Kis ember nagy bottal jár

2009/07/23. - írta: Modor Tibi

-Kis ember nagy bottal jár, és hát én sem a kisfarkúak táborát erősítem - mint a mellékelt ábra mutatja! (Kifejezően megmarkolja férfiasságát)

Nyelvész Józsi tanult kollegám kedvenc melóstársa volt az öreg, mindentudó kőműves Géza bá, az idézet is tőle származik.

A fent említett néphiedelemnek annyi valóságalapja van, hogy a testmagassággal nem korrelál a nemiszervek mérete, a fordított arányosságot mindazonáltal nem bizonyította tételesen még senki, majd talán most. Na de ugorgyunk.

Mindannyian megismerkedtünk már Öblös barátunkkal, és a szerző, Blassius kitért mosolygós, hentesképű haverjára is. Nem mehetünk el azonban szó nélkül a férfitársaság harmadik kötelező karakterszereplője, a Köpcös Kisember mellett sem. Rendszerint minden haveri körben egy ilyen található, párban ritkán látni őket. De egy példány szinte kötelező.

A Kisember világéletében alulról szemlélte fiú osztálytársait (meg persze a lányokat is), hamar ráébredve, hogy ha már testmagasságával nem is, de minden mással megpróbálhat kitűnni. Kezdetben bohóckodik, sokat verekszik, majd lenyugszik, és nyit a (küzdő)sportok, testépítés felé, hogy ezzel is megpróbálja magát komolyabban vetetni.

Mivel zavarja, hogy harmincévesen is elkérik a személyijét egyes szórakozóhelyeken, ápolt, gondosan kialakított vonalvezetésű kecskeszakállt, esetleg ajak alatti szatirrós szépségpöttyöt hord - ők a 80-as években kis kefebajusszal próbálkoztak idősebbnek tűnni.

A társaság persze továbbra is örömmel viccelődik rajta, de ezt csak nekik nézi el: külsősöknél általában hasonlóan, slágfertig módon állítja pellengérre a kötözködő testi/származási/értelmi gyengeségeit, amin a viccelődő természetesen azonnal megbántódik.

A Kisember a hiedelmekkel ellentétben általában nem agresszívabb vagy törtetőbb az átlagnál - inkább a fent említett módszerekkel próbál kompenzálni. Természetesen ha akad közöttük egy-egy tehetségesebb egyén, a többségi társadalom örömmel látja igazoltnak előítéletét: a személyes sikert rögtön a törtetésnek, illetve fokozott agressziónak tudja be. Magas ill. átlagos termetű emberek hasonló fokú sikere esetén természetesen alig kerülnek szóba ugyanezek a vádak.

A Kisember, mivel magasabb emberek társaságában jellemzően kényelmetlenül érzi magát, hihetetlen leleményekre képes, hogy nagyobbnak látsszon, különösen fényképek készítésekor:

  • fél lábra áll, egyik lába a másikkal szinte derékszöget alkot, törzsét ennek megfelelően természetellenesen kicsavart állapotba hozza
  • lábujjhegyre áll
  • leguggol
  • leül, főleg bárszékre, asztalra, kisszekrényre
  • bármilyen magaslatra feláll, utcán ennek megfelelően a járda magasabb részére próbál igazodni
  • a Budai Hegylakóhoz hasonlóan beszéd közben folyton hevesen gesztikulál illetve kényszeredetten mozog, rugózik
  • vagy kisportolt -annak gondolt- felsőtestét kidomborítva, minimális lélegzetvétellel, "picike szikla"-ként áll és jár
  • magasított sarkú/talpú cipőt hord (ld. nosferato strandos posztjában a Lacit a Buffalójával)

- természetesen hiába. 

 

Nagyon fontos és időszerű kitérni a Köpcös alfajra.

Ő is Kisember, de úgy érzi, hogy a testépítéssel kombinált korlátlan étel- és italfogyasztás egy Öblöst fog belőle faragni, és hogy tiszteletet parancsoló megjelenése lesz ettől. Tetováltatja magát, ujjatlan pólót vesz fel, milliméteresre nyíratja a haját (főleg, ha halmozottan hátrányos helyzetű és még kopaszodik is), hogy félelmetesebbnek látsszon.

A végeredmény nem meggyőző. Nagyhangú, sörözős, zabálós, pocakos kis férfiakat látunk, szerencsétlen esetben nőiesre kerekedett tomporral.

Társaságokban, bármilyen beszélgetés keretében megemlíti, hogy ő sportember és gyúrni szokott, éppen ezért nem dohányzik/iszik/drogozik. Természetesen a felsoroltak közül csak egy, legfeljebb két káros szenvedély elutasításával büszkélkedik el, a fennmaradó rossz szokások hírhedt rabja.

Idősebb Köpcösöknél feltűnő a homlok megnyúlása, a hamiskás mosolyt kölcsönző kefebajusz, a kényelmes nyilasis rövidnadrág és a hosszanti csíkos atlétatrikó viselése otthon, valamint a Társaság szabad ég alatti összejövetelein.

Sportoló múltját idéző lábaival ellentétben a gömbölyű sörhas mostanra már jól kifejezett a betűrt atlétának köszönhetően. Agresszívabb, culágerkedő képviselőinél természetesen ne lepődjünk meg a klasszikus "börtöntetkó"-kon, stilizált szíveken, futballcsapatok és nők nevein.

Ő is szereti erejét fitogtatni: izmait favágással, cipekedéssel - strandon mellúszással - durrantja be, a verejtéket pedig gondosan túlhajlított karokkal törli le homlokáról, így ugráltatva még mindig tekintélyes bicepszét. Szeret nyújtózkodni, bemelegítő gyakorlatokat végezni, egyszóval bármit, amivel (szerinte) elismerő pillantásokat csikarhat ki.

Férfitársaival szkanderozik, emelgeti, ropogtatja őket, a társaság hölgytagjait pedig meglepetésszerű vállmasszázzsal kényezteti.

-Na Kingus, jó, mi? Ilyet nem tud a Robi, gondolom!

-Hohohohó, Robikám, viszik az asszonyt, és ezt te így hagyod?

-Hagyd csak, marad a gyerek, ha játszik. Legalább az előkészületi munkálatokat elvégzi helyettem a Karcsika. Kareszkám, lassan elég lesz, hagyd nyugton a nénit, a Maci már öblöget, lövik a pizsamát!

126 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

state (törölt) 2009.07.23. 23:04:15

@Lauri: erre azt szokták mondani, hagy nincs nagy has, csak kis mell-mármint kigyúrt férfiaknál.Neked egyebként tökéletes alakod van, van csak úgy cikized az itt kommentelőket??

ajjajjj · http://www.youtube.com/watch?v=BtP9Ugc5Eu8&feature=related 2009.07.23. 23:08:45

Hát igen. Az állati szinten még éppen túllépett ösztönemberek ill a gyerekek azok, akik még méricskélik azokat adottságokat, abszolúte amikről nem tehetnek. Milyen nagyobb kisebb, mekkora, magasabb, szebb stb
És eme illúziók, külsőségek szerint osztályozzák az embereket. Nekik elnézhető...
Ezt egy egészséges ember elvileg legkésőbb 25 éves korig kinövi.
Szóval nyilván e "szuperjó" és ultra építő jellegű, hiperfontos témát tárgyaló cikk írója 25 év alatti.
Namost ha netán nem, akkor ajjajjj... 8)

silver 2009.07.23. 23:18:54

Én konkrétan kicsi vagyok. 165, 74 kiló. Igazából sosem érdekelt, biztos azért mert nem éreztem hátrányát sehol, így nem fejlődött ki kisebbségérzés. Vezető beosztásban vagyok, anno tanítottam is, mindenhol tisztelet övez és nagyon magasak is szoktak rám "felnézni" :) A lányokkal sincs problémám, az eddigi felhozatallal nagyon elégedett vagyok :)
Azt szoktam mondani, hogy valószínűleg későn jöttem rá, hogy alacsony vagyok, ezért sosem viselkedtem úgy.
Férfias az alkatom, amiért igazából sosem tettem semmit. Van tetkóm, de sztem 20 embernél több nem látta. És igen, kopasz vagyok, mert a hajam kétharmados többsége kihullott 25 éves korom körül.

Az egészséges felfogás sztem az enyém. Nyilván jobb lenne magasabbnak lenni (öö..miért is?) , de ilyenre teremtett a Jóisten ;)

Átlagos "bottal" járok :)

MixMester Festus 2009.07.23. 23:20:23

Leila miket nézel te:D Az meg már nem is az első évad:D
Emberek, én 206cm vagyok és 110kg. Kitaláltad olvasó, kosárlabda:D Engem meg mindig azért állítanak meg mert kurva magas vagyok... Nagymamik főleg, hogy az ő unokájuk is ilyen magas(később kiderül hogy nem:D) Szóval mint mindennek ennek is vannak előnyei és hátrányai:D Gondolj bele kedves olvasó, hogy mindenhol amerre mész, élsz dolgozol, csinálj bármit naponta legalább 30x kapod meg, hogy:"De kurva magas vagy barátom":D Az elején még zavart, de aztán túltettem magam rajta amikor egy szórakozóhelyen még aránylag fiatalon, odajön hozzánk egy 170 körüli tényleg finom kis hölgy és felnéz és azt mondja:" Imádom a magas palikat":D
És a vízágyúra se volt soha panasz, illetve igen, egyszer megkaptam:"Ez túl nagy nekem"...

Hát semmise jó??????:D

forumuser 2009.07.23. 23:34:07

"Mázsa alatt a férfiember csak karácsonyfadísz.
Jól jegyezzétek meg, emberek. "

Egen, és a száz kiló jelentős része sörhas :P

cso zsi 2009.07.23. 23:57:19

Banyek...
Háromnegyedes-feles gatyában járok, ujjatlan trikóval, tüsire nyírt hajjal, vagy vékony, vagy nagyobb napszemüveggel. (tetkó nincs)
Szandálban, zokni nélkül.
Csak nem azért, mert nyár van?

Körülnézek a munkahelyemen, és kisebbségi érzés kap el. A kollégám, és a főnököm majd egy fejjel magasabb, mint én.
Kicsi vagyok...
Ja, nem. Ők 195, én "csak" 180 centis.

Egy lány (hölgy) mondta csak, hogy számára túl "nagy" bottal járok. Igaz, ő 165 centi és 35-40 kiló körül volt.
A mostani párom alacsonyabb. Minden összeillik.

betaberta 2009.07.24. 00:01:16

@silver:

Így van, az ember inkább legyen alacsonyabb, de jó kiállású, jóképű, mint magas, de csúnya-fejű férfi (triviális példa: inkább egy 176 centis Johnny Depp, mint egy 200 centi feletti Peter Crouch).

Valaki írta itt, és nagyon igaza van, hogy mindenkinek megvan a maga problémája saját magával (kevesek kivételével). Szóval a magasság az csak egy tényező, ugyanúgy, mint az, hogy valaki sportos testalkatú, vagy kevésbé az, göndör a haja, vagy egyenes, stb stb...
165 az mondjuk tényleg elég kicsi, de 170 felett szerintem nem probléma, amennyiben egy pasi ad magára, és nincsenek beidegződései a magassága miatt, ami nagyon kiütközik, és kiül az egyéniségére.

Dr.Hook 2009.07.24. 00:20:02

Ki a faxomat, érdekli a magasság önmagában, egyfajta harmónia, bőven elég, van barátom aki alacsony, de kreol bőrű, nem kövér, de izmos és erős ( van ilyen higgyétek el) jó dumát nyomat, szellemes, ellenben a szikár, középmagas, punnyadt tesó szarul mutat öltöny nélkül. (én: 180cm, 90kg, szintén öltönyös, test kicsit gyurmázva) Ja, a cimbim pénisze tényleg kurva nagy.

Trackback: 2009.07.24. 04:15:52

"a cimbim pénisze tényleg kurva nagy"

Brehehe

P.D.M. 2009.07.24. 04:23:17

186 cm vagyok, de én is tudom mriől van szo.. kosárlabdázo vagyok, és sok csapattársam 210 cm felett van.. sajnos ez ilyen profi szinten, de néha nagyon zavaro.. mással kell kitunni, ennyi..

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.07.24. 04:47:33

Faxom! mindenki itt kompenzál verbálisan? (ekkora-akkora farkam van?...stb) Szánalmas! Erről lehetne írni egy újabb posztot...

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.07.24. 04:58:43

Agyasok... mindenki ugrik a legkézenfekvőbb megoldásra! :) Arra viszont senki sem gondolt, hogy a közmondások jó része, a régmúltba nyúlik vissza, és az "átlagos" bot, ami teljesen megszokott volt az utazók körében, a kisebb termetű ember kezében nagynak tűnt? Vagy csak egyszerűen a cikkben kifejtett kompenzáció része volt a nagy bot választása...

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.07.24. 05:10:11

befejezem a gondolatmenetet, az alacsonyabb növésűek természetesen rácsaptak a lehetőségre, a félreérhetőségre, amely a sokat emlegetett kompenzációban segítette őket.

ui: egy uccsó gondolat a "farkasoknak": egy átlagos farok, ami egy átlagos emberen átlagosan néz ki, nem tűnik nagyobbnak, a nem átlagos nagyságú (kisebb) emberkén? :) (optikailag, optikai tuning vazze! Muhaha)

ui2: kompenzáció, kompenzáció, kompenzáció... :))

respecta /01 2009.07.24. 06:29:06

@P.D.M.: Nálad a pont!

Azért ( fekete pont nekem) jól szórakoztam...De srácok, egy a fontos: a borsó, meg a héja!! A többi csak duma.

dekás dezső 2009.07.24. 08:28:37

Szász Imre Jencije - tökéletes karakterábrázolás és hogy rímel ide;)

kova78 2009.07.24. 08:49:31

Jó a cikk! :-) Bár szerintem aki érintett annak kicsit sértő lehet. Én azzal értek egyet aki már irta hogy valszeg túl későn jött rá hogy kicsi és nem ért rá ezzel foglalkozni. Pontosan erről van szó! Szerintem sem kell ezzel foglalkozni hanem elfogadni magunkat amilyenek vagyunk!

Kiváncsian várom a kopasz emberekről szóló cikket, már csak azért is mert Én az vagyok! :-)

phaszfej 2009.07.24. 08:51:42

Teljesen megértem a kisembereket. Magam 195 körül vagyok, így csak ritkán találkozom nálam magasabbakkal. De ha mellém áll egy nálam magasabb, legszívesebben leverném a gyereket, pedig tudom, hogy nem tehet róla.

Egyébként az sem olyan fasza, hogy állandóan mindenhová bebaszod a fejed, az alacsonyabbak folyton gyűlölködve néznek rád. Ki vagyunk rekesztve! A metrón inkább nem állok egy alacsonyabb faszi mellé, nehogy rosszul érezze magát, szóval a különbségek miatt nekünk is folyton figyelni kell.

Egyébként pedig soha meg nem fordult a fejemben, hogy valakit azért lenézzek vagy kevesebbnek tartsak, mert alacsonyabb. Nekünk az a természetes, hogy mindenki alacsonyabb, ezért én speciel sokkal inkább magamat tartom egy elfajzott korcsnak.

silver 2009.07.24. 08:54:13

@replikátor: én a kommentemben spec csak cáfolni próbáltam a kis ember nagy botot...

szabiaki (törölt) 2009.07.24. 09:00:00

Na az atléta az egyik legmodorosabb kifejezés.
Azt tudom, hogy a trikót értik rajta, hogy mért nem lehet nevén nevezni a gyereket azt már viszont sosem érthetnók meg. Súlyosbítottan modoros az atléta trikó elnevezés. Milyen trikó létezik még? Minden trikó ugyan olyan minek kell cifrázni? Valaki homályosítson már fel engem ez ügyben. Előre is megköszönöm, kedves felebarátaim.

gonosztojás (törölt) 2009.07.24. 09:13:26

Hát, engem a sors meg a papám bőven felülhúzott a 180-on.De soha nem éreztem szükségességét hogy úgy mászkáljak mintha két görögdinnye lenne a hónom alatt. Főleg ha pocak is van hozzá, az már nevetséges is. Sportoltam gyerekkorom óta (röplabda), így tehát konditeremre sincs szükségem pocak és toka miatt. Még két ilyen alkatú volt csapattárs haverom van és megfigyeltem, hogy ha társaságban vagyunk, néhány izompólójani rögtön szükségét érzi annak hogy a levegőt benntartva, gangsztaként villogjon és lazázzon ezerrela csajok előtt és betegye a görögdinnyéket a hóna alá..

respecta /01 2009.07.24. 09:14:08

@szabiaki: mert atlétatrikó. Nem más.

Mixer 2009.07.24. 09:17:58

@Dr.Hook:

ez itt a tipikus példája annak,amikor valaki más faszával veri a csalánt

:) :) :) :) :)

szabiaki (törölt) 2009.07.24. 09:27:06

@respecta /01: de mitől lesz atlétatrikó a trikóból? Minden kurva trikó ugyanolyan, mi az istennek kell atlétázni? Sosem tudom már ezt meg? Lehet ez valami bennfentes dolog amiből kimaradtam, mint a forma egynél, hogy a sofőr az valamiért pilóta a garázs meg istálló, de a kocsi mégsem Pegazus.

Amúgy a gatyába tűrt póló, trikó a kilencvenes évek elejéig mindenkinek úgy volt.

balra 2009.07.24. 09:31:59

Én meg három és fél méter vagyok, 400 kiló és mindenkit leszarok. Viszont nincs faszom, ez mondjuk gáz.

raoul_duke 2009.07.24. 09:35:37

@szabiaki: de ha egyszer így hívják?!? :)

respecta /01 2009.07.24. 09:41:31

@szabiaki: kettőt gondolok hirtelen:
1. múlt, sportruha = nyelvújítás
2. a szocreálban kellett valami külön divat a Kőbányai (üvegből) és az emlékek mellé (tornaóra). Saját dizájn.

respecta /01 2009.07.24. 09:47:11

@szabiaki:
de ingyér' nem jár semmi- szüntesd meg hidegrázásom és világosíts fel a "vadidegen" kifejezésről....

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.07.24. 09:54:37

@nosferato: tökéletes meglátások. Érdekelne viszont Sylvi véleménye arról, hogy akkor mit érdemes hordani, ha már rövidnadrág.

@Nyelvész Józsi: Géza bá miket nézett, Betty, a csúnya lány?

@Blassius: azonnal kérjük a műveket :-)

szabiaki (törölt) 2009.07.24. 09:55:22

@respecta /01: asszem az a német tükörfordítás. wildfremd

igazából azt nem értem, hogy a az atlétatrikónál, ha az atlétát elhagyod egyértelmű, de ha a trikót hagyod el akkor akár az is lehet, hogy egy gátfutó van a gatyádba gyűrve.

gonosztojás (törölt) 2009.07.24. 09:56:04

Tisztázzuk:
Az atléta trikó az fehér, talán a múlt század 20-as évek óta hordták a sportolók.
Aztán ez Mo-n átment alsóruházatba, majd a proletariátus nyári viseletébe. Négy csomóval sarkított vászonszebkendővel a fejen...:)))

gonosztojás (törölt) 2009.07.24. 09:59:03

szabiaki
Rosszul írják vazze.
Vadi degen. Tehát új degenről van szó..
De mi a fax az a "degen"??:)))

nina2000 2009.07.24. 10:02:29

Hö....kopasz is vagyok néha) .....mondjuk nyáron, mert kényelmes.....magas sem vagyok....már nem vagyok "annyira" kigyúúúúrva (sörhas befigyelt)....csak mellúszni tudok....tetkó is van......azt' én meg azzal kompenzálok, hogy olyan dolgokat valósítok meg, mint a KORRUPTIVITY :)))
........és kilencvenötből van egy kompromitáló fotóm...gyúrósnaci+nike cipő+"hasitasi"+bőrmellény+kispest meccs+sör :D

Silent Bob 2009.07.24. 10:03:55

@replikátor: Igazából te vagy az egyetlen, aki 3 hozzászólást is írt a farokról... azért ez elgondolkoztató, nem? ;)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.07.24. 10:04:29

@nosferato: ingbetűrést cáfolnám

én egészen átlagos magasságú vagyok, és kilógatom az inget

198 centis haverom meg betűri

Ernoke 2009.07.24. 10:06:13

@Herlock Sholmes: ezt az olyan zsíros, lomha izék mondják, akik lusták arra, h tegyenek valamit a kedvezőtlen testalkatuk ellen...

egy férfi legyen kicsi, sovány, mozgékony, max. 70 kiló! ok, efölött is lehet, de akkor engem hagyjon békén.:D

nina2000 2009.07.24. 10:06:18

@gonosztojás:

...és a hétvégén a panel előtti parkolóban pokrócon szerelni a palackződ skoda 120-at+fröccs, amíg anyus készíti a az ünnepi menüt, rántotthús püré ubisali vagy PöriNokiUbi :D

Silent Bob 2009.07.24. 10:07:20

@Silent Bob: Amúgy 168 vagyok és kurvára nem érdekel. Egyszer zavart, mikor egy 175 centis csaj azt mondta nem kellek neki, mert kicsi vagyok. Aztán 5 évet jártunk. :)

Ernoke 2009.07.24. 10:09:02

a farokméret pedig csak akkor érdekes, ha túl kicsi, de olyannal még nem találkoztam... ellenben a túl nagy valóban lehet probléma.
a férfiak mintha kicsit el lennének tévedve néha ilyen téren.:D

Panka-manka 2009.07.24. 10:10:38

Egyszer régen egy szálfatermetű idős ismerősöm adta nekem azt a jótanácsot hogy "soha ne bízz meg alacsony emberben". Először nem hittem neki de az élet sajnos őt igazolta.
Egyébként tisztelet a kivételeknek.

gonosztojás (törölt) 2009.07.24. 10:13:10

Silentbob
hehe..
Montad a csajnak: "nem kellek te 175-ös ? No figyelj..most felemelem a szélső két lábam, a középsőn meg tovább állok..":))))

IndaMuncher 2009.07.24. 10:14:31

@MixMester Festus: VÍZÁGYÚ??? Modoros szexualitás posztot olvastad-e?

Szelid sunmalac 2009.07.24. 10:16:22

En 171 centi vagyok. Farokmerettel sosem volt problemam, nokkel sem. Embereket iranyitok, de mert ez van a veremen, nem kompenzalaskepp. Beszolni nem mernek, mert gyurok. Atletam nincs, nem vetek meg semmi elvezetet, de csak modjaval. A tekintelyt az arcra mert utessel, esetleg sok penzzel oldom meg.

IndaMuncher 2009.07.24. 10:19:38

@replikátor: Haha, ez mókás, a kompenzáció meg nálam úgy működik, hogy szívesebben preferálom a kisebb csajokat, de nem a kis kezük, hanem a súlyuk miatt, mivel nem vagyok egy kigyúrt ember egy 45 kilós csajt könnyebb ölbe kapni. :)

gonosztojás (törölt) 2009.07.24. 10:20:55

@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt:
DDD
Hát, ha a gyetya órákig pucolását meg a kiszerelt karburátor fuvóka fujkálását szerelésnek lehet nevezni..:)))

respecta /01 2009.07.24. 10:21:52

@szabiaki: nem tiltakoznék..
.@gonosztojás: a likacsos előtted van a zsebkendős fej mellé? :)
@nina2000/ KORRUPTIVITY zRt: nem semmiiii fotótartalom :)

Hang Ember 2009.07.24. 10:25:09

Én egy igazán apró termetű kis "gazember" vagyok (picivel 160 cm alatt) viszont világ életemben utáltam az atlétatrikót (kb. tízévesen viseltem utóljára, annak meg már bőven húsz éve), nincs tetkóm, bajuszom volt, de évekkel ezelőtt lenyestem (egy sikeres mechanika szigorlat után). Világéletemben nálam jóval magasabb lányok voltak a barátnőim (hmm.. egyik sem panaszkodott a félszeműre) és egy kivétellel nem a piciségem miatt lett vége a kapcsolataimnak. A menyasszonyom meg nálam is picikébb, de a szitakötő alkata ellenére ízig-vérig nő annak minden bájáva és nyűgjével egyetemben. Középvezetői beosztásban dolgozom az ország egyik piacvezető részvénytársaságánál. Szóval félig meddig rám is igazak a posztban és kommentekben megfogalmazottak.
DE: jegyezzétek meg bölcs kollégám gondolatát: MIndig a kicsi emberek a leggecibbek! Mert mindenki rajtunk tapos, bennünk törli a lábát, nem vesz komolyan. Mi meg kompenzáljuk! (na jó, most lehet mosolyogni, mert ez nem így van:-D)
Egyébként meg megboldogult nagyapám mondta, hogy kisfiam ha valaki baszogat a cseppséged miatt csak annyit mondjál neki: Marhából kell a nagy, jó emberből elég az olyan kicsi is, mint te vagy! Ő 178 magas volt, szikár alföldi bányász...

Tromb 2009.07.24. 10:25:47

Vicces még a tehetősebb kisember nagy autóban jelenség. Olyan hatása van, mintha a kiskölyök elkötötte volna a papa verdáját. Pedig egy sportkocsival (amiben én mondjuk el se férek) sokkal elegánsabban lehetne villantani. Jellemzőn bészbólsapkával oldják meg az optikai tuningot, elkerülvén az állandó közúti igazoltatásokat.

gonosztojás (törölt) 2009.07.24. 10:26:42

@respecta /01:
DD
Az már munkaruházati kategória :))
IFA darukezelők, ZIL sofőrök és MTZ traktorosok elengedhetetlen nyári felsőruházata volt..

Ernoke 2009.07.24. 10:28:43

@Panka-manka: francba, akkor én nem bízhattam volna meg egyetlen volt pasimban sem, a jelenlegiben meg pláne nem...
ezek a jótanácsok nagy hülyeségek, azt kell h mondjam.:D

respecta /01 2009.07.24. 10:54:51

@Ernoke: érted e blogot? Rendben, már tudjuk, hogy van pasid, együtt örülünk veled - már meg ne bántódj...

dekás dezső 2009.07.24. 10:55:27

@Tromb: azaz
én sem vagyok egy nagytermetű (172), de ismerek egy ötvenes magyar úriembert, aki nálam kb 1 fejjel kisebb, mindig öltöny -nyakkendő, hosszú szivarokat szív és egy hatalmas több mint 5 méteres Lincolnnal jár. Na ő azt szokta mondani, hogy az autója és a szivarja egyenes arányban áll a farka méretével;) remélem csak kamuzik, mert ha nem - hát szétbasz az ideg;)

Tromb 2009.07.24. 10:56:01

Vendégségben gyakran pajzán, rosszabb esetben ízléstelen viccekkel szórakoztatja a társaságot.
Ilyenkor a nyilvánvalóan csak udvarias, erőltetett kacaj is elég megerősítés számára, ahhoz hogy a végtelenségig folytassa.

Ennek a tipusnak szórakoztatóipari változata az oldal fejlécében is megjelenített Fábry.

Silent Bob 2009.07.24. 10:57:06

@gonosztojás: ennél egy kicsit többet kellett dumálni. :D

Tromb 2009.07.24. 11:00:00

@blaireau:

Igen, pont erről szól a poszt.
A szivar és az autó is fallikus szimbólumok, de ha még az emberke szóban is utal rá, az már a modorosság csúcsa.

dekás dezső 2009.07.24. 11:07:45

mondom majd egyszer neki: - Na villantson Marci bácsi, hadd sikítsanak a csajok. de biztos nem gyün elő a kigyóval, mert szerintem nincs ott semmi, csak egy leffegő születésnapi tortagyertya fele kanóc nélkül. Azt kompenzálja a vén bakkecske;) Vagy nem.

Ernoke 2009.07.24. 11:08:01

@respecta /01: nézd már meg a hozzászólásaimat is...:D

raoul_duke 2009.07.24. 11:14:44

@blaireau: pecsétgyűrű, arany keretes napszemüveg, barna folts bőr? Ha nem öltöny, akkor lazának gondolt Ralph Lauren ing?

Silent Bob 2009.07.24. 11:17:20

Szerintem a szivar és az autó fallikus szimbólumként való emlegetése a nagyfaszú csórók kompenzálása. :D

dekás dezső 2009.07.24. 11:28:06

@raoul_duke: úgy ám. mint egy eltévedt nagyívű Hollywoodi playboy, aki nem vette észre, hogy hipp hopp eltelt 25 év a "szinte tegnap volt" óta

Tromb 2009.07.24. 11:47:55

:) ez is egy nézőpont

Tromb 2009.07.24. 11:51:02

@Silent Bob:

Bár nem tudom, miért lenne nagyfaszú is aki csóró

ajjajjj · http://www.youtube.com/watch?v=BtP9Ugc5Eu8&feature=related 2009.07.24. 12:45:16

Az emberi populációban normálisnak elfogadott adottságoktól szignifikáns, pláne extrém eltérés, egyfajta szocializációs ill gyakran patológiás fogyaték. Ha tetszik ha, ha nem.
Fogyaték, ha az átlag testmagasságnál jelentősen eltér az illető, továbbá egyéb méretei, de a kopaszság is, hiszen az egészséges, átlagembernek van haja.
Fogyaték tehát, mint ahogy a süket, vak, kerekesszékes rokkanté is.
Namost iq, eq (érzelmi intelligencia), azaz empátia és tolerancia valamit kulturáltság, alapvető diszkréció, az embertárs tisztelete és személyiségi joga, intim szférája meg nem sértésére törekvés lenne az alapvető civilizált viselkedés, amire e "jó" cikk írója sajnos nem képes. Viccesnek, frappánsnak és kurrensnek hiszi, mivel infantilis és unintelligens.
Szarkasztikus iromány az alacsonyságról, a kopaszságról. Aztán jöhet a többi sorban! Igaz?
Rihegjünk-röhögjünk, ironizáljunk a vakokon, süketeken, sántákon, albínókon, mindenkin, akik a természet nem áldott meg alfa-, elit adottságokkal. Gratulálok!
Mint írtam már, tinédzser színvonal. Ott elmegy. Egy ember attól felnőtt, érett, hogy már érzi, ezeket a témákat nem firtatjuk, mert egyeseket bánthat...
Egy felnőtt nem tesz megjegyzést semmilyen embertársa külső hátrányára. Egy infantilis idióta ha látja hogy kopaszodsz, humorizál rajta, ha túl kicsi vagy viccelődik rajta, fittyet hányva arra, hogy esetleg fáj. (más helyzet persze azzal, akit jól ismer és tudja, hogy nem sérti meg)
De ennek megértéséhez, mint írtam intelligencia és EQ kéne. Ha nincs, akkor marad a nyeretlen kamasz szintű vihogás más nyomorán...
Amúgy alacsony vagyok és kopasz... ááááááááááááááááá 8-D

Tromb 2009.07.24. 12:50:32

@ajjajjj:

Itt a kisember modorosságáról van szó, nem pedig a kis ember testi adotságáról. Szerintem te félre értesz valamit.

raoul_duke 2009.07.24. 13:06:59

@ajjajjj: ahhoz viszont nem vagy elég felnőtt, hogy tájékozódj és gondolkodj, mielőtt kommentet írsz, ugye?

raoul_duke 2009.07.24. 13:13:52

@ajjajjj: te mikor leszel annyira felnőtt, hogy tájékozódj és gondolkodj, mielőtt kommentet írsz?

mark renton 2009.07.24. 14:41:37

Sajnos csak 170cm vagyok.
Gyerekkoromban nagyon zavart, hogy mindig én vagyok a legalacsonyabb az osztályban.
De aztán idővel rájöttem, hogy a természet IQ-val kompenzált, többszörösen is.
Csajom az valóban nem volt sok, viszont tökéletesen boldog vagyok azzal az egyel, akit végül elvettem. Mellesleg Ő nézett ki magának engem, mert én meg se mertem volna szólítani.

Középiskolában úgy csaltam a magasságommal, hogy a lábfejem külső élére álltam :)

phaszfej 2009.07.24. 15:21:21

Mi, magas emberek nagyívben leszarjuk, hogy ki mekkora. Ezt higgyétek el! Úgyhogy kár emiatt, bocs, ez miatt aggódnotok.

respecta /01 2009.07.24. 16:45:49

@ajjajjj: Semmi baj, magam is így indultam itt az elején. Mára már értem.
Mertegyébként amit írtál az rendben van és tökéletes.

KopaszMercis 2009.07.24. 17:07:25

nemtom en 180 vagyok kb 110 kilo regen versenyszeruen kajakoztam aztan elhiztam... a faszom se nem nagy se nem kicsi a nyelvem viszont nagy :)

es szarok arra hogy ki mit gondol ha az egyik nonek nem jo, akkor jon majd egy masik akinek az lesz :)

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.07.24. 18:31:31

@silver: oksa, csak magas volt a laszti, de nem rád gondultam...

Rkka 2009.07.24. 18:46:39

Gyerekek, én idáig nagyon odaadó és lenyűgözött Modoros-fan voltam, de itt átestetek egy szinten, ami intelligens emberek számára már nem vállalható.
Hogy mertek pellengérre állítani olyan tulajdonságot, ami nem befolyásolható? Hogy lehettek ilyen ótvar parasztok?
Honnan szalajtottak titeket? MI EZ A SZAR??? Most komolyan kiakadtam.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2009.07.24. 18:51:18

@Silent Bob: már lassan jöttek a gondolatok, mire hazaértem, az agysejthiány kóros volt... :)
csak arra próbáltam célozni, hogy milyen gyerekes dolog ez a "nekem ekkora van" az internet diszkrét homályából, legutoljára amikor aktualitása volt ennek, az emlékeim szerint az óvodában történt, össznépi doktoros játékban... persze ez nem teljesen igaz, hiszen egy közösségben (sereg, munkahely... stb.) zuhanykukkolda (összehasonlítás), akaratlanul is működik, amiről vagy lesz szó vagy nem, bár inkább az előbbi tippelnék. Az itt zajló imázsépítésnek (új lehetőségek/esély a személyiség és énkép ferdítésre) viszont elég érdekes módja ez a vakítás, erre írtam azt, hogy szánalmas... :)

ui: erep?

ZöldszemM 2009.07.24. 20:32:19

És mit szóljon aki csak 164 cm ?
Törpe vagy gnom ?
Az egyik ecsém jó 45 éve egyszer legnomozott.

A paramétereim 68/164. Tehát jó öreg vagyok. Láttam halott ruszki katonát - jó sokat és nem 56 -ban hanem még 44 -ben.
Tehát van tapasztalatom.
Akkor ezek . az emberekből a lányok 10 %-a nagyon szép, 80 % - a ilyen olyan és 10 % -ékuk kifejezetten rút !

A fiúk/ férfiaknál : 10 % a szép , magas, 80 % az átlagos. Itt a rút és csúnya nem értelmezhető. Viszont az alacsony az a 10 % , ami megfelel a rút nő fogalmának.
Az, hogy alacsony az ember csak 17 és 30 - 32 évig hátrány. Ekkor le se szarják az ember a lányok. Keresztül néznek rajta, ha közeledik szánják, mint valami nyomorékot.
Na majd folytatom.

cso zsi 2009.07.24. 20:32:42

@Rozi Croft Kapitány:
Nézz szét a világban, de elég itthon is.
Bizonyos autómárkákat "pöcshosszabbító" és hasonló nevekkel illetnek, nem véletlenül.
A tulajok jórészt nullák, vagy inkább 00-ák, csak épp "jókor voltak jó helyen", vagy "éltek a lehetőséggel", amiből futja konditeremre, tetkószalonra, tíz-húszmillás autóra, csak épp magasságra, és "botra" nem.
A kisebbségi érzés nagyon alattomos dolog.
Fentebb írták, hogy az idős úr tapasztalatot adott át a fiatalnak: ne bízz alacsony emberben.
Nem csak az idős úr ismeri, de sokan nem hisznek a szemüknek ma sem.
Gazdasági, és politikai életünkben is érdemes így körülpillantani.
Sok jóra ne számíts

ZöldszemM 2009.07.24. 20:36:22

Tehát ifjú koromban szenvedtem ezért mint egy nyomorult kutya - kersztülnéztek rajtam.
Nő azért akadt, de az olyan is volt !
A nagy szerelmeim mind keresztülnéztek rajtam szántak mint valami nyomorult kutyát.
Akad rút csaj, elvált asszonyka 4 -5 éves fiúgyermekkel tán 3 is. Tudom az elsőt 2 nap után, a másodikat tán 3 óra után fektettem le.
Soha nem jött össze a dolog.

ZöldszemM 2009.07.24. 21:43:04

@Rozi Croft Kapitány:


Mondod :
" Hogy mertek pellengérre állítani olyan tulajdonságot, ami nem befolyásolható? Hogy lehettek ilyen ótvar parasztok?
Honnan szalajtottak titeket? MI EZ A SZAR??? Most komolyan kiakadtam"


Hát vannak ilyenek. Ennyi erővel a sánta, mondjuk csipőficamos embert is meg lehetne tárgyalni.

Főleg ha nőnemű az illető.,
Régen voltak bőven (szerencsétlenek ) Szerencsére ma már csal elvétve lehet ilyent látni. De van más sok nyavalya.

Tehát maradjunk annyiban : vannak óütvar parasztok.
De én mint 'érintett 'nem erről értekezem.


Tehát az un. 'hozzámvaló' - legalább is én így gondoltam - leányok elkerültek - labdába náluk nem rughattam. Pedig voltak bőven.
Olyan 150 cm-es, helyes 40 -45 kilós filigránkák.
Volt helyettük más.
Aztán 35 éves koromra sikerült megnősülnöm.
Nagyjából összejött minden. Két gyerek (akik már felnőttek ) kiegyensúlyozott család.. Jó 15 évig.
Majd igaz nem elválás, hanem különélés az asszonytól.
Szerencsére nem lettem kivert kutya- Én maradtam az ingatlanban ill. a két gyerekkel. Ekkor már cirka 50 voltam. És ekkore felbukkant az egyik volt ' imádott ' reménytelen szerelem. Aki korábban keresztülnézett rajtam, inkább a halált választotta volna, mint egy gnom törpét..
majd folytatom...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.24. 21:57:54

Akkor én még bedobnám ide ezt, a tűzre:
comment.blog.hu/2009/07/07/eleg_a_torpezesbol/

Lehet, hogy megírom a modoros túlsúlyost, pólóhuzogatással, fényképen tokabehúzással, nadrágfelhúzási szintekkel. Hátha rólam sem az derül ki, hogy de jók a meglátásaim, vagy hogy ÉN tudok nevetni azon, hogy milyen 110 kilónak lenni, hanem hogy érzéketlen, buta vagyok, és persze infantilis :-D _Tisztára_ aggódom, hogy vajon melyik lehet! :) Kurva mindenit, de sok a lassú felfogású az okos emberek közt! És mekkorát tud tévedni az, akinek igaza van! És mennyi dakota közmondást tudok kitalálni!

raoul_duke 2009.07.24. 23:08:34

De most komolyan, akik kapkodják itt a levegőt: ennek a cikknek szerintetek az a tartalma fél mondatban összefoglalva, hogy "basztatják azokat, akik alacsonyak"?

state (törölt) 2009.07.25. 00:33:54

@Silent Bob: ja, szóval ezért haverkodsz a sünökkel..
@KopaszMercis: igy van, az a nő, aki eszerint válogat, az nekem se kellene...ja én is 18o centi és 115 kg vagyok, csak én nem kajakozom, hanem kondizni járok

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.07.25. 06:58:47

A felháborodóknak pár szó: az előítéletek, kategorizálások a túlélés eszközei hosszú évmilliók óta. Nem ezzel van gond, hanem a velük visszaélő embertársainkkal! Azokkal is, akik a velük szembeni vélt vagy valós előítéleteket használják ki...

Két teljesen eltérő jellemű alacsony férfi főnököm is volt, egyikük iszonyú jóindulatú, eszes, segítőkész, kedves, intelligens. A másik egy olyan, amilyenről e poszt szól. Termetben, korban azonosak, ám az elsőként említett bírt 3 diplomával, míg a második csak a szamárlétra mászásában jeleskedett. Magyarul: egyáltalán nem attól volt bármelyikük jó vagy rossz ember, hogy mekkorára sikerült megnőnie! Ez csak egy a sok tulajdonság közül. Akinél van olyan - elsősorban szellemi - adottság, hogy képes valóban kompenzálni a testi adottságát, azon észre sem veszed, hogy alacsony.
Bármilyen embertípus esetében meg lehet határozni a képzeletbeli mintapéldány tulajdonságainak összességét, olyan valamit, mint a taxonómiában a holotípusét, s ahogy a holotípustól való bizonyos léptékű eltérés felett már az adott fajtól elkülönülőnek számít egy egyed, az ember is igyekszik kivetni a közösségből valamilyen formában azt, aki a saját maga által meghatározott holotípustól nagyban eltér. Japánban senki nem venné észre, ha valaki csak 165 centire nőtt meg, sőt, pigmeusok közt egyenesen óriás lehetne. Az otthont adó közösség és az egyén közti kölcsönös viszony a fontos, nem a magasság (vagy bármi más kiragadott tulajdonság).

Viszonylagosan alacsonynak lenni számomra csak egy dologban hátrány: nem érem el a szekrény tetejét; ám ezt magas férjjel könnyedén kompenzálom. :-)

Likacsos atlétatrikót pedig csak azok viseltek, akiknek a mellszőrzete képes volt a lyukakon helyes kis csokrokban kibújni. Ugyanez igaz a nők esetében a neccharisnya és a lábszőr viszonyára.

respecta /01 2009.07.25. 07:47:04

@KopaszMercis: naja, te lökött -:)
és mijaaz sfsadfadsf ?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.25. 18:09:15

@Ormótlan: de szép tudományos értekezés! A mellszőr a pólón úgy mondják, "kiszúr". A lábszőrről nem vagyok hajlandó beszélni.

Ugyanakkor tőled kell megkérdezem, mi az az ormó, a makula, az idé, az árta, és a ka. Hátha végre valaki tudja.

2009.07.25. 19:40:21

A köpcös durva ugratásáról jut eszembe egy (megesett) történet: kerthelyiségben ülnek a belvárosban, a társaságban természetesen egy nagyszájú köpcös. Ellibeg mellettük egy 2 m-es, tipikus skandináv, bombázó díszpicsa, a köpcös persze nem állja meg, hogy megjegyzést ne tegyen arra vonatkozóan, mit tenne vele. Mire valaki a társaságból fejcsóválva megjegyzi:
- Csöpikém, ha te teljes egészében fasz volnál, akkor is kevés volnál ebbe...

Meg hallottam még köpcöstől hasonlóan magas nőre, némi egészséges önkritikával a "na ez kéne nekem, állva ki tudnám nyalni" beszólást is. :))

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.07.25. 20:38:41

Egyszer volt egy társkereső irodám, panaszkodtam a férjemnek, hogy milyen hülyék a csajok, mert nem kell nekik olyan pasi, aki, alacson, mert hogy nem vehetnek fel magassarkút - ömlik belőlem a panasz, és közben megyünk egymás mellett, tipegek a magassarkúmban, és csak mondom, hogy mit számít ha megassarkút vesz fel,mert milyen hülyék bla bla bla.
- Engem pl, zavar - mondja a férjem
- Most hogy igy mondod! - nézek rá - eddig eszembe sem jutott.
Ekkor már 10 éve voltunk házasok, és nekem fel sem tünt, hogy kb egyforma magasak vagyunk, és én tűsarokban magasabb, nekem nem ez volt a fontos

Ernoke 2009.07.26. 16:16:09

ilyenkor mi van, mi ez a sok ostoba komment? ez nem az alacsony embereket fikázza, hanem az idióta, túlkompenzáló mitugrászokat. mindenkinek elment az esze a meleg miatt?:D

raoul_duke 2009.07.26. 21:09:49

@Ernoke: index címlap, gondolom :)

Meg biztos a törpe-hu listán körbement a link, hogy itt a kisembereket fikázzák.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.07.27. 06:43:34

@nosferato:
Az ormó:
www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=11072

Makula az folt, ha cével írod, akkor a szem sárgafoltja.

Az idé, az árta és a ka számomra is rejtély. Sőt, szintén jó lenne tudni, mi az a tenocsti. :-)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.27. 22:00:37

@Ormótlan: bazmeg kösz az ormót! Az oromhoz is lehet köze. Az idé szerintem elme, ész (ötlet) - idétlen, eszetlen, agyatlan. A tenocstit képtelen vagyok összerakni.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.07.28. 03:24:13

@nosferato:
Tenocstitlan (gy.k.: Tenochtitlan)
Bocs... :-)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.28. 08:35:20

Áá! ÁÁÁÁ! Poli-metil-stb+tlan... megtaláltad a legbetegebbet, asszem.

ajjajjj · http://www.youtube.com/watch?v=BtP9Ugc5Eu8&feature=related 2009.07.28. 17:17:11

Még annyit, a háromnegyedes gatya nem magasít, viszont a kurta lábak nem olyan feltűnők benne. Kapisi?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.07.28. 17:28:35

A háromnegyedes gatya gnóm külsőt kölcsönöz, amely elvonja a figyelmet a kurta lábakon kívül még rengeteg mindenről.

Démétér 2009.07.30. 20:41:04

Semmi bajom az alacsony férfiakkal - illetve ha van, akkor nem a magasságuk miatt. Magas, elegáns édesanyám viszont azt mondta még kamaszkoromban: "Lányom, olyan fiút hozol haza, amilyet akarsz. De ha kicsi lesz és vékony: én nevetni fogok." Valahol mégis lehetett némi hatása: a férjem grizzly-méretű.

SLacc 2009.08.31. 20:49:03

A nagydarab, 170 kg-os csárdatulajdonos a 44-es úton, minimális műveltséggel minek tekintendő? Extrém, de sikertelen. Beszorul a kádba... Nagyhangú, ezért nem fikázzák szembe, de a háta mögött... :-)

eplethy 2018.11.08. 00:57:41

@ZöldszemM: eltelt több mint 9 év, esetleg folytatnád?
süti beállítások módosítása