Professzor Pizka, köszönjük szépen. Itt a blogja is. Ráérünk, de kattintsatok oda neki.
Repülőbuzi-tipológia
1. Az autóskártyás
Harci repülőgépek az ő mániája, de módszerében teljesen az ovis autóskártyát követi. Meg a turbó rágót. (kulcsszavak: Ruf Turbo, beygir gücü, Vector V8). Kiválaszt hát egy kategóriát (hajtómű tolóereje, radar maximális felderítési távolsága, rakétafegyverzet tömege, gépágyú kalibere) és ez alapján kihirdeti megfellebbezhetetlen ítéletét, hogy melyik a világ legjobb repülőgépe. Ez rendszerint valamilyen orosz típus lesz, amelyből 1989-ben repült egy prototípus, és a Pravda, valamint az ellen-típus kifejlesztésében érdekelt amerikai gyárak szerint Moszkvában felszáll - ekkor a radarja jelzi, hogy a Szocsiban a dácsa teraszán napfürdőző Szvetlána vajon ezen a héten gyantáztatott, vagy még a múlt héten. Mindezt pontos szőrszál-hosszúsági adatok digitális processzálásával. Később Kővári doktor megírja az Aranysasban, hogy ebből egy szó sem igaz, egy Szokol rádió tranzisztora volt ráhegesztve egy Poljot órára és ebből egy logarlőccsel meg hat liter vodkával számolták ki manuálisan a megfelelő céladatokat, miközben az F-16...
2. és meg is jöttünk az amerikaibuzi repülőshöz, aki abból a tényből hogy 560 db. amerikai gép eddig mindenkit legyalázott, ahol (pl a szerbeknél) összesen vagy ötven gépet bírtak emelni ellenük, azt vonja le, hogy bizony az amerikai gépek a világ Ruf Turbói és VectorV8-ai, beygir gücü és azami sürat szempontjából, sőt még a silindri versenyszámot is megnyernék.
3. Az oroszgép-connoisseur
Az összes orosz gépfajtáról (és klónjairól) tudja, hogy abban a 117-Sz.-345345-XV-SZ.8345 számú hajtómű dolgozik, amelyik 5000 méteren már nem produkálja azt a kellemetlen rezgést, amire Pugacsov (illetve miket beszélek, Viktor Georgijevics, sőt egyenesen Vitya) a múltkori repülés alkalmával panaszkodott...
4. Katonai még a németrepülő-buzi
Aki ha tájékozott, akkor a JG 53 ("Pik As") összes ászpilótáját, gépét, bevetési naplóját fújja kívülről, vagy az összes német kísérleti repülőt. Kevésbé tájékozott fajtája öt centire az arcodba hajolva hangoztatja, hogy a német gépek sokkal jobbak voltak, csak Göring hülye parancsai miatt ment füstbe az egész.
5. Hazánkban csak kóborlóként figyelhető meg az angolszász repbuzi, ők ugye nyertek, ezért aztán a városában, a nagymamája városában vagy valami hasonló helyen települt régi vadászezred jelvényét hordja és dzsemborikon vesz részt. Szülőföldjén, a dzsemborira utolsó kajapénzén elvetődő magyar diákot (és gyakorló repülőbuzit) végtelenül lenézi. Gebedjen meg.
6. A túljátszott magyar repbuzi
Az a II. VH alatt egyébként tényleg lenyűgöző hősiességgel harcoló pilóták életét magolja be úgy, mint valami kiskátét. Talán még ez a legelviselhetőbb fajta, de talán csak azért mondom ezt, mert a család is (na jó egy kicsit lóugrásban van a rokonság) is őriz egy aranysasos tiszti tőrt meg szürke tányérsapkát...
7. A pilótatörleszkedő repbuzi
A Ferihegy környékének rövidnadrágos grupija. Kiváló beszámolókat ír (igen, hamut a fejemre, én is követtem el ilyeneket) a tök eseménytelen Ferihegy-Luton repülésről. Kizárólag pilótaszlenget használ. A Hotel Alfa Lima ... géppel mentünk felszállás után a 31-es pályárol EGOM Headinggel és nyolcas varióval végül átadott az ATC a távolinak innen...
Élete élménye, ha benézhet a piloótafülkébe. Ha újságíró erről férfiaskodó cikket is ír, ilyen kis inszájder intarziákkal, hogyaszongya: "a fekete doboz valójában narancssárga gömb. A gépen mindenből három van, kivéve... no de ezt férfi olvasóink úgyis sejtik, hehe")
8. Az ultrakönnyű-vitorlás
Az a fajta, amelyik gyakorolja is a repülést (néha). Őket szokás zsinórbohócnak, kávédarálósnak stb. hívni. Amikor néha leesik egy-kettő, akkor a repbuzik fele gyászolja őket, a másik fele meg elmondja, hogy ugyebár a szabályokat vérrel. Modorosan nem tudnak semmit olyan repülő szerkezetekről, amelyeket két ember nem tud egy kombi Wartburgba belehajtogatni.
9. A yuppie repbuzi
A fentiek és alantiak szinte bármelyike lehet, van egy flight computeres okostelefonja, a kerti budi Jeppesen-térképes approach leírásával és a közeli VOR waypointokkal. Meg egy hatszázezres tárcsás pilótaórája.
10. A régen felállt típus
Az a Ridikülcsat és Kakaópor-gyár (Moldova Gyuri bácsi, szeva'!) Repülő Egyesületben kezdett repülni hatvanhétbe' Krakhammer Gyuri bácsi, egykori Messzer pilóta (Krakesz) keze alatt, akitől igazán lehetett tanulni. Élményei előadásában idős amerikai blues-zenészekre emlékezetet, akik az interjú ötödik és hatvanhetedik perce között felsorolják, hogy 1923-67 között kikkel és hol gitároztak. Ma már semmi se jó, nincs gyár, nincs egyesület, nincs csapat. Ferci repül még de ő meg valami rossz kapitalista műhelyt alapított, vett is ilyen hatszázezres, tárcsás karórát...
11. A spotter
Az kemény műfaj. Van, amelyik tényleg a klasszikus szpottolást űzi. Írja a gépek lajstromjelét és tudja, hogy melyik gép volt hajtóműcserés a múlt héten. A katonai változat az felismeri, hogy a spangdahlemi amerikai vadászalakulat gépein az eddigi C5 verziójú AMRAAM rakétákat C7-re cserélték...
Értelmező flight manual:
beygir gücü: lökettérfogat
azami sürat: legnagyobb sebesség
silindri: hengerek száma*a török gyártmányú Turbo rágóban.
Gabesz_1985 2011.05.05. 07:35:45
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.05. 07:45:59
mrbateman 2011.05.05. 08:36:37
Mitya Ivanov 2011.05.05. 08:45:24
majdnem ugyanilyen a vonatbuzi is, azért csak majdnem, mert a vonatokkal nem harcoltak.
la paloma de la rosa 2011.05.05. 08:47:42
Nadiposzi (törölt) 2011.05.05. 09:01:45
A srácnak kb. az összes II. vh.-us angol repülő makettként ott figyelt a polcán.
Ja, és kihagytad a roncskutatót, aki egy dirib-darab szar alumíniumról megmondja, hogy egy Ill 2-es pilótaülés baloldalának az ejtőernyő-kioldó baszcsappantyúja, persze csak a 44' dec utáni, uráli modelleken.
2011.05.05. 09:08:38
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.05.05. 09:13:13
japán pilóták búcsúlevelét, amelyet az anyjuknak írtak a bevetés előtti éjszaka.
japán kamikaze kiképző tankönyvet, amelyet aztán az arabok is hasznosítottak.
És sok kép meg vidi.
Igazi szamuráj virtus.
Ráadásul a kiképzésükre is csak az átlagos fele kellet, hiszen csak a felszállást kellett megtanulni...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.05. 09:13:27
@altoid: és nem?
eastern sugar 2011.05.05. 09:21:57
:)
Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.05.05. 10:14:39
2011.05.05. 10:18:51
Mondjuk, nekem fogalmam sem volt, csak rágugliztam:
1.: www.google.com/search?q=beygir+g%C3%BCc%C3%BC&ie=utf-8&oe=utf-8
2.: tr.wikipedia.org/wiki/Beygir_g%C3%BCc%C3%BC
3.: hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%B3er%C5%91
zophie 2011.05.05. 10:22:43
Ottlaki Kababám 2011.05.05. 10:43:24
Viszont nagyon háttérbe szorultak a polgári repülést kultiválók, még a spotternél is visszakanyarodtunk a harci gépekhez. Pedig milyen szép is azt figyelni, annak az adott, ARW-ről érkező gépnek mikor volt a delivery-je, hol járt 17 nappal ezelőtt, lengyel radaron követni, stb.
Na megyek, vár a doktorbácsi.
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.05. 10:50:09
Ez a blog régen sem képviselt komoly színvonalat, de ez a SI faktorból táplálkozó gúnyolódás...
Szánalmas. :D
Hal Stanton 2011.05.05. 10:50:33
Ottlaki Kababám 2011.05.05. 10:53:45
@Ottlaki Kababám: Egyébként hiánypótló munka (nagy űrt hagyott maga mögött), és látszik, hogy Pizka is kellőképpen debil :D
Ted Striker 2011.05.05. 11:03:29
"Később Kővári doktor megírja az Aranysasban, hogy ebből egy szó sem igaz, egy Szokol rádió tranzisztora volt ráhegesztve egy Poljot órára és ebből egy logarlőccsel meg hat liter vodkával számolták ki manuálisan a megfelelő céladatokat, miközben az F-16..."
"Az ultrakönnyű-vitorlás" ki akar lenni: paplanernyős, sárkányos, motoros sárkányos, vitorlázó, vagy movitos/ultralight?
Ja és szerintem egy kategória méltatlanul lemaradt: a Virtuális repülős/FlightSimes aki csak a kibertérben látott röpülőt, és az ott felszedett információval osztja az észt fórumokon, meg szólogat be olyanoknak akik a valóságban gyakorolják eme nemes szenvedélyt...
Nadiposzi (törölt) 2011.05.05. 11:06:15
Mint ahogy fogalmam sincs mi lehet vele, a 90-es évek első felében praktizált, akkor gyakran ott ücsörgött a kanizsai állomáson, és nézte a sihuhukat. Ja, és szerepelt Geszti Péter ÁSZ című műsorában. Ahogy láttam, a fatert inkább feszélyezte, mint büszkévé tette kisfia ismerté válása.
Gabesz_1985 2011.05.05. 11:06:35
Talán ez is szánalmas... :D
Ottlaki Kababám 2011.05.05. 11:16:37
Ezt jó lenne megcsinálni repüléssel, fejben leutazni egy LAX-SYD vagy egy LHR-KUL-SYD utat.
2011.05.05. 11:16:59
@Nadiposzi: én is ismerek ilyeneket, meg a net is tele van állomásokról szóló oldalakkal, meg vezérállásból felvett komplett utak videóival:)
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.05. 11:21:19
igen, az is érdeks bagázs
van a real-time szimulátorbolond, aki virtuális légtérben légiirányít vagy pilótáskodik. Jó hobbi, van virtuális légitársaság, egész napos iktatás vagy hidegburkolás után az ember leül és a Virtual LOT színeiben teljesít egy Krakkó-Vilnius járatot, amely során a krakkói toronyból egy kanadai halőr, a távoliban egy belga taxis, míg a vilniusi app. frekin (figyeltétek? :-) )akár maga Gyurcsány Ferenc mondja be az adatait.
Good morning narita tower this is Golf delta foxtrot whisky mike lufthansa heavy request heading 342 fl 260... hallatszik néha a panellakás kisszobájából.
van az ATC hallgató, aki egy erre szolgáló rádió (szkenner) segítségével hallgatja a légiirányítást. Ebben lehet vicceset is találni. Ez a legjobb, repülőül se kell tudni hozzá:
www.youtube.com/watch?v=iWDEIvjwaFU
vanna ka légiharcos szimulátorosok, akik képesek egy légiharc-győzelemért szelepeken kiengedni hat tonna kerozint kiengedni a szuhojból, végülis a számítógéppel nem kell utána hazarepülni...
bőrmók 2011.05.05. 11:30:00
Nadiposzi (törölt) 2011.05.05. 11:39:00
...A Millenium Falcon, melynek lézerágyúja vadul szórta az áldást a gaz birodalmi tíje vadászokra. Életem legjobb szimulátora volt, az Xwing a nyomába se ért.
Inner Circle 2011.05.05. 11:41:30
Pl hír: "Egy útvonaláról letért belga utasszállítót Antwerpentől 20 mérföldre két, a helyi bázisról felszálló F-16-os nagy magasságban azonosított."
Komment: "Ez nagy marhaság, Antwerpen mellé F-15 SGH-k települtek (nem "felszállnak" mert azt a buszra szoktak!!!), nagy magasságban F-16-ost amúgysem használnak, 20 mérföldön különben is már előbb lőnek és aztán kérdeznek, SZ.R EZ AZ OLDAL MÁR MEGINT MIÉRT NEM LEHET UTÁNANÉZNI LEMONDOM AZ ELŐFIZETÉSEM TÖBBÉ NEM KATTINTOK IDE HÜLYE HÍRSZERKESZTŐ!!!"
felucca 2011.05.05. 11:43:44
lárvalányhaj 2011.05.05. 11:46:57
Steve the Great 2011.05.05. 11:51:08
Mondjuk a spotternek további alfajai is vannak, pl. aki a mittudomén, 10.000m-en áthaladó gépeket követik és/vagy kisebb föld-levegő rakétának beillő csillagászati távcsővel fotózzák. Vagy aki a forgalmat a rádió mellett követi nyomon. Nyilván a 3-6 betűs rövidítésekkel való kommunikáció alap.
Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2011.05.05. 11:56:01
De a szüleim hibája az egész, mert ők tettek fel egyedül repülőre négy évesen.
Steve the Great 2011.05.05. 12:03:02
fidesz = házmesterek pártja 2011.05.05. 12:08:44
ámbátor 2011.05.05. 12:08:57
www.flightradar24.com/
Martian (törölt) 2011.05.05. 12:10:52
Nadiposzi (törölt) 2011.05.05. 12:13:22
Mostmár igen, kösz. Jópofa.
dr. Tonyk 2011.05.05. 12:16:37
radar.piopawlu.net/
www.radarvirtuel.com/#
www.liveatc.net/flisten.php?mount=lhbp
stb.
Void Bunkoid 2011.05.05. 12:32:28
Jerky_Master 2011.05.05. 12:35:16
rettenet alak még a "Göring hülye parancsai miatt..másképp lett volna!" webnyilas, cérnakarú tahó, felnyírt hajjal és Warrior pólóban (rovásírással súlyosbítva) és tarsolytatyóval, aki ott feszít a repnapokon és military összeröffenéseken...
@Nadiposzi: milyen szert szedett?
bőrmók 2011.05.05. 12:41:53
-ja!
mrbateman 2011.05.05. 12:46:23
AAAAAAAAAAAAAz igen!
Volt Pécsen (bocsánat Pécsett) kb 15 évvel ezelőtt egy csávó, aki a buszon (akkor még Ikarus) a söfőrfülke mögött, vag yesetleg a bal egyben üldögélt és buszvezetősdit játszott, de total real time tekergette a kormányt (természetesen tenyérrel ahogy illik), nyitotta-zárta az ajtókat (jellegzetesen felülről lefelé végighúzta a piros oder zöld gombsort) valamint köszönt a szembe jövő kollégáknak. Egy idő után (nem tudom, h. addig hány csicskalángost gyűjtött be) teljesen megszokta mindenki utasok és kollegák egyaránt.
Másik a Süni haverom az egyetemről (csak egy kis adalék: villanyszerelő szakmunkást végzett, majd én már a pécsi egyetem filozófia szakos hallgatójaként ismertem meg), akinek hobbyja a "fiktív foci" volt. Ennek keretében a Vas megyei szülőfalujának futballcsapatából 24szeres bajnokot csinált (azért ennyi, mert akkorjában a Fradinak 25 volt és ugye legyünk már reálisak) továbbá 3szoros BEK győztest. A/5 méretű kockás füzetekbe voltak vezetve a bajnokságok frankón 16 csapattal komplett fordulókkal és a releváns falu mérkőzéseinek komplett jegyzőkönyvével (játékvezetői hármas, nézőszám, gólszerzők, kezdőcsapatok, cserék, sárga, illetve piros lapok, edzői nyilatkozatok,...na ez utóbbi lehet a kincs: mély talajú pálya, vannak bíztató jelek, fontos, h. a saját játékunkat játszuk, egyéni védekezési hibánkat kihasználták ebből gólt kaptunk, megzavarodtunk,stb.) minden forduló végén tabella, góllövőlista. Szezon végén játékosmozgások távozók/érkezők.
Na ez a nem semmi, minden más "csak közönséges kofalárma"!
Nadiposzi (törölt) 2011.05.05. 12:48:00
9-10 évesen még semmilyen szert se szedtem, de tény, hogy ma már ahhoz, hogy egy neoncsövet lézerkardnak nézzek, ahhoz tetemes mennyiségű tudat módosítóra lenne szükség.
bőrmók 2011.05.05. 12:54:14
Jerky_Master 2011.05.05. 12:56:59
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.05.05. 13:02:58
hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1nc%C3%A9lvonat
lárvalányhaj 2011.05.05. 13:03:04
hu.wikipedia.org/wiki/Asperger-szindr%C3%B3ma
Nadiposzi (törölt) 2011.05.05. 13:18:49
Erről a pécsi srácról én is hallottam, de sajna elkerültük egymást. Azért van még egy-két érdekes arc errefelé, pl. az az idősebb úr, aki a kertvárosi buszok közönségét szórakoztatja vers mindenkinek alapon. kiáll a csuklósbusz forgójában középre, megköszörüli a torkát, majd közli a munkába/iskolába menő, nem túl lelkes közönséggel, hogy: Pétőfi Sándor, nemzeti dal. És elszavalja a nemzeti dalt.
Süni havernak riszpekt, ajánlott olvasmány Tandori Dezső gombfocis könyve a vízvárosi verebekről.
csi szi 2011.05.05. 13:25:39
A harci repülőkért rajongók között az oroszbuzi-amerikabuzi (második világháború esetén még németbuzi, japánbuzi (na ilyen azért nem sok van)) ellentét az felér az applebuzi-appleutáló (vagy korábban windows-linux) ellentéttel. Mivel nálunk ismert okokból csak ruszki technikát üzemeltettek, oroszbuziból elég sok van (azokban a vasakban még benne volt az anyag... (tényleg marha előnyös, ha egy repülő jó nehéz acélötvözetből készült nagyrészt)), ehhez még jön a modoros amerikautálat, ebből születnek az olyan vélemények, hogy a MiG-21 az majdnem olyan jó vadászrepülő, mint az F-16, elenyésző a különbség (ráadásul olyantól, akinek volt köze a témához).
"valamilyen orosz típus lesz, amelyből 1989-ben repült egy prototípus, és a Pravda, valamint az ellen-típus kifejlesztésében érdekelt amerikai gyárak szerint..." - kb. ilyen szinten.
Az Aranysasos Kővári "doktor" meg sűrűn gúnyolt figurává vált a köreikben, mert nem osztja ezeket a sokszor érzelmekből fakadó véleményeket (pedig ő is a MiG-21-eket "reszelgette" anno), és tény, hogy néhány cikkében igencsak beletaposott a nagy orosz lélekbe:)
JT164STL 2011.05.05. 13:33:11
TBone 2011.05.05. 13:36:01
2011.05.05. 13:40:25
De jó a poszt...
totyizselé 2011.05.05. 13:44:13
JT164STL 2011.05.05. 13:44:30
Circus 2011.05.05. 13:46:27
Respect a szent őrülteknek :)
Ja, nem tud valaki egy jó légiirányító-szimulátort? :)
mrbateman 2011.05.05. 13:58:51
úgy-úgy,...utánozta bizony!:-)
Na még két néhai pécsi utcaképi elem:
erősen kifestett - állítólag egykor deportált zsidó - néni két nagy cekkerrel
Balogjózsi átlagos mélynövésű figura, aki kiáll irányítani a forgalmat, meg úgy egyáltalán mint általános hatáskörű szerv intézkedik mindenben, rajta egy névtábla "BALOG JÓZSI"
Megvannak?
Circus 2011.05.05. 14:06:57
ezt meg sok szeretettel a nagyobb és lassabb tesókról :). Igen, vagyunk páran ilyenek is :)
lutria 2011.05.05. 14:11:02
2011.05.05. 14:41:32
Ahogyan a páncélosok hívei között is megtalálható a német- (ez a legnagyobb létszámú csoport), szovjet, amerikai technika buzi, Mindig akadnak különcök és perverzek, akik a francia, olasz, japán harcjárműveket választják (ez utóbbiank nagy előnye, hogy kevesebben ismerik, így könnyebb guruvá válni), illetve van rajongói köre a szerény magyar II. VH-s haditechnikának is.
(A magyar járművek rajongóinak nagy bánatára legfeljebb a Botond terepjáróval lehet büszkélkedni, mert a Turán, Zrínyi, stb. harcjárművek kevéssé voltak korszerűnek tekinthetők.)
Természetesen késhegyig menő viták folynak a német-szovjet technika minőségéről, összevetéséről (Panther G vs. T-34 85mm löveggel), illetve az egyedül helyes dunkelgelb-árnyalatról. Mondani sem kell, hogy az igaz rajongó bármely harckocsi kipufogó lángrejtőjének részletfotójáról fejből mondja a típust, évszámot, legyártott darabot, a jelenleg múzeumokban fellelhető, fennmaradt példányokat, stb. Normandiai utazásáról olyan fotókuriózumokkal örvendeztet meg, amelyen bemutatja: egy parasztház esőelvezető csatornájának toldatát egy Panzer IV. F2 ágyúcsövéből alakították ki, és a mai napig változatlanul funkcionál...
borgir 2011.05.05. 14:47:15
A kifestett nő se semmi, mindig a Mecsek áruháznál szállt fel a 2,2A viszonylatra :) Én nekem úgy mesélték, hogy a fia és a férje elvesztése óta ilyen.
Balogjózsi sajnos nem rémlik. Ellenben mély nyomokat hagyott az antikváriumos kufár a kutyával, télen-nyáron térdnadrágban.
Mitya Ivanov 2011.05.05. 15:22:18
A kifestett nőnél laktam albérletben kb 4 napig
mrbateman 2011.05.05. 15:59:43
@Mitya Ivanov: 4 napig? Ígéretes sztorinak indul mesélj, de ne legyünk teljesen OFF-ok, írd meg azt is hány repülőmakettje volt a vitrinben!:-)
Perkele 2011.05.05. 16:07:03
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.05. 16:36:13
El Topo (Sgt. Elias) 2011.05.05. 17:44:19
Én csak lájtosan vagyok repülőbuzi. Hallgatom a BUD app-ot, nézegetem a flightradart, meg ajándékba szoktam kapni ilyen repülős dolgokat. Legutóbb a névnapomon repültem egy kicsit egy 737-800 NG-t. Persze szimulátorban.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.05.05. 17:48:14
Super 64 2011.05.05. 17:55:03
Balázs1983 2011.05.05. 18:20:21
JT164STL 2011.05.05. 18:53:38
@borgir: +mrbateman: nahát szomorú ez a patakos végkifejlet :((( a kifestett néni az megvan iszonyat egy horror feje volt... balogjózsi nekem sincs meg de volt egy csóka aki a belvárban mindig hangosan szitkozódva olvasta a napi híreket... az antikváriumos gyerek az a Bölcsbagoly Levente volt :)
fzoli415 2011.05.05. 19:40:58
Mitya Ivanov 2011.05.05. 20:23:40
@mrbateman:
semmi különös nincs a történetben, az egyetem előtt nagyon kellett az albérlet, és ez volt az egyetlen kiadó. Pár nap ott tartózkodás után kiderült számomra, hogy nem akarok egyy nem teljesen 100-as öregasszonnyal együtt élni, csak addig ameddig feltétlenül szükséges.
Maga a nő hihetetlenül művelt volt, de odáig nem jutottunk, hogy sztorizgasson nekem, de szerintem pécsi tüke sváb volt inkább, mint zsidó.
NDT · http://nemdomi.blog.hu 2011.05.05. 21:19:04
Tényleg, a helikopterbuzik nem egy újabb markáns csoport? Nem tudom, csak kérdezem.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.05. 21:47:12
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/humor/lezuhanas_061009/
Zolcsi67 2011.05.06. 02:20:59
Sajna vannak nem túl ártatlan visszamaradottak is: egy ilyen figura a Vasúttörténeti parkban a gőzmozdonyverseny után felment az egyik gőzösre (fel lehetett), és amikor a vezér nem nézett oda, tövig rántotta a szabályzót. Majdnem megnézte a korongmendence alját - mozdonyostul. Ledobták, szó szerint, hogy csak úgy nyekkent.
Repülőre azért kisebb az esély, hogy így felmásszon.
Ted Striker 2011.05.06. 08:20:14
"A spangdahlemi ezrednél kisebb gondot okozott, hogy a szoftver tévedésből németre volt állítva, és a pilóta csak a villogó "fünf komma acht" feliratot látta a képernyőn."
:-DDDDDDD
hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.05.06. 08:59:05
2011.05.06. 09:20:46
Már az oda út sem volt semmi, mert egy transporterre volt a vonta kapcsolva, és végig bámulták az őskori kövületet, ami lekapcsolt szárnyakkal utazott. Persze a Párizsi körgyűrűn elkavartak, de rendőrségi felvezetéssel sikerült a helyes irányba tovább haladni.
Nos, a repülőbuzik összejöttek a világ minden részéről, Új-Zélandról, USA-ból, szóval mindenünnen, és röpködtek a faszerkezetekkel, meg a vászon szárnyakkal, persze csak azután, miután a cigánykaraván hajlandó volt elhagyni a világtalálkozóra lefoglalt repteret – 3 napot enged nekik a törvény
Barátnőm – 40-es matek-rajz szakos tanár, jól bírta az 1 hónapos sátorozást, természetesen a repülés is kipróbálta, pedig mióta szarrá törte magát a siklóernyővel, legfeljebb fapados járatokon repkedett.
Azóta is eljár minden találkozóra, ami itt a környéken, tehát Európában van, igaz, most már öntevékenyen, az útitársa nélkül, és a repülőgép sem kötelező atributuma a részvételnek, Mert a társaság jó, és az élet csak a bolondokkal elviselhető.
Super 64 2011.05.06. 09:33:57
Nem csodálom, hogy Kővári professzor úr megsértődött, így meggyalázni a szent Falcont és az amerikai technológiai fölényt... :D
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.05.06. 09:56:24
jack o'neill 2011.05.06. 09:59:06
@Zolcsi67: "Hajaj, meg a Nohabos/Szergejes, Tatrás/Ganz csuklósos, Gigantos/Taurusos...."
Kihagytad a Ikarus vs. Credo csapatot, pedig azok aztán... :D
korrektormalac 2011.05.06. 11:56:08
key 2011.05.06. 11:57:13
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.05.06. 14:47:28
2011.05.06. 15:14:55
Nem akanak megnyerni, megtéríteni. Elvannak egyedül is, de szeretik a hasonszőrűek társaságát.
Sajnos kiveszőben lévő fajta, jobban meg kellene őket becsülni.
666E 2011.05.06. 16:23:34
És még mindig gyakran repült.
Azt hiszem díszpolgárrá is avatták.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.06. 16:24:11
Kulminaator 2011.05.06. 19:20:17
...
3, Cinikus alfaj.
Idejének java részét mások kedvenc hobbijának fikázásával tölti. Találomra kiválasztott témákat körbejárva, azokat karikatúraszerűen ábrázolja. Vicces, vagy viccesnek látszó formába öltözteti gúnyolódását, hogy ezzel keltsen szimpátiát a véleménye iránt. A szabadtéri, szobakörnyezettől idegen hobbik és tevékenységek kiemelt célpontnak számítanak a listáján. A lexikális tudás bármilyen formáját ördögtől valónak tartja. Az alfaj egyik fele saját memóriagondjait leplezi ezzel, a másik, "önhitt" jellemvonásokat felmutató fele pedig csak a mások tudását ócsárolja, a sajátját erénynek tartja. Cinikus, mindent leszóló negatív hozzáállásuk forrása megosztja a tudóstársadalmat. Néhányan gyerekkori traumára gyanakszanak, mikoris a szomszéd erős gyerek elvette a mecsboxukat. Többen a jelenlegi életmódjuk miatt kialakuló nősténymentes környezet érzelmi feszültségeit nevezi meg okként. Egy kisebb rész pedig a tudományos szempontból hiányosan alátámasztott, kevéssé egzakt "ezek hülyék" formulával magyarázza cselekvésük mozgatórugóit.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.05.06. 20:05:47
szellőláb 2011.05.06. 21:13:54
Sajnos, nem mindenkinél, mert mi mondjuk egykorúak vagyunk, de hogy tehetném már magam hozzád?
2011.05.06. 21:35:53
A saját blogomba meg mindig csak az ötlet szintjégig jutok el.
Neked legfeljebb azért tetszik, mert valószínű egy húron pendülünk, vagy hogy a hasonló a hasonlónak örül, vagy hogy egy rugóra jár az agyunk, nem ragozom tovább, szóval ezért és nem azért mert annyira, de annyira jó.
De azért kösz, mert ez is valami, jól esik a májamnak a hájjal való kenegetés.
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.06. 22:38:48
bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.05.08. 09:52:19
a repülők lajstromjele: HA-LOK = ló karcsi. semmi hotel alfa:)
sorica123 (törölt) 2011.05.08. 10:07:38
Amúgy egyfelől vicces a poszt, másfelől viszont én is gondolkoztam már rajta, hogy néha itt úgy jön ki egy-egy poszt, mintha maga az a tény, hogy vkinek hobbija van, lenne a modorosság. Holott egy frászt. Sőt még az se, ha tud róla magyarázni. Ha nem tud disztingválni, az már lehet géz, vagy ha maga a figura a hobbija mellé tele van olyan sztereotip, röhejes vonásokkal, amitől így egyben ő egy modoros akármicsoda. De volt már itt, aki félreértette, és leírta az, hogy maga a hobbi a modorosság, és az szerintem már hülyeség.
a_fater 2011.05.09. 09:37:23
Amikor Kínában voltam, akkor a gyár felett elszálló gépeket lesve azt láttam, mintha MIG-ek lennének. Mekérdeztem repülőbuzi haverom, erre ő azt mondta, hogy Kínában vannak saját gyártású gépek, leginkább MIG másolatok. Beszarás, hogy én erre miért nem gondoltam :D
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.09. 15:26:34
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.09. 15:39:46
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.05.09. 15:50:14
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.05.09. 16:07:08
turborago 2011.08.19. 06:39:43
Akinek még megmaradtak a Turbo rágós képei, vagy netán van még néhány, esetleg gyűjteménye van az írjon erre az e-mail címre: kiszelgabor@freemail.hu
Átvenném, megvenném. :)
Hpasp 2017.12.06. 11:51:59
helyesen
"2. és meg is jöttünk az amerikaibuzi repülőshöz, aki abból a tényből hogy 560 db. amerikai gép eddig mindenkit legyalázott, ahol (pl a szerbeknél) összesen vagy öt gépet bírtak emelni ellenük"