Hogyan blicceljünk sikeresen?

2012/02/15. - írta: Modor Tibi

Nem vitás: történelmi időket élünk, és bizony a bérletpénznek: a havi, fejenként 4-10 ezer forintnak a családi költségvetésben sokkal jobb helye is lehet. Ennyi pénzből elvihetjük kedvesünket egy romantikus vacsorára a környéken, de a gyerekeket is elküldhetjük moziba, ha éppen párunkkal kicsit kettesben szeretnénk lenni. A hatékony költséggazdálkodás első teendője, hogy felmérjük: mit faraghatunk le és mit nem. Itt most nem arról beszélünk, hogy illik vagy érdemes - hanem arról, hogy 100%-ig elkerülhetetlen-e befizetnünk ezt az összeget. 

Mielőtt belekezdenénk a rendszeres bliccelésbe, nagyon fontos lépés megnyugtatni a lelkiismeretünket és igenis felismerni, hogy amit cselekedni kényszerülünk, az a belénk sulykolt propagandával ellentétben igenis helyes.

1. A BKV díjszabása más, nyugat- és kelet-európai városok vállalataihoz mérten is aránytalanul drága. Pozsonyban és Krakkóban ennek töredékéért világszínvonalú szolgáltatást kapsz - pontos, sűrűbb járatokat, tiszta szerelvényeket, friss napisajtót -, Berlinről, Dublinról vagy Barcelonáról nem is beszélve. Amíg a 4-6-os villamoson a Király utcától a Nyugatiig ugyanannyiba kerül egy vonaljegy, mint a 923-ason Békásmegyerről a Dél-Pesti Buszgarázsig, addig nincs miről beszélnünk.

2. A BKV köztudottan a pártok kifizetőhelye, gondoljunk csak a 4-es metróra vagy a hírhedt nokiásdobozokra. Te rábíznád havi 10 ezer forintodat egy ilyen cégre? Jó érzés azt látni, hogy az ezerszer leadózott, keservesen megkeresett pénzed megélhetési politikus urambátyámék zsebében landol? Ugye nem? A politikusok is lopnak, ráadásul sokkal nagyobb pénzeket.

3. A BKV alkalmazottait mi fizetjük. Te és én, a vállalkozó nászod meg a versenyszférában dolgozó sógorod. Ők tehát nekünk SZOLGÁLTATNAK, hiszen ezért kapják tőlünk a fizetésüket. Kevesen tudják, de a miniszter szó eredeti jelentése: szolga. Ezek után amíg a jegyellenőr, a pénztáros vagy a buszsofőr úgy érzi,  hogy neki joga van bármilyen - ismétlem: BÁRMILYEN körülmények között kioktatni téged, lekezelően bánni veled, neadjisten utasítani bármire, addig ezekre egy fillért se szabad költeni. Amíg a pénztáros - miközben téged próbál kiszolgálni - dohányzik és közben telefonál, pofákat vág a bankkártyára és odabassza a jegyet - amíg az ellenőrök seftelik el a hamisított jegyeket, ártalmatlan turistákat szívatnak, amíg a buszvezető is a kisbarátnőjével mobilozik vezetés közben, addig pénz helyett tőlem csak feljelentést kaphatnak.

4. A BKV tudatosan veri szét saját magát. Felszámolják (eufemisztikusan csak "szüneteltetik" úgy 30 éve) a kötöttpályás közlekedést, a járatokat szétszabdalják és ritkítják, az árakat meg folyton csak emelik.

5. A BKV a jegybevételekből képtelen fenntartani magát, így a végén folyton az adófizetők pénzéből segítik ki őket, a csődöt elkerülendő - így duplán-triplán fizetsz.

6. Az idióta kormányrendeleteknek köszönhetően már boldog-boldogtalannak, külföldi nyugdíjasnak meg diáknak csupa kedvezmény meg ingyenutazás jár, csak neked nem. Te nem érdemelnéd meg? Te nem tettél annyit az országért, mint egy jólétben megöregedett, Hévízen meg Hajdúszoboszlón üdülő nyugatnémet nyugdíjas?

 

Tehát majd akkor veszünk bérletet, ha nem lopnak-csalnak, megoldják az arányos (szociálisan is arányos!), zónás tarifarendszert, a szolgáltatás színvonalán pedig ugrásszerűen javítanak. Ha sikerült ezen a pár vitális ponton keresztül meggyőzni saját magunkat is, csapjunk bele a lecsóba és folytassuk a módszertannal! Egyszerű tippek és trükkök, hogyan élhet túl egy budapesti blitzmann a főváros forgatagában.

1. Lehetőség szerint mindig a felszíni közlekedést válasszuk. Ez valószínűleg mindenkinek tiszta, hogy miért - itt nincs ki- és beléptetéseknél jegykontroll, a megfelelő járatokon meg szó szerint soha nem fogunk ellenőrökkel találkozni.

2. Ezt persze nem választhatja mindenki szabadon, de igyekezzünk a periférikus járatokat használni. Külső kerületekbe nem szívesen merészkednek ki az ellenőrök - ha mégis, akkor meg könnyedén kicselezhetjük őket akár még menetközben is.

3. Az első ajtós felszállási rendszer ne ijesszen el senkit! Egyrészt szinte sehol nem tartják be, másfelől igény esetén felmutatunk a vezetőnek valami alig használt jegyet, majd azt teátrális csattogással érvényesíthetjük is rögtön. Soha nem fogja megnézni utána.

4. Utazzunk mindig állva! Ha mégis felszállnának az ellenőrök (általában hármasával járnak, bár mostanában sajnos a közterület-felügyelet is betársulhat), akkor alattomos, nem túl feltűnő mozdulatokkal próbáljunk meg elsasszézni a legközelebbi ajtóig és zsupsz, leszállni. Kergetni valószínűleg nem fognak a járművön belül, és addigra már általában mindig találnak valami más balekot, aki nálunk is pofátlanabb, mert kényelmesen leült és nekiáll vitázni meg alkudozni.

5. Ha mégis elkapnának: erre az elszigetelt esetre mindig legyen nálunk pár ezres. Az ellenőr sem a havi nettó béréből fog megélni, a papírmunkát meg örül, ha megússza. Általában 2-3 ezresért örömmel eltekint a helyszíni bírságtól - a legemberségesebb tamásbátyáktól akár jegyet is megpróbálhatunk vásárolni vagy másik jegyet bemutatni, ez sokszor működő trükk. Ha havi négyszer elkapnak, még akkor is olcsóbban kijöhetsz, mintha bérletvásárlással bajlódnál.

6. Ha metrózni kényszerülünk: mostanában csak belépésnél ellenőrzik a jegyeket, kifelé vagy az állomások-járművek területén szinte soha. Meg lehet próbálkozni egyszerűen faarccal besétálni az ellenőrök között, de ha európai, kulturáltabb megjelenéssel és rasszjegyekkel rendelkezünk, akkor ez nem mindig sikerülhet. A megoldás ismét a dummy-vonaljegy. Lehet már használt vagy érintetlen - még az automata fénye is felvillanhat, a számok-betűkódok értelmezhetetlen és alig olvasható hieroglifái pedig lényegtelenek. Vészhelyzetre otthon előkészíthetünk egy jokerjegyet is: az automata által vágotthoz hasonló kis téglalapot ollózunk bele - arról meg nem tehetünk, ha az a rohadt festék mindig kifogy a gépből..! Vigyázat: a metrók és a buszok automatái más-más mintában vágják be a jegyeket.

7. Ellenőrfelismerési technikák felszíni közlekedésnél: párfős csoportjuk a megállóban együtt álldogál, majd hirtelen szétszéled és külön ajtókon száll fel. Csak kistáskát (általában hasitasit) hordanak, öltözetük és frizurájuk ódivatú. Messziről ki lehet őket szúrni a rutinos utazónak.

8. Hop-on, hop-off technika: csak kalandvágyó, fitt versenyzőknek ajánlott. A lényeg, hogy minden megállónál bravúros mozdulattal átszállunk egy másik kocsiba - ezáltal elkerülve a kellemetlen helyzetet, hogy a felszálló ellenőrök MÁR ott találnak minket. Itt lesz időnk pepecselni, jegyünket keresgélni, majdnem érvényesíteni, aztán sajnos pont le- és átszállni.

9. Szabotázs: a jegykezelő automaták üzemen kívül történő helyezése. Mechanikus lyukasztóknál megteszi egy-egy forgalomból kivont egyforintos - bélyegzővel ellátott bélyegzőknél pedig egy négyrét hajtott papiros, aztán se ki, se be. Mi megpróbáltuk, de hát Istenem, ha nem működik...

Ne feledjük: mi nem csalunk vagy lopunk. Éppen ellenkezőleg. MINKET lopnak meg és vernek át többszörösen is! Mi tulajdonképpen csak egy nagyon keveset tudunk visszavenni abból, ami nekünk valójában JÁRna.

Bliccre fel, kellemes utazást Mindenkinek! :-)

440 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1vidéki 2012.02.16. 18:41:47

@almamag92:

Figyelj, számold ki légy szíves, hogy az USA-ban, Bostonban mennyi az átlagkereset, és mennyibe kerül a havi bérlet, és a mi kettő aránya?

És milyen kedvezmények vannak például a gyerekeknek/diákoknak?

Mert Budapesten egy átlagos négytagú család 28.000 Ft-ot kellene, hogy fizessen a BKV-nak, akkor is ha minimálbért keres a két szülő, vagy esetleg munkanélküli az egyikük!

Ne csodálkozz azon, hogy nálunk 10-szer annyian bliccelnek mint másutt.

Nézz körül Kelet-Közép Európában, Bukarestben, Szófiában, Varsóban, Kijevben mennyibe kerül a tömegközlekedés, hasonló átlagbérek mellett!
Mert a tömegközlekdési dolgozóknak fizetett bér összege is jelentősen befolyásolja az árakat.

/tmp 2012.02.16. 18:46:20

@almamag92: Nemtom konkrétan melyik New York-i elővárosi vonatról beszélsz, de LIRR-en max. kétszer szoktak végigmenni, Jamaica előtt és után, ha ott megáll. Ha nem, csak egyszer.

Viszont mindig mindenkitől elkérik a jegyet, attól is, akit minden reggel látnak, és akinek nincs jegye, és nem is hajlandó/tud venni, ahhoz mindig kihivják a rendőröket, múltkor négyen várták már a peronon a delikvenst, minden ajtónál kettő. El is mondták, hogy utálják, de muszáj kihivniuk őket, mert a fizető utasokkal nem tehetik meg, hogy elengedik a bliccelőket.

2012.02.16. 18:48:08

Basszus, több részletben végigolvastam a kommenteket, de az én régi, zseniális ötletemet senki nem említette, pedig olyan magától értetődő. Bővíteni kell a bérletek körét. Legyen metróbérlet, busz-troli bérlet és villamos bérlet. Rengetegen (én is) csak egyféle eszközt használnak, azt se sokat. Én csak melóbajáráshoz használok egy szem villamost, 7 megálló oda, 7 vissza. A belvárosban lakom, a melón kívül minden gyalogtávolban van, meg ott a bicaj is. namármost, ha lenne villamosbérlet 3-4 ezer forintért, azt megvenném, annyit megérne a nyugalmam, főleg, hogy így is eljegyezek 1000-2000 forintot havonta (a többi blicc, igen). Na, lenne a három bérlet (az összvonalas mellett) mondjuk jól elkülöníthető színekkel, busztroli kék, vili sárga, metró piros. Ezeknek lehetne páros variánsa, a kettő árának 70-80%-ért. Az ellenőröknek se lenne nagy kihívás szín alapján azonosítani őket. Meg lenne a fullos bérlet, a mostani ár 120-130%-ért. Jegyből egyfajta, egy órás, a mostani vonaljegy áráért. Plusz beléptetőkapu és kemény ellenőrzés. Kibaszottul jól működne. De vegyük észre, hogy a BKV-nak, a fővárosnak, a kormánynak nem érdeke rendezni ezt a helyzetet, mert a BKV az elsőszámú kincsesbánya, ahonnan markolóval lehet kitolni a lóvét. Így marad az állami szintű zavarosban halászás.

1vidéki 2012.02.16. 18:57:21

Ismerek egy hölgyet. Világéletében törvénytisztelő, becsületes volt, egészségügyben dolgozik, felelősségteljes beosztásban, közalkalmazotti fizetésből él. Elvált, két gyermekét egyedül neveli.

Hónapról hónapra él, hó végén sokszor anyagi problémákkal, számlaelmaradásokkal, lakásán jelzáloggal. Nem tudott mindig BKV-bérletet venni a két tanuló fiának. A nagyobbikat emiatt több éven keresztül többször megbüntették az ellenőrök.
Aztán történt egy lakcím-változás. A kiegyenlitetlen, pótdíjas csekkek elmaradtak.
Majd nemrégiben a bkv-s pótdíj behajtással megbízott ügyvéd megtalálta őket, és 500 ezer Ft-os (!!!) csekk jött ki az éppen nagykorúvá lett, 18 éves fiú nevére.(a több év alatt felhalmozott, többszöri büntetés miatt. A család kétségbe van esve...
Ez Budapest, ez Magyarország.
Rothadjon meg a BKV! Az is hülye aki jegyet, bérletet vesz!

para_noir 2012.02.16. 19:00:43

@1vidéki: @1vidéki: az egy éves elévülés nem volt meg?

Medalla 2012.02.16. 20:06:15

Én komolyan megértem azokat, akik úgy bliccelnek, hogy VALÓBAN nincs pénzük bérletre, vagy jegyre. De szerintem ez a bliccelők kb. húsz százalékát teszi ki. A többieknek szívesen megnézném a havi kiadási listáját, mire, és mennyit költenek, miközben a bérletet/jegyet nem veszik meg.

A munkám miatt naponta többször használom a BKV szolgáltatásait, és járom a várost (ingatlanozom). Naponta 5-6 alkalommal megyek oda-vissza valamelyik BKV járattal, így nekem valószínűleg nem is érné meg a bliccelés, mert a nagy számok törvénye alapján kb. naponta belebotlok ellenőrökbe (ha más nem, a metron). Plusz, mivel járok szórakozni is, így az éjszakai buszokon sem kell félnem az UV mellényesektől. Nekem ez a szolgáltatás megér havi 9800 forintot. Naponta 5-10 kilométer utazás, éjjel kettőkor 15-20 percenként közlekedő járatok, amikkel hazajutok max. fél óra alatt Pesten belül. Ezt sehogy máshogy nem tudnám megvalósítani 10e forint alatt... Persze más a dolog, ha valaki a Király utca és a Nyugati közt használja minden nap, de az a táv gyalog is húsz perc, bringával meg öt.

A másik dolog: beszélgettem a múltkor egy éjszakai járaton dolgozó ellenőrrel (6-os vili). Ő mesélte, hogy óránként nettó 425 forint körül keresnek (mivel ők igazából nem is ellenőrök, hanem egy biztonsági-vagyonőri cég alkalmazottai, aki a BKV szerződéses partnere), mindezt éjszakai műszakért. És az ő buszuk sem fűtött, ők is várnak a járatokra 10-15 perceket, és az ő ülésük sem tisztább. Tehát maximálisan megértem, ha néha igerültebbek a kelleténél. olcsó húsnak híg a leve...

Harmadszor meg: Szerintetek, ha mostantól mindenki úgy cselekedne, mint a posztban, és senki nem venne jegyet/bérletet, akkor mi történne? Elárulom, ugyanaz, ami így is esélyes: leállna a BKV. És itt nem 3000 dolgozó van, mint a Malév-nél, hanem sokkal több ember lenne munkanélküli... Plusz kb. másfél millió ember nem tudna munkába menni, vagy csak rohadt nehezen.

A Tyne folyó déli partja 2012.02.16. 20:12:15

@Etniez: nem. ki mondta, hogy Londonról beszélek? tudod, a UK nem csak Londonból áll. itt pont ugyanúgy jönnek az ellenőrök, mint Pesten. automata nincs, volt régen, de már nem üzemelnek. amúgy meg, én sose blicceltem, ha tudnál olvasni, megérthetted volna, hogy a volt kollégáim, és mindenféle idegen emberek. egyzónás single metrójegy 1.60, kétzónás 2.40, háromzónás 3.10. ezen kívül csak napijegy van, a returnt megszüntették, a napijegy meg függ attól, hogy 9 után vagy előtte vetted-e meg (utána olcsóbb, ez persze nem segít azon, akinek addigra munkába kell érnie). buszjegy legolcsóbb 1.30, de az csak egyzónás, és csak az egyik járaton.

Medalla 2012.02.16. 20:22:48

Kiegészítés az előzőhöz még, hogy legyen a PRO mellé Kontra is:

Azzal viszont mélységesen egyetértek, hogy a BKV is lehetne sokkal rugalmasabb a jegy-, és bérletkonstrukciókat illetően. Értelmetlennek tartom a 320 forintos jegyet három megállóért, és azt is, hogy vagy mindenre veszel bérletet, vagy semmire. A buszokat sem ártana takarítani, plusz jó lenne, ha fizető utasként nem a csöveseket, és a szotyizó suttyókat kéne kerülgetnem a járatokon, csak azért, mert az ellenőrök őket nem "bántják".

Okami 2012.02.16. 20:28:37

@ursus artos: Annyi különbséggel, hogyha MALÉV-re nincs pénzed még mindig van lehetőséged olcsóbbat választani (álá fapados járatok)...ez azért megint nem mindegy :) Mellesleg akinek nincs repülőjegyre pénze majd valószínű BKV-ra lesz.....

A megoldás meg valahol az ablakban, de legalább egymásra tudunk puffogni. "Bliccelő kontra becsületes utazó."

mzgldr 2012.02.16. 21:19:52

A kommentekről csak ez jut eszembe: Cigányország. Pedig gondolom nem Vinetuk meg Gyekszonkák szóltak hozzá a poszthoz.

Pizka! Ez a hehézés már a faszomtudja melyik könyvben is kurva unalmas volt, nálad meg aztán egyenesen KIBORÍTÓ!

váj mí 2012.02.16. 21:26:01

@Frengi: Hú de ismerős! Eleinte Bécsben én is átvertem a wiener linient. Akaratlanul, és tudatlanul persze. Nekem az ellenőr szólt, hogy biztos vagyok-e abban a 90 centes jegyben? Nem volt tapló, türhő paraszt, nem akart rögtön megbüntetni, hanem elmagyarázta szép nyugodtan a rendszert, és további kellemes utazást kívánt azzal a megjegyzéssel, hogy a következő megállóban gondoljam át a tömegközlekedési terveimet. Átgondoltam, és milyen igaza volt. A helyszíni bírság egyébként 70 euró. Alku nincs.
Viszont, tudom, hogy divat szidni a BKV-t, de nem rosszabb, mint a sokat emlegetett nyugaton. Már ami a lefedettséget illeti, az éjszakai járatokról nem is beszélve. Persze a járműpark állapota már más kérdés. Egyébként, szeretek nyugodtan utazni.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2012.02.16. 21:53:12

@shitgun2: Pénzkövetelések esetén öt év.@1vidéki: Gondolom a teszkóba is elvárod, hogy az ötgyerekes tanítónéninek a biztonsági őr kinyissa az ajtót, majd csak válogassanak nyugodtan, majd itt tolják ki az árut mondattal nyisson?

Celtic 2012.02.16. 22:08:16

@Ernoke: Olyanok, mint az emberek altalaban, ugy latszik. Ki ilyennel talalkozik, ki olyannal. En mondjuk mult heten elfelejtettem kicserelni a szelvenyt (elozo nap jart le, de kivetelesen nem hagytam "koztes napokat", rogton masnaptol megvolt az uj), egy darabig vart, amig elokotrom a frisset, aztan tovabbment. 49-es villamos amugy (atlag masfel havonta ellenor)

Celtic 2012.02.16. 22:29:01

@Ernoke: Na, az szep baleset lesz :( Hivatalosan juniusban vettem a lakast, elotte ures volt, igy en hiaba kertem havi 300 KWh-t, oktoberi leolvasas utan szepen levittek 50-re es nem hajlandoak ujra visszatenni 300-ra :(

Fogaz hasonlo, gyonyoru a weblapjuk "MAR AZ INTERNETEN IS FOGLALHAT IDOPONTOT AZ UGYFELSZOLGALATRA" (kb. mint a kormany meg a magannyugdij-nyilatkozat esete), de ott irtam egy mailt es ket honap utan beallitottak havi 50 m3-re (atlag annyi megy el). Az mas kerdes, hoyg negy honap utan most jott meg a szamla, le is nullazta a forgotokemet, szoval a fogorvos megint a kovektkezo honapra csuszik :( Vagy a berlet arabol kb. kijon egy fel fogpotlas talan, akkor egy honapig bliccelek :)

1vidéki 2012.02.16. 22:35:29

@hajdul: Ne keverd a szezont a fazonnal. BKV-n jegy nélkül utazni NEM LOPÁS ,azt a rizsát csak a leghülyébb bkv-ellenőrök szajkózzák. Nem lepnék meglepve, ha Te is közéjük tartoznál, és az Akácfa utcai mantrát hajtogatod. Nem lopás, max.szerződésszegés jogi értelemben, bár ha akkor lukaszt valaki, amikor épp jön az ellenőr, még az sem.
Azon elgondolkodhatnál, ha lenne eszed, hogy a Balkáni Korrupciós Vállalat jegy és bérletárai 220-szorosára nőttek az elmúlt 30 évben (miközben 35-szörösére nőtt az átlagfizetés), hogy a közép-kelet európai régióban a budapesti tömegközlekedés tarifái a 2-szerese a prágai, varsói, 3-szorosa a szófia, bukarestinek és sokszorosa a kijevinek. De, Te ezen ne gondolkodj el -ész híján - nagy elvárások nincsenek, nézd az RTL Klubot, a TV2-t, Eve Lunát,a Barátok közt, a Győzike-showt! És fizess, fizess, a szolgáltatásért..primitív BIRKA!

www.youtube.com/watch?v=v-x3LlAB4QQ
(Bogár László közgazdász professzor előadása, BKV -ról a 41.perctől a 44.percig)
________________________________________________

shitgun2 : Az egy éves elévülés részben megvolt, de voltak friss büntetések is. A BKV (és zugügyvédei) a követelést fent tartják elévülési idő után is, de bíróságra vinni nem tudják az ügyet.

combo 2012.02.16. 22:39:53

@1vidéki: Bogár László a közgazdászok Győzikéje. Csak gondoltam, szólok.

Pan Tau 2012.02.16. 22:47:04

Tanult barátaim már több, mint 10 éve felhívták a figyelmet a közösségi közlekedés problémáira, sajátos keserédes kis magyar tragédia, h. a felelős posztokon ülő döntéshozók nem hallották meg a társadalom jajkiáltását!

Az elmúlt két nap rövid összefoglalása alant, vigyázat a szöveg irodalmi igényességű!

"Jó, Jó, Jó, szevasz, szevasz, szevasz Brékó brékó
A központ beszél, a forgalomirányító
Lököm az infót a mixpult mögül, kibaszottul fontos munka az enyém
Jobb lesz, ha nem kötsz belém
Mert felemelem a buszjegy árát
Vagy lecsökkentem a járatok számát
Tudod a vállalatnál mögöttem százak állnak
És én vagyok itt az óriási eszetlen nagy király
De az ica az ica az ica,a nyolc általánosost végzett Ica
A jegy árusítását abbahagyja
Hátra csalogatom a budiba és meghívom egy túrós fagyira
Nem pofázik vagy harmincan állnak a sorba
Mindegyiknek egyenként a kurva anyja
De faszomat kolbászol ott az az öreg tata
Az egy biztonsági sáv, na húzz onnan a faszba
Vén hülye buzeráns bunkó, hogy baszna el a hármas metró
Yo béke minden ellenőrnek, buszsofőrnek BKV-s testvérek egyesüljetek!

MC kékruha piros karszalag a bőrötök alá nyúl meg van-e érvényesítve?
Walkie-talkie szevasztok gecik
Itt állok, jönnek a faszszopó pitiáner tetvek
A mozgólépcsőn utasok nesze geci
Baszott nagy a tömeg mindig, de a BKV-ra sajnálják a lét
Beugatnak, visszaszólnak, praktikáznak és fikcióznak
Pudvából a retkek így nyomulnak
Tiki-taki taktikát árulok itt el
Hanem azok a stressznacis, holdjárós, púderes, rojtosra kúrt pinák, ha jönnek
S a faszom egész nap feláll
Tiszta megfolyás a kisgatyám
Jegyük, bérletük meg ugye nincsen
Szó nélkül még be sem nyalnak
Pláne, hogy nem ingyen és bő nyállal
Na meg a sok üszkös hajléktalan
Kivan a picsájuk és az összeaszalódott nyeszlett faszuk
De legalább ők nem pofáznak és az utasokkal egyszer-kétszer análizálnak
Leköpködik őket, odahugyoznak, szarnak
A sok tahó geci tőlük hányingert kap
Na végre már megint beesett valaki a metró alá
Elgázolta a halálba ,picsába szevasz
Tiszta pánik, hőbörög a tömeg
Úgysem hívunk mentőt időben
Áááó walkie-talkie kapcsollak!

Rálépek a fékre, kirepül egy csecsemő
Rámegyek a busszal vagy kilóhússzal
Na gyere ide azt, mondd a szemembe
Mé nem lehet megfogni azt a kibaszott kapaszkodót
Tanuljátok meg, hogy itt kapaszkodni kell
Ne csak középen szálljatok fel
A többi ajtó meg dísznek van nem?
Te meg ne bámulj tapasztalt nyugdíjas
Gyere, Lyukaszd ki a jegyed, találd meg a helyed
Mert kanyarodok és felborul a szatyrod
Jelezzél időben, mert becsukom az ajtót
Bazzeg mi ez a büdös
Egy hajléktalan bökdös fürdőköntös vagy mi a
Fasz ez rajta szerintem ma már telibe szarta
Folytál volnál le apád térdén, amikor még folyékony voltál
Ne képzeld a hátsó ülést a hajlékodnak
kemény ez a munka, szétbasz az ideg
Buszsofőr vagyok, közben mindenkit elviszek
Váltok ötösből kettesbe
Mit csinálsz a földön? Szarok.(U)
Azért mert vak vagy még kapaszkodni lehet
Hányszor szóljak a kutyák miatt
Mehettek a dögökkel gyalog a picsába, a picsába
Úristen fagyizol ott, mit képzelsz kisfiam ki vagy te itt?
Azonnal szálljál le a kurva mindenit.
Sok hülye utas mindennap felbassza az agyam
Pedig ki van írva minden szabály.
Az egyik odajön hozzám, megkérdezi hol van a Pilóta utca?
ne legyek ideges? Ott van bazze a táblán faszfej, az is ki van írva.
Hülyeséget kérdezgetnek
Akadályozzák a záródó ajtót
Bömböltetik a rádiós magnót
Összefirkáják az üléseket
Baszom az anyátok, aki kiszült a világra titeket

Ha nem tudod mit akar az élet tőled, gyere el te is jegyellenőrnek
Állati nagy buli hidd el
Beszélhetsz akár a legjobb nővel
Például szevasz bébi a jegyedet adjad
Mondod neki és érzed, hogy nagy vagy
Elegáns kék ruha piros karszalag
A jármű ura, tutira az vagy
Úgy szállsz föl, mint az áramütés, a kék villám és indul a pörgés
Jegyeket, bérleteket mondod
És a kabátod lazán kibontod
És figyeled a neked szóló tiszteletet
Az arcokon a rémületet
Hogy otthonhagyták, nem vettek, vagy elfelejtettek lyukasztani.
Neked mindegy csak ki tudd őket akasztani
Hisz nekünk a hivatás a szívatás
És egyáltalán nem érdekel engem a mentegetőzés, hazudozás
Mint más a Blahára vagy a Nyugatihoz én az utasokra utazom
Mig okostojások az antitestet én a potyautast kutatom
Ezt a parazitát a BKV testén
Aki azt hiszi, hogy ezen a szép kis estén jól jár
Ha jegy nélkül jár
Hát nem mer én kifigyelem
Hogy kinél hibádzik a dokument
És a bliccmen már lépre is ment
Teszek felé néhány sportos lépést
Megigazítom a válltömést
És megvárom, míg a pirosba beállunk
Kezdődhet a játszma
A mi kis barátunkkal
Aki már kezdi is a vakert nyomni:
Bérletem van de a bátyám Sanyi
A kisöcsinek annyi, mert szétgyalázom egy sárga csekkel
Az én kabátomban ment el reggel
A bérlet meg ott van a zsebében a jeggyel
Vagy a zsebébe bepattintott pótjeggyel
A picsába elszámoltam magam
De figyi itt már jó lesz nekem
Na szevasz faszkalap nyald ki a seggem!
Megáll a járgány a bliccmen lepattan
És nem marad más csak üvölteni?!
Dögölj meg bliccman te rohadt geci!!!!
Dögölj meg bliccman te rohadt geci!!!!"

Mutter 2012.02.16. 23:56:58

@Etniez: hmm nem tudom, szóval nekem azt mondták anno, hogy ne vegyek roncsot, mer megszívom... hogy ott fog állni a kocsi a szerelőnél havi harmincér, én meg békávézni fogok... és inkább írjak alá valamit a banknak... és akkor aláírtam havi 20 rongyot 5 évre. és megvettem a VW-t, ami akkor volt 3 éves, és amivel szerintem jól jártam, és immár hatodik éve nem békávéztam/békávézom.

ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden 300 rongyos kocsi egy KIBASZOTT RONCS, a tulajdon anyám 17 éves Opelje sem az, távolról sem, de azért hmm én legalábbis alaposan átnézetném azt a 300 rongyos kocsit, mielőtt megvenném... (kiv. az anyámét, ami 17 éve meg se nyikkangat, és valódi 122 000 km van benne, na, azt mondjuk nem nézetném át, de ő meg nem adja el ehhehhe majd hülye lesz eladni:-)))

1vidéki 2012.02.17. 08:24:14

@combo: Kösz, hogy szóltál..
Hogy a közgazdászok Győzikéje lenne? Ez lehet, hogy csak a Te véleményed. De, attól még a belinkelt videóban BKV-jegy áremelés kérdésében abszolút igaza van. 30 évvel ezelőtt 2400 darab BKV-jegyet, addig ma a 128 ezres átlagbérből kevesebb, mint 400 db bkv-jegyet lehet vásárolni. Egyhatodára esett vissza az átlagfizetés egy egészen szokványos (nem luxus) árucikkben kifejezve. És persze, mi van, ha valaki még ennyit sem keres. Minimálbérből él, vagy elveszti az állását, vagy csődbe megy a vállalkozása. Bliccelni fog a BKV-n,természetesen!
Miközben a BKV hihetlen pazarló módon müködik, szórja a százmilliókat, milliárdokat értelmetlen tanácsadói szerződésekre,projektekre, vezetői prémiumokra, stb
www.bkv.hu/ftp/fajlok/hatalyos_szerzodesek.pdf
Lehet tanulmányozni, hogy mennyi marhaságra van pénze a BKV-nak(madárriasztástól kezdve évi 140 milliós szódavízig mindenre)
Nos, én nem veszek jegyet, sem bérletet. Ha rövid távon utazom,mondjuk egy Oktogon-Blaha Lujza tér távolságot, akkor figyelem az ellenőröket/közterületfelügyelőket. (az is hülye,a ki ilyen távért fizet 320 Ft-ot) Ha meg hosszabb távon utazom, akkor aprópénzzel(papírfecnivel) eltömítem a jegyérvényesítő készüléket, amely a közelben van. Te miért nem teszed ezt?

Off. Amúgy meg,ami a Bogár László közgazdász-professzort illeti: Bogár László (Miskolc, 1951. április 22.) magyar közgazdász, politikus, volt országgyűlési képviselő, egyetemi oktató, publicista.Általános- és középiskolai tanulmányait Miskolcon végezte. 1969-ben érettségizett a Kilián György Gimnázium francia tagozatán. Felsőfokú tanulmányait a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem nemzetközi kereskedelempolitika szakán folytatta, ahol 1973-ban közgazdász diplomát szerzett. 1986-ig Miskolcon élt és az államigazgatásban dolgozott. Ugyanezen évben doktorált, és családjával Budapestre költözött. 1990-től 1998-ig országgyűlési képviselő. 1991-től a politikai tudományok kandidátusa. 2002-től a Károli Gáspár Református Egyetem docense. Alapvető kutatási területe a globalitás hatalmi rendszere.
1988 szeptemberétől tagja volt az MDF-nek is (a lakiteleki alapítók egyike), s részt vett a párt gazdasági programjának kidolgozásában. Az 1990. évi országgyűlési választásokon az MDF Borsod-Abaúj-Zemplén megyei listavezetőjeként került be a parlamentbe. 1990 és 1994 között a Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok minisztériumának politikai államtitkára volt. Az 1994. évi országgyűlési választásokon ismét bejutott a parlamentbe. 1996-ban a Magyar Demokrata Néppárt frakciójához csatlakozott. A Fidesz hatalomra kerülésével 1998 és 2002 között a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára, az Orbán-kormány Stratégiai Elemző Központjának vezetője volt.
Munkássága elismeréseként 2011. november 17-én a Fővárosi Közgyűlés Pro Urbe-díjjal tüntette ki.
(egészen biztos, hogy a közgazdászok Győzikéje volna???)

lárvalányhaj 2012.02.17. 08:56:33

@1vidéki:

Igazad van, Bogár László nem a közgazdászok Győzikéje, hanem egy retard.

1vidéki 2012.02.17. 09:03:03

@hajdul: Személyemben nem bántottál meg. Az egy másik kommentelő volt, bizonyos Brother Love. Tőled elnézést is kérek, fent tartva azt, hogy a bkv-ellenőröktől megszokott érvelést hoztad fel, miközben a bliccelés sem jogi, sem erkölcsi értelemben nem lopás, ellentétben a Tesco-s példával.

Ha megengeded,egy pár idézetet másolnék elgondolkodtatóul a téma nagy szakértőjétől.

Sir Ritter Teodor alaptézisei a BKV-ról, (példákkal illusztrálva)

Vegyünk egy embert, akinek havi 75000 Ft-os fizetése van, s emellett nincs lakása. Az albérlet fenntartására a közüzemi díjakkal együtt ki kell fizetnie havi 40000 Ft-ot, amiből egy nyomortanyán húzhatja meg magát, vagy egy öregasszony mellett egy félszobában. Marad 35000 Ft-ja. Ebből kell élelmet vásárolnia, ruházkodnia, takarító- és tisztálkodó szereket vennie, hogy a kulturális szükségleteiről ne is beszéljünk. Ez az ember hogyan fog kifizetni havi 9800 Ft-ot a bérletért?
Vagy vegyünk egy másik embert, aki ugyan 90000 Ft-ot keres és van lakása, de emellett van két gyereke és egy munkanélküli felesége. Ő hogyan fogja kifizetni akárcsak a saját bérletének árát, nem is beszélve az esetleg már iskolás gyerekeiéről?

Márpedig azzal, hogy körülményeiből adódóan ingyen utazik valaki egy járművön, még csak olyan értelemben SEM OKOZ KÁRT MÁSOKNAK, mint az, aki éhségében fizetés nélkül viszi el a kenyeret. Az ugyanis, hogy a jármű őt is elszállítsa, nem kerül több pénzébe a közlekedési vállalatnak, fizetni viszont semmiképpen sem tud, sem akkor, ha bérlet nélkül utazik, sem akkor, ha egyáltalán nem utazik, ami a legtöbb esetben a munkahely és a hivatalok miatt is képtelenség.

Eközben a közlekedési vállalat lumpenproletárokat és egyéb kétes jellemű embereket bérel fel a fizetni nem tudó utasok terrorizálására, olyan figurákat, akik bandába verődve alázzák meg azokat, akik pénztelenségük miatt kénytelenek szembeszállni az elnyomó jellegű díjfizetési szabályokkal.

Igazából a BKV nem fizetők elleni propagandájában tudatosan végigvonul az az elem, hogy a magas közlekedési díjak és egyéb elnyomottságaik miatt frusztrált emberek dühét a nem fizetők ellen fordítsa, úgy állítva be azokat, mintha ők lennének felelősek a fizetők szenvedéseiért. Pontosan ez a pszichológiai háttér az, ami a legvisszataszítóbb az ellenőrök tevékenységében.
Az ellenőröknél gyakran ismerhető fel ugyanaz a pszichológiai képlet, melynek lényege, hogy a banda szabályaival azonosulva és a banda erejét maguk mögé állítva, személyes frusztrációikat mások megalázásával próbálják kompenzálni.

Mindez egy olyan társadalmi környezetben érvényesül, ahol az emberek jövedelmi szintje az Európai Unióban a legalacsonyabbak egyike.
Miközben Európa tömegközlekedési rendszerei közül a budapesti a legdrágábbak közé tartozik (különösen szembetünő az irreális különbség, ha Prágával, Varsóval, Bukaresttel, Szófiával vagy Kijevvel végezzük az összehasonlitást)

Videó: www.youtube.com/watch?v=5Q92LldcM0I
Erőszakos, hatalmukat a gyengébbek ellen érvényesítő, agresszív BKV-ellenőrök törvénytelen cselekedeteiről.

2012.02.17. 09:24:12

@1vidéki: Olyan szép, ahogy félinformációkat, tévedéseket és az abból leszűrt téves következtetéseidet sorolod itt.
Ugyan mennyi értelme van a 30 évvel ezelőtti átlagkeresetet, 4651 Ft (www.mszosz.hu/files/1/64/301.pdf) és az akkori BKV buszjegy árat 1.50 Ft (hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_K%C3%B6zleked%C3%A9si_Zrt.) összevetni a maival? Tudod, szocializmus, tervgazdaság, kapun belüli munkanélküliség, stb. Az igaz, hogy a BKV ma sem piaci alapokon működik, no de 30 éve semmi sem úgy működött, úgyhogy az összevetés több, mint felrevezető és demagóg. (A kenyér meg 3.60 volt, ugye, volt olcsó SZOT-üdülő, stb...) Arról nem beszélve, hogy egyáltalán nem lehet az életszínvonalat kizárólag a kereseti indexekkel (pláne nem egyetlen szolgáltatás árával) jellemezni.
Amúgy te egy szórakoztató, bár korántsem eredeti figura vagy, olyan meggyőződéssel adod elő a zöldségeidet. Az észjárásod az átlagos, primitív gondolkodás, tények ismerete nélkül, hamis feltételezésekből kiindulva érvelsz.
"bár ha akkor lukaszt valaki, amikor épp jön az ellenőr, még az sem." (szerződésszegés), írod, hát tanulmányozd a BKV üzletszabályzatát, elég egyértelmű: felszállás vagy a jármű elindulás után _haladéktalanul_ érvényesíteni kell a jegyet. (V.1.1. pont) Persze a magadfajta mindent megmagyaráz.
A zugügyvédek meg akár bírósági úton is behajthatják (és be is hajtják a követelést), elévült követelés (meg néhány sajátos) az, amit nem lehet bírósági úton érvényesíteni, de hát nyilván ezt is jobban tudod.
De mondom, nem egyedülálló ez az észjárás, ami a tényektől nem zavartatja magát, sem az, ahogy a mentéségeket, magyarázatot gyártod a pitiánerségedre.
Uramatyám, eltömöd jegykezelő készüléket, _mert_ pazarló a BKV gazdálkodása... pfff...

mrgumby1 2012.02.17. 09:39:38

@anon789: kár volt hozzátok bekötni azt az internetet, nem gondolod?

Pan Tau 2012.02.17. 09:52:22

Nem értem én ezt a nagy hájpot!
A BKV-nek van egy menetrendje, ami jó előre beszabályozza a járatok mozgását...namost a villamos elindul ha rajta vagyok, hanem, sőt ha egy utas sincs, akkor is megy, vagyis költségbe kerül, termeli a veszteséget.
Az, h. én utazok rajta nem változtat semmit, mert nem kerül többe...akkor igen, ha fizető utas nem tudna felszálni, de amíg van üres hely a buszon, addig semmi probléma nem van.

almamag92 2012.02.17. 10:02:44

@/tmp: A Princeton-Penn Station vonalra gondolok

1vidéki 2012.02.17. 10:19:19

@Brother Love:
Az összevetés lényege az volt, hogy kb 35-szörösére nőtt az átlagbér, és kb. átlagban 35-szörösére nőttek az árak is az eltelt 3 évtizedben. A BKV jegyárai viszont több, mint 200-szorosára nőttek, elképesztő és példátlan mértékben! Egyébként utazz a környező, volt szocialista országok fővárosaiba, és nézd meg ott a tömegközlekedés árait. Pl. Kijevben ma is kb.50 Ft-ba kerül a metrójegy,és 2000 Ft egy havi metróbérlet, és jobb a metróhálózat, jobban lefedi a várost, nem füstöl a metró, stb.
Igaz, hogy reklámbevételeikkel is hatékonyabban gazdálkodnak.
Nézz róla képeket:
englishrussia.com/2009/01/12/advertisement-hell/

Nekem az a véleményem, hogy nem lett volna szabad birkaként tűrni azt, ami a BKV-nál folyt, beleértve a korrupciót és a jegyáremeléseket is. Az Akácfa utcai székházat már rég meg kellett volna ostromolni, mint 2006-ban az MTV székházat, rendet tenni,épületet felgyújtani, bkv-vezéreket az ablakon kidobálni. (egy kommentelő másutt azt írta, hogy az ott dolgozókat is jól megverni..hát ezzel nem értek egyet, egy titkárnő pl. nem tehet semmiről)

Na, de a lengyel példa is tetszett: látod azok a "fillérbaszó" varsói polgárok, hogy fellázadtak már azért is, mert az átszámolva 5000 Ft-os havi bérletüket 6000 Ft-ra, a 130 Ft-os jegyet 170 Ft-ra emelték. Pedig 20%-kal magasabb ott az átlagfizetés, mint nálunk, jobban élnek, mint Bp-en.
Varsóban aktivisták a közlekedési eszközökön körbejárva röplapokat osztogattak, felszólítva az utasokat, hogy ne váltsanak jegyet, és eligazítva őket, hogy mit kell tenniük a bírságok elkerülésére. A kezdeményezés az utasok tetszésével találkozott.
Az aktivisták többféle megoldást ajánlanak az ellenőrökkel szembeni védekezésre. Javasolják internetes oldal nyitását az ellenőrök fényképével, továbbá azt, hogy aki felismeri őket, hangosan kiáltson "ellenőrt", ha látja őket felszállni a buszra, villamosra... Azt is tanácsolják, hogy a buszról leszállva ne dobják el még érvényes jegyüket, hanem hagyják ott valamilyen jól látható helyen, hogy mások felhasználhassák.

Milyen remek dolog lenne ez itt is.

De, ha Neked tetszik ez a tarifarendszer, akkor fizess nyugodtan, ki tart vissza. Bár valszeg BKV ellenőr vagy, vagy BKV dolgozó..lehet, hogy még van ingyen bérleted, és azzal ugatsz, Te "fillérbaszó"!

Ami pedig az ősi trükköt illeti (a jegykezelő eltömítését), ha az ember hosszabb távra utazik, és nem akarja az ellenőröket figyelgetni, akkor érdemes alkalmazni ezt a módszert.

De, hát ezt a BKK tanulmányában is leírták, a 2014-ben bevezetendő elektronikus jegyrendszer projekt tanulmányában.
www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/01/eticketing_megvaltan.pdf

Idézet következik:

“ az érvényes bérlettel utazókon kívül a többi utas alig-alig motivált abban, hogy minden egyes utazása során ÖNKÉNT érvényesítsen egy jegyet. Érvényesítésre gyakorlatilag csak és kizárólag akkor kényszerül, ha az ellenőröket nem tudja elkerülni, azaz a metróhálózat legnagyobb részén. Ezt erősíti, hogy a város és a közlekedési hálózat szerkezetéből adódóan sokszor elkerülhetetlen az átszállás, így – jeggyel utazva – például egy órán belül befejezett, kétszeri átszállásos utazás irreálisan sokba, akár három jegy árába, 2011-es és 2012-es tarifaszinten csaknem 1000 Ft-ba kerül.

Az ellenőröknek a járműfedélzeten sem a mechanikus, sem a pecsételő készülékek ideiglenes kiiktatására nincs módjuk. Ha tehát megjelennek egy járművön az ellenőrök, a szemfüles bliccelő utasok, akik már eleve az érvényesítő készülék közelében tartózkodnak, csak előveszik a jegyet és kezelik. Mire odaér az ellenőr, már van érvényes jegye, így nem büntethető. De ismert az a régi trükk is, hogy eltömíti az utas az érvényesítő készülék nyílását – ez esetben nem büntethet az ellenőr, az utas magának megspórolt egy jegyet, míg a közlekedési szolgáltatót járulékos kár is érheti azzal, hogy a nap későbbi részében jegyet érvényesíteni szándékozó utasok nem tudják használni a készüléket."

Bár, ha Te ilyen járművel utazol, ahol hatástalanítva van a jegykezelő, akkor ott lehetőséged, hogy saját magadnak eltépd a jegyed az utazás végén.
Bár, szerintem Te bkv-ellenőr hiéna vagy, jól gondolom, Brother?

HAnonymus 2012.02.17. 10:37:39

@1vidéki: Na, ezzel a hozzászólásoddal kíváncsivá tettél!
Kérhetek egy top10-es listát a megostromlandó intézményekről?

combo 2012.02.17. 10:59:26

@1vidéki: Nos, a belinkelt Bogár László életrajzból azt azért megtudtuk, hogy nem professzor. (Egy Foxi Maxi egyetemen docens, de az nem ugyanaz.) A "1986-ig az államigazgatásban dolgozott" rész nekem kicsit hiányosnak tűnik, de sebaj, ő legalább következetes, hiszen a rendszerváltás után is a gaz imperialisták kérlelhetetlen ellenfele.

Lopás vagy nem lopás a bliccelés? Szavak jelentésén rugózni olyan (akár jogi, akár erkölcsi értelemben), mint késhegyre menő vitát folytatni arról, hogy a hokedli és sámli fogalmak határmezsgyéjén található objektum hokedli vagy sámli-e (esetleg kis asztalka). Akármelyikben állapodunk meg végül, ez csak a szavak (olykor szubjektív) definícióján múlik, és a szóban forgó székecske fizikai valóján nem változtat.

Celtic 2012.02.17. 11:08:16

@1vidéki: Ugy emlekszem, jogasz. Erdekes modon, az itt kommentelok nagy resze jogasz. Alig akad mutatoba 1-2 bolcsesz vagy mernok.

1vidéki 2012.02.17. 12:05:16

@HAnonymus: Top 10-es listám most nincs.

Pár évvel ezelőtt,amikor kirobbant a Balkáni Korrupciós Vállalat óriási botránysorozata a 100 milliós végkielégítések, tanácsadói szerződések, Renomé KFT + offsfore cég 10 milliárdja, stb..stb
Lehetne sorolni reggelig, dr. Schmidt Gábor könyvében gazdagon le van írva... nos az időtájt indokolt lett volna rendet tenni az Akácfa utca környékén. + a Városházán is defenesztrálni (ablakon kihajigálni)a városatyákat, mint anno Prágában.
" Jan Žižka lovag (1378-1424) vezette tömeg benyomult a városházára, a bírót, a polgármestert s a tanácsosokat kidobálták az ablakon" Dicsőséges tett volt, itt is az lett volna, mondjuk 2009-ben, vagy 2010-ben. Szebb, mint a tv-székház!

Tüttő Kata nevü prostituált, MSZP-s politikus Leisztenger Tamás milliárdos vállalkozó élettársa,meg hasonlók..megszavazták a magasabb pótdíjakat a BKV-n, és hogy az Akácfa utcában utólag bemutatott bérlet büntetése is magasabb legyen. Akkor milliárdos kurva azt mondta, hogy "azért mert Ő sem felejtette otthon a bkv-bérletét soha."

Mai helyzet sem tetszik, a Városházán sem, de még várnék ezzel az ostrommal. Tarlós István szerepe nem egyértelmü.

Viszont, ha már mindenáron lista kellene, hát akkor . 1 Akácfa utcai székház, 2.Bosnyák tér környékén van valami bkv-ellenőrközpont, 3. Vannak ezek a zugügyvédek (Kovats Sebestyén László) nekik is van irodájuk valahol....csak úgy gondolatébresztőnek..

Amúgy én a varsói megoldás híve vagyok. Polgári engedetlenség, jegy és bérletvásárlás megtagadása, szabotázs, ellenőrök lefényképezése, adatbázis létrehozása róluk, segítség konfliktusok esetén a bajbakerült utasnak, bliccelőnek, turistáknak az ellenőrökkel szemben. Az ellenőrök ignorálása, semmibe vétele, erőszak esetén önvédelem velük szemben.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.17. 12:32:11

@1vidéki: a villanás, amit láttál, egy holló volt.
Az automata eltömésével rongálást követsz el. A képek kipakolásával az ellenőrök személyiségi jogait sérted meg (bizony a barlangi orknak is van olyan, hidd el, ha lenne könyvtári pedellus állás, nem állna sötétkék Michelin-babának öltözve a lépcsőnél) konkrétan visszaélsz a személyiségi jogaival. Mivel valószínűleg ezen a honlapon se törne fel belőled a rejtezkedő Tóth Árpád (ő egy költő volt, annak elég középszerű, ám nagyon választékosan, finoman tudott fogalmazni. Abban a könyvben volt, amit a szakmunkásképzőben elcseréltél két üveg lóbányaira) szóval miután ezen a honlapon is mosdatlan szavakat használnál, még a becsületsértést is elkövetnéd. Ezek pitiáner büncsik, azonban ha csak elindultok székházat ostromolni, az már kísérleti szakba fogja juttatni a közérdekű üzem működésének megzavarását, és az már öt évből indul. Ne félj, ebben az esetben a hatóságok nem fogják csoportos garázdaságnak minősíteni a dolgot. Szóval minimo calculo (ez latinul van, azt jelenti, legalább, nyelvtani értelemben szép példája az ablativus absolutus-nak de ez most nem érdekes) 7,5 évből indulsz, halmazati büntetésként.

Ha bátran ellenszegülsz az ellenőrnek és az esetleg odahív valami hivatalos személyt, szintén szarban vagy, mert vele szemben a hivatalos személy elleni erőszakot tudod elkövetni, ráadásul ha jogszerű intézkedésének állsz ellen, akkor még a monoklikra sem fizet senki. És hidd el, a rendőr tud ütni ha akar. Nagyot. Meg sokan vannak. Tonfával.

Egyebekben ma ültem egy öt-hatéves Volvón, 7E buszjárat, Blaha-Bosnyák és vissza. Pont ugyanolyan retek van rajta, rágó a kárpitban, összetaggelve. Persze nyilván ezért én majd most nem veszek jegyet. Mert micsoda köcsög szemét banda ez a BKV, hogy hóban-fagyban-latyakban, tíz perc alatt átvisz a fél városon, annak ellenére, hogy az utasok nagy része a golyót nem éri meg, amivel meg kéne szabadítani a bolygót tőle.

@Celtic: másnak nincs ideje napközben lustázni...

1vidéki 2012.02.17. 12:45:47

@Professor Pizka:

Vajon az MTV székház ostromlói közül hányan kaptak letöltendő szabadságvesztést? Pedig ott rendőrverés is volt, vízágyú lefoglalás, autó-gyujtogatás a közérdekű üzem megzavarása mellett. 7,5 évről indultak a büntetések ? HAHAHA...

Nem tudom Egyiptomben ezt mennyivel mérik, hány évvel fenyegetik, de amikor a napokban felgyújtották az adóhivatalt a dühödt tüntetők...valahogy nem zavarta a tüntetőket.

hvg.hu/vilag/20120205_gyujtogatas_kairo

Eljöhet Budapesten is ez a pillanat, lehet, hogy hamarabb, mint gondolnád. És a történelmet a győztesek írják..lehet, hogy börtön lesz utána, bár van olyan élethelyzet, amikor az sem számít, de lehet, hogy kitüntetés, majd utólag kiderül. De, élmény lenne!:))

Te jogtudor!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.17. 12:55:39

@1vidéki: érdekes kérdést feszegetsz, amikor a magad fűszoknyás jogérzékével rákérdezel, hogy mi a picsáért is nincs még a műanyag lakat is rározsdállva arra az emberre, aki csoportosan, felfegyverkezve egy-vagy több, vezénylés és parancs alapján, jogszerűen intézkedő rendőrt, majd egy országos közintézmény épületét felgyújtja.
Viszont ez legalább megadja a rendszerváltás kezdőpontját. Az akkor lesz, amikor egy ügyész kiáll, hogy ezek után miért csoportos garázdaság a vád, majd őszinte válaszát követően bemegy a háta mögött levő ajtón és főbelövi magát.
Azon az éjszakán isteni szerencséje volt az országnak, hogy egyik rendőrnek sem remegett meg a keze, amikor magukra hagyva álltak a tévészékház lépcsőjén. Ha egy is olyan gyáva lett volna, mint az ellenük támadók, akkor a fegyveréhez kap és rásüti az első emberre aki felé jön. Mire kifogytak volna a tárak, lett volna két tucat halott és vérfürdő Budapest utcáin. Ezt a pár tucat rendőrt nemhogy kitüntették és előléptették, hanem törvényt hoztak arról, hogy minden szavuk hazugság. Holott az, hogy pár évvel később választások voltak és viszonylagos rend van az országban, az nagyrészt annak a pár tucatnyi közrendőrnek köszönhető. De ők rossz emberek, a rájuk támadók meg jók. Szerintem ez nem jól van így. Szerinted?

1vidéki 2012.02.17. 13:05:58

@combo: lopás vagy nem lopás?

Nem minősíti lopásnak a Btk azt, ha valaki elfelejti lyukasztani a jegyét a villamoson. És az sem probléma, ha nem áll szóba az ellenőrrel, nem igazolja magát, stb.
Az viszont már bűncselekmény, amit az általam belinkelt videóban az ellenőrök elkövettek a Batthyány téren a hölggyel szemben.

www.youtube.com/watch?v=5Q92LldcM0I

Meg amit a turistákkal szemben elkövetnek rendszeresen. Visszaélve a 16.000 Ft-os matricákkal, plakátokkal 8000 Ft helyett ennnyire büntetik meg őket, a reptérre közlekedő buszon például!(és ez általános eset)
Erről van véleményed?

Visszatérve a lopáshoz...ugye 14 év alatti gyermek nem is büntethető a kora miatt. (pl.lopás miatt)
De ez nem lopás, hanem CSEKÉLY szerződés, amit egy 10 éves kisgyerek is megköthet ráutaló magatartásával.
És az ombudsman minden tiltakozása ellenére a BKV ragaszkodik a kiskorúak pótdíjazásához, amiből sokszor több tízerer Ft-os bírságok lesznek.

www.bkv.hu/hu/kozlemenyek/nem_ert_egyet_a_bkk_es_a_bkv_az_ombudsman_allasfoglalasaval

Másutt, például Londonban a 16 éven aluliak ingyen utazhatnak a buszokon. Vagy Bécsben hétvégén és tanítási szünetekben ingyenes a 14 év alattiaknak a tömegközlekedés.
Így aztán amíg egy osztrák diák a nyári szünetben ingyen utazik a Práterba, hogy szellemvasúton szórokozzon..nálunk nem kell a gyereket vidámparkba vinni...lehet, fogócskázni és bujócskázni a villamoson a rosszarcú, ellenőr- tahó bácsikkal és "lenőtt hajú, full igénytelen kinézetű, 45-60 közötti, nyakbanláncos olvasószemüveges, rothadó fogakkal, vagy protkóval rendelkező" ellenőr nénikkel. Minek akkor a szellemvasút! Még izgalmasabb is.:)))

2012.02.17. 13:14:49

@1vidéki: "erőszak esetén önvédelem velük szemben."

Mondja ezt az, akitől elvették a jegytömbjét, majd megvert kutyaként elódalgott és ellenőrt les, ahelyett, hogy szimplán közölné: nincs jegyem, csináljatok amit akartok! Röhejes alak vagy.

Csöppet se zavarjon, hogy ellenőrökről adatbázist létrehozni, azt közzétenni jogszabályokba ütközne. (Csak, hogy tudd: akik intézkedő rendőrök képét közzétették pl. a weben, utóbb nem egyszer kényszerültek fizetni egy polgári per után. Pont egy ilyen hozzád hasonló szarfacsarinak jönne jól, ha ki kellene csengetnie pár százezer forintot a személyhez fűződő jogok megsértése miatt.)

Egyébként talán halottál róla, sok-sok éve még Csurka István hirdetett polgári engedetlenséget efféle tartalommal, ami teljes kudarc volt. A felvetéseid kb. annyira életképesek, mintha az UFO-kat hívnánk segítségül a gaz ellenőrök ellen.

Amúgy meg ha lehiénázol, ne használj egyidejűleg a személyes névmásnál nagy kezdőbetűt, mert roppant hülyén jön ki.
Buta tapló.

1vidéki 2012.02.17. 13:23:54

@Brother Love:
Nocsak..nocsak. A BKV-ellenőr ellen nincs kifogásod? Csak a hiéna fáj, Brother?
Lehet, hogy főellenőr vagy...kicsit visszaolvastam a kommentek között. Nagyon képben vagy! Túlzottan is. Ismered a dörgést, meg nagy tapasztalattal is rendelkezel.

2012.02.17. 13:37:01

@1vidéki: Akadj már le erről az ellenőr témáról hülyegyerek! Az, hogy valaki képben van valamiben, annyit jelent, hogy - veled ellentétben - nem hallomásokra, pletykákra, hülyeségekre építve érvel, hanem tájékozódik.
Amúgy tévedsz, a primitív piszkálódásod csöppet sem fáj, még csak nem is érdekel, viszont szórakoztató, mert most is kibukik, mekkora ökör vagy valójában.
Nem a hiéna volt a lényeg, hanem, hogy sértegetni próbálsz s közben a (rám vonatkozó) személyes névmást nagy kezdőbetűvel írod, ami a szövegben csak akkor indokolt, ha a másik iránti tiszteletet, megbecsülést, szeretet, stb. kívánjuk kifejezni.
Te tényleg annyira buta vagy, hogy nehéz rá szavakat találni. Nem csak az a baj, hogy tájékozatlan vagy, de az értelmi képességeid is csekélyek, még helyes feltevésekből sem nagyon jutnál helyes következtetésekre, egyszerűen nem értesz meg dolgokat, amit nem fogadsz el, arra csak infantilis tagadás, vagy szánalmas sértegetés-kísérlet a válaszod.
Na, menjél bliccelni, hülyegyerek!

1vidéki 2012.02.17. 14:18:32

@Brother Love:
Na, tényleg mennem kell, és tényleg bliccelni is fogok. Kell a pénz, mert szeretnék este inni néhány korsó jóféle sört, még nem döntöttem el, hogy maradjak a kiváló csapolt pilseni-nél, vagy Edelweiss búzasörrel ünnepeljem meg a BKV-ellenőrökkel vívott csata újra papírforma-biztos győzelmét és a mai bliccelés hozadékát...:))

Nagy kezdőbetüvel meg azért írom a neved, Brother, mert valóban a tiszteletet, és a megbecsülést kívánom kifejezni Veled kapcsolatban. Okosságod, még ilyen egyszerű, primitív, buta lélekhez is -mint én - kedvesen lehajoló és tanítani igyekvő bölcsességed, valamint nemes és tiszta, mondhatni makulátlan jellemed okán. És nem utolsósorban a tájékozottságod miatt is!

Csak egyetlen kifogásom maradt, még pedig, hogy elfelejtetted konkrétan megírni, hogy melyik érvem volt hallomásokra, hülyeségre vagy pletykákra építve.

Mert: 1. A BKV jegyárai viszont több, mint 200-szorosára nőttek, elképesztő és példátlan mértékben az elmúlt 30 évben.

2. Prágában, Szófiában, Bukarestben és főként Kijevben tényleg sokkal olcsóbb a tömegközlekedés. Utaztam, mindegyiken..Kijevben tényleg 50 Ft a metró, és jobb, mint a budapesti. És még idén bővítik is új állomásokkal.

3.Varsóban valóban engedetlenség volt, amikor a BKV árakhoz képest még mindig nagyon kedvező áremelést hajtottak végre. Ott javasolták az ellenőrök fényképes adatbázisának létrehozását..amit valóban meg kellene csinálni itt is..akár külföldi szerveren. Az, ha mobillal lefényképeznek egy ellenőrt -észre sem veszi.

4. Az idézett BKK tanulmányban valóban benne van, hogy az utasok ÖNKÉNT -ezen a jegyárak mellett - nem motíváltak jegykezelésre, sőt a régi trükk szerint még a lyukasztót is eltömitik. (helyesen)

5. Hogy nálunk miért bliccelnek 10-szer annyian, mint más országokban? Az legyen költői kérdés.

6. Javaslom újraolvasni az eredeti cikket, Modor Tibi írását, az is 6.pontból áll, és minden mondata színigaz!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.17. 15:10:03

@1vidéki: te, drága trollom a kies rohani mezőkről, azzal senki sem vitatkozik, hogy a békávénál egy alapos ciánozást kéne csinálni. Pusztán arról volna szó, hogy akkor is ha a békávé szar, lassú és büdös és nagyon drága, akkor nem kell rajta utazni.
Hogy egy közérthető példával világítsam meg: elmész kurvázni. Nem kötelező, lehet próbálkozni ezer más módon is olyan nőt találni aki szétteszi neked, de tegyük fel, valamiért pont a kurvázást választod. Köztudomású, hogy kurvázni nem olcsó, amint az már ebben a blogban többször is ki lett tárgyalva. Ráadásul a kuplerájban, ahova betérsz, nem is olyan jó a felhozatal, nyoma sincs a hirdetésben látott szende lánykáknak, akik ma reggel töltötték be a tizennyolcat, hanem a szomorú valóság az, hogy viszonylag jó alakú, de negyven éves, kissé már itt-ott megereszkedett, csupa ránc, leharcolt, csüggedt tekintetű obsitos ribancok kelletik magukat. Két dolgot tehetsz. Sarkon fordulsz és keresel másik kuplerájt, netán kikéredzkedsz a wécére és rárántasz, a másik dolog meg az, hogy mivel feszít az érzés, kinézed még az aránylag legjobb csajt és felmész vele szobára. Na most képzeld el, hogy közlöd vele: 1. nekem nagyon kell már baszni, szabályosan fájnak a golyóim a túltöltöttségtől 2. te egy obsitos vén kurva vagy, aki kurvára nem olyan szép feszes gimnazistalány, mint amilyenre én vágytam. 3. ehhez képest van pofád elkérni tizenötezer forintot egy komplettért, natúr előjátékkal. A fenti premisszák alapján én most jól megduglak és nem fizetek egy fillért se. Ezen a ponton a kurva emelt, rekedtes, borízű hangján elzavar a kurva anyádba, majd belép két akkora barlangi troll, akikhez képest egy BKV ellenőr kistermetű hobbit, és miután kaptál két taslit és elvették a pénzed és a karórádat-telefonod, arccal előre-lefele kidobnak a kupiból. És igazuk lesz.

Dereng már?

HAnonymus 2012.02.17. 15:42:49

@Professor Pizka: Ez egy borzasztó király hozzászólás, de őszintén!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.17. 16:25:38

@Professor Pizka: azért az egész képet NÉMILEG (bár alapelvében nem annyira, de picikét) árnyalja az a tény, hogy a BKV KÖZpénzből kap igen-igen sokat (ez nem mentség, csak talán némiképp az egyszerű "nem tetszik, ne használd" kapcsolatnál bonyolultabbá cizellálja a kérdést.)

Celtic 2012.02.17. 16:47:14

@Professor Pizka: Speciel nem erre gondoltam :) Az logikus, hogy spc. blogon a szakmaba vagok ulnek (mittomen, "kemiai kiserletek blogon" vegyeszek, "armanitaska blogon" szoke leankak, infoblogon informatikusok), de altalanos blogon (mint a modoros) nem altalanos az osszetetel, elsopro a jogaszszakma kepviselete. De ez csak szamomra erdekesseg, nyilvan nem jelent semmit.

Celtic 2012.02.17. 17:10:53

@vészmadár (pica pica): Tudom. Meg tanar is, halmazatikent :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.02.17. 17:21:09

@Celtic: mentségemre szóljon, hogy ennem kellett. Én nem akartam, de hát ENNEM KELLETT!!!

Celtic 2012.02.17. 17:30:35

@vészmadár (pica pica): Ezt majd a birosag elott...En ertem, megertem, de akkor is...hogy nem szegyelli az orcajat :(

évuska 2012.02.17. 18:33:45

@Celtic: Persze, egyébként nekem is van volt élettársam, meg gyerekem is tőle, csak valahogy nyelvileg, ez a "több késszúrással megölte"-fíling jutott eszembe a kifejezésről, nagyon jól jellemezhetnék vele egy figurát, aki folyton a volt élettársáról beszél. Az ex sem vállalhatóbb szó, nem azért. Bocs.

Celtic 2012.02.17. 18:46:12

@évuska: Ja, ertem. Talan azert lehet, mert nincs tul sok ismerosom itt. Konkretan a munkatarsakon es a volt ellettarsamon kivul nem tartom massal a kapcsolatot, szoval elegge beszukult terben vagyok. A baratok mind otthon vannak, roluk nehezebben beszelek, mert felevente talalkozunk jo esetben.

Mondjuk, en a "parom", "kedvesem" kifejezesektol kapok kiutest. De okat nem tudom adni.

évuska 2012.02.17. 18:55:09

@Mutter: Nem, nem lesz, és a férjemnek sincs, és neki se lesz. Így döntöttünk, ezt megspóroltuk magamnak és mindannyiunknak. Biciklizem, buszozok, gyaloglok a gyerekekkel, jól élünk a megspórolt pénzből. Olyat is ismerek, aki letette az autót hasonló megfontolásból, az azért nehezebb, én el sem kezdtem. Lemaradnék egy csomó élményről, ott stresszelnék közöttetek a dugóban, keringenék reményvesztetten parkolóhelyet keresve, félteném a kocsim meg a bónuszaim vagy mik azok, bajlódnék a rengeteg betartanivalóval és az áremelkedéssel. Dugódíj vagy behajtási díj is lesz hamarosan. És ezen kívül rengeteg teher van, amit mindannyian viselünk a tömeges és életvitelszerű autózás miatt.

De nem csak bajom van az autósokkal, ne hidd. A múltkor a vízszintes hóesésben megállt mellettem egy vadiúj hófehér BMW, benne egy ázsiai diplomata, és elhozott hazáig a lányommal (messze lakunk a busztól). Én meg, milyen vicces, honfitársát, egy couchsurfing vendéget tandembiciklin szállítom a busztól hozzánk.

Celtic 2012.02.17. 19:11:41

@Celtic: Opsz, meg a masik oka lehet az informatikus voltom es majdnem-mernok vegzettsegem, hogy igyekszem szabatosan megfogalmazni a gondolataimat. Nincs annal rosszabb, mint amikor munkatarsbol vagy ugyfelbol probalom kihuzni, megis mire gondol, inkabb igyekszem megelozni.
(Es igen, ez a fenti "majdnem-mernok" is innen fakad, bar itt meg az elmeny eleg friss, februar elejen adtam be az iskolanak az elbocsatasi kerelmet, viszont nem vagyok politikus, hoyg nemlezeto diplomarol beszeljek. Ha meg nincs diploma, az ember nem is mernok)

Mutter 2012.02.17. 19:16:52

@évuska: értem. hát, az biztos, hogy nagyon viszi a pénzt, főleg, ha kifogsz valami roncsot. az enyém - lekopogom - nem roncs, és így kerül olyan havi 40 000-be. az, hogy autóval járok. rómain lakom, mégis szeretek 20 perc alatt odaérni mindenhová, így számomra jelenleg ez a megoldás.
egyébként itt, a kertvárosban alap, hogy mindenki mindenkit felvesz a buszmegállóból. én a nagynéném anyósának a kb. kétszer látott barátnőjéig bezárólag felveszem a néniket. de nem csak én, sokan.
tegnap 422-ért tankoltam hmm ez úgy kezd sok lenni. de szerintem 600 ft/liter alatt még marad az autó. azért, mert békávéval egy óra lenne oda meg egy vissza. a munkahelyem. a többiről nem is beszélve. és nagyon fáradt vagyok.
a beszálldogálással azért vigyázz ám! idegen kocsikba. szerintem. vadidegeneket én se veszek fel, csak akiket legalább látásból ismerek.

évuska 2012.02.17. 19:30:16

@Mutter: Nem vitatom a tapasztalataidat, csak a saját oldalamról írtam. Nekem nincsenek fertőzéseim.

A sebességet meg evolúciós szempontból gondoltam, tehát az emberi agy, idegrendszer szerintem nehezen birkózik meg azzal a lehetőséggel, képességgel, hogy egy, a testének sokszorosát kitevő tömegű szerkezetben hasít a maga vezérelte módon a gyaloglás tempójának tíz-tizenötszörösével, mindezt naponta sok kilométeren át. Már a biciklitempó is veszélyes üzem, egy időben én is 55-tel mentem lefelé, aztán ezt abbahagytam, és inkább lassabban megyek, rászánom az időt, nézelődöm, és nem termelek annyi adrenalint. Ez szerteágazó téma, mert az is idetartozik, hogy mennyire etikus napi szinten/egyedül autózni, ezt feltételező életvitelt folytatni ökológiailag-társadalmilag, meg az is, hogy próbálom nagyon alacsonyan tartani a gyerekek ingerküszöbét.

évuska 2012.02.17. 21:51:02

@Mike36: de visznek, kapacitás vagy, megáll miattad a busz -- használod, csak bevétel nem vagy.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.17. 21:57:16

@évuska: Megszokás kérdése. Egy időben rendszeresen kellett mindenfle autópályákon kilóötven-kétkiló körüli sebességgel sietnem. Utáltam, de simán meg lehet szokni és uralni, igaz, hogy figyelni kell. Mondjuk nekem szerencsém van. Igaz, óvatos duhaj vagyok, de mai fejjel tudom, hogy milyen idióta voltam, mikor a szüleim valamelyik autójával időnként közúton, éjjel, kilinccsel előre közlekedtem. Aztán rájöttem, hogy Bartókot hallgatni és nyugisan gurulni sokkal jobb. Időnként azért még beszabadulok egy-egy gokart pályára nosztalgiázni. És nincs saját kocsim :-)

Pan Tau 2012.02.17. 23:04:02

@Professor Pizka: Nade doktor úr! egy diesel lexussal kilincsel előre? mégiscsak benzines bajor lesz az!...bár létségkívül kitűnő antré, ahogy a Mark Levinson® Premium Surround-ból üvöltő Wagner-nyitányra TJ Hooker farolással beérkezik a T.Városi Bíróság parkolójába - közvetlenül a bíró lízingasztrája mellé - a folyosón felkapva a a Bateman-jelmezt, a felperes jogi képviselőjeként az utolsó pillanatban beesve, ám mégis könnyed magabiztossággal csak lazán: "Tisztelt Városi Bíróság! Keresetemet az írásban beadottakkal egyezően, változatlan tartalommal fenntartom és kérem az örökhagyó cselekvőlépességét kizáró gondnokság alá helyezését!" Teljesítési igazolás, számla...squash, szauna, kurvák, cocain...running around my brain.:-)

na félre a tréfát: ez a kilóötven feletti tempó, csak úgy működőképes, ha az összes többi szereplőt egy racionálisan működő tereptárgynak vesszük, csak sajnos a Sanyi bácsi - akinek a körzeti 70 évesen megadta még 4 évre a jogsit, mert rossz a lába - nem egy nikilauda, vagy csíkos bólya. Mondjuk egy jó autóval rá lehet kattanni a real-time videojátékra, csak ha belegondolunk sokszor hazárdjáték az egész. Ahogy egy művelt kollegám megjegyezte volt, aki alapítványt, vagy autót vezet, az fél seggel mindég a börtönpriccsen ül.

évuska 2012.02.17. 23:18:04

@Etniez: "akinek nincs ennyi pénze" -- erre nincs. Illetve mivel nem erre költöm (és hitelünk sincs), másra több marad.

Egyébként három gyerekünk van, mi nem érezzük soknak, hogy mások miért, rejtély.

Pan Tau 2012.02.17. 23:30:05

@évuska: abszolut tiszteletre méltó a hozzáállásod/otok. Valahogy az én ('79) sőt az előttem lévő generációk is felnőttek saját autó nélkül (anyám mondjuk menőnek számított az osztályban mert volt_saját taxijuk_) pusztána tömegközlekedésre, vagy ami még jobb a saját lábukra hagyatkozva.

Ma ez már elképzelhetetlen és az emberek úgy adják elő, mintha Alaszkában laknánk, ahol létszükséglet az autó...ennek érdekében akár eladósodnak (mertakkormárújautókell) színházjegy, könyv helyett kuplungtárcsát vesznek havi nettó százból! Aki pedig ebben nem hajlandó részt venni, arra szánalommal tekintenek, h. úristen ezek mennyire csórók lehetnek, h. még a suzukit sem tudják megvenni 120 hónapra!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.17. 23:33:46

@Pan Tau: meg ne tudja a fater akkor még új is volt a gép, egy kis Dobogókő-Visegrád-Transzpilis program volt (ez utóbbiról később tudtam meg hogy így hívják) megkapta rendesen szegény autó, pedig kifejezetten provokálni kell, hogy tegye a seggét. Bíróságra gyalog v vonattal, ügyfelet ki szoktam oktatni, hogy én örülök hogy összejött neki egy ABT Q7-re vagy egy Lorinser S-Klasse-ra, de nem közelítjük meg látótávolságon belül a bíróságot vele.

A kilóötven feletti tempóban egyetértünk, írtam is h nem szeretem, stresszel, akármilyen jó kocsi is a bimmer vagy bármi más. Főleg hogy egy Hegyeshalom-Záhony úton kb egy-másfél óra különbség van a szabályok megtartása +10% és az elvtelen padlógáz között. Illetve, mióta megcsinálták a 4-est Záhonytól Nyíregyig elkerülősre, azóta annyi se.

évuska 2012.02.17. 23:46:45

@Professor Pizka: Meglep, hogy amire sok-sok ezer éven át finomodott az agy, annak tökéletes felborítását, roncsolását ennyire meg lehet szokni, valóban. Mint a hüvelykujj anatómiájának meg az őt irányító agyterületnek a változása a sok okosozás miatt, egy generáció alatt, állítólag. De csak akkor szokod meg, ha megúszod: hogy milyen következményei lehetnek, ráadásul a sebességgel exponenciálisan, az megszokhatatlan. Úgy van, ahogy Pan Tau mondja.

A statisztikához: tanár, korrektor, ha beszólsz, megbuktatom a gyerekedet az érettségin, autóm nincs, biciklim bambusz, de lám, mennyi érintkezési pont: squash, szauna, prostitúcióellenes mozgalom, a pereskedés pedig az én költséges hobbim. :D

Pan Tau 2012.02.17. 23:51:39

@Professor Pizka: érdekes dolog ez az átlagsebesség, egy jó hugyhólyag és egy kellően nagy tank párosítás sokszor megközelítheti az 540I eredményeit.

Nekem ez a Bartók téma nem jött be, pedig próbáltam ideggyógyászati megfontolásokból, de a 2,5 órás távon 10 perccel javítottam

csi szi 2012.02.18. 01:29:54

@Professor Pizka: Na de miért hagyták őket cserben, amikor állítólag odább várakoztak a jobban felszerelt kollégák? A "törvényt hoztak, hogy minden szavuk hazugság" meg erősen necces dolog volt, de nyilvánvalóan nem a székház védői ellen hozták, hanem a 23-i bosszúhadjáratban magukat kitomboló, majd egymást fedező kollégák ellen.
A többiben igazad van, bár szerintem civilizált országban nem szokás _halomra_ lőni még erőszakos randalírozókat sem (feltéve, hogy azok nem lőfegyverekkel támadnak). Az ilyesmi mondjuk Egyiptomban szokott megtörténni (vagy Szíriában, ahol a tömegoszlatásra az éleslőszert és a mesterlövészeket tartják alkalmas eszköznek, kevésbé halálos cuccal nincsenek is felszerelve a biztonsági erők, mert minek), de pl. Londonban nem.

évuska 2012.02.18. 02:23:56

@Pan Tau: Köszönöm, ritkán kapokilyen reakciót.

Mutter 2012.02.18. 07:31:39

@évuska: a sebesség evolúciós szempontból: az 55 biciklivel nagyon sok, nem csodálom, hogy féltél.
én ezzel a kocsival 160 fölött kezdem magam kényelmetlenül érezni. más, nagyobb kocsival 170-től.
világéletemben rendkívüli módon szórakoztatott a vezetés, az első másodperctől. már nagyon vártam, hogy elkezdhessem a tanfolyamot. eszembe se jutott, hogy esetleg nem fog menni; valahonnan tudtam, hogy menni fog. nem is kellett megtanítani semmire, beültem, a pasi megmutogatta a pedálokat, én meg elindultam, körbe-körbe, hatvannal.
ez arra volt jó, hogy feleannyiból lett jogsim, mint a többieknek. ennek is nagyon örültem.
szóval engem így kikapcsol, főleg hazafelé, de bárhová.
igen, ez így nem túl környezettudatos, egyedül furikálni.
most írhatnám, hogy de én meg szelektíven gyűjtöm a hulladékot, meg hogy de nekem nincs tévémvcédélejátszómdévédém, nem cserélgetem évente a telefonomat, nem eszem és nem kenek magamra műanyag szart stb. nem írom.
igen, szennyezem a levegőt:-( ezt sajnálom, ha lenne pénzem ilyen elektromos/egyéb autóra, akkor vennék egyet. de nincsen. gyereket szülni meg nem tudok, hogy bepakolgathatnám őket a kocsiba. nem esem teherbe.

Mutter 2012.02.18. 07:56:14

@Pan Tau: nekünk ('74) '78-tól volt kocsink. de csak vidékre jártunk vele, mer a városban minek. nem azért tartok autót, mert innen, ahol most lakom, minden kurva közel van.
a színházat utálom, koncertjegyet ma veszek 24 000-ért. egy kuplungtárcsa ennél sokkal drágább.
eddigi hozzászólásaimban hangsúlyoztam, hogy nem fél tucat ukrán kényszerített kalasnyikovval, hogy vegyek egy autót. nyilván el lehet lenni a békávén is. én kurvára meguntam a napi kétszer egy és egynegyed óra békávét gyakorlatilag mindenhova, ez történt.
arra se kényszerített senki, hogy egy, az átlagnál 1 gurigával drágább autót vegyek. vehettem volna suzukit. nem vettem, mer ez tetszett. nagyon szép, főleg, amikor le van mosatva, és kedvesen néz azokkal a kis, kerek lámpáival. ezér.
a jelenséget, amiről te írsz, már hogy ordít, hogy neki kötelező volt megvenni a suzukit százhúsz havi részletre, úgy hívják, hogy a kognitív disszonancia csökkentése.
a másról, mint százvalahány rongyos okostelefonról az élettársamat felhívni, hogy hozzon már egy liter tejet a sarkiból hazafelé, nem lehetséges, meg a nekem mint bolti eladónak az iPad kétszázér elengedhetetlen, meghalnék nélküle ugyanez a kategória. ezt nem csak a kocsival kapcsolatban szövik, már akiknek erre minimális hajlamuk van.
a nettó százat meg szorozd meg minimálisan kettővel.
nettó százból te akkor tartasz autót, ha valaki eltart jaa. ha van kitűnő, pénzes csávód/akárkid, aki fizeti a rezsit meg kajáltat meg utazgattat, a nettó száz meg a te kis zsebpénzed, amiér bejárogatsz az alagsori bt-be alibi titkárnősködni. ez esetben vagy az ebédedet, vagy a hó végi utolsó tankolást is apuci fizeti. már a fent részletezetteken (gázművek, bevásárlás) felül. há, ennyi.

1vidéki 2012.02.18. 11:26:50

@HAnonymus: Pedig borzasztó barom hozzászólás volt!

@Professor Pizka: A kurvás hasonlatod több szempontból is nagyon rossz volt. Egyrészt, mert ha rájuk lenne szükségem,és bekövetkezne a szituáció, amit leírtál, akkor csak átsétálnék (vagy átbliccelnék villamossal) a következő kuplerájba.
A BKV-nak viszont nincs alternatívája.

Másrészt a BKV,a közös KÖZcégünk... mivel az adónk a működési költség 2/3-a ezért aki adózik, az joggal" igénybeveheti. Vagy a kurvát is adónkból finanszirozzák??
Egyébként én, mint nagy sörivó, csak a felemelt áfa és jövedéki adó formájában is sok adót fizetek. Továbbá sok éven keresztül megvettem a bérletet, sok pénzt fizettem a BKV-nak közvetlenül,és a villamost is (a Combinót is) a sajátomnak tekintem, az én pénzemből (is) vették, meg a Tiédből is. (mégha EU támogatás, akkor is)
A vonaljegyet pedig a borravalónak tekintem, és amikor jönnek az ellenőrök közterületfelügyőkkel, akkor kezelem, és átadom nekik. Bár még ebben az évben nem volt szerencsém találkozni velük, a havi bérletként használt jegyem ott gyűrődik a zsebemben lassan két hónapja.
Szóval a BKV közszolgáltatás! Bár nem kötelező igénybevenni, ahogy a többi közszolgáltató céget sem (+gáz +csatorna +víz +villany stb). Gondolkodom is, hogy a jövőben nem fizetem a víz és csatornadíjat,a közös költségben, mint minálunk, a társasházban más lakótársak sem fizetik. És vödörben végzem el a szükségemet, és majd odahordom a Te házad/lakásod elé.

Bliccelésről: az önkéntes együttmüködést a BKV-val felmondtam. Ha megoldják, hogy minden villamoson lesz ellenőr,és biztonsági őr, és közterületfelügyelő, és nem lesz lehetséges bliccelni, akkor gyalogolni fogok. Úgy mint, ahogy a kisföldalattit sem használom, mióta minden állomáson ott vannak a Di-Sec Security emberei. Vagy átsétálok az Oktogontól a Deák térig, vagy az ingyenes 105-ös busz elvisz, de 320 Ft-ot nem fizetek a BKV-nak a 3 megállóért.

Mindenki saját maga eldönheti, hogy azokon a járatokon, amelyet használ, mennyi esélye van ellenőrrel találkozni, mennyire éri meg bliccelni. Ha valaki a reggeli órákban utazik, biztos nem jön ellenőr, vagy este amikor, hazamegy, akkor sem. Ha megbüntetik minden 2. hónapban, akkor megéri bliccelni. Ha egy hónapban viszont elkapják 2-szer, 3-szor, akkor veszteséges a dolog, vegyen bérletet.

És akkor most Rólad egy pár szót!
Bevallom őszintén, ritka nagy, degenerált barmot volt szerencsém megismerni a személyedben.
Mindent elmond Rólad ez a mondat, idézlek: "az utasok nagy része a golyót nem éri meg, amivel meg kéne szabadítani a bolygót tőle."
Ahogy a nácik is azért vezették be a Zyklon–B használatát, hogy a golyót megspórolják azoktól, akiktől szerintük meg kellett szabadítani a bolygót.

Vagy szimpatikusabb Neked, Feliksz Edmundovics Dzerzsinszkij, aki közlekedési népbiztos korszakában Szibériába deportáltatta a jegy nélkül vonatra szállókat. Sztálin alatt volt még olyan is, hogy a legkisebb lopást is hazaárulásnak tekintették, és halállal büntették (de az már Jezsov idejében) Született is pármillió halálos ítélet. De, szép korszak volt, igaz?

Zárásként, ha nem tetszik, hogy bliccelek, akkor jelentkezzél bkv-ellenőrnek, és próbálj meg elkapni vagy megcsókolhatod a seggemet! Azért írom így, mert szakmunkásban elcseréltem a tankönyvemet, Tóth Árpádról nem is hallottam, két magyar költőt ismerek, Arany Jánost, aki megírta a Nagyanyám tyúkját,amiben az van,hogy "hej, mi a kő, tyúkanyó kend", meg József Attilát, akinek a szobrát, mostan akarják elvinni a parlamentből egy másik helyre, mert trippert, azaz vérbajt kapott Csinszka nevü szeretőjétől, és ezért a metró alá aláugrott..pedig de szép verset írt a mamájáról, hogy "röpült felém anyám" vagy valami hasonló.

Viszont a Svejket olvastam:

"Tudja mi az, ha valakiről azt mondják, hogy degenerált?
-Minálunk a Bojištĕ meg a Kateřina utca sarkán, lajtnant úrnak jelentem alássan, szintén volt egy degenerált ember. Az apja egy lengyel gróf volt és az anyja egy bábaasszony. Ez az ember utcát söpört, és a kocsmákban nem hagyta magát másképpen szólítani, csak gróf úrnak.

Kb.így vagy Te, jogász, meg professzor! Utcaseprőnek is alulképzett vagy, barom!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.18. 12:04:35

@csi szi: én sem azt mondom hogy szándékosan akartak ott halomra lődözni, hanem hogy mennyire kevésen múlott az, hogy nem tört ki a beszorított rendőrök között a pánik. Akkor kontrollálatlan lövöldözés kezdődött volna. Amúgy ott kb az egész ország leszerepelt. Borzasztó dühös tudok lenni az egyszerű embereket heccelőkre, a huligánokat irányítókra, a rendőröket irányítókra, évekig, de lehet hogy évtizedekig okozó kárt csináltak, most pedig tolják egymásra a felelősséget.

@1vidéki: Pedig ennyi erővel ismerhetnéd Mikszáth Kálmánt, aki a Kőszívű ember fiait írta, nem is beszélve Moldova Gyuri bácsi egyperceseiről. Ha már vérengző bolsevik, akkor Ordzsonikidze elvtárs :-) Nem akarok én senkit lelövetni, de azt gondolom, hogy ha a hat-hét éves Volvón csak rendes fizető utas lenne, nem pedig bliccelő horda, akkor nem nézne ki úgy mint a húszéves kigyulladós fajta 400-as sorozatú Ikarus. Békávézni meg ugyanúgy nem muszáj, mint kuplerájba járni. Valóban, sétálni, bicajozni, kocsizni drágább és fárasztóbb, csakúgy mint udvarolni, moziba vinni. De a választás szabad, csak a ha könnyű, gyors és fizetős módszert választod, ki kell fizetni. A békáv baja egyébként pont az, hogy évtizedek óta nem adják oda a "teadódat"

Kockás Zebra 2012.02.18. 14:13:43

Nem igaz, hogy a bliccelő utas nincs semmibe a cégnek és olyan, mintha ott sem lenne. Van a BKV nevű nagy cucc, üzemeltetni kell és minél többen állnak át az ingyen utazásra (akár elvi, akár anyagi okokból), annál drágább lesz az utazás a fizető utasoknak, akik hajlandók és kénytelenek fizetni. Lehet még akkor is fizetnének, amikor már 18 ezer lenne a bérlet. Viszont, ami meg nagyon gáz, hogy őket (is) ugyanúgy b@*~tatják az ellenőrök (ismerve a rengeteg sztorit, hogy elveszik az érvényes jegyet, bérletet, ilyesmi...).

Nagyon tompa eszűnek kell lenni ahhoz, hogy valaki igazolva lássa a bliccelését. Valószínűleg ők azok, akik a sarki kisboltból is kisétálnának fizetés nélkül, ha eladó-, őr-, kameramentes lenne, lévén a kenyér iszonyú drága és tele van térfogatnövelővel.

csi szi 2012.02.18. 16:04:29

@Kockás Zebra: A bliccelés olyan, mint a szoftver, zene, film "lopás", sokan nem érzik bűnnek, mondva, hogy drága, meg úgysem érzi meg a cég (csak hát a Microsofttal meg Hollywooddal ellentétben a BKV csőd szélén áll), meg amúgy is túl egyszerű és viszonylag kockázatmentes, valamint "mindenki" csinálja (legalábbis bőven sokan ahhoz, hogy szégyellné bárki is, ahogy az adócsalást ("adózni, ezeknek?") sem). Pl. ahogy egy letöltéssel is csak elméleti kárt okozok, mert úgy sem venném meg, a BKV-ra sem szállnék fel sokszor, ha minden utazás egy jegy árába kerülne (és nem lehetne megúszni), 2 megállót is. Viszont ha megoldható lenne, hogy mindenki fizet, de így olcsóbb is lenne a szolgáltatás (mondjuk 100-200 Ft egy utazás, vagy egy film megnézése, vagy 2-3 eFt egy program, 10-20 Ft egy nagyobb szoftver (na ilyen úgyse lesz, mert ez nem kerülhet kevesebbe csak mert mi csóróbbak vagyunk, mint az usákok), akkor kifizetném örömest.
Na de én is szoktam bliccelni időnként (metróban mindig lyukasztok, mióta komoly ellenőrzés van, felszínen, nappal nem mindig), sosem fizettem vindózért, ofiszért (1-2 játékot megvettem), vettem már számlát, mint vállalkozó stb. Szóval én is sz.ralak vagyok, de nem tudom nagyon rosszul érezni magam miatta. :) Ráadásul láthatóan a BKV-nak nagyobb gondjai vannak, mint a bliccelés, ha márciustól elküldik a biztonsági cégeket, akik azért valamennyire komolyabbá tették az ellenőrzést.
Mondjuk én a BKV buszokat kiadnám gebinbe maszek üzemeltetőknek, oldják meg, hogy fizessenek az utasok. Mondjuk kapnának némi állami támogatást, de csak annyit, hogy azért önmagában ne érje meg a biznisz. A metrót meg külön cégbe szervezném, rácsos kapukkal stb.

évuska 2012.02.18. 19:49:06

@Mutter: A nevedből azt hittem, van legalább egy gyereked.

A menetszél fokozza az érzést, de az 55 km/h látványa, az elsuhanó táj, a csattanás ugyanolyan lesz autóban (sőt), mint biciklin. És nem is féltem, csak nem éltem át a biciklizéssel azt, amit előtte vagy utána, a normál 22-35-ös tempómban.

Nem kell versenyezni ökoügyben, de tény, hogy a fűtés és a húsevés mellett az autó a legnagyobb lábnyomnövelő tétel, ahhoz képest fittyfene a szelektív gyűjtés, a tévétlenség meg a többi, persze műveljük azt is buzgón.

adlibrum.hu/tulelokonyv/

Mutter 2012.02.18. 20:42:37

@évuska: nem, nincs gyerekem, fogalmam sincs, mért nem esem teherbe, Mutternek a kollégáim hívnak. az 55 km/h-val az a baj, hogy az autóban nem nagyon érzed, hogy gyorsan mennél, sőt, de már nem áll meg azonnal, ha rányomsz a fékre. 110 fölött meg gyakorlatilag kurvára nem áll meg, csak x tíz méter megtétele után. biciklivel meg sztem simán bele lehet halni, ha 55-el eltaknyolsz hmm.

a könyv jónak tűnik, köszi! mindjárt belenézek. én azt gondolom, hogy ami nálunk (angol multi) már alap, tehát hogy háromféle szemetes van, lassan, de a rendes magyar háztartásba is át fog szivárogni. hogy kárált itt mindenki anno 15 éve, amikor x és y házassági szerződést kötöttek egymással, most meg minden huszonéves fiú kollégám közli, hogy de hát az alap. akár van valamijük, akár nincs. a huszonéves lánykák meg bólogatnak. na, szerintem a szemetesekkel is ez lesz, lévén nincs más választásunk. már az emberiségnek.
én külön gyűjtöm a papírt meg a pet palackokat, mert megszoktam a munkahelyemen, meg mert mért ne, a családtagjaim még nem. hát, lassan majd számukra is kötelezővé teszik. egyszer majd jön a rendelet, akkor mindenki vinnyog majd egy kicsit, aztán belejönnek. mint amikor betiltották a dohányzást a sulik meg a kórházak területén, volt nagy kárálás. én egyébként egyetemistaként még dohányoztam a folyosón. simán. most sztem megölnének (maguk az egyetemisták), ha rágyújtanék. még jó, hogy leszoktam ehhehhe

azér nem gáz 3 gyerekkel autó nélkül? tudsz vezetni?

évuska 2012.02.19. 10:11:47

@Mutter: A szelektív gyűjtés olyasmi, mintha letakarnál egy nagy szarkupacot, illetve naponta egy-egy evőkanálnyit vinnél el belőle. Nem fogyasztani el azokat a dolgokat, amiknek aztán a csomagolása, maradéka szelektív szemét lenne, az már döfi. A szelektív hulladékgyűjtés ugyanúgy energiát, üzemanyagot, pénzt, időt igényel, mint ami ellen küzd, nem más, mint nagyon költséges ártalomcsökkentés, és egy kicsit zavarban vagyok, ha értelmes emberek minden ökotevékenysége ebben merül ki, és nyugodt a lelkiismeretük. Alap kéne hogy legyen, de az is, hogy ezzel nincs elintézve a környezetvédelem.
Ugyanaz a szerző:

dolgaink.tk/2011/06/02/a-szemetdomb/

Nem, nem tudok vezetni, ezt is megspóroltam. Sőt, még az első szál cigaretta sem volt meg.

A nagy már egyedül jár suliba, ősszel a fogasig biciklizett, de azt a bicajt sajnos ellopták. Meg van nekik apjuk, nem csak én cipelem-terelgetem őket.

Ma ideális bicikliidő van.

évuska 2012.02.19. 10:35:53

@vészmadár (pica pica): Önkormányzati lakásban lakunk (nem szociális, hanem költségelvű), ősöreg épület, afféle kastély király helyen, és nincs csatorna, és a szerződést böngészve felfigyeltem rá, hogy ez így nem összkomfortos, mert az teljes közművesítettséget jelent, de velünk az összkomfortos bért fizettetik, plusz a szippantást, meg mindenféle pótlékokat (jó levegő, kevéslakásos épület stb.). Már akartam is kérdezni az itteni szakikat, mit gondolnak erről. Van már minket alátámasztó szakérői vélemény is.

Mutter 2012.02.19. 12:29:24

@évuska: nézd.
anélkül, hogy túlszőném sanyarú sorsomat, mert azért elég jól keresek, amiből mondjuk félre is lehet tenni, azt mondanám: cseréljünk.
én lemegyek balatonra, ahol félig-meddig felnőttem, úgy is mint úrilány (tényleg az vagyok); felmegyek a hegyre a három gyerekkel, úgy is, mint környezettudatos úrinő, a pince-présházba, amit valaki vegyen meg nekem, előre is köszönöm; ha pénzre van szükségem, felhívom apucit, hogy utaljon. eldödörgök konyhakertemben, veszek egy-két kiskecskét (nagy szeretem őket:-), kutyákat, szívom a jó levegőt. felrakogattatok 4-5 napelemet a tetőre (több nem kell), fúratok egy kutat, és osztom az észt, környezettudatosan.

te meg idejössz, bemész helyettem holnap a multiba (arcüreggyulladással, mert nekem most épp az van, mégpedig a kurva légkondijuktól), szóval bemész a multiba, ahol a beledet kitapossák, fizeted a kedves szüleid évi hatszáz rongyos, kibaszott gázszámláját, mert az ő aláírásuk nélkül a kurva hodályt eladni nem lehet; bevásárolsz magadnak ott, ahol akarsz, abból, amiből akarsz, szóval lényeg az, hogy bejársz a kurva multiba, minden egyes áldott nap, pontosan úgy, ahogy akarsz.
há, legalább hadd ne békávézzak.
meg hadd gyűjtögessem a szemetet külön, ha úgy érzem, ezáltal egy lépéssel közelebb kerülök ahhoz, ahogy tulajdonképp élni szeretnék.

A Tyne folyó déli partja 2012.02.19. 15:15:27

@évuska: a gond csak az, hogy hiába nem akarom megvenni a sok csomagolású akármit, a gyártók mániája a sok csomagolás. legalábbis errefele. totál feleslegesen van becsomagolva egyenként a dolog, aztán még egy nagyobb dobozba, aztán még azon nejlonfólia. viszont itt nagyon is sok mindent bele lehet rakni a szelektívbe, egyre többet, a normál kukámba alig megy. viszont hülyeség itt is van, (bár igyekeznek megoldani). nevezetesen pont a kocsival kapcsolatos. anno a kartont még a szelektív kukába nem lehetett rakni, vannak ilyen bring site-ok, ahova el lehet őket vinni. csakhogy azok kint vannak a préri közepén, ahova hogy lehet eljutni? kocsival. vagy jó sokat gyalogolsz. mi gyűjtöttük itthon a kartont, mert tudtam, hogy vannak ezek a helyek. megkerestük, kutyagoltunk jó sokat, kocsi már akkor nem volt. emberke első kérdése a kapuban: nincs autótok? ha azzal viszem, pont annyira károsítom a környezetet, mint amennyit megspóroltam a szelektíven. sőt. ugyanez most a régi mikrómmal, azt is el lehetne vinni oda, de kocsim most nincs, a biciklin meg nem tudom elvinni, viszont az egy szem mikróért nem fogom - még - megkérni a barátaimat. majd ha nekik is lesz vinnivalójuk, visszük együtt.

A Tyne folyó déli partja 2012.02.19. 15:36:35

@évuska: ja, meg elég "viccesen" fogják fel itt az egészet. konkrétan, igyekeznek, van is lehetőség sok, de a másik oldalról meg totál pazarolnak. a munkahelyi klotyóban olyan csap van, hogy x. idő után magától eláll. na de, ha előbb végzel, el is lehetne zárni. na, ezt a kollégáim 90%-a nem teszi meg, hagyja folyatni a vizet, hát úgyis majd eláll. hogy ott pazarlódik, nem zavarja őket. hasonló volt az egyik suliban, ahol dolgoztam, kisgyerekekkel. ott volt a recycling kuka a papírnak, be is rakták, de odáig már nem jutottak el, hogy a másik oldalára még simán lehet rajzolgatniuk, azért, mert az egyik felét már összefirkálták. ja, kollégáim ugyanígy, papír egyik fele teljesen üres, de kidobja, és külön noteszt rendel, amire írhatja a telefonüzeneteket, feljegyzéseket. most a lenti tárolót ürítjük ki, egy csomó papírtól meg kell szabadulni, amit ugyan újrahasznosítanak (firkapapírnak továbbra se használnak fel semmit, indok mondjuk az, hogy bizalmas info). viszont ki kell(ene, én meg megtartottam párat) dobni az összes, simán felhasználható dossziét is, meg gemkapcsot, stb. hogy aztán újat kelljen rendelni...és közben folyton arról kérdezgetik a népet, hogy hogy lehetne spórolni, mert gáz van. hát pl. úgy, hogy nem pazarlunk. egyszerűen nem látják. anno a mozgássérült otthonban is azt tanították, hogy a megmaradt kaját dobd ki, nehogy megmelegítsd másnap, mert jaj, mi lesz. hát semmi. bezzeg most már egyre-másra alakulnak az olyan oldalak, hogy love food hate waste, mert a válság miatt rájöttek, hogy tán nem kéne a tökéletesen jó kajától megszabadulni, csak mert nem etted meg rögtön aznap.

Kotyomfitty 2012.02.20. 09:36:09

@FeroxX88: talán azért, mert most sima havibérlet helyett 30napos bérletek vannak, tehát egy hónapban mindig legalább 2, de akár 3féle szín is lehetne egyszerre érvényes.

Kotyomfitty 2012.02.20. 09:57:58

@Kecsbit: Ez nekem is nagy szívfájdalmam, külföldön több helyen számnélküli a bérlet. De gondolom, erre megint a jó balkáni-magyar mentalitás miatt van szükség: ha nem kellene rá szám, minden család/baráti kör/lakóközösség venne egy db bérletet közösen, mindenki bliccelne (vagy egyvalaki nem), és amikor valakit elkapnak, akkor szépen bemutatja a közös bérletet :P
Mondjuk külföldön, ahol nincs szám a bérleten, azt hiszem, nincs ilyen utólagos bemutatási lehetőség, vagyis ott akkor sokkal drágább az otthonfelejtés.
Ezzel együtt szerintem lehetne ilyen bérlet IS, azzal a rizikóval, hogy azt nem fogadnák el utólagos bemutatásra. De azért nem szüntetném meg a bemutatósat sem, az én szétszórtságommal elég sokba kerülhetne nekem egy idő után ez a buli, hiába veszek mindig (ha épp nem felejtem el, hogy lejárt) bérletet...

évuska 2012.02.20. 11:42:16

@A Tyne folyó déli partja: tök jó, hogy ilyen szempontjaid vannak, és elképesztő, hogy nagy, profi, nyugati cégekben is még milyen tartalékok vannak. Az én VOLT ÉLETTÁRSAM szívat engem (?) azzal, hogy miután ált. isk. fiunkat remekül rászoktattam, hogy fogsikálás közben nem zubogtatjuk a vizet, csakazértis kinyitja, mert milyen hülyeség. Mi soha nem dobunk ki kaját szinte, majdnem mindig sikerül jó mennyiséget főzni vagy lefagyasztani, nagyon végső esetben, ha neki való, megeszi a kutya. Meg ha már megvettem az igényesebb csirkét, zöldséget, sajtot, csak nem dobom ki. Az autós nagyonnagybevásárlás sok helyen vezet a bontatlan cuccok kukába dobásához.

Hallom, a jueszéjben valóságos mozgalom, hogy a középosztály ínyenc tagjai a legjobb éttermek kukáiban keresgélnek.

évuska 2012.02.20. 12:02:09

@A Tyne folyó déli partja: van azért megoldás: piac, őstermelő, nagy kiszerelés, hülyeség (készételek) meg nem vétele, egyes dobozok újrahasználata ételfagyasztáshoz, kreatívkodáshoz (ajándékdoboz!), de legalábbis saját szatyor mindig (a SPARban 160 lett a nejlon). Fölösleges csomagolás lehántása, otthagyása a boltban -- ez világos jelzés, ha mások is csinálják.

1vidéki 2012.02.20. 12:22:52

@Kotyomfitty: Nem a jó balkáni-magyar mentalitás miatt van rá szükség, hanem azért, hogy még több bőrt lehúzzanak rólunk, már aki hagyja magát, és fizet a BALKÁNI KORRUPCIÓS VÁLLALAT-nak!
www.vg.hu/gazdasag/draga-a-pesti-buszjegy-253492

Például Münchenben 42 euró a havibérlet, a bruttó kb. 3000 eurós havi átlagfizetés mellett. Ott kerül kb. annyiba (csak kicsivel többe), mint Bp-en. Ráadásul a müncheni havibérlet ÁTRUHÁZHATÓ (tehát nem személyhez kötött, mint a pesti) délelőtt használja az asszony, délután meg este a férj,vagy elkéri a szomszéd havertól.
eletemmuenchenben.blogspot.com/2011/03/atlagfizetes-nemetorszagban.html (fizetés Münchenben)

Münchenben a nettó átlagfizetés: (2000 euróval számoltam) 2,1 %-az ÁTRUHÁZHATÓ, több személy által is használható havi bérlet ára, persze a metró, villamoshálózat azaz a szolgáltatás is sokkal jobb!

Budapesten: az átlagfizetés 7,8% megy el BKV-ra.
(Nem beszélve a szociális hálóról, az ottani és itthoni munkanélküli segélyről, stb)
Bp-en aki elveszíti az munkahelyét,és új munkahelyet keres,akkor az gyalogoljon,ha BKV-ra nem telik neki?

Aki meg elhiszi, ráadásul szajkózza a hülyeséget, hogy ha senki nem bliccelne, akkor eljönne a Kánaán, és felújítanák/lecserélnék a járműveket,stb..az a BKV eddigi milliárdos pazarlásai, stb fényében, hát az magára vessen.

vastagbor.blog.hu/2012/02/10/premiumeso_a

"Nagy huzavona után a Fővárosi Közgyűlés január végén megszavazta, hogy 9 milliárdos kölcsönt és 6 milliárd támogatást adjanak működésre a BKV-nak, azért, hogy ha lehetséges, akkor ne csődöljön be februárban. Ezt a pénzt csak úgy tudta előteremteni a Főváros, hogy a fővárosi intézményeknél tízszázalékos zárolást rendeltek el, óvodák, iskolák, kulturális intézmények kerültek nehéz helyzetbe, a BKV miatt.
A BKV-nál pedig úgy megörültek a hirtelen jött segítségnek, hogy az összes vezetőnek kifizetették a 2011-es év harmadik és negyedéves prémiumát....Körülbelül félezer, jobbára vezető beosztású BKV-s kapott a napokban kétszer negyedéves prémiumot, művezetőtől vezérigazgató-helyettesig"

Aki, meg ezek után is a bliccelők ellen ugat, mint pl. Brother Love, Professor Pizka és még jópáran,
tőlük megkérdezem Petőfi Sándor szavaival:

"Ha már kutyákká aljasodtok:
Miért nem jártok négykézláb?"

múvemáccsó 2012.02.20. 12:44:00

Londonban gecidrága a közlekedés (még az itteniek is hőbörögnek a metrójegyek miatt).buszjegy okés. itt is mindenki bliccelne, ha nem lenne durván ellenőrizve. ja és a rendszer néha elszámol (persze nem lehefelé ;)), így beregisztráltam az oyster kártyámat és nyomon tudom követni az utazásaimat, és hogy mi mennyi volt.hetente kéne lecsekkolnom, néha észre is veszem, h megint le lettem húzva. akkor megy az e-mail, h "nemáhéhőőőő", és ők méltóztatnak ráküldeni a kesst a kártyára.ha észreveszem.

1vidéki 2012.02.20. 12:57:13

www.youtube.com/watch?v=x2XwFic4_LE

1962-ben, amikor még kalauz volt a villamoson, illetve kezdtek átállni az utólagos, szurópróba szerű ellenőrzési rendszere, mert "az utasok megérdemlik a bizalmat:)", akkor amikor még "ilyen olcsó tömegközlekedés mellett igazán nem volt teljesítmény a bliccelés" nos, akkor még valóban hihető, hogy 6 db vadonatúj villamoskocsit vásároltak a "váratlan" pluszbevételből, mert - a film végén látható-, hogy addigi bliccmenek-Gobbi Hildával az élen- belátták ezt!:)))

De, ma sokan -köztük én is -nem látjuk be!

Ezért bliccelésre, szabotázsra fel!

Egyébként rongálás az, ha a zsebből kihúzott jeggyel VÉLETLENÜL egy 5 forintos is belekad a kezünkbe, és az a jeggyel együtt, egyidőben, mindenki számára láthatatlanul belekerül a lyukasztóba?

Elektronikus jegykezelő készülékek eseti hibajavítása, karbantartása (ADIS KFT, évi 25 millió 252 ezer Ft), vonaljegyek érvényesítéséhez szükséges 9 lyukú jegykezelő-készülék javításának elvégzése, V-Mobil Kft, évi 27 millió, 264 ezer Ft -mint felhasználható keretösszeg.

Mert az nem engedhető meg, hogy szegény V-Mobil Kft, Dabason, megrendelés, megbízás, munka, és így bevétel nélkül maradjon!

Mert látni kell ott a "dolgozót is, ki dolgáért remeg".

A V-Mobil Kft-nek sok megrendelést és 2012-ben különösen sikeres esztendőt kívánok!!:)

A Tyne folyó déli partja 2012.02.20. 21:43:06

@évuska: na, a kajakidobásról: otthon volt cica, aki simán meg tudta enni a maradékot, mikor már emberi fogyasztásra alkalmatlan volt, az ő gyomra elbírta. aztán elköltöztem otthonról, és jártam úgy, hogy túl sokat főztem, nem fogyott el napok alatt se, megromlott. a halálom volt, hogy ki kell dobni, nincs egy állat, ami megeszi..addig ahhoz voltam szokva.

a másik:saját szatyorral járok, sose hozok el zacskót (a tesómék mániások voltak, az összeset hazahordták a boltból (a barátnője főleg), miután elköltöztek, el is vittem a recyclingba mind. nagy kiszerelést veszek, mert az olcsó, de azt is agyon csomagolják, mondom, egyesével mindegyik, azokra egy doboz, arra fólia...a múltkor vettem többfajta zöldséget, beraktam egy darab zacskóba őket, a pénztáros viszont kiszedte, mert neki le kell mérnie.
piacra nem tudok menni, mivel a közelemben nincs, több kilométeres kerülővel tudnék menni, és pont a munkaidőm alatt van nyitva...a munkahelyre jön a zöldséges, kedden-pénteken, de egyrészt nem őstermelő (konkrétan a boltból hozza), másrészt igen vérszegény a választék. úgyhogy marad a Tesco, elérhető távolságban az az egyetlen bolt itt erre. és az is bezár márciusban, mert épp átépítik a belvárost.

Ernoke 2012.02.21. 09:39:29

@A Tyne folyó déli partja: a kajakidobásról csak annyit, h ahol lakom, a kukák mellé papírdobozokban lerakva rendszeresen találok bontatlan (!) drága teákat, csokikat, vitaminokat, konzerveket. persze örülök neki, h így olyan kajákhoz jutok, amikre soha nem volt pénzem, másrészt viszont fogyasztható ételt csak pszichésen beteg ember dob ki, úgyhogy kicsit megijedtem, h kik között lakom.:s

A Tyne folyó déli partja 2012.02.21. 18:42:24

@Ernoke: akkor itt szinte mindenki pszichésen beteg...de szerintem csak túlságosan hozzászoktak a jóléthez. kibontjuk a csipszet, aznap még nem fogy el, munkatárs erre kidobja, merthogy szerinte megpuhult. nem megromlott, nem lett semmi baja, megpuhult. ezért ki kell dobni...a másik, mikor csütörtökre esett a szülinapom, aznap vittem be sütit (száraz, kekszféleséget, szóval semmi olyat, ami romlandó), pénteken is maradt még, persze hétvégén ugye nem dolgoztunk, hétfőn már csak én voltam hajlandó megenni, mert "már régi". na és? megenni meg lehetett, nem volt annak semmi baja. majd bolond leszek kidobni.

pocaklakó minimanó 2012.02.23. 21:34:24

@FeroxX88:

"Hát én (...) egyetemista, heti egy napot melózok is, de..."

Lassan jó lenne már olyan modorost olvasni, amelyben azokat az egyetemistákat figurázzák ki, akik felsőfokú végzettségre hajtanak úgy, hogy közben nem tudnak tisztességesen írni. A stílusról pedig ne is ejtsünk ekkora még szót.

Xezs 2012.02.26. 13:59:42

Csak a szabotázshoz: Légyszi ne. A legtöbb embernek nincs ideje az ellenőrnek magyarázkodni és egyáltalán nem hiányzik neki az általatok felvázolt extrémsport.

Blicceljetek ahogy akartok, de örülnék neki, ha a lyukasztót nem tömítenétek el. Mert van jobb dolgom is, mint elbaszni az időmet a magyarázkodással.

Köszi.

évuska 2012.02.26. 21:16:47

@Mutter: nana, álljunk meg. Egyrészt, ha a balatoni présházat megveszi valaki neked, és onnan osztod az észt, akkor nem velem cserélsz. Hanem valamilyennek (ellenszenvesnek, könnyű életűnek, könnyen dumálónak, úrilánynak) elképzelsz, és azzal. Aki nem megy le a sűrűbe a multihoz naponta. De hisz ez nem a sors ajándéka, én választottam, hogy ne menjek, és megfizetem az árát!

Én nem az észt osztom, hanem úgy élek, hogy nem kötöttem fontos témákban kompromisszumokat. Például nem veszek fel hitelt, abszolút kiiktatom az életemből azokat, akiktől csak igazságtalanságot kaptam, a gyerekszámomat nem a környezet szörnyülködése szabja meg, és nem dolgozom multinál, nem ejt csapdába az életszínvonal, lépek, ha kell, van, hogy drasztikusat, és bár többnyire nem vagyok népszerű, nem panaszkodom. Hogy engem te valami ráérősen okoskodó, dologtalan valakinek látsz, akinek házat vettek, az eléggé meglep.

És nem cserélnék veled, hát épp erről van szó, hogy úgy választottam, azért harcoltam, hogy ne kelljen senkit irigyelnem. Noha tény, hogy autóval legurulni az oviba vagy bevásárolni kényelmesebb volna, és jól jönne egy 300+ irodai havi fix a kóstolgató középiskolások meg a végtelen korrektúrák helyett. És persze ha neked volnék, sok mindenben valószínűleg nem úgy döntenék, ahogy te (például vidáman kakilnék a munkahelyen).

De azért tekintsük át, mikre céloztál.

Nekem nincs ingatlanom, önkormányzati lakásban élek, meseház, öt évig mégse kellett senkinek, igen nagy macera, valóságos jogi egyetem volt reális feltételekkel és legálisan bérbe venni, most omlik ránk, a bérleti díj folyamatosan emelkedik. Kéred?

Van egy szorongató exem, a fél gyerekem apja, hát, kemény volt.

Van egy férjem, aki olyan, hogy megérje minden érte, vele, de tény, hogy egyrészt az egész korábbi családja durva (örökösödési) hadjáratot indított ellenünk, páriaként élünk, másrészt nyugdíjas lesz májustól, és van egy jól fejlett, ritka, inoperábilis daganata igen rossz prognózissal. Kéred?

Van három gyerekem, ez hibátlan, csak a legidősebb egy fél gyerek, lásd fent.

A szüleimről most nem írok, nem nagyon értjük egymást. Nem vagyok úrilány, koldusszegény látszatértelmiségi családból származom.

Ez is a présházzal jár. Kéred ezt mind?

És nagyon-nagyon rosszul keresek: H4-es, jövő évtől 5-ös besorolású közalkalmazott vagyok. De nem sírok, mert arra költök, ami fontos és örömteli. Autóm nincs, mert csak durva áldozatok árán lehetne, de ez a körülmény engedett rájönnöm, hogy mennyire jó biciklizni. Az, hogy nincs arcüreggyulladásom, nem valami isteni szerencse. Elnehezedtem? Futom a tíz-tizenötöket. Nem sírok, örülök annak, ami van. Közben mindenki sír körülöttünk. Ezért tényleg cserélj velem.

Mutter 2012.02.27. 06:07:31

@évuska: szia!

a nyelvtanítás bukdácsoló középiskolásoknak meg a korrektúrák ismerős. meg a fordítások. aztán egyszer bezárt a nyelviskola nyárra, és ott maradtam nulla forinttal. és nem volt kit baszogatni, hogy adjon pénzt. mert nekem pénzt a szüleim nem adnak. se egy tányér levest (a haszonélvezetükkel megspékelt, általam fenntartandó, luxus családi hodályt a villanegyedben, azt igen). ezt szó szerint értelmezd. 11 kilót fogytam. akkor adtam el a nagyszótáraimat (májkrémet vettem rajta). na, akkor mentem el a multihoz. nem keresek 300-at, valamivel kevesebbet keresek, amit nem költök el a piacon meg a benzinkúton, félreteszem. présházra gyűjtök.
megjegyzem, nekem jelen pillanatban még nincs választásom, hogy bemegyek-e ma dolgozni vagy sem. vagy bemegyek, vagy három-négy hónap múlva itt kurva komoly gondok lesznek. akkor még eladhatom az autót, abból kihúzhatnám mondjuk 8-9 hónapig. aztán nem tudom, mi lenne.

senkinek nem egyszerű. neked jól jönne egy autó, nekem jól jönne valaki, akinek azt mondhatnám, tartson el három-hat hónapig, amíg találok valami mást, mert már nem bírom.
tartson el=fizesse a rezsit, és etessen.
én az életben nem voltam terhes, nem tudni, miért. most már valószínűleg nem is leszek.
mindegy; per pillanat a legkisebb gondom nagyobb annál, hogy nekem nem lesz gyerekem.

borzasztóan sajnálom, hogy a férjed ennyire beteg.
ehhez nem tudok mit hozzáfűzni. nagyon remélem, hogy rendbejön.
köszönöm, hogy írtál.

lárvalányhaj 2012.02.27. 10:11:01

@Mutter:

menj ki albérletbe, és zárd el a pénzcsapot. ha a szüleid rájönnek, hogy nem tudják saját zsebből fizetni a budai hodály költségeit, akkor lehet, hogy könnyebb lesz meggyőzni őket, hogy adják el.

Mutter 2012.02.27. 10:57:08

@lárvalányhaj: két évig laktam albérletben, az összes pénzem ráment. most otthon lakom, meg jobban is keresek, így tudok félrerakni. ha összejött a kezdő részletre való, a kedves család engem a kurva életben nem lát. egyébként nem csak a kurva hodályt tartom fenn, hanem a nyaralót is (ami szintén a jogos tulajdonuk és a haszonélvezetük).
semmit nem fognak eladni, in any circumstances. kiadni se. mondjuk a nyaralót. mondjuk a kolléganőimnek, egy hétre, baráti áron, hogy bejöjjön az ingatlanadó költsége (kb. 40 000 Ft/év). nem, baszd meg, fizessem be. én.
de nem sokáig fizetem már a szaraikat. reményeim szerint áprilisban egy lépéssel közelebb kerülök a balatoni házacskám kezdő részletéhez. áprilisra talán össze is jön teljesen:-) és akkor baszhatják a hodályaikat ehhehhe

lárvalányhaj 2012.02.27. 11:26:28

@Mutter:

nagyon helyes :)
remélem, hogy mielőbb összejön a pénz.

Mutter 2012.02.27. 12:01:41

@lárvalányhaj: :D kedves vagy, köszönöm szépen!

Xezs 2012.02.27. 19:53:57

@Mutter: Nem teljesen értem: két hodályt tartasz fenn, és ezek nagyon sokba kerülnek.

Nem akarom elhinni, hogy ha elmennél albérletbe, akkor nem lenne kevesebb a kiadásod.

Amúgy meg meg kell mondani a szülőknek, hogy vagy eladják a hodályokat vagy te kiszálltál ebből. Ész nélkül nem szabad megtartani semmit (és senkit) sem, bár sokan nem hajlandóak megszabadulni a problémás dolgaiktól.

évuska 2012.02.27. 22:40:10

Mutter, megrázó, amit írsz, nem is vájkálok.

De hidd el, nagyon jó nekem autó nélkül. Egyrészt élhető az élet, remek biciklim van, jó a levegő, másrészt nem szeretnék pénzcsapdába kerülni. Olyan, mintha arról fantáziálnék, hogy megtanulok repülni. Teljesen irreális, hogy autónk legyen, sok olyasmiről kellene lemondanom a költségei miatt, amiről nem tudnék, ja, és meg kellene tanulnom vezetni. Eddig ér a takarónk, de szép takaró nagyon.

Celtic 2012.03.05. 14:07:39

@Celtic: Megjegyzem, ez akkor nem mukodik, ha
- elhagytad a berletet
- nem akarsz egy napra berletet venni (csutortokon jar le es minek vegyen az ember hetvegere)
- otthon felejtetted a berleted
-stb

Fenti esetekben 100%, hogy rogton az elso nap ellenorbe botlasz.

évuska 2012.03.12. 21:12:23

Mármost mi kipróbáltuk az Oystert, és nagyon korrektnek tartom. Drága, de egyértelmű. A repülőtér fele mondjuk volt egy autóhirdetés: Because Oyster is not your world. Ez azért szarul esett, mert pont azt néztem, hogy a metró és busz elemi része a normális, jól öltözött londoni életének, nincs depresszió, lepukkantság. Az is tetszett, hogy 11 éves korig ingyen lehet közlekedni, három gyerekkel voltunk, a legnagyobb 10. És amikor ez utóbbi elveszett, irtó rendesek voltak az inspectorok.
süti beállítások módosítása