Így harminc után

2011/02/08. - írta: Modor Tibi

Harminc év, mágikus kor. A valódi felnőttkor kezdete. Emberekké váltunk - nővé, férfivé. Férfiként egyre inkább halántékra fésüljük a hajunkat - és már egy Saab nyűgöz le minket a Ferrari helyett. Harminchárom év: krisztusi kor. A bőrdzseki, a póló, a deszkás cipő után inget, casual ruhákat kezdünk hordani, a metál és a techno után megértjük a kifinomultabb zenéket is. Lenyugodtunk. Pedig miken mentünk keresztül..!

Már nem iszunk meg minden szemetet. Nincs több Éva vermut, boroskóla meg gyümölcsvodka. Mindenből csak az igazit, azt is tisztán. Az édes bor megszűnik létezni, az nem is bor. Csakis száraz, és abból is leginkább vörös. Az ember megtanulja értékelni az igazi ízeket, megtanulja használni az orrát, érteni a bort. Kiélvezzük. Olyan nincs, hogy "valamilyen sör". Amíg tíz éve még csak az volt fontos, hogy hideg legyen - ma csak jó sört iszunk, és nagyon megválogatjuk, hogy melyiket. A hűtőnkben már nemcsak olcsó alkohol, félig bontott konzerv, parizer meg száraz pizzahéj található - gondosan állítjuk össze a bevásárlólistát.

Hiszen azzá leszünk, amit megeszünk. Ételek, vendéglők. Már nem vonzanak a gyorséttermek, az éjszakai dögevő a Moszkván, az Árpád híd metróállomásánál vett, megmikrózott pizzaszelet a felvizezett kecsöppel. Ugye feltűnt, hogy mennyire megváltozott az ízlésed? Azt beszélik, hogy az embernek hétévente gyökeresen más lesz az ízlése.  Már nem a szokásos ketchup-sültkrumpli-rántotthús kombó az, ami ízlik? Az ember (és főleg a férfi) - ahogy érik - a fanyarabb, nyersebb, rusztikusabb ízek fel mozdul el. Édestől a keserűhöz, sóstól a fűszereshez. Képbe jönnek a lédús rare steakek, a vajon párolt spárga, megtanuljuk megkülönböztetni a hátszínt a vesepecsenyétől - a szűzérmét a karajtól.

Mert harminc fölött az ember már odafigyel. Meg is engedheti magának, hogy normálisan étkezzen, normálisakat igyon, és normális helyekre menjen szórakozni.

A talponállók romantikája a gomolygó füsttel, csövesekkel, melósokkal? Egy idő után rájössz, hogy inkább megfizeted az árát annak, hogy kulturált, füstmentes - vagy jól szellőző - helyen jó italt fogyassz minőségi ételekkel. Ami valamikor jópofa, romantikus élménynek bizonyult, az bizony mostanra már kevésbé vállalható időtöltéssé - nyűggé, szükséggé - silányult. Ha hetente egyszer-kétszer elengedik a lányok a fiúkat biliárdozni, akkor annak meg kell adni a módját!

Lenyugodtunk, lehiggadtunk. A tizenéves kor tesztoszteron-túltengésének szerepét a megfontoltság veszi át. Megválogatjuk, kivel bújunk ágyba: a vad, hedonista éveknek mára vége. De kezdődik valami teljesen más, egy új, misztikus korszak... a mennyiséget a minőség, a gyors kielégülés hajszolását az érzékiség váltja fel.

Vagy mégis lenne kedved huszonévesként viháncolni? Nem mondhatod komolyan. Nézz magadra: harminc fölött vagy. Egy felnőttet látok. Ilyenkor már elég gáz úgy viselkedni, mintha még mindig egyetemista lennél... tanulj meg méltósággal felnőni, és elfogadni az idő múlását. Viselkedj a korosztályodhoz méltóan. Még mindig otthon laksz? Nincs gyereked? Nincs családod? Hát akkor itt az ideje, hogy megállapodj. Mert már abban a korban vagy, amikor ez a normális.


 

Végezetül pedig egy napi posztajánló odaátról: Magányos néni a bérházból.

Címkék: társadalom
316 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.02.08. 14:24:50

További, korral járó jelenség az étcsokoládé felfedezése, majd egyre nagyobb mértékű fogyasztása a tejcsoki rovására. Kifejlett stádiumban jönnek a chilis, mangalicatepertős,stb. változatok.

V u, de ja vu 2011.02.08. 14:25:21

@Brother Love: A kávés elmebaj sora az volt, hogy huszonévesen a vasútnál 8-12 kávé is lement, termoszból, valami akkoriban divatba jött kilós Wien vagy valami hasonló 'márka'...

Aztán ahogy csökkent a kávék száma, úgy nőtt a sznobizmus, legalább Karaván, aztán csak Omnia... aztán kizárólag frissen főzve, aztán kizárólag reggel egyet és aznap többet nem...

Ha tökélyre akarod fejleszteni a kávé iránti mániád, javaslom beszerezni valami házi kávépörkölőt (régi házunkban kettő is volt, kidobtam mert a környéken úgysincs nyerskávé), venni kell egy KOMOLY kotyogós főzőt és csakis kis lángon (kb. 10 perc mire így lejön lassan) lefőzöd... semmilyen kávégép nem tudja úgy teljesen kihozni az aromát, mint ezek a nemelektromos vacakok:-)))

A kávéfőző annyit tesz hozzá, mintha magával a kávéval ugranál legalább egy kategóriát!
Itthon a magyar irodai verzió (Szarvasi KTSZ) van, időtálló és atombiztos, de a kotyogó annak is odaver...

Ja, kotyogónál majd tapasztalat lesz, hogy bizonyos kávék túl finomra vannak darálva (ezért jobb ha szemes kávét magad darálod), a túl finom kávétól bedugul a főző és annak általában konyhafestés szokott a vége lenni:-D

Balance Of Power 2011.02.08. 14:26:07

@Zabalint: Bocs, azt nem irtam hogy az sem normalis, hogy vegulis a masik embertol elfogadta ugyuanazt. Mondjuk nem tudom, a 2 ajanlas kozott mennyi ido telt el.

@Brother Love: Nalad az a fo kerdes, hogy az anyjuk is osztozott-e a te zenei izlesedben, mert ha igen, akkor a gyerekeid mar hasban is azt hallgattak amit ti. Ez pedig igenis szamit.

cd-r 2011.02.08. 14:28:27

@V u, de ja vu: egyébként ez érdekes, hogy nálunk teljesen elfogadott az alkoholizmus a 40es és idősebb emberek körében, de BÁRMILYEN drog használata az ördöggel cimborálás, tűzzel-vassal írtandó cselekedet. ez mitől van? gondolom a kádár érában rendesen bele lett verve a fejekbe, hogy a drogozás=halál mást nemigen tudok elképzelni erre indokként.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.08. 14:30:16

@V u, de ja vu: nem akarlak elkeseríteni, de björköt már a 90-es években is csak az hallgatott, aki semmit nem várt már az élettől. És az ABBA kurva ciki volt már a maga korában is...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 14:32:42

@G_P: a bulizashoz: egesz egyszeruen meg is unja az ember. arrol nem is beszelve, hogy munka, haztartas, esetleg gyerek stb. mellett joval kevesebb energiaja van ra az embernek. es ezert jobban fogja erdekelni pentek -szombat este tizkor az agyikoja, mint hogy hol toltse az ejszakat. viszont egyesek sose nonek fel, ismerek 35 evest, aki meg foyton azzal jon, hogy mennyit bulizik, es engem nez le, hogy leszoktam rola...ja, foleg akkor nem fog hianyozni, ha voltal ott. huszonevesen rengeteget jartam el en is otthonrol, most mar leginkabb az agyam vonz estenkent. neha egy mozi, szinhaz, ilyesmi, de hogy az egesz ejszakat atbulizzam, a franc se...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.08. 14:44:51

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): nekem van erről egy radikális elméletem: aki 30+ évesen kezd először érdeklődni a színház iránt, az valszeg csak azért, mert úgy érzi, ezt kell tennie...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.08. 14:47:19

@Levéltáros:
Ugyan pezsgőzni csak a bohémek meg a művészek, akiket viszont mindannyian utálunk :)
Egyébként ez a gyomor dolog részben igaz is, de én tényleg megszerettem a fehéret, pláne a somlóhegyieket (Hamvas kedvence is), hogy még fokozzam a modorosságomat.

V u, de ja vu 2011.02.08. 14:49:01

@cd-r: Igen, szerintem egy kor fölött demagógia (tudományos háttérrel) segítségével hitették el, hogy bizony a drog az veszélyes és tilos és még veszélyes is...

A baj az, hogy én ezt mai napig hiszem is, hozzá téve azt, hogy az alkoholizmus sem volt sosem elfogadott, amióta eszemet tudom betegségnek ismerik el és pár éves kutatási adatok szerint hatásmechanizmusa megegyezik a drogokéval, legalábbis ami a függőség kialakulását illeti. Tehát nincs piedesztálra állítva a szesz sem!!!

Még egy lényegi különbség: az egyik a legtöbb országban szigorúan tiltva van, a másik a legtöbb országban megengedett. A miérteket nem tudom, talán az évszázados hagyományok miatt, talán másért...

Ha az egyik megengedett, akkor engedjük meg a másikat is, szerintem nem járható út. Volt anno alkoholtilalom több országban is, de csak a szervezett bűnözés kialakulásában és megerősödésében segített. Azonban azért mert valami ellen nem tudunk 100 %-os hatékonysággal fellépni, nem jelenti azt, hogy akkor tegyük legálissá - így eltűnik a probléma:-)

ÉS még valami: ezt a tiltást szerintem az idősebb korosztály igyekszik a gyerekeibe is beleverni - több-kevesebb sikerrel...

2011.02.08. 14:49:32

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Elkövettem azt a hibát múltkor, hogy egy ilyen bulizós +30 társaság meghívásának engedtem és duhajkodtam velük egyet. Nem volt semmi gond, jól is érzetem magam, de úgy az elkövetkező 2 évre elég is volt.

Ezek meg nem értik, hogy miért, azóta folyton hívogatnak, hogy de pénteken is megyünk, gyere te is, stb. Nem értik, hogy hiányzik a francnak - ép az általad ismertetett okok miatt.

kvadrillio 2011.02.08. 14:49:35

egyébként tényleg igényesebbek lettünk. Ma már téliszalámi kell nem lecsókolbász.
Az igazi nemes pálinka mellé szippantunk egy kis kokó-t vagy csak egy-két csepp ginát fogyasztunk hangulatjavítóként........úgy beledobva a pohárba.....sört például sosem iszom ma már, helyette visszagondolok arra, hogy amikor még szerettem csakis Kőbányai világost ittam !

De azóta sokkal igényesebb lettem ebben is, ma már csak izgatottan várom a rezsiszámláimat.....:)

2011.02.08. 14:50:44

@vészmadár (pica pica): Igazad van, én nem is erőltetem. Tapló vagyok, sohasem jártam színházba, a néhány alkalommal nem is sikerült megszeretnem.

Ernoke 2011.02.08. 14:52:10

@vészmadár (pica pica): naaaa, már rég nem vagyok 40 kiló!:D amúgy oda is akartam írni, h ez mind vészmadár(c) majomkodás.:D

fű szempontjából tényleg nagy a szórás. ismerőseim többsége nem szereti, mert van, aki bekattan tőle agyilag, van, aki kiszámíthatatlannak tartja a hatását, többnyire nem is élnek vele. nálam a hatás nem összehasonlítható, alkohollal nagyon könnyen átbillenek kicsit spiccesből üvöltözős csatakrészegbe akkor is, ha megpróbálok figyelni magamra, kis mennyiségeknél is. fűvel pedig precízen dolgozni is tudok, ha váratlanul bejön valami, volt már rá példa, mikor gyakrabban voltak otthon végzendő másodmunkáim. persze ehhez nem fél grammos cigiket kell csinálni.:D (állandóan szívni különbenis igénytelen marhaság szerintem, ha átkerül a hétköznapjaidba, mi benne a szórakozás?)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.08. 14:53:15

@Brother Love: ezzel sztem nincs gond, őszintén mondom, nem hiszem, hogy a színház lenne bárki műveltségének fokmérője. A te hozzáállásod az korrekt.

2011.02.08. 14:53:41

@V u, de ja vu: Hááát, múltkor épp olvastam valami fő-fő kávéguru írását, az olyan mélységekbe ment valóban, hogy kávé fajtája, pörkölés módja, időtartama, daralás, kotyógó versus nagynyomású, stb.

Még itt nem tartok, de ami késik, nem múlik.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.08. 14:54:12

Még van jópár évem a harmincig. De már odafigyelek, hogy mit eszem-iszom. Alkoholnál meg aztán pláne.
Modorosodom! :/
Közben meg készíthetem az idegeimet, hogy 30-on túl 20nak fognak nézni. Vagy jó esetben 25-nek. Remek lesz! :S

V u, de ja vu 2011.02.08. 14:59:21

@vészmadár (pica pica): későn érő tipus vagyok, ráadásul van egy óriási mákod: az ÉN életemet NEM NEKED kell leélned:-)

Ez a "semmit nem vár az élettől" meg "már akkor is ciki volt" szimpla sztereotípia, nem nagyon tud kétségbe ejteni - mondhatni: nem érdekel:-) Ettől vagyok negyvenes...:-D

Pl. az nem ciki, hogy túl a huszon-harmincon kezdtem Ricsét hallgatni, mert akkorra jutottam el odáig, hogy nem a demagóg véleményeknek kell hinni, hanem meg kell hallgatni a zenét - pontosabban dalszöveget - és lehet seggre ülni azon, hogy főleg az utóbbi néhány albumokon van mondanivaló!!!

Amikor volt ez a tehetségtelenség-kutató verseny, valami hisztizsák kibukott Feróra, hogy ő sem tud jobban énekelni... és valóban, nem is tagadta: ám mégis "de én vagyok a NAGYFERÓ!", azaz ennyi tehetséggel meg kitartással a nemzet csótánya NAGYFERÓVÁ nőtte ki magát:-)
Hogy ez mekkora rang, azt szerintem személye válogatja, nálam számít valakinek... másnál meg senkinek... szerencsére semmi nem kötelező vele kapcsolatban:-)

pincze 2011.02.08. 15:00:58

Előbb a cigarettáról , majd a kávéról mond le az ember , közben lassan megismeri a hát fájás érzését .

Zorita 2011.02.08. 15:03:08

@V u, de ja vu: nagyferónak azért nincs olyan rossz hangja ráadásul.

Sand Lover 2011.02.08. 15:09:37

@V u, de ja vu: „mondhatni: nem érdekel:-)”
Miért kelljen, hogy érdekeljen bárki véleménye is? Kinek mi köze hozzá, hogy mit hallgatsz?
Szoktam Björköt is hallgatni, sőt, ABBÁt is, és le van sz*rva hogy ki mit gondol erről.
Sőt, ha valaki NótaTV-t néz esetleg Házibulit Attilával, az sem ciki. Legfeljebb nem fogom vele együtt nézni és kész.
Amikor valaki elmondja a tutifrankót arról, hogy mi „ciki” vagy mi nem, nekem mindig a káráló nyugdíjasok jutnak eszembe, amikor a hálóscekkerrel a kezükben elmondják, hogy szerintük _neked_ hogy kellene élni.

árnyékgyuri 2011.02.08. 15:10:14

Azért van kivétel is. Én tipikus negyvenes vagyok de vannak az átlagtól eltérő igényeim. Nem járok jó cuccokban, dácsiám van, mert ár-értékben a legnagyobb bádog ennyi pénzért, mert olcsóbb textil is befedi a testem stb. Többet meg nem költök helyváltoztatásra öltözködésre. Viszont itt a faluban veszek, csirkét, libát tojást, malacot stb. pedig kb. 50-100%-kal drágább mint a vásárcsarnok. De ezt fontosabbnak érzem mint a többi dolgot. Mégis érzek egy kis neheztelést a kortársak részéről, hogy nekem miért nem fontos határig eladósodni egy saabért vagy jó lakásért stb. Meg miért nézek ki szakadtan. De ez speciel nem rajtam múlik egyszerűen nem tudok felöltözni. Van egy jól álló ünnepi összeállításom, a többi meg farmer-póló-puli bőrkabát. Amikor először polgármester lettem próbáltam öltönyözni, de nagyon nem ment. Úgy néztem ki mint egy locsolkodni induló félalkesz szaki. Szánalmas volt. Most már ha köztársasági elnök leszek, akkor se fogok öltönyben járni. Ha láttok egy pulóveres elnököt: na az leszek én.

Der Beste 2011.02.08. 15:11:03

Azt a kurva, ez ütött.
Ennél modorosabb dolgot életemben nem olvastam.

Der Beste, 32 s fél éves

pPanni 2011.02.08. 15:11:42

@Brother Love: én már gyerekkoromban jobban szerettem az étcsokit, azt hiszem, de azt relatíve ritkán kaptam. Most már csak néhány ismerőst/családtagot kell leszoktatni a 135 ft-os tejbevonó-mikulások ajándékozásáról. :)
Valószínűleg valami régimódi nagyszülői axióma volt, hogy a jó csoki a tejcsoki (persze, talán régen még igaz lehetett, amikor a tejcsoki=svájcicsoki volt a képlet), a "főzőcsoki" (keserű, kevés cukor) az meg sütéshez van. Imádtam nagymamám csokitortáját (sok sütőscsoki, dió, vaj és cukor), viszont a nagy nehezen megszerzett milka-csokimikulás (késői nyolcvanas-korai kilencvenes évek) húsvétig árválkodott a szekrényben. Aztán vagy a molyok ették meg, vagy tesóm. :)

2011.02.08. 15:13:28

@vészmadár (pica pica): hehe, pedig ha őszintén megmondom egy (természetesen kellően művelt)társaságban, hogy "Nem járok színházba, nem szeretem.", akkor jobb esetben némi értetlenkedés, rosszabb esetben lesajnáló pillantás a jutalom.

Pedig lehet, hogy 10 éves koromra többet olvastam, mint a társaság együttvéve valaha fog. Igaz, önmagában ez sem jelent semmit, legalábbis nem sokat.

2011.02.08. 15:20:43

@pPanni: Én már nem is udvariaskodom, megmondtam mindenkinek: engem is, a gyerekeket is kíméljék meg a "kakaós tejbevonómassza" mikulásoktól, ál-Túró Rudiktól és minden egyéb szörnyűségtől, amely csak az egykori szocialista hiánygazdaságnak köszönhette létét.
Ha mégis ilyet kapunk, kivágom a kukába.

Ernoke 2011.02.08. 15:23:03

@Brother Love: én sem szeretem a színházat, engem anyukám sajnál le érte, pedig amikre vele szívességből nagyritkán elmegyek, azok ilyen romantikus komédiák, nem magasabb kultúra mint mondjuk a sztárom a párom (amivel amúgy semmi baj nincs). de ugyanez van azzal, h számítógéppel bütykölök zenét ahelyett, h folytattam volna a zongorázást (amit gimi végén hagytam abba), mert "olyan furcsa dolgokat mutatsz, nem is lehet meghallhatni, sokkal jobb lenne, ha szépeket zongoráznál". pedig mindkettő csak szórakozás, tulajdonképpen semmi jelentősége nincs, h a szabadidőmben skálázok és az Allegro barbaro-t tanulom, vagy hangok közt matatok a megfelelő után.

szellőláb 2011.02.08. 15:26:10

@Brother Love: Zsellérnek tartanak, mert nem szeretek színházba járni. Nem szerettem a felhajtást körülötte. Intő jelként azért elmondom: 2 nappal ezelőtt letettem a nagyesküt a feleségemnek, hogy február utolsó hétvégéjén az általa választott OPERÁ-ra megyünk. Végül is két évet lenyomtam a határőrségnél, 8 évet műszakoztam az egyik leggyilkosabb vegyi üzemben, nem igaz, hogy nem bírom ki. Így túl az ötvenen.

szellőláb 2011.02.08. 15:31:27

@vészmadár (pica pica): :-) Sajnos, ez nem egy születéskor bekódolt igény. Nálam végképp nem. Egy mentségem van, igyekszem felvenni a tempót.

_Rorschach_ 2011.02.08. 16:18:59

Hmm...
Elmúltam harminc, sportcipő, kapucnis felső, farmer, bőrkabát; mindet hordom. Nem vagyok oda a színházért (lehet mert óbertahó vagyok?), utálom a száraz vörösbort, ellenben a félédes fehér jöhet, amúgy meg sörös vagyok (a "nyugdíjas" söröket leszámítva jöhet bármilyen). Nem szeretem a "nyers" sztéket, de semmi bajom a "füstös talponállókkal" és a jóféle kifőzdékkel.
Akkor nekem most a k*rvaanyámat?

lárvalányhaj 2011.02.08. 16:24:01

@árnyékgyuri:

A mostani 50-es generációnál úgy 10-15 éve kezdett megjelenni az "igényes" (=márkás és/vagy kurvadrága) ruhák, cipők, kocsi, lakás stb. iránti igény, ami nem egyszer irracionális méreteket öltött. A családom környezetében lévő ötvenesek kivétel nélkül így gondolkodnak. Hogyha nincs kertesházad, nincs Lexusod vagy hasonló kategóriás kocsid, nem keresel legalább havi 500K-t, akkor nem vagy senki és semmi.

szellőláb 2011.02.08. 16:38:36

@altoid: Mióta vagy te ennyire kemény?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.08. 16:42:28

@szellőláb: amiota a gettoban megszulettem, yo!

vincere 2011.02.08. 16:44:34

@Ernoke: couldn't agree more (mindkét kommenteddel)

Der Beste 2011.02.08. 16:45:21

@_Rorschach_: Te vagy itt a fény az éjszakában.

2011.02.08. 16:46:46

@Ernoke: igaza van anyukának, az élő zenénél nincs jobb, ha valaki zongorázik nekem, csupa izgalom, hogy eltalálja-e a billentyűket, de még egy lelkes amatőrt is szivesebben hallgatok mint bármilyan gépzenét, szaok én törkéletes hangzásra: itt és most, csak nekem, ez az enyém.

Minden elismerésem azé ak meg tud szólaltani egy fadarabot, hogy a fülnek is kellemes legyen.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.02.08. 16:58:14

a modoros harmincas még pirulva mentegetőzik, ha kiderül, hogy 'véletlenül betévedt' valamelyik diszkont boltba, hiszen ő még a mosogatószivacsot is kézművesboltban veszi, a hentesét meg von Hasaalja-Bölléressynek hívják... 'biztos lázas voltam' 'nemtom mi lelt' 'eltévedtem' lehetnek a kifogások, amiért összefutunk vele az aldiban, de néhanapján elszólja magát, hogy a kedvenc termékeiből akárhány 'lidlis'.
*megborzong*

2011.02.08. 17:04:07

@Ernoke: Egy harmincas nőnek még jól is áll, ha egy kicsit be van baszva, de ugyan ez 50 felett már szánalmas.

A fűvel nincsenek ilyen gondok, nincs másnap, nincs hányás.

A baj az vele, hogy ebben a tekintetben teljesen a gyerekre vagyok utalva. Még sodorni sem tudok.

Ő szokott nekem csinálni, legutóbb hoztam ki magammal 3 db-ot, de egyszerűen nem volt rá mód, hogy elszivjam, mint madárlátta füvet vittem haza, nagy öröm volt, el szívtuk ketten, jól éreztük magunkat. Igaz fáradt is voltam, de nagyon jól esett.

De ilyet már nem is merek elmondani a korosztályomban, mert teljesen elájulnak tőle, pedig sosem próbálták.

Nem reklámozom, ezt mindenki maga tudja. A fiaknak annak idején meg volt hagyva, hogy ha már igen, akkor itthon a 4 fal között, nehogy baj legyen belőle.

Ernoke 2011.02.08. 17:13:36

@Frengi: én az élő zenét akkor szeretem, ha valami pluszt ad az otthonihoz képest pl. vetítés, látvány, vagy egyszerűen jobb a hangzása, mint nekem otthon. amúgy más dolog, ha valaki más szerzeményét lejátszod, és más, ha valami újat hozol létre. persze h melyik a jobban hallgatható és színvonalasabb, az sem kérdés.:)
én kicsit nem tudok berúgni, szerintem ilyen időszaki alkoholista vagy mi vagyok, ha elkezdek inni, nem tudom abbahagyni. reklámozni kábítószert pedig nem kell, de démonizálni sem, ebben nagyon jó az álláspontod.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.08. 17:17:18

@Frengi: En most adtam vért. Tok jol elszédultem tole, és még meg is koszonték. Minek ide alkohol vagy joint? :)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.08. 17:22:37

@Zabalint:

A vodka férfiital, és semmi köze nincs az ilyen vodkás koktélokhoz. Akkor kerül képbe, ha valami tényleg súlyos probléma foglalkoztatja az embert. Ilyenkor nagyon hideg vodkát fogyaszt, üvegből, és uborkát, meg sajtot fogyaszt hozzá. Ilyen ragacsos narancsleveket a nők, meg a született stylist-ok isznak.

2011.02.08. 17:22:48

30 felett nem szertnék olyan szánalmas lenni, h egy szaros blogban kell életvezetési tippeket olvasnom :)

2011.02.08. 17:24:39

@Ernoke: jaj jaj, ezt sajnos ismerem, én is ilyen voltam, de ez 35 felett, már nagyon nem OK.

@altoid: örülj neki, nem kerül semmibe.

noirp 2011.02.08. 17:25:00

Hu-hú, ez a poszt nagyon betalált.
Motorpenis írja a legelején, hogy 30 után az ember középkorú lesz.
Igen. Tényleg.

Most voltam 30.
Tavaly még azon hülyéskedtem, h. a 30.-ik szülinapom, az első ízületi gyulladásom vagy az első bármi olyasmi dolog (cikk, receptúra, szabadalom vagy bármi) után, amin már rajta vagyok és nem mint diák: leszek középkorú.

Hát a gyula futott be elsőnek, félévet késett a nevem pdf-be vésése, majd jött a harmadik iksz és azon kaptam magam: baszki öregszem.
15 éve még azthittem, én leszek a kivétel, az, aki örökké fiatal marad :D

Más kérdés persze, h sokmindenben úgy gondolkodom, mintha 18 lennék (a nem szakmán alapuló tekintély iránti mélységes tisztelet pölö); meg ugyanúgy nem tudok fapofát vágni, mint a lecsaphatatlan tinik; de a térdem ettől még ugyanúgy szarakodik :P

Öltözködésben, zenében és borban a poszt talán kicsit általánosít (azért Modoros :D),
de nagy vonalakban asszem igaza van: 30 után az emberfia már a megállapodottságot keresné-sok esetben. Kell a jó kis kerékvágás, a "belakott" kabát, a nyugisabb tempójú étkezések stb.

Zene: tessék besorolni azt az elmebajost, aki délelőtt Buxtehudét hallgat, délután Scootert. Danke :)

noirp 2011.02.08. 17:32:18

@vészmadár (pica pica): végre. rokonlélek. kockás favágóing jeszty.

újra csak azt t'om mondani, a poszt jó és a kommentekhez meg nem tudok mit hozzáfűzni :) (kivételesen) mert mindenki máshogy harmincasodik.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 17:38:44

Nem azé', de a 37 rosszabb.
Az eddigi harminconokkal semmi problémám nem volt, ám a 37, háááát, rémes!
És szégyelljem magam, mert fel merek venni térd felett érő rokolyát! Egy harmincon-éves nő nem tehet ilyet. Dekadencia, magamutogatás, phejjj!
:)

mobo 2011.02.08. 17:45:28

Ennyi...?

Erről a kimeríthetetlen témáról?

Csalódtam (megint).

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.02.08. 17:45:49

Én még nem vagyok harminc, de soha nem ettem gyorskaját, nem ittam vörösboros kólát (minek a bort elrontani azzal a szarral), soha nem öltöztem sportos (=nőietlen) göncökbe, gyerekkorom óta megvetem a popzenét, és sose jártam bulizni. Ó, és felnőttem anélkül, hogy akármilyen szar tévéshow-t néztem volna.

Ellenben viktoriánus retró / loli / aristocrat / western cuccokban járok hétköznap (érettségi óta, mert senki sem szólhat be többé), eszemben sincs valaha is gyereket szülni, soha nem fogok a fantasy-imádatról leszokni, és minden vágyam egy szintén loli élettárs.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.08. 17:57:12

@Donna Anna: Te jo ég, téged Harajuku-bol szalajtottak?!

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 18:03:16

nagyon harmincon túl vagyok, mert nem tudtam, mi az a loli, amúgy OMG!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.08. 18:10:43

@Zsit (nyau és rémizé): loli a Lolita-bol jon. Ez az, amikor a japan iskolaslanyok ugy neznek ki, mint egy pre-pubertas vampir az Alice csodaorszagban pedofil valtozatabol.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.08. 18:11:03

@Zsit (nyau és rémizé): Én még most sem, de nem hangzik valami bíztatóan.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 18:12:58

@altoid:
már megleltem a gugli segítségével - kissé perverz, és nagyon jappppán!

@El Topo (Sgt. Elias):
akarsz fejlődni?:) Adok linket :)

brutuska 2011.02.08. 18:15:34

Huhh, én is öreg vagyok, a "loli" az ilyen schoolgirlporn egyenruha?

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.08. 18:17:55

@Zsit (nyau és rémizé):

Ne magyarázz, azt a kanabiszos harisnyát még ma is emlegetem!

LyukasBogrács 2011.02.08. 18:19:15

Engem is erint a korosodas. Korabban a supermoto meg a szupersport motorok vonzottak ma mar inkabb a sport-tura kategoria hoz lazba, blokkolasgatloval, oldalkofferekkel. Harley-t, BMW-t azonban nem vennek, tehat aggodalomra nincs ok.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.08. 18:22:53

@El Topo (Sgt. Elias):
tudnád, azóta micsoda remek darabokat szereztem még be :)

@LyukasBogrács:
hú, Bogi, annyira megnyugodtunk! :)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.08. 18:24:44

"Necsi-necsi necsinálja énvelem úgyis olyan szomorú az életem...."

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.08. 19:00:17

@El Topo (Sgt. Elias):
"Akkor kerül képbe, ha valami tényleg súlyos probléma foglalkoztatja az embert."

Ez már kezd átmenni az alkoholizmusba.

Egyébként a vodkának nincsen az alkoholon kívül íze, tehát aki szereti az alkoholt magát, az szereti. A vodkanarancs és hasonlók pedig nemtől függetlenül tizenévesek itala, akik még biztosan nem szeretik az alkoholt, a narancslé meg elnyomja az ízét. A vadász/leó/VBK is hasonló célt szolgál. Az édes bor érthetőbb, mert alsó árkategóriában azt könnyebb lenyomni, mint az olcsó szárazat(én eleinte tényleg azt hittem, hogy a száraz szar, aztán kiderült, hogy szar száraz borokat kóstoltam).

Ha már férfias ital, akkor egy jó házipálesz, annak legalább íze is van. Bár annyira nem vagyok azért sem oda, de inkább, mint a vodka. Különben meg sör, és néha bor.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.08. 19:02:31

@Donna Anna:
"nem ittam vörösboros kólát (minek a bort elrontani azzal a szarral)"

Rosszul közelíted meg. Az a kóla feljavítása borral. :-)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.02.08. 19:04:54

haggyatok már a faszba ezzel a baszakodással, én már olyan öreg vagyok mint egy kecske de még annak örülök hogy áll a cerkám, a többit leszarom

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.08. 19:05:44

Lehet ez egy kicsit papucsférj téma is, de szerintem ide is illik kicsit:
www.youtube.com/watch?v=KtCL9lcIDLg

cd-r 2011.02.08. 19:17:26

@Donna Anna: az _aristocrat_ viselet az mit takar pontosan? kiskosztüm 200 ropis magassarkú lépővel? vagy hogy kell ezt elképzelni?

2011.02.08. 19:21:36

@Donna Anna: a felsoroltak közül szerintem nem választanám egyiket sem, de nagyon tetszik, ha valakinek határozott, saját elképzélése van a dolgokról, az ember ragaszkodjon a saját hülyeségeihez.

2011.02.08. 19:41:11

Felnőttnek akkor tekinthető az ember gyereke, amikor ha elviszi az autódat nem attól félsz, hogy hogy kapod vissza, hanem az mondod, hogy hagy vigye, legalább rendbe rakja.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 19:46:39

@Ernoke: ez marhaság. akkor én kb. 15 éves korom óta öregszem. akkor is csak a csordaszellem miatt követtem egy ideig (pár hónapig) az új dolgokat. régi is annyi van, hogy nem tudom mind megismerni..

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 20:07:27

@kvadrillio: bár nem ide tartozik, de én anno személyesen ismertem a fiát:P
(két munkahelyemről is, ahol ügyfél volt. szintén Traubival kapcsolatban.)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 20:11:40

@El Topo (Sgt. Elias): csatlakozom. a nem iváshoz is, meg ahhoz is, hogy ha véletlenül mégis, akkor én is vodkát szoktam választani,és bizony keverem is. magában kicsit erős lenne... na és? ha valakinek ettől függ a felnőttség, az csak azt jelenti, hogy ő még baromira nem az.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 20:17:24

@Frengi: már akinek ez kezd el számítani...nekem most sem számít, pedig jóval elmúltam harminc.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 20:22:53

@vészmadár (pica pica): hát, nekem tizen- és huszonéves koromban végig bérletem volt:) azóta nem jártam színházban, amióta itt vagyok (tehát pont harmincéves korom óta. fenem rá a fogam, viszont rohadt drágák a jegyek.)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 20:28:46

@Brother Love: hát ez az, mi is buliztunk a múltkor hajnalig, de egy időre elég is volt belőle. mondjuk, az angolok csak most kezdték ezt a hajnalig tartó mulatozást, náluk a hagyomány az, hogy kora este kezdik, mondjuk hatkor, aztán 11kor mennek is haza. de már ez se kell. eleve nem is voltak nyitva tovább a szórakozóhelyek, mint reggel egy óra kb.
meglehetősen szánalmas, amikor valaki 35 évesen még mindig görcsösen igyekszik olyan életet akar élni, mint huszonpár évesen.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 20:36:09

@altoid: te vigyázz azzal az elszédülés, így sikerült nekem véradás után a kórházban kikötnöm, miután elájultam az utcán...pár arra járó meg hívott mentőt. ahol már ültömben újra sikerült elájulni. az is szédüléssel kezdődött.

A Tyne folyó déli partja 2011.02.08. 20:40:42

@Zabalint: "még biztosan nem szeretik az alkoholt."
miért, kötelező idővel megszeretni? képzeld, én nem szeretem és igen, pont ezért keverem. mikor évente kétszer alkoholt iszom:)

nyílméregbéka 2011.02.08. 21:29:44

Hát engem eléggé megrázott, mikor harminc lettem, azóta már csak hüledezem, nem is születésnapkor, hanem január 1-jén, hogy basszus, az idén már 34... de ezt leszámítva nem is érdekel, az életvitelem kb semennyiben nem változott, és ezt most úgy értem, hogy világéletemben konzervatív otthonülő csöndesember voltam, ami a mostani koromhoz pont illik is, de legalább nem cseszeget senki, hogy higgadjak már le, mert nincs hová :-)
Munkahelyen pont ideális a korom: már van 16 év munkatapasztalatom, a negyvenes kollégáknál fiatalabb vagyok, az ötven-hatvanasok leányukként kezelnek, a huszonévesek felnéznek rám; most kirúgási hullám van (közszféra), de én már annyi ilyent éltem át, hogy a nálam fiatalabbaknak imponál az ilyen tapasztalatom, sőt a nálam idősebbeknek is, akik harmincöt éve ugyanott dolgoznak és nem ismerik a kirúgás érzését.
De nemrég még igazolványt kértek tőlem az éjjel-nappaliban cigivásárláskor, azért az jólesett.

GERI87 2011.02.08. 21:34:18

Már leéltem a 20-as éveim harmadát és ez ijesztő:)

Ismerek ilyen későharmincas lelkiekben 17 éves örökifjút és boldogított 3 tól éjfélig....hétköznap.
Az ilyen élettől mindenképp megmentem magam.

A figurásgettósmenőcsávós kézfogást meg már 16 évesen is cikinek éreztem....de hát van aki soha nem nő fel:D

Bár néhány poszt béli dolog már most is jellemző rám.

@lárvalányhaj:

Ezen nem csodálkoznék....(pláne amilyen a mostani felhozatal) az ember elhagyja egy idő után a folyamatos zenei trendváltásait és a "mindíg újat" szemléletet.
Engem most is a halálba lehet kergetni "de ez régi.." eszmefuttatásokkal.
Ami jó az jó.
Ma is vannak jó zenék csak nem most írták őket:)

yenoee 2011.02.08. 21:57:15

@árnyékgyuri: "mosolyog rajtam mint építésvezető a leendő lakástulajra."

Ez... ez csodálatos hasonlat volt! Köszönöm!
:)))

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.08. 23:23:15

@V u, de ja vu: @Zabalint: pont fordítva, mert a barna sokkal kevésbé ereszti be a fényt.

A "legjobb sör"-kezdetű témázgatás meg nagyon tetszik :)

V u, de ja vu 2011.02.08. 23:30:21

@Modor Tibi: No igen... már csak ezért sem kezdhettünk tudományos fejtegetésbe, mert a vélemények sem egyeztek:-D

Sz'al a barna kevésbé ereszti be a fényt, de több hőt nyel el, felgyorsítja az aromák lebomlásának folyamatát... Hmmm???

Nem tudom hogy igaz-e, de "angol tudósok" teóriának már simán elmenne:-)))

Szomszéd Tibi 2011.02.09. 00:52:52

A legjobb sör a csopaki 'rizling...

petrice 2011.02.09. 09:52:22

Milyen igaz.. És így szép minden..

@nyílméregbéka: Aha, én is újévkor hüledezek, de kiterjesztve az egész családra, ki mennyi lesz.

petrice (34)

petrice 2011.02.09. 09:53:52

Olvasva a kommenteket úgy tűnik, eléggé felülprezentált a 30-as korosztály itt a modoroson, nem véletlen.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.02.09. 10:35:07

Én nem tudtam eldönteni, hogy ez most egy paródia, vagy valahonnan átemelted elrettentő például.

2011.02.09. 13:16:36

@petrice: sajnos, hogy mi is ide kényszerülünk.

van egy 50-esek közösségi oldalan, modorosságban felülmúlja az összes kismama szájtot.

Még annyi infantilis idiótát mint ott van, egyszerűnem kétségbeejtő hogy az én korosztályomat ezek reprezentálják.

Anima Mundi 2011.02.10. 10:57:38

Amikor megszületünk, elkezdjük lekorlátozni a világunk, hogy az megfeleljen anyunak és apunak, egyre jobban szűkülünk és szűkülünk. Alsóban nagyobb a mozgástér, aztán felsőben kevesebb, aztán gimiben még kevesebb, aztán a egyetemen, fősulin, még többet kéne tenni (bár itt van némi lazítás, de utoljára engedjük igazán), aztán jön a meló, ami még jobban szűkít, aztán jön a beletörődés, az asszony otthon, ami szűkít, aztán a gyerek a család, a 24 órás program, kinek mikor, aztán az elfogadás a beletörődés az életbe, aztán az egyre jobban beszűkülés, aztán a rögeszmék, gumicsontok, beszorulás, szenilitás, halál. A folyamat az állandó szűkítés, mert a változatlanságot erezzük biztonságosnak, és az első dolgunk az életben beszűkíteni a mozgásterünket arra, hogy megfeleljünk anyunak apunak, környezetnek, és ez folyamat megmarad és továbbmegy. Ezért halunk meg. A srác leírja a standard képletet a saját életében, ami vonzó lehet, mert biztonságosnak látszik, mert változatlan.

A megvilágosodás, a dimenzióváltás, stb, a másik irányban van, akkor, ha felismerjük, hogy, ez az, ami a másik irány. (nyilván ha rögeszme, gumicsont lesz a kérdésből, akkor tovább visz a beszűkülésben)

Nálam inkább megfér az édes bor a száraz mellett, az egyszer üres hűtő a teli hűtővel, a pizzaszél a sztékkel, hogy lenyűgöz a saab is és a ferrari is. A gyerekes dolgok a felnőttes dolgokkal. Hogy odafigyeljek, és hogy ne figyeljek oda. A meghitt kapcsolat mellett a kaland.

lárvalányhaj 2011.02.10. 11:07:36

@Anima Mundi:

"Amikor megszületünk, elkezdjük lekorlátozni a világunk, hogy az megfeleljen anyunak és apunak, egyre jobban szűkülünk és szűkülünk."

Szerencsére ez nem kötelező, de csak kevesen ismerik föl.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.11. 07:31:09

sztem a harmincas még túl fiatal ahhoz, hogy azon kezdjen agyalni, önelemzőn, milyen is egy harmincas. Kurva gáz.

Ottlaki Kababám 2011.02.14. 21:51:26

Heilig Gábor a kontrizene hazai nagykövete.

XCat 2012.03.13. 15:41:52

Összefoglalnám a posztot: Tibiék 30 éves korukig szemetet ettek? Szegény árva kölykök!
:D

XCat 2012.03.13. 15:44:58

@Anima Mundi: Egyezzünk ki megvilágosodás helyett egy zseblámpában, és dimenzióváltás helyett ennek a nyomorult háromnak a nagyjábóli felfogásában.

Szerényebb célokat, evtások!

Tényleg, elszállt agyú ezoterikusos poszt miért nincs?
süti beállítások módosítása