Olvasói rovat - A Balu meg a Szmöre

2010/03/04. - írta: Modor Tibi

Az A. által beküldött csodálatos posztok (Háromnevű ember, Horgász...) közül az utolsóhoz, és szerintem a legzseniálisabbhoz érkeztünk. A.-t csak biztatni tudom, hogy  írjon és küldjön még; szerintem nem csak a magam nevében mondom ezt.

 

Könnyen megfigyelhető, hogy Magyarországon majdnem minden munkahelyen van legalább egy "Balu" nevezetű dolgozó, aki már gimnázium vagy szakmunkásképző óta úgy hívatja magát. Mindegyik balu egy kicsit kövér, vagy dagadt, ahogy tetszik. Ez a klub alapvető kritériuma - de olyan is van, hogy amikor baluvá lett, még dagadt volt; de azóta valahogy mégis lefogyott, és mára már csak a tokája van meg - mert ha az egyszer már volt, általában meg is marad. (Egyébként érdekes, hogy ha valakinek tokája van, az úgyis kövérnek tűnik, lehet akármilyen nyaktól lefelé. Mindegy.)

Szóval a 90-es években kezdte nyomatni a Magyar Televízió a Disney rajzfilmeket, és ez alapvetően meghatározza a csoportot alkotó korosztályt is. A balu manapság általában a harmincas éveiben jár, de vannak idősebbek is. Amikor a rajzfilm ment, akkor volt 15-16: akkor kereste leginkább önmagát, és akkor esett a baluság csapdájába egy életre. A mai tizen-huszonéveseknek ez a név már nem mond semmit. Szóval akkoriban, amikor még aktuális volt, az egyik Disney-rajzfilmsorozat Balu kapitány nevű laza, mindent megoldó, örökké gondtalan és jókedvű, amolyan semmisefáj-figurájával nagyon sokan tudtak azonosulni - elsősorban a kicsit túlsúlyos emberek közül.

 

Érdekes, hogy a klasszikus, egész estés Dzsungel könyve rajzfilm eredeti, bolhás bundájú, hátát farönkkel vakaró Balu figurája nem volt ilyen hatással a kisemberre. Bezzeg a nagyvagány hawaii-inges berepülőpilóta, amelyik magasról szarik mindenre, szabadon száll, röpköd az égen, és a nap végén ingyenkoktélt szürcsölget egy trópusi sziget tengerparti bárjában, ami ráadásul a legjobb barátjáé… Az már igen. Az már tetszett a magyar kisembernek, a párizsit nyammogó kollégistának, a későbbi kényszervállalkozónak.

A baluság egy lélegzetnyi mámorító, balzsamos szubtrópusi levegő, egy csöppnyi szabadság, gondtalanság a flaszter szürke kisemberének a magyar vadkapitalizmus kíméletlen húsdarálójában. Másrészt balunak lenni - bejáratott márkanév és identitáscsomag lévén, a névhez kapcsolódó minden bohémsággal és “érinthetetlenséggel” - valamelyest eladhatóvá teszi a kissé előnytelen külsőt is. Tulajdonképpen ez lehet az elsődleges ok a név felvétele mögött.

Volt még egy ilyen, a posztkádári proli-folklórban (amikor már mindenkinek lehetett ügyeskedni) komoly karriert befutott név: a Szmöre. Miután az MTV a "Nils Holgersson csodálatos utazása Svédországon át" c. kultikus gyerekregény guvadt szemű, mangaszagú rajzfilmváltozatával lesújtott a gulyáskommunizmusból még éppen csak csipásan ébredező magyar társadalomra, az olyan készületlenül ért mindenkit, hogy hirtelen az összes vöröshajú kölyköt ha kell, ha nem, Szmörének kezdtek hívni, vagy ők maguk vették fel önként ezt az akkor még menőnek, jópofának számító nevet, a rajzfilmben szereplő sunyi róka figura után “mer én vörös is vagyok, meg az oan jó vagány”. A Szmöréknek (nomen est omen alapon vérbeli ügyeskedők lévén) mindig van övtáskája, vagy az ideológiailag képzettebbeknek esetleg valami rézlemezes bőrtarsolya, szürkemarhabőr-bugyellárisa. Abban van a három mobil, a notesz, az euró, az okosság..

De most hagyjuk a szmöréket és inkább térjünk vissza a baluk nagyívű nemzetségéhez, akik ha összefognának, még egy elég komoly támogatottságú politikai pártot is tudnának alapítani Magyarországon, de minimum egy népes iwiw-csoportot.

Valami miatt elsősorban az informatikával, rendszerépítéssel (néha csak sufniszinten) foglalkozók körében tapasztaltam ezt a balu-jelenséget, de van bőven mindenféle kisiparos, raktáros, autószerelő, taxis-fuvaros (ablakba táblán kitéve) balu is.

 

Végül talán vegyünk szemügyre közelebbről egy ilyen műszakis balut, de szigorúan, kizárólag, és csakis a legocsmányabb szubjektivitás jegyében:

Az a balu áll előttünk, aki mindig úgy köszön, jó proli módra, hogy "hali", írásban gyakran használja azt, hogy „vazze” , természetesen kicsit túlsúlyos, pattanásos, zsírosbőrű, zsíroshajú (esetleg hosszú, hátul összefogott), "of the '90's" grunge-kecskeszakállas, fémkeretes szemüvegű, esetleg gusztustalan, fényre sötétedő lencsével, folyton jópofáskodvó, a fején éjjel-nappal bluetooth headsettel, nyakában pendrive-val. Ő az a valamikori Schönherz-qpákon edződött villanykaros-műszakis kollégista, aki ugyanabban a félig leszakadt kínai "Adios" márkájú fekete-zöld-kék strandpapucsban és a kétszáz forintos, áporodott szagú, végig kigombolt kínai (kék) kockás ingben (alatta vagy valami “metálos” póló, vagy egy sörösüvegen lovagló, nagymellű, elrajzolt fejű meztelen hölgyet ábrázoló házilag szitázott qpa-póló), zsebéből kilógó RAM-modullal, vagy Voodoo 2 videokártyával slattyogta végig mind 3-4-5 (ki mennyit) évet a Schönherz Zoltán Kollégium sörbor-szagú liftközeit és egyéb elretkesedett, gipszkartonnal bélelt patkányjáratait, aki benne volt a sörváltóban is, és aki - bár anno csak a villanykarra vettek fel, mert a műszaki informatikára nem volt elég a pontszáma – azóta az életben programozóvá avanzsált, de még mindig hátra van 1 "keresztféléve".

Halogatja, amíg lehet. Az asztalán megkövült pizza maradékok, két-három fülhallgató (az egyik Skype-hoz mikrofonnal), egy-két régi vinyó, ramok, videokártyák, alatta néhány donpepés doboz. Zenei ízlése egy rettenetes és teljesen koncepciótlan gigantikus bagolyköpet: a Scorpionstól a Metallicán keresztül Bonnie Tylertől Vangelisig és az Eddától az Apostolon át Demjénig (Honfoglalás) minden, ami létezik és ami valaha is letölthető volt. Csak egy dolog biztos nála: a depesmódot szívből utálja.

Ő az, akinél, ha valamiért ki kell öltözni, nagy esélyel kerül elő bordó zakó ("Gentlemen's Fashion" címke az ujján hagyva) fekete nadrággal és barna cipővel + nyakkendőkapocs. Ilyenkor a haja is meg van mosva, ki van lazítva és mindig össze van fogva hátul. Ez így együtt kemény tud lenni a fényre sötétedő szemüveggel. Nyáron qpa-póló, bermuda, fehér, barna vagy szürke zokni, szanda vagy Wink-csuka, ősszel zacskóig érő barna ecseris bőrdzseki csatokkal az oldalán, télen meg valami elbaszottul meleg térd alá érő tollkabát kapucnival. A lényeg a praktikum és a célszerűség.

És természetesen az is ő, aki a saját köreiben gyári-alap-szériafelszerelésnek számító több terrányi pornógyűjtemény fásult, teniszkönyökös tulajdonosa, és aki nem mellesleg már tavaly nyáron látta az Avatart.


 

Ezt most még egyszer elolvasom, annyira vicces. Varázslatosan őszinte a csapongással, a végtelen mondatokkal együtt. És igen, mindenki ismer legalább egy balut. Köszönjük szépen.

133 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baloo 2010.03.04. 11:04:09

Személyes érintettség okán is könnyesre röhögtem magam :)

loláb 2010.03.04. 11:05:30

"több terrányi pornógyűjtemény fásult, teniszkönyökös tulajdonosa"

:)

eastern sugar 2010.03.04. 11:05:57

hát ez zseniális volt, de igazán. viszont a nils holgersonnál csak egy idegesítőbb rajzfilmsorozat volt, és az a rocko's modern life.

vincere 2010.03.04. 11:09:32

@El Topo (Sgt. Elias): kedvet kaptam elolvasni/unokahúgomnak megvenni. nem lehet kapni persze... a Libriben a gyerekeknek lebutított változata van csak (sose szerettem az ilyet), Bookline-on nincs.

Brukk 2010.03.04. 11:10:28

Szerintem meg ez most elég gyenge lett.
Egyébként nem értettem, mi volt a baj a Nils Holgersson rajzfilm változatával, mert az az érthetetlen baromság, ami a postban van egyáltalán nem jellemző rá.

balra 2010.03.04. 11:13:30

Na, Balu című osztálytársam volt, a Balázsból kiindulva. Tényleg kissé duzzadt volt, de kurva jó fej. A Szmöre meg egy patkányképű szarházi volt, ilyen igazi hátulróljövős senki, mindenki utálta.

2010.03.04. 11:15:43

@El Topo (Sgt. Elias): én ált isk-be jártam, amikor ORF1-en láttam, és kíváncsiságból elmentem a könyvtárba, elolvastam és bejött.

Styxx 2010.03.04. 11:16:55

@vincere:
www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=nils-holgersson-csodalatos-utazasa&ID=70999

A fenti 389 oldalas 1977-es "lebutítatlan" kiadást előjegyeztetheted az antikvárium.hu-n.

Anno Topohoz hasonlóan én is ezt kölcsönöztem ki a gyerekkönyvtárból. Hogy ne csak mint kőbunkóra emlékezz rám:-)

IndaMuncher 2010.03.04. 11:17:21

@Vorg a Halhatatlan Báró:
"mivel ki lett írva és ellenőrizni kellett, hogy jó-e."
Ömm... pipa egy csomó íróprogramban van a "Verify after writing" - vagy hasonló opcióhoz.

@acidszarka (trolibusz):

Wow, miért proli dolog? (nem vagyok szemüveges) nem tudtam, hogy ez proli.

egyenes labirintus 2010.03.04. 11:20:07

"A." zseniális vagy, ne fogd vissza magad, ha bármiről írni támad kedved! Grat!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 11:20:57

@vincere:

Lehet, én egyszer beestem egy ilyen falusi könyvesboltba Aszódon, és volt. Megvettem.:)

rudo 2010.03.04. 11:21:55

kétségtelen hogy a kielemzett mém létezik, mégha igazából sztereotip is (persze a modoros pont erről szól)... de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy én pont egyetlen ilyen egyezést sem tudok felmutatni. a vázolt és általam ismert figurák egyikét sem hivják pont balunak... aki balut ismerek az viszont rendre szimplán csak balázs. a precizitás kedvéért a post elején illett volna tisztázni, hogy azok a baluk, akik nem a balázs utónévből következőleg - mintegy természetes módon - hanem egy konkrét karakter után kapták, vették fel a becenevet.

a másik dolog ami zavar az a vissza-visszatérő "prolizás". egyrészt roppantul nem passzol a témához - nem érzem, hogy egy geek müszaki értelmiség kimeritené a fogalmat. másrészt a blog alap hangjától elrugaszkodva ez nekem már éles vagdalkozás az utóbbi évtizedek itthoni közéletét tekintve. cserébe, hogy a hóhért akasszák, megérne egy misét az ütre-hoppra prolizós, Modoros ember is ;)

IndaMuncher 2010.03.04. 11:28:48

@rudo: "a precizitás kedvéért a post elején illett volna tisztázni"
Dehát az első bekezdés arról szólt miről kapták a nevüket... O_o

JanDítě 2010.03.04. 11:35:47

hehe, nekem volt egy osztálytársam általánosban, Balázs volt ebből következett a Balu és még vörös is volt a haja tehát a szmöre vagy fox névvel is illettük.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.04. 11:52:07

Az nem "Nils Holgersson csodálatos utazása Svédországon át", hanem "Nils Holgersson csodálatos utazása a vadludakkal".

GAbica 2010.03.04. 12:00:31

Balut nem ismerek, de nálunk Szmörének a vörös hajú nőket hívtuk már mióta emlékszem. :)

@vincere: www.hollo-antikvarium.hu/konyv/antikvarium/selma_lagerlof_nils_holgersson_csodalatos_utazasa_1
de ha felhívsz 4-5 antikváriumot, szerintem lesz kapásod :D

vincere 2010.03.04. 12:05:20

@Styxx: köszi!

@GAbica: neked is köszi. modoros emigráns vagyok, nem könnyű innen intézkedni, de húsvétra talán összejön

GAbica 2010.03.04. 12:07:38

@vincere: Hát ha nagyon szeretnéd, akkor lebótoljuk okosba :D

vincere 2010.03.04. 12:08:49

@GAbica: esztergomi látképért bevállalod, mi? :D
köszi, végiggondolom ezt!

GAbica 2010.03.04. 12:10:31

@vincere: Én inkább egy köszönömre gondoltam, de ha ilyen nagylelkű vagy :D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 12:11:08

@vincere:

Ha már könyvet vásárolsz és nincs meg esetleg, feltétlenül vedd meg a Négyszögletű kerek erdőt is!
A világ legfontosabb meséi vannak benne, és ezt most teljesen komolyan mondom. Felnőtt embereknek is kötelezővé tenném az éves rendszerességű elolvasását!

vincere 2010.03.04. 12:17:53

@El Topo (Sgt. Elias): egyetértek. a 2001-es könyvhéten vettem meg az akkor féléves unokahúgomnak, személyesen neki dedikálta Lázár Ervin :)
fiatalabb koromban többször is előadtuk a Dömdö-dömdö-dömdödömöt, amiben Mikkamakka voltam, azt többször is. nagyon imádtam!

jan 2010.03.04. 12:18:20

Általánosban nekünk is volt Balunk, és bizony tényleg túlsúlyos gyerek volt.

Baloo27 2010.03.04. 12:20:32

Ahhh!
Én 175 vagyok, 63 kiló.
Baloo (ejtsd: Balu), már nem is tudom mióta...
Vékony vagyok, és eszméletlen szép :-)
28 éves vagyok, és tudom, ki az a Balu, aki a Dzsungelben él.

Most akkor mi van??
Tokám nincs, kövér nem vagyok, beletartozom a huszonévesek táborába, tudom, kicsoda Balu. Akkor én nem is vagyok igazi?

balba 2010.03.04. 12:22:54

a proli szót használni modorosság.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 12:29:05

@vincere:

Én már akkor megvettem, amikor még csak annyit tudtam, hogy LESZ gyerekem.:D Na? Én nyertem.:D

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 12:30:09

@balba:

És kurva nagy pofonnal ellentételezném az indokolatlan használatát.

Styxx 2010.03.04. 12:44:04

@Baloo27:
Azt a. Full hetero családapaként se könnyű az ilyen paramétereknek ellenállni. Igazi vagy, szerény és zárkózott, a személyes adataidra meg kínosan ügyelsz:-)

Baloo27 2010.03.04. 12:48:21

@Styxx: semmi titok nincs abban, hogy nézek ki :-) még szemüvegem is van.

GAbica 2010.03.04. 12:49:38

@vincere: @El Topo (Sgt. Elias): Na és akkor én milyen modoros vagyok, hogy az összes gyerekkönyvemet megőriztem, a későbbi generációk számára? :)
Kivétel amit anyám összepakolt és elvitt, merthogy sok helyet foglalnak...

hegyilany 2010.03.04. 12:51:02

@misbelief: geokeccsing
(Amúgy ott is dúsan tenyésznek a posztban vázolt fényresötétedők.)

hegyilany 2010.03.04. 12:53:32

@vincere: Talán próbáld egy rendes könyvesboltban, de a könyvteszkókban. :)

Blackrock (törölt) 2010.03.04. 12:54:17

Úristen, az unokaöcsém a tipikus műszakis-informatikus balu, bár a neve gergő.:)

Styxx 2010.03.04. 12:56:23

@GAbica:
Csíkos vagy Pöttyös könyves voltál?

hegyilany 2010.03.04. 12:57:01

@hegyilany: Mármint NE a könyvteszkókban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 12:59:26

@Modor Tibi:

A Kisherceg egyébként kurva jó mese, csak a sok fogalmatlan baromarcú kipécézte magának és most esküvőkön szavalják, mint valami szájbabaszott Coelho idézetet.

GAbica 2010.03.04. 13:00:32

@Styxx: Is - is. Meg delfines, meg búváros, meg sorolhatnám. Bármit elolvastam/elolvasok amit elém tesznek :D
Nem is véleményezted a rajongói oldaladat :P

Uvdtloriaq 2010.03.04. 13:14:50

"Szürkemarhabőr-bugyelláris" :-)

Styxx 2010.03.04. 13:19:31

@GAbica:
És megcsinálta! Hát mit mondjak, meghatódtam. Ksz. Sőt, már két tagom is van. Lehetne az Ismeretlen Kisblogger is a neve:-) Tényleg, ha csatlakozok, az önfényező gyökérség, vagy az én píáromnak már úgyis mindegy?:-)

Gilderoy 2010.03.04. 13:24:26

"Az már tetszett a magyar kisembernek, a párizsit nyammogó kollégistának, a későbbi kényszervállalkozónak." :) ez nagyon jó :)

flea 2010.03.04. 13:25:09

@El Topo (Sgt. Elias): a Négyszögletűt azért nem kell évente elolvasni, mert fejből kell tudni. (Ezért biztos jár egy - mondjuk - bronz farmermellény, de akkor se tudom magamban tartani, evvan. :))

@vincere: én a Vacskamati virágjában voltam többször is Mikkamakka. "Majdnem mindent tudok, avagy majdnem tudok mindent, vagyis hogy mindent majdnem tudok." :)

@xaba99: "Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige" - lehet tippelni, hogy a Svédország és a vadlúd szótövek közül melyik szerepel a helyes fordításban.

GAbica 2010.03.04. 13:25:13

@Styxx: Én ilyen kedves kislány vagyok :) :) :)
Majd reklámozom itt-ott :D
Nem, ha csatlakozol, akkor elismered a fáradozásaimat :D

flea 2010.03.04. 13:29:40

Hogy témához is: én is ismerek egy Balut. Pár pontban eltér a leírtaktól (nem dagi és tudtommal korábban sem volt az, meg nincs hosszú haja és sötétedős szemüvege, sőt szerintem pornógyűjteménye sem), de sokkal több mindenben meg stimmel... Amúgy ő is Balu volt már, mikor bejött a Balu kapitány, de ez nem sokat számít, örömmel vette fel a Balu kapitány imidzset :)

Troecsvoek 2010.03.04. 13:35:51

@Traktorka: azér a pecsétgyűrű néha igen kúl tud lenni.

demura-szan 2010.03.04. 13:36:48

@rudo: "kétségtelen hogy a kielemzett mém létezik" - nem, olyan dolog, hogy mém nem letezik.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 13:38:08

@Styxx:

Önfényező gyökérség, de belefér.:)

@flea:

Oké, haver vagy! Mit iszol?

GAbica 2010.03.04. 13:43:57

@flea: Erre azt tudom mondani, hogy a múlt hétvégén olvastam újra, de azért nagyjából megy fejből is. :)
Imádom, na!

flea 2010.03.04. 13:46:40

@El Topo (Sgt. Elias): @GAbica: "Haha - vigyorgott Valdemár -, a kitüntetéseidet eszem!"

(valaki állítson le, mielőtt kedvenc mondatok címén beidézem a fél könyvet)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 13:48:45

@flea:

Nem akarok azzal hencegni, hogy tudom kivülről az egészet, de Vadkan Valdemár nagyon ott van a szeren.:)
Meg amikor döböl egy döbös.:D

Fapuma (törölt) 2010.03.04. 13:51:55

en mindent csak eredetiben szeretek olvasni, nektek is ajanlom. ime nils eredetiben runeberg.org/nilsholg/

rettentó 2010.03.04. 13:53:29

A mi Balunk, a raktáros talán a bambasága miatt kapta a nevet, mert dagadt egyáltalán nem volt. Egy nap végtelenítve bömböltette a Ganxsta Zolee válogatást, és akkor már szóltam, hogy halkabban...

GAbica 2010.03.04. 13:54:22

@flea: basszus,ne csináld, mert most így kapásból eszembe jutott a fél könyv, ami idézhető lenne...

Fapuma (törölt) 2010.03.04. 13:55:41

na jo csak vicceltem, eleg modoros volt nem?

aranyfarmermellenyre hajtok, na!

2010.03.04. 14:00:46

@El Topo (Sgt. Elias): Én a Dzsungel könyvét kaptam meg ajándékba az apámtól amikor egyszer nyaralni voltunk.
Mondtam neki hogy ha egy fagyival megtoldja, innetől a keresztnevén szólítom (28 éves volt, én 8)
Annyira nem volt jó, az egész Maugli történet csak egy rövid sztori a könyben, de a fater elolvasta, mert neki is meg volt gyerekkorában.

2010.03.04. 14:02:59

@Frengi: Disney-ék lebutítanak mindent, elveszik a lényeg és a mondanivaló.

GAbica 2010.03.04. 14:04:45

@Frengi: Szerintem az egész nagyon jó, én élveztem a többi részét is. Kis Tumáj és Riki-Tiki-Tévi volt még a másik két kedvenc sztorim benne.
Meg azért most meg nem mondanám a konkrét arányokat, de szerintem úgy a jó fele szólt Maugliról.

2010.03.04. 14:05:40

@Styxx: az olyan, hogy az ember először pöttyös, aztán meg belenől a csíkosba.

flea 2010.03.04. 14:06:06

@GAbica: nyertél, megnéztem, és 15-ből 8. :)

bbandi 2010.03.04. 14:06:27

"A mai tizen-huszonéveseknek ez a név már nem mond semmit."
Dehogyisnem. Elég ránézni ennek a facebook csoportnak a tagjaira: www.facebook.com/group.php?gid=139907645404&ref=ts
Egyébként a vasárnapi szent disney nézésről lehetne egy poszt a panelproli sorozatba. Emlékszek rá azt szüleim is nézték, és akkor volt a heti csokifogyasztás. Aztán később csoki-maoam (magyarországon mamba volt, de mi importot ettünk)-rágó

rudo 2010.03.04. 14:06:45

@demura-szan: nem igazán értem mire célzol ezzel (és, egyáltalán hogy jön ide), de mivel te meglehetősen off módon egy fogalmon rugózol kénytelen vagyok idecitálni:
en.wikipedia.org/wiki/Meme

a mém (orig:meme) létezik, mert Dawkins nekünk adta. Lehet szeretni és támadni a megközelitést, de attól még olyan, hogy mém létezik (és szokás magyarul igy irni) egyéb hasfájás?

2010.03.04. 14:07:11

@GAbica: mindegy, nem lány regény, a fater erőltette, úgy mint az Úz Bencét, az sem tetszett.

Sudák 2010.03.04. 14:07:26

@afromagyar: tényleg, Piroska, Piri is jellemző neve volt ezeknek. Vagy Kese, különösen focipályán.

GAbica 2010.03.04. 14:09:29

@flea: köszönöm :)

@Frengi: nem tudom, gyerekként imádtam a "lányregényeket" és a "fiús-irodalmat" is. Meg ezt nem is nőttem ki, bár a lányregényeket fenntartással kezelem, igazán jót mostanában nem olvastam.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.03.04. 14:17:42

A Baluból lesz 40 fölött az Öblös. Ö az aki megeszi a maradékot a többiek után a pizzériában. Ismertem egy ilyet, Balunak hívták és ritka nagy suttyó volt. Olyan igazi, nagy büdös bunkó.

brodaclop 2010.03.04. 14:26:10

Ha már Nils Holgersson rajzfilm, milyen ügyesen árnyalták a lakosság nemi identitásról alkotott fogalmait azzal, hogy Akka a sorozat közepén nemet változtatott?

brodaclop 2010.03.04. 14:31:16

@El Topo (Sgt. Elias): Csatlakozom, a Kisherceg gyerekkorom egyik kedvenc olvasmánya volt, egyáltalán nem érzékeltem a nyálas dimenziót benne, lenyűgözött viszont az abszurditása.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 14:35:26

@brodaclop:

Így van. Csak úgy járt, mint a Kispáltól a Húsrágó hídverő, amit kisajátítottak a tarisznyarák kispinák, mert szerepel benne az a sor, hogy "mindentől messze a szívhez közel", és azt hitték, hogy nekik szól.

GAbica 2010.03.04. 14:37:19

@El Topo (Sgt. Elias): Azért ha nekem ez a dallmacsengőm, ugye nem leszek tarisznyás kispina? :)

flea 2010.03.04. 14:39:04

@El Topo (Sgt. Elias): szerintem a Kis herceg egy brutális nagy giccs (mint amúgy minden tanmese), de ez egyrészt gyerekként miért is tűnt volna fel, másrészt meg a tanmeséket amúgy sem az esztétikai értékükért szeretjük. (Én legalábbis.)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 14:40:13

@GAbica:

Ha nem hordasz tarisznyát, akkor biztosan nem.

GAbica 2010.03.04. 14:41:01

@El Topo (Sgt. Elias): Sosem volt tarisznyám. Leszámítva amit ballagásokon nyomtam a nyakamra, de az hamar kukába került.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 14:42:35

@flea:

Kinek a pap, kinek még az sem, ugyebár...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.04. 14:43:11

@GAbica:

Nekem volt, de ettől még nem lettem kispina.

frakmak 2010.03.04. 15:45:50

Balu vagyok, és nagyon lebokszolnálak te kis zselés hajú.

mohojojoo 2010.03.04. 16:05:59

@El Topo (Sgt. Elias): jajj ez egy nagyon eltalált mondat volt

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.04. 16:14:51

csak pár megjegyzés:)

1. szmörre, legalábbis a Nils Holgerson könyv általam ismert változatában nem Szmöre hanem Szmörre...

2. Nekem ugyan sosem volt fényre sötétedő vagy sötétített lencsés szemüvegem, de igazából kellene, mert dioptriás a szemem (csak nem hordok szemüt), meg egyben fényérzékeny is... akkor mi a megfejtés?:)

3. A mi Balunk dobos volt:)

@brodaclop: valójában az van, hogy a könyvben nőstény, mint a ludaknál ténylegesen is a vezér, a rajzfilben viszont hím volt, gondolom a japán patriarchális szemlélet miatt:)

2010.03.04. 17:51:06

@vészmadár (pica pica): tehát gácsér volt valójában, és nem gúnár mint a rajzfilmen.

A fényre sötétedő nem modoros - bár kiörgedett rocksztárok hordják előszerettel, de nekik muszáj, mert a multifokális lencsét divatos keskeny keretbe nem lehet beletenni (csak nagy lencséjűbe, de az meg a 80-as években volt divat, és most nagyon gáz, Soros Györgynek még elmegy, mert róla feltételezi az ember, hogy tudna divatos jupi keretet venni ha akarna) a sötétedő meg napszemüvegnek tűnik a reflektor fényben.

Balu kapitány 2010.03.04. 18:25:32

,,I,, = középső ujj felmutatása jel

2010.03.04. 18:44:21

@vészmadár (pica pica): én már régóta használok fényre sötétedős lencsét, az én szemem is bántja a fény. Bár lehet, hogy legközelebb kipróbálom a polarizálós fajtát.

medvedr 2010.03.04. 20:48:43

@El Topo (Sgt. Elias): Plusz a Berzsián és Dideki-t is!

medvedr 2010.03.04. 21:00:05

@GAbica: Ahogy a Riki Tiki Tévi kinyírja a kobrát az nagyon nem semmi. Első igazi gondolkodásra késztető olvasmányélményeim egyike volt.

medvedr 2010.03.04. 21:04:23

@Frengi: A gácsér a kacsa és réce fajok hímje szerintem. Tojó vezette a csapatot.

Falke 2010.03.04. 21:04:31

Én egy kevésbé modoros, Maci nevű balut ismertem. Végül is medve az alapkategória, na és ő az volt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.03.05. 08:55:22

nem értem a barnulós szemüveg miért modoros. mert minden fényviszonyban egyformán barnás színe van?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 09:57:41

@Frengi: nem egészen, a gácsér az a kacsa hímje, a lúd nősténye az lúdanyó legfeljebb:)

flea 2010.03.05. 10:55:23

@vészmadár (pica pica): há tojaú, a medvedr má megmondta. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.03.05. 11:05:46

tojó is lehet, de az általánosságban minden madár nősténye, szval nem lúdspecifikus terminus:)

hadroncollider (törölt) 2010.03.05. 12:21:03

Két Balut is ismerek, méghozzá régóta és közelről, viszont egyetlen hasonlóságot se tudtam a fent leírtak és köztük találni. Az egyikük inkább a modoros zenész/gitárbuzi kategória, a másik pedig egy örökbölcsész zilált hajjal és merengő tekintettel.
Van ilyen, na, rossz korban nőttem fel :)

steleto 2010.03.06. 16:29:36

Nem egészen esik le hogy Balu és a leírás hogy jön össze, akit én ismerek Balu ő egy újgazdag suttyó, róla már volt poszt :D:D

De ha abból indulunk ki, hogy milyen egy átlag schöncis, akkor mint ősSchönherz kolis erősen bólogatok.

2010.03.06. 18:30:00

Hali. Nem TERRA! TERA, vaze.

2010.03.06. 18:30:43

@Űrlény Lajos: Egyébként nem vagyok balu, és teljesen balu típus sem.

Grammar Nazi 2010.03.07. 10:57:18

Nem kötekedésképpen, csak pontosítanék: "csak a villanykarra vettek fel, mert a műszaki informatikára nem volt elég a pontszáma"

Ez így hülyeség. Villanykaron van a műszaki informatika (illetve bologna óta a mérnök informatikus) és a villamosmérnök szak. Minden évben szinte azonos pontszámmal.

Vágási Matyi 2010.03.07. 12:24:22

Kiváló, de szerintem több 6 év alatti nézte Balu kalandjait, mint 16 év körüli.

Ez durva még:
iwiw.hu/pages/community/comdata.jsp?cID=2711525

666E 2010.03.08. 15:20:33

ez a qpa-póló többször is előfordul az írásban. ami számomra piaci jelenségként megmaradt, mint tornafelszerelésnek sima fehér, vagy fekete alapon rásütött mintás "VITORLÁS"-pólók.. felismerhetők a címkén lévő hajóról, vitorláján egy csillaggal.
a klasszikus 100 Ft-os póló, amit a piaci árus kilóra vesz, majd nyomja rá a garfield-ot vagy a nagy farkasfejet.

Grammar Nazi 2010.03.11. 10:38:33

@666E: A legtöbb qpa-póló 800-2000 Ft-os árú (a csapatok választásától függően).

Plumper_ 2011.07.04. 13:36:03

minden részeg rocker baráti társaságban van Szabi.
:-D

Kozika · http://www.k-1.hu 2011.10.26. 14:42:02

és most el is olvasom, mert jó.
süti beállítások módosítása