Életünk legszebb napjai

2010/10/11. - írta: Modor Tibi

Na, te is már lassan harmincéves leszel, Kendécske. Hogy elszalad az élet, fel se tűnik... Ugye, milyen nehéz felnőttnek lenni? Ugye milyen nehéz, hogy nincs ott folyton az Anya meg az Apa, hogy segítsen? De jó is volt gondtalanul élni, csodálni a nagyokat, a felnőtteket, óvnak-védenek a szülők...

Olyan boldog gyermekkorom volt... heten voltunk testvérek egy nyárikonyhában - a házban éltek még rajtunk kívül a nagyszüleink, az unokatestvéreink, mindenki. Nyomorogtunk, de összetartottunk - beszélgettünk, játszottunk, rengeteget meséltünk egymásnak. Csodálatos hangulata volt a nagy családnak. Tudod, régen nem úgy volt, mint manapság, hogy egy vagy két gyereket vállaltak, mert hogy féltették az életszínvonalukat, meg hogy előbb legyen lakás meg ház... nem, jött a gyerek, és bizony ha csak egy szobában éltek addig tízen, akkor lettek tizenegyen. Karácsonykor éjszaka lopództunk oda a karácsonyfához, hogy lecsenjük róla a szaloncukrot, de az is csak valami széndarab volt ott belecsomagolva vagy fagolyó.

Tudod, nem volt semmink, de boldogok voltunk. Az még az igazi boldogság volt! Az az őszinte öröm az arcunkon, ha kaptunk néha-néha egy szem csokoládét vagy egy kis törökmézet a vásárból! Csibészkedtünk is persze rendesen - egyszer felgyújtottuk a szalmaboglyát az udvaron, hát apánk a derékszíjával esett nekünk, de a csattos végivel. Üvöltöttünk a fájdalomtól, teli voltunk kék-zöld foltokkal, de azt mondom, megérdemeltük. Tanultunk belőle egy életre.

Aztán az elemiben a papok, te... a legkegyetlenebbnek, a Neuwirth atyának ilyen vastag bambuszpálcája volt, de nem egy - egész készlete volt! Emlékszem a mái napig, ahogy méltóságteljesen elővette a pálcakészletet egy ilyen finom, fekete - belül vörösen kárpitozott - hosszú bőrtokból, és ott sorakoztak benne a pálcák: vékonyabbtól a vastagabbig. A vékonyabbik az csak csípett. De tudod, a vastagabbik az kegyetlenül ütött, beléd hasított valami pokoli fájdalom minden ütésnél - ilyen lüktető, ujjnyi véres hurkákat hagyott rajtad. Ott volt az osztályomban az Adamecz Imi, kis izgága, szeplős tót gyerek volt. Grimaszolt egyet a Neuwirth atyának - hát az csak levette lassan a szemüvegét és letette a tanári asztalra - emlékszem, szarvasbőrrel meg alkoholos oldattal tisztogatta állandóan: mindig kristálytiszta volt a lencséje, egy porszem vagy maszat nem sok, annyi nem volt rajta -, és kihívta magához az Imit a katedrára. Te, azt a szerencsétlen gyereket úgy megruházta a vastag nádpálcával, hogy az ott menten maga alá hugyozott - pedig már nem volt egy taknyos kölyök.

És aztán felnőttem... mennyivel szebb volt gyereknek lenni, boldognak lenni. Pedig hogy fogadkoztam folyton, hogy ha majd egyszer felnőtt leszek..! Akkor mennyivel jobb lesz minden! És hogy mennyire másképp fogok mindent csinálni, mint az én szüleim, hogy én majd viszem valamire - autóm lesz, gazdag leszek, híres leszek..!

Úgyhogy mi Anyádéknak mindent megadtunk, csak hogy ők ne szenvedjenek hiányt semmiben. Volt, hogy a szájunktól vontuk meg a falatot, csak hogy nekik jusson farsangi bálra meg osztálypénzre. Ők megkapták a cserkészkolbászt meg a téliszalámit a testvérekkel, mi meg Nagyanyáddal szerényen az avas császárszalonnából kanyarítottunk magunknak egy kevéskét. Csak hogy tudjanak tanulni, hogy vigyék valamire. Ezért dolgoztam két-három műszakban nem egyszer, hogy ők le tudjanak érettségizni.

Nehéz volt sokszor - de tudod, abban sokat szidott rendszerben mégiscsak ott volt a létbiztonság. Hogy tudtad, hogy nem adják el a fejed fölül a gyárat, hogy lesz másnap is munkád. És teljesen normális volt, hogy elmész egy helyre dolgozni ipari tanulóként, és ugyanabból  munkakörből mégy nyugdíjba majd ötven évvel később.

De már soha nem lesz ugyanolyan az ember. Önfeledten játszani az árokparton, ürgét önteni, galambfiókát fogni, békát fújni, szöcskét enni, szőrén megülni a lovat, váz alatt biciklizni, mezitláb focizni a tarlón... Akkor még igazi játékok voltak: egy kicsorbult fakockával napokig el tudtam pepecselni a sarokban, a tükrökért, prizmákért pedig szabályos csatákat vívtunk a haverekkel. És olvastunk! Rengeteget. Szinte faltam a betűket, belefeledkeztem a betűkbe, szívtam magamba a tudást, az irodalmat. Te szoktál olvasni? Nagy hiba. Sajnos ma már nem szokás olvasni, pedig a könyvek igazi kincseket rejtenek magukba... Az én szemem is azért romlott így el, mert a dunna alatt olvastam zseblámpával a Twist Olivért meg A rejtelmes szigetet...

Látod, neked is milyen jó volt kisgyereknek? Nem volt gondod semmire. Csak tanulnod kellett, nem volt más dolgod. Ugye visszavágysz néha abba a csodavilágba? Mostanra meg nem maradt más, csak a mókuskerék... a küzdés, a munkás világ - napról napra, hónapról hónapra élni... önmagunk felelünk tetteinkért, nekünk kell gondoskodni saját magunkról... bizony nehéz.

197 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hal Stanton 2010.10.11. 07:16:34

Zseniál. Szén szaloncukor. Nyerítettem.

Hal Stanton 2010.10.11. 07:19:22

Ja, és ez egyáltalán nem vicces. Sírtam, bőgtem, hörögtem.

- SunDisc - 2010.10.11. 07:21:45

Ez a dunna alatti olvasás nagyanyámnál is megvolt :)

Ha már "mennyit játszottunk együtt" szöveg jön - ismerősöm apja és a testvérei egyszer tüzet raktak egy II. vh. bomba alá. Tényleg jól elvoltak (nem lett bajuk, verés volt :D)

Peti8 2010.10.11. 07:22:39

@perfor: szép látvány lehettél :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.11. 07:41:50

Efraim Kishon irt valami hasonlot "Dalias Idok" cimen, erdemes rakeresni. De ez is nagyon jo volt! (es kurva modoros)

szellőláb 2010.10.11. 07:49:43

@- SunDisc -: Csak nehogy valaki azzal jöjjön, hogy a dunyha alatt gyertyafénynél falta a könyveket.

Hal Stanton 2010.10.11. 07:56:03

Én tüzet raktam a paplan alatt. Jó meleg lett és felfaltam három nagyregényt, mivel nem volt mit ennünk. Faltam a könyveket.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.11. 07:59:05

"Ugye visszavágysz néha abba a csodavilágba?" Én itt kezdtem azt érezni, mintha belecsöppentem volna egy David Lynch filmbe, amit a Grimm testvérek írtak, és ahol Isabella Rosselini éppen fölém hajol, és az orromba fröcsköl egy kis kéjgázt, miközben Roy Orbison levágott füllel énekel. Lehet, hogy visszafekszem aludni.

magyar ember teli szájjal 2010.10.11. 07:59:54

"mi meg Nagyanyáddal szerényen az avas császárszalonnából kanyarítottunk magunknak egy kevéskét" :))))

A vége lemaradt:
- Hát igen Nagypapa... de lassan mennünk kell. Puszilom. Majd jövő karácsonykor is jövünk.

2010.10.11. 08:06:36

Öööö... Mindjárt elhányom magam. Olyan tömény modorosság, hogy az felülmúlhatatlan.

"Az én szemem is azért romlott így el, mert a dunna alatt olvastam zseblámpával a Twist Olivért meg A rejtelmes szigetet..." Ezt pedig aranyba kellene foglalni - a fél ország dunna alatt olvasott annakidején, legalábbis a visszaemlékezések alapján.

Reménykedjünk, hogy hamarosan megjelennek a szokásos idióták, a "Neked talán nem voltak nagyszüleid..." kezdetű, számonkérő-kioktató hülyeségeikkel.

Milyen szerencse, hogy nagyszüleim egyszerű, szerény (és szegény) emberek voltak, de az effélétől megkíméltek, az igazi jófej nagypapa-nagymamák voltak.

2010.10.11. 08:28:49

Hogy én hogy utáltam annak idején, de sajna én is csak bele esek a történetek mesélésébe, hogy milyen volt régen.

Bár nekem is volt olyan nagymama mesélte törénet, amit csak felnőttként éretettem meg.

Mitya Ivanov 2010.10.11. 08:46:54

@Szocio Pata (kikvogymukblog): idevenném még Johnny Deppet is, akinek a válla mögül Tim Burton hajol föléd

Ernoke 2010.10.11. 09:23:51

ez valami rettenet, szerencsére az én nagyszüleim soha nem voltak ilyenek.
különbenis, milyen ember az olyan, aki arra vágyik felnőttként, h ismét elvegyék az önállóságát és a szabadságát...? nem volt rossz gyerekkorom, de ha eszembe jut, h vége van, és hálistennek soha nem jön vissza, szinte boldog leszek.

2010.10.11. 09:27:13

Ez nagyon modoros lett:) Én is szeretek nosztalgiázni a gyerekkorom felett, de nem csak a szépre és jóra:)

soldat 2010.10.11. 09:33:35

Mert amíg az én kenyeremet eszed, itt az történik, amit én akarok!

SzocsO 2010.10.11. 09:37:14

Az, amikor kicsit ironizálva, humorral fűszerezett tapintatos megvetéssel beszélünk a "mai fiatalokról", illetve oktatjuk ki őket, az az efféle sztorizgatások előszobája.
Örülök, hogy olyan munkám van, és életem, hogy olyan "felhőtlenül boldognak" érezhetem magam mellette, mint gyerekkorom szép napjaiban. És ez bármilyen giccsesen/modorosan hangzott, így is van : )
Meg szép a felütés, Kendécske, lassan az első generációs naaagymagyarnevűek is onokák lesznek : )

Styxx 2010.10.11. 09:54:57

Hardboil modoros, Tibikém 10+! (ütést mérjen Neuwirth atya a hátsódra, te huncut kis homo sub spanking imádó!:-))

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Még hozzácsapnám Michael Haneket, a Fehér szalag rendezőjét, amikor a békebeli német kistelepülésen a papok még tekintélyt parancsoló, gyermekmolesztáló szadisták voltak.
Csak nehogy Tibi szétcsapjon közöttünk, hogy mit képzelünk, kikéri magának az összehasonlításokat ő SZUREVÉN egyéniségű alkotóművész:-)

A, mint humidorból a szivarkülönlegessége között kéjesen szelektáló, a pálcatokból a fenyítő szett között élvezettel matató Neuwirth atya (micsoda név:-)) erősen 18+ képe döbbenetesen előttem van.

Viszont ki kell, hogy ábrándítsam a "minden pap pedofil-buzi-anyagias-kéjenc" vonalat. Ismerek olyat, akire a gyerekeimet, a vagyonkámat, stb simán rábíznék, művelt, jó humorú és Kádárnál is puritánabb.
@Brother Love:
"- a fél ország dunna alatt olvasott annak idején, legalábbis a visszaemlékezések alapján."

Ez így is van, mit kötekedsz! Mint ahogy manapság a fél ország nem néz tévét, főleg nem győzike szintű szemetet, legfeljebb tematikus, ismeretterjesztő csatornákat a kvantumfizika legújabb eredményeiről meg Mindentudás egyetemet:-)

apuabszolútegykedvűsége 2010.10.11. 09:58:43

A _nem vót ám mindég mit ennünk, de bizony, hogy bódogok voltunk_ korszakból mára nem maradt más nagyszüleinknek, csak az osteoporosis.

A Twist Olivér meg A rejtelmes sziget ...maga aztán igen művelt papa!

Egyébiránt valaki elmondaná, mit jelent az, hogy békát fújni? Vagy hogy mi benne a jó?

virágelvtárs 2010.10.11. 09:59:31

A 'Mókuskerék' kifejezésért Tibinak pirospont, a való életben való használatért pedig kötél.

2010.10.11. 10:10:24

@Styxx: Feltételezem, hogy az efféle kijelentések az időnek tudhatók be. Bárki, aki gyermekkorában egy-két alkalommal olvasgatott egy keveset dunna alatt elemlámpával, 30-40 év múlva ezt már mint napi rutint adja elő.
Én meg a Háború és békét olvasgattam, gyertyafényben.

2010.10.11. 10:12:30

@apuabszolútegykedvűsége: Én magam csak a békák cigarettáztatását ismertem, ami semmire sem jó, afféle gyermekkori állatkínzás light, kicsit erősebb, mint a légyláb/szárny-tépkedés, vagy a meztelencsiga-, illetve vízbe mártott légy sózása...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.10.11. 10:13:02

Köszcsike! :)) Feltűnt valakinek némi utalás-áthallás a cím esetében?

vincere 2010.10.11. 10:14:21

mintha a szüleimet hallanám!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.11. 10:14:38

@Styxx: Az egyre betegebbé váló kommenteléshez már csak a következő örökzöldet tudom hozzátenni: www.youtube.com/watch?v=ZGdTWNVM-Sg

Mitya Ivanov 2010.10.11. 10:17:11

Én mindig 4-5 év távlatában jövök rá, hogy mikor voltam boldog. Ötödikben éreztem, hogy utoljára első általános iskolában voltam boldog, amikor az iskola még majdnem óvoda volt, és a legnagyobb problémát az jelentette, hogy el van-e pakolva a tisztasági csomag.
Nyolcadikban azt hittem, hogy akkor voltam boldog, amikor még nem nyomasztott a pályaválasztás terhe, és csak tanulnom kellett, még nem voltam szerelmes, anyáék dolgoztak, semmi felelősségem nem volt. Gimnáziumban azt hittem, hogy utoljára akkor voltam boldog, amikor általános iskolás voltam, mert gimnáziumból kirúghattak volna, ha rosszul tanulok, vagy kettőnél több tárgyból megbukok, míg az általánosból a kötelező tankötelezettség miatt nem. Legalábbis szüleim ezt és azt magyarázták be nekem, hogy ha kirúgnak, akkor mehetek vagont rakodni, vagy utcát seperni, és okoztak ezzel sok átszenvedett és szorongó éjszakát. Egyetem első évében azt gondoltam, hogy ez már élesbe megy, itt már tényleg van tétje a tanulásnak, mert ha kirúgnak, akkor nem lesz belőlem semmi, csak hivatalsegéd valami szar helyen, és különben is milyen égő, hogy ha nem fejezem be az egyetemet. Ezért azt gondoltam, hogy a gimiben volt a legjobb, ahol a haverokkal császkáltunk, tanulni kellett ugyan, de amúgy mienk volt a világ, milyen jó is volt akkor. Egyetem ötödik évfolyamában azt hittem, hogy az egyetem első két éve volt a legjobb, mert akkor is CSAK tanulni kellett, amúgy meg focizni és sörözni jártunk a haverokkal, ellentétben az ötödik évfolyammal, amikor diplomamunka, gyakorlat államvizsga majd utána az álláskeresés nyomaszt engem szüntelenül.
Alkalmazottként a nagybetűs életben azt gondolom, hogy milyen jó is volt akkor, amikor a legfőbb kötelezettségem a tanulás volt. Persze ha mélyebben belegondolok az iskolás dolgaimba, a szülői értekezletektől való félelmembe, amikor anyám kb. tucatnyi egyesemről értesült tantárgyanként, és ezt akkor közölte velem, amikor apám részeg volt, akkor inkább azt mondom, hogy kösz, nem, jó nekem most is.

vincere 2010.10.11. 10:18:57

@soldat: pontosan :)
én sokkal jobban érzem magam, mióta felnőtt vagyok, pont ezért.
egyébként néha engem is elkap a modor, mikor a húgom gyerekei válogatnak az ételben és téliszalámival dobálóznak, elmondom nekik, h. nálunk havonta egyszer, fizetésnapkor vett anyu 10 dekát oszt jónapot :)

Der Beste 2010.10.11. 10:24:55

Ez nagyon szép volt Tibi! Gratula.
S a modorosság mögött azért ott van elrejtve annak a kornak a puritán boldogsága is, amelyet én is csak így harmincon túl kezdek értékelni. (ez egy kicsit modoros, de igaz:)

Mitya Ivanov 2010.10.11. 10:25:29

@vincere:
arról nem is beszélve, hogy nem volt teszkó, meg aldi meg lidül, hanem bementünk az ábécébe (pestieknek: közértbe), vettünk párizsit, ünnepnapon olaszt, zalait, esetleg vadász szalámit és jóízűen elmajszoltuk, paprikát harapva hozzá.

2010.10.11. 10:40:48

Sajnos én nem tudok afféle "Amikor még szegények voltunk..." visszaemlékezéseket gyártani, ui. eléggé jól szituált családban nőttem fel. A téliszalámi nem valamiféle ünnepi ritkaság volt, volt autónk (Lada 1500 is! - a mai napig emlékszem a barna műbőr huzat szagára és a 5(!) órás műszerfalra), nyaraló is, később már akadt Adidas vagy Nike cipő, stb.

Sajnos még olyan öntudatos-modoros kijelentésekre sem futja, mint hogy "Nekem bezzeg a szüleim nem vettek lakás!", mert vettek, ez van, szégyellem is magam nagyon, amikor egy-egy kollégából, ismerősből kitör az efféle prolivircsaft.

Igaz, a fatert nem sokat láttam úgy 10 éves korom után - mindig dolgozott, később anyám is duplán triplán nyomatta, klinika-magánrendelő-háztartás háromszögben.

Ernoke 2010.10.11. 10:54:39

@Mitya Ivanov: mindig jót röhögök az ilyen "gondtalan gyermekkor" dumákon, mert most tizedannyi problémám, gondom nincsen, mint akkor. éreztem gyerekként is, h a felnőtteké valami boldogabb, szebb világ, aztán felnőttként látom, h csakugyan az. a saját életed felőli döntés lehetősége nagyon jó dolog.

rdi 2010.10.11. 10:58:43

Fiam, én a te korodban szinte faltam Jókait. Egész nyári szüneteket végigolvastam a padláson. Ha anyám keresett, hogy adjak enni a tyúkoknak, persze sehol sem talált. Kaptam is érte este! A mai gyerekek meg csak a tévét nézik, meg számítógépeznek. Azt hiszik, hogy a csirke zacskóban terem a teszkóban, és lilák a tehenek. Mi még a jó levegőn nőttünk fel, friss tejet ittunk fejés után, nem csak csipszen éltünk. Te nem is tudod, milyen íze van az igazi, jó kis házitejnek, te már csak ezeket a bolti vizezett löttyöket ismered. Tele vannak tartósítószerrel!

Hej, szegények voltunk, de valahogy sokkal több volt a világban a szeretet! Az emberek akkor még figyeltek egymásra. Ma meg meghal a szomszéd, aztán hetekig észre sem veszik.

Mitya Ivanov 2010.10.11. 10:59:18

"Önfeledten játszani az árokparton, ürgét önteni, galambfiókát fogni, békát fújni, szöcskét enni, szőrén megülni a lovat, váz alatt biciklizni, mezitláb focizni a tarlón"

erről az jutott eszembe, hogy milyen jó is volt akkor, amikor nagyanyámnál nyaraltunk, és a németek által a kihajított fém sörösdobozok után kutattunk a szemétkupacban, és micsoda öröm volt, amikor találtunk egy ezüst Zipferest, vagy egy kéken csillogó Hofbraut, nem csak a snassz Stefflt, igaz, hogy bele volt büdösödve a maradék sör, meg darazsak is voltak benne, és nem tudtam, hogy miért viszket állandóan a talpam, és fel is sértette egy rozsdás szög, és majdnem belehaltam a vérmérgezésbe, de akkor boldogok voltunk.
Meg emlékszem, hogy azt se tudtuk mi az a számítógép, a tévében is csak két adás volt, bezzeg a szomszédgyerekkel elvoltunk a lóhuggyal teli kacsaúsztatóban, meg is fürödtünk benne önfeledten, fából csináltunk kishajókat, utána egy hétig fostunk, meg kihánytunk mindent, én intenzívre kerültem, de akkor az örömteli volt és tartalmas.

Mitya Ivanov 2010.10.11. 11:01:23

@Brother Love: akkor neked igen siralmas és sivár lehetett a gyermekkorod. Biztos drogos lett belőled, vagy lumpen:)))

Mitya Ivanov 2010.10.11. 11:04:56

@Ernoke: ez olyan, mint az a duma, hogy " a mai világba szüljek gyereket?"

2010.10.11. 11:05:23

Szerencsére nem volt jó gyerekkorom, így a fiaknak nem eszem az életét ilyesmivel. Szüleim már régen meghalltak, a nagyszülők, bár szép kor értek meg, mégrégebben.

Azokat a történeteket azért elmesélem, amiket tőlük hallottam, mert a zömét csak felnőtt fejjel értettem meg.

Nagyanyám pl emlékezett rá, hogy amikor Ferencz József bevonult Gyöngyösre a tűzvész után.

Nagyapám doberdói történetei a szép ápolónőről, akibe szerelmes volt, és utána kaptam a nevem, szintén.

A másik nagyanyám mindig elmesélte, hogy mit olvasott. Kosáriné Réz lola, Erdős René, meg Kurst Maler regényeit amikor újra lehetett kapni én is meg vettem, de a Viamala közelébe sem jött annak, ahogy a nagyanyám mesélte. Nála a szép gépíró kisasszonyt mindig feleségül vette a gyárigazgató. Az operákat is elmesélete, Azucénát, meg a Pillangó kisasszonyt, de amikor színpadon láttam csalódott voltam hogy folyton énekelnek.

Nagyapám a Jézus Krisztus amikor a itt járt Szent Péterrel történetből sosem fogyott ki, nagyon tanulságos mesék voltak, de ha sokáig maradt a kocsmába, akkor nagyanyám vette elő a repertoárjából a Fehér László lovat lopott című opuszt, de nem mindig emlékezet a történetre, így sosem tudtam meg mi lett a vége.

a_fater 2010.10.11. 11:07:04

@Modor Tibi: nekem csak Brian Adams és a Summer of 69 dalszövege ugrott be :)

noirp 2010.10.11. 11:12:38

"Neuwirth atyának ilyen vastag bambuszpálcája volt, de nem egy - egész készlete volt! Emlékszem a mái napig, ahogy méltóságteljesen elővette a pálcakészletet egy ilyen finom, fekete - belül vörösen kárpitozott - hosszú bőrtokból, és ott sorakoztak benne a pálcák: vékonyabbtól a vastagabbig."

És ha EZT homályos szemmel, emlékeiben kéjelegve meséli Neuwirth atya egykori tanítványa a gyerekeknek--akkor itt az ideje a gyámhatósághoz menni. Mielőtt még apuka is csináltat ilyen szép piroskárpitos bőrtokot. :) :P

Étel: szerintem igenis lehet a gyereknek ízlése, hadd döntse már el, mit szeret, ezt határokon belül lehet tartani szvsz. Ha a felnőttnek joga van hozzá? És az avasszalonnás csóróság sem erény, megélése nem hőstett.

Egy, egyetlenegy dolog az, ami úgy irritál, hogy a láttára falhoz tudnám csapni a gyereket (bocs, tényleg nagyon dühít): ha a kiscsávó nem _eszik_ és nem is _válogat_, hanem JÁTSZIK az étellel. Na az az egy: szívlapát.

noirp 2010.10.11. 11:14:28

@a_fater: :)))
jó kis szám az!

@Mitya Ivanov:
sírva röhögtem! még, méég!

avagy poszt: "Miben különbözünk ettől a sok mai mindenre allergiás kis takonypócoktól" 1-14. rész :)

2010.10.11. 11:16:48

@Mitya Ivanov: Persze, már 14 évesen megkaptam a vadiúj Simson S51B-t (a fater az Ecserin vette, nepperektől a bolti 10.000 Ft helyett 20.000-ért) később ugyanígy az 1500-ös Ladáért 80E helyett is kicsöngette a dupláját. A legjobb cuccokat vettük kamionosoktól, nálunk a Fa, Creme 21 és Atlantic szappanok nem csak a ruhásszekrényben, a fehérneműk között voltak eldugdosva, de ténylegesen azzal mostunk kezet, a középiskolában nekem volt először Frottee dezodorom.
Nem csak Club 99, de igazi (nem jugoszláv) Napoleon konyak, sőt Johnny Walker is volt otthon, Marlborot, Camelt, L&M-et vagy Pall Mall-t szívtunk.

Egyébként drogos nem, de alkoholista még lehetek, mostanában, ha lefárasztanak a drága ügyfelek, a sajt-szőlő-olívabogyó kezd egyre inkább alibi lenni a butykos mellé...

lárvalányhaj 2010.10.11. 11:39:39

@Ernoke:

+1 mindenre, amit mondtál.

"milyen ember az olyan, aki arra vágyik felnőttként, h ismét elvegyék az önállóságát és a szabadságát...?"

Szerintem nem a gyerekkori kiszolgáltatottság után vágyakoznak ők sem. Azt figyeltem meg, hogy azok szeretnének újra gyerekek lenni, akik elbaszták az életüket / nem találják a helyüket a felnőtt világban.
Persze ebben az is közrejátszik, hogy sok szülő elfelejti elmondani a gyerekének, hogy a szabadság nem csak azt jelenti, hogy olyan csokit veszel az ABC-ben, amilyet szeretnél, hanem felelősség is tartozik hozzá. Magyarán neked kell kitűzni a céljaidat, neked kell megdolgozni értük, és ha rosszul döntesz, azért bizony te vagy a felelős.

Sokan persze ezt nem képesek elfogadni, és a szüleiket hibáztatják egy csomó minden miatt. Ismerek olyan embert, aki már lassan 40 éves, de teljesen komolyan gondolja, hogy azért akkora lúzer, amekkora, mert a szülei anno rosszul nevelték.

lárvalányhaj 2010.10.11. 11:40:43

@Ernoke:

+1 mindenre, amit mondtál.

"milyen ember az olyan, aki arra vágyik felnőttként, h ismét elvegyék az önállóságát és a szabadságát...?"

Szerintem nem a gyerekkori kiszolgáltatottság után vágyakoznak ők sem. Azt figyeltem meg, hogy azok szeretnének újra gyerekek lenni, akik elbaszták az életüket / nem találják a helyüket a felnőtt világban.
Persze ebben az is közrejátszik, hogy sok szülő elfelejti elmondani a gyerekének, hogy a szabadság nem csak azt jelenti, hogy olyan csokit veszel az ABC-ben, amilyet szeretnél, hanem felelősség is tartozik hozzá. Magyarán neked kell kitűzni a céljaidat, neked kell megdolgozni értük, és ha rosszul döntesz, azért bizony te vagy a felelős.

Sokan persze ezt nem képesek elfogadni, és a szüleiket hibáztatják egy csomó minden miatt. Ismerek olyan embert, aki már lassan 40 éves, de teljesen komolyan gondolja, hogy azért akkora lúzer, amekkora, mert a szülei anno rosszul nevelték.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.10.11. 11:41:25

nagyobb bajnak érzem, hogy a megszólított 30 éves korosztály nagyja is már nosztalgiázik. Ami egyenértékű azzal, hogy eláshatja magát, mert semmit nem vár már az életétől. Szánalmas.

GERI87 2010.10.11. 11:42:39

"kaptunk néha-néha egy szem csokoládét vagy egy kis törökmézet a vásárból!"

PFF mikor is volt ez? 1872?

"megérdemeltük. Tanultunk belőle egy életre."

Ja persze..max azt lehet belőle tanulni hogyha ilyet csinálsz megvernek:)

"Csak hogy tudjanak tanulni, hogy vigyék valamire. Ezért dolgoztam két-három műszakban nem egyszer, "

Igazából csak be kellett iratni a gyereket a suliba és kész..

"hogy ők le tudjanak érettségizni."

Ha már neked nem sikerült:)

"Elmész egy helyre dolgozni ipari tanulóként, és ugyanabból munkakörből mégy nyugdíjba majd ötven évvel később"

Fúúú az de jó tényleg: ugyanott dolgozni 50 éven át és ugyanazt csinálni ugyanazokkal ugyanavval a gépekkel ugynazt gyártani változatlanul..jeeeee

"árokparton, ürgét önteni, galambfiókát fogni, békát fújni, szöcskét enni, szőrén megülni a lovat, váz alatt biciklizni, mezitláb focizni a tarlón... Akkor még igazi játékok voltak:"

Na ja ma már nem lehet kapni a boltokban ilyeneket:)

Húú igazi modorözön ez az írás..
Minden hülye panaszkodó közhely amit utálok benne van:)
"Régen jobb volt"...huzz anyádba!

Amikor az ember így elkezd nosztalgiázni akkor az világosan mutatja hogy nem egészen elégedett azzal amivé lett.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.10.11. 11:43:27

@a_fater: eszembe se jutott, de nem rossz.

Helyes válasz (amire én gondoltam, hehe): Pink Floyd - Happiest days of our lives, ez kritikusabb hangvételű, mint a csupaszív Bryan Adams pörgős rockslágere.

GERI87 2010.10.11. 11:49:04

@Brother Love:
Bizony annak idején minden gyerek olvasott, igazi kis könyvmolyok voltak, műveltek, okosak, felelősségteljesek blabla..vitték valamire..nem úgy mint ezek a maiak..BEZZEG régen...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.10.11. 12:01:17

@GERI87: nah, egyetértünk úgy látom valamiben, megőrülök attól, hogy "régen jobb volt". Akkor költözzenek bazdmeg pakisztánba vagy észak-koreába, ott még most is úgy van. idióták...

bagolybagoly 2010.10.11. 12:03:45

@apuabszolútegykedvűsége: Fúúúúúú, egy béka! Azta! Én is láttam!
Na de váz alatt biciklizni tényleg hogy lehet? Emeletes tandemjük van ezeknek?

GERI87 2010.10.11. 12:07:15

@rdi:
A vizezett löttyöknek sokszor jobb az izük is:)
Lila tehén? Miért ne..fotoshop vagy génmodosítás.

"sokkal több volt a világban a szeretet!"

Bezony. Látom magamelött a harcoló német katonát ahogy könnyes szemekkel zokogva üvölti Szergejnek: "Miért nem érted meg hogy szeretlek?"
Sz.: "Értsd meg én mást szeretek!"
ÉS meghalnak egymás sortüze által..hüpp.

Vagy a Koncitábor lakói a visszaemlékezésükben:
-sokan meghaltak..de megérdemeltük, tanultunk belőle, jó lecke volt. Bezzeg ezek a maiak nem engedik magukat kiirtani.

GERI87 2010.10.11. 12:16:00

@vészmadár (pica pica):
30?
Én a múltkor fültanúja kellett hogy legyek egy jó kis modoros nosztalgiázásnak olyanoktól akik még csak most karcolták a 20-at!
Sörözésnek indult de....feláltam és agyőőő.

Volt benne minden: "amikor még kis lurkók voltunk" meg
"csak tanulnunk kellett" és "bezzeg a szüleinknek volt biztos állása" ÁÁÁÁ

rdi 2010.10.11. 12:21:41

És nem voltunk _mindenre_algériásak_, úgy, mint a mai gyerekek...

;)

GERI87 2010.10.11. 12:24:25

@vészmadár (pica pica):
Hát igen..régen jobb volt: egy fenét baszki.
Marha jó lehetett hogy nincs mit enni vagy hogy nem lehet egy csomó mindent venni.
Megszólnak ha növezted a hajad stb.

Meg ezek az "átmentett" dolgok a legidegesítöbbek.
Pl a nosztalgiázást ha ügyes vagy csak ritkán kell elviselned, de a "velünk élő szocializmus" szokásai, berögződései a mai napig kísértenek.

Példa: nem dobunk ki semmit.
Minden vállalkozó mocskos burzsuj.
A fönök egy farok és lopni tőle hőstett.
"csak elveszem ami az enyém ha már fizetésbe nem adják oda. érted?"
A gyümigép és a kocsma 30 éve változatlan meg az emberek is.
"én már nem tanulom meg ezeket a modern kacatokat kezelni..így 50 vesen már minek?"
(közbe meg él még vagy 25 évet tehát az élete harmada még hátra van de Ő MÁR NEM!)
"jó lesz még ez valamire"
"Az állat meg a kiskert az KÖLL"
(ja hogy jó büdös legyen)
vizes falevél tüzelése
fával szénnel gazzal szerzett olajjal tüzelés...

Én jövö tavasszal úgy kivágok mindent ami nem kell hogy csak úgy füstöl.
Foglalja a helyet:)

2010.10.11. 12:27:48

Persze az idősek visszaemlékezései néha tényleg érdekesek, szórakoztatóak. Egy barátom nagyanyja pl. meglepő részletességgel tudott mesélni a szovjet/német csapatok járműveiről, egyenruhákról, fegyverekről, stb. Pontosan idézte fel pl. a német tankok sárga-zöld-barna terepszínét, a harckocsizók ruháját, stb. - ebben persze lehet, hogy szerepe volt valami jóképű Jürgennek is...

2010.10.11. 12:36:54

@GERI87: A régen jobb volthoz adalékként álljon itt, hogyan szereztünk apámmal WC-csészét kb. 1986-ban: Kb. az ötödik áruházban nem volt _semmilyen_ WC-csésze, amikor végre megkérdeztük, hogy mi ennek az oka. A válasz kijózanító volt: keresgéljünk, mert most minden szovjet exportra megy, a készletek kifogytak, szállítás a közeljövőben nem várható - tudnak viszont adni kiváló lengyel, elektromos, összecsukható, tábori fapinát.
Egy sokadik helyen végül akadt egy példány, amiből lepattant egy darab, de használható, beépíthető volt. Igen ám, de az üzletvezető ezt már "leselejtítette", így nem adhatta el, mert nem tudott volna elszámolni a darabbal, rugalmasságról meg szó sem lehetett. Ekkor megbeszélte apám a taggal, hogy a mi régi, rossz WC-csészénket kisikáljuk és becseréljük az újra. Tehát egy napos vízkőoldás, polír, stb. majd bevittük az üzletbe. Ott a szaki kalapáccsal készített rá egy látványos sérülést, kicseréltük és - természetesen - adtunk még a tagnak talán vagy 200 Ft-ot.

Tényleg kurva jó volt ezzel tölteni két napot. Istennek hála, hogy mögöttünk az a szemét, szar korszak.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2010.10.11. 12:36:59

@GERI87: kis kert azért kell, vannak nyugdíjasok akik még szeretnék aktívan leélni az életüket meg megtermeli a kis magának valót arra se kell pénzt ki adnia

és igen sok családnál disznót tartanak meg lábas állatokat, így nem kell külön megvenni a
van aki így spórol
jajj büdös úristen

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.11. 12:43:25

@rdi: Az allergia egy érdekes kérdés. Régen olvastam egy felmérésről, miszerint a nyugatnémet gyerekeknél gyakoribb volt az allergia, mint a keletnémeteknél. (biológiailag megegyező populáció) Ok? A túlcivilizáltság, és a túlzott tisztaságmánia, mindenféle baktériumölő illatszerek. Szóval ez még igaz is :)

Mitya Ivanov 2010.10.11. 12:45:49

@Brother Love:
nagyanyám is tudott ilyesmi sztorikat, pl. azt, hogy amikor bejöttek a ruszkik (mindig így mondta őket), akkor őt és az ő anyját meg akarták ölni, meg erőszakolni, talán ebben a sorrendben is, de az akkor 2 éves apám odament az egyik ruszki katonához és elvette a fegyverét, és nem hagyta, hogy azt tegyék, amit akartak. Úgy fejezte be mindig a történetet, hogy apád bezzeg ilyen ember volt már gyerekként is.
Ez általában akkor volt, amikor olyan rosszaságokat csináltam, hogy elaltattam a tyúkokat kb egy órára azzal a módszerrel, hogy a szárnyuk alá dugtam a fejüket és jól megpörgettem őket, és mindenki azt hitte, hogy tyúkvész van, vagy a cseresznyefáról összeszedett és a tyúkoknak szánt zsáknyi cserebogarat este 10kor a szobában elengedtem, mert olyan szépen repülnek. Lásd romlatlan gyerekkor és 80-as évek.

2010.10.11. 12:46:47

@derelye vágó: Szerintem itt inkább azokra a disznóól-roncstelep-parlag morbid keveredésére emlékeztető udvarokra gondolt, ahol sok munkával és költséggel élvezhetetlen zöldséget-gyümölcsöt termeltek, de ezt azután minden ismerős-rokonnak kötelező volt fogyasztani, vagy érte 30 km-t autózni...

bagolybagoly 2010.10.11. 12:46:53

@Brother Love: Nem volt ám nekünk se semmink, mégis boldogok voltunk.
Egyetlen féltétel, hogy a szomszédnak még kevesebb semmije legyen. (Ellenkező esetben meg burzsuj, kulák, és egyébként is!)

Zorita 2010.10.11. 12:48:50

@perfor: és azér a szénszaloncukor sem volt az rossz, megettük, ha már odasomfordáltunk, nem is volt semmi bajunk tőle. ezek a mai fiatalok meg óbégatnak, ha nem jut nyaralási csekk, vagy üdüllési, na, szóval hiányzik ez a jó hangullat a gyárbul manapság.

2010.10.11. 12:50:54

@Mitya Ivanov: Mi reptettük a tyúkokat, aminek néha lábtörés volt az eredménye... Viszont - mint említtem, jó fej nagyink volt - gond nem volt belőle, mert szó szerint mentek a levesbe.
Tyúkokat lótetűvel, cserebogárral, gilisztával etetni viszont alap. Vicces volt, hogy két marékra valót kb. 10 másodperc alatt felporszívóztak.

DE más is volt annak a levesnek az íze, ami ilyen tyúkból főtt!!! :)))

2010.10.11. 12:51:54

Régen még azért is jobb volt, mert nem volt ennyi pedofil.

Jaj adott volna nekem az anyám, ha azzal állok elő otthon, hog a tanár úr megcsöcsörészett bennünket. - Mert fel kellene öltözni rendesen, nem ám ez a miniszoknya, és nem kihivóan viselkedni, és t vagy a hibás, mert a tanárokat nem lehet ilyesmivel megvádolni.

Igyhát kussoltunk, a fiúkat még csak lepofoztuk, ha fogdostak, a tanárokat meg igyekeztünk kikerülni, mert tisztában voltunk vele, hogy 12-14 éves korban ez a felnőtt élet velejárója, mint a menstruáció.

2010.10.11. 12:53:06

@bagolybagoly: telitalálat. Az egyik lakótelepi szomszéd, némi külföldi munka után hazahozhatott egy kis BMW-t - hallatlan fényűző luxus 1983-ban! Rendszeresen összekaristolták, leköpködték, kiszúrták a kerekeket - végül megunta és eladta.

Mitya Ivanov 2010.10.11. 12:57:21

@Brother Love:
jaj a reptetés, máig lekiismeret furdalásom van miatta: nagyanyám levágta a japántyúkok szárnytollait, hogy ne repüljenek ki a udvarból. Én ezzel nem törődtem és megfogtam őket, és úgy reptettem őket. Persze a begyükre estek mindig szegények. aztán az egyik még azelőtt megdöglött, hogy a levesbe került volna.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2010.10.11. 12:58:31

@rdi: Modorosság <i>aside</i>, a friss tej tényleg sokkal jobb.

GERI87 2010.10.11. 13:04:23

@derelye vágó:
JA és mind ezt kertvárosban annak is a közepén hogy mindenki kapjon az áldásos mellékhatásaiból.
bűz, állathangok, kukorékolás, kutyaugatás, kapálás közben: "jajistenem mindjárt meghalok"
jó hangosan hogy mindenki halja:)

Mindez állítólag városban.
fenét város..nagy falu.

@Brother Love:
Palatetős ól kötelezően csupasz ferde téglafallal...

A másik meg a kutyatartás:
Buksit utálják, utáljuk, mindenki utálja mert szarik ugat büdös kajla stb..
De van...láncon.
Ingerszegény környezete miatt akkor is ugat ha egy légy átrepül elötte.
És akkor is életben tartják potom 50.000-ért ha seggrákot kap.
Aztán meg ugyanugy leszarják és üvöltenek vele.

A vizes falevél égetés meg még a középkorból visszamaradt boszorkányégetés, szellemüzés maradványa hagyományápolása.
S mint ilyen ősi magyar tradíció tehát ápolni kell az igaz magyar embörnek.
Szigorúan pletykálva és a vasvillának támaszkodva a tűzre révedve...

A "minden szart termeljünk meg mi magunk a kiskertbe" ellentéte, de modoros párja, a minden reggel a diákok által tömött buszon piacra tántorgó batyus nyugger.
Aki soha nem fogja megérteni hogy mehet más busszal is és a kölkök nem azért vannak ott hogy őt csesztessék és megnehezítsék a dolgát.
És a piacra sem kell naponta menni lehet több kaját is venni, mondjuk egy hétre...
Meg a temetőbe járás...vááá..kész infocsere lehetőség.
A 200 éve halott ükapa sírjának gondozása marha fontos.

2010.10.11. 13:05:50

Meg régen azért is jó volt, mert nem kellett venni ezeket a dága speedeket, mert a gracidint az ovos kiírta receptre.
(az egy fogyasztó tabletta volt, nem voltam 60 kg, de zokszó nélkól felírta az üzemorvos).

Igaz, a pázsitfű félék már húzósabbak voltak, de az araboktól be lehetett szerezni,de akkor akár egy rendőr előtt is szívhattad, mert azt sem tudta mi az.

A buli vagy a diszkó este 8-kor kezdődött, és éjfél után ért véget, amikor már minden busz elment, nem úgy mint most, hogy 10 előtt semmi, amikor meg vége, már van reggeli közlekedés. Ott fagytunk meg a megállóban, mert nem volt ám éjszakai nyitvatartó kocsma, kocsi meg csak a mesében. Ezek a mai fiataloknak már el vannak kényelmesedve, autó, meg éjszakai járat.

Ernoke 2010.10.11. 13:09:40

@Frengi: döbbenet, h szinte minden nőnek van olyan emléke, h _minimum_ erőszakosan megcsöcsörészték.:s és tényleg nem lehetett senkitől segítséget kérni, a saját korosztály nem értette a problémát, a felnőttekben meg eleve nem bíztunk, meg ott volt még a szégyen is... ártatlan, gondtalan gyerekkor, pffff.

GERI87 2010.10.11. 13:18:33

A "jó kis házibor" előállításának modorossága meg külön posztot érdemelne.
A szőlő kötözése, a kapálása, a cefre, a szüret, permetezés, a felakasztot szokol Kossuth rádióstól...

Az alkoholizmusnak borászat címszóval kendőzése szocreál módra, hobbivá degradálva.

Mindez azért hogy egy ihatatlan lötty készüljön amit kötelezően végig kell kóstolnia a rokonságnak,
minden évben.
És semmire nem jó mint seggrészegedni tőle.

Ebből is látszik hogy magyar alkoholkultúra nincs!

Mitya Ivanov 2010.10.11. 13:20:15

@GERI87: de az legalább szöllőből van

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.10.11. 13:28:01

@GERI87: bezzeg a franciáknál, sógoroknál... ott csak pont az íze kedvéért szopogatják a kiváló konyakot meg snapszot, borokat... nekünk meg csak ez jutott, a cukorcefre-alkoholizmus :((( *schnief*

GERI87 2010.10.11. 13:30:30

@Mitya Ivanov:
De ahogy készül az modorosabb mint a müanyag palackba töltött tabis.

Vasúti sínek a földbe ásva, drót kifeszítve, rá a szőlő felfuttatva....déli 12 óra Kossuth rádió híreket mondunk...lemezből kivágott madárijesztő...csúzli...halott szovjet katona s kert sarkában..

2010.10.11. 13:34:42

@GERI87: Ezt már vesézgettük itt néhányszor... Meg persze be kell állítani a cukorfokot, úgy 3 mázsa kristálycukorral... broáááffff...

2010.10.11. 13:37:59

@GERI87: Érdekes, a lányom épp tegnap kérdezte, hogy az öregek miért cipekednek folyton??? És tényleg, miért, hova járnak állandóan a k****tt cekkerekkel, banyatankokkal, amelyekkel mindig, mindenkit elsodornak?

cd-r 2010.10.11. 13:39:53

@Ernoke: úh , ez ciki, remélem a hetedikes csöcsörészési mániámmal nem okoztam maradandó lelki sérüléseket az osztálytársnőknek :D

2010.10.11. 13:42:10

@GERI87: E legutóbbit megelőzendő - bár ez aligha fenyeget - szigorúan meghagytam, hogy ha elhullok, krema és szétszórás. Még csak az kellene, hogy a gyermekeim egy hülye kőhöz járjanak, vagy egy ízléstelen vázát őrizgessenek, netán egy dohos altemplomban tároljanak...

Persze ettől érzéketlen tuskó vagyok, még akkor is, ha a család összes dokumentumát (zacicédulától kezdve bútorrészlet számlákig) kegyelettel megőriztem, a régi képkeket beszkenneltem, hetekig retusáltam, stb., mert kegyelettel emlékezni csak nyakig sárosan, a temetőben lehet...

Ernoke 2010.10.11. 13:45:47

@cd-r: lehet, h okoztál, nem lehet tudni. a minimumot sem véletlenül írtam, én többet kaptam és fiatalabb korban, a mai napig nyögöm, ha engem még hetedikben csöcsörésztek volna erre ráadásként, soha nem épülök fel. ezek nem jópofa dolgok.

noirp 2010.10.11. 13:49:41

@Brother Love: "mert kegyelettel emlékezni csak nyakig sárosan, a temetőben lehet..."
:)))
Morbid, nem morbid, ezen nagyon röhögtem.

Én egyelőre csak azt tiltanám meg (ha végrendelkeznék) h beszédet mondjanak a sírom fölött. Mondtátok volna el mindezt a szépet, jót, basszátok meg, addig, amíg éltem :D

cd-r 2010.10.11. 13:50:03

@Ernoke: najó azt nem tettem hozzá, hogy nem mind tiltakozott. :D nem tudom, ez akkor olyan jópofa dolognak tűnt, szerintem a csajok nagy része is csak eljátszotta, hogy mennyire fel van háborodva, ezt onnan gondolom, hogy amelyik lányt nemigen csöcsörésztük, az láthatóan lelombozva érezte magát ez miatt. :)

noirp 2010.10.11. 13:50:17

na a blogrobogó is ebédszünetet tart

vincere 2010.10.11. 13:53:23

@Brother Love: ez egy számunkra megfejthetetlen dolog. én évekig küzdöttem anyukámmal, próbáltam magyarázni, h. minek minden nap boltba menni, miért nem vásárol be többet egyszerre, főleg mikor a húgom kocsival bármit haza tudna neki vinni. a csúcs az volt, h. egyszer direkt kitaláltam, mikor hazamentem karácsonyra, h. márpedig én 24-én nem fogok voltba menni (akkor még engem küldtek, velem takaríttattak, stb., anyukám még dolgozott akkor). szépen megterveztem, mindent megvettem előtte. 24-én apukám toporzékolva ordított, h. itt a karácsony, nincs semmi kaja, márpedig elmegyek kenyérért és tojásért (mindkettőből be volt tárazva). elmentem, aztán anyukám is hozott haza mindkettőből.
asszem ekkor valami elszakadt bennem, azóta nem náluk töltöm a szentestét, nem takarítok, és a boltbajárást is hagytam a fenébe. egyszerűen kell nekik a mindennapi tevékenység, és a nyugdíjas szüleimnek ez a fő tevékenység, még vasárnap is.

theo 2010.10.11. 14:14:01

@bagolybagoly: Váz alatt biciklizni lehetett. Kellet hozzá egy átlagos 8-10 éves gyerek, és egy minden faluban megtalálható férfi tehénkergető típusú bicikli.
A tekerés úgy néz ki, hogy a bicikli picit el van döntve oldalirányba, a kölyök alsóteste a keresztváz alatt keresztben, és a kar a keresztváz felett fogja a kormányt.
A kényszer szülte a technikát, mivel még a vázon ülve se érte le a láb a pedálig, de ha már ott volt a nagyfater biciklije, akkor nem hagytuk parlagon heverni.

mocc 2010.10.11. 14:15:08

Ez most olyan kicsit nosztalgikus, kicsit nevetős volt nekem. De a tarlón focizásnál azért felszisszentem, azt azért megnéztem volna, ahogy tata a haverekkel mezítláb rohan a tarlón! Nekem szerencsére nem bezzegeltek a nagyszüleim, csak néha szólt ránk nagypapa, mikor finnyáskodtunk az asztalnál, hogy "megennétek ezt még a háborúban!" És igaza is volt...

Mitya Ivanov 2010.10.11. 14:24:29

@theo: bezzeg azokban a bringákban még volt fém, meg tisztességes macskaszem, brutál csengő, kontrafék és fekete festék!

Ernoke 2010.10.11. 14:25:32

@cd-r: nem tudom, engem nem érintett ez az egész hetedikes csöcsörészés, de indulatosan szubjektív vagyok ebben a témában, úgyh talán nem nekem kéne megmondanom a tutit. nem akarok vérnyúlkodni.:D

GERI87 2010.10.11. 14:27:59

@noirp:
Ateista temetés van?
Mert nekem se rabbi se pap se pópa se lelkész se senki ne tartson szentbeszédet a lelkemről meg angyalkákról...

eszembe jutott most ennek kapcsán: mikor Ödönként brutálisan kínyirja egy ámokfutó osztálytársa...nagyon jó tanuló volt, mindenki szerette, hiányozni fog...
Naná itt mindenki szeret mindenkit, mindenki jól tanul.

GERI87 2010.10.11. 14:33:02

@vincere: Én is arra jutottam végül hogy unatkoznak és
így töltik ki az idejüket.
De könyörgöm ne más kárára tegyék.
Lehet menni későbbi busszal meg nyavalygás nélkül is meg lehet tenni pár fokot a lépcsőn.

De akár megtanulhatna internetezni is mint öreganyám meg lehet menni barinőkhöz 70 évesen is dumálni, meg buszos kirándulni, utazni.
Ha a 4 kor kelést és a hektárnyi földek ásását meg a temetőbe flangálást bírja akkor ezeket is.

2010.10.11. 14:36:22

@Mitya Ivanov: Egyébként minden modoroskodásban ott rejlik az igazság egy kisebb-nagyobb morzsája...

Pár éve hirtelen felindulásból vettem egy bringát közel 300E Ft-ért. Nem azt mondom, hogy mindig, de rendszeresen kell valamit szarozni vele. Olajcsere, rugóstag szarakodik, fékbetét a tárcsákhoz, stb. - ráadásul ezek egy részét nem biztos, hogy otthon is megoldod. (Ráadásul időnként a fejedhez vágják, hogy "jó bringa ez, de ennyi pénzért csak egy szar telót raknak bele, ezt ki kell cserélni!")

Ehhez képest a 28-as tanyabájkkal elég kevés gond akad. MOndjuk nekem Csepel Camping-em volt, szar volt az összes gyorszár (kizárólag kalapáccsal-fogóval lehetett nyitni) és a tengelyt kb. 3 hónap alatt nyalta el a hajtókar, az első fék csak dísz volt, stb.

GERI87 2010.10.11. 14:36:54

@Mitya Ivanov: Meg báttya' Danuviája..hejj.
Azóta sincs jobb annál..bezzeg ezek a mai vasak blablabla...régen jobb volt...blabla..mindenkinek volt munkája..:)
Hihetetlen hogy felhúzzák magukat és csak dől dől az emlék, közben meg kioktatnak.

2010.10.11. 14:39:28

@Ernoke: de nem is volt ám ennyi pedofil, mert akkor még rend volt, és jó erkölcs:)

bagolybagoly 2010.10.11. 14:51:42

@Brother Love: Hát, mibül fussa azoknak erre! Ah, tuti valami seftes, én mondom!
Becsületes ember kivárja a Markurtól.No. Ilyen kisemberek, mint mink. Autotakarékbetétkönyvvel. Munkával kerestük mink aztat.

Mitya Ivanov 2010.10.11. 14:54:27

@Brother Love: ami drága, az bonyolult, ami bonyolult, az elromolhat, ami elromolhat, az el is romlik.

2010.10.11. 15:00:44

@bagolybagoly: jaja! és hamarosan felhangzik a kedvenc kulcsmondatom: "Felépítettük a 'zországot! Egy szál drótkötélen lógtam, a jeges Duna felett, egyik kezemben a hegesztőpisztoly, másikban a húszkilós Samu, így dógoztunk napi 14-16 órát és nem vót ám szabad szombat!"

Egyébként az ilyen szakik, ha átszólsz neki, hogy vasárnap délben lassan abbahagyhatná már a péntek délután óta tartó köszörülést, flexelést, vaslemez-egyengetést, rögtön rávágja: "Mink dógozó emberek vagyunk, nem érünk rá máskó'!"

2010.10.11. 15:02:10

@GERI87: Itt ahol még eddig laktam a havi bérlet úgy van, hogy ami csak 9-től érvényes az jóval olcsóbb - a nyugdíjas jegyet meg nem ismerik.

@vincere: ebben lehet valami. Egy Jókai Anna regényben is azt mondja a hősnő, hogy megyek veszek magamnak valamit, hogy tudjam hogy még élek. (Ne féljetek).

Azt modnják a pszichológusok, hogy ez ősi ösztön bennünk, a vasászat és gyújtögetés mai formája, és valóban egy jó kis vásárlás okoz némi kielégülést.

bagolybagoly 2010.10.11. 15:05:00

Én szeretnék egy posztot a 12-17 éves korosztályt zsigerből gyűlölő szülőkről, akiknek meggyőződésük, hogy a gyerek a következőképpen néz ki: olyan ennivaló édescukimuki, mikor felgügyögi az első mamát, utána pedig lediplomázik, és eltartja a szüleit.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.11. 15:13:48

@noirp: ú, én egyszer voltam egy ún. társadalmi temetésen. Ez azt jelenti, hogy az elhunyt ateista volt és nem akart papot a temetésére. Ezzel semmi bajom nincsen, ha egyszer ez volt az akarata. Lehet hozzá rendelni embert, aki beszédet mond. Teljesen furcsa volt a szónoklata, mert a (bármilyen) egyházi temetésen a beszéd lényege az, hogy az elhunyt majd feltámad vagy újjászületik, és ez elviszi a szónoklat háromnegyedét, a maradék meg az, hogy hát igen az elhunyt milyen jó ember is volt. A társadalmi temetésen viszont ugyanilyen hosszú beszédet mondtak, ugyanilyen kenetteljes hangon, csak épp arról, hogy emlékét megőrizzük, jó ember volt, meghalt, eltemetjük.

GERI87 2010.10.11. 15:18:32

@Brother Love:
"Felépítettük a 'zországot!"

ja, de hogy?:D

Így ősszel a flexelést garázskapu hegesztést felváltja a tüzelő láncfűrészelése.
Kizárólag benzinessel.

Meg tart a vizesfalevél égetés...
aminek tényleg nem látom értelmét.

@bagolybagoly:
"lediplomázik, és eltartja a szüleit. "

Ezért se tanult anno...
Minek? Majd a gyerők ugyis eltart.
Szidni csesztetni hogy tanuljon meg verni az egyesért könnyebb mint leérettségizni, lediplomázni..mer nekik "nem volt rá lehetőségük".

GERI87 2010.10.11. 15:21:48

@Brother Love:
"Felépítettük a 'zországot!"

ja, de hogy?:D

Így ősszel a flexelést garázskapu hegesztést felváltja a tüzelő láncfűrészelése.
Kizárólag benzinessel.

Meg tart a vizesfalevél égetés...
aminek tényleg nem látom értelmét.

@bagolybagoly:
"lediplomázik, és eltartja a szüleit. "

Ezért se tanult anno...
Minek? Majd a gyerők ugyis eltart.
Szidni csesztetni hogy tanuljon meg verni az egyesért könnyebb mint leérettségizni, lediplomázni..mer nekik "nem volt rá lehetőségük".

escargot 2010.10.11. 15:23:56

@Professor Pizka: Azért a "polgári" temetést is lehet aránylag fájdalommentesen, pl. egy búcsúztatóval, aki kb. 5-10 percet beszél az elhunytról, inkluzíve egy-két - nem bibliai - idézet a gyászról, és egy műdal. Alternatíva, ha a legfontosabb rokonok, barátok, munkatársak közül mond néhány ember pár szót az elhunytról. Ha jól választják meg a "fellépőket", mindkét modell lehet működőképes, és minden esetben kevésbé kínos, mint amikor a pap vinné a szertartást, de a népség már nem ismeri a katekizmust, és akkor jön az "és most _csendben_ imádkozzunk..."

2010.10.11. 15:24:54

@Professor Pizka: Társadalmi temetés? Az meg milyen lehetett? Ez nem valami cucilizmusból maradt csököttség?
Emlékszem, volt fenyőünnep, meg névadó ünnepség (keresztelő helyett, természetesen).

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.11. 15:27:14

@escargot: na igen, a "mertazillik" egyházi szertartások tudnak kínosak lenni, főleg a katolikus liturgiánál, ahol időnként szabványszöveget kell mondania a gyülekezetnek. A reformátusnál meg az tesz be, hogy akkor most a 273-as dííícséretet fennállva énekeljük el. Ezt ismeri a pap, a kántor, meg tíz vénasszony. Ez utóbbiak a kottát nem ismerik.

cd-r 2010.10.11. 15:29:08

@GERI87: "Meg a temetőbe járás.."

ehhez kapcsolódó kötelező párbeszéd, ha két ilyen mami találkozik:

-Hová mész Terikém?
-Ki a temetőbe JánosOM sírjához. Viszek egy kis vrágot, tudod hogy van ez.
-Ne is mondd Julikám, persze hogy tudom, járnék én is, de tudod a lábaim...
-Jaj ne is mondd, nekem meg a vérnyomásom. Tegnap is 180/120 volt, képzeld.
-Az semmi, az enyém 210/180 !!

(innentől másfél órás betegségszkander következik)

Mitya Ivanov 2010.10.11. 15:29:23

@Brother Love: kb 10 éve egyszer elindultunk egy ilyen temetésre, csak aztán kiderült, hogy az elhunyt személy a halálos ágyán megkeresztelkedett, gyónt is, meg minden, ami kell, így nekem kimaradt az ilyen

2010.10.11. 15:37:18

@cd-r: Az még hagyján, de ha a balsorsod (bármilyen csekély okból) kórházba vet, az öszes tata kötelességének érzi, hogy beavasson végbélsipoly műtétjének rejtelmeibe és cserébe természetesen elvárja, hogy te is beszámolj, panaszkodj.
Ha - az igazságnak megfelelően - bevallod, hogy csupán egy kényelmetlen helyen lévő szemölcsöt vágatsz ki, megsértődnek és tovább kapacitálnak, hogy vallj be valami súlyos kórt. Ha mégsem teszed, kezdődik a fenygetőzés, hogy majd maga is megtudja, az egészség nem tart örökké, stb., stb.

GERI87 2010.10.11. 15:38:45

@Brother Love:

Névadóm nekem is volt:)
A szövege: "Fogadjuk hogy fiúnkat a szocializmushoz hű állampolgárrá neveljük.." vagy valami ilyesmi.
Mondjuk jobban jártam mert utána békén hagytak, a szomszéd gyereknek meg keresztelő és sok évig bérmárkozás meg gyónás templomba járás...most iszik füvezik én meg azóta se építem a cocializmust!

@cd-r:

Próbálják egymást túllicitálni hogy kinek van nagyobb baja meg ki mit nem bír jobban:)
-jaj én mán nem bírom Julikám
-Én má tegnapelött se bírtam Marika

2010.10.11. 15:40:38

@Professor Pizka: Természetesen nagyon sokan egyházi esküvőt akarnak (mert az olyan szép), de még az örömszülőknek sincs halovány lövése a liturgiáról, még keresztet vetni sem tudnak.
Igaz, ma már a rutinos papok kézmozdulatokkal jelzik, hogy mikor kell felállni, mikor lehet visszaülni.
Ugyanez áll a keresztszülőkre.
Sohasem értettem, ha valaki nem hisz benne, miért megy bele ebbe. A hívőket sértheti, magát megalázza.

GERI87 2010.10.11. 15:42:38

@Brother Love:
Ez a része kimaradt nekem, bár ismerem a jelenséget.
Aki elöttem volt konkrétan haldoklott, a mellettem lévőnek kivezették a belét az oldalára, a többieknek se volt jobb...:(
Ugyhogy nem nagyon kellett túlszinezni a bajokat már ha tudtak beszélni.
Ehhez képest engem csak kizsigereltek...

GERI87 2010.10.11. 15:44:52

@Brother Love:
Hát mer az olyan szép.
Templom meg pap meg angyalkák meg földöntúli zene...
A házasságkötő teremnél és az állami alkalmazott esketőnél filingesebb:)
Csak macerásabb..

noirp 2010.10.11. 15:50:24

@GERI87: van ám, az a polgári szertartás. Ott vágnak ki rólad marcipános g*nny stílusú szónoklatot, dehát ugyanezt mondja Pizka is:@Professor Pizka: itt ni

:)

noirp 2010.10.11. 15:54:14

@Professor Pizka: Nem maradhat ki (sztem) Kosztolányi D. idézgetése se, h. "látjátok, meghalt.(...)Egyedüli példány"
Még jó, ha csak a temetkezési vállalat tisztviselője szónokol, és nem:
az anyósod, a HÖK-képviselő, a főnököd, a frakciótársad, a minisztered, a legjobb kollégád, a principálisod, a gyárigazgató stb.,
mert szvsz arra már tényleg felkelsz, hogy szétcsapj köztük. Vagy leszakad a plafon.

2010.10.11. 15:54:27

@GERI87: Édesanyámnak nagyon rossz a lába, de sohasem panaszkodik, nem szokása, mindig kemény nő volt. A rokonság meg mindig halálra sértődik, hogy hosszas panaszkodásuk után sem hajlandó beszállni a kín-licitbe.
Sőt, a rokonság mostanában már kezdett rám szállni. Elvárt, hogy, ha az ember elmúlt 40, akkor legyen egy beteges, töttyedt szar. Rendszeres sportolásomat mint a komolytalanság és felelőtlenség jelét értékelik...

noirp 2010.10.11. 15:56:38

@vincere: Jézusom.
Nincs tv, internet, könyv, rejtvényújság, kutya, macska, népdalkör?
Azért ez rajtuk is múlna, szvsz.

noirp 2010.10.11. 15:58:22

@Brother Love: Jaj, ne. :)
Az a legcikibb, mikor az orvosi rendelőben folyik az aukció. ("de nekem tályogos orbáncom is van")
yoirglö.

noirp 2010.10.11. 15:59:00

@cd-r: betegségszkander...
mit ettetek(ittatok) ti itt ma? :D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.10.11. 16:11:53

utálom a régen jobb/rosszabb/kisebb/nagyobb volt okoskodókat.
egyszer egy ilyen a-tehén-adta-ránk-a-gatyát-mert-nem-volt-rá-pízünk embernek utánakérdeztem, mert kíváncsi voltam a sok hantára, és gyerekei elmondása szerint is kellemes jómódban éltek, csak így jobban jön ki, hogy nélkülözniük kellett.

noirp 2010.10.11. 16:13:27

@Professor Pizka:
Ú, ahányszor én a rádióból (anyámnál, háttérzaj-kossuth) hallom, hogy a vasárnapi istentiszteleten egybegyűltek se ismerik a kottát...az orgonista meg igyekszik a dolgot elfedni.
200 Juliska néni, néhány János bátyám és 5-10 vérszegény modorosvallásos leányzó zengi a dicséreteeeeeeeeeeet. Orgonailag hozzá
tuuuúúúúnyííínyányiiiiiiiávvvvvvúúúúúúúviiiiiiduuuuuuuuuu (J. S. Bach forog a sírjában).
De szegény orgonista hiába küszködik, ráadásul átjön adásba a pedál nyikorgása is.
Ésakkor mindeközben a kocsmáros a ház előtt füvet nyír, a józsibácsi rotakapál (saját kapával, ami nem sűrít és éget, csak szív, kipufog és bratatatatat tatatat), a harmadik szomszéd meg flexel.

És visszasírom a szép időt, amikor csak egy galvánüzem gyöngéd sutyorékolását kellett hallgatnom...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.11. 16:15:12

@noirp:
AVISO: a tályogos orbán kifejezés használatakor mindig használjuk a TM jelzést

Grazie mille

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.11. 16:17:08

@noirp: ismertem olyan kántort, aki nem bírta a gaaaaaaaajdolást és elment gázszámlásnak. Frankón.

noirp 2010.10.11. 16:20:50

@Professor Pizka: hűb.... Most beperelsz copyright megizéléséért. Gondolom.

Oké, tehát tályogos orbánc TM, (R) (C) amúgy igazad van, É. Lukács egyik hozzászólásából van. Megragadt bennem :)

noirp 2010.10.11. 16:21:32

@Professor Pizka: Khm...igen, _ebbe_nem akartam belemenni :D
Freudi?

Wagner Úr 2010.10.11. 16:23:25

@Modor Tibi: Ha már Pink Floyd, akkor ugyanezt a témát érintve a világ legszomorúbb száma: a High Hopes.

noirp 2010.10.11. 16:24:03

@Professor Pizka:
Ő legalább könnyen kiénekli belőlem a pízt, nem sóhajtozom, mikor pöngetni köll. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.11. 16:27:29

@noirp: előbújt belőlem a judeo-plutokrata szabadkőműves retrográd kriptokomenyista pártfunkci. Bár ahány nílus-parti székely kommentel ide, már fel se tűnik :-)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.11. 16:33:45

Tán én vagyok ilyen zakkant, de konkrétan én örülök hogy felnőtt vagyok.

noirp 2010.10.11. 16:34:48

@neccharisnyás útonálló: ernőke is ilyen zakkant, meg én is. nem vagy egyedül.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.11. 16:36:47

@noirp: én még gyerek vagyok, később nyilatkozom.

a_fater 2010.10.11. 16:39:55

@Modor Tibi: "a csupaszív Bryan Adams pörgős rockslágere" - most azon kezdtem el gondolkodni, hogy ezt direkt írtad ilyen modorosan, vagy akaratlanul ragadnak rád már ezek a dolgok.

No offense, of course :)

noirp 2010.10.11. 16:47:38

@Professor Pizka: :)
Az ilyet úgy defimiáljuk, hogy nagykorú infantilis :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.10.11. 16:50:05

@noirp: én a hülye kifejezést ismertem rá, de ez se rossz

bajor gizella 2010.10.11. 17:00:11

engem gyerekkoromban mindig azzal traktáltak, hogy a frici bácsi a vonthoz szegezve, két alsógatyával kelt át a határon, a tante hédinek meg lefagyott a kislábujja, meg hogy mikor "ODAértek", akkor nem volt semmijük, és nyelveket se tudtak. meg azzal hogy mikor "ott" elkezdtek dolgozni milyen szar volt, de milyen boldogok voltak ha felvették őket tányértmosogatni. és hogy az az aunt jenny, 3 évig egy cipőben járt, úgy hogy kartont tett az aljába, csak hogy kispórolják a lakásra valót, DE KÖZBEN milyen boldogok voltak.NA EZT KURVÁRA NEM HISZEM EL. ény is nyomorogtam eleget, de életemben nem voltam olyan boldogtalan.rohadt szar. nem kéne megint. és ez igaz akár gyerekkoromra, és fiatal felnőt téletemre egyaránt.

én nem érzem magam felnőttnek mondjuk. nem is tudom mitől az valaki. amúgy meg a magyar beat nagyágyúit hogy hagyhattátok ki?:)
www.youtube.com/watch?v=GunIepXqSS8

escargot 2010.10.11. 17:14:27

@neccharisnyás útonálló: Plusz egy szavazat oda. Nem is értem, hogy ezek a mai fiatalok miért nem akarnak felnőni, felelősséget vállalni, csak ülnek anyuka szoknyáján, várják, hogy a sültgalamb a szájukba repüljön, és egy szalmaszálat se tennének keresztbe. :)

bajor gizella 2010.10.11. 17:21:23

@Professor Pizka:
annyira tudtam hogy ezt valaki be fogja linkelni közületek:)

neeskens 2010.10.11. 17:48:06

@Brother Love: nono. Az országot a nagyszülők generációja (mármint nekem ők fiatal felnőttek voltak a háború után), tessék megnézni mit hagytak itt germán és orosz barátaink 45-ben.
Kíváncsi vagyok hány ember tudná ma ezeket a megpróbáltatásokat normális lelkülettel túlélni.

neeskens 2010.10.11. 17:49:16

ja lemaradt, hogy újjáépítette.

vincere 2010.10.11. 18:18:12

@noirp: nincs, tévé van csak és egymás csesztetése, most, h. így ketten otthon vannak egész nap. csak maguknak köszönhetik, eltartott sok évig, míg rájöttem arra, h. ehhez nekem nem sok közöm van...
ja, bármikor beszélek anyuval telefonon, személyesen, akárhogy, 2 percen belül megtudom a tegnapi és az aznapi vérnyomását, és a számtalan betegsége aktuális állapotát. a betegségek is a saját életmódjuknak köszönhetők.
na de hát a szüleim, mit csináljak... a távolság azért segít :)

bajor gizella 2010.10.11. 18:34:27

@vincere: nem mintha ez a hozzáállás nem lenne übermodoros generációszakítós.

nyílméregbéka 2010.10.11. 18:36:09

Remélem, az volt már, hogy mi pedig nyolcan laktunk egy cipősdobozban az úttest közepén...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.11. 18:42:36

Ni, micsoda tömeg! Most akkor
mindenkinek ennyire xar volt a gyerekkora
VAGY
akkora megpróbáltatást jelentett a kamaszkor, hogy hatalmasat sóhajtott mikor végre vége lett

Ezennel a szavazást megnyitom. Tessék a gombokat nyomogatni. Had lám milyen keresztmetszete van ennek a blogos mikroközösségnek. :)

nyílméregbéka 2010.10.11. 19:01:28

@neccharisnyás útonálló: ezen már sokat töprenkedtem. Egyrészt sanyarú gyerekkorom volt, mert csórók voltunk és utáltam a sulit, egyszer általános másodikban egész éjjel ébren hánykolódtam, mert félfamentes rajzlapot kellett vinni rajzórára a Margitka néninek, de én nem vittem, és rettegtem, hogy hatalmas botrány lesz, mert a Margit néni egy gonosz luvnya volt, ráadásul igazgatóhelyettes.
De akkoriban nem voltak kaja- vagy rezsigondjaim, mert a szülők adták a kaját és a villanyszámlát.
Ma ellenben ha unom a melót, egyszerűen elmegyek egy hét szabira, ha kedvem tartja (rendes a főnököm); azonban senki nem fizeti sem a fűtést, sem a kajámat, sem a hidratáló arcpakolásomat, ezeket mind-mind nekem kell kigazdálkodnom, tehát most is rossz az élet, bizony...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.11. 19:12:06

@nyílméregbéka:
Várjál, várjál! Akkor most neked 1 vagy X?

Hidratáló arcpakolás - anyám borogass! xDD

chilis csokoládé 2010.10.11. 19:19:58

@nyílméregbéka:

Micsoda luxus! Mi 150-en laktunk egy cipősdobozban.
Minden reggel megittunk egy csésze hideg salakot. Napi 26 órát dolgoztunk a malomban. Mi fizettünk a főnöknek. Apu minden este elvert minket a szíjával,és utána énekelve táncolt a sírunkon.

nyílméregbéka 2010.10.11. 19:20:29

@neccharisnyás útonálló: Hát talán inkább X.
De még tépelődnöm kell, mert van még sok szempont: például gyerekkoromban nem nagyon szabadott Nyugatra utazni, most viszont szabad, csak nem tudom megfizetni :-S Hasonló a helyzet a 12.000.- Ft-os pezsgőkkel és a Ferrarikkal is.

Most mi van, az arcpakolás miatt gondoltak 30 éves koromban 18-nak a szomszédba költöző emberek :-D

nyílméregbéka 2010.10.11. 19:23:52

@chilis csokoládé: Ez az! :-D
Gyerekkorunkban tényleg viszonylag ritkán volt sonka meg ilyesmi, és akkor sem volt szabad hozzányúlni engedély nélkül. Később, mikor ilyen luxust már megengedhettünk magunknak, anyám sokszor csodálkozva látta, hogy nem fogy a sonka (sajt, kolbász).
- Dehát miért nem eszitek azt a drága sonkát, ha már egyszer megvettük?!
- Nem mertünk hozzányúlni / Nem tudtuk, hogy szabad!
:-D

A Tyne folyó déli partja 2010.10.11. 19:27:02

@Mitya Ivanov: hm, érdekes, én is mindig pár év távlatából gondolom, hogy boldog voltam:) de azért pl. az egyetem öt éve még mindig erősen tartja magát, mint legjobb évek (pedig lehettek volna még jobbak. nem lehetne visszamenni úgy kb. egy évtizedet, de a mostani magammal?:)

A Tyne folyó déli partja 2010.10.11. 19:44:55

@Ernoke: nekem nincs ilyen emlékeim. hálistennek.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.11. 19:48:31

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): illetve, jut eszembe, egyszer hatodikban úszásórához átöltözésnél (kabinok voltak, nem külön férfi-női öltözők) oda szerettek beleselkedni a fiúk. meg egyszer egy mutogatósba is belefutottam, de akkor már nagy voltam.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.11. 19:51:36

@Frengi: itt meg a nyugdíjasjeggyel csak 9, vagy 9.30 után szállhatsz fel a buszra. azelőtt teljes árút kell venni.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.11. 19:58:46

@Brother Love: nálunk az a felfogás, hogy anyukámnak mázlija van, azért nincs gondja (58 múlt). hogy az egész családból anyukám él a legegészségesebben, (mondjuk, ő se sportol, csak egészségesen eszik, nem dohányzik, és vedel, mint a család többi része), azt valahogy elfelejtik. természetesen miért is lenne kapcsolat aközött, hogy ők önpusztító életet éltek egész életükben, és a 60-as éveikre mindenféle nyavalyájuk van, anyám meg nem így élt, neki meg nincs nyavalyája. nyilván csak mázli.

niyabinghi 2010.10.11. 20:31:21

@noirp:

Az pontosan annak a neve, amit Nagymutter és Dédi adott elő. Nekem kellett volna eldönteni, hogy melyiküknek fáj jobban a lába.

scsaba1 2010.10.11. 20:39:17

Mondjuk egy időgépért azért a fél karom odaadnám... Mert nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy aki most itt fogadkozik, hogy ő aztán nem, meg így, meg úgy mennyire tré dolog már ez a nosztalgiázás 60+ évesen mivel fogja traktálni az unokákat...

Bezzeg, amikor mi betárcsázós internettel nyomtuk döhenagy asztali számítógépeken, hogy tudtunk örülni az első letöltött MP3-nak, mekkora filingje volt az első 64 bites processzornak, még rendes oprendszer sem volt rá. Meg négyhengeres benzinmotor volt az autóban, aminek ha odaléptél, akkor oda volt lépve... Meg amikor megvettük az első lapos tévénket, azok voltak az igaziak, nem ezek a mai holografikus szarok...

A Tyne folyó déli partja 2010.10.11. 22:09:44

hát, izé. most elolvastam rendesen, és úgy látszik, nekem nem volt átlagos nagymamám, se anyám, mert az életbe nem mondott ilyesmiket egyik se. sőt, igazából egyik se passzol, mert az olvasásra engem aztán nem kellett biztatni, legenda volt, hogy én akkor is elmerülök a könyvespolc tanulmányozásában, amikor épp összegyűlt a nagycsalád. játékban is eléggé hasonlítottunk a falusi gyerekekhez, (a megyeszékhely szélén). csak becsöngettünk egymáshoz, fociztunk, tengóztunk a ház előtt, beszélgettünk, ha rossz idő volt, összegyűltünk valahol, kártyázni, társasozni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.10.11. 22:18:22

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Csatlakozom az elottem szolohoz. En mindig imadtam a nagyszuleim sztorizgatasat hallgatni a "regi idokrol". Mondjuk az igaz, hogy (kulonosen a nagyapam) tok humorosan tudtak eloadni a falusi gyerekcsinyeiket, tiszta Tom Sawyer volt az oreg a testvereivel. Kesobb, mikor nagyobb voltam, meseltek durvabbakat is a deportalasrol, munkaszolgalatrol. De arrol is inkabb viccesebb torteneteket, soha nem probaltak sajnaltatni magukat, vagy "bezzegelni". Maig is halas vagyok, hogy hallhattam oket, es nem csak konyvekbol tudom a tortenelmet. (Ez de modoros volt!)

A Tyne folyó déli partja 2010.10.11. 23:08:26

@altoid: te, én pont azt mondom, hogy az enyémek kb. semmit nem mondtak a gyerekkorukról. egy csomó minden nem tiszta az őseimmel kapcsolatban (hogy pl. hogy lehet, hogy mindenkit kitelepítettek sváb lévén, csak a mamámékat nem). de nem igazán beszélt semmiről.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.10.11. 23:23:36

Lol, zseblámpás olvasás, ezt a nagyim is csinálta. Egyszer az apja pofon vágta, mert Boccacciót olvasott, ő meg megírta valamelyik pesti újságnak, még cikk is lett belőle. Dédfaternak éghetett a feje. :D

Amúgy a sztorizás nagyon megy, és persze mindent hússzor. Évente. Nagyi egyik kedvenc lemeze a disznölés részeg böllérrel (a disznó végigsprintelt a házon), a másik a kimeríthetetlen háborús sztorik. Nagypapa hőse a saját nagyapja, egy I. vh-s veterán, aki nagyon szeretett mulatni (haláli egy figura lehetett, az biztos).

LyukasBogrács 2010.10.11. 23:28:57

Engem mem vert soha senki, csak a hátam mögött - orrom előtt hordtak le mindeféle szemét szarnak. Nem szerettem a gyerekkoromat, a mai napig szégyellem.

Mikor bejött az internet, első dolgom volt, hogy kikeressem a francia idegenlégió toborzóirodáját.
De aztán mégsem csaptam fel katonának.

Intizar 2010.10.12. 00:37:37

Nekem szar volt gyereknek lenni, máig sem tudom, hogy miért, de emlékezni emlékszem, pedig már nem vagyok fiatal. A nagymamámat viszont imádtam hallgatni, és nyúztam, ha kifogyott a sztoriból. Phöjj, de modoros gyerek, mi?

Intizar 2010.10.12. 00:45:30

@cd-r: De. Elég valószínű.

Intizar 2010.10.12. 00:47:15

@Intizar: És remélem, jön valami szép nagy kigyúrt állat, aki földugja a szmáljidat neked, ahová való.

Presszós Laci 2010.10.12. 05:12:27

A legjobb, mikor nagyanyám mondogatta, hogy ők bezzeg tizenketten voltak testvérek, de milyen jó is volt az. Aztán mikor megkérdeztem: „Nagyi, akkor neked miért csak két gyereked van?” – felhagyott a sztorizgatással, és inkább csak a suliról, illetve középiskolás koromban az épp aktuális csajomról, pontosabban a családjáról kérdezgetett. (Mivel foglalkoznak a szülei, hány testvére van, hány fiúja volt előttem, stb.)

cd-r 2010.10.12. 07:23:07

@Intizar: te mit értesz csöcsörészés alatt, még mielőtt nekem esnél? mert én ruhán kívül megfogást, utána elszaladást (hetedik osztály ugye) és röhögést a haverokkal. ha ez lelki sérülést okoz bárkinek is, akkor ott keményen elkúrtak valamit a nevelésnél. 5 év múlva majd kidertik, hogy attól is lelki nyomorék leszel, ha a lábadra lépnek a buszon az új balerinacipődben. :) (azért is egy szmájli)

2010.10.12. 07:44:59

Ide a végére elmesélem:
nagyanyám mesélte, hogy apám valami disznóságot csinált, és eltűnt, nagymuter kereste mindenütt, bement az asztalos műhelybe is kérdezősködni (egy bánya telepen laktak, az asztalosok csinálták a koporsókat is, fogyúeszköz volt).
- A gyerek nincs itt, nem láttuk. De a halott már itt van, akarja látni?

Nagyanyámnak felnyitották a koporsót, ahol ott feküdt a fater vigyorogva.

-Nagyon elvertem,máig emlegeti - mondta a nagyanyám
Amikor először hallottam, nem is értettem, minek ez a felhajtás, egy jó vicc volt, miért nem nevetett inkább a mama is.

Később, mikor már nekem is gyerekeim voltak eszembe jutott a történet, és megértettem, hogy igaza volt a mamának, de én az asztalosokat is megkentem volna. Valóban nem volt vicces.

Ernoke 2010.10.12. 11:14:35

@neccharisnyás útonálló: nálam inkább az utóbbi, mert évekig kezeletlen depressziós voltam, ezért ha megfeszülök se tudok örömteli pillanatokat mondani a kamaszkoromból. nekem azóta az A Betegség, félek is tőle, h valamikor kiújul.:s

nyílméregbéka 2010.10.12. 12:20:33

A nagyszülők mesélését nagyon bírtam. Családi legenda volt, amikor a háború alatt nagyanyám lekéste a villamost, ami után még futott is pedig, és 2 perccel később lebombázták a Margit-hidat, pont mikor az a villamos haladt át rajta.
Másik nagyanyám is elmesélte, hogyan jöttek be _a ruszkik_.

zwilling 2010.10.13. 17:29:45

Alap, az összes nagyszülő kitűnő (lásd még: "színjeles") tanuló volt és folyamatosan kirándult.

Intizar 2010.10.13. 19:55:13

@cd-r: Uram: arról beszéltem. Tizenhárom éves gyereknek akkor is rettenetes lehet, ha a teste már olyan, hogy "kiprovokálja" ezeket a pompás férfitréfákat.

Intizar 2010.10.13. 19:55:48

@Intizar: Illetve, bocsánat. Nem csak ilyen kislányoknak rettenetes, bármilyen korban az.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.13. 20:06:21

@Intizar: Pont akartam írni.... én 10ről tudok, de az újpesti az asszem a 4 éves gyerekeket is nagyon "szerette"...

Intizar 2010.10.13. 20:36:07

@neccharisnyás útonálló: Bocsánat, én értem, hogy a hetedikes hülye barmok is csak tizenhárom-tizennégy évesek, és nyilván nincsenek tisztában azzal, milyen szörnyűséget csinálnak. De hogy egy felnőtt ember annyira reflektálatlan legyen, hogy vigyorogva emlékezzen vissza erre...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.13. 21:33:00

@Intizar: Szmájli se volt?

Kocsmaszínvonal. That's life.

cd-r 2010.10.14. 00:00:30

@Intizar: úh, mibe nyúltam. :) _btw_ a volt osztálytársnők (már akiket ismerek azóta is) többsége boldog anyuka lett, nyoma sincs rajtuk lelki sérülésnek. talán ők is felfogták akkor ennek a tréfa, hülyeség mivoltát, pont ezért nem is stresszeltek rá különösképpen. ;)

cd-r 2010.10.14. 00:15:14

egészséges lelkű 13 éves lány nem fog összeomlani attól, hogy az osztálytársai megfogdossák kicsit. lever nekik egy pofont és megy a dolgára. kb. szóval szerintem rossz irányban kapisgálsz ezzel, hogy nemi erőszaktevőnek vagy nem tudom minek próbálsz beállítani. ez asztori rohadtul nem az erőszakoló nagybácsi kategória.

cd-r 2010.10.14. 00:23:29

és mielőtt rámarnál a kínálkozó 'de mivan, ha nem egészséges lelkű' magaslabdára, ebben a konkrét esetben nem volt ilyen. kizárólag (a korukhoz képest) fejlett testi és lelki adottságokkal, és talán némi humorral is rendelkező tinilányok.

cd-r 2010.10.14. 00:35:38

nem bántásból, de ti hol nőttetek fel, neverlandben?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.10.14. 07:52:56

Hehehe.:)
Az én fiamat mostanában éppen egy kilenc éves kislány bántalmazza szexuálisan. Az a helyzet, hogy nem igazán tudok mit kezdeni a dologgal. Agyon nem üthetem.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.14. 17:43:03

@El Topo (Sgt. Elias): Na, már ott tartanak? Vigyázz, a végén még a menyed lesz...

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2010.10.15. 10:31:59

@cd-r:

egészséges lelkű 13 éves valóban nem fog összeomlani, csak úgy fog rád visszaemlékezni, hogy az a büdös bunkó barom, aki fogdosta 13 éves korában. de egy apuci-nagypapi-nagybácsi-tanárbácsi-doktorbácsi által zaklatott, megerőszakolt, bántalmazott igen.

a szocializáció részét képezi, hogy nem köpöd le a másikat, nem veszed el a dömperét a homokozóban, nem vered meg, és nem mondasz rá csúnyákat. miért képez kivételt, és jó poént az iskolai szexuális zaklatás? ha buszon megfogdossa egy 40 éves idegen pasi egy 12-13 éves kislány melleit, az tűrhetetlen, fúj-fúj, de ha te fogod meg, az oké, és csak egy jó poén volt? szerinted mivel képezel kivételt az általános szabály alól, hogy nőket nem fogdosunk akaratuk ellenére?

az iskolai csöcsfogdosás szankcionálása, és megtiltása ugyanúgy a szocializáció része. te úgy látszik, kihagytad ezt a részt.

ha ez valakinek lelki sérülést okoz, ott elkúrtak valamit a nevelésnél? inkább a te nevelésednél kúrtak el valamit, hogy más ember testrészeinek fogdosását, és az ezzel való leuralást, és megalázást jó mókának, poénnak tartod. fordítsuk meg: a móka kedvéért belenyúlok a seggedbe, akkor, mikor legkevésbé várod, és baromira nem fog jól esni. mit szólsz majd hozzá, ha akaratod ellenére úgy nyúlnak a testedhez, hogy azzal fájdalmat okoznak, és megaláznak?

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2010.10.15. 13:09:28

ja még egy dolog:

egy ép lelkű 13 évesnek igen, lehet, hogy nem okoz egy egyszeri alkalmú csöcsfogdosás életre szóló traumát, főleg, ha még le is verheti a fogdosón.

de:
ha ezek után a 13 évest "ő kezdte, így már lehet lányt ütni" felkiáltással a fiú osztálytársai szarrá verik, vagy csoportosan lefogják, úgy csöcsörészik meg, vagy folyamatosan, minden nap lekurvázzák, vagy azt terjesztik róla, hogy mindenkit leszop és már nem szűz, és a tanárok nem tesznek semmit ellene,

vagy:
mindezek nem történnek meg, de a nagybácsi megjegyzéseket tesz a mellére, és megkérdezi, hogy szőrös-e már a puncija, és a család nem bassza le a nagybácsit, hogy ne kérdezgessen ilyeneket, vagy a buszon hozzádörgölőzik egy perverz állat, és nem a perverz köcsögöt kúrják le a buszról, hanem őt nevetik ki, vagy az első barátja azért hagyja el, mert nem akar vele lefeküdni, és mindenki őt hibáztatja a szakításért, mert miért ekkora szűzkurva, ennyire sokra tartja a pináját?, vagy elmegy dolgozni fagyizóba, és folyamatosan ajánlatokat kap a vendégektől, vagy épp pont a főnök tesz kétértelmű célzásokat, és mindenki úgy reagálja le a dolgot, hogy hát ebben a szakmában ez a normális, vagy kimegy az utcára, és kap egy olyan beszólást, hogy "de megbasználak", és csak annyit mondanak rá az ismerősök, hogy dehát csak bókolni akart, csak bénán csinálta,

és ezek a hétköznapi hímsovinizmusok csak kumulálódnak, kumulálódnak, és a teljesen egészséges, ép lelkű 13 évesből lesz egy 18 éves fiatal nő, aki retteg a férfiaktól, gyűlöli a saját testét, gyűlöli, hogy melle van, és pinája, mert ezek mind-mind potenciális áldozattá teszik, gyűlölni fogja a saját nemét, és egy darab szarnak fogja magát gondolni.

és még csak nem is erőszakolták meg, és nem is bántalmazták fizikálisan.

és aki ezt a csöcsfogdosást 13 éves kori jó poénnak tartja, amiből normális gyerek nem csinál ügyet, hozzájárul ahhoz, hogy egy nő 18 éves korára traumatizálódjon, és ne vegye észre, hogy a partnerkapcsolatában bántalmazzák. hiszen a csöcsfogdosás sem volt probléma senki szerint, akkor az első pofon miért lenne az? nem gondolta komolyan.

és mindenki csak kurva jó poénnak tartja.

scsaba1 2010.10.15. 14:09:19

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:

Ezt, amit leírtál, Freud bácsi azért elelemezgetné egy darabig...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.10.15. 14:18:16

@scsaba1: nyilván van benne vagy közvetlen sajátélmény, vagy nagyon közeli ismerős tapasztalata. Mit mondjak, a nők úgy tűnik, ezt a dolgot vhogy komolyabban élik meg, mint ahogy mi ezt mi gondoljuk. Őszintén nem tudom, mit is gondoljak erről az egészről. Részben lehetnek benne elgondolkodtató elemek, de eszembe jut, hogy ugyanezt akkor elmondhatnánk bárkire, aki dagadt és ezért pellengérre állítják, kopasz, foghíjas vagy ragyás, plusz akit mondjuk a teljesítménycentrikus iskolarendszer tesz tönkre. Némi igazság azért van abban, hogy túlságosan lelkünkre venni semmit nem szabad.

cd-r 2010.10.15. 15:34:36

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: nézd, a lényege a dolognak, hogy minden férfi potenciális erőszakoló. csak a pillanatra várnak egytől-egyig, hogy nőket erőszakolhassanak, fogdoshassanak és tönkretehessenek. a náluk 30 évvel fiatalabbak nyilvánvalóan előnyt élveznek. minél fiatalabb, annál könnyebb préda de annál nagyobb a csábítás is a friss, érintetlen pipihusi megkaparintására. még jó, hogy vannak hozzád hasonló mártírok, akik harcolnak, tesznek ez ellen, még ha csak pár blogkomment erejéig is. :)

A Tyne folyó déli partja 2010.10.15. 19:31:55

@scsaba1: csak halkan súgom, hogy teljesen igaza van.

szellőláb 2010.10.15. 20:00:09

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ez szelíd megjegyzésed jobban üt, mint Vérnyúl harcossága. Ahogy benneteket olvaslak, kurvára örülök, hogy így rám senki nem emlékezhet (egymás között bevallom, hogy az akkori eszemmel megtettem volna, csak nem hál' istennek nem voltam hozzá elég bátor)

bajor gizella 2010.10.15. 20:13:10

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
Máskor is olvastalak már, a porontyon is, és hidd el őszintén sajnálom a veled történteket, és az együttérzésem valamennyire sajnálatosan keserű tapasztalatok árán alakult ki.
Viszont ez a blog, nem az a blog hogy ezt meg kell-lehet vitatni, mert ide nevetni, meg komolytalankodni jár az ember,és a törzsgárda nagyobb részben normális, de ezen a helyen empátiát nem igazán tanusítani bíró-akaró férfiakból áll.
NE bántsd magad mégjobban azzal, hogy belemész egy ilyen vitába szerintem, mert nem jössz ki belőle jól.

cd-r 2010.10.15. 20:53:50

@szellőláb: az a helyzet, hogy ha egy odvas prosztóként emlékeznének rám nem hiszem, hogy a mai napig ölelgetnének az utcán, ha találkozunk. úgy tűnik azért nem minden nő csinál bolhából elefántot és igazából az itt elhangzottak után döbbentem csak rá, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy a nőknek ez a kasztja tökéletesen kimaradt az életemből.

szellőláb 2010.10.15. 21:26:28

@cd-r: igen, én is így gondolom, de elgondolkodtatott a lányok véleménye is. A fene tudja, hogy kiben mi marad meg egy ilyen kamaszkori akcióból? Amit viszont örökké szégyelleni fogok, hogy egy gimis osztálytársnőmnek reflexből visszaadtam egy nyakast. Az sem volt nagy, amit ő adott, az sem, amit kapott, de a mai napig emlékszem a döbbent tekintetére: te tényleg megütöttél engem? Olyan lecke volt,hogy nem tudom, minek kellene történnie, hogy még egyszer megüssek egy nőt? Egyébként időnként találkozunk, úgy tűnik, örül is nekem, de mégis van egy rossz érzésem. Legközelebb meg is fogom tőle kérdezni, hogyan emlékszik erre?

szellőláb 2010.10.15. 21:36:31

@cd-r: az érem másik oldala meg az, hogy állítólag vannak olyan lányok is, akik nem bánják. És hát a keresgélés közben akadnak olyanok is, akik bánják. gondolom, közülük kerülnek ki azok, akik ezt traumaként élik meg.

Szalonnassy Albin urfi 2010.10.16. 06:20:41

@Mitya Ivanov:
'Meg emlékszem, hogy azt se tudtuk mi az a számítógép, a tévében is csak két adás volt, bezzeg a szomszédgyerekkel elvoltunk a lóhuggyal teli kacsaúsztatóban, meg is fürödtünk benne önfeledten, fából csináltunk kishajókat, utána egy hétig fostunk, meg kihánytunk mindent, én intenzívre kerültem, de akkor az örömteli volt és tartalmas.'

Ez zsenialis! :D
süti beállítások módosítása