Hatékony tanítási módszerek v. hatékonytalanság

2014/11/14. - írta: Modor Tibi

Kedves Tanárkollégák! Egyre vészesebben terjednek az amerikai, ill. Waldorf-módszerek: euritmia, betűtáncolás, legótiltás - másfelől ott van a klerikális visszarendeződés is.

Ideje hát kicsit rendet vágnunk a szakmaiság, a sarlatánság és a kusza tantervek bábeli zűrzavarában. 

 

Tantárgy Hatékonytalan, idétlen módszer Hatékony, szakértői-haladó módszer
Történelem Lebilincselő érdekes adatok, összefüggések feltárása- reális, ám büszkeségre alapot adó keretet adni nemzeti múltunknak, abból kiragadva a hibákat, szerencsétlenségeket és a dicső pillanatokat is.

Az angol polgári és a francia forradalmak évszámainak, hőseinek lexikális elsajátítása.

A magyar mint vesztes és bűnös nemzet képének tényszerű kialakítása - különös tekintettel a dualizmus korában, nemzetiségeink ellen elkövetett gaztettek ecsetelésére.

Irodalom Korai nyelvemlékeink feltárása; Nyald ki a seggem, Karinthi.

Verstanulás- és szavalás; verselemzés, olvasónapló, kötelező olvasmány.

Feleltetés.

Nyelvtan Használható helyesírás és hétköznapi stilisztika. Gyakori hibák ismertetése.

Mondatelemzés, külalak, margó, piszkozat. Ragok, jelek, toldalékok, tévhitek sulykolása.

Táblához kihívás.

Testnevelés Erőgyakorlatok, súlyzók, önvédelem. Cooper-teszt, partizán, foci, kosárlabda, gyertyaállás, békaügetés.
Számítástechnika

Táblázatkezelő-, prezentációs- és statisztikai elemző-, vállalatirányítási szoftverek gyakorlati használata. VBA-ben irodai alkalmazásokra használható megoldások.

SQL.

Boole-algebra, DOS, BASIC-ben és VBA-ban kártyajátékok írása (papírra!).

Access.

Közgazdasági tárgyak

Vállalati pénzügyek, számvitel, vezetői számvitel, lineáris algebra. ERP-rendszerek megismerése, elemzés, adatbevitel.

Feladatmegoldás a rendelkezésre álló eszközök és források segítségével.

Mikro- és makroökonómia I-II-III-IV. Egyetlen közgazdasági irányzat istenítése. Számolgatás papíron, számológéppel, Marshall-keresztek és preferenciagörbék rajzolgatása.

Képletek, modellek, főkönyvi számlák számainak, feladatgyűjtemény válaszainak, jogszabályok bebiflázása.

Idegen nyelv

A célnyelv sokszínűségének bemutatása, beszéd- és gyakorlatorientált képzés.

Motivációként a nyelv(nem)tudás által generált keresetbeli különbségek kiemelése.

Angol.

Szódolgozat, ragozás, kivételek, egyetlen akcentus erőltetése. 

Szépirodalmi szemelvények szöveghű fordítása. "One of the biggest city"-szerű hibákért üvöltözés, megszégyenítés.

Olasz, orosz.

Egyéb tantárgyak Pénzügyi-számviteli alapok, gépírás, számítási- és elemző szoftverek használata, adatbázis-kezelés. Ének-zene, rajz, művészettörténelem, erkölcs- és hittan, fizika, kémia, biológia, népirtásos emléknapok.
65 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.14. 23:13:33

Nem tudom, hogy lehet ilyet összehozni, de a jobb oldali oszlop szavainak fele kicsúszott a képből.

Trónkövetelő 2014.11.14. 23:13:37

Számítástechnika: a blogbejegyzés helyes szerkesztése úgy, hogy ne csússzon el az egész :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2014.11.14. 23:15:43

@Trónkövetelő: @danialves: hogy használnátok táblázatkezelőnek a blog.hu-t, kekeckéim!

Mars vissza tévézni.

Mala Suerte 2014.11.14. 23:28:51

Ez telibe talált, Tibor.

Trónkövetelő 2014.11.14. 23:29:01

Közgazdasági tárgyaknál javaslom még a "hogyan legyünk jóban a polgármesterrel", a "hogyan nyaljuk be magunkat a vezérigazgatóhoz", és a "hogyan szervezzünk prostituáltat az államtitkárnak" tárgyú kollokviumok bevezetését, a végén szigorlattal vagy államvizsgával.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.14. 23:38:31

@Modor Tibi: Apropó, az mitől van, hogy a kommentek dátumozása max. a hónapig látszik? Valahol nem kéne egy +50 pixelt írni a CSS-be? :P

ON: Nekem a közgázos része nem igazán jött át, mert én pont ezeket a hatékonytalan dolgokat tanultam. Mondjuk ez szerintem simán szakfüggő, egy AK-n vagy gazdaságelemzőn (egyetemista modorosság szakokat és tárgyakat az _avatatlan fül számára_ érthetetlen kódszavakban emlegetni) nyilván a jobb oldal dominál.
Az infós szekció kapcsán meg az a poén, hogy nekem SQL-t csak és kizárólag Access kapcsán tanítottak, szóval számomra a kettő kb. ugyanaz. :D

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2014.11.14. 23:39:41

@danialves: Sajnos nem tudom, velünk kártyajátékokat írattak a Videoton gépeken számtekórán :(

tralalala 2014.11.15. 06:58:15

@Modor Tibi: A mi időnkben még úgy volt, hogy kapálás után akiben volt erő, programozhatott kicsit. Mégis megtanultuk!!!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.15. 06:58:28

@Modor Tibi: Szerintem CSS 455. soránál a
"div.commentText{
background: #fff5cd;
padding: 5px 10px;
width: 352px;
}
*html div.commentText{
width: 350px;"
részben a width-eknél meg lehetne próbálkozni 400-450 körüli értékekkel. Elvileg 450 a kommentdoboz, amibe most írok, szóval akkor még passzolna is hozzá.

orvlat 2014.11.15. 14:04:38

Fizika, kémia, biológia a népirtásos emléknapok mellett?? WTF??!!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2014.11.15. 14:04:48

@danialves: Azon kívül, amit írtál a header-kép túl keskeny, a szöveg ugyanolyan színű, mint a háttér, ezért nem látszik.

Az általad írt rész is jó, de egyszerűen ki lehet vágni a width-et a picsába, akkor a szélessége rendbejön.

A fejlécet meg lehet oldani, a div.comment h1-be be és a div.comment.owncomment h1-be be kell illeszteni a következő sort:

background-size: 100% 100%;

(Muszáj a dupla 100%)

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2014.11.15. 14:04:57

betöltrajzlap, tollatle, előre4, jobbra9512, tollatfel, haza, törölrajzlap, szia

Azóta ha teknőst látok, ütök.

"Népirtásos emléknapok" :D :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.15. 15:44:33

@Gerusz: Biztos igazad van, én amúgy egy percig nem tanultam CSS-t, azért dolgozom ilyen favágó módszerekkel. Muszáj kreatívnak lenni, ha nem akarod, hogy hányadék módon nézzen ki a blogod. :D

@CheTamás: Óbazmeg. :D
Meg emlékszem, volt valami kód, amivel addig ment a teknős, amíg tök fekete nem lett az egész lap, azzal szórakoztunk mindig.

úgyiselfelejtem 2014.11.15. 20:32:44

úgy látom ide csak programozók járnak :)
"statisztikai elemző-, vállalatirányítási szoftverek": na, ezeket én sem ismerem, így elég nehéz lenne oktatni. Meg inkább érettebbek érhetnének meg belőle bármit, de akkor már nincs infó óra.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2014.11.15. 20:32:52

Művészettörténetet, zenét ne fikázzuk, ugyanolyan fontos, mint a történelem vagy az irodalom, mert az emberről szól. Csak eddig még soha senki nem volt képes értelmesen tanítani (mert az irodalmat meg a történelmet meg az idegen nyelvet stb. igen...)

EnTeO 2014.11.15. 20:32:56

Régen a tízmillió szövetségi kapitány országa voltunk. Ma meg a tízmillió oktatási szakértőé. Oda is fogunk ezzel jutni, ahová a focink...

a_fater 2014.11.15. 20:33:04

Jó lett, leszámítva a fizika fikkantását :( évekig írtam az Ideális ívre olyan posztokat, amelyek megmutatták a fizika használhatóságát, hogy ne Szudzsó úr szellemi nívóján nézzenek a srácok F1-et...

szamok embere 2014.11.15. 20:33:06

Szép nagy modorosság. Menően vicces. Biztosan sokaknak tetszik, hogy a második sor után tökéletesen kiszámítható. Bár ez sem igaz, a matematika hiánya zavart keltő: azt vajon melyik oszlopba rakná?

Fridegar87 2014.11.15. 22:30:56

@szamok embere: A fizika és kémia feleslegességének hangsúlyozása alapján gondolom a matematika is mehet a kukába, mert minek is az?
@EnTeO: maximálisan egyetértek!

És persze ne felejtsük el, hogy az angol az egyetlen értelmes, és hasznos idegen nyelv! Többet értelme sincs tudni! Soha ne is feleltessünk, táblához se hívjunk ki gyereket, mert az életben SOHA nem lesz arra szüksége, hogy 2-nél több ember előtt megszólaljon, vagy vizsgahelyzetbe kerüljön.

nemértekhozzá(m) 2014.11.16. 09:20:30

mindenki mondja el mivel nem ért egyet!!!

nu pagagyí 2014.11.16. 09:20:42

Akkor kellett volna megmutatni a tisztelt tanároknak mit tudnak, amíg volt tanszabadság. Most már legalább 20 évig írhatnak frankó elemzéseket arról az egyfajta valamiről, amit néhány ősember kéretlenül ráerőltet a társadalomra.

ebella 2014.11.16. 09:20:49

@Fridegar87: Kivéve, ha valakinek az a szándéka, hogy Németországban, Svájcban, vagy Ausztriában lesz pincér, szakács, felszolgáló, vagy orvos. Akkor lehet, hogy értelmes a német is. Meg a spanyol, ha Spanyolországba, Dél- és Közép-Amerikába készül a fenti szakmákban, esetleg más foglalkozásba. És folytathatnám.

igor87 2014.11.16. 09:21:06

Ritka, hogy abszolút nem értem, hogy mit akar a posztoló. A valósághoz köze nincs, viszont nem is humoros. Akkor most vagy én vagyok hülye, vagy Modoros, vagy mindketten. Ez utóbbira hajlok! :-) (Matematikailag még az is lehetséges, hogy mindketten normálisak vagyunk)
Amúgy kémia, matek, fizika nélkül, nem tudnál élni, művészetek nélkül, meg nem érdemes! Angol és informatika nélkül, meg életképetelen vagy. Nehéz ügy, megyek is aludni, mert az is kell az életben maradáshoz. :-)

Trónkövetelő 2014.11.16. 09:21:11

@úgyiselfelejtem:
Nem igaz, akad itt jogász is. Persze jó kérdés, hogy mit keresünk mi itt, hiszen elvileg mi menők kéne, hogy legyünk...

billy reed 2014.11.16. 09:21:40

Úgy is, mint amatőr: az angol és a francia forradalmak részletes tanulásának oka az, hogy egészében láttassuk egy-egy ilyen folyamatot. Azaz, miért történik, hogyan történik, mik a hasonlóságok, eltérések? Hogyan lesz a szövetségesekből ellenfél, majd ellenség. Pl. először mindenki az abszolutizmus ellen, majd ahogy megdől, kezdődik az egymás elleni harc.
Hogy értsd majd nagykorodban, ha mondjuk 89-90-ben mindenki összefogott a kommunizmus ellen, akkor ma miért itt tartunk?
Ezért.

"A magyar mint vesztes és bűnös nemzet képének tényszerű kialakítása - különös tekintettel a dualizmus korában, nemzetiségeink ellen elkövetett gaztettek ecsetelésére."

Ilyenről nem igazán szól a magyar történelemoktatás, sőt épp az a baj, hogy az általunk elkövetett hibákkal a mai napig nem tudtunk szembesülni. Pl. Trianon, II. vh.
A nemzetiségi kérdés a dualizmus idején 11. évfolyamon 1/azaz egy/ órányi téma.

Azonkívül talán illő lenne megemlékezni arról is, hogy van egy olyan, hogy tanterv, amelyben a minisztérium előírja, hogy mit kell megtanítani, melyek a sikeres érettségi követelményei?

Lehetek laza, jó fej és bánhatok nagyvonalúan az előírt témakörökkel is, legfeljebb akkor nem sikerül az érettségid.
És akkor majd azért írsz ugyanilyen szintű posztot, hogy miért nem tanították meg neked, vagy a gyerekednek?

"Ének-zene, rajz, művészettörténelem, erkölcs- és hittan, fizika, kémia, biológia, népirtásos emléknapok."

Erre felesleges is reagálni.

Ez a poszt nagyon mellément ám! Nem humoros, nem frappáns, inkább hozzá nem értő.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2014.11.16. 09:37:13

@igor87: Eleve ha nem vagy mérnök, akkor alapból nem is érdemes élni. Ez tény.

Trónkövetelő 2014.11.16. 13:47:40

@billy reed:
Tibi nem ért a közoktatáshoz, mik ki nem derülnek.
Emlékszem, amikor én 12. osztályba jártam 15 éve, fél évig "tanultuk" József Attila költészetét, mert a vénlány magyartanárnőnk bele volt bolondulva. Kurva fontos volt, tényleg.
@Modor Tibi:
Annyiban meg tudom erősíteni, hogy én jogász vagyok, és tényleg nem érdemes élni, a többi szakma nevében nem tudok nyilatkozni :)

a_fater 2014.11.16. 13:47:59

@billy reed: Mondjuk az sajnos az emberi természet része, hogy a közös ellenség elpusztítása után egymásnak esnek az emberek. Inkább olyan szempontból érdekes a forradalom, hogy Robespierre hívei képesek voltak elhinni, hogy egy ilyen véresszájú begőzölt faszkalap kezébe érdemes hatalmat adni. Szóval jobb törioktatással a baloldali mozgalmak iránti szimpátia csírája sem alakulna ki az emberben :)

Fridegar87 2014.11.16. 13:48:09

@ebella: Erősen ironikus volt a hozzászólásom, de úgy látom ez nem volt egyértelmű... Sok baromság van ebben az írásban, kevés dologgal tudok egyetérteni benne.

erol 2014.11.16. 13:48:25

Ez most szar lett.

Gergely_it · http://gergo.me 2014.11.16. 13:48:29

Nyilván a magyar oktatási rendszernek vannak hiányosságai és korlátai (tökéletes rendszer nem létezik), és kicsit sem baj, ha valaki felhívja a figyelmet ezekre a hibákra, de szerintem a bejegyzés több helyen is túloz vagy éppen igazságtalan.

Kizárni a zenét, a művészetet, annak történelmét... biztos, hogy szegényes kultúrájú, tahó szakembereket akarunk nevelni?

Az angolon kívül léteznek más nyelvek, éppolyan szépek, hasznosak, stb. Születtek és születnek irodalmi remekművek nem angol nyelven is, amiket élmény és öröm eredeti nyelven olvasni. Ha Olaszországban jársz, és beszéled a nyelvet, sokkal mélyebben élheted és élvezheted az ottani műkincseket, életet, irodalmat.

És ha már a nyelveknél tartunk: fontos a beszédközpontú oktatás, de alapvető fontosságú a nyelvtan is, és ehhez először is saját anyanyelvünk nyelvtanát kell ismerni. Nem véletlen, hogy velünk született nyelvtani rendszerekkel és kategóriákkal jövünk a világra, és a csecsemő- és gyermekkori nyelv"tanulás" erre épül.

Fontos a folyamatok átlátása, összekapcsolása, elemzése - de lexikai tudás nélkül a semmire épül, konkrétumok nélkül... hogy az általános műveltség európai hagyományáról és szerepéről ne is beszéljünk.

Sarkított, fekete-fehér és ezért alapjában téves blogbejegyzésnek tartom ezt az írást, mégha valós problémát is szeretett volna a figyelem központjába állítani.

kuki123 2014.11.16. 13:48:39

ez most valami rossz vicc?

Bohócnok 2014.11.16. 13:48:42

Van pár dolog a jobb oszlopban, ami szerintem beleillik a balba is.

ElaineM 2014.11.16. 14:42:05

@kuki123: Olaszországban jársz, valóban sokkal mélyebben élheted és élvezheted az ottani műkincseket, életet, irodalmat, DE ha nem tudsz angolul, az életben nem lesz pénzed eljutni a szomszéd városba sem.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.11.16. 14:42:22

@nemértekhozzá(m): Ez jó ötlet! Szerintem ki kéne engedni a gyerekeket a szabadlevegőre és megtanítani őket tüzet rakni meg spanglit sodorni meg arra, hogy kell jó fröccsöt készíteni.

Cave Nick 2014.11.16. 17:26:24

ERP, meg VIR, az any*tok picsáját.

-Metszés, oltás, permetelés, kapálás?
-Krumpli, paradicsom, paprika termesztése kinek megy? A kenyér miből készül és hogyan? Na ugye?
-Istálló kialmozása?
-Csirkét mivel etetjük?
-Disznót vágni, szakszerűen feldarabolni?
-Halat pucolni? Tehenet fejni?
-Lőfegyver használat és karbantartás?(szdsz megszüntette a katonaságot)
-Favágás, tűzgyújtás, késélezés, borotvafenés?
-Befűteni a cserépkályhába?
-Varrás, horgolás? Kútfúrás?
-Festés, lakkozás, víz és villanyszerelés, betonozás? Basic lakatos munkák?
-A >Hiltit< elbírod egyáltalán?
-Fával ki tud dolgozni? A szalagfűrészt használni?
Egy tyúkólat nem tudtok összerakni.
-Sebellátás? Alapvető gyógyszer és >felcser< ismeretek?

Ezek a trú skillek, nem az ERP.
És nehogy valaki azzal jöjjön, hogy valamelyik állatos csatornán látta a Bear Gryllst, mert azonnal repül a pofon.

Trónkövetelő 2014.11.16. 17:26:29

@Elaine Marley:
Olaszországba én csak egy páncéloshadosztály élén vagyok hajlandó behatolni. És ha Firenzébe érek, a Battisterót újra felszenteljük Marsnak :)

Trónkövetelő 2014.11.16. 18:27:29

@Jóléti Dán Kekszesdoboz:
Szerintem meg éppen, hogy hozzá kéne őket szoktatni, hogy napi 10-12 órát kell egy irodába bezárva tölteniük. Úgyhogy ülj a gép elé, büdös kölke!!! :)

ebella 2014.11.16. 19:48:16

@Cave Nick: Mert csak a proli munka a munka. És vissza a középkorba! Okoska.

Cave Nick 2014.11.16. 21:24:32

@ebella: És ha háború lesz, vagy elfogy az olaj? Akkor csak proli munka lesz, most szólok!

Valamint azért is most szólok, hogy ez a modoros blog! Okoska. :D

Beer Monster 2014.11.16. 21:24:43

@orvlat: Az súlyos volt valóban. Majd nézik a Budapest TV-t, ahogy küldik rajta az energiát a fogamzásgátlás nélkül teherbe esett vérbajos tinilányoknak.

nemértekhozzá(m) 2014.11.16. 21:24:53

na eddig jo, akkor most folytassa mindenki a szakszeru felsorolasat annak, hogy neki mit volt hasznos megtanulni, mit nem, sot emelje ki, hogy az o szakmajahoz mi kell es mi nem...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.11.16. 22:05:21

@nemértekhozzá(m): A verzió (ha mérnök vagy): Semmi haszna nem volt egy rakás nemibeteg költő szenvelgését meg életét megtanulni, egy db évszámra nem emlékszel, bezzeg a matek és a fizika!
B verzió (ha bölcsész* vagy): Te még soha az életedben nem használtad semmire az integrálást vagy az eredő erő kiszámítását, tök felesleges ezeket oktatni, inkább olyan dolgokat kéne az iskolában tanítani, amelyektől nem leszel érzelmileg retardált mérnök.

Valamint jolly joker a kovalens kötés.

* bölcsész = nemmérnök

@Cave Nick: Nekem amúgy komoly félelmem, hogy egy gazdasági összeomlás után még egy közmunkásnak is piacképesebb tudása lesz, mint nekem.
Mindjárt be is írom a vonatkozó poszt alá. :D

Beer Monster 2014.11.17. 12:13:03

@billy reed: Erre a kérdésre legfeljebb példákkal, de semmiféle válasszal nem szolgál a leíró történettudomány. Választ a társadalompszichológia és a humánetológia ad. E téren azonban a történelemtanári felkészültség hiányos.

Értelmezési lehetőség nélkül azonban valóban megy az egész tényanyag a kukába.

Orszag 2014.11.17. 12:13:06

@Cave Nick:
"-A >Hiltit< elbírod egyáltalán?"

Oszt te fel bírod-e ásni, elboronálni a kertet, arany komám?

sárospataki 2014.11.17. 16:06:58

Tibi, te voltál???

"Nagy gondban vagyok mostanában és a tanácsaitokra lenne szükségem. Az iskolában nagyon megromlott a viszony a gyermekem és a tanítónéni között és mostanában már sajnos velem is eléggé arrogáns a tanítónő, annak ellenére, hogy mindíg kedves és kompromisszumkész vagyok vele. A kisfiam nagyon jó eredményekkel kezdte az elsőt és mára másodikra már eljutottunk odáig, hogy meg akarja buktatni, sőt eltanácsólná az iskolából a tanítónénink. Minden nagyon csodálatos volt még iskolába nem került a csöppségem. Itthon mindíg nagyon szófogadó és kreatív volt, sokat rajzolt és játszott magában és kijött társaival is. Normális játékokat veszek neki és nem hagyon, hogy az internet világa elrontsa, ezért nem engedem soha gép közelébe és ez mindíg bevált. Valamikor tavaly az első év közepe táján kezdett megromlani a viszonyom a tanítónénivel, amikor egy szülői értekezlet utáni négyszemközti beszélgetésen elmondtam neki, mára már sajnálom, de ez akkor jó ötletnek tűnt, már csak azért is, hogy megértse a kisfiam különcködésit. Megmondtam, neki, hogy meglátja még fog hallani a porontyomról, sokra viszi, mert indigó a szentem ! Akkor láttam a szemében egy furcsa és kicsít irígy fintort, de ezt akkor a csodálkozásának tudtam be, mára már egyértelművé vált előttem, hogy rászállt a pici fiamra. Attól a naptól kezdve szinte nem múlt el hét, hogy be ne írt volna az üzenőbe vagy meg ne rótta volna és a helyzet sajnos csak egyre súlyosbodott. A fiam nagyon leleményes és roppant kreatív egyben, néhányszor csinált némi csínyt, amit minden dús fantáziavilággal megáldott gyermek megcsinál. Bekente kutyapiszokkal a tányérokat a menzán mikor nem vették észre vagy olyan virággal dörzsölte meg a társa iskolatáskáját, amir allergiás. A drágám, nagyon jártas a tudományokban, így felismeri ezeket a növényeket. Azóta ezeket megbeszéltük, hogy ebben ne fejtse ki kreatívitását, mert úgysem értik a poént, sajnos, pedig ezek csak tipikus dolgok,a miken minden gyermek átmegy. Szegény kisfiú egész héten köhécselt haza felé, mire a fiam elmondta, hogy virággal kente be a táskát, de abból látszik, hogy jó gyerek, hogy elmondta, bár kiderűlt hogy az uzsonnatasakban virág volt eldugva. Ebből nagy felhajtás kerekedett az iskolában és még az igazgató helyetteshez is bevitték és beszélt a kisfiammal, ezt eléggé nehezményeztem, mert a stílusa nagyon lekezelő volt, elmondta a fiam, hogy leszidták, olyan számomra minősíthetetlen hangnemben. Most az a gond, hogy a tanítónéni szerint lassan halad az anyagban és bukás vezsélyezteti. Ezt már nem vagyok hajlandó eltűrni ! Nem tud folyékonyan olvasni és komoly olvasási hibái vannak és írni is igen rosszúl ír, nomeg a matematika is gyenge. Sajnos az iskola túl rosszúl tanít, nem képesek kreatívan bevonni a gyerekeket, biztos vagyok benne, hogy az iskola baja, rossz az oktatás. Ezt nehezményeztem az igazgatóhelyettesnél is és azt mondta, hogy ők mindent megtesznek és sokan tanulnak meg olvasni és írni. Ez igaz viszont azok nem ennyire kreatív gyerek, mint az enyém. Nagyon okos a kicsim, mindent megtanul és sokkal előbb mint a többi, még a szellemekkel is tud kommunikálni, akkor az iskolában miért ne menne a tanulás ? Hát, mert rosszúl oktatnak ! Én sajnos nem érek rá tanítani a kisfiamat, mert nagyon sok munkám van és nagy felelősség és munka ügyvédi tárgyalásokon védeni embereket, ezzel elmegy sokszor az egész hetem, szó szerint, most is csak azért írok mert van egy kis időm. Nagyon szeretetreméltó a kisfiam és úgy érzem elveszti személyiségét az iskolában és meg is akarják, buktatni, annak ellenére, hogy zseniális kisgyerkőc, biztosan híres politikus, atomfizikus vagy mérnök lesz belőle, de valahogyan túl kell élni ezeket az éveket, míg sínen nem lesz. Nagyon felvilágosúlt nevelést adtam neki. Ismeri a spiritualitást is, már beszédképessége óta elmondta, hogy milyen szellemeket lát és jól ki is jön velük. A gyermekek általában megijednek tőlük, de nem az enyém, hiszen indigó, sokkal jobb a felfogóképessége. Mindíg mondja, hogy ilyen bácsi meg olyan néni van ebben a házban meg abban a szomszédnál és el is tudja ilyeszteni őket, legalábbis gond nem volt ebből. Mondjátok meg, hát ha ennyire haladott szellem, mint az indigók többsége, akkor most mi a hibás ? Mit tanácsoltok ? Tudom, hogy ti is voltatok ilyen helyzetben, akkor mit tettetek ? Nagyon érdekelne ilyen spirituálisan felvilágosúlt entitások véleménye mint a tietek, ezért is írtam ide. remélemnem másik iskola lesz ebből."

Ernoke 2014.11.17. 17:11:25

@Cave Nick: ha az alapvető életképességeddel gond van, pl. testalkat és idegrendszer, akkor cseszheted, ha tudod, hogy ezek nagy részét hogyan kell, meg már csináltad is.

és akkor ott tartunk, hogy ki tud nagyobbat kúrni a bunkóval a másik fejére, akit majd 20 kicsi késes indián tanít meg móresre, akiket a legmeggyőzőbb kicsi indián uszítgat. és kezdődik az egész előlről, visszamegy a kör a szónoklattanhoz.:D

Ernoke 2014.11.17. 17:11:32

@Cave Nick: ha az alapvető életképességeddel gond van, pl. testalkat és idegrendszer, akkor cseszheted, ha tudod, hogy ezek nagy részét hogyan kell, meg már csináltad is.

és akkor ott tartunk, hogy ki tud nagyobbat kúrni a bunkóval a másik fejére, akit majd 20 kicsi késes indián tanít meg móresre, akiket a legmeggyőzőbb kicsi indián uszítgat. és kezdődik az egész előlről, visszamegy a kör a szónoklattanhoz.:D

Trónkövetelő 2014.11.17. 19:49:04

Teljes mértékben egyetértek a poszttal. Mitől is hatékony egy iskola, egy tanítási módszer? Attól, ha az életben előforduló helyzetekre, szerepekre már a lehető legkorábban sikerüljön kondicionálni az embereket. Tehát nem jó az, ha gyermekünk szeret iskolába járni, ha ez a helyzet, haladéktalanul írassuk be gyermekünket egy másik iskolába! Ha valamelyik tanítóról, tanárról csupa jókat mond, kedveli az illetőt, azonnal intézkedjünk az illető tantestületből való eltávolítása iránt! A gyermek felnőttkori létének egyik meghatározó élménye lesz a szorongás, rettegés a munkahelyen eltöltendő újabb naptól, a reggeli tusolás közben intenzív hányinger érzése stb-stb. Jobb, ha minél előbb megismerkedik ezzel az érzéssel! Tanuljon minél nagyobb, értelmetlenebb ostobaságokat, féljen, rettegjen a feleltetésektől, témazáróktól, röpdolgozatoktól. Itt ugyanis nem az átadott ún. "tudás" a lényeg, hanem az az élethelyzet, amit az újra és újra megismétlődő számonkérés jelent. (Már csak azért is abszurd, amit a tudás átadásáról mondanak, mert ha ez igaz lenne, akkor a közép- és általános iskolai tanárok lennének a legokosabb emberek a földön). Az is fontos, hogy a tanár minél frusztráltabb, inkompetensebb, lustább, rosszindulatúbb állat legyen. Természetesen az a jó, ha a tanárok között minél több személyiségtípust megismer közülük, a már teljesen szétcsúszott alkoholistát, a cinikus korruptat, és a romhalmaz magánéletű, félőrült fanatikust. Ez azért fontos, mert később az iskolapadból kikerülve tapasztalni fogja, hogy továbbra is ilyen emberek döntenek az életéről az élet minden területén. Hát nem az a célszerű, az a hasznos, ha az élet várható megpróbáltatásaival való szembenézést már a korai fejlesztés során elkezdi gyakorolni gyermekünk?

Trónkövetelő 2014.11.17. 21:31:18

@sárospataki lány:
Ez igen! Anyuka azt hiszi, a gyerek indigó, a gyerek meg szellemekkel társalog, zseniális! Na jó, én is irigy vagyok, mert nincsen gyerekem, aki indigó lehetne :)

Beer Monster 2014.11.18. 09:58:12

@Trónkövetelő: Azt lehet tudni, mit ért azon, hogy indigó? Igaz történet ez amúgy?

Trónkövetelő 2014.11.18. 20:31:40

@Cave Nick:
Régen az ilyet vásott vagy égetnivaló kölyöknek hívták, és kurva nagy sallerral gyógyították, 100%-os terápiás eredménnyel :)

Beer Monster 2014.11.18. 22:41:56

@Cave Nick: Hú basszátok meg, ezek fényt is esznek?!

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.11.18. 22:42:06

fasz tuggya de ennek ez indigó gyermek fasságnak olyan végkicsngése van mintha a gyermek buzi lenne

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.11.18. 22:42:11

life is short
filled with stuff
don't know what for
I ain't had enough
I WANT SOME NEW KIND OF KICK!!!

Ernoke 2014.11.20. 13:21:21

@Jóléti Dán Kekszesdoboz: hát nekem eddig nem volt az, pont azért köszöntem meg, végre valami újat hallok.

CheTamás · http://rascasse-f1.blog.hu 2014.11.21. 06:03:39

@sárospataki lány:
Az isten kenegessen meg Wartburgtengellyel minden ilyen embert!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.11.25. 18:32:05

Testnevelésnél a jobb oszlopból hogyan is maradhatott ki a kislabdahajítás, a szekrényugrás és a kötélmászás?! Na meg persze az úszás, ahol az nem számít, hogy tud-e úszni a gyerek, mert ha nem, akkor sem fogják megtanítani.

A matematika sorát külön hiányolom, ahol az üldözendő módszerek közé nem került bele az, hogy pl. ki tudják számolni, hogy mivel jár egy hitel felvétele, a hatékonyak közé pedig a függvények, integrálás, deriválás, valószínűségszámítás, kombinatorika - természetesen azoknak is, akik nem lesznek mérnökök, netán közgazdászok.

Túrós (törölt) 2014.11.30. 18:58:01

@Cave Nick: mert miért kéne ezeket tudni egy irodistának?