Olvasói rovat - A modoros pátens géniusz

2009/11/27. - írta: Modor Tibi

 

Nah, nathanp-nk tegnapi kimerítő posztja után kaptok egy kicsit elvontabbat Lóritól.

 

Mottó:


"Áronbátyám! Látott má' maga ante(r)nát?
Há' má' hogyne láttam vóna! Ettem is!!
De hát az vasbul van és nagy?!
Ja hát akkó' csak láttam...."

 

Mindennapunk - többségében hím - szereplői ők, körbevesznek és ránktelepednek. Vámpírok és próféták egyben, akik információpiócaként ránk csüngenek és eveznek az ember farvizén, nagyokat mesélve tudásuk tarsolyának végtelen bugyrairól. A hajnali napsugár az ánuszrózsáikból tör fel és ragyogja be az eget, illetve a Golf-áramlatot bármely pillanatban tudják reprodukálni a reggeli középsugaras vizeletükkel... Kilétüket könnyű felfedni: ők azok az emberek, akik születésüktől fogva tisztában vannak a világegyetem összes egyenletével, tudásával és bölcsességével. Meggyőződésük, hogy tudásuk többszörösen felülmúlja a naprendszerek tervezésének, építésének szintjét. (De mindenesetre piramisépítésben is többet tudott volna akkoriban kihozni...).


Tudásukat fortyogó buzgárként ráöntik a környezetükre. Krónikus tömegfüggők, áltudásukat csak nagy tömegben képesek előállítani. Ha összefutsz vele valahol kettesben -női egyedek esetén- előjön belőlük az "engemsenkisemszeret".


Hosszú évek aknamunkájának segítségével lelkes kis csapatot hívtak életre. Ők a függők, a még nála is debilebbek. Ezek az emberek, mint egy valódi modorost, istenítik szavaikat ismételve, anekdotáznak közös élményeikről. Fontos kelléke életüknek a kis csipet-csapatuk életben tartása, lévén, hogy belőlük nyerik az arcfényesítéshez szükséges életerő dózist.


Mindentudásukhoz mérhetetlen egó és nagyképűség társul. Tudományterületeik légiójában azért mindig akad egy, amelyben elmélyültség látszatát kelti. De alapvetően számára mindegy, hogy milyen terület, nem ritka a művészi álvéna.


Az ilyen hibridek a kezükkel sokat gesztikulálnak, szájukkal nyammognak, sokat használják a "ehh" "hah" "jajj" szavakat és minden hónapban mesél neked egy távoli kimondhatatlan nevű valakiről, aki tulajdonképpen az ő eszmei példaképe. A következő hónapokban általában lehúzza, vagy lealázza az illetőt, aki nem is volt olyan jóarc mert most kitalálta hogy ő ezt már születése óta tudta...


Szinte minden területre berágták már magukat ezek a jetik, bármely csoport elit tagjai, vagy elit slepp között ott rejtőzködnek. Eredetük változó, de sok esetben a "budai fiatalok" és a "pesti feltörő látens műanyag-értelmiségi". Szeptemberenként sokat találni ilyen jetikből a lágymányosi iskola régiójában. Valódi kabarécsütörtök estefelé tömegközlekedni errefelé, ugyanis ebből a sok műanyag-jetiből mindig akad néhány példány. Szefós pótcselekvésük mozgatórugója a kompenzálás. Valamiben retardáltak. És rájöttek, bármi áron ezt fedésbe kell burkolni. Erre adódott ez a természetes tudáshalmozás. Bárki, aki ezeket a retardációkat kutatja, magán találja a jeti kézjegyét, az "ősellenség"-bélyeget.

 

Felismerésük trükkje a következő. Mindenhez értésüket egy apró fogással érik el. Párbeszéd során bármit kérdezel:

 

  • mindenről tud,
  • már csinálta többször is
  • vagy éppen akkor olvasott róla,
  • vagy éppen most fog olvasni róla,
  • sőt, van cimbije ,aki ezzel foglalkozik. (Még ha ez a sivatagi homokból való transzurán elemek xenon-tetrafluoridos kivonásárol is szól)

 

Ha megkérdezed, hogy mi volt, arra pont éppen nem tud egzakt módon
válaszolni, vagy olyan időtávlatban beszél róla, hogy már nem emlékszik
pontosan.


-Voltam ott még '85-ben a Csabával melózni, de nem emlékszem már pontosan.


És miután körbeszimatolta a tudásodat, a saját tudásmolekuláját nagyító alá helyezi és győzedelmeskedik feletted. Következő alkalommal a társaságban azt veszed észre, hogy már ő beszél a transzurán elemek kivonásának gyakorlati tapasztalatairól, amit ő és Csaba csinált '85-ben. De Csaba igazából béna volt már akkor is. Mindegy, mit mondasz neki, mindent negál, mivel ezzel tudja biztosítani tudásod végleges elvételét. Amit te tudsz, az már a múlté - de amit ő tud, az a tudomány törőéke.....

 

Nehéz írás, érzem belőle a fortyogó dühöt. Ráadásul ismerek is elég sok ilyet :-))

 

127 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GAbica 2009.11.27. 11:10:41

@Ernoke: A rajongó lánykák szemében jópasik, nyugi. Az ilyenek imádják, hogy felnézhetnek a másikra, és dicsekedhetnek vele, hogy nekik mennyire jó pasijuk van, aki egy ZSENI.
Lehetséges, én már találkoztam ilyennel is, olyannal is.

ellenszenvesfigura 2009.11.27. 11:14:06

na ez nekem nem ismerős. lehet, hogy ilyenek csak pesten vannak?

cd-r 2009.11.27. 11:22:06

ez apám, de sajnos belém is szorult egy kevés hála a nevelésnek.
annyi hogy ő az "okos, többre hivatott, de elkallódott tehetség, akit a szülei szakmunkásba adtak, pedig ha gimnáziumba adják bármi lehetett volna"
ezt azóta sem sikerült megemésztenie, ezért szívből utál és lenéz minden értelmiségit, hangot is ad ennek a lehető legtöbb alkalommal és persze mindíg mindent ő tud jobban. amit te tudsz az vagy hülyeség, vagy nem számít, mert annyira jelentéktelen a dolog. kommunikálni nem lehet vele, csak hallgatni ahogy ő beszél, ugyanis amit te mondanál azt végig sem hallgatja. 14 éves koromig bírtam cérnával azt kocc.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 11:32:43

@Modor Tibi:

Én is ismerek olyanokat mint te, csak azokkal nem állok szóba.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 11:47:04

@Modor Tibi:

Olyanokkal, mint akiket te ismersz, liberálisba, baszodalásan!
Van egy csaj, aki bőszen állítja magáról, hogy liberális. Ez cca. abban merül ki, hogy szerelmes Demszkybe. (Demszkybe, bazdmeg!!!!!)
Óriási elveket tud hangoztatni, de abban a pillanatban megsértődik, amint költségvetésre, vagy hasonlóan hínáros területre ér a beszélgetés. És hol dolgozi? Na hol? A szájbabaszott Városházán!

GAbica 2009.11.27. 11:49:22

@El Topo (Sgt. Elias): Demszkybe? áááááááááááááááááááááááááááááááááááá
ettől lesz valaki liberális? öregszek, na :)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 11:50:57

@Gabica [a legboldogabb]:

Csak te ne álmélkodj!
Tompika még ma is tömegeket tud megmozgatni a hülypicsa szavazók körében.

GAbica 2009.11.27. 11:51:49

@El Topo (Sgt. Elias): Azokban lehet. De most álmélkodhatnékom támadt, mert fájdalmas tényt közöltél.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.11.27. 11:56:24

@El Topo (Sgt. Elias): megnyugtattál. Én magamat liberálisnak tartom, éppen ezért nem értem, hogy (nemcsak) itthon miért akarnak magukat liberális gondolkodónak tartók mindent legalizálni, ami nekik tetszik, és mindent betiltani, ami nem.

Bocs a túl sok információért :-))

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.11.27. 12:00:12

@cd-r: szerettem volna franciául/angolul/németül/zongorázni tanulni, de sajnos NEM LEHETETT.

(Na azért egy nyelvkönyvet szerintem a legrosszabb időkben is be lehetett volna szerezni.)

Zorita 2009.11.27. 12:05:04

van olyan példám is, hogy: autósiskola, én az ecceri növendék (addig semmi közöm az autókhoz) megyek, hogy megtanuljak vezetni. Rákérdeztem, hogy a kuplungot hogyan s miként érdemes használni, mert ugye nincs hülye kérdés, akkor maradsz hülye, ha nem kérdezel. "hát, tudod, nem akartam belemenni ilyen műszaki kérdésekbe, mert a nőket általában csak megzavarja, ha elkezdem elmagyarázni az f x s-et" "persze, nem is az érdekelne (hiszen mi van, ha tényleg nem fogom fel soha), hanem a kuplung használata a gyakorlatban" "na jó, te akartad, szóval akkor az f x s az úgy van, hogy a forgatónyomaték, meg a blabla..." ("ó bakker, ez nehéz lesz így")

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 12:14:25

@Modor Tibi:

Jóvan, Tibesz, én is magamat.
A véleményem (ha tényleg érdekel) az, hogy a liberalizmus is ott ment el, mint minden más. Biznc.
Tehetségtelen, semmi máshoz sem értő emberek tömegei élnek abból, hogy liberálisok. Ez a foglalkozásuk.
A másik, hogy egyenkaja lett mindenből. Embermilliárdok élnek úgy, hogy sosem jutott eszükbe egy pillanatig gondolkodni. Fogyasztják és visszaböfögik a gyári liberalizmust/szocializmust/konzervativizmust.

Ez most kicsit kesere lett, mi?

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 12:20:04

@Zzz_:

Az a baj, hogy persze az autók is egyre felhasználóbarátabbak, meg egyre jobban tudja használni őket az egyszeri, egységsugarú júzer. Gondtalanul autókáznak az utakon nők, gyerekek, öregek, kalapos fábiások, mindenki.
Ma már senki nem gondol erre, de az autó az egy gép, csak tetszetős lemezek, meg puha kárpitozás takarja ezt a tényt.
És bizony gépek működésének a megértéséhez az ilyen nyomaték, áttétel, erő, teljesítmény, gyorsulás dolgok nem ártanak.
Természetesen embermilliók kezelik a váltót, meg a kuplungot minden áldott nap, anélkül, hogy halvány fogalmuk lenne arról, hogy mi is történik amikor mondjuk lenyomják a pedált. Általában nem is történik baj.
Csak annyit szerettem volna mondani, hogy az alapismeretek senki kárára nem válnak.

Zorita 2009.11.27. 12:25:26

@El Topo (Sgt. Elias): oké, igazad van, tényleg nem árt ezeket tudni, de szerintem az én esetemben jobb, ha azt mondja el, hogy mikor, hogyan használjam, ha nem akarok balesetet szenvedni, mert ha vészhelyzet van, nem fizikai törvényeket szeretnék feleleveníteni, hanem használható reflexeket mozgósítani :)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 12:29:47

@Zzz_:

Aha, tudod hogy jön ez össze?
tudás->gyakorlás->reflex
Isten mentsen meg attól, hogy nekiálljak szőkenőzni, mert férfiak is túl sokan vannak így vele, de azt, hogy nyomaték, meg erő nem valami eldugott, másik kontinens parányi egyetemén oktatják, hanem az általános iskolában.

greggrant 2009.11.27. 12:43:48

@El Topo (Sgt. Elias): ugye te most csak demonstrálod a poszt lényegét? :-D

Vermine 2009.11.27. 12:50:24

én önhibámon kívül 1x Bácsfi Diánával kerültem egy világirodalom szemináriumra. na azt a sokkot senkinek nem kívánom... a posztbéli géniusz megszorozva ezerrel, plusz hangerő csutkán, Diácska sajátosan _sulykoló_ beszédmodorában:)))
szegény tanárnő már a kurzus felénél megajánlotta neki az ötöst, csak hagyja szóhoz jutni...:)
ja, celebpletyi: akkoriban még palesztin kendőben nyomatta a dicső honleány...:D

Zorita 2009.11.27. 12:55:27

@El Topo (Sgt. Elias): valamelyest én is, azért beszéltünk el egymás mellett

GAbica 2009.11.27. 12:58:46

@El Topo (Sgt. Elias): vigyázz, kiábrándítod a szerelmes táborodat :D

2009.11.27. 13:09:46

@cd-r: igen, és álladóan hangoztatják, hogy eccerű ez, nem kell hozzá egyetem

vincere 2009.11.27. 13:14:20

@Gabica [a legboldogabb]: (én meg is ijedtem rendesen, még jogsim sincs...) :-)

2009.11.27. 13:17:27

@Modor Tibi: és mindig megmagyarázzák, hogy ő miért nem tudott tanulni, mert ott volt a család, a munka.

Ha munka mellett tanulsz, akkor meg azt kérdezik, hogy mit kezdesz majd vele, te akarsz lenni az igazgató? Elmagyarázza, hogy ezzel a diplomával Dunát lehet rekeszteni.

Kolleganő azt magyarázta, hogy ezek a lányok egyetemmel ugyan azt csinálják mint ő, minek akkor a diploma. Mondom neki, hogy az a te szerencséd, hogy 30 éve itt vagy, mert a végzettségeddel ma már a portáig nem jutnál el.

GAbica 2009.11.27. 13:22:30

@Frengi: Munka mellett tanultam és az én diplomámmal is Dunát lehet rekeszteni. Mondjuk nem emlegetem fel senkinek, hogy van-e és ha igen, akkor milyen. De ha rákérdez, vagy szóba kerül, jókat mosolygok magamban amikor közlik, hogy ilyet bárki tudna szerezni. Maximum megkérdem, hogy akkor te miért nem szerzel? Csodás válaszok születnek. :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.11.27. 13:37:24

@Frengi: Fordítsuk meg a dolgot: sok diplomás papírja kb. annyit ér, mint néhány másik ember kétkezi mestervizsgája (vagy mijük van ezeknek). Sok motiválatlan, ostoba, futószalagon készült tömegtermék masíroz nap mint nap az irodák folyosóin, persze a fent leírt isten-komplexussal.
Egyébként ez nekem erőteljesen pszichikai jellemvonásnak tűnik, jellemzően azok az emberek, amelyek életük valamely területén cudarul teljesítenek. Magyarázat persze mindig van, és sosem ők a hibásak. Milyen jó hogy leírtam, ilyen vagyok én is néha. És még hányan, akik egyáltalán el sem ismerik.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 14:05:59

@Gabica [a legboldogabb]:
És akkor nem fognak leszopni? Whehehehe!:D

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 14:07:06

@vincere:

Akinek nincs jogsija, az más elbírálás alá esik. Annak nem is kell tudnia, mi az a kuplung.
Persze neki sem árt.

vincere 2009.11.27. 14:13:34

@El Topo (Sgt. Elias): de már tanultam vezetni, csak most szüneteltetem. mint egy másik blogon kifejtettem, a tanfolyamon l...t se tanítanak, csak azt, hogyan menj át a KRESZ-vizsgán, tehát a tesztmondatokat diktálják le szó szerint. nemhogy elmondták volna, hogy működik a kuplung, arra is nekem kellett rákérdeznem, egyáltalán hány pedál van. másnak evidens, gondolom, mindenki másnak a Földön ezek szerint a kuplunk működési elve is evidens...
pedig egyetértek abban, h. ha tudnám, mire való (teljesen felesleges bonyolításnak tartom), biztos nem idegesítene annyira, h. minden egyes váltásnál kuplungozni kell.
bocs az offért.

GAbica 2009.11.27. 14:15:26

@El Topo (Sgt. Elias): majd sajnállak, ha ráérek, meg szegény nőket is :P

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 14:21:36

@vincere:

Igen, hallottam már hogy így megy ez mostanában. Ez a teljesen felesleges bonyolítás zseniális.:)
Hát... most mit mondjak..
Érdekel, hogy működik a kuplung?

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 14:22:26

@Gabica [a legboldogabb]:

Mit sajnálsz rajtuk? Mást attól még vidáman!

vincere 2009.11.27. 14:24:22

@El Topo (Sgt. Elias): szőkenős volt, tudom :-)
érdekel, igen, elküldheted üzenetben, kösz.

GAbica 2009.11.27. 14:24:27

@vincere: gugli a mi barátunk...
pl. itt egy elég korrekt leírás:
siva.banki.hu/jegyzetek/Eroatviteltankonyv/Gepjarmuvek_eroatviteli_berendezesei.pdf
vagy itt van ez:
www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__256910-hogy-mukodik-az-autokban-a-kuplung
Az ember ma már szinte bármit megtudhat, ami érdekli, csak utána kell olvasni.

vincere 2009.11.27. 14:27:13

@Gabica [a legboldogabb]: hát nem ezerszer élvezetesebb lenne El Topo leírásában olvasni, hogy működik a kuplung?!
egy életre elment a kedvem a vezetéstanulástól, hátha ettől újra megjön :-)

GAbica 2009.11.27. 14:34:50

Amúgy a posztról még a volt férjem is eszembe jutott. Egy kisegyház tagja volt, annak a szakszavait használta és minden áldott nap 3-4-5 órás kiselőadást nyomott belőle. Bár a szakkifejezéseket és a teljes minden tanát ismerem álmomból felkeltve is, soha, egy percig nem tudott áttéríteni. De magát erősen géniusznak tartotta természetesen.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.27. 14:38:33

@vincere:

Majd elmagyarázom. Most átgurulok Zsámbékra és közben nem bírok írni.:(

Rebegő ajkak 2009.11.27. 15:10:22

@Repülő Majom: Egyébként ez nekem erőteljesen pszichikai jellemvonásnak tűnik, jellemzően azok az emberek, amelyek életük valamely területén cudarul teljesítenek.

Ez nagyon igaz.

Amit pedig nagyon nem kívánnék senkinek, hogy egy ilyen "szuperagy" legyen az ember főnöke, esetleg a főnökének egy seggnyalója (mégrosszabb).

2009.11.27. 15:39:29

@Repülő Majom: egy ócska diplomához is kell tenni valamit, azért az is több mint a semmi, legalább is annyi, hogy az ember felkel, végig seggeli az előadásokat, beadja amit be kell, elmegy vizsgázni.

egy éretséginél azért valmivel több, és általában olyanok fikázzák akik még egy gyorstalpaló tanfolyamot sem képesek elvégezni

2009.11.27. 15:48:06

@Gabica [a legboldogabb]: Én is levélként végzetem, ha megkérdezték, hogy nehéz volt-e, akkor bevallom, hogy igen, korán kellett kelni, sokat vonatozni, télen hidegben, nem volt kellemes, és vót vele kőccség.
Bár javasolták azt is, hogy vegyek egyet a Zsarnain, de hát nem kellett okvetlenül a munkámhoz, meg a szakot is szerettem.

Úgy vagyok vele, hogy rontani nem rontott rajtam semmit. (Bár hasznát sem vettem nagyon)

lr 2009.11.27. 17:34:24

Hát, ez ütött. És tényleg: nem csak tud, de lényeges, hogy _mindig_, _mindent_ _jobban tud_, mint az épp aktuális áldozat.
Az ignorálásával meg az a baj, hogy abból a 100-ból 1 esetből, mikor igaza van, ténylegesen szopsz azzal, h nem figyeltél oda rá, ő pedig ebből kovácsol tőkét a következő 100 esethez.
Érdekes módon a nagy szemekkel csodáló, nem is igazán "szőke" nős megközelítésről viszont, egy teljesen másik egyed ugrott be, egyébként pedig: most akkor tényleg minden lelki betegséget végig fogunk venni "tipizálás" címszó alatt? :D - teszi fel a kérdést az olvasó, akinek soxor nehéz (néha nem is sikerül) megállnia, hogy maga is így viselkedjen - na de azért életforma-szerűen már tényleg durva lehet :P

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.11.27. 17:51:12

@afromagyar: Összehozhatnánk apádat anyámmal. Apám örülne :-)

tarsolyger · http://tanacsokazelethez.freeblog.hu 2009.11.27. 18:41:33

Azért a "transzurán elemek xenon-tetrafluoridos kivonása" fájt :) Én éppen vegyész vagyok...

Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.11.27. 18:45:06

valahogy a big bang theory nevezetű sitcom jutott erről eszembe... aki szeret röhögni ilyen embereken azoknak muszáj megnéznie 1-2 részt :)

Lili Marleen 2009.11.27. 23:47:21

Csunyan raismertem egy kozeli baratnemre..:) O valoban ertelmes es tajekozott figura csak epp minden mondatat ugy kezdi, hogy "Te ugyan ezt nem tudhatod". Ez megneheziti a beszelgetest, mindig sok alkohol bebiszitteli az idegeimet olyankor. Megvannak az emberi ertekei persze, de akkor is qrvaul idegesit mikor olyasmiben szeretne tanacsot adni (marpedig azt nagyon szeret), amihez hozza se szagolt amugy de hallott mar ezt-azt.
En meg nem mindig merek elleknezni, inkabb behuzom a farkam.:(

Huhh, ez jol esett..
Doktor ur, mivel tartozom?:D

mrs wilkinson 2009.11.27. 23:50:46

Jó. Van az efféle modorosságnak egy másik véglete, az extra magas intelligenciájú egyed, aki ilyen-olyan iq-csoportosulások tagja és fennsőbbsége teljes tudatában létezik a világban. Erről a rétegről nem írnátok valamikor?

lárvalányhaj 2009.11.28. 02:09:43

@mrs wilkinson:

...ugyanakkor viszont teljesen átlagos munkahelyen dolgozik, nem az eszéből él, és semmi nagy és átütő dolgot nem tett le az asztalra. sokszor még diplomája sincs. az értelmes tevékenység helyett viszont ott van neki az IQ-klub, és a közös okoskodás és egófényezés a _hasonszőrűekkel_.

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.11.28. 02:33:36

@Aldo: ugyan már, azok nem önjelölt zsenik, simán csak társaságképtelen, autisztikus nördök, akiket nem szabadna emberek közé engedni. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2009.11.28. 10:07:03

már csak annyit tennék hozzá, hogy az általad említett eljárást uránra alkalmazzák, nem transzurán elemekre, melyek nincsenek is a természetben:)

plusz felteszem a kérdést, amit azoknak szoktam, akik közlik velem, utálják azokat, akik mindenkinél okosabbak: mi van akkor, ha tényleg okosabb vagyok?:) játszak hülyét, hogy a középszerűek ne érezzék magukat szarul?:)

El Topo (Sgt. Elias) 2009.11.28. 10:39:07

@vészmadár (pica pica):

Pontosan! Az okosmikulásokat sehol sem szeretik!

:D:D:D

mrs wilkinson 2009.11.28. 16:13:13

@lárvalányhaj: igen, a legritkább esetben atomfizikus az illető. Diplomája azért lehet.

@vészmadár (pica pica): játssz hülyét. Valamint lehetőleg ne tegyél olyan kijelentéseket, hogy mindenkinél szebb-jobb-okosabb vagy, vagy ha mégis, legalább fogadd el , hogy nem szeretnek, és ne értetlenkedj, amiért nem vagy népszerű. Sajnos ismerek ilyet, de nem is túl kedvelt a társaságban. Mosolyogni sem nagyon szokott, nevetni pláne. (Ja, a huszas évei elején jár és nőnemű.) Vajon hogy bírja? :)

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.11.29. 13:27:15

@mrs wilkinson:

"a huszas évei elején jár és nőnemű"

LOL, akkor lehet, hogy én vagyok az. :) Bár ez nem igaz, mert mosolyogni és nevetni elég sokat szoktam :)

De elég fura ez az egész. Én soha nem akartam fitogtatni a hozzáértésemet semmilyen területen, de, ennek ellenére, ha már volt 1-2 olyan megnyilvánulásom, amiből átjött, hogy tájékozottabb vagyok némely területeken, mint a társaság nagy része, akkor ebből egyesek máris levonták a következtetést, hogy biztosan nagyképű és tudálékos vagyok, őket pedig lenézem. :P

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.11.29. 13:32:36

@vészmadár (pica pica):

Szerintem nem veled van a probléma, hanem azokkal, akik az intelligenciád megnyilvánulásait a személyük ellen való nyílt támadásnak értelmezik, és minden szituációt versengésnek, dominanciaharcnak fognak föl. Kerüld el ezeket az embereket messziről. :)

cd-r 2009.11.29. 19:14:19

@Ön: szerintm nem az a megoldás, hogy nem jár társaságba, ha okosabb és tájékozottabb némely területeken, mint a haverjai. annyira egyszerű kontrollálni, hogy mikor van az a pont , az a téma, aminek a túlzott kiboncolása, ismertetése már ellenszenvet válthat ki.

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.11.29. 19:44:15

@cd-r:

örülök, hogy te ezt egyszerűnek találod, én elég nehezen tudom megtalálni ezt a pontot.

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.11.29. 19:59:37

@cd-r:

másrészt tényleg vannak emberek, akik nem képesek elfogadni, hogy valaki valamiben jobb náluk, és inkább elkezdik utálni ezt a valakit, mert még mindig egyszerűbb, mint belátni, hogy vannak gyengeségeik.
gyakorló különcként azt tapasztalom, hogy a többség meglehetősen intoleráns _mindenfajta_ másság iránt, akár lefelé lóg ki az ember, akár fölfelé. a fölfelé kilógóra irigykednek, a lefelé kilógót meg megalázni szeretik, és ezzel is többnek érezhetik magukat.

cd-r 2009.11.30. 09:03:42

@Ön: "..a fölfelé kilógóra irigykednek, a lefelé kilógót meg megalázni szeretik, és ezzel is többnek érezhetik magukat" teljesen egyetértek. magam is tapasztalom ezeket nap mint nap. a dominanciaharc mindenhol ott van, még az utcán a szembejövőkön is gyakran látom, hogy próbálják magukat elhelyezni, hogy ők most kb hol állnak a "ranglétrán" hozzám képest. miért kell ez? néha annyira jókat röhögök magamban ezeken.

scsaba1 2009.11.30. 09:25:35

@Ön:
Mert te meg az emberi hülyeséggel, az emberi gyengeséggel szemben vagy intoleráns. Pedig a tolerancia kétirányú, csak erről újabban hajlamosak vagyunk megfeledkezni. Az nem működik, hogy juj, engem mindenki toleráljon, mert én olvasott vagyok, mert én különc vagy, meg különben is nagyfelbontású kristályszemüvegen keresztül látom a világot, így nekem jogom van mindenkinek megmondani az überfrankót.

Igaza van cd-r-nek, nem kell az arcukba tolni, ennyi... Huszonévesen én is pont ilyen voltam, rohadtul nem tudtam, hogy hol a határ az okoskodásban.
Nem feltétlenül kell kijavítani minden -suk/sük-öt, nem feltétlen kell vitába szállni a zsidó-szabadkőműves világösszesküvésben hívőkkel, nem feltétlen kíváncsi mindenki arra, hogy miképpen működik az alternatív villanykapcsoló, egyszerűen csak használni szeretné.

Pedig nagyon egyszerű eltalálni azt a pontot: amikor úgy érzed, hogy most aztán hú meg há, feltétlenül meg kell szólalnod, mert ez akkora nagy debilség volt és te ezt nem hagyhatod szó nélkül: na akkor kell hallgatni, vagy inkább valami poénosat mondani, ami nem sértő. Legalábbis irl. :D

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.11.30. 09:43:41

@scsaba1:

Határozottan _nem_ szoktam kijavítani mások nyelvtanját és egyéb hülyeségeket csinálni, az engem is idegesít, ha velem valaki ezt csinálja.

cd-r 2009.11.30. 10:08:48

@scsaba1: pedig a világot hüllőszerű földönkívüliek uralják az illuminátusokon és a szabadkőművességen keresztül. azt hittem ez mindenkinek teljesen világos :DD

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.11.30. 10:52:22

@scsaba1:

Nem azt mondom, h jogom van megmondani a frankót. Az a bajom, hogy sokakat annyira irritál az, hogy ha valaki valamiben eltér az átlagtól, hogy mindjárt kényszert éreznek arra, hogy jól keresztbe tegyenek neki, vagy legalább beszóljanak neki egy öblöset. Én igyekszem előzékenyen, udvariasan viselkedni a "többségi társadalommal", az ő részükről viszont nem igazán érzékelem az ezirányú erőfeszítéseket.

Dom Cobb 2009.11.30. 13:35:45

Az én édesapám is pont ilyen, és pont így kommunikál. Kötekedő, okoskodó tapló.
Önjelölt Linux-guru, mindent tud a fociról, és átfogó politikai rálátás büszke birtokosa. Amikor tanárképző főiskolán voltam elsőéves angol-számtek hallgató, akkor gyakran rángatott be a számítógépe elé, hogy valami sosem látott linuxos parancsot értelmezzek neki. Ez nyilván nem sikerült, lövésem nem volt hozzá, és nem is volt elvárható, hogy legyen. Kivétel nélkül mindig jött a felsőbbrendű, lenéző duma:

"ennyit ér a számítástechnika szakod"

Eljöttem 19 évesen, hála Istennek a lehetőségért. Azóta már otthagyta az Anyukám és a testvérem is. Most a barátnőjét fárasztja. Mert TALÁLT nőt.

Soha nem ismeri be, ha tévedett, és nem ismeri a "kérem", "köszönöm", "bocsánat" szót.

k.g. (törölt) 2009.11.30. 16:26:33

"juj", először olvastam vmit a modorosblogon, ami igazán bele tudott gázolni a lelkembe :) másokat tényleg ennyire idegesítenék? :D

k.g. (törölt) 2009.11.30. 16:29:53

egyébként kb hány %-a maradna meg az emberiségnek, ha kitörölnénk belőle a modorosblogon már nagyon találóan leírt, "nem normális", szánalmas, idegesítő egyéneket? komolyan, nem lenne qrva unalmas, h csupa jólnevelt, "normális" címkével bátran ellátható ember élne?

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2009.11.30. 16:42:02

Ezt a palit én is ismerem.:-)
Egyszer, amikor már mindenhez értett épp, vki azt mondta:
-Te csak ahhoz nem értesz, hogy hogyan kell víz alatt hátrafelé úszni!
-(Már nyitotta a száját, hogy erre is válaszoljon, hogy de, ért)
-De minél lassabban!
Erre végre csend volt - csak a többiek röhögtek, de nagyon, és sokáig.:-)

ElCapitan 2009.11.30. 21:52:26

szerintem ezt nevezik nárcisztikus személyiségzavarnak

Ernoke 2009.12.01. 09:16:10

@scsaba1: próbáltál te már buta emberekkel dolgozni? fű alatt javítgatni pénzügyi kárt okozó kibaszott nagy szakmai tévedéseket, mert ha szemtől szembe szólsz, te leszel az arrogáns bunkó, aki mindent jobban tud, és ezzel veszélybe kerül a munkahelyed... a buta ember sajátossága, hogy mélyről jövő ellenséges gyanakvással tekint mindenkire, akiről gyanítja, hogy értelmesebb nála, és gyakran ártani is képes neki csak ezért. és Ön-nek tökéletesen igaza van abban, hogy ha bármiben jó teljesítményt nyújtasz, az ilyen emberek számára az valami gyanús baromság, amit csak azért csinálsz, hogy lenézhesd őket. középiskolában elég jó voltam irodalomból, verseim is jelentek meg ilyen-olyan gimnáziumi lapokban. kiröhögtek érte, debilnek tartottak, mert irkálok. nem, én nem vagyok toleráns a butasággal szemben.

Ernoke 2009.12.01. 09:44:14

@El Topo (Sgt. Elias): hehe
amúgy én is kicsit ilyen vagyok, mint a posztban, úgyh ki kell h javítsalak, a buzievagy az sickratman:P

scsaba1 2009.12.01. 10:56:20

@solmyr:

Szerintem eltévesztetted a házszámot... Ez nem a körücinfó, ahol ki akarnak törölni mindenkit nem osztja a földszintes nézeteiket. Itt a röhögés a cél. Azt hiszed, hogy én nem ismertem néha magamra egy-egy posztban?

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.12.01. 14:33:29

@Ernoke:

"Ön-nek tökéletesen igaza van abban, hogy ha bármiben jó teljesítményt nyújtasz, az ilyen emberek számára az valami gyanús baromság, amit csak azért csinálsz, hogy lenézhesd őket."

Az hagyján, hogy jobb teljesítményt nyújtasz. Az az igazi gáz, hogy ha már a sötétbuta megneszeli, hogy te okosabb vagy, mert mondjuk előbb rájössz dolgokra, mint ő, vagy egyszerűen választékosabban, gazdagabb szókinccsel beszélsz, az máris ok arra, hogy utáljon, és adott esetben megpróbáljon keresztbe tenni neked.
Mert ő már ekkor biztos benne, hogy te csakis azért használsz "idegen" szavakat, hogy fitogtasd előtte a tudásodat, és fel se merül benne, hogy azoknak az embereknek, akik más könyvet is a kezükbe vettek az Ablak-Zsiráfon kívül, esetleg kissé szélesebb az aktív szókincsük, és olyan szavakat is teljes természetességgel használnak, amit ő mondjuk nem, szóval az "idegen" szavak használatának semmi köze az ő jelenlétéhez.
Az érdekes információt is, amit elmondtál, nem azért osztottad meg a társasággal, mert úgy gondoltad, hogy azt mások is érdekesnek/hasznosnak találhatják, hanem csakis azért, hogy a saját jól értesültségedet fitogtasd, és beleverd a többiek orrát ennen műveletlenségükbe.
Ha pedig kijavítod valakinek a hibáját, akkor azt véletlenül sem azért teszed, hogy segíts neki, hanem csakis és kizárólag azért, hogy őt MEGALÁZD.

Szóval nem lehetsz jó semmiben, vagy ha mégis, ezt titkold el jó alaposan a többiek előtt. Ha nők között vagy, kizárólag ruhákról és sminkelésről beszélgess velük, esetleg arról, hogy ki kivel szokott kúrni az irodában, ellenkező esetben azt kockáztatod, hogy egy életre kiutálnak majd.

Faszomat ebbe a droidszemléletbe már. Miért kell mindenkire, aki valamiben jobb nálunk, vagy csak simán más, mint mi vagyunk, ellenségként tekinteni?! Miért nem lehet úgy felfogni, hogy a kiemelkedő képességű emberek, vagy egyszerűen azok, akik valamiért eltérnek az átlagtól, akár gazdagíthatják is a közösséget, vagy hozzájárulhatnak a csapat munkájához?

Zorita 2009.12.01. 14:39:16

@Ön: a természet a kiegyenlítődésre törekszik, azért :D

Nyelvész Józsi · http://szleng.blog.hu/ 2009.12.02. 09:20:52

@Modorosrajongó Lili: Ja, káprázatos, hogy ilyenek találnak nőt. :)

Ernoke 2009.12.02. 13:01:09

@Ön: ez hibátlan. én az életemben igyekszem messziről elkerülni a buta embereket, viszont pontosan ilyen közegben dolgozom, mint amit írtál. sajnos gyakran kénytelen vagyok elmondani, ha elkúrtak dolgokat, mert nem 2 fillérről van szó. szakmai alapfogalmakat is néha el kell magyaráznom a felettesemnek, mert fogalma nincs róla (ez nála olyan szintű, mintha egy asztalos nem tudná, mi az a deszka). az egyéb kommunikációban pedig titkolom, h mik érdekelnek, hova járok szabadidőmben stb. nem akarok újabb okot adni arra, h rontsanak a teljesítményértékelésemen.:S a legjobb, kiemelt értékelést egyébként az kapta, aki többször több százezer ft-tal rövidített meg embereket a hülyesége miatt, meg mert nem jól adott össze 2 számot. mert ő "aranyos" meg "ki lehet vele jönni".
miért is kéne toleránsnak lenni a hülyékkel szemben...?

El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.02. 14:36:08

@Ernoke:

Ja bizony! Nekem volt olyan főnököm, aki a cég üdvöskéje és mindenki elé állított példaképe volt. Aztán egyszer elmagyaráztam neki, hogy a szorzás az kommutatív művelet.:D
A hülyéje még fél óra múlva is próbálgatta a zsebszámológépén, hogy nem basztam-e át.:D:D:D

scsaba1 2009.12.02. 15:46:29

@Ernoke:

Segítek: Azért, amiért a te meg "Ön" is elvárjátok, hogy ti különcségetekkel szemben is toleránsak legyenek a többiek.

Borzasztó, hogy mennyire zsigerből hülyéztek le mindenkit, aki nem ismeri el a "nagyságotokat".

Mondjuk - mondom - huszonévesen én is pont ilyen voltam, pont ugyanígy gondolkodtam. Most meg már máshogy...

Ernoke 2009.12.02. 16:06:16

@scsaba1: azt gondolom, nem olvastad el, amit írtunk. én nem tartom magam különcnek egyébként, kifejezetten szociális alkat vagyok. nagyon nagy szerencséd van, h nem találkoztál még igazán buta emberrel, ezek szerint.

cd-r 2009.12.02. 16:09:32

@Ernoke: engem a butaságnál a rosszindulat pl sokkal jobban irritál. a buta de jószándékú emberekkel kurva jól el lehet lenni.

Ernoke 2009.12.02. 16:12:50

@El Topo (Sgt. Elias): az én mérlegképes könyvelő főnököm mikor kellett nekem egy bizonyos dologhoz az az adat, h mennyi ennek a közhivatalnak az üzleti célú tevékenysége egy bizonyos tárgyban, megadta, h 12 milliárd. próbáltam neki mondani, h ezt azért nem hiszem, erre megsértődött, h mit okoskodok...

@scsaba1: ilyen esetekben szerinted mit kellene csinálni? tényleg kíváncsi vagyok...

Ernoke 2009.12.02. 16:14:44

@cd-r: a buta de jószándékú nem fog gyűlölni azért, mert néha kibukik, h jobban fog nála az agyad. az ilyen embereket nem is igazán tartom én butának.

noirp 2009.12.02. 18:16:09

Anyám a kerek ég alatt! Hiszen ez a poszt a főnökömről szól!!! Végre elkészült a fajtaleírás, amit eddig én csak rossebezésben bírtam kifejezni.
Hóha!
Gratulálok az elkövetőnek; ha dühös is volt, megérte, annyian felismerjük benne a típust. Ki a főnököt, ki a szomszéd bácsit. Mittomén.
Kolosszális. :)

noirp 2009.12.02. 18:22:55

@tarsolyger: Nem egyedül fájtál. De szerintem igenis kifejező. :)

noirp 2009.12.02. 18:28:17

@Ernoke: Szívemből beszélsz.

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.12.02. 19:00:21

@scsaba1:

Kurvára nem arról van szó, hogy elvárjuk, hogy elismerjük a "nagyságukat".
Arról van szó, hogy ha én elviselem azt, hogy ő más, mint én, annak ellenére is, hogy ez a mássága időnként idegesít engem, akkor talán joggal várhatom, hogy ő is elviselje azt, hogy más vagyok, mint ő. Nem várom el, hogy szeressen, csak szorítsa össze a fogát, és bírja ki, hogy egy légtérben tartózkodom vele.

Ernoke 2009.12.02. 19:07:45

@Ön: hagyjad, neki eddig szerencséje volt, h nem futott bele ilyen emberekbe. ha az ő cége kárára tévednének egy utalásnál többszázezer forintot, aztán mikor odamenne reklamálni, ő lenne a "nagyképű seggfej, azt képzeli, mer van egy cége, ő már itt pampoghat, különbenis annyi pénze van, mit számít ez", neki sem lenne ekkora a szája.:D

semota · http://livewithit.blog.hu 2009.12.02. 19:11:20

@Ernoke:

Borzasztó lehet olyan munkahelyen dolgozni, ahol ez az uralkodó mentalitás. Nyilván valami közalkalmazott-féleség lehetsz, jellemzően az állami hivatalokban szoktak összegyűlni ezek az agyhalottak.
Különben furcsa módon az összes ismerősöm, aki ilyen helyen dolgozik, az "elég buta" és a "félelmetesen buta" kategória között helyezkedik el. Biztosan nagyon egyedül érezheted magad közöttük :S

És az a szar, hogy egy ilyen közösség nem képes felismerni, hogy az okos munkatárs jelenléte szolgálhatná akár a csoport érdekeit is, hanem inkább őket magukat húzzák le a maguk szar, korlátolt szintjére.

cd-r 2009.12.02. 19:43:00

@Ön: örüljetek, hogy nem egy rakás 50es rosszindulatú bongyorkahajú erzsike között kell dolgoznotok, akik 40 éve ugyanabban a kalitkában ülnek és max kávét főzni emelik fel onnan az aszott picsájukat. nekem volt ilyen melóm pár hónapig, élmény volt.

El Topo (Sgt. Elias) 2009.12.02. 19:46:11

@cd-r:

Aszott???? Te el vagy tévedve!
Az ilyen kalitkában ülő erzsikék segge akkora szokott lenni, mint egy ifa platója!

cd-r 2009.12.02. 19:58:35

@El Topo (Sgt. Elias): az aszottat úgy értetttem, hogy ráncos. de ja, meg a vádlijuk bakker, az még félelmetes. derekam az kutya fasza.

Ernoke 2009.12.03. 08:53:46

@cd-r: én ilyen helyen dolgozom, sőt, a főnököm is ilyen. van jó oldala is, nem kell megszakadni, és jól fizetnek. de pl. ilyenek vannak, h a főnököm, ha kérdeztem tőle vmit, vagy úgy reagált, h "nézz utána te, tanuljál magadtól", vagy pedig üvöltve, h "ezt nem tudod bazmeg?!". beletartott egy ideig, amíg rájöttem, h azért csinálja, mert alapvetően a kérdést sem érti, és azt hiszi, direkt kérdezek tőle olyanokat, amiket nem tud, mert szopatni akarom.:D szerencsére változások várhatóak, és jó fej ember várható a köv. főnöknek.

még mindig várom scsabától a választ, h miért kellene nekem toleránsnak lennem olyan emberekkel, akik a primitívségük meg a rosszindulatuk miatt úgy beszélnek velem, mint egy rakás szarral, meg mindenféle károkat okoznak embereknek.

cd-r 2009.12.03. 18:22:06

@Ernoke: nálunk is megy a buzulás nyugi. a felszopódiplomás kollégák full lenéznek, mert nekem csak érettségim van. de le van szarva, én tudom, hogy egy kis szarnyaló mind, úgyhogy pippanthatnak golyóig.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.12.05. 23:41:26

@cd-r: én örülök nagyon.

Jó ez a poszt meg a hozzászólások is. Az ilyen arcok közül a legveszélyesebbek az ifjú öblöspalánták. Akiknek már az apjuk is öblös volt. Persze apa elött meghunyászkodnak, anyát meg leugatják.
süti beállítások módosítása