mindentbele.blog.sk

2011/09/05. - írta: Kurtz ezredes

Hogy lesz egy Palisády-i gyerekből győri, majd budapesti lakos? Hogy szurkolhat egy szlovák a magyar válogatottnak (is)? Itt megtudjátok. Magyarország egy anyaországi szlovák szemével.

Sziasztok, kedves szlovák szurkolók. Mindenkit üdvözlünk innen, BUDAPESTRŐL, a világ legmenőbb és legszebb metropoliszából, ami jóval egyedibb, híresebb és vonzóbb, mint Pozsony, Bécs legnépesebb elővárosa. Ebbe a csodaszép országba amúgyis 4-5-ször annyi turista látogat, mint a tiétekbe, mégis nagyon nagyra vagytok magatokkal. Mire jó ez a folytonos önbecsapás a sípályáitokkal, amik a kutyát sem izgatják már?

Mivel a magyar válogatott szenzációs véghajrával kivívta a Labdarugó Európa-bajnokságon való szereplés jogát (ti viszont megint nem, hehehe :P), ezzel a szurkolói bloggal szeretnénk nektek bemutatni a jelenlegi magyar futballt, amely igencsak lekŐrözte a tiéteket, hiszen két éve még ifjúsági vébébronzot is nyertek, szóval itt nem csak duma az utánpótlás (nem beszélve 160 olimpiai aranyérmünkről 7 ellenében). Vladimir Koman amúgy köszöni jól van, magyar édesanyja a helyszínen fog neki szorítani Ukrajna ellen. Csókoltatja jégkorongozóitok közül druszáját, Országhot, Nagy Lászlót, Budai Pétert és főként Pálffy Zsigmondot. No, de hogy ne csak a sportról legyen szó, beszéljünk legfőbb célkitűzésünkről is, amely a megértés, tolerancia és békés egymás mellett élés jegyében szeretné közelebb hozni egymáshoz ezt a két népet.

Nos kezdjük ott, hogy nekünk magyaroknak már a Szlovákia szó alkalmazása is sértő, hiszen az a terület, amit ti jelenleg Szlovákiának neveztek, nem kizárólag a szlovák nép otthona. Mi a Szlovákia szót kizárólag az 1939-es határaitokra értjük az pedig a két nép békés egymás mellett élésének záloga lenne, ha végre félretennétek ezt az ostoba betonfejű nacionalizmusotokat, és visszatérnétek a logikusabb Felvidék kifejezéshez, mellyel végre nem rekesztenétek ki a hazátokban élő más nemzetiségeket.

Tudjátok, nektek szlovákoknak az a legnagyobb bajotok, hogy nem tanultok a történelmetekből (pedig igazán rövidke lecke, hehehe :P). Képtelenek vagytok észrevenni, hova vezet az a nagy nacionalizmus, ami már minden közép-európai országban pusztító és véres háborúk sorát robbantotta ki. Azt meg senki ne kommentelje be nekem ide, hogy a lengyel, cseh, magyar és szlovák nacionalizmus valójában nem robbantott ki még egyet sem, mert trollkodásért és a személyes sértegetésemért azonnal repül!

Én tényleg független vagyok. Persze azért liberális meg antinacionalista, de ezek mellett teljesen független is. Ha elfogadnátok végre azt az antinacionalista, liberális, piacbarát és haladó szellemiséget, amit én képviselek, akkor végre nem kéne félnünk egy esetleges háborútól, hiszen ez a fajta világrend a béke elsőszámú elősegítője, a háború szót pedig csak akkor ismeri, ha az olyan fasiszta-nacionalista mocskok támadnak rá orvul, mint amilyenek ti vagytok. Például soha nem kezdett nevetséges, sőt néhány esetben utólagos saját bevallása szerint is hazugságokon alapuló ürügyek miatt háborút olyan országokban, mint Kuba, Nicaragua, Panama, Grenada, Kambodzsa, Laosz, Vietnám, Irak.

Ennek a világnézetnek amúgy sem kenyere a szép szavak mögött rejlő folytonos hazudozás, összemosás, provokáció és manipuláció, úgyhogy ti se tekintsetek így rám. Meg persze az amerikai nacionalizmust is elítélem, de ezt játszi könnyedséggel tudom összeegyeztetni azzal a büszkeséggel, ami akkor tölti el szívem, ha pénzükből kedvenc pártomat finanszírozzák, és nagykövetük a választások éjszakáján kedvenc pártom sátrában tömi a pofáját  kaviáros szendvicsekkel.

Politikailag teljesen függetlenként mondom, hogy közéletetek innen, Európából szemlélve egy vicc. Meciar, Slota, Fico szánalmas, szalonképtelen figurák, akik miatt az Európai Ember joggal gondolja szellemileg visszamaradottnak a korábbi kormánypártjaitokra szavazókat. Ezek az alakok az elmúlt húsz évben csak lezüllesztették Szlovákiát. Persze elég nyilvánvaló, hogy én az eddigi összes választáson rájuk szavaztam, de ezt úgyse vallanám be soha, akármilyen egyértelmű. Különben is most, hogy elhagytam azt a bűnös nemzetet - Hitler első csatlósát - olyan jól esik, hogy pártatlanként és kívülállóként elemezhetem kudarcaitokat.

Emberségben, toleranciában a magyarok sokkal elfogadóbbak. Soha nem vertem meg még magam nyilvános szlovák beszédért Pintér Sándor szerint. Nemhogy nem rugdossák meg a szlovák rendszámos autókat, de még azzal is közlekednek, ha tehetik. A tehetős középosztály szemében még kifejezetten divatos is ez a szép szokás, amellyel őszintén és önzetlenül próbálják ország-világ előtt megmutatni, hogy nekik semmiféle előítéletük sincs irányotokba. Naphosszat sorolhatnám ezeket az apróságokat, amiben Magyarország mind különb nálatok, sötét, elmaradott, tatraizálódó csőcseléknél, de mára érjétek be ennyivel. Ja és amúgy kedves szlovák honfitársaim, csak nyugi. Imádlak hülyeségekkel provokálni titeket, és még egy kis pénzt is keresek vele, Ivan Lexa pedig nagyon dörzsölt pali, úgyhogy keveseknek esik le.

Ahoj Slováci!

84 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.05. 21:16:20

Kurtz ezredes, mi ez a szar már megint? Mindig ez a túlfűtött politizálás, ráadásul nem is értek vele egyet. Én ide röhögni, szórakozni szeretek járni meg a társaságért !!! A posztot se értem amúgy, mi van ??!!

Na mindegy, majd a kommentelők feldobják.

Ja, és utálom a focit és nincs tévém.

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2011.09.05. 21:21:24

Ezredes szégyellem ezt mondani (egyrészt, mert most szaros lett a szám, másrészt meg mégis csak egy germanofil vagy), de ez a modoros eddigi legjobb posztja.

Civitas Fidelissima 2011.09.05. 21:25:21

Ráadásul melyik szlovák blognál vannak eltűnős kommentek, he? Bezzeg nálunk ez alap!

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.09.05. 21:35:54

A nagy bátyám unoka testvére meg a felesége a párkányi hídon szoktak Vác felé menni, és ott gyakran találkoznak Szlovákokkal. Amúgy a 12-es nagyon jól járható és szép a táj arrafelé. Na lefőtt a teám.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.05. 21:37:08

@Szandeeekahh: ez a komment most jobb volt, mint maga a Post LOL :)

2011.09.05. 21:41:17

Ááááááá!!!!!!! Nagyon jó!!!!

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.05. 21:49:26

@Modor Tibi: igazi gond nem a politizálás, hanem az, hogy ez a poszt szar.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.05. 21:57:51

@Professor Pizka: azért ennyire ne legyünk szigorúak. Ma nem volt jobb, ezt meg rogyásig olvastam pl.:
raerunk.blog.hu/2011/09/02/statiszteria

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2011.09.05. 22:03:26

@Modor Tibi: naon cukheee ez tőled *Tybcheedrágám* XD DX ZX XP

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.05. 22:06:23

@Modor Tibi: értsem ezt úgy hogy az a poszt is szar? Meglehet. Tudod, alapvető vágyam hogy mindenki szeresse a blogom, de ez az apróság még nem tanít meg olyan posztok írására amelyek mindenkinek tetszenek :-)

Sarkos véleményem mögött az áll, hogy úgy gondolom, kifulladt kicsit az a technika, hogy valamely közéleti modorosságot egyszerűen tükröztök. Ennek van néhány nagy előnye: azonnal, minden további magyarázat nélkül rávilágít az eredeti verzió abszurditására és a benne foglalt modorosságára, ráadásul még az állásfoglalás ódiumától is megkímél, megőrzi neked/nektek a formákon, kifejezésmódokon röhögő blogger szerepét.

Másrészt viszont a tükörképen tényleg minden fordítva van, ugyanakkor a tükörkép semmivel sem érdekesebb, mint az eredeti, így ami eredetiben unalmas, zavaróan modoros és pocsék volt, az a tükörben sem mutat majd másképp.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.09.05. 22:12:01

@Professor Pizka:
Pedig külön a ti kedvetekért csináltunk egy kurucinfo-paródiát is, amin szakadtatok volna a röhögéstől, de akkor ez így lefújva.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.05. 22:15:38

@Kurtz ezredes: tükrözéses módszerrel a kurucinfó paródia is szar lenne, de nem akarok itt rézandrást játszani.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.05. 22:27:13

@Professor Pizka: ráadásul semmi eredeti nem lenne benne. Már rég megcsinálták Amerikai Népszava néven :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.05. 22:29:55

@altoid: na azt még annyit se olvasok mint kurucinfót. Sose értettem hogy valaki a hörrtévén, a beovachteren, a pravdán meg a többin pörög. ha szar ne olvassák. So einfach geht es.

2011.09.05. 23:25:55

Nekem nincs bajom a szlovákokkal és másnak se kéne hogy legyen.

Végre valahára teljesült egy vágyuk amiről ezer évig álmodni sem mertek: van egy olyan ország, hogy Szlovákia. Most próbálgatják magukat, mint a gyerek, aki megkapta a régen vágyott játékszerét, próbálgatják meddig lehet elmenni.

Jó lenne, ha nem csesznék el, én legalábbis drukkolok nekik.

Majd el múlik ez a nagy szabadság éhség, eltelnek vele mint a sztrpacskával, és rájönnek, hogy nem kell tartani a magyaroktól, nagy pofájuk van, de amúgy a szívük arany, és akkor béke lesz, de szerintem most sincs háború.

Megjegyzem, a népek most okosabbak mint a politikusok, a pozsonyiak Rajkán veszenk házat, a Balassagyarmatiak meg szlovák gyarmaton, és leszarják az ilyen olyan nyelvtörvényeket.

Nem régen láttam a Báthori Erzsébet filmjüket, hát tuti jól bele illik a Mesés Szlovákia kampányba, mégha nem is lesz olyan ismert és nem is fognak belőle annyit kaszálni mint a románok a Drakulával. Nem fikázzák benne a magyarokat a szükségesnél többet, sőt!

KürtiT (Tromb74) 2011.09.06. 02:13:45

@Kurtz ezredes: A kuruc eleve paródia. Minden további feldolgozása felesleges.

Ez a poszt meg csak az eredeti blog, és annak kommentjei ismeretében megfejthető. A bloggerral van némi elvi/szakmai konfliktusotok, ami érthető.
Viszont Pizkához hasonlóan, nekem is annyi jött le az egészből, hogy ezt az egészet másik szemszögből is elő lehet adni. Hát tényleg elő lehet, bár csak félig-meddig.
A szlovák nacionalizmus pont a szlovák állam fiatalsága, a szlovák nép mondvacsináltsága miatt röhejes. A magyar meg teljesen más miatt, és más mértékben is.
Viszont a poszt utolsó bekezdése önmagában is humoros.

Hintz ezredes 2011.09.06. 02:57:08

Nálunk csomóan járnak tót rendszámmal, ők meg arra nem képesek, hogy Kassa díszpolgárává avassák Szálasit, a város leghíresebb szülöttét. Felháborító.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.06. 07:04:51

@Professor Pizka: csináld úgy, mint én: ne akarj jót írni. Ki kellene próbálni azt is, hogy direkte szart akarjon írni az ember (anno hcs-nek volt ilyen ötlete, de annyira nem volt azért szar, hogy ne lehessen elhinni, hogy komolyan gondolta), szval ha sikerül, akkor siker, ha nem sikerül, és mégis jó lesz, akkor pláne.

Érted, mert te érted.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.06. 07:06:57

@KürtiT (Tromb74): a nacionalizmus mindig röhejes, mégpedig azon oknál fogva, hogy a személy olyan dologra úgymond büszke, ami kívül esik a szándékosságán, illetve olyasmire, amiben neki a szerepe nulla egész nulla.

2011.09.06. 08:01:24

@Kurtz ezredes: ez valami szlovák kém vs. mandiner dolog?

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 08:45:14

"nekünk magyaroknak már a Szlovákia szó alkalmazása is sértő, hiszen az a terület, amit ti jelenleg Szlovákiának neveztek, nem kizárólag a szlovák nép otthona. Mi a Szlovákia szót kizárólag az 1939-es határaitokra értjük"

Az I. bécsi döntésnél sem sikerült etnikailag igazságos határt húzni, szlovák falvak kerültek Magyarországhoz.

Mindenesetre teljesen indokolt lenne a mostani Szlovák Köztársaságot "Nagy-Szlovákiának" nevezni, akkor a szlovákoknak rögtön leesne, hogy tulajdonképpen mi is a bajunk.

Amúgy nekem nem jön át a poszt, nem jó a párhuzam.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 08:46:14

@KürtiT (Tromb74):

"A kuruc eleve paródia."

Pontosan.
Ha vicclapként olvasod, egészen élvezhető! :-)

KürtiT (Tromb74) 2011.09.06. 08:47:18

@vészmadár (pica pica): Azért ezzel nem teljesen tudok egyetérteni. A nemzet egy közösség, miért ne lehetne büszke valaki a közösség eredményeire. Büszkék vagyunk az olimpiai aranyainkra, fOtball győzelmeinkre, fővárosunkra, irodalmunkra és akárminkre. Ez egy egészséges dolog.
Ezzel a földcsakrás, párthusos vonallal is csak az a bajom, hogy nem áll össze koherens mitológiává, bár ez se egyedi eset. Kevesek akadnak ki a görög vagy a római mitólógián, de még a zsidókat se azért basztatják, mert ők "Isten választott népe".
Nem sok alapja van annak az állításnak, hogy a magyar egy kivételes nép, de annak se, hogy önsorsrontó, balfasz nemzet lennénk. Viszont az előbbi még mindig konstruktívabb hozzáállást feltételez, mint az utóbbi.
És igen, ettől még liberális vagyok, és baloldali is.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 08:50:11

@KürtiT (Tromb74):

"de még a zsidókat se azért basztatják, mert ők "Isten választott népe"."

Erre azért túl sok mérget ne vegyél! :-)
A zsidókat ezért IS basztatják.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.06. 09:03:21

@Maisie MacKenzie: Ezt a "választott nép" dolgot rengetegen félre szokták érteni (igen, a zsidók között is). Amikor úgy 4000 éve kitalálták a zsidó vallást, Adonáj egy isten volt a több ezer közül, minden törzsnek volt egy. Kvázi minden istennek volt egy választott népe. Arról már nem mi tehetünk, hogy később a fél világ úgy döntött, hogy egy az Isten, Allah, és Jézus az ő fia illetve Mohamed az ő prófétája...

KürtiT (Tromb74) 2011.09.06. 09:16:04

@Maisie MacKenzie: Nyilván. Őket sok mindenért basztatják, de nem pont a mitológiájuk a főellenség.

Ha egy népnek van története, akkor abból az derül ki, hogy ők szarták a világot, de legalábbis komoly szerepük volt benne. Ez szerintem teljesen érthető, normális, és még csak nem is a nacionalizmussal magyarázandó elsősorban.
Ezzel szemben a szlovák nacionalisták és szimpatizánsaik megelégszenek azzal, hogy nem a magyarok szarták a világot. Na ez vajon mi?

2011.09.06. 09:35:59

@Professor Pizka: @altoid: a kuruc is olyan mitn Móricka, mindenről (ugyan)az jut az eszébe.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 09:41:31

@KürtiT (Tromb74):

A szlovák mitológia tényleg valami ilyesmi:

Elérkezett az idő, hogy a szlovákok ősapja a világra szarja a világot (!), de ekkor a semmiből hirtelen előkerült egy vad és hatalmas sereg, akik megakadályozták az ősapát e tevékenységében. :-(

Később valahogy mégis sikerült a szláv őserő segítségével együtt élni ezekkel, de a Gonosz csak felülkerekedett és a szlovákság végveszélybe került, de a cseh testvérek/civilizált világ/Isten segítségével sikerült elszakadni a Gonosz uralta területtől.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.06. 09:46:16

@Frengi: Ja, az ilyesmit hívom úgy, hogy politikai pornográfia.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.06. 09:56:18

@KürtiT (Tromb74): A szlovák és a magyar politika abban bűnös, hogy ez a két ország (szavakban) ennyire szemben áll egymással. Ha a Kárpát-medencére, mint természetföldrajzi egységre tekintünk, akkor azt látjuk, hogy nagyonis könnyen kijelölhető természetes határai vannak, amelyeken belül normális esetben valamiféle politikai-gazdasági egységnek kell lenni.
A szlovák-magyar, román-magyar, ukrán-magyar határ ez ellen az egység ellen volt sokáig nagyon hatásos eszköz. Az hogy Kassán és Miskolcon, Csengerben és Szatmárnémetiben, Kisvárdán és Ungváron, Szegeden és Szabadkán, Nagykanizsán és Varasdon nem ugyanaz a fizetőeszköz és ugyanannyi az adó, az történelmi léptékben nézve egy vicc.
Minden erős, és gondolkodó politikai vezető, aki itt működött a történelemben, egységes Kárpát-medencét akart, méghozzá politikai és gazdasági egységet.
Meglátásom szerint az előzővel van a gond. Ez vezet oda hogy azon agyalunk, hogy ki az ősibb, és mindkét országban párt él meg abból, hogy utáljuk a másik országot, holott két olyan ország, amelynek a GDP-je kb. Greater Londonéval egyenlő, jobban teszi, ha összefog. Na mindegy.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 10:04:26

@Frengi:

"nem kell tartani a magyaroktól, nagy pofájuk van, de amúgy a szívük arany"

Kulturálisan (és kulturálatlanságban is) a magyarok és a szlovákok nagyon közel állnak egymáshoz, majdnem egyformák csak a nyelvük különbözik, de az cefettül!

Ez nagyon sok félreértésre, sértődöttségre adhat okot.
A magyarok és a szlovákok egyszerűen nyelvi okok miatt nem képesek észrevenni, hogy igazából mennyire egyformák. :-(

Amelyik szlovák megtanul magyarol az pillanatok alatt képes elmagyarosodni, de ez fordítva is többnyire így van, kivéve a nagyon fanatikusokat, abból meg kevés van!

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 10:21:22

@Professor Pizka:

"Ha a Kárpát-medencére, mint természetföldrajzi egységre tekintünk"

Ezt mi magyarok erőltetjük, mert ennek a "világ"-nak mi lennénk a közepe, de egy ukránnak Kárpátalja, a világvége Nyugaton, Kárpáton TÚLI terület.

Amúgy a "Kárpát-medence" kifejezés is csak magyarul népszerű, máshol inkább Pannon-síkság néven fut (kicsit mást is jelent).

A szlovák és a magyar nyelv között azért hasonlóság is van:
Első szótag a hangsúlyos, három igeidő, de a különbségek jelentősebbek.

Szerintem azok a magyarok hajlamosabbak az elszlovákosodásra, akik felmenőik között már eleve voltak nem magyarok (főleg szlávok, németek), azok a magyarok, akiknél családi hagyomány a magyarság, azok jobban kihangsúlyozzák a különbségeket, amelyek a szlovákok és a magyarok között léteznek.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.09.06. 10:30:27

Nagy szükség van erre a kicsit pimasz, odamondogatós, szabad, rakoncátlan, tiszta civil hangnemre.

KürtiT (Tromb74) 2011.09.06. 10:34:05

@Professor Pizka: Szép idea, de a nyelv (@Maisie MacKenzie:) azért a politika nélkül is elég nagy korlát. Magyar párt meg nem él meg pusztán szlovák gyűlöletből, szerencsére ebben azért jobbak vagyunk :D.
Én is támogatnék egy ilyen Kárpát-medence együttműködési projektet, és szerintem sokan gondolkodnak hasonlóan, de ennek egyelőre kevés az esélye.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.06. 10:43:21

Ha valakit érdekel, melegen ajánlom a "Rien a déclarer" című vígjátékot, a francia-belga ellentétről. Egy az egyben ugyanaz, perce "civilizált, európai módra". Különösen az a rész jó, amikor a francia vámos utánozza a belga akcentust, mire a belga kolléga majdnem lelövi... :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.06. 10:48:35

Pont ezt akartam mondani, hogy az együttműködési projektek politikai és kulturális okokból kudarcra vannak ítélve. Lehet, hogy teljesen felesleges dolog erőltetni azt, hogy Késmárk és Szeged egy országban legyen. Én csak annyit állítok, hogy a trianoni határok mindenkinke rosszak. És nem azért, mert ott vannak, ahol vannak, felőlem legyenek ott, még egyszer se gyűrte össze a kocsi orrát egyik sem, mikor átmentem rajta. A baj az, hogy ezek sokáig olyan határok voltak, amelyek szembenálló országokat választottak el egymástól.
Ha már Zakárpátye, akkor felmerül egy egyszerű kérdés: New Yorkból el akarok utazni Ungvárra megnézni az ükfater sírját, aki ott volt sakter, még az első világháború előtt, visszafelé benézni Olaszliszkára, megnézni, hogy honnan jött a liszke rebbe. Na, Kijevbe veszek repülőjegyet vagy felülök a JFK-BUD közvetlen járatra, majd onnan két óra autópálya, két óra alacsonyabb rendű út és már meg is érkeztem a festői Uzsgorodra? Ugyanez Kijevből egy kicsit bonyolultabb... De ha a Szatmárnémeti csodarabbi eredetét megyek kutatni, akkor se Bukarestben célszerű leszállni.

Ezért lett volna volna lehetőség a tótok után záros határidővel bevezetett euróban de ez már politika, méghozzá az a fajta, amelyik túlmutat az négy láb jó, két láb rossz keretein így nem is megyek részletekbe.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 10:52:08

@altoid:

"a belga akcentust"

Gondolom a vallonra gondolsz. A franciák a "belga" vicceikben mindig a vallonokra gondolnak, a kanadai akcentus alatt is francia-kanadai akcentust értenek.

De ez tök nem paralel a magyar-szlovák viszonnyal.

Ha a székelyek akcentusán poénkodnánk, akkor lennénk kb. ott.
(Mondjuk a vallonok államalkotók Belgiumban és jobban maguknak érzik azt az államot, mint a székelyek Romániát.)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.09.06. 11:08:11

@altoid: "Belgium which is pretty much a non-nation"

/Nigel Farage/

KürtiT (Tromb74) 2011.09.06. 11:40:35

@Professor Pizka: Elméletben könnyű átugrani ezt a nemzeti identitás kérdést, gyakorlatban pedig lehetetlen.
Trianon tökéletes példa erre. Az egyik szélen azt skandálják, hogy ...nagy Magyarország mennyország, a másikon meg azt, hogy nincs itt semmi látnivaló, tessék tovább haladni. Rosszabb esetben pedig még kurvára meg is érdemeltük, minek ugráltunk.

Kurtzékkal értek egyet, ezzel foglalkozni kell, meg kell oldani. Megfelelő a történelmi és politikai távolság is ehhez.
Liberális elvtársaim egy része azt mondja, "Ojropa" van meg "Unijó", közös gazdasági érdek. A nemzetieskedés meg már nem divat.
Na persze, csak éppen a németek, franciák se ezen értékek mentén élik mindennapjaikat.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.09.06. 14:20:54

@KürtiT (Tromb74): " Büszkék vagyunk az olimpiai aranyainkra, fOtball győzelmeinkre, fővárosunkra, irodalmunkra és akárminkre. Ez egy egészséges dolog."

Én nem vagyok ezekre büszke. És nem vagyok nem büszke sem. Egyszerűen a büszkeség mint fogalom értelmezhetetlen nekem ebben a fogalomrendszerben. Ha mondjuk nézek egy focimeccset, akkor egy jó meccset akarok látni, és ezen nem változtat, milyen színűek játszanak. A magyarok általában szar meccseket játszanak, szval nemigen érdekel. Az irodalomban ha jó, akkor jó. A magyaroknak sok jó költőjük van, az angoloknak például kevés, a németeknek megint relatíve sok, bár annak a fele vagy cseh, vagy zsidó vagy kitudjami. Nyilván számít, hogy a magyar az anyanyelvem, de ahogy nem érzem attól rosszabbul magam, hogy Szabó Lőrinc egy ordas faszkalap volt, úgy jobban sem attól, hogy István meg európai szinten is jegyzett uralkodó. A magyarságom állapot, nincs mire büszkének lenni benne, nincs mit szégyellni rajta, ahogy nem lehetsz arra büszke, hogy szőke vagy, és nem kell szégyellned, ha B-s a vércsoportod.

brutuska 2011.09.06. 14:48:08

@Maisie MacKenzie: Speciel Karpataljan meg szinmagyar falvak kerultek/maradtak a hatar tuloldalara. A tersegben, amirol beszelunk, etnikailag tiszta hatart legfeljebb enklave/exklave alapon lehetne huzni, ami jo kis patchwork filinget adna egy terkepnek.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 14:52:54

@brutuska:

"A tersegben, amirol beszelunk, etnikailag tiszta hatart legfeljebb enklave/exklave alapon lehetne huzni, ami jo kis patchwork filinget adna egy terkepnek."

És? Erre is jó lenne Schengen. Szerintem működne!
Párducmintás határmódosítás! :-)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.06. 14:55:49

@vészmadár (pica pica): hát igen, mivel nagyrészt egyik sem a mi egyéni érdemünk, ezért szó szerint értelmezve (informatikus!!) tényleg furcsa bármire is büszkének lenni.

Én csak szimplán örülök ezeknek vagy szerencsésnek érzem magam, hogy így alakult.

KürtiT (Tromb74) 2011.09.06. 14:56:25

@vészmadár (pica pica): Eh, akkor ne beszéljünk büszkeségről. Beszéljünk szeretetről, érzelmekről. Fociban nem vagyok képben (Unalmas/nincstévém stb.:), de hát azért csak nem mindegy, melyik csapat nyer, ha az egyik az pont magyar. Ezzel a magyarságom csak egy állapot hozzáállással meg annyira nem tudok azonosulni. Én örülök neki, hogy nem vagyok német, nem kell azt a szar kaját ennem. Nem vagyok szlovák, aki azon tépelődik, hogy létezik-e ilyen nép egyáltalán. Horvát, aki egy szikla sivatag partján lötykölődő sósvíz vonzotta nyaralókra alapozza a gazdaságát. Szeretek itt élni, annak ellenére, hogy ez nem mindig egyszerű. És valamennyire büszke is vagyok erre.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 15:09:46

@vészmadár (pica pica):

"nem lehetsz arra büszke, hogy szőke vagy"

Azért csak hadd legyek! Ezzel is a sokszínűséget tisztelem! Ha mindenki szőke lenne, külön kifejezés sem lenne rá.
Ha vörös lennék, akkor arra lennék büszke.

Persze lehet, hogy a büszkeség nem jó kifejezés, csak örülök annak, hogy így alakult.

@KürtiT (Tromb74):

"Én örülök neki, hogy nem vagyok német, nem kell azt a szar kaját ennem."

Én egy kicsit németnek is érzem magam és szeretem konyhájukat! :-)

"Nem vagyok szlovák, aki azon tépelődik, hogy létezik-e ilyen nép egyáltalán."

Persze hogy létezik, a nagyszüleim konkrétan szlovákok voltak, de aztán elmagyarosodtak.

"Horvát, aki egy szikla sivatag partján lötykölődő sósvíz vonzotta nyaralókra alapozza a gazdaságát."

Horvát az a világ minden kincséért sem lennék! Előbb lennék cigány! :-)

"Szeretek itt élni, annak ellenére, hogy ez nem mindig egyszerű."

Én is, de máshol is szívesen élnék.

"És valamennyire büszke is vagyok erre."

Van amire igen, valamire meg nem.

KürtiT (Tromb74) 2011.09.06. 15:17:00

Némileg én is német vagyok, pontosabban sváb. Büszke vagyok rá, hogy ez nem látszik rajtam :D
A kajájukról meg annyit, hogy már a nagyanyámét se tudtam megenni.

Maisie MacKenzie 2011.09.06. 15:26:25

@KürtiT (Tromb74):

Finnyás egy alak lehetsz! :-(
Mondjuk lehet, hogy nem mindegyik sváb nagyi főz jól! :-)

Rajtam mondjuk látszik a származás (akinek van szeme hozzá), de sajnos sem a nyelvet nem beszélem, de még a nevem sem német. De valahogy mégis magamfajta népségnek érzem őket.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.06. 16:15:46

Sírok (pedig ritkán szoktam az örömtől)

Fapuma (törölt) 2011.09.06. 16:22:30

Mikor ez a nemzeti identitas kerdes elokerul mindig elougrik egy kep bennem, mikor a turbanos szikh es a 147 cm-es kinai szomszed egyutt eneklik az O Canada cimu (aka kanadai himnusz) muremeket. Lehet, hogy a lyrics megvan es talan meg ertik is, de hogy MIROL szol az biztos orok homaly. Vajon mire gondolnak, mikor azt eneklik, hogy asszongya: God keep our land glorious and free! Milyen God az eg szerelmere? Melyik?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.06. 16:25:23

Töredelmesen be kell vallanom, hogy egyszerűen képtelen vagyok megérteni azt, aki embertársára származása, nemzeti/vallási/szexuális stb hovatartozása alapján haragszik. Jó tudom, hogy ez píszí szöveg, de akkor is. Nem tudom felfogni, átérezni, megérteni. Ez nekem olyan, mint a bungee jumping kötél nélkül. Lehet hogy izgalmas, de mi benne a jó?!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.06. 16:53:04

@Fapuma: Ezzel sem igazán értek egyet. Miért ne érezhetnék át? Szerinted nekik nem ugyanaz az országuk? Nem gondolhatnak közben a saját istenükre? Miért nem? Neked vagy egy európai bevándorlónak talán több keresnivalód van ott? Kérdezz meg erről egy indiánt. Ő meg kérdezzen meg egy megatheriumot!

2011.09.06. 17:15:29

Azt olvastam, hogy a szlovák a világ legnehezebb nyelve, az 5 multidővel meg ilyenek, utána közvetlen a magyar jön, a német a 10 es lista végén valahol.

Lehet urban legend, én egyszer próbáltam egy túrista zsebkönyvből pár szót az igazoltató rendőröknek, a szemben lévő kocsma közönségénél hangos tetszésnyilvánítást váltott ki a próbálkozás, de lehet hogy csak én vagyok hülye, ha a többi szlováknak megy könnyedén, akkor nekem miért nem?

Igy marad a közös szó kincs, amit ki tutam mondani,mint szoknya és kabát, de erre nem nagyon volt szükségem.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.09.06. 17:48:46

így van, már csak a pimaszul odamondogató nágykás félig férfi félig nő exbigámista civilborzokban lehet megbízni

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.09.06. 18:04:04

@Modor Tibi: Számíthatunk ma este is valami kis meglepetésre? Egy kis online szösszenet a moldáv-magyarról? Meg kéne csapni a szőröstalpú románimitátorokat!

Müszélia 2011.09.06. 18:59:33

az őseim felvidékiek. most akkor én magyar vagyok, vagy szlovák?

Fapuma (törölt) 2011.09.06. 19:09:16

@Müszélia: ezt neked kellene eldontened. Sajnos vannak az ismeroseim kozott is hasonlo tudathasadasos magyar/szlovak, szlovak/magyar emberek.

@Frengi: ez nyilvan csak urbanlegend>

Arabic, Cantonese, Japanese are said to be the hardest, based on the approximate learning expectations compiled by the Foreign Service Institute (FSI) of the US Department of State. Finnish, Hungarian, and Estonian are also among the hardest because of the countless noun cases.

Ha jol tudsz oroszul, es kibirod rohoges nelkul, konnyen megerted mit akar valaki kozolni veled szlovakul (es csehul, lengyelul, ukranul is).

2011.09.06. 20:05:10

@Fapuma: albar.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=51755
itten van e!

Nem tudom mennyire hiteles, de meg is indokolja.
Mindenesetere én elkezdtem spanyolul tanulni, (hátha kapnék munkát a 17. tagállamban)

@altoid: nekem nincs bajom egyik nációval sem, egydül talán a törökkel, de ez érthető, tavaly 2 hétig dolgoztam egy török családnál, a mai napig nem hevertem ki a traumát.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.06. 20:18:19

@Frengi: A rossz tapasztalatot megértem. De akkor sem jó annak alapján általánosítani. Én például évekig éltem Törökországban, és imádtam. Nekem németekkel voltak nagyon rossz tapasztalataim, de azért úgy általában nincs bajom velük.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.09.06. 20:48:29

@Müszélia:
Olyan semmilyen. De ne félj. Én is. Egyik ág felvidéki, a másik meg gyanús, hogy alföldi tót. Magyarul maradhattak volna helyben, akkor is ez lett volna az eredmény. Csak max. szlovákul is tudnék ergo boldogulnék a szláv nyelvekkel.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.09.06. 21:44:03

@Modor Tibi:
Nem kell szeresd a focit, elég ha azt tudod, hogy a magyar válogatott minden látszat ellenére hatalmas önbecsapás, a szlovák pedig olyan utánpótlásmunkát tudhat magáénak, hogy minden egyes fűszálhegyen, amit szlovák stopli érint, egy apró aranybevonat képződik.
Ja és Szlovákia-Örményország 0-1

Udy 2011.09.06. 22:00:39

Ezen most sírjak és magunkat értsem alatta, vagy nevessek a nyílt tabuként kezelt ámde üvöltő történelmi tényeken, VAGY Európai Emberként fanyarogjak azon hogy néhány hülye Nyugat-Balkáni nemzet nacionalizmusa miatt nincs nyugalom az EU ezen szegletében?

Udy 2011.09.06. 22:15:20

-ez lemaradt- Kiváló blogolmány! :)

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.09.06. 22:19:31

A vége 0-4, de én ennek ellenére jóval szervezettebbnek, tehetségesebbnek, összerakottabbnak, eredményesebbnek és érettebbnek éreztem a szlovákok játékát. A négy gólról nem tehetnek. Hamsik mai játékát csakis egy bombaformában levő Messiéhez tudom hasonlítani, Skrtel mellett pedig csak nagy üggyel-bajjal lehetett ma elvinni a labdát.

2011.09.06. 22:33:59

@altoid: Potosan így alakulnak az előítéltek.

A pirézek hülye barmos, egyszer találkotam egy pirézzel, hogy az mekkora állat volt.

viszont fordítva is igaz: muszáj mindig elővennem az úriasszony modoromat, nert lehet hogy én vagyok az egyelen magyar akivel életében találkozik, ne legyenek rossz tapasztalatai, mert az már a következő magyarnál megadná az alaphangot.

Így megy ez.

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 08:28:14

@Fapuma:

A kanadai himnusz Kanadáról szól, a közös hazáról. Nem az angolságról, vagy az indiánságról.

Miért ne szerethessen bárki egy dicső és szabad hazát?

Hazát és nem etnikai értelemben vett népet.

A magyar himnusz meg a magyar népről szól, Bendegúz véréről. :-(

Erőltetett belemagyarázás, hogy aki magyar polgár az automatikusan magyar is. Nem, mert más a történelme, más az eredetmondája. Lehet lojális polgár, de Bendegúznak vére soha!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.09.07. 13:20:10

@Kurtz ezredes: A parenyicához szokott tót atyafiak számára túl nagy falatnak bizonyult az örmény saslik. Hiába küzdöttek derekasan északi szomszédaink, a futballtörténelem ítélőszéke előtt nem a mutatott játék számít, hanem az eredmény. Az almanachokban pedig ez áll majd: Szlovákia-Örményország 0-4. Most egy kicsit Zsolna lett a szlovákok Irapuatója.

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 13:22:21

@Holger Hartland:

"Hiába küzdöttek derekasan északi szomszédaink,"

Ilyenkor az Ezredes a lengyelekre gondol! :-)

A Tyne folyó déli partja 2011.09.07. 19:49:01

@Fapuma: melyik, melyik. Hát God, magyarul Isten. a többinek más neve van, pl. Manitu, Allah...

A Tyne folyó déli partja 2011.09.07. 20:05:35

@Fapuma: ja, és amúgy ugyanaz az országuk, nem? egy helyen laknak, hiába más a származásuk eredetileg. jut eszembe az én nagymamám öccsének a lánya is meghatódva énekelte a kanadai himnuszt, mivel ő már ott született, neki az volt a haza. hiába volt eredetileg magyarországi sváb származású. ez utóbbi kettő kb. semmit se jelentett neki.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.09.07. 20:48:48

@Fapuma: ők biztos hisznek abban, hogy igazi kanadaiak - kérdés, hogy a kanadai WASP-ok (már ha van hasonló), ők mit hisznek.

Szerencsére ez a veszély az európai török közösségeket pl. kevésbé érinti, mert a sokadik generáció után se nagyon szeretnének beépülni a hanyatló nyugati nemzetekbe.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2011.09.07. 21:02:27

@Holger Hartland:
igen, ez a külön szép benne, hogy még ráadásul Zslotán kaptak ki
de most az egyszer ne basztassuk őket, mert Demitra miatt biztos nagyon szomorúak...:(

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.09.07. 23:55:27

@Kurtz ezredes: Sosem hallottam ezt a nevet, de most beírtam a keresőbe. Mit lehet erre mondani? RIP, és hagyjuk őket békén.

Maisie MacKenzie 2011.09.08. 08:41:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

"Hát God, magyarul Isten. a többinek más neve van, pl. Manitu, Allah"

Az Isten arabul Allah. Az arab nyelvű keresztények is imáikban Allah-ot említik.

Fapuma (törölt) 2011.09.08. 15:01:03

@Modor Tibi: komoly kerdes, nem is idevalo. Azt hiszem, ismerven jo par WASP-ot meglehetosen eleguk van a Kanadat elozonlo, szomali, pakisztani, kinai, tamil stb. aradatbol. Es akkor meg teljesen pc maradtam.

Sokszor eljatszom a gondolattal, mi lenne, ha Kanada komolyan belemenne egy radikalis iszlam ellenes jatszamba, vajon az itt elok kit tamogatnanak? Mennyire lennenek lojalis hazafiak? Illetve kihez?

A masik, igaz inkabb hanyigert kelto dolog, mikor kozeleg a karacsony es elkezdodik a Happy Holidays-zes... WTF? Biztos, hogy tekintettel kell lennunk a muzulmanok/hinduk etc. erzeseire? Ha Karacsony akkor minimum Merry Christmas, de ha pontosak akarunk lenni, inkabb Happy Birthday Jesus, akarhogy is faj/nem tetszik valakinek. Meghagyom nekik a Ramadant vagy a Peszahot, de ok is hagyjanak unnepelni.

Persze nem szeretnek problemat haza csempeszni, van ott eleg, igy hat abba is fejeztem.

Maisie MacKenzie 2011.09.08. 15:17:04

"vagy a Peszahot"

Chanukah a Karácsony ikerünnepe időben. A Happy Holidays-ezés gondolom az USA-ból, New York-ból indult. Az USA-ban több zsidó él, mint Izraelben, tehát ott eléggé érthető.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.08. 17:35:35

@Fapuma: Tetszik, nem tetszik, a jövő a multikulti. Még akkor is ha ez rengeteg problémával jár, ez van. Ha Kínában leég egy gyár, öt percen belül végiggyűrűzik a hatása az egész világon. Muzulmánok, kínaiak stb. mindenhol vannak, ahol érdemes letelepedni. Menekülni nem lehet ezelől, valahogy el kell viselni egymást.

Fapuma (törölt) 2011.09.08. 18:29:10

@altoid: szerencsere mar Angela Merkel is belatta, hogy a multikultinak befellegzett es az emigransoknak is be kell integralodni abba a tarsadalomba, ahova mentek.

A multikulti es a globalizalt gazdasag koze en nem tennek egyenlosegjelet.

BTW, miert kene elturniuk pl. a nemeteknek,vagy a hollandoknak, hogy muszlim kozossegekben a saria szabalyain alapuló „birosagok", mukodjenek, vagy pl. a nok megalazott, rabszolgahelyzetben tartasat, a csaladokban a ferfiuralom/ferfiterror továbbeleset, a burkat meg csadort, meg a mecsetekben folyo allando lazitast.

Itt a bevandorloknak kiadnak egy kiskonyvet, hogy itt nincs am honour killing, meg klitorisz eltavolitas es megis van. Mert ugy gondoljak, hogy a sajat torvenyeik szerint KELL elniuk itt is.

Bamulatos hova jutottunk az Ahoj Slovacitol... :)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.08. 18:43:55

@Fapuma: Nem ugyanarról beszélünk. Nekem a multikulti azt jelenti, hogy különböző kultúrák képviselőinek meg kell tanulniuk együtt élni, egyszerűen azért mert túl kicsi lett a világ ahhoz, hogy elkülönülhessünk. Ez persze mindkét félre vonatkozik! Az magától érthetődik, hogy az ország törvényeit mindenkinek be kell tartania, itt nincs apelláta. Becsületgyilkosság, infibuláció természetesen elfogadhatatlan és súlyos bűncselekmény. Én azzal is egyetértek, ha betiltják a burkát. Ettől még nyugodtan kívánhatunk boldog Kwanzaa-t a másiknak, ha úgy alakul.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.09.08. 19:09:33

@altoid: Egyébként azokkal a muszlimokkal stb. akik a sariját akarják alkalmazni bevándorlóként, vagy dzsihádistákat toboroznak Hamburgban, pont az a baj, hogy magukra nem vonatkoztatják a tolerancia követelményét. Ezért nincs szerintem ellentmondás aközött, hogy multikulti van, de az együttéléshez alkalmazkodást megköveteljük.

Fapuma (törölt) 2011.09.08. 19:30:39

@altoid: ja, igy egyetertunk. Szivesen kivanok L'Shanah Tovah-t barkinek (aki zsido persze) csak hasznalhassam a Merry Christmas-t cserebe.

Ps. Kujichagulia, peace testverem.
süti beállítások módosítása