Nagyiéknál

2011/02/02. - írta: Modor Tibi

-Na szevasztok gyerekek, jajj-jajj, köszönjük szépen, nagyon szeretjük. Aztán ne hozzatok folyton ilyen drága dolgokat, még rászoktatjátok nagyapátokat. Gyertek be, ott vannak a papucsok, a cipőket itt kint tegyétek le nyugodtan, senki nem bántja őket, a rácsot mindig zárva tartjuk. Tudod, sokáig bejártak ide a házba ilyen hajléktalanok meg álszerelők, aztán egy csomó betörés volt, de mostanában rendbe' van minden.

-Na üljetek le, üljetek, egyetek gyorsan - a fasírtot én csináltam, a pogácsát a Mama, itt van kóla meg ásványvíz, igyatok valamit. Ancsa, nekem is töltsél már abból a izéből. Nem, abból a izéból. Hejhó vagy Jaffa. Azaz, elég. Egy kis langyos vizet is töltsél hozzá nekem, nehogy túl hideg legyen. Nagyon sokat dolgozott ám a Mama a pogácsával, én reszeltem bele a rengeteg sajtot, egyetek még.

Figyelj már, Tomikám. A huszas csatornát nézzed majd otthon, hát azon hatalmas dolgok mennek. Muzsika TV. Te, a Bangó Margit meg a Horváth Pista, te, ezeknek olyan  gyönyörű hangja van, hát... Én nagyon tisztelem azt az asszonyt, mert Kossuth-díja van. Van már tévéd? Hát az meg hogy lehet? A huszas csatornán megy, majd ha vettél egy tévét, akkor a huszas lesz. Mi egész nap azt hallgatjuk most nagyanyáddal.

-Te, nem tévézünk sokat, de megnézünk azért néha a Papával pár műsort, naponta párat. Volt abban a Big Brádenban a Ági meg a Gregorgiosz, te, azok hogy szerették egymást! Kistestvéreddel jóba' vagytok? Szeressétek egymást, legyetek jó testvérek. Tudod, az X Faktorban is énekeltek azok a testvérek, a Vastagh Csaba meg a másik ott debutáltak. Te, ezek annyira jó testvérek, az egyik megnyerte. Tudod, a Nagy Fecó volt a mesztora. És megnyerte, és kap havi másfélmilliót, meg adtak neki lakást meg autót. És te, ez a Csaba ez önként nekiadta az öccsének a pénzt meg a autót is! Hát ilyen testvér ez a gyerek, egy igazi 'ponzor. Úgyhogy ti is legyetek jók egymáshoz. Meg hát neked olyan szép hangod van, meg olyan ügyesen gitároztok, be kéne nektek is neveznetek oda a tehetségkutatóba. Rengeteg pénzt kereshetnétek. Volt az a műsor a Teri Blekkel is, te, az annyira jó édesapa, te. Mutatták, hogy ment a kisfiúért a iskolába, hozta-vitte, főzött neki, öltöztette, játszott vele... szemetek ezek, hogy elveszik tőle. Aljasok.

Aztán apátoknak az anyja, hallod. Az milyen egy rosszindulatú nő az az Erzsike, te. Amikor anyádék házasodtak. Túl fiatalok voltak, nem szabad lett volna. De hát mi beleadtunk nekik mindent a stafírungba. Úgy lehetett lakásotok is, az a szobakonyha ott a Frankel Leóba, hogy Nagyanyátok bement szépen a Tanácsra a osztályvezetőhöz, ő volt a kerületi illetékes, és hát még ismerték egymást a Minisztériumból, és bizony sok-sok üveg konyakba meg cigarettába, kávéba került az nekünk, hogy kiutalják nektek azt a lakást. De hát amikor anyádék házasodtak. A nászomék azok kikötötték, hogy fele-fele arányban osszuk meg a cechet. Azám, de ezek kétszer annyi vendéget hívtak. Mindegy, mi nem szóltunk semmit. Nem ér az annyit. Te, ilyeneket híreszteltek rólunk, hogy egy kanál zsírért is a szomszédba megyünk. Idejött hozzánk az apádnak az a rendes kis unokahúga, tudod, aki ahhoz a ügyvédhöz ment fér'hez. Azaz, a Julcsika. Becsöngetett, még itt laktatok, még te is itt laktál, abban a középső kisszobában, ott a. Nem kértünk tőletek semmit, még a rezsire se. Mondta, hogy apádékat keresi, hát éppen nem voltatok itthon, a városban jártatok. Mondtuk, hogy sebaj, jöjjön csak be, üljön le. Hát leült az a lány, így nézett körbe nagy, csodálkozó szemekkel, hogy hát ezt ő nem így hallotta... hogy ő úgy tudta, hogy mi itt a városban nyomorgunk meg a szomszédhoz megyünk át egy kanál zsírért, mert ezt híresztelték a nászomék! Elszólta magát. Hát, nagyapád nem volt jó ember, de nyugodjon békében. Idejöttek, beállítottak azok is, hogy apádékhoz jöttek. De hát nem voltak itt, mondták, hogy akkor bemennek a városba addig. Mondtuk, hogy hagyják itt a csomagot, ne cipeljék már mindenhova, de nem, ők viszik. Aztán utánna derült ki, hogy tudod, mi volt a szatyorba'? Rántotthús meg pörkölt. Nem akarták itthagyni, mert hogy akkor majd mi megesszük, most képzeld el. Inkább hurcibálták magukkal a negyven fokban a Rákóczi útra.

Meg a Lacikámnak az a rohadt büdös kurva volt felesége, te. Az nem tud nyugodni, az kiperli a Lacikámból még a szart is. Nem elég neki az egész lakás, hallod. Most beperelte, hogy nem fizetett a Kisgabi után gyerektartást. Mert hát kétdiplomás gyerek, de a nyelvvizsgát még nem végezte el, tudod, és addig füzetnie kellene. Már az elején megmondtuk, hogy milyen egy büdös kurva az. Idejött tizenkilenc évesen, egy váltás ruhája volt, semmije nem volt! Olyan szegények voltak, ott nyomorogtak a Kulich Gyula térnél valami lukban. És bejött ide, körbenézett, és azt mondta, hogy ez egyszer az övé lesz. Ilyen egy szemét, aljas egy nő ez. Mint a sógornőmék, azok a rohadék Franciskáék. Mi ápoltuk az Öreget, amíg élt, csak mi néztünk feléje, erre az utolsó hónapjaiban meg aláírattak vele egy olyan végrendeletet, hogy kisemmiztek minket.  Vitték a lakást, a Kolónia bútort, az ékszereket, a festményeket, mindent. Kicsinálták az Öreget, jobb, ha tőlem tudod. Az a szemét Franci, a pofámba vigyorgott, nekünk alig jutott valami, a perköltség azt is elvitte. Nagyapád csak az Öreg kisbicskáját szerette volna elkérni, még azt se adták oda. Jaj, hát ők azt már kidobták. A lófaszt dobták ki.

Meg az Incike is mekkora egy simlis tolvaj volt, így könnyű volt összeszedni azt a lakást a Garas utcában, hallod. Így én is össze tudtam volna szedni. Amikor a hentesüzletet vezette. Kértem fél kiló sertéslapockát, mutogatta, paskolgatta a hentesgyerek, milyen szép, aztán már csak otthon vettem észre, hogy zöld volt a fele. Ezek a piszkok a romlott parizer szélét is bepaprikázták és drágábban adták, mint a frisset, mondván, hogy kuriózum. Az egész család megbetegedett utánna. Olyan trükkök voltak, de olyanok... acetonnal mosták le a tejfölről a szavatossági időt, a többnapos szikkadt kenyereket berakták egy zsákba, és azon ugráltak percekig, hogy megpuhuljon. Látod, a Róza is mindig mesélte, hogy lopták ki a vendégek szemét: a tatárbifszteket disznóhússal hígították fel, mert az olcsóbb... Azt is hallottam, hogy a sört is vizezték, meg hogy a drága borok üvegeit ócska kocsislőrékkel töltötték fel és a részeg külföldieknek azt mérték ki. De nehogy azt hidd, hogy egy fillért is irigylek ezektől. Ráment az egészségük. Én legalább tudok nyugton aludni, nyugodt a lelkem.

És a gyáradban mi újság? Robotoltok ezerrel, mi? Dolgozzatok is nagyon keményen, manapság már nem úgy megy az, mint régen. És szeretnélek majd osztályvezetőként látni hamarosan. Nálunk is ment ám a fúrás meg a szemétkedés, ott dolgoztam 75-ben a BRG-ben, műszakvezető voltam. De hát nem jártam tintázni a többivel. Azok mentek minden műszak után a Telefon bárba tütükélni, tudod, ide a Szépvölgyi útra (az ellenkező irányba mutogat). Én meg dafke nem mentem. Hát hirtelen lekerültem a prémiumlistáról. Nem szóltam én  ám semmit, kussoltam, tettem a dolgomat. Ám pár hónap múlva a igazgató elvtárs azt mondja, hát te Gyula, te meg ilyen fiatalon szemüveges vagy? Mondom, tudod, Karácsony elvtárs, nem látok  bizonyos dolgokat. Ez olyan Karácsony volt tudod, akik pont azt nem ünneplik, ahogy hívják őket. Szóval. Keresem magam a prémiumlistán, és nem találom. Hát akkora röhögés volt, te, azonnal visszaraktak a listára! Kétszeres prémiummal!

A seregnél is. Írnok voltam, jó dolgom volt. Ott olyan emberek voltak, te. Volt ott egy békési parasztgyerek, a Vrabecz Karcsi. Nem volt annak semmije, de úgy főzött, hogy még. Egyszer megbetegedett a séf, és ő volt a beugrós, pont akkor jött a kormánydelegáció. Ez olyat főzött ez a gyerek, hogy a Münnich miniszter elvtárs odahívatta magához, és azonnal megtette az Arany Bika szálló főszakácsává! Egy másik gyerek, a császártöltési Bückdich Misi az kurva jól tudott szaxofonozni, benne volt a katonazenekarban is, te. Hát meglátták, hogy milyen profin játszik, meghívták a Magyar Filharmonikusokba, világhírű szaxofonista lett belőle. Úgyhogy ilyenek voltak, az egyszerű melós és a vidéki gyerek is sokra vihette. Ma már kapcsolat nélkül nem vagy semmi, a munkahelyedet meg egyik napról a másikra eladhatják a fejed fölül.

Néztem a tévében, te. Ez az Orbán ez úgy üvöltött ott Európában, hogy így kidülledtek a nyaki erei, így üvöltött. Ez megőrült, kész, ezt kezeltetni kéne. Az a Kósa sokkal rendesebb, szerényebb egy figura, nem olyan hataloméhes, azt kéne megtenni miniszterelnöknek, a Lacikám is folyton ezt mondja. És hát így nem csoda, ha ezek után így megharagudtak a Orbánra ott a Erópa Parlamentben. Hát hogy lehet így beszélni? Még szép, hogy visszaszóltak neki. Meg ami a médiatörvénnyel van, hát ilyet se látott még a világ. A nyugdíjunkat is alig emelték, a kurva anyjukat. Tudod, mennyi emelést kaptunk? 4,4%-ot! Tudod, az micsoda? Az lófasz. A kenyér meg közben 300 forint. A gyógyszer havonta 4000 forint. Komolyan mondom már. A Lacikám is mesélte, hogy most az új adózással alig fog többet kapni, mint havi párezer. De a gazdagok, azok meg tízezrekkel többet fognak kapni, százezrekkel? Hol itt az igazságosság?

Tudod, mi soha nem voltunk gazdagok - de amink volt, azt mindig megbecsültük. Amit itt látsz, azért mi mind kőkeményen megdolgoztunk, semmit nem adtak puszira. És nem ittunk, nem utaztunk, nem éltünk nagy lábon, semmi luxus. Amink volt, azt anyádékra meg az unokáinkra költöttük. Nem barátkozunk mi már senkivel, a rokonokkal se tartjuk a kapcsolatot. Egyedül a gyerekeink és az unokáink számítanak, és büszkék akarunk rátok lenni.

Egyszóval csúnya dolgok történnek. A Farkasházy Tihamér, az is mesélte, hogy a Fradi-meccsen meg akarták verni a nácisták. Aztán annak a milliárdosnak, a számítógépesnek most a máját fogják transzportálni. A Stahl Andrást le fogják csukni, majdnem megölte azt az öreg bácsit. Én azért sajnálom, mert nagyon nagy művész. A művészek meg mind nehéz emberek. Az írók, zenészek, bloggerek. Mind nehéz ember.

245 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Motorpenis 2011.02.02. 06:27:56

Az utolsó két mondat annyira gyönyörű!

Jó, hogy előkerült a katonaság, seregeskedés. Mondjuk a papa nem mondta el, hogy ott megtanulták a rendet és férfiak lettek belőlük, nem mint most.

Disznó Úr 2011.02.02. 07:48:19

Találó az írás, de azért részvétem az ilyen überproli nagyiért az érintetteknek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 07:51:30

és akkor csodálkozunk, hogy nem jár az ember vendégségbe és a rokonoknak mindig a kettővel ezelőtti címet adjuk meg.

2011.02.02. 08:12:09

"Gyertek be, ott vannak a papucsok, a cipőket itt kint tegyétek le nyugodtan, senki nem bántja őket, a rácsot mindig zárva tartjuk."

Itt a harmadk mondatnál már könnybe lábadt a szemem, _utánna_ felváltva kerülgetett a gutaütés és a röhögőgörcs.

Anyósék hasonló kategória, szerencsére nem ennyire tömény, az én kedvencem is a különféle, soha nem látott Manci nénik, Trutyi bácsik, Öcsi bácsik különféle gazságairól, meghökkentő, nevetséges vagy szokatlan tetteiről szóló családi legendák hallgatása a húsleves-rántotthús-gesztenyetorta-kávé okozta kóma közben.

2011.02.02. 08:15:48

Oh, ezek a szép családi legendáriumok.

Csak felnőtt korára kezd összeállni az emberben a kép, mert amig csak gyerek, addig nicht vor dem Kind, de ha már megmeberesedtél, akkor már meg lehet mondani az őszintét.

2011.02.02. 08:23:25

Na igen, szegény nagyanyám halála után eltelt pár év, mire sikerült mindenkivel egyenesbe jönni, akivel összeharagosodott:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.02. 08:24:28

@Disznó Úr: a nagyik nagy része származástól és anyagi helyzettől függetlenül hasonló jegyeket mutat, nem muszáj prolikat emlegetni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 08:24:59

Elég hihetetlen, hogy pont most jelent meg ez a poszt. Szegény nagymamám pont tegnap hagyott itt minket, úgyhogy ezt most tényleg könnyes szemmel olvastam. Igaz, ő távolról sem ilyen volt, inkább olyan Frengi féle vagánycsaj, harminc évvel öregebb kiadásban. En miatta voltam mindig is úgy, hogy nem tudtam nem tisztelni az öregeket, még ha nem is néztem fel mindegyikre úgy, mint őrá. Nagyon-nagyon fog hiányozni!

2011.02.02. 08:26:38

@altoid: részvétem. én nagyapámmal voltam így annak idején.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 08:49:59

én akkor is a fiatalt tartom mindig többre, mint az öreget. De valszeg ez csak azért van, mert a jövőt többre becsülöm a múltnál (mondjuk annál mindent többre becsülök)

vitaygeorgina 2011.02.02. 08:54:47

@vészmadár (pica pica): és mi a helyzet a jelennel? Abban fiatal és öreg együtt van jelen egyszerre.

Valaki a prolit emlegette: szerintem annyiban igaza van, hogy az igazi falusi nagypapa/nagymama nem káromkodik ennyit - legalábbis felénk.
A másik: Orbánt és a politikát sem hozná szóba, mert arról nem illik beszélni.

Amúgy nagyon szép a tévé és bulvár hírek által megvezetett vélemény gondolkodás nélküli hangoztatása, és nem csak a nagyszülők generációjára igaz.

Mitya Ivanov 2011.02.02. 08:55:32

ez annyira tökéletes írás, hogy közben kibaszottul idegesítő, és felbassza az agyamat kurvára.
szerencsére nem voltak ilyen nagyszüleim, bár biztos gondoskodó meg mindent megtesz a gyerekeiért, az onokáiért, (vesz nekik kakasos nyalókát, vagy jégrakétát és elviszi 40 fokban is, és szétolvadva odaadja nekik), de a stílusa az nagyon proli.

Nekem mindkét oldali nagyszülőm hagyományos értékrendet követő emberek, vallásosak, viszonylag műveltek, tájékozottak voltak. Apai ágról falun laktak, náluk jelen volt a mindent leegyszerűsítő gondolkodásmód, de sajnos még a rendszerváltás előtt meghaltak. Anyai ágról városi munkásemberek voltak, viszont a szülői házból magukkal hozták a hagyományos értékrendet, és ez mindenféle balodali gondolattól és eszmeiségtől megvédte őket. Volt is belőle káruk rendesen. Pl sokszor hallottam, hogy az 50-es években nagyapámat szabotázsakcióba akarták belekeverni, mert vallásos volt, és ezt fel is vállalta.
Az anyai nagyszülőktől a vallásosságnak megfelelően párszor végig kellett hallgatni, hogy lánnyal együtt aludni, amíg házasság nincs, nem illik, meg mikor fogok bérmálkozni, járok e hittanra, leszek e egyáltalán elsőáldozó. De erről leálltak, mert világos volt, hogy sem templombajáró, sem gyakorló vallásos nem leszek, és pont.
Meg persze voltak politikai szövegek: Kuncze, Kovács László, 93-ig Orbán, Torgyán elmehettek a fenébe, és nem látott a világ ilyen semmirekellőket, mint ők. Érdekes, hogy Horn, Fodor Gábor és Keleti György szimpatikus volt nekik az akkori ellenzékiek közül. Gyurcsány Ferencet már nem érték meg, pedig kíváncsi lettem volna, hogy mit szólnak hozzá.

Ernoke 2011.02.02. 09:05:20

@altoid: részvétem. nekem ugyan a legutolsó nagyszülőm is 14 éve halott, mégis beugrottak tőle dolgok, és mosolyogtam a poszt olvasása közben rendesen.:) mondjuk ő soha nem szidott másokat, ritka jó természetű, finom modorú ember volt, én miatta nézek fel az öregekre. 14-15 éves koromban sokat jártam fel hozzá beszélgetni, ott hangzott el egyik-másik ilyen szólam, de ezt akkor sem tartottam gáznak, most meg pláne nem.

2011.02.02. 09:06:42

@vészmadár (pica pica): A megállapításoddal csak a "mindig" kitétel, amivel nem értek egyet.

Rengeteg fiatal van, aki semmiféle társadalmi értéket nem képvisel, inkább kártevő, míg vannak jó fej, hasznos öregek.

Ahogyan az idős kor önmagában nem érdem, úgy a fiatalság sem. Elnézve a fiatalokat, gyakran még a fizikai állapotuk sem tekinthető jobbnak, mint az idősebbeké.

De mondjuk te már csak ilyen örök provokatőr-rebbelis vagy, ezér szeretünk itten...:)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.02. 09:16:57

És a tepszi meg az infulenza? Én egész gyerekkoromban ezeket hallottam. Jó kis írás, élveztem, visszaadja az időskori elhülyülés báját. Tegnap a Feneketlen tónál forgattunk, odacsoszogott egy 90 körüli bácsi aki azonnal leadott egy 5-6 viccből álló blokkot, mind ilyen jó szexista volt, és egyikbe sem volt poén. Gondoltam, hányszor ezt megereszti az öreg naponta.

helianthus 2011.02.02. 09:29:42

Nekem a posztról a Fejünk felől a tetőt(mindjárt kiguglizom ki írta, elfelejtettem,) jutott eszembe.
Abban is egy család élete és a viszonyai vannak hasonlóan megírva, rám annó nagyon nagy hatást tett.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.02. 09:30:49

@vészmadár (pica pica):
Remélem, nem töritanár vagy :)
Egyébkén a fiatalságkultuszod teljesen helyénvaló (az esztétizáló fiatalságfasizmust támogatom) , de ez a "múlt-jövő" moralizálgatás már megbocsáss, de egy hatalmas ökörség, olyan marxista dialektika.
Mi a fontosabb a múlt vagy a jövő, ki a faszt érdekel, minden pillanatban ezernyi folyamat részei vagyunk, ha egy cseppet is megértünk belőle, már boldogok lehetünk. A jövő: te is meg fogsz öregedni, szánalmas leszel a fiatalok szemében, gondjaid lesznek a klozeton. Ez a jövő kérlek, 100 biztonsággal állíthatom, persze, ha megéled.

Ernoke 2011.02.02. 09:31:09

@Brother Love: mostanában mintha ciki lenne öregnek lenni, ilyen fiatalságfétis van. beteges álláspont, mert attól még, h nem veszünk róla tudomást, mindenki megöregszik, megbetegszik és meghal egyszer. kb. olyannak látom ezt, mint a szexuális prüdériát meg a hamis szépségkultuszt (csak akkor vagy igényes és ápolt, ha mindened borotvált, rendszeresen szolizol, stb.), művilágba visz. pedig ha ránézel egy öreg emberre, a saját jövődet látod, ettől miért kellene elzárnunk magunkat, és örökké a múltban ragadni?

helianthus 2011.02.02. 09:31:24

@helianthus: Jókai Anna- 4447 Fejünk felől a tetőt a pontos koordináták.

Kirani 2011.02.02. 09:41:43

A huszas csatornánál felvisítottam, mintha nagyimékat hallanám. Ők nem a Sport1-et vagy a Dunát nézik, hanem a kilencest vagy a harminchatost. Szerencsére a többiben nem ismertem rájuk, de nagyon átérzem a teljes írást. Kiváló lett :-).

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2011.02.02. 09:47:14

Zseniális, minden betűje! Gratula! "A Zorbánék meg röhögnek a markukba!" :D

Peremartoni Krisztina (törölt) 2011.02.02. 10:16:08

Kár hogy kissé RTL-promó íze van, anélkül egész jó lehetett volna..

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 10:19:17

@Brother Love: lehet, de a fiatalban MINDIG (hehe) benne van a lehet. Az elmúltban meg a lehetett volna. Ez is lehet marxista, de nem érdekes:)

Balance Of Power 2011.02.02. 10:21:59

@Ernoke: Azert remelem, szoktal szorteleniteni a salsa-est elott :)))

Ez a poszt az eddigi leggyonyorubb. Minden szavat hallottam mar eloben. Egyszeruen csodalatos, nem lehet vele betelni. A jaffarol egyebkent az jutott eszembe, hogy nagyapam mindig azt mondta, hogy "mit kertek inni, van kola meg SPRAJ" (s-sel), nagyanyam pedig a grapeFURITot ajanlotta. Szerencsere koztunk vannak meg, bar evek ota nem beszeltunk egy altaluk generalt konfliktus miatt, amibe belefaradtam es inkabb ertelmes dolgokkal foglalkozom szabadidoben bekito show helyett.

De ugyanez az aranyos korlatoltsag, tv-iranyitott gondolatmenetek, ertetlenkedes megvan a nejem nagyszuleinel is, ill. mar csak a nagymama el. Ami viszont egeszen dobbenetes volt szamomra, hogy a nagyfater novere, aki falun maradt, ezerszer nyitottabb vilagra es joval tajekozottabb.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 10:22:16

@Szocio Pata (kikvogymukblog): nem tudom, a marxizmust nem ismerem.

moralizál meg tematizál amúgy a faszom ezen, felvetődött az öregség kérdése, erre mondtam annyit, hogy én a fiatalokat szeretem jobban. Főként mert a múlt nem érdekel igazán. Jah, én is öreg leszek, ha megérem, és szánalmas. Nem nagy változás ez, most is szánalmas vagyok, még a magam szemében is, viszont nemigen érdekel.:)

Styxx 2011.02.02. 10:36:02

Hát ez b+ zseniális!
"Ezek a piszkok a romlott parizer szélét is bepaprikázták és drágábban adták, mint a frisset, mondván, hogy kuriózum" :-))
Vagy a végén:"Az írók, zenészek, bloggerek. Mind nehéz ember."
Igen, b+, Gyurcsányon kívül mutasson valaki normális blogget!:-)
Egy apró fika:
A "huszas csatorna" kurva nagy poén. DE! háromszor elismételve szájbarágni már kissé túmacs. Az jutott eszembe róla, hogy cca 15- éve olvastam egy Kurir cikket, arról, hogy Czene Attila, vagy valamelyik másik úszó, aki azóta államtitkár lett, vagy öngyit megkísérlő pszicgiátriai eset, szóval valamilyen deviáns, elkésett a verseny rajtjáról és futott a startkőig, ezért nem sikerült úgy úsznia, ahogy az tőle elvárható lett volna.
Az újságíró a cikkben legalább háromszor leírta, hogy "duatlon száma", pedig egyszer leírva tényleg nagyot ütött volna.
Na, ennyi, tudom vascső, ki a pöcs vagyok én, hogy ilyen piszlicsáré formai kifogást felemlegetek, less is more-zok, amikor a vérprofik, mint pl. Szociopata és Hácsé hallgatnak, de egyébként túlzás nélkül 10/10-es poszt.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.02. 10:38:39

@vészmadár (pica pica):
Ja, ja bocs, csak azért szóltam be, mert ezt így elég "egydimenziós véleménynek" éreztem ahhoz képest, amilyen jók a a hozzászólásaid vagy a blogod.

Ernoke 2011.02.02. 10:40:48

@vészmadár (pica pica): érdekes filozófiai probléma ez a múlt-jövő kérdés...:) nekem pont hogy a fiatalság a múlt, amin tovább kell lépni, az öregség meg a jövő, ami fele tartok. és nem tudok úgy beszélni egy értelmes, korához képest tapasztalt 20 évessel sem, hogy ne jusson eszembe, mennyire jó, h én már nem vagyok ennyire egysíkú hülye... (igen, fiatalon mindenki egysíkú hülye, de igyekezni kell kinőni.:))

escargot 2011.02.02. 10:44:06

Ez nagyon. Remek házi vegyes szinte összes nagyszüleimből és a család egyéb idős tagjaiból. A rosszindulat a kedvencem, főleg, amikor alkalmankénti keresztényi rohamokkal és az évekkel erősödő, meglehetősen buta antiszemitizmussal párosul. (Példamondatok: "Udvarolt nekem egy ügyvédbojtár, csinos, gazdag fiú, de megtudtam valakitől, hogy zsidó, ezért nem találkoztam vele többet. De neki nem mondtam meg, miért.", illetve "Mostanában túl sokat szellőztet a szomszédasszony, kihűti a lépcsőházat. (lehalkítva) Lehet, hogy zsidó?")

Balance Of Power 2011.02.02. 10:44:40

@Ernoke: Oregen meg MAR egysiku hulyek sokan. De mi nem leszunk ilyenek, mert mar nagyon fiatalon kinyilt a vilag. A mai oregek nagyresze azert korlatolt, mert korabbi eletukben gyakorlatilag semmi valtozas nem tortent, a mostaniakat meg mar nem tudjak kovetni. Es mint mindig, most is tisztelet a kivetelnek.

Veszmadar gondolatahoz hozzaszolva: a jo fej oregeket szeretjuk-tiszteljuk. Nyugger vs. nyugdijas - oriasi kulonbseg!

Balance Of Power 2011.02.02. 10:49:38

@escargot: Apropo - nagy hianyossaga a posztnak az "udvarolsz mar?" es "mi van a KISLANNYAL?" kerdesfelteves ;))

Mitya Ivanov 2011.02.02. 10:54:54

@Balance Of Power:
- mi van a kislánnyal?
-semmi, nincs barátnőm
- nem baj még van időd, nem is kell elkapkodni a nősülést (mintha "kislány" rögtön a nősüléssel lenne egyenlő)

agybajt kaptam ezektől a dumáktól

miamai 2011.02.02. 10:56:18

@vészmadár (pica pica): "én akkor is a fiatalt tartom mindig többre, mint az öreget. De valszeg ez csak azért van, mert a jövőt többre becsülöm a múltnál (mondjuk annál mindent többre becsülök)"
Nos, az öregek már voltak fiatalok, de a fiatalok még nem - és e pillanatban nem is mondhatjuk biztosra, hogy lesznek. A jövő ilyen értelemben a múltban gyökerezik, ha tetszik, ha nem. Aki nem becsüli a múltat, hamarosan őt magát sem fogja becsülni senki és semmi, mivel ő maga is múlt lesz. A megbecsülésre pedig valószínűleg nincs és nem is lesz rá szüksége. Sajnálom...

Minden ember értéke abban áll, hogy hogyan bánik a nála gyengébbekkel... (eredetileg a mondás úgy szól, hogy "minden nemzet nagysága abban áll, hogy hogyan bánik az állatokkal és az öregekkel")
No hajrá ifjúság, előre a jövőbe fel!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 10:56:49

@vészmadár (pica pica): "Az elmúltban meg a lehetett volna" - viszont bizonyos esetekben, pl. a nagyszuleimnel a "volt". Neki es boldogult nagyapamnak olyan eletuk volt, hogy kalandregenyt lehetett volna irni belole. Az ugye egy dolog, hogy igazi csodaszamba ment, ahogy tuleltek a vilaghaborut (nagyapam pl. megszokott a munkaszolgalatrol, aztan meg a malenkij robotrol, es hazagyalogolt a Don-kanyarbol), de ezek utan meg megjartak Kinat vonattal az 50-es evekben (a nagyfater sajat hasznalatra megirt egy komplett kinai-magyar szotart), Romaban eltek nyolc evet a Dolce Vita koraban, es emellett a nagymamam (nemet, olasz es kinai nyelvtudassal) fizikai munkaskent dolgozott Pesten nyugdijig. Szoval azert van mit tisztelni a multon is.

miamai 2011.02.02. 11:00:15

@miamai:
Amúgy jók ezek a modoros karikatúrák, sajnos sok mindenkire ráismerek - néha még magamra is....

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.02. 11:04:06

@Styxx: Ó, ne hozz már itt zavarba! Egyébként sem szoktam nagyon kritizálni, ez olyan dolog, hogy az írás megfog-e az első mondatnál vagy sem. Ha igen, a hibák fel sem tűnnek. Vagy ahogy Büfészínész barátom mondja: "Ez az alakításom egysssszerűen megbassza a nézőt, öregem! Na, tölts már!"
Ha a poszt nem tetszik, inkább csendben lapulok, de itt ugye nem erről van szó, mert elkezdtem fárasztóan sokat szövegelni. :)

escargot 2011.02.02. 11:04:29

@Balance Of Power: Majd ha ezen túlvagyunk, akkor a családba beépült ifjú hölgyek minősítése (mindig a többiek előtt, az érintett háta mögött) külső, háziasság, szűzies (elő)élet, később gyermeknevelési skillek alapján, illetve az ember zaklatása dédunokákért. Ennek érdekében egy időre minden, az ismerősök körében született csecsemő csodagyerek, legalább az első jogerős ítéletig, szülők elleni perig, vagy közepes érdemjegyig...

Sand Lover 2011.02.02. 11:04:36

Szerencsére a nagyszüleim nem ilyenek voltak, és ezért hálás vagyok a sorsnak.
Viszont tudom, hogy a jelenség létezik, járok lakógyűlésre…

Balance Of Power 2011.02.02. 11:06:27

@altoid: De a te nagyszuleid tuti jofejek voltak, amiben nagy szerepet jatszott a vilaglatottsag es roluk nem lehetne ilyen posztot irni.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.02.02. 11:17:49

@Balance Of Power:
Ezzel egyetértek, de amikor elnézem a Szimpla Kertben betévedt, szendvicset majszoló meghasonlott tekintetű hatvanas holland exhippi házaspárt, olyankor elgondolkodom, hogy akarok-e ilyen "jófej, fiatalos nyugdíjas lenni" vagy inkább maradok a posztban leírt oldszkúl vonalnál.

Sand Lover 2011.02.02. 11:22:13

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Ők abból a szempontból jól csinálják, hogy a holland nyugdíjat itt költik el fröccsre. A meghasonlott tekintet meg inkább némi tiltott anyagnak köszönhető. :)

2011.02.02. 11:36:03

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Ne keverjük a "jófej, fiatalos nyugdíjast" a "vén bohóc", illetve "vén hülye" kategóriákkal!

X. nyugdíjas pedagósus ismerősöm utazgat, kapirgál a kertjében, járja az ingyenes koncerteket, előadásokat, stb., jelképes összegért korrepetál, a turiban időnként kifog egy-egy remek darabot, netezik, érdeklődik, stb.

Vén hülye/vén bohóc pl. (tényleges életkorától függetlenül) az az 52 éves sikeres ügyvéd/fogorvos/bróker, stb., aki megveszi kamaszkori álmát, a Harley-Davidson Ultra Electra Glide Deluxe Limited Edition-t, ízléstelenül felcsicsázza, majd vadonatúj bőrszerkóban, krómozott rohamsisakban elmotorozik Alsőörsre, végül 5 év múlva, 6000 km-el árulja a gépet...

Vén bohóc pl. Ernyei Béla, vagy "mégmindigkeményfickóvagyok" Koncz Gábor is.

GeoThrasher 2011.02.02. 11:41:05

"Bückdich Misi" nagy Rammstein fan lehetett.:D:D
Bocs, ez nagyon alpári volt és valszeg csak én röhögök rajta már tíz perce, de nem bírtam kihagyni...

Balance Of Power 2011.02.02. 11:42:00

@Brother Love: Igy van. Es X beszelget fiatalokkal, megerti oket, joban van veluk, de nem akar olyan lenni mint ok.

2011.02.02. 11:47:28

@Szocio Pata (kikvogymukblog): az a helyzet hogy az ő kultur körükben ez természetes.

Én azt veszem észre magamon, hogy mig itt tejesen átlagosnak, inkább decensnek számít az öltözködésem, otthon meg teljesen kiríok a környezetemből.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 11:48:09

@Szocio Pata (kikvogymukblog): még józsef attila sem volt egyenletesen zseniális, sőt, még a te blogod sem (csak közelítőleg:). Vannak témák, amik kapcsán MÉG ragaszkodom a síkbolygós elképzeléseimhez, mert nincs kedvem vagy időm vagy merszem kibontani magamnak. Addig meg marad a négylábjó-kétlábrossz-féle ökölszabály ezügyben.

Hal Stanton 2011.02.02. 11:49:08

SZép írás, éljenek a mamák! Ti nem fáztok? Olyan vékoNka az a pulóver rajtatok.

2011.02.02. 11:51:49

Az én nagyszüleim ha élnének már mind tul lenne a százon, megjegyzem egyik sem volt piskóta a maga korában.

Nekem az anyám ette az életemet, ha helytelenül viselkedtem a gyerekeim rámszóltak, hogy anya, most pont olyan vagy mint a te anyukád.

2011.02.02. 11:57:27

@Mitya Ivanov: mert nem tudjátok milyen az, hogy megkedvelsz valakit, egy lányt, mert kedves, aranyos, egy hullámhosszon vagytok, és mint derült égből a lórugás közlik, hogy vége, szakítottak, és jön a következő, aki ha nem teszik is jó képet kell hozzá vágni.

Ha szakítottak akkor hallgatod órákon át, hogy miért volt hülye az illető, de vigyázz, hogy mit felelsz erre, mert a jövőhéten kibékülnek, és amit mondasz a fejedre olvassák.

Én a nősülést azét mindig bekalkulálom - az ördög nem alszik, lehetnek kényszer helyzetek.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 12:06:08

@miamai: "A jövő ilyen értelemben a múltban gyökerezik, ha tetszik, ha nem. Aki nem becsüli a múltat, hamarosan őt magát sem fogja becsülni senki és semmi, mivel ő maga is múlt lesz."

már ne haragudj, de az a mondat, hogy a jövő a múltban gyökerezik, ez konkrétan a tények szintjén nem jelent semmit. Tényleg semmit. Coelho operál ilyenekkel, annyira sem kapaszkodó, sem jelentés nem társul hozzá, hogy még belekötni sem lehet. Mintha azt mondanád: A jövő a mindentbírás emlékezete.

kurva jól mutat molinón a vonuló végzős osztályok mögött, de nem jelent semmit.

Ernoke 2011.02.02. 12:06:24

@Frengi: furcsák a gyerekeid... én a magánéletemet soha nem voltam hajlandó a szüleimmel megosztani (bár ők akarnák), egyszerűen nem tartozik rájuk.

2011.02.02. 12:08:27

@perfor: ...Itt ez a jó meleg _szvetter_ vedd csak fel!

Kenyér nélkül nem lehet jóllakni! Ne edd úgy magába a szalámit, megcsömörsz(?) tőle!

2011.02.02. 12:11:05

Egyébként a kommentelők egy része (akik becslésem szerint kb. egy tizessel fiatalabbak nálam) kb. tíz év múlva megdöbbenve tapasztalják majd, hogy intelligens, művelt, okos, értelmes szüleik milyen öreges tempókat kezdenek felvenni...

A szüleim iránt érzett minden szeretetem ellenére, tárgyilagosan meg kell állapítanom, hogy a helyzet évről-évre csak romlik.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 12:12:10

@Frengi: most mondjam, hogy azzá leszünk, amitől ódzkodunk? Gondolom nem kell külön kifejtenem, milyen ironikus, hogy legjobban a magukat mindenkinél különbnek gondoló, okoskodó faszfejeket utálom?:)

a lényeg az önkéntelen mintakövetésben van:)

Mitya Ivanov 2011.02.02. 12:12:36

@Püspök utcai gombaszedő:
hát persze nagyi, még a zacsim környékén is!

2011.02.02. 12:13:31

@Mitya Ivanov: Az én nagyamamám így használta, "megcsömörsz". Sose tudtam, hogy ez gyomorrontást, hasfájást, fosást, hányást jelent-e?

Mitya Ivanov 2011.02.02. 12:15:49

@Brother Love:
ezt így egyben jelentette. Szóval vigyázni kellett.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 12:21:09

@Ernoke: szeretem az egysíkú hülye fiatalokat. Tudod miért? mert a sok-sok kásahegyen túl, amin átrágod magad, de ez persze csak megérzés, az van, hogy ugyanoda érsz, ahonnan indultál, hogy a dolgok síkegyszerűek. a középszinten túnnek cizelláltnak és differenciáltnak. Amiként lent, úgy fent, ugye.

Mondok egy példát:

A Quimby valahol 13 évesen, a rögtön ható háromakkordos slágerek felől nézvést szar. A szövege is szar. Aztán ha eléred a középszerű értelmi szintet, elkezded azt hinni, érteni és mondani, hogy ez kurvára zseniális, meg finoman cizellált meg ejj...

aztán ha igazán és tényleg és nagy mélységeiben (már ha van ilyen) értékelni tudod az írott szöveget és a pengetett zenét, akkor rájössz, hogy a Quimby tényleg szar. És a szövegek is. Persze nagyon sokáig még ragaszkodsz ahhoz, hogy ez jó, mert észreveszed, hogy azokkal vagy egy véleményen, akik szerint viszont az új Lady Gaga jó. Sajnálatos alternatívkultúrás kórtünet, hogy ez sokakat megakadályoz annak beismerésében, hogy tényleg az.

Magyarán és egyszerűbben: szar rájönni, hogy amit a hurkaként megtorlódó tömeg birkanyájként béget, az ugyanaz a bölcsesség, amire te 60 év kanyargása és elmélkedése után jutottál. Pedig nem baj ez. Csak el kell mindig mondani, hogy igen, a Quimby szar. De nem azért, elvtársak, nem azért. Másért.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 12:23:54

@Mitya Ivanov: valójában azt jelenti, hogy nem kívánod. Hogy miért nem, azt nem részleteztük:)

Sand Lover 2011.02.02. 12:26:18

@Brother Love: …és esélyes, hogy mi is ilyenek leszünk. Már ha megérjük. :)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.02. 12:35:19

@Styxx: mit csináljak, ha így mondják az Öregeim? :)

És nem értem, miért paráznak sokan az öregségtől, öregnek lenni jó. Én nagyon remélem, hogy leszek.

2011.02.02. 12:38:24

@Morgan LeFay: amúgy modorosan, "De hát mi sem leszünk okosabbak, sőt talán sokkal hülyébbek..."

Mitya Ivanov 2011.02.02. 12:38:26

@Modor Tibi:
én nem öreg, hanem nyugdíjas szeretnék lenni. Legalább egy évig.

escargot 2011.02.02. 12:41:02

@Modor Tibi: Van, amikor/akinek jó öregnek lenni. Évtizedig feküdni Alzheimerrel vagy szép lassan elhülyülni viszont nem jó. Akciós csirkelábat vadászni, mindent pénzt gyógyszerre költeni sem különösebben jó. Ezüst rókának, bölcs/jófej nagyinak, világutazó nyugdíjasnak lenni meg jó. Abban próbálok bízni, hogy az objektív körülményeink miatt nekünk már nagyobb esélyünk lesz az utóbbira, mint a szüleinknek/nagyszüleinknek. Bár Frengi talán rá tudna világítani, hogy a világ boldogabbik felén is sanszosan elhülyülést hoz a kor.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 12:45:37

@Modor Tibi: nem parázunk, csak nem szeretjük. Olyan ez, mint a menzán a mákos tészta. Félni nem félek tőle, de nem szeretem.

Mitya Ivanov 2011.02.02. 12:50:19

@vészmadár (pica pica):
te mindig meglepsz. Most pl azzal, hogy nem szereted a mákos tésztát.
áruld már el, van valami közös vonásod az emberekkel?:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.02.02. 12:50:40

@escargot: aki fiatalkorában is már csak nyávogni tud, abból nagy eséllyel még olyanabb öreg lesz. Természetesen az egészségi és a sorsszerű tényezőket kiiktatni nem lehet, de amit a mai huszonévesek - akiknek elvileg pozitívnak kéne lenniük - összejajgatnak, na azoktól nem remélek sokat. Magamtól ellenben annál inkább :)

A kis nyugdíjú és megromlott egészségi állapotú öreg is lehet boldog. Természetesen ez csak az én véleményem, és nem várom el, hogy bárki is egyetértsen!

2011.02.02. 12:52:50

@Modor Tibi: Talán azért, mert nálunk annyi a megkeseredett, megroppant öregember és lássuk be, nem egy vonzó perspektíva, ha azt kell elképzelni, hogy mi is görnyedten, banyatankot vonszolva, kopott ruhában mammogva-nyammogva vonulgatunk. Ezt a képet mindenki igyekszik elhessegetni.

Ha csupa olyan öreg venne körül, akik divatos, jó ruhákban, vidáman, egészségesen járnak-kelnek közöttünk, akkor talán az öregség sem lenne olyan ijesztő.

Ráadásul a társadalom tényleg nem túlságosan öregbarát, az öregekre gyakran úgy tekintenek, hogy húzza meg magát, kussoljon, ne akarjon már semmit.

Én pl. nem igazán tudok korcsolyázni, épp elcsúszkálgatok, de szeretnék rendesen megtanulni. Ahol a gyerekekel jártam, érdeklődtem az oktatóknál, azután még pár helyen, de mindenütt úgy néztek rám, mint egy idiótára - hiszen 40 évesen mi a fasznak akar megtanulni valaki bármit is?
Hozzáteszem, nem azzal álltam elő, hogy jégrevüben szeretnék fellépni, csak épp normálisan megtanulni.
Egy ismerőstől halottam, hogy elég komoly utánajárásba került, hogy felnőttként úszóleckéket vehessen, végül egy jó fej oktatónál beállhatott a gyerekek közé, de neki is végig kellett küzdeni magát a lesajnáló-értetlenkedők hadán.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 12:53:16

@Mitya Ivanov: van. Én is szeretem a mákos tésztát. A menzai mákos tésztát nem szeretem:) lehet, hogy nálatok más a menza szintje, de nálunk a mákos tészta mind ízében, mind állagában, mind megjelenésében olyan, mint a chemotox-szal megölt hangyákkal telehintett, kifordított óvszer.

niyabinghi 2011.02.02. 12:56:43

@vészmadár (pica pica):
Elég ijesztő, amikor én ugyanazért - szinte ugyanazokkal a szavakkal - piszkálom Anyut, amiért annak idején ő baszogatta előszeretettel a nagymamámat...

Ernoke 2011.02.02. 12:56:46

@vészmadár (pica pica): az egysíkú hülye fiatal megmondja, h szerinte milyennek kell lennie a világnak, és aki/ami nem ilyen, az alacsonyabbrendű idióta. ha pedig idősödik az ember, rájön, h milyen is a világ valójában, és jelentősen csökkennek az elvárások. jó esetben megtanulsz hülyeségeket nem értékelvűen kezelni. valamint tapasztalati úton kifejlődik egy "megérzőkéje" az embernek, amire egyre inkább lehet támaszkodni. (én ezt az utóbbi években vettem észre magamon, ha azt mondom, h "az az érzésem, ezmegez lehet a háttérben", később kb. mindig kiderül, h valóban az volt, mindegy, milyen szituációról van szó.)
a Quimby-t pedig azért szarnak nevezni, mert nincs mély értelme a szövegeknek... könyörgöm, miért kéne egy szövegnek/versnek bármiféle értelmének lennie?:D atmoszférát kell teremteni, ez az egyetlen feladat, abban pedig eléggé bajnokok.

@Brother Love: nekem idősek a szüleim, én már most tapasztalom. de nem zavar.

Mitya Ivanov 2011.02.02. 12:58:24

@vészmadár (pica pica):
ja így értem.
Vajon akkor mi lehet a véleményed a menzai túrósnudliról?

Ernoke 2011.02.02. 12:59:47

@Mitya Ivanov: én biztos alien vagyok, mert nemhogy a mákos tésztát utálom, de kb. bármilyen tésztát is.:) nem való ételnek az olyasmi szerintem, csak végszükség esetén enném meg.

@Brother Love: kérdés, mit értünk "öregség" alatt. lehet egyszerű korjelző, negatív értelemben számomra kb. annyit jelent, h öreg az, aki nem hajlandó újat tanulni. ilyen értelemben elég sok 30 éves öregember is van.

Balance Of Power 2011.02.02. 13:03:27

@Brother Love: Ezt en is latom a szuleimen, de sok 50-es igy is elbujhat mogottuk szellemileg, fizikailag egyarant.
A nejem nagyszulei pedig mar 40 eves korukban is 70 eves mentalitasuak voltak.

2011.02.02. 13:06:32

@Ernoke: A palacsintát sem szereted?

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.02. 13:18:28

Jó, hogy későn jövök, de azt szeretném mondani, hogy kb. hetek óta várok erre a posztra.
Lehet, hogy ez az én izlésemnek a kérdése, de nagyon szilárd véleményem, hogy EZ Tibinnyó igazi stílusa.
Az utóbbi idők avantgard stílusú posztjaival nem nagyon tudtam mit kezdeni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 13:22:27

@Ernoke: oké, de ez meg nem minőség kérdése, hangulatot egy kellemesen beállított fordulatszámú kapálógéppel is lehet csinálni. Nincs az ellen kifogásom, hogy megállapítsuk, a Quimby szar ÉS amúgy jó hangulatot teremt, de ez nem azt jelenti, hogy nem szar.

escargot 2011.02.02. 13:22:38

@Modor Tibi: Nem mondom, hogy nem értek egyet. És alapvetően a közeptől inkább az optimizmus felé hajló ember vagyok, viszont idősekkel kapcsolatban sok olyasmit láttam házon belül, amit 1) senkinek sem kívánok, 2) meg kell fontolnom, ha az öregségre gondolok. (Az ellenpéldák számossága jóval kisebb volt.)

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.02. 13:24:29

@vészmadár (pica pica):

Jó jó, de mire a mai avantgard klasszikus lesz, én minimum szenilis leszek, de inkább halott.
Úgyhogy jó kis konzervatív modoros posztokat akarok!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 13:27:37

@vészmadár (pica pica): " szar rájönni, hogy amit a hurkaként megtorlódó tömeg birkanyájként béget, az ugyanaz a bölcsesség, amire te 60 év kanyargása és elmélkedése után jutottál" - ez ilyen modoros zen bölcselkedés. Amugy igaz, de abszolut nem mindegy, hogy azért mondasz valamit, mert egyutt bégetsz a nyájjal, vagy azért, mert tényleg érted is a dolgot.

2011.02.02. 13:29:33

@Ernoke: elég régen ismerjük egymást ahhoz, hogy vagyunk ilyen bizalmas kapcsolatban, bár most hogy mondod a szüleimmel én sem beszéltem meg semmit, de minek is, hisz tudtam a választ:
-aztán mivel foglalkzik?
-kik a szülei, azok mivel foglalkoznak?
- mennyit keres?
-jó családból való?
- hová járt iskolába?

azért most már egyszerűbb:
-anya, nézd meg a facen, nagyon jó csaj.

Megnéztem.

Egy volt pasimnak a lánya.

El Topo (Sgt. Elias) 2011.02.02. 13:35:08

A politikai részhez meg annyit, hogy a nagyszüleim ugyan rég nem élnek már, de hálistennek itt van helyettük apám, aki például Kósa Lajosra következetesen Kossa Istvánként hivatkozik.

2011.02.02. 13:50:06

@escargot: Öregeket ápolok. Többnyire demensek, mert 80 felett ez már sanszos.

Itt annyival jobb, hogy a betegkassza mindent fizet, és minden akadály mentes, tudnak közlekedni a rolátorukkal, a tolókocsijukkal, vagy a sajátjukkal, kiveszik a rolátort a csomagtartóból és mennek. A lakásba liftet szerelnek, a kádba lift van, házhoz jön a pelenka, a gyógyszer, az ebéd, az ápolószolgálat mosdatni, fürdetni, és a keleteurópai asszonyok adják a 24 órás szolálatot.

Igy végtelen sokáig el lehet élni, de gyakran elgondolkodom az életnek ezen az értelmén. Amikor már a saját gyerekét sem ismeri fel, azt sem tudja, hogy reggel van vagy este. Ül a tévé előtt, és várja hogy meghalljon.

Kórház nem fogadja őket, a notarzt kijön, be köt egy infuziót, halljon meg otthon, nem egy drága kórházi ágyon.

Ha van hozzátartozó akkor szerencséje van, volt olyan betegem Aachenbe, egyetlen rokon a 28 éves zürichi divatfotos unoka, hetente felhívott, és küldött pénzt. A mama végül Dürenben kötött ki, mert nem volt otthon ápolható (agresszv volt)

Soknak csak egy ügyvéd van, aki a pénzüket kezeli, és az ügyeit intézi. Stimmeljen a számla, de hogy ezen belül mit csinálok a mamával, senkit nem érdekel.

Betegim között voltak tanárok, orvosok, művelt emberek, akiket etetni kell, pelenkázni, és forgatni az ágyban, hogy ne kapjon felfekvést.

Volt egy 100 éves betegem, még megérte, hogy ki tudott menni a fia temetésére.

Ilyenkor megkérdezem magamtól, hogy érdemes? Ne dohányozz, ne igyál, élj egészségesen, wellness, fittnessz, minden, hogy aztán egy liván vagy egy lengyel asszony cserélje alattad a pelenkát.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 14:02:27

@Frengi: Franc tudja. Az utolso harom ev mar az en nagymamnak sem volt kellemes. Viszont az is igaz, hogy aki egeszsegesen es jol el, az hoszabb ideig is maradhat aktiv es friss. Sajnos a leepulest es a halalt senki sem kerulheti el, es az soha nem szep latvany. Talan a legjobb az lenne, hogy az ember golyot ropit a fejebe, ha mar kezd begargyulni, csak hat ezzel az a gond, hogy akkor mar pont nem kepes felmerni, hogy mi az abra. Szoval nincs "jo" megoldas, a vegen mindenki nagyot szopik.

Sand Lover 2011.02.02. 14:15:12

@Frengi: Rolátor = görgős járókeret?

Te leginkább azokkal találkozol, akik tényleg le vannak robbanva, de sokan 80 évesen sem igénylik az ellátást, pl nagyapám 83 évesen vidáman kapálgatta a rózsáit. A házunkban is vannak 80 körüli emberek, ellátják magukat, piacra járnak meg ilyenek. Nem mindegyikük százas, az tény.

2011.02.02. 14:17:00

@altoid: gondolkoztam már az eutanázián, pedig nagyon ellene voltam, katolikus vagyok, talán, hogy ha még épp elmével lehetne erről rendelkezni, de hát hol kezdődik a nem épp elme, és meddig épp az épp?

2011.02.02. 14:27:29

@Morgan LeFay: szerintem 80 felett már nagyon kévés ember százas. Még az sem akiről első blikkre úgy néz ki, sajnos, mert a világ normális számba veszi őket.

Nem veszik észre a demenciát, pedig vannak tünetei: az összegyűjtegetett zacskók, a jó lesz még valamire, nem baj hogy 20 éve volt rajtam utóljára, de jó még az, mindent mindig a helyére rakni, ugyan oda, igeges leszel ha nem ott van, lehetne sorolni.

vincere 2011.02.02. 14:30:25

ez olyan szép volt :)
mintha apukámat hallanám...

2011.02.02. 14:32:13

@Frengi: Az én nagymamám elég sokáig aktív, önálló életet élt. Egy idő után hirtelen elkezdtek sokasodni a panaszai, elnehezülni a mindennapi élete, egy napon közölte, hogy nem szedi tovább a gyógyszereit, max. fájdalomcsillapítót, ha szükséges lesz. Kb. fél év alatt szépen meg is halt, teljes életet élt, még ép ésszel a dédunkáit is látta - azon kívül az I. világháborút, Tanácsköztársaságot, Trianont, II.VH-t, 56-ot, rendszerváltást...
Amikor végső stádiumba került, akkor az a barom kezelőorvosa még arról motyogott, hogy műtét lenne szükséges...
Egyáltalán, útálom a modern orvostudomány néha szinte csak önmagáért való "az élet mindenáron" mentalitását. Aggastyánokat operálgatnak, életerős emberekből faragnak zombikat, amikor egy baleset után eltávolítják az agy 45%-át - de életben maradt a beteg, hurrá!
Megbeszéltük a feleségemmel, nem biztos, hogy a Büdös-barlag olyan embertelen megoldás volt...

Sand Lover 2011.02.02. 14:38:35

@Frengi: Sokan 80 alatt sem százasok. :)
Ez nem mindig életkori sajátosság, elhanyagolt mentális betegségek/alkoholizmus/gyógyszerszedés mellékhatásai miatt is lehet. Belegondolni is rossz, hogy a mai füvesek közül hányan lesznek viszonylag fiatal korban demensek; egyik volt pasim rövidtávú memóriája már 32 évesen romlott a „rakétázás” miatt.

2011.02.02. 14:40:40

@Morgan LeFay: No, mindjárt itt lesz néhány elkötelezett dzsanga-hívő, és kioktat, hogy attól ugyan semmi baj nem lehet...:))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.02. 14:45:59

Ó, igen. Emlékeket csal. Főleg a helytelenül kiejtett szavak. Csak az enyém nem vérnyugger - nem káromkodott soha, és nem szidta a politikusokat.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.02. 14:49:09

@Frengi: Azért ez a jó-lesz-még-valamire mentalitás a háborút átszenvedett generációnál is megvan. Pedig mentálisan teljesen épek. Csak az akkor átélt nagy hiány és takarékossági trükkök megmaradtak a viszonylagos jólét állapotában is.

escargot 2011.02.02. 14:49:31

@Frengi: Pont erre gondoltam: az ottani jólét és adott esetben még az élethosszig tartó "mentális tréning" sem segít a végén, legfeljebb tovább húzod, fizikailag-anyagilag jobb körülmények és díszletek között.

@Morgan LeFay: Sajnos romlik az anyag nélkül is, egyszerűen az információdömping és az elégtelen pihenés hatására, legalábbis magamon ezt veszem észre néha.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.02. 14:53:20

@Brother Love: Ugye? Néha én is kiakadok. Pl. én nemtom hogy szegény gyerek megszületik úgy, hogy végtagja nuku, csak a feje meg a törzse van meg. Ő hogy fog teljes életet élni? Egyáltalán méltósággal élni?
És nem, nem a szülőket sajnálom, hogy mennyit kell majd nyígniuk. Arra magasról teszek.
De igenis biztosítani kéne a méltóságot az élethez, és a halálhoz is.

Sand Lover 2011.02.02. 14:54:44

@Brother Love: Mértékkel szívva lehet, hogy nem, olvastam valahol hogy a 40-es években Amerikában frissenszült kismamáknak az orvos ajánlotta, a depressziót elkerülendő.
De magyarázd meg egy potheadnek, mi az a mérték…:)

2011.02.02. 15:00:53

@Morgan LeFay: nem tudok hozzászólni, kb. húsz éve kipróbáltam, vihogtam, ennyi. Nem fogott meg a dolog, elvagyok nélküle.
Mellesleg magánügynek tartom, ha valaki szereti, szíjja, csak azt nem szeretem, ha meg akar győzni bárki, hogy ennél pompásabb dolog kevés van az életben, nem ismert energiákat, tudatszinteket szabadít fel, stb., stb.

Annak idején én nem próbáltam magyarázni a péntek-szomabt esti berúgásokat: jó volt, oszt kész, csak már rég kinőttem.:)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 15:03:10

@Brother Love: ez a kávé, ami után arccal előre dől el az ember. Szerencsére a magyar folklór része, a férfiak vasárnap délutáni szunyálása, miközben a háttérben Hekkkkinen tolja le, tolja le, tolja le Giancarlo Fisichellát...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 15:03:10

@Brother Love: ez a kávé, ami után arccal előre dől el az ember. Szerencsére a magyar folklór része, a férfiak vasárnap délutáni szunyálása, miközben a háttérben Hekkkkinen tolja le, tolja le, tolja le Giancarlo Fisichellát...

Ernoke 2011.02.02. 15:06:14

@Brother Love: nem, ill. csak akkor, ha kellő mennyiségű nem édes töltelék van benne. a péksüteményekkel is ez van, a pizzás táskát pl. szeretem, de a túrósat már nem.

@vészmadár (pica pica): számomra ami hangulatot kelt, már nem lehet szar, mert nagyon kevesen képesek rá. és itt elérkeztünk a "szar" definiálásának szükségességéhez.:D

@Morgan LeFay: én folyamatosan vizsgálom magam, de 13 év után is jobb a rövid- és hosszútávú memóriám is, mint bárki másnak a környezetemben (nem túlzás, tényleg). nem mondom, h nem károsítja, mert valószínűleg igen. de ez is eltérő mértékű lehet. amúgy aki azt mondja, h nincsenek káros hatásai egy kábítószernek (mindegy, h tea, fű vagy alkohol), az mindentől függetlenül gyári hülye, nem érdemes vele foglalkozni.

2011.02.02. 15:07:15

@neccharisnyás útonálló: No, most annál keményebb esettel is találkoztam. Született egy szerencsétlen kis élőlény, gyakorlatilag a tolószékhez kötve vegetált, de azt stabilan. A kedves szülei bevalottan azért csináltak neki egy testvért, hogy "legyen aki vigyáz rá, ápolja, ha mi már nem leszünk!"...
Ráadásul ezt is nyomták mindig szerencsétlen testvérnek.

lárvalányhaj 2011.02.02. 15:07:56

Hehe, a családom egyik ágán az én nagyszüleim is pont ilyenek:
- csak az anyagi javakat tudják értékelni, csak az ér valamit, aki jól keres és lehetőség szerint vmi hangzatos pozícióban van
- kicsinyes irigykedés mindenkire, akinek jobban megy náluk
- tévé- és bulvárfüggés
- mindenkit nagy embernek gondolás, aki a tévében van
- idegen szavak kimondani nem tudása / helytelen használata

2011.02.02. 15:10:46

@Professor Pizka: Ez valami Forma I.-es utalás? Mert én modoros Forma I. gyűlölő vagyok...:))

Másfelől mi a picsát lehetne csinálni anyóséknál, egy kertvárosi kockaházban, mint beszunyálni, pláne rossz időben?

Ernoke 2011.02.02. 15:11:37

@Brother Love: az én nagymamám 2 évig szenvedett, de ő élni akart, és bevállalta a műtéteket is, értem és a testvéremért, mert minél tovább akarta látni, hogy növünk, fejlődünk. végül aztán gyakorlatilag otthon halt meg, szerető családi körben, én is kb. így akarnám végezni, ha lehetne választani. és azt sem merem mondani, h így-vagy-úgy nem akarnék tovább élni, mert a halál árnyékában ki tudja. mondjuk Alzheimeres beteg is van a családban, na az az igazi szarság, de neki meg értelemszerűen nincs betegségtudata.

Sand Lover 2011.02.02. 15:12:19

@Brother Love: F1-re lehet a legjobban aludni:)

IndaMuncher 2011.02.02. 15:16:39

A "kisemmiztek" szóért külön köszönet. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.02. 15:17:43

@Brother Love: Jézus!
Miközben azon gondolkodom, hogy mi lett volna, ha mostani felnőtt fejjel kell ott állnom nagyapám betegágyánál az első agyvérzése után. Mert lett volna sansza, hogy kitépem a gép zsinórját a falból, hogy szegénynek ne kelljen még ki tudja meddig fél oldalára bénán magatehetetlenül vegetálnia. Egy olyan élettel a háta mögött, ami 8 embernek is a becsületére válna.

2011.02.02. 15:18:09

@Morgan LeFay: Hááát, nem próbáltam, de én mondjuk egyébként is eléggé atipikus magyar férfi vagyok, mert nem nézek meccset, Forma I.-et (sőt, semmiféle sportközvetítést), nem szeretem a sört (max. ezeket a buzis citromos löttyöket), sokat segítek a házimunkában és nincs magas vérnyomásom 40 felett...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.02. 15:18:49

@Morgan LeFay: Támogatom. Csak Palik száját kell betömni. Szörnyű, mikor az ejakulációs neszeire riad az ember.

lárvalányhaj 2011.02.02. 15:23:59

@vészmadár (pica pica):

A férjem nagy rajongója a 80-as évek underground zenéinek, időnként én is elmegyek vele koncertekre meg mindenhová, de ezek csak abban erősítenek meg, h ezek a zenék/szövegek az adott tér- és időbeli kontextuson kívül nem működnek. Kellett ehhez a _szoci_ légköre, meg az, hogy ez valamiféle rendszerellenes lázadás, amit a zértelmiségifiatalok együtt csinálnak.
Cseh Tamás a másik ilyen, szerintem ő az utóbbi időkben már egy két lábon járó anakronizmus volt.

Sand Lover 2011.02.02. 15:25:50

@Brother Love: Magamtól én sem néznék se F1-et, se meccset, de ha más nézi, akkor nézem vele, max bealszom. Főleg, ha sör is volt. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 15:33:54

@altoid: ó igen, mi milyen kalandokat tudunk majd elmesélni? Az egyik nagyfaterom, akit sürgős futáüzenettel küldtek el télen, a Vihorláton (hegység, ma Szlovákia és Ukrajna, akkoriban bécsidöntésileg M.Kir.), át is jött síléccel, majd elfelejtett jelentkezni az alakulatánál, és nem sokkal később átrobogott felette a front, a másik, aki a Donnál napiparancsba kapta, hogy nem vágathatja le a szakállát mert tetszik a tábornok úrnak, aztán ő is hazagyalogolt valahonnan a Jenyiszej mellől...
mi meg...Hát fiacskám egyszer nagyapa keményen beszólt Csirke 72-nek, azok voltak ám a daliás idők!

2011.02.02. 15:37:56

@Professor Pizka: hányszor megvágtam az ujjam a papírral, a tűzőkapoccsal megszúrtam magam - kemény idők voltak azok! Egyszer átgyalogoltam az Árpád hídon, amikor nem járt az 1-es!Télen, -1 fokban!

lárvalányhaj 2011.02.02. 15:38:51

@Balance Of Power:

Az én családom korlátolt ágában azért nem értettem soha a nagyszülőket, mert máskülönben testileg egészségesek, és ráadásul a nagyfater a rendszerváltás után gründolt egy bizniszt, szóval pénzük van elég. Nem értem, h ha ez így van, akkor miért nem lehet lazulni, és élvezni az életet? Miért kell így megkeseredni, ennyire korlátolttá válni?

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 15:46:44

@Professor Pizka: @Brother Love: Na varjatok csak, még csak most indul a 21-dik szazad, még barmi lehet! (mondjuk nem mintha annyira vagynék haborus kalandokra...)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 15:50:49

@vészmadár (pica pica): József Attila egyenletesen őrült volt, amely őrültség tengerén a zsenialitás hatalmas jégtábláiként úsznak versei. Ezeken a jégtáblákon utazott a huszadik század második felének irodalmi közössége, hiszen "Attilával" mindenki jóba' volt.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 15:56:01

@Mitya Ivanov: lehet bármilyen mákos dolgot (tésztát, gubát, tökös-~ rétest, teát) nem szeretni?

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 15:57:55

@Ernoke: A Quimby szarságának egyetemes oka az, hogy 16 éves kislányoknak való, pózolós macskazene :-)
(már látom az emailt...)

miamai 2011.02.02. 16:01:49

@vészmadár (pica pica): "az a mondat, hogy a jövő a múltban gyökerezik, ez konkrétan a tények szintjén nem jelent semmit. Tényleg semmit."
Hát, ha nem tény az, hogy Te magad a felmenőid leszármazottja vagy, a (meglévő vagy leendő) gyerekekid pedig a Tiéd, és ezzel az övék is, minden genetikai és kulturális örökséggel együtt (v.ö. Józsaf A. Dunánál vagy dr. Czeizel E. írásai, vagy a bőséges szakirodalom a korábbi traumák következményeiről a későbbi generációkban) - nos, akkor Te nagy valószínűséggel egy alien vagy. (még csak klón sem, mert azok is valakinek a génállományát hordozzák)
Lehet, hogy könnyebb a csak általunk ismert "tényekre" hivatkozni, mint a valóságra...
A Széchenyiek nagycenki sírboltjának bejárata felett a következő felirat olvasható: "Voltunk mint ti, lesztek mint mi"
Ja, és mielőtt az a kérdés következne, hogy jó jó kedves öregúr/hölgy, hozzáteszem, az ország lakosságának több mint a fele idősebb nálam... Egyszerűen csak irtóztat a gondolat, hogy ha majd egyszer én is megöregszem, az utánam következők így beszéljenek rólam...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 16:02:48

@Morgan LeFay: ne is mondd, grószmutti a nyáron elesett. Szaladt, mert már villogott a zöld. 86 éves...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 16:03:53

@Frengi: ööö, én csak jövőre leszek harminc, de van otthon három nagy szatyor nejlonzacskóm...

Balance Of Power 2011.02.02. 16:04:09

@lárvalányhaj: Elvezni az eletet, egyaltalan orulni barminek, na azt ha beledoglunk se! Ld. pl. poszt 1. mondata. Na meg a vegen, hogy ok mar nem baratkoznak, nem tartanak kapcsolatot, nem mennek sehova.

En ven faszkent oszinten szolva baromira nem akarom varni az unokakat vasarnap delben, hivjanak meg ok magukhoz kenyszer nelkul (!) mert jo arcnak tartanak; ezen kivul uszodaba, moziba, szinhazba, utazni jarni akarok jarni barati korben.

Fontos kulonbseg viszont, hogy en folyamatosan tudtam elvezni az eletet, ok viszont milyen idoket eltek huszon-harminceves korukban?

miamai 2011.02.02. 16:08:42

@Brother Love: klisék nélkül nem megy?

Fapuma (törölt) 2011.02.02. 16:10:26

Fasza lett, ha unatkozom csak dobok egy kerdest anyukamnak a lepcsohazban lakokokrol es mintha egy csapot nyitnek ki, elkezd omleni az info...

Jo dolog az ido eltolodas, mert mire jovok nem csak a meztelen poszt van itt, hanem egy csomo ertekes komment is, ugyanakkor ugy erzem mar mindet elmondtatok es semmi value added kommentet nem tudok irni es ez nagyon szomoru.

Fapuma (törölt) 2011.02.02. 16:12:50

Fasza lett, ha unatkozom csak dobok egy kerdest anyukamnak a lepcsohazban lakokokrol es mintha egy csapot nyitnek ki, elkezd omleni az info...

Jo dolog az ido eltolodas, mert mire jovok nem csak a meztelen poszt van itt, hanem egy csomo ertekes komment is, ugyanakkor ugy erzem mar mindet elmondtatok es semmi value added kommentet nem tudok irni es ez nagyon szomoru.

lárvalányhaj 2011.02.02. 16:20:45

@Balance Of Power:

"ok viszont milyen idoket eltek huszon-harminceves korukban?"

szerintem az élet élvezete nem a milyenidőketélünk-témán múlik.
az én nagyszüleim tök jól jártak a szocializmussal, mert ha nem jött volna a "felszabadulás", akkor vlszg. még mindig földnélküli zsellérek lennének.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 16:26:55

@lárvalányhaj: Az enyémek meg nem is érték volna meg 1946-ot.

Balance Of Power 2011.02.02. 16:36:22

@lárvalányhaj: Lehet hogy egymassal is bajuk volt/van

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.02. 16:52:54

@lárvalányhaj: na az én felmenőim hullámvasutaztak. Kulák, nemes, kitelepített, nyomorból kiemelt, minden van. Szóval abból, hogy a nagyszüleimmel mit csinált az az időszak, csak annyit tudok leszűrni, hogy nagy zűrzavar volt.

escargot 2011.02.02. 16:57:00

@Professor Pizka: És ehhez még hozzájön az, hogy melyikük hogyan élte meg. Családom legstabilabban baloldali tagja az az úri, keresztény középosztályból származó, piaristáknál nevelkedett, stabil értékrenddel és a legépebb elmével rendelkező nagyapám volt, akinél 1948. mérlege egy műegyetemi kicsapás, kubikos segédmunka, egy 53 lakásos budapesti bérház és egy balatoni nyaraló...

Boglarka 2011.02.02. 17:14:21

az ilyen szöveghez nem is kell nagyi, középkorúak között is bőven lehet ilyen dumát hallani.
Viszont én szeretem az ilyesmit, hogy az öregeknek az üdítő csakis Jaffa, meg a hülyén használt szavakat, amiket itt is olvastam dögivel, na persze a valóságban falra mászok tőlük.

Sand Lover 2011.02.02. 17:23:10

@Boglarka: „meg a hülyén használt szavakat”
Erről eszembe jutott, amikor nagyanyám gyerekkoromban azt mondta, “tessék elpakolni a LÉGÓt” – ez nekem akkoriban viccesen hangzott. Pedig nem az, neki a LEGO-ról nem a színes műanyag kockák meg a leg godt juthatott eszébe, hanem a légópince. Némi különbség…

Boglarka 2011.02.02. 17:24:08

@Morgan LeFay: meg: "A Kovácsék fia üdvégy lett"

2011.02.02. 17:39:02

@Brother Love: én sajna csak akkor jutok hozzá, ha hoz a fiam, mert én nem tudok venni. Se itt sem máshol.
Mert ha én odamegyek egy dilernek látszó valakihez (kövérkés 50-es öszhaju mama, aki a huzkodja magaután a banyatankot, mert a laptop tatyó már húzza a vállát) hát úgy hajtanak el, mintha ott sem lettem volna.

Ezért is szar öregnek lenni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 17:40:09

@Morgan LeFay: En meg azon rohogtem regen, hogy a nagymamam pica-nak mondja a pizzat. Aztan kiderult, hogy neki volt igaza...

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.02. 18:05:23

@Frengi: Viszont nyugdijas korodban esetleg termeszthetsz haztajiban, a fiad meg majd teriti az arut. :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.02. 18:25:22

@miamai: engem nem borzaszt el. Nem értem, miért is kellene elborzasztania...

Mitya Ivanov 2011.02.02. 18:44:12

@Professor Pizka: nem

amúgy meg:
- szereted a mákos szart?
- nem
- akkor edd mák nélkül

A Tyne folyó déli partja 2011.02.02. 19:49:06

@Mitya Ivanov: Az anyai nagyszülőktől a vallásosságnak megfelelően párszor végig kellett hallgatni, hogy lánnyal együtt aludni, amíg házasság nincs, nem illik, meg mikor fogok bérmálkozni, járok e hittanra, leszek e egyáltalán elsőáldozó.

tőled csak megkérdezték??? minket kötelezően beírattak mindezekre, anyai nagymamám hatására, amelynek anyám, aki ki nem állhatta a vallásosságot, nem mert ellentmondani...

amúgy, nekem nem igazán ismerősek a fent leírtak, egyetlenegy nagyszülővel (fent említett anyai nagymamával) tartottuk a kapcsolatot (anyai nagypapa a születésem előtt meghalt, apukám szintén, úgyhogy az apai nagyszülőkkel csak hébe-hóba találkoztunk, 12 és 14 éves voltam kb. mikor meghaltak.)

A Tyne folyó déli partja 2011.02.02. 20:03:18

@altoid: az enyémek meg nagyon is szar időket éltek meg huszonévesen (épp kijöttek egy világháborúból, bele egy másikba, mit keresel te német anyanyelvűként Magyarországon stb.)

2011.02.02. 20:05:02

@miamai: Mér, mi van ha nem? Mellesleg beletekintve 139 hozzászólásodba, a modoros klisék hiányára épp esetedben sem lehet panaszkodni.

Alekosz vagyok 2011.02.03. 00:15:13

A neten zsidózó VV Alekosz kommentjeiből összeszedtem párat. Ráadásul modoros szöveg.
alekosz.blog.hu
Ha találtok még az életműből, publikálom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.03. 06:15:16

Én leginkább anyósékhoz menést utálom.
Igazi begyöpösödött komcsi volt közalkalmazott nyugdíjasok (bőven nyugdíjkorhatár alatt).
Kínszenvedés.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 08:07:38

@Alekosz vagyok: nem is annyira modoros, mint inkább bornírtul, kétségbeejtően ostoba. Azért az tetszett, amikor egy lélegzetvétellel dícséri az "igényes" plázacicákat, és szídja a zsidó ármány fogyasztói társadalmat. Fő a következetesség, ugyebár.

Boglarka 2011.02.03. 11:00:59

Alekosz annyira és következetesen modoros (nem csupán szavaiban modoros, hanem ő maga) hogy az már inkább vicces, mint bosszantó. És már többször kiderült, hogy a valójában tök műveletlen ember meglátásai sokkal élesebbek, mint a többiekéi.
Engem szórakoztat.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 11:34:58

@Boglarka: Nana, hogy szorakoztat. A valosagshowkba direkt az ilyen bohocokat valogatjak be, hogy tudjon kin rohogni az uri kozonseg (ne ma, hat ennel meg en is okosabb vagyok!)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.03. 11:52:53

@altoid: az alekosz amúgy milyen név? az alex becézése, vagy mi?

Boglarka 2011.02.03. 11:58:38

@altoid: ebben most nem értek egyet, de nem akarom terhelni a kommenteket.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 11:59:58

@Boglarka: Ugyan mar, ne szegyenloskodj! Az epito vita a modorosblog sava-borsa!

miamai 2011.02.03. 12:39:38

@Brother Love: semmi. Amúgy megtisztelő, köszönöm. Még amúgyabb: egy dolog ha én magam önként és dalolva vagyok modoros (azaz választok egy stílust a mondanivalóm illusztrálásához), és egy egészen más, ha másokat szuszakolok dobozokba, és csak így látom/láttatom őket.

miamai 2011.02.03. 12:48:59

@vészmadár (pica pica): Nem baj.
A gondolkodás (tények alapján) fárasztó dolog, az empátia (érzések alapján) nem mindenkinek adatik meg, a kultúra (a helyi környezet és a kor civilizációjának adaptációja) csak idővel hat - mint az aszpirin.
Na jó, azt hiszem, ideje megnéznem az ajánlott olvasmányokat (Mielőtt elhamarkodottan hozzászólnál, olvasd el az első posztot , a modorosság definícióját és a Parainesist) lehet, hogy elefánt lettem egy porcelánboltban.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2011.02.03. 12:51:53

@miamai: nem gond, adaptálj, ami csak tetszik. Jogod azt tenni, amit akarsz, meg még okosnak is gondolni magad. Másnak joga körberöhögni, ez így kerek, hidd el.

2011.02.03. 13:11:53

@miamai: Akkor jó. Te maradsz a választod stílusodnál, én meg szuszakolok.
2011.02.03. 12:48:59 hozzászólásod pedig bölcs belátásról árulkodik - ez nem az a blog, amit érdemes túlságosan komolyan venni.

miamai 2011.02.03. 13:32:39

@miamai: Na, megnéztem. Boldogan konstatálom, hogy semmivel sem vagyok kevésbé modoros, mint bárki itten... Csupán a kérdéshez - és nem a stílushoz - való hozzáállás húzott fel

miamai 2011.02.03. 13:37:19

@vészmadár (pica pica): well, és még egyszer well... kellemes röhögést... A jogaimról pedig majd gondoskodom magam...

Boglarka 2011.02.03. 13:40:55

@altoid: Csak annyi, hogy nagyon érdekesek szerintem ennek az ürgének a meglátásai azokról, akikkel együtt él. Egyenként kiderült mindről, hogy tényleg olyan is, pl. a Zsófi tényleg élvezi a szarkavarást, és remegő szempillákkal kamuzik, az általa "művésznőnek" titulált, és benn nagy felháborodást keltett jelzéssel illetett csajról is kiderült, hogy nem csak a függőleges helyzetű táncban van ő otthon. Benn ezt persze nem tudják.
Amiről azt hittem előre, hogy na, ez egy durva elszólás volt Alekosz részéről, arról kiderült, hogy szó szerint úgy igaz. Legalábbis ami az emberi kapcsolatokat illeti.
Amit pedig az alekoszblogra bemásoltatok, az nem igaz? Konkrétan, hogy a férfiak előadják a komoly szándékú úriembert, már ez első este a jövőre vonatkozó hosszútávú tervekkel bombázzák a lányokat, miközben elsősorban az aznap esti dugás a cél. És a lányok is hazudnak ugyanúgy. Ha meg jön egy ilyen bohóc, mint az Alekosz, és megmondja, hogy mit szeretne, akkor meg mindenki fel van háborodva. Még a fiúk is.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 13:57:04

@Boglarka: A Valo Vilagbol egy szem reszt sem lattam, ugyhogy arrol nem tudok nyilatkozni. En csak beleolvastam a belinkelt blogba, es hat annak alapjan igencsak vilagit a versenyzo szajaban a negro.

Viszont az, hogy minden valosagshow-ba direkt az erdekesen hulyeket valogatjak be, az teny. Ertelmes emberek egyreszt nem vallalkoznak ilyesmire, masreszt meg unalmas lenne bamulni, ahogy Heidegger-rol vitaznak, meg Bach-ot hallgatnak. :)

Boglarka 2011.02.03. 14:24:09

@altoid: Ez így van, az érdekesnek tűnő barmokat válogatják be, nem is kétséges. És bár tudom, hogy teljesen egyedül vagyok a világon, aki nézi ezt a műsort, ez az ürge olyan érdekes nekem. Meg a hozzáállása is a helyzethez, a nyugodtsága. Nem olyan, mint egy Győzike vagy .... (most nem jut eszembe senki, pedig volt már sok barom a tévében.)
És a magam részéről ezt az Alekoszt sokkal jobb embernek tartom, mint mondjuk a nagytudású, de rosszindulatú Friderikuszt, a méltatlanul divatos fennhéjázó Havas Henriket, vagy egy rongyrázó, maffiafeleség Demcsák Zsuzsát.
Folyton elgondolkodom, hogy belőlem egy ilyen zárt közösségben vajon milyen rossz tulajdonságok jönnének elő, amiket jó lenne leplezni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 14:36:56

@Boglarka: Termeszetesen szived joga, hogy kit kedvelsz vagy utalsz, nincs ezzel semmi gond.

Mondjuk en csak melysegesen megvetni tudom azokat, akik a vilag osszes bajanak es a sajat luzerseguknek az okat kizarolag a zsido vilagosszeeskuvesben kepesek megtalalni (meg hat ha ez nem rosszindulat, akkor mi az?) - de hat ez az en szemelyes bolonderiam...

Boglarka 2011.02.03. 14:41:58

@altoid: bizony butaság mindenért a zsidókat hibáztatni. Viszont ugyanolyan butaság azon dolgok felett, amelyekről valóban tehetnek szemet hunyni és lenácizni a másikat. Általánosságban mondtam, nem rád értettem, mivel még nem ismerlek.

Boglarka 2011.02.03. 15:01:08

@altoid: vannak ilyen sarkalatos dolgok, amikben az emberek nagy része (egyes esetekben természetesen én is) nagyon szélsőséges, az aktuális idealizmusoktól zavartan. Ha pl. valaki le meri írni a zsidó szót (és nem önmarcangoló vagy éltető stílusban) az máris náci és fasiszta, hasonlóan a cigány szóval, amely csakis a zenekar nevében megengedett PC helyeken. Ott van a másik is, amikor valaki Erdélyt vagy Felvidéket meri emlegetni, esetleg régi királyainkról ír valamit, akkor máris leveszi az olvasó közönség, hogy: "ja, ez egy ilyen vadmagyar".
Magunk sem tudjuk, hol a határ az igazság és az eszmék között.
Ha már valaki leírta ezt, és most modoros vagyok, lelkem rajta.

Balance Of Power 2011.02.03. 15:04:34

@Boglarka: Utanuk lehet csinalni. De valahogy sose sikerul.

Boglarka 2011.02.03. 15:08:10

@Balance Of Power: kik után? a zsidók, cigányok vagy nagymagyarok után?

Balance Of Power 2011.02.03. 15:11:14

@Boglarka: A zsidok utan. Megneznem, hova jutottunk volna nelkuluk az elmult 150 evben.

Boglarka 2011.02.03. 15:23:12

@Balance Of Power: hát én is. Magukkal a zsidó emberekkel semmi bajom, viszont ez most új nekem, hogy a zsidóknak köszönhetjük a fennmaradásunkat.
Persze én nem vagyok történész.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 15:29:29

@Boglarka: @Balance Of Power: Szerintem eloszor is azt kene letisztazni, hogy nem letezik olyan, hogy "A ZSIDOK"; Albert Einstein zsido volt, Bernie Madoff is (sot, tobbsegben azok is, akiket atvert). Egy izraeli kibuclakonak alapbol nem sok kozos temaja van egy Ujlipotvarosi bolcsesszel, vagy egy brooklyni koser meszarossal. Aki altalanosit (barmilyen iranyban), az butasagokat beszel, pont.

Boglarka 2011.02.03. 15:38:57

@altoid: így igaz, mint ahogy a második világháborút pénzelő egyszerű emberek is.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 15:46:01

@Boglarka: na most mesz el az anyadba, hulye kis provokator!

cd-r 2011.02.03. 15:48:18

@altoid: igazad van, de akkor se a cigányokra, se a hippikre, se a művészekre, se az apákra, se az excelgurukra meg senkire ne általánosítsunk, mert az butaság és biztos ők is nagyon különböznek egymástól. ;)

Boglarka 2011.02.03. 15:52:14

@cd-r: és szüntessük is meg ezt a blogot, mert csúnya dolog :D

2011.02.03. 15:55:20

Jöhetne már egy új poszt, mert már megint a zsidóknál tartunk.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 16:02:18

@Frengi: Egyetértek. Ki is szalltam, csak felidegesitenem magam...

Boglarka 2011.02.03. 16:21:54

@altoid: fene se akart provokálni, a jelenség lett volna csak érdekes

Balance Of Power 2011.02.03. 16:50:45

@Mitya Ivanov: Letenni valamit az asztalra. Amennyire ertem a jelenseget, az antiszemitizmus altalaban irigysegbol es komplexusokbol taplalkozik. Van ugye az osszetarto zsidok vs. szethuzo gojok kozhely.

@Boglarka: Ld. fent. Erdemes lenne megnezni egy kimutatast nagyjaink szarmazasi aranyarol kulturaban, muveszetben, politikaban, gazdasagban, tudomanyban.

@Frengi: A modoros antiszemitarol? :)

2011.02.03. 16:59:49

@Balance Of Power: Mi a bánatot lehet letenni az asztalra? Egy salátás tálat legfeljebb.

Sand Lover 2011.02.03. 17:16:43

@altoid: Minek vitatkozol olyasvalakivel, aki Való Világot néz? Az egyéb galádságra is képes

szellőláb 2011.02.03. 17:19:57

@Balance Of Power: Annyival kiegészíteném, hogy ideológiai alapon is zsidózik néhány katolikus iskolát végzett ismerősöm. Amúgy szinte mindegyiken látszik, hogy erős iskolákba jártak, de mint Mórickának, nekik is mindenről az jut az eszükbe. Az irigység és komplexus meg minden flusztráltra áll. Van egykét ilyen mélymagyar ismerősöm is. Nos, hát ahogy ők képesek szintetizálni az eszméket, az időnként kész beszarás: koronatanos, rovásírásos, réztarsolyos sámán zsidózással és cigányozással :-)

szellőláb 2011.02.03. 17:25:24

@Frengi: Ha punnyad a társaság, akkor ez amolyan dzsoni dzsóker téma :-)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 17:51:19

@szellőláb: Sajnos viszonylag keves az az ember Magyarorszagon, akivel errol a temarol normalisan lehet vitatkozni vagy viccelodni. Igy eleg nehez elkerulni, hogy az ilyen "zsidozos" korok ne rossz szajizzel erjenek veget (legalabbis nekem).

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 18:04:30

@altoid: egyszer majd igyunk egy sört és rendezzünk zsiódvicc-szkandert. Azt hiszem az egyik legképzettebb gój vagyok a műfajban. :-)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 18:12:55

@altoid: na ja, én néha már annyira filoszemita vagyok, hogy kiveszem a szekrényből a martensem és saját magam rugdosom vele :-)

szellőláb 2011.02.03. 18:14:19

@altoid: Amit fent írtam, egyszerű megállapítás. Ez a blog a béke és nyugalom szigete, hála Tibornak, meg a törzs kommentelőknek. Gondolom, hogy ebben egyetértünk, mert valószínűleg te is azért vagy itt aktív. Az, hogy időnként betéved néhány új arc, sajátos felfogással, hát istenkém, van ilyen vélemény is. Ne gondold, hogy csak te veszed észre, és azt sem, hogy a hallgatás beleegyezés. Viszont úgy látom, hogy időnként pont te tartod itt őket. Ha egy vakkantás se volna a kommentjeikre, előbb-utóbb elunnák itt magukat, és húznának a náthásba.
Azzal egyetértek, hogy nehéz erről normálisan beszélni, mert az átlagember klisékben, közhelyekben gondolkodik, nincs hozzá semmiféle háttértudása, és amint elfogynak az érvek, jönnek az érzelmek.
Viccelni meg főként akkor intelligencia kérdése, ha érintett is van a társaságban.
Na most akkor megnézem, mi volt a poszt címe:-)
Hát azt hiszem, ez off volt. Bocs.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 18:25:05

@szellőláb: A torzskommentelokkel soha nem is szokott gondom lenni. Meg aztan ez nekem is sikamlos terep; egyfelol szivesen adok felvilagositast barkinek, aki csak tajekozatlan az ugyben, es ezert mond neha necces dolgokat, viszont ki nem allhatom, ha valakiben ott a rosszindulat is. A gond az, hogy ez mindig csak akkor derul ki, amikor mar benne vagyunk a surujeben...

szellőláb 2011.02.03. 18:38:29

@altoid: A kulcsszó azt hiszem, a rosszindulat. Ez kívülállónak is hamar kiderül, hát még annak, aki érzékeny rá. Pont erről beszéltem: érdemes velük leállni szkanderezni? Jól úgysem jöhetsz ki belőle. Olyat még nem láttam, hogy valamelyik azt mondta volna, hogy bocs, igazad van (ilyet nem is fogunk), de legalább annyit, hogy hát lehet másként is nézni dolgokat. A vége max annyi, hogy elpazarolsz egy csomó időt, meg jól felbaszod magad.

Mitya Ivanov 2011.02.03. 18:38:42

@Balance Of Power: akkor letenni az asztalra valamit csak a zsidók képesek? Másnak sohasem sikerül?

A Tyne folyó déli partja 2011.02.03. 19:27:40

@Frengi: én nem győzök csodálkozni, hogy ez most hogy is jön ide. tegnap este óta most olvastam bele újra, és nem igazán értem, mi is történt.

lárvalányhaj 2011.02.03. 20:06:10

@altoid:

Kéne csinálni egy olyan valóságshow-t, ahol csak nördök vannak, sztem tök szórakoztató lenne :) Persze lennének nőnemű nördök is, és dugnának is, meg minden.
(Számítógép meg könyvek mondjuk nem lennének bent, mert akkor az összes nörd azok előtt ülne, és nem történne semmi érdekes.)

RoFä 2011.02.03. 20:27:35

Altoid: ennel szebben ezt Meg nem hallottam megfogalmazni.

Szinte mar mar udito neha egy igazi, tokos antiszemita, mint pld Grift :) a sunyisag az faraszto...

RoFä 2011.02.03. 20:28:57

Larvalamyhaj: ez egy nagyon geci kinzasi forma lenne. Internet nelkul???

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.02.03. 20:36:35

@szellőláb:
Az a vicces, hogy aki vallásos katolikus, az végképp nem zsidózhatna, mert ha ezt teszi, a saját vallása gyökereit tapossa. Ezzel szemben én ateistaként inkább zsidózhatok, mert végül is a mesekönyv egyik felében a zsidók kötnek szövetséget Istennel.

Amúgy én azt a szélsőséges gondolkodást nem szeretem, hogy egyik társaságban nem lehet zsidó vicceket mesélni, máshol meg még a rossz időjárásról is a zsidók tehetnek.

Ha már zsidók, akkor eszembe jutott egy vicc:
Sorban állnak a zsidók a szakadéknál, Hitler mondja az elsőnek:
-Te hajolj előre.
Erre az előre hajol, Hitler lerúgja a szakadékba. A következőnek így szól:
-Te állj egyenesen.
Erre őt is lerúgja. Harmadikhoz így szól.
-Ülj le és a kezedet tartsd magasba.
Miután őt is lerúgja, Eva Braun hangja hallatszik hátulról a házból:
-Adolf, ha abbahagytad a tetriszezést, gyere ebédelni.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 20:48:24

@lárvalányhaj: Az otlet tetszik. Gondoskodni kell rola, hogy kulonbozo tipusu geek-ek legyenek a villaban (ami lehetne az egyikuk anyjanak a pincéje), pl. Star Trekesek vegyesen Jedikkel es Gyuruk Ura rajongokkal, igy a szukseges konfliktusok is biztositva vannak. A musor cime lehetne mondjuk: Virtualisvalo Vilag

szellőláb 2011.02.03. 20:57:21

@Zabalint: Amit mondtál, azzal egyetértek. A vicc annyira nem jön be, (+ nem igazán tudom, mi a tetrisz)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2011.02.03. 21:14:11

A kedvenc zsidoviccem:

Sulyos beteg lesz az arab olajsejk. Az orvosai szerint csak egy veratomlesztes segithet rajta, de a baj az, hogy a sejknek olyan ritka vercsoportja van, hogy az egesz vilagon alig par ember lehet a donor.

A sejk persze szetkuldi az embereit a vilagban, hogy kerul amibe kerul, szerezzenek donort neki. Egy ido utan visszaternek, es kozlik a jo es a rossz hirt: a jo hir az, hogy van donor. A rossz hir, hogy az egyetlen szobajoheto szemely Kohn Izidor, Izraelbol.

A sejk nem orul a dolognak, de rovid tanakodas utan kiadja a parancsot: Allah bocsassa meg gyengesegemet, de nem akarok meghalni. Hozassatok elem ezt a zsidot.

Igy is tortenik, elhozzak Kohn Izidort Izraelbol, aki hajlando is vert adni. A sejk meggyogyul, es halaja jeleul egy arany Rolls-Royceot ajandekoz Kohnnak.

Egy ev mulva a sejk megint megbetegszik. Mar tudjak mit kell tenni, azonnal hivjak Kohnt, aki megint vert ad, es a beteg meggyogyul. Halabol a sejk ad Kohnnak egy tabla csokit. Kohn kisse megutkozve megkerdezi: te sejk, igazan nem akarok kovetelozni, de a multkor egy luxusautot kaptam toled, most meg ezt?!

Mire a sejk: draga Izidor, te tudod a legjobban, hogy mar egy eve zsido ver folyik az ereimben!

Ottlaki Kababám 2011.02.03. 21:15:05

A legtutibb benne az "én mindent megtettem értetek és mindenkiért, mennyit szenvedtem, a többi (persze jelen nem lévő) rokon pedig mind semmirekellő rohadék" kihangsúlyozása. Mennyiszer hallani ilyet és milyen kellemetlen! (Még ha igaz is.)
Az embernek pedig tényleg szar látni öregedni-lassulni a szüleit. Elég nyomasztó.

Ottlaki Kababám 2011.02.03. 21:24:23

@Modor Tibi: Jah, kommentkedés után vettem észre, hogy itt megint megy a párhuzamos kommunikáció, majd annak kimagyarázása. Senkinek nincs igaza, csak nekem.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.03. 23:53:58

@altoid: How do you kill two Jews with a dime? Toss it between them and they'll fight to death.

niyabinghi 2011.02.04. 00:11:18

@szellőláb:
nem kell ahhoz katolikus iskola, elég ha csak sokszor hallja és elhiszi.
egy régen látott gyerekkori barátnőm anyja mondta valamire tavaly, amikor találkoztunk, hogy "tudod, ez azért van így, mert minden a zsidók kezében van." ahogy kimondta, beugrott neki, hogy ezt nem biztos, hogy nekem jó ötlet volt elsütni. rögtön kijavította magát, hogy "de ez nem baj, érted." azóta nem nagyon keresem a társaságukat.

szellőláb 2011.02.04. 05:56:58

@niyabinghi: Igen, ez is ismerős. Bizonyos körökben, ha valaki panaszkodik az időjárásra én is el szoktam sütni: mert ezt is a kommunistáknak és a zsidóknak köszönhetjük. Nos, van aki érti a viccet, van aki bőszen helyesel :-)

Boglarka 2011.02.04. 08:19:54

miután mindenki antiszemitát kiáltott rám, mivel nem értettem egyet azzal, hogy "nem létezik olyan, hogy ZSIDÓK" (bár belátom, hogy én elég rossz példával válaszoltam) erre ti zsidóvicceket nyomtok, nem is akármilyeneket.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2011.02.04. 08:32:03

@szellőláb: az semmi, én már lassan három ve a "jelentős károkat okozó nyári jégeső" kifejezés helyett annyit mondok: gyurcsány :-)

Boglarka 2011.02.04. 08:40:05

A vörösiszap pedig a Jobbik miatt ömlöktt ki, mert tudjuk, hogy azon a környéken sok a cigány

Balance Of Power 2011.02.04. 09:07:00

@Mitya Ivanov: Na, ezek a reakciok a viccesek :)) Ki mondta, hogy CSAK?
De nem banom, nezhetjuk Hollywoodot, a film- es zenebizniszt is.

@Boglarka: Varjal, nem hogy pont a ciganyok miatt?

Boglarka 2011.02.04. 09:13:32

@Balance Of Power: nem, azok miatt a svájci frank árfolyama emelkedik, meg a benzinár

2011.02.04. 09:22:01

@szellőláb: ja, most ezek mennenk, az "bezzeg az én időmben" meg minden az "atomtul van" járta.

2011.02.04. 09:28:36

Na meg hogy röpködnek fennt a levegőben, és megkavarnak mindent, kitudja mit csinál az a sok úrhajó, nem jó ebbe bele kontárkodni.

Olvastam valhol, hogy amikor a könyv általánosan hozzáférhetővé vált, és sokan kezdtek olvasni, féltették az emberiséget, hogy a sok olvasás károsítja a szemet, meg az agyat.

Az én gyerekkoromban csak tévétől féltettek (hétfőn és pénteken nem is volt adás)

Mátyás udvarában egy Báthoryt körbe röhögtek, mert amíg a királyra vártak elővett egy KÖNYVET! és azt olvasgatta, a hülyéje.

És milyen igazuk volt, mert Guttenberg teljsen tönkre becsődölt a hülye nyomtató masinájával.

Mindig kitalálnak valamit, csak hogy kőccsük a pénzt.

Ernoke 2011.02.04. 10:32:54

@lárvalányhaj: hé, ez az én ötletem volt, kiloptad az agyamból biztosan!:D

ez a zsidózás pedig furcsa kérdés, mert én is szoktam (általában pozitív értelemben), de nem tudnám megmondani, mitől zsidó a zsidó. az ilyen véresszájúak pedig lehet úgy járnak, mint édesanyám egyik unokatestvére... egészen addig voltak mindenért a mocskos zsidók a hibásak, amíg egy családfakutatáskor kiderült, h az ükapját még kb. kohn-nak hívták. ekkor "identitásválságba" került, azóta meg bőszen járja a zsidó közösségeket, mert "ő legalább felvállalja a származását"... (ennyi erővel én is zsidó vagyok, ja meg német és lengyel is, most akkor melyiket _vállaljam fel_?:D) amúgyis mutasson nekem valaki olyan embert, akinek az ősei között nincsenek zsidók, hát ezért teljesen értelmetlen ez az egész.

Mitya Ivanov 2011.02.04. 10:43:07

@Balance Of Power:
te írtad: "Utanuk lehet csinalni. De valahogy sose sikerul."

akárhogy is van, én ebből azt olvasom ki, hogy másnak nem sikerül soha semmit letenni az asztalra, ezért megjelenik az irigység, ami a zsidókkal szemben antiszemitizmusban manifesztálódik.

Balance Of Power 2011.02.04. 11:23:09

@Ernoke: Az a legviccesebb. Pont errol szol a The Believer c. film, amikor a neonaci gyerek rajon, hogy homokszem kerult a gepezetbe. Apropo, homokszem: a veresszaju homofobon is konnyesre rohognem magam, akinek a fia egy szep nap bemutatja partneret, Belat. Priceless!

@Mitya Ivanov: Vastagon benne van ez is. Miert, szerinted nincs? Nezz meg egy atlagos 30-as evekbeli es mai zsidozot (es itt most az igazi veresszajura gondolok, mert nem az intellektualis fajtabol van tobb)

Mitya Ivanov 2011.02.04. 11:29:06

@Balance Of Power: de KINEK lehet utána csinálni? Már csak ennyi a kérdésem.

Mitya Ivanov 2011.02.04. 11:31:42

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
szerencsére az én nagyim (meg anyám) volt olyan intelligens, hogy a kötelező hittant és templombajárást nem erőltették. tudták, hogy visszafelé sülne el a dolog.

Ez a nem_erőltetés akkor is jól jött, amikor nem akartam megenni reggelire a vajas-mézes-kolbászos kenyeret.

Balance Of Power 2011.02.04. 11:48:17

@Mitya Ivanov: Az irigyelt egykori nagy zsido (es goj) iparmagnasoknak nem az olebe hullott a penz. A sokadig generacionak mar igen, de attol meg a korabbi nemzedek betegre dolgozta magat, hogy letrejojjon a gyar, uzem stb. Erre mondtam, hogy lehet utanuk csinalni.

Gipsz Geza viszont, aki esetleg pont abban a gyarban dolgozott, mar csak a viragzo bizniszt latta, amibol neki keves jutott. Az mar nem jutott el az agyaig, hogy ez nem a foldbol nott ki. De a haverokkal jot lehetett hoborogni a kocsmaban, hogy a rohadt bipsi vezerigazgato igy meg ugy.

De mindezt a sima, fajmentes irigysegre is ra lehet huzni.

Es akkor visszakanyarodhatunk ON-ba, hogy kinek a nagyszulei melyik retegbe tartoztak, mert a joebedhezszolabullshit eszerint alakul vasarnaponkent.

szellőláb 2011.02.04. 12:40:46

@Frengi: annak idején ezt úgy mondták a hozzáértők öregfaterom kocsmájában, hogy "mer ezek a kurva ruszkik ATOMOZnak" :-)))

Boglarka 2011.02.04. 13:27:50

@Ernoke: kik azok az "ilyen véresszájúak"?

Ernoke 2011.02.04. 13:53:02

@Boglarka: értelemszerűen azok, akiknek minden sikeres emberről az jut eszébe, h semmi tehetsége és tudása nincs, csak azért boldogult, mert zsidó. meg ilyenek. ne mondd, h nem ismersz egy ilyen embert sem, mi van ezen magyaráznivaló...?:o

Boglarka 2011.02.04. 13:58:42

@Ernoke: inkább csak az "ilyen" kitétel zavart meg. És de, ismerek olyat, mindenki ismer.

Balance Of Power 2011.02.04. 13:59:35

@Boglarka: Egy idosebb rokonom (nem nagyszulo ;) minden 2. mondataban benne van, hogy igy hulye zsido meg ugy hulye zsido. Ez akkor is kurva unalmas, ha van valosagalapja. Erdekes modon az illeto elete elegge szetcsuszott egy ponton - sajat hibajabol.

Boglarka 2011.02.04. 14:02:49

@Balance Of Power: én viszont leginkább azt látom, hogy leginkább csak két végletes vélemény létezik, illetve a harmadik (a legnagyobb) az elhatárolódó típus.

Boglarka 2011.02.04. 14:06:55

vagy azt hallom, hogy mindenről a zsidók tehetnek, és mindenki, aki gazdag, az zsidó, vagy azt, hogy hát bizony, lássuk be, ők e legtehetségesebbek, legügyesebbek. Van aki meg rögtön nácit és antiszemitát kiált, és többet szóba sem áll veled.

Balance Of Power 2011.02.04. 14:13:41

@Boglarka: Segitik egymast. Ez hellyel-kozzel igaz is. A gojok furkaljak egymast. Ez is. Az elso hozzaallassal konnyebben lehet "sokra vinni", akarmit is jelentsen ez.

De mondom, szivesen olvasnek errol egy komolyabb lelegzetu szocio-munkat szamokkal, tenyekkel az utolso 150-200 ev tekinteteben. Eddig csak temaba vago, tortenelmi- es csaladregenyeket olvastam.

Ernoke 2011.02.04. 14:24:27

@Balance Of Power: én tényleg azt nem tudom, h ki számít zsidónak, milyen kategória ez. bár vannak "tipikus" zsidók, mint pl. Woody Allen meg Sascha Baron Cohen, még mindig nem sikerült rájönnöm, h ez tulajdonképpen mit is jelent.

Boglarka 2011.02.04. 14:33:23

@Balance Of Power: Zsidókra és gójokra is van ilyen szempontból jó és rossz példa is mindenki ismeretségében (ide értem a főnököt, sosem látott távoli vezérigazgatót is), csak az emberek általában saját beállítottságuktól, hovatartozásuktól, kialakult ideológiájuktól függően vakok és süketek befogadni a sajátjukkal ellentétes véleményeket.
Különben is, hogy kell írni, goj vagy gój?

szellőláb 2011.02.04. 14:37:51

@Ernoke: Altoid ezt néhány héttel ezelőtt kifejtette. Az nekem arra hajazott, amin a saját homokozónkban szoktunk görcsölni: ki a magyar? A képlet hasonló, csak minket világszerte utálnak kevesebben, mert kevesebben ismernek. Én a magam módján lerendezem: tök mindegy, hogy kinek, minek vallja magát, ha szarban vagyok számíthatok-e rá (és ha ő van szarban, akkor, vajon szól-e nekem róla)Ezek a mindennapi élet kérdései, a többi magas politika. A politikusok meg mind, ahányan vannak, bekaphatják.

blur7 2011.02.04. 15:23:08

@Ernoke: Lisa Alcalay Klug, a "Cool Jew" könyv szerzője érdekeseket mond a témában, sőt új kategóriát teremtett (ha jól értelmezem):
www.youtube.com/watch?v=CjAFHJUGpZ4

cd-r 2011.02.04. 15:35:17

@Balance Of Power: apám dettó. közben meg akkora kilincs orra van, hog öröm nézni. szerintem telivér (de legalábbis félvér) zsidó, csak nem tud róla, mert egy időben ugye nemigen volt divat ezzel kérkedni.

Boglarka 2011.02.05. 17:08:01

kiigazítanám előző hozzászólásaimat: engem ne gójozzon le senki

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2018.01.03. 12:41:09

"Nálunk is ment ám a fúrás meg a szemétkedés, ott dolgoztam 75-ben a BRG-ben, műszakvezető voltam. De hát nem jártam tintázni a többivel. Azok mentek minden műszak után a Telefon bárba tütükélni, tudod, ide a Szépvölgyi útra (az ellenkező irányba mutogat). Én meg dafke nem mentem. Hát hirtelen lekerültem a prémiumlistáról. Nem szóltam én ám semmit, kussoltam, tettem a dolgomat. Ám pár hónap múlva a igazgató elvtárs azt mondja, hát te Gyula, te meg ilyen fiatalon szemüveges vagy? Mondom, tudod, Karácsony elvtárs, nem látok bizonyos dolgokat. Ez olyan Karácsony volt tudod, akik pont azt nem ünneplik, ahogy hívják őket. Szóval. Keresem magam a prémiumlistán, és nem találom. Hát akkora röhögés volt, te, azonnal visszaraktak a listára! Kétszeres prémiummal!"

Ez mennyire gecipontos :DDDDDDDDDDD
süti beállítások módosítása