Olvasói rovat - Egypercesek: Az IT-vezető

2009/10/07. - írta: Modor Tibi

Na kérem szépen, mai posztunkat egy olyan Valaki szerzette, aki annyira félti identitását, hogy még művésznevét is nekem kellett kitalálnom.

Olvassátok hát Pierre Woodmantől az informatikusok egy újabb, kiemelt fajtáját sok szeretettel s jó kedvvel:

A modoros IT-vezető

 

Engedje meg a Nyájas Közönség, hogy bemutassam az informatikusok egy újabb jellegzetes típusát, a modoros IT-vezetőt.

A modoros IT vezető általában középkorú, pocakos, nagydarab és nagyhangú személy, aki lelkes kezdőként még Igazi Programozók keze alatt dolgozott és mint ilyen, kiválóan kódolt C-ben, esetleg Fortranban, kívülről-belülről ismeri a VMS-t, de az utóbbi 20 évben sokat nem fejlődött szakmailag. Észt osztani kiválóan tud, nyilván mindenhez ért és sok átfedést mutat az öblös típussal; előszeretettel mesél vaskos vicceket, ontja magából a modorosságot és beosztottjait kedélyesen alázza porig idegenek jelenlétében. Jellemző előfordulási helye: nagy múltú bankok és állami intézmények IT osztálya.

 

 - Légy üdvözölve, nagy jó uram szerény birodalmamban, az Ámítástechnikai Osztályon, vagy – ahogy magyarul nevezzük – az Ájtí Dípartmenten! Gyere Zolikám, fáradj be, nézzünk körül egy cseppet!

 

 A modoros IT vezető kedvtelve beszél szakmájáról és – amikor épp nem ipari lebaszásban részesíti őket – isteníti beosztottjait.

 

  - Ő itt Tipcsi, a db-s szakemberünk, mindenféle adatbázisrendszereket masszíroz. Nagyon érti ám a dolgát! Az a szakállas hosszú hajú ott szemben Dzsó – hétpróbás programozó, C-ben és Javában csapatja, de mostanában ismerkedik az emdollár-féle megoldásokkal is. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy kedveljük ezt a technológiát, hiszen alapjában véve régi motoros, sokat látott junikszos-VMS-es öreg rókákból áll a gárda, de tudod, haladni kell a korral!

Déneském, basszájba – ne haragudj, Zolikám – figyelj már kicsit oda, hát a rendszerek dűlnek-borulnak, te meg itt passziánszozol! Tudom én, hogy ez itt egy kalap szar – már elnézést -, de attól még oda lehetne figyelni, nem?! A bónuszoddal játszol, öregem!

 Na, de mejünk is tovább. Ő ott a Gabesz, a junikszos csávó, tudod, már meséltem róla, Sünöket és nagy kék vasakat felügyel elsősorban, hihetetlen figura, bár kicsit magának való. Tudod, ilyen igazi gík. Hallod, webezni is csak konzolból hajlandó…

 

 A modoros IT-vezető előszeretettel kever tökéletesen fölösleges idegen kifejezéseket a mondandójába.

 

 - Nagyon skilled a staff, krekker legyen a talpán, aki túljár az eszükön! Igaz, ott fent (mutatja is) csak egységsugarú júzerek tanyáznak, akik mindent elkövetnek, hogy megkeserítsék az életünket, de mi nem adjuk fel -  nó fáking véj, ahogy a művelt francia mondja!

 

 A modoros IT vezető általában rengeteget bír beszélni, mindig a középpontban kell lennie és a legkomolyabb megbeszéléseken is kötelező jelleggel puffogtatja a közhelyeket, illetve erőlteti jobb sorsa érdemes hallgatóságára a kényszeres modorosságokat, valamint kényszeríti kellemetlen helyzetekbe tuskóságával a résztvevőket. Vitakultúrája igen fejlett, csak és kizárólag a nyers erőre építve érvel, ezért minden ilyen szituációt ő nyer (saját szemszögből nézve legalábbis) – akkor is, ha közben rommá ég a többiek előtt (erről viszont sosem vesz tudomást).

Miről ismerszik meg a jó posztíró? Olyan témáról is élvezeteset tud alkotni, amiről mi vajmi keveset tudunk.

Pierre, jutalmad egy szép, orros szmájli: köszönjük! ;-))

101 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.07. 08:34:57

Leghosszabb idős munkahelyemen az utolsó napon elküldtem egy ilyet a halál f.szára - de úgy korrekten. Isteni érzés volt.

Racsi · http://netfreak.blog.hu 2009.10.07. 08:57:27

Vicces, nálunk is vannak ilyenek (nem is egy), teljesen korrekt a leírás :D

sorica123 (törölt) 2009.10.07. 09:04:59

@El Topo (Sgt. Elias): gyakorlatilag bármilyen főnökféle lehet ilyen, csak max nem a számítástechnikai szakzsargonnal hajigálózik ekkora arccal:) előnye, hogy jobb esetben legalább szereti a szakmáját. Rosszabb, hogy nem némafilm.

rocaszujo 2009.10.07. 09:30:38

Pierre azért leírhatott, volna egy tipikis kis vitát, amit sajátszemszögéből nézve megnyer.

belekotty 2009.10.07. 09:32:40

A leírásból úgy tünik egy régi motoros róka, akinek van fogalma a rendszerek üzemeltetéséről és nem esik hasra mert valaki web akrobata. Tudását fitogtatja és ez a csak Windowshoz értő, számítástechnikai átlátás nélküli paprikajancsikat igen csak frusztrálja.
Valóban bunkóság állandóan a lúzerek szemébe röhögni hogy fingjuk nincs a nagy rendszerek mibenlétéről, hogy attól nem hálózati szakember valaki mert otthon az ADSL modemje mögé betett egy routert. Attól nem rendszergazda mert felrakott 3 Windows, nem security adminisztrátor, mert felrakott egy ESET vírusírtót.
Rossz hírem van, ezek az öreg rókák nyugdíjig ott szoktak ülni ezeken a helyeken, mert egy értelmes vezető sem kockáztatja meg hogy a bizniszkritikus alkalmazások felett tejfelesszájú fiatalok hemzsegjenek, akik ha összeraktak egy 20 rekordos PC ORACLE fált, rögtön azt hiszik adatbázis adminisztrátorok, pedig azt sem tudják mi a 3. normál formátum.
Tipikus frusztrált blog.

Egyéves Önkéntes 2009.10.07. 09:37:07

és a blogbanforgó személynek soha nincs burkolat a gépén
és van egy vicces(nek gondolt) feliratú bögréje is az asztalon
:)

sorica123 (törölt) 2009.10.07. 09:37:14

@belekotty: összevesztél magaddal:) Arról nem beszélve, hogy itt nem Öblös kolléga szakmai felkészültsége a központi téma (általában van neki), hanem a stílus, amiben előadja mindezt. Neemm...?

codeine / B is for Battle (törölt) 2009.10.07. 09:37:24

Topo
Sőt! Van aki nem is főnök, aztán tök ilyen.

Krisztinca
írd le nyugodtan a 'fasz' szót, ne legyél modoros :)

sorica123 (törölt) 2009.10.07. 09:38:46

@EÖ: nekem volt olyan munkahelyem, ahol nem volt a gépemnek oldalfala:))) és szakbarbár főnök is volt, de neki egyben volt a gépe.

Egyéves Önkéntes 2009.10.07. 09:41:06

@sorica123: akinek egyben van a gépe, az nem lehet sikeres IT-s vezető! :)

Mitya Ivanov 2009.10.07. 09:41:46

nekem megint nem jön össze a leírt viselkedés és a személy, vagy a tipikus előfordulási hellyel van baj? a célszemélyről nehezen tudom elképzelni hogy akár hálózatba kötött gépek közelébe engedjék valami magáncégnél, pláne banknál. Állami vállalatnál, mondjuk az MTA-nál vagy a MTV-nél már inkább el tudom képzelni ezt.

saját tapasztalat:
nálunk volt egy olyan 50-es informatikus faszi, aki egyáltalán nem így nézett ki, alacsony volt, vékony és szakállas, állandóan akadékoskodott. Neki egyszer ki kellett építenie egy számítógép hálózatot 2001-ben. Erre minden gépre windows NT-t rakott fel, mert az stabil. Nem számított, hogy kicsit elavult, lényeg hogy stabil, meg gondoltolm azt ismerte. Halkan megkérdeztem, hogy win2k esetleg, erre azt mondta, hogyha értenék hozzá akkor nem kérdeztem volna ilyet. :)) pedig akkor már XP is volt. Így lett windowsNT-s gépparkunk a 21. században, amit 2005-ben cseréltünk le.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.07. 09:44:14

Hithű Microsoftos IT rendszermérnököket is jól körül lehetne rajzolni modorvonallal.

Tök mások mint az itt leírtak, akik ilyen Linux, Unix VMS, "mindegy, hogy mi csak ne M$" mert az fúj területen mozognak.

Ú, ez jó, most találtam ki: körül rajzolni modorvonallal.
Használhatjátok, ha akarjátok.

Blackrock (törölt) 2009.10.07. 09:49:58

Na, most már annyi modorosság összegyűlt, hogy meg kellene alkotni a Modor-1 prototípust, aki:

lehet folytatni.:)

Blackrock (törölt) 2009.10.07. 09:52:04

@belekotty: most nem értem, mitől frusztrált a blog??

Hány Éves 2009.10.07. 09:54:42

@Mitya Ivanov: Na látod, 4 évig működött!!!

ziza133 2009.10.07. 10:00:03

@belekotty: valakinel betalalt a cikk :D

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.10.07. 10:02:45

Hát, biztos baromi találó post, a mi cégünk bankoknak szolgáltat, elég sok IT igazgatóval állok kapcsolatban (én is voltam az pár évig), de egyikük sem ilyen - kicsit sem.

Ez a geek duma egyáltalán nem jellemző rájuk. Sőt, az általam ismert legválasztékosabban beszélő ember éppen IT igazgató egy bankban.

Én még olyan IT igazgatót soha nem láttam, aki nyüzsgött volna a megbeszéléseken - olyat viszont annál többet, aki megpróbált elbújni a feladatok elől. Közhelyeket valóban mondanak: "Ezt a döglött lovat át kell húzni a szomszéd utcába" meg ilyeneket, hogy a "Teljesítmény és nem az erőfeszítés után fizetünk" - esetleg ezeket angolul. Ezt egyébként bankja válogatja, van ahol mindenki ilyen közhelyeket mond, és van, ahol ez egyáltalán nem divat.

Az "egységsugarú user" mondást én még frissen végzett programozón kívül senkitől nem hallottam, vezetőként szar fej az, aki ilyesmiket mond. "Ámítástechnika" a nyolcvanas évek végének mondása, éppúgy, mint a "nagy jó uram". Ezek a fazonok nem tudom, hol dolgozhatnak, de én ilyen szöveget nem hallok sehol.

Annyira szar ez a post, hogy még az ellenkezője sem igaz annak, ami le van írva.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2009.10.07. 10:03:43

A Microsoft-ot microfosnak, M$-nek, "kicsipuha"-nak stb. nevezni oltári nagy modorosság.
Szerintem...
:-)

Mitya Ivanov 2009.10.07. 10:03:56

@Hány Éves: igen, de az NT nem ismeri az USB portot, míg a belőle fejlesztett win2k igen. Emiatt aztán annyit szoprtunk a nyomtatókkal és kényelmetlen volt, mert a pendrive sem működött.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2009.10.07. 10:06:57

@Mitya Ivanov: Fő a biztonság, és a takarékosság! (no pendrive, no printer!!)
:-))))

Locke 2009.10.07. 10:08:35

Harmat gyengék ezek a mai fiatalok.
- Mi még gépi kódban írtunk oprendszert.
- Nyaralás közben kockás füzetbe írunk betétszámla kezelő rendszert, ami azután a gépbe bepötyögve elsőre hibátlanul működött.
- Egy hét alatt egyedül lekódoltunkolyan programokat, ami három frissdiplomásnak egy hónap alatt sem ment.
- Ugyan mi ebben az ügy, minden le van írva hogy csináld, csak le kell kódolni.
- Én még írtam bérszámfejtést 732 bytenyi helyre, gépi kódban ZX81-re.
- Ja és 600kbyte forráskódban 2 perc alatt ranézésre kiszúrtuk a hibát.
- A mi rendszereinkbe vírus irtó nélkül sem jutott be soha vírus.
- Ha egy user felhívott bennünket anélkül megmondtuk mi a hiba, hogy befejezte volna a bemutatkozást.
- Nekünk soha nem kellett doksi "ehhez", és ezért nem is írtunk doksit a programokhoz sem, hanem mi meg tudtuk tanítani rendesen 2 perc alatt a usernek hogyan működik a program.
- SQL baszod, megcsinál mindent helyetted, én még btrievben csináltam ennél sokkal összetettebb lekérdezéseket.
- Mi az hogy nem megy? husznöt éve tanultam pogramozni, de most is két óra alatt megcsinálnám, csak most tudod te kapod érte a fizetést, nem én, szóvall ess neki és csinld meg, az sem érdekel ha éjfélig itt ülsz.
- Ezek kirakós játékok, nem ügy ma már programozni. nekünk Cobolban még gondolkozni is kellett hozzá.

most hirtelen csak ennyi jutott eszembe az elmúlt évek terméséből.

Maestro 2009.10.07. 10:09:44

hát én IT-s vagyok, szerencsére a főnök nem modoros, de amit a felhasználók művelni tudnak... konkrétan van, hogy egy monitor bekapcsolása gondot okoz (mert nincs bedugva a 220-ba!)

Vérbárány 2009.10.07. 10:13:23

@Maestro:

Én nem vagyok IT-s, de a felhasználók külön posztot érdemelnének.

Blackrock (törölt) 2009.10.07. 10:13:48

@RAMBO: azért mert te ilyen fazonokat nem ismersz, attól még létezhetnek....

SzabadkaiAttila 2009.10.07. 10:15:02

@EÖ: no meg az ahhoz tartozó usbs bögremelegentartó :-)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.10.07. 10:15:36

Kedves törzsolvasók, szívem szottyai! Ennyire nem kell komolyan venni, soha nem kellene úgy érteni a posztokat, hogy "minden IT-vezető ilyen". Ezt az embert Pierre nagyon szépen megfigyelte, szövegeit jól visszaadta - még ha nem is feltétlenül az IT-sekre jellemző minden.

@Hakkar: na ez igen! Félisten vagy, gyönyörűséges.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.10.07. 10:18:06

@Modor Tibi:

Simán letene írni egy verset a mdoros kommentelőről, aki magára ismer minden posztban.:)

Hassan0926 2009.10.07. 10:19:32

@belekotty: egy adatbázis adminisztrátornak nem feltétlen kell ismernie a 3. (akár az feletti) normálformát, ellenben az adatbázis tervezőjével... :)
Látom, rólad szól az írás.

TH 2009.10.07. 10:19:32

Hát nem tudom, én különböző formáiban sok hasonló fejlesztővel/informatikussal találkoztam, pont vezető nem sok volt köztük, de ettől függetlenül mókás volt a poszt.
@belekotty: Én nem tudom, mi az a 20 rekordos PC ORACLE file, ettől én sem esnék hasra, de azért lássuk be, hogy nem lesz mindenki naprakész tudással rendelkező informatikus, csak azért, mert idős...

TH 2009.10.07. 10:20:35

@Hakkar: ezek kurva jók! :DDD

Hassan0926 2009.10.07. 10:22:04

@TH: ahogy a mondás tartja: a kor nem érdem... :)

Gera 2009.10.07. 10:24:11

A poszt lehet, hogy szar azért, mert nem sok ilyen IT vezető van, de attól még szerintem k. jó, mert el tudtam képzelni az embert, akiről szól és jókat röhögtem.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.10.07. 10:24:54

@El Topo (Sgt. Elias): te figyelj, van admin hozzáférésed a vázlataimhoz vagy MIH?

Ott figyel élesítésre várva A kommentelő c. posztom :))) Bár szerintem a jövő héten tolom csak ki.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.10.07. 10:25:20

Meg azt akartam még meséln, hogy a kiseebik húgom feketeöves IT-s. Annyira, hogy valamivel többet keres vele, mint az általam ismert többi ember együttvéve.
De én még soha életemben nem tudtam olyan kéréssel hozzáfordulni, hogy segíteni tudott volna.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.10.07. 10:27:05

@Modor Tibi:

Persze, te adtad, nem emlékszel?
A rendőrnőcist ne feledd!:)

J. McClane 2009.10.07. 10:32:06

Már találkoztam néhány IT managerrel, de ilyennel még nem. Ez nagyon sarkítva van

Megélhetési rasszista 2009.10.07. 10:42:17

@Modor Tibi: Melléd állok. Én sok ilyen IT-st láttam már. További fontos ismertetőjegy:
- semmit sem úgy mondani, ahogy a fonetika megkövetelné: "mikroszoft", "kindóz", "linus", "accesz" (így, ahogy írom), "ablakok", "szekurity".
- lehetőség szerint extra sötét szoba, minden függöny behúzva, az irodaház által berakott szobanövények az állandó haldoklás szélén táncolva a fényhiány miatt
- problémák állandó kicsinyítése ("nincs itt semmi gond", közben 200 felhasználó nem tud lépni a domainbe), de persze fejben már négyszer végigpörgette, mi hibázhat
- állandóan szétbontott gép, mert mindent ki kell próbálni, ahogy meghúzza a futár a webshopból
- warez CD hegyek, mert otthon csak 1-2MB a letöltési sávszél, a cégnél meg bérelt vonal van
- a két nagy operációs rendszer (Windows, Linux) állandó egymásnak uszítása
- a régi programverziók bezzeg sokkal jobbak voltak
- állandó és kényszeres hardverfejlesztés, holott így is egy kisebb NASA állomást ki tudna szolgálni, holott egész nap csak a grafikonok futnak meg néha betölti a Quake-t

Mitya Ivanov 2009.10.07. 10:52:27

@Megélhetési rasszista: jókat írtál, de el tudod képzelni egy középkorú Öblösforma emberről ezeket? Mert a poszt egy ilyen emberről szól, aki ritka kivétel, nem jellemző

brlv24 2009.10.07. 10:53:03

En mar talalkoztam ilyennel, csak azon gondolkozom, hogy hol....:)

vákum 2009.10.07. 11:02:08

@Hakkar:

Kedves Hakkar!

Amiket leírtál, azok tök jók. Tényleg. Csakhogy elmúltak azok az idők. Igen, régen lapáttal ástak árkot, most munkagéppel. Azonban ettől a lapátos nem jobb ember, mint a munkagépkezelő. Ez van.

xstranger 2009.10.07. 11:11:33

@belekotty: Maradjunk annyiban hogy az Harmadik Normal FormA.

doszy 2009.10.07. 11:17:07

@Maestro:
- Nem működik a monitor!
- Be van kapcsolva?
- Igen.
- Akkor kapcsolja ki!
- Jé, működik!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.10.07. 11:17:19

@Megélhetési rasszista: kb. 10 évvel ezelőtt láthattál utoljára IT-s gyereket, aki ilyen volt.

Locke 2009.10.07. 11:23:45

IT-s kicsit olyan mint a nő. Ha már öreg ráncos, csúnya, akkor nem marad más, mint arra hivatkozni, hogy egykor bizony szépségkirálynő volt...:)

Rigghead 2009.10.07. 11:26:07

Én is IT-s vagyok és Hakkarnál a pont! Az ő idézetei adják vissza legjobban, milyen egy IT vezető...

Tökös Veréb 2009.10.07. 11:31:21

az ájtísok furák, azonban sok különböző van. Van akire igaz a poszt :) na ők azok aki mellényben járnak és ott figyel a debian telepítő!

El Topo (Sgt. Elias) 2009.10.07. 11:31:28

@doszy:

-Lefagyott a gép.
-És hol állt meg?
-Hogyhogy hol? Itt állok az asztalomnál!
-Nem maga, a gép.
-Hát én azt honnan tudjam?
-Mi van kiírva a képernyőre?
-Hát az, hogy Genius...

Tökös Veréb 2009.10.07. 11:33:11

ismertem olyan embert akinek csak a login néven lehetet bemutatkozni, addig szóba sem állt veled :)

lr 2009.10.07. 11:35:46

@sorica123: hagyd. Egyrészt aki nem akarja érteni, nem fogja, másrészt a nick is mutatja, h idejön-beböfög-továbbmegy módban működik.

@Hassan0926: a kor igenis érdem (persze nem szakmai)-csak tudni kell viselni is.

vákum 2009.10.07. 11:41:18

@Rigghead:
Én is IT-s vagyok és Hakkarnál a pont! Az ő idézetei adják vissza legjobban, milyen egy IT vezető...
_________________________

És azt kell, hogy mondjam, tudom mit mondanak. Feljebb is írtam már, hogy ez nem érdem. Én is emlékszem ugyanakkor a Z80 világra, a Spectrum-ra, Rucz Lajosra..
De ez nosztalgia.....

Emlékszik valaki ezekre a könyvekre? :)

ep128.hu/Sp_Konyv/SP_Konyv.htm

Bambano 2009.10.07. 11:41:19

Ebből a témából sokkal többet ki lehetett volna hozni, nem csak ezt a silányságot...

malackarosszarc 2009.10.07. 11:46:30

@RAMBO: a faxnak olvasunk ilyen blogokat, ha sértődődek vagyunk, maximum ha kimondottan örömödet leleled a sértődésben

Márpedig ilyene emberek vannak, éppen az olvasás közben jött egy be az irodámba, én elnevttem magam, a fickónak meg jó napja van,mert évek óta nem örült így senki sem nekije

ami pedig a a hülye júzert illeti: a júzer a nevéből is látható, hogy júzer, tehát ne a közel és távolhatásra vonatkozó speciális realtivitás elmélettel közelítse meg a problémát, ha azt mondom nem megy, legalább vigye el :)

a kor pedig érdem - én is egyre inkább ebbe kapaszkodom

Bambano 2009.10.07. 11:47:17

@Hakkar: katonaságnál anno irtottak mindent, ami nem a szolgálathoz kellett. volt egy haverom, aki egy darab papírlapot tudott megmenteni magának, hát arra írt 6510-es gépikódban egy bűvöskocka kiforgató programot, természetesen grafikus felülettel, hexában:)

Bambano 2009.10.07. 11:50:32

@RAMBO: a bank nem jó példa, ott az a jellemző, hogy mindent kiszerveznek az it-ből és inkább közgazdász jellegű emberek az it vezetők. Azok csak grafikonokat, sla-kat meg szerződéseket látnak, kódot soha egy sort se.

És rohadtul modorosak, ha olyat kérdezel tőlük, amihez gondolkodni kellene, rögtön az a válasz, hogy banktitok.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.10.07. 12:04:32

@Bambano: csak biztatni tudlak, hogy írd meg, mi szívesen lehozzuk azt is.

IndaMuncher 2009.10.07. 12:16:38

@Megélhetési rasszista: "- a régi programverziók bezzeg sokkal jobbak voltak"

OFF:

IRL (in real life) ez igaz is sok esetben.

Pl emlékszik még arra valaki mikor a Winamp egy jó, kicsi gépigényű, és stabil zenelejátszó volt?

Anyád! Füred!!! 2009.10.07. 12:20:56

belekotty: az 3. normál forma, nem pedig formátum :)

mindegy nagyjából egyet értek a hozzászólásoddal, a bejegyzést szerintem is frusztráció szülte... és nekem nem is jön át, szerintem nem ilyenek az IT vezetők (igen, IT-s vagyok...)

lengfi 2009.10.07. 12:21:03

Bizony a cikk nagyon jo es talalo, de az utobbi idok "IT-vezerei" nem igazan ilyenek. Inkabb tudnam elkepzelni "startup" vagy "kevesbe startup" internetszolgaltatok magasabb rangban allo "rendszergizdait" (hoppa!) ilyennek, mint a magasabb vezetoket.

vivax 2009.10.07. 12:21:47

én már találkoztam a fentihez hasonló stílben nyomuló formával, de annak annyi köze volt a számítástechnikához, hogy gond nélkül be tudta kapcsolni a hétvégenkénti pornóképnézegetésre használt ősgépét és amúgy buszvezető volt;)

Ted Striker 2009.10.07. 12:24:26

@El Topo (Sgt. Elias):
- Mi a panasz?
- Egyszer csak elfeketült a monitor, és kész...
- És mit csinált előtte?
- Esküszöm hogy semmit sem!
- Mozgassa meg kérem az egeret.
- Jé, visszajött a kép!

és jobb esetben ilyenkor jön az egytollú indián dícsérete: "Te egy varázsló vagy!"
:-)

GAbica 2009.10.07. 12:28:53

Ez pont a kettővel ezelőtti főnököm, csak ő nő volt és ügyfélszolgálatos. De amúgy stimmel minden :)

drhrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tör 2009.10.07. 12:30:29

egy it-vezetőnek mért is kéne tudni programozni???

Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.10.07. 12:32:19

Ez elég erőltetettre sikerült.

Ha nem tévedek itt sztereotípiákat fogalmazunk meg több-kevesebb sikerrel, de a fent leírt típussal én még sehol nem találkoztam és ahogy olvasom a kommentezők se nagyon.

"Masszíroz", "csapatja", ez közel sem jellemző erre az osztályra. A többi meg pszeudomagyar pedig csak a posztíró találmánya közel sem jellegzetesség.

Illetve találkoztam. Az öblös hangú informatikai vezető, a közép korában; ez stimmel. De el nem hanyagolható különbség, hogy hihetetlen méretű naprakész tudása volt (onnan számítva amikor a programokat 1 és 0 megadásával írták) és még azt is mondhatom, hogy az átlagnál nagyobb és jobb humorérzékkel rendelkezett.

Bocs, de ez most nem sikerült.

Tökös Veréb 2009.10.07. 12:49:18

@Gazságosztó Alálarcos: igazad van, azonban IT vezetők helyett a rendszergazdákra tökéletesen illik! olyan ezt, mint a mellény, linuxos poló, szemüveg kombó! :)

bgp 2009.10.07. 12:54:41

IT-ben inkább a beképzelt fiatal főnök aki már "Amerikában is dolgozott" az idegesítő.

zeneigéniusz 2009.10.07. 12:57:52

@F.house: igen, sikerült megmentenem egy winamp2.41-est, amit még a mai napig használok. Pill alatt elindul és mindent tud, ami nekem egy lejátszótól kell :)

G_P 2009.10.07. 13:12:59

@bgp: Ez nagyon igaz, sokkal inkább elviselhetetlen típus.

urbanikum.blog.hu/

raoul_duke 2009.10.07. 13:25:34

Van az az arc (mindenhol, csak az informatikában (rohanó világunk) sokkal gyakrabban lehet vele találkozni), aki mindig ahhoz ért, amihez már felesleges.

- Fú, apám, tegnap elkészültem végre a számológép programmal dBaseben, hát nagyon penge lett, mondhatom. Igaz, hogy külön DOS emulátor kell neki, de azt meg pikk-pakk le lehet tölteni, nem?
- Áthozhatnád valamikor, megnézem. Ha becsomagolod a flopit alufóliába, talán túléli a villamosozást is.

Ugyanebből a másik véglet a mindig mindenből a legújabbat használó, az se rossz.

- Te most itt idétlenkedsz nekem emaillel, tényleg? A Google wave az picsafüst, vagy mi? Hónapok óta csak azt élem. Hol élsz te, ember!
- Oké, most te nyertél, de én már akkor toltam a kontentot a twitteren, amikor te még csak olvastál az opensocialről, úgyhogy kár verned magad. Azért majd küldj egy wave invájtot.

Az első úgy érzi, hogy szopatja a világ folyamatosan, mert akármibe kezd, kiröhögik a végén, a másik meg soha nem használ semmit annyi ideig, hogy mérvadó véleményt fogalmazzon meg egy technológiáról.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.07. 13:26:22

Olyan modorosok vagytok, nem is értem, miről beszéltek

:-))))

repecs 2009.10.07. 13:35:37

@belekotty: a normál formákat inkább érezni kel mint a definiciókat tudni

Hegyi 2009.10.07. 13:37:28

Egy modoros hozzászólás a velvetről.
A sztori annyi, hogy egy 19 éves magyar srác nyerte a Kájli Minóg klip készítő versenyét.

2009.10.07 09:28:53blogart

Szuper! Tedd be ezt a sikert a tarisznyába, vidd magaddal, de ne törődj vele. Az igazi út és munka még hátravan. Szélhámosoknak nembedőlni, ügyesen, okosan, szívvel-lélekkel. Üdv!

Doubledeceker 2009.10.07. 13:39:21

Nekem az egyik kommentelő írása vágott fejbe.

Hányszor de hányszor voltam olyan meetingen, ahol mindeki elmondta a maga közhelyeit.

Szépen minden dipártment lelökte, hogy mekkora fasza csávok, meg mennyire megy a projekt.

Aztán soha szar sem lett semmiből, majd egy év múlva ugyanz megismétlődött a meetingen.

Különben mégis fura, hogy a közhelyek durogtastása mellett, azért halad valamit előre a világ,de hogy mitől azt nem tudom?

r@ek (törölt) 2009.10.07. 13:56:50

@Hakkar: Ezert kar volt ennyit gepelni...

@belekotty: "20 rekordos PC ORACLE fájl"

Ez micsoda? Ilyen nincs is. Mi ez a baromsag?

Locke 2009.10.07. 14:03:37

@Ted Striker: Erről eszembe jutott a kedvenc user típusom;

- Nem megy a program, rosszul számol, pedig én mindent jól csinálok.
- beállította azt is hogy?
- persze már vagy háromszor megpróbáltam, ne nézz már hülyének, évek óta használom.
- ok, átmegyek és megnézzük együtt.

x perccel később az ő irodájában.

- no nézzük akkor, kezdd el csinálni.
pötyögi be a cuccost a kiscsillag, minden adatot felvisz ami kell.
- ok akkor most nézzük az eredményt.Ennyinek kell kijönni?
- Hmm, most jó. hát nem tudom, eddig tuti nem jól számolt, pedig mindent ugyan ígycsináltam.

ÉS MOST JÖN A KEDVENC KÉRDÉSEM AMIT EZEN A PONTON NEKEM SZOKTAK SZEGEZNI!

- Csináltál vele valamit a szerveren mi?

No ez az amitől általában ölni tudnék. :)

Locke 2009.10.07. 14:07:03

@r@ek: Mi a gond? Magadra ismertél?

Amúgy valóban nem minden IT vezető ilyen, de hogy van ilyen az száz százalék, személyesen ismerek nem egyet.

indapass90210 2009.10.07. 14:07:38

@Hakkar: "- Ha egy user felhívott bennünket anélkül megmondtuk mi a hiba, hogy befejezte volna a bemutatkozást."

Ez semmi, én a megoldást is mindig (na jó, csak 99%ban) tudom addigra.

indapass90210 2009.10.07. 14:10:25

Amúgy kisfőnök lévén életemben nem röhögtem még annyit, mint amikor az egyik állásunkra kellett embert kiválasztani, és el kellett olvasnom 20 önéletrajzot.... Volt aki beleírta, hogy opera 8 beta-t is telepített már! Na ez ám a nem semmi!

TH 2009.10.07. 14:12:13

@Dövan: hú, az kemény csávó lehet! milyen pozícióra jelentkezett? :)

indapass90210 2009.10.07. 14:17:11

@TH: amolyan általános informatikusnak, akinek mindenhez kell értenie egy picit.
De nem mertem behívni interjúra, nehogy kiderüljön, hogy ebben nagyobb tapasztalata van, mint nekem.

Jetstream 2009.10.07. 14:19:07

@r@ek: "20 rekordos PC ORACLE fájl"

Ez az öngól :D

Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.10.07. 14:20:09

@Megélhetési rasszista: - problémák állandó kicsinyítése ("nincs itt semmi gond", közben 200 felhasználó nem tud lépni a domainbe), de persze fejben már négyszer végigpörgette, mi hibázhat

Vessetek az oroszlánok elé, ha ez negatív dolog.

Tömeghisztéria és annak megelőzése, ha mond ez valamit.

TH 2009.10.07. 14:22:16

@Dövan: nem értem miért, hiszen láthatóan profin tud TELEPÍTENI, akár még béta verziójú progikat is!!! ;)

Gazságosztó Alálarcos (törölt) 2009.10.07. 14:52:29

@vivax: Ezt jobban el tudom képzelni, minthogy egy it-vezető jellemzői legyenek.

Az ötvenes, bajszos buszsofőr, aki egyébként az öblös kategóriába tartozik.

Ez nem it-vezető sztereotípia, hanem az öblös, it-vel összemosott próbája.

scsaba1 2009.10.07. 19:10:33

@El Topo (Sgt. Elias):

Vagy lehetne írni "modoros kommentelő" bullshit generátort is.

"Szar poszt", "Én nem ismerek ilyen ........" , "Hülye a postoló" , "Régen szerettem olvasni, de újabban sokat esett a minősége", "Eltöröm a kezed-lábad, te köcsög", "SZánalmas, hogy csak fikázni tudtok mindent", meg ilyenek.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.10.07. 19:32:38

Egy fontos dolog - szerintem - kimaradt:
Míg a beosztott este 9-kor még benn robotol, a vezető otthonról az aktuális focimeccs/ film/ vitaműsor szünetében bejelentkezik VPN-en, megnézi, mit dolgoznak a bentiek és nekiáll gyorsan leosztani az aktuális robotolót:
- Hát nem tudsz önállóan dolgozni, látom, muszáj figyelni rád akkor is, ha már rég lejárt a munkaidőm!? A segged vakargattad egész nap, mi? Már rég kész kéne lenned, nekem meg erre kell elcsesznem az időmet, hogy ellenőrizgesselek! Reggelre kérek egy kimutatást, hogy mivel foglalkoztál egész délután, de legalább 10 perces felbontással!
- De főnök, állt a szerver három órán át....
- Persze, mert a karbantartása helyett te megint a Krisztike gépét bütykölted...

Nincs annál üdítőbb érzés, mint egy este 9-kor céges csetre belépő, észosztó vezető!

Empty 2009.10.07. 20:47:56

@vákum:

Majdnem az összes megvan a felsoroltakból. :-)

lr 2009.10.07. 22:50:17

@F.house: Há hóóógyne. De tudod van 1 olyan trükk, hogy meg is lehet állni azon a ponton,ami után már csak szarabbak lettek a dolgok. Konkrét példádnál maradva: 2.92-es használom a mai napig, boldogan.

(MégOFFabb: Egy 2.8-as Northwoodon, 2 giga ddr 533-as Geil rammal, 256 mb ddr3 radeon 1950 gt-n, 7 éve uazon az asus p4s533 alaplapon(usb 2.0, és ide RAID1 külön kártyával),uazzal a SbLive!-al, Dell2005WFP monitorral (a samsung 765mb 15e üzemóra után mehalt)-és bár utóbbi többet ér,mint az összes többi együtt, minden tisztességesen elmegy rajta még most is, nem meleg, nem tekeri a villanyórát nagyon, és még halk is.
És ha rajtam múlik, le nem cserélem addig, míg valami valódi technológiai áttörés nem következik be, mert ez az egyatomnyi-szélességű-rézcsík-radiátor dolog már erősen emlékeztet a 120+ éve reszelgetett, de alapjaiban ugyanolyan szar belső égésű motorra.)
Jujjbemodorosatkommenteltem! 8)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.10.08. 00:15:46

@Blassius: simán, apám! De közben a mélbokszodat is csekkoljad már, várom szívélyes válaszod.

Vágási Matyi 2009.10.08. 07:08:58

Pierre, és a pornóval mi lesz?

szliper 2009.10.08. 08:32:49

Kilencvenes évek eleje. Számtech tanárom 50 év körüli kecskeszakállas, korai Vágó Istvánra hajazó figura volt. Fehér köpenyben és gyógypapucsban járt.
Pascalt és Dbase-t oktatott. Csajokkal engedékenyebb volt, mint velünk.
Volt egy kockás füzete, amiben az órai munkát értékelte. 5db kisegyes egy nagyegyest ért. Csak „tökös listának” hívta.
PE3-as EDIT szövegszerkesztőben nyomtuk a kódolást. Paraméterek nélküli indításra csak így szólított fel minket: „Edit indít kopaszon”
Fura egy figura volt…

marcivagyok 2009.10.13. 09:56:36

valaki fordítsa már le ezt nekem...én ugyan gépeken dolgozom,de logisztikába, és csak most mondták meg, hogy ez a fekete fehér igénytelen vmi SAP.

szóval hogy ez mit jelent:

Sünöket és nagy kék vasakat felügyel elsősorban, hihetetlen figura, bár kicsit magának való. Tudod, ilyen igazi gík. Hallod, webezni is csak konzolból hajlandó…

Én még írtam bérszámfejtést 732 bytenyi helyre, gépi kódban ZX81-re.
- Ja és 600kbyte forráskódban 2 perc alatt ranézésre kiszúrtuk a hibát.

TH 2009.10.13. 10:16:33

@marcivagyok: mit nem értesz ezen? :)

marcivagyok 2009.10.13. 15:26:36

@TH: Jó, ok igazad van...valójhában a gík ot értem, nem voltam teljesen őszínte.:D
mi az h webezni is csak konzolból tud ???

TH 2009.10.13. 15:31:42

@marcivagyok: konzol - pl. karakteres UNIX terminál? vagy unix terminál ablak a windowsban mondjuk?
Tehát karakteres böngészővel böngészik egy fekete-fehér képernyő előtt ülve. :)

ZX81 - az egyik első személyi számítógép, 1 KB memóriával. Tehát a bérszámfejtő progi ha 732 byte-os volt, akkor hagyott még kicsit több, mint 250 byte-ot az adatoknak. ;)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.10.18. 13:23:34

Ó Bill Gates, ki a Microsoftnál vagy,
digitalizáltassék a te neved,
jöjjön el a te hardware-ed,
legyen meg a te software-ed,
miképpen a programozóknál, úgy a felhasználóknál is. Mindennapi szerverünket add meg nekünk ma,
és bocsásd meg a mi hibaüzeneteinket,
miképpen mi is megbocsájtjuk a rendszerhibákat,
de ne vígy minket a lomtárba,
és szabadíts meg a Linuxtól.
ENTER

copyright by Kittycat

:D:D:D (igen, nagyon untam az informatikaórákat...)
süti beállítások módosítása