Szárnyakat ad?

2010/07/16. - írta: Modor Tibi

-Ezek a senkiházi dilettánsok, ezt nem hiszem el... betiltották a Redbullt, nem lesz légiparádé, bassza meg. Ezek nem normálisak, komolyan. Azt hittem, az úkettős sztorinál nincs lejjebb, de tessék. Ott volt az ingyenreklám évekig, az Országimázs Központ elmehet utólag is a picsába a milliárdjaival együtt. Figyelj, ezek álltak minden költséget: összeácsolták a mobillelátókat, leszervezték vérprofin a parádét, kitakarítottak. És ami a legfontosabb: többmillió turistát vonzottak a fővárosba, csinálták a reklámot - gondolj bele, hányan nézték ezt a futamot? Nézik kint az USA-ban a tévét, meglátják ezt a gyönyörű várost, mi lehet ennél hatásosabb? Máskor meg félperces szpotokért milliárdokat fizetünk. Tudod, New York meg Párizs meg Dubaj is dollármilliárdokat fizetne, és sorban állnak, csak hogy náluk rendezhessék a hepajt. Monte Carlónak nincs kifogása a Forma-1 miatt? Erre nekünk ez meg puszira nem kell.

Persze ingyen nem kell. Mert multi, nem kell. Mert nem az orbáncviktátorék találták ki, nem kell. Mert ugye az Urbánnak a foci a kedvenc sportja, hát abba öljük az adófizetők - bocsánat, a Zemberek - pénzét. A technikai sportok amúgy is minden jobboldali kormány alatt mostohagyerekek voltak... foci, ide? Ezekkel a gyökérlábúakkal? Inkább a póló meg a kézi meg a hoki, azok még megérdemelnék. Nem is értem, hogy még mindig miért az NBI-re járnak ki a legtöbben, hiszen egy rakás szar. Hülye nép vagyunk, no.

Na de visszatérve. A köcsög sznob, újgazdag, paraszt pesti meg ott ugat, hogy zavarja a zaj. Jó, hát én is pesti gyerek vagyok, nem azér' mondom. Zavarja, komolyan? Hát akkor engedjenek meg egy tiszteletteljes javaslatot: tiltsuk be a BKV-t meg a  közúti-légiközlekedést, meg a fingást meg a levegővételt, mert az is zajjal jár, igen.  És akkor ne legyen tűzijáték, ne legyen semmi, legyünk egy alvóváros. Tessék szépen elfogadni, hogy ha valaki egy hárommilliós metropolisz lakója, akkor annak kutyakötelessége elviselni azt, ami a városi élethez tartozik. A port, a koszt, a tömeget - és igen, a hasonló rendezvényeket. Ha nem tetszik, ki lehet költözni vidékre, a pusztába, erdőszélre az őzikékhez, ott majd lehet hallgatni a tücsökciripelést meg a csendet, szívni a jó levegőt. Meg hétvégén, állami ünnep alatt mi a faszt keres az ember otthon egyáltalán? Tessék kirándulni, kimozdulni.

Ilyet szól, hogy ha lezuhan egy repülő, vagy belerepül a Lánchídba, ez hülye. Namost ezek egyrészt profi pilóták, másrészt egy Böing nem zuhanhat le? Abból többszázezer cirkál itt felettünk egész évben... azt is tiltsuk be!

Ez a hárommillió nyugdíjasdiktátor országa, frankón. És most elveszik hatszázezer, azaz többmillió ember örömét, szórakozását önös érdekekből, csupa irigységből. Mondjuk mi se jártunk ki soha, de akkor is. Budapest már csak ilyen marad, a vörös rongyokba öltözött bűnös város. Magyarország, én így szeretlek. Ezek akarnak olimpiát? Beszarok. Dögöljön meg a szomszéd tehene is, ezek vagyunk mi.

-Na jól van, Jancsi bácsi (te beszélsz, aki a délelőtti fűnyírásért is beszól). Úgyis itt rohadtok kint egész nyáron Surányban. A következőre a ház vendége vagy, okés? Nem húzom be.

-Ne hülyéskedj már, nem akarlak lehúzni. Na jó, kösz, Tivikém. Csak kicsit felbasztam a agyam. Még szerencse, hogy a tűzijátékot innen is meg tudjuk nézni, be nem mennék abba a bűzbe szeptemberig. Jól beszélek, Miki bácsi?

587 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bajor gizella 2010.07.16. 17:48:01

@Professor Pizka:
nem a csóróságról van szó hmég hanem a hitelességről.
donald trumptól senki se kérdezte meg hogy igazi e. egyenesen következik hogy azért meert jachtja van.:)

kezdem magam kellemetlenül érzeni hogy egyedül vagyok akire a reddbull nap léte avagy nemléte semmilyen hatással sincs. itt most tényleg már átment elite-evel a végén- partnerkeresőbe sokdiplomás vakításos komolykodásba minden?

@Patrick Bateman:
én is írtam hogy itt minden kolbászos. de amellett hogy én utálom, természetesen vicceltem. imádom mikor gyalázzák magyarországot valami olyan hellyel szemben ahova önként és dalolva mentek, és általában nem tartózkodnak 2 évnél többet ott. vajon mit gondolna erről Erasmus mindeme kórság kitalálója?

scsaba1 2010.07.16. 17:51:14

@pedoform:

A francokat, nem kell ilyen. Nem kell iq teszt. Így hogy olvasnék 400+ kommentet kéjesen vigyorogva.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 17:54:40

@Patrick Bateman: minden igazságod mellett a témával kapcslatosan létezik bármilyen vélemény, amire nem lehet ráhúzni, hogy modoros vagy közhelyes?

resztli 2010.07.16. 17:55:18

500 és pörög

megaposzt

az emberek tényleg nem értik, hogy miért vannak a szavak mondatokba rendezve. azok meg bekezdésekbe.

de szavazati jogot azért kapnak. ott csak ikszelni kell amúgy is, mint a lottón.

azé szörnyű, hogy ennyien úgy élik le az életüket, hogy teljes félréértésben vannak.

mondjuk leírja ide az ember találomra, hogy Orbán miatt van az egész, aztán lássuk mi lesz.

Orbán miatt van az egész!

tasavallan presidentti 2010.07.16. 18:04:16

@Zsoo:
Na, hát azért mondom, hogy hülye vagy, mert ilyenekt olvasol, és el is hiszed.

gabesz: 2010.07.16. 18:26:36

Szerintem le lett írva a lényeg. Nincs az a kormány , ami ekkora ingyen reklámot tudna csinálni az országnak Budapestnek. Ezt megszüntetni szerintem butaság. A bicska nyitogató az az, egészben, hogy naív dolgokra hivatkoznak. Bárki meghallhat az autó utakon, egy vízibuszban New-Yorkban.. mekkora esély van ezekre a balesetekre most őszintén? ...baromság.
Aki fél ettől az ne mennyen ki... Egyébként nem kellene a lakosságra kenni mert még soha nem hallottuk, hogy bárki is hallatta volna a hangját a miatt mert a gyereke nem tud tanulni nyáron a hangzavar miatt... baromság..
Én voltam kint és egyáltalán nem hangos, a folyamatos autó forgalom morajlása viszont az és 362 napján ártalmasabb az egészségre, nem beszélve arról, ezen a szakaszon sok az irodaház állami hivatal szálloda ja ott a Parlament is... ezekben sokan laknak állandóra bejelentve mi..?...baromság..
Vigyék ki kevésbé veszélyes helyszínekre... mint pl.? Valami olyan helyre ahová nem lehet eljutni, akkor ki a fene fogja megnézni?..baromság..

szürke_tag 2010.07.16. 18:27:36

Ez egy fizetett hirdetés, vagy alapból ilyen vagy? Az hogy a komcsik megengedték haveri alapon oké, de miért is? Ja hogy a népnek kell a cirkusz, hogy esetleg van akit ez zavar, mert a lakása fölött nagy a repülőzaj. Mit számít végül is a nép érdekeit le se szarták. A cél az volt, hogy a nép csendbe maradjon ne lázongjon, a lopásért. Valahol eressze ki a gőzt és akkor lophattak tovább. Ez eddig nem volt korrekt és ez téged nem is érdekel, nyilván más emberek érdekeit le se sz@rod. Minek is. Igazad van. Az pedig, hogy profi egy pilóta, nem jelenti azt, hogy nem történhet tragédia. Monte Carlót ne hozd ide az ottani események védett térben és nem az emberek feje fölött történik. Ha ott baj van az érint egy pár embert de itt rengeteg halott lenne. Tudod laktam bent a belvárosba és tragikus volt ott lakni amikor ment a redbull. Oké reklám szempontjából jó volt, de gondolni kell azokra is akik ott laknak és nincs pénzük máshová költözni. Nagyon önző módon gondolkodol, nincs benned semmi empátia. Ez a tehenes dolog pedig pont nem igaz, inkább te gondolkodsz így mert elvették a játékszeredet.

Peti80 2010.07.16. 18:33:37

Hiányzik a bolhacirkusz? Sebaj tuningmatyi, igyál helyette egy redbullt meg vegyé redbull telefont is, az menő a csajokná!

demagofób 2010.07.16. 18:36:13

@szürke_tag: "bent a belvárosba és tragikus volt ott lakni amikor ment a redbull. Oké reklám szempontjából jó volt, de gondolni kell azokra is akik ott laknak és nincs pénzük máshová költözni. "

Te olvasod is amit írsz? Szegény belvárosi csórók, akik ott laknak a csúnya folyó partján.

Patrick Bateman 2010.07.16. 18:45:03

@vészmadár (pica pica): A véleményekkel semmi baj. Alapvetően három különböző álláspont van:
- a RBAR jó, mert tetszik
- a RBAR jó, mert ingyenreklám
- a RBAR nem jó, mert zajos/veszélyes/proli

Modorossá/közhelyessé az teszi az itt folyó diskurzust, hogy egyik álláspont támogatói sincsenek objektív tények birtokában. Nem tudják, valójában hány ember nézi, hány embernek tetszik, hány turistát vonz, pontosan mekkora a marketingértéke a város szempontjából, illetőleg hány embert zavar, pontosan mennyire környezetszennyező és mekkora az esélye egy komoly baleset bekövetkeztének. Ezt senki sem tudja.
Ilyen adatok hiányában pedig nem lehet értelmesen érvelni, és azok, akik emocionális álláspontot alakítanak ki a kérdéssel kapcsolatban, elkezdenek tényeket "gyártani", sohasem létezett statisztikákat idézni (ismert axióma ugye, hogy az előadásokon idézett statisztikák 60%-a kitalált), vagy egyszerűen referencia nélküli légbőlkapott adatokkal példálózni (minden évben többszázezer turistát vonz). A vita tehát valójában érzelmi síkon zajlik, mindenki azt védi, ami neki kedves, de racionalizáló módszerekkel, keresztülfertőzve egyéb aktualitásokból eredő indulatokkal, ez viszont reménytelenül modorossá és közhelyessé teszi.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2010.07.16. 18:55:46

@vészmadár (pica pica): hát ez egy elég nagy mellélövés volt... és ha vissza tudsz emlékezni, ha nem esik nehezedre, ha nem erőltet meg nagyon, ha nem sül ki a processzorod, anno, a tavalyi légiparádéversenyizé alkalmával az indexen szinte kivétel nélkül "légiverseny monnyon le AZONNAL!!!" cikkek voltak (konkrétan nem emlékszem 1 darab olyan cikkre sem, ami az előnyeit taglalja) no ennyit erről, remélem az arrogáns, rendkívül tenyérbemászó stíluson érzed a tanító jelleget, ha írsz vkinek, ne így tedd, pláne ha az az illető sem így szól hozzád!

Jó napot!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.16. 19:00:43

Na, most jött el a pillanat, amikor a blogot elmentettem RSS-be. Ezeken a jó nyári délutánokon, estéken, amikor csak izzadni lehet és a lakásból sem tudom kitenni a lábam (azé' anyámnak fel kell cipelni a 30 mázsa fát ma), akkor egy hideg sörrel lehet élvezni itt a Mónika Show-t. Azt hiszem a TV-t végképp kihúzom a konnektorból.

Sam Crow 2010.07.16. 19:01:37

Ebbe felesleges bármilyen politikát beleerőszakolni, a lényeg, hogy nem lesz zaj- és környezetszennyező repkedő "látványosság". Sok helyi lakos fellélegezhetett.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.16. 19:02:24

Egyébként kár, hogy senkinek nem jutott eszébe (vagy csak nem vettem észre), hogy a Zorbán azé' akarja betilcsani a Red Bull-t, mer' Red, nem Orange.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.16. 19:12:03

Egyébként a poszt tartalmához is hozzászólva az jutott eszembe, amikor pár évvel ezelőtt az SzDSz odaállt valameilyik budapesti kerület kezdeményezése mögé, miszerint bizonyos időtartamban ne repülhessenek repülők arra (valahol a Ferihegy közelében, konkrétumokra már abszolút nem emlékszem, ha valaki tudna linkelni erről egy cikket, megköszönném).

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 19:22:30

@mrbloodbunny: továbbra is 2 dolgot állítok:

1. Az indexen belül is lehet vkinek ez a véleménye, vkinek meg az.

2. a modorosblog meg még csak nem is indexes orgánum.

szürke_tag 2010.07.16. 19:22:40

@demagofób: Már elnézést de nem csak a közvetlen Duna parton lehet hallani. Egyébként egy régi bérház nem a leggazdagabbak lakhelye. Ha eladod azért a kertvárosba nem kapsz házat.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.16. 19:24:39

@szürke_tag: De valamelyik "vidéki" városban már akár egy komolyabb családi házat is.

mizrolist 2010.07.16. 19:26:19

Úgy látom a kommentek elolvasása után, hogy már nem tanítanak szövegértést... vagy egyesek sosem jöttek rá, mi az. *sóhaj*

De legalább remekül lehetett szórakozni a kommenteken :D

Mitya Ivanov 2010.07.16. 19:28:35

komment gyöngyszem ebben a témában a nepszava.hu-ról:

"[marimama] [2010.júl.14. 13:40]
Ha Tarlós lesz a főpolgármester, a Sziget is megszűnhet, a végén csak körmenetek lesznek városszerte."

szürke_tag 2010.07.16. 19:29:26

@Gee Halen: Ez igaz, de mit csináljon aki itt született és minden ideköti?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.16. 19:30:16

@szürke_tag: Az meg mit csináljon aki "vidéken" lakik, de Budapesten kívül egyszerűen nem talál munkát?

szürke_tag 2010.07.16. 19:31:44

@Gee Halen: Nem tudom sajnos a választ.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.16. 19:34:01

@szürke_tag: Akkor én sem tudom megmondani, mit csinálj a belvárosban :)

Franky4fingers 2010.07.16. 19:49:47

Red Bull Air Race:

Porto, Abu Dhabi, Windsor, Barcelona, Rotterdam- ezek a városok fizetnek azért, hogy a verseny ott legyen.

De ha ez nem győz meg a reklámértékről: Vajon a versenyen hirdető cégek ott lennének, ha nem világszintű publicitást kapnának? Azt kapnak.

A Red BUll Air Race lényege, hogy a városban legyen. Hogy olyan helyen repüljenek a gépek, ahol máskor nem. Ennek reklámértéke van. Aki ezt nem hiszi gondolkodjon el, hogy a RB hogyan lett piacvezető, amikor egy szar lötty? Hát persze. A marketing miatt.

A zajról meg a dugóról. Igen. Kellemetlen. Négy napig. És akkor mi van a MArgit híddal ami tovább lesz lezárva? A több éven át kurva drágán épülő négyes metró, ami miatt nem lehet közlekedni? Ezek nem szarok? De. Egy nagyváros már csak ilyen. Sokan élünk együtt kis helyen, van akinek tetszenek dolgok, van akinek nem. Azt gondolom, hogy ez pont az a dolog amit el lehet viselni négy napig, és érdemes is elviselni négy napig azért cserépbe, hogy a világban megtudják legalább néhány helyen, hogy ez a szaros kis ország létezik és nem barlangban lakunk.

szürke_tag 2010.07.16. 19:50:35

@Gee Halen: Már nem ott lakok, de azokért álltam ki akik még ott laknak.

Grafiqs 2010.07.16. 19:53:17

@tasavallan presidentti:

Ha egy egészen kicsit is utána néznél valaminek, és nemcsak a beszûkült agyad még beszûkültebb látóteredet egy egészen kicsit is tágítanád. Mondjuk ha túllátnáál a csökött narancsos budai sznob látótéren, akkor könnyen ráeszmélhetnél, hogy mennyire komoly reklámértékkel bír. Mennyire sok túristát vonz. Milyen hatalmas bevételt hoz, mind rövid mind hosszú távon Budapestnek és az országnak.
Veszélyes. Hagyjuk már ezt süket lózungot. Soha sehol nem volt még belôle semmiféle baleset. Ellenben igen-igen sok repülôgép (utas szállító gépek) AirBusok, Boingek stb, repkednek folyamatosan Budapest belvárosa fölött. Azért nem csipogsz kicsirigó. Jujj majd az is leesik.
Jah, a vén komcsi akarom mondani narancsossá ôszúlt "nekemmindentlehetmerténnyuggervagyok" nyugdíjasok beleszólnak mindenbe, ha kell ha nem.

Ehh... kifüstölögtem magam.

szürke_tag 2010.07.16. 19:54:23

@Franky4fingers: Igazad van csak nem annak lesz ebből haszna aki elszenvedi a zajt.

aszekelyek 2010.07.16. 20:02:10

@Mitya Ivanov .. marimama, hajrá, a klerikális reakció ellen bevetjük önt.A Dunába.

aszekelyek 2010.07.16. 20:03:52

@szürke_tag: Nos igen, erről már délután szóltam pár jó szót nekik.

aszekelyek 2010.07.16. 20:05:49

@Gee Halen: nincs elég vörös bika a fővárosban?? még röptetni is őket?

Franky4fingers 2010.07.16. 20:05:52

@szürke_tag:

Miért, akkor kinek, elmondanád?

POntosan annak lesz haszna, aki ebben az országban él, aki ebben a városban lakik. Csak az a baj, hogy a hozzád hasonlóknak haszon = most azonnal kapok öt forintot.

Valóságban haszon= hosszú távon mindenkinek jobb lesz az országban, ami szép lassan az egyénre is kihat.

2010.07.16. 20:11:19

Mi ez itt tulajdonképpen?
Nem gondoltam volna, hogy ez a téma ennyi embert érdekel.
Kis kévémasinákkal röpködnek a levegőben. És?
30mp hír szokott lenni a híradóban.
Úgy látszik mindenkinek agyára ment a hőség, vagy ez most a központi kérdés Magyaroszágon?
Itt van a kánaán én meg nem vettem észre.

aszekelyek 2010.07.16. 20:11:28

@Franky4fingers: de tényleg, mekkora nagy buli ez Budapestnek. Mert semmi konkrét nincs erről ám. a szerződésecskében akkor mennyit is kaszálunk? Azé jön ide a barcelonai vagy a többi, hogy red bull reptetést lásson? télleg? a sziget közönségéhez mondjuk volt szerencsém. Ők jöttek és mentek és slussz. Abban, amiben jöttek és igen koszlottak is voltak. Valaki tud esetleg valamit? kinek a zsebébe megy akkor a red bull által kipöngetett lé? Mennyi? Azt csak egy hülye hiszi el, hogy fizetnek a redbullnak, hogy ott legyen a verseny.

Franky4fingers 2010.07.16. 20:12:28

Ja. És a másik nagy kedvencem amikor valaki azon rinyál, hogy ez egy termék promóciója. Naná baszki. VAlamiből ki kell fizetni a cechet. Nincs ingyenleves. Vagy az ilyen rinyálók ingyen dolgoznak? Nem hinném.

szürke_tag 2010.07.16. 20:13:42

@Franky4fingers: Látod, pont te vagy önző és nem én. Én tudom, hogy a több bevétel több lopási lehetőség. Nem a kisembernek lesz ebből haszna. Milyen öt forintről beszélsz, ha 500 000 et leteszel akkor sem kell a Redbull. Kicsinyes önző ember vagy és azt hiszed, hogy más is az.

Franky4fingers 2010.07.16. 20:17:02

@aszekelyek:

Nem azért te idióta. Van egyáltalán bármi fogalmad a reklám működéséről? VAgy azt hiszed, hogy a Sziget azért jó, mert idejön hörögni hányni a holland hülyegyerek?

Hát nem. A Sziget azért jó ,mert amikor a holland hülyegyerek felnő és havi 4000 euró nettót kereső tisztes polgár lesz, akkor lesz róla fogalma, hoyg ez az ország létezik egyáltalán és lesz róla fogalma, hogy ez nem feltétlen rossz hely és idejön nyaralni. És akkor egy hét alatt több pénzt hagy itt mint anno a Szigeten 5 évben.

Ugyanez a RBAR. Reklám. Az emberek látják, hogy ez a város van, hogy szép. Beszélnek róla. És amikor majd el kell dönteni, hogy hová turistáskodjon van rá esély, hogy eszébe jut, hogy ide jöjjön. Tudod. Ugyanúgy amikor megveszed a Persil mosóport, mert a reklám belevéste az agyadba...

aszekelyek 2010.07.16. 20:17:09

@Franky4fingers: Szépen soroljad, mi lesz jobb ettől . Valaki itt hirdeti a márkáját és attól ennek az országnak jobb lesz. Akkor nem a hirdető érdeke. Oké. Ez tényleg így megy, szerintem is. hogyne. No nézzük, mi is lesz a hasznunk. Ül otthon két svájci , jó sok pénzük van és unatkoznak. Meglátják, hogy red bull röptetés lesz Pesten. Már rohannak is és ész nélkül költik a pénzüket. Nálunk. MAjd ezt ismétlik, míg csak tart a pénzük.

aszekelyek 2010.07.16. 20:18:21

@Grafiqs: A te kedves látótered az milyen? Hogy fel tudjunk emelkedni hozzá? elvárások?

Franky4fingers 2010.07.16. 20:19:10

@aszekelyek:

Amúgy meg az említett városok tényleg fizetnek a RB-nak. Tudom. Nem hit kérdése.

Az meg, hogy a szervező cég vagy akárki keres ezen. MIért te ingyen dolgozol? És akkor mi van? Inkább ne legyen itt semmi mi? Csak más ne járjon jól... FAsza: Dögöljön meg a szomszéd tehene is...

Franky4fingers 2010.07.16. 20:21:51

@szürke_tag:

Hülye vagy.

Ez a sztori pont arról szól, hogy itt egy esemény ami egy fillérjébe nem kerül a magyar államnak. Itt egy cég aki megjelenésért cserébe népszerűsít, show-t ad. Ez PR érték. Tudod, hogy a szakmában ezért mi pénzeket fizetnek ki? Sokat. Ehhez képest nekünk itt van ingyen, és neked az fáj, hogy a rendező cég, vagy akárki ezen pénzt keres. (nem a magyar állam állja a cechet, hanem a red bull)

MIt zavar ez téged, ha nekik ez így is megéri?

Franky4fingers 2010.07.16. 20:24:04

@szürke_tag:

A kisember haszna: De. A kisembernek CSAK így lesz haszna. Ha isemrnek minket. Ha idejön a turista. Ha a mai hülyegyerek, aki RBAR-t néz, 15 év múlva amikor felnőtt lesz idejön mint turista / bizalmat szavaz az országnak mint befektető...

Persze nem holnap. Majd. Egyszer. De a világban a dolgok már csak így működnek, hogy nem látszik azonnal.

aszekelyek 2010.07.16. 20:25:14

@Franky4fingers: Ez a város te vagy idióta, még Kertész , Nobel díjas írónk szerint is egy köpedelem. Szép az volt kérlek. Meg még lehet is. Reklám és marketingvégzettségem van. Te beszélsz itt félre. Ha a gyerek felnő, remélem már nem ez a kutyaürülékes, kátyús, parlagfüves hontalantömeget cipelő város lesz itt, mert akkor elmegy neki a kedve is ha idejön. Meg a pénze is. No és a világot is láttam. Reagan idején ilyen okádék volt NEw York. Aztán kitakarították a republikánusokat is, meg a várost is. Clinton idején nem okádtál az utcától. MAjd akkor tessék mutogatni Budapestet, ha Kertész is azt mondja rá, hogy szép.

Franky4fingers 2010.07.16. 20:27:07

@aszekelyek:

Ne haragudj, de fingod nincs hogy működik a reklám. Szerinted a Persil mosóport úgy veszik az emberek, hogy megnézik a reklámot és rohannak a boltba, hogy nekem ez kell? Nem.

Elmegy a boltba és választ. De a választását már befolyásolja a korábban megnézett reklám.

Ugyanez a RB (meg a többi rendezvény) Mert a svájci kitalálja, hogy unom már nyugat európát mnejünk keletebbre nyaralni. MI is jöhet szóba? Megnézi. És akkor majd nem zárja ki reflexből BUdapestet, és lehet, hogy emellett dönt.

Hát így működik a reklám.

2010.07.16. 20:27:57

Felőlem lehet red bull bohóckodni csak ne Bp belvárosában.
Van elég hely a zországban, menjenek turistaforgalmat generálni valami eldugott vidékre, azokat úgysem zavarja, mert az év 99%-ban amúgy csend van.

Franky4fingers 2010.07.16. 20:29:05

@aszekelyek:

Gratulálok a reklámvégzettségedhez. Elég nagy állatságokat írtál össze ehhez képest.

Szerintem töröd ki vele nyugodtan.

aszekelyek 2010.07.16. 20:29:38

@Franky4fingers: A kisember meg addigra, már persze nem él. Az ő életminőségét meg most rongálják. Rövidtávon pedig csak a Red Bullnak van haszna. A nyugdíjasok, akik panaszkodnak, valószínüleg nem érik meg, hogy a befektetők nekik bizalmat szavazzanak. Az is elég röhelyes, hogy a forint kósa miatt esett de ze, hogy 15 év múlva egy befektetőt érdekeljen ez a xaros red bull parádé, az már a sírvaröhögős kategória.

aszekelyek 2010.07.16. 20:30:47

@Franky4fingers: MEgválasztottad magad legokosabbnak. Értem. Te , magadat. Veled nem törlöm ki. Arra se vagy méltó.

Patrick Bateman 2010.07.16. 20:31:54

@Franky4fingers: Amennyiben ez ekkora biznisz és ilyen hatalmas országimázsértékkel bír, vajon miért rendezik meg évről évre egyre kevesebb helyszínen?

2007:12 város
2008:10 város
2009:6 város

Azt írod: "Amúgy meg az említett városok tényleg fizetnek a RB-nak. Tudom. Nem hit kérdése." Amennyiben ezt igaznak fogadjuk el (egyébként téves), miért lenne jó Budapest szempontjából, hogy Barcelona fizet az Air Race-ért?

Marketingérték: A Red Bull Air Race hivatalos támogatói közül a legnagyobbak: Volkswagen, Breitling, Abu Dhabi Tourism Authority, Europcar, Playboy, G-Shock. Ezek között van olyan márka, amely Magyarországhoz kötődik? Segítségképp a teljes lista: www.redbullairrace.com/cs/Satellite/en_air/Generic/Partners-of-the-Red-Bull-Air-Race-021242756466635?CategoryName=Red+Bull+Air+Race&p=1238611393596

Országimázs: Te, a családod és/vagy baráti köröd hány tagja utazott Abu Dhabiba, miután megnézte a televízióban az ottani futamot? Hányan tervezik? És Perthbe? Te személyesen hány turistával találkoztál, aki Budapesten látott egy futamot, és kifejezetten ezért tért vissza?

Ennyi meddő vita után jól jönne néhány kőkemény tény :)

Franky4fingers 2010.07.16. 20:32:50

@aszekelyek:

A kisember meg addigra, már persze nem él.

Igazad van, akkor fát se ültessünk, mert mire erdő lesz belőle, már rég nem élünk.

Gratulálok. Ez aztán hozzáállás a javából.

aszekelyek 2010.07.16. 20:35:36

@Franky4fingers: Persze, hogyne. Csak ezért fogja Budapestet választani. Persze. Nem a műemlékek, meg a magyar konyha , a Balaton,.. és az olcsóságunk miatt az ő jövedelméhez. Most akkor azt mondd meg, mi a biznisz a íed Bullnak Magyarország reklámozásában? Mosóport pedig , mint mindent egyébként, csomagolás és ár alapján vesz mindenki. Red bullt is. Nos akkor Red Bullba csomagolt Budapest a termék?

Franky4fingers 2010.07.16. 20:37:38

@Patrick Bateman:

Na, egy újabb értelemhuszár.

Pont ez a lényeg, hogy ezek a termékek Magyarországon nem bírnak reklámértékkel. Akkor vajon mégis miért reklámozzák magukat itt is? Mert nemzetközileg is megjelennek a futam által.

Ezt csak annak alátámasztására írtam, hogy ezzel együtt BUdapest is megjelenik.

Azért azt csak nem gondolod, hogy a Breitlinget a magyar piac érdekli.

Te szmélyesen hány olyan emberrel találkoztál aki azért vett x fajta mosószert mert a reklámban ezt látta?

- Amúgy a világon senkinek nem lenne fogalma Abu Dhabiról, ha nem nyomnák magukat, mindenki csak Dubai-t ismerné. (AD nem csak az Airrace-ben hanem a rallyban F1 ben is nyomul)

Franky4fingers 2010.07.16. 20:38:37

@aszekelyek:

BArátom, te most vagy direkt szívatsz, vagy ha komolyan gondoltad amit leírtál akkor nagy a baj.

Patrick Bateman 2010.07.16. 20:39:06

@Franky4fingers: Még egy kérdés, ha megengeded. A Red Bull osztrák cég. Ausztriában miért csak két futamot rendeztek (2003, 2005)? Inkább a festői Budapest és Abu Dhabi gazdaságát támogatják, mint a hazait?

Patrick Bateman 2010.07.16. 20:43:52

@Franky4fingers: "Pont ez a lényeg, hogy ezek a termékek Magyarországon nem bírnak reklámértékkel. Akkor vajon mégis miért reklámozzák magukat itt is? Mert nemzetközileg is megjelennek a futam által"

Az nem kérdés, hogy reklámozónak csak jó, hogy minél több helyre eljut a reklámüzenet. De pontosan miért jó ez Budapestnek? Kérlek, számszerűsítsd.

Ezt írod: "Azért azt csak nem gondolod, hogy a Breitlinget a magyar piac érdekli."

Nem, nem gondolom. Viszont - ha ez a helyzet - miért jó, ha Budapesten csinálnak promóciót neki. Több magyar vásárol Breitlinget? És az miért jó közvetlenül Budapestnek?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 20:44:56

nem és nem és nem vagyok nyelvtannáci, de könyörgöm:

amiképp kultúra DE kulturális, éppúgy túra DE turizmus és turista.

Patrick Bateman 2010.07.16. 20:47:19

@Franky4fingers: Az a gond, hogy olyan dolgokról beszélsz, amelyeket csupán feltételezel, mert neked pl. tetszik az Air Race. De nem tudod, menyit profitálnak belőle közvetve és közvetlenül a versenyhelyszínek, nem ismersz megtérülési statisztikákat, hatástanulmányokat, kampányterveket, nem láttál egyetlen turisztikai felmérést sem az impactról, és így tovább. Prekoncepcióid vannak. Ezzel persze semmi gond, de ez vitában nem eszköz és nem érv.

szürke_tag 2010.07.16. 20:54:02

@Franky4fingers: Tudod én már több évtizede ezt hallom és soha sem volt hasznom belőle én már nem hiszek a tündérmesékbe.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 20:54:29

@Patrick Bateman: igazad van, de kérdem mint teljesen járatlan a témában: létezik olyan módszer, amivel egy RBAR-szerű rendezvény pénzre lefordítható reklámértékét, leválasztva a párhuzamosan futó egyéb rendezvényektől, mérhetjük? vagy az a helyzet, hogy akkor sem lenne ez lehetséges, ha minden létező adattal rendelkeznénk? lehet, hogy akkor is egy határon túl valamiféle becslésekre kellene hagyatkozni?

egyáltalán, a RBAR leválasztható méréstechnikailag az egész ünnepi csomagról?

Franky4fingers 2010.07.16. 20:59:30

@Patrick Bateman:

Miért vagy benne biztos, hogy olyan dologról beszélek, ami feltételezés? Látod ez aztán az igazi prekoncepció:)

Pedig korábban már írtam, hogy nem hiszem, hanem tudom. De mindegy is, ezért szép a net.

Léptem.:)

aszekelyek 2010.07.16. 21:00:31

@Franky4fingers: Barátom, azt áruld el, hogy mi az üzleti értéke ennek azok számára akik főtámogatók. Jó? PR érték is valamihez kötve van. Nem lóg a levegőben. Ingyen van nekünk? adtuk azért az ottlakók nyugalmának lexarását de ők nem számítanak, nyilván nem célcsoport. Áruld el óh, nagy Guru, hogy miaz a jótékonyság a részükről, hogy pont nekünk, pont itt, pont a hidaknál.. Miért pont ránk esett a választás? Nos mindazokról egyetlen afadatot sem közölt senki, amikről te itt írsz. Miért kéne elhinnünk??? azt , hogy akkora de akkora hasznot hoz. Vagy nem. Ne haragudj, ahol én tanultam, ott mindent érdekvezéreltnek tanítottak. No azt nem látom, mi az érdeke ezeknek a röptetőknek. Mert, hogy van és nem jótékonyság az egészen biztos. Természetesen azokból az adatokból dolgoznak és döntenek Budapest mellett. Megtudhatnánk ezeknek az adatoknak a tárgyát?

aszekelyek 2010.07.16. 21:04:04

@vészmadár (pica pica): VAn ilyen Az 1 forint reklámköltségre eső elérése a konkrét célcsoportnak. Per fő. GPRS- nek nevezik. Szakvizsgán tudni kell:)

aszekelyek 2010.07.16. 21:06:08

@vészmadár (pica pica): Természetesen, mivel sok a támogató tisztázatlan a célcsoport de lehet ugyanaz is. Ezek a támogatók nem kispályások.Nekik egészen biztosan megéri. Fentebb van egy lista róluk.

aszekelyek 2010.07.16. 21:08:52

@Patrick Bateman: Az én tippem, hogy másutt nincs nekik ingyen ilyen helyszín.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 21:09:34

@aszekelyek: és ezek a mérések mennyire egzaktak? tényleg leválasztható ez az esemény az összes többiről?

Grafiqs 2010.07.16. 21:13:11

@aszekelyek: Széles, amennyire csak tehetem...

Patrick Bateman 2010.07.16. 21:13:53

@vészmadár (pica pica): Módszer ugyan létezik (pl. mikrofókuszcsoportos mélységi felmérések, követéses felmérések), de tipikusan nem szokás. Az ügynökségek ezekkel a tényezőkkel mint akcelerátor hatással számolnak, mert fejekben sem válik szét. A külföldi lát a Duna-parton egy Air Race futamot, utána volt egy tüzijáték. Ő ezt nem választja szét aszerint, hogy az egyik egy nemzeti ünnep, a másik meg valami promó, hanem egyszerre jelent egy élményfaktort. Ugyanígy, ha valaki jól érezte magát Barcelonában, tetszett neki a Sagrada Familia, és látott egy futamot Port Vell-ből, akkor számára ez együtt, mint "Barcelona-élmény" jelenik meg.
Néha egyébként szoktak ilyeneket csinálni, és fura eredmények jönnek ki belőle, pl. kiderült, hogy a motocrossversenyek turisztikai értéke a látogatottság ellenére a zéróhoz konvergál, ti. a rajongók célirányosan jönnek, semmi más nem érdekli őket, kaját, piát meg hoznak magukkal. Egyedül a prostitúciót lendíti föl számottevően :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 21:15:08

arra gondoltam, és akkor kihasználom, hogy ennyi marketinges van itt, mi lenne, ha ablogomat úgy futtatnám fel, hogy a témától függetlenül ilyen hívószavakat raknék be címnek:

"orbán viktor zsidó"
"melegek a nyuggerotthonban"
"szabadkőművesek a Balaton Soundon"

mondjuk mindegy, hogy épp a szarkáról szólü cikk, vagy épp egy vers, a lényeg az ütős cím. az aza elméletem, az írásokat úgysem nagyon szokás elolvasni...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 21:17:24

@Patrick Bateman: ha ez viszont így van, akkor a Red Bull kell hogy fizessen, hogy részesül a tűzijáték reklámértékéből.

vagy rosszul értem? és akkor mennyi is az annyi, azaz mennyit kérjünk tőlük ezért?

cso zsi 2010.07.16. 21:25:33

@Patrick Bateman: Mielőtt végigolvasnám, szólok, hogy nem lesz Part fesztivál Agárdon.

Patrick Bateman 2010.07.16. 21:31:11

@vészmadár (pica pica): Persze, hogy kellene. És itt kezdődik a ködösítés. Egy dolog ugyanis nagyon pontosan számszerűsíthető, hogy ti. a Red Bull mennyit profitál a kampányból, ugyanis azt közvetlenül mérni lehet az eladási adatokból. A rendezvényhelyszínek ezzel számolnak, amikor bérleti díjakat állapítanak meg. A Red Bull egy huszárvágással kihúzza ennek méregfogát azzal, hogy azt mondja, hogy saját promója viszont van olyan vonzó, hogy tömegeket és pénzt vonz, ezért valójában a helyszínnek érdeke, hogy ott legyenek. Ennek alátámasztására ő is hoz kimutatásokat, a kettőt kivonják egymásból, aztán valahol félúton megállapodnak. Ha valaki balek, akkor ingyen is odaadja. Ha smucig, akkor elviszik onnan a "versenyt", és keresnek egy balekabbat. Éppen ezért viszont objektív felmérés alig létezik, de az a közvélekedés, hogy az ilyesfajta egyeseményes országpromó csak akkor jön be, ha maga az ország önmagában is attraktív. Hányan emlékeznek vissza nosztalgiával az NDK és lengyel építőtáborokra, és hányan utaznak felnőttkorukban e miatt vissza Lipcsébe vagy Wroclawba? Barcelonában viszont Air Race nélkül is jó, így az összevetésben pozitívan jöhet ki mondjuk Malagával szemben, hogy ráadásul ott RBAR is van.

aszekelyek 2010.07.16. 21:35:44

@vészmadár (pica pica): Semennyire. NEm fizikai törvényeken alapulnak, és nem r szer rszer pí-k.:) Ilyesmire meg mérést csinálni baromi drága is lenne. Este ugye tüzijáték. Oda magy a sok népség katonaság. Nosza, akkor helyszín adott, tömeg adott, lehet rátelepülni.A koronaúsztatás nem ilyen zajos de mégse volt nagyon népszerű...Ki tudja mér, és kit zavart, miben.

csodalámpa 2010.07.16. 21:39:10

@plb: persze, hogy nem vagy nyögdíjas, mert a Tesco/Auchan/Lidl/Cora -ról nem mondtál volna le ;))

aszekelyek 2010.07.16. 21:39:55

@vészmadár (pica pica): Nemmjó, mert a likudbérenc jobban hat:) azt építsd bele.aztán csak győzzed. Lesz pörgés....

Patrick Bateman 2010.07.16. 21:40:06

@Patrick Bateman: aszekelyek kolléga hozzászólásához kapcsolódóan egy további gondolat: nagyon igaz az, amit írt, hogy ezek a mérések qrva drágák és munkaigényesek, éppen ezért tipikusan olyanok rendelik és fizetik meg ezeket, akiknek érdekük, hogy számukra kedvező eredmény jöjjön ki, ti. megtérüljön a befektetés. Pont ezért nagyon torzítanak.

aszekelyek 2010.07.16. 21:41:36

@cso zsi: Komoly, a rohadt 3 miillijó nyugger és a 2.7 millijó narancslüke beleköpött abba is? Asznobok Budáról? tuttaammm

aszekelyek 2010.07.16. 21:47:13

@vészmadár (pica pica): Ma délután már vesézgettük ezt.Olyat válassz, ami pragmatikusan implikálva vagyon. A mém beültetési mechanizmusa.

aszekelyek 2010.07.16. 21:53:29

@vészmadár (pica pica): Diktatúra a kaszárnyákban szerintem jobb cím. Up to date. Most ez a menő. Viktátor, ilyesmik.

ohmyFgod 2010.07.16. 22:01:20

Kezd szar lenni ez a város.... teljes szívemből drukkolok, hogy forduljon meg ez a tendencia.

Csendrendeletek, betiltástok? A kurva életbe emberek, ez így nagyon nincsen rendben. Ne nyírjunk füvet hétvégén, mert zavarja a lakókat. Ne bulizzunk, ne csináljunk semmit.
Eddig bátran ajánlottam külföldi ismerőseimnek, de egyre kevésbé merem.

aszekelyek 2010.07.16. 22:20:15

@ohmyFgod:
Bizony. Lehet, hogy ebben a városban majd meg kell tanulni tekintettel lenni egymásra. Kezd ez neked xar lenni? te tudod. Hol nem kell egyébként?

doszy 2010.07.16. 22:30:57

Tibor úr, szerintem ezt a sikert még te sem láttad előre. Kapsz egy riszpekt kisfröccsöt. :)

demagofób 2010.07.16. 22:48:51

Asszeretném megkérdezni ki mit tud Portóról?
www.youtube.com/watch?v=LkMv0Sa45t8
Nézzed meg videót, majd mond el mit tudsz Portóról.
Ennyi amit a külföldi lát ebből. Ha valaki megkérdezi mit tudok Portóról azt fogom mondani, hogy...

Igen, tudjuk, hogy poén az egész blog.

cso zsi 2010.07.16. 23:18:13

@aszekelyek: Valaki biztos: agardzeneifesztival.hu/
Tegnap reggelig még úgy volt, hogy akad ott némi meló, nem kevés. Aztán valami pénzügyi gondokról suttogtak.

cso zsi 2010.07.16. 23:20:23

@cso zsi: Bocs, azóta eltelt egy nap. Szóval tegnapelőtt reggelig...

ohmyFgod 2010.07.16. 23:43:14

@aszekelyek: Tehát te így ezt szűrőd le az egészből? Hogy legyünk tekintettel a másikra? :D Akkor gratulálok!
Felesleges is felsorolni a rengeteg előnyt, amit ezek a rendezvények vagy a város szórakozóhelyei nyújtanak. Ha valaki nem érti meg, rettenetesen szűk látókörű. Amúgy miért is nem tetszik kiköltözni az agglomerációba, ha zavar a nagyváros nyüzsgése? Sokan meg tudták tenni. Nem kell itt bent savanyodni és fanyalogni. Egy ilyen világvároshoz hozzátartoznak ezek a dolgok. Bár ezek hiányában egyre kevésbé beszélhetünk világvárosról...

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.07.17. 09:02:36

Uborkaszezonban édes öregem ekkora pörgés? Megáll az eszem, le a kalappal!

mizrolist 2010.07.17. 10:30:04

@szürke_tag: az evolúció egyik lehetséges interpretációja a következő: ha megváltozik a környezeted, akkor a) te is megváltozol; b) elköltözöl; c) úgy jársz, mint a dinoszauruszok vagy a mamutok.
Szóval ha olyan a környezet, ami nem tetszik, akkor vagy alkalmazkodni kell, vagy költözni. (a magyar ember általában nem szeret költözni, pedig néha nem ártana)

Sin' Dorei (törölt) 2010.07.17. 20:41:19

Ennek a posztnak a kommentszáma űberelre az modoros szopatósét. o.O Asszem inkább sírok, mint nevetek.

Amúgy Tibor, lógsz egy modoros nyalatós poszttal.Azt hiszem, minden nőtársam nevében szóltam.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.17. 21:34:13

@mizrolist: hát ez nem evolúció. Ez lenne a lamarckizmus, ha lenne ilyen, de kiderült, nincs. valójában a megváltozott környezetben a populációban meglévő tulajdonságok közül mások jelentenek majd evolúciós előnyt, így generációk során keresztül ez a már meglévő lappangó vagy új tulajdonság elterjed a populációban, hiszen az ezta tulajdonságot hordozók nagyobb valószínűséggel szaporodnak és örökíthetik tovább ezt a tulajdonságukat.

Ide alkalmazva: az adott kerületekben hosszabb távon azok maradnak meg, akik rendelkeznek vagy a "karakteres érdekérvényesítő" génnel vagy a "csökkent hallás" génnel:)

forgodssake 2010.07.17. 23:37:47

alapjaba veve egyet ertek veld. de hogy honnan jon a tobbmillio turista akit idevonz azt nem ertem. hany millio?

a tobbmillio az minimum 2. szoval legalabb 2 M turista jon ide azert h az air race?

cseppnyit idegesito, amikor amugy ertelmes meglatast hiteltelenseggel alaaknazol...

kicsit olyan mint amikor ratkai filiop megszamolta h 2 millioan vannak a teren. hiteles volt az is.

en ma megszamoltam es ugyanennyien voltak a tescoba

CosmoBacsika 2010.07.19. 09:59:24

ez a post priceless :)
mondhatni igazi perpetum mobile

elég egy szikra, egy címlap, és máris nulla munkával érkezik 600 hsz, amelyekben csak úgy hemzseg a blog alaptémáját adó troll :)

gratula

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.07.20. 19:21:08

Köszönjük Orbán Viktor, hogy elintézted! Remélem hamarosan Szlovákiában láthatjuk Frantisek Beseneit és társait azzal a kétszázezer fogyasztó vendéggel együtt!
Dakujeme!

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.08.01. 14:42:32

A Red Bull Air Race GmbH mai közleményében bejelentette, hogy 2011-ben sehol sem rendezik meg a légi versenyt. A hivatalos közlemény szerint nem végleges búcsúról, csupán egy éves szünetről van szó, s reményeik szerint a szünet után folytatódhat majd a világverseny.

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=136621&is=1
süti beállítások módosítása