, ha elhoztátok magatokkal.

[hahaha]

Na szevasztok, köszönöm köszönöm!

[taps]

[hahaha]

 


 

Itt a link még egyszer, eredetiben.

111 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.18. 07:45:03

úristen, ez gáz.

még jó, hogy a mostani stand-uposok közül párnak azért van humora, és nem ilyen.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2010.08.18. 07:58:21

Kimaradt belőle a "gyurcsány" és a "kiszeltünde" kifejezések minden körülménytől független használata, mint biztos kacajforrás. Sőt: a nagy átlaghoz képest egész jó. Például van íve, és a blokkok közt néha akad összefüggés.

Motorpenis 2010.08.18. 08:13:17

Hű ez igazán borzasztó! És ezt úgy gondolom, hogy jól megírtad, tényleg ilyen pocsék szokott lenni, valóban ennyire modoros, és nem is értem, az ilyeneken hogy lehet nevetni.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.18. 08:27:08

Nem tudom. Az a helyzet, hogy én ezen is jót mulattam, meg a showder klubos csávók többségén is jót mulatok. Biztosan primitív állat vagyok.:)

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2010.08.18. 09:12:37

jaj de gáz arc vagyok, de nekem ez tetszett. márúgyértem nem olyan modorosan.

2010.08.18. 09:16:14

Ezeken a hüyle poénokon legalább lehetett mosolyogni.

Ezért jobban tennén, ha nem itt szórnál gyöngyöt a disznók elé, hanem igyekeznél pénzre váltani a tehetséged.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2010.08.18. 09:27:44

Tessek, itt egy standup comedy star, egyenesen Nigeriabol:
www.youtube.com/watch?v=aS6TWRiwUJE

Egyebkent vannak neki egesz jo musorai, de ez... hm.

scsaba1 2010.08.18. 09:48:04

Ez nagyon jó lett. Van benne pöcs, pina, rejszolás, piálás, minden ami kell.
Ha kezdő sztendáppos lennék, én is ilyennel törnénk be a szórakoztatóiparba.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.18. 10:01:53

@Frengi: nagyon sok normális olvasónk is van, ne aggódj.

Az én mandineres vezérkommentem pedig az, hogy Sanyi tökéletesen visszaadta a jelenséget. Ha pedig valakinek lenne arca ezt így előadni, az élőben is ütne.

Gournoddam 2010.08.18. 10:09:06

Nem lett ez olyan rossz. Modorosnak modoros, de a stand up _már csak ilyen_.

Ami nagyon kínos az a Comedy Centralon próbálkozó fellépők. Szar. kb a régi mennyi? harminc színvonal.

"And what's the deal with airline food?"

Styxx 2010.08.18. 10:28:17

Szerintem nagyon fasza. Hacse féle modoros iskola, csak stand up-os humoristára hangszerelve. Olyan kevés benne az eltúlzott manír, hogy "élesbe" is be lehetne vetni. Szerintem nagy átlagban elég fasza a mai magyar standup. Ez az önkritikus, balfasz kisember attitűd jól áll nekünk magyaroknak, de ez kb a világon mindenütt így működik jól.
Amit hiányolok, ami az amcsi standupokban olyan ütős, amikor úgy mondókaként túlragoznak egy téma köré fűzött rokon értelmű szavakat.
És ami tényleg néha picit fárasztó,a túlzott köldöknézegetés, meg a sok patron rögtönzésnek álcázott klisé, amit ez a komédia paródia:-) jól hozott.
"Pedig poén volt, na nem baj, majd legközelebb."
Igen, azért tartok szünetet, ha netalán valaki égis tapsolna"
"Nem, ez nem az előadás része, tényleg véletlenül fejeltem le a mikrofont." stb.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.08.18. 10:38:21

Sanyi bazmeg isten vagy, nagyokat röhögtem az olvasás közben. Tökéletes paródia, faszán hozza vissza az erőltetett humorizálást, izzadtságszagú lazulást. Szóval erre a posztra ma adok egy tízest, de csak azért mert nevem: CSókás Izményi CSorba Kálmán András. Ha értitek.

Gournoddam 2010.08.18. 10:39:59

@Styxx: Szia Styxx!

"Amit hiányolok, ami az amcsi standupokban olyan ütős, amikor úgy mondókaként túlragoznak egy téma köré fűzött rokon értelmű szavakat." - itt mire gondolsz? nem ugrik be.

Nekem még az önszapuláson kívül bejön a kis etnikai-vallási-nemzeti beszólogatás is. De ez itthon max az utóbbi kettővel működhet, amíg nincs cigány stand upos.

JonC 2010.08.18. 10:45:02

jaj, mondjátok már melyik szokott a nevével meg a szánalmas szexuális életével poénkodni! nem jut eszembe a neve, de ez a modortanulmány dettó olyan mint az ő stílusa :)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.08.18. 10:54:51

@Modor Tibi:
Én valami Vizivárostévé kaliberű médiában tudnám elképzelni ezt a figurát a szórakoztató műsorsávban, pld "DunaSzínház" és valami deklasszálódott, kissé piás volt M1-es arc konferálná be.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.08.18. 11:04:56

@Gournoddam: Badár Sándor és már egy ideje tolja

totyizselé 2010.08.18. 11:15:18

Één leszek a modoros linkelő,de nem baj.

www.youtube.com/watch?v=8zXo7LKXs3g

Nálam ez az etalon,igaz mondanivalója is van.

Amúgy szoktam néha nézni a magyar stand-up-osokat is,van köztük kurvajó,meg a poszthoz hasonlóan erőltetett.

Gournoddam 2010.08.18. 11:32:03

@white_widow: hát max a származás van meg, de nálam ő nem üti meg a mércét mint humorista. mármint az, meg csinálja, meg sokan szeretik. csak szerintem kurvára nem vicces.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.18. 11:44:10

@Frengi: igen, meg a disznók elé a gyöngyöket.

Alpha Wolf 2010.08.18. 11:51:44

Falusi vagyok, és elmondom, hogy ez nem olyan vicces, hogy mindenki iszik. Igen is nagy az alkoholizmus felénk, és ez probléma, nagy probléma. Tegnap a szomszédunkat vitték be megnagyobodott májjal a kórházba.
De tudni kell miért van itt alkoholizmus. Mert megszűnnek a munkahelyek.

Tehát a poszt szerzője szégyelje magát, hogy a falusiakat, akik az asztalára rakják az ételt lealkoholistáza.

Styxx 2010.08.18. 11:57:05

@Gournoddam:
Szia Gourdomann,

Arra gondoltam, mint amit totyizselé belinkelt, mondjuk 015-nél ahogy sorolja a gyomirtókat, termőföld állagjavítókat stb.

@totyizselé:
Messzemenőleg egyetértek. Néhai George Carlin volt ennek a műfajnak az űberelhetelen Hofi Gézája, modoros Fábri Sanya Beathoven a zene Mozartja hasonlatával élve.

Akkor én is linkelek modorosan:
Itt olyan összeesküvés-elméletet rittyent, hogy a műfaj másik világhírű klasszikusa, Tiboru sírva könyörögne a receptért:-)
www.youtube.com/watch?v=wbhqn7mBmbo&feature=related

Itt meg az arrogáns, militarista USA politikát ekézi:
www.youtube.com/watch?v=I3SkbTvmgpg&feature=related
Azt meg már be se linkelem, amikor a vallásbizniszt.

Styxx 2010.08.18. 11:59:41

@Céltábla:
:-))))
Kedves Céltábla, Ön megnyerte a modorosra kamu felháborodott kommentküldés polgári tagozatának ezüstkeresztes arany farmermellény fokozatát:-)

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.08.18. 12:26:34

Nem vagyok falusi, de alkoholista. Ezzel még bent vagyok?

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.08.18. 12:52:30

A modor a standup alfája és omegája. Aki nem hiszi, nézzen Stewart Lee-t.

A poszt egyébként szerintem is megállna a saját lábán színpadon is, bár leginkább csak töltelék van benne, elkelne egy kisebb sztori a közepére.

Gournoddam 2010.08.18. 13:12:42

@Céltábla: nem azért van alkoholizmus mert megszűnik a munkahely, hanem azért szűnik meg mert senki nem akar alkeszeket alkalmazni.

Az én asztalomra pedig ÉN teszem le az ételt, és nem valami falusi paraszt!

Amúgy majdnem komolyan vettem az álfelháborodást, de a többiek megerősítették a gyanúm, hogy kamu. Ez most nem jött be.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2010.08.18. 13:18:48

Kedves Modorosblog-olvasók!

Szerintem ennél sokkal viccesebb volt az, mikor egyszer gymnasiumban az egyik osztálytársam természetes szám helyett kvaterniót mondott.

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának V. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

migueldiez 2010.08.18. 13:25:02

@Céltábla:
Ez most komoly, vagy médiahekk (értsd; szivatás)?
Amugy jobb fölső sarok, további instrukcióként az olvasáshoz, bocs. :)

A poszt jól példázza azt a sajnálatos tendenciát, hogy az egy-két valóban zseniális stand-upos (Bödőcs, Kőhalmy, KAP, Hadházi) farvizén hogy él meg pár középszeru, kifejezetten humortalan, fárasztó, bosszantó, és poénjaikban minden eredetiséget illetve magukat illetöen minden önkritikát* nélkülöző _nímand_.
*Ebben az értelemben jól illeszkednek a hazai művészvilágba. Tudom, bocs, modoros vagyok, de ez kijött.

scsaba1 2010.08.18. 13:27:15

@migueldiez:

Senkiháziak kezében van a humorszakma...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.08.18. 13:44:33

@scsaba1:
Hát elég természetellenes műfaj: mindig nagyon viccesnek lenni. Ilyen ember nincs. Van itthon féltucat figura, aki megközelítőleg képes erre, legalábbis élvezi, hogy közönség előtt marháskodik. A többség viszont olyan szorongós, introvertált figura, aki csak feszeng, ettől még a jó poén is szar lesz.
Szóval kemény műfaj - humor-exhibicionizmus-színészi képesség+jó karakter, ez mind kell, hogy jó legyen a produkció. A szorongós alakoktól meg rosszul vagyok. Ha ilyenre vagyok kíváncsi, akkor nem a tévét, hanem a tükröt nézem.

Maestro 2010.08.18. 13:44:41

ha elolvasol egy stand-up comedyt, nem biztos, hogy röhögsz rajta, a poénnak az is a része ahogy a csávó előadja. amúgy fasza írás lett:D

na jó nem
[ha ha ha]
na jó de
[ha ha ha]

nadivereb 2010.08.18. 13:53:39

@ifj. Farkas Gyula: Jaj, ne is mondd, nekem hasonlóan maradandó élmény, hogy általános harmadikban elveszett a színesceruza-készletemből a napsárga ceruza, és ezért kénsárgára színeztem a Napot rajzórán. Majd megfulladtam az elfojtott kacagástól amikor beadtam a rajzot a tanárnak.

Gournoddam 2010.08.18. 14:14:13

@nadivereb: nálam ez lesz a nap kommentje!

2010.08.18. 14:35:35

@Modor Tibi: mi vagyunk itt a disznók. Mindent szét szedünk, szét fikázunk.
Derék posztolónak több haszna lenne belőle, ha fizetős vendégeket szórakotatna azzal, ha eladható portékája van.

Jó volt, na!

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.18. 14:49:54

@Frengi: azért mondom, hogy nem mindegyik olvasó ilyen :)

Ugródeszkának a Modoros kiváló, hiszen széles tömegek olvassák!

cd-r 2010.08.18. 14:53:47

@Gournoddam: ismered a mondást: ha nem szarik a paraszt, nem zabál a városi (amúgy én nem vagyok biztos benne, hogy kamu felháborodás)

Gournoddam 2010.08.18. 15:09:35

@cd-r: nem ismerem. ilyen mondás nincs.

Styxx 2010.08.18. 15:20:54

@Modor Tibi:
:-)))
Érdekel, mit kapsz ezért az arcozásért twitteren:-)
De egyébként igaz. Ekkora publicitást nem könnyű kapni. Jövőre indul az Első Modoros Posztíró Pályázat?:-)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.18. 15:30:03

Fú, ez nagyon fábrys lett. Én sóderklub-fan vagyok. Azok nem mennek ennyire rá a nemi vonalra. Inkább a családot és a kisemberi miliőt figurázzák ki.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.08.18. 16:55:08

Szerintem Csetneki Sanyi érti a humort, nagyon jó lett ez, pont ott erőlteti, ahol izzadságszag kell, és még jó poén is van benne. Megállja ez a helyét bárhol, ahol van kultúr, mert még az alkeszok nem hordták szét.

szcsongor 2010.08.18. 17:16:12

@Gournoddam: pedig Badárnak kurvajó humora van, csak a stílusa nyilván nem mindenkinek jön be.

ha ezen se nevetsz, akkor tényleg be vagy oltva Badár ellen :): www.youtube.com/watch?v=rO-FzHZEGls

Eric_Cartman 2010.08.18. 17:21:42

Ez nem paródia, ez Szőlősi Csák Gergely, vagy hogy a rossebbe hívják. Bár az nem ilyen humoros, úgyhogy lehet, hogy mégsem.

Diamond Dave 2010.08.18. 17:26:53

További kötelező elemek:

- STAR WARS, főként DARTH VADER minden poénban
- GYŐZIKE
- LENDVAI ILDIKÓ
- RENDŐRSZTORI

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.08.18. 17:39:59

oszinten, tenyleg ilyenek...

egy jo humoristanak kell egy tisztesseges szoveg (ami vicces, fel van epitve, stb.) es egy termeszetesen vicces eloadasmod.

az ifju titanok kozul en csak kap es kiss adam eseteben lattam hasonlot (hogy egy 10 perces monologot jol eloadnak, es gyak. vegig nevetek), a tobbiek eseteben kinos 10 percben nehany jo es sok gagyi poent sikerult vegigszenvedni, olyan emberektol akik nem tudnak eloadni. hivhatju ezt stand-up nak, csak akkor engem hidegen hagy ez a mufaj.

es meg a ket emlitett uriember eseteben sem latom azt a potencialt, hogy kepesek lennenek osszehozni egy olyan 1-1,5 oras szosszenetet, ami fabrynak (sajnos csak sok evvel ezelott) mennybol az angyal vagy vaxtl a gipszig cimmel sikerult.

ui. a legszanalmasabb ezekben az ungarische "standup" komediasokban, hogy nem kepesek hetek alatt egy jo 5 perces termeket osszedobni, es azt tisztessegesen begyakorolni.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.08.18. 17:54:08

@Céltábla: ezt posztként ki lehetne tenni!

@JonC: Szöllősy-Csák GEDEON Gergely! Négynevű :) Az ilyenek miatt írják két L-lel a szőlőt! De jó csávó, jó volt az antréja télikabátban, ez egy ilyen műfaj. Kár, hogy audio nincs, van egy külön stand-up hang is, a színpadi hangja az előadónak, kapkodás, tegezés, és a "jöttem idefelé" szófordulat alap. Egy stylist blogon pedig lehetne kezdő poszt a zakó-póló. Engem éppen ezért Hagyó Miklós és Hajdú Péter után Hadházi Lászlóval szoktak legtöbbször összekeverni. Sajnos egyszer sem Sarka Kata kevert össze.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.08.18. 17:54:41

Kicsit gyengusz lett, de a vidékről jöttem abszolút ül. Plusz az alkesz poénok, ezt mindenki eljátssza, óriási röhögés bármilyen közönségben, a fekvehányás még mindig büszkeség forrása Magyaroroszágon.

johevi 2010.08.18. 18:25:27

Én szeretem a srácokat, csak azt nem szeretem, hogy többségének nincs felépítve a mondanivalója.
Kezdés: "Arról szeretnék beszélni..." "Vannak ezek a reklámok a tévében..."
Befejezés: "Végezetül még arról akarok beszélni..." "Ennyit szerettem volna elmondani..."
Nagyon kevés az, akinek összefüggő, szépen felépített a száma. Ilyen képességű szövegláda minden buliban ül egy konyhában, a mosogatón és szórakoztatja apiálni betérőket.

Styxx 2010.08.18. 18:27:11

@nosferato:
Sorstárs. Én pár éve anyámnak mutattam a neten a grund játszóteret, hogy odataláljon a gyerekkel, amikor a honlap fényképen nézem, hogy mit keresek a játszótér megnyitóján? Mert, hogy tudtommal játszótér megnyitókra nem nagyon szoktam járni. Viszont az öltönyös-körszakállas, kissé a nutellás üveg fenekére nézett figura szakasztott úgy festett, mint én hivatali "játszóruhában". És azóta ugye széleskörben behatóan megismertük Hagyó Miklós munkásságát és emberi nagyságát, hát b+, isten nem ver bottal, pont rá kell hasonlítsak?:-)
Vigaszdíj:
Azóta pár kilót fogytam és még szabadlábon vagyok.

Rókakígyó 2010.08.18. 18:59:28

Szerintem egy kiskaboshoz képest teljesen jó.

Fapuma (törölt) 2010.08.18. 19:21:57

@Modor Tibi: nem olyan rossz ez, na.

De azzal vitaba szallnek, hogy "nagyon sok normális olvasónk is van" megnyugtatlak, egy sincs, aki ide jar, az egy sem normalis.

Hepciás 2010.08.18. 19:32:58

@Fapuma:
Nem igaz. Én tök normális vagyok. Élő emberek halálhíréről blogolok.

reccs 2010.08.18. 20:18:45

@Gournoddam: Igen, Badár túl színvonalas és túl képzett a sok "így szoktam szarni-hányni-baszni" szintű hulladék között. Akinek nem tetszik a szóhasználat, ez kb. az általuk használt szint.

Celtic 2010.08.18. 20:27:47

@ifj. Farkas Gyula: Kedves Gyula! Hogyhogy meg mindig otodeves vagy?

Celtic 2010.08.18. 20:32:45

Egyebkent borzalmas volt. Vagy nagyon jo. Nezopont kerdese. Humornak borzalmas volt, parodianak (marmint humorista-parodianak) dobbenetesen jo. Azert felve, de bevallom, a vegen a taviranyitos poen tetszett...
Amugy remelem, ezzel nem mondok ujat :)
www.youtube.com/watch?v=GUFedWyZFxU&feature=related
www.youtube.com/watch?v=1mMYifJjPbQ&feature=related

(Galla, mint humoros konferanszie, annno a "vasing ton" evekig emlegtett duma volt koztunk)

strohmann 2010.08.18. 20:37:10

@Pályaelhagyó autóversenyző: "az ifju titanok kozul en csak kap es kiss adam eseteben lattam hasonlot (hogy egy 10 perces monologot jol eloadnak, es gyak. vegig nevetek), a tobbiek eseteben kinos 10 percben nehany jo es sok gagyi poent sikerult vegigszenvedni, olyan emberektol akik nem tudnak eloadni. "

Szerintem a Showder Klubba (csak ezt ismerem) belefér, hogy 1-1 erősebb előadó között néhány gyengébb kitölti a réseket, nekik is lehet jó poénjuk és fejlődhetnek is. Az új* jam felállásban, amikor 3-an vannak a színpadon, betettek egy gyengébbet is (Aranyosi), ami kifejezetten előny, hiszen adja magát az untermann szerepre, még poént is rontott. Gombaismeret oktatóm mondta minden második ehető gombára, hogy íztelen, ill. "gombaízű", de egy vegyes gombasalátába azért elmegy.

* francokat új, Markos-Nádas-Boncz-Katona után semmi sem új.

"es meg a ket emlitett uriember eseteben sem latom azt a potencialt, hogy kepesek lennenek osszehozni egy olyan 1-1,5 oras szosszenetet, ami fabrynak (sajnos csak sok evvel ezelott) mennybol az angyal vagy vaxtl a gipszig cimmel sikerult."

Bezzeg régen minden jobb volt. :)

Én nemrég láttam Kiss Ádámot élőben, jól nyomta 1,5 órán át, persze ő sem egy Hofi Géza, de lásd alább.

"ui. a legszanalmasabb ezekben az ungarische "standup" komediasokban, hogy nem kepesek hetek alatt egy jo 5 perces termeket osszedobni, es azt tisztessegesen begyakorolni."

Most jó modorosan megmondom a tutit: amihez viszonyítjuk őket, a régi nagy humoristák, ill. a 90-es évek végéig hallgatható Rádiókabaré, más viszonyok között működtek. A kiskereskedelmi televíziók megjelenésével több helyre adták el magukat a humoristák, akár háttérszerzőként (pl. Fábrik show) vagy szereplőként. Régen csak egy, majd 2 csatorna volt. Fellépni sem csak kultúrházakban lehet, a céges partiktól a fesztiválokon át a gazdagok privát partjaiig nyílt a paletta. Plusz egyéb munkák, Kőhalmi pl. a HVG címlapot is szerkeszti, biztos mások is kreatívkodnak, újságba írnak, reklámszöveget szereznek.

Egyszerűen szétforgácsolódnak a kapacitásaik, több a tévécsatorna, a humoros(nak szánt) műsor, külön humortévé is van, ahol elsütik a humorpetárdáikat, szétszórják a humorbonbonjaikat. :) Ja, és sokan civil főállás mellett stand-upolnak, mint pl. Trabarna. Mindez nem mentség a valóban közepes tehetségűek számára - Trabarna esetében sem. :)

Hofi Gézának "csak" esténként a színházban kellett produkálnia (volt egy fix műsorszáma, ami hónapokig-évekig ment + beleszőtte az aznapi híreket), ill. néhány TV- és rádiófelvételen, de ezek a színházi előadásainak a kivonatai voltak. Egyfelé kellett koncentrálnia. Képzeljük el Hofi Gézát tízzel elosztva. Vagy Modor Tibit, amint 10 ilyen blogot próbál megtölteni az írásaival. :)))

Régen az etalon szilveszteri rádiókabaré (és a TV-s is) hónapokig készült, ha kellett, újraforgatták a jelenetet, na és persze hónapokkal az adás előtt kész volt az anyag, persze ennek politikai oka volt (cenzúra).

A visszasírt régi magyar humor lehet, hogy jobb volt, de azóta a világ is nagyot fordult.

Ja, és Fábrik úr azon poénjait, szófordulatait, amikkel az Esti Showder az elején befutott, már előtte 8 éve folyamatosan nyomta a Rádiókabaréban, csak azt kevesebben hallgatták.

strohmann 2010.08.18. 20:40:17

@reccs: ennek a vonulatnak Fábrik Sanyi ágyazott meg a maga leplezetlen naturalizmusával. :)

johevi 2010.08.18. 21:54:17

@strohmann:
Igazából a SK sok fiatalja ágyazott meg Fábrynak éveken át, mint szövegíró. Ha megfigyeltétek Fábry szövegei sem olyan jók az elmúlt 5 évben, mióta a tehettségesebbjei önállósították magukat alóla.

johevi 2010.08.18. 21:55:11

És ne feleddjétek, minden üveg eldobható.

Lúdtalp 2010.08.18. 21:57:29

Szerintem jó volt ez.

szellőláb 2010.08.18. 21:58:00

Ok, mi itt vidéken, primitív állatok, iszunk, mint a gödények, de ha már fikáznak minket, akkor annak legyen színvonala. Például Kató nénit szívesen látnánk, itt a Legyesben, és lepattintanék neki egy akkora sallert, a kurva anyját, hogy meg se találná a kendőjét.

nagyon gromek 2010.08.18. 22:16:03

@strohmann: tulajdonképpen így igaz, csak azt ne felejtsük el, hogy Hofiban is volt jópár 10 év, mire ő lett A Hofi és már csak a heti egy-két esti színházi előadásra kellett koncentrálnia.

Don Chisciotte 2010.08.18. 22:17:55

Először is minden tiszteletem azoké, akik meg merik ezt csinálni, kiállni emberek elé és handabandázni úgy, hogy még vicces is legyen. De: a magyar stand-upból szerintem Kőhalmi, Beliczai és talán Kiss Ádám értékelhető (de ő is csak ritkán). A többiek ezt a böfögős, fingós, mónikasós szart nyomatják állandóan. Hadházy meg a non plus ultrája ennek a tök igénytelen, Barátok Közt- színvonalú humornak, tőle tényleg a falra lehet mászni. Viszont Kőhalmi üde színfolt, mert ő nem próbálja ezt a műlazaságot meg ezt a "röhögjetekmárazonhogymilyenbalfaszvagyok" stílust, őszintének hat a szövege. Ha nem cink linkelni, én is mutatnék kettőt akik szerintem ügyesek:

www.youtube.com/watch?v=Jkxm5UTe-Xg&feature=fvsr

www.youtube.com/watch?v=vqn9rXu1TCM&feature=related

cd-r 2010.08.18. 22:29:26

@Gournoddam: a te asztalodra akkor kerül étel, ha azt megtermelik neked a parasztok, nem tudom mi olyan bonyolult ezen.

Bisi 2010.08.18. 22:32:02

Tisztelt Modoros úr!

Egyátalán nem vicces más nevével vagy nevének kezdőbetűivel poénkodni. Ezt a szülők adták a gyermeknek, aki a legkevésbé sem tehet róla. Kérem, hogy a poszt kezdőbetűkön élcelődő részeit törölni szíveskedjen.

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel:
Farkas András Szabolcs

Sunny Days 2010.08.18. 22:48:08

rühellem a következő szavakat:
- modoros
- játszó(s)ruha

TGabi 2010.08.18. 23:02:13

KHZ, Bödőcs és Hadházy a legjobbak. A többiek csak műsorelem...(Na jó, Kiss Ádám, BBalázs meg Aranyosi Péter is alkot jókat...)

TGabi 2010.08.18. 23:26:05

@johevi:

Akkor csináld utánuk. Anyucinak, apucinak meg egy-két elfogult havernak tetszeni könnyű-akkor vagy jó, ha vadidegeneknél is eléred ugyanazt a hatást, közönség előtt.

Der Beste 2010.08.18. 23:53:23

@strohmann: Nagyon korrekt hozzászólás, minden szavával egyet tudok érteni.

A poszt is vicces, paródiának is jó, de önmagában sem gyenge.

Der Beste 2010.08.19. 00:01:17

@johevi: Aztán ezek a szövegládák maradnak a konyhában a mosogatón, a SK-s fiúk meg a VOLT-on tolják sok embert elött a műsort. Vajon miért?

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.08.19. 00:03:02

Most jön a:

- Bezzeg, ha még élne szegény Hofi...

De tényleg. Bár tőle meg bármit hallgat az ember, mindig időszerű.

kicsibuta 2010.08.19. 00:55:15

Ez tényleg egy az egyben az a soknevű pöcs :) a SK-ból. Na meg a Heti Hetesből. Ott egyszer már lenyomta szóról szóra pontosan ugyanazt a szöveget, mint a SK-ban. HH-ből kb. 2 percre _vagyok hitelesítve_ - de ennél a pasasnál egyszerűen a képernyő elé szögezett az iszony. Akkor inkább utánozzon fókahangot a Bajor.
Én legalább Bandó-szintű felépítettséget és (valódi) poénmennyiséget várnék el a mai stand-uposoktól. Nem látom egyikben sem. Aki (a soknevűn kívül) a legjobban idegesít, az az a fószer, amelyik folyton előre vigyorog, hogy 20-as IQ-val is lehessen tudni: most jön a poén!

A poszt persze rohadtul jó: hozza az összes klisét, és a stílusa is abszolút életszerű.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.08.19. 02:10:25

Egyébként lehet szidni a magyar standuposokat, meg példálózni a bezzegbritekkel és a bezzegamcsikkal, de a helyzet az, hogy pl. Nagy-Britanniában ezrek űzik ezt a műfajt, klubokban, kocsmákban, díszvacsorákon vagy akár csak nagyobb születésnapi partikon, és abból kerül ki az a pár tucat, akire most mutogatunk.

Minden kezdet nehéz, na.

pruntyike 2010.08.19. 03:27:40

Ez olyan rossz, hogy már csak az OTP hiányzik belőle....

pruntyike 2010.08.19. 03:30:00

@ifj. Farkas Gyula: Jarda Cimrman ležící spící

pruntyike 2010.08.19. 03:38:40

@ifj. Farkas Gyula: Idézet Ilf-Petrov: Aranyborjú c. regényéből: "Tősgyökeres valóság? És mondja, az általános iskola hányadik osztályából dobták ki önt teljes alkalmatlanság miatt?"

lárvalányhaj 2010.08.19. 04:02:23

Nekem az a problémám a Magyarországon népszerűvé vált akármilyen comedyvel, hogy mivel a magyar nyelvterület nem elég nagy ahhoz, hogy bármilyen rétegműfaj elegendő közönséget termeljen ki magának, ezért a humoristák a széles közönség kegyeit keresik, ami kompromisszumokkal jár. Igazán karakteres dolgokat senki se mer bevállalni, mert mindenkinek tetszeni akarnak, az egyszerűemberektől kezdve a művelthaladóértelmiségig, és ha valaki felvállal egy markáns arculatot, az bizony meg fogja osztani az embereket és/vagy előbb-utóbb valaki besérül rajta.
Ennek aztán valami színtelen-szagtalan, langyos, megalkuvó fos lesz az eredménye.
Ez pedig az alábbi langyos fosokra oszlik:

1) Átpolitizált-posztkomcsi langyos fos (A Heti Hetes egész stábjától kezdve Sándor György humoralistáig [elevemárhogy "humoralista"... úristen, ez valaki szerint vicces?! mivaaaaan?!]

2) 80-as intelligenciahányadosra hangszerelt langyos fos (kizárólag szarós-baszós poénok, de nem a jóféle, hanem az igénytelen változatból, ugyanannak a célközönségnek, aminek a Matyi és a Hegedűs szól: Irigy Hónaljmirigy, Baginacsa, BorosBochkor)

3) Az új undokok (Dumaszínház és társai, akik az unfunny új magaslatait testesítik meg a számomra)

lárvalányhaj 2010.08.19. 04:03:36

Nekem az a problémám a Magyarországon népszerűvé vált akármilyen comedyvel, hogy mivel a magyar nyelvterület nem elég nagy ahhoz, hogy bármilyen rétegműfaj elegendő közönséget termeljen ki magának, ezért a humoristák a széles közönség kegyeit keresik, ami kompromisszumokkal jár. Igazán karakteres dolgokat senki se mer bevállalni, mert mindenkinek tetszeni akarnak, az egyszerűemberektől kezdve a művelthaladóértelmiségig, és ha valaki felvállal egy markáns arculatot, az bizony meg fogja osztani az embereket és/vagy előbb-utóbb valaki besérül rajta.
Ennek aztán valami színtelen-szagtalan, langyos, megalkuvó fos lesz az eredménye.
Ez pedig az alábbi langyos fosokra oszlik:

1) Átpolitizált-posztkomcsi langyos fos (A Heti Hetes egész stábjától kezdve Sándor György humoralistáig [elevemárhogy "humoralista"... úristen, ez valaki szerint vicces?! mivaaaaan?!]

2) 80-as intelligenciahányadosra hangszerelt langyos fos (kizárólag szarós-baszós poénok, de nem a jóféle, hanem az igénytelen változatból, ugyanannak a célközönségnek, aminek a Matyi és a Hegedűs szól: Irigy Hónaljmirigy, Baginacsa, BorosBochkor)

3) Az új undokok (Dumaszínház és társai, akik az unfunny új magaslatait testesítik meg a számomra)

lárvalányhaj 2010.08.19. 05:12:21

Nekem az a problémám a Magyarországon népszerűvé vált akármilyen comedyvel, hogy mivel a magyar nyelvterület nem elég nagy ahhoz, hogy bármilyen rétegműfaj elegendő közönséget termeljen ki magának, ezért a humoristák a széles közönség kegyeit keresik, ami kompromisszumokkal jár. Igazán karakteres dolgokat senki se mer bevállalni, mert mindenkinek tetszeni akarnak, az egyszerűemberektől kezdve a művelthaladóértelmiségig, és ha valaki felvállal egy markáns arculatot, az bizony meg fogja osztani az embereket és/vagy előbb-utóbb valaki besérül rajta.
Ennek aztán valami színtelen-szagtalan, langyos, megalkuvó fos lesz az eredménye.
Ez pedig az alábbi langyos fosokra oszlik:

1) Átpolitizált-posztkomcsi langyos fos (A Heti Hetes egész stábjától kezdve Sándor György humoralistáig [elevemárhogy "humoralista"... úristen, ez valaki szerint vicces?! mivaaaaan?!]

2) 80-as intelligenciahányadosra hangszerelt langyos fos (kizárólag szarós-baszós poénok, de nem a jóféle, hanem az igénytelen változatból, ugyanannak a célközönségnek, aminek a Matyi és a Hegedűs szól: Irigy Hónaljmirigy, Baginacsa, BorosBochkor)

3) Az új undokok (Dumaszínház és társai, akik az unfunny új magaslatait testesítik meg a számomra)

Szőkebácsi 2010.08.19. 06:46:11

Egyetlen bazmeg sincs benne, én nem is tudom hogy gondolja!!! Tessék megnézni a Közepes Ádámot, na ő legalább bazmegol rendesen!!!(LOL)

lárvalányhaj 2010.08.19. 07:57:54

auh, bocs, nem akartam 3x is posztolni :(

lárvalányhaj 2010.08.19. 08:12:10

@lárvalányhaj: hű, és ráadásul rohadtul modoros lett. megkockáztatom, hogy ez volt életem legmodorosabb megnyilvánulása. messze több szakcikket olvastam, mint az egészséges lett volna... :O

kodó tamás 2010.08.19. 08:12:44

Felháborító, kikérem magamnak, hogy a nevemmel viccelődnek. A sok ezer vidéki (és nem vidéki) DRUSZÁIM nevében is felszólítom: azonnal álljanak le ezzel.
üdvözlettel:
Pintérné Inez Nádor Anasztázia

Celtic 2010.08.19. 08:23:29

@lárvalányhaj: Igen, eppen mondani akartam, hogy tUl sok benne az U betu :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.19. 09:31:03

@Der Beste: az nem érv, hogy csináljon jobbat. Ez egy ősi, érvnek létszó valami, hogy ne szóljon bele, aki nem tud jobbat. Lófaszt, mama. Lehet, épp azért nem csinál ilyet, mert neki van önkritikája, ellentétben mondjuk a stand-up comedys fellépővel.

papugaja 2010.08.19. 09:34:39

Egy poén véletlenül mégis került bele: a répa.
Kéretik törölni!

Egyébként szar poszt.

Gournoddam 2010.08.19. 10:07:52

@lárvalányhaj: na tök jól megfogalmaztad amit én is éreztem. kis országban nehéz bevállalni súlyosabb dolgokat. marad a langyos fos. a témák ezért hasonlóak. ettől még lehet az egyik előadásmód vicces, a másik meg kínos. itt jön be az, hogy milyen a karaktere az előadónak, meg mennyire ügyes.

Gournoddam 2010.08.19. 10:10:56

@cd-r:
ezen semmi se olyan bonyolult. még nekem se és neked se.
de a sorok között olvasás az már úgy látszik rajtad kifogott. pedig nem is volt a sorok közé rejtve.

habzsolhapi 2010.08.19. 10:43:23

Standup ciganyozas nelkul?
Fotoshop.

cd-r 2010.08.19. 10:53:30

@Gournoddam: "Az én asztalomra pedig ÉN teszem le az ételt, és nem valami falusi paraszt!" azért ebben akkor mintha lenne egy kis ellentmondás, mindegy.

É2I 2010.08.19. 11:15:58

Rocker Zsolti forever! :)

Der Beste 2010.08.19. 11:55:12

@vészmadár (pica pica): Amíg nem jön valaki, aki náluk jobban csinálja, addig ők csinálják nyugodtan tovább.
A zenében is ez van. Lehet fikázni Ákost, Quimby-t, Tankcsapdát, de amíg ők a legsikeresebbek, s nincsenek olyanok, akik egyértelműen jobbak náluk a saját kategóriájukban, addig szinte minden kritika irigységből táplálkozó fikázásnak tűnik.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.08.19. 12:13:24

@Der Beste: Jó, hát ez így nettó hülyeség. Nem kell ahhoz nagy humoristának lenni, hogy megállapítsam azt, hogy valakinek a műsora szar.

A "próbáld ki egyszer" érv kizárólag azokkal szemben hozható fel, akik azt állítják, hogy ez kurva könnyű műfaj. Pár próbálkozás után rájönnek, hogy nem. (Vagy ki tudja, lehet, hogy tényleg van hozzá tehetségük, akkor meg pont azért lenne érdemes kipróbálniuk.)

De ettől még a szar az szar marad.

lárvalányhaj 2010.08.19. 12:42:33

@Der Beste: Hadd idézzek egy modoros szállóigét: anélkül is meg tudom állapítani, hogy záp-e a tojás, hogy tudnék tojni.

Der Beste 2010.08.19. 12:47:22

@Püspök utcai gombaszedő: Viszont sokkal hitelesebb lenne a szarozás, ha utána az illető előadná a saját, nem szar műsorát.

lárvalányhaj 2010.08.19. 12:54:35

@Der Beste:

Egyszerűen az ország mérete és lehetőségei zárják ki azt, hogy valaki gyökeresen mást csináljon. Lehet rétegprodukciót is csinálni, de annak nem lesz közönsége, legalábbis nem akkora, hogy érdemes legyen főállásban csinálni. Angol nyelvterületen például lehet közönsége egy olyan blognak, mint az xkcd.com, de Magyarországon az ilyesmi nem vonzana tömegeket, egyszerűen azért, mert nincs rá közeg.

lárvalányhaj 2010.08.19. 13:03:11

@Gournoddam:

Egy magyar kereskedelmi tévé a büdös életben le nem adna olyasmit, ami annyira radikális és megosztó, mint amilyen a South Park volt a maga idejében. Pont azért, mert megosztja a tömegeket, és ha már meg van osztva a nép, akkor csak feleannyian nézik a műsort, míg ha valami fasza, kompromisszumos műsort tolnak eléjük, mint mondjuk a Megasztár, akkor az egész populáció meredt szemmel fogja bámulni a tízperces reklámblokkot a műsor két része között. De nem is várhatjuk, hogy nekünk készítsenek műsort, amikor van másik kilencmillió honfitársunk, aki így is örömmel megveszi a narancslét meg a finomlágykrémes margarint, amit a reklámblokkban promotálnak.

Der Beste 2010.08.19. 13:21:19

@lárvalányhaj: De könyörgöm, mi az a gyökeresen más, amire feltétlenül szükség lenne?

lárvalányhaj 2010.08.19. 13:35:53

@Der Beste:

Több eredetiség, több kreativitás, kicsit nagyobb kockázat bevállalása. Nem biztos, hogy egyből megtérülne, de színesebb lenne a paletta, és esetleg külföldön is el lehetne adni a produkciót.

Der Beste 2010.08.19. 20:33:35

@lárvalányhaj: Ezek teljességgel szubjektív dolgok.

lárvalányhaj 2010.08.20. 08:32:44

@Der Beste: Szerinted véletlen, hogy se Balázsra, se a többiekre nem kíváncsi külföldön a kutya sem?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.20. 09:14:16

@Der Beste: a sikeresebb miért egyenértékű a jobbal? nyilván a jóság erősen szubjektív kategória, de hogy egy nagyon triviális és unalmas példával éljek: Salieri sokkal sikeresebb volt, mint Mozart.
süti beállítások módosítása