Olvasói rovat - Állatorvos- orvostanhallgató

2009/06/14. - írta: Modor Tibi

Mai írásunkat Slip bocsátotta rendelkezésünkre, gyaníthatóan rendszeresen forog az említett körökben.

Tehát:

Miről ismerszik meg a modoroskodó medika/medikus?

Ugyan első féléves, de már mindent jobban diagnosztizál a 20 éve praktizáló orvosnál.

Ugyanezen orvos orra alá dörgöli frissen szerzett latintudását (az, hogy eddig akkora reálbuzi volt, hogy azt hitte, latinul Latinországban beszélnek, ami Középfölde mellett van, azt ne is említsük...).

Társaságban egyetlen testrészt sem hajlandó magyarul megnevezni, és ha a körülötte ülők nem tudják, hogy speciel mi a gluteus maximus, akkor affektálva néz egy sort, és kijelenti, hogy ők csak bölcsészek, mérnökök, etc...

Kedvenc témájuk a boncolás közben tanusított bátorságuk, és az ezért szerintük jogos respect. Hangosan tűnődnek hogy Te biztos nem élnél túl egy boncolást tele gyomorral (mondják azok a picsák, akik egy tyúk levágásától elalélnak a nagymutternál de az egyetemen...höhöhhh).

Tegyük hozzá, hogy tömegközlekedésen mindig boncolós témát hoznak elő, és repesve várják a méltatlankodó pillantásokat.

Fel vannak háborodva, hogy nem ismered Dr.Prof.Candid.XY-t, aki ugye közismerten a világ legnagyobb anatómusa/bakteriológusa/etc..

Elsőéves általános orvos, és mindenhez ért (az nem zavarja, hogy mások egy életet áldoznak a szakma egy kicsiny szegmensére... neki alapból minden jár)

Állatorvosin hosszan elmélkednek, hogy a humán orvosoknak milyen, de milyen könnyű, de bezzeg nekik a sok állattal... (azt fel sem fogják, hogy embernél kismillió betegség van, és a legtöbb állatorvos ma sem tud kitörni a vitamin-antibiotikum-kényszervágás szentháromszögből)

Humánorvosin ugyanez, csak fordítva (no comment...)

Előszeretettel egyeznek meg találkozókban, hogy az utolsó pillanatban elmondhassák, hogy nekik mennnyire sok tanulnivalójuk van. A társaság többi része pedig intenzív sajnálatot kell mutasson egész este, különben bunkók!(valójában nem több a tananyag, mint egy mérnökin vagy egy katonain, de ugye az affektálás és a pózolás sokat elvisz...)

Ha nem tudod, hogy ma Magyaroszágon csak az orvosi az egyetlen sikerszakma, és hülye vagy, hogy nem arra mentél, készségesen felvilágosítanak akár naponta többször is.

Mivel (főleg állatorvosin) nagyon sok nőnemű hallgató van, ebből aztán a hölgyemények leszűrik hogy a pasik nem is alkalmasak ilyesmire mert bennük nincs empátia, érzékenység (és mikor az első vágóhidi nap után sírva rohannak a PETA karjaiba, lehet rájönnek, hogy nem is kellett volna ez a fene nagy empátia)

Állatorvosira azért mennek, mert a kutyus/lovacska/mókuscickány olyan aranyos :D! (haszonállattal még említés szintjén sem szeretnek foglalkozni)

Humánorvosira meg azért, mert túl sok Vészhelyet/Kés alatt /House részt láttak.

Örömmel nyugtázom, hogy ők is csak egyetemisták :-))

Az pedig kétségtelen, hogy az orvostanhallgatók és friss orvosok imádnak a nem szakmabeliek összejövetelein is borzasztó balesetes-meghalós sztorijaikkal a középpontba kerülni - és hosszan élvezni a laikusok csodálatát.

Tisztelet a kivételnek.

148 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardinálispinty 2009.06.14. 18:35:22

biofizika szakra jártam, rajtam kívül mindenki orvos lett (én meg környezetmérnök, ami tudjuk, a mérnöknek a legalja, kérdezz mege gy vegyészt vagy gépészt, pláne építészt:)

kimaradt, hogy mind (nincs kivétel) amfetaminon és/vagy füves cigin él 6 évig.

dorka at london · http://dorka.tumblr.com 2009.06.14. 19:55:00

Társaságban egyetlen testrészt sem hajlandó magyarul megnevezni, és ha a körülötte ülők nem tudják, hogy speciel mi a gluteus maximus, akkor affektálva néz egy sort, és kijelenti, hogy ők csak bölcsészek, mérnökök, etc...

osztalytalalkozon, csaladi vacsoran stb imadnak hangosan beszelni reszletezve olyanokrol, mint here rontgen, mehnyak rak. bamban neznek, ha leteszi valaki a kanalat.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.06.14. 21:08:18

Kedves blogolvasók!

Volt szerencsém résztvenni egy olyan osztálytalálkozón, ami a ballagás első évfordulóján került megrendezésre. Kedves osztályfőnökünk - akit magunk közt csak Bubunak neveztünk - azért rendezte meg ezt az eseményt, hogy tudakozódjon, kit-hova vettek fel.
Ott történt, hogy medikushallgató ex-osztálytársam kissé meghűlve érkezett. Megjegyeztem, hogy mivel láza is van, érdemes lenne talán orvoshoz fordulnia. Erre ő:
-- Hát hogy képzeled, Gyuszikám? Hogy én mint orvos egy másik orvos segítségét kérjem???
Mondanom sem kell, ledöbbentem.
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának hallgatója etc. etc.

Fabled 2009.06.14. 21:11:01

Azt kihagytad hogy társaságban inkább angolos bölcsésznek tettetjük magunkat elkerülvén a "hűűű, te már láttál hullát?" szintű beszélgetéseket. Egyébként minden sava igaz :DDDDD
(halkan vallom be hogy az anatómiai nevek 70%-nak nem tudom a magyar megfelelőjét...)

terran 2009.06.14. 21:14:04

Gyula!!!!
MI EZ AZ ETC. ETC.
Tán beteg lettél?

FelixJager 2009.06.14. 21:21:44

@mir: detto, gyakran oda fajul, hogy az az izé, mert csak latinul megy, azzal nem akarok senkit hergelni, azt azt hiszik hülye vagyok.
mondjuk végeztem, de már felsőbb évesként is jókat derültem a metrón, mikor kis elsősök nyitogatják AZ ATLASZt, de szigorúan úgy, hogy mindenki lássa.
osztálytalálkozón meg nem győzök bújni, mert jönnek a saját és családjuk bajaival, meg ezzel mit lehet, azzal mit lehet tenni, kuncsorogják az időpontot, lehetőleg este 8-kor, de nekik hétvége is jó.
szerintem több a tananyag, mint egy katonain.

FelixJager 2009.06.14. 21:26:09

ja és másodévben valaki mindig "véletlenül" gyrus-t kért a gyrososnál, elvárva a műértő csoporttársaktól az önfeledt kacajt.
részemről a (musc.) gluteus maximus helyett vizsgákat leszámítva a jól bevált segg szót favorizáltam

respecta /01 2009.06.14. 21:28:17

Nagyon jó írás!
Vannak ilyen ismerőseim.
Én akkor "szűntem meg orvosnak lenni", amikor felkészülés okán a gilisztától néhány, egyre nagyobb állaton keresztül eljutottam a nyúlig. Ma sem eszem meg, mert mindig érzem azt a szagot.
Így legalább nem tudom, milyen is egy bikában könyökig lenni....

Kobres 2009.06.14. 21:33:59

Nem orvosira jartam, de elettant azert tanultam. Rengeteg tanulas kell egy 60%-os orvosis teszt megirasahoz.
Szoval minden tiszteletem az ovek.

SLacc 2009.06.14. 21:34:27

Én meg csak fedő- és részterekről nyilatkozhatom... :D

Circus 2009.06.14. 21:35:07

Állatorvos bemegy az orvoshoz, leül és nézi az orvost. Orvos pár másodperc múlva:
- Jó napot kolléga, mi a panasz?
Állatorvos:
- Ja, úgy könnyű...

(régi, de muszáj voltam)

SLacc 2009.06.14. 21:35:24

Ja, a gyermek motivációkeresésének meghatározásában segítésében részt vevésében valék is.

Circus 2009.06.14. 21:38:44

Dolgoztam az állatorvosin, kapacitáltak, hogy menjek, be tudnak juttatni (ja, jóban voltam a fél felvi bizottsággal).

Akkortájt (közel 20 éve), azok mentek állatorvosira, akik nem jutottak be az orvosira, de ugye a dr előtagot apuci mindenáron meg akarta venni. Ergo, az 'alja', akiket ráadásul nem is érdekelt az egész. Nekem hányingerem lett tőlük, és inkább nem akartam az egészet (ma már lehet, hogy feljebb van az ingerküszöböm :) ).

Természetesen tisztelet a kivételnek, kb egy kezemen meg tudtam számolni - kb öt évig dolgoztam ott.

Circus 2009.06.14. 21:54:15

@immortalis:
:)
Simán kifejezi a fenn említett 'felsőbbrendűségi' érzéssel kapcsolatos véleményemet.

OkoskaTo:rp 2009.06.14. 22:01:19

@DrGenya: Ez bármely szakmánál így van. Ha jogász vagy, akkor mindenki ingyenes jogi tanácsokat kér; ha kertész, akkor hogy mitől sárga a dudvája; ha bármi közöd van a számítástechnikához, akkor meg javítsd meg a szanaszét berhelt és össze-vissza fertőzött számítógépét.

A medikusoknak azért húzzunk be egy pirospontot azért, hogy ők még hajlandóak ténylegesen odafigyelni arra, amit a beteg mond (ellentétben a sok belefásult "nagy" dokival).

e_e 2009.06.14. 22:06:33

nemtok hozzaszolni, en allat/orvostanhallgatot nem ismerek.
de jaj, hisz hozzaszoltam megis, azt, hogy nem tudok hozzaszolni. meddig romolhat meg az allapotom?

valojaban csak azert vagyok itt, mert beugrott ma egy modoros fordulat, melyet szivesen megosztanek modor-rajongo tibiekkel/olvasokkal, naemlich:
baszod alassan!
na, ez a nem semmi, mi, sracok?
(bocsanatot kernek az offert, ha nem lenne az is olyan nagyon modoros)

terran 2009.06.14. 22:14:28

@e_e:
hát ez tényleg nem semmi, ez nagyon szar :D

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.06.14. 22:17:23

"a legtöbb állatorvos ma sem tud kitörni a vitamin-antibiotikum-kényszervágás szentháromszögből"

rotfl

I'll be Beck! 2009.06.14. 22:17:57

Magára adó medikus SOHA nem ereszkedik odáig, hogy állatorvost simfeljen. Az állatorvos "agrármérnök", annyi. Valamirevaló medikus a gyógyszerészeket gyűlöli, mert azok "lelketlenek". Pedig hát a legtöbb csak "bolti eladó lesz". Orvosként aztán egy idő után a jómódú orvosokat illik gyűlölni. Meg a jómódú nem orvosokat. Szóval mindenkit. Ez a pályaív csúcsa. Innen aztán már csak lefelé visz út.

Grrrrröviden 2009.06.14. 22:20:12

Akkor lehetne egy vidéki Bp-i összahasonlítást is belevinni, én sajnos/szerencsére mindkét helyre jártam/járok és elég nagy különbség van azért. Amit leírtál az Budapestre tényleg, igaz, vidékre valamivel kevésbé. Bár tény, hogy itt is akad beképzelt dögivel. (pl. egy csoporttársam a "Miért ide felvételiztél-re: Hát én azért lettem orvos..." A dolog pikantériája, hogy szegény elsőben kibukott és itt is hagyta...
De visszatérve, a debreceni, szegedi és pécsi orvostanhallgatók között lényegesen kevesebb a beképzelt. Én is rühellem őket, hisz a komoly orvos és az elsőéves medika között hihetetlen tudás, de legfőképp fel nem mérhető tapasztalati különbség van.
Amúgy azért vizsgára tanulás szintjén az állatorvosi után az orvosi a legnehezebb az országban.

sszz 2009.06.14. 22:21:26

@Môžeš mi pomôcť?:

"Fogász, jogász, NEM doktor..." Kedvenc, gyakran hallott szólásmondásom az említett körökből.

Hiába, az értelmiség csúcsa, kár lenne elvitatni...

Niv 2009.06.14. 22:27:30

Heh kihagytátok a mentőtiszt hallgatókat ;P
Igen arcoskodás egyrészről, de bizony sokan büszkék arra amit tanulnak és ezt szeretik hangoztatni.

Szerintem minden szakmánál így van..

noirp 2009.06.14. 22:27:34

"Édes lányom, inkább orvosnak menj, mint orvoshoz" szólt rám idősebb Noirp nem is egyszer :))

A poszt jóóóóóóóóóóóóóó.

noirp 2009.06.14. 22:32:12

@kardinálispinty: Környezetmérnök?
Na idefigyelj te legalja te, egy _sisak_ alá veszel engemet is azokkal a vegyészmérnökökkel, akik le-legaljázzák a környészeket?
He??? :DDDDD

BME? Veszprém? :D

üdv
a nagyképű VM, akit kéretik nem komolyan venni:))

Pierre Batka 2009.06.14. 22:32:55

@Dr.Genya: Nem szerinted több az anyag. Több...ennyi. Ez persze nem kisebbíti a többi egyetemet. A saját személyes tapasztalatom ez, és ráadásul a mérnök/közgazdász/egyéb ismerőseim is elismerik. Szóval nem arcoskodás. Ettől persze még a többi egyetem se könnyű.

@e_e: Nem off, a "baszod alássan" szakkifejezést én pl egy szívsebésztől hallottam bemosakodás közben, úgyhogy szerintem erősen on. :-)

noirp 2009.06.14. 22:35:51

@kardinálispinty: Ők tudják legjobban, mit tesz az anyag :P nem?

Slip_21 2009.06.14. 22:42:11

Köszönöm mindenkinek a kommentet, valóban
személyes tapasztalatból írtam. Véleményemet fenntartom. Valóban mindenki büszke választott szakmájára és ez szerintem érthető. Azzal van gondom mikor ez a büszkeség átmegy masszív felsőségtudatba és a másik lenézésébe. Ezt kivántam érzékeltetni. Mivel közeli ismerősöm érintett igy kénytelen vagyok napról napra szembesülni ezenfajta modorossággal. De örök humorforrás mikor a vega-cickánygyógyász asprásns szembesül azzal hogy mit csinál egy hatósági állatorvos....Sorry, you not a winner :D

Slip_21 2009.06.14. 22:43:15

Ja egyébként ketaminnal nyomják szal mellélőttetek...

Hosszigyärek 2009.06.14. 22:49:37

Ötödéves orvostanhallgatóként Szegedre menet a vonaton voltam részese a következő jelenetnek, amely annyira tipikus, hogy idekívánkozik. Felszállt két csajszi és a kabinunkba ültek be. Az egyik srác kapásból ajánlkozott, hogy felteszi a táskájukat a csomagtartóra, mire az egyik: "Köszi, de vigyázz nehéz a csomagunk, sok könyv van benne ...(hihihi)... orvostanhallgatók vagyunk!"

Illetve ezen kívül még pár modorosság orvostanhallgatók részéről (nem kevés öniróniával):

" Az nem sztetoszkóp, hanem fonendoszkóp !"

Belgyógyászat gyakorlat után előszeretettel fonendoszkóppal a nyakban vonulnak vissza a koliba.

Kari buli után kötelezően "Fogász, jogász nem doktor" és ehhez hasonló tartalmú orvosis indulók ("De lóóóófaszt, nincs is ibolya / Baaaszni vittél el oda") telitorokból való üvöltése.

Orvosis bulihelyen felirat: " Kutyával és jogásszal belépni tilos!"

I'll be Beck! 2009.06.14. 22:51:44

Egyébként - némi meakulpázó jelleggel - azt kell mondjam, az egyedi esetek általában (;))mókásabbak a mégoly jól sikerült tipizálásnál. Én például ismertem egy rendkívül nagytudású, alázatos patológust (gyk. pathologust) aki bivalyerős heteroszexuális férfi létére minden reggel gondosan vörösre lakkozta a lábujjkörmeit. Egy érdekes karakter. Ráadásul nem gyűlölte en bloc se a szülészeket, se a fogorvosokat, se az állatorvosokat - de még talán az ingatlanos hölgyeket se a másoddiplomás miskolci jogi diplomájukkal (az első diplomájukat hagyjuk). Szóval sokféle ember van, és jobban meggondolva a világ legnagyobb hülyesége bedőlni a túlságos, és felületes általánosítás késztetésének. A késztetés kísértésének. Ezért mélységesen szégyellem magam, amiért korábbi kommentemmel magam is ilyen szellem munkájához asszisztáltam.
Jó, azért nem OLYAN mélységesen. Csak mondjuk olyan... kicsit mélységesen.
Basszus, a fogász, jogász, állatorvos TÉNYLEG nem doktor.
Meg a rohadt pszichológusok... na azokat utálom aztán igazán. Különösen a klinikai szak. Bölcsészek.

szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum 2009.06.14. 22:54:46

Most ki kell majd egészíteni a mondást, hogy "Fogász, jogász, GYÓGYSZERÉSZ nem doktor." :)

Slip_21 2009.06.14. 22:56:34

"Szóval diplomácia és vezetéstudomány? Mikre nem adnak ma doktorit..."

idézet egy kettessel éppen átvergődő pacigyógyásztól


"Szal akkor olyan aktakukac leszel?"

Ennyi esett le neki a közigazgatási szakból

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.06.14. 22:56:35

Sok-sok éve egy sebésznél ebédeltem, a marhahúslevesből az összes csontot darabonként kiszedte, és bemondta a latin nevét :-) Perverz.

szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum 2009.06.14. 22:58:38

Amúgy én is medikus vagyok, de jót szoktam röhögni a metrón az anatómiai atlasszal meg funkcionális anatómia tk-vel, gondterhelt arccal egy megállót utazó csajoktól.

Ha buszon kérdezik, inkább vegyészmérnök-hallgatónak hazudom magam, mert arra általában csak hümmögnek :) .

BK 2009.06.14. 22:59:42

egész jó kis gyűjtemény, de talán majd valami alaposabb kutatómunka kellene, mert nem a legütősebbek lettek begyűjtve. majd szeptembertl, ha újra indul a suli, elkezdem feljegyezni. :) most csak pár aranyosabb jut eszembe.

- első év októberében arról beszél, hogy "az agysebészet eléggé érdekelne, meg talán a traumatológia" - hiszen ekkorra már valószínűleg van egy talán sikeres anatómia demonstrációja, meg a haverjával majdnem teljesen kiboncolt egy tájékot rosszul.

- nem is emlékszem már, hogy hol és mikor hallottam, csak _beflessel_ ahogy valaki mondja, hogy "és akkor ott álltam és hirtelen olyan tachycard lettem" - mert végülis tisztára nemmenő lene azt mondani, hogy elkezdtem eléggé izgulni. :D

viszont a posztban a zárójeles megjegyzések egy része rohadtul nem menő.

Fabled 2009.06.14. 23:03:28

@callahan: ugyanezt a képet egy bp-pécs vonaton képzeld be. De szavam nem lehet, elsőben mi is marha büszkék voltunk a semmire :D

szúrófény 2009.06.14. 23:10:15

Egy olyan világban, ahol egy egészséges rasszizmusért, nagy hagyománnyal bíró antiszemitizmusért, vagy könnyed, hétvégi iszlamofóbiáért jobb helyeken lecsukják az embert, egy ilyen blogtól ne hányjam el magam? De, elhányom, az lesz a legjobb.

Balangó 2009.06.14. 23:16:35

Modoroskodó medikus/medika van és modoroskodó állatorvostanhallgató is van.
Viszont modoroskodó joghallgató is van és talán még mérnök is.
A bölcsészek viselkedését pedig jobb, ha nem boncoljuk. Ha már a modoroskodásnál tartunk.

És akkor még a műkörmöslányokról meg a plázacicákról nem is szóltunk.

Nagy arcotok van.

Én az említett két egyetemet közül az egyiket végigcsináltam, és utána még két teljesen másikat.
Van összehasonlítási alapom.

TÉNYLEG több a tananyag, mint sok más egyetemen.

Circus hülyeséget ír, vélhetően azért, mert annak idején nem vették fel az Állatorvosira. Öt évig dolgozott ott, az azt jelenti, hogy 4-5-ször felvételizett eredménytelenül. A '80-s években oda nehezebb volt bejutni, mint az orvosira, ebből kifolyólag nulla volt azok száma, akik az orvosi helyett mentek oda. Akkoriban a többség még vidéki gyerek volt, nem csekély hányaduk állatorvos gyermeke. Nem hivatalosan előnyt élveztek a felvitelinél.

Mire ez a nagy fölény? Gyerekekről van szó, akik kikerültek a középiskolából, örülnek mert egyetemisták, de ugyanakkor fel kell azt változást is dolgozniuk, amit az egyetem jelent a középiskolához képest.
Egyik évben még ülsz a padban és gyermeteg biológiakönyvet nézegetsz, pár hónappal később pedig nagyon is közvetlenül szembesülsz azzal, hogy az ember milyen mulandó.

Én az egyik említett egyetemen külsősként tanítok, és egyáltalán nem látom, hogy nagy arca lenne a gyerekeknek. Kifejezetten kedvelem őket.

Egyébként pedig minden szakmát lehet magas színvonalon és lehet szarul csinálni.

A kommentelő hölgyek és urak biztos rendkívül szerényen végezték az összes egyetemüket és jelenleg is tökéletesen csinálják, amit csinálnak.
Örüljenek neki.

Danis 2009.06.14. 23:20:11

@Môžeš mi pomôcť?: A pszichológusok nem kapnak doktorit. Klinikai után se.

Pernilla 2009.06.14. 23:27:01

az általam ismert fogorvoshallgatók is beleillenek ebbe a körbe, sőt, ők még többre tartják magukat, mint az általános orvosok, minthogy nekik ugyanazt meg kell tanulni PLUSZ még a fogász tárgyak...

mellesleg idegesítő tulajdonságuk, hogy ha beszélsz hozzájuk, a fogsorodat fixírozzák, szerencsés esetben még megjegyzést is fűznek hozzá (mindezt láncdohányos sárga fogsorral)

the Zen experience 2009.06.14. 23:33:21

Namost, ha már modoros
a gyakori "doctor"-bemutatkozás helyezettjei a kövik:
1. - levelezős jogász
2. - újdonsült gyógyszerészeink
3. - nappalis jogász
4. - fogász
5. - egyéb örvös
6. - lódoc.

Jelzem doctor=tanár. Kútúrátabb országokban MD-t esetleg írnak, a doctor a Ph.D, D.Sc jogosultsága.
(Nem a kib. gyógyszerész, meg poszkomm. lev. jogász poetscharcok [a Földön máshol kecseg jogász alanyi jogon MA-hoz nem kap szamárfület, csak egy ilyen sz@rországban]).
Ehe ehe ehe

e_e 2009.06.14. 23:33:50

@Balangó:
igen, ahogy mondod:
"Modoroskodó medikus/medika van és modoroskodó állatorvostanhallgató is van.
Viszont modoroskodó joghallgató is van és talán még mérnök is.
A bölcsészek viselkedését pedig jobb, ha nem boncoljuk. Ha már a modoroskodásnál tartunk."

-szuletett is mar itt poszt szinte mindahanyrol.
takeiteasy, itt mindenki mindenkit csufol. nem is nagyon haborodok hat fol, mikor arrol olvasok, hogy ekezet nelkul irni modoros, vagy, hogy a csaladcentrikus modoros no wiwes alapertelmezett profilkepnek a gyereke kepet rakja be. pedig, ugye, en is.

N.Zoli 2009.06.14. 23:39:05

Nehanyan azert mennek allatorvosira, mert jol jovedelmzo szakma, az allatszeretet ilyenkor a hatterben marad.

Sok orvostanhallgato legeli a kulonfele drogokat, nehanyan mentoznek az egyetem mellett es latjak az egeszsegugy szanalmas helyzetet, mar az egyetem alatt kulfoldi munkat terveznek, vagy valami gyogyszerugynoki tevekenyseget.

Valoban rengeteg balesetes sztorijuk van es eloszeretettel meselik oket, kezdve az igazsagos konyvben szereplo, baltaval utott csillag-alaku luyk a koponyantol a valodi balesetekig.

Tuddmeg 2009.06.14. 23:42:56

Jogot hallgatok, azonban a legjobb barátaim orvosira járnak javarészt. Egészen komolyan mondom, hogy én is rengeteget tanulok, de hogyha van olyan, akinek lehet nagy az arca emiatt, akkor az az orvostanhallgató. Valóban vannak naiv és alaptalanul beképzelt elsősök, de mondjuk egy harmadik évét sikeresen befejező medikus már majdnem biztos, hogy többet tett le az asztalra, mint egy friss diplomás bölcsész/jogász/mérnök.

terran 2009.06.14. 23:50:04

@Balangó:

Tanuljál már meg érvelni.
"Viszont modoroskodó joghallgató is van és talán még mérnök is."

Igen van, de nem róluk van szó most.

funfun 2009.06.15. 00:12:02

@lord rotten: igen, igazad van. Ma Magyarországon az orvosi, jogi és állatorvosi egyetem elvégzése után automatice doktor lesz valaki, ami nem tudományos fokozat. Ráadásul a doktor titulus helyes használata írásban: dr, vagyis kis kezdőbetű. Ezzel szemben előszeretettel írják és íratják nagy D-vel. Dr. Holott az utóbbi a tudományos fokozat jelölésére (pl. Ph.D.) szolgál. Ezt meg nem úgy vágják az egyetem végén az emberhez, azért még jó pár év ez-az van előtte.
Modorosság: kórházban voltam, a kezelőorvosom úgy mutatkozott be nekem: "Nagy doktor vagyok". Sokan szinte keresztnévként használják a doktort.

fjmailnet 2009.06.15. 00:12:56

@DrGenya: hahahaha,szintén zenész

Kopi3.14 2009.06.15. 00:13:48

"egy harmadik évét sikeresen befejező medikus már majdnem biztos, hogy többet tett le az asztalra, mint egy friss diplomás bölcsész/jogász/mérnök."

ennek bizonyítását várom türelmetlenül.

gonzalo 2009.06.15. 00:26:37

"egy harmadik évét sikeresen befejező medikus már majdnem biztos, hogy többet tett le az asztalra, mint egy friss diplomás bölcsész/jogász/mérnök."

ezt honnan szedte a szerző. járt orvosira, btk-ra, ájk-ra és még a műegyetemre is, vagy létezik vmi statisztika és ahhoz még vmilyen sosem hallott módszertan is?

fjmailnet 2009.06.15. 00:33:34

@Môžeš mi pomôcť?: 1 klinikai pszichológus 4 éves szakképzés után kapja meg a címét és rohadt sokat kell tanulnia 40 órás munkahét mellett. Hogy miért került bölcsészkarra ez a képzés? Bagdy Emőke (pszichológus) és Szegedi Márton (pszichiáter) tudna választ adni, de sajna már csak a hölgy van életben. USA-ban és Angliában orvosin folyik a képzés. HA belenézel egy tantervbe láthatod, hogy a tárgyak 40%-a filozófiai indíttatású azaz humán stuff, a többi azonban az orvosin is megtalálható tantárgy/tananyag, nyilván lightosabb mélységben, pl anatómia két félév az orvosi 4 helyett, élettan is csak 1 félév. Anno a suliban a pszichológiára járó arcokat kinézték a "real" bölcsészek, az orvosoknak pedig a másik irányból nem volt elég materialista szemléletű az oktatás, így hozzád hasonlóan "lebölcsészezték" a usereket. Az orvosin azt láttam, hogy a minimális empátiás készség elérhetővé tételéhez elengedhetetlen tantárgyak, mint orv.pszichológia, orv.szociológia meg kommunikáció lenézett kis tölteléktantárgyak voltak így senki sem vette őket komolyan, ezzel szépen lassan elérve azt, hogy a "fő" tantárgyakat oktató taplók attitűdjét sajátították el az orvospalánták,predesztinálva saját későbbi faragatlanságukat. Valahol a két mezsgye közt lehet az igazság,m az asszonyt látva, aki külföldön dolgozik szakmabeliként, van bizonyíték a két diszciplína kooperatív munkájára, azonban ahhoz az ilyen butuska sztereotípiákat szerencsés lenne otthon hagyni kolléga:-)

Tuddmeg 2009.06.15. 00:34:27

@Kopi3.14: Úgy értem, hogy egy legalább jó eredménnyel a 3. évén túl lévő orvostanhallgató már addigra többet tanult, mint egy bármilyen szakos bölcsész (ezt sztem senki sem vitatja), de akár egy mérnöknél, jogásznál, közgazdásznál, stb...-nél is.

@funfun: Az utolsó bekezdésedhez: Nem tudom, hogy mennyire vagy benne ezekben a "kórházas-orvosos" dolgokban, de amióta világ a világ, és vannak orvosok meg kórházak, azóta az orvosok többsége úgy mutatkozik be a betegének, hogy "Kovács doktor, Oberna doktor, Svébis doktor, Stb... doktor vagyok". Ebben mi a baj? Ez legalább olyan természetes, minthogy megköszönöd az ebédet az anyukádnak. Hogyha neked ez nagyképűség vagy modorosság, akkor veled van a baj.

proteus · http://taxismundi.blog.hu 2009.06.15. 00:34:51

@funfun: igazad van, a phd fokozatot csak egy pár évre a diploma után vágják az emberhez... - csak, hogy folytassam a gondolatmenetedet. a doktori címről pedig mondtál egy pár új dolgot nekem, amiről nem tudtam, pedig a posztbeli egyetemek valamelyikére járok, csak még éppen kurvára nem foglalkoztatott, hogy milyen doktori címem lesz, mint ahogy egyik évfolyamtársamat/barátomat sem.

Tuddmeg 2009.06.15. 00:40:01

@gonzi: Az említett karok közül csupán az egyikre járok, de az összes többin is vannak közeli ismerőseim, barátaim. Statisztika vagy kimutatás nem létezik, sem módszertan.

De amikor szervezek egy-egy programot a barátokkal, akik közül ugyanannyi az orvos, a mérnök, a közgazdász, és a jogász (hallgatókról beszélek mostan), és ezen programokon 10-ből 9-szer csak a medikus hiányzik, az már jelent valamit. És nem azért hiányzik, mert éppen valahol összefutott három vagon maláj kurvával, hanem azért, mert tanul, elhiheted.

Peter Blau 2009.06.15. 00:49:48

"A kommentelő hölgyek és urak biztos rendkívül szerényen végezték az összes egyetemüket és jelenleg is tökéletesen csinálják, amit csinálnak."


Nagyon belepancsoltál haver, ez pontosan így volt. És így tíz év gyakorlat után kezdem azt érezni, hogy most már végre meg is kellene tanulni a szakmát, nem csak eredményesen dolgozni benne elengedett kézzel. De hát aki "csak" oktat az biztos jobban tudja, és a dumád sem volt olyan szerény mint amennyire azt számon kéred máson. Egyes, leülhet. Máskor gondolkodjon is.

Circus 2009.06.15. 00:59:59

@Balangó:
"Circus hülyeséget ír, vélhetően azért, mert annak idején nem vették fel az Állatorvosira. Öt évig dolgozott ott, az azt jelenti, hogy 4-5-ször felvételizett eredménytelenül."

Szakmunkásként kerültem oda kísérletiállat-gondozónak, állattenyésztő szakmunkás végzettséggel, 17 évesen. Ott érettségiztem le estin és tanultam angolul - mindent összevetve kb kétszer lett volna lehetőségem felvételizni, de EGYSZER SEM AKARTAM. Ha elhiszed, ha nem :)
Látod, látod, saját dugádba dőltél - nemcsak érettségizett emberek kellettek oda, és én sem azért mentem oda :)

Amúgy teljesen egyetértek, a '80-as évek végén jóformán az egyetlen nemzetközileg általánosan elfogadott felsőfokú intézményünk volt - és pont ezért éreztem annyira szarul magam, látva a leendő állatorvos generációt. Illetve tudva azt, hogy sokakat rohadtul nem érdekelt, azért jöttek ide, mert a NAGY orvosira nem vették őket fel...

Amúgy lehet, hogy ismerjük egymást? :)

haperima 2009.06.15. 01:05:41

"fogász jogász nem doktor" - jó szöveg orvosoktól, föleg mert nekik kéne legjobban tudniuk, hogy közhiedelemmel ellentétben ök sem doktorok. Az orvosképzés is rendes D5 szintü egyetemi diploma, mint a többi. Európában onnantól doktor valaki, ha tudományos munka után, referált publikációkkal leteszi a doktori szigorlatot és megvédi a disszertációját - mindegy, hogy orvos, biológus vagy atomfizikus. Ezzel vigyázni kell, mert ha Hegyeshalom után vki egyetemi végzettséggel dr.-t ír a neve elé, azt még jól meg is büntetik. Ezt saját tapasztalatból mondom. Ez a mi "egyetemi doktorságunk" mostmár nemcsak az EU-ban nevetséges, hanem a magyar diplomás társadalomban is. Beképzelt hülyék meg mindenhol vannak, nem csak az orvosin. Nem kell velük foglalkozni.

evp 5.5 2009.06.15. 01:12:27

@Balangó:

Tehat kozel 15 evet basztal el az iskolapadban rohadva, elszigetelve a kulvilagtol. A velemenyed irrelevans.

kardinálispinty 2009.06.15. 01:16:20

@noirp: rosszabb, elsőm körben Pécs, második szinten Sopron:)

hehe

FelixJager 2009.06.15. 01:20:30

@haperima: Mikor Péter barátom kisgyerek volt egy éjszaka becsöngettek hozzájuk, és a szomszéd néni mondta az apjának, hogy "Tudna e segíteni doktor úr, mert nagyon rosszul van a férjem" Mire a fater: " Ne haragudjon aaszonyom, de én a szláv lingvisztika doktora vagyok".
Szóval csak óvatosan ezzel a doktorosdival.

FelixJager 2009.06.15. 01:30:20

Egyébként lehet, hogy most egy világ fog összeomlani mindenkiben, de én speciel egyáltalán nem tudtam jobban hozzáférni "szerekhez", mint mások. Aki tudott otthonról receptet lopni, annak volt max nyugatója, de durvábbat nem adnak ki sima receptre (V).
Voltak elképzeléseink bizonyos ópiátszármazékok előállítási módjáról, de az nem igazán érdekelt senkit.
Volt állítólag egy jó orrspray tele efedrinnel, de azt meg addigra bevonták, vagy a hatóanyagot csökkentették le, már nem tudom.
Ebből a szempontból egy felkészült vegyészmérnök- és gyógyszerész hallgató duó mindent ver.

Nekem is be kellett szereznem mindent, és bevallom ez nagyon rosszul esett.

Mellesleg a ketamin meg általános érzéstelenítőszer, a macskámat altatták vele legutóbb.

kacsa. 2009.06.15. 01:33:21

Nem rossz írás...
Lehet egy másik magyarázata is annak, hogy az említett karokra járók miért beszélnek gyakran a boncolásról, betegségekről stb. Ha sokat kell valamiről tanulni, akkor az embernek még beszélgetés közben is az jut eszébe. Márpedig az (állat)orvosok, gyógyszerészek, stb. elég sokat tanulnak... (és az élményeik egy része is ehhez kötődik).
Mentségükre legyen mondva, hogy nem csak ők ilyenek: (biológus-tanoncként) volt szerencsém pár napot informatikusok és villamosmérnökök társaságában eltölteni. A beszélgetések témája eléggé adott volt (még szerencse, hogy volt ott egy bába is :)).
@mir: Annak a 70%-nak van egyáltalán magyar megfelelője?:)
@Circus: Figyelembe véve a mai állapotokat, nem hiszem, hogy azok mennének állatorvosnak, akiknek nem jött össze az orvosi (az országban 1 helyen van állatorvosi és kb. 4 helyen orvosi képzés és az állatorvosin (talán) a legmagasabb a pontszám ezek közül). Olyan persze van, hogy valakinek nem jön össze az orvosi, vagy az á.o., ezért elmegy gyógyszerésznek, vegyésznek, vagy biológusnak (de ettől még nem nevezném könnyűnek ezeket a szakokat sem).
@Tuddmeg: Ezzel csak óvatosan... már csak az érintettek érzékenysége miatt is ;). Az tény, hogy * sokat kell tanulniuk az orvostanhallgatóknak ("magolós" és "megértős" tárgyakat egyaránt), de más szakokkal nem hasonlítanám össze. Gyakran lenézik a bölcsészeket (talán én is), de nekem nehezemre esne annyit magolni. Más meg csak azt tud. Neki meg a matek (és társai) nem mennek.
Közelebbről eddig inkább az állatorvostan-hallgatókhoz volt szerencsém: van köztük beképzelt (aki minden más szakra járót lenéz), "szőke cica" (aki azért ment oda, mert "cukik" az állatok), magoló (vannak tárgyaik, amihez igen nagy ülep szükségeltetik)... meg akadnak köztük jó fejek (na velük kell beszélgetni ;)).

Egy írást az orvos-gyógyszerész, orvos-ápoló, állatorvos-állattenyésztő mérnök ... ellentét/lenézés is megérne.

Ui.: A gyógyszerészek lelkivilágának azért jót tesz, hogy most már ők is kapnak két betűt a nevük elé (csak hol húzzuk meg a határt).

kardinálispinty 2009.06.15. 01:40:02

aranyos, hogy elkezdjük mérni, kinek mennyit kell tanulnia... ez mérhetetlen. Nekem például komoly időt kellene seggelve töltenem, ha egy kétversszakos verset be kellene magolnom, ha az nem érdekel, ellenben a differenciálszámítással köszönöm, jó viszonyban vagyok, ami eé meg egy életre leültetheted a filozófiaprofesszort, és lehet, sosem megy a fejébe.

Az orvosoknak a tisztelet azért jár, mert a döntéseik következményei azonnaliak és életbevágóak (oké, ez dramatizált most, az orvos lehet szemész vagy bőrgyógyász is), és mert sokféle részképesség kellene egy jó orvosnak (empátia, emberség, stb, ezek nagy része hiányzik belőlük). Sajnos a pozíciójuk és a kezükben lévő hatalom miatt nagyon kevesek képesek normálisak maradni (ugyanez a helyzet nálunk, tanároknál is:)

terran 2009.06.15. 02:39:57

@DrGenya:
ez kurva nagy sztori :D
"a szláv lingvisztika doktora vagyok "

dr. Wilbur Swain 2009.06.15. 06:53:21

@kardinálispinty: "kimaradt, hogy mind (nincs kivétel) amfetaminon és/vagy füves cigin él 6 évig." - bizony, az orvostanhallgatók a legnagyobb drogosok, ez tény

TLR4 2009.06.15. 07:40:20

@dr. Wilbur Swain: "kimaradt, hogy mind (nincs kivétel) amfetaminon és/vagy füves cigin él 6 évig."
Ez abszolút nem igaz, legalábbis Debrecenben nem :) Pesten lehet. És az első 3 évben rohadt sokat kell tanulni, na jó, végig a hat év alatt, de egy idő után már természetesnek tűnik az egész, meg nem szivatják a fejedet annyira, így lazának tűnik...

loláb 2009.06.15. 07:56:37

Ez szar. Az ilyen viselkedést tanusító emberek nem modorosak, hanem seggfejek.

Vannak modoros orvosis kifejezések, Pl. hulla helyett tetem, levágott kar helyett készítmény, stb..csak össze kéne gyűjteni.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.15. 08:04:35

megjártam az orvosit és egy menő mérnökszakot is..

az orvosin tízszer annyit kellett tanulni.

w a s d 2009.06.15. 08:10:56

"valójában nem több a tananyag, mint egy mérnökin..."

Faszt!

Fokhagymástejfölös 2009.06.15. 08:16:18

Elvégeztem az állatorvosit. Nem tanultam máshol, úgyhogy nem tudom máshol mennyit kell tanulni, de én úgy érzem kurvasokfeleslegeslószart kellett belökni. Nem csodálom ha a medikus ás állatorvos sorstársak olyan buzimód büszkék rá h oda járnak/oda jártak. Különben minden úgy van ahogy a cikkben le van írva, de vegyétek figyelembe, hogy elsőtől fogva így nevelnek az egyetemen, kezdve a nehéz felvételitől kezdve a tanárok magatartásáig "legyétek rá büszkék h ide jártok, és igenis tudjátok meg, ezt az egyetemetet nem mindenki képes elvégezni!" A későbbiekben ez a felsőbbrendűségi komplexus folytatódik mindkét vonalon, tisztelet a kivételnek. És én mért lennék kivétel, hé:P:P

Amúgy meg:

Nyuszikának súlyos aranyere van, ezért az erdő lakói kihívják hozzá az állatorvost, mert aggódnak érte. A doki bemegy, nyuszika kijön mosolyogva. Kérdezik tőle, hogy mit csinált vele a doki?
- Hát az úgy volt, hogy a jobb kezét a hátamra tette és balkézzel benyúlt... nem is, a bal kezét a hátamra tette és jobbkézzel benyúlt... nem is, mind a két kezét a hátamra tette és... A KURVAÉLETBEE!!!!!

w a s d 2009.06.15. 08:25:12

@F/: igazából azt mondanám, másban kell jónak lenni, hogy pl. orvosit vagy mérnökit végezzen az ember.

tzatziki 2009.06.15. 08:28:32

Lehet, hogy Slip tarsasaga ilyen, de ez durva altalanositas, kb 10 emberbol ha 2 ilyen az orvosin, legalabbis nalunk, az en evfolyamomon.
A negyedevet fejezem be, ez alatt az ido alatt valoban talalkoztam a fenti szanalmas viselkedessel, de a tobbseg sosem volt ilyen. Mint mindent, ezt a szakmat is alazattal erdemes csak csinalni.

Szoval ezuton is kikerjuk magunknak. :)

lilaorogna 2009.06.15. 08:40:59

a nagy többség valóban azért megy az állatorvosira, mert az orvosira nem vennék fel. kiegészítés: (és így érthetőbb lesz) az állatorvosin biológia-kémia a felvételi. budapesti orvosin biológia-fizika, egyes vidéki egyetemeken a fizika és kémia között lehet választani. a kémia megtanulása többeknek egyszerűbb, mint a fizika és ha valaki Pesten akar dr-t szerezni a neve elé és nem tud fizikából felkészülni, akkor megy az állatorvosira. legalábbis ez volt 10 éve. 3 évet jártam oda, de otthagytam, mert nem nekem való volt. mára megtaláltam a szakmám, de közben jártam pár helyre és valóban itt kellett a legtöbbet tanulni. nem 60% a kettes szint, hanem mondjuk 80. nagyon büszke vagyok azokra, akik elvégezték, de nekem nagy csalódás volt, hogy az évfolyamtársaim nagyon nagy része nem azért jött ide, saját bevallása szerint, mert állatokkal akar foglalkozni. és igen, visszatérő téma volt, hogy mennyivel könnyebb az orvosoknak, mivel csak egy fajt kell megtanulniuk :-) mondjuk anatómia szempontjából nem mindegy.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.06.15. 08:49:58

Mindenkinek az a nehéz és az a sok, amit éppen végez, és a legtöbben el sem tudnák képzelni, hogy többre is képesek lennének.

Ilyenformán mindenki "csak" annyit tanul, szív, vesződik, amit a hely elvár tőle, tehát mindenki vegyen vissza az orcából, mert a saját árnyékát senki nem ugorja itt át!

Te választottad, hol tanulsz tovább, magadnak lőtted be előre a szívás mennyiségét, ezek után miért kell sértetten azt bizonygatni, hogy többet kell megtanulnod, mint másnak?

De azért olyan aranyosak a mi kis adóforintjainkból eltartott egyetemistáink, amikor ezen a vonalon kezdenek arcoskodni... :)

Ui.: Nekem is van diplomám, okleveles mérnök vagyok (OK, "csak" agrár - de a nevet nem én találtam ki neki), szóval nem a 8 ált. betan. munk. parkápoló zsigeri ellenszenvét érzitek ki a commentemből. Inkább azt jó látni, hogy fiataljaink mennyire büszkék választott hivatlásuk hajnalán, és ez megnyugtat, amikor arra gondolok, hogy ilyen elhivatott emberek fogják körülvenni az én gyermekeimet, és egy ilyen felelősségteljes társadalom tagjai lesznek mikor felnőnek. (Azért emlékszem még, hogy néz ki egy beszittyózott orvostanhallgató (és milyen sokan vannak!), hogy micsoda butuska plázacicák és buta tyúkok jártak tanárképzőre, szóval mégis bennem van a félsz, hogy gyermekeim talán mégsem a legjobbak kezei közé kerülnek az iskolapadban, vagy az orvosi rendelőben...)

arongeri 2009.06.15. 08:58:07

Azt szeretem ebben a blogban, hogy ha megjelenik egy írás a társadalom egy szeletéről, akkor biztos megjelenik valaki oda tartozó (vagy legalább magát odatartozónak érző) és elkezd hőbörögni, meg kikérni magának - rögtön bizonyítva is az írásban megjelent sztereotípiák nagy részét. Ugye, kedves Balangó? :)))

astrup 2009.06.15. 09:11:46

Én is orvostanhallgató vagyok, és higgyétek el, társaságban teljesen próbálom kerülni az 'orvosis' témákat, hogy legalább akkor ne kelljen róluk beszélni...

Mérgező Hulladék 2009.06.15. 09:25:39

@arongeri: és elég nagy arányban megjelenik olyan kommentelő is, aki ezt szóvá teszi.
De amúgy tényleg ez is jó benne, és nagy a kísértés, hogy rávilágítsunk erre :)

RobDN 2009.06.15. 09:28:26

A modoros orvostanhallgató

- fonendoszkóppal a nyakában ugrik ki a városba, akár csak a kollégiumból is. Ki tudja... bármikor szükség lehet rá.

- minden testfolyamatról latinul számol be. pl "Ki flatulált?"

- majd belehal a kémai tárgyak tanulásába, ezek a legnehezebb átrgyak a világon, ennek ellenére lenézi a vegyészeket, akik mindezekből 3x ennyit kell, hogy megtanuljanak

- szenvedélyesen gyűlöli a jogászokat és a fogászokat, mondván: jogász, fogász nemdoktor!

- mindenhová egyetemi logós pólóban jár, ami általában hatalmas ÁOK HÖK vagy Medikus kupa feliratokat is tartalmaz, vicces kis latin idézetek mellett

- elsős főgólyaként azzal pózol a gólyák előtt a gólyatáborban, hogy a múlt héten még a kórházi gyakrolaton pont szülést kellett levezetnie, mert egyik ügyeletes doki sem volt elérhető

- az ÁOKás gólyák ezt beveszik

- a 2. éves anat szigorlatának dátumát repülővel írja az égre 3 hónappal korábban. Őt ebben az időszakban mindenkinek sajnálnia kell. Nagyon.

- előszeretettel tart koponyát a koliszobájában. természetesen igazit

- másnaposan szereti "jajj a májam" felkiáltással kitapogatni saját máját a hasfalán keresztül, és megállapítani, hogy nőtt-e

- ha költségtérítéses képzésen van, szereti becsmérelni az előadások/szemináriumok színvonalát, mondván: "ezért fizet apám másfél millát félévente?"

- koleszban az orvosi sorozatokat (House, E.R.) együtt nézi az egész szint. egy emberként röhöngek fel a belső poénokon, vagy szörnyednek el a műhibákon, esetleges félrefordításokon

Slip_21 2009.06.15. 10:29:52

@RobDN: erre csak azt tudom mondani hogy tökéletes

Slip_21 2009.06.15. 10:36:55

És ujra közlöm hogy nekem nem a hallgatók 99%-val van bajom hanem azzal a pár emberrel akik miatt ez a kép kialakulhatott.
És bocs minden volt érintettől de mikor már milliomdjára hallom egy nap azt hogy "fúúú, a Sótonyi prof azondta hogy...(technoblabla)....és te biztos nem tudtad ." akkor inkább én is kataminoznám magam :D Igen a ketamin kedvelt anyag de az alkoholos tampon és a vérbe juttatott vodka is...olcsón berugni á'la SoTe...

windowscod2 2009.06.15. 11:06:03

persze van benne igazság, de minden egyetemen vannak ilyen emberek s nem az orvosin a legnagyobb százalékban... amúgy nemtomki irta de igaza volt h ha egy sikeresen(jo eredménnyel) elvégzett 3. év után az orvostanhallgato jóval többet tanult mint egy jogász/közgazdász/vegyész/mérnök, vagyük alapul a közgazdász ismerőseimet heti 2-3 buli kedden jönnek csütörtökön mennek vizsgaidöszak sírás h akár 1 hetet is tanulni kell :(, nézzük vik/mechatronikus ismerősöket sok házi van szabadidejük s akár dolozhatnak mellette vagy akármien szabadidős elfoglaltságot üzhetnek, jogász ismerősök évközben kedden jön csütörtök megy átlag 2 buli/hét vizsgaidőszak tömény magolás, vegyész ismerős sok kémia viszont szbadidő van bőven, orvos ismerős főleg 2.évben vasárnap jön péntek este megy haza, átlag 3 buli egy félévben semmi szabadidő / fogorvosok ugyanarra az elöadásra járnak mint az áok-sok + nekik heti 10-15 óra fogorvosi tantárgy/.

Urbán Gorilla (törölt) 2009.06.15. 11:18:16

"az állatorvosnak azért van sokkal de sokkal nehezebb dolga az emberorvosnál, mert az állat nem tudja elmondani, hogy mi a baja"

astrup 2009.06.15. 11:33:18

@Slip_21: rossz körökben mozgok, hogy senkit sem ismerek, aki használná a fentebb említett örömszerző cuccokat? :)

nácivadász tűsarkúban 2009.06.15. 11:36:57

@F/: igen, ezen én is jót röhögtem. még egy átalános iskolás is tudja, hogy nem így van.

FelixJager 2009.06.15. 11:47:42

Én a tanulás dolgot így láttam:
ha egy mérnök/orvoshallgató eldönti, hogy a félévi átlaga 5,0 lesz, akkor mindkettő kurva sokat tanul. Nappal előadás, utána tanulás.
Ha eldöntik, hogy a minimumszinten teljesítik a félévet, akkor a mérnökiről nem tudok nyilatkozni, de az orvosin, főleg az elején még akkor is kurva sokat kell tanulni. A negyedik félév abszolválása 2,0-val az nagyon nagy dolog.

FelixJager 2009.06.15. 12:06:16

5 év alatt 1db írásbeli vizsga és mellé százakárhány szóbeli, 0 olyan jegy, amire elég írni egy "beadandót". A szakdoga az utolsó évben egy "beadandó", amit március környékén megvédesz, annyi eredménye van, hogy mehetsz államvizsgázni, ahol a szóbelire van egy háromórás teszt beugró. Mindkettőben bármit kérdezhetnek az elmúlt öt évből, persze ez csak az utolsó féléves szigorlatok letétele után, amiből nekem személy szerint volt 5. (mondjuk lefedi, ezért is csak 1 hét a szünet a kettő között).
ÁOK-n +1 év kórházi gyak. asszem.
Ha minden megvan végeztél, kezdhetsz szakosodni, átlagban 3 év / szakvizsga. Ezt heti átlag 50 óra munka mellett, amiért kapsz olyan 150 bruttót.

BK 2009.06.15. 12:27:46

@astrup: igen, én is ezen gondolkdotam, hogy most akkor én tényleg orvosira járok -e, hogy nem tudok egy amfetamin-, eki-, vagy ketamin-dílert sem. és hallom egy comóaktól, hogy "ja és akkor ti nyomjátok az ekit, meg minden, hogy tudjatok tanulni, mi?". "hát izé, én nem tudok erről...". hetente lerészegedés erőből, meg kávé energiaitallal. de én még soha senkitől nem hallottam másról.

Slip_21 2009.06.15. 12:36:52

Állatorvosi: Minden héten equs club bebaszás pénteken előadásra nembejárás, sirás. Marek napok ugyanez de mégnagyobb bebeszás.

Ja és a legjobb.

Állatorvosi kolesz: 14000ft
Busz Budapestre: 1200ft
Az érzés mikor 20 részeg állat rád akarja törni az ajtót beavatás címén közben állatbaszós dalt énekelve: Priceless

Szóval akiket minden héten hatszor bebaszva látok és elvégzi mert minimum 2esre kipuskázza annak ne legyen nagy arca hogy hú ő most szarta a spanyolviaszt.

windowscod2 2009.06.15. 13:06:47

@Slip_21: állatorvosit nemtom h igyvan e de biztos ha mondod. áok/fok azért teljesen más (csak se-rőlt tok érdemben nyilatkozni) nekem eddig 2 irásbeli vizsgám volt és kb 25 szobeli, ebben a szituácioban nem könnyü tudás/tanulás nélkül elvégezni az egyetemet

haperima 2009.06.15. 13:30:14

Nekem az a tapasztalatom az orvostanhallgatókról, hogy a legjobb hipohonderek. :o) Ahogy megismerik azt a sok betegséget, egyböl mindennek a tünetét vélik felfedezni magukon. És másokon. Ez mondjuk lehet, hogy jó az elején.. de elég vicces.

DrGenya, a mérnökiröl is baromi könnyü kiesni, az alapképzés ütős tárgyainál (matek, mecha stb) a 2-eshez is kiesik a szemed a tanulástól. Ezért nagy is a lemorzsolódás, ami nem is baj. Egyébként nehéz összehasonlítani az orvosit meg a mérnökit, mert a mérnöki és természettudományi tárgyak komplex-logikus gondolkodást és koncetrálóképességet igényelnek, az orvosihoz pedig föként az elején lexikális tudás kell. Egyszer egy csajt korrepetáltam matekból. Sík hülye volt, még a problémát se tudta megérteni, nemhogy rákoncentrálni és logikus ötletekkel megoldani. De az ELTE jogi kart cum laude elvégezte, mert seggelni viszont tudott. Szóval óvatosan ezzel az összehasonlítgatással.

A szlavisztika doktora tényleg jó, én ennél durvábról tudok. Volt kollégám rosszullett, bement egy gyógyszertárba. A gyógyszerész adott neki paracetamolt, hazaküldte. Két óra múlva mentö vitte el szívinfartussal. A gyógyszerész se ismerte fel, hogy kezdödö szívinfartusa van, mert éppen az is hirtelen infuenzaszerü tünetekkel indulhat. Tehát ez a doktori címet világ-világtalannak még veszélyes is lehet. Tehát hol a határ? Vagyis, a megoldás, hogy orvoshoz kell menni, a doktorság másra vonatkozik.

RobDN 2009.06.15. 13:40:26

"szívinfartusa van, mert éppen az is hirtelen infuenzaszerü tünetekkel indulhat"
Lollllll
Na látszik hogy neked aztán lövésed sincs ahhoz, amiről beszélsz :)

windowscod2 2009.06.15. 13:48:02

hát bazz ha az az ember bement a gyogyszertárba fal fehér volt fájt mindene a feje. s a gyogyszerész nem vetköztette le nem vett fel korelözményt nem is tudta vna ezeket megcsin. mit várnak az emberek a gyogyszerésztöl ? ő semmi pathologiás dolgot nem tanul meg, metganulja az élettant/normális működés/ alap szinten s ennyi, plusz tudja mien gyogyszer hogy hat. ha rosszul van vki akkor menjen orvoshoz... ezzel annyit ért mintha egy bölcsésztöl kérdezte vna meg mi a baja..

BK 2009.06.15. 14:01:39

"Egyébként nehéz összehasonlítani az orvosit meg a mérnökit, mert a mérnöki és természettudományi tárgyak komplex-logikus gondolkodást és koncetrálóképességet igényelnek, az orvosihoz pedig föként az elején lexikális tudás kell." - bocs, de mellélősz nagyon-nagyon, gyermekem. :-) nem csak szerencsétlen anatómiát tanul az orvostanhallgató. szerinted a biofizika, orvosi kémia, sejtbiológia, biokémia, vagy élettan azok nem természettudományok? meg még az anatómiával kapcsolatban sincs igazad sajnos. nem csak egy nyamvadt nagy térkép bemagolásáról van szó, hanem rendszerezésről.

FelixJager 2009.06.15. 14:11:12

@haperima: igaz, szar volt a példám. helyettesítsd be mással.
@BK: ne tudd meg a magolás mire képes. kémiából az egész csoportot korrepetáltam zh-ra mert nem tudtak számolós feladatot megoldani. aztán valahogy mindenki átment, feladatat csak a beugróban volt, az is gimis színvonalú.
az meg a külön állatfajta volt, amelyik egyszerűen betűre tudta az egész biokémia könyvet, de minden alkalommal külön kellett neki kb 4* magyarázni a relációanalízist, hogy ott mit jelent az ABCDE válasz
szerintem többre megy a komoly lexikai tudással, mint logikus rálátással, persze a kettő együtt a tuti

haperima 2009.06.15. 14:42:23

windowscod2: Erre utaltam.
RobDN: Érdekes. A föorvost idéztem.
BK, van szerencsém ismerni az anatómia anyagot. Ezért mondtam amit mondtam. "Gyermekem".

Igen, az ilyen magolós megoldást a müegyetemen úgy szürik ki, hogy félév közben hallod az elméletet az elöadáson és millió példát oldassz meg gyakorlaton, meg felkészülésnél példatárból (az elsö éves analízis példatár 1000 oldal - ha azt nem csinálod végig, esélyed sincs). Ezek után a vizsgán olyan jellegü feladatot kapsz, amit még életedben nem láttál. Ha nem értetted meg az anyagot, sanszod sincs hogy rájöjj a megoldás ötletére. Pedig az élet ilyen helyzeteket fog produkálni.

windowscod2 2009.06.15. 14:53:15

@haperima: anatómiát nem lehet bemagolni rendszerezni kell logikusan fel kell épiteni aki ezt nem tudja megcsinálni kiesik. orvosi biológia (sejtbiosz genetika) ha megnéznél egy könyvet rájönnél hogy megértés terén ugyanaz a szinvonal mint akármilyen "bme"-s tantárgy. biokémia, abban nincs logika ? :D az egész emberi szervezet működését le lehet rajzolni képletekben, ahogy megszel egy cukrot hogy bontja le a szervezeted hogy szivja fel hogy épit fel belöle glikogént zsirt hogyan ha a cukorevés után éhezés során az inzul a felépitett zsirra plusz idegességkor A,NA az egész mindent fel lehetne rajzolni egy kellően nagy lapra, na ahhoz kell logika h átlássa az ember , mert bemagolni lehetetlen. még sorolhatnám tovább de ha vki ebből nem értette meg akkor felesleges. ezzel csak azt akartam hangsulyozni h nem bme-n ha érti vki akkor átmegy orvosin ha érti vki akkor 50% h átmegy mert mellette még 3 lexikont is tudni kell..

gurdianthebest 2009.06.15. 15:01:08

@Slip_21:

slip te jártál az állatorvosira?
túl jól informált vagy.esetleg ott végeztél?vagy abbahagytad?

kacsa. 2009.06.15. 15:24:31

@windowscod2: Van olyan, aki képes a biokémiát is bemagolni. Nálunk megkérdezte a tanár, hogy felrajzolja-e az egyes lépéseknél a keletkező vegyületeket, vagy csak a neveket írja fel. Megkértük, hogy rajzolja fel. Erre mondta, hogy ezt a választ szerette volna hallani, mert hasznosabb megérteni, mint bemagolni, de sajnos sokan ez utóbbit választják (zömében állatorvosokat tanít).
De a gyógyszerészeknél is van olyan, aki inkább bemagolja a molekulák neveit, ahelyett, hogy megértené a nevezéktanukat.
Persze van olyan tárgy, amit nem lehet bemagolni (ill. csak akkor, ha a tanár az órán megoldott feladatokat adja fel). De aki csak magolni (vagy puskázni) tud, az ezt is meg tudja oldani.
Ezzel egyáltalán nem azt mondom, hogy könnyű az (állat)orvosi és a magolást sem tartom egy minden esetben lenézendő dolognak (ha mégis, akkor az irigység beszél belőlem ;)).

Acid Amadeus 2009.06.15. 15:29:36

Egyébként szerintem modorosság a bölcsészekről -általánosítva- úgy beszélni, mintha valami agyatlan magológépek lennének. Na! Én bölcsész vagyok, ennek ellenére sosem voltam képes magolni. Ami nem megy, azt nem kell erőltetni, szerintem.

Pernilla 2009.06.15. 16:49:30

egyébként én úgy vettem észre, hogy az orvosisok nem annyira nézik le a mérnököket, pl bme és sote között elég jó a kapcsolat.
én (mint mérnökhallgató) elismerem, hogy nekik még többet kell tanulni, és a sotés ismerőseim sem vesznek egy kalap alá bölcsészekkel/jogászokkkal/közgazdászokkal, hanem együtt szidjuk őket, úgyhogy így ki is vannak elégítve a fikázási igényeim ;)
amúgy szívesen fogadnék már egy modoros bme-s posztot :)

LyukasBogrács 2009.06.15. 16:56:44

Jo a poszt, de hianyolom az alacsony orvosi fizetes, az allando forras- es eszkozhiany, a halatlan paciensek, es a dilettans politikusok altal (is) generalt ontomjenezo martirsagot, a sajat keszitesu baberkoszorut, illetve a kivulallok szamara lathatatlan, de a sajat es a kollegak szemeben annal fenyesebben ragyogo gloriat.

ellenszenvesfigura 2009.06.15. 16:57:03

oké, itt az idő megint figyelmeztetnem:
nyilván NEM minden orvostanhallgató ilyen, de egy részük igen. egy része a bölcsészeknek, jogászoknak, mérnököknek, szalámigyárosoknak és szemfelszedőknek is f@sz. na rajtuk lehet röhögni. néha esetleg magunkon is.
aki pedig erre nem képes, és nincs humorérzéke, az egy gluteus maximus.
nna.

Tuddmeg 2009.06.15. 17:19:53

Egyébként nem értem, hogy miért nem lehet elfogadni azt a tényt (mert ez egy TÉNY), hogy az orvostanhallgatónak van egyetemen a legnehezebb dolguk, mennyiségben is nekik kell a legtöbbet megtanulni, és a logikai, megértéses feladatok terén is sokkal nehezebb az anyag, mint BÁRMELY más egyetem bármely más szakán.

Ezen nem kell tovább vitatkozni.

Joghallgatóként mondom.

Slip_21 2009.06.15. 17:50:17

@gurdianthebest: Maradjon az én titkom. :D

Tudmegg, csak úgy a szolidaritás szintjén...ugye a Sotés vagy az AotK-s csajod most ott áll fölötted? :D

Röviden még annyi hogy az állatorvosin semmi köze nincs az érdemjegyeknak a tudáshoz. A profok nagy része asztal-szék-padló módszerrel osztályoz.És Imike mindig átmegy mindenen de nem azért mert reggel BMW-vel jár be anatplenárisra...

összehasonlítani meg érdekes más tudomány ággakkal hiszen pl a vezetés tudomány és a stratégia is inkább művészet mint tudomány.

és minden tiszeletem azoké akik böcsülettel de arcoskodás nélkül normális hallgatói büszkeséggel végigcsinálják az orvosit.

Slip_21 2009.06.15. 17:52:33

és igenis akikről a post szól végtelenül lenézik a bölcsészeket, mérnököket, katonákat(tiszteket) és mindenkit aki nem röhög századjára a bennfentesnek mondott de vlaójában mosolyogtatóan szánnivaló beszólásaikon....

kacsa. 2009.06.15. 19:16:28

@Tuddmeg: Talán mert olyan dologra mondod, hogy tény, amit nem lehet mérni? ;P Az persze érezhető, hogy sokat kell tanulniuk, de ezt a megállapítást:
"a logikai, megértéses feladatok terén is sokkal nehezebb az anyag, mint BÁRMELY más egyetem bármely más szakán." azért vitatnám.
A tanulás mennyisége pedig egyénfüggő is: Pl. ha a "matekos" tárgyakat nézzük, akkor ott a jobbak között voltam, gyakran én segítettem azoknak, akiknek nem ment. Ellenben állatrendszertanból kegyelemkettessel mentem át, pedig év közben és vizsgaidőszakban sokat tanultam rá és a többiek is próbáltak segíteni. Az egyik barátnőm pont fordítva van ezzel. Most akkor melyik tudomány a nehezebb?

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.06.15. 20:23:30

Szia, srácoszok!

Ilyen ismerősöm nekem is van, bizonyos F. Dániel, aki a SE ÁOK negyedéves hallgatója. Igen nagyra van műveltségével, pl. egy ízben azzal kérkedett, hogy ő tudja az összes emberi csont nevét latinul. Gondoltam, ha már egyszer biológiából felvételizett, lehet némi botanikai műveltsége is, ezért bátorkodtam nekiszegezni a kérdést:

-- Mondd csak, öregfiú! Tudod te egyáltalán, mi a különbség az Orchis purpurea és az angol perje között?!

De Dániel csak bámult, mint az ismert fiatalkorú szarvasmarha az új nyílászáróra. Főleg, miután én nevetve elsoroltam neki a csontok latin nevét.

Mókás, nem?

Jó szelet!
ifj. Farkas Gyula

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.06.15. 21:38:34

@LyukasBogrács: Kedves Kommentelő!

Igazán sajnálom, hogy nem értékelted az anekdotát. Na és ehhez mit szólsz? Ugyanez az ismerősöm előadta a vicces kórboncnokhallgatók pajkos tréfáját, amikor egy kezet csempésztek ki a formalinból, és azt a villamos kapaszkodójára helyezték. Egy néni állítólag úgy megijedt, hogy kosarából kigurult a jonatán. Az orvostanhallgatók általában jót derülnek ezen a tréflin.

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának IV. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon, nappali tagozaton, kredites, osztatlan képzésben, államilag finanszírozott helyen

Circus 2009.06.15. 22:23:33

@ifj. Farkas Gyula:
Gyula, kérdezzed már meg ismerősödtől, hogy pontosan hol helyezkedik el az Aurora Borealis? A felsőtesten, vagy a lábakban?

gurdianthebest 2009.06.15. 23:00:56

@Slip_21:

amúgy könnyen elárulod magad:)
szóval ha ennyire megvan a véleményed miért nem írod le h meddig jutottál?
ja és equus nem equs!

gurdianthebest 2009.06.15. 23:31:38

@ifj. Farkas Gyula:

Gyula, ha jól tudom érettségiztél történelemből!

Megtudnád mondani h Vízaknánál milyen csapatok és mikor csaptak össze?

(ne gúglizz)

kenyer 2009.06.16. 00:05:03

tudjuk, hogy a 418-ban laksz te purulenta minor....
rád ne törjünk egyik éjszaka.....
rettegj!!!
3. emeleti tanuló: Tyupi, Franci, Bujcsi, Zsuzsi, Csilla-villa, Mári, Dévid, Fruzsi, Wyszoczky (nála T61 is van) és kenyér
ha reklamálni akarsz gyere a 412-be, vagy a tanulóba
a neved az összes évfolyam levlistáján fenn van....
Jó éjt Pistike! : )

Fokhagymástejfölös 2009.06.16. 07:29:09

Bár már nem nagyon emlékszem, de......június az vizsgaidőszak, nem?:) Mindenki húzzon vissza a csába löketni! ehhe:)

Magyarszürke 2009.06.16. 10:01:24

Hmm...elolvasva az eredeti írást, lenne pár hozzászólásom:
"Mivel (főleg állatorvosin) nagyon sok nőnemű hallgató van, ebből aztán a hölgyemények leszűrik hogy a pasik nem is alkalmasak ilyesmire mert bennük nincs empátia, érzékenység
-->ezt mint belső ember mondod,tapasztalatból?én is itt vagyok, de nem gondolom, hogy azért a sok nő, mert a pasik nem alkalmasak rá....sőt, örülnék, ha több lenne :P ...
"Állatorvosira azért mennek, mert a kutyus/lovacska/mókuscickány olyan aranyos :D! (haszonállattal még említés szintjén sem szeretnek foglalkozni)"
-->igenis van jópár ember, aki ezzel akar foglalkozni,köztük jómagam is.És nem lóval....
Az mondjuk igaz, hogy aki idejön, biztosan szereti az állatokat, de sokan vannak tényleg, akik pusztán ezért jöttek ide..(...hozzáteszem, nagyrészt kiestek vagy 2es átlaggal benn maradtak...)És nem mellesleg dühítő, hogy van ilyen ember, aki pusztán állatszeretetből jönnek,az ilyet bezzeg felveszik elsőre... Hozzáteszem viszont,egy SE ÁOK-s ismerősömet idézve, hogy aki orvosira megy, sokszor nem azért teszi, mert szereti az embereket...
És bizony az is tény, hogy sok előadő szinte beleveri az emberbe, hogy igenis hordja fenn az orrát, mert többek vagyunk az orvosoknál...én ezt nem hiszem....lehet, hogy nekik csak egy faj jutott, de az épp elég...kifejezetten örülök, hogy az állatok nem panaszkodnak....

Magyarszürke 2009.06.16. 10:47:18

Ja, igen, el is felejtettem, csak hogy az orvosisokat se hagyjuk szárazon...
Az elmúlt 3 évben a szilvesztert 2x melóval töltöttem, fenn a várban a SOTE szilveszteri buliján....ruhatáros voltam....őszintén mondom, hogy nem láttam még soha de soha életemben ennyi bunkó p@raszt fiatalt.Tisztelet a kivételnek!!!
Ha azt mondtuk, ne tedd az asztalra a kabátod míg nem kerülsz sorra, akkor még 4et rápakolt....Ha azt kértük, egy lépést hátra, mindenki sorra kerül,akkor ránk tolták a pultot...egymást taposva próbáltak sorra kerülni...és aki végzett, nem tudott kijutni, mert a tömeg nem engedte ki.
Voltam már Kispál koncerten, ahol nagy volt a tömeg a ruhatárban, mégis képesek voltak még az ittasabbak is sorba állni.
És itt jön a lényeg: ez az orvosisok legalja volt, akik tényleg olyanok,mint a cikk írója szerint.......és valóban, hallottam magam is hogy mint gondolnak másokról az ott elhangzott beszélgetések alapján....szomorú,mert velük szemben meg ott vannak az értelmesebbek, akik szívnak az ilyen idióták miatt

Wagner Úr 2009.06.16. 11:12:20

Haha, a jogászok magolnak, ostoba kispolgári meggyőződés. Az értelmesebbek tanulásának kb. 10 %-át teszi ki a magolás.

Bazmeg, az hogy megtanulod az összes emberi csont nevét latinul, mi a faszom, ha nem magolás.

Én sem kétlem, hogy az orvosok tanulnak legtöbbet az egyetem alatt, de ez nem érdem, hanem kurva nagy szopás, és a legtöbbjük még így sem éri el, hogy képes legyen egy többszörösen összetett mondatot hibátlanul leírni.

És hogy az orvosok logikai készségei erősebbek lennének egy mérnökénél vagy egy jogászénál... :))))))))))

snuffi · http://mentolosmacska.sfblogs.net 2009.06.16. 12:26:05

Ez majdnem mind igaz a biológusokra is, bár lehet, hogy ezt írtátok előttem már :) Én is biológustanonc vagyok és a legtöbb igaz rám, és igen, ez pozőrség :)
De remélem, túlzásba nem viszem, mert az meg a ló túloldala.

kenyer 2009.06.16. 12:33:06

egy kis kiegészítés a tegnap esti hozzászólásomhoz:
Elolvasva a bejegyzést, semmi bajom nem volt, jót mosolyogtam rajta, hiszen tele van igazsággal, egy-két konkrét emberre igaz, de igaz (sajnos).
Aztán a hozzászólásaidból, kedves Slip, kiderült, hogy forog a beled tőlünk... szóval mit kapsz te külsős létedre az állatorvosi kolijában 14000Ft-ért: szobánkénti zsír új fürdőt, plazmaTv-t, csocsót, konditermet, bibliakört (ha ilyen aberrált lennél), filmklubot, foci- és kosárpályát és egy 3ágyas szobában királyként lakhatsz a kedveseddel kettesben.
És mindemellett remek embereket ismerhetsz meg, akik a barátaim... és te Őket fikáztad, Minket fikáztál...
Attól, hogy egy lapon említettél Imikének álcázott Misivel, meg még kétszer eldurrant az agyam. Hiszen kerékpárral és BKV-vel járok, egyébként meg soha nem próbáltam még a ketamint, és nem is vagyok kimondottan az alkohol rabja.
Szóval valószínűleg senki nem fogja rádtörni az ajtót éjszaka... csak eddig az emberek nem tudták ki vagy, de mostmár tudják, és nem feltétlenül szeretnek...
Az a baj, hogy az emberek nem túl okosak, és képesek kivetíteni az írásodat a hozzád közelálló emberekre, illetve közvetve azoknak tulajdonítani (hiszen te a kedvesed-fajtájáról írtál).
Szóval: szerintem a legtöbbet ezzel a kis bloggal, az asszonynak ártottál... Gondolom jó érzés lesz neki, mikor összesutyorognak a háta mögött...
Egyszóval: gratulálok!

snuffi · http://mentolosmacska.sfblogs.net 2009.06.16. 12:42:49

Elolvastam a kommenteket és inkább visszavonom a korábbi hozzászólásomat.
Bölcsészeket nem nézek le, magam is felvételiztem bölcsész szakra, semmi baj nincs azzal, teljesen más a tematikájuk.
Talán nem is okoskodom, de ezt csak egy kívülálló mondhatja meg, aki nem elfogult irányomban. :)
Sokat fecsegek, az is igaz, de ez a blog pedig eléggé sarkít és kigúnyol sok társadalmi réteget, bár ezzel tuti nem mondtam újat.
Mégis ennek ellenére úgy érzem, a fentiek valamennyire ráillenek a biológusokra is és bármelyik másik egyetemista csoportra is, csak más témakörrel foglalkoznak állandóan.
Volt már olyan, hogy a bevásárlólistámon, nem magyarul szerepeltek a fűszerek, bár azt csak mi láttuk, más nem. :)

Magyarszürke 2009.06.16. 13:12:32

@kenyer: Most már én is értem...valahogy eleve gyanús volt XD ...

FelixJager 2009.06.16. 14:05:50

@ifj. Farkas Gyula:
haha
nekem tetszett mindkettő, mert mindkettő sztorira beugrottak arcok, akikről el tudnám képzelni, hogy anno amikor hétvégén beültek a volt gimis osztálytársakkal a "gimis törzshelyükre" akkor ilyenekkel oltották a népet
Isten állatkertje nagy, tény.
A magyar internet meg úgy látszik nem akkora, mint azt egyesek szeretnék :) ez egy fokkal cikibb

Node nem kell aggódni, az ilyen modoros medikusokból és medikákból kiváló főorvosok, egyetemi adjunktusok lesznek. A szamárlétrán való léthez is kell egy nagy adag modorosság.

Czitrynka 2009.06.16. 14:09:28

Slip_21
Előre bocsátom, nem vagyok sem orvosis, sem állatorvosis. Savanyú a szőlő!? Ha nem tetszik a társaság, mi a fenének vagy (még mindig) köztük? A hetenkénti beb….-ról meg csak annyit, hogy utána kellene nézni, mi az igazság!!! Továbbá – szerintem – a többi felsőfokú képzés résztvevői sem antialkoholisták. Lehet, hogy tévedek?
Az egyetemisták miről beszéljenek, ha nem az egyetemi témákról?! Az, hogy rengeteget kell tanulniuk, tény. Attól még te sem vagy kevesebb! Az esetleges kisebbségi komplexusodat ne helyesírási hibákkal teli mocskolódással vezesd le!
A latin kifejezéseket azért használják, mert így adják le nekik az előadásokon. Megszokják, és észre sem veszik, hogy nem magyarul mondják. Legtöbbször nincs is magyar megfelelője!
Honnan vagy olyan jól értesült, hogy a „A profok nagy része asztal-szék-padló módszerrel osztályoz.”

Még valami ifj. Farkas Gyula:
a kórbonctanhallgatók NEM orvostanhallgatók, de még csak nem is állatorvostan hallgatók! Nem kell mindent összekeverni. Ha nem vagy tisztában a dolgokkal, ne ítélkezzél felette! Kíváncsi lennék, hogy a csontok hányad részét tudtad „nevetve” elmondani, és mennyire pontosan! A biológia felvételi nem a botanikai tudásra épül fel. Az még nem tudás, hogy egy tudományból kiragadsz valamit. Azzal, hogy esetleg tudod (?) az „Orchis purpurea és az angol perje között”-i különbséget, még nagyon kevés vagy orvosként. Mellesleg a botanika nem anatómia. Tudtad?

FelixJager 2009.06.16. 14:15:27

@Czitrynka: szerintem félreértetted, arra gondolt ifj F Gy, hogy ha valaki ért valamihez egy kicsit is, akkor ki tud ragadni a rá teljesen specifikus tudáshalmazból bármit, amit rajta, illetve sorstársain kívül senki nem tud.
az apósom duda alapján megmondja a vonat típusát és gyártási évét, illetve, hogy hány darabot gyártottak le, erre igen büszke is, de igazából ki a faszt érdekel?

csavargo 2009.06.16. 15:16:13

Nekem egyszer vki már azt árulja el, hgy ugye ez a Farkas Gyula egy "vicc" és nem vkinek az igazi személyisége :)
Vagy tényleg van ilyen retartdált állat? :)

Slip_21 2009.06.16. 15:28:56

Hello mindenkinek

Ritka az ilyen a blog történetében (talán nem is volt ilyen) de most szeretném megtenni azt amit meg kellett volna. Ugy ahogy van visszavonom minden állításomat. Messzire mentem és sokakat megbántottam. Ezúton szeretnék az érintettektől bocsánatot kérni. Tudom szembeköpöm magamat de nem érdekel. Egy hoaxnak elment volna de postnak erős volt. Lehet kövezni.

Slip

noirp 2009.06.16. 15:54:19

@DrGenya:
Adjunktus=öreg tanársegéd.
:)) :P :))
A nyugdíj mellett még tanítást/laborvezetést vállaló nyugalmazott adjunktus, az az igazi.
Aki gyak-vagy laborjegyet szerez egy ilyen oktató alatt, az akkor is csörget Szent Antalnak, ha marxista.

amani 2009.06.16. 16:01:49

No emberek, mielőtt ÁOTK-s bajtársaim meglincselnék életem párját, gondoltam én is hozzászólok. Oda járok, tényleg vannak ilyenek az egyetemen, de nem igazán reprezentatív példákat sikerült kiragadni. Vicces is lehetett volna a poszt, kívülállóknak vicces is volt, ha nem lett volna ennyire konkrét, személyeskedő. Mondhatni az egyetlen probléma szerintem az volt, hogy ez talán konkrétan nekem szólt. Azt hiszem talán Slip védelmében mondhatom, hogy öntelt hülye picsa vagyok, részem volt benne hogy ez a kép kialakulhatott. Ez van. Kenyérnek igaza volt, szerintem is ezzel a posztal nekem ártott a legtöbbet, de ha én túl tudom tenni magam rajta, akkor mindenki mástól is talán elvárható. Szóval aki az ajtónknál hangoskodik, vagy a hátam mögött sutyorog, annal sótonyis mozdulattal repül a feje felé a szike,,,';..;',,,
Nah legyen ez ennyi. Jó vizsgaidőszakot! (én már végeztem egy ideje:P)

Kukkk 2009.06.16. 16:06:42

bunkó vagy, úgy ahogy vagy
üdvözlettel: minden medikus nevében

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.06.16. 16:14:22

@Slip_21: hát van ilyen. Ettől függetlenül szerintem fasza volt az írás, kívülállóként sem tartom bántónak.

1-2 korai hozzászólás pedig csak a posztban sugallt, sarkítottnak tűnő ítéleteket erősíti meg.

Kösz szépen, mi örömmel fogadjuk a továbbiakat, ha lesz kedved írni bármiről.

FelixJager 2009.06.16. 16:18:37

A megyünk a Szollár-iumba megy még?
ÁOTK? Úristen! A FOK-ból mi lett? Remélem nem FTK.

clark.kent 2009.11.05. 21:48:03

Ez a poszt már van olyan régi, hogy ezt a hozzászólásomat soha senki az életben még csak ne is lássa. Talán csak a blog tulajdonosa... igazából lehet, hogy ez nem is baj, de azért én csak leírom a magam kis véleményét.
Orvostanhallgatóként úgy látom, hogy a bejegyzésben volt sok igazság és sok tévedés, csakúgy, mint a hozzászólásokban.
Bárki leugathat, kioktathat vagy meggyűlölhet, de - anélkül, hogy bármelyik szakma képviselőjét lenézném - meg kell jegyeznem, hogy a mi kezeink közt emberi lények fognak meggyógyulni vagy meghalni. És ezek az emberi lények mind valakinek az anyjai, nagyapjai vagy testvérei. Aki szeretné helyettünk cipelni ezt a terhet (és nem egy kényelmes irodai állásban tölteni a mindennapjait), az jelentkezzen bátran - én nem sajnálom tőle a dicsfényt.

flymazs (törölt) 2009.11.08. 18:34:35

@clark.kent: kár, hogy félreértetted a blogot egészében és a posztot is. Senki sem vitatja el az orvosoktól, hogy nehéz a pálya, nagyon nehéz, te viszont vitatod, hogy irodai munkát végző embernek is lehet nagyon nehéz és felelősségteljes munkája (legalábbis így is érthető a kommented vége).

Az a jelenség viszont, amikor valaki fennhangon villogtatja minden élethelyzetben, hogy őneki micsoda szakmája van, szerintem tényleg kevésbé rokonszenves, legyen az orvos vagy bármi. Szóval kár volt ezen pörögni.

Délibáb 2010.03.08. 18:35:08

"azt fel sem fogják, hogy embernél kismillió betegség van"

Ja, mert az állatnak nincs. Az állat az csak egy urok, belül egy manócska biciklizik, azért mozog!

Az állatorvosit baromira nem nehéz elvégezni, ezt azok terjesztik, akiket kivágnak anatómián, mert *képtelenek* megtanulni az anyagot.

És igen, az állatorvostan-hallgató sokat iszik, lenézi a bölcsészeket, meggyőződése, hogy tud annyit, mint a humán orvosok, szereti a környezetét belezős sztorikkal sokkolni, cserébe a vizsgaidőszak végére kicsit bekattan a tanulástól.
És még büszkék is vagyunk minderre. Így megy ez.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.08. 18:43:36

@Délibáb:

Nyilván az állatoknak is kismillió betegsége lehet, csak talán nem próbálják az összeset gyógyítani.

Irkutszk 2011.09.01. 22:11:43

@Circus: "Állatorvos bemegy az orvoshoz, leül és nézi az orvost. Orvos pár másodperc múlva:
- Jó napot kolléga, mi a panasz?
Állatorvos:
- Ja, úgy könnyű..."

Van folytatása is:

Erre a háziorvos elővesz egy receptet, és a következőt írja fel:
"Nem megmenthető, levágandó"

randomdarkness 2012.06.14. 19:53:56

Hallgattam fizikát meg most az állatorvosit, és azt kell mondjam, nem lehet összehasonlítani. Egy állatorvosnak több különálló, tényszerű dolgot kell megjegyzni, egy fizikus meg meg van lőve zh-n, ha saját ötlete nincs a feladathoz, vagy ha nem tudja felfogni az anyagot. Mindkettő esetben egyéni, hogy kinek mekkora erőfeszítés és mennyi idő. A doktor meg inkább megszólítás, abban az értelemben, hogy "orvos", kb. úgy, mint a tanárnő/tanár úr. Nyugaton már mindenhol a név mögé írják hogy MD vagy DVM, és mindenki ugyanolyan büszke lehet rá, mint arra, hogy - teszem azt - "okleveles vegyészmérnök" vagy - hogy ne diszkrimináljak - "okleveles spanyoltanár".

Mukkancs 2013.11.15. 14:38:01

Ezen iromány mellékzöngéje a modoros, kezdő mentődolgozó:

általában 18-19 éves srác, akinek fogalma sincs hogy mit kezdjen magával, ezért jelentkezik a helyi mentőállomáson

rosszabb esetben fel is veszik (az ott dolgozó állomány bánatára)

a betanulási időszakban semmire sem figyel, a kocsikban található eszközök megnevezésére még hónapokkal később sem képes (csak egy alapos lecseszés után)

az első éjszakai műszak után minden járőr a haverja lesz,ezzel természetesen ismerősei előtt is felvág,és dicsekszik

tényleges vonulásai megkezdése után egy héttel nincs azaz esetfeladat,kórfolyamat,baleset, vagy bántalmazás amit ne látott volna

mindenhova egyenruhába megy, ha peche van belebotlik az állomásvezetőjébe aki ezért irtózatosan lebassza..:)

bennfentesen röhög a harmadik műszak,medicpoter,trauma, stb sorozatok hibáin, és persze azonnal hozzáteszi hogy ő hogy oldott meg egy ilyen esetet pár nappal ezelőtt..

a mostanság bemutatott Isteni műszak c. filmet képes "szakértő" szemmel nézni

autóján,hátizsákján,bármilyen ruházatán rögtön feltüntet egy ambulance,omsz mentők,magyar mentőtiszti egyesület matricát,logót,feliratot

mentségükre legyen mondva,ezen szokásokat általában hamar levetkőzik :)
süti beállítások módosítása