Olvasói rovat - A kutyás I. rész

2010/10/30. - írta: Modor Tibi

Szia Tibi!

Hát, hogy ti még így bírjátok! Őszinte tiszteletem. Le a kalappal!
Megevett a fene. De ez most legalább egészséges. Valaki másnál kutyám született, én meg megint hülye voltam.


Egyébként sok sok kafaságot még, már ha ezt így lehet.


Sok sikert:
Buffout

 


Kutya, enyém

Elég egy egy gyenge pillanat, és egész életedben ihatod a levét. Gondoljunk csak a hirtelen felindulásból elkövetett emberölésre, piás balesetekre, házasságra vagy gyerekvállalásra. Ellágyul, elbódul, elborul az agy és máris búcsút vehetünk kényelmes, jól megszokott életünktől, hogy valamiféle sitten, smasszerek vagy zsarnokok felügyelete alatt éljünk tovább. Szerencsére - már ha ennek a szónak van értelme - egy szerencsétlenség kapcsán, nem csak "Epic Fail"-kategória létezik, van sima fail is. Mint például kutyát ajándékozni a gyerek születésnapjára. Itt nem hivatkozhatunk arra, hogy a társadalom áldozatai vagyunk.

A döntés, hogy ez így mehet, hasonló az Epic Fail esetében szinte kötelező pillanatnyi elmezavarhoz. A gondolkodás mellőzi a távlati mérlegelést, az elmét zavaros képek töltik meg, néhány amerikai filmből vett jelenet pörög újra és újra. A kutya értelemmel bíró, a család boldogulásáért fáradozó hűséges kis pajtásként ölt alakot. Kiment az égő házból, megtalálja az elveszett gyereket az erdőben, behozza a postát és énekel. Zongorakísérettel. Ha az ablakon kinézek, a szomszéd jócsajt látom kutyákkal. Még a vén genyó házmestert is képes szeretni valaki, a kutyája. Megszületik az igen. Bejelentéskor a báva mosoly kötelező.

Rutinos modorosok, vagy modorhoz szokottabbak már itt elkezdik, hogy:

"De csak akkor, ha gondoskodni is fogtok róla." "Egy kutya nem csak azért van, hogy néha megsimogassuk, sétálni, foglalkozni kell vele."

Nagy csillogó szemek, bólogatás a válasz. Talán az utolsó jó pillanat a kutyás létben, mert még nincs meg maga a kutya, a gyerekek viszont már boldogok, hálásak érte.

Mert természetesen már a kiválasztásnál el lesz baszva az egész. A kiválasztott fajtára vonatkozó csakis netes források átaolvasása, választási szempontok bemagolása ellenére is sikerül az alom legidegbetegebb (ő volt a legközvetlenebb), vagy legbambább (ő volt a legaranyosabb) kölykét hazavinni. Talán ha nem gyerekekkel mentünk volna, nem szerettek volna bele már a küszöbről. Mint születésnapi ajéndék, átütő siker. A gyerek ugrál örömében, a kutyus végtelenül aranyos, ő is ugrál. Aztán lefekszenek és elkezdik egymást nyalni. Mivel ekkor még nem néztük végig, milyen jó étvággyal fogyaszt kiskutyánk gyanús tetemeket, vörösboros rókát és dolgokat, amelyekről már nem is lehet tudni mi volt eredetileg, engedjük. Csak néhány perc után lesz nyomasztó a látvány.

Az első pár napban a kis állat megszokja új helyét. Roppant figyelmesek vagyunk vele. Kupacban áll a lamantinhúsból készült multivitaminos szupertáp a szupertálkában, a legpuhább pokrócból és elit plüssnyulakból otthont rendezünk be neki. Közben a kutyus sem tétlenkedik. Kiválasztja a melléhelyiségnek használandó szőnyeget, csak a puhát és drágát szereti, majd vizes hasmenés keretében felavatja. A sétáltatás ilyenkor még nem gond. Sőt, a gyerekek rendszeresen összevesznek ki fogja a pórázt, majd megegyeznek, egyiké a póráz, a másik viszi a kutyát ölben. Ráadásul a séták sem séták még igazán. Elég a ház előtti gyepre letenni, ott értetlenkedik néhány percet, szaglászik kicsit és kész is.

Névválasztásnál nem árt, ha előre készülünk néhány ötlettel: megelőzhetjük vele, hogy a gyerekek adjanak nevet. Mégsem kiabálhatom az utcán, hogy "Szőrösgombóc, fúj, köpd ki azonnal." Bár a Kegyetlen Pusztító (fiam ötlete) tetszett, mégis inkább az általam javasolt Dexter név lett a befutó. Csakhát mindenkinek el kell magyarázni, hogy nem a szemüveges rajzfilmgeek, hanem a csinos sorozatgyilkos. Dehát ez a legkevesebb.

Az egymás ellen dolgozás már megfigyelhető ilyenkor. Rémálmom, hogy a rám bízott kutya valakit megtámad. Mi megpróbáljuk leszoktatni a harapdálós megnyilvánulásokról (bokatámadás, nadrágtépés, kézrágás), a gyerekek vele való időtöltése viszont leginkább csibészeltetésnek nevezhető. Elit plüssnyulaikkal addig csapkodják a száját, míg rá nem harap. Ha rájuk szólok, arcnyalatásra váltanak, ami ekkorra már émelyít. Szólok, semmi, fealdom. Már számomra kellemetlen, hogy állandóan fennhangon instruálok.

Ahogy nő, növekszik mozgásigénye, ereje, csipamennyisége és a szaga is. Nem csoda, ha kifimomult érzékekkel megáldott gyermekeink már nem annyira szívesen erednek útnak vele. Ehhez hozzájárul, hogy a rakoncátlan ebadta vagy húz, vagy húzatja magát. Egy séta abból áll, hogy két három méterenként meg kell állni, hogy kis kedvencünk a többi kis kedvenc pisáját szagolgathassa elmélyülten. Idővel persze már nem áll meg az ember. Lakatarccal vonszoljuk a dögöt az első helyig ahol végre kirámolhatja magát. Ez a rész igazi vesszőfutás. Többször vetődött már fel bennem az emberi méltóság fogalomköre efféle várakozás közben. Meg az, hogy tényleg jó-e ez nekem. Szinte érzem a kutyátlan járókelők rosszallását, előítéleteit. Pedig igen, felszedem. Kezdetben még volt némi öklendezés, ma már egész rutinosan kapkodom össze. Fontos, hogy a zacsit már korán elővegyem és lobogtassam, hadd lássa mindenki, itt én nem hagyok nyomot.

Ahogy nő, növekszik, lassan eléri a fajtájára egyáltalán nem jellemző nagyságot és formát. Egyre nehezebben merjük bemondani, hogy minek is nevezte a tenyésztő megvásárlásakor. Átbasztak, nem csak hirtelen felindulásból lett kutyások, hanem balekok is vagyunk. Ezt eddig csak mi tudtuk, de most már látszik is. A tagadási kísérletek és némi feszültség után aztán eljutunk az első beismerésig. Nem törpe, nem is schnauzer, sőt nem is tibeti juhászkutya. Keverék. Keverék, de aranyos. Jobbára aranyos.

A gyerekek nagyjából fél éven belül köszönő és arcnyalató alkalmi ismerősei lesznek a dögnek. Feleségem kel miatta fél hatkor, nekem nincs más esti programom, mint a kutyafuttatás, hétvégén is csak kutyastrandra mehetünk. Még ha be is engednek vele valahová, sokkal kellemetlenebb úgy ott lenni, hogy valami állandóan el akar szabadulni a kezünkből. Feleségem vagy az én kezemből, a gyerekek ekkor már sértésnek veszik, ha rájuk akarjuk bízni.

Aztán károkat okoz. Néhány kilométernyi kábel, a kanapén felejtett távirányító, fejhallgató, szobanövények és az alsó könyvespolc tartalma kerül a számlájára (szerencsére a kódexeket felül tartjuk). Ilyenkor már egyenesen rossz. Ha szaglászik, rettegek, biztos a legpuhább szőnyeget keresi, ha valamit rág, meg kell néznem, hogy legalább a SIM-kártyám ép maradt-e, ha játszik, úgy látszik mintha idegen gyerekek nyakonharapását gyakorolná. És tökmindegy, mekkora jégdarabok zuhognak az égből, menni kell vele ki. Ez nem csak azért kellemetlen, mert unalmas, hanem mert már kívülről látod magad. Mint a vegyesbolt előtt gettózó alkeszek, te is részévé válsz az utcaképnek. Ismer minden gyerek, néni, anyuka és kutya (gazdástól). Megtanulod eljárni a póráztáncot, később talán kivédeni is. Ez abból áll, hogy kutyád pórázon játékba keveredik egy másik kutyával, ti pedig a másik gazdival úgy helyezkedtek, hogy se egymást se benneteket ne kötözzenek össze. Akkor szép, ha már megvan az összhang. Akkor szinte keringőszerű.

Számtalanszor elérkezik a pillanat, mikor a felbőszült szülő ráébred, hogy trehány, lusta kölykei mellé most beszerzett (bekapott, benézett) egy neveletlen állatot is. Így nem mehet tovább. Szigorúan netes forrásokból kutyanevelési programot állít össze, valamint a kutyamenhely sűrű és nyomatékos emlegetésével a gyerekek motiválásába kezd. Eztán majd először az ember, csak aztán az állat. Még több lemozgatás, aportírozás, kábelcsatornák kialakítása, orrbeleverés (hülyeség, csak szétkenődik tőle, foganatja nem lesz), idomítási kísérletek.

"Ül, ül, ül...ÜL...ÜL!" és nem ül le, zavartan csóválja a farkát. Far lenyomása közben, "ÜL!...jóóólvan".

A pórázon vezetést is fegyelmezettebbre vesszük, ami meglepően nehéz, ha flexi változattal kísérletezünk. Olyan szavakkal dobálózunk, valódi értelmüket nem ismerve, mint következetesség meg szigorúság.

Kiderítjük, hogy csóri kis állat biztosan falkavezérnek érzi magát. Ezért rombol, ha magára hagyjuk, ezért próbálja ő meghatározni az útirányt, ezért lop, borít szemetest, és ez a szőnyegek végzete is. Ez nem csak, hogy a kutyának rossz (emiatt stresszel), de az én hiúságomat is pedzegeti. Egyenlőtlen küzdelem veszi kezdetét, amikor rövid terrorizálás után az ember szeretné azt hinni, hogy győzelmet aratott az állat felett. Szeretné, ezért hiszi is, hogy sikerült. Utolsóként kap enni, előbb lépünk ki az ajtón, hazaérve nem neki köszönünk először. Egészen egy X-Box (PS3, Wii) kontroller leamortizálásáig tart az illékony illúzió.

És ez itt most törvényszerűen beletorkollik a pozitív befejezésbe. Az a tervem, hogy mivel felköptem és aláálltam, megvigasztalom magam. Van modorospaprikás, ágyas fütyülős a hűtőben, nem kell. Van pénz, vehetek kurvát, kokszot, nem kell. Érted? Normális, nem faszomhülye akarok lenni. Megyek. Kutyával megyek, erdőbe megyek és mindazt, ami eddig idegesített, nem mint rákos daganat, hanem mint együttélésre képes és való dolognak fogom fel. Mint család, gyerekek és kutya. Nem szarnak vagy jónak.

Rengeteg jó ok létezik a kutyatartásra. Telepek őrzése nagydarab félelmetesekkel, vakok vezetése nyugodt okosakkal, házőrzés kicsi hangosakkal, társra találás kicsi idegbetegekkel, kocsmázás fedősztori nyugodt türelmesekkel. Sporttárs, ha sportos, cimbi ha magányos, vigasz, ha szomorú a gazda. Ezek mind elfogadható, érthető, jó okok. A születésnap, karácsony, felelősségtudat kialakítása a gyerekben viszont nagyon nagyon rossz alapok arra, hogy kutyával kínoztassuk magunkat.

91 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2010.10.30. 07:56:25

kutyaiskola néha beválik. ismerek olyan hülyeuszkárt, akin sokat segített.

Noked-Lee 2010.10.30. 10:13:39

szórakozattó írás, de nem modoros szerintem.

tblv 2010.10.30. 10:37:42

Modoros műfajhoz semmi köze. Az agglomerációba frissen kiköltözött modoros kutyatartók egy része, na AZOK modorosak, Vecsés új lakóparkjában figyelhetőek meg főleg. Falkában járnak, van aki fejlámpát használva szedi fel a kutyaszart a nápolyis vödörbe, más csapattag nejlonzacsiba, amit gondosan elhelyez a kutyafuttató szélén. létszámuk 5-10 fő között változik, a kemény mag nem feltétlen fogad be idegeneket, ("Zazika tüzel, jó lenne ha megfognád a kutyádat mert ez nem lesz így jó" közli faarccal a fiatalasszony, aki amúgy habzó szájjal üvölti le a kutyája fejét ha el mer szaladni játszani a többivel, de ő NEM teszi pórázra agarát mert ő a csapat tagja, kösse meg az a kutyáját, aki oda mer csapódni.

pruntyike 2010.10.30. 10:40:39

Fejlődik a világ. Már nemcsak öleb van, hanem hónaljkutya is...

Szalonnassy Albin urfi 2010.10.30. 10:46:39

Szerintem sem modoros, viszont elbaszott modon butyuta.
Legalabb kiirtad magadbol pajti! Na hozd vissza szepen a gumicsontot.
A 'gazdi' kifejezesert pedig szivlapat.

nyílméregbéka 2010.10.30. 11:44:52

Szuper volt olvasni, bár nem modoros. Van a családban kutya, így ismerős a téma :-) Kutyasulit én is ajánlom, a családi kutya - és bármelyik - simán eléri az engedelmességi szintet, az ül, marad, fekszik, NEM!!!!!! és hasonló parancsokat vígan megtanulják, és az már nagy könnyebbség.
Én személy szerint csak kertes házban tartanák kutyát, de te tudod :-)
[Fú, ez viszont jó modoros lett.]

pwpw 2010.10.30. 13:43:38

"biztos érzi a buksi szagát rajtam"
"kisfiú vagy kislány? ja látom, kisfiú"
"nézd klárika ott a kiszkutusz, megsimogatod?"
jaj mennyi van még, de nem jut eszembe most:D az is nagyon modoros, mikor sziasztokkal köszönnek nekem meg a kutynak

A Tyne folyó déli partja 2010.10.30. 13:51:08

szerezzen be macskát:) azt nem kell sétáltatni, az alomba kakil, (vagy kint, mi az egyik cicának vettünk almot, hogy ne kelljen a hideg télben kimenni, de nem volt hajlandó használni, inkább kikéretőzött a fagyba), és még be is temeti maga után.

Dr Milton 2010.10.30. 13:54:00

Tartanák:D Én tiltanám a kutyákat, rühellem a büdös szolgalelkű állatokat, ráadásul állandóan ugatnak.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.10.30. 13:58:04

Hát, ez a szösszenet sem kedveltette meg jobban a kutyákat. De talán bennem van a hiba, úgyhogy több kommentet ma nem is írok . :)

totyizselé 2010.10.30. 14:04:23

Modoros vagy sem, az írás kibaszott zseniális!
Nagyjából 100%-ban megtapasztaltam ezeket a dolgokat. A különbség annyi, hogy nálunk a feleségem a kutyamániás, mondjuk ő ért is hozzájuk. Tavasszal, nyáron, ősz elején szépen el is bandázik a kutyásokkal a téren, de ha jön a hideg, akkor jön az "ugye leviszed, naaa, légysziii...!"
Eljutottam én is az utolsó kutyánkkal egy egész jó engedelmességi szintre, 4 kutya közül ,játék közben simán elhívható volt, de nem kívánom mégegyszer az oktatást, se kedve se energia.
Ül.... Ül.... ÜL!...ÜL!!!!!
:D

Kurvajó poszt!

totyizselé 2010.10.30. 14:07:18

A macska legalább vastagon leszarja a fejedet.
Nyávog (hangosan), ha éhes, ha kedve van, odamászik melléd az ágyba és berreg, bónuszként lapátolhatod a macskaszart meg a macskahúgytól összerögösödött almot (gecibüdös), plusz a lakás minden rejtett és nem rejtett zuga faszig tele lesz macskaszőrrel.

pause 2010.10.30. 14:10:35

ej ecsem messze van ez modorostol,es egy kerdes merult fel bennem: dicsekszel vagy panaszkodsz?

Skunkworks 2010.10.30. 14:13:24

Ez milyen fajta? Ez? Olyan verdteli fajta.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.10.30. 14:15:59

Vaú, vaú! Jajj de aranyos! Megsimogathatom? Ugye nem harap?

lárvalányhaj 2010.10.30. 14:20:05

Ha nem neveli meg a _gazdi_ a _kutyulit_ (és kutyaiskolába se viszi el), akkor miért csodálkozik úgy, ha aztán neveletlen lesz?

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.10.30. 14:21:48

@totyizselé:

Kutyafüggő mindez.

A legjobb kutyás paródia Leslie Nielsen "Repülőtér" katasztrófafilm-paródiája 1. részében van.

Rohannak a plótáért, hogy segítsen a reptéren. De a pilóta nagy kutyabarát, tudják, hogy ha megbántják a kutyáját, durcás lesz. Kiküldik hozzá az embert. Kutya (jól táplált bernáthegyi) azonnal ráugrik, a földre teperi, majd morogva rángatni kezdi, végül elkezdi széttépni a ruháját. Pilóta meg mosolyog: "ne figyeljen rá, csak játszik, mert Önt megkedvelte", s közben az ember már levegőért kapkod, mert a kutya szorongatja a nyakkendőjét.

ziza133 2010.10.30. 14:22:49

Szivlapattal egyengetnem az arcat minden lakasban kutyat tarto embernek...

lárvalányhaj 2010.10.30. 14:22:59

@pwpw:

"Egy kutya többet ér millió embernél nekem. Gondoljatok rólam azt amit akartok, de én mindig is többre tartottam az állatokat, mint az embereket."

maripán 2010.10.30. 14:23:36

Ez messze van a modorostol :)

Nekem is van kutyam, egy goldie...utalom mikor mindenki simogatni akarja :)

Harap, ha azt mondom neki....:D

maripán 2010.10.30. 14:32:38

@ziza133: Ide nekem a szivlapatot :)

Es most kerlek, fejtsd ki mennyire istenkiraly elete van a kertben "szabadon" rohangalo ebnek. Mert nekik tok jo, a lakasban tartott kutya meg depressios.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.10.30. 14:33:15

@maripán:

Enyém sajnos nem harap. Északi kutya, s azok - sajnos - embert sosem bántanak. Pedig időnként kellene...

maripán 2010.10.30. 14:38:13

@Birca Maxval: A golden retrieverre egyaltalan nem jellemzo a harapas, ugatas. Az enyem teljesen fajtiszta, megis jelez, ha idegen jar a lepcsohazban, es siman nekimegy barkinek aki engem kezzel bantani mer (mikor jatekbol verekszunk itthon :) )

O sem ugy harap, mint egy atlag kutya, hanem csak "megcsipked" :D

Skunkworks 2010.10.30. 14:43:54

Nem kutya kell a házhoz védeni, hanem ilyen: www.youtube.com/watch?v=ILUXYVUUZrY

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.30. 14:46:11

na, neked se való kutya...

(elég modoros voltam?)

Cathcart_ezredes 2010.10.30. 14:50:33

Kutyaséta közben sok modoros kutyással találkozom, természetesen én magam egyáltalán nem vagyok az, és semmi ilyesmit nem követek el, mint amit:

a modoros keverék/korcs tulajdonos:
Megvetően nézi a fajtatiszta (ha "fajtisztát" mondasz, akkor természetesen kijavít, ezzel elárulva kisebbségi komplexusát, ami kutyája pedigréjéből fakad) kutyádat, és azonnal kifejti, hogy az ő kis Pocikája menhelyi kutya. A menhelyi kutyák mind rettenetesen hálásak (míg a te kutyád egy önző dög, aki szenvtelenül nézné végig a halálodat), egészségesek, nem olyan túltenyésztettek, mint a te németjuhászod/rottweilered/goldened, stb. Soha nem felejti el elmesélni megismerkedésük történetét ("a menhelyes pasas nem hitt a szemének, mert Pocika hónapok óta apatikus volt, de mikor meglátott engem akkor egyből csovizni kezdett és sírni hogy odajöhessen hozzám. Szerelem volt ez első látásra, na."), illetve mindig elhangzik a "olyan csúnya, hogy már szép" mondat.

A modoros fajtiszta (kurvaélet, fajtatiszta) tulajdonos:
A kutyája természetesen külföldről van. Itthon nincsenek jó tenyésztők, tenyészállatok. Mindig megemlíti, hogy mennyiért vette az ebet, eközben úgy tesz mintha most vennék ki a zsebéből a pénzt, mert kicsit behúzza a nyakát, és zsebre vágja a kezét. Soha nem szedi fel a kutyaszart. A kutyát "Von Brückauser Geofraudi Athanaseusnak hívják", de ők csak úgy hívják, hogy Athos. Ha ugyanolyan fajta kutya, mint a tiéd, akkor látványosan ecseteli, hogy az övé azért jobb családból jött, hiszen más a seggének a lejtése, illetve jobban kunkorodik a farka. Bár az ember azt hinné, hogy rendszeresen járnak kutyaiskolába, de gyorsan kiderül hogy a kutya nála csak státusz.

A nagytestű kutya tulajdonosa:
Általában alacsony, vékony, girhes férfi, vagy nagyon vékony nő. Ha pórázon viszi a kutyát (ez nagyon ritka), akkor csak úgy repül utána (épp ezért ritka). Szerinte jópofa, hogy a kaukázusi juhásza 45 kg-al több mint ő maga, hiszen Mackó amúgy sem tudna bántani senkit. Állandóan a kutya fejét ölelgeti, miközben az állat jéghideg szemekkel néz maga elé. A nevelés csírája sincs benne, egy nap biztosan nekitámad a kutyája a hülyének. Sétánként 200-szor hangzik el tőle a "NEM BÁNT!" mondat, ami azért nem nyugtatja meg az embert, ha épp Mackó a gyerekén/kutyáján/nagymamáján fekszik, vagy épp eszi azt.
Ha férfi, akkor nyilvánvaló, hogy saját fizikai hátrányát próbálja enyhíteni a kutyával, gyakran nevetve megjegyzi, hogy "ketten együtt 150 kilók vagyunk, érted...", amiből persze a kutya veszi ki a nagyobb részt.

A kistestű kutya tulajdonosa:
Mind nő, mind férfi esetében a gazdi nagy eséllyel egy hegyomlás. Az ember-kutya közötti méretbeli kontrasztot mindig felhozzák, és nagyot nevetnek rajta. Sokszor felkapják a kutyát ölbe és megszorongatják. Más kutyákkal való hozzáállásuk kétesélyes. Vagy gondolkodás nélkül odalökik Gyilkost ("tudod, abból a hülye filmből vettem") a vicsorgó doberman elé ("csak meg ne egyed őt Gyilkoska!"), vagy azonnal felkapják (súlyosabb esetben a fejük fölé emelik), ha 4 km-es körzetben megjelenik egy másik kutya. Alfajuk a plázákban látható hidrogénbombák, akik jól ismerten táskába kényszerítik a sétára amúgy valóban alkalmatlan kutyát.

A kutyaiskolás:
Az elején csak viccből/praktikusságból viszi le a kutyát, majd teljesen elveszik benne. A csak heccből lejárókat teljesen lenézi, alig várja hogy csatlakozhasson a komoly versenyzőkhöz. Tehát később ő maga is versenyekre jár, minden szabadidejét a kutyával tölti, tréningezik, ő állítja össze neki a tápot. Robot szintűre képzi a kutyát, és ezt amúgy mellékesen demonstrálja a parkban. A kutya jövőre felsőfokú szakmai nyelvvizsgát fog tenni németből.

Madarsky 2010.10.30. 15:03:51

jut eszembe, és a "fajtiszta" kifejezés mennyire modoros? :D
(fajtiszta - mind a két felmenője kutya...)

Madarsky 2010.10.30. 15:05:10

jah látom, pont megelőztek, bocs ^^

Prophet 2010.10.30. 15:33:59

Nagyfater tesójának a kutyája duplán pedigrés (bár nem tudom, a fajtiszta az miért modoros), mindkét szülője fajtatiszta, csak épp más-más alfaj.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.10.30. 15:55:45

Ez nem is modoros, b+. Kutyát panelba, lakásba? Annak a kertben, a jó levegőn van a helye. Láncon!

2010.10.30. 16:07:18

@ziza133: Igaz! A kutya nem lakásba való, hanem kertesházba, a kertbe :) Mert ha lakásban tartod, akkor tényleg szenvedés az egész, embernek, kutyának, mindenkinek.

tblv 2010.10.30. 16:22:12

@Catchart ezredes: na ez az írás az aminek a posztban kellene szerepelnie

nagysuhi 2010.10.30. 17:08:29

Sok barom. Első a kutya, utána jön a gazda és családja. Mindent a döghöz igazítanak, nem lehet semmit sem csinálni, mert ott a kutya. Nyáron Franciaországban valami kutyaversenyen 2 állat majdnem széttépte egymást. Már nekiálltam volna összeszedni a tízeurósokat, hogy melyikre fogad a közönség, mire szétszedték őket. A gazdáik meg utána lestek gyilkos szemekkel egymásra.

totyizselé 2010.10.30. 17:40:49

@Birca Maxval:
Megvan :)

Én inkább azt mondanám, gazdafüggő. Minden kutyának megvan a temperamentuma, de azon belül azért már az embertől függ.

@ziza133:
Világnagy faszság. Az egyik legszomorúbb kutya, akit ismerek, egy családi ház udvarán él. Soha nem megy sehova, sétálni nem viszik, nem játszanak vele, más kutyákat kölyökkora óta nem látott. Szerencsétlen jószág, a szemei teljesen halottak, apatikus, totál életunt - nem csoda. Német juhász, amúgy.

A tacskónk meg a francia bulldogunk is lakásban lakott velünk, kurvára nem szenvedett egyik se, meg mi se.

gyutyka 2010.10.30. 17:41:01

Barátnőm harmadik emeleten lakott és tartott kutyát.
Én kertes házban lakom és láncon, házőrzésre tartottam kutyát. Mindkettőnké kimúlt, mi egy idő után összeköltöztünk.
Hogy kedvence elvesztése utáni bánatát feledtessem, ismerőstől hoztam egy kiskutyát.Szeretni való kis korcs volt.
A dög 2 éves, nevelésével, lakásban vagy a kertben tartózkodásának időtartamával kapcsolatban vannak vitáink.

gyutyka 2010.10.30. 17:44:05

A dög nincs láncon, kocsival-ha lehet- magunkkal visszük, imádja.

gyutyka 2010.10.30. 17:46:36

A segge is kivan nyalva.
Hirtelen ennyi.
Az írás szerintem sem modoros, nem úgy mint én.

GERI87 2010.10.30. 17:57:12

@totyizselé: Azért mert az állat nem bentre való!
A macska meg tényleg jobb:)
Kicsi, puha, lehet simogatni (nem olyan szar a szőre mint a ktyának) lehet emelgetni, kézbe venni, nagyrészt kussol (az hogy szól hogy éhes meg baszni akar az egy érthető dolog) dorombol, nem büdös...és nem mindegyik hullatja a szőrét.
És büszke állat..:D

Panelba meg max aranyhal meg ilyenek valók...

Ugyhogy nem negatívum hogy beszarik..mert nem oda való.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.10.30. 17:59:34

berakod kocsiba, kiviszed erdőbe, tarkónlövöd. nem a neveletlen gyerekeket, hanem a neveletlen kutyát. hazajössz, és bejelented, hogy elszökött a kutyus. probléma megoldva.
a viktóriás kutyatrenír-műsor is ilyen balfaszokkal van teli. www.youtube.com/watch?v=iTuOr2vlC-c

GERI87 2010.10.30. 18:02:55

A kutyás filmek amiben a kutya "főszereplő" és a kamera egy óráig mutatja amint épp ül, fekszik, néz stb...miközben hangot mondanak alá mintha gondolkodna, beszélne..
A filmben persze semmit nem csinál a dolgok nagyrészét az emberek csinálják majd a film végén egy ugrással, ugatással, harapással elintézi a gonoszokat és ő lesz a nap hőse:D

Látom magam elött ahogy a kutyás csillogó szemmel nézi és közben elmélázik mi lenne ha abuksi is tudna beszélni..

Amúgy miért van hogy aki kutyás az utálja a macskákat????

GERI87 2010.10.30. 18:04:47

JA és a kóbór kutyákat ugye be kell fogni..ezt tiszta sor.

De mi a francért kell életben tartani???

Annyi kutya van még, ráadásul szebbek, tisztábbak...

Kutyabarát 2010.10.30. 18:13:49

Én nagyon sokkutyás vagyok,mondhat bárki,bármit,én remekül szórakoztam az írásodon:)))))))

GERI87 2010.10.30. 18:18:13

@nagysuhi:
A kutya egy élő "fedősztori".
Rá lehet fogni hogy miért nem ér rá az ember, miért nem mennek nyaralni..stb.
Valójában nem akarják bevallani hogy nincs pénzük, idejük...meg amúgy is minden megtakarítás (ha van) a kutyára megy el...

barbie83 2010.10.30. 18:43:31

Inkább egy kutya a lakásban, mint egy bélgiliszta a seggedben.

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.30. 18:48:03

@totyizselé: mondjuk nálunk a faluban furán néznek a jöttmentekre, aki sétáltatják(!) a kutyát...

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.30. 18:50:27

@GERI87: a macska érdekből szeret téged. nem is szeret. kihasznál, mint egy szolgát. szófogadatlan, szemtelen.

ezt azóta tudom, mióta van kOtyám.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.30. 19:05:01

@Babette_: de macskád láthatólag sosem volt...

mert egyáltalán nem így van. nagyon is megválogatja a macska, hogy kiket szeret. és nem, nem azt, aki kaját neki. (pl, ő simán tud fogni magának egeret, stb. a kutya meg rád van utalva, nélküled éhen hal. azt miért nem tartod érdekből szeretésnek?
a szomszéd cica rendszeresen járt hozzánk, kaját viszont soha nem fogadott el. akkor miért is jött, szerinted? valamiért mégis szeretett minket. meg simán tudta, hogy ki szereti őt, aki nem szerette, ahhoz nem ment oda.
és ugyanígy lehetne mondani, hogy a kutya meg szolga. a macska meg szabad, független.

2010.10.30. 19:05:26

Annyira utáltam amikor a kutyások mint családtagot emlegették a kutyát, szaladtak vele orvoshoz minden bajjal, kezelés, meg minden, aztán temtés ha elpusztul, utána a mély gyász.

Majd 50 évesen volt először kutyám, az inteneten néztem ki, egy menhelyi kutya volt, ujfundlandi keverék szuka majd 50 kilo, és már akkor éves. A menhelyen eszembe jutott a sok kilátástalan állásinterju, ahol mindig a hosszú combú huszon évesek a befutók, én meg mehetek haza az 50 évemmel, na most lássatok csodát fiatal fajta tiszta dögök, ti még mindig itt fogtok rohadni a menhelyen, mikor én már javában főzöm a csirke farhátat a Rozinak, s lőn.

Amikor haza hozták és betakarta az előszobát megrettentem, hogy mit fog ez a kutya velem csinálni, hisz nem is ismer, a pórázon nem is tudom megtartani. De ilyen az internetes cucc, csak otthon derül ki, hogy nem az a szín, nem az a méret.

Mindenki azt mondta hogy hülye vagyok, ami egyébként igaz is, de nem a kutya miatt, Ezzel a csámpás korccsal jól meg voltunk, egyikünk sem akart a másiktól kunsztokat, nekem elég volt, hogy ott van. Egyedül éltem, és ha ajtót nyitottam akkor ott volt a "sátán kutyája", nem reklámoztam hogy egy jámbor állat. Mély torok hangon tudott ugatni, mi kell még.

Amikor a forgalmiját újítani kellett, az állatorvos mindig csodálkozott, hogy még él? Élt. Idén januárban halt meg. Már nem tudott felállni, persze állatorvos, kezelés, ahogy kell, de kimúlt.

Bőgtem mint egy zálogos tehén, pedig tudtam, tudtam hogy öreg, és csak egy pár éve van.

Pedig hogy utáltam a kutyásokat a megható kutya történeteikkel, meg a megsiratott kutyával, az idióták, hiszen csak egy állat.

Még fáj, ha rágondolok.

GERI87 2010.10.30. 19:34:37

@Babette_: A macska büszke állat:)
Nem nyal segget, nem alászkodik meg..

Ennyi erővel felfoghatjuk így is.

A macska kevésbé időigényes.

Nekem ezért tetszik a macska.
Ottvan ha kell de nélküled is elvan:D

De van olyan kutya amivel semmi bajom.
egyet ismerek..

A puli az nagyon tetszik..

A legtöbb kutya viszont láncon, udvarban tengeti az életét és ezért naphosszat ugat..
Sétálni nem viszik.Leszarják.

Igazából nyűg mindenkinek.

Az emberek meg hülyék, mert akkor is tartanak kutyát ha nem tudnak, akarnak vele foglalkozni.

Kiélik rajta elfojtott frusztrációjukat, lehet neki parancsolgatni..élvezik hogy irányíthatnak végre valamit..
De nem egy bútor a sarokban az a szerencsétlen állat..

GERI87 2010.10.30. 19:41:00

@Frengi: Ismerek olyat hogy kutyájuk (akit amúgy leszarnak nagy ívről) seggrákos lett (vagy mittomén mie) megműttették sok pénzér..jaj így szeretünk úgy szeretünk..meg ami kell.
Miután felépült rá nemsokra már megint utálják, leszarják nem szeretik...
Ma ugyanúgy pórázon van egy ingerszegény környezetben mint régen..

Az ilyen normális??
Ha nem kell nekik minek etetik, költenek rá?
Mindenkit idegesít mert naphosszat vonyít..őket is..
franc megette.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.30. 19:41:34

@GERI87: A macska büszke állat:)
Nem nyal segget, nem alászkodik meg..
pontosan:) (aláZkodik, amúgy:) de bizony nem nyal segget. és marhára nem érdekből szeret.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.30. 19:42:30

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): mellesleg, szeretem a kutyákat is. de a macskát jobban.

2010.10.30. 20:03:01

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Mindig volt macskám.
De az egy külön állat faj.

Temesitől olvastam egyszer, nem ontosan idézem:

A gazdám ad nekem enni gondoskodik rólam, lehet hogy ő az Isten? - gondolkodik a kutya.

A gazdám ad nekem enni, gondoskodik rólam, lehet, hogy én vagyon az Isten? - gondolkodik a macska.

GERI87 2010.10.30. 20:14:43

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Hát ebben az érdek dologban nem vagyok azért annyira biztos...:)
A macska nagy franc és manipulatív:D
Ha sunyítva is de eléri amit akar.

Amúgy nem igaz hogy a macska hülyébb mint a kutya.

Pl képesek megsértődni..
Ha kirakom a lakás melegéből az egyiket és a többiek már kint vannak akkor mérgébe megüti őket:)

Meg horkol is.

lárvalányhaj 2010.10.30. 20:18:10

@Babette_:

a kutya is érdekből szeret. te adsz neki enni, így megtanulta, hogy úgy kell viselkednie, hogy kiérdemelje a tápot, ahelyett, h kicsapd mondjuk az utcára.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.30. 20:20:18

@Frengi: ezt ismertem.:)@GERI87: mint írtam, pl. a szomszéd cica mindig jött hozzánk. és mindig mindenki azt mondta, hogy mert enni akar. soha nem fogadott el kaját, csak látogatni jött. és ahhoz nem megy oda, aki nem szereti, szerintem tudja.
megsértődni tudom, hogy képes. az egyik cicánkat a mostohaapám egyszer megverte, onnantól kezdve a macska őhozzá nem ment oda, nem üdvözölte, "szóba se állt vele".
meg olyat is tapasztaltam, mikor a macska átment a kutyához (ahova nem szabadott volna neki), besétált a kutyaházba, a kutya döbbenten állt, és nézte, a cica kijött, ránézett a kutyára, totál lesajnáló tekintettel:)

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.10.30. 20:32:53

Nekünk puli van, óriási kertben, és sosincs megkötve. Sétálni nem visszük, mert van elég helye rohangálni, meg egyébként is nyakörvfóbiás. Amúgy teljesen rasztás és loncsos, igazi falusi kutya, de nagyon szeretjük. Egyébként teljesen alkalmatlan házőrzésre, mindenkit körbeimád, aki bejön.

Lakásba pedig nem való. A zsebkutyákat nem számítom, azok nem kutyák, hanem mutáns torzszülöttek, szégyellheti magát, aki kitenyésztette a szerencsétleneket. A szomszédom tipikus kiskutya-tulajdonos, CSUKLYÁS KABÁTBAN járatja azt a szegény állatot (egyébként jó vastag bundája van), Jessycának (sic) hívja és folyton ciplegeti, pedig nem olyan kis zsebkorcs, kb. uszkárméretű.

gyutyka 2010.10.30. 20:57:09

@Frengi: Szerintem eltértünk a témától, de így van.

chilis csokoládé 2010.10.30. 21:38:03

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

Ha egy macskát megvernek, azt soha többet nem fogja elfelejteni, és az illetőt levegőnek fogja nézni.
Ez szerintem teljesen jogos.

2010.10.30. 22:06:36

@Donna Anna: Nekünk is puli van, nagy kert, és csak akkor sétál amikor megyünk valahova, helyesebben jön utánunk mint a puli kutya.

Ha nincs Csirke, akkor mondom én: itt 'németbe' akkor is kell vinni a kutyát, ha kertesházban laksz, mert ez a törvény. A kutyát mindenhova be lehet vinni - monjuk ha épp bóklászol a Karstadtban, nem kell meglepődni, ha a stenderek alatt egy kutya bukkan elő - de kizárólag csak pórázon. Természtesen kávézóba, vendéglőbe is.

A kutyának nem kell venni jegyet a buszon - nem úgy mint nálunk.

Ellenben kutyaszar nincs sehol, néha látok zacskós állvánnyt, ha valaki el felejtette volna, hogy legyen.

A minap egy boltban komoly fejtörést okozott egy kis kézi készülék miben léte, nagy nehezen jöttem rá, hogy az voltaképpen a kutyaszar felszedésére szolgál. (nem, nem volt ráírva, vagy ha mégis, akkor valami virág nyelven)

Sok kávézó vagy bolt előtt van úgynevezett Hundetank, ami a kutyák itatására hivatott.

Kóbor kutya gyakorlatilag nincs. A menhelyről is nagy pénzekért lehet vinni a korcsokat, láttam a tévében, hogy hozzák őket Magyarországról is.

De hát 'németbe' még a kutyának sincs kutya élete.

aribeth 2010.10.30. 22:42:23

@Catchart ezredes:
"A kutya jövőre felsőfokú szakmai nyelvvizsgát fog tenni németből."
:DD

totyizselé 2010.10.30. 23:12:05

@chilis csokoládé:
Jó kis sztereotípia, első kézből tudom cáfolni :)
Két macskával is.
Szóval nem olyan kurva nagy egyéniségek, mint ahogy a macskaszerető állampolgárok beállítják.

Persze ki mit szeret.

Szalonnassy Albin urfi 2010.10.31. 01:55:14

- Mondja csak, harap?
- Neeem.
- No es a kutya?

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.31. 07:39:43

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): 18 éves koromig mindkettő volt, utána csak macska, szinte folyamatosan, és egy éve kutya is ismét.
kívánod, hogy elsoroljam a nevüket?:D

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.31. 07:42:19

@lárvalányhaj: ezt meséld el a hajléktalanok éhező kutyáinak is....

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.31. 07:45:21

@chilis csokoládé: hát én kivágtam a házból, amikor felmászkált az asztalra kajáért, meg is van sértődve (az egyik), de ugyanúgy besompolyog, ha azt hiszi, hogy nem veszem észre, és ugyanúgy kiabál reggel kajáért és dörgölőzik.
az egeret meg ajándékba hozza, nem eszi meg. naponta többször is.

Joni1 2010.10.31. 08:06:02

www.kislexikon.hu/antropomorf2.html
Szerintem bók, hogy a macska sunyi, a kutya meg szolgalelkű, az ilyesmi magas fokú intelligenciát feltételez. Sunyinál, hogy a macska tudja, hogy én mit gondolok, ezért ő így-meg-így félrevezet. Tehát tudja, hogy ő van, azt is hogy én is tudom hogy vagyok és át tudja magát helyzeni a helyzetembe. Ez tudományos áttörés, ezeknél az állatoknál eddig az öntudatot sem sikerült bizonyítani.
Eddig úgy gondolták, hogy a kutya-macska olyan állatok, amelyeknek többé-kevésbé sikerült az ösztöneiket annyira változtatni/lazítani, hogy képes meglenni az ember mellett.
Más kérdés, hogy az ember képes-e mellettük meglenni. Elvileg az ő dolga lenne, hogy megteremtse az együttműködést, mert neki pl már van öntudata és tud sunyi, manipulatív is lenni. Szerencsére, abban az esetben is csillogtatja a felsőbbrendű intelligenciáját, amikor az kudarcot vall: a nála sokkal ostobább állatot hibáztatja a bakikért, ehhez előtte persze felruházza emberi tulajdonságokkal, hogy legyen némi alapja is a vádaskodásnak.

Egyébként: aki azt mondja, hogy kutya nem való lakásba, ennyi erővel fennhangon kiabálhatna, hogy a kocsi meg nem való földútra. Ahogy van terepjáró, úgy van lakásba való kutya is.
Láncra való kutyáról viszont nem tudok, csak olyan emberről, aki lusta megjavítani a kerítését.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.31. 12:10:53

Szerintem nagyon jó lett! Mást se csináltam, csak nevettem. Főleg a Dexter néven! :D

Névválasztásról amúgy is van egy sztorim. Közepesen híres amerikai celeb azért nevezte el a kutyáját "Fucker"-nek, mert milyen poén már Venice Beach-en a sok sznob füle hallatára üvöltözni ezt a szót az elrohant kutyád után.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.31. 12:18:41

@totyizselé: a miénk pontosan megfelelt neki. a többi meg teljesen egymástól különböző volt, volt egy, amelyik abszolút nem volt hízelgős, eltűrte a simogatást, de magától soha nem bújt. aztán olyan is (amelyik nem is a miénk:) költözött minden szomszédhoz, ez jó sztori: az egyik régen ott lakó cicája volt, aztán a szomszédé lett. szült kölyköket, amiket az új gazdája megölt. erre megharagudott, és átköltözött a másik szomszédba...meg hozzánk is járt látogatni, ő volt az, amelyik kaját sose fogadott el.)
aztán volt olyan, amelyik folyton játszani akart, soha nem aludt, ahogy a macskák szoktak, folyamatosan bohóckodott.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.31. 12:25:02

@Babette_: na jó, de közben gondolom eszik is egeret. neked meg hozza a felesleget:) vagy el akar dicsekedni. a mienk egyszer patkányt hozott, és azt mondták, azt nagyon nehéz elkapnia.
egyébként, amíg voltak macskáink (otthon), soha nem volt egér. (imádtak a padláson lenni, tele volt egérrel, néztek felfele, hogy engedjük fel őket). aztán mikor nem volt macskánk, akkor folyton megjelentek az egerek.

ja, a másikra, a sztereotípiákra. a tesóm nemrég fejtette ki nekem, hogy a fehér cicánk (amelyik nem volt hízelgős) olyan furcsa cica volt, mert az első két cicánk nagyon is vagányok, ügyesek voltak, a tesóm azt hitte, hogy minden macska olyan. erre lett ez a nem hízelgős cicánk, aki még gyáva is volt, félt lejönni a padlásról, meg nem merte a kölykeit se cipelni.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.31. 12:27:00

állat lakásba: itt szinte mindenhol van állat, és mindet lakásban tartják. az utcán, kertekben szinte alig látsz valamit, de szinte mindenkinek van valamije. munkatársamék pl. skót juhászt tartanak a lakásban.

totyizselé 2010.10.31. 13:23:46

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Persze, van ilyen meg olyan macska is, csak azt akartam cáfolni, hogy az összesnek alapvető vonása ez a hatalmas jellemesség.
A következő hozzászólásodban a lényeg: a macska arra való, hogy megfogja az egeret.

nyílméregbéka 2010.10.31. 18:58:57

A kutya tud őszintén szeretni. Én annyira meghatódom, mikor néha több hónap szünet után találkozom a családi vagy a baráti kutyákkal, és felismernek, nem tépnek szét, hanem nyalogatnak meg hozzám dörzsölik az orrukat. És mindezt úgy, hogy soha nem adtam nekik egy falat ételt sem! :-D

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.31. 19:10:16

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): az én mostani két macskám testvérek. két különböző egyéniség.
Egyik szolid kis hízelgő, Másik pofátlan távolságtartó. (vezetéknevük A Két Latabár, keresztnevük Egyik és Másik)
De mindkettő szemtelen, mindkettő kiabál a kajáért, de meg nem mondanád, hogy testvérek.

A kotyám meg akkor is imád engem, amikor ráülök a kocsiban, mert beugrik alám:D (ma történt)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.10.31. 19:35:54

Na, a kommentekből leszűrve akkor nálunk minden összejön:

1. az ex-menyhelyi kutya - fajtatiszta vizsla, borzasztóan nyugodt természet, fegyelmezett, egy napig elfeküdne mozdulatlanul, ellenben állandóan baj van vele, mert vagy fosik vagy valamiegyéb nyavajája van, ezért csak egyféle táppal lehet etetni, minden mástól fut a bele.
2. az ex-kóbor kutya - valami keverék tacskó, szuperagresszív, a vizslát leugatja ha kell, fát lehetne vágni a hátán ha nem lenne annyira apró, mindent eltűr
A panelban vagyunk (ezért a feleségemnek meg nekem is jöhet a szívlapáttal arconcsapás), napi háromszor vannak sétáltava (reggeli pisi, déli-délutáni nagy séta, esti pisi). A szart összeszedem (nem lobogtatom, a zacskó piros). Nekem ez nem okozott gondot, az emberi szar sokkal büdösebb, azt is sikerült vakarnom már.
Először én is utáltam azokat az embereket, akik felkapdossák a kutyájukat, de a kiskutyánkból rájöttem, hogy valószínüleg azért teszik ezt többségükben, hogy ne essenek neki más kutyáknak (ezeknek a zsebcirkálóknak semmi nem akadály - téglalerakatnyi bernáthegyiknek is nekimennek félelemérzet nélkül, ami önmagában nem lenne baj, csak ha a másik kutya nem túl nyugodt természet, akkor van zűr).
Más kutyásokat inkább elkerülök, ill. igyekszem elhaladni mellettük mintha mi is csak szimpla járókelők lennénk, azt sem szeretem, ha megállnak, hogy megszagoltassák a kutyájukat (már ha pórázon vannak, mert állandóan összetekerednek, meg mindig kiszámíthatatlanok a következmének).

A Tyne folyó déli partja 2010.10.31. 19:43:59

@Babette_: de azért ne mondd, hogy nem ijedt meg, vagy ha rálépsz a farkára, nem nyüszít fel fájdalmasan, és rohan el ijedtében...a cicának se veszted el a szeretetét, ha látja, hogy nem direkt akartad bántani.
@nyílméregbéka:
lásd a fenti esetet a cicával, amelyik folyton jött hozzánk, nem kajáért (ugyan akartunk neki adni, de nem fogadta el.)

nyílméregbéka 2010.10.31. 20:02:22

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): haveromnál a két (menhelyről örökbe fogadott) kutya annyira igényli a szeretgetést, hogy sokszor tojnak a kajára - pedig evőidő van -, csak simogassuk őket! Egymás sarkára taposva jönnek a simiért :-)
Különben ez jó ötlet, hogy 2 db kutya legyen egy családban, mert mikor senki nincs otthon, nem szomorú meg magányos a kutya, hanem jól elszórakoztatják egymást ketten. Ezek olyanok, mint a tesók. És a macskákkal is jól kijönnek. Jellemző módon a főmacska, aki a legszemtelenebb, pár hét után már bemerészkedett a kutyaházba, és mikor látta, hogy nem tépik szét, a kutyaház tetején napoztatja magát és ott héderel naphosszat. Ebek a füvön, a házuk előtt :-DDDD

Ugyandehogy (törölt) 2010.10.31. 21:13:52

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): nem tudom, hogy megijedt-e, mert szava sem volt, kotródott át a másik ülésre, majd vissza az ölembe, és nem sunyta a fülét.

a Másik viszont vérig van sértődve, hogy párszor kidobtam a házból, pedig nem fájt neki, de azóta nem dorombol, ha felveszem, és rögtön lekéretőzik.

A Tyne folyó déli partja 2010.10.31. 22:46:45

@Babette_: azért gondolom,megijedt. senki nem szereti, ha ráülnek:) főleg, ha váratlanul.

a macskásra: na látod, pont ezért szeretem a macskákat.kis uralkodók.

amúgy, csak egy adalék: egyik cicánkat egyszer elvitték egy húsz kilométerrel arrébb lévő faluba, hogy ott jobb lesz neki. erre hazajött:) (miután felnevelte a gyerekeket, mert azok is voltak neki akkor).tesóm meg olyat olvasott, hogy a család elköltözött, a macskát hátrahagyták a szomszédoknak, az meg utánuk ment, megérezte, hol vannak. kétlem, hogy csak azért, mert kaját adtak neki:)

noirp 2010.11.03. 07:40:53

Hogyúgymondjam, veszett jól szórakoztam :))))
Aki ezt írta, táncházszinten tudja a póráztántáncot :D

[És végre megvan a macskás poszt párdarabja, jee]

noirp 2010.11.03. 07:43:19

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Lássátuk feleim, én is macskás vagyok, akkor is jót röhögtem.

Intizar 2010.11.03. 23:58:18

Nyelvileg nem modoros a szócikk, de egy igen hüjebarom embertípust ír le, amelyből sajna sok van, főleg az áldott Fővárosban. Erre a helyre kutyát (most nem a mopszliról, pincsiről, törpeakármiről beszélek) nem hoz olyan főemlős, amelyben, ha mégoly csökevényes szinten is, kifejlődött az empátia képessége.
Föl is háborodnék, csak hát eszembe jut, hogy azok az okok sem sokkal kifinomultabbak, amelyek miatt némelyek "gyerekprojectbe" kezdenek. (Akinek érzelmi űrök befedésére, "élete értelmének" kell a gyerek, azt már inkább főemlősnek sem nevezném.)

Intizar 2010.11.04. 00:06:25

@GERI87: Csak az ostoba kutyásra igaz. Eleve nincs értelme állatokat utálni. Persze más kérdés, ha valaki betegesen iszonyodik valamilyen állattól, értelme annak sincs, de valami oka kell, hogy legyen. De macskaiszonyban kevesen szenvednek, itt inkább valami fals erkölcstan játszik. A kutyát őszintének tartják, mert olyan a behódolási viselkedése, amilyen, a macska meg bezzeg önző, hamis, mert nem tartja falkavezérnek a "gazdát" (gazdának még úgy sem). Ez magában is elég gyermeteg kivetítés, hát még ha azzal folytatódik, hogy ez a kutya, hát ez a kutya, hát bármelyik emberrel fölér! Mert a nejem így, a gyerekeim úgy, az úgynevezett barátaim, azok az álnok kígyók amúgy, na de a kutya! (És amit nem mond ki, pedig ez következik:) ennek bezzeg én vagyok az Isten.

dru. (törölt) 2010.11.16. 22:46:24

@Intizar: így igaz. rühellem azokat a "nagy kutyásokat", akik nem szeretik a macskákat, mert azok "nem hűségesek" stb...az ilyen "állatbarátoknak" kurva nagy komplexusaik vannak, amit a kutyán élnek ki, élvezik, hogy hatalmaskodhatnak valaki felett. a macskában pont az a jó, hogy önálló, független. amúgymeg, van valami olyasmi mondás, hogy a kutya felett uralkodhatsz, de a macska barátságáért meg kell dolgozni. valami ilyesmi a lényeg. akinek valaha volt macskája (és igazán foglalkozott vele, szerette) az tudja miről beszélek. amúgy macskám és kutyám is van, imádom őket.

Kyrie Eleison 2011.03.06. 10:53:31

RESPECT!
Nekem kettő van, 5 év korkülönbséggel...az utóbbi 6 hónap volt életem legnehezebb, legidegölőbb, de legmókásabb és legboldogabb időszaka!!!
süti beállítások módosítása