Léted értelme, hogy bennünket, UTASOKAT, a számunkra kívánatos helyre szállítgassál nagyra nőtt kis járműveddel. Mivel te, illetve vállalatod utazási feltételeket szabott számunkra, mi is összeállítottunk neked egy aprócska, afféle illemtani kódexet a minél zökkenő- és konfliktusmentesebb munkavégzésed végett.
Első és legfontosabb tétel – és ezt nagyon jól jegyezd meg! – hogy hatalmas teljesítményű járműved, az valójában a mijenk! Mi dobtuk neked össze a kis adónkból, vagy úgy, hogy támogatjuk belőle a vállalatodat, vagy úgy, hogy szemet hunyunk néhány apró könyvelési hibád felett, ha magánvállalkozóként üzemelteted. Tehát ne májerkedjél vele, ne húzd rá senkire (kivéve, ha mi utasítunk), ne bőgesd a pirosban, ne fékezzél vele sok pici aprót, mintha lowridereznél, ne rongáld, ne menj vele rá erőből a vasúti átjáróra. Ez a MI közös tulajdonunk, szóval, mint a szemed fényére, úgy!
A közlekedés szent tehene, ha tetszik igáslova vagy. Különleges jogokkal ruházott fel, hogy bennünket, gépjárműre szállt gyalogosokat szállíthatsz, tehát ha a cél úgy kívánja, ne nagyon vedd szó szerint a szabályokat. Ha késésben vagy, egy tutulás bőven elég lesz a macisajtos táblánál. A buszsávba bepofátlankodott biciglistákkal pedig tudod mi a teendő. Mit érdemel az a debil, aki a medve ketrecébe szuszakolja be a fejét? Nem érdekel, hogy bírósági ügy lesz belőle, majd mi tanúskodunk melletted, ne félj! Személygépjárművekkel szemben már érthetőbb az óvatosság, de papírosod, ceruzád, tollad van, rendszám van, szépen leírod, és feljelented. Mindennél és mindenkinél fontosabb, hogy BENNÜNKET, a közösséget, időben a kívánt helyszínre jutassál. Nyugaton ez már így működik, és bevett létforma, tartsd kérlek elsőként ezt szem előtt!
Ha távolsági buszon pilótáskodsz:
- A menetrend utazásunk előre tervezhetősége, tehát kényelme miatt született. A legkevésbé sem azért, hogy belecsusszanva szendvicsvéget majszolj, kávéaljat kortyolj, egy nagyot szippants még a füstszűrő előtti részbe, vagy kijátszd az utolsó adut. Több tucat emberrel együtt várunk RÁD!
- A beállásodat kérlek ehhez igazítsd. Télen hideg van, nincs kedvünk kucorogni a hideg végállomáson a meleg busz helyett. Nyáron jólesik a hűs klíma a nagy kánikulában, a tavasz meg az ősz esős szokott lenni, amikor kellemesebb odabent, a száraz buszodban. Tehát, ha azt látod, hogy tízen-tizenöten már ott tiporgunk rád várva, akkor szíveskedjél akár időnek előtte is kiállni a parkírozóból. Most nem mindegy neked, hogy ott vagy itt állsz még egy negyedórát?
- A jegyeladásnál: kérlek, hogy tempó! Értem, hogy meg kell vizsgáljál minden oltási könyvet meg szoptatási bizonyítványt a kedvezmény kiadására, de mi meg már bent lennénk ott a te nagy buszodban. Ne ráérősködj itt nekem!
- Ha munkavégzés közben rádiózni szeretnél, akkor a te hivatásod a légiirányító, nem ez.
- Szépek a csapatzászlóid, de ezt meghagyhatnád a skodádba. Amúgy mosonmagyaróváriként, dombóváriként, mezőkövesdiként meg kiskunmajsaiként mi közöd van teneked az Atlethic Bilbaohoz, Glasgow Rangershöz meg AS Rómához?
- Az autóbusz nem a saját palotád, hanem egy mindannyiunk közlekedését megkönnyítő eszköz. A főnököd ugyan nem látja, de ettől még a vezetői ülés a TE munkahelyed. A magánéleted nem a buszra való. Kedves, haver, mama, helyén marad! Helyettük pedig az UTAT NÉZZED!
Városi, avagy békávés sofőröknek:
- Más műfaj ez, de tudod menetrend az elvileg itten is van. Egy kis táblán teszik ki minékünk, FOGYASZTÓKNAK, megállónként. Ne hivatkozz folyton a forgalomra, meg a sok-sok piros lámpára, hanem szíveskedjél maximális tiszteletben tartani a követési idősávokat, csakúgy, mint a záróvonalat!
- Hajnali/késő esti vezetőknek: Mer kihalt az út, még ne száguldozzál! Numero uno: Balesetveszélyes, ráadásul kényelmetlen hátul, igen, még akkor is, ha amúgy ülök. Nyaklik a fejem, meg beverem a kapaszkodóba ettől a tempótól, ha meg leszállnék, akkor hajnali öt óra tizenegykor is leszel szíves megállni! Mondom megállni! És ne vágd a pofákat, hogy nem lehet végig ötösben, meg nagyot kell fékezned, mert nem kell száguldozni és akkor nincsen probléma.
- Ha már sebességfokozatok: Legyél szíves szakszerűen elsajátítani a tengelykapcsoló-pedál használatát! Ne rángass, ne mint a hübelebalázs, mert rengetegen vagyunk az utastérben, akik állva utazunk, és érett dominósorként dűlünk egymásra a bénázásod miatt.
- Az ajtók nyitása illetve csukása nem kegy, hanem számodra a legszentebb kötelesség! Piros lámpa esetén várjál szépen a megállóban, ha látod, hogy sprintben próbállak elérni, lassíts, vagy akár tolass vissza! Ezzel mintegy segítve és jutalmazva igyekezetemet.
- Ellenőröket ne engedj fel a buszodra! Tudom, hogy mégis munkatársaid, meg minden, de akkor se.
i_d 2012.10.18. 19:13:25
A Tyne folyó déli partja 2012.10.18. 19:39:45
más városban nincs helyijárat, kizárólag Pesten. értettem.
mrs.starkey 2012.10.18. 20:30:45
SzJ1982 2012.10.18. 20:33:24
habakukker 2012.10.18. 20:41:41
gabbby 2012.10.18. 20:42:19
Don Quixote de la Ferko 2012.10.18. 20:45:19
Ugrasztottátok már össze az értő olvasásra képtelen nagyérdeműt ennél jobb írásokkal.
registration certificate 2012.10.18. 20:56:26
Először is ez egy igazán szar írás. Csak arra jó hogy mélyítse a morális szakadékot a buszvezető-utas-járművezető bermuda háromszögben.
Általánosítani mindenki tud. Mindenhol vannak jó és rossz emberek, dolgozók, munkások, ügyintézők stb. A te általad végzett munkát is lehetne így leszarozni a világba . Ha ekkora arcod van miért nem csinálod, mért nem mutatod meg az utastársadalomnak, hogy igen így is lehet. Ja, mert hogy nem tudnál napi 8-9-10 órás műszakokat lehúzni egy Budapesten napi 2x20 perc pihenővel életveszély határán tartott járművekkel. Gondolom te vagy az a fajta ember aki nem adja át a helyét, nem segít az idősnek, nem segít a gyermekkocsisnak, nem szól ha rongálnak a buszon csak lapít mint szar a fűben, szóval te vagy az a fajta aki csak itt tudja osztani az észt. Ezért nem várnak meg. És jól teszik . . . Az általad leírt baromságoknál csak attól riadnál meg jobban, ha egyszer magadat látnád közlekedni a roncsoddal. Lehet, hogy már ezt a firkálmányt sem tudtad volna megírni ha az életveszélyes manővered egy buszvezető nem védte volna ki. Vastagnyakú merciseknek kellene beszólogatnod piroslámpánál, ha ekkora megmondó ember vagy nem itt az inkognítóban olyanokat mocskolni aki munkájuk során millió kilométereket vezetnek balesetmentesen. Sajnálnivaló kis senki vagy.
op tomi 2012.10.18. 21:04:55
eulimen_ 2012.10.18. 22:00:32
- ha a Kormány úgy határozta meg a jegyárat, hogy 90-re vagy 95-re végződik, akkor az nem jelenti azt, hogy szabadon kerekíthetsz felfelé. Amíg az utolsó forintig ki nem számolod a visszajárót, addig ott szobrozok melletted. Majd jattolok neked, ha elégedett vagyok a buszoddal meg a pofáddal.
- Hátizsákkal nem engedsz fel a buszodra? Persze, pakoljam be a csomagtartóba. Aztán mikor már fenn vagyok, akkor meg végig fossak attól, hogy melyik cigány fogja kirántani valamelyik parasztelosztó buszmegben. Eltévedtél apukám, ez nem repülőgép, hogy csak húszszor húszas kézipoggyászt lehet felvinni!
- az miért van, hogy az olvasólámpás járműveket kizárólag nappalra tudjátok beosztani, sötétben meg csak olyan buszt járattok, amiben nincsen?!
fda 2012.10.18. 22:45:25
mrs.starkey 2012.10.18. 23:01:30
Gáborom 2012.10.19. 00:45:05
Azért nem az, mert ez csak hiszti - modorosan (?) .
Egy álértelmiségi izé, amúgy nagyképűen, mindent jobban tudón - szóval jó magyar bunkó módra.
Kár!
Mi lenne, ha egyszer az életben az emberek nem egymást basztatnák, egymást figyelnék meg, hanem mondjuk tükörbe néznének, vagy ahogy mondani szokás, a saját portájuk előtt sepregetnének.
Mert efféle hülyeségeket bárkiről lehet írni.
Rólam is, meg a posztolóról is.
De minek....
ezu 2012.10.19. 04:30:02
Iza Béla (törölt) 2012.10.19. 07:06:06
- Ha látod, hogy a másik megállóból futok, vedd már észre, hogy pont hozzád akarok felszállni.
- Megfogtam az ajtót, és?! Szeretném, ha minél többen melegítenének a buszon, ha már nem kapcsolod be a fűtést.
Vagy a megállók bemondása:
Ne hangoskodj azzal a mikrofonnal, zavarsz a zenehallgatásban. Csak azt mondd be, hogy nekem mikor kell leszállni.
Esetleg a megállóba beállás:
Mivel te profi vagy, tudnod kell, hogy hogy állj be a megállóba akkor, ha a keréknyomban összegyűlt a víz, de ne fröcskölj le. Nagyot lépni se akarok. A többiek várhatnak, lassan állj be. Persze ha már felszálltam, akkor haladj gyorsan, oda akarok érni. Nem érdekel, ha a többieknek zuhany után úszniuk kell a buszig.
kistesoka 2012.10.19. 07:10:25
Azé, hogy este ne világítsad be a fél buszt, mert neked akkor kell épp olvasni.
Mondjuk sajnos a sok laptopos ilyenkor is max fényerővel mozizik, nincs is annál jobb.
Atlétás Bandi · http://azelott.blog.hu/ 2012.10.19. 08:23:50
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.10.19. 09:12:02
Sun9us 2012.10.19. 10:28:14
www.youtube.com/watch?v=QMr6XJ6PtQo
Nemrég történt, hogy Pápa, és Veszprém között, a kedves buszsofőr Zámbó Jimmyt üvöltetett, de nem magának, hanem volt olyan kedves, hogy az utastéri hangszórókból is az üvöltött. 60km-en, minden bokorban megálltunk, és vagy két kazit meghallgattatott velünk.
Karesz000 2012.10.19. 11:25:29
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.19. 11:55:08
Oda vigyél ahova ÉN szeretnném, nem érdekel, hogy ott nem áll meg a busz, mert én végigdolgoztam az életemet, ezt minimum megérdemlem.
A zegyetemista fiatalok meg ne a folyosóra rakják sporttáskájukat amikor tele van a csomagtartó, mert nem férek el, én is magam mellé rakom az ülésre a gurulós táskámat.
Ezek a mai anyukák meg ne bömböltessék gyereküket. mi örültünk ha szÍvhattunk egy kis kipufogógázt, és bizony mi felpofoztattuk magunkat a buszvezetővel ha rosszak voltunk.
Donjon 2012.10.19. 11:56:08
Távolságin meg a visszaadással van tényleg gond. Miért van, hogy az összes kereskedő kiírná, hogy nem kötelezhetők pénzváltásra. Amúgy minden sofőrnek kötelező váltópénzt visszatartani a következő napra.
Régen meg azzal volt a probléma, hogy családtagi igazolvánnyal utaztam és volt pár fogalmatlan aki nem fogadta el. Egyszer kitépték a kezemből, de a következő héten már visszaküldték sűrű bocsánatkérés közepette.
kida 2012.10.19. 11:59:02
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.10.19. 12:12:36
Karesz000 2012.10.19. 12:39:12
combo hadnagy 2012.10.19. 14:46:13
Tetováltasd a homlokodra, hogy az a fajta sofőr vagy-e (jellemzően alacsony), aki vörös fejjel ordít, ha a csomagtartóhoz nyúlok, vagy az a fajta (jellemzően elbojleresedett testű), aki lusta felemelni a hátsóját, hogy betegye a pakkomat. Apropó, ordibálás. Velem ugye csak akkor kiabálsz, ha utána le akarod fejelni a kormányt, de a hátsó sorban szundikálva sem szeretnék arra ébredni, hogy "STOP-tábla, heló, bunkó pözsós köcsög", mert nem vagyok rá kíváncsi, érted.
Ha lent hagysz 15 nagy távolságra utazó utast, és nem engeded az első sorba ülni az embereket akkor sem, ha sokan állunk, akkor nem veszed fel a szomszéd faluba utazó sofőrcimborát, és nem ülteted le az idegenvezetői ülésbe, mert ez irritál minket, fizető utasokat. Velem nem beszélgetsz az élet nagy dolgairól, viszont a nagymellű buszkellékeid előtt nyugodtan arcozhatsz, mert legalább előbb hazaérünk, tudniillik olyankor nyomod a gázt (sajnos úgy kevesebb gázolajat szívhatsz le otthon, de a nők ugye megérnek ennyit, ebben egyetérthetünk). A Paprika Csárda előtt nincs megálló, így kérlek, ne menj be oda ebédelni, mi ugyanis nem érünk rá közben az út szélén szabálytalanul álló buszodon ücsörögni.
A Communication for Dummies könyvből megtanulhatnád végre, hogy néha azért meg lehetne kérdezni télen, hogy "tisztelt utasok, megaszalódtak már a fűtéstől, vagy még nyomassam neki?". Velem lehet egyezkedni, nem ragaszkodom a buszjegyhez, megoldhatjuk okosba' is. A mulatós válogatáskazettádat sajnos már hallottam tizenhatszor, te nem unod még? Végezetül már csak egy óhajom maradt: A "nem itt kellett volna elmenni balra?" kérdéssel ne az utasokhoz fordulj.
manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.10.19. 16:24:26
Celtic 2012.10.22. 16:47:54
Möff CAT a Torcsvúdos gyerek 2012.10.23. 15:06:42
2012.10.23. 18:16:08
"- Szálljál le a buszomról!
- Milyen buszodról? Ez a népé!"
mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.11.04. 16:08:15