Olvasói rovat - Már megint kismama

2012/02/09. - írta: Kurtz ezredes

Mai olvasói posztunk az örökzöld szülési modorosság témakörében íródott. Megannyi borzalom, rémkép és lidérces történet ellenére teljesen biztosak vagyunk abban, hogy igenis léteznek higgadt, megfontolt, józan, nyugodt, öniróniával megáldott felnőtt nők, akiknek a harmadik trimeszter sem veszi el józan eszét. Ennek ellenére természetesen sosem engedjük veszélyes helyre, így a gyermekáldás luxusát meghagyjuk arra jóval érdemesebbeknek.


 

Sziasztok!

Lehet hogy ősanyás poszt volt már de modoros terhes vagy kismama tuti nem, pedig elhihetitek, meglenne a helye.

Múlt pénteken kellett volna szülnöm de csütörtökön elmentem egy ún. kismamaklubra a kórházba, hogy megnézzem, mégis hova megyek és olyan embereket láttam meg hallottam, hogy szegény gyerek kb. megállt a növésben, azt eszébe sincs megszületni. Az alap sújtás ugye: POCAKLAKÓ.

Aki ezt először leírta aztán hangosan kimondta azt érdemelné hogy egy Szabó Patrícia-hangoskönyvet szigszalagozzanak a fülére egy sötét szobában, sokáig. Vagy például ez az egész kamu a gátmasszázzsal ami ugye a GÁTVÉDELEM része.Annyit szajkózták ezt, hogy ilyen-olyan citromfüves, rozmaringos olajjal kell végezni 3 és 9 óra között (nem, nem időben: térben), hogy kicsit utánanéztem és rá kellett jönnöm, ez egész profán módon konkrét öklözést jelent, rohadtul nem masszázst, amit kis rózsaszín olajakkal kell csinyánie. "A BABÓCA BUKSIJA kényelmesen kiférjen és utána a vállacskái." Babóca. Büntet.

Meg eleve ez a lábujjhegyen finomkodás, hogy a terhesség az olyan csúúnya szó, nevezzük át várandósságnak meg áldott állapotnak. Szerintem a magyarban a terhesség kifejezés eredetét tekintve inkább a fizikai teherre utal, amit cipel az ember, nem a gyereknevelés terhes voltára.

Egyébként ha igazi szüretet akartok, olvassátok a Bezzeganya blogot, ott is a kommenteket, hamar leizzadtok.

Nem nagyon tudom hogy én fel vagyok-e készülve arra, hogy ilyen kismamákkal kelljen nap mint nap harcokat vívnom a boltban, utcán a kutya miatt, parkban szintén a kutya miatt vagy esetleg majd a gyerek miatt, annyira kegyetlenek, hogy erről senkinek nincs valójában fogalma. Pár kérdés a kismamaklubról, két ötven körüli szülésznőhöz intézve:

"- Mi a kórház POLICY-JE,mikor indítják meg a szülést a magzatvízelfolyás után ?"

"- Miben kell vajúdni?" lakksortban bazz

"- Olvastam az interneten hogy van olyan hogy beöntés tabletta. Ilyet használnak?"

Stb, stb...

Tényleg ez a valóság? Elég rideg.

Köszi

Anna

83 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrbateman 2012.02.09. 11:53:47

Érzékeny műszeremmel gátmasszázst vállalok! ugyanitt középcsatár kis helyezkedési hibával eladó!
A tisztelt lakÓsság megkereséseit "Jani a hegyről" jeligére várom, név és cím a szerkeztőségben!

Egyébként kedves Anna, nyugodja meg a szülés után két-három hónap múlva olyan Down-kóros vigyorral az arcodon fogsz nyilvánosan gügyögni, h. ha tudnád, akkor előre felpofoznád magad!:-) De szokj hozzá, h. ez a normális.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.02.09. 11:58:11

Hát ez elég sovány.
Kismama vállfaja még az, amelyik minden áldott nap pocakképet tesz fel a fészbukra, kép címének pedig a leendő gyermek nevét adja -val/-vel raggal ellátva. Továbbá minden pillanatban gyerekes képeket oszt meg (pl. Rachel Hale - képek), vagy gyerekes képeket csöpögős idézetekkel a szülő-gyerek kapcsolatról, babavárásról, vagy csak csöpögős idézeteket. Ja, meg az összes ultrahangképet, még azt is, amin csak az Orion csillagköd látszik. Hozzá kapcsolódik a modoros kispapa, aki az összes véres-mázas születős fotót is felteszi.
Szemét vagyok? Vagy irigy? Gyerekem nincs. Nem tudom, mennyire leszek modoros. Mindenesetre a mai állapotokból elég nehéz elképzelni, hogy 20-40 évvel ezelőtt a nők vakondnadrágot meg zsákruhát hordtak, csak hogy ne lássák az emberek/ne arra koncentráljanak, állítólag ezért volt a kismamaruháknak nagy gallérjuk, hogy a pocakról az arcra tereljék a tekintetet.

Donjon 2012.02.09. 11:58:33

"Az igazi anyukáknak koszos a lakásuk, rendetlen a szobájuk, mosdatlan az edényük, szétzilált a hajuk, szakadt a ruhájuk, stb...., de BOLDOGOK a gyerekeik."

2012.02.09. 12:01:21

A valósággal lehet majd szembesülni a bölcsődében és az óvodában is.

Mitya Ivanov 2012.02.09. 12:02:24

Ami jó az jó, de ami jó, és alá az van írva hogy Kurtz, az szar. De amúgy ez szar anélkül is

dobozoló · http://dobozolo.blog.hu 2012.02.09. 12:03:25

Ben Elton Vakvilág című könyvének első pár fejezetében az első csapás ez volt, a kötelezően megosztandó szülési videó. ez egy ronda utópia, azt' már mindjárt ott is vagyunk. nem is tudok mit hozzáfűzni. talán csak modorosan annyit, hogy ha én is ilyen leszek, "lőjjetek le"! (sicc!)

Drago Brutic 2012.02.09. 12:07:27

Jó poszt, csak az a baj, hogy nem tudok őszintén nevetni rajta. Ugyanis ismerem ezeket a hiszterikus picsákat 8-10 évvel későbbi változatban. Addigra már elvesztik külsődleges szexepiljüket(ha volt) emberevők lesznek, ha a pocaklakóra rossz szemmel mersz ránézni, lerágják a csontodat is. Más példa: a múltkor központi írásbeli felvételi, a tesztek megtekintése. Az emberevő odament a javító tanárhoz, és addig rágta a szerencsétlent, hogy a pocaklakó 25 pontos dolgozatát 34-re javították közösen. Pontról-pontra haladt, mint a piranha.

belekotyogok 2012.02.09. 12:09:33

Ez még csak a kezdet...bár nyilván már te is tudod :D

Majd amikor vadidegenek érdeklődnek az utcán, hogy hány hónaposak VAGYTOK, és szoptatod-e, sebes-e a mellbimbód, na, az lesz csak a cudar...:D

belekotyogok 2012.02.09. 12:12:29

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): én úgy vagyok az ultahangképekkel, hogy szerintem baromi undorító más méhét bámulni belülről...

Szerintem közvetlenül szülés előtti hormonállapotban megfelelő kritikával és józan fejjel szemlélni a dolgot zseniális, ne panaszkodjatok, hogy sovány a poszt! :D

dobozoló · http://dobozolo.blog.hu 2012.02.09. 12:14:39

nehezített változat: fapofával hallgatni, amint önnön lánybarátunk beszél így. lányként. extra durvított változat: ugyanez, de a hallgató most hímnemű.

Donjon 2012.02.09. 12:21:30

Egy kétgyerekes apuka munkatársam mondta, hogy ma már nem kell illegális meztelen gyerekeket mutogató honlapokat csinálni a rosszhajlamú embereknek. Elég, ha felmennek a facebook-ra, ha sok kismama ismerőst szednek össze, mindig kaphatnak friss képeket.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.02.09. 12:29:28

@belekotyogok: kifelejtettem, hogy a modoros kismama rendületlenül osztja az összeégett és rákos babák fotóit, mert a fb minden megosztás után 3 centet fizet a családnak. Sőt, van, amelyik tovább megy: ő maga teszi a képet az albumába. Egyszer az egyiktől kedvesen megkérdeztem, hogy ezt ő komolyan elhiszi, hogy a fb fizet? Azt válaszolta, hogy elég hihetetlen, de ha egy ennyi szikrányi esélye is van, hogy a baba meggyógyuljon, ő megosztja a képet. A következő mozdulatom a letiltás volt.

2012.02.09. 12:33:30

Gravida,igy mondják latinul, gondolom innen jön a terhes.

Mitya Ivanov 2012.02.09. 12:35:00

ja és hol a faszba van az iluster.blog.hu?

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2012.02.09. 12:35:03

Van ennél kutyább fajta, a kismamákat osztó turbómami, aki már mindent megtapasztalt, amit a kismama még csak fog.
Úgymint:

- NEM, ismétlem NEM fogtok aludni két hónapig. Nem fog-tok! Most aludjátok ki magatokat. Pontosan 3 óránként etetni KELL majd, én már tudom.

- El fogsz hízni, törvényszerű, én is elhíztam. Nincs DE! El fogsz hízni!

- A gyereket a kórházból pólyában kell hazahozni, mert az úgy illik, úgy igényes.

2012.02.09. 12:50:14

@Valaki Innen: én is így gondoltam, de sajnos nem fért bele.

Már a második gyerekkel is ott égtem a csecsemőszobán amikor öltöztettem, mert kicsik voltak a ruhák amiket vittem, időközben kinőtte.

Otthon megkérdeztem a gyerekorvost, hogy ugyan mondja már meg, hogy ez a gyógyuló félben lévő vízhólyag a gyerek sarkán ez normális? Igen, majd elmúlik, kevés volt bennt a hely, ledörzsölődött a sarka.

Az alvás: 3 éves volt a legkisebb gyerekem amikor először 9 órakor ébredtem fel - magamtól.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.02.09. 12:51:17

Pólyástul hogy kötöd be a babaülésbe?

Tényleg, régen, míg nem volt mindenkinek autója, hogy vitték haza a gyereket a kórházból? Manapság van, ahol autósülés nélkül oda se adják, tehát pl. a BKV szóba sem jöhet.
Legjobb:
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JU1DmP1TqA8#t=65s
Csak pár másodperc Mongóliából.

Wilika · http://wilika.hu 2012.02.09. 12:53:12

@Valaki Innen: Mégis mi másban? Reklámszatyorban? :D

schwesterke 2012.02.09. 12:58:08

A Bezzeganya blogmotorját az ösztrogén hajtja. Az egyébként valóban csöpögős NLCafé-val és társaival való szembehelyezkedésüket vulgáris stílusukkal demonstrálják. Ettől amúgy pont ugyanolyan modorosak. Szánalmas ez az egész. Lehet, hogy nem véletlenül vagyok magányos anyuka..:P Egyszerűen nem bírja a gyomrom lassan már magát a témát sem. Az ősanyáktól pedig egyenesen a hideg ráz. Igen, Anna, ez a rideg valóság.

[c] 2012.02.09. 12:58:39

Jut eszembe, amibe nemrég beletoblottam: anyuka tanácsot kért a fórum olvasóközönségétől, hogyaszongya, nemtudommilyen színű volt a babócának "a KIS SZÉKLETE".

Ernoke 2012.02.09. 13:02:02

@mrbateman: én már most is down-kóros vigyorral gügyögök a macskának, és mikor még a testvérem kisebb volt, minden egyes iskolai előadásán, évzáróján stb. bőgtem. a mai napig nem értem, hogy lehet egy anyának kibírni bőgés nélkül az ilyeneket.:D
szerintem belőlem ilyen émelyítő cukormázas könnybelábadt szemű gyereket agyonkényeztető anya lesz.:)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.02.09. 13:03:25

Kis gyerek, kis gond, nagy gyerek, nagy gond. Ugyanez székletre?

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2012.02.09. 13:03:43

@Wilika: mittudomén meleg pokrócba csavarva, fejére valami. egyébként miért van ez a hazahozatal ennyire túldimenzionálva? nekünk hamarost születik az első gyerek. Az első kérdések egyike: miben hozzátok haza? Ez ennyire fontos? Majd belerakjuk valamibe, hogy ne fázzon, a kórházban leparkolunk, be a kocsiba, gondolom asszony ölébe, vagy hordozóba, majd haza. Nem rakétakilövés ez.

@Frengi: ja hát nehezebben alszik az ember, biztos éberebb, meg felkel éjszaka. De a nem fogtok aludni ijesztgetés kicsit mást akar üzenni.

Na de érted a fenti kategorikus kijelentés nem praktikus okokra vonatkozott, hanem mert pólyában KELL/ILLIK/Úgy igényes.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.02.09. 13:07:09

@Valaki Innen: Nehogy ölbe! Hordozóba. Még ha két sarok, akkor is. Amennyi állat van az utakon.
Egyébként ja, fontos, minél hófehérebb és drágább a szerelés, annál nagyobb a presztízs. =D
Gratulálok a babához, jó egészséget kívánok nektek!

[c] 2012.02.09. 13:08:49

@Donjon: ...BOLDOGOK a gyerekeik - de a férjük nem. Kivéve, ha ő maga is modoros "kispapa".

Dzsoni Kráncs 2012.02.09. 13:11:04

Apás szülés:szegény faternak annakidején nem hogy apás szülés nem volt,két órát ült a váróban,mire a nővéreknek eszébe jutott szólni neki,hogy apa lett.
A másik:iskolás koromban kifejezetten gáz volt ha valakit kocsival hoztak,ma a tizenhat éves is,igaz,hogy füvezik meg beleveri a vele egykorú csaja arcába,elvárja,hogy odaszállítsák reggelente.
Mert már általánosban is a belvárosiba menő járni,nem ám a telepibe a sok proli közé.
A kiposztolt szülős fotókra meg annyit,ha valakinek a pináját nézegetni indiszkréció,akkor a szülését miért nem?

ii@_ 2012.02.09. 13:13:44

@Ernoke: reménykedjünk, hogy nem, kutyától, macskától én is elolvadok, nevelt fiam iskolai előadásain én is szoktam sírni, de a nyálas-cukros édi-bédi babócázástól rosszul tudok lenni, és előre rettegek, hány ilyennel leszek körülvéve, ha egyszer én is szülök. És több barátnőmnek is így elment az esze szülés után, ijesztő.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2012.02.09. 13:14:59

Egyébként az önnönmagát polihisztor félistenné minősítő turbómami megvan aki ilyenek postol pl facebookra?

"Érdekel titeket dolgozom-e? Óóóóóóóó Igen!
Én anya vagyok, ez azt jelenti, hogy ébresztőóra, szakács, takarító, pincérnő, orvos, gyermekfelügyelő, ápoló, tiszt, fotós, tanácsadó, sofőr, diák, személyi asszisztens, könyvelő, ATM, én soha nem vagyok szabadságon nincsenek szabad napjaim soha nem vagyok fizetett betegállományban, dolgozom éjjel-nappal, én ügyeletes vagyok egész nap, életem végéig, s ezt megosztom, mert büszke vagyok arra, hogy valaki azt mondja, ANYA :) ♥"

Donjon 2012.02.09. 13:15:55

@tea fan: Én rohadtul nem voltam modoros kispapa, sajnos tönkre is ment a házasságunk.

ixub 2012.02.09. 13:16:57

Amitől nekem kinyílik a bicska a zsebemben -csak, hogy elég modoros legyen- az az, hogy egy kisgyereket születésétől kb 12-14 éves koráig -ka -ke kiegészítővel szólítanak. Péterke, Zsoltika, Évike.

belekotyogok 2012.02.09. 13:17:09

@ii@_: a tesómnak hálistennek nem. szinte egy percre sem.
úgyhogy van remény! :D

szopacs 2012.02.09. 13:17:18

Mikor az első gyerek megszületik és leejti a cumit, anya szalad kifőzi.

Másodiknál felfeszi a földről bekapja aztán odaadja a gyereknek.

Harmadiknál odaszól a kutyának, hogy hozza vissza.

ixub 2012.02.09. 13:19:35

Ja és az állandó többesszám ááá. 'Mit esztek?' Erre egyszerű válaszom szokott lenni: Én tokaszalonnát a tökös meg még szopik, ha erre gondoltál.

belekotyogok 2012.02.09. 13:24:31

@Valaki Innen: "még egyben vagytok?" + szegény terhesanya egyedül van, de úgy köszönnek neki(k), hogy "sziasztok"....

Wilika · http://wilika.hu 2012.02.09. 13:28:59

@Dzsoni Kráncs: Azért nem indiszkréció, mert itt egy teljesen más állapotban látod, itt egy csoda történik, egy új élet jön a mi világunkra.

sorica123 (törölt) 2012.02.09. 13:29:17

Terhesség elnevezésről én úgy tudom, hogy a 8-9. hónaptól hivatalosan is az a neve, azon berzasztó egyszerű okból, hogy immár egy majdnem kész csecsemőforma magzat és egy pár liter víz lötyög a hasadban. Amúgy röhejes az a sok nyakatekert, édibédizős duma, amit kitalálnak ezekre a dolgokra, szerintem bőven elég lenne normálisan fogalmazni. Mér az egy kedves gesztus lenne a sok bunkó/túlhivatalos/nyáltengeres rizsa után.
@tea fan: :))) a beszélő akart is aranyoskodni, meg nem is. A kis kakikája neki. A szagát gondolom nem részletezte:)))
@Valaki Innen: inkább gügyögjön://// De ez károg. Anyóspajti, illetve aggodalmasabb anyuka tud még ilyet, ugyanilyen vehemenciával.
@Donjon: hát amúgy... másik, más jellegű gyerekes-fészbukkos okosság: amikor valaki a gyereke képét teszi ki maga helyett. Egy gyöngyvirág, de az egy másik ember. Ha nem portrét tesz, inkább rakjon ki egy rajzot vagy más olyan dolgot, ami kedves neki, és nem egy másik személy.
@dobozoló: szülés felvétel bármilyen szándékkal: azonnali főbelövés szigorított zárkában. Egyetlen egy dolgot ér el vele a videót mutogató: a néző megijed/undorodni fog. Komolyan. Nem fogja jobban megérteni, hogy születik a gyerek, és ebben ugyan mi olyan nagyszerű. Főleg, hogy általában Magyarországon fekve szülnek az anyák, amin aztán végképp nincs amit nézzek (és laikusként valahogy úgy képzelem el, hogy úgy nehezebb[mechanika], mint akár valami hülye ülő pózban, vagy egyáltalán _bárhogy_ máshogy). Szóval NE mutogassa senki, hogy hogyan szült, mert jó abból ki nem sülhet, akárki is nézi meg. Egészségtan- és biológiaórán se túl hasznos, szerintem.
Amúgy gondolom az megvan mindenkinek, hogy szülés, csecsemőgondozás, gyereknevelés témában bármiből két perc alatt megölik egymást az emberek (nem itt)? Egyszerűen képtelenek nyugiban beszélgetni, vitatkozni, azonnal beleszólnak, hogyképzeled, hogymontaccijet stb, személyeskedés, anyázás. Akinek van idege hozzá, nézzen utána.. értem én, hogy elemi dolgokról van szó, de nem gyanús senkinek, hogy ezekről az alap elemi dolgokról beszél az átlag népség kizárólag hisztérikus állapotban?

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2012.02.09. 13:35:08

@sorica123: ez utóbbira. Névválasztás vs. másnak nem tetsző név.
TUTI hogy csúfolni fogják az iskolában, ne adjátok neki ezt a nevet!

Wilika · http://wilika.hu 2012.02.09. 13:40:38

...na és az amikor mindenféle édeskedéssel, meg gügyögéssel tarkítva elemzik, hogy milyet hányt a gyerek SZOPIZÁS után?

mrbateman 2012.02.09. 13:41:58

Na én aztán nem csináltam semmi ilyen nyálas buziskodó allűröket, teljesen természetesnek vettem, h. az asszony vemhes (áldott állapot persze), bement a kórházba kihordta, egészséges, az étrendünkön és a szokásainkon semmit nem változtattunk, na jó annyit, h. a gyerek miatt kisebb kockákra vágjuk az abáltszalonnát, eleinte leturmixioltuk nekije, h. tartóstejjel felütve cumisüvegből ki tudja szívni,...gügyögni is a faszom fog (hát csak nem leszek modoros szülő, én a büszke, felvilágosult falusi...azt meghagyom a hülyéknek akiknek igényük van rá) a rácsoságyat úgy fordítottuk, h. lássa a TV-t...ha valami van, akkor elmondom neki, h. kisfiam ne túrd az orrodat, mert az társaságban másokból adott esetben ellenérzést válthat ki, hát majd le fogok alacsonyodni az ő szintjére nem?
Nem kell ezt túlragozni, én biztos nem fogom! Hát inkább, mint hogy modoros legyek!

sorica123 (törölt) 2012.02.09. 13:44:01

@Valaki Innen: na igen. És akkor mégis mit? Erre mond egy olyat, amit pont ugyanannyira lehet csúfolni, vagy ha nem, akkor azért nem, mert a bemutatkozás után két másodperccel már kiesik, annyira jellegtelen. Amúgy csúfolásról annyit, hogy Anyukám eredetileg Gertrúdnak akart elnevezni, csak aztán mégis más lett a vége. Na mondok, ezt megúsztam, ugyanis szentség, hogy Trudi=>Trutyinak csúfoltak volna. Megdöbbent rajta, hogy jéééé, neki eszébe se jutott. Na ne aggódj, a napköziseknek eszébe jutott volna:D

Wilika · http://wilika.hu 2012.02.09. 13:46:35

@sorica123: "Na ne aggódj, a napköziseknek eszébe jutott volna:D"
...a gyerekek gecik.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2012.02.09. 13:56:17

@sorica123: így van, nekem nem a keresztnevemen, hanem a családnevemen sikerült furmányos módon fogást találniuk, azzal csúfoltak.

CsíkosNapernyő · http://csikosnapernyo.blog.hu 2012.02.09. 14:14:05

@Wilika: Na igen... "Fábián Fábián majomseggű pávián"... Gyerekkor. :D

Dzsoni Kráncs 2012.02.09. 14:19:43

@Valaki Innen: Képzelem,ahogy anyu,esetleg valamelyik nagymamám ilyet szólt volna akkoriban,hogy nézett volna rá a többi ember.

2012.02.09. 14:20:01

Szülés alatt- közben, után, nem tudom, egyszer csak megkérdezte tőlem valaki:
-Hogy hivják a kifiút?
Nem is értettem a kérdést, meg nem is voltam épp teljesen a topon, vissza kellett kérdeznem, hogy mégis miről van szó, mert az idő nem volt éppen csevegésre allalmas.
-Melyiket? - hiszen van belőlük bőven, kifejthetné, hogy konkrétan melyikre gondol.
-Hát ezt amelyik itt van ni!
-Szóval fiú, na jó tudni, nos akkor Mátyásnak hívják.

Azért ez is egy szörnyű dolog volt, rögtön ezzel nyaggatni, nem mindegy, hagy gondolkozzak már rajta, vagy megnézni, mégis milyen forma, nem, látatlanban adni neki valami nevet.

Ezért van az hogy a gyerekeimnek csak egy nevük van, elég volt egyet észbe tartani és elsóhajtani.

Volt egy imerősön, akinek azért lett Zsófia a lánya, mert így hívták a szülésznőt. Nem is hallotta a kérdést, a szülésznőt hivta. Csak később lepődött meg amikor megkérdezte, hogy miért ezt a nevet írták a gyerekre.

Donjon 2012.02.09. 14:22:25

@Frengi: Az én fiamnak két neve van, mert nem tudtunk megegyezni és demokratikusan mindkettőt megkapta. Persze a feleségem által választott lett az első.

[c] 2012.02.09. 14:42:49

@Frengi: Ezt sosem értettem amúgy, ráírják a nevet a kölökre, és azon melegében le is papírozzák?

[c] 2012.02.09. 14:51:04

@Valaki Innen: Gyá. Az ilyenek férje rendszerint "dolgozik egész nap a családért", Fontos Pozícióban van stb., amiről sosem tudom eldönteni, valóban így van-e, vagy jelentős részben (tudat alatt) menekülés - értsd: addig se kell otthon lenni az anyaságba belebolondult szuperanya mellett.

Donjon 2012.02.09. 14:56:27

@tea fan: Főleg úgy, hogy kisebb adminisztráció ellenében megváltoztatható. Gondolom a kisebb félreértés ellenére tetszetős volt a név. Vagy városi legenda.

belekotyogok 2012.02.09. 15:00:13

@tea fan: + nem mellékesen megkeresi a szuperanyaságravalót. Máskülönben nehéz lenne.

[c] 2012.02.09. 15:04:48

@belekotyogok: Na igen. A szuperanyák továbbá ferdén néznek dolgozó társaikra.

vakaranka · http://marmegintcsakaza.blog.hu/ 2012.02.09. 15:23:24

@mrbateman: epic win. Könnyű fogást találni az eleve modoros pocaklakózós ősanyákon, de azért a tökellenkezőjén sem lehetetlen, aki teljes meggyőződéssel állítja, hogy a gyerek születése semmiféle változást nem hozott a szuperdinamikus életébe, szinte észre sem vette. Hívószavak: minden csak szervezés kérdése, egy igényes nőnek erre, a gyereknek is jobb ha, megfelelő hozzáállással, stb. Mondjuk tényleg van ilyen is, más kérdés, hogy mennyire normális az, aki a kéthónapos gyerekét úgy viszi síelni külföldre, hogy kiakasztja bébihordozóban egy fára (miért, mi ezzel a gond, szeretett ott lenni, megnyugtatta a himbálózás...megtörtént eset).

@tea fan: az édes kis ürüléke nyilván még sokkal jobban hangzott volna, csak nem jutott az anyuka eszébe.

Többes számos kedvenc: na és, hogy haladtok a beszéddel/szobatisztasággal? Nektek megy már?

Wilika · http://wilika.hu 2012.02.09. 15:42:38

@Phoebe46: Amúgy vicces, hogy milyen széplelkű kis mimóza lehettem; Barátnőm mondta, hogy egészen fiatal korától szemüveget kellett hordania, ezért rengeteget csúfolták egészen addig, míg le nem vehette végre. Tökre ledöbbentem, mert egyáltalán nem foglalkoztatott, hogy ki szemüveges, ki nem, és egyáltalán baj-e az.

Volt mondjuk egy picit gyp-s srác az általános iskolai osztályunkban. Azt még a tanárok is oltották (pedagógia lvl max.), úgyhogy egy idő után én is szervülhettem a csordával...

2012.02.09. 16:16:07

@tea fan: hát éppen ez az, hogy nem, tehát ráérnének ráírni a mama nevét, hogy aztán lehessen még rajta gondolkozni, mint ahogy más normális orszában lehet.

biteplz 2012.02.09. 16:33:07

Tényleg nem olyan jó post,nem is vagyok Kurtz.:)De a téma megért egy misét.
Azóta is érnek meglepetések pedig már nagy a kölök.

Erzsebet 2012.02.09. 17:02:56

Amikor még ritka volt az autó, taxit lehetett fogadni. Így vitték haza az újszülöttet a kórházból. Nem volt gyerek ülés sem, az anya ölében volt bepólyálva. Mi közel lakunk a kórházhoz. Baba kocsiban tolva is haza hozhattuk volna a fiamat. Egy negyed százada nem volt ez a hülye pocoklakó kultusz. Az óvodában is kiakasztottak az ősanyák. A szűlés se lehetett nyilvános. Egy 5 gyerekes cigány nő írta a honlapján azt az idézetet, hogy ő állandóan anya. Némelyik ezt foglalkozásként tünteti fel. Az ilyenek kölkei sem lesznek különbek. Ők is megérnének egy postot.

Nathaniel Arthur Parrott 2012.02.09. 19:07:51

@mrbateman: Baszki, te vagy az apám?!

Ámbár engem ilyesmik egyelőre nem érintenek, már el van döntve, hogy ha lányom lesz vagy Amalaswintha lesz, vagy Boëdica lesz, ha fiú, akkor Teodorik, esetleg Odoaker vagy Aëtius. Na, ezen csúfolódjanak az óvodában vagy az isiben. Ha meg valami rokon, szomszéd közberöffent, rögtönzött töriórát kap az adott személyekről, vagy egy rövid, de velős anyád keretében elküldöm a fenébe.

2012.02.09. 19:15:20

Az első trimeszterben a magzatnak még nem pocaklakó, hanem bogyóka a böcsületes neve.

@tea fan:
A másik véglet:
subba.blog.hu/2012/02/08/doktorneni_3

dobozoló · http://dobozolo.blog.hu 2012.02.09. 20:29:07

kíváncsiságból rágugliztam erre a pocaklakó szóra (ennél jobban csak a "legeslegú jabbkis főldlakóóó" így ritmizálva énekelve tud _kihozni a sodromból_), és az egyik első találat egy youtube-videó tinilányosan telefonfotózott hatalmas hordóhasú terhes nőről, és a képaláírás: "2009 júniusában már köztünk lesz az életem értelme,de addig is egy kis videó,hogy minden pillanatban tudja a jövőben,hogy ő mindenem."

elképzelem, hogy 2024-ben a 14 évesre cserepedett Márkocska osztálytársai széjjelröhögik majd magukat ezen. ha lesz még akkor világ, meg youtube.

A Tyne folyó déli partja 2012.02.09. 20:43:56

@Valaki Innen: van olyan név, amelyiket nem lehet csúfolni? vagy ha nem a neve, majd más miatt fogják.

de az se rossz, mikor a nem emlékszem már, milyen névre valaki kitalálta, hogy de hát az kutyanév (mert ismert egy ilyen nevű kutyát...)
@tea fan: tudtommal Magyarországon eléggé akarják tudni, már előre kérik. itt annyira nem, ha még nem döntöttél, mint pl. kolléganőnél, akkor Baby vezetéknéven szerepelt (mondjuk, náluk ez is vicces volt, mert nincsenek összeházasodva a szülők, és a gyerek az apuka vezetéknevét kapta. anyukának meg magyarázkodnia kellett, hogy igen, tudom, hogy nekem nem az a vezetéknevem, de ő akkor is az enyém.:))

a_fater 2012.02.09. 20:54:12

megfogadtam a posztíró tanácsát, és szétnéztem a Bezzeganya blogon. Elborzadtam azon amit találtam

"Mindent megvettél születendő gyermekednek? Biztosan? De tényleg! Egészen biztos vagy benne, hogy nem felejtettél el valamit? Például rendeltél már kerámia hastálat? Tudtam, hogy nem.

Pedig Gyermeked Csillagbölcsője ősi motívumokkal, az áldott állapotra való emlékezés különleges, családi emléke. És még gyümölcsöt is tarthatsz benne. A vendégeknek ne áruld el előre, milyen tálból falatoznak, kivéve, ha nem akarod, hogy fellegeljék az összes kaját. Gyermeked Csillagbölcsője ugyanis a te terhes hasad negatív lenyomata. Ne aggódj, nem stria-mintás."

Aztakurvaélet...

Zorita 2012.02.09. 20:57:59

@Somló November: jaaj, ez az év nem így indult, leloptak valamit? (már, ha ez itt megosztható...?)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.02.09. 21:37:26

Jó, ez tán nem lesz annyira szalonképes, úh ÉRZÉKENY GYOMRÚAK BALRA EL, MOSST!!!!
Várandós hölgyemény gésa golyókkal erősítette az altesti izmait, hogy könnyebben menjen majd a kitolás. Olyan jól sikerült, komplett szakadt le az egész a kölökkel együtt.

Amúgy meg igenis tessék szülni. A férfiaknak is. Fogy a magyar.
/Én meg majd kitalálom mit csinálok játszón, mikor nem lesz kedvem a kismama-maffiával a napi etetésről napirendi vitát nyitni. Sok hangos nő együtt hülyeségről dumál... OMG!!!!/

eulimen_ 2012.02.09. 22:25:17

Magánklinikán 4Ds ultrahang készítés, Claydermann-muzsikával DVD-re kiíratás, családtagoknak többször levetítés (közben kismama elpirulás), megszületés után hirtelen megunás, porosodás.
Magzat-kerekítő koncertre járás, a gyerek-ettőlmajd-muzikális-lesz reménykedés, magzat végig megnemmoccanás. Sebaj, újból és újból kipróbálás.
(Ellenben rockkoncetre járás, a gyerek-ettőlmajd-normálisember-lesz reménykedés, magzat végig ugrálás, méhbentombolás, doki szerint ez jó oxigénellátás és környezeti ingerekre megfelelő reakció adás jelentés)
Őssejt-levételen előre gondolkodás, nemlehúzást vélés, sejtbankkal szerződéskötés, díjátutalás, amitől családi kassza kicsit bezuhanás. Majd köldökzsinórvérlevevés, 18 évig tárolás (jó esetben végigmeglevés), a., köldökvér nemkellés, kidobás. Utólag biztosításnak felfogás. b., köldökvér kellés, de kevésnek bizonyulás/nemkompatibilisnek levés/nincsráeljárás. Utólag szopás belátás.

combo 2012.02.09. 22:37:20

Feltehetően valami gyerekkori komplexus lehet, de nekem kismama-fóbiám van: Mész innen, de rögtön! Még a végén megbotlok és belekönyökölök a hasadba. Ülj le itt, a biztonság kedvéért ide is szigszalagozlak. Buszra terhesen, nooormális? (Nem tudom felvenni a biztonságos, legalább 100 méteres távolságot.) A horror persze a következő, a szülés után: "Fogd meg egy kicsit." Ilyenkor reflexből a menekülési útvonalakat fürkészem, de ha ismerősről van szó, akkor nem lehet olyan könnyen lelécelni. Olyankor ijedtebb fejet vágok, mint a kisbaba, és közben azon gondolkodom, hogy most agyonszorítom vagy ki fog esni a kezemből.

A saját gyerekem az más (lenne), az az én felelősségem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.02.09. 22:46:12

@Frengi: A családi legendáriom része, amikor felkérték nagyanyámat (aki Erzsike)mg lánykorában hogy legyen keresztanya. Meg volt illetődve, így amikor a pap rákérdezett, hogy "és mi légyen a neve" akkor a megbeszélt "Annamária" (vagy Enikő? már nem emlékszem melyik rokon volt a szenvedő alany) helyett bemondta, hogy "Erzsike". Mire a pap: "Erzsébet megkeresztellek téged az Atya..."
Így lett a kislány anyakönyvileg Annamária (vagy Enikő) a keresztségben viszont Erzsébet...

@tea fan: "valami kis riherongyot" tunkol benn.

combo 2012.02.09. 22:47:26

@combo: A horrorblokkhoz annyit, combokám, hogy ne félj, nem esz meg az a gyerek. Légy férfi! No para!

pocaklakó minimanó 2012.02.09. 23:33:21

- Hogy hívják?
- Kovács Gültem.
- Hm??????
- Amikor megszülettem, anyám azt mondta apámnak: Legyengültem.
- Mire apám: Legyen!

[c] 2012.02.10. 00:03:03

@a_fater: Nem érzed az ironikus felhangot?

mojoking77 2012.02.10. 05:59:59

@eulimen_: c. Donteshozas, fasznaksemkellezes, majd amikor kellene, akkor fejfalbaveres sokszor, vagy szimplan elfelejtes hogy valaha is eszbejutott....

Gondolom genetikus vagy azert tudod, mekkora felesleges atbaszas az ossejt program..

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.02.10. 08:48:51

@pocaklakó minimanó: Teljesen korrekt, törökös hangzású név! A Kovács Józsefet mindenképp veri!

a_fater 2012.02.10. 09:37:10

@tea fan: dehogynem érzem, törzsolvasó vagyok a Modoroson, csak az a baj, hogy a Bezzeganya viszont komolyan gondolja azt, amit idézőjelek között átvettem tőlük. És az kemény :D

Ernoke 2012.02.10. 09:47:20

@ii@_: az én baráti körömben mindenki normális maradt, rokonságban van pár barom, de ők gyerek előtt is azok voltak.

@Frengi: szülés alatt kérdéseket feltenni okos dolog, főleg mivel az ember már egy közepes erősségű menstruációs görcs közben sem szokta érzékelni a környezetét:D
(mikor kamaszkoromban szenvedtem, mindig mondtam a családnak, h ha ilyenkor szólni akarnak hozzám, kerüljenek a látóterembe, és lassan, hangosan, többször ismételjék el, mit akarnak, különben emlékezni se fogok rá, h próbltak hozzámszólni.)

[c] 2012.02.10. 09:59:31

@a_fater: Szerintem nem, nekem kifejezetten ironikusnak tűnt. Ui. olvasom a bezzeganyát, nem olyan emberek vannak ott, akiket ilyen hastálakkal le lehetne kenyerezni.

érdektelen 2012.02.10. 10:08:40

Úgyis felnőnek, megváltoznak, elköltöznek.

naavii 2012.02.10. 17:19:57

@Somló November: Kár. De ezt már mondtam, mikor szóba került a törlés gondolata, így most nem mondom. Csak csendben sajnálom.

eulimen_ 2012.02.10. 19:26:31

@mojoking77: ugyanmár, akkor a saját üzletemet rontanám egy ilyen kommenttel ;)

egyébként ha egy őssejtből minden sejt lehet, akkor deduktív logika alapján bárkinek az őssejtjéből lehet neked-neki-nekem bármi. Innentől aztán meg az a tuti üzlet, ha az őssejtkereskedelem afféle felosztó-kirovó rendszerben működik, és akkor megspóroltuk a hűtőház költségeit, mert ha kell, frissen jön a szülészetről (hogy kitől, az meg kit érdekel?). Legyen a Te gyereked is őssejtdonor!

évuska 2012.02.10. 19:47:58

@tea fan: Ez azért nagyon igazságtalan, az apukák jó része tényleg menekül, de háromgyerekesként és sok-sok anyatárssal beszélgetve azt gondolom, csak azért, mert nem nőtt fel a feladathoz, és büdös az otthoni monoton munka, a nyavalygás, az alkalmazkodás. Nekünk is büdös, de nincs választásunk.

Ahhoz nagyon érettnek kell lenni, hogy valóban empatikusan, kiborulás nélkül, szeretettel tudd napi sok órán át intézni azt, ami a gyerekeknek kell, esetleg még élvezd is, és viccesnek tartsd (a 7/24 mondjuk vetítés, mert a kicsi sokat alszik, a nagy meg már elvan néha vagy ovis). Szóval apuka ebből gyakran nem kér, nem szokja meg a fílinget, a gyerek se kötődik, nem tudja megnyugtatni, ettől frusztrált -- apuka inkább öltönyben dolgozni járni szeret, fontos arccal telefonálni, ájfont-laptopot bűvölni, meg meccset nézni, eljárni, ahová gondolja, esetleg cimbikkel berúgni. Hogy milyen közben egykori szerelmének, jelenlegi feleségének az élete, azt fel sem fogja. Nincs rend, nem mindig főz finomat, és szex sincs, szegény apukák...! Hogy egy nő mire vágyik (öt perc csöndre, heti fél nap szabadidőre, megértésre, elismerésre), arról nem esik szó. Sőt, sokan észt osztanak: tedd már le, minek ugrani, ha sír, erősödjön csak a tüdeje, meg kell tanulnia idejében, hogy... -- ez mind-mind önzés, lustaság.

A nők meg frusztráltak, elkeserednek, kiégnek, mert nem erről volt szó, hogy csak nekik kell észnél lenni, hanem hogy közösen vállalnak gyereket. Minden az ő vállukat nyomja: az is, hogy legyen püré, óvoda, farsang, szülinap, orvos, változatos szex, finom kaja, elégedett anyós. Persze nem sikerül, nem csoda.

Különben ősanya volnék, ha a "nem szoktatom semmire" elv, a szoptatás, hordozás, együttalvás, elavult intelmek leszarása annak számít, és nem vagyok feszerelésfetisiszta és körülménynáci (csak emgfelelő életkorban, saját lakásba stb.), azt gondolom, nem kell nagy cirkuszt csinálni se a szülésből, se a gyerekezésből, pl. tipródni szülés előtt, extrém műanyag szarok tömegét beszerezni a Br.ndonból és társaiból (az ilyen mentalitás szokott megállni egy gyereknél).

A harmadik már otthon született, és nem illik a modorosra, de ma fejet hajtanék az elítélt előtt, akinek rengeteget köszönhetünk.

Jól vagyunk, az emberem is érti, érzi, csinálja, ezért tudok én is dolgozni, sportolni, nyelvet tanulni, vele lenni, nem kiégni. Általában röhögünk, nyakunkba vesszük a világot, a gyerekek is boldognak tűnnek.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.02.11. 16:41:15

tudod anna, a hülyék is szaporodnak.

pocaklakó minimanó 2012.02.13. 07:55:24

@évuska:

"Nekünk is büdös, de nincs választásunk."

Hogyne lenne! Csak nem olyan remekbeszabott megoldás. Emlékszel még a terryblacknek gyermekét eladó "édesanya" többi gyermekének sorsára? Na, az is egy megoldás. Kinek mi.
süti beállítások módosítása