Lakásvásárlás

2010/02/12. - írta: Modor Tibi

 

-Bandesz! Hogy kerülsz ide már megint? Legközelebb fizetsz! Azt hittem, nem is BKV-zol!

-Á, csáo! Ja, nem szoktam, csak a verda most szervizben van, én meg megyek pecót nézni. Ancsával kezd szűkössé válni az albi, meg hát idestova három év után már tervezni kell, neki is gyorsabban ketyeg a biológiai órája így harminc felé.

-Alap, a multis haverok ezen röhögnek már, hogy az összes diplomás buksza 25 fölött jól felveteti magát valami alibi állásba, ott ellébecol egy évet, aztán hirtelen megköt a gipsz, és nem látják évekig. A cég persze fizeti.

-Így kell ezt, az Ancsa is hasonlót tervez majd... ha arra kerül sor.

-Na de mi van a lakással, hol van az albérlet?

-Ó, most itt lakunk az Élmunkás térnél - höhhö - egy kis garzonban, de a tulaj arc egy fasztarisznya. Most, hogy felmondtuk az albérletet, a kaukcióval is trükközni próbál, hogy ezt meg azt kéne még levonni belőle: büdös volt az olajos hal a szemetesben, takarítási költség, hűtőkilincs, na mindegy, nem is idegesítem magam.

-És merre néztek?

-Ancsa munkahelye miatt leginkább a kék metró vonalán, azon belül szinte mindegy, hogy hol. Én mennék vissza Óbudára: muterék, nagymuterék, mindenki közel van, de hát ott csak villamos jár meg át kell szállni.

-Pfff, tipikus vidéki. Mindegy, hogy hol, csak metró legyen.

-Ja, az. Na mindegy, jobb a békesség. Szóval most a Klinikák felé nézek meg egy kétszobás lakást, tégla, meglátjuk. Olcsó lenne viszonylag.

-Hijj, azzal nagyon vigyázz. IX kerület, olcsó lakás, szinte 100%, hogy valami penészes, aládúcolt szar lesz, tele romszival. Tudod, hogy élnek ezek? Nyáron kiköltöznek a gangra, kirakják a foteleket, grillt, medencét a purgyéknak, aztán ott dajdajoznak hajnalig. Azt merjél rájuk szólni. Ja, és akkor még nem törtek be hozzád.

-Én is attól tartok. Hát figyelj, ennyi della van, valamiről mindig le kell mondani. Panelban is gondolkodunk, láttunk 1-2 patentül kinyalt pecót, meglátjuk.

-Panelt nehogy vegyetek, kurvára nem értékálló. A távfűtés meg a legszarabb - azt majd nyáron is fizethetitek a készenléti súlyos tízezreket, télen meg horribilis összegeket. És mit mondtál, kétszobásat?

-Aha. Hát majd ha jön a gyerek, arra is gondolni kell már.

-Két szoba az tudod, mire elég? Arra, hogy ketten tudjatok hol aludni. Minimum három szobában kell gondolkodni, de inkább négyben. Mit csináltok, ha jön még egy gyerek? Akkor megint költözködés, csomó pénz meg energia.

-Persze, persze, de most több évig legyen egy-két üres szoba, hogy hátha jön a gyerek?

-Ti tudjátok, én csak mondom. Távol álljon tőlem, hogy belevauvau. Aztán rengeteg szempont van még. Legyen napos, lehetőleg déli fekvésű, ideálisan első vagy második emelet - figyelni kell, hogy minél több oldalról fűtsön a szomszéd, legyen jó közlekedés, de ne túl zajos meg büdös... és a legjobb felújítandót venni. Fillérekért hozzá lehet jutni, és akkor úgy csináltatod meg, ahogy akarod.

-Te, én láttam haveroknál, hogy mit szoptak végig, már a sokadik alkoholista "mestert" küldték el, nem tudták még a festést se rendesen megcsinálni - ezek után bízzam rájuk a járólapot vagy a gépészetet? Inkább veszek egy felújítottat.

-Hát, sok cseresznyét hozzá, de vigyázz: a használt lakásra olyan illetéket szabnak ki, hogy belerokkantok mindketten. Én már második éve fizetem a részleteket, és örülhetek, hogy luk van a seggemen.

-Ja, hát új építésű nem lenne hülyeség ebből a szempontból.

-Épeszű ember újat nem vesz. Tudod, milyen silány minőségű házakat húznak fel ezek a biboldók? Gipszkarton-falak, a vezetékek lógnak összevissza, a burkolatot szedheted fel, a parkettát meg lerakják a csupasz betonra ezek a férgek. Már ha egyáltalán idáig eljutnak, és nem lépnek le a pénzzel vagy reked meg valahol az építkezés félúton. Hitelben gondolkodtok?

-Persze, kápét keveset tudtunk csak sajnos összespórolni a pár év alatt. Jelzáloghitel lesz a vége, valamennyi önerővel.

-Na azzal vigyázzatok kurvára. Munkatárs gyerek most kétszer annyit fizet a frankhitelre, mint az elején, jól megszopta. A szerencsétlen azt hitte, hogy mindig 230 forintos euró lesz. Hoppácska - van viszont egy jófej pénzügyi tanácsadó ismerősöm, szívesen megadom a számodat neki...

Címkék: lakás párok
121 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackrock (törölt) 2010.02.12. 10:12:37

@gabcigirl: áh, kizárt, én az évek során legalább 3-4 ilyen verébbel dolgoztam. egyik sem volt bomba nő az "álca" alatt.:) persze aranyosak voltak, de nem volt spontán erekcióm a látványtól.:)

Megvagy Hadnagy 2010.02.12. 10:15:58

Írok ide egy kommentet, mert királyság ez a poszt. Mást viszont nem akarok mondani. :-)

Styxx 2010.02.12. 10:27:45

@Mitya Ivanov:
Az okoskodó majom leszerelésére még jobb megoldás.
Fapofával beadni neki, hogy:
- Figyu, te is unicredites vagy, tudod én is azért nyitottam náluk számlát, mert te mondtad, hogy ők az egyedüli normális, aztán, meg, na de mindegy. Szóval akkor beszéljünk meg egy talit a jövő hétre valamelyik fiókban, én rugalmasan alkalmazkodom, ami neked jó. Te kiveszed a nyolc gurigát, én meg berakom. ha utalnál, akkor geccer APEH mindkettőnkre rámozdulna. Nyilván nem szaladgálunk a nyílt utcán ennyi kápével, a múltkor mondtad, hogy a sok romszi csak arra vár, hogy kirántsa a kezedből a tatyót.
- Mi van?
- Hát örülök, hogy ennyire a szíveden viseled a sorsunkat. Azok a paraméterek, amiket felsoroltál, tudod a plussz két szoba, jobb környék, minimum 8 misivel több önrésszel jár. Le a kalappal, ritka manapság az ilyen segítőkész haver. Nagyjából az évtized végéig letörlesztgetem a baráti kölcsönt. Ja, és az illeték miatt ne aggódj, utánanéztem. Idéntől csökkentették!
:-)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.12. 10:33:41

@Blackrock: gyaníthatóan ők sem nedvesednek spontán a szürke aktakukac nyakkendős multirabszolgák látványától :)
mondjuk a munkahely nem is arra való elsősorban.

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2010.02.12. 10:45:15

A "kaukció", mint nyelvi erőszaktevés csak nekem tűnt fel? :D Van aukció, meg kaució, a tudatlan pronyók meg össze szokták kombinálni a kettőt. Fojtogatni tudnék, ha meghallom.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.12. 10:46:19

a poszt elmegy, nem érint a téma, annyi pénzem sosem lesz, hogy laskást vegyek, anyuka sem fogja a seggem alá tolni, úgyhogy ez van:)

A női felháborodásról: sejthető volt, hogy ez lesz, sajna lássátok be: a gyerekszülés a család döntése, érdeke, mondjuk azért érdeke az államnak is, hogy ne fogyjunk, ugyanakkor a következményeket a munkaadókra hárítja. Na most bocs, de a Kiskakas Kft-nek mint üzleti szervezetnek objektíven nézve milyen érdeke fűződik ahhoz, hogy Szotyola Jolán adminisztrátor gyermeket vállaljon?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 10:50:58

Az ilyen főokos seggfejektől kiver a víz. Ne költözz panelbe, mert sok a rezsi, ne költözz gangosba, mert rozoga, meg ott vannak a cigányok, az újépítésűt meg pláne nem ajánlja, mert az meg eleve szar, és különben is biboldók építették.
Költözz be a Novák Elődhöz az Oltvány utcába, ott minden adott! Szép környezet, tágas ház, hungaropannon hangulat, népnemzeti rózsás puna.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.12. 10:51:47

@Rékuc: miért alapfelállás a modoroson, hogy dolgozni=öltönyben excel-táblázatot gyártani? életemben nem gondoltam volna, hogy ennyi ember dolgozik multiknál alapvetően semmit.

Blava 2010.02.12. 10:52:24

@Rékuc: azért egy jó irodai szex...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.12. 10:52:58

@El Topo (Sgt. Elias): a legjobb: középiskolai kollégiumban szobát bérelni: széles sávú net, havi 15ért minden, se víz, se villany külön, és egy szinttel lejjebb laknak a 18 éves bulák:)

Balance Of Power 2010.02.12. 10:53:32

@Goose-T: En mar hallottam elesben a "kaucio" szot "arveres" ertelemben hasznalni. Szeretem az ilyeneket, listam is van roluk: planel, tatarbifsztext, olasz rulett, poszporusz dij stb.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 10:55:01

@vészmadár (pica pica):

Marha egyszerű. Aki az esztergát hajtja napi nyolc órában, az nem nagyon kommentel, mert azért valljuk be, a legkorszerűbb eszterga sem támogatja a blog.hu elérését.

sorica123 (törölt) 2010.02.12. 10:55:47

@Alapvető élelmiszer: ja. És nem is az a gáz vele, hogy pasizik, hanem, hogy a) cégen belül teszi b) mivel általában épp, hogy lila gőzük van az emberi érzelmekről, iszonyú pletykásak és rosszindulatúak az ilyen csajok. És a legritkább esetben igazán jó szakemberek.
@cd-r:
- ember vagyok
- nem vörös posztó, csak egyszerűen ökörség így gondolkodni.
@Bachterman: a panelban az a rossz, hogy az ember kapja a ívet a bérházsznoboktól, akik még blokkot nem láttak belülről. Én nem abban lakom, de@Blackrock: sok különböző blokkban még egy fél csótányt vagy patkányt (vagy bármi egyéb rovar vagy rágcsálót terráriumon kívül) nem láttam.
@Blackrock: na csak vigyázz. Nem vagyok guru, de voltam ingatlanos Kőbányán, ott aztán a családi háztól a melóskaszárnyán és az újépítésű csiribirin át a tízemeletes blokkig minden van változatos mértékben lelakva és elrontva/megjavítva:)
@Sobrijóska: igaz. Pesten kb 3× annyian laknak, mint kéne. A blokknegyedek nagyrésze mondjuk a metró vonalán van, tehát oda, hacsak nem jár az ember vidékre dolgozni, nem nagyon kell kocsi. Azért nem olyan szar a tömegközlekedés, már ami a járatsűrűséget illeti (gondolok itt metróra, belvárosi villamosvonalakra - a többi lutri).

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.12. 10:55:55

komolyra fordítva: azt gondolom, a lakástéma nálunk túl van kombinálva. Nem tudom persze, kinek mik a körülményei, de én fiatal dolgozó férfi vagyok, amni azt jelenti, hogy ha a munkámat, a mellékállást és a hobbit összerakom, akkor marad a napi 5-6 óra alvás ideje. Én azt hiszem, azon túl, hogy ne essen rád az eső, kurva mindegy, azt az 5 órát milyen környezetben alszom át... ágy legyen és legalább 17 fok, a többi meg sallang

sorica123 (törölt) 2010.02.12. 10:57:55

@sorica123: basszosz, a Bachtermannos részt kicsit összekavartam, de az oda nem illő részt (név a közepén) leszámítva érthető.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 10:58:47

@vészmadár (pica pica):

Jó, majd ha 20 évvel fiatalabb leszek...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 11:00:13

@vészmadár (pica pica):

De nem is hegesztek a csőhídon, minusz 10 fokban, egész nap.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.12. 11:04:02

legtöbb embernek azért kell valami állandó lakás, hogy a szarjait legyen hol tartani. A szarjaik kötik őket gúzsba... egyre nagyobb lakás kell, hogy elférjenek a barom csetreszek, meg ágyneműgarnitúra meg DVD-gyűjtemény. elég gáz...

Olgicsq 2010.02.12. 11:05:06

ezt a hirdetest az urbanista blogrol loptam, de annyira tetszik:
Szerelmes szívek fészke
Az első otthon a gyereknek
Ellopott, meghitt pásztorórák színtere
Csatatér
A titkos lak
Arany tojást tojó tyúk
Értékálló befektetés a jövőre
I.emelet, 1 szoba
Pont jó lenne Anyámnak

És csak 7, 9 M, tehermentesen

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 11:06:19

Na mindegy, elmesélem inkább, hogy vásároltunk annak idején lakást az exemmel.:)
Én ugye gályáztam, mint a jógyerekek, ő meg otthon volt, mondta, hogy majd ő néz ki lakást, aztán majd együtt megtekintjük. Jó.
Azt már eleve eldöntötte, hogy csak Békás jöhet szóba, mert ott lakik a kedves Mama is. Jó.
Na, telefonál egyszer, hogy menjek érte, mert megnézünk egy lakást délután. Jó.
Odaérünk a címre, még a kocsiban elmagyaráztam neki, hogy mi a teendő. Felmegyünk, körülnézünk, kicsit legfeljebb húzzuk a szánkat, de NEM SZÓLUNK a tulajhoz! Semmit! Se jót, se rosszat!
Ha megnéztük, köszönünk, és eljövünk. Ha nagyon tetszett, akkor egy óra múlva még mindig visszajöhetünk, vagy akár el sem megyünk, csak a ház előtt a kocsiban megbeszéljük. Oké? Oké.
Csengetünk, ember ajtót nyit, mi belépünk, feleségem még az előszobában felsikolt: hát nekem ez a lakás KELLL!
Szerintetek mennyit bírtam alkudni?

Styxx 2010.02.12. 11:06:50

@El Topo (Sgt. Elias):
"a legkorszerűbb eszterga sem támogatja a blog.hu elérését."
:-)))
Ez mekkora duma!
Pedig érdemes lenne ilyen irányba fejleszteni. Csak rajtad, mint végfelhasználón seperc alatt térülne:-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 11:07:04

@vészmadár (pica pica):

Meg a srácokat is kell valahol tartani...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 11:08:34

@Styxx:

Esztergában még tényleg nem láttam, de a múltkor Zalaegerszegen láttam egy megmunkálóközpontot, aminek volt szélessávú internet csatlakozása.

Balance Of Power 2010.02.12. 11:11:29

@El Topo (Sgt. Elias): Muhahhahaha. Gratula a valasztashoz. Nem a lakast illetoen.

@vészmadár (pica pica): Te valami nihilista mizantrop vagy?

smartdrive 2010.02.12. 11:31:57

@El Topo (Sgt. Elias): rosszul nősülni drága mulatság

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 11:33:11

@smartdrive: Nem kicsit drága.:) Hanem inkább nagyon.:D

Rod 2010.02.12. 11:42:24

Elnöki poszt, Tibikém! És de vártam, hogy a hiteltematikánál bedobjanak egy remek pénzügyi tanácsadót! Nem is maradt el :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 12:26:26

@Rékuc:

Kedvenc szakaszparancsnokom jut eszembe, mikor azt mondta: "emberek én nem vagyok egy szadizmus, de hogy magukból itt férfit faragok, az zinger.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.02.12. 12:30:31

@Sobrijóska: köszi az ihletet, nagy igazságok. Budapest-gyűlölő poszt is lesz (részben volt is már).

@El Topo (Sgt. Elias): esküszöm, az Előd meg a pártja eszembe se jutott a poszt írásakor.

@sorica123: hát igen. A gyermekvállalás szép dolog, de azzal sem értek egyet, ha valaki azért keres állandó, bejelentett munkahelyet, hogy elmehessen szülni 10 hónapra rá.

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2010.02.12. 12:30:32

"Panelt nehogy vegyetek, kurvára nem értékálló."

pont, hogy de.

Gumineaux 2010.02.12. 12:51:22

@El Topo (Sgt. Elias):
"Lehet, hogy maguk egyemisták és diplomatájuk lesz, de hogy sz*pni fognak, az rizikó!”
:)

Örökmozgó 2010.02.12. 13:12:16

Ha meg csinosan jelenik meg a nő a munkahelyen, akkor meg nem veszik komolyan...

Blackrock (törölt) 2010.02.12. 13:35:17

@Rékuc: nem vagyok sem multis, sem aktakukac és szürke sem.:) Az irodai veréb attól még irodai veréb marad (a nedvesedésük meg rohadtul nem érdekel)

@Balance Of Power: nem szoktam céges bulikat szervezni.Régen meg nem a céges bulikon csajoztam be.:)

Blackrock (törölt) 2010.02.12. 13:37:36

@Modor Tibi: Elődék elköltözhetnének mondjuk az Urálon túlra, ezzel jó példával járva a hasonló gondolkodásúak előtt.

Balance Of Power 2010.02.12. 13:50:24

@Rékuc: Innen igen, de a listamon rajta van. Az a szep, hogy legalabb a fele sajat gyujtes, tehat a fulem hallatara hangzott el.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.02.12. 13:56:49

@Blackrock: elég hülyén nézne ki az ország, ha mindenkit visszaküldenénk oda, ahova szerintünk való.

Balance Of Power 2010.02.12. 13:57:59

@flegman: Mert...?
Nem megcafolni akarom, biztos ugy van ha te mondod, de erdekelnek az indokok.

aere perennius 2010.02.12. 13:58:58

@Bachterman: Szia, ugye a "jajjdejauvaut" fordulat az egy finom al-oldalvágás a modoroskodó modorosblog olvasóknak? Mert köztudomásúlag, nincsen annál modorosabb, mint az ilyen viccesen népies ízű betoldásokkal operáló városi beszélő. Talán még a romahangon beszélő vicceskedő a rosszabb, de az már nem is a modorosságról szól...

kutya vacsorája 2010.02.12. 14:01:01

@sorica123: és még egy komoly gond van vele, h. nem igaz. ti. nem a cég fizeti a gyedet, hanem az állam. hö.
ezzel együtt tény, h.válságidőben, elbocsájtási hullámok idején megjön a szaporodhatnékja a t.munkavállalóknak. alámerülni és kibekkelni.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 14:01:51

@Modor Tibi:

Vágom, haver. Nekem jutott eszembe. Kicsit blogtúladagolásom lehet.

gyutyka 2010.02.12. 14:02:56

Ez eddig eléggé egyben van.
Hol maradnak a beugatósok?
Szinte hiányoznak/zsidókommunistamagyarisztán stb/

jo.e 2010.02.12. 14:21:22

@Balance Of Power: :))))
Én mindig elfelejtem őket. Másolsz még be a listádról ?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.02.12. 14:22:41

@Balance Of Power: nem vagyok. Ezt miből olvastad ki?:) a panelban valóban utálom, hogy elvárják, beszélgessek a 65 éves szomszéddal, mert véletlenül egy házban lakunk, de nem vagyok mizantróp. Csak nem szeretek mindenkit.

Balance Of Power 2010.02.12. 14:33:09

@vészmadár (pica pica): Nemtom, de azert a legtobben erzik a kulonbseget lakas es otthon kozott. Hu, ez nagyon modorosan hangozhatott...

@jo.e: Majd ha hazaertem. Ugyanis a hutore van kirakva a lista bevasarlasi lista meg uzenetek helyett, mindig odairom az ujakat, amint meghallok egyet.

énis 2010.02.12. 14:56:06

@Balance Of Power: kurva nagy a lista :-DD Van még? Én Purlitzer-díjjal tudnám bővíteni, meg a megyek és veszek egy motrot-tal... :-D

horika 2010.02.12. 15:18:00

A kaukció nagyon büntet! Én többször olvasom kaukciónak mint kauciónak. Amúgy meg óvadék a rendes neve.

2010.02.12. 15:27:30

Legutóbb egy 12 emeletes panelban laktam, Darmsatadt mellett, gyakorla
tilag csak én voltam fehér ember, a többi zömmel török, vietnámi, mongol, elvétve arab, esetleg orosz vagy ukrán - nem nagyon tudom őket megkülönböztetni.

Többnyire bér lakás, de volt tulajdon is (csak úgy mondom, hogy egy 1 szobást ami alatt nappali+konyha és 1 hálószoba értendő 10 000€/vagy 350€ -ert hirdettek eladó/kiadó).

A lift általában jó volt, nem volt firka, nem volt szemét, nem volt dajdaj (pedig akkor volt a ramadán). Összességében sokkal jobban nézet ki, mit a fiamék fehérvári panel lakása - ahol csak tulajdon van, tehát a sajátjuk, akár vigyázhatnának is rá.

Na ennyit a panelről, a panel nem attól szar hogy panel, hanem attól akik benne laknak.

2010.02.12. 15:43:44

@Styxx:
"Te kiveszed a nyolc gurigát, én meg berakom. ha utalnál, akkor geccer APEH mindkettőnkre rámozdulna."

Tudtommal épp a készpénz ajándékozása illetékköteles, szóval ezzel a konstrukcióval szívnál. Takarékbetét, bankszámlapénz ajándékozása viszont illeték- és adómentes, csak be kell jelenteni az apekhez. Inkább utaljon a csóka. :)

Styxx 2010.02.12. 15:48:27

"nem volt dajdaj (pedig akkor volt a ramadán)."

Ez mekkora szöveg egy német ingatlan kapcsán. Gondolom Goebbels most nem keveset pörög a sírjában:-)

Styxx 2010.02.12. 15:51:29

@tff:
Ezzel megvezetni akarta a gyökeret, ha utal, visszagörgethető.

Így meg. Milyen nyolcmillió forint? Te nekem? dehogy adtál Bélám, te lázas vagy,:-)

Különben igazad van. APEH olyan "életszerű" dolgokat vár el egy vagyonosodási során, hogy családon belül utalgassunk. Minden készpénzmozgásra ugranak.

stars7726 2010.02.12. 16:05:27

miért biboldó az aki lakást épít??elmondanám neked,mert látom nagyon tájékozott vagy,hogy a világnak azon a részén,olyan házakat és lakásokat építenek,hogy a rózsadombi új és régi gazdagok sírva mennének könyörögni a receptért.ja,és még vmi.ott úgy van a szabályozás,hogy amíg nincs meg a mélygarázs,v a parkoló,és a gyerekeknek a játszótér,el sem kezdhetnek építeni.ellenben nézd meg mi van itt.

énis 2010.02.12. 16:15:09

@stars7726: hát ezaz, ide meg építik a szart, mondván, hogy ide jó lesz ez is...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.02.12. 16:24:39

@Styxx: Ja, a Ramadán az egy hónapos inkább böjt, mondjuk, akik ilyenkor is dajdajoznak, azokat már irigylem :)

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.02.12. 16:25:22

Én az 8 általánost végzett "ingatlanügynökökön" vagyok kiakadva. Felraknak az ingatlan.comra egy lakásról 1, azaz egy db képet (20%-ra tömörített, homályos jpg kép a fregoliról), nem látszik semmi, de még azért átlósan ráteszik Paintbrush-sal az ügynökség nevét!
Ezek után pedig várják a csodát és a jutalékot...

Balance Of Power 2010.02.12. 16:26:02

@stars7726: Lenyeg, hogy te is erted a blog lenyeget. Ugyanakkor meg nem pont I.....-ben tortent, hogy az eskuvoi bulin leszakadt az emelet az ugralastol? Nalunk ilyenrol meg nem hallottam.

De azert ha lehet, ne vedd komolyan a felvetest.

Erzsebet 2010.02.12. 17:39:12

Amióta világ a világ mindig utálták a gyerekes anyákat, mint munkaerőt. Én is annyi rúgást kaptam, mint egy rühes kutya. Más sorstársaim is panaszkodtak.

2010.02.12. 17:57:00

@Styxx: Hát németekkel nem nagyon találkoztam, de nekem 10 nap elég volt ahhoz, hogy átérezzem az ősök helyzetét a törökökkel való együtt éléssel.

stars7726 2010.02.12. 18:34:49

@Balance Of Power: írd meg az email cimedet,átküldök egy listát arról,hogy itthon milyen hibákat követnek el az építettők.és hogy tudják a szakhatóságokkal mindezeket átvetetni...
ha nálunk ugrálna egy esküvő násznép egy emeleten,légy erős,szakadna itt is.
ami itt megy ahhoz a biboldóknak nem sok közük van.
ez itt szimplán a jó magyar mentalitás eredménye és terméke.

sorica123 (törölt) 2010.02.12. 18:44:53

@Örökmozgó: ha verébként, akkor meg azért nézik hülyének, mert veréb. De sok bajotok van:D:/
@Frengi: megvan az együttélésnek is kultúrája, ezért tud vagy nagyon jó, nagy bűnszar lenni, ha sokféle különböző mértékig jólnevelt és más országból érkező ember van egy rakáson. Egyfelől ami Spanyolországban/Marokkóban/Olaszországban műxik nem bunkóság (latinoknál nyitott ablaknál zenehallgatás, kint teregetés, arab népeknek is van rakat fura és feltűnő szokása), az németeknél bajosan, másfelől, ha emellé az illető nem tud/akar disztingválni (szarik a világra), akkor kész az őskáosz.
@Modor Tibi: persze. Egyabaj: alig van megoldva, hogy akkor hogyan? Egyszerűen egy keresetből nehéz kijönni, dolgozni lehet gyerek mellett, de nem a legfaszább dolog lepasszolni kétévesen bölcsibe, mert általában ott a leglassabb gyerekhez megy az alkalmazkodás, tehát kussolva játszodás van, Anyu nélkül. Akkor? Irodába nem lehet bevinni, az az iroda még nem született meg... szóval nem lep meg, hogy tele a fiatalok hócipője, és inkább nem akarnak családot. Én is szeretnék valamikor egyfelől, de ezek eszembe jutnak, és... broááááff. Háborúban születtek gyerekek, ínségben is, de eeeezz. Mindenkinek tele a töke, még annak is, akinek nincs.

Balance Of Power 2010.02.12. 19:21:08

@énis: Purlitzer-díj, nyehehe
Itt a teljes lista
Saját gyűjtés: Nagy Bangó András, grapefurit, szihológus, poszporusz díj, olasz rulett, hagyja abba ezt az egész életszínvonalat (=életstílust), kaució, nem kell forSírozni
Másodkézből: planel, frenetikusan (=fonetikusan) kell írni, hermofredita, planérozok egy szelet húst,volt már rá incidens, szuvenír jog, tatárbifsztext.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 19:24:33

@Balance Of Power:

Kiegészíteném azzal és ez talán az egyik legdurvább volt, amit hallottam: ez a gép mivel anoním (egyenértékű).

El Topo (Sgt. Elias) 2010.02.12. 19:29:28

Néhány példa boldogult nagyapámtól: szívinfraktusz, infulencia, Szüszi Ila (Schütz).
Amivel szintén ki tudak kergetni valahonnan, az az inekció.

2010.02.12. 19:47:14

@Szocio Pata: csak nappal nem esznek, de este megindulnak egymáshoz a családok, viszik az ételes dobozokat, meg a kaját, na jó többnyire csak hát végén, mert hétközben dolgozni kell, tehát ez nem böjt, mert aki dolgozik, meg gyerek, meg beteg, meg minden az felmentést kap (pont úgy mint málunk a nagypéntekről meg a hamvazó szerdáról).
Szóval ha összejön egy szűk család, ugy 8-10 ember + gyerekek esténként az nem egy csendes áhítatos böjt.

2010.02.12. 19:48:52

@El Topo (Sgt. Elias): a bank kölcsönhöz meg elhívjuk az értékbecsmérlőt

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.12. 22:56:29

@flegman: Ja, egy év alatt csökkent a felére az értéke. vidéki kisváros, iskolához, ovihoz, uszodához közeli új panel. "Lakópark".

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.12. 23:20:37

@vészmadár (pica pica): S ne feledd a közszolgákat. Több, magát rabszolgaként aposztrofáló ismerősöm óránként több kommentet is generál, változatos index-blogokon. Nyilván az óránkénti kötelező tíz perces szönetet töltik ki ezzel. :/

Fősulis kollégiuminkban eddig minden épületben voltak "magánszobák" 2- 3 fürdős WC-s szoba összenyitva 1 ukrán családnak, a gondnok néni valami rokonának, HÖK -vezérnek, ex_HÖK-istának. 2,5 -3x annyit fizettek a lakosztályért, mint mi az ágyért.

@Balance Of Power: helyi, azóta már befutott cég hirdetésében meatingek szervezését, lebonyolítását vállalja. Ha előkerül a kép, belinkelem.

@stars7726: "miért biboldó az aki lakást épít??" Vissza nem térítendő állami támogatás, kedvezményes hitel, jogszabálymódosítás a kedves külföldi befektető "két szép szeméért", terület átsorolása (jókora átjárhatóság van nálunk az ipari felh. terület és a zöldövezret között). Ilyesmire tippelnék. Miközben szerencsétlen VII. kerületben (no meg Vi, VIII, IX is) darabonként mészárolják le a régi, nagy belmagasságú zsidó (bér9 házakat. na ezek a "parkok" nem húzzák 100 évig.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.02.12. 23:23:34

Nem fotóztam le a hirdetést, amit a Blaha körül láttam. mini lakás, 10 nm, amiből 4 nm a galéria. Gépesített konyha, zuhany, wc is tasrtozik a kéjlakhoz. Neten sem találom, csak egy olyat,ami "alapon 10 nm. A kolesz szobánk ( ketten laktuk) volt 8 nm.

Mc_Fly 2010.02.13. 23:04:51

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár:

a "meating" kifejezés magyar jelentésére lenne tippem.

"-Hölgyem, szereti ön a rántotthúst?
-Persze, miért?
-Akkor mindjárt előrántom!"

AZATYAURISTEN 2010.02.14. 18:02:10

Itt is ugyanez, csak mi nem fizettünk ki mindent elöre, pedig a kocsi ablakat is betörtek kalapaccsal a bebiüles mellett ( a jo szandek hatartalan volt), mig 20 percig (!) vendegsegben voltunk es a nyitott kertben (!) parkoltunk. Hatar menten lakunk egy faluban, a szomszed, magyar falubol volt a "mestercsapat"...8 honapos terhes voltam, a gyerek meg epp 2 eves mult, minden nap mentem az epitkezesre, minusz fokokban, babakocsival figyeltük, lopnak-e es mit. Ferjem dolgozott, igy mi a gyerekkel vezettük az epitkezest, nem vicc. Mindez november-decemberben zajlott. Amit lehetett, elbasztak, elvittek, meg a sajt cuccainkat is reszben megfujtak, csempek alatt foltokban a ragaszto, kiegyenlitöanyag sehol, se földön, se falon, fürdöszoba szetrohadt, padlaslepcsö heteken belül le fog szakadni, ajtok-ablakok ferdek...es meg sorolhatnam! Persze mindez optikailag abszolut nem vehetö eszre es az utolso 3 hetben, amikor a burkolatokat csinaltak, mar nem mentünk oda, a hideg miatt, nem volt meg fent a bejarati ajto, ment a gazmelegitö ezerrel...gondolhatjatok, mik törtentek ott akkor...februarban vegre kiszabaditottak a 2. gyereket, es amig korhazban voltunk, a bojler elarasztotta a hazat, a szerencse az volt, hogy az egesz jarolap lejt balra (mert nem öntöttek ki az aljzatkiegyenlitöt) es ott gyült össze a 15 centi viz, nem a haloban es gyerekszobaban, ahol parketta van. Pont jött haza ferjem latogatasbol a masik gyerekkel es allt a viz a hazban...hat, ö most nincs tul jo velemennyel a magyar munkarol:D De en sem! Szoval, megegyeztünk velük, aztan elmentek dolgozni mashova, ahol valaki felnyomta öket es megszünt a ceg. A neten meg most is fent van a csoka a cegevel, pedig nem dolgozhat. Most alkalmazott...szoval, igy megy ez. SOHA ne fizessen senki egy fillert sem egy cegnek, amig a munka nincs kesz, de meg a felet se! Es inkabb menjen el szabira es kövessen szemmel minden egyes munkalatot! Meg a vizesek is darabolt csöveket akartak berakni a falba, mire szoltam nekik, hogy hozzanak egy egesz tekercset, mert ez igy nem megy, vegig nezni kellett, mit raknak a falba! Ez az abra, ezt tudom javasolni. Amik hibak voltak, annak az arat bevasaltam rajtuk utolag, fenyegetessel. Es persze ugy megkevertem nekik a szart a környeken, hogy Nyugat-Dunantulon keves helyen kapnak munkat a jövöben. Maskepp ez nem megy. Nyilvanosan, közönseg elött kiabaltam a vezetövel az ablak betöreseert, hogy bemegyek a polgarmesterhez es stb...ez is bevalt, ettöl is beszartak. Elkepesztö, mik vannak, nem gondoltam volna, a haz persze igy is nagyon olcso volt, meg ezzel a felujitassal is 3x-os lett az ara, nem vennek ujat, meg ezek utan sem. De resen kell lenni:D

AZATYAURISTEN 2010.02.14. 18:10:39

@cd-r: nem vörös poszto ez, aki ezt csinalja, az ö dolga, senkinek nincs köze hozza, en nem itelem el, ha ezt a ceg, az allam megengedi, csinalni kell. Ez felhaborito? Ez egy semmi ahhoz kepest, ami a jürgeneknel a szitu: (inkabb, mint a modoros pontos vesszö, gondoltam) a rengeteg munkanelküli es szocialis eset felzabalja az adot, meg a lakbert is fizeti az allam akar evtizedekig nem mennek rengetegen dolgozni. Munkanelküli segely, HARZ4, ilyen-olyan tamogatas...ha ezt az allam engedi, miert menjenek dolgozni a figurak? Munkahelyen par euroval keres többet, mint a segely, hat ki az a hülye, aki 3 euroert elmegy dolgozni? Szoval, ez a durva, nem az, ha egy 25-ös buksza egy ev utan terhes lesz...föleg, ha a fönöketöl? :D

AZATYAURISTEN 2010.02.14. 18:20:40

@gabcigirl: ez hülyeseg, dresszkod meg stb...letezik, persze, de ne mondd mar, hogy attol valaki aszexualis lesz! a mokust sem dugjak meg, csak mert neccharisnyat vett fel es forditva:D

cd-r 2010.02.14. 19:45:55

@AZATYAURISTEN: én inkább azon filóztam, hogy ha nem lenne dress code, akkor vajon citromsárga tangában pucsítanának a lányok a bérszámfejtésen?

vincere 2010.02.14. 20:16:20

mikor én megvettem a lakásomat, mit össze nem hallgattam utána, h. miért pont akkora, miért pont ott, miért fizettem ennyit, stb. kurvára nem tudott érdekelni

cd-r 2010.02.14. 20:19:19

@AZATYAURISTEN: mondjuk engem ez nem érint, meg nem is érdekel, viszont mindíg van pár női kommentelő aki elkezd feszülni az ilyesmin.

vincere 2010.02.14. 20:42:42

@El Topo (Sgt. Elias): az én apukámnak meg így mondja: infraktus és dikloma
ja, és a mondandója végén hozzáteszi: magyarul megmondva. olyan ez nála, mint a ha érted, hogy mondod :)

vincere 2010.02.14. 20:50:33

@vincere: bocs, ha érted, hogy mondoM

AZATYAURISTEN 2010.02.15. 12:30:37

@cd-r: hihihi aztan az is lehet, hogy sok szürke szoknya alatt semmi sincs:D erted...:D

Zahal 2010.02.15. 15:10:11

@El Topo (Sgt. Elias): öregem, te tudsz valamit.:-) pontosan tudom, miről beszélsz, de én ennyire nem vágtam fejből, gratula.:-) tényleg, a békaszájú kisdobos hungarista jó helyen lakik. ő is pont olyan szegény, mint a gojmotoros haverjai a 6-8 millió Ft-os csodagépeken.

Zahal 2010.02.15. 15:13:55

@El Topo (Sgt. Elias): ez aranyos!!:-D kabaréba is illene.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.16. 20:19:16

@Rékuc: ja, akartam épp írni, ha már idetévedtem,h. lehet, hogy egy szórakozóhelyen, vagy színházban, akárhol, ahol másképp jelennek meg, fel sem ismerné őket...

A Tyne folyó déli partja 2010.02.16. 20:22:43

@vészmadár (pica pica): gondolom, mert a fenti hozzászólásra volt ez válasz, ahol vsizont eléggé dresszkód gyanús helyzetet írt le...de feltételezem, az eladó/ápolónő -köpenyes, bakancsot, vagy valami lapossarkú cipőt hordó, smink és ékszer nélküli (mert tiltott, utóbbi főleg lehet balesetveszélyes bizonyos munkáknál, se hozza lázba. mivel a munkahely nem is arra való...

A Tyne folyó déli partja 2010.02.16. 20:24:15

@El Topo (Sgt. Elias): munka után is lehet...én speciel irodában dolgozom, mégse tudok munka közben netezni, mert le van tiltva azösszes blog (pedig nem is értik a tartalmát). sőt, mgé ebédszünetben sem jönnek be a blog oldalak. se közösségiek.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.16. 20:28:31

@vészmadár (pica pica): nem azért kell. hanem azért, mert nem túl kellemes, ha egy szöget nem verhetsz be a falba, a tulajdonos beköltöztet a szobádba egy másik nemű egyént (ismerős csajjal történt, egyszer csak megjelent egy vadidegen fiú a szobájában,h. ezentúl ő is ott lakik, kivette albérletbe), van egy rakás albérlőtársad, akik folyton cserélődnek, a szobaajtókat meg nem lehet zárni, mert errefelé az nem divat, pár hónapos ottlakás után a tulajdonosnak eszébe jut,h. inkább mégsem kiadni akarja, hanem eladni, költözz máshova (idő, pénz, energia, keresés, költözés, új környék megszokása, új útvonal a munkahelyhez), stb. stb.
ez mind megtörtént eset.

A Tyne folyó déli partja 2010.02.16. 20:29:20

@vészmadár (pica pica): amúgy, neked nyilván nincs szükséged ruhákra, meg ágyneműre, függönyre, stb...minek is az.

ron · http://trebitsch.blog.hu 2010.02.16. 22:14:35

Ez a poszt egyetemi tananyaggá _avanzsált_ egy stilisztikai (lásd www.lib.jgypk.u-szeged.hu/alknyelv/s.htm) elemzés _erejéig_.

Dijie 2010.02.23. 12:31:22

@Balance Of Power: ...plexit, jutka (yukka), icatea...

Epoxigyanta 2010.09.01. 09:39:38

És amikor a kauciót lefordítják "caution"-ra deposit helyett? Olyankor nekem ég a fejem. :)

Nyúlláb 2022.02.11. 21:21:11

A világon semmi baj a távfűtéssel. A legjobb.
Mi az a kaukció?
süti beállítások módosítása