Torrente: A magyar népnek ez kell

2012/04/30. - írta: Modor Tibi

Nos, örömmel jelenthetem, hogy megvan a mi generációnk Isaurája, illetve pót-Bud Spencere is. Tényleg ez hiányzott nekünk, ennek a sokat nélkülözött, elveszett korosztálynak! Amikor olyan formációk, mint a Prodigy, egy töküres Béest képesek csak összecsődíteni hétvégén is, aznap este a parasztok ölik egymást pár utcával arrébb - na kiért? Torrentéért. Kiről is van szó?  

Torrente egy nacionalista, fasiszta, önző, lusta, durva, rasszista, szexéhes és alkoholista exzsaru, aki esténként rumbára járőrözik a 78-as évjáratú rozzant Seatjában. Rozoga házban lakik tolószékhez kötött apjával, akit koldulásra kényszerít, hogy legyen miből megélniük. 

Humoros? Aligha. De mégis erre csap le a magyar, mint gyöngytyúk a takonyra. Dagadt, kopaszodó, potenciaproblémákkal küzdő, rasszista, gusztustalan, öregedő férfiak találtak példaképre, önigazolásra ebben az antihősben -, az amúgy hazájában számtalan más, alternatívabb műfajban is elismert Santiago Segurában. Persze nekünk ez kell, ahol az értékek kifordulnak magukból, a csupa rossz helyessé, poénossá, követendővé válik. Beül a filmre és röhög, büfög, hangosan kommentál. Tetszik neki, mi több: élvezi, térdét csapkodja a csöcsökre, a seggekre, a közönséges poénokra. Fing, szar, takony, négerezés, majmozás, sárgázás, büdösmórozás, terhes nőkre szexista megjegyzések. És igen, mindig itt fut végig a nézőtéren a legharsányabb röhögéshullám, itt.

Eközben a lényeget nem érti. Nem érti, hogy ez egy görbe tükör, ez csak irónia. A szomorú valóság egy apró szeletének éktelen, bizarr módon történő felnagyítása, eltorzítása, kifigurázása, arcunkba tolása. Hogy igen, ezek vagytok ti, ilyenek ne legyetek. Hogy amikor felnyerít azon, hogy a szocialisták tönkrebaszták az országot, vagy hogy a Fehér Házban egy majom van (aki nem takarító) - ő valójában saját magán röhög és tömi szájába a pattogatott kukoricát.

Valahol szomorú és egyben elgondolkodtató, hogy - a spanyolajkú nyelvterületeket leszámítva - (1975-ig francofon) a Torrente-filmek csak és kizárólag Magyarországon ismertek és kedveltek. Mit kedveltek? Kultstátuszt élveznek, rajongói klubokkal. Ne feledjük - egy olyan országról beszélünk, ahol a 80-as években bizony Isaurának gyűjtést szerveztek a nyugdíjasotthonokban, Bobby halálakor meg százával lettek öngyilkosok a Dallas-rajongók. Ugyanígy készpénznek vesszük, hogy a színész-rendező Santiago Segura egyenlő Torrentével és maga is ugyanúgy rasszista, francóista, közönséges, ápolatlan és nőgyűlölő, ahogy az általa megalkotott exzsaru. Márpedig Segura - saját bevallása szerint is - valójában középre húz, liberális, és még csak a focit se kedveli.

Mert a spanyolok már tudnak szívből, őszintén saját magukon nevetni. Erről szól ez az egész. Ott a Torrente-effektus csak egy marginális jelenség, a társadalom pedig már rég egységes. A diktatúrából kikászálódva megrázták magukat, szembe tudtak nézni a múltjukkal és végérvényesen lezárták azt - mára a kontinens egyik sikerállamává avanzsálódva.

De hát itt bárki lehet világsztár. Big in Japan? Big in Hungary! Letűnt korok sosemvolt csillagjai hakniznak nálunk még mindig hatalmas sikerrel. Mario Girotti, Carlo Pedersoli, Santiago Segura, Lucélia Santos, Al Bano és Romina Power, Iron Maiden, Julio Iglesias, Richard Clayderman, Depeche Mode, Alphaville, C. C. Catch, East 17, David Hasselhoff. 

Mit érezhet a művész, amikor idelátogat egy távoli, félfeudalista kis kelet-európai országba, és normális rajongók helyett poénkodó, belőle gúnyt űző részeg kopaszok fogadják? Ahol a hozzá hasonlóan már-már kultstátuszt élvező szinkronszínész (a szóban forgó úriember nevét most tapintatból nem közöljük) többnapos borostával tisztelte meg az alkotót?

Hogy ennyire reménytelen lenne a helyzet? A rajongókat tekintve - egy-egy józanabb gondolkodású kommentelőt leszámítva - sajnos úgy tűnik, igen. Hogy ne zárjuk keserű szájízzel hétvégi összefoglalónkat, idézzük fel inkább az elgondolkodtató, tiszta fejről árulkodó, a felesleges hurráoptimizmust és primitívséget elutasító hozzáállást.

Volt valaki a fogasházban? És tudja méltatni az eseményt olyan formában hogy utána ne bannolják jó eséllyel az egész profilját is? Remélem megtisztelik a mestert azzal hogy kulturált formában köszöntik/búcsúztatják, mert az az aljadék kocsmai tömeghepaj amit egy ezresért nekünk "közönségtalálkozónak" behazudtak az év vicce. Az év legrosszabja a gazdasági helyzetünk után.

Szégyen ami ott volt, remélem Segura úr nem sokat látott belőle mert rémes volt, de látszott hogy nem érti ezt az egész szánalmas felfordulást. Egy limitált férőhelyes közönségtalálkozót egy egyszerű teremben, pontos darabszámú ülőhellyel képzelek el, ahol a kötelező kis beszélgetős standup után az ott megjelent közönség, kulturált sorba rendeződve még szünetekkel is egy két óra alatt lezavarhatja a beígért dedikálást. Még akkor is ha nagy százalékban részeg kopasz. A válrólindítható kamerákat cipelő sajtósokon és az Atlético mezben buzuló "hivatalos szurkolói csapaton" (wtf, de most komolyan) kívül jóformán senki nem találkozott Torrentével, de úgy hogy végignyomorogtam az estét nem is angyon láttam. Helyette jutott izzadó tarkókból, és részeg taplókból egy évre elég.

De könyörgöm nem egy kocsmában ahol egymást nyomja szét egy rakás ideges részeg, jó magyar módi szerint lejáratva magát, kb. megalázva a többet érdemlő művészt. Ez a szervezők sara, mert ez a minden koncepciót nélkülöző borzalom értéktelen tortúra volt és még pénzt is kértek érte.

Merthogy a teljesen jogos méltatlankodást (anyázást, dobálást) nem hogy sűrű bocsánatkérés követte, de konkrétan elkezdte osztani az embereket hogy ők ide ezért a pénzért nekünk "elhoztak egy sztárt". Elhozták. Már ha ők hozták, és nem a taxi.

Kérem hogy aki esetleg olvassa ezt és jelen volt ezen az értékelhetetlen iszonyaton, az kérjen elnézést a nevünkben is. Ha egyszer lesz módom találkozni vele, én biztosan megteszem. És csak semmi buzulás! 

137 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipshop (törölt) 2012.04.30. 18:27:22

@pocaklakó minimanó: Az egyik kommentelo irta le ezt a fogalmat en pedig erre reflektaltam:-))))

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.04.30. 18:36:50

"mára a kontinens egyik sikerállamává avanzsálódva" muhhaha... nincs több kérdés!

pán-európai romastratéga 2012.04.30. 18:39:24

jó ég bazmeg, ennyi balfasz kommentet egy helyen...
igen, tudom, az enyém is az...

pocaklakó minimanó 2012.04.30. 18:45:05

@chipshop:

Roppant sokat számít. Majdnem annyit, mint a balatoni szőlészeti és borászati szakismeretek.

Babolcsai Néni 2012.04.30. 18:52:47

Az Iron Maident tényleg kár volt ebbe belekeverni, haver... pláne úgy, hogy "letűnt korok sosemvolt csillagjai".
Letűnt kor lehet, de a "sosemvolt csillag" nagyon nem stimmel... olvass csak bátran utána, nem szégyen az ;-)

2012.04.30. 18:58:40

Bud Spencernél azért nagyon kemény nosztalgia faktor is van, anélkül tényleg elég ócska. Mostanában rákaptam, hogy gyerekkorom képregényeit újra megvásárlom és meg kell mondanom, hogy rettentően élvezem azokat a Kockásokat, amelyek annak idején megvoltak, viszont elképesztően gyengének érzem azokat, amelyeket most, felnőtt fejjel olvasok először.

Az altesti humor pedig igenis a magaskultúra része. Petronius, Apuleius, Rabelais simán él vele. Sőt, időnként én is, márpedig az én véleményem ízlésbeli kérdésekben megfellebezhetetlen :-)

foodlfg 2012.04.30. 19:00:00

Torrente kurva nagy! xD

Fent van jutubon a második rész teljesbe magyar szinkronnal
Torrente 2 - A Marbella Küldetés
youtu.be/_pbQcVzB-5Y

Toljátok neki, mert az asszony egy kurva.

Celtic 2012.04.30. 19:02:42

@nemorino: Kockas: ismeros :) Sajnos, nekem mind megvolt (es megvan, asszem) es meg sajnosabb, hoyg abszolut nem elvezem :(
Ami ma is ut, az Asterix-nek az Alfa-ban megjelent forditasa. Azt nem tudom megunni.
(Talan Timar Gyorgy volt a fordito)

insert random 2012.04.30. 19:04:02

A Torrente-filmek szvsz elsősorban Csuja Imre miatt népszerűek ennyire Magyarországon.

p0wer 2012.04.30. 19:04:13

@Kurtz ezredes: Nagyon helyes :D Kinek fognak szerinted hiányozni a zsidók ?:D

XCat 2012.04.30. 19:06:41

A torrentét spanyolul tessék nézni, összehasonlíthatatlan a magyarra fordítottal. És SOKKAL jobb, kedvesebb, aranyosabb. A magyar tobzódik a szarban.

Segura úr nyilatkozta, hogy minden forgatásra 30 kilót hízik, tehát akárki hozta, nem lehetett semmi cipelni.

2012.04.30. 19:08:31

@Celtic: Igen, Tímár György volt, tényleg legendás fordítások. Torrente-témához illik az általa kreált spanyol név: Lopez de Futastán y Ramodón :-)

XCat 2012.04.30. 19:12:09

@p0wer: Nekem.
Neked majd egy kicsit később, de nem sokkal.

@chipshop: "alapvetoen aranyos emberek,csak mas a humorerzekuk es vegulis ez nem muveltsegi vetelkedo"

Meglepődnél hogy a művelt emberek miket néznek, és élvezik. :)

XCat 2012.04.30. 19:16:08

@insert random: Csuja nélkül meg lehet hogy nem a hányinger lenne az első, ami eszébe jut róla a nagyérdeműnek.

pocaklakó minimanó 2012.04.30. 19:19:33

@Celtic:

"Talan Timar Gyorgy volt a fordito"

Ő volt. Nem talán. :)

Hasarengazfix, Sokadikix, Hangianix és a többiek (pl. a viking Olaf Pifpaf).

XCat 2012.04.30. 19:27:14

@pocaklakó minimanó: Éppen kezdtem tőled felvillanyozódni, hogy végre, egy okos nő. Beleolvastam a hozzászólásaidba, erre írod valahol, hogy pasi vagy. :(

Elrontottad a napomat. :((

Celtic 2012.04.30. 19:27:15

@nemorino: Atyaisten, most ertettem meg a veget :) 30 ev mulva jovok ra, mi az az "y Ramodon" :)

De asszem, Villam Will (szinten Alfa) is az O forditasa volt, ahol feltunt pl. Herb Atea es hasonlok :)

pocaklakó minimanó 2012.04.30. 19:27:22

@nemorino:

Meg José Quibelez de Saporán. :)

bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.30. 19:27:49

@Mateahos:

Én a Mátrixszal, a Gyűrűk Urával meg a Harry Potterrel vagyok így. Amikor megmondom, hogy szerintem unalmas filmek, a Mátrix meg még halmozott hülyeség is, 10 emberből 9 döbbenten néz rám.

Az Ötvös Csöpi nem volt rossz, bizonyos tekintetben elég hitelesen adta a korabeli Magyarország paródiáját.

lárvalányhaj 2012.04.30. 19:29:06

én magaskultúra-fogyasztó sznob létemre az altesti humor megszállottja vagyok. torrentét is kedvelem, és magam is szívesen élek altesti poénokkal.
amit nem szenvedhetek, az paulo coelho és társai.

XCat 2012.04.30. 19:30:20

@bircaember maxval: A Mátrix egy hihetetlen durva film. A másik kettő tényleg szar, viszont drága és csilivili szar. Az már majdnem olyan, mintha értelme is lenne.

pocaklakó minimanó 2012.04.30. 19:31:33

@Vedere' Lavór:

Őszintén sajnálom. :)

@Celtic:

"De asszem, Villam Will (szinten Alfa) is az O forditasa volt, ahol feltunt pl. Herb Atea es hasonlok :)"

Willám Will.

Meg Wayne Chont. És elfelejtettem a postakocsis nevét, de az is beszélő volt. :)

bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.30. 19:32:20

@chipshop:

Paula és Paulina? Minden részt megnéztem kétszer. Akkoriban tanult a feleségem magyarul, s ez a sorozat volt a fő tankönyvi anyaga. Így néztem, s közben magyaráztam az ismeretlen szavakat neki.

Ez nem vicc. Meglepő, de tény. Nyelvtanuláshoz a legjobb a szappanopera: egyszerű nyelvezet, kevés szó, rövid mondatok, jó kiejtés, sablonos hősök, érthető helyzetek - jobb, mint egy nyelviskolai anyag.

XCat 2012.04.30. 19:32:51

@Celtic: Én még mindig nem értem. Mi az a Ramodon?

Darth Zed 2012.04.30. 19:35:26

"mára a kontinens egyik sikerállamává avanzsálódva"

Gratulálok, ez biztos csak vmi vicc akart lenni, ugye?

Ja és Csuja Imre MINDIG borostás/szakállas kedves túliskolázott cikkíró...

pocaklakó minimanó 2012.04.30. 19:39:05

@Vedere' Lavór:

Nem Ramodon, hanem Futastán y Ramodón - fut aztán iramodón. :)

spike179 2012.04.30. 19:40:42

Ami Csuja Imrét illeti: hogyha este a Portugál című darabban alakítja a vidéki kocsmárost, akkor mégis hogyan növesztene borostát estére? Erről mindenestre ennyi.

XCat 2012.04.30. 19:43:58

@pocaklakó minimanó: ááááááááááááááááááááááááááááááááááááá............. köszi. :DDDD

bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.30. 19:48:00

@Vedere' Lavór:

Az első rész még rendben van, bár már azon is elaludtam. De a második az borzasztó, ott a 10. perben aludtam el, s a vége előtt 10 perccel ébredtem. A harmadik résznél már csak az előzetest láttam, megbeszéltem a családdal, hogy csak ők mennek be a filmre, én addig nézelődöm a környéken.

Martian (törölt) 2012.04.30. 19:50:01

"Letűnt korok sosemvolt csillagjai"

A listát nézve - ha csak önmagában az Iron Maiden-t nézzük - a szerzőnek elgurult a gyógyszere vagy megártott az április végi hőhullám...

Celtic 2012.04.30. 19:55:52

@bircaember maxval: Az az erdekes, hoyg en csak jo filmeken tudok elaludni. Vagyis tudtam valamikor, manapsag inkabb kikapcsolom es folytatom masnap. Ha szar, akkor annyira duhit, hogy teljesen felebredek.
Igy jartam az Alkonyattal (ez a cime? Vampiros ize), amit szinten harom reszben neztem meg, mert annyira duhitett, hoyg valami ennyire nulla, de megis neztem, hatha valami kisul belole.
Ellenpelda az Alkonyat elott vagy utan nezett Hivj be c. sved vampirfilm, amit szinten harom reszben neztem meg, de csak azert, mert olyan faradt voltam (naja, tizenegykor nekiallni filmet nezni, mert akkor van ra ido) es nem akartam bealudni rajta.

Dr. Kevorkian 2012.04.30. 19:56:40

@chipshop: Szerintem, nem kell minden mondat után hat smiley-t rakni, azt a gyanút kelti, hogy zavartságot leplezel vele, és nagyon lazának akarsz tűnni, persze én tudom, hogy ez nem igaz. Simán csak kommentelj, azon is jókat röhögök.

martonx 2012.04.30. 20:05:07

"Spanyolország mára a kontinens egyik sikerállamává avanzsálódva" - na itt hagytam abba az olvasást.

XCat 2012.04.30. 20:09:20

@bircaember maxval: A Mátrixból az első a lényeg, a többi már csak apróságokat tett hozzá. :)

@Martian: A Maidenhez kell egyfajta komplex lelkivilág meg kifinomultság, hogy értékelni tudd... bennem pl. ez nincs meg, de az összes maidenbuzi ismerősömben igen, úgyhogy valszeg velem van a baj. :)

chipshop (törölt) 2012.04.30. 20:35:27

@Dr. Kevorkian: Az en esetemben,ez tenyleg rohoges,es egy kicsit sem zavartsag-miert is lenne?Csakmert kb.30 (vagy tobb)arctalan kommentelonek mas a velemenye mint nekem?Akik kritika erzekenyek nyilvan nem kommentelnek,eshat nem ez az elso es velhetoleg nem is az utolso "kritika"amit kapok:-)))))
Mas kerdes,hogy van olyan kritika(nem,nem az indexen:-)))ami kimondottan konstruktiv,es olyan embertol jon akinek a velemenye tenyleg erdekel,es ha latok benne raciot,megfogadom.Ez ritka,sajnos nagyon ritka.

A mai poszt egy szubjektiv dolog,van aki szereti BS-t van aki nem.Azert mert en nem,ezert x masik ember szemeben modoros sznob vagyok,es ez igy jo-ha mashogy gondolnak,akkor ez egy unalmas blog lenne,de igy kimondottan szorakoztato:-)))))

XCat 2012.04.30. 20:43:49

@chipshop: "Azert mert en nem,ezert x masik ember szemeben modoros sznob vagyok..."

Nem, az egyáltalán nem. Inkább egy személyiségzavaros, ostoba picsa, aki nem tudja magát helyretenni.

chipshop (törölt) 2012.04.30. 20:47:19

@Vedere' Lavór: Ez igazan egyedi,kreativ es szofisztikalt volt.koszonom(mely meghajlas:-)))))))

kicsigee 2012.04.30. 20:48:50

"Letűnt korok sosemvolt csillagjai"
Prodigy?

Torrente poénjain én speciel elröhögcsélek.
Prodigy - Smack My Bitch Up videóján már annyira nem.

XCat 2012.04.30. 20:50:11

@chipshop: És pontos is, azt ne felejtsd ki. :)

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.04.30. 20:54:26

Túlértékelt "mű", a pesti sznobizmusnak tudnám be a sikerét a nem szakmukis rétegen belül. Tigrishez hasonlítani vérlázító, nem tudom melyik hülye gyerek kommentjében volt.

Pan Modry 2012.04.30. 21:01:14

Eloszor is, bud spencer filmek kiralyok, a piedone a zsarutol kezdve a kincs ami nincsen keresztul szinte mindegyik. Aki nem szereti a bs th filmeket annak nem volt igazi gyerekkora.
Ha veletlenul a tv ben megy es odakapcsolok, mindig vegignezem.

Ugyanez igaz a voros szonjara, a conan a barbarra es a sorgyari capriccio-ra. Sot a vaklarmat is vegignezem, de azt inkabb azert mert jo bor a bergyilkos csaj benne.

Horto 2012.04.30. 21:06:54

Cikk iro! Hulye vagy mint a segg...meg az osszestobbi barom is aki foiskolan/egyetemen tanulta a filmnezest...Mateahos te meg vagy a csucspont...kulturmodorhorror.. Csicska gyerek akinek cink lesullyedni a pornep szintjere, inkabb eljatsza, hogy o valaki...kozben meg te is a szarban kelsz es fekszel. biztos vagyok benne, hogy neked is megfordulnak a fejedben a torrente filmben emlitett gusztustalansagok es egyeb modortalasagok csak meg felismerni sem mered hanem inkabb ramodnod, hogy szar, nezhetetlen, alpari.

Rich.mond 2012.04.30. 21:18:03

@Horto: Mások is el fogják mondani, de én leszek az első: ez a modorosblog, és ennek megfelelően kell olvasni az itteni posztokat.

Egyébként kurva jó lett, Tibi, ismeretségi körömben pont pár napja hallottam "élesben". Olyan kántáló hangon, hogy akkor is megnéztem volna a negyedik részt, ha történetesen utálnám Torrentét. De természetesen nem utálom, mert pontosan az én műveltségi szintemnek megfelelő szórakozást nyújt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.30. 21:19:36

@chipshop: ismered a kifejezést, hogy nem élményszerű? nah, az én nagymamám is sorozatrajongó volt, bár ő a Walker-t szerette. ellenben mert öreg volt, még nem volt retardált, ergo ismerte az órát, és ki is tudta számolni, odateheti-e még a süteményt, elkezdheti-e a lekvárt...

Szóval engedelmeddel a történeted valószínűleg olyan relációban áll a valósággal, mint a "bebaszva a Zúzmóval kidobtuk a szomszéd ti...huszonnyolcezer forintos - akkor 23 volt a minimálbér, apám - csivaváját a nyolcadikról" kezdetű sztorik, amelyekből annyi igaz, hogy volt a buliban sör.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.04.30. 21:23:28

@chipshop: ".Mindig azon ment a vita,h hogy ejtik,h "Ewing".Volt "Owwing","evig",kesobb ugye "Jujing"

aha, megint

1) szinkronizálták? ott 1000%-ig jújingnak ejtették...
2) feliratosan nézted? az eredeti amerikaiban is júingnak ejtik

ERGO

a) mondtál valamit, hogy mondhass valamit
b) a te családodnak direkte szarul szinkronizált változatot adott be a magyaregy
c) hetente megkaptad a magyarra fordított forgatókönyvet és ti azt csak olvasgattátok...

yenoee 2012.04.30. 21:26:54

Címlapról betévedt metálosok szevasztok :)

chipshop (törölt) 2012.04.30. 21:28:41

@vészmadár (pica pica): Az en nagyim nem ilyen: o sorozat nelkul is elegeti a sutit,ismeri az orat,nem retardalt-csak szetszort,vilageleteben ilyen volt:-))Ennelfogva ha elmenyszeru-ha nem-o felbehagy egy befozest ha a sorozatarol van szo,viszont 87 evesen meg mindig fut,olvas,utazik.Nem egy klasszikus Nagyi:-)))

Nalam nincs "valoszinusegi" faktor,ergo ha te azt mondod,h a Nagyid ballerinanak oltozve rohangalt az utcan,ennek ellenere elmeje ep-azt nem kerdojelezem meg ket okbol:

-alapvetoen nem feltetelezem h valaki hazudik
-eleget utaztam,rengeteg fele fajta emberrel talalkoztam,zsenialis sztorikat hallgattam,es abban a kivaltsagban volt es van reszem,hogy fantasztikus,neha furcsa,de mindenkepp kulonleges emberekkel talalkozom utjaim soran.

Ennelfogva-ill.pont ezert-nem minositek,ha nem muszaj,leven mindennek van valoszinusege-legalabbis is az en szememben.De mivel en borderline retardalt vagyok,igy nyilvan az en vilagom mas.:-))))))))))

Dr. Kevorkian 2012.04.30. 21:33:25

"-eleget utaztam,rengeteg fele fajta emberrel talalkoztam,zsenialis sztorikat hallgattam,es abban a kivaltsagban volt es van reszem,hogy fantasztikus,neha furcsa,de mindenkepp kulonleges emberekkel talalkozom utjaim soran."

Napom :D

pocaklakó minimanó 2012.04.30. 21:42:47

@Dr. Kevorkian:

""-eleget utaztam,rengeteg fele fajta emberrel talalkoztam,zsenialis sztorikat hallgattam,es abban a kivaltsagban volt es van reszem,hogy fantasztikus,neha furcsa,de mindenkepp kulonleges emberekkel talalkozom utjaim soran."

Munkám során gyakran találkozom emberekkel, ezért mindig van nálam Tic Tac. :))))

Dr. Kevorkian 2012.04.30. 21:51:12

@Vedere' Lavór: @pocaklakó minimanó:

Munkám során gyakran találkozom emberekkel, ezért mindig van nálam Camel toe...

XCat 2012.04.30. 21:57:16

@Dr. Kevorkian: Munkám során gyakran találkozom emberekkel, ezért minimális gátlásom sem lenne, ha úgy hozná a sor, hogy agyon kell verni valamelyiket.

;)

A cameltoe az nem az, amikor a néninek a nuniját olyan fura alakúra húzza össze a gatyó?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.05.01. 08:38:34

@chipshop: tereled a kínos kérdésre adandó választ. Ezt írtad, ismétlem: ".Mindig azon ment a vita,h hogy ejtik,h "Ewing""

Miért ment a vita? Előtte azt írtad, néztétek. Ott júingnak ejtették. Fordítva megérteném, hogy ment a vita, hogy kell írni a júingnak ejtett dolgot, de lásd be, ez így nettó faszság.

Zorita 2012.05.01. 09:49:24

Már megint egymásnak estek, gyerekek,
!viva El Fary!
www.youtube.com/watch?v=huxR36irIKo&feature=related

fehérfarkas 2012.05.01. 16:41:13

Santiago Segura (alias Torrente) egy nagyon közvetlen ember :)
Sajnos a szervező egy tipikus magyar lehúzós,átverős rendezvényszervező cég volt.
A posztban idézett levélben teljesen jól le van írva, hogy akarva sem lehetett volna hagyományos asztalokat körbeülős dedikálós estet szervezni, mert kb volt 50 ülőhely (2/3-uk a belső a különböző termekben, ahonnan senki nem hallotta vagy látta volna a Segura urat), és volt 2-300 rajongó. Aki tanult általános iskolai matekot, az tudja, hogy 50 ülőhelyre nem 2-300 ember leültetni. De a legszomorúbb az, hogy az emberek 100%-a dedikálást és fotózást akart (a konferanszié még fel is tette a kérdést a közönségnek, és ennek ellenére pont ez maradt el.
Ellenben volt amatőrül megszervezett ki mit tud vetélkedő olyan konferansziéval, aki a saját bevallása szerint sem tud semmit a Torrente filmekről. Volt spanyol tolmács, csak minek, amikor Segura úr kiválóan beszélt angolul (még arra sem vette a fáradságot a szervező cég, hogy ezt leegyeztesse a színésszel és stábbal), sőt még (előre betanult) magyar mondatokat is mondott a közönségnek. Volt hasonmásverseny, ahol a szervezők már csak az időhúzás miatt is erőltették, hogy hátha vannak még más hasonmások (persze, hogy páran ezután vérszemet kaptak és beöltözés nélkül is hasonmásnak képzelték magukat - ha már szervezők ennyire kérlelik a közönséget), és még lehetne sorolni az amatörizmust...

Hogy miért olyan népszerű a Torrente sorozat Magyarországon? Mert a saját nyomorunkra ismerünk benne - és a Fogás Ház és a rendezvényszervező Birtok Kft ezt tökéletesen be is mutatták: nem kell a Torrente 5 felvételére hatalmas költségvetést fordítani, ugyanis ezt a dedikálásnak hazudott nem-dedikálás a következő Torrente filmbe simán bekerülhetne (csak el kell kérni valamelyik jelen volt rajongótól a videokamerás felvételt)

cassopo2 2012.05.01. 17:31:25

@Celtic: _Kedvesemmel_ újranéztük a Dallas mind a 14 évadát, és nekem az jött le, hogy J.R. (magyarul Dzsoki) egyáltalán nem gonosz, hanem csak nagy játékos, mert nem öncélúan, hanem jól meghatározott okokból baszik ki mindenkivel (és végül magával is). Ezt többször elmagyarázza a sorozatban, általában Bobbynak. Amúgy a vége felé sokszor reflektál ironikusan önmagára a sorozat, érdemes végignézni _értő szemmel_, utánaolvasva neten a háttértörténetnek, ha van éppen ~300 óra szabadidőd.

2012.05.01. 18:04:43

Én csak egy Torrente filmet láttam, (nem is tudtam, hogy több is van)de untam, pedig minden filmet végig nézek, de abba belealudtam, és másnap sem voltam kiváncsi a folytatásra.
Lehet, hogy sznob vagyok?

Celtic 2012.05.01. 18:13:17

@cassopo2: Hat, biztos erdekes (vicc nelkul), de momentan nemigen van ra 300 oram...
Amugyis itt all vagy szaz film es sorozat, amit meg kellene neznem, de arra sincs idom :(

Disznó Úr 2012.05.01. 19:50:55

@pocaklakó minimanó: Tényleg.... Nagyon szerettem Villám Villt. Osh Torosh volt a kocsis.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.01. 20:22:47

@Frengi: én úgy tűnik, még nagyobb sznob vagyok, mert innen értesültem ennek a létezéséről is.

Mitya Ivanov 2012.05.02. 08:45:56

egy ideig azt hittem, hogy velem van a baj, mert egyáltalán nem tudtam élvezni egyetlen piedone vagy BSTH filmet sem, Nálam valahogy nem ütöttek a poénjaik. Miközben áltisiben a fiúk versenyt meséltek, hogy ez mekkora poén és az mekkora volt már. Ugyanígy az ötvös csöpitől is kirázott a hideg, később csak azért néztem meg őket, mert az összes helyszínt ismertem. De gagyi szarnak tartottam mindet.
A következő ilyen az üvegtigris, amait már csak azért sem fogok megnézni, akárhány készül belőle.

Torrente szerintem más. Igaz, hogy eddig nem hallottam róla, és sanszos, hogy ebbe a vonalba tartozik, de annyira jó a figura, és annyira azt hozza, amilyen titokban mindenki szeretne lenni, hogy a karakter miatt lehet hogy megnézem.

KürtiT (Tromb74) 2012.05.02. 09:21:23

@Mitya Ivanov: Hát nem tom', szerintem az emberek többsége nem akar kövér, ostoba suttyó lenni, viszont ha már az, akkor boldog tőle, hogy viszontláthatja magát egy film hőseként.

Mitya Ivanov 2012.05.02. 09:58:49

@KürtiT (Tromb74): nem arra gondoltam, hogy kövér, hanem arra, hogy azt csinál, és azt mond, amit sokan szeretnének, de nem tehetik, mert suttyónak tartanák őket.
Ennek felvállalása is hasonló ellentétpárként írható le, mint a sznobizmus- negatív sznobizmus.
Ebben az esetben a sznob jelenti azt, amikor valaki a modellalkatot másolja, vagy férfiként a metroszexuális típust, a negatív sznob pedig Torrentét vagy nőben a Bridget Jonest.

2012.05.02. 12:30:37

@chipshop: A Torrentéről múlt hétig én is azt hittem, hogy valami torrenttel kapcsolatos dolog, pedig Csuja Imre az avatarom.

2012.05.02. 12:36:20

@Űrlény Lajos: (De mondjuk, attól még vicces, szerintem. Legalábbis az a pár perc, amit láttam belőle a youtube-on.)

XCat 2012.05.02. 13:30:14

@Mitya Ivanov: Egyetértek.

@Űrlény Lajos: Youtubeon a legjobb részek vannak kivágva, ha azt veszed alapul, csalódás lesz a film. Én sokáig nem bírtam végignézni őket, de ahogy öregszem, durvulok és gonoszabb is leszek. Most már bejön, és vicces. :)

De eredeti nyelven teljesen más hatása van, Csuja szvsz nagyon sokat ront rajta.

KürtiT (Tromb74) 2012.05.02. 13:41:03

@Mitya Ivanov: Fene tudja, a suttyók többsége nem túl gátlásos.

Mitya Ivanov 2012.05.02. 13:48:04

@KürtiT (Tromb74): éppen ez az. Adott egy átlagember, aki gátlásos, tök normális, korlátok között él, de kurvára szeretné magát elengedni, ledönteni magában minden korlátot, és azt tenni, amit amúgy az életben egyáltalán nem tenne meg. Ennek az embernek ez a Torrente- figura, amilyen ő nem lehet, de a azonosulni tud vele.

Mondom ezt persze úgy, hogy egyetlen Torrente filmet nem láttam, ezt csak a médiahype ból rakom össze. De már komolyan kezd érdekelni.

XCat 2012.05.02. 14:46:20

@Mitya Ivanov: Azonosulni vele?... Ez egy film, wazze, azért van, hogy röhögjél rajta.

2012.05.02. 16:10:49

@Vedere' Lavór: De eredeti nyelven teljesen más hatása van, Csuja szvsz nagyon sokat ront rajta.

Ohhh.

XCat 2012.05.02. 20:46:31

@Űrlény Lajos: Bezony. Csuja egy kicsit genyó, de azért szerethető antihősből egy ordenáré, mocskos tahót csinál. (meg az, aki fordította a szöveget)

2012.05.02. 23:49:23

@TERMOSZ: Jóvan, akkor máris kezdem a spanyolleckéket! Ígérem, többé nem nézek szinkronizált filmet!

AdamBast · http://soundcloud.com/adambast 2012.05.03. 11:46:15

@vészmadár (pica pica): nem akartam végigolvasni a hsz-eket, de milyen jól tettem hogy mégis!

a filmet nem láttam és eddig se érdekelt, most meg már még kevésbé

csináljatok már egy posztot az ékezet nélkül író nyomikról, faszom

A Tyne folyó déli partja 2012.05.03. 14:10:31

@AdamBast: miert, ekezet nelkul nem tudod elolvasni? gyakorolj, nem tul bonyolult tudomany.

Kabarészínész 2012.05.03. 15:31:46

húúúú de kurva modoros ez a bejegyzés...
ki nem szarja le Segura depressziós életét, biztos elbaszták a szervezők, mert meg kellett volna mondani neki, hogy ők Torrentét hívnák, nem Segurát, úgyhogy legyen szíves felhízni és mocskos ruhákban röhögve részegen megjelenni. Ennyi.

Csuját minek bántani? Egyébként én is borostás vagyok, ez egy viselet. 2. Segura is igénytelenül nézett ki, most nem emlékszem, hogy borostás volt-e, de hogy a haja rettentő igénytelen volt az fix. ennyi.

Kabarészínész 2012.05.03. 15:34:12

láttam a 4-et feliratosan, hát sztem 10ből mondjuk 3.
szinkronosan 10ből 7.
a modorosság fogalma ez, amikor ilyeneket leírunk, aztán az orrunk alatt vissztartott röhögéssel ülünk a moziban, mert tetszik, de mi többek vagyunk annál, hogy a pórnépnek szánt poénokon röhögjünk.

Kabarészínész 2012.05.03. 15:38:35

te feliratosan láttad az első részt? mikor megszeretted torrentét? akkor ne fikázzuk a szinkront...

Atisz 2012.05.03. 17:34:17

Aztán ez a szegény Torrente mitől lenne már fasiszta? Hogy tetézzük a bajt? Nem elég hogy csal, lop, dagadt, nomeg kirakja az apját koldulni?
Egyébként ez a film semmi "szembenézésről" nem szól, csupán egy negatív tulajdonságai ellenére is szerethető és roppant vicces figuráról, akit Európa bármely - főként mediterrán - országába el lehetne helyezni...

Atisz 2012.05.03. 17:42:55

@chipshop: Megint telibe találtál kedves Chip :)
Szegény Bujtor István Ötvös Csöpi filmjei meg sem közelítik a Bud Spencer - Terence Hill páros örökzöld klasszikusait. Pedig elég sok az átvett elem, a bunyós részek, a poénok (na persze a későbbi filmekben már nagyon fárasztóak voltak), csak hát a hangulat na és persze a két filmben szereplő páros különbözősége teljesen összehasonlíthatatlanná teszi a két sorozatot.
A Dallas számomra is az egyik olyan sorozat (teleregény) volt, ami felejthetetlen és éppen az általad leírtak miatt (bár azért a "Pamela álmodik" résznél komolyan megfontoltam, hogy soha többé nem nézem :D)

Atisz 2012.05.03. 17:49:05

Ja és hogy én is bedobjak egy konfliktusbombát a tömegbe elmondanám, hogy számomra azok a Bud Spencer és Terence Hill filmek voltak a legjobbak, amelyikben amerikai rendőröket alakítanak (Bűnvadászok a legjobb).
A Kincs ami Nincs-től pl. kirázott a hideg, olyan bűnrossz volt, hogy sokadjára tudtam csak végignézni. Tehát szelektálni szükséges, a Torrenténél is csökkent a színvonal és a humor, ahogy szaporodtak a folytatások.

johnny rottenbiller 2012.05.03. 18:28:57

Az Ötvöscsöpi filmeket a mai napig is leginkább az öreg Bánhidi László miatt nézem. Felülmúlhatatlan. :D

pocaklakó minimanó 2012.05.03. 21:12:02

@bélukám:

Pedig ott el sem mondta, hogy: "Höjj! Hát ismertem az apádat. Hogy hívnak? (...) Hijnye, de szép neved van! Apád olyan nagy derék ember, mi? Ó, nagyon rég ismerem. Anyád valamivel kisebb az apádnál, mi? Hát nem így van? Na, gyere..."

lazov 2012.05.04. 08:16:17

Ide figyi Modi Tibi, sem az ízlések nem feltétlenül egyformák, sem az, hogy mit tartunk humorosnak.
Ha elsajátítom a te megközelítésedet, akkor te egy faszkalap vagy. Ha nem, akkor pedig egyszerűen nem egyezik a véleményünk.
Szerintem nem egyezik a véleményünk.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2012.05.04. 09:41:29

@Látnokzsálya: @lazov: kösz srácok, királyul nyomjátok ;-)) küldjetek ide még pár havert!

lazov 2012.05.04. 10:22:19

@Modor Tibi: látom, megfogtad a mondandóm lényegét, ügyessen. :-)

Styxx 2012.05.04. 10:46:55

Nem gyönge, ahogy Segura fimoman szopatta a művészfilmes sznobokat:

"Tényleg érdekelnek Tarr Béla filmjei?

Nem. [nevet] Igazából nem akartam idiótának tűnni, és mielőtt idejöttem volna, utánaolvastam az interneten a legjelentősebb magyar rendezőknek

"Vetítettek egyáltalán magyar filmet a spanyol mozikban?

Amióta élek, nem. A filmfesztiválokon biztosan, de oda aludni jár az ember."

XCat 2012.05.04. 14:31:45

@lazov: Szerintem sajátítsd el az ő megközelítését.

lazov 2012.05.04. 15:48:28

@TERMOSZ: áh, minek, nem kell nekem őt utánozni... :-)

XCat 2012.05.05. 15:35:11

@lazov: Én vészesen közel vagyok ahhoz, hogy szánni kezdjem a gyereket.

Bicepsz Elek77 2012.05.06. 07:48:45

A Torrente igazi kult!!! Amugy nekem is jobban tetszik a masodik es harmadik resz az elsonel, a negyedik viszont csak a penzert lett csinalva.
Torrente a "FERFI"!!! Mer kurvazni, megszegni a szabalyokat es onzo lenni.
Ugye van a vicc:
Ejtoernyosoket toboroznak es elmondjak mi lesz:
Eloszor elvalasztjuk a gyerekeket a ferfiaktol, es az elobbieket hazakuldjuk. Aztan elvalasztjuk az idiotakat az "igazi ferfiaktol", utobbiakat hazakuldjuk, az elobbiek meg ejtoernyosok lesznek!!!!

Bicepsz Elek77 2012.05.06. 07:57:15

Segura, amugy egy koszos libsi, aki gunyt uz Franco tabornokbol a masodik reszben!!!! De azert Torrente az arc!!
"Ott alltam penz nelkul, muff nelkul!!"
"Az on felesege egy kurva, de dogos, jo asszony."
"Odavan ertem, csak jol titkolja!!!"

Augustin 2012.05.06. 19:26:18

@chipshop: Tudtam, hogy én vagyok ilyen téren az élet császára! Nekem jöhet Truffaut, Bergman, sőt, akár Lars von Trier is. És teli pofával tudok röhögni Torrentén. De hogy jön ide Benny Hill?

keptelen kepkeret 2012.05.09. 13:03:44

@chipshop: Chip neked mindig sikerul megosztani a zembereket, ezt birom benned.Egyebkent egyetertunk-ismet.

José Luis Torrente 2012.05.30. 17:16:08

Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni.
süti beállítások módosítása