Balázs, a vérprofi zenész

2010/08/09. - írta: Modor Tibi

-Tököm kivan már ezzel a Balázzsal. Mindenhol ez a majom néz le rám olyan talányos-rejtélyes fejjel. Hirdetőoszlop, a Heti Válasz címlapjai. Meg hogy már igazi férfi, harminc lettem meg harminc plusz kettő mínusz egy, szarkalábak vannak a szemünk sarkában - járjuk az országot, isszuk a jó kis beszélgetős borunkat, okoskodunk, érünk...

És persze a népnek egyértelmű, hogy A Balázs, hiszen csakis egy Balázs létezik kishazánkban..! Aki őt hallotta, az többé már nem hall meg mást! Ha azt mondanánk, hogy Németh Balázs, már eszükbe se jutna... mert abból van még kismillió. De A Balázsból csak egy van persze - Ő. A jel, aki nem hagy el.

Már az Oázis Ontárióval is csak "merített", de elég komolyan. Szó szerint "szerezték" a zenét, itthon meg bekajálták ezek a kis majmok. A szimbóleumok, filléres szlogenek, germanoid, masírozós technó - ezért rajongott fél Magyarország. Egy páréves Monumentumért, egy évszámért, egy jelképért. Persze abban a korban, amikor a lila öltönyös Amway-ügynökök és a Leiter Laura őnagysága-féle kalandorok lehettek sztárok errefelé a vadkapitalizmusban, akkor semmin nem lepődöm meg.

Meg ahogy ott bepróbálkozott az angol nyelvű albumaival is: Balage meg Balash, beszarok. Állítólag a Közgázon abból írta a diplomamunkáját, hogy hogy lehet gazdaságilag sikeres egy zenei produkció külföldön. Érted, KÜLFÖLDÖN! Ilyen kiejtéssel, meg különben is magyar - tehát alapból esélytelen. Ami nem megy, ne erőltessük. Vigyáztunk, de ledőlt a bálvány. De hát jó lett neki végül ez az itthoni langyos víz, ez a posvány is. Megélni megél remekül, most már politizál is elég keményen - a Vezénylő Tábornok Úr legjobb barátja. Csak halkan jegyzem meg: szerény véleményem szerint a művész ne politizáljon - soha, de soha. És főleg akkor ne, ha ezek felé húz. A művész alkosson, adjon elő, szórakoztasson - ez a dolga, ezért fizetjük. Mert saját imádott gazdája se lesz kíváncsi rá.

Ez az ember a modorosság mintapéldánya: már a hanghordozása, ez a lenéző, úrias gőg, a tudálékossága is valami elképesztő. És persze nevessünk magunkon - de más nehogy merészeljen ilyet tenni!

 

-Na azért vegyünk vissza egy kicsit. A Balázs - tetszik vagy nem - jelenleg a legmeghatározóbb előadóművész Magyarországon. Pont. Akármit is mondanak egyes újságokba író srácok. Vérprofi zenész, ízig-vérig - költő, szövegíró. Bármihez nyúl, arannyá válik. Média- és szórakoztatógépezete minden mozzanatában a szakértelmet sugározza magából. Jó, persze ki csinált ipart a zenéből, de akkor is. A szövegeinek igenis nagyon mély mondanivalója van, a zene igényességéhez pedig kétség se férhet - a verse mindig ugyanaz marad, bár nem nagyon írt soha vidám dalt.

Meg kell nézni, hogyan építette fel tudatosan az imidzsét a lázadó, bőrdzsekis, izguló kisfiúból a rocksztáron át egészen az elismert művészig, a megfontolt Férfiig. Egyszerűen kinőtte az Oázist, a szövegei túlléptek a gépek-szintetizátorok-szekvencerek korlátai közé szorított világon, a szakbarbár társakon. Mert társak akkor már nem voltak, ő maga volt csak. Meg a Vari-light fények. És akkor körbevette magát tapasztalt zenészekkel, ahogy azt az ókori bölcsek meg uralkodók is csinálták. Nem szégyellt tőlük tanulni, velük dolgozni. Ha padlóra került, hát mindig felvett onnan magával valamit.

A páratlan siker mögött nem más áll, mint kitartás, szorgalom, profizmus - kellő önértékelés. És munka, munka, munka. Itt vakszerencsére meg összeköttetésekre nem volt szükség. Hiszen amúgy nem tudta volna elmondani végre, hogy hogyan gyűlöl a bosszú népe.

A kellőképpen adagolt önirónia, az intelligencia egy ügyesen összeválogatott zenészgárdával és stábbal tuti siker. Ki más lett volna képes felvállalni az őt parodizáló átköltéseket? És persze a karizma, amivel az ujja köré csavarja a közönséget - Balázs igazán a színpadon él, és úgy szuggerálja-irányítja a rajongók tömegét, ahogy nem szégyelli. "És most taps!", vagy a szélfútta kalászmezőkre emlékeztető, ütemesen ringó karok erdeje - még a Mode-osok is meghonosították maguknál ezt a rituálét, annyira megtetszett nekik.

Lehet utálni, lehet imádni, de egyvalamit nem: közömbösnek lenni iránta. Csak a Kossuth-díjat meg ne kapja..!

Címkék: zene magyar
204 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.09. 14:30:27

@vészmadár (pica pica): a kockát az elveid mentén elhelyezkedő egyenesekre hegesztett L-profilok adják ki :-)

Értem én amit mondasz, írtam is erről régebben

raerunk.blog.hu/2008/09/13/a_magyar_bud_spencer

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.09. 14:33:17

@niyabinghi:

Csodálkoznék, ha az én ötleteimre szorulnának.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.09. 14:34:12

@vészmadár (pica pica): igazából sokkal jobban idegesítenek öt perc után, minthogy ismerjem őket eléggé ahhoz, hogy megírjam...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 14:37:28

@Professor Pizka: én elhallgatom a dream theater-t, de az túlzás, hogy szeretem:) azon is az érződik, nah, akkor most csináljunk valami művészetet:) jajj...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 14:38:04

@Professor Pizka: jah, és elveim azok nincsenek, se egyenesek, se görbék:)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.09. 14:38:46

Egyébként meg Balázs akkor került jó kezekbe, mikor az MTV Icon keretében Enci anyó kezdte recitálni.:D

totyizselé 2010.08.09. 14:40:39

@vészmadár (pica pica): hű,barátom,ennek a Threshold dolognak mélyebben utána kell járnom,mint az a pár jútyúbos klip,amit hirtelen megnéztem...
Mindettől függetlenül a Dream nálam kedvenc marad,sok más egyéb mellett.
A posztból meg a "matekmetál" kifejezés világért se maradjon ki!:)

totyizselé 2010.08.09. 14:42:37

A kommentemet a blogmotor szépen elfogyasztotta.Remélem ízlett így ebéd után pár órával:)

totyizselé 2010.08.09. 14:43:16

Ott van az!Bocs,blogmotor:)

reccs 2010.08.09. 14:44:45

Szifon! Szifon!
Kegyetlen kék vagy, Szifon!

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 14:51:32

amúgy ha progrock, akkor fates warning és psychotic waltz az isten:)

www.youtube.com/watch?v=MqtJ5jO4tWw

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2010.08.09. 14:53:15

@Modor Tibi:

Nem értem, miért nem lehetett a posztban nevén nevezni a "személyt"? Beszartál az orbáni diktatúrától?

Nem érzed egy cseppet sem magadat röhejesnek, hogy magadat cenzúrázod? Nem érzed úgy, hogy a bűnöző orbán ezzel a "posztoddal" elérte azt, amit akart?! Megtörtél, gratulálok!

Amúgy mégis mitől féltél tisztelt posztíró? A retorziótól? Egy "koncepciós" pertől, mint amit az egyik kollégád nyakába is varrtak? A választ úgy sem adod meg, akkor viszont azt ajánlanám hogy válts foglalkozást...!

egyenes labirintus 2010.08.09. 14:54:38

@Modor Tibi: Tudom miről szól a blog, csipázom is az írásaidat, annyit írtam csak, hogy ez eddig nem volt jellemző, hogy gyakorlatilag nevesítesz, egy mindenki által ismert személyt kipécézve, és nem egy megszokott, zseniális, általános modoros jellemábrázolást írsz, ahogy szoktad. Sztem ez szar lett, de ettől még olvaslak...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 14:55:32

Oh, és akkor ha már linkelek, egy utolsót, ez a progresszívmetal-alapvetés:)

www.youtube.com/watch?v=GfZdS6FLN4E&feature=related

BALTAZÁR 2010.08.09. 14:56:13

"Balázs"-t sosem szerettem mint zenészt, a számai nem jöttek be, koncertjén sosem voltam.
A post egy mondata azonban szíven ütött: "...főleg akkor ne, ha ezek felé húz. ".
Tehát ha "azok" felé húzna akkor nem gáz ha egy zenész politizál? Vagy gáz ugyan de nem akkora. Aljas kis provokáció a cikk, főleg az első része. Ha már a fent említett művész munkásságába, zenéjébe, szövegeibe nem tudunk belekötni akkor rúgjunk már bele a "gazdája", "vezénylő tábornoka" miatt. Gratulálok.
Egyébként szerintem az nem gáz ha egy művész politzál, az viszont visszatetsző ha ezt akkor teszi amikor az általa favorizált oldal éppen pozícióban van. Ilyenkor egy kicsit visszább kéne húzódnia, nem megnyilatkozni politikailag stb. Legalábbis így lenne ízléses. És nem csak Ákosnak, másnak is.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:01:41

@egyenes labirintus: a fejlécben volt Fábry, 2 részes Varró Dani-cikk, Ákos, Lakat T, sztem eddig is volt bőven személyes fika. Amúgy emlékeim szerint Tibi épp a Lakat T-eset után mondta, kevesebb ilyen lesz, és valóban, de azért ez itt elfér:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:03:27

@tróger.gyerek: Karinthy is gondolom ugyanezért nevezte Költöcske Mihálynak Szabolcskát, BAbits Bihálynak Mihályt.

Vagy nem ezért...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:04:48

@BALTAZÁR: vagyeked van igazad, vagy a poszt egyszerre fikázza Ákost és a modoros Ákos-ellenzőket. Szted?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:07:52

jah, magyar progrock: az a hosszú haj, ami hátrarepül sziluettben, az az enyim:) (csak rajongó vagyok:)

www.youtube.com/watch?v=UaUOd6brWto&feature=related

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.08.09. 15:10:54

@nattydread88: "Bandi" egy Mancs-interjúban (!) elég keményen odamondta nekije, hogy nem érti, ezek mért adtak neki "kossuttdíjat", mikor utálja őket, mint a szartot. Csak szólok.

2010.08.09. 15:11:01

Tisztelt Kollégák! Nekem halvány lila elképzelésem nincs ki ez a sokat emlegetett Balázs. De most télleg' monggya má meg valaki, kiről van itt nagy ba'szó?!? Gondolom a Balázs Pali fentebb csak valami vicc volt, bár az is majdnem mindegy...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.09. 15:11:48

@BALTAZÁR: na ez a baj a Zsolnainé-féle módszerrel. A betűket ismeri, de...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.08.09. 15:14:53

@UltraTotálBrutál: Hogyishívják-Monygyamá Ákos, a filozófus, énekes, költő, kazánkovács és földönkívüli indián törzsfőnök.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:18:31

@Professor Pizka: én is azzal tanultam:) gondolom ez sokmindent megmagyaráz. Meg az, hogy afiú létemre katica volt a jelem. Pedig én létra vagy jégcsákány akartam lenni.

2010.08.09. 15:19:34

@Professor Pizka: De akkor mér' Balázs? ...nem értem. Asszem' tudatlan vagyok...

Dr. No 2010.08.09. 15:23:27

Pedig még élni vóna JAAÓÓÓÓ

migueldiez 2010.08.09. 15:25:31

A politikai vonalhoz csak annyit fuznek hozza, hogy
ha egy picit is bele van keveredve a politika, hajlamosak sokan felreerteni a a posztot, vagy mondjuk ugy, az ertelmezesuk eltolodik, es felnagyitjak azt a reszt.
Egyfelöl; a beszelök ugyanolyan kitalalt, karikaturaszeruen eltulzott, fiktiv karatkterek ezek, mint a sokszor felbukkano "Jani bacsi". De meg ha a poszt csak _Balaszrol_ is szolna;
a rend kedveert, sok mas - jobb szo hijan - elöadomuveszröl meg lehetne irni, hogy "partoskodik".
Emlekezzunk 2002 tavaszan megrendezett "Koncert a köztarsasagert" cimu dologra, aminek a neveben implicite benne volt, hogy ha "ezek" maradnak hatalmon, akkor fel , hogy köztarsasag sem lesz.
Attol fuggetlenul, hogy most mar - nemi ironiaval - azt mondanam, hogy latom ezt, de komolyra forditva a szot, akkor ez az aggodas kicsit tulzasnak tunt.
De most az a szerencsetlen helyzet, hogy ez az aktualis, minden tartozekaval a _Vezerlö Tabornok Urral_ egyutt.
Gondolom, megkapjak - söt, talan mar megkaptak - elöbb-utobb a maguket ök, is, meg akiknek "bekeszitve figyel a börödjuk" az agy alatt a rettegestöl.
Szoval idiotak meg modorosok minden oldalon vannak, ez szerencsere partfuggetlen, na. :)

nattydread88 2010.08.09. 15:34:11

@Humperdickk: még sosem kaptam kossuth-díjat, szóval javíts ki ha tévedek, de azt úgy adják, hogy lekötöznek egy baszott nagy székbe és feltolják jó mélyen az ánuszba, hogy véletlenül se tudd visszautasítani?!
Ha megkapta, hát megkapta, tök mindegy, hogy nekem erről mi a véleményem. De akkor legalább ne nyilatkozzon olyat, hogy "minek adtátok nekem".
(az említett interjút nem olvastam)

pierre bayle 2010.08.09. 15:37:07

Jo poszt.

Megvallom, nem vagyok elfogulatlan. Lovasit naon birom, Akost meg utalom mint a szart. Sot, LMP szavazo vagyok mint Bandi a hegyrol, a Fidesz vircsafttol meg hanyok. Lehet mondani, hogw felesleges osszekeverni a politikat a muzsikaval, de en ugy erzem, h nagyjabol ugyanazt utalom Akoshban mint a fityiszben: a buta, humortalan giccsesseget.

Mert nezzuk csak meg a Szokitett no szoveget vagy a Bandi a hegyrol barmelyiket. A lilabolcseszeket fikazok azt mondjak, hogw nem lehet erteni, juuuuj. De egyreszt lehet, masfelol meg ki mondta, hogy "erteni" kell? Mi az, h erteni? Hogy a kolto itt azt akarta mondani, hog....? A Lovasi szovegek remek prozodiaju, ertelmezgetesre nyitott textusok - ezert hasznaljak oket bolcseszkarokon. Turik a gyurogetest.

Akosh meg. Ilyenek voltunk, vadak es jok, bunosok kozt is artatlanok. Ures, moralizalgato kozhelyek, primitiv kozossegi elmeny teremtesere alkalmasak, de masra nem. A bosszu neperol ne is essek szo. Sikeruljon neki minden mint a Pataki Attilanak.

Bocs az ekezetert, de kulfoldrol irok...

"Elmultam husz, nem vagyok negyven
Tudom, hogy kell gyoztesnek lenni,
de nincsen hozza kedvem."

bajszom 2010.08.09. 15:38:26

@Kedves Nard: és ezt a visító közhelyet nem tartod némileg modorosnak? azon túl, hogy már mindenki elmondta mindenkiről.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:40:27

@Professor Pizka: amúgy sztem nem is a progrosckrajongók a leginkább sznobságra hajlók, hanem a black metalosok. Keress rá valami korai Cradle of Filth vagy magyar viszonylatban mondjuk Sear Bliss dalra a you tube-on, és csodálkozz rá, hogy ez már kiközösített az undergroundból mert - idézem - "undorítóan nyálas és kommersz".

ezt már emésztem egy ideje:)

az újkori cradle amúgy egész hallgatható:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:44:55

@pierre bayle: nem arról van szó, hogy nem lehet érteni, hanem arról, értem és szar... ezt úgy nevezik műszaki vonalon, szabad vegyértékű szöveg, a vegyespálinka adja a rákapcsolódó ligandumokat. Müller Péter prózában alkotta meg ugyanezt. Sokadszor mondom, kulcsmondata a "te ezt nem érted"... erre épül, ezért született.

Remeg a félelem a végzet fázik
Zokog az Isten is, ha embert játszik.

Caddy 2010.08.09. 15:45:03

Valami nagyon kellemetlen dolog történhetett, mert idén már az EFOTTon is fellépett, meg bevállalt egy-két "kisebb" bulit is. Válság van, aztán kell a pénz.
Úgy két hete sétáltam el az étterme előtt,annyit mondanék, hogy a szakács és a kézilány kint dohányzott, és egy darab vendég nem volt bent.

niyabinghi 2010.08.09. 15:49:45

@nattydread88:
Nem szeretem azt a nyervogós kis fasz Lovasit sem, de inkább tartom elismerésnek azt, ha a _másik oldaltól_ kap valaki Kossuth-díjat vagy bármit, mint amikor az a hatalom, akik épp kiszolgál, adja neki, _mert az jár_.

migueldiez 2010.08.09. 15:52:06

Es tenyleg,
Kispal temaban azert illö hozzatenni, hogy nekik is voltak fenntartasaik a dijjal kapcsolatban - vagy annak az idözitesevel, mindegy - ld. az Index nagyszeru videojat, Bajnai Gordon nagyszeru oneliner-evel
valami ilyesmi volt, elnezest , ha nem szo szerint idezem:
Lovasi: Ugy erzem, ez egy koncepcios dij...
Bajnai: Jobb egy koncepcios dij, mint egy koncepcios per...
:)

Motorpenis 2010.08.09. 15:57:23

@vészmadár (pica pica):

Utánajártam ennek a Threshold-nak, de nagyon nem szimpatikus, hogy néger a dobosuk. Van benne hörgés is, és az csak a Morbid Angel-be való, ami az egyetlen hallgatható death metal zenekar (meg a Carcass, de az grind). További bajom a Threshold nevű zenekarral a hangzásuk:ilyen csattogós-csilingelős az egész, főleg a dobok. Mondjuk ez a mai rockzene albumok mindegyikét hallgathatatlanná teszi.

Másik hozzászólásodra is reagálok, a Tankcsapda gitároshoz: az már milyen röhejes volt, hogy a Metal Hammer éves olvasói szavazásán az év legjobb basszusgitárosa Lukács L., a legjobb énekes a Paksi, legjobb gitáros a Cseresznye.

Nelünk nem volt Frank Zappánk, Gary Numan-ünk, Kraftwerk-ünk, Judas Priest-ünk se. Olyan nyomorúságos idehaza a zenei élet. A legjobb magyar metálzenekar úgyis a Diktátor.

huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2010.08.09. 15:57:32

De hogy lett Balázs az Ákos? Még ha nem írod bele a jelet, meg a mode-ot, akkor is egyértelmű lenne. Ha több zenészből gyúrod össze, az más, de ha már Ákosról írsz, akkor írj róla, mert ez így gyenge (én sem bírom az arcot, de ez más kérdés).

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 15:58:21

@migueldiez: ettől függetlenül igaza volt, aki azt írta, nem kötöznek le, hogy itt van fogadd el. Ha meg elfogadod, mert a pénz azért kell, akkor elfogadtad vele a hatalom minden szennyét is. Nem linkelem be, épp ma van erről egy posztom, csak egy Szophoklész-idézetet tennék ide:

Ki a zsarnok ajtaján belép
Rabszolga lesz, bár szabad volt elébb.

mréveiller 2010.08.09. 15:59:42

@migueldiez: valakinek koncepciós díj jut másoknak meg koncepciós per lásd Budaházy (aki egy paraszt) de semmi bizonyítékkal tartják benn már 1 éve.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 16:13:51

@Motorpenis: nem értem ezt a néger dobosos dolgot... már az is baj, ha néger? legalább van ritmusérzéke, egy dobosnál ez nem árt.

migueldiez 2010.08.09. 16:22:12

@vészmadár (pica pica):
Nem tudom, miota, de a Kossuth-dij regota egy vicc, osztjak le mindenkinek, erdekek szerint, a husegeert, vagy megvasarlando a lojalitasat. De ezzel szerintem nem mondtam ujat. :) Es ez szomoru, hogy nem a minöseg, hanem a parthuseg szamit. De egyetertek, es volt valami abban is, mikor annak idejen , mikor Blasko Peter nem fogott kezet latvanyosan Gyurcsany Ferenccel es kiadott egy nyilatkozatot, sokan mondtak, hogy az lett volna az igazan karakan, ha a hozza jaro penzösszeget sem fogadja el. (Bar nem tudom, nem emlekszem, ki jelölte a dijra, a miniszterelnök, vagy a köztarsasagi elnök.)
_Nehez kerdesek ezek_. :) De ez mindig egy mulatsagos kabare, ld. Ephraim Kishon /Kishont Ferenc es Orban Viktor - esete - ha jol emlekszem - amikor testörnek nezte az akkori miniszterelnököt - es folytathatnank, tenyleg a vegtelensegig. Mehetne a Kabarecsutörtökbe az egesz vagatlanul.

@Bence87: Ld. fentebb, :)
A "koncepcios per" meg elöször inkabb a regi oldschool kommerek trukkjei, aljassagai jutnak ezembe - elnezest, nem akarnek senkit sem megbantani, ill. senki felelösseget kisebbiteni - mint sem az elmitett _emberke:, es sajnos nem is követtem a reszleteket, mert megmondom öszinten, nem erdekel, ugyhogy ezzel sajnos csak ezert nem tudok vitatkozni. De azzal en sem ertek egyet, ha teljesseggel semmibe veszik a törvenyeket, ez azert megsem Guantanamo, vagy mi. :)

ellenszenvesfigura 2010.08.09. 16:28:20

@vészmadár (pica pica): és cartman óta tudjuk, hogy MINDEN négernek van egy basszusgitárja is a pincében.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 16:28:29

minden ilyen díj gáz. Amiatt, hogy a hatalom adja. És akkor is gáz, ha amúgy néha vagy sokszor, de megérdemli az, aki kapta. Lemoshatatlan lábszag telepszik onnantól a díjazottra, egy csomó ragacsos konnotáció, amitől többé nem lehet függetleníteni azt, amit alkot és mond.

2010.08.09. 16:29:48

@Magyarnaba: én még emlékszem a Rózsín Pitbullra, meg a BElga, de nem mindig tudtam követni.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.09. 16:30:57

Ez megint nagyon jó!
Tényleg borzalmas az angol verziókon a kiejtés.
Ilyet meg, hogy "zenész zenéről beszéljen, ne politikáról" én is szoktam mondani. Franc! Modoros vagyok! :S

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 16:31:17

@Frengi: jajaj, a pitbullék komlóiak, ahol én most élek. Borzasztó volt, bár ahhoz képest meglepő pontossággal játszottak, ki sem néztem belőlük.

Janet Jackson mossál fogat:)

noirp 2010.08.09. 16:40:32

Jézusom, milyen hülye vagyok. 8 és fél órába tellett, míg leesett a húszfillér, hogy ez _az_a Balázs. A posztíró rafinátos mindenit :)))) Tibor, lelkem bloggere, ha a művészúr beperel, viszek neked ráspollyal dúsított sütit.

migueldiez 2010.08.09. 16:42:50

@vészmadár (pica pica):
Alfred Hitchcock es azt hiszem Laurence Olivier is csak eletmu Oscart kapott mitegy vigaszdijjul, mert amugy nem kaptak, es - ma mar föleg- az Oscar sem er sokat; de ne legyunk ennyire szigoruak, valljuk be, nem mindig olyan rossz a helyzet, neha van, amikor szerencsesen talalkoznak a dolgok, es a kituntetett megerdemli a dijazast :). Legalabbis szeretnem remelni, vagy szeretnem ezt hinni. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.09. 16:50:41

Az volt már, hogy "Balázs" hozta be, Kozsót megelőzve, a magyar könnyűzenébe a fántásztikus "Ürgelaki Aladár indián bölényvadász vagyok" képzetet?
(Mester Tomi nem ér)

Annak idején bolondballagáson végigjártuk a várost éjszaka egy Ákosnótát üvöltve. Asszem elbújok. Jó mélyre.

noirp 2010.08.09. 16:55:35

@totyizselé: Majd túlesik rajta, mint ahogy a fogzáson. :)
Én emlékszem: 5 évesen a Tini dalt szerettem ("egyszerűűű eza zegééész"--Neoton)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 17:01:50

@migueldiez: néha egybeesik, éppen csak mindegy, mert nem rendszerszinten esik egybe, hanem véletlenül. És ez a baj... de visszautasítani épp ilyen gáz, onanntól te nem szabó ede festőmévész leszel, hanem szabó ede, aki visszautasította.

migueldiez 2010.08.09. 17:18:04

@vészmadár (pica pica):
"néha egybeesik, éppen csak mindegy, mert nem rendszerszinten esik egybe, hanem véletlenül."
Igen, sajnos, azt hiszem, igy van :). Es ez meg csak nem is cinizmus. :S
Viszont a visszautasitaskor meg HÖS leszel, igazi _lazado_, es megint ott leszel, hogy nem a munkad valodi erteket fogjak nezni egyesek, hanem Te voltal az, aki szembe mert szallni a hatalommal, bla-bla. Ugy latszik, ebböl a dijazas dologbol tenyleg nem lehet jol kijönni - Isten irgalmazzon a Kossuth-dijtol :D

nattydread88 2010.08.09. 17:18:42

@migueldiez: a 2 milla körüli pénzdíjat bizonyára jótékony célra ajánlotta?!
ha meg zsebre rakta akkor a fasznak nyilatkozgat ilyeneket!
"onanntól te nem szabó ede festőmévész leszel, hanem szabó ede, aki visszautasította. " -- ez is igaz:)

migueldiez 2010.08.09. 17:19:29

@migueldiez: Ezt inkabb magamnak forditottam le, ertelmeztem - kicsit faradt vagyok. :)

migueldiez 2010.08.09. 17:24:56

@nattydread88:
Öh, kicsit lassu vagyok - most kiröl is beszelunk?
Mindenesetre ez egy jarhato ut, mondhatnam _ fricska_ mindenkinek. :)
Mindenesetre -es ez betudhato a _mai cinikus vilagnak _ - sohasem tudhatod meg, hogy a gesztus valoban önzetlen volt, vagy amiatt gyakorolta valaki, mert reklamertekkel bir. Illetve azert az adott szemelyröl lehet kicsit következtetni. :)

nattydread88 2010.08.09. 17:29:47

@migueldiez: én kispál bandira gondoltam:)

"Mindenesetre -es ez betudhato a _mai cinikus vilagnak _ - sohasem tudhatod meg, hogy a gesztus valoban önzetlen volt, vagy amiatt gyakorolta valaki, mert reklamertekkel bir. " -- elbaszott egy világ ez:D

sorica123 (törölt) 2010.08.09. 18:31:51

@niyabinghi: 'Balázs' egyfelől tehetséges pop-rock zene író és előadó, másfelől nekem a mikrofonköpködős, rockoperákat idéző énektechnikája, a politikai fellengzősködése, nagyképűség-gyanús gesztusai nem jönnek be. Meg valóban az bosszantó benne, hogy belénk beszéli a borjút: te ezt gondolod, azt érzed stb, de majd én megmondom, mért baromság az.@vészmadár (pica pica): Az önmagában még nem is lenne annyira bosszantó, hogy sablonos, panelekből összerakott zenét csinál, mert azt is lehet úgy eltalálni, hogy az adott befogadónak nagyon is mond valamit, és egyáltalán nem gagyi. Inkább úgy az egész faszi egyben... egyik osztálytársam feltett egy CD-t táborozáskor, annak a nagy része tetszett, és kiderült, hogy az is 'Balázs', úgyhogy nem csinálok elvi kérdést abból, hogy márpedig 'Balázst' utálni _kell_, 24/7 szünet nélkül. De összességében szimpibb attól a pár jó számától se lett mint karakter.
@migueldiez: nem Lovasi. Lovasi egyfelől nem pártpolitizál, legalábbis amennyire én képbe vagyok belőle (szándékosan nem azt írtam, hogy nem politizál, mert részt vesz a közéletben), másfelől meg ő a bandájával lett ilyen modor-ikon (semmi bajom a Kispállal, sőt Lovasi munkásságával se, de ami köréjük települt divat, az olyan izéé nekem. Elsősoros csajok szoknyagatyában meg mittudomén... unalmas bagázs). Szóval nem, nem Lovasi Andrásról van szó szerintem, hanem egy valóban tökátlagos vezetéknévvel bíró, kefefrizurás, szakállkás fiatalemberről (lassan bácsiról:)).
Amúgy a 'te ezt nem érted' szövegvilágról annyit, hogy hülye, aki ezzel villantózik, hogy nem lehet érteni a szövegét. Méghülyébb, aki arra büszke, hogy ő ezt nemértHETi. Van egy szöveg: vagy tök lila, kb dadaista és nem kell se érteni, se egyetérteni vele (mert mivel is?), vagy van értelme, csak nyakatekert. Elolvasom, tegyük fel, utóbbi verzió: akkor én mit gondolok róla, az én agyamnak ez hülyeség, vagy sem? Túlragozás-e vagy van teteje, hogy pont erről és így beszél? Sziáminál az van, hogy rengeteg a duma, aztán ha van hozzá hangulata az embernek és egy összefogottabb számba fut bele, akkor megdöbben, hogy bammeg, ez nem is rossz, ha viszont fogalmatlanul egy lila kvázi-marhaságukba fut bele, akkor terjeszteni fogja, hogy dzsááá a Sziámi az nagyon gagyi, ne hallgassátok.

sorica123 (törölt) 2010.08.09. 18:33:05

Basszus, a szövegértelmezős rész lett volna vészmadáré.

Magyarnaba 2010.08.09. 19:24:31

@Frengi:

Szóval a Halász Judit célközönségének számító korú gyereked azt hallgatta, hogy aszongya "Seggbebasznak a gumibottal..."?

Nahát!

mr2 2010.08.09. 20:27:41

Azok a kommentelők, akik most azon vitáznak, hogy Balázs-Ákos-Lovasi-Lukács miért olyan jó zenész (vagy miért nem), nem veszik észre, hogy ez a poszt róluk szól, és a hozzászólásaikkal még alá is húzzák a posztban írottakat. Szerintem.

scsaba1 2010.08.09. 20:34:20

@noirp:

A művészúr nem hiszem, hogy beperelné Tibit, mert ez a poszt nem a művész úrról szól, hanem a modoros "Balázs" gyűlölőkről, akik mindig ugyanazokat az idióta toposzokat sütögetik el, ha "Balázs" úr neve bármilyen kontextusban felmerül.

A második rész pedig azokról szól, akik szerint azért Balázs mekkora nagy művészember már.

A poszton túl megint azok a kommentek a legjobbak, amelyeknek ezt nem sikerül ezt levenniük, és újra elnyomják a már jól ismert földszintes "bölcsességeket". Na meg persze azok a törzsolvasóké, akiknek lejött, hogy mi van, de persze azért el kell mondaniuk, hogy: "Balázst én azért nem szeretem/szeretem..."

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.08.09. 21:29:57

Ki ez? Létezik? Vagy csak olyan, mint a többi tinibálvány, akiknek szintén nem tudom a nevét, és tinikoromban sem tudtam?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.09. 21:41:39

@scsaba1: gondolom azért ez mindenképp elkerülhetetlen, hogy a művész/nemművész úrról (is) véleményt alkossunk:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.09. 22:46:56

@scsaba1: te vagy Tibor magyar hangja, frankón :-))

Amúgy nagyon büszke lennék, ha Balázs el- és végigolvasná a mait, mert biztos le is jönne neki a lényeg.

ljosecska 2010.08.09. 22:54:44

@vészmadár (pica pica): Honnan származik ez az idézet? (Már ha egyáltalán az.)

ljosecska 2010.08.10. 00:09:04

@vészmadár (pica pica):
Remeg a félelem a végzet fázik
Zokog az Isten is, ha embert játszik.

ljosecska 2010.08.10. 00:21:32

@vészmadár (pica pica): Ez elkezdett érdekelni, esetleg nincs fent valahol a teljes dalszöveg, vagy a dal?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.08.10. 00:36:46

@ljosecska: sztem ne akard: ez egy koncepciószöveg, konkrétan 1956-ról kellett egy dalt írni, valami elbaszott minor hangnemben, ahhoz írtam egy szöveget, ami alapvetően nem a konkrét eseményekkel foglalkozott, hanem úgy általában az elnyomatás és az erőszak szörnyűségeivel, ilyen képekben. Hatásvadász és szemléletes képekben, de mégiscsak koncept az egész. Csak arra hoztam példaként, hogy hatásos és mélynek tűnő sorokat lehet írni, ettől még nem biztos, hogy mély. Mutatok még egyet, hátha ez is tetszik:)

"folttalan az ég palástja, köntöse a szép remény
derékszíja csillag-út és dísze minden földi lény
végtelen az ég kabátja, szűkre csak a hit szabott
tűzd szíved a gomblyukába, földi lény, ha elhagyott"

randymarsh 2010.08.10. 00:40:18

@vészmadár (pica pica): tudom, te romantikus regényt is ügyesen írsz :D

ljosecska 2010.08.10. 00:44:42

@vészmadár (pica pica): Köszi, köszi.
Ezek szerint talán még sem jó sorokat hoztál példának, hiszen volt olyan, aki azonnal meglátta benne a fantáziát, de az is lehet, hogy hatott a hatásvadászat:) Éppen ezért érdekelt volna a teljes szöveg, azért a kontextus nem mindegy, de most már nem fontos, nem akarok csalódni.

randymarsh 2010.08.10. 00:45:38

eztet amúgy láttátok már, a most olyannyira modoros balázsolós lovasizós témába? www.youtube.com/watch?v=HuYgETBM2DA

migueldiez 2010.08.10. 10:49:53

@scsaba1:
Korrekt. :) De neha nehez ellenallni a kisertesnek. :)
Meg eleve, a posztban egy modoros _elöadomuveszt_ targyal ki ket modoros, _közhelypuffogtato_ csoka. Ez mar, nem is tudom... _metamodoros_! (ha letezik ilyen szo... vagy posztmodernmetamodoros, vagy... ah, tenyleg nem tudom :D )
Szoval majdnem elkerulhetetlen, hogy belecsusszon az ember a Muvesz Ur ekezesebe is :)

Epoxigyanta 2010.08.12. 12:44:25

Ja, hát az Oázis Ontárió idején én is Balázs fan voltam, de aztán elmúlt. :)
Még a '90-es évek közepe fele mondott valami olyat, hogy a "a politizáló művész számomra hiteltelen figura", vagy hasonlót. Emlékszik erre valaki?

Baloo27 2010.08.13. 13:35:05

@Modor Tibi:
És mi a lényeg?! Összeáll mindenki, aki kicsit is Ákos ellen van, és jól lehordja mindenfélének?!
Nagyon komoly teljesítmény. Igazán.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.13. 13:41:03

@Baloo27: na, szerintem nem viccelsz - és mivel visszajöttél, ezért segítek.

Ez a poszt (meg a blog általában) közhelyeket, paneleket figuráz ki - ebben az esetben az Ákosról szólóakat, különösen a fikázókra kihegyezve.

Ha így újraolvasod a párbeszédet, talán lejön majd az üzenet.

Fenehorizont 667 2010.08.13. 14:23:33

@vészmadár (pica pica):
pontosan. itthon az okosok mindent másolnak, és azt is szarul, ráadásul még késve is.
az évezredes megfelelési kényszer kiszorította drága hazámból (és ez nem irónia, aki annak veszi, az egy buzi) az önálló ötleteket.
bezzeg a modorosság, és a láttatni akarás! na az megy.

Zorita 2010.08.13. 14:42:32

@fenehorizont: ja, ja, európai viszonylatban szerintem is tök drágának számít Magyarország

Baloo27 2010.08.17. 14:50:13

@Modor Tibi: ebben az esetben akkor, véleményem szerint - és ne haragudj meg érte, de - semmi értelme a posztnak.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.08.17. 15:03:32

@Baloo27: Hát, igazad van. Akkor törlöm is :((

cassopo 2012.03.14. 22:07:43

Tibikém, a jövő heti lottószámokat meg tudnád mondani?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.03.15. 20:55:31

@cassopo: hát igen :) Még a 2010-es választásoknál is csúnyán eltaláltuk (Loisztl úr), mi jöhet még?

XCat 2012.03.16. 00:31:43

@lárvalányhaj: Ez hülye.... de teljesen. Szegény felesége.

XCat 2012.03.16. 00:50:06

Egyébként én kedvelem a zenéjét, és szerintem _tényleg_ igazi művészetet csinált néhol. A vége felé már nem, de az első néhány önálló albumánál még nagyon.

De hogy ilyen idióta fasz legyen mellé... hiába, a művész mindig csak közvetít valami önmagánál többet, eggyé nem válik vele. :)) Aztán kiég belőle, és ott marad ő maga. Ami ugye ennyi.

Ideje elásni.

évuska 2012.03.16. 19:38:10

Lehet utálni, lehet imádni": hát én speciel közömbös vagyok. ismerem a zenéjét, kaptam dedikált cédét rokontól, és a fémes, műszeres érzet maradt meg és a németes, pengeszerű jelleg, tehát olyan a zene, mintha Kölnbe mentem volna fogat húzatni, és mondjuk, legyünk igazságosak, közben érzelmes gondolataim lettek volna.

Viszont a Kossuth- és egyéb díjasok listáját ma reggel döbbenten néztem. Nem az a baj, hogy a politikai szimpátia döntött, nem is az, hogy rég esélyesek most se kaptak, hanem egyszerűen nincs köztük az általam komolyan vehető írók, színészek közül egy se, na jó, egy, egy alacsonyabb díjjal.
süti beállítások módosítása