Pellengér - Budapesti Mérnök

2010/02/19. - írta: Modor Tibi

 

Következzenek a szegény, olyan gyakran lesajnált bölcsészek után a MÉRNÖKök, akik hajlamosak magukat mindenkinél különbnek tekinteni - Non scrivetemi (király nick lenne, de ez csak a mailküldő-szolgáltatás volt) ajánlotta nekünk a Budapesti Mérnök egyik írását.

Annyit még, hogy a Pécsi Bölcsész nem a "mi írásunk", hanem kapott anyag, forrásmegjelöléssel.

 

Tisztelt Modorblog!

A munder becsuletet vedve, a "Pecsi Bolcsesz" cimu irasotokat ellenpontozva, alljon itt nehany szemelveny egy budapesti, muszaki felsooktatasi intezmeny ujsagjabol, amihez nemreg veletlenul jutottam hozza. Szerintem van annyira erdekes, es sokatmondo, mint a Pecsi Bolcsesz.

Az iskola nevet megvaltoztattam, mindenesetre nem nehez kitalalni, egyebkent a XYZF-rol van szo.


 

A szerkesztő levele

Lassan, de biztosan idén is beköszönt a tél. Már érezzük, hogy itt van, kezd hideg lenni és egyre komorabb az idő. Persze ez nem baj, bár sokan nem kedvelik. Még is ez minden évben elhozza a karácsonyt, a szilvesztert, az újévet, a főiskolás vizsgaidőszakot és a majd megérdemelt pihenést.

Valamelyik nap azon gondolkodtam el, hogy rámférne egy kis pihenés. Nem tudom, ki hogyan van vele, de a 2009-es esztendő elég nehéz volt. Talán csak úgy tűnt, még is úgy érzem, mindenki várja már 2010-et, hogy kicsit fellélegezhessen, elkezdjen egy új évet, tiszta lappal indulhasson, és ne mondhassa, hogy ááá ez az év... Nem kell már sokat várni, napok kérdése. Szóval visszatérve a pihenésre, arra jutottam, ha vége lesz az évnek pár napot a nyugalomnak, a kikapcsolódásnak és a "relax take it easy"-nek fogok szentelni. Azt tanácsolom, hogy a vizsgaidőszak után Te is tégy így. Vond ki magadat pár napra a rohanó világból, gondolkodj el azon, milyen volt 2009 és milyen lesz 2010. Tűzd ki a célokat, jó sokat, és amikor egy újabb év eltelt, meglátod mit sikerült kihoznod magadból.

A szerkesztőségünk is pihen most kicsit, és ezután, a december-januári szám után újult erővel fogunk majd hozzá a februári számnak.

Addig is itt ez a szám, amivel próbáljuk megkoronázni az évet, de legfőbb képen Neked elősegíteni azt a bizonyos kikapcsolódást. Megtalálod a szokásos rovatokat és némi megszokottól eltérőt is, mint például a Kultur rovatot, melyben szintén a pihenésre adunk jó ötleteket. És, hogy legyen mint átvinni belőlünk az újévbe, készültünk egy kivehető, igazi XYZF falinaptárral, melybe előzetes programokat is csempésztünk a következő évre. Reméljük ott lesz minden koli és albi falon, vagy esetleg otthonotokban.

Nem szaporítom tovább a "szót". Jó olvasást az újsághoz, valamint kellemes karácsonyt és igazi sikerekben gazdag újesztendőt kívánok mindekinek!

Üdvözlettel: x. / főszerkesztő

 

- Idén is csúsztunk
Kori Party 2009

Mi sem természetesebb annál, hogy ha egy rendezvény van, akkor azon mi is ott vagyunk.

Az elmúlt időszakban viszont nem volt rá lehetőség, hogy az XYZF-en egyáltalán lehessünk valahol. Mégis ez a sport rendezvény teret adott nekünk is, hogy újra írhassunk egy beszámolót valami megmoccanásról. Ez nem más, mint az idei tanév első, Mikulás napi Kori Party-ja volt. x. beszámolóját olvashatjátok.

Hétfő este fél kilenc. WestEnd tetőterasz. Nem más, mint a mai esti helyszín, azaz a Rádió1 Jégterasz. Időben oda akartunk érni, hogy még a tömeg előtt nekiláthassunk a koris készülődésnek, hiszen, ha valahol megjelenik az XYZF, akkor gyorsan kialakulhatnak a kígyózó sorok. Persze ez így is lett és sajnos volt, aki kilenc helyett csak tíz körül tudott felcsusszanni a pályára.

Annak rendje-módja szerint időben elkezdődött a korizás és minden kedves érdeklődő elkezdhetett eleget tenni jeges szenvedélyének. Persze a pálya melletti büfék is gyorsan megteltek, hiszen egy kis test melegítőt magához kell vennie az embernek ilyen hideg estén. Tíz óra körül a XYZF Hoki csapat egy 20 perces bemutatóval örvendeztette meg a nagyérdeműt, amihez a pálya negyedét leválasztották, hogy még véletlenül se történjen baleset.

A jelenlévők nagy része meg is állt pihenni egyet és végignézni a bemutatót, ami nagyon jól sikerült. A kori persze folytatódott tovább. Idén sem volt hiány az esésekben, borulásokban és persze a szokásos vonatozás sem maradhatott el. A több mint 200 résztvevő látszólag jól mulatott egész este. Még voltak olyan elvetemültek is, akik az este végén energia túltengésben szenvedve fogóztak a pályán. Komolyabb baleset idén sem történt és ez reméljük legközelebb is így lesz. Mert hiszen lesz legközelebb, mert az X. Kar már lassan hagyománnyá kovácsolja a Kori Partyt a főiskolán és 2010 februárjában újra kori esttel készül majd az XYZF hallgatóságának.

Tehát a kori jól sikerült, mi is jól éreztük magunkat, és várjuk a következő "csuszi bulit"!

 

- Ma este mienk a Morri!
XYZF-GK party a Morrison's 2-ben!

Október 21-én Főiskolánk két kara úgy gondolta, hogy összeteszi amije van és összehoznak hallgatóiknak egy olyan bulit, amit a főiskolás hétköznapi élet egyik fő helyszínén, a "Morri" 2-ben tartanak meg. Mi is ott voltunk, és ezúton beszámolunk Nektek!

Nem megyünk le óra után inni egy koktélt a Morriba? Vagy mit csináljunk este? Hát nem tudom! Ugorjunk le a Morriba!

Ez az a hely a városban, ahova nem tudsz úgy elmenni, hogy üres, nincs senki, és a bulinak még csak híre-hamva sincsen. Végre eljött az este, amikor a kedvezmények nem a BGF-nek, a Zrinyinek vagy a Corvinusnak szólnak, hanem nekünk.

A sör, és a Cuba Libre ne mmásnak, hanem nekünk játszik, és aki nem XYZF-es csak azért választotta ezt a szerda estét a Morrison's-ban, hogy velünk XYZF-esekkel találkozhasson, bulizhasson!

Ha az egész estét, mint egy külső szemlélő figyelem, nem volt ez semmivel se másabb az átlagos morison1s-os estéknél, de ha egy XYZF-es szemével, akkor viszont maga volt a kánaán. Kedvezmények, csak nekem, ismerősök mindenhol, zene minden felé, és ha esetleg nem XYZF-esekkel szeretnék ismerkedni, erre is meg volt a megoldás.

Szóval mindent összevetve, lehet hogy másnak csak egy átlagos morrison's-os szerda este volt, de nekünk ez volt a MORRISON'S BULI!

 

Kivételesen nem nyúltam hozzá semmihez, sem az ékezeteken, sem a helyesíráson nem változtattam. A Morrison's-os rész különösen elszomorított, nemcsak a helyválasztás miatt.

Ám most már hamarosan szeretnék át/visszatérni azokhoz a kedves hivatásos újságírókhoz, akik űbermodoros teljesítményükért nem kevés pénzt visznek haza, mi több: esélyük nyílik a közvéleményt is formálni.

Maradok tisztelettel - a hétvégén is nézzetek vissza, mert leszünk!

208 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Smacika 2010.02.19. 08:39:43

Igen. Ez katasztrófa. És ez a jövő nemzedéke.
"mint például a Kultur rovatot, koli, albi, morriba, kori,"
A parti party-nak írásától magyar szövegkörnyezetben pedig sokkot tudok kapni.

Johnny336 2010.02.19. 08:51:47

@Smacika: patak parti petting party? :D

Johnny336 2010.02.19. 09:04:15

Egyébként BMF-re tippelek.

Rich.mond 2010.02.19. 09:09:17

A "csuszi buli" szerintem nagyobb party volt mint a Mori.
Huhh, nem semmi.

2010.02.19. 09:51:04

a nyelvtan nácizáshoz:)
www.funpic.hu/hu.picview.php?id=38014&c=-1&s=dd&p=1

Az ilyen irományoktól nekem is felmegy a pumpa.

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2010.02.19. 09:58:20

budapesti mérnökként mondom, hogy a bölcsészeké százszor szórakoztatóbb volt.

Bettie Page · http://90es.blog.hu 2010.02.19. 10:05:40

néha kezdem szégyellni, hogy eltés vagyok:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 10:09:40

@Hadrian77: nekem a parti üti a szemem, de nyilván azért mert épp angolul beszélek, de nem zavarna, ha egy román vagy egy német szót magyar fonetikával írnának:)

szomorú vagyok kicsit, mérnökként reméltem, hogy a mérnök legalább ha hülye, akkor legyen nagyon az, de ez az újság csak simán érdektelen. Amúgy ez jellemző a műszaki szaklapokra is, a környezetvédelem magazint még én sem vagyok képes elolvasni, pedig imádom a szakmámat:)

hiányoltam néhány belsős mérnökpoént-szöveget.

- gépész-villamos testvérszak
- magasan a legjobb (építészjelszó, régebbi megnevezéssel: magasépítő)
- FOCIRITMUSBAN: halbiológus - tatam-tam-tatam (környezetmérnökökre)
- mérnök vagy? nem, vegyész

további környezetmérnök modorosságok:

kék bolygó lovagrend megalapítása (ordo equester telluris cianidae - ebben az a legjobb, hogy félig görög, félig latin). Ruházat: klepetyus (köpeny), kesztyű (fehér glaszét). iváskor kesztyűt levenni.

elnevezések: equester András maior domus et consequenci

a tele pohát vörösbor megnevezése: letális dózis

a fele pohár: LD50, azaz semi-letális dózis

buli delelőjén szarvasmarhatrágya szén.nitrogén arányának megvitatása

induló:

Felmentem a Jakab-hegyre dőlést-csapást mérni
Megkért engem a kollegina, tanítsam észlelni
Észleltünk mi össze-vissza annyi dőlést, csapást
Egész útaon hazafelé lógott a kalapács.

Ki kér még belőle?:)

cd-r 2010.02.19. 10:17:02

@vészmadár (pica pica): kösz, ez így is egy semi-letális dózis volt :DD

cd-r 2010.02.19. 10:18:12

@vészmadár (pica pica): ez már így is egy semi-letális dózi volt :D (de azért jöhet:)

vincere 2010.02.19. 10:36:26

csuszi buli...
szánalmas

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 10:41:28

Joe bácsi (Equester Magister Josephus) termokémia előadása (részlet)

az elntalpicsnyű kiszámításának ez mérnöki módja, de nem ám mint a filozófia szakon, filosz szofosz, azaz zutty be a kabátujjba, két napig filosz aztán 30 percig szófosz, no tehát minekutána egy gáz, mondjuk a coki kettő entalpicsnyűje kardinális denem marginális kérdés egy hőtani berendezésnél, ez már az oviban is is alap. hopp, egy veréb: ha megnézzük a példát a felületes, például egyszerű építész szemlélő számára hiányos az adatttábla. Pöcse van a menyasszonynak! A vegyipari gépész ellenben azonnal átlátja a was ist dast, s előkapva a kis piros pöttyöslabda-katalógust kitölti a joghézagokat. az építész meg csak néz, mint elsőéves medika a h-x diagramra.

(és így tovább, heti 4X45 percben)

imádtam:)

lr 2010.02.19. 10:42:49

Főiskola? P-H-E-W, megnyugodtam. :P

(Aki a jövő nemzedék miatt aggódna, annak üzenem, hogy a BME hivatalos, és kari lapjai azért kevésbé cindy-sek, mint ez. Már ha jelenthet ez valamit. :S)

ljungberg 2010.02.19. 10:43:57

Nem állítom, hogy egy mérnöknek Ciceró képességeivel kellene rendelkeznie, de ez szánnivalóan sótlan és semmitmondó. Akkor van ciki, ha saját szakmájuk területén is csak ennyire futja. Lehet ostorozni a kommunikáció szakosokat, de néhány félévet be lehetne iktatni mindenkinek, aki betévedt a magyar felsőoktatásba. Ámbár hallottan, olvastam én már kommunikációsoktól is cifra mondatokat...

Mitya Ivanov 2010.02.19. 10:45:13

@vészmadár (pica pica): ez fünfkirchenes modorosság volt? ( a jakab hegy miatt kérdezem)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 10:47:59

@Mitya Ivanov: nem tudok németül, az ötös szót értem belőple. Ez pécsi modorosság:)

2010.02.19. 10:48:32

Lehet néhány műszaki szakon lézengő honleány dobta össze az irományokat.

Én az építészekkel mindig gondban vagyok, hivatalosan mérnökök, de ők maguk művészeknek mondják inkább magukat és úgy is viselkednek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 10:52:37

@Hadrian77: van rosszabb: Sopronban kérlek látogass el, ha jókat akarsz nevetni, az AMI-ba, az alkalmazott művészeti intézménybe (formatervezők, designerek, satb.)

nah, ott akkora művészek rohangálnak, hogy kikérik maguknak, hogy ők órarend szerint tanuljanak, a pszichológia előadás is akkor legyen, amikor neki épp nem alkotói periódusa van. A kérdésre, hogy 120 ember alkotói periódusa miképp hangolható ennek mentén össze, lekicsinylő fitymálás a válasz, ők ugyanis ilyen alantas prakticizmussal nem törődnek:)

Régi pollackos vicc (mászaki főiskola mellett a művészati kar): egerek elmennek a bölcs bagolyhoz, mit tegyenek, mindenki nagyobb és erősebb az erdőben, mindenki őket akarja megenni. A bagoly gondolkozik, majd azt mondja: legyetek sünök. Sünök? mégis hogy legyünk sünök? Kit érdekel, minden apróságot ne nekem kelljen már megoldani.

2010.02.19. 10:58:51

Volt nékem egy szaktársam, az a nagy közös bulikban odament csajokhoz:
- Te gazdász vagy, ugye?
- Igen, honnan tudod?
- Meglátszik!
:D

Mitya Ivanov 2010.02.19. 10:59:36

@vészmadár (pica pica): fünfkirchen =Pécs németül. Pécs tele van bölcsész modorossággal, ezekszerint a műszaki vonalon is akad pár. A Pécsi TTK-s modorosság viszont csak a fociról és a részegségről szól:)

kisebbik rokk 2010.02.19. 11:58:25

Valaki szerezzen már egy Spirituszt is _begépelés végett_! :D

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.19. 12:54:59

@ljungberg: maguk a végzett, gyakorlott, "sztár2 újságírók is elcsodálkoznának egy érettségire felkészítő tollbamondáson. :(

noirp 2010.02.19. 13:07:52

@vészmadár (pica pica): Én!
Cserébe:
"21, 22, 23/Vegyészmérnök a legelső a világooon..."

De mi ám nem kalapácsozunk:

"Ha meglesz az oklevelem,
Te leszöl a feleségem
Spriccflaskával kis kémikust
csinááááááááááá-lunk"
Aztán:

"Hejj! Vászprém, Vászprém, cúgos Vászprém,
Te vagy oka mindennek
Vászprém, Vászprém, cúgos Vászprém,
Hogy a rossáb egyen meg!"

a Sopron, Sopron... dallamára (mostanra már kihalt)

A fizkém/termokémia nálunk is fájdalmas volt.
Aszongya: "Hidrogénelektródot nem úgy csinálunk, hogy veszünk egy darab hidrogént és kifaragjuk belőle az elektródot!"

Na, bedugulok, bár nehezen :)

noirp 2010.02.19. 13:10:48

A cikk egyébként csodálatosan fos...Ha hozhatok veszprémi "néplapot", szívesen viszonoznám ezt az élményt, amit a morri buli szerzett. :D

ljungberg 2010.02.19. 13:14:31

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár:
Gyaníthatóan:) Jó kis szintjelző ez.
Szakmunkásokaaaaaaaat!

noirp 2010.02.19. 13:15:30

@vészmadár (pica pica): "mérnök vagy? nem, vegyész" :D

erre nálunk vegy.mérn.-öknél a válasz: "többet ésszel, mint gépésszel"
vagy az anyagmérnök szót kissé hehezve ejtjük(torkunkra ment a sok oldószergőz), máris _hanyagmérnök_ lesz...

De meg a BME villanykaron is tudják, hogy "vegyész, vagy ész", esetleg "vegyész, gépész, építész, nem kell hozzá semmi ész"

2010.02.19. 13:19:49

Öreg kollégámtól tanultam a vegyészcukkolót:

Keveréshez nem kell ész, legyél fiam vegyész!

:D

Transylvanianmixedgrill 2010.02.19. 13:20:02

Szerintem itt arról van szó, hogy egy egyetemi lap gagyi írója nem tud írni. Itt maga az újságíró modoros, ha bölcsészkarra járna, ugyanilyen modoros stílusban írna, mert ennyit ért az íráshoz.

Silent Bob 2010.02.19. 13:20:56

Ez maximum a Könnyűipari lehet.

Silent Bob 2010.02.19. 13:25:20

Ez csak a Könnyűipari lehet.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.02.19. 13:25:51

általában jókat röhögök a posztokon, de ezen még mosolyogni sem tudok, nemtom, lehet, hogy én keltem ma bal lábbal, de valószínűbb, hogy ez a poszt most harmatgyenge

Silent Bob 2010.02.19. 13:27:04

Nah, azt hittem eltűnt.

noirp 2010.02.19. 13:27:57

@Hadrian77: Hát vegyészcukkoló nélkül nincs is mérnökkar. Mert akkor mi mire ugranánk :DD

szeme közé, laposan! 2010.02.19. 13:34:39

Budapesti mérnökként sajnálom, hogy egy ilyen gyenge irománnyal lettem pellengérre állítva...

werno 2010.02.19. 13:42:32

Nem mérnöközném a főiskolai képzésben részvevőket, ahogy nem orvosozzák a főiskolán végzett ápólónőket,vagy nem jogászozzák a főiskolai képzésben résztvevő jogi asszisztenseket sem.
Persze ez az az új oktatási struktúrában már új értelmet kap.Jellemző azonban hogy a BSC szinthez főiskolákon 180 kreditre van szükség ugyanakkor a Műszaki Egyetemen 240-re.
Addig is maradjunk annyiban ,hogy nem mérnökök, még csak nem is mérnők hallgatók a Pellengér alaját szolgáló irományt.
Úgyhogy ez a gyülölködés nem jött be!

xstranger 2010.02.19. 13:45:03

@werno: koszonjuk a BMEs mernokhallgato osszes sztereotipiajanak egy kommentbe valo suriteset.

werno 2010.02.19. 13:46:07

Mielőtt magam is pellengérre kerülnék a mondat helyesen :
Addig is maradjunk annyiban ,hogy nem mérnökök, még csak nem is mérnök hallgatók jegyezték a Pellengér alapját szolgáló irományt!

werno 2010.02.19. 13:47:32

@xstranger: Kifejtenéd (kérdőjel)

Clarimonde 2010.02.19. 13:51:42

jajj
egyébként nem szívesen terelném vissza a szót a bölcsészekre (kapunk mi eleget anélkül is :] ), de ezt muszáj:
www.btk.ppke.hu/felvetelizoknek/hirek/a-videk-esszenciaja.html

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.02.19. 13:52:50

A kommentekből látszik, hogy több műszaki ember netezik, mint bölcsész, vagy legalábbis a modorost többen olvassák. És mintha a bölcsészekben több lenne a képesség saját maguk kinevetésére. Nafene, ezek alapján inkább bölcsész leszek, ha hazudnom kell majd valamit.

Egyébként általában jó a modoros, de ezzel nagyon mellényúltál Tibi. (Én vagyok az az üzemmérnök, akinek majdnem összejött egy csaj a Morriban, most megyek, iszom még egy kólát, mert megint buli van.)

nyomás, nyomás 2010.02.19. 13:58:56

@xstranger: +1

attól, hogy valaki bme-s még nem lesz fasza mérnök, csak sok bme-s ezt nem fogja fel...

2010.02.19. 14:01:19

@Clarimonde: ismerjük jól a Pázmányt:D

papillon 2010.02.19. 14:03:18

@Bukowszky: Hát ez a poszt még alulról sem közelíti az agyagréteget. Nem dob fel, hogy ilyen humorszinten áll (áll?) az egyetemi-főiskolai ifjúság (egy része).
Egyébként egy itt szereplő (nem jegyeztem meg milyen néven történt) beíráshoz annyit, hogy egyáltalán nem szakmaspecifikus. Egyik változata: Keverem-kavarom nem kell ész, Legyél fiam gyógyszerész. (Humor a köbön.)

2010.02.19. 14:06:24

@Levéltáros: akkor mi most mérnök nácik vagyunk?

Zorita 2010.02.19. 14:12:12

én nem mondanám, hogy gyenge írás, a Kori Partyt és a Morri partyt magam elé képzelve majdnem rosszul lettem.
@werno: bocsi, de igazából a te kommentedtől is

na, ez egy ilyen nap :)

Silent Bob 2010.02.19. 14:16:25

@Zzz_: Nyugi, az ilyenek attól érzik magukat embernek, hogy a BME-re járnak (általában 8-10 évig).
Imádom, ahogy a hangján is hallod, hogy "AZ EGYETEM" csupa nagybetűvel. (Az "Egyetem" természetesen csak a BME lehet.)

szcsongor 2010.02.19. 14:22:39

@Hadrian77:

Ez a vegyeszeknel igy hangzott: "Keverem kavarom, nem kell esz, legyel fiam gyogyszeresz!"
Nalunk a gyogyszereszek lenezese (volt) a divat, legalabbis az ELTEn.

werno 2010.02.19. 14:23:39

Zzz,Silent satöbbi:
Szívhatjátok magatokat ,becsmérelhettek is ,de tényszerűségében nem igen tudtátok cáfolni az általam leírtakat,sehol sem írtam csupa nagybetűvel .

werno 2010.02.19. 14:26:46

Nem mellesleg foglalkoztatok néhány mérnököt köztük volt BME hallgatót és másutt végzett üzemmérnököt ,remélem nem kell részleteznem melyik képzés hasznosabb a cégemnek !

noirp 2010.02.19. 14:36:30

@Hadrian77: aha...jövök is sturmbahnhoffűrernek

noirp 2010.02.19. 14:39:19

@szcsongor: (te is kémikus? szia :))
Másik ilyen duma: Fiam, kettő ritka dolog van a világon, a _ződ_szamár, meg az okos gyógyszerész [asszem, Debrecen]

noirp 2010.02.19. 14:40:50

@Silent Bob: mindaddig, amíg közbe nem nyikkan egy vászprémi nyikhaj, hogy: te a Műegyetemre jársz? mer' én az igazira ;)

2010.02.19. 14:40:50

@werno: a BME-s tornamérnökökről is van tapasztalatod?

Silent Bob 2010.02.19. 14:40:54

@werno: Én nem szívom magam. :)
A mi cégünknél főleg "csak" kandósok dolgoznak, ehhez képest elég elismertek vagyunk a szakágunkban.
(Hozzáteszem, én csak egy szaros büfészakos menedzser vagyok.)

2010.02.19. 14:42:56

@Silent Bob: nem is tudom Győrben az Audi milyen szar cég lehet, hogy tele van főisk. mérnökökkel...

Silent Bob 2010.02.19. 14:45:46

@Hadrian77: Haggyad má' nem mérnökök azok.

2010.02.19. 14:50:48

@noirp: hát igen, mert ugye van műkéz, műláb, műfasz, műegyetem.

werno 2010.02.19. 14:52:25

Tornamérnökröl nincs és nem is lesz tapasztalatom.
Az Audi valóban tele lehet üzemmérnökkel ezen nem vitatkozom .

átlagbence 2010.02.19. 14:52:36

"másabb", na ezért ütni tudnék

werno 2010.02.19. 14:53:31

@Frengi: ....sőt még színvonalas komment is van !

hááááát 2010.02.19. 14:55:38

Én mint technikus, meg baromira örülnék, ha tanulnátok is és nem nekem kéne betanitanom a sok mesügét, aki épp hogy átcsúszott.:)

Zorita 2010.02.19. 14:55:56

@werno: sem vitatkozni, sem megszívni nem akartam magam, tudom ám milyen nehéz manapság ebben a mai világban. nem is gondolná az ember.

noirp 2010.02.19. 14:59:31

@hááááát: Úrjézus! Megszólalt a szfvári nevelőanyám? :DDD Isten hozott, technikus! 4

noirp 2010.02.19. 15:00:38

@hááááát: máskor meg az a gond velünk kicsikkel, hogy nagyon is tankönyvszagú a seggünk. Meg lett mondva :DD

Silent Bob 2010.02.19. 15:01:50

@werno: Tudom, hogy geciség, de egyszer sem tetted jó helyre a vesszőket, csak szólok.
(szó->vessző->szóköz->szó)
Ettől még lehetsz jó mérnök, de az alapműveltséghez hozzá tartozik.

AutosVilli 2010.02.19. 15:10:11

Majd az összes mérnök gyökér,aki még nem az majd az lessz öregkorára. Én már csak tudom ,meg vagyok jó párral áldva itt a közvetlen közelembe.

AutosVilli 2010.02.19. 15:12:23

@Silent Bob: Az is az alapműveltséghez tartozik,hogy nem hánytorgatjuk a hibákat lapáttal a másik szemére,csak megemlítjük név nélkül. (Én alpműveletlen vagyok)

Silent Bob 2010.02.19. 15:17:43

@AutosVilli: Én is, még mérnök se vagyok, nem hogy egyetemen végzett MÉRNÖK. :D

Silent Bob 2010.02.19. 15:20:10

@AutosVilli: És te is elbaszod a vesszőket. :D

AutosVilli 2010.02.19. 15:21:41

@Silent Bob: csak neked :) Ha ,ha ha,ha , hahaha

noirp 2010.02.19. 15:23:15

@AutosVilli: Ez aztán igen. A szomszéd utcában van egy Diplomás=besúgó felirat. Az is te voltál, kis aranyos?
@Silent Bob: Ha csak a vesszőket...
" van a közelembe", "lessz"

Silent Bob 2010.02.19. 15:26:40

@noirp: "Diplomás=besúgó"
Ez de kurvajó duma! :D

Ted Striker 2010.02.19. 15:27:19

Újabb bejegyzés melynek okán visszasírhatjuk az idejekorán kimúlt egyetemistahatarozo blogot :-(

AutosVilli 2010.02.19. 15:29:45

@noirp: Most mi van???? Miköze a gyökér mérnököknek a (Diplomás =besúgó) hoz? Vagy te is egy gyökér mérnök vagy?

tengier 2010.02.19. 15:29:55

@werno: had kérdjem már meg mivel foglalkozik a cégad, ahol sok mérnököt foglalkoztatsz?

Epoxigyanta 2010.02.19. 15:37:01

Öööö, izé... Ez mitől mérnök? Azon kívül, hogy az ő újságjukban volt, egyetlen szót sem találtam benne, ami kifejezetten a modoros mérnök sajátja lenne. Ezt bármelyik főiskola írói képességket és érdekes témát nélkülöző, ámde írási kényszerrel megáldott hallgatója elkövethette.

noirp 2010.02.19. 15:49:34

@AutosVilli: Az. Mégpedig vegyész...

noirp 2010.02.19. 15:51:12

@AutosVilli: Az a köze, hogy aki ilyen szinten van, mint te, az szokott ilyesmit felsprayzni a falra. Avval a sprayjel, aminek a tervezéséhez, legyártásához is kellett 1-2 gyökér mérnök.

noirp 2010.02.19. 15:52:15

@Silent Bob: Az, az, nagyon kifejező duma :DDDD

2010.02.19. 15:54:05

@hááááát: én úgy gondolom, rendes mérnöknek érteni kell a szakmájához tartozó kétkezi munkákhoz is, ha csinálta is néhányszor az még jobb. Perfect world:)

csöpi_85 2010.02.19. 15:54:17

@werno: Sajnálom, hogy rossz véleménnyel vagy a főiskolán végzett mérnökökről. Szerintem nem kellene, mivel, ha valaki értelmes, szakmájához értő, és kellő érdeklődést mutató ember, akkor gyakorlatilag mindegy melyik intézményben szerezte erről a papírját... Bár ez csak az én véleményem, ami egész egyszerűen abból fakad, hogy ismerek BMF-en, illetve BME-n végzett mérnököket, jómagam is közéjük tartozom, és mindkét tábort erősítik a jó mérnökök, illetve gyengítik a kevésbé jók. A kredit számokról meg annyit, hogy a főiskolás bsc képzések többsége a BMF-en 7 félév, félévenként 30 kredit, vagyis 210 kredit a követelmény. Szóval a 180 kredites információ nem állja meg a helyét.

Egyébként ez a poszt szerintem teljesen érdektelen, semmi különöset nem látok benne. Úgy gondolom egy felsőoktatási intézmény újságját legtöbbször a hallgatói önkormányzat szerkeszti, így a nyelvezet szegénysége, és az írás rossz mivolta maximum a szerkesztő szervezetet minősíti, de leginkább magát az írót, nem pedig egy egész intézményt!
Egyébként a "plaza nyelvtől", és az angol magyar szövegbe való keverésétől személy szerint a falra tudnék mászni...

Ted Striker 2010.02.19. 16:00:13

@AutosVilli: inkább nézzük szakonként a sztereotípiákat:

Építész: művészlelkű pojácák/ribancok
Építő: statikailag túlhatározott gyökerek
Gépész: alkoholista állatok
Közlek: auto/vasút/repülőbuzi gyépések
Vegyész: klórszagú köcsögök/qrvák
Villany/Infó: kockafejű autisták

(az anyag-, bánya- és kertészmérnökök leírását meghagyom másnak :-)

noirp 2010.02.19. 16:01:01

@Hadrian77: Nagy ritkaság vagy a véleményeddel, ugye tudtad? :))) Vörös Könyv! :))

noirp 2010.02.19. 16:03:45

@Ted Striker: Na még néhány lapát reá!
Vegyész=hivatásos környezetszennyező, már másodéves korában ő borítja fel a tankhajót(egy kézzel) és mázolja be olajjal a szegény fókabébikéket.
Gépész=idióta szakbarbár, kockafejű állat, a modora meg mint a zupás őrmesteré, pfujj!

noirp 2010.02.19. 16:05:45

@Ted Striker:
Anyagmérnök=Appám, ilyen szak nem létezik, elcseszett vegyészmérnökök azok szilikátipar szakirányon...

2010.02.19. 16:07:26

@noirp: biztos mert én szakközépből mentem tovább és volt részem mindenben, aztán láttam mennyit számít, dehát én ilyen egoista vagyok:)

A felsorolásból a fások kimaradtak! :)

Ted Striker 2010.02.19. 16:07:56

@noirp: Anyagmérnök = analfabéta kohász :-)

Ted Striker 2010.02.19. 16:09:43

@Ted Striker: 1ébként jómagam egy repülőbuzi gyépés vagyok :-)

noirp 2010.02.19. 16:14:30

@Hadrian77: Én gimnáziumból mentem egyetemre, egyetemről gyárba (10 hónap).
Utóbb kiderült: a felvételemnél _komolyan baszott a latban,_ hogy szívesen kúszom-mászom kinn a francban talpig melógöncben, és nem akad fönn a szemem, ha sisakba kell bújni. A többi 5 jelöltből még 1 volt ilyen, a többi húzta a száját. Eszem megáll.

Utóbb kiderült, inkább vagyok laborembernek való, s most analitikán nyomom... de a gyárat ki nem hagytam volna.
Pár hsz-szal arrébb utaltam is rá: a technikus(ok) nevelt(ek). Arra, amire az egyetem nem...

noirp 2010.02.19. 16:15:40

@Ted Striker: Asse rossz. Hol tolulsz most? SAPA esetleg? (Mert ott van szintén repülőbuzi ismerősöm, csak villanyos) :)

Ted Striker 2010.02.19. 16:17:36

@noirp: meg fogsz lepődni: Ferihegyen :-)

noirp 2010.02.19. 16:19:34

@Ted Striker: Netuddmeg, kidőlt alólam a szék is!A megdöbbenéstől. Most porolom le magam. :))

2010.02.19. 16:24:51

@Ted Striker: nincs sok helyen közlekmérnök képzés az országban.... egy csordába tartozunk?:)

tris 2010.02.19. 16:30:27

@noirp: ugyanmá reptér akad máshol is kis országunkban, nekem nem volt olyan egyértelmű :)
(pl. Szolnok, Szentkirályszabadján, Kecskeméten stb)

és legközelebb mellőzd a metaforákat, vannak itt villamosok is!
:D

Ted Striker 2010.02.19. 16:31:58

@Hadrian77: Ha a legendás Magyar Pista bá' név mond valamit akkor igen :-)

2010.02.19. 16:36:29

Persze:) De én a másik híres közlek fellegvárba jártam:)

noirp 2010.02.19. 16:37:00

@tris:
Azért is tovább gonoszkodom. Tilos komolyan venni.
Mi a különbség a vegyész és a vegyészmérnök között? Na?
Ami a villamos és a villamosmérnök között.
:DDD

noirp 2010.02.19. 16:38:25

@tris: Szentkirályszabadja már polgári reptér?
A debreceni meg megszűnt?
(Lemaradtam, mint a borravaló. Nesze újabb metafora :))

tris 2010.02.19. 16:42:12

mo@noirp: nekem mondod? Egyszer sikerült vérig sértenem egy vegyészt azzal a kérdéssel, hogy "Te ugye vegyész vagy?"
:))))

kiszaladtaszámon 2010.02.19. 16:44:29

az egy szar hely nemtommér kell mindenkinek oda menni

Ted Striker 2010.02.19. 16:46:01

@noirp: bizony Szentkirály már pógári - szokás szerint százezres utaslétszámot vizionáló milliárdos fejlesztési tervekkel amikből eddig kapavágás sem valósult meg (lásd még legutóbb Taszár érvénytelenül érvényes eladása)

Szolnok (helikopáter), Kecskemét (Griffmadarink), Pápa (Nátó szállítógépek) a katonáké

Debrecen, Sármellék, Pécs-Pogány vegetál egyedül Győr-Pér éledezik...van még jópár ezeken kívül is de valójában minden Ferihegyre koncetrálódik...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 16:46:40

a főiskolai képzésben végzettek nem mérnökök kijelentésre csak annyit reflektálnék, hogy a diplomájukra azt írják: mérnök

Veszprém, na ott szívesen lehúztam volna 3-5 évet, jó a híre:)

2010.02.19. 16:47:50

@Ted Striker: Győr-Pér évek óta ilyen éledező, de a napi 2-3 Audi gép meg a nyári nyaralós járatok jelentik az összforgalmat.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 16:48:22

jah, übermodor: villamosmérnököt trolimérnöknek nevezni

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.19. 16:53:45

@vészmadár (pica pica):

Az igaz, de egyszer csináltunk egy szálloda-rekonstrukciót, és a kiviteli terveken irdatlan baromságok szerepeltek. Próbáltunk eligazodni a főnökömmel, hogy hogy lehetne mégis normálisan megcsinálni a dolgokat, erre odajön egy gyerek, és elkezd pattogni, mint kecskeszar a deszkán. Kérdeztük tőle, hogy mit ugat, és mégis kicsoda?
-Én vagyok a villamos-tervező!
-Akkor menj, aztán tervezz villamost!

noirp 2010.02.19. 16:57:47

@vészmadár (pica pica): Veszprém híre már oszlik kicsit(???), elszaporodtak a gagyiszakok... de ha gondolod, gyere. Azért nagyjából még mindig érvényes: elhajítasz a városban egy követ, hótbiztos fejbe találsz vele valami kémikust. :)
Vár szeretettel az ország legcsúnyább egyetemi épületegyüttese, 300 lépésen belül [ha jól emlékszem] 4 kocsmával.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 16:58:21

@El Topo (Sgt. Elias): höhö:)

én valahol irigylem a villamosmérnököket azért, az én mérnöki szakom annyira paraj, hogy a még a fikázóknek sem jut eszébe feltenni a hulladékszakok listájára:)

környezetmérnök

az igazság az, hogy én nem is tartom oylan értelemben igazi mérnöknek magam, mint monddjuk egy vegyész, gépész, építész, villamosmérnök az, viszont:

1. imádom a szakmám
2. rohadtul átfogó és ez tetszik benne. Persze megítélés kérdése, fel lehet úgy is fogni, hogy semmihez sem értek igazán, meg úgy is, hogy mindenhez egy kicsit:)
3. akkor is jól esik kimondani, hogy mérnök megnevezés van a diplomámban:)

noirp 2010.02.19. 16:58:57

@vészmadár (pica pica): Atyaisten!! Kimondta valaki a trolimérnököt úgy, hogy a villamosmérnökök nem vágták fejbe? :D

noirp 2010.02.19. 17:00:16

@vészmadár (pica pica): "annyira paraj"
Na helló, te spenótmérnök!!!
üdv:
a tányérszámfejtő

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:01:30

@noirp: akkor is, én egész életemben a kémiáért rajongtam. Veszprémnek az a híre, hogy ha andragógiára jársz, 4 félév termokémia akkor is lesz a képzésedben:) (hasonló példa: a pécsi Pollackon, amely eredendően építészsuli, a környezetmérnök, de még az indormatikus is:

1. tervez családi házat
2. tervez vasbeton műtárgyat
3. tanul lépcsőszámítást

noirp 2010.02.19. 17:03:00

@vészmadár (pica pica):
Ha imádod a szakmádat: esélyed van a boldogságra.
Ha imádod a szakmádat és nem laholsz róla annyit, mint noirp: esélyed van rá, hogy ne gyűrjék karfiollá a füleidet.

Kívánom, hogy a szakmaszereteted örökre szóljon! :)

2010.02.19. 17:03:38

Akiket ismerek villamosmérnököket, mindegyikben van zenei véna és elsősorban valami fúvós hangszeren játszanak is. Kérdem én, általános jelenség?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:04:18

a spenótmérnök tetszik, bár mifelénk a trágyajogász és a halbiológus megy. Egyébként a környezetmérnökök szeretnek rá is játszani a maguk alsóbbrendűségére, amikor vegyes műszaki társaságban megkérdezik, miből írtad a szakdolidat, akkor azt szoktam mondani, szarból. (és tényleg: szennyvíziszap-gyorskomposztálási technológiák:)

belagezabela 2010.02.19. 17:05:25

A műszaki értelmiség előtt két út van:
1. az alkoholizmus
2. nem vezet sehová

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:05:55

@Hadrian77: sztem az, hogy a matematikai és a zenei tehetség régóta ismert, hogy gyakran együtt jár, az elme szintjén a zene is matematika, ugyanaz az érzék kell hozzá, sok mérnök zenész (jelentős hányaduk gitáros, nagy részükkel játszottam is együtt:)

kissa9876 2010.02.19. 17:06:07

A BME fizikusainak indulója (a Megy a vonat Kanizsára dallamára köll énekelni):

Fizikusból, fizikusból
k*rva sok van.
De olyan, mint a BME-s,
csakis egy van.
Fizika a
tudomáááá-nya,
a többi meg elmehet a bús p*csáááá-ba.

Ha meghalok, reaktorba
temessenek.
A síromra nehézvizet
eresszenek.
Hadd tudják meg
az embeeee-rek,
itt nyugszik egy atombuzi faszagyeee-rek.

A matekosokra átköltött második versszak:
Ha meghalok, számhalmazba
temessenek.
A síromra vektorteret
eresszenek.
Hadd tudják meg
az embeeee-rek,
itt nyugszik egy limeszbuzi faszagyeee-rek.

Na szivacs, ha tetszett, írkáljatok, mondok még Nektek jókat!!!

belagezabela 2010.02.19. 17:06:28

@Hadrian77: nem mert van aki vinyl játszókon dj-zik

noirp 2010.02.19. 17:07:27

@vészmadár (pica pica): Hát ezt a VE-be szerelmes VE-isták (van belőlünk párszáz szétszórva) külön köszönöm.
Szakmérnökire nem jönnél oda? Annyi kémiát tolhatnál, amennyi a (kém)csövön befér! PhD?
Vagy munka mellett azért már sok lenne?

(JA! Igenis így írom, hogy VE; négy éve Pannon Egyetem, de leszarom; a telefonom, az pannon, meg a helyes kis fekete-fehér csíkos csiga, az is...de a zegyetemünk, az veszprémi, sőt veszprémi vegyipari!)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:07:29

@noirp: Atyaisten!! Kimondta valaki a trolimérnököt úgy, hogy a villamosmérnökök nem vágták fejbe? :D

szigorúan csak villamos szakestről hazafelé tartó villamosmérnököknek szabad kikiabálni a kollégiumból, de a 7-8. emeletről, hogy azt higgyék, az infósok szóltak be:)

noirp 2010.02.19. 17:08:44

@vészmadár (pica pica): Szarból is lehet aranyat csinálni.
(De B-vitamint legalábbis régen szoktak...:))

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:09:10

@noirp: nézd csak, egy fizikus. Arra mi is a szlogen? olyan mérnök, aki hülye a kalapácshoz?:)

noirp 2010.02.19. 17:10:13

@Ted Striker: Amit SzkSzabadjáról írsz, tipikus "merjünk nagyok lenni" sztori. :P Most milyen forgalom megy arra? Fapados? Bérelt gépek?

noirp 2010.02.19. 17:11:35

@vészmadár (pica pica): Azt nem t'om. :)
Matematikusok szerint: fizikus az, aki a becslésnél komolyabb számítási műveletre nem hajlandó és/vagy képtelen:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:11:37

@noirp: egyelőre a mérnöktanárira gyúrok meló mellett, Sopronban. Az a vicces, hogy a faipari kar átkerült a Benedek Elek Pedagógiai Karra (magyarul: óvónőképző. aki önszántából kiejti azt a szót, hogy óvodapedagógus, az bármilyen aljasságra képes)

ha láttál még egy rakáson ennyi életképtelen embert... a bölcsészkar ehhez képest BME:)

suo tempore 2010.02.19. 17:14:09

hát ez de szar cikk lett

pont nem a mérnökök modorosságáról szól, csak arról a pár buziról, aki a kari újságok szerkesztésével foglalkozik, mert baromira ráér

én szoktam olvasni IGAZI mérnökújságot, de az nem ilyen

Ted Striker 2010.02.19. 17:16:12

@vészmadár (pica pica): Közlekes diplomatervek
1. Álló járművek teherforgalma
2. Csővezetékes személyszállítás
3. Légcsavaros űrrepülőgép hatékonysági vizsgálata

noirp 2010.02.19. 17:16:46

@Hadrian77: Kiegészítő adatok: Debrecenben egy egész fizikus-rockzenekar volt, az UV.(1970-es évek) Veszprémben [Vészmadár! FIGYELSZ?] 2000 után lett egy környezetmérnök alapú banda, főleg gitárral.(Beth on Core Lath)
stb.

kissa9876 2010.02.19. 17:17:24

@vészmadár (pica pica): @noirp:
A fizika a matematikával olyan relációban áll, mint a dugás a maszturbációval.

Vagy:

A matematika szimpla fejbenkúrás.

noirp 2010.02.19. 17:18:15

@suo tempore: A Mérnök Újságban (az igaziban) olvastam volt A. D. 1999:
--Miért nincs a fáraóknak aranybilije?
--Mert a királyvíz oldja az aranyat

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:18:52

ez a betonkorlát odabasz:)

az álló járművek teherforgalma pedig egyszerűen lenyűgöző:)

kissa9876 2010.02.19. 17:19:20

@kissa9876: ha meg a tanár lusta rendesen elmagyarázni valamilyen matematikai levezetést, csak felírja a képletet a táblára, az a "gépész-matematika".

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:19:47

@kissa9876: én szeretem a fizikát, főleg a részecskefizikát, már ilyen műkedvelő spenótmérnök szinten ameddig belelátok:)

noirp 2010.02.19. 17:20:08

@kissa9876: A limeszbuzi koporsóját nyilván limuzinnal viszik a temetőbe ;)))

suo tempore 2010.02.19. 17:20:23

gondolom a gépészes is megvolt akkor:

nem kell ide ép ész, legyél te is gépész!

aszem ez vmelyik bulizóshét jelszava volt, de lehet,h mindegyiké ez volt...

kissa9876 2010.02.19. 17:21:35

Kedvenc fizikus viccem:
Ha ma nulla fok van, és holnap kétszer olyan hideg lesz, akkor holnap hány fok lesz?

Válasz:
0°C=273K,
2*273K = 546K
546K = 273 °C

Tehát holnap kétszázhetvenhárom fok lesz.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:22:21

@kissa9876: jaja, a gépész-matematikát hivatalosan empirikus összefüggésnek nevezzük. És az a jó benne, hogy ha nekem úgy tetszik, akkor az én képletemben az időt miatyánkban kell beírni, a térfogatot meg köblavorban:) csak ne felejtsd megszorozni, 0,17/n értékkel, ahol n-t egy táblázatból kell kikeresned, és függ a betoncsősúrlódási koefficienstől meg a lehallhatott napok számától is:)

noirp 2010.02.19. 17:23:31

@kissa9876: A gépész-matematika az (szintén Veszprém!!!!) amikor a gépész oktató aszongya a harmadfokú függvény görbéjére, hogy parabola.
Megtörtént eset...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:24:53

@noirp: parabola az, csak nem adta meg, mekkora tűréssel:)

noirp 2010.02.19. 17:25:17

@vészmadár (pica pica): Elméleti szervetlen kémia koordinációssal. Az az igazi!!! Nagyon szerettem! Hobbiból felvettem a koordinációs kémiát, összeküzdöttem belőle egy hármast--akkor is szerettem!

noirp 2010.02.19. 17:26:00

@vészmadár (pica pica): Nem vészmadár vagy te, hanem akkora marha, amilyen én sose leszek :DDDDDDDDDD

Ted Striker 2010.02.19. 17:26:18

@kissa9876:
- Miért konvergens a mozgólépcső?
- Mert korlátos és szig. mon. növekvő!

Az " Építőgépek, Anyagmozgatógépek és Üzemi Logisztika Tanszéket" át is kereszteltük:
"Dömper, Mozgólépcső és Lift Tanszék"-re

noirp 2010.02.19. 17:26:48

@vészmadár (pica pica): A betonkorlát mindenképp odabasz, főleg ha lefejeled. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:27:34

nekem az építészettanszék által oktatott tárgyakkal volt gondom, legelső félévben összeakaszkodtam a tanszékvezető hölggyel, és felindultságomban azt mondtam neki, hogy az öcsém majd lekúrja a lányát (osztálytársak voltak). Szó se róla, úriasszony volt (nem olyan bunkó, mint én), mert sosem buktatott meg, de kettes fölé semmilyen módszerrel nem tudtam tornázni semmilyen jegyet, amihez a tanszékének köze volt:)

noirp 2010.02.19. 17:30:10

Főleg kissa9876-nak:
azért az se lehet rossz, mikor a matematikusok ölik egymást. Tudtommal az algebrista/analista marakodás hagyományos.
Egyik szerint a másik narkós, deriválás helyett delirál, végtelenekkel bűvészkedik; másik szerint az egyik földhözragadt prosztó a 4 alapműveletével.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:32:30

"@Ted Striker: Dömper, Mozgólépcső és Lift Tanszék.

ez ma a legjobb:)

na akkor, anyagmozgatás: hígáramú pneumatikus szállítás vizsgálata kisberendezés... alapvetően 10 méter átlátszó műanyag cső, amiben kering a levegő meg egy speckó, nem sztatikus műanyag pellet. Sajnos a speckó töltet kifogyott, gyerek megoldja, talált valami műanyag pellet-et, nem mindegy? beindítja a berendezést, az 5. percben a csőtől 1 méterre ácsorgó hallgató csatos cipőjébe olyan villám baszott bele, hogy félig a lábára olvadt:)

noirp 2010.02.19. 17:32:49

@vészmadár (pica pica): A köblavór nem jó b@kker, az metrikus mértékegység. A szabvány 1 gallonos, 1 skótkocka/négyzethüvelyk alapú amerikai köb-basin-nel kell számolnod, te trehány alak, te.

Blackrock (törölt) 2010.02.19. 17:33:24

Jajjj, kurvajó poszt. Ismertem pár BME-s fazont annak idején.:)

Kedvenc dumám:

- Jaj, hagyjál már, minden hülye közgázra, jogra meg bölcsészkarra jár...de itt az EGYETEMEN legalább használható tudást szerez az ember.
- Na, tényleg? Éééés tegnap pl. mit tanultál?
- Áh, a koleszban nagyon bebasztunk az este, úgyhogy a tegnap kimaradt...

noirp 2010.02.19. 17:34:00

Basszus, pont most kell lelépnem.
Könyörgöm, soká folytassátok!!!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:35:00

@noirp: bakteriológus haverom mondása: ő nem foglalkozik semmivel, aminek a mérete 8 tizedes alatt értékes jegyet tartalmaz...

kissa9876 2010.02.19. 17:35:30

@noirp: bizony-bizony, fizikuséknál meg az elméleti és a kísérleti fizikusok folytatnak örök élethalálharcot (ugye milyen jó kis modoros paradoxon?). Az elméletisek kormoskezű segédmunkásokként tekintenek a kísérletisekre, a másik oldal szerint meg a teoretikus egy holdkóros, kielégületlen egyenletkukac.

2010.02.19. 17:35:38

@Ted Striker: sztereotip államvizsgakérdés:
- Hány lábas a 40'-as konténer?
- Hát öööööö izééé....
:)
Egy fizikával foglalkozó könyvben olvastam ha jól emlékszem egy amerikai egyetem rektora mondta, hogy a matek tanszéket jobban szereti a fizikánál, mert az elsők csak papírt és ceruzát kérnek ellenben a fizikusok radírt is...:)

OftF 2010.02.19. 17:36:18

Amikor én az egyetemre jártam, persze ugyanígy ment a poénkodás, gúnyolódás más iskolákkal, de minek ennek jelentőséget tulajdonítani? Jelenlegi kollégáim között van mindenféle, a hülyéket úgyis kirúgdossák innen, ami marad, az marad.
Ez a posztolt újság tényleg siralmas, de hát egy mérnöktől ne várjátok már el, hogy irodalmi nóbelt nyerjen, nem az a dolga.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.02.19. 17:37:14

a veszprémi (Pannon) Egyetem műszaki menedzser mesterszakjáról tudtok valamit?

Ted Striker 2010.02.19. 17:37:17

@vészmadár (pica pica):
hígáramú pneumatikus szállítás = léglazításos szállítócsatorna ?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.02.19. 17:39:54

személyes kedvenc mértékegységem a font/négyzetláb

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:40:15

@kissa9876: elméleti-gyakorlati téma: nem linkelem ide a blogomat, mert modoros lenne, de az egyik történet ide kapcsolódik.

"A jó Arnulf az előző év tavaszán a léhűtők és talpnyalók számának aggasztó csökkenése okán Akadémiát alapított. Mondhatni, bűzösebb hodályt a hírhedetten mocsaras Lucretia határain túl sem igen lelnél, no de miként azt már oly annyiszor felvetettem, a kényes orr nem lakáji jelleg.
Az akadémiai bugrisok persze éppúgy szomjazzák a semmittevést, mint bármely más udvari nép, nemkülönben a számolatlanul mért étkek s italok záporát. S mi is lehetne oly alkalmas a dorbézolásra, mint a férfias erő- s elmepróba? Eképpen hát a tavasz első napján az Akadémia teoretikusi és praktikusi tagozata kocsiversenyben kívánta összemérni erejét.
A verseny napján a teoretikusok küldöttsége nemes egyszerűséggel győztesnek hirdette magát, s hangsúlyozta, hogy a verseny tényleges lebonyolítása csupán alacsonyrendű és korlátolt empirizmus volna, mely bűnt magukra még a lucretiánusok sem igen vennék.

Annyit ma már biztosan tudunk, a praktikusok messze különbek lándzsavetésben."

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 17:41:07

@Ted Striker: gondolom, olyasmi... egy szemcsehalmazt csőben szállít a levegő...

kissa9876 2010.02.19. 17:41:13

Csoda, hogy eddig nem került szóba a BME-s öntudat. Tipikusan építészek/gépészek körében találhatóak ilyen "mi építjük az országot, nem csak válságba döntjük"-szlogennel nyomuló, szemüveges, orrhangú, lassú reakcióidejű csávók.

Múltkor a koli konyhájában az egyik elkezdett nekem magyarázni arról, hogy szétszedte az ágyát, mert gyanús volt neki, és tipikusan azt a törést figyelte meg, amit a rossz minőségű faanyagokban keletkező túlzott nyírófeszültség okoz bla-bla-bla...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.02.19. 17:44:40

kedvenc oktatómtól olyan szavak ragadtak rám, mint pl. sebi, freki, stb.. ez meg itten bal oldalon kéremalássan a kicsi képen a "bringa"

kissa9876 2010.02.19. 17:45:20

@kissa9876: nem építészek, hanem építőmérnökök, ezerbocs.

Pernilla 2010.02.19. 17:48:22

@kissa9876: na egy ilyen elírásért kövezne meg téged beton próbakockával egy csapat öntudatos bme-s építőmérnök :)

kissa9876 2010.02.19. 17:48:34

@kissa9876: az építészek, na az külön téma. Ők a műegyetem művészlelkei, gyapjúsál, vastagkeretes szemüveg, akár bölcsésznek is nézhetné az ember. Sportolás gyanánt a lányok mind jógázni (Pilates) járnak, a fiúk viszont bármit elvállalnak ami nem futás/úszás/foci/kosár/rópi, mert az olyan hétköznapi.

2010.02.19. 17:50:40

nem mindegy, hogy építőmérnök vagy építész mérnök:)

Ted Striker 2010.02.19. 17:50:43

@Bukowszky: nem bringa az hanem fogat, te meg szekérhajcsár vagy :-)
És nem is gondolná az emberfia hogy micsoda hétköznapi dolgok találhatóak a kokpitban, úgy mint "golyó" meg a "kanál", ha modernebb akkor "cicavízió" is :-)

2010.02.19. 18:04:59

és a "műszaki egyetem sálálálá" volt e már :-)
Azért az egyben übermodor és alapsztereotíp kombó.

SzL

m4rc11 (törölt) · http://vilagrol.blog.hu 2010.02.19. 18:05:55

Íme, a gépész-öntudat egy eklatáns példája:

www.youtube.com/watch?v=YZKCzweDDUo

"aki ezt nem tudja, az HÜLYE!"

LOL

2010.02.19. 18:16:41

@m4rc11: eljössz Győrbe, élőben is hallhatod:)

kreativkid · http://www.kreativkid.hu 2010.02.19. 19:14:53

Itt a bizonyíték, hogy a bölcsész szakokon sem csak agyatlanul magolni kell. A helyesírás leginkább logikára épülő, magolhatatlan, érzésre alapuló része az egybeírás-különírás kérdésköre. És ez sajna a reálosoknak nagyon nem megy.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.19. 19:24:43

@kreativkid: vagy logikára épül valami, vagy érzésen alapul. Amúgy ha valami érzésen alapul, akkor az valójában nem alapul, az csak úgy van. Az egybeírás-különírás szabályrendszere közel sem koherens mellesleg, egy csomó olyan eset van, amikor még a szabály is azt mondja, hogy "szokáson alapszik" meg hogy "csak". Éppen hogy nem logikus. A nyelv sosem az. De ez már inkább korrektorblogos táma.

kreativkid · http://www.kreativkid.hu 2010.02.19. 19:27:45

@vészmadár (pica pica): Akkor azt mondom, hogy nyelvi logikára? :-)Á la fából vaskarika.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.19. 20:13:13

Most tényleg annyira teli vannak ezek a jövendő mérnökök alsóbbrendűségi komplexussal, mint ami a Morrison's-os részből lejön, vagy túl vékony a pénztárcájuk?

tris 2010.02.19. 20:44:26

egyszer volt a koleszban, hogy valaki behozott egy nyulat (szép fehér volt) aztán míg bementek az előadásokra elengedték a szobában, mire visszaértek a nyúl már szürke volt :)

neccharisnyás: igen csóróak, épp ezért nem is koktéloznak - egyszer egy fiú arra volt büszke (2000-ben) hogy havi ötezer forintból kijön - na őt még mi is csodáltuk

AutosVilli 2010.02.19. 21:21:25

Minden mérnöknek üzenem!
1, Nem te vagy a legokosabb,de elismerjük a tudásod,tudjuk hogy tudod! ,rossznéven veszik ha fitogtatod.(beképzelt)
2,Nem kell mindent megmagyarázni,megtervezni(BME -főleg),levezetni,kiszámolni,összefügni,(okoska tipus)
3, Nem kell mindent megkérdőjelezni. Vannak dolgok amik szeretnek a maguk girbegörbe kanyargós útján mozogni.
4,Attól hogy van egy diplomád,a te szarod is olyan büdös mint a többi emberé,neked ezért nem jár több.

5, azért mert ilyen vagy irígykedünk rád ,de mélységesen megvetünk.

AutosVilli 2010.02.19. 21:31:08

@noirp: Mászd meg az asszonyt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.19. 21:44:38

@tris: Én is csóringer vagyok, de koktélozni azért nem szeretek, mert nem finom. Ez az "azért jönnek külsősök, hogy velünk bulizzanak" szöveg hasbavágott. Most akkor lehet én adom nagyon alá, hogy értelmiségi (bármit is jelentsen a szó) létemre szívesen elszopogatom a kétdeci tokajimat postás meg raktáros szakmájú egyedekkel "filozofálgatva" mindenről, ami nem politika. Á, idegenszívű vagyok. A mundér mocskos besározója! Ki fog vetni magából a társadalom, és lehet még Hobó sem engedi majd, hogy vele kóboroljak, ha olyanja támad. Na MOST értem el ahhoz az alsóbbrendűségi szinthez, ami számomra lejött a "moriszonos" irományból. :D

A nyulas példa értelmezésére képtelen vagyok. Segíts!

tris 2010.02.19. 22:20:24

@neccharisnyás útonálló: fogalmam sincs, rég voltam kollégista - akkoriban még nem voltak morrisonsos bulik, de annak nagyon örültek a fiúk mikor hozzánk jöttek külsősök (csajok)
már annak is örültek ha láttak egy női biciklit :))

tris 2010.02.19. 22:25:04

@neccharisnyás útonálló: a nyulas csak egy pillanatnyi off volt :)

tris 2010.02.19. 22:30:12

ja és akkoriban külsős a lány testvériskolát jelentette

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.19. 22:46:48

@tris: Most akkor kollégista voltál vagy kiskopasz? :)

tris 2010.02.19. 23:07:46

@neccharisnyás útonálló: :)) mivel lány vagyok, így csak annyit árulok el, hogy koleszos voltam, a kérdés másik felére nem válaszolok - túl intim :))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.02.19. 23:17:05

@tris: Nem is kell. Személyi számod benézéséért meg bocsesz.

tris 2010.02.19. 23:32:04

@neccharisnyás útonálló: semmi baj, fehér holló vagyok :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.20. 10:28:09

@AutosVilli: te vili, nem nagyon értelek, azt hiszem, ha végigolvastad a kommenteket, a legtöbb arról szólt, hogy a mérnökök saját magukat röhögik körbe:)

Ted Striker 2010.02.20. 11:25:37

@vészmadár (pica pica): leírta az 5. pontjában a fő indokot ennek alapján szerintem az a legokosabb ha ignoráljuk

Celtic 2010.02.20. 14:53:37

Egyszer mar lattam jo viccet a fenti ujsagban. Idemasolom:

A kőműves, az ács és a villanyszerelő azon vitatkoznak, hogy ki élt előbb a földön.
- Mi építettük fel a gízai piramisokat - mondja a kőműves -, tehát először mi léteztünk.
- Dehogy! - tiltakozik fejét rázva az ács. - Mi már jóval korábban elkészítettük Noé bárkáját.
Erre a villanyszerelő kuncogni kezd.
- Mi olyan vicces? - kérdi az ács.
- A teremtés első napján Isten azt mondta: "Legyen világosság!" -magyarázza a villanyszerelő
- Addigra mi már lefektettük a kábeleket!

AutosVilli 2010.02.20. 17:45:53

@vészmadár (pica pica): Igen ezt észrevettem,csak kíváncsi voltam,ki ugrik a hülye dumámra.Mert ugye akinek nem inge nem veszi magára.

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2010.02.21. 14:04:51

@noirp: egyszer vonaton hallottam az "agrármetál" kifejezést valami környezetmérnöktől az egyetem zenekarára vonatkozólag. sajnos a zenekar nevére nem emlékszem

werno 2010.02.21. 16:47:38

@vészmadár (pica pica): valóban pl
főiskola: építőmérnök
egyetem: okleveles építőmérnök

új rendszer
alapképzés:BSC villamosmlrnök
mesterképzés:MSC villamosmérnök

gépészmérnök= BSC gépészmérnök
Okleveles gépészmérnök= MSC Gépészmérnök

Csak az nem logikus,hogy az orvos jogász gyógyszerész dr mig az okleveles nem-

...és az sem hogy ilyen létezik,hogy agrármérnök,meg kertészmérnök,meg ilyenek....

cd-r 2010.02.21. 17:33:48

csak nekem tűnt el a mai bejegyzés?

cd-r 2010.02.21. 17:34:46

mármint a "modoros férfi"

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.21. 18:47:01

@cd-r: nem, nekem is etűnt
@werno: miért nem logikus? nem külön szakma a kertészmérnök? vagy az agrár? mi a gondod vele?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.21. 18:51:25

nah, az a stájsz, hogy az index felől a direkt linkről megvan, de innen bentről nincs meg...

werno 2010.02.21. 19:09:55

@vészmadár (pica pica): az.hogy a mérnök egy önálló szakma 1782ben alapított képzés,ebben az összefüggésben nincs agrármérnök ,van agronómus,nincs építészmérnök,lpítész van ,és gépész stb stb. lehet ezen vitatkozni de inkább kutatni kellene. ezt a mérnökösdit Rákosi idején találták ki....

noirp 2010.02.22. 07:41:52

@Bukowszky: Hát én azt, hogy nem zsenik járnak oda.(bocs) :-(
SzVSz büfétanfolyam, kis hús, nagy körítés. Most ugyanaz bolognai szósszal.
Inkább válasszál mást...

noirp 2010.02.22. 07:43:11

@Bukowszky: Nekem meg a lidércnyomás angolszász mértékegysége az igazi! :)
Azaz: a szellem/négyzethüvelyk :))

noirp 2010.02.22. 07:45:16

@kissa9876: Anyám...!!
Ugyan mitől keletkezik túlzott nyírófeszültség az ágyban...Egy ilyen alaknak az ágyában?!

noirp 2010.02.22. 07:45:49

@AutosVilli: Bocs, heteró vagyok. Ne magadból indulj ki.

kissa9876 2010.03.14. 13:58:41

@noirp: lol; rossz, aki rosszra gondol. Ha valamit meggörbítesz, akkor is nyírófeszültség lép föl az egyes anyagi rétegek közt.

lárvalányhaj 2010.03.14. 14:32:28

@SzedlmajerLaszlo:

Az összes BME-s poén (qpák és egyebek) kizárólag olyan, hogy azt csak a _söncisek_ találják viccesnek :)

lárvalányhaj 2010.03.14. 14:37:04

@neccharisnyás útonálló:

a nyulas példa arra utal, hogy a koliban mindent centivastag kosz borított, és miközben a nyuszi összevissza szaladgált, mindent ügyesen felnyalt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.14. 23:48:11

@werno: te drága, hát akkor nyilván a genetikus meg nem is igazi biológus, mert 1347-ben még nem volt ilyen szakma? minnyá megáll az eszem:)
süti beállítások módosítása