Jogászbál

2012/01/22. - írta: Modor Tibi

Tényleg megtörtént. Sajnos. Szépreményű fiatalemberek társalognak egymással nagy hangon, nyilvános helyen.

-Holnap jössz jogászbálra?

-Hol lesz?

-Symbolban.

-Hát nem tudom, lehet. Igazság szerint már eléggé unom ezeket. Ugyanazok az arcok mindenhol. Egész Budapesten van háromszáz ember, akik eljárnak szórakozni - pedig én minden péntek-szombaton megcsinálom a MOM-Leroy-Ötkert-Symbol kört, de mindenhova ugyanazok járnak. Meglátom. De kéne valamikor ütközni már.

-És mikor érsz rá?

-Bármikor, szinte mindennap.

-Holnapután?

-Á, akkor se lesz jó, kiállításmegnyitóra megyek. Ilyen contemporary kiállítás lesz a Kogartban, gyakran eljárogatk ilyenekre. A múltkor olyan kis hoszteszcsaj volt ott hallod, idáig ért a miniszoknyája, így behajolt, te jóisten... nem rosszak ezek, de csak a megnyitóra szabad menni, ott van a terülj-terülj asztalkám.

-Nekem ne mondd. Én egy időben a Nemzeti Galériába jártam csajozni. Tudod, mennyien járnak oda? Meg könyvtárba. Csak hát amióta nem vagyok egyetemista, azóta azért elég nehéz lenne megoldani, hogy délután kettő körül lenézzek a könyvtárba. Sajnos. De ilyen helyeken lehet a legjobban nőzni, nem a klubokban. Azok unalmasak, képmutatóak. Bár mostanában elkezdtem a milfek felé kacsintgatni... lehet persze kijárni a Hajógyárira is a kis tizenéves pinákhoz, de ahhoz komoly gyomor kell. És amúgy mi a helyzet nálad, lakást nézel még?

-Persze, hát mostanában kell venni. Sajnos ez a végtörlesztés annyira nem vitte le az árakat, mint hittem volna. Háromszáz cím közül úgy kettőre mondom azt, hogy tetszett valamennyire.

-Kábé mennyiért nézel?

-Á, nem túl drágán. Húsz, max. huszonötért. Nem akarok hitelt felvenni ebben a gazdasági helyzetben. Voltam Pasaréten is nézni egyet, örökpanoráma, mondtak azok mindent, aztán ilyen elég lelakott szar volt az egész ház. Sajnos Budán alig vannak új építésűek, az a baj. Az ingatlanosnak meg hiába mondom explicite, hogy milyen keresek, csak azért is olyat mutat, ami távfűtéses.

-Igen, hát csak Pest... figyelj, összecsörgünk, jó? És ha tudok valamit, mindenképp szólok.

-Okés. Na lépek én is. De jól fog esni most egy Gere Kopár...

52 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.22. 13:00:13

Ööööööö... Ezt én most nem értem. A posztbeli figurák nem mások ugyanis, mint az európai értelemben vett nemzeti középosztály - akiknek a megerősítése a NER deklarált célja. Vagy azóta változott az irányvonal, és már az államcsőd utáni helyzetre kell ideológiailag felkészülni?

mrbateman 2012.01.22. 13:04:26

Jó lesz a IX. ker is...a lényeg, h. rehabilitált legyen! Jelen esetben Gere Kopár=Movin Kft. Egri Bikavér.
Hol vannak már a jó kis Complex-ből tucatszám kinyomtatott ingatlan adásvételi szerződések, rongyos 3%-ért (minimum 1 adatot elbaszva, amit az a felületes pénzügyes cunci a bankban tutira kiszúrt, visszajutva így újra a süppedős bőrgarnitúrára)

mysisterstheslayer 2012.01.22. 13:11:13

Hát igen, komoly gyomor kell a poszthoz is :)

altoid:
Magam is gondolkodom ezen, csak ez az osztály-dolog valahogy mintha úgy lenne, mint a férfi vérkeringés, nemde? Nem működik egyszerre az agyi funkció meg a ~tetszőleges modor behelyettesíthető~ funkció... Vagy agykapacitás lesz üres zsebbel, vagy üres agyhólyag felfújt zsebbel. Gyorsan vissza is váltom a könyvtárbérletemet. :D

foxpic 2012.01.22. 13:27:29

Nem értem mitől modoros ez. Modorosan drága helyeket unják, kortárs kiállításmegnyitóra csajozni jár, közepesen drága lakást néz, mert megteheti. Igaza van.

weeee7 2012.01.22. 14:56:55

Ebben most mi a modoros?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.22. 15:22:13

Ja meg most kéne valami faktoringos melót megcsípni, ugye. Te figyu a Tibusz most valami banknál van, a múltkor futottam vele össze azt mondja tudna ilyen lebankozott ingatlanokat, mondta, hogy ha van pénzes ügyfél, azoknak ki lehet ajánlani...

Én amúgy azon agyalok, hogy menjek-e a sugárba conference döntőket nézni vagy üljek itthon oszt nézzem itt...

Momina 2012.01.22. 15:29:50

Egyszer, még egyetemista koromban voltam jogászbálon. A ruhatárban, csokornyakkendőben. De jól fizettek, és még a végén be is rúgtunk. Mondjuk, amit ott akkor láttam, arra kellett is inni.

brutuska 2012.01.22. 15:37:05

Az előző komment én voltam, elnézést, sikerült véletlenül az asszony nick-jével.

2012.01.22. 17:31:42

Szerintem a jogászbál is pont ugyan olyan bál, mint a többi, egy mustra, megnézni mi a felhozatal.
A vége úgy is az, mint a cipőfelsőrészkészítők bálján, vagy a belgyógyászok bálján, legfeljebb ha a ruhákban vannak különbségek, anyunak estélyi, apunak meg a kölcsönzott szmoking.

brutuska 2012.01.22. 18:08:07

@Frengi: Rongyrázósabb talán.

2012.01.22. 21:00:48

Ismerve az új keretszámokat és azt, hogy csak két helyen az is Bp.) lesz államilag támogatott jogász képzés, nem kell túl nagy hely ahhoz a bálhoz:)

eulimen_ 2012.01.22. 22:23:20

ááá, ismerem ezt a fajtát. Aki rózsaszínű, felső három gomblyuknál szétnyitott, föltűrt gallérú ingben (mellkas szőrtelenítve) + ráhányt zakóban, ezüst(fehérarany-?)karlánccal, kétujjnyi vastag fekete menőzős hemüvegkerettel, hegyesedő orrú stricikopogóban, elcseszett fazonra nyírt pofa- és fejszőrzettel, nyaki verőerek helyét némi sevinyonnal meglöttyintve indul neki a nagy punciszpottingnak.
(a nagy milfvadászatban általában pofára esik, esetleg ráakaszkodik egy elvált milf-wannabe milói vénuszgriffsárkány)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.22. 23:28:11

Én ugyan ott végeztem, szóval most én vagyok a saját fészkébe szaró veréb, de mondja már meg valaki, miért támogat a magyar állam egy pápista magánegyetemet a hozzá képest magas színvonalon oktató Pécs és Szeged helyett?

brutuska 2012.01.23. 00:12:43

@Professor Pizka: Ezen gondolkozok, amióta megláttam az 50-50-es felosztást. Nyalintás a klérusnak, vagy nem tudom. Miskolc, Pécs, Szeged kimarad. Tulajdonképpen még szép, hogy nem a Károli és a Pázmány között osztották le az összes helyet.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 00:46:32

@brutuska: főleg h több tárgyból kb az éhendögléshez lennének elegendők az ott tanultak...

i_d 2012.01.23. 01:31:30

a múlt század első felében történt talán, hogy a kecskeméti jogászbálon (álarcos bál volt) valaki a jelmezére bonbonokat aggatott és kínálgatta mindenkinek magáról az édességet, amit fogyasztottak is rendesen. miután körbekínálta magát, kiment a bálteremből és rázárta az ajtót az úrfikra és kisasszonyokra. a bonbonokba higany volt injektálva, és rövid időn belül halomra fosta magát bent a társaság. állítólag nagy botrány is volt belőle. humoros mindenesetre.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.23. 09:26:26

szögezzük le, a bál eleve kibaszott gáz. Pont, nincs ha meg amennyiben meg de, csak simán kurva gáz. 300 éve sikkes ruhákban modoroskodni nyominger szar zenékre ÉS eleve táncolni, ebből semmi jó nem sülhet ki. Az, hogy jogász, fogász vagy hobbit-bál, az már mindegy is talán...

mrbateman 2012.01.23. 09:58:08

@vészmadár (pica pica): "300 éve sikkes ruhákban modoroskodni nyominger szar zenékre"

Félrehord a protonágyúd, nem álarcosbálról van itten szó kérem!

Sőt nem is arról, h. jólérezd magad (hiába bál) ez munka, üzlet, facecontroll (tudom ez is eleve gáz és modoros)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.01.23. 10:58:52

végtörlesztős dolog tényleg nem jó biznisz most, mert túl sok ingyenélő próbál beékelődni az ingatlanok és közém, hogy megérje.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.23. 10:59:23

@mrbateman: 300 éve sikkes ruha=szmoking, estélyi, öltöny, stb.

Ernoke 2012.01.23. 11:30:38

azt nem értem, h a jogászok döntő többsége miért ilyen valóban. csomó jogászt ismerek (szerencsére a legtöbbet csak munkahelyről), de ebből csak 2 normális, az összes többi ilyen posztbéli kisbuzigyerek, gyanúsan sima modorral és férfiatlan kinézettel.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.01.23. 12:19:46

@Ernoke: bezzeg az igazi férfi legalább... ööö... 48 kiló?:)

mrbateman 2012.01.23. 12:30:33

@vészmadár (pica pica): és betrippelve vonaglik Ozorán a goára:-)

@Ernoke: egyébként valami - nem tudom megfogalmazni mi - tényleg nem stimmel velük. A feleségem is ilyen és ő egyáltalán nem férfias!:-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 12:33:38

@vészmadár (pica pica): húha, akkor én két normális férfi vagyok :-)

@Ernoke: van rá igény. meg amúgy ez egy elég egysíkú szakma, és csak nagyon kevés ember tud benne kiteljesedni. Mindenki más keres még valamit mellé. Modoros jogász-horgász, jogász-sznob, jogász-extrémsportoló, jogász-zenész, és végül, de nem utolsóként a legnépesebb csoport: a jogász-alkoholista.

2012.01.23. 13:50:55

@Professor Pizka: most mindjárt az következik, hogy nem is jogász az aki nem Szegede, Pécsen, Mikolcon ...(Dughagymafalván stb. végzett)
Gondolom te a pécsi szalon sör ivók közé tartozol.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 13:55:10

@Frengi: a Pázmányon végeztem és magasról leszarom ki hova járt egyetemre. Nappali melegedő az összes jogi kar.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 14:13:53

Most nézem (törölgetem az emaileket) hogy a kollegák összekeverték a jogászbált a jogászbulival?

Ernoke 2012.01.23. 14:25:05

@vészmadár (pica pica): te a fejedbe vetted, h fejletlen kamaszgyerekekre bukom, pedig inkább a majdani kérgesekre.:D egyébként a munkahelyemen az összes jogász ugyanolyan divatosan öltözködik, amit én nem bírok, és ugyanolyan cukormázas modorral bírnak ugyanolyan gecin aládtenni, ha valamit keresztül akarsz vinni. (és nem azért tesznek alám, mert nem ismerem a jogszabályokat, hanem inkább azért, mert ők nem ismerik a valós háttereket, és nem bírnak semmit értelmezni.)

@Professor Pizka: a jogász-alkoholista a maradék 2 normális, akit ismerek.:D

brutuska 2012.01.23. 18:15:04

Akkor osszefoglalva: halistennek a nejem nem a ferfias jogaszok koze tartozik. Kicsit tobb, mint masfel ferfi vagyok, raadasul jogaszkent. Ejha

2012.01.23. 18:32:24

@Professor Pizka: Gyakran hangoztattam az exnek, hogy a jogikar csak azért 9 félév, hogy mégse hivják már fősikolának.
Nekem kicsit abszurd, hogy 9 félév után doktorrá avatják, majd mehet szakvizsgázni, de úgy hogy már közben dolgozik is valahol, jóesetben fogalmazó, vagy valahol a közszférában, rossz esetben ügyvédbojtár minimál bérre bejelentve, és szaladgálhat serért borért meg tormáskolbászért a principálisának.

(na, meg ha leteszi a szakvizsgát, első dolga az, hogy az első arra haladó ügyvédjelöltet elszalajtja kávéért, sörért, mert hogy vele is azt csinálták, hogy aztán egész életében mást sem hallasz tőle, hogy nem is ügyvéd az aki nem volt ügyvéd jelölt, fumigálni a kiugrott bírót, ügyészt, a rendőrről már nem is szólva, 20 év mulva meg attól reszketni, hogy lassan szabadulnak az életfogytosok akiket jelölt korába védett kirendelésben, és bármilyen társaságban hallgatni azt az élcet, hogy fogász jogász nem doktor)

(

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 18:39:50

@Frengi: Úgy látom, hogy soha nem múló sérülés a kollega, akivel úgy megszívtad.

brutuska 2012.01.23. 18:49:44

Amugy ha jol tudom, mar 10 felev. Frengi meg hozza a szokasos sztereotipiakat.

A Tyne folyó déli partja 2012.01.23. 19:20:59

@Frengi: miért, az csak 9 félév? én eddig azt hittem, ugyanolyan 10, mint a többi. valamikori legjobb barátnőm is odajárt (a Pázmányra), és sose említette (meg nem is vettem észre), hogy csak 9 félév lenne. ellenben meglehetősen sokra tartotta, hogy ő odajár, meg hogy milyen nehéz, stb.

egy ideig el is hittem neki, aztán mikor már a sokadik tévéműsor-vezető, énekes, stb. kezdett el odajárni, kezdtem gyanakodni, hogy tán mégse lehetnek az odajárók olyan rettentő okosak.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 19:51:48

@A Tyne folyó déli partja: az utolsó félév a Pázmányon valami államvizsga előkészítő humbug volt. A műsorvezetők általában egy-két félév után szép csendben abbahagyták.

brutuska 2012.01.23. 19:52:50

@A Tyne folyó déli partja: Korabban valoban 9 felev volt. De akkor meg a Pazmany nem letezett.

2012.01.23. 19:58:07

@Professor Pizka: igen, az elmúlt 20 év - az ex-

@brutuska: 20 év alatt annyiszor hallottam, először még nevettem rajta, jogászbálon, ügyvédbulikon, mit mondhatnék?
@A Tyne folyó déli partja: Az ex természtesen Szegeden végzett, és akkor még ennyi volt, sajnos kívülről fújom nem csak az évfolyam társak névsorát, de még azokét is akik előfelvételisként a Kalocsai forradalmi ezredben voltak - nem csak jogászok. Hogy ki kinek a surranójába hányt bele, meg kit kellett a fogdáról felhozatni, hogy ki legyen a tarokk parti.Szóval nem egyszerű egy "foghagyma szagú vidéki ügyvéd" feleségének az élete.

Édy, aki Endre 2012.01.23. 20:02:54

Nincs is jobb érzés, mint amikor az arcoskodó jogvégzett emberek csak néznek kifelé abból a nagy fejükből egy-egy húzósabb eset láttán.

Nagy örömömre szolgált pár ilyen alakkal összefutnom nem is olyan régen. Jöttek az elegáncsos-aktatáskás műmájerek, hogy majd jól befenyítik az előző melóhelyem menedzsmentjét állítólagos jogtalan zsetonvisszatartás miatt (Hatalmas Magyar Cég képviselőjeként), majd úgy másfél vagy két óra múlva - miután alaposan végigrágtuk a szerződés kifogásolt pontjait és elmagyaráztuk nekik szépen és lassan, mint a hülyegyerekeknek, mi is az ábra - elszontyolodtak.

Két hét múlva már barátságos egyezkedést kívántak, de el lettek hajtva a vérbe.

Csak azt nem értettem - és azt nem értem most sem -, hogy amikor megbízzák őket a behajtással, csöppecskét nem kellene előzetesen megvizsgálni azokat a papírokat, amelyekre hivatkozva verik az asztalt?

De keresni jól keresnek - lehet, hogy elkezdem a jogot. :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 20:08:25

@Frengi: na igen, két-három évfolyamtársammal beszélek minden héten, ebből az egyikkel együtt élek, a többiből meg talán 10%-nak tudom a nevét.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.23. 20:17:24

@Édy, aki Endre: sokszor elkövetik (elkövetjük...) azt a hibát, hogy más szakmák művelőit lenézzük. Én erről akkor szoktam le (remélem) végleg, amikor egy erdész ügyében dolgoztam. Az illetőtől kisajátítottak egy darab erdőt. A tárgyalás előtt egy órával találkoztunk, innentől meghallgattam egy órás előadást szakkifejezésekkel, adatokkal, szakmai alázattal. A pert elvesztettük, mondjuk esélyünk nem volt, de a tárgyaláson negyedakkora szakembernek nem éreztem magam, mint az erdész.
Sokkal könnyebb lenne az élet ha elfogadnák a mi szakmánkat is olyan jó szakmának mint az erdészét vagy bárki mástét, meglehet ehhez azon keresztül vezetne az út hgoy több legyen a tisztelet a jogászok részéről is.
Ugyanakkor ez meg egy olyan szakma, hogy gyakran sok bizonytalan ember között kell a dolgokat - akár színlelt - magabiztossággal az embernek az ügyfele javára fordítani. Ezt a felvett erőszakosságot, magabiztosságot aztán nehéz csak úgy bent hagyni a melóban. Ráadásul egy csomó egyszerű ember elvár külsőségeket.

mrbateman 2012.01.23. 21:10:40

Na az a helyzet, h. az a 10 félév, az 9, mivel a 10.-ben már nincs semmi nóvum, pusztán az államvizsgák, ami ugyi merő formaság, bár évek telhetnek el mire minden megvan.
Namostan az ÁF-esek és a rendőrtisztiseknek csak 8 félév (azaz 7), mivel ők már megalapozott tudással érkeznek a tényálladékokról!

A Tyne folyó déli partja 2012.01.23. 23:13:37

@mrbateman: hát akkor ennyi erővel minden anno ötéves szak csak 9 félév volt, nem? az utolsóban nálunk is csak a szakdolgozat megírása volt (már, ha jól csináltad, és nem hagytál pár tantárgyat, tanítási gyakorlatot az utolsó félévre.)

Fapuma (törölt) 2012.01.24. 16:42:26

Én például úgy csinálom, hogy ami nem tetszik ahhoz nem kommentlek. Ennek következtében ez most egy olyan poszt ahová nem kommentelek.

mojoking77 2012.01.25. 04:41:58

Kispalyas majmok...
Gere Kopar, ugyan mar, miert nem rogton Egervin Bikaver kolaval? Aki ad magara, nem adja a Solus ala... :)

kzolika 2012.01.25. 20:03:17

Symbolban nem a havi rendes jogászbuli szokott lenni?
Ugyanígy van Bankármulató is minden hónap 3. csütörtökén. Mindenhova már csak köszönni megy az ember, azt is úgy hogy a mutató és a középső ujját összeteszi és ráköp egyet. Ebből mindenki érti, mi a stájsz.
Amúgy meg ide milf-ek nem járnak. Azok mostanában a Morrison's Ligetben vannak. Ott se kell semmit tenni, csak megállni a lépcsőn és megvárni, míg odajönnek.

dr. Karap Gergő 2016.01.14. 10:46:51

@mrbateman:
Nagy szerencséd volt, ha neked ennyi volt.
Államvizsgára megváltozott nekünk a Munka törvénykönyve, a Btk.-t 2-3 novella módosította drasztikusan, összetehettük a kezünket, hogy a Ptk. és a közigazgatási jog talán nem változott annyit. És ha végeztél valamiből V. évfolyam előtt, de a tárgyban a záróvizsgáig új tanszékvezető/tankönyv jelent meg, kezdhetted újratanulni az új rendszer előtt. (Nem 100%-ban a jogszabályok, de a kötelező eseti döntések, állásfogalalások, a tételek szerkezete, hangsúlyok, buktatókérdések változtak.)

Ma már megrándítom a vállamat hasonló esetben, de akkor, huszonévesen baromira nem esett jól. Kellett az a félév a záróvizsgára felkészüléshez - van még valahol olyan, hogy a záróvizsgáig változik a törzsanyag 20-30%-a?

(1998-2003, Miskolci Egyetem)
süti beállítások módosítása