Olvasói rovat - A Szeszkó Lackó

2010/07/13. - írta: Modor Tibi

Az ollózás pedig lehet nagyon szép dolog - nemcsak a fociban! Volt (jó) pár hónapja Nyelvész Józsinál a Könyvséró című szócikk Szeszkó Lackóval - és egyik kiemelkedően tehetséges, aktív és hű olvasónk, Peri kolosszális meglátásokkal járult hozzá a poszthoz.

 

Gondolom, Lackó szabadidejében háromakkordos rockhimnuszokat gyakorol gitárján, amelynek természetesen női neve van, lehetőleg külföldi.

Régen ő volt a tábortüzek nagy sztárja, most is sok gimis korú ismerőse van (gyerekeinek osztálytársa, stb.), akik azt gondolják, mekkora jó fej már Laci bá, ha 35 évesen is úgy fesztiválozik, mintha húsz lenne, és ha neki szabad négy napig nem fürdeni, akkor már nekünk is.

Természetesen most is bármikor beszáll egy jóféle gimis tábortüzezésbe, mennek a teszkóvodkák, vodkanarancsok, tiplik, természetesen egyetlen célja ennek a semmittevésnek a tizenéves csajok bámulása. Nagyobb történeteket vetít, mint a mozigépész az Aréna Plázában. Farmerkabátján előszeretettel visel Bikini, Beatrice, Edda-kitűzőket (extrémebbeknél Pa-Dö-Dő is előfordul).

Általában traktoros Malbit szív, a gimisek előtt menőzéskor a füstszűrőt letépi. Ilyenkor persze belilul a feje, de ő állja a sarat, kemény gyerek.

Ő az, akinek mindenki valamikor haverja volt, de aztán ő maradt az igazi rockeréletnél (esetleg elvált), míg a többiek megnősültek, gyerekük született. Így aztán még mindig húszévesnek érzi magát, fesztiválokra jár, az anyjával lakik, és később belőle lesz a különféle restik, falusi kiskocsmák, talponállók beépített alkesze, aki kisegíti a pultost söröshordó-cipelésben, faluhelyen összevágja a tűzifát, ilyesmik. Természetesen cserébe nem kér pénzt, hanem a szokásos napi 10-15 kisfröccsöt várja el. Nyitáskor már a kocsmában van, hogy ő nézhesse meg először a Blikkben a napi csocsóscsajt, és a sporthíreket, majd szomorúan konstatálja, hogy Bezzeg amikor még fiatal voltam, Nyilasi Európa sztárja volt, ezek a fiatalok már semmire se jók. Persze a fiatal focistákat legfeljebb névről ismeri az újságból, tévében soha nem látta őket, mivel az esti, 20:45-ös meccsek idejére már hatni kezd a 10-15 kisfröccs, és jótékony homállyal zárul ez a nap is.

A rocker Laci Öblöséknek szokott besegíteni tüzelőt felvágni, kertet locsolni, füvet nyírni, szobát festeni, bármit csinálni.

-Lacikám, gyere át, lenne egy kis munka a telken, megcsináljuk hamar, aztán iszogatunk egy pár fröccsöt a boromból!

Ez a kis munka általában szombat hajnalban kezdődik, este ér véget. Ugyanis ha már a füvet lenyírtuk, akkor a fákat is meg lehetne metszeni, és ha már a fű és a fák is szépek, akkor legalább a szőlő ne legyen olyan gazos, és mit gondolnak rólunk a szomszédok?

Gyula és Lacika hazaérve a telekről hullarészeg, gyakran előfordul, hogy a biciklivel az árkot hamarabb megtalálják, mint az árkon átívelő hidat, amely a kocsma bejáratához visz, hiszen hazafelé még be kell ugrani Marikához egy cigiért.

Ők ketten együtt egy tökéletes Stan & Pan-párost alkotnak, viszont Gyula népes családdal rendelkezik, míg Lacika általában az utca túloldalán, szembeszomszédként egyedül él, és tőle Öblös a gyerekeket amúgy félti (Ne rosszalkodjatok, mert elvisz a zsákos ember ott szemben!)

 

És ahogy peri maga még hozzámodoroskodtaA legjobb sztorikat az Élet írja! Neki köszönjük szépen az írást - Nyelvész Józsinak pedig hozzájárulását az utánközléshez.

147 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bekbórd! 2010.07.13. 08:59:11

35 évesen Laci bá??? Ajjaj ;)

Az még hozzátartozik, hogy a Jóska Szeszkó Lackója egy progresszív :D zenét játszó együttes tagja.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.13. 09:12:06

Ááááá! Zseniális! 10/10! Tökéletesen megjeleníti a figurát, előhozza az emlékeket. Szeszkó Lackó - a név is tökéletes. Nem az ilyen Lackók szokták a legigénytelenebb képeket kitenni az iwiw-re? Pld a szőrös seggükkel pucsítva, ahogy a tóba szarik. Vagy a középső ujját bemutatva. Zeneileg meg valahol a Europe és a Bon Jovi közé tudnám elhelyezni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 09:14:54

azért remélem, hogy 35 évesen (4 év múlva) én sem a családon meg az ilyeneken fogom törni a fejem, hanem mondjuk fesztiválokra járok...

ne mondja már nekem senki, hogy nem jobb, mint pelust cserélgetni...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.13. 09:30:10

@vészmadár (pica pica):
Szerintem a probléma éppen 35 felett kezdődik, amikor a "nagy beindulások" kezdenek egyre szánalmasabb lenni. 35 ig mindenki irigyel, hogy pörögsz, aztán egy nap hirtelen alkoholistának neveznek. Pláne, hogy a haverok elkopnak "A Bécinek is bekötötték a fejét bazmeg", marad a pia, meg a helyi kocsma törzsközönsége. A csajok meg? Azok is megérzik a sikertelenség szagát.

eastern sugar 2010.07.13. 09:31:25

vazze, ma modor tibivel és nyelvész józsival álmodtam, halál komolyan.
:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 09:39:31

@Szocio Pata (kikvogymukblog): nem kell inni is a dologhoz, és nem feltétlenül alföldi faucska kiskocsmájában kell kikötni. Sztem simán lehet valaki sikeres, boldog ÉS közben nem akarja lekötni magát. ezzel nem értem, mi a gond?

amúgy valaki számolja már ki, 35 évesen Lackónak hogy van gimis korú gyereke (pláne, ha stíröli a tűznél a csajokat, akkor legalább 16-17 éves aaz a gyerek).

Mitya Ivanov 2010.07.13. 09:47:53

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
nagyon sok ilyen figurát ismerek sajnos, és nagyon szomorú élettörténeteket láttam.
Még általános iskolás voltam, amikor egy későbbi szeszkó lackó lebukott hozzánk, hetedikesek voltunk, de ő már 16 volt és csak azért járt iskolába, mert akkor 16 volt a tanköteles életkori határ. Mi úgy láttuk 13 évesen hogy nagyon menő a srác, börszerkója volt, meg farmerkabátja, mindenféle karperec meg kendő. A Farmerkabátján Eddától a stones-os kinyújtott nyelven át a Slayer, Sodom és Iron Maidenes kitűzők halálfejek voltak, és a csajoknak nagyon bejött, hogy az osztályfőnök tiltását magasról leszarta. nagyjából tudni lehetett, hogy év végén távozik az intézmény falai közül, ezért elkezdtük majmolni, persze az Europe-nál tovább nem jutottunk, ami szerinte puding rock volt.
Szal kimaradt a suliból, de továbbra is a telepen lődörgött, napközben piált, meg minden, néha dolgozott, néha nem, vett egy ETZ-250-est, akkor megint sztár lett egy időre. 25 éves korára még soha nem dolgozott már volt 1-2 gyereke valahol szétszórva. Majd egy kukásautó hátulján tünt fel közel a 30-hoz, intettem neki, de úgy tett, mintha nem venne észre, szerintem édő volt neki, hogy ott láttam. Ma már 40 felé közelít és klasszik kocsmatöltelék lett, kinéz 58-nak simán és tényleg arra vár, hogy valaki meghívja egy fröccsre. Ruházata még mindig farmerkabát és magaszsárú tornacipő, a kapátján a feklirítok viszont megváltoztak, mert Hobo, Bill, P-Mobil és vikidál vonalon halad visszafelé az időben.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.13. 09:53:05

@vészmadár (pica pica): Persze, lehet keményebbet is tolni. :) Á, egyébként csak modorosan általánosítok, kívánom, hogy 50-évesen is pörögj és érezd jól magad! Az én körömben a pia az alap volt, enélkül sem a csajozás, sem a tánc sem semmi nem ment. És persze könnyen rá lehet pörögni, illetve nehezen lehet leállni róla.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:05:13

@Szocio Pata (kikvogymukblog): én úgy látom, a típus ilyen elég csóró és szellemileg is elég igénytelen karakter.
@Mitya Ivanov: őszintén zavarban vagyok, megmondom, miért. Ha a csóka most negyvenek, akkor mondjuk 24-26 éve történt ez a dolog. És épp ez a bajom, akkor ugyanis még 14 volt a tankötelezettség korhatára...

Styxx 2010.07.13. 10:22:13

@vészmadár (pica pica):
Áááá, modoros szőrszálhasogató volt már?
-Drágám, már 20 éve folyton kijavítasz!
-21!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:26:44

@Styxx: igen, én az vagyok, de ettől még amit mondok, igaz.

Mitya Ivanov 2010.07.13. 10:32:17

@vészmadár (pica pica): igaz, akkor nem tudom miért járt suliba, talán a családi pótlék miatt? Ez egyébként 87-88-ban volt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 10:36:22

@Mitya Ivanov: a csp az indoknak elég jó, nálunk osztályokat lehetne ilyenekből összerakni:)

Hal Stanton 2010.07.13. 10:43:51

33 vagyok, és 15 kisfröccsöt két óra alatt szoktam felszívni magamba. Nekem végem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.13. 10:45:23

hát igen, előbb-utóbb átlépik a bácsi-vonalat és akkor elfogynak a gimis csajok akik tudat alat Jim Morrisonra vágynak. Még akkor is, ha azt sem tudják, ki az.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.13. 10:51:05

@Mitya Ivanov:
Ez is jó leírás, a Berger ugrott be a Hairből az ismerősödről, csak kicsit provinciális változatban.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.13. 10:53:14

@Professor Pizka:
kámon bébi lájt máj fájer...@perfor: hát ha ezt kétóránként megismétled, akkor tényleg.

thomasmakmusz 2010.07.13. 11:09:18

Én és a barátaink (mindannyian 30-35 között), meglehetősen sokat járunk fesztiválokra, ill. bulizni, pedig sokunknak már van gyereke, igaz nem kiskamaszok, hanem 0-6 évesek. Nem érzem égőnek egyenlőre, lehet, hogy lassan magunkba kell nézzünk?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 11:16:05

jaja, és továbbra sem kaptunk választ, a 35 éves Lackóknak honann van a 17 éves gyerekük? Mert azt meg ne mondja senki, hogy valaki 17 évesen fészket rak, amikor bulizhatna, de 35 évesen meg bulizik:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 11:20:37

@Szocio Pata (kikvogymukblog): ejj, azt is egyszer már meg kellene nézni, mindig mindenki utal rá, csak francért van benne az a sok hippizene, hippicsávó, hippitörténet. így mindig csak az első 10 percet látom...

GERI87 2010.07.13. 12:32:25

"A rocker Laci Öblöséknek szokott besegíteni tüzelőt felvágni, kertet locsolni, füvet nyírni, szobát festeni, bármit csinálni."

Húú ilyet tudok.
Csak nem rocker és 50 körüli.
szintén lecsúszott alak, kis piáért füvet nyír meg bármi mást.
Gondoltam is rá áthívom kerítést festeni de aztán inkább ne....
Akinek dolgozni szokott nem öblös de majd a fia az lesz:)

A Hair?
Láttam belőle részletet de nem fogott meg mert énekelnek benne:)
Mindíg utáltam a hippiket mert lázadnak meg vördpísz de közbe meg csak MARHÁRA RÁÉRNEK, unatkoznak, rengetek a szabadidejük.
Ez a jelenség is csak a kertvárosi létforma hazájában alakulhatott ki.
Másrészt viszont csináltak valamit akartak valamit.
A mai fiatalok meg ennél elégedettebbek nem is lehetnének, nem akarnak tenni semmiért és semmi ellen.
Csak vannak.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 12:37:11

@GERI87: mikor leírod először, hogy mai fiatal és keseregsz, akkor megöregedtél, ez van.

ne mondd már, hogy nem lenne jobb fiatalabbnak lenni, mint öregebbnek... ugyan. Fiatalnak lenni mindig sokkal jobb...

imittto 2010.07.13. 12:47:55

@vészmadár (pica pica): Mi baj a 35 éves Lackó 17 éves gyerekével? Apósomék falujában a 14-15 éves lányoknak már 1-2 éves kis Dzseniferük meg Kevinjük van - még öregen is kezdte a Lackó :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 12:51:57

@imittto: lehet, de azok nem függetlenek 35 évesen és nem gimibe jár a kölyök, hanem leginkább sehova...

persicsbalint 2010.07.13. 13:09:18

@vészmadár (pica pica): Nem is irtam sehol, hogy a gyereket Lacko neveli :) Elvalt 25-28 evesen, az anyja meg uj pasit szedett fel, o vitte a gyereket, Lackonak csak a kisfroccsok maradtak.

schwesterke 2010.07.13. 13:34:03

@vészmadár (pica pica): Előbb-utóbb a fesztiválozást is meg lehet unni, s szerintem attól senki nem lesz fiatalabb, h a 20 évesekkel nyomja együtt a pogót 35 évesen. Egy idő után kifejezetten anakronisztikus. Ez persze nem jelenti azt, h bizonyos kor felett kötelező a munka-házasság-gyerek háromszögében megrekedni, csak hát lássuk be, nem ugyanaz az érzés. Szocio Patának igaza van.

scsaba1 2010.07.13. 13:43:02

@vészmadár (pica pica): Komolyan, mintha egy párhuzamos univerzumból írogatnál...

Itt vidéken én is egy rahedli ilyen szeszkólackót ismerek, aki korán nősült, besikerült 1-2 gyerek, majd válás - jó esetben a gyerek 1-2 éves korában, rosszabbik esetben 8-10 évesen - majd a totális lecsúszás.

A nő utána férjhez ment valami konszolidált szárazbaráthoz, és relatív normális életük volt (10x10-es sátortetős, gyep tujákkal, nyaralás a balcsin, kiskategóriás opel astra vagy suzuki swift, születésnap tortával, karácsony műfenyővel stb... A gyerek tudja, hogy van apja, de nem különösebben tartják a kapcsolatot.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.13. 14:05:31

@scsaba1:
Most ahogy ezt írod, eszembe jut, hogy az ilyen valóságshowkban mennyi Szeszkó Lackó volt. Pld az az Oki. AMikor végetér a rákönroll és rájönnek, hogy semmire sem vitték, bemennek egy ilyen villába, megdugnak egy kisvárosi csajt,és sztárok lesznek.
Egyébként Vészmadárral 1etértek, csak a fiatalság az érték, az igazán kemény rokkerek 40 előtt meghalnak. Ld. herr Hölzer alias Falco, közép európa Elvise.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:07:27

@schwesterke: mitől anakronisztikus valami, amit az ember szíve szerint csinál és akar?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:08:44

@scsaba1: én is vidéki vagyok, és persze, van itt is 1-2 ilyen, de azok mondom, nem gimibe járnak... és a faterjuk nem laza és jófej, hanem alkoholista idióta.

thomasmakmusz 2010.07.13. 14:09:09

@schwesterke: Nem minden fesztivál a pogozó 20 évesekről szól, pl. Veszprémben a Belvárosi fesztiválról Quimbyről csak nem fognak kinézni még, ha igen, majd jól visszanézek. Szerintem 35 fölött is lehet bomba jót bulizni a barátokkal, vagy a pároddal vagy egyedül vagy bárhogy!

persicsbalint 2010.07.13. 14:12:28

@thomasmakmusz: Azért az Utcazene nem a tipikus rockfesztivál, ezt tegyük hozzá. Az egyik legkulturáltabb magyar zenei rendezvény, és holnap kezdődik :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:13:14

@thomasmakmusz: főleg, hogy a fesztiválok olyan drágák, nekem igazán csak mostanra van olyan helyzetem, hogy néha-néha megengedhetek magamnak 1-1 fesztivált, pár napot.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.13. 14:14:14

@scsaba1: A műfenyő nem túlzás? Az már a Kékfény kategória :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:15:58

uram segíts, sose öregedjen el az agyam annyira, hogy quimbyt kelljen hallgatnom... jajj

thomasmakmusz 2010.07.13. 14:16:36

@persicsbalint: ok, de fesztiválnak fesztivál...
és az Ozora fesztiválon is ott leszek, bizonyítékként, hogy oda sem csak elektrohippik járnak.

thomasmakmusz 2010.07.13. 14:20:10

@vészmadár (pica pica): nem tudtam, hogy elöregedett agyúak hallgatnak csak Quimbyt! A nem elöregedett agyúak mit hallgatnak :-), nem mintha én éjjel-nappal Quimbyben utaznék.

schwesterke 2010.07.13. 14:28:04

@vészmadár (pica pica): Hát ha a szíved szerint még buliznál, akkor tedd azt! Még mindig jobb, mintha két peluscsere közben sóvárognál egy jó kis földön fetrengésre, majd inkább korán elválnál. (Természetesen sarkítok, mint mindig.) Fiatalabb vagyok nálad, de én már kibuliztam magam, biztos azért találom ezt különösnek. Szerintem "mindennek megvan a helye és ideje, s ez az egyetem." :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:29:37

@thomasmakmusz: máshogy fogalmazom akkor meg: a Quimby műelvont nyálas, álintellektüel álmély bölcsészzene, baromi fáradt embereknek, vagy öregeknek, akiknek már mindegy, vagy hülye tarisznyásoknak, akik azt hiszik, ettől majd okosabbnak látszanak.

azt a vágyamat akartam csak kifejezni, hogy remélem, nem fogok agyilag annyira leépülni soha és megfáradni annyira, hogy az ilyen maszatolós műanyag filozófiát élvezetesnek találjam.

thomasmakmusz 2010.07.13. 14:30:20

@vészmadár (pica pica): szerintem azok, akik életmódszerűen járnak goa-fesztiválokra.

thomasmakmusz 2010.07.13. 14:31:34

@vészmadár (pica pica): én nem ilyennek érzem, látom, hallom őket, de ez is egy álláspont.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:32:22

@schwesterke: nem tudom, lehet mert én sokat vagyok a gyerekek között, azért nem értem ezt a dolgot. Én sem járok mindennap bulizni, még talán azt sem mondhatom, hogy gyakran járok, csak tényleg az alapelvet ne értettem, hogy miért baj az, ha valaki nem akar beleállni a pelenka-építkezés-horvátországi nyaralás mókuskerékbe?

persicsbalint 2010.07.13. 14:37:49

@vészmadár (pica pica): Nem azzal van a baj. Hanem azzal, ha valaki allandoan a multban el, es cska 15 evnel regebbi dolgokat tud felmutatni, hogy miket csinalt. Szeszko Lacko pont ugyanez, utoljara nagy sikere a gimiben volt, igy hat meg mindig a gimisek kozott el. Utoljara rockfesztivalon erezte jol magat, hullareszegen, igy meg mindig ezt csinalja.

schwesterke 2010.07.13. 14:41:17

@vészmadár (pica pica): Nem baj, csak az olyanoknak furcsa, akik már kiszálltak a ringlispílből. Ebből kitalálható, h én már _csendesebb vizeken evezek_, 28 évesen már több örömet jelent a család, mint az örökös bulizás. Azért irigyellek egy kicsit, amiért benned még mindig megvan a lendület. Sokat voltam gyerekek között én is, de már nem érzem át a lelkesedést. Lehet, h felnőttem? o.O

thomasmakmusz 2010.07.13. 14:42:01

@vészmadár (pica pica):
Hát én is csak erre az egyre járok:
www.ozorafest.hu/
1999 óta, akkor volt ott az első ún. Solar Eclipse fesztivál, és beszippantott az érzés. 2005 óta újra megrendezik minden évben ott a fesztivált, csak sajnos 3 éjszakánál többet nem birok ki ott, mert kényes vagyok a fürdési lehetőségre, de a férjem végig nyomja.
Idén szinte már csak miattuk megyek:
en.wikipedia.org/wiki/Shpongle

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:45:24

@persicsbalint: én ezt tisztán értem és egyetértek vele. Ez a része sztem is gáz (általában minden múltba révedés az)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.07.13. 14:49:31

én semmilyen fesztiválon nem voltam még, az gáz? vagy most már ne is kezdjek hozzá? Vagy ott egész pontosan mit kell csinálni? Nem túl hangos a zene?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 14:53:17

@Professor Pizka: attól is függ, milyen messze állsz a színpadtól:)

amúgy sztem meg 30 évesen is nemcsak lehet, de ajánlott a fesztivál. Megmondom, miért:

15 évesen jó volt a sziget, de csóró voltam, nem zavart, ha 4 napig nem fürdök és bírtam 3 napig alvás nélkül, plusz a szabadságérzet, hogy egyedül kódorgok egy rockfesztiválon. Az egy alap élmény.

Másfajta élmény az, amikor 30 évesen van pénzed rendes piát inni, attól sem kell feltétlenül benyomni, mert nem attól érzed magad menőnek, már tudod, hogy nem vagy kevésbé rocker, ha nem vagy 45 fokban bőrben és végre megértetted, hogy az Ossian kurva ciki:) ez az élmény egy másik élmény, és ezt is meg kell élni, ezt nem pótolja az, hogy 17 évesen akárhány helyen is voltál.

Ernoke 2010.07.13. 15:11:22

@thomasmakmusz: ozorára van hétvégijegy is v napijegy? nem csak hetijegy?
azért kérdezem, mert vagyok már elég öreg ahhoz, h a goát a kevés megmaradt normális szórakozási forma közé soroljam, de ozorára 1 hétig nem lenne idegrendszerem menni.:) (amúgy kb. minden egyéb fesztivált utálok, sok a szar zene meg a tömeg.)

@vészmadár (pica pica): a quimby sztem kb. a legszínvonalasabb magyar zenekar, egészen egyedi szövegekkel, jó dallamvilággal (tom waitses, ok, de akkor is.) mit tartasz benne megfáradtnak? sztem kurvára életszerű, cseppet sem tűnik nekem annak.

scsaba1 2010.07.13. 15:29:19

@vészmadár (pica pica):

Mert azt hiszed, hogy ezzel hű de nagy trendenkívüli meg lázadó vagy... Persze, húsz évvel ez előtt az lettél volna, de ma már ez majdnem a mainstream, hogy jaj, én nem kötelezem el magam, born to be wild, egyszer élünk, rákenroll... meg ilyenek.
Ez nem lázadás meg tökösség, csak a lázadásnak és a tökösségnek az utánérzése.

Pedig most azok az igazi hardcore arcok, akik bevállanak két-három gyereket és egy építkezést, mondjuk párhuzamosan. ;)

thomasmakmusz 2010.07.13. 15:44:51

@Ernoke: csak hetijegy van, de szerintem Shpongle megéri akár egy heti belépő árát is, bár így 35 felett már ki tudom fizetni :-)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.07.13. 15:49:00

itt falun a döcike presszós dobozi úrnak és ahveri körének volt ilyen lackója, csak őt pistinek hívták, akit szobacica minősítéssel és azzal a szándékkal vitték el magukkal a tisza túrára, hogy majd viszi a csomagjukat, kihúzza a kajakot a partra, felállítja a sátrat. sörért meg kajáért.
ehhez képest egyfolytában bódult mámorban úszott a hét nap alatt, és egyszer megfejelt egy beton virágvályút a sörpadról lefordultában.

vincere 2010.07.13. 15:50:53

ú, én 35 éves vagyok, de életemben nem volt még olyan fesztiválozós nyaram, mint ez volt/lesz :)
(ráadásul mindegyik fesztiválért haza kell utaznom...)

Ernoke 2010.07.13. 15:59:33

@thomasmakmusz: végülis ha belegondolok, én is ki tudnám fizetni, csak nem akarom.:) spúr vagyok az ilyesmihez. pedig jó lenne már nem csak egy napig szeletelni vmi budapest környéki mezőn.:)

thomasmakmusz 2010.07.13. 16:02:27

@Ernoke: Én az ilyesmihez akkor sem voltam spúr, amikor a fél havi fizetésemet kellett kiadnom érte :-), de azért megértelek...

Ernoke 2010.07.13. 16:09:48

@vincere: 17 évesen nem gondoltam volna, de az utóbbi években fesztiválon eltöltött évi kb. 1 napot is megbántam, sőt, ha elmegyek "bulizni" valahová (mert barátok hívnak), azt is többnyire megbánom. többnyire az van a fejemben, h minek szenvedek a tömegben meg a zajban, amikor tölthetném azt az időt a dunaparton piknikezve, vagy valami horgásztó mellett csendben és nyugalomban is... de lehet 35 évesen (amikor remélhetőleg lesz már gyerekem) egyenesen vágyni fogok a pár éves visítók mellől valami másfajta zajba.:)

vincere 2010.07.13. 16:16:21

@Ernoke: én meg későn kezdtem ezt, eleget buliztam egyetemista koromban, fesztiválozni viszont később mentem, előtte se időm, se pénzem nem volt rá. Szigeten is 25 évesen voltam először... most meg honvágyam van és hiányoznak a magyar zenekarok, ezért járok :)

ayad 2010.07.13. 16:16:57

azt hiszem tökéletesen átérzem vészmadár álláspontját...
és ami a Quimbít illeti, tányleg műmájer és gáz. olyan mű-alter. Ozorát meg lehet kibírni drog nélkül. de amúgy jó, főleg ha szereted a külföldieket :D

ayad 2010.07.13. 16:19:19

nem tudom hogy csak ennyire meleg van, vagy pedig a blog eszi meg a komment bizonyos betűit...:))
szóval Ozorát NEM lehet bírni drog nélkül, és QuimbY és tÉnyleg.

Ernoke 2010.07.13. 16:22:03

@vincere: külföldről érthető is. én egyetemista koromban nem buliztam sokat (nem volt kivel), kb. 25 évesen többet, aztán mostmár inkább csak a goa, amit élvezek, azt is ritkán. azon jó esetben kevesen vannak és azok is jó arcok, valamint természetben van az ember, és ha már zavar a zene csak el kell menni sétálni valahová. de ebből a szempontból lehet nem is kell nekem ozora annyira, ott biztos nem 30 ember van.:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 16:23:01

@scsaba1: én nem érzem ezt sem menőnek, sem nem menőnek, csak azt érzem, ezt akarom csinálni... és kérdeztem, miért baj ez?

hogy neked ezzel kapcsolatosan milyen elmondani valód van, azt nem tudom, de ma már volt itt pár coming out, szval csak rajta:)

thomasmakmusz 2010.07.13. 16:25:49

@ayad: márpedig én + családfő, és rengeteg barátunk nemhogy kibírjuk drogok nélkül, hanem élvezzük is. Mondjuk az éjszakai zúzdában nem veszek részt, akkor alszom füldugóval, egyébként meg alaposan megnézem, hogy milyen fellépők, live act-ek, koncertek érdekelnek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 16:29:00

@scsaba1: a Quimby-ről. Tipikusan az a fajta zene, amit azzal a szándékkal alkotnak, hogy a sötétlila emberek elmondhassák: te ezt nem érted. Hogyne érteném, pont ez a bajom vele.

Egyszerűen görcsös és izzadtságszagú, bár derék iparosmunka, kicimkézve minden daluk minden sorára, hogy most valami mélyet alkotok, ne zavarj. Klipben, hangzásban, szövegben egyaránt.

És még e mellett is nagyon-nagyon fáradt zene. A kispálall tudnám párhuzamba állítani. Elsikálgat, molyolgat valamit, kicsit maszatol, de minek? a koronája az egésznek a hangszín, ami a "de kurvára unom már a saját koncertemet is" életérzés tökéletes megtestesítője.

Ernoke 2010.07.13. 16:36:57

@vészmadár (pica pica): érdekes, én zeneileg nagyon sznob meg finnyás vagyok, de sztem lehet érteni a szövegeket, a hangulatot is, a koncerteken pedig cseppet sem érezni, h unják.:D nekem ez ilyen tipikus könnyen befogadható popzene, ami nem is akar többnek látszani, mint ami. az egyetlen probléma a quimby koncertekkel a tömeg, én ezért nem megyek el egyre sem többet. úgy néz ki, a véleményünk pont ellentétes.:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 16:43:00

@Ernoke: persze, nincs azt gondolom ezzel semmi baj, én rengeteg még sztem is ciki zenekart hallgatok, most például pár hónapja éjjel-nappal a Black-out és a Vanilla Ninja váltja egymást:)

Ernoke 2010.07.13. 16:49:10

@vészmadár (pica pica): szerintem az én Jimmy Sommerville-hallgatásomat nem tudod alulmúlni:D

scsaba1 2010.07.13. 18:14:24

@vészmadár (pica pica):

A 14:32-es hozzászólásodban írtad:
"csak tényleg az alapelvet ne értettem, hogy miért baj az, ha valaki nem akar beleállni a pelenka-építkezés-horvátországi nyaralás mókuskerékbe?"

A mókuskereket - azt hiszem - nyugodtan vehetjük negatív töltésű jelzőnek. Így ezt az egész gyerek-építkezés-nyaralás dolgot negatív töltésű szövegkörnyezetbe helyezted, szembe állítva magaddal, aki ezt nem akarja bevállalni, hogy bezzeg, és miért baj...

Egyébként egyáltalán nem baj, hogy nem, úgyhogy nem kell ez az "ide lőjetek-mentalitás", de az alapelvet én sem értem, hogy miért baj, miért mókuskerék az, ha valaki gyereket vállal, belefog egy építkezésbe, és "horváthba" megy nyaralni?

Szokásos liberálnáciskodás, hogy engem mindenki fogadjon el olyannak, amilyen vagyok, de én persze azért közben oszthatok mindenkit?

Mégmielőtt: rohadtul nem vagyok érintve semmilyen építkezésben, életemben nem voltam horvátban, sőt idén sehova sem megyünk, mindösszesen egy fiam van túl a pelenkakoron, valószínűleg nem is lesz több, tehát a nagy kámingáut elmarad...

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.07.13. 18:22:41

Gratulálok @vészmadár (pica pica): , kommentszámban messze lenyomtad El Topot, nem kis teljesítmény!

Általánosságban annyit fűzök az egészhez, hogy aki fesztiválozni akar, az fesztiválozzon, aki pelenkázni, az pelenkázzon, aki meg szerencsés, azt öregkorában bepelenkázva kiviszik egy fesztiválra.

Most megyek haza, legurítok 15 kisfröccsöt oszt lenyírom a szomszéd füvét.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 18:47:05

@scsaba1: nekem édesmindegy, elfogadod vagy sem, oszthatsz is nyugodtan, ugyanis nem zavar, mit gondolsz rólam, de télleg. egyébként azzal, hogy hozzászólok, sztem automatikusan vállalom, hogy valami csúnyát is kaphatok, szval nem hiszem, hogy igaz lenne, hogy rám nem lehet lőni...

sokadszor is elmondom, amit tibornak is: sztem az ember, akinek árnyalt a véleménye, egy vitában kicsit mindig a ritkább, elnyomottabb állásponthoz húz és azt igyekszik erősíteni, mint a kiscsapatnak drukkolás, olyan ez. Mivel a poszt és a komment egyértelműen negatív kontextusba helyezte azt, aki 35 évesen nem a békés családi életet választja, pontosabban a kommentek során ezt az álláspontot érzékeltem, nyilvánvaló volt, hogy az ellenvéleménynek is hangot kellett adni.

GERI87 2010.07.13. 18:47:18

@vészmadár (pica pica):
Hát lehet..
Nekem a nálam 10 évvel fiatalabbak már "mai fiatalok":)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 18:48:30

@Levéltáros: jaja, de mivel mostr megint gondolom 3 hónapig nem írok egy betűt sem, azért átlagban topo marad az élen.

mostanság ritkábban van olyan poszt, amihez hozzászólhatnékom van:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 18:57:04

@scsaba1: továbbmegyek, ha csupa fesztiválbuzi előrehozott kapuzárási pánikos kis nyominger kommentelt volna, tutira megkérdezem, mi a baj azzal, ha valaki nem a téveszti össze a fiatalosságot a fiatalok lihegve utánzásával?

az a lényeg, hogy a világon bármit csinálsz, de tényleg, bármit, az csak majomkodás, önmaga paródiája... bármi, amit komolyan veszel, az máris nevetséges és méltó arra, hogy kitűzze valaki és célba köpjön rá, a család, a hit, a szellemiség, az értékek, az eszmék, a vallások, minden ilyen ósdi komolykodó dolog, arra való, hogy kiröhögd és azokat is, akik szerint ezek magasztosak... ugyanis magasztosság minden formája kurvára ciki és röhögnivaló, bocsi...

2010.07.13. 19:13:31

@GERI87: ez benne a lényeg.
Én először a Kossuth rádión hallottam? részleteket adunk McDermot: Haj című mjúzikeljéből.
Nagyon oda voltam érte,bár fogalmam sem volt, hogy mi az. akkor voltam 14 éves.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 19:57:59

@Frengi: amúgy ennek miért haj a címe? előjön majd valami hajas dolog a történetben később? vagy ez ilyen hippis szimbólum? honnan van a címe?

Motorpenis 2010.07.13. 20:02:01

@vészmadár (pica pica): Szerintem azért, mert sok volt a filmben a haj. Persze, a "hair" az szőrt is jelent.
Milyen fasza lett volna, ha méltóztatnak lefordítani a címét: "Haj", vagy "Szőr", hehehehe, mindjárt nem lenne olyan legendás az a szar.
Egyébként én is csak részleteket láttam belőle, tudatosan elkerültem, mert tizenévesen kötelező az ilyen ostobaságokat megnézni mindenkinek, enélkül nem lehet felnőni, muszáj szaros daloló hippiket nézni. Olyan, mint a "Képzelt riport..." című szörnyűség. Azt is elkerültem, pedig anyáméknak megvolt lemezen.

Intizar 2010.07.13. 20:10:42

@vészmadár (pica pica): Mióta kell má ahhoz fészket rakni?
A témához W. Busch (nem a Dablijú, hanem a Wilhelm):
Vater werden ist nicht schwer
Vater sein dagegen sehr.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 20:16:09

@Motorpenis: a képzelt riportot sajnos végighallgattam, de nagyon kár volt:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 20:17:40

viszont szerencsére a jézus krisztus szupersztár elkerült:)

scsaba1 2010.07.13. 21:06:54

@vészmadár (pica pica):

Ezzel én is így vagyok, az egyik előbbi kommentemben is azt írtam: senki ne gondolja azt, hogy ezzel a nem állok be a mókuskerékbe, nem kötelezem el magam típusú mantrával ő akkora nagy egyéniség meg trendenkívüli, mert manapság már ez a fősodor, így automatikusan a kisebbség oldalára álltam.

Másrészt: az egyik legnagyobb tévhit, hogy mindenkinek meg kell nősülni, mindenkinek kell gyerek mert nem így van. Egy rahedli tönkrement életet látok magam körül, akiknek jobb lett volna, ha nem kerülnek össze, és tolják el - már-már átláthatatlan relációkban -egymás életét, és jobb lett volna ha nem születik gyerekük.

Harmadrészt: Most tényleg el kell magyaráznom, hogy nem minden idősebb fesztiválozó szeszkólackó, hanem csak inkább görbe tükör, paprapaa...paprapa és így tovább?
Nekem -mivel vidéken élek, és itt jobban belelátunk egymás életébe - eléggé megvan ez a típus, a jófej laci bácsi, akit tegeztünk, aki együtt piál velünk a pincebuliban, szertartásosan lassúzik a kiscsajokkal az "éjjel érkezem" című Edda opusra, és nem kell eldobni a cigit ha meglátjuk, sőt ő kínál meg. De azért valahol nagyon mélyen szánjuk az "öreget"...

scsaba1 2010.07.13. 21:23:50

@vészmadár (pica pica):

Mert akkoriban a hosszú sörény volt a lázadás jelképe a jólfésültség ellenében.
Bukovszkit behívják katonának, de előtte még összeismerkedik Bergerrel meg egy hippikomunával, lesz egy nője is, meg tesz egy csodálatos utazást a tudatalatti birodalmában, ha érted, hogy mondom...
A kiképzés végével még szeretne egyszer találkozni a nőjével, így helyére barátságból Berger ugrik be, aki még a haját (érted, haj) is levágja, hogy elég katonás legyen.
Igen ám, de amíg Bukovszki a nőjével hetyeg, jön a csapatszállító repülőgép és mozgósítják Bukovszki századát, de helyette Berger masírozik be a repülőgép gyomrába, akit elvisznek Vietnámba, ahol meghal... Dióhéjban ennyi. Közben persze énekelnek, lázadnak és mindenféle vicces kalandokba is keverednek.

bajor gizella 2010.07.13. 21:38:19

nekem két szszkó lackóval volt szerencsém találkozni, egyiknek sem tudom a valódi nevét, egyiket Markalnak hívtuk, elit gimiscsajtársaimmal lógtunk a romkocsmában sztorizó negyvenes faszin, és összeröhögtünk ha a Judit hagyta taperolni magát, mert mindketten beájultak, majd másnap még délután mikor Markal józan volt, betett egy számot a zenegépbe, kért egy vadászt, és ordítva énekelte a parkett közepén hogy kööölyköööd vooooltaaam. meg aztán odament a judithoz, akinek zavart volt a tekintete a tegnapiak miatt, és hozzádörzsölte magát, és a fülée súgta hogy bárcsak egy tizessel odábblennél bébi.
ezt csak onnan tudjuk, hogy judit aznap este végigbőgte az éjszakát, hogy miért kell a szerelemnek ennyire fájni, és hogy mindenki tudja hogy rá az idős faszik buknak.
a másikat Hopkinsnak hívták, ugyanabba a kocsmába ismertük meg, bicskával nyitotta ki az Orsi aromfimájast, és ha megvágta magát, akkor szívogatta a vérét. punkszerű forma volt, igazából a korát senki se tudta, mert a fiúknak totál mást mondott mint nekünk. viszont meghalt. állítólag megfagyott részegen, mert senki se fogadta be, miután szétverte az anyja állkapcsát.
én egy igazi jólfésült urigyerekbe voltam akkortájt belezúgva, a klarinétosba, és ezért igen nehezen, de ellen kellett állnom a kocsmai tivornyáknak a többi lánnyal, mert hát mégis értitek. nem az a kaszt:))
aztán mikor a klarinétos megjelent a kocsmában, természetesen én voltam a legnagyob partikirálynő. mert hát buli van. istenem. SOHA NEM LENNÉK MEGINT TINI. minden tini szánalmas.

GERI87 2010.07.13. 21:45:16

Igen ám, de amíg Bukovszki a nőjével hetyeg, jön a csapatszállító repülőgép és mozgósítják Bukovszki századát, de helyette Berger masírozik be a repülőgép gyomrába, akit elvisznek Vietnámba, ahol meghal... "

Na erre emlékszem belőle.
Akkor most ez a barátságról, önfeláldozásról szól vagy miről?

GERI87 2010.07.13. 21:48:45

Igen ám, de amíg Bukovszki a nőjével hetyeg, jön a csapatszállító repülőgép és mozgósítják Bukovszki századát, de helyette Berger masírozik be a repülőgép gyomrába, akit elvisznek Vietnámba, ahol meghal... "

Ezt a részét láttam anno..
Most akkor miről is szól? Az önfeláldozásról, barátságról vagy miről?

A Tyne folyó déli partja 2010.07.13. 21:58:01

@thomasmakmusz: mármint az utcazene fesztiválról beszélsz, ugye?

szellőláb 2010.07.13. 22:02:56

Tetszik, amiket ma alkottatok. Úgy látom, nem vagyok egyedül azzal, hogy visszatekintve, életünk minden egyes szakaszához kötelezően tartozik valamiféle zene. Aki túl van rajta, tudja, hogy milyen zenékre volt jó szerelmesnek lenni, vagy mitől indult be benne a lázadó. Ez korosztályonként más és más, nem minősíteném, hogy melyik jobb? Ha jól látom, a kérdés az, hogy az idő múltával ezt ki hogyan tudja kezelni? Tetszik, nem tetszik, egy idő után az ember kinő a bulizásból, koncertlátogatásból, mert más dolgok fontosabbá válnak: jön a mókuskerék. Ha nem mókuskerék, akkor nagy valószínűséggel Szeszkó Lackó. Egyszerűen elfogynak a barátok, azután a haverok, mert asszony, gyerek mellől nem igen megy már az ember fia bebaszós, 2-3 napos bulikba. Vagy ha igen, annak nem szokott jó vége lenni. Azt hiszem, hogy egy bizonyos koron túl a kóros mértékű koncertimádat pótcselekvés.
Nincsen bajom a Szeszkó Lackókkal, inkább szánom őket. Nem vették észre, hogy elszaladt felettük az idő, és nem tudtak alkalmazkodni. Vagy nem is akartak. Így döntöttek, én meg elfogadom.

A Tyne folyó déli partja 2010.07.13. 22:10:06

@vészmadár (pica pica): de nem csak ez a két alternatíva van, h. folytatom a fesztiválozást, vagy férjhez megyek és szülök pár gyereket. speciel nekem nincs családom, mégse nagyon bulizom (ok. holnap épp megyek arra a bizonyos utcazenére, direkt azért jöttem haza most. zenét hallgatni, mászkálni, nem kifejezetten a "fesztiválozás" miatt), de úgy általában sokkal ritkábban jut eszembe, h. ki kéne otthonról mozdulni. ok, benne van az is, h. külföldön lakom, és nem nagyon van kivel, de igazából kedvem se, energiám se. egyszerűen meguntam. egyetemista koromban rengeteget jártam ide-oda, hetente többször szórakozni, most már kinőttem belőle. és ez akkor is így lenne, ha itthon laknék. egyszerűen elmúlt az a korszak.

A Tyne folyó déli partja 2010.07.13. 22:15:32

@Animacs: kis javítás: pontosabban, amikor eszembe jut, h. ki kéne mozdulni, akkor nem arra vágyom, mint régen, h. éjszakákat üljek a szokásos kocsmában, hanem inkább elmegyek kirándulni, túrázni valahova...az éjszakákat már legszívesebben az ágyamban töltöm.
bár ez hét pont más lesz, de ez kivételes alkalom:)

scsaba1 2010.07.13. 22:18:52

@bajor gizella:
"minden tini szánalmas."

Ááá, bázzz, ez mennyire igaz.
Tegnap átjött keresztlányom (14 lesz most nyár végén), kérdezem, mizu, hogy telik a nyár. Mondja unatkozik, mert összebalhézott a barátnőivel, akikkel együtt bandáztak.
Hogy, miért?
Lila nadrágban ment az utolsó napokban iskolába, ahol a barátnői leköcsögutésozták (UTE: Újpesti Torna egylet, lila-fehér zázszló, aki nem vágná).
Meg költöttek róla egy verset, amiben lekurvázták, és most öri-hari, mindenkit utálok stb...stb...

(Magamban: ó, b+ ez legyen a legnagyobb problémád a következő 10 évben. Jó: persze megértem, hogy most neki ez a világ legnagyobb problémája, de akkor is....)

medvedr 2010.07.13. 22:22:11

@vészmadár (pica pica): Egy csomó embert láttam, akik ezt vallották, amíg nem volt lóvéjuk. Amikor kerestek egy kis pénzt , hirtelen annyi eszme és magasztosság lett, hogy még. Próbálj meg egy kis pénzt keresni akkor megélheted a magasztosság és tisztelet érzését-szerintem. :)

szellőláb 2010.07.13. 22:30:02

Nálam a serburgi esernyők első tíz perce kibaszta a biztosítékot. (azt hiszem így ejtik. Nem izmozok azon, hogy kell írni, mert ha hibázok, valami okos beleköt)Azóta nem vagyok hajlandó semmiféle zenés filmet, darabot végignézni. A Képzelt riportot még az elsők között, eredeti felálásban láthattam volna, de a gondolattól is kivert a víz, és a kisvárosunkból indított különvonatra az évfolyamunkról egyedül én nem szálltam fel. A vesztszájd sztorira bekényszerítetek, de a ketrecharcnál otthagytam. Baszki, milyen már az, hogy verekedés közben énekelnek?
A Jézus Krisztust szintén ránk erőltették, de mivel a bibliai ismereteink meglehetősen hiányosak voltak, lófaszt se értettünk az egészből. Mondjuk a lemezt azért rongyosra hallgattuk, igaz, Gillan énekelt. Kövezzen meg, aki akar, de a mai napig nem hallottam/láttam az Istvánt. Attól meg egyenesen berosálok, hogy lassan nem lesz elég kardforgató ember a történelmünkben, akiről még nem írtak rokkoperát. Azt hiszem, ez már egy külön szakma lett. Csak egy bizonyos lovas színház bemutat évente párat. (Nahát az még egy beszarás.) Még jó, hogy nem kötelező, mert egyenes út vezetne Sz. Lackó karjaiba.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 22:30:02

@medvedr: ha lenne pénzem, akkor már igazán nem lenne rá pont szükségem

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 22:38:45

@scsaba1: ne aggódj, tudod én pont ezeket a 14-21 év közöttieket tanítom, és meg kell nyugtassalak, el fogják ezt az egész rohadó tekintélyelvű ostobaságot mosni a picsába. Már most is omladozik, és kb. az enyém volt az utolsó generáció, akiknek a nagy részével ezt a szart még meg lehetett etetni, ezekkel a gyerekekkel már nem, ahhoz túl sokfelé kilátnak ám a hülye dumáink mögül... mondhatsz neki bármit, látja ám és hallja, hogy majomkodsz csak és teszed az agyad, hogy komolynak érezhesd magad. És joggal kiröhög. Mert 100szor menőbbet, aktuálisabbat, szexibbet, jobbat talál fél perc alatt a neten azoknál a mazsola alternatíváknál, amikről az öregek papolnak nekik...

szval egy pár évig még talán lehet itt játszani az agyat, hogy értékek így meg deazvanmiténmondok úgy, csak ne csodálkozzatok, ha majd a végén megetetik veletek a könyveiteket.

Velem meg az enyémeket, evidens persze...

szellőláb 2010.07.13. 22:41:41

@vészmadár (pica pica): és akkor pár év múlva mi lesz?
De most ezt nagyon komolyan kérdezem.

szellőláb 2010.07.13. 22:53:57

@vészmadár (pica pica): elég kiábrándultnak tűnsz.
Ki, hogyan, mit és kinek fog tanítani pár év múlva?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 22:59:27

@szellőláb: hogy ki, azt nem tudom, én még szeretnék majd. Hogy mit? én azt remélem, gondolkodni tanítunk majd, körbeülve mint az arab mesemondók, és egymást vezegetjük. És talán elfogadnak pár dolgot, amit mondok, ha igaznak látják. Nem azért, mert tanárnak neveznek, hanem mert azt a dolgot mondjuk kicsit jobban ismerem...

nem tudom, mi felé tartunk, ha ez a Hoffman Rózsa-féle vissza az ezeréves értékekhez marhaság lesz az irányvonal, akkor valszeg én nem akarok ebben már részt venni majd. De ezt egyelőre nem látom még.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 23:02:05

@szellőláb: nem vagyok amúgy kiábrándult. sőt, én ezeket a kis kurva kölyköket sokkal többre tartom, mint a legtöbb nálam idősebbet. van rá esélyük, hogy valami sokkal élhetőbbet összehozzanak, valami tényleg, nem csak szavakban szabad dolgot, hanem valami igazán szabadot, valami felszabadítót. Tudod, amikor evidens, hogy nem ugatnak bele olyasmibe, ami amúgy senkinek nem árt.

scsaba1 2010.07.13. 23:02:56

@vészmadár (pica pica):

Loller...

Pont ebben a korosztályban legnagyobb a Jobbik támogatottsága, akik ugye pont valami torz értékelvűséget próbálnak képviselni a maguk retardált módján. Én is meglepődök mennyi tizenéves szaladgál mindenféle jelképekkel és jelmondatokkal, amikről jó esetben halvány fogalma sincs.

Minden generáció úgy indul el, hogy ezek aztán most sej szellők, fényes szelők, megforgatjuk a világot, meg minden értéket átértékelünk, aztán mi lett belőle? Mi lett a '60-as évek szalonforradalmaival és szalonforradalmáraival? Igen: a mi szüleink...
Mi lett a rendszerváltás generációjával?

Úgyhogy én nem osztom a te lekesedésedet, mert nincs miért lelkesedni.

Szoktad az iwiwen (ja vagy bocs, az iwiw ciki, tehát a facsén) nézni a volt tanítványaidat? Mi lett a nagy individualista lázadókból? Csak nem egy nyakkendős multirabszolga? Csak nem egy lenszoknyás családanya?
Csak nem egy buzimosolyú pártapparátcsik, csak nem kisfőnök apuci cégénél (aki 16 évesen szóba sem állt apucival)?

Pedig pont nekik kellett volna elkezdeni bontani a gonosz értékelvűség tetőszerkezetét, hogy a következő generáció majd olyan könnyedén el tudja mosni...

szellőláb 2010.07.13. 23:10:58

@vészmadár (pica pica): Ok, így jobban értem. Azért firtattam, mert annak idején pedagógusnak készültem, és a mai napig meggyőződésem, hogy penge lettem volna benne. Szakmailag. De abban is biztos vagyok, hogy réges-rég lehagytam volna a pályát, vagy alkoholista lettem volna, mert azt a sznobizmust és megalkuvást, amit úgy általánosságban a pedagógusokban látok, az én nehezen hajló gerincem nem viselte volna el.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 23:11:41

@scsaba1: naná, minden orgánuma jobbikot ostorozza, persze hogy odahúz, azzal is idegelheti anyukát. Tudom én, persze, lehet nekik sem sikerül, de nem vagyok köteles elhinni, hogy ez minden hatás nélkül veszhet ki belőlük, kell, hogy legyen hozadéka, egy kicsit élhetőbb dolog, csak egy picikét.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 23:13:37

@szellőláb: nézd, minden gerinc hajlik, ha enni kell és még szereted is, amit csinálsz. A mérték gondolom, ami talán számíthat... nem tudom...

szellőláb 2010.07.13. 23:14:45

@scsaba1: pont ezért is kérdeztem vészmadártól, hogy hogyan látja belülről. A magam részéről nem nagyon hiszek itt semmiféle forradalomban. És talán remélem, hogy nem is lesz. Szó szerinti értelmében

szellőláb 2010.07.13. 23:17:01

@vészmadár (pica pica): egyetértünk. Csak mindenkinél máshol vannak a határok. Ám úgy igazából nem tudok ezzel vitatkozni:
Az elvek olyanok, mint a fing: az ember tartja, amíg tudja.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 23:18:16

@scsaba1: amúgy sztem félreértesz vmit, ezek a gyerekek nem lázadnak, vagy nem úgy, ahogy te azt képzeled. Nem utasítják el apuka pénzét, mert nem hülyék, de elfogadják, aztán ugyanúgy körberöhögik, a hülye bajuszával együtt... bizonyos értelemben konformistábbak nálunk, szval nem vadhajas lázadók ők, azt gondolom. Viszont igazán, lenyűgözően idegesítő kis mocsadékok, nagyon lehet őket szeretni. Én csodálom és irigylam azt a következmények nélküliséget, amiben élnek sokszor.

mindegy, zavaros tudom az én fejemben is, biztosan csak azt tudom, hogy százszor szívesebben vagyok köztük, mint a legtöbb kollégával.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 23:24:10

igazából azt hiszem, azért bízom mégis bennük, mert talán tényleg a most 14-16 évesek az első generáció, akikbe tényleg nincs belénevelve az automatikus tisztelet... én sem tisztelek semmit csak úgy alapból, de én már nem tudom magamból kiirtani, hogy sajnos ha meglátom a dr előjelet, feltételezem, biztos azért jelent valamit, valami többletet... és épp ezért ha akarok, tudok viselkedni is...

ezek a kölykök meg annyira már nem, legalábbis legtöbbször nem... és ez így helyes, azt hiszem

scsaba1 2010.07.13. 23:34:24

@vészmadár (pica pica):

Miért, te tizenévesen nem így éltél? Te nem röhögted ki a fatert a háta mögött, amikor valami magvas életbölcseleti tanáccsal engedett el vasárnap a kollégiumba, miután persze zsebre vágtad a két darab kéken ropogós adyt?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.13. 23:45:37

@scsaba1: de, leszámítva, hogy a fater műfater és csak a bölcsességet kaptam, adyt meg nem. és nem voltam kollégista:)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.07.14. 00:10:25

@vészmadár (pica pica):

Mindig van valami belénevelve az emberekbe, most éppen a pénz tisztelete meg a fogyasztás. Azért akkor változások nincsenek, a fiatalok még hülyék, az öregek már hülyék, énrám meg senki nem hallgat.

Szerintem nyugatosodunk úgyis, és szokás szerint le vagyunk maradva, ha meg akarod tudni, mi lesz tíz év múlva, nézd meg a németeket.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 00:15:49

@Levéltáros: én hallgatok rád, mert téged tisztellek (höhö), és elfogadom tőled, hogy mindenki hülye:)

Modor Timi 2010.07.14. 00:45:17

@eastern sugar:
Ha lehet maradj csak az álmodozásnál, a többit majd én elintézem :)

Frick László Emlékzenekar 2010.07.14. 02:02:33

@vészmadár (pica pica): A mai ideológiai főcsapásirány egyik pászmája az un "hippik" [ejtsd hippikok] ... ezek a képzetes lények 1956, de méginkább 59-és mondjk 1973 között születtek. Filmológiailag nagyjábó M. Forman Hair-je és a Jesus Christ Superstar az, amivel jizzelni lehet őket. A gitárjuknak tényleg külföldi nőineve van: Jolana.
www.czechguitargear.com/wp-content/uploads/2009/08/jolana-tornado.jpg

Frick László Emlékzenekar 2010.07.14. 02:14:44

@vészmadár (pica pica): A hippikokok , azaz a békelibák nagyjából azt a szerepet kapják a népnevelésben, mint a kulákokok, a mászek, a nyugatmajmoló és az amerikabarát Szeszkó Lackó bá' születése táján. A Szeszkó Lackó bátyónál miondjuk 5-6 évvel idősebbeknek akkora a hajuk az érettségitablón, mint Robert Plant-nek volt fénykorában, mígellenbencsakhogy a kis Lackót kirángatták az úttörőcsapat nagy szemléjén a negyedik sorból azzal, hogy akkora a haja, mint a dzsimiendriksznek (az úttörőing nyakát súrolta) Hippikok-témában az időnek legmélységesebben mély kútja a Woodstock, sárban fetrengő részeg hippikokok és a kommerszizálódás. Nem nagy a csúszás a mai népnevelők fejében, csak úgy kábé 4-5 év, tehát a Peter Green utáni Fleetwood Mack, a magyar M7-es együttes
Tóta atya fejében nagyjából ez a hippikokok: www.youtube.com/watch?v=AuvybaVLf2w
vagy a Generál, amikor még Révész Sanyikát Kölyök néven ismerték

Van ilyen, Boney M, hog a Lackó bá egyik kellően modoros jómondását idézzem, Tímár Péter 6:3-jában is 1972-es Granvisus szemüvegkeretektől látszanak olyan okosnak a "magyar írók"
kicsire nem adunk, a lényeg, hogy ragadjon a bélyeg, hogy Laci bá másik gimiscsajhódító jómondását idézzem

Frick László Emlékzenekar 2010.07.14. 02:24:21

@vészmadár (pica pica): A leggaládabb Lacibá -félék egyébként a napokban előveszik a vil'kék Csepel félverseny kerékpárjukat (nagy alumínium szárnyas-kerékanya, alumínium sárvédő) és.. hű, hát hogy is mondjam... a hippikokok generációjának úszónadrágja kb olyasmi, amit ma mamabugyinak csúfolnak a lányok, tehát a combtőnél fölfelé ível és jólkörülhatárolható zacsiban foglalja a zacsit. Ray Ban Classic napszemüveg, kopaszodik a csávó viszont a haja ugyebár hosszas, tehát hátul mókásan lobog, hasa alul fiús, oldalról nézvést (ugye, még mindig rámegy az érettségi öltönye, ami nem mondható el az őt joggal geciző nemzedékről, akiknek az Isteni Nyíl már csak afféle "A Foci Nagy Feró bácsija" a lényeg, hogy egy kis autóstáskaféle van a hátán, ridikülszíjra fogva és a csajok talpast dobnak, mert uigye ma már ilyen hosszú férficombokat natúr az utcán ritkán látni (és nem szőrtelenít a faszi, akkora hónajjkutyusai vakkantanak !)

Frick László Emlékzenekar 2010.07.14. 02:35:51

@imittto: Az a broblema gádzsókám, hogyviszont a ma már dédpapa korú , akiről te beszélnél és aki az utolsó Nullahetesét megtartotta fát hordani (valamint elvált a feleségétől és most egy 15 éves rányival él együtt) , nos az az ember nagyjából akkora mint egy közép-afrikai térképköztársaság egyik államfő-generalisszimusza (27 évesen nézett ki 45-nek)
És nem Dzsenifer az újasszony, Dzsenifer (Szamanta) az anyja, őt Kyrának hívják.

Frick László Emlékzenekar 2010.07.14. 02:42:46

@scsaba1: Lackó bá újkorában kb egy Rákóczi volt a zsebpénz, mintahogy 6Ft20 egy Symphonia (mezítlábasban Pall Mall-t szívott, évente 3-4 alkalommal följárta Pestre ilyesmirért, a Fonográf dobosának Németh Oszkárnak volt egy lemezboltja a Fehérvári út elején, ott kezdték és az Ecserin végeztek, ha futotta még a kp hat ropogós Ady-nyi fizetésből.. teszemazt a Boráros tér Tolbuhin krt táján, Lackó bá egy maszek zöldségtermelő kis Zuk-jával járt föl éjszakánként, 500-ért szoptak a kurvák a kirakat fényében, cigányasszonyok pedig a kukákból pecázták a szegfűt a Vásárcsarnok oldalában, azt árulták a metróaluljárókban feldrótozva egy huszasért.

Szeszkó Pötyi néni is megér egy Tóta-fikamisét, jó még rá a lánykori fecskeszabású farmere, megvan a szépséglyuka i, csak májban erős a hasa (ezen nyugosznak spárgatökszerű keblei) és ma is 17 éves fiúkkal dug ám! Szája sarkában hosszú Pall Mall, ahogy a kispolákjával kunkorodik a nagykereszteződésben ki a kamionok elé (amik ma már ugye nem Ede-tempóban vánszorognak föl Pest-nek)

Frick László Emlékzenekar 2010.07.14. 02:47:24

Sok fiatal csajszit tengelyre akad még az öreg szeszkókazán, a mája rothadó bűzét tiktakkal álcáva sóhajtoz, mint Ambris András a nincsenekmárazokarégjódolgok csipszreklámben, mert nem tud azzal kibékülni, hogy a mai csajoknál, ha hanyattfekszenek farmernadrágban, a nagy hájrengeteg has felől nem lehet csak úgy besimítani a csípőcsont melleti résen lefelé a punci irányában, hanem ott is háj, mindenütt háj, háj és csont és a borotvált punci borostája nyalás közben ötforintosni piros foltot dörgöl Lyackó bá orrán.

szellőláb 2010.07.14. 05:07:34

@Frick László Emlékzenekar: tegnap mentem egy kört a vil'kék Csepel félverseny kerékpárommal :-))
Akkor, most mit gondoljak magamról? Vagy adjam el?

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.07.14. 05:29:27

én szeszkó lackókat a buszon szoktam látni hétköznap késő este, a kisstadionból vagy a symából jövet ha mondjuk egy rockzenekarnak 25 éves emlékkoncertje van. teljes rocker harci szerelés, sörspicc és az a szarok rátok, ez az én estém fej amin már látszik a keserű és monoton holnap tudata. érdekes, hogy soha nem társasággal tart haza, csakis egyedül.

Ernoke 2010.07.14. 09:44:32

@vészmadár (pica pica): érdekes kérdés ez a lázadás-téma. engem a legtöbben lázadónak tartanak még most is, de én soha nem éreztem annak magam pont azért, mert eszem ágában sincs semminek ellenszegülni. ennek ellenére valamiképpen mindig kilógtam mindenhonnan, pedig nagyon akartam olyan lenni, mint a "normális emberek". ezért sajnos van bennem egy örök szégyenérzet, h miért nem vagyok én is "normális", de ez talán a korral enyhülni fog kicsit.

viszont én nem vagyok ebben a szabadabb levegő-kérdésben olyan optimista, mint te. szerintem ki kell használni, h most olyan korban élünk, ami eltűri és lehetővé teszi "az élet élvezetét", mert ha az erőforrások fogyatkoznak, visszalépünk a szigorú puritanizmus felé szükségszerűen. egy ismerősöm szerint nekem "böris" (börtönviseltekéhez hasonló) a szemléletem, mert minden napra úgy tekintek, mint ami valamilyen "utolsó aranykor".

medvedr 2010.07.14. 12:00:02

@vészmadár (pica pica): Ezt pont nem értem, de biztosan.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 14:04:43

@medvedr: arra utaltam, ha pénzem lenne, akkor aztán igazán nem kellene azzal törődnöm, hogy elveim legyenek vagy bármi hasonlóm:)

medvedr 2010.07.14. 16:16:37

@vészmadár (pica pica): Így világos, szerintem is valahogy így van. Mégis azt látom, amit írtam, hogy kezdetben (egyetem és közvetlen utána) lázadó, később gátlástalan emberek lelkében nagy elvek/értékek sarjadzanak a lovetta mellé, ami az őket régebben ismerőknek szórakoztató, vagy undorító-vérmérséklet/hangulat függvényében.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.14. 16:36:20

@medvedr: nem arról lehet szó, hogy a korral jönnek ezek a dolgok? tehát amikor már fizikailag nem tud bulizni, mert lottyatd a segge, akkor ráébred, hogy ez csak bűnös magamutogatás, és hogy akkor lesz erkölcsi értékek hitvallója, amikor már nem áll fel neki?

medvedr 2010.07.14. 18:04:48

@vészmadár (pica pica): Szerintem nem. Inkább önmagát állítja a középpontba, mert a pénzért vehető javak mutogatása már nem elégíti ki, és így dicsőiti magát saját magának vagy valami ilyesmi. Pontosan nem tudom, de lehet, hogy a kor is benne van, bár ennek ellenpontja lehet a gimiben eminens, egyetemen nyomulós pedál medál, aki meg ekkorra kezd hippisedni v outdoorosodni de nagyon keményen.

Frick László Emlékzenekar 2010.07.15. 03:38:58

@szellőláb: Ugye a Modoros Blog önfeláldozóan áldásos tevékenységében is ott lappang minden efféle küldetés hátulütője (a régi szekerek "tempomat"-ja, a járomfa) az "általánosítás" vádja. Kedvtelve nézdegéltem Szeszkó Lyackó bá' képét, aztán felötlött bennem néhány mai menő csávó képe, pl Bede Mártoné, aki alig több, mint 30 évesen úgy néz ki, mint egy lepukkadt autószalontulaj és hát a nemzeti tudatnevelés olyan felelősei is, mit Tóta atya, négyzetesen öregszenek. Szóval kicsit furcsa ez a még zselézett hajú, de 30 évesen kopaszodó és hízásnak indult harczimarczigeneráció szeszkólackókritikája (ugye a citrom és más gyümölcs ízekkel dús trendisörök meg a havi 350ezer Ft fölötti jövedelemsávban Palya Bea-kígyó építgető lányok dudogatása, egy kis balaton Sound)

Eszembe jut fiatal kezdő (természetesen farmermellényes, ahogy kell, levágott ujjú dzsekiből sk készített...) alkoholista koromból az öreg tanítóm egyik mondása, miszerint ne azzal foglalkozzak, mekkora aljadék A Főnök, a rothadó májától bűzlő lehelletével, hanem arra tötrekedjek, hogy majd 46 évesen én ne legyek akkora ganyéláda...

Szóval a vil'kék fél-alu' félverseny Csepel természetesen semmiféle általánosításra nem jogosít föl, ez a kerékpárok VW Käfere ("A Csepel félverseny bringa a kerékpározás Puch -ja, minthogy osztrák modortalan nemfazon vén seggfej, fasz és vén picsa [slut ill. milf] biciklistákat 1973-as évjáratú vil'zöld (férfiak nőivázason!!!) agyváltós (2 vagy 3 seb.) Puch-hal látni...

Szóval én azt látom, hogy ez a kivülredobom a felhajtott gallérú kockásingem, ami kilóg a szőrpulcsim alól... de 30 éves koromban már 40-nek nézek ki "hedonista" dzsenerésön még Szeszkó Lyackó bátyónál is faszább lesz majd! Hét akkor a tottyadt paradicsompaprikaseggű lányok! Cukin lesz, előre izzadja a zsírt tőlük a pofaszalonnám! Nem tudom, hogy a twitteroidizálódás után majd mi jön, talán a szmálylizmó, és hogy szmálylikban milyen modoros szmályli[izét] lehet majd az akkor kötelező 20 karakterbe szorítani, de fotók meg vidijó akkor is lesz.

Izgalmas lesz majd latolgatni, hogy egy mai mislenbaba alakú P.Box ősfan műbőrdzsekiben a faszább-e vagy egy.. ennek a David Get-hogykellírni- dízsé, a faszi, aki előtt úgy csápolnak, mintha csinálna valamit a szinpadon... ez a dízsé...
Mégizgalmasab lesz az a pár maradék Szeszkó Lyackó bá 80 éves korában! (egy szál úszónadrágban + Ray Ban Classic + Camping satyó) bicózik Tokod-Altáró főutcáján vietnámipapucsban, 9-eseket írva le az elsőkerékkel...)

bagyula 2010.07.15. 13:12:47

@vészmadár (pica pica): Ezek szerint te is a VOLT-on voltal. Erdekes, nekem az Ossian meg mindig bejon (bar az asszonnyal gyorsan tovabb kellett allni a Billy Idol-ra). Igen, meg 32 evesen is fantasztikus elmeny fesztivalokra jarni (nem ures zsebbel!), foleg ugy, hogy reggel meg egy kis melo is belefer. A "kintlakas" persze mar nem mukodik (gyerek meg melo), de ez a legkevessebb.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.15. 13:15:18

@bagyula: nem voltam egyiken sem idén:) jobban szeretem a koncerteket, klubokban... általában beszélgettünk a jelenségről...

amúgy az ossiant én annyira már nem tolom, ez az új nekem kicsit egysíkú, paksi meg egy majom:)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.15. 13:18:23

Tiszta Tarda, egy alapos kitekintéssel az öreg rockerek posztra.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.15. 13:23:00

@vészmadár (pica pica): Én olyannal találkoztam, akinek 35 évesen 12 éves porontya volt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.15. 13:28:47

@vészmadár (pica pica): Basszus! Én ezeket már érzem! Pedig még messze vagyok a 30tól! o.O

bagyula 2010.07.15. 13:43:14

@scsaba1: Szep gondolat. Sokfele probalom oszlatni azt a tevkepzetet, hogy akinek gyereke van az atlepett egy valamilyen "masik fazisba", ahonnan nincs visszaut. Ezzel szemben, csak tobbett kell tenni azert, hogy mineden igyeny kieleguljon, mert magatol mar nem megy. Egyedul ez valtozott tizenesves korom ota, mikor csak a suli meg a penz voltak az akadalyok.

Nekem jo ha el tudok menni egy koncertre (akar 2-3 ora tavolsagra is), lehetoleg baratokkal, de ha nem sikerul akkor egyedul. Most vasarnap pl. 500 kmt fogok autokazni, csak, hogy meglassak/meghallgassak valakit aki mar 17 eve nem volt szinpadon de bearanyozta a fiatalkoromat. Szombaton meg vasarnap delelott visszont fullos csaladi programok vannak.

bagyula 2010.07.15. 13:48:25

@vészmadár (pica pica): Az ujba en sem astam bele magam, csak egy besztof erejeig, ott meg talaltam jo darabok kocsiba elhallgatni. Ugyanakkor messze alljon tolem oket fenyezni, vannak elegen akik ezt ezert jobban megerdemlik. Pl a mult hetvegen a Toto vagy akar a Uriah Heep. :)

Frick László Emlékzenekar 2010.07.16. 05:30:24

@Szocio Pata (kikvogymukblog): @Mitya Ivanov:
Tudom hogy nem szám Síkbolygó matulista fikaizmusában a progresszív zene [dzsesszrock] meg Amerika Legjobb Nőizenekara a BonJovi aztán Júróp közötti áááárnyalatnyi különbség vagy az, hogy egy 40 éves SzeszkóLackó nemhogy nem hallgat Toto-t meg Chicago-t, de okádja le fikával, hisz 10 éves volt amikor ezek már lepukkantak.

A lényeg a bélyeg ragadásán túl az, hogy mindig találjunk magunknál alávalóbbat, pl ha a mai 30 éves csupaháj és csont sörhasú koránkopasz teddymacialakú átlagh férfit nézem, biztos, hogy irritálja az 59 évesen 44-nek kinéző Szeszkó Paja (Lujó, Dzsimi, Szasza, Szines [vörös hajú]) vfagy az, hogy Szeszkó tata még, ha leugrik az Obiban vásárolt elektromos láncfűrészről a lánc, a mai index-geci dzsenerésön tagjaival ellentétben nem a Sárga Angyal-t hívja ki, hanem vissza tudja tenni a láncot a vezetőre (meg a hengeres reszelővel megélezni) És hát piás a vén geci, ahelyett, hogy kokaint szívna a szemétláda a 40ezer Ft-os rokkantnyugdíjából a geci :D

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.16. 10:33:40

@bagyula: ritkán én is előszedem a régi szarokat, de inkább az újabb előadókat keresem, akiket még nem ismerek és nem a 40 évvel ezelőtti dolgokat tolják (habár néha az is jól esik a fülnek:)

lárvalányhaj 2010.07.19. 09:10:48

@Ernoke:

"engem a legtöbben lázadónak tartanak még most is, de én soha nem éreztem annak magam pont azért, mert eszem ágában sincs semminek ellenszegülni. ennek ellenére valamiképpen mindig kilógtam mindenhonnan, pedig nagyon akartam olyan lenni, mint a "normális emberek"."

Én is pontosan ugyanígy érzek, pontosabban éreztem.
Pár éve elfogadtam, hogy soha nem leszek olyan, mint a normális emberek, mert képtelen vagyok rá.
Az a röhej egyébként, hogy mindemellett egy csomó minden jobban összejött nekem, mint az ún. normálisembereknek, és a bőrömben is sokkal jobban érzem magam, mint a korombeliek többsége.

Frick László Emlékzenekar 2013.11.08. 13:17:56

Megfelelő hézag hiányában karcolásglettelőnek látom ezt a bejegyzést, úgyhogy a keresztrejtvény (ma gugli) műveltségű gecókáknak bemásolok már pár linket, hogy a guminőalakúan hoaxális Szeszkó bácsit (a 35 éves, akinek 18 éves gimnazista kölyke van és Jurópot játszana a 27e Ft-os Behringer szettjén meg részegen ott brékel a majális vagy falunapi buli indie-háromnegyedórájában a gyepen) el tudja különböztetni a dagadtmájú, de nem hájas 61 éves Szeszkó bácsitól, akinek a Csegevára plaGát még ott van a garázsa falán (amikor nős volt, oda száműzte a képeket a felesége) a Dzsimiendrix tusöntvénnyel. És tudja a füstavízfelett-et a Jolaná-n. Ez a Szaszkó bácsi lassúzott még Uriah Heepre, a guminőalakú álSzeszkónak már lövése nincsen, ő az a műhippi, akit a Kívánság Tibi bá gecizés közti levegővételnyi szünetben szokás fikázni , ez a faszi a Da Da Da ra ropta 1984-ben (volt akkor 14 éves, ugye, ha most 40) meg Nina Hagen képviselte számára a pankot (ejtsd pank)

A guminőalakú Szeszkó, akit összekevertek az igazival, már nem volt KISZ tag 1988-ban, ugyan, minek, az igazi (a 61 évesen 44évesnek vagy kb Bede Mártonnak kinéző) Szeszkó tata (egy szál fecskében biciklizik végig ilyenkor a főutcán) viszont még mázolt Veled vagyunk Vietnam feliratot kátrányos deszkapalánkra. Szeszkó Lackó bácsi kakaószínű MK25-ös kazettűás magnóra a mikrofonhoz odatartott kis táskarádióval vett föl Deep Purple meg Led Zeppelin számokat a Szabad Európá-ból, míg a guminő-hoax már B. Tóth Laci payola kid -jellegű Fostarisznya műsorán szocializálódott és már teljesáértékű (nem szűz) férfi volt, amikor a Danóbijosz megkezdet kisérleti adását.
az igazi (56-63 éves) Szeszkó Lackó kedvenc zenéi:
www.youtube.com/watch?v=aCca5mPMp9A
www.youtube.com/watch?v=JvNzZ7RXQtM
www.youtube.com/watch?v=g4ouPGGLI6Q
www.youtube.com/watch?v=bmbZMMmU3Go
www.youtube.com/watch?v=iJa-_IF6VXo
www.youtube.com/watch?v=T12wRBAhcTY
www.youtube.com/watch?v=71pfG5fFz1U

csajozáskor Lackó tata ilyenekkel operált (képzeljetek el olyan csajokat, akiknek a gatyakorca fölött nem 25cm vastag hájguriga tottyad, hanem, ha hanyatt fekszenek, a sima kemény hájnélküli hasikójuk felől análkül lehetett benyúlni a puncihoz, hogy a hosszúderekú farmer gombját kipattintotta volna a faszi!)
www.youtube.com/watch?v=ymi2kpF7Em0&feature=PlayList&p=FFE49CC9A2E38AD2
www.youtube.com/watch?v=xUAuKf7cofE
www.youtube.com/watch?v=D_H3IR6XBRI

Persze Szeszkó tata rég elitta már az 1985-ben akkor 150000 Ft-ot (ma kb 5 milliót) érő bakelitlemez gyűjteményét vagy a 3. felesége tartotta meg hadizsákmányként (vagy öszetörte...)

Én azt hiszem, a mai indexgeci generáció koránkopasz hájas térdgatyós, feltűrt galléros-gyárilag gyűrt kockásinges tangapapucsos generációját a Balcsi 20 cm-s vizébe lehetne fojtani azokkal a zenékkel, amikkel komolyabb formátumú Szeszkó Lackó-k csencseltek (föl mertek menni ETZ-vel az Ecserire de méginkább le Szabadkára a 127-es Fiattal , az Olaszpiacra Yugoton DumDum koppincs lemezekért és ezeken darabonként 300 Ft-ot (ma kb 5000) kerestek. Azt hazudva, hogy a kamionos keresztapu hozta.

Az is érdekes a Szeszkó Lackókkal kapcsolatban, hogy általában a falu vagy a kisváros akkor döbben rá, hogy elszállt az idő, amikor a lakosság tudatában örök 44 éves Szeszkó Lackóról a temetésnéző banyák elterjesztik: valójában már 63 éves volt, amikor megdöglött , elvitte a hasnyálmirigye vagy szétrohadt a mája (újabban a vastagbélrák a menő) . Sok Szeszkó Lackó viszont valami fasza öngyilkossággal vet véget az életének, felköti magát a kémény mögé a szülői házban vagy ilyesmi :DDDD

Össze lehet vetni az igazi Szeszkó papa zenéit azokkal, amiket az index rosszcsont gecóka alakú hájas, 42-nek kinéző 28 évesek (kommunikációszak+ angol középfok felsőfokú informatikus papírral) szoktak (tartanak egy pisztáciazöld vagy neptunkék igazi kétütemű nosztalgiatrabantot a nagypapi telkén) úgynevezett hippi nosztalgiabulikban garryglitter-flitterruhás, mikrofonfejparókás retrodízsék felkonfjai közt hallgatni :
www.youtube.com/watch?v=tt_ro2aerQg
www.youtube.com/watch?v=ajhxeo-lvl4
www.youtube.com/watch?v=Ivo6E5xcuY0
www.youtube.com/watch?v=Zu0Prb3jfO8

Ezek az index-agyialapú bocigecókák pl a Doorstól összesen ismerik a Light my Fire-t meg a Hello I Love You remixét, amit manapság adnak jópofi rádiók

Hogy teljes legyen a móka, nesztek egy kis Doors a lájtosabbjából:
www.youtube.com/watch?v=9D4QXHQsRHo&feature=PlayList&p=5CFA2726995B14B6
www.youtube.com/watch?v=rDdjxhy4TFA

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2014.07.17. 20:53:53

@Frick László Emlékzenekar: Nem érdekel, ezeket milyen régen írtad, mélyen szántott, mint egy bonckés, apám! Kusturica sikítana ilyen íróért, minden elismerésem.
süti beállítások módosítása