Olvasói rovat - Hódy Miklós értekezése az Internetről

2010/12/29. - írta: Modor Tibi

 

Hepciástól, az elvetemült Nekrológ szerzője figyelmét az élők se kerülhetik el. Bátorkodtam javasolni neki, hogy tartsa a most megkezdett irányt :)


 

Hódy Miklós értekezése az Internetről

Internet. Magától a szótól is ódzkodtam. Atavisztikus, politbürős, internacionálé hangulatot hordoz. És mily balga foglya voltam botor előítéleteimnek?! Szerénységemnek, afféle régi vágású entellektüelnek, mint az ósdi XX. század gyermekének, aki a füstös szerkesztőségek Erika, jobb helyeken Olivetti írógépcsattogásán szocializálódott, már a perszonális számítógép is befogadhatatlan technikai nóvumnak tűnt, anno a távoli múlt évezred ezerkilencszáznyolcvanas éveinek elején. A COCOM-lista réseit megtaláló ügyes beszerzők által leszállított alkatrészekből leleményes mérnökemberek által buherált kompúterkorszak honi hajnalán.

- Jé? Összekötötték a televíziót az írógéppel? – csodálkoztunk rá Völgy Pista kollégámmal e bámulatosan futurisztikusnak tűnő gépezetre.

Verne Gyulát idéző legmerészebb tudományos-fantasztikus álmainkban sem gondoltunk arra, hogy még a mi életünkben aktív, napi szintű felhasználói leszünk, eme bitekbe csomagolt adathalmazokat fénysebességgel süvöltve száguldoztató, ördöngős csodamasinának!

Néhány, gyorsan elsuhanó év múlva, már el sem tudtam képzelni alkotói életemet computer nélkül.

Világháló. Mennyire másképp hangzik! És íme, eme traktátumomat is a mindent beszövő Világhálón, eme posztmodernkori kommunikációs csoda útján publikálom a Nyájas Olvasóknak.

 

Barát, nem ellenség a gép!

Manapság interjúim zömét sem a hagyományos, fejsz tu fejsz módon készítem.

Kérem, ezentúl ha gazdasági elitünk bármely tagjával készített interjút olvasnak, akkor többé ne tessenek súlyos márványlapokkal burkolt, pompát, gazdagságot, és sírontúli, rideg tekintélyt sugárzó székházat maguk elé képzelni! Tanult kollégáim és szerény személyem interjúkészítéseinek helyszíne ugyanis többnyire a Világháló. Ilyenkor íróasztalunk előtt ülve, személyi számítógépünk billentyűzetén keresztül tápláljuk be a kérdéseinket, amit e-mailben továbbítunk riportalanyainknak. Drótpostafordultával máris a képernyőnkön teremnek a válaszok. Pusztán a szerkesztés vár ránk. A Gutenberg-galaxis nem vész el, csak megújul!

Újságok, teljes szerkesztőségek költöznek át a Világhálóra. Nem pusztán képillusztrációkkal, hanem mozgóképpel és hanganyaggal is ötvözhetők a cikkek. Micsoda pompás, korábban elképzelhetetlen lehetőségek garmadája nyílik meg előttünk!

És a fejlődés őrült sebességgel dübörög. A technológia lokomotívjáról nincs leszállás! Immár az úgynevezett Webkettes is mindennapi életünk részévé vált. Interaktív szociális hálók útján napi szinten tartjuk a kapcsolatot akár a Vén Sárgolyó másik szegletében élő barátainkkal, szeretteinkkel, kollégáinkkal. Hölgy Péter barátom egyik nap az USA-ban a Yale egyetemen tart előadást, míg rá néhány napra már Bratislavában workshopol, mindeközben folyamatosan értekezünk Nietzscheről - a távolságról, mint üveggolyóról tudomást sem véve. A „hagyományos”, „ósdi” drótpostához (Hát nem döbbenetes? Két-tucat évvel ezelőtt még hallomásból sem ismertük az e-mailt és máris avitt. Csupa-csupa idézőjellel értekezünk róla. Okkal.) képest eme közösségi hálókon folyamatosan másokat is bevonhatunk. Hopp, máris ránk pirított Zeller Ági: - Fiúcskák, botorság, amit Freiedrichünkről összehordtok! :- ) És még egy bájos szmájlit, vagyis afféle stilizált, mosolygós arcocskát is odabiggyesztett mondandója végéhez a kortárs filozófia eme pajkos Nagyasszonya. Az Élet egy nagy ajándéka, hogy kortársának, mi több személyes ismerősénak, kérem ne vegyék nagyképűségnek, de ki merem jelenteni, szűk, szellemi baráti körébe tartozónak vallhatom magam!

Blog! Másféltucat évvel ezelőtt azt sem tudtuk, hogy eszik-e vagy isszák, manapság pedig tobzódunk az eme modernkori interaktív naplózás nyújtotta élményben. Itt van például Josephus Lingvistus pompás blogja a Rétegnyelvről [szleng.blog.hu – a szerk]. Micsoda komplex, alulról szerveződő tudáshalmaz-gyűjtemény! Ha érteni tetszik, ahogyan mondám. Az egyes szócikkekre rákattintva megtudhatjuk, cumbájspill azt is, hogy a makkoltatás joga nem pusztán a középkori erdőgazdálkodásban töltött be fontos szerepet, hanem a kortárs férfi-nő kapcsolat olykor aszimmetrikus kapcsolódási pontjában is. Avagy az ATM sem csupán a készpénzfelvételt biztosító, bankkártyát befogadó terminál megnevezéséből alkotott angolszász mozaikszó, hanem, mily meglepő, szintén egy úr és (többnyire) egy hölgy huncutkodása során a testüregek használatának merészen formabontó algoritmus-sorrendjét definiálja.

Mi több, akár egydiplomások is vezethetnek egészen tűrhető villanynaplókat.

Vagy itt leledzik példának okáért a Munkahelyi Terror, nomen est omen, már nevében is félelmetes blog. Hús-vér dolgozók írják meg, hogy bizony a kortárs kapitalizmus még távolról sem hozta el a Szép Új Világot. Avagy a Praxis. Ahol döbbenten szembesülök azzal, hogy honi egészségügyünk helyzete, mondhatnók stílszerűen több sebből vérzik.  Mily szerencsésnek is vallhatom magam, könnyebbülök meg olykor e fátumszerűen tragikus sorsokat rejtő blog böngészése közben. Érdekesmód, engem mindig előzékenyen látnak el a Fehérköpenyes Mágusok: –Fáradjon előre, Főszerkesztő Úr!

És persze egy kis pajzánságot, horribile dictu huncutságot, napi szintű, könnyed ujjgyakorlatokat is rejthet egy blog, lásd a hasonlók tömkelegéből az alábbit: napikivero.blog.hu - ugyanakkor a test és a lélek megtisztulásához vezető zarándokútról is beszámolhat egy-egy cikk, pardon avitt nyelvhasználatomért, ezt korszerűen úgy illendő mondani, hogy poszt. Mint például eme remek Camino-összefoglaló.

Sokan kongatják a vészharangot. Az anonimitás mögé rejtőzve felhasználók tömegei másnak adja ki magukat, mint akik. Ebben sincs nóvum. Még az ántivilágban, a Királyi Kossuth Rádiónál a tüneményes Kovalik Karcsi, szegényt Isten nyugosztalja legyen neki könnyű a föld! Szóval ennek a bűbájos, bevállalós vagány palinak évekig röhögtünk azon a húzásán, amikor benn a Bródy Sándor utcában, ő maga utánozta egy hortobágyi juhász bácsi ízes hanghordozását, és ott helyben megcsinálta az interjút. [és felvette az állami rádiótól a napidíjat meg a benzinpénzt. – ezt a vagány, stramm poént a Btk-s „szleng” csalásnak, illetve tényállástól függően sikkasztásnak, et cetera hívja – a szerző.]

Meg se kíséreljük a Hyde Park Speakers Cornerének eme csodálatosan globálissá tágult játszóterét megregulázni! Ha megnyessük a szólásszabadságot jobbról, sajogni fog ama tályog bizony balról is! Azzal a bizonyos fürdővízzel együtt könnyen kiönthetjük a gyermeket is! A Hitleráj legsötétebb évtizedének a bugyrait idézné a Világhálóra szabadított cenzori olló. Fentebb mondottak természetesen nem jelentik azt, hogy megtagadnám: az elsők között írtam alá a Neolabanc Chartát, amiben több tucatnyi vezető értelmiségi társammal egyetemben a kurucinfó pont hu, az Internet eme förtelmes pöcegödrének a betiltását követeljük!

Summa summárum, mint tanult kollégám szakmai berkekben óriási visszhangot kiváltó doktori disszertációjában, Az interjú a neotelevízióban című munkában is szájbarágósan kifejtette volt, az Internetre is a kommunikáció rituális vagy expresszív modelljének James Carey (1975) által felismert ismérve helyett magának a kommunikációnak a lehetséges alternatív szemlélete a súlyozottan mérvadó.

Bízom benne, hogy a Nyájas Olvasók legalább annyira élvezték eme közérthető, szerény irományom, mint jómagam annak elkövetését.

Glosszányi, könnyed traktátumom lényege, tömören-velősen, kvázi zárszóként összefoglalva: Internetezzünk bátran, mert internetezni jó, de csak módjával!

177 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.12.29. 07:59:23

Igy beszél egy kb 10-15 évvel ezelőtt nyugdíjba ment vidéki lap főszerkesztóje (de ő nagyon így, annak tökéletes, így is néz ki,+ dohányzik, piros Malb), ha még fungál, akkor nem, mert fiatal firkászok veszik körül, ő is fiatalosnak akar látszani, átveszi a napi szlegjüket.

Der Beste 2010.12.29. 08:11:19

Ez annyira de annyira modorosra sikerült, hogy alig tudtam végigolvasni öklendezés nélkül.

Gratula a szerzőnek!

2010.12.29. 08:16:11

@Der Beste: kiváló írás, én mindjárt ki is hívom magamhoz a mentőket:)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.29. 08:21:01

Igazi old school modoros iras! Az arckeprol nekem valami kevesbe ismert amerikai szekta vezetoje ugrik be. Lehetne modjuk Modorologia a neve, es termeszetesen Tibi a profeta.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 09:39:49

Hát én úgy olvastam, mint real írást. Ez kitalált? Kibebaszott jó! Modoros és közhelyek egész tárháza, sót palotája! @Frengi: Nem kell szerintem vidékinek lenni, ez egy sima 60-as rádiós monológja, olyan szürkeöltönyös faszi, a galléron vastagon korpa, a kikopott könyöknél bőrpótlás. A csávó tuti, hogy 3/3-as volt, de a KISZ az alap, bejárta az egész béketábort Karl Marx Stadtol Hanoiig, tele van sztorikkal és nyomja és nyomja és nyomja. Ezen kívül minden sztoriba belesző egy-két "sztárbarátot", hogy lássuk, mekkora arc volt. "Amikor Rózsa Gyurival 75-ben Várnában voltunk egy forgatáson". "Amikor Déri Jancsival (istennyugosztalja) 1973-ban mejdnem megdugtuk Marina Vladit Moszkvában három üveg vodka mellett"
Szóval egy óriási pirospont ez a poszt, telitalálat!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 09:45:56

@Szocio Pata (kikvogymukblog):

Egyébként az ilyen faszik 1989 után kikoptak a TV/rádióból, alapítottak egy PR vállalkozást saját névvel Hódy Communications, régi elvtársi kapcsolataikra alapozva szereznek ügyfeleket "már húsz éve viszem a Fabulont, az egy igazi sikertörténet! "

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 09:51:51

@Szocio Pata (kikvogymukblog): na igen, alap, hogy ez a fajta délceg, barkós-teknőcszemüveges ifjúként a béketábor összes nemzetének egy-egy lányát felpróbálta. Legalábbis úgy emlékszik.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 10:03:20

@Szocio Pata (kikvogymukblog): és a vezetéknevükkel gyakran találkozhatsz hülye nevű romkocsmákban. Elszállt fiatalok viselik hanyagul, mint Bercsényi a párducbőr kacagányt, és épp azon tanakodnak, hogy cégük, a Pimpernel Design most akkor melyik milliós megrendelést fogadja el. Nincs ezzel baj, vannak szakmák, amelyek rendes elsajátításához és felfuttatásához kell három generáció.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:04:47

@Professor Pizka: Miazhogy? Nagyonis! "Na a kubai VIT-ről is van egy nagy sztorim, a Póli Bandival (szegény már az sincs köztünk, gyártásvezető volt az ifjúsági és gyerekosztályon) felszedtünk két betonkeverőt Havannában. Na tudod, miért "betonkeverő" Hát nézz rá ezeknek a tagbaszakadt kubai munkáscsajoknak a combjára! Bezavarod a macit a susnyásba, az pont ilyen érzés, mintha betonkeverőben ülnél! Na szóval töltöttünk egy "nagyon kellemes éjszakát" a hölgyekkel, aztán meg Pesten még hét napot a László Kórház bőr és nemibeteg gondozó osztályán, ha érted, mire gondolok! "

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:09:26

@Professor Pizka: Jaja, design vagy a másik a filmvonal. A gyerek gyártásvezető vagy felvételvezetőként kezdi a "Horváth Ádinál" "Istenem vele is mennyit dolgoztunk a tévében!", mostanra már saját produkciós cége van.

2010.12.29. 10:11:11

A szerző, bár nagyon okos, de nem tudhat mindent, mert nem is élt még akkoriban.

Az Erika táskaírógép volt, irodában nem nagyon használták, a kiskocsis Optima volt a sztender, az Olivettinak csak az asztali számológépe volt nálunk rendszerbe állítva.

A pasasból kinézem, hogy az ő titkárságán ugyan nem, de a központban egészen biztosan volt Rositext, ami már majdnem szövegszerkesztőként működött.

Nem derül ki milyen doktor, de én esküszöm nektek, hogy személyesen ismertem egy nőt akik az úttörő mozgalomból doktrált, és egy pasit aki munkavédelemből. Valami hasonlót nézek ki belőle is.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 10:11:21

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Az még egy érdeks fajta, amelyik ezeknél 8-10 évvel fiatalabb. Várta, hogy vigye már el a tüdőrák a főszerk elvtársat, vagy helyezzék át három évre Caracasba. Nem mozdult, figyelt, hogy aznap, amikor a vén buzit elüti a villamos, ő legyen az első aki mintegy véletlenül a főigazgató folyosóján grasszál, és majd húsz év múlva mesélhesse, hogy "Épp a Mángorló jubileumi adását vittem fel Söjtöri Pali bácsihoz (gyk: párttitkár) láttamoztatni, amikor a lépcsőfordulóban rohan szembe velem Peresztegi Jóska, a vágásról, hogy meghalt Fószer Miska bácsi, elütötte a villamos. Ahogy rohant, elesett (gyk:bokán rúgta, mint Nagy Sanyi a Vébert) a népzene rovat főszerkesztője. Naszóval épp ne próbáltam felsegíteni Peresztegit (vesén rúgta) amikor nyílik a párnás ajtó, és Ábrahám Feri bácsi, a főosztályvezető lép ki rajta. PErsze neki volt piros telefonja, szóltak, direkt a BKV-tól. Én álltam ott, kezemben a mángorlóval, amit még Fószer Miskával együtt vettünk fel. Ott állt félkészen a Túrkevétől Mátraházáig népzenei sorozat, a Makám-Kolinda ciklus, szóval rámnéz, és megkérdi: Józsikám vállalod? Elvállaltam.
Ez az egyik fajta. More to come

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:15:58

@Professor Pizka:
Jajj ne csináld, tényleg behalok a röhögéstől. "Mángorló junileumi adás" :DDD
Neked ez a sztori nagyon megvan, szinte gyanús vagy!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:19:53

@Professor Pizka:
"Most mondjam azt, hogy én hoztam be az újhullámot az országba? Nem mondom. Manapság divat mindennel dicsekedni, ahogy mondják - "mindenki partizán volt". Én csak azt mondom: Poptaritop, Zenebutik, Ötödik sebesség. Ott bábáskodtam az újhullám kibontakozása felett, na persze a kellő keretek között, mert a CPG meg a hasonlók nálam is kiverték a biztosítékot!"

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 10:21:08

@Professor Pizka: ez kicsit zavaros lett. namindegy.

Másik fajta: amelyiknek nem jött össze. Ez húsz éve várja hogy mégis összejöjjön. NEm vette észre, hogy már rég nincs akkor apparátusa a rádiónak/tévének, mint a General Motorsnak a csőd előtt, de próbálkozik. Kétféleképpen: külsős cégeket alapít jó (tényleg) ötletekkel, ezeket mindig ellopják tőle az atyai pártfogók, marad a kávéház és a mesélés, hogy annak a műsornak az ötlete is az enyém volt, dehát. ugye.

Van a jobber alfaj. Ez ugyanúgy úttörő-kiszrádiós vonalon indult, csak 90-94 között kijobbult, wassalbertiánus lett. Azóta szívja a faszt. (bocsánat, de ezt így hívják). 94 végén bottal zavarták el a rádiótól, a visszatérő többiek, akik nem szeretik a Geréb Dezsőket. 98-ban kapott ugyan valami műsort, el is éldegélt, de négy év éhezés után nem tudta megfogni a pénzt, adósságai lettek, és 2002-ben jött megint a lapát. Jelenleg azt várja, hogy majd a Kondor Katiék most tán csinálnak valamit, és nyolc szűk esztendő után csinálhat egy Magyarország belvízvédelmi műtárgyai vagy Magyar gyászversek hantológia sorozatot, ha azt a szar macskazenét beszüntetik a Petőfin és megint értéket közvetítő kultúradó lesz belőle.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 10:21:56

@Szocio Pata (kikvogymukblog): pedighát ugye "Erdős Péter kurvaanyád" mint generációs élmény...

Styxx 2010.12.29. 10:22:18

@Szocio Pata (kikvogymukblog): @Frengi: @Professor Pizka:
10/10-es poszt 11/11-es kommentekkel:-)
Szép ember Ph.D. Hódy. Elképzelem, hogy lekonyulna a hódfogú vigyora, ha a lánya bejelentené, hogy összeszűrte a levet egy szaros EGYdiplomással.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:27:14

@Professor Pizka: "Az Erdős Petit csak hagyjuk! Manapság lépten-nyomon mindenki őt ócsárolja, pedig neki is volt egy élete! És nem azt kívánom senkinek! És azt is elmondhatom, hogy 78-ban ő szerezte nekem azt a jó kis állást az Euroviziós táncdalfesztiválnál, körbeutaztam a fél világot!"

Styxx 2010.12.29. 10:33:01

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Az minimum egy 3/1-es, vagyis hírszerzős állás lehetett. Kémállás:-) '78-ban Mo még az Inteervízióban tolta. Kovács Katiéknak Pugacsovával, Karell Gottal meg Joszif Kobzonnal kellett párbajozni. De még az sem kizárt, hogy volt ilyen állás. A nyugati könnyűzenei trendeket megfigyelni. Nyugatnémet márkás meg USA dolláros napidíjjal de szar is lehetett.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:33:23

@Professor Pizka: A második típust azóta átvette az Echó tv, ott viszi a "Mikor csíkból elindultam, jaj" című sorozatot, beutazza egész Erdélyt.

Az első, a sikertelen egy körzeti TV-hez került, 25.kerületi, Pétervárosi körzeti tévé szerkesztő, (szoboravatás, rendes hetiriport a polgármesterrel), de ezt csak átmenetinek tekinti, tudja, hogy egyszer eljön az ideje a Királyi Tv-nél. Talán most?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 10:34:51

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Van még a látens buzulás. Annak a kitárgyalása, hogy a népes közösségből, ahol túlreprezentált a kreatív szakma, ki volt homokos.

"Kazanyecz Palival meg Rétmezei Jutkával mentünk ki nyolcvanhatban Zágrábba. Rétmezei Jutka akkor már Kovács Zolika felesége volt, mert Zolcsibolcsit nem léptették volna elő, ha nincs "rendes családja". Igazából sosem éltek együtt, Zágrábba is azért jött Kazanyecz, akinek a felesége valami elképesztő sárkány volt, hogy jól érezzék magukat egy kicsit Jutkával. Mindenki tudja, hogy az ifjabb Kovács Zolka apja a Kazanyecz, ehhez mondjuk elég ránézni. Jutka aztán Zolcsikától elvált, hozzáment Fószer Öcsihez, tudod akinek a nagybátyja a népzenei főszerk volt és elütötte a villamos. Namost viszont Fószer Tibi az a Fószer Öcsié, de már a Fószer Katika az megint a Kazanyeczé, elég ránézni. Ezért van, hogy amikor Kovács Zolka elment az Rtl-hez, akkor Fószer Katkát, akinek Kazanyecz addigra elintézett két év frankfurti tanulmányutat, odakerült helyettesnek."

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:36:01

@Styxx: Én is egy hasonló állásra gondoltam. Két üveg vodka mellett is volt még érkezése megjegyezni, amit Kósjani 83-ban a Vosztok szálloda bárjában harsogott hajnali négykor.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 10:43:51

@Professor Pizka:

Jaja, de ezt akár még frivolabban, olyan bicskanyitogató jovialitással.
"A Kálmán Tibi meg a Kissebségi szerkesztőségből (na milyen kisebbség? Ha azt mondom, Kohn, akkor azért kitalálod) szóval a Tibi meg összejött a jelmezosztályról azzal a sráccal, persze még nem úgy hívtuk, goyg sztájliszt, de a ugyanolyan meleg volt a légkör, mint ma. A srác, (valami Gabesz vagy Geri) igazi karrierista volt olyan "elöl Rómeó hátul Júlia" típust, ő is az RTL-nél nyomja mostanában. "

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 10:49:10

Van még a nemzetközi gyémántsztenderd típusú öregrádiós/tévés. Ez tagja legalább három nemzetközi szövetségnek, '83 óta. Akkoriban egyedül ő léphetett be. Mindenki mást kinyírt. Azóta ezeknél a szervezeteknél ő Magyarország és néhány hozzá hasonlóval risztelgetnek különféle uniós meg alapítványi pénzeken. Ha valaki a fingástól fel egészen a négytételes kórusműig alkot valamit, akkor azt azonnal ekézni kezdi, hogy "ez nemzetközi szinten semmire sem elég". Ez a fajta az összes között majdhogynem a legundorítóbb, ki se fejteném.

Nem szabad viszont összetéveszteni azzal a szelíd kultúrnövénnyel, amelyik levelezgetett a nemzetközi ezmegazzal, és jelenleg is fordításokból, külföldi kutatóintézetek kisebb megbízásaiból éldegél. A pofára esések akkor jönnek (másoknak) amikor kiderül, a szürke szoknyás vénlyány bölcsészről, hogy tegezőviszonyt ápol az új német kultuszminiszterrel és amúgy van neki egy férje (brácsatanár a konzervatóriumban) és a lányuk tanszéket vezet Göttingenben. Ilyet csak vagy kettőt ismerek, nem is írom tovább, mert még magukra (és rám) ismernek.

nadivereb 2010.12.29. 11:02:37

Ez most igazi vagy nem? Ha igazi, akkor el se tudom képzelni, hogy milyen lesz ez a fazon 75 évesen, amikor már egyébként normális emberek is hajlamosak olyanokra, mint hogy "a mi időnkben nem volt zselés szaloncukor, szalmával tömtük ki a tavalyi papírt, hogy mutasson a fán. De nem is veszekedtünk rajta, hogy kié legyen az utolsó".

2010.12.29. 11:07:53

@Professor Pizka: én követni sem tudtam, de te még le is írtad!

Nem semmi!

2010.12.29. 11:08:51

Most ti itt tartjátok a Gyermekműsorok Főszerkesztőségének nyugdíjas találkozóját?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 11:10:49

@Hadrian77: igen, egyenesen az úttörőmozgalomból mentünk nyugdíjba :-)

2010.12.29. 11:13:06

@Professor Pizka: van egy volt kollégám (volt egy van kollégám), már nyugdíjas. Kitelepítették anno a családjukat, de ő azért elvégezte az egyetemet és a közlekedési minisztériumban dolgozott, ő szokott ilyen sztorikat mesélni a külföldi útjairól és élményeiről:)

2010.12.29. 11:14:21

@Hadrian77: jártam a 90-es években diákújságíró rendezvényekre (DUE) de ezekkel az arcokkal sajnos nem találkoztam:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 11:14:47

@Hadrian77: nyugi, a sztorikat én sem légből kaptam :-)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 11:19:44

@Hadrian77: Ez csak egy spontán nosztalgia délelőtt. Olyan mint 83 ban a Naposparton a Hruska bolgár női kolo-együttes tagjaival. Riportnak indult (a Zenebutikba ment volna), de egy kiadós pálinkázás lett belőle, aztán egy kis nudi a tengerben. Képzelheted, 83-ban! Akkora fegyelmi ügy lett belőle, hogy csak a Vitraitomi tudta elintézni nekünk!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 11:24:37

@Professor Pizka:
És van az "ottfelejtett". 50-es nő, 20-30 éve egy fejes dugta, aztán csendben kiöregedett, viszont elfelejtették kirúgni. Szerkesztő-riporter kis műsorokban, szigorúan koradélutáni műsorsáv, neki kell minden nyáron megcsinálnia a "parlagfű" anyagot, meg a kisszíneseket a diákolimpiáról.

Der Beste 2010.12.29. 11:47:35

@Professor Pizka: Erdős Pétert az ég adta minden tehetségtelen zenésznek.
Ha valaki még a saját anyját is az OPNI-ig üldözte a "zenéjével", 2010-ben nyugodtan mesélheti az Echo tv-n, hogy csak azért nem lett belőle a magyar Bruce Springsten, mert a Csepregi éva s az Apostol jobban feküdt az Erdősnél.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 11:53:23

@Der Beste: általában, nagyon sok embernek csak a kommunisták miatt nem jött össze. Persze van, aki tényleg valami elvtársba ütközött, de létezik ez a "nem engedtek ki minket a düsseldorfi fesztiválra pedig Frank Sinatra szerződtetett volna minket" típus is.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 12:04:42

@Professor Pizka: nem magyar példa, hanem kubai: ott van Arturo Sandoval, akit Dizzy Gillespie csábított lelépésre. Lelépett ő is meg a klarinétosa, Paquito di Rivera is.
Sandoval aztán csinált egy filmet, amelyik arról szól hogy a szegény de iszonyúan jól trombitáló Arturót a gonosz elnyomó kubai rendszer nem engedte szárnyalni. Ez így van, csak a filmben nincs benne, hogy a gettó-szegény Arturo kapott egy trombitát a szemét elnyomóktól, nagyszerű oktatást, és mielőtt elment volna pénzt és tucatnyi Gramy díjat keresni Amerikába, azért interkoncert jelleggel beutazta a fél világot, a nyolcvanas években pl. Budapesten is adott klasszikus zenei koncertet.
Ez csak úgy eszembe jutott, a témához voltaképpen semmi köze. Itt egy videó: Dizzy és Arturo, előbbi 75. születésnapján.

Hepciás 2010.12.29. 12:34:44

Sziasztok.
Kössz a gratulációkat és jó nyomvonalon keresitek a prototípust. Egy valós személy volt a minta (persze némi túlzással). Kíváncsi vagyok, kitaláljátok-e, hogy ki. Kicsit szemétkedek: nem árulom el, se most, se később.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 12:39:54

@Hepciás: Akkor viszont nem is találgatunk :)
Na jó, találgatok:
Ipper Pál
Juszt László
Vágási Feri

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 12:53:13

Ugyanez a téma Felkonf szöveg:
"Kukac? A pecabot végén!
"Háló?" Elő vele, ha kapás van!
Ezt gondolta néhány éve Robur Béla bácsi, a 4. országos nagypapa-unoka internetverseny különdíjasa. Azóta viszont már tudja, hogyha a "szörfözést" emlegetik, nem kell nyárig várnia! Az Internet segítségével akkor hívja fel ÚjZélandon élő lányát, amikor csak akarja. Vagy megrendelheti a karácsonyi bejglit. Vagy ne kell lemezboltba mennie, ha meg akarja hallgatni kedvenc Aradszky László melódiáját, aminek örökzöld sorát bizonyára Önök is ismerik: Nemcsak a húszéveseké a világháló!"

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 12:54:07

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Ja, elfelejtettem: M1 es kisszínes délutáni műsorsáv felkonf.

2010.12.29. 13:00:02

@Szocio Pata (kikvogymukblog): valamelyik nap valami pszichológus vagy mi a tököm beszélt az Echon a magyarság eredetről. Az engedett el ilyen szólásokat:
- Nagyon jó a kérdés szerkesztő uram!

Közben úgy nézett ki mint Böhm bácsi..:)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.29. 13:24:58

@Hadrian77: Pszichologuskent biztosan nagyon ertett a nyelveszethez meg a tortenelemtudomanyhoz! Bar ha az amator magyarsagkutatok pszichejet elemezte, akar meg jo is lehetett :)

Amugy meg elso osztalyuak a kommentek, Pizka es Pata kulonosen elemukben vannak ma!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 13:32:05

@altoid: Ja. Pizkához hasonlóan szintén van egy ksi tapasztalat, megélt sztorik. Kezdek bosszús lenni, miért nem írtam meg korábban.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.29. 13:36:00

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Hat csak irigyelni tudlak, kulonosen a kubai VIT miatt ;)

Megirhatod most is a sztoridat, mi tart vissza?

janomano 2010.12.29. 14:03:11

@Hepciás: Szép írás. Granulálok.

janomano 2010.12.29. 14:05:10

@Der Beste: Múltkor meg azt olvastam, hogy az Aposolok panaszkotak a Csepregire, hogy az Erdőssel...

janomano 2010.12.29. 14:10:09

@altoid: "Amugy meg elso osztalyuak a kommentek, Pizka es Pata kulonosen elemukben vannak ma!"

Jaja, jól csapatják a srácok.
Jókat rötyögök én is...

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.12.29. 14:16:54

Ipper Pál nevét meghallom és sírni támad kedvem.
Meg volt az a műsor: A felkínálom. Almaszedő talicskagyártáshoz kerestek mindig kisszövetkezeteket.
Vitray Tamás okosan a szemüveg mögül kinéző feje ma is kísért. Meg Kudlik Juli csodálatos haja. Az már nem is haj volt hanem egy absztrakt izé. Egy bizarrul remegő hajcsöcskocsonya.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 14:29:58

@Blassius: De szilveszterkor még a szigorúan tudományos Kudlikjuli is megmutatta nekünk egy másik, tréfás arcát, és jól bohóckodott az Antallimruskával! Na az még igazi szilveszteri adás volt!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 15:16:30

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Illetve parabola, szigorúan három pár (nem kettő és nem négy pár) csöccsel, a lazítás kedvéért. Bizonyos zalai (és más) peridoikák ezért bírtak még évekig sikeresek lenni számonként négy-öt (hat! hét!) pár csöccsel.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.12.29. 15:21:29

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Akkor azér kedvem lett volna belefingani egy akkorát a kamerába, hogy összedől az egész tévészékház

2010.12.29. 15:53:57

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Mikre nem emlékeztek? Én utóljára akkor néztem tévét szilveszterkor, amikor kanyarós voltam.

(minek? úgyis megismétlik)

Anyám 1962-ben vett egy kisképernyős Oriont, azt néztük 25 éven keresztül (apám tévé szerelő volt, nem bírt elromlani a dög, mert már egy rezzenés és csőcsere neki). Utána az albiba vettem egy Junosztyot (hétfőn nem volt adás, de bejött a szlovák is) Arra emlékszem, hogy minden pénteken tévéjáték ment, szenzációs darabokkal, hatalmas színészekkel, a Csurka: Ki lesz a bálanya, ott láttam először.

Utána már csak lomiból vett akármik a kölykök miatt.

Én még a Varga Józsefre a bemondóra emlékszem, meg a Vörösmarti Lilire aki öngyilkos lett, de azt nem volt szabad hangosan mondani.

Na és persze a vég nélküli műkorcsolya versenyekre, amkor még kigyalogoltak a jegre, és ott mutatták a táblájukat, meg hogy anyám nindig a kisérleti monoszkópot nézte a Kékesi adón, mert jó számokat adtak.

Clarimonde 2010.12.29. 16:41:04

kimaradt az "információs szupersztráda" , de azért 10/10!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.12.29. 16:59:17

@Frengi: Műkorcsolya? A kis pöcs? Vagy Pötsch? Akki évről évre nőtt?

janomano 2010.12.29. 17:19:18

@Blassius: Jessz! Felkínálom (népgazdasági hasznosításra), Pomezsánszky Györggyel. Erre még Hódy doktor is elismerően csettintene.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.29. 17:38:11

szánalmas arc szánalmas élettel. Szánalmasak az emlékei, szánalmasak a gondolatai.

Pfej.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.29. 17:40:10

és akkor kiakadnak itt egynehányan, ha a kommunizmust, minden nevelő hatásával, sóbányába zavarnám?:)

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.12.29. 17:45:59

@Hepciás:

Gratulálok, szuper poszt. Személyesen is ismerem az ihletőjét, épp az imént nyomtattam ki és faxoltam el neki a posztot, és most táviratozott, hogy joo stop.

Mitya Ivanov 2010.12.29. 17:50:58

fájdalmasan nehéz írás. Érzem a konyakszagot, a cigarettafüstöt, az áporodott lehelletet, látom a sárga fogakat, a kardigánt, a falon dámszarvas figyel lefelé, hallom a titkárnő kopogását és hangját, ahogy azt mondja, hogy "Miki bácsi a Manci néni üzeni, hogy mosóport is hozzon a boltból, de 5 kilossat mer az olcsóbb".
Nyugdíjas a szentem, de még aktív, mivel meg van róla győződve, hogy tudását át kell adni az ifjúságnak, pl ilyen írásokkal, mint ez is.
Tanít a modern üzleti tudományok főiskoláján is, ahol havonta egyszer lenne órája, de érdeklődés hiányában elmaradna, ha az eminens kislányok nem járnának be.

Mitya Ivanov 2010.12.29. 17:52:57

@Levéltáros:
azthittem a morzénál elakadtatok

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.12.29. 17:57:56

@Mitya Ivanov:

Dehogy, haladunk a korral, de minden technikai újdonságot ki akarunk használni az utolsó cseppig, és csak akkor váltunk az újabbakra, ha van értelme. Szerintem például 4-5 év múlva kell elkezdeni blogolni, most még felesleges. Addigra letisztulnak a dolgok, és az információs szupersztrádán csak a minőségi világhálós naplók maradnak meg. Ez mondjuk rossz hír Tibinek.

janomano 2010.12.29. 18:07:05

@Levéltáros: Akkor a mátrixnyomtató beszáradt
szalagját bélyegzőfestékkel tuningolni, az oké, ugye?

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.12.29. 18:18:28

@janomano:

Az biztos, hogy a mátrixnyomtató jobb, mint az ördögtől való lézernyomtató. Titkárnőmet majdnem megvakította egy elszabadult lézersugár, mikor a postafiókomból nyomtatta ki a villanyleveleimet. Azóta vagy mátrixnyomtatót használunk, vagy ha beszárad a szalag, és nincs festék, kézzel kiírja nekem.

Styxx 2010.12.29. 18:26:49

@Levéltáros:
Én már a márixnyomtatót is elajándékoztam a Máltai Szeretszolgálatnak és felvettem két kódexmásolót.
Az 1379-es bértarifa alapján még ócsóbb is.
Azért is alkalmaztam rögtön kettőt. Az egyik a biztonsági másolatot készíti. Ő ólomköpenyben másol, hogy a sugarak se csinálhassák ki.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.29. 18:31:13

@Levéltáros: @Styxx: Nalunk minden villanylevelet kotelezoen ki kell nyomtatni, indigopapirral harom peldanyban kezzel atirni, lefuzni, majd iktatni. Az iktatasi szamot azutan felvinni az SAP-rendszerre, es az iktatott dokumentumok listajat ismetelten kinyomtatni, indigozni, iktatni, stb. Rendnek lenni kell a zinternet koraban is!!!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.29. 18:34:46

@altoid: Egyebkent, ha jol emlekszem Pizka mar ezt is megirta a Raerunk blogon...

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.12.29. 18:36:41

@altoid:

Szimpatikus cég, megbízható rendszerrel. Ti biztos nem fogtok összeomlani valami internetes válságocska miatt.

@Styxx:

Jól hangzik ez az 1379-es bértarifa, ráadásul nincs cafeteria és még az első éjszaka joga is a tied. Bár ez lehet, hogy hátrány.

janomano 2010.12.29. 18:38:23

@Levéltáros: Erre nem is gondoltam. Márhogy kézzel is lehet írni.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.12.29. 18:40:53

@altoid:

Még szép, hogy a professzor már megírta, ráadásul papír helyett krumplihéjat használ, ami nagyszerű innováció:

raerunk.blog.hu/2010/11/14/adoburgonya

GERI87 2010.12.29. 18:54:20

@Szocio Pata (kikvogymukblog):

"Amikor Rózsa Gyurival 75-ben Várnában voltunk egy forgatáson".

Óhh, azok a sztorik...

hajdú Steve-t is ütném mikor rákezd a hetihetesben a seggnyaló stílsával.

kubatov_kommunista 2010.12.29. 19:24:04

broáf!
a hideg is kiráz tőle.
hallottam hasonlókat, de ma már szerencsére leginkább géppekkel kommunikálok. :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.12.29. 19:37:53

leesett állal toltam végig a postot
ez valami kegyetlen remekmű ...
szinte kimeríti az 'aztakurva!!!' fogalmát ...

mondjuk, a végén a szólás-szabaccság résznél egy pillanatra WTF??? volt, de aztán kapcsoltam, hogy a modorosch-on vagyok :DDD

riszpekt

zsanka · http://csombor.blog.hu 2010.12.29. 20:15:08

Ú, hát ez nagyon ütött. A poszt is extrajó volt, minden szó nagyon a helyén van. Egy gigantikus stilizált, mosolygós arcocskát is idebiggyesztenék, de mivel egy nagyon hasonló stílusban nyomuló tanáromra emlékeztet az egész, inkább az agressziót hozta ki belőlem.
A kommentfolyam is baromi jó volt. Teliltalálat, tényleg, úgyhogy folytassátok:)) Mondjuk nálam ez két külön személy. A posztbeli az inkább a durván modoros, nyájaskodó tanár, aki semmilyen új információt nem tud közölni, ehelyett ilyen bölcsességeket fogalmaz meg (Tanult kollégáim és szerény személyem interjúkészítéseinek helyszíne ugyanis többnyire a Világháló.) és az idióta önfényező sztorijaival zsibbaszt, plusz azzal, hogy ki mindenkit ismer és közben ilyen okoskodó jótanácsokkal fölényeskedik (Internetezzünk bátran, mert internetezni jó, de csak módjával! - basszus, ez volt a kegyelemdöfés, tényleg:)). A kommentbeli újságíró meg nálam egy az egyben a Büféújságíró, akit még a Büfészínész megjelenésekor hiányoltam:)) Másnéven: a nosztalgiaöblös - lopás ugyanonnan nosferatótól:)) Persze mindkettő iszonyatosan jó karakter modorszempontból.

medvedr 2010.12.29. 20:16:19

@Frengi: Ez nekem is gyanús lett. Az Erika táskaírógép volt. Szerkesztőségi munkát szerintem nem is nagyon bírta volna. Nekem van egy működőképes, nagynénémtől örököltem. Otthoni miunkára használta csak.(egyébként rádiós volt ő is).

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.29. 20:17:47

Ha te valamelyik unokatesóm vagy és anyám neked adta az Erika írógépet, agyonütlek. :-)

2010.12.29. 20:53:55

OLvastam egyszer egy kisregényt valami kimondhatatlan nevű angol szerzőtól, a címe az volt, hogy A gép megáll. A regényt 1962-ben írták, hozzám a Világirodalom remekeivel (vászonkötés, 26Ft/db abszolút modoros) jutott el 1973-ban.

Az emberek a föld alatt élnek, mindenki a saját lakásában, és ülnek egész nap egy képernyő előtt, videókonferenciát tartanak, beszélgetnek a barátaikkal, a családjukkal, nem kell kimozdulni, mindent a gép intéz.

azt hittem én ezt soha nem fogom megérni, hogy ülök a szobámban egy képernyő előtt, és beszégetek a barátaimmal, ismerősökkel, és idegenekkel, ha unom őket, akkor csak kikapcsolok, vagy nézek mást. Azt gondoltam, hogy ilyen nincs, és nem is lesz, legalább amíg én élek biztos nem.

De itt van, és lassan úgy érzem, hogy az összes Lem novella is kezd valósággá válni. (Na jó, egy 19 sérültes buszbalasetből még nem hoznak ugyan ki 21 főt mert kövérek voltak a sérültek, de azért már közel járunk.)

Ti ebbe nőttetek bele, de én még mindennap rácsodálozom, ha zenét hallgatok, hogy hogyan jutottam én el a 4 sávos Tesla magnómtól idáig, nekem olyan mitha tegnap lett volna. (És hallgatom a Youtuberól ugyan azt a Chert, akit akkor.)

Na most megpróbáltam elmondani azt amit ennek a képzelt, vagy valóságos alaknak a szájába adtatok.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.12.29. 20:57:19

Azért a biztonság kedvéért rákerestem a névre, de az első 5 helyen ezt a posztot dobta ki. Szerintem annyira modoros, hogy valahol materializálódott az író és most fogalmazza a következő cikket.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.29. 21:00:13

@Judea: a modorossag kvantummechanikaja...

2010.12.29. 21:03:29

@altoid: tisztára mint a Poszeidon rendszer a felsőoktatásban:) Kapsz egy levelet,leviszed két emeletet, beszkennelik, iktatószámot adnak, felballagsz és lefűzöd, a beszkennelt anyagot meg nézegetheted. Elektronikus iratkezelés...

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.12.29. 21:09:36

@Frengi: Azért a többség még emlékszik az internet előtti időszakra. Ha az átlagéletkort nézzük (30 mint én.), akkor a legtöbb modoros kolléga még javában lemezjátszózott 20 éve.
Édesanyám nézte a szomszédokat ma, én meg közben ebédeltem. Hihetetlen volt, de senki nem ért el senkit. Az egyik szereplő tüdőgyulladással feküdt otthon és nem tudta értesíteni a családját mert nem volt mobil a sátortáborban. Ahol persze szülést kellett levezetni, de a mentőket csak utána értesítették, gondolom azt is úgy, hogy besétáltak az x km-re lévő faluba. A másik meg engedélyt akart kérni, hogy egy-két napot lóghasson a tanévkezdő értekezletekről, de az igazgató szintén táboroztatott. Kénytelen volt elmenni utána a táborhelyre kerülővel. Persze fuvaroztatta magát a taxis szomszéddal, mert autó nem volt. Manapság elég, ha dobunk egy emailt,smst vagy egy mobilhívást, oszt jóvan. Kicsit én is ráéreztem most a régi időkre.

rdi 2010.12.29. 21:25:06

Gratula, díjnyertes poszt.

Amúgy tényleg létezik olyan vezető, aki ha meg akar nézni egy weblapot, szól a titkárnőjének, hogy nyomtassa ki. A teljes weblapot. Azt már mondanom sem kell, hogy az e-mailjeit reggelente kinyomtatva kapja az asztalára.

medvedr 2010.12.29. 21:51:36

Elfelejtettem: Kibaszott jó poszt , és a kommentek is nagyon ott vannak. Gratulálok!

medvedr 2010.12.29. 21:53:53

@Professor Pizka: Nekem ekkora mázlim nincsen tesókám!

2010.12.29. 22:04:18

@Judea: 10 évet vártam az első telefonomra, a második vonalat 1 éven belül bekötötték.

A kütyük engem soha nem hoztak lázba, egy junoszty tévével meg egy sokol rádióval elvoltam.

Igaz, hogy leveleztem a fél világgal, és külföldi illusztrált lapokat járattam, mert valmivel el kellett tölteni az időt.

A fiam (30 éves) már nem ír mailt, mert lusta, csak Chaten tudom elérni.(Ha mégis mailt ír, ami nagyon ritka, akkor a kötelző tisztelet körök után végül egy 5 vagy 3 számjegyű közepes összeg szerepel forintban vagy euróban.)

Többnyire a Face-ról értesülök, hogy hol vannak, merre járnak, és nevelni is ott szoktam őket, de azt mégsem merik megtenni, hogy törölnek az ismerősök közül.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.29. 22:43:21

@Frengi:

Az "illusztrált lapok" kifejezést azt hiszem Rejtőnél olvastam legutóbb.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.12.30. 05:18:47

@Frengi: Azért ne vegyél mérget rá, hogy nem hide-olják a bejegyzéseidet. Inkább küld ide őket, majd itt kinevelik belőlük a modorosságot. :)

Der Beste 2010.12.30. 07:15:11

@El Topo (Sgt. Elias): A Vesztegzár a Grand Hotelben című mű első fejezetében!

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.12.30. 07:27:53

@janomano: POMEZSÁNSZKY! Tényleg így hívták vazz. Kemény. Asszem ráadásul feketefehérben nyomták az adást. Bennem legjobban az almaszedő taliga maradt meg, asszem több adáson keresztül foglalkoztak vele.
Kicsit olyan volt az a cucc mint az Ezermester újság, csak online.

2010.12.30. 07:41:06

@El Topo (Sgt. Elias): én is
na látod, ez is olyan korosztályos, a rongyosra olvasott Rejtő, szerencsére a fiatalok nem olvassák, ezért minden rossz poent el lehet belőle sütni.

@Der Beste: szerintem meg a Piszkos Fred, bár ott illusztrált fővárosi lapok szerepeltek

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.12.30. 08:06:46

@Frengi: ", ez is olyan korosztályos, a rongyosra olvasott Rejtő, szerencsére a fiatalok nem olvassák"

jaja, a fiatalok nem olvasnak Rejtőt. az öregek meg (ez definitive az én mindenkori korom + 5 év), szval az öregek meg nem tudnak netezni és nem is dugnak. Biztos ezért olvasnak helyette rejtőt.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.30. 08:16:26

@vészmadár (pica pica): Ha valaki nem olvas Wass Albertet, az attol meg lehet igaz magyar, de ha nem olvas Rejtőt, akkor soha!

Der Beste 2010.12.30. 13:37:04

@altoid: Na, ezzel a dumával te sem leszel államtitkár Hoffman Rózsa alatt.

Amúgy igazad van.

:)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.12.30. 13:49:12

@altoid: Bevallom egyiket sem olvasom, túl sok időmet veszi el a blogolás, meg a netezés, meg a wow. Ha olvasok akkor inkább ponyva fantasy szennyirodalmat. Sajnos nem érzek kényszert, hogy mindkét íróra rákapjak. Pedig a maguk műfajában maradandók. (Asszem, legalábbis egyesek szerint, akik hallottak róla, hogy valaki már olvasta.)

2010.12.30. 14:28:14

@vészmadár (pica pica): igazad van, te nyertél

bevallom én próbálkoztan Wass Albertel, az első nem tetszett, de gondoltam, mellé nyúltam, nosza még egy, de többet nem próbálkozom, érthetetlen számomra, hogy mit eszenek rajta. Még csak nem iy olyan mint a Márai, hogy jó megcsinált olvasni való, nem tör magasságokba, de megéri a 2-3000 ft-ot az idő töltésért, de ez nem (szerencsére nem adtam érte pénzt)

@El Topo (Sgt. Elias): kértem segítséget SMS-ben: A három testőr afikában.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.30. 14:33:44

@Frengi:

Valóban, abban is.

És én is pont kétszer próbálkoztam Wassalbival.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.30. 15:24:14

@Judea: Ha meg tenyleg soha nem olvastal Rejtot, melegen ajanlom, hogy vagj bele. Nem azert, mert en mondtam, hanem mert tetszeni fog.

2010.12.30. 15:41:28

@altoid: én egy időben nagy rajongója voltam, de hamar túl van az ember a klasszikusokon, azátán meg ráfanyalodik a Kockás Pierre, az meg már eléggé gyengére sikerült.
A Tévedésből jelentem-ben vannak az egyfelvonásosok, és jelentek. Nagyon tudom ajánlani.

@Hepciás:

Rájöttem, hogy kiről szól a poszt, Győrfy Miklós.

Személyesen nem ismerem, a gyereket tanította (ki is vágta párszor, de ezt nem rovom fel hibájáu, mert nincs egyedül ezzel azon a főiskolán)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.30. 15:52:47

@Frengi: Nekem gyerekkori almom, hogy egyszer valaki (mondjuk egy tavolbaszakadt hazankfia) Halivudban keszitsen egy nagy koltsegvetesu filmet mondjuk a Piszkos Fredbol. Szerintem lehetne akkora durranas, mint a Karib-tenger kalozai.

A Tevedesbol jelentem-et nem ismerem, de majd utananezek.

Zorita 2010.12.30. 16:00:56

phííjjj, ez egy mestermű. az még a szép, amikor elkezdenek a szlengről elmélkedni az ilyen alakok. Úgy kalkulálom, Farkas Gyula nagybátyja lehet.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.12.30. 16:06:51

@altoid: Rejtőt csak képregény formában olvastam.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.30. 16:11:09

@Judea: Ugy se rossz, de a konyv az igazi. A kepregenyekben szuksegszeruen kimarad a nyelvi poenok nagy resze. Mar pedig egy jo Rejto konyv ugyanugy szinte soronkent idezheto, mint mondjuk a Gyalog-Galopp.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.30. 16:12:00

@altoid:

Nekem meg rémálmaim vannak, mióta Bujtor Csöpi bcsi ('sten nyugosztalja), megcsinálta a Három testőrt filmen. Az olyan büdös volt, mint az esperes bocskora.
Hogymást ne mondjak, a regény egyik szereplője Yvonne, ami nem egy különös drámai szerep, főleg az lenne a feladata, hogy szép legyen, arisztokratikus és fiatal.
Na ezt a szerepet az akkor negyven éves Nyertes Zsuzsa játszotta, aki fáradt, öreg kurva benyomását keltette.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.30. 16:18:42

@El Topo (Sgt. Elias): halottakrol vagy jot vagy semmit. Ebben az esetben nyilvan inkabb semmit. (Ezert is emeltem ki a "Halivudi" es a "nagy koltsegvetesu" kiteteleket)

Magyarnaba 2010.12.30. 16:39:33

Szerintem is Győrffy Miklósról szól a poszt, a "mondhatnók" kifejezés használata lerántotta a leplet.

Győrffyről egyébként Bud Spencer jut eszembe, ahogy Antonio Coimbra della Coronia y Azvedót játszotta a Nincs kettő négy nélkülben. Ugyanolyan vadkan, akire öltönyt húztak.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.12.30. 17:07:54

Győrffy Miklós nevének említése aranyló glóriát vont a gigászi szocreál őskép fölé.

Nadiposzi (törölt) 2010.12.30. 17:37:18

@El Topo (Sgt. Elias):
Még szerencse, hogy Zalatnay Cini nem ért rá. Akkor már inkább a Nyertes Zsuzsa. (Asszem egyébként mindkét művésznő felbukkant a Nyuszis magazinban.)

TorreCDO 2010.12.30. 18:31:55

@Frengi: @altoid: Én lehetek az egyik kivétel, Rejtő könyvein nőttem fel (most 24 vagyok). Wass Albertet még nem próbáltam, de enélkül is egyetértek altoiddal.

2010.12.30. 19:44:57

Rejtőt idézgeni is elég modoros, különösen amikor rosszul idézik, és olyanok akiknek fingjuk sincs, hogy miért kellene minden pofon mellé egy közlekedési rendőrt állítani, és ha egyszer a belépés díjtalan a kilépés miért bizonytalan az úriközönségnek.

hogy a illusztrált fővárosi lapokról már szó se essék.

@TorreCDO: engem is csak a kívácsiság vitt rá, miért utálják vagy miért szeretik annyira. Borzalom, egy nyál tenger. Megfoghatatlan számomra ez a rajongás, ettől még Kosáriné Réz Lola, vagy Erdős René is százszor jobb.

Kurt S. Earp 2010.12.30. 20:12:22

@altoid: Ez a hozzászólás, az Igazság Aranyba foglalva, Altoid úr, kérem tisztelettel.

lomposfarkas 2010.12.30. 20:56:20

@rdi:
"Azt már mondanom sem kell, hogy az e-mailjeit reggelente kinyomtatva kapja az asztalára."
Az nudli. Saját szememmel láttam egy Lotus mailt, amit kinyomtattak és utána elfaxoltak.

janomano 2010.12.30. 21:03:30

@Frengi: "Borzalom, egy nyál tenger."

Olyan Méhes György színvonal, csak
patetikus szószban. Mondjuk MGY legalább
szórakoztató.

lomposfarkas 2010.12.30. 21:08:45

Egyébként a poszt meghökkentő! Szerintem is egy ál-modoros poszt, vagyis az illetékes elvtárs írta álnéven :)

lomposfarkas 2010.12.30. 21:24:12

Rákerestem az "illusztrál lapok" kifejezésre.
De az igazi szemétség, hogy ide is böfögöm az eredményt :))

rejto_jeno_a_harom_testor_afrikaban
rejto_jeno_a_lathatatlan_legio
rejto_jeno_a_pokol_zsoldosai
rejto_jeno_csontbrigad
rejto_jeno_piszkos_fred_kozbelep
rejto_jeno_vesztegzar_a_grand_hotelben

Styxx 2010.12.30. 23:23:57

@Blassius: Más meg Mikes Kelementől. Sokan nem csípik a régi bloggereket.

csi szi 2010.12.31. 01:35:03

@TorreCDO: Wass Albert kb. olyan, mintha Coelho Jobbikos lett volna.

csi szi 2010.12.31. 01:41:35

Rejtőt anno a 80-as években kiolvastam, kezdetben csak antikváriumokban lehetett nehezen hozzájutni a sárga (sirály? albatrosz?) könyves sorozatához (aztán később megjelent egy szintén sárga, de vastag könyvekből álló rejtő-sorozat is már 1990 körül, de az ronda), szóval elég sokat lebzseltem a Múzeum körúti és más antikváriumokban (akkor még volt néhány), amíg nagyjából beszereztem a könyvei többségét (volt azért egy-kettő amihez nem sikerült soha hozzájutnom, max. nepperektől lehetett volna méregdrágán.)
Mindegy, csak annyit akartam mondani, hogy akkor imádtam Rejtőt, ma már nem tudnám kiolvasni, nem nézem le, csak már nem értékelem úgy, mint anno. Megváltozott a világ, a rejtői humor ma már modorosnak hat számomra, ennyi.

TorreCDO 2010.12.31. 01:42:25

@csi szi: Hú, durvának hangzik. Azt hiszem ezután is el fogom kerülni.

Zorita 2010.12.31. 10:28:01

@Frengi: na, akkor egy könyvajánló neked :))
Ugron Zsolna - Úrilányok Erdélyben
„Televíziós újságíróként majd kommunikációs tanácsadóként nyüzsögve és taposva, zörögve a mókuskerékben, éjszakákat átmulatva éltem Budapestről világom. Erdély, és ami vele nekem jutott, jól elcsomagolva porosodott, amíg néhány évvel ezelőtt újra be nem tört az életembe, amikor hozzámentem távoli unokatestvéremhez, egy bengáli arisztokrata és egy erdélyi grófnő Ausztriában felnőtt fiához. Azóta egy kis erdélyi faluban élünk.”

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 10:56:38

@Zorita: Ez komoly, vagy csak szivatsz minket? (mondjuk ha igen, akkor is tetszik!)

Zorita 2010.12.31. 11:20:24

@altoid: CSAK TISZTA FORRÁSBÓL! de szerintem is valami fiktív dolog lehet legbelül. :) a metrón is hirdetik, ott szembesültem vele először.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.12.31. 11:30:19

@Zorita: @altoid: máhhá, én is láttam - együtt Vass Virág indiai herceges látomásával. A metrós könyvreklámok már önmagukban ígéretesek!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 12:01:44

@Zorita: Azért nagyon megnézném magamnak azt a grófnőt, aki összeszűri a levet egy bangladeshivel, akármekkora maharadzsa az illető... Viszont Rejtő-regényben simán elmenne a sztori:

"Füstös Hansi, tisztes nevén Hans Joachim Kanosh de Regencourt, egy erdélyi grófnő fiaként látta meg a napvilágot, aki egy kalkuttai szafari során tévedésből ópiummal próbált inhalálni heveny szénanátha ellen Kanosh maharadzsájának zártkörű estélyén. Sajnálatos tévedésére kilenc hónap után döbbent rá, amikor világra hozta a kissé cigányos külsejű Hansi-t egy alsó-ausztriai kolostor leányanyákat gyámolító szeretetotthonában..."

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2010.12.31. 12:32:07

@altoid: eddig elég pocsék kedvem volt, ez most jól jött! :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.12.31. 12:40:08

@altoid: igen, ahogy a összes, külföldön tanuló arab diák faterja olajsejk, az afrikaiak pedig trónörökösök.

Zorita 2010.12.31. 12:46:13

@altoid: igen, micsoda eufemizmus ez a bengáli jelző :D de vajon hogy lettek távoli unokatestvérek?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 12:59:31

@anyamadár: Folytassam? ;)

"Hansi idővel a bécsi éjszakai élet ismert figurájává vált. Tejles grófi díszmagyarban, monoklival járta a mulatókat, öt nyelven társalgott, kínosan ügyelve ahisztokhatikusan affektáló hanghordozására. Eleinte kicsit zavarta, amikor mindenféle ismeretlenek húszkoronásokat ragasztgattak a homlokára, hogy elhúzza a nótájukat, de később már nem is vitt magával pénzt, amikor mulatni indult. Az egyetlen dolog, amivel ki lehetett hozni a sodrából, az a Cigánybáró című operett bármely traktusa volt, ezt több betört orrú, nótáskedvű szilveszterező is tanusíthatta."

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 13:01:38

@Modor Tibi: a dél-amerikaié meg kokainbáró? :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 13:10:04

@Zorita: "de vajon hogy lettek távoli unokatestvérek?" - mondjuk így: Hansi édesanyja később sem élt kolostori életet...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 13:17:58

@Zorita: Amália Eugénia de Regencourt-ot bizonyok körökben csak így emlegették: a bárcás grófnő

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 13:22:21

@altoid: Wass Albert állítólag róla mintázta a "Funtinelli Baszorkány" c. művének főhősnőjét.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.31. 13:32:23

@altoid: viszont ha ismersz régről pársz Marx-idézetet, amelyekkel huszonöt éve művelt ember benyomását lehetett kelteni, semmi más dolgod nincsen, mint ugyanzezen idézeteket puffogtatni, hozzátéve, hogy ezeket valahol Wass Albertnél olvastad. Ha nagyon előkelő a társaság lehet Márainak is tulajdonítani őket. Egy példa:

Hercegfalvi Zórinak(Márai)/Sorjás Palinak(Wass) volt egy szegény unokatestvére a Józsefvárosban(Márai)/Gyergyóban(Wass), aki amikor ministrált a tempolmban, mindig kapott egy tányér meleg leves a jóságos Kamill atyától. Ezért aztán a kis Ferikéből buzgó katolikus lett. Hiába no, ahogy a régiek is mondták, a lét határoza meg a tudatot.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 13:35:30

@Professor Pizka: Igen ám, de ha megisszuk a lét, a tudat elmegy! (Hofi)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.31. 13:48:42

@altoid: persze az is csak most jutott eszembe, hogy én már a belterjes rádiózás is megírtam a ráérünkön :-)

raerunk.blog.hu/2010/12/14/voltakeppen_tok_mindegy

2010.12.31. 13:53:33

@altoid: Ez most nagyon jól esett, nagyszerű volt, gratulálok.

Ha gondolod muttatok én neked olyant, ha még nem láttál.

Volt egy betegem, az unokája, igaz ő csak bárónő volt (a nagymama még grófnő, sőt a testvére is már grófnő) össze állt egy egyiptomi gyerekkel, a Jasser-rel, az eredmény: két bájos ikerlány.

Jasser még egy darabig játszott, nyaranta lemenet a család Hurgadába, ott béreltek házat, de mostanában látom a Facebookon, (megnéztem az ismerőseit, csak úgy hemzsegnek a Faber Castelek, meg a Fürstenbergek, Böselagerek, ott a fél Gothai almanach) hogy férjhezment a Hansihoz, igaz ő már nem von, csak egy egyszerű kétkezi épétészmérnök, de gondolom mindenki megkapta amit akart.

A csaj egyébként ettől az arabtól eltenkintve nagyon rendes csaj, amíg náluk dolgoztam volt úgy, hogy a macedon barátnője organizált egy kis dzsangát, kisétáltunk a közeli kis erdőbe, én a mamát toltam, ő meg az iker lányokat és elfeleztünk egy dzsointot. Messze a legnormálisabb volt a családban.

2010.12.31. 13:58:11

@Zorita: Ez az Ugron Zsolna ez egy név? Embert így nem hívhanak, csak szívatni akartok?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 14:03:11

@Frengi: Hiába, az élet mindig felülmúlja a művészetet :)

Nekem meg van egy kolléganőm, aki a régi kínai császári család valamelyik oldalágáról származik.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.31. 15:43:37

közben eszembe jutott az új reflektor magazin Ilkei Csabával. Követlejük vissza a régifajta frottírtörölközőket a kettes öntöde zuhanyzójába!

2010.12.31. 15:44:09

@altoid: A családnak voltak magyar kapcsolatai is.

Az egyik fiú egy Böselager lányt vett el feleségül. A lány (Ildikó) mamája Csilla von Böselager volt, Argentinaban nőtt fel (a mama), de a gyerekek - dacára a német báró papának - tökéletesen beszéltek magyarul, Iko akcentus nélkül, sőt a gyerekei is, nekik magyar dadát hozattak magyarországról.

Én mondtam, hogy nagy kibaszás a kisfiút Bélának keresztelni, de nekik ez szép magyar név.

Böselager papa a mama halála után ismét magyar nőt vett el, egy ismert (itthon ismert) operaénekesnőt, de a házasság nem tartott sokáig. A család férfi tagjai szorikat meséltek a hülyeségeiről, a nők nem álltak vele szóba, de amikor a Budapest tévén a hölgy nótákat énekelt benyomultak a szobámba megnézni, hogy mégis kiről van szó.

A papának azóta megbocsájtottak, mondván, hogy megzavarta a fejét a mély gyász.

2010.12.31. 15:49:48

Ja, és nem mellékesen a hölgy a válás után megtarthatta a pesti ingatlant - cserébe le kellett mondani minden egyébről, a név használatról is. 2 évig sem voltak házasok.

Meséltem nekik, hogy a magyar tévében riport ment a csodálatos Böselager kastélyról és birokról, mint az énekesnő új otthonáról, úgy hogy képben vagyok.

Majd meg ütötte őket guta.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 17:10:11

@Frengi: Hansi mamàja anyai àgon Von Weissleber làny volt. Lehet, hogy rokonok?

2010.12.31. 17:22:31

@altoid: Nem tudom, mert nekünk csak a Nagy Iván van meg:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2010.12.31. 18:10:17

@altoid: nagyivan a magyarorszagi nemesi csaladokrol. gothaischer almanach magyar valtozat.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.12.31. 18:58:09

Ah. Hát az én családomban olyan nem volt...

2010.12.31. 20:03:34

@altoid: Azt mondják, hogy csak azok kerültek bele akik előfizettek rá. (mi sem vagyunk benne)

Hajlok rá, hogy elhiggyem, mert miért mentek volna a dolgok régen másképp? Magyarok vagyunk, nemdebár?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.12.31. 20:07:32

Nahát csak boldog újévet szeretnék kívánni az összes kedves blogtársnak, a magam és kiccsaládom részirűl.

Külső- és belsőferenczvárossy El Topo

2010.12.31. 20:38:23

@El Topo (Sgt. Elias): Köszönöm, neked is viszont.

Az rendben van, hogy én itt vagyok, mert én dolgozom, de hogy ti is itt cseszitek el a szép estét, ahelyett, hogy valhol buliznátok, na az már nem egészen normális.

2010.12.31. 20:43:43

Igyekszem javítani a helyzetemen, és arra jöttem, hogy a curacao blue amit éppen iszogatok itt csendes magányomban nagyon passzol a blog színéhez.

Tehát akkor ezzel kívánok nektek bolodog új évet!

medvedr 2011.01.01. 15:13:58

@Frengi: @altoid: Tévedésből jelentik. Úgy könnyebben megtalálod. Ritka jó színpadi szerző is volt.

noirp 2011.01.03. 11:16:03

Jézus és a hét törpe! Csak a poszt közepe táján jöttem rá, hogy hálisten most is csak baromkodtok.
Kegyetlen, durva, elementáris; süt belőle a kétbalkezességére, kőfejűségére büszke _filosz_, az, akinek az őse meg akarta verni Edisont, mert "az emberi beszéd nemes eszközeit" vagy mit akarta gépileg utánozni és az mint tudjuk, lehetetlen :).

Amúgy boldog új évet a Modorosch kolóniának. Lassan visszaolvasok mindent :)

noirp 2011.01.03. 11:26:13

@Szocio Pata (kikvogymukblog): És mikor valamiért Egyremegy Kossuth Rádióra tekerek, a korpa hullani kezd a hangszóróból. Összeáll a marcipános gennyel (így ünneptájt) és annyi a membránnak...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.03. 11:44:18

@noirp: édesdrága egyhúgom, hát a faszér' tekersz te rádiókra? töltsd le, amit szeretsz hallgatni:)

noirp 2011.01.03. 15:54:33

@vészmadár (pica pica): otthol mégsenem csaphatom fődhő a zanyám rádijóját...oszt néha segítek belőni a hullámot meg a hosszot e'

noirp 2011.01.03. 16:20:03

Blassiusnak külön köszönet a _hajcsöcskocsonya_ szóért, tök-ké-le-tes. Egy oktatóm a zegyetemen ugyanezt a frizurát viselte; a Kudlik-féle emeletes járomcsont is ott figyelt az arcán, úgyhogy jó, mostmár ki tudom fejezni azt a dermedt borzadást, amit a hölgy látványa jelentett (a zh-jairól nem is szólva).

Antal Imre szvsz külön posztot érdemelne.

A kommenteken jót röhögtem, bár adott a dolognak némi felhangot, h 23.-tól 2.-ig a Kossuth ment a környezetemben mint háttérzaj, és ez nekem akkkkkora trauma :) a nyalókapálcikából székelykaput építő biciklis zarándokok, az iszapkárosult kerítésoszlopok lelki élete, Vacka Rádió stb.

áporodott konyakszag stimmt

wassalbertiánus ifjúgárdista stimmt

nemzetközi gyémántsztenderd öregrádiós: simán el tudom képzelni

fájdalmasak vagytok, mint a 36 órával ezelőtti hírek ötödjére meghallgatva :)

2011.01.03. 23:21:20

@noirp: A Vacka rádiót nem hagyom bántani, szeretem, bár sokáig nem értettem, hogy ki kicsoda a darabban. Szerintem Gál Zsuzsa jól megcsinálta, csak sok az ismétlés benne.

A Kossuthot azért is szeretem meg sok jó rádió játék van, ami ha jó letötöm hangos könyvnek. Az Oltlik Géza Iskola , meg a Hajnali háztetők szenzációs jól van megcsinálva.

De a népzenei vagy világzenei műsor ami vasárnap van ott gondolkozás nélkül kapcsolom ki.

noirp 2011.01.04. 09:04:08

@Frengi: helló! :) [alig ismertem föl az új avatárodat]
Vacka: nekem a színészek ripacskodó-affektáló, túljátszott játékától áll spiccre az agyam, nem maguktól a meséktől (azok úgy vannak megírva, hogy a megcélzott korosztály vegye). Miért kell egy gyerekműsorban föltétlen gyügyögni-nyávogni? Miért?

Rádiójátékok: na, ebben igazad van. Más kérdés, h szvsz nagyrészüket az archívumból hozzák ki; de legalább addig se porosodik.
Egyetlen fenntartásom: miért kell a szombat esti Rádiószínházban minden hétre a legnyomasztóbb dokudrámákat stb. előhozni??? 3-4 év alatt kétszer fordult elő, h nem vmi lélekboncoló mű került elő, hanem klasszikus vígjáték: Goldonitól A patikus (szívből röhögtem rajta) és a Szentivánéji álom. Láttál te már embert, aki a színházban csak tragédiára vált jegyet?

Ami pedig még baffa a csőröm, az az, hogy egy-egy hírösszeállítást 36 órán keresztül ismételgetnek. Őrjítő. Már aznap estére elavul, hogy ki hányat fingott a Parlamentben, de még másnap délelőtt tízkor is azt hallom és sikítani tudnék.

És általánosságban a keneteskedő, fennakadtszemű-fátyoloshangú modor, főleg ünnepekkor...az nekem nagyon, de nagyon idegen. Mesterkélt, csinált, ropog rajta a vakolat. Biztos h a rádióból kell megtudnom, mit érezzek adott napon? kiért fájjon a szívem? kit szeressek és kit ne?

hát így.
[új év, noirp újra zsémbelődik.;)]

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.01.04. 09:22:10

@noirp: érdekesebb, hogy a Kossuth rádiójátékai veled együtt kb tízezer embert érintenek az egész országban. Még egy szűk évtized és nyugdíjba mennek azok, akik lobbizással, így-úgy tartják őket. Azután valami okos rá fog jönni, hogy ez drága mulatság. Pedig amúgy este, vezetés közben pl. olyan egy jó rádiójáték, mintha megnézne egy filmet az ember. Csak közben tud vezetni.
A hírszerkesztés színvonala a béka segge alatt van, dehát örül a sok szervilis gyülevész senkiházi, ha összehoz öt perc olyan hírt, amiért nem tüsszent rá kénköves fingot az aktuális segg, amelyből éltető energiájukat szokták nyerni ezek az alakok.
Vackarádió: van egy zseniális Monty Python jelenet, amikor ilyen gügye hangon mesél egy könyvből (tán Eric Idle de nem emlékszem pontosan) és ahogy lapoz, ugyanebben a hangnemben egyszercsak valami ilyet olvas, hogy "egyszercsak az ugribugri nyuszifül mohón harapdálni kezdte a lány mellét és méretes rúdját..." :-)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.01.04. 10:11:15

@Frengi: az iskola a határonba belehallgattam (oké, letöltöttem, úgy), de idegesít, ugyanis az élőszó baromira lassú és vontatott ahhoz képest, ahogy én olvasok...

2011.01.04. 13:35:49

@noirp: Sok igazság van abban amit modnsz, de hát ez van.
Szeritem a Vacka rádiót nem hiszem, hogy a gyerekek is értik, bár kitudja?
Én mindig azért izgulok közben, hogy hogy tud kijönni a szerző belőle a végére. Egyszer volt egy bankrablásos rész, de végül valami nagyon szellemesen megoldotta, és még mindig gyekek mese maradt.

Az arhivum nem baj. Egy éjszaka Básthi Lajos modta az Öreghalász és a tengert, annyira jó volt, hogy másnap elolvastam.

@Professor Pizka: pedig lehetne olcsó is, mert amit csinálnak az egyben hangos könyv is, és ennek most nagy skere van mindenhol.

Van ami pl hangos könyvben jobban adja magát. ott van pl Mauks Ilona önéletirása, amit Tolnai Klári olvas fel? Mind ketten Mohorán születtek, és ahogy az idős színésznőnek átjön finoman az akcentus - mert azt nem lehet egy élet alatt sem elfejteni - hát az valami csoda. Jobb mint maga a könyv (A könyvet 50 évig nem is adták ki, csak a rádió felvétel volt hozzáférhető)

@vészmadár (pica pica): Hát persze hogy hosszabb, mert az Iskolánál a gyerek hangok kezdik a párbeszédet, ami utána a narrátor is elmond. Ami dramaturgiaiag szenzációs. Külön-külön nem lenne az igazi.
süti beállítások módosítása