Olvasói rovat - A lottószkeptikus

2010/07/07. - írta: Modor Tibi

Hartay "hácsé" Csaba (bizony, van saját blogja Viharsarki Kattintós néven) lassan külön cimkét fog kapni közönség- és blogtulajkedvenc posztjainak köszönhetően - a mai ismét a legjobbak között van. Nó komment. A hülyék adója.


 

Hallottad? Volt ötös a lottón. Tudod mikor. Lófaszt. Szétosztották egymás közt. Csak nem képzeled, hogy bárkinek is odaadnak ilyen kurva sok pénzt? Ja, majd egy proli ikszelget a szobakonyhás garzonjában, osztán hopp, milliárdok hullanak az ölébe. Mese. Meg hova halmozódik ennyi lóvé? Hogy hónapokig nincs ötös?! Te ezt beveszed? Akkor hülye vagy. Régebben mi volt, amikor kézi húzás volt? Minden második héten volt ötös. És akkor be is mutatták a nyerteseket. Most meg arctalan fantomok nyernek. Vagyis senki.

Arra emlékszel, amikor egy faszi, még a nyolcvanas években elcsavarta a kihúzott golyót, és azt hitte, hatos, fordítva volt, érted. Azt mondta, hatos, a faszt, kilences. Bazmeg, esküszöm, hogy ezt mondta, bemondta a kamerába, akkor kurva nagy botrány volt. Bányász volt a csóka. Egy haverom faterja látta az élő adást, kemény, megtörtént.

Te mit csinálnál, ha nyernél? Na jó, csalás az egész, de ha mégis? Én bazmeg alapból egy kurva nagy bulájt csapnék. Veretném neki reggelig, de kussba, nem mondanám meg, hogy nyertem. Lelépnék, utaznék hónapokig. Neked adnék száz millát. Elég lenne? Örülnél, mi? Megélnék a kamatokból. Nem csinálnék semmit. Vennék sportkocsikat. Száguldoznék, meg playmate-eket szúrogatnék. Faszom. Az lenne az élet. Melóhelyre soha többet, kapja be a köcsög főnök. Csóringer lófaszjóska. Hajóznék a tengeren, meg koktélokat szürcsölgetnék. Az unokáimnak se lenne gondja, elhiheted, hé.

Ja, egyébként mondják mindenféle pszichológusok, meg ilyen doktor doktorovics mókusok, hogy a nyertesek becsavarodnak, totál megváltozik az énjük, sőt, a végén még szopnak is egy nagyot. Mi van? Hagyjad már. Én csak örülnék, mint állat, de emellett ugyanolyan maradnék. Nagykirály lennék, az tuti, de ugyanilyen laza, mint most, vágod.

De ezek csalnak. Olyan géppel sorsolnak, amit a franciák vagy az olaszok kiselejteztek, mert bebizonyították, hogy manipulálható. Olvastam valahol. Erre minket meg ezzel szopatnak évek óta. Na meg, ha nyernék, ami persze kamu, de ha mégis, akkor jönne a sok rokon, ha megtudnák. Hirtelen mindenki szeretne, elhiheted. Sok barátom lenne. Kapják be. És ebben az egész csalásban benne van az állam is, vastagon, ide a rozsdás bökőt. Érdekes, a 70-es 80-as években sűrűbben akadt telitalálatos. Amióta Zrt. lett meg beköszöntött a számítógépek korszaka, egyre ritkábban lehet nyertest "találni". Jönnek ezek állandóan a közjegyzővel meg a hitelesítéssel, van az a pénz, amiért bármelyik felügyelő "elnéző". Pénz beszél. Óriási biznisz ez, csak ebből kb. 1,5-2 milliárd volt az elmúlt hetek bevétele a Szerencsejátéknak. Több mint hét hónapon át nem nyerte meg senki, micsoda szerencse, vagy inkább egy nagy csalás az egész. Népbutítás. Parasztvakítás. Amikor heti szinten 6-7 millió ember játszik, és mégsem találta el senki. Na, ne mán, régen ilyen nem volt.

2003-ban azt mondták Somorjaiék, hogy nem jelentkezett senki a főnyereményért, majd azt nyögték be, hogy hopp, jelentkezett érte egy külföldi szerencsés játékos, aki nem akar nyilatkozni. Persze, meg a kisfaszom nem kéne? Inkább valószínű, hogy a Szerencsejáték Rt. urai és állam bácsi a nyerő páros, utóbbi 45 százalékos adót kap minden hónapban. A négyesek meg örüljenek az egy millának, vagy annál kevesebb összegnek. Röhej. Ez is mekkora egy kibaszás, hogy a kettesekkel kitörölheted a segged, párszáz forint, de még a hármas is csak pár ezres. Csalnak, és eltűrjük, sőt, a sok birka meg ikszel, mint a bolond. De azért az durva lenne, ha megnyerném a főnyereményt, na jó, átbaszás, de mi lenne, ha igen? Te belegondoltál már?

239 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2010.07.07. 07:47:53

belegondoltam, és a modort félretéve igaza van. régi vicc:
-mi a különbség a ló és a lottózó közt?
-hát az, hogy a lónak már pénteken megvan az, ami neked csak szombaton.

a "faszt, kilences" valahogy nem stimmel a szövegbe.

Halmozottan Hátrányos · http://hatrany.blog.hu 2010.07.07. 08:00:28

Ez a szöveg megvolt a húgomtól is. Aztán elmeséltem neki, hogy ha a 43 milliót (ami a telitalálatos valószínűsége) leosztja azzal a 2 millióval, amennyien átlagosan játszanak egy héten, rögtön kijön egy 21-2 hetes átlagos nyerési intervallum, ami azért nagyjából hihető is.

Személy szerint sokkal valószínűbbnek tartom, hogy akkor, a cuciban manipulálták inkább a húzásokat, amolyan kirakatnyerteseket generálva. Talán ez is a népbutítás és népelhallgattatás egyik eszköze volt.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.07.07. 08:38:37

Mindent manipuláltak, MINDENT! Térképeket meghamisitották! Mama, maraggyon már maga is...

scsaba1 2010.07.07. 08:45:36

@Bachterman:

Én úgy emlékszem, hogy 99 ill. 66 volt, és lófaszt mondott az öreg bányász. Nekem a nagyapám szomszédjának a húga látta, és ő mesélte, hogy így volt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.07. 08:48:56

@scsaba1: a 99 főleg valószínű. Az öreg bányász amúgy komlói volt, tudtad?:)

2010.07.07. 08:59:01

www.urbanlegends.hu/2010/05/lottosorsolas-hatos-faszt-kilences-video/

a linken elolvasható a sztori Bay Éva emlékezésében és pár baki videón:)

kicsibuta 2010.07.07. 09:34:39

@Bachterman: Másik vicc:
- Mit csinálsz most szombaton este?
- Azt, amit tíz éve minden más szombat estén.
- ???
- Darabokra tépem a lottószelvényem.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2010.07.07. 09:37:03

@scsaba1: aha...99...muhahhahhaa

egy tuti..én nem maradnék normális.
sőt, most sem vagyok az, csak akkor lenne pénzem az őrületemhez.

p.a.r.t.i.z.a.n 2010.07.07. 09:39:32

Én arra emlékszem mikor egy öregasszony aki húzta a számot benyögte hogy "kiláncván kilánces", a műsorvezető meg mondta hogy a következő nyerőszám a hatvanhatos.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.07. 09:48:36

Jó szöveg!
Urban legend volt a kézisorsolásnál a melegített/hűtött golyók, így "csaltak az elvtársak"

Meg egy találós kérdés is eszembe jut a lottóról, valahogy így szólt: a faszi hallgatja a rádión a lottósorsolást, bemondják az első számot és felüvölt: ötösöm van bazmeg! Hogy lehet? (egyszerű a válasz )

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.07.07. 09:50:04

Istenem... Ha megnyerném a lottóötöst... Olyan kutyamenhelyet csinálnék, hogy minden kóbor kutya boldog legyen benne. De a nyereményből nem költenék a fenntartásra. Abból csak reklámoznám az alapítványt, hogy az emberek eltartsák és örökkön-örökké önfenntartó legyen.

Hajózni meg ne menjetek, baromi unalmas.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.07.07. 09:55:33

Nekem legnagyobb lottóparám:
- mindig 5 heteset veszek
- elfelejtem, hogy mikor vettem az előzőt
- nem attól parázok, hogy 6 hét múlva veszek, és a kimaradó 1 héten kihúzzák, neeeem
- hanem hogy 4 hétre rá veszek, így 1 héten 2 azonos szelvényem van
- kihúzzák, nyerek
- és bemondom hogy "ááá, a másik szerencsés flótás nyerte a másik felét, jó neki", és CSAK A NYEREMÉNY FELÉT VESZEM FEL ÍGY

Néha zihálva kelek fel álmomból emiatt természetesen.

janper 2010.07.07. 09:57:57

@Halmozottan Hátrányos: A szamolasi modszered termeszetesen rossz. :) Nem igy szamolunk valoszinuseget.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 09:59:47

"Te belegondoltál már?"

Mi az hogy! Nagyon is!
Például ha megnyerném a főnyereményt, első dolgom lenne, hogy vegyek két ótvar IFA-t és ideparkolnám a ház elé.

kzolika 2010.07.07. 10:01:09

@Szocio Pata (kikvogymukblog): A számokat növekvő sorrendben mondják be, az első szám a 86-os volt.

ZWS 2010.07.07. 10:01:12

A logika azt mondja, hogy ekkora összeget, ami már politikai hatalom elérésére is elég lehet, nem fognak Jóskapistának odaadni játszogatni csak úgy. Meg valamiből a titkosszolgálati alapokat is fel kell tölteni...

kzolika 2010.07.07. 10:04:54

Számomra a 6 faszt 9 helyett jobban elkézelhető a 99 faszt 66, mert ember kihúzza, fordítva tartja, bemondja, leesik neki, hogy nem lehet 90-nél nagyobb és korrigál. Végeredményben a nagy izgalomban mi döbbentené rá, hogy a 9-est olvasta rosszul? Az elsőre nem egyértelmű, hogy fordítva tartotta (régebben azt hiszem nem volt vonás a szám alatt, ami azért már elég feltűnő, csak pötty a végibe').

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:04:59

@Szocio Pata (kikvogymukblog):

A hűtött golyó mondjuk nem egészen urban legend, csak nem a lottósorsolásnál használták.

Marvelous 2010.07.07. 10:05:07

3 lottónyertes van:
1, megélek a kamatokból (egyszerű ember)
2, csinálok egy rossz vállalkozást (képtelen ötlet)
3, elherdálom

Olyan ritkán akad, akinek esze is van és még több pénzt csinál, bár mondjuk ez statisztika, kevesen nyernek, kicsi az esély, hogy pont a nyertes nem (pl rendőr nyertesek -muhaha-)hülye.

vincere 2010.07.07. 10:08:33

naná, h. belegondoltam, tudományos módszerekkel ki van számolva, mennyit kellene nyerni ahhoz, h. abbahagyjam a - beosztottként végzett - munkát és 'megéljek a kamatokból' utána. általában akkor szállok be bármelyik lottónál, mikor a nyeremény összege ezt eléri :)

kzolika 2010.07.07. 10:09:06

A nyereményt kifizetik. Mindenki kérdezzen meg banki alkalmazottakat. Pár éve még nem volt előírva, hogy több számlára szétosztva kell utalni a nagy nyereményt és volt olyan, amikor egy folyószámlán megjelent az összeg. A bankot és a nyeremény összegét nem árulom el.

kzolika 2010.07.07. 10:11:26

@vincere: Tudományos módszerrel az is bele van kalkulálva, ha egyszer Svájc leszünk és a betéti kamatok még a nettó 4%-ot sem érik el? Vagy ha elinflálódik a tőke?

Mitya Ivanov 2010.07.07. 10:14:40

@Szocio Pata (kikvogymukblog): valami focis sorsolásnál voltak hűtött golyók

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:16:35

@Szocio Pata (kikvogymukblog):

Nem.:) Elég ha annyit mondok, hogy Merkur?:)

Mekk Elek ezermester 2010.07.07. 10:17:05

@Bárzongorista: "Ha megnyerném a lottóötöst... Olyan kutyamenhelyet csinálnék,"

Legfontosabb feladat okosan elkölteni:
- ne sejtse meg senki (még a környezetedből sem) hogy lottónyeremény miatt gazdagodtál meg, mert szó szerint kicsinálnak a kéregetők/csalók/zsarolók/stb. Nekem van erre pár ötletem, már csak a milliárdra várok :)
- másik fontos feladat: védelem önmagadtól. A nyertesek nagy része igen rövid idő alatt szinte nyomtalanul elszórja a pénzt, mert nem ért a megtartásához. Ezért a pénz egy részét olyan életjáradék formájában kellene lekötni, amelynek csak havi kifizetései vannak, az alaptőkéjéhez még Te magad sem férhetsz hozzá semmiképpen, soha az életben (már ha létezik ilyen).

szürke_tag 2010.07.07. 10:17:32

Én mivel lakcímnélküli vagyok aki nem iszik, nem dohányzik. Egyszerűen vennék egy lakást egy autót és a többit arra áldoznám, hogy segítsek a bajbajutott embereken. Mivel rajtam senki nem segít. pedig 100 000 Ft az életemet is megváltoztatná, de számomra ez elérhetetlen összeg és senki nem ad csak úgy. Ezért én tudom, hogy sok embernek segítene a kis összeg is. Ezzel szégyent hoznék az olyanokra mint csányi meg a többi aki a kommunizmusból gazdagodott meg, rengeteg pénze van és megszűnt ember lenni.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.07.07. 10:21:56

@Szocio Pata (kikvogymukblog): 86-ot mondtak. Mindig a legkisebbel kezdik, ő pedig a 86-97-88-89-90-et tette meg.

Balance Of Power 2010.07.07. 10:24:57

@kzolika: Tobb szamlara? Miert? Hogy jol megvagjak a meggazdagodott ugyfelet?

Egyebkent mennyire szivarog ki az ilyesmi a banktol vajon? Tegyuk fel, megnyerem, ott a 2 milliard a szamlamon. Tobb penzugyi tanacsado fog zaklatni ezutan?

Tita nick 2010.07.07. 10:27:40

Odaadnám gyf-nek, hogy még több kisgyereket találjon és vigyázzon rájuk.

Hagyónak adnám, hogy ha kijön a börtönből, legyen mit a kenyérre kennie.

Balance Of Power 2010.07.07. 10:28:24

@Mekk Elek ezermester: Pont ezert durva azt latni a regi filmhiradoban, hogy anno mindig bemutattak a nyertest, ott volt Mari neni szovono Jaszapatibol a teli taska penzzel. Gondolom, milyen jo elete lehetett utana...

Punetti kapitány 2010.07.07. 10:29:10

@Tita nick: Azért 3 milliárdból mennyi párizsit lehet már venni? :D

A nép fia 2010.07.07. 10:29:51

Én úgy számoltam, hogy minimum 250 milliót kell(ene) nyerni, és annak a kamataiból már meg lehet élni, az 5%-os alapkamatot vettem számításul. Így 12.5 milliót kamatozik évente, ami kb. egymillió egy hónapra. A banknak azt mondanám, hogy 500.000-t utaljon át, a többit írja az alaphoz. Így mindig növekszik a betétalap, de a havi félmillióból mégis bővel el tudok éldegélni, nem vagyok telhetetlen.

Aztán ebből a pénzből szépen meglenne minden lassacskán. Ha meg autót és házat vennék, azt csakis hitelre! Félmilliós "fizetésből" simán kifizetem, ugyanakkor nem költöm el a tőkémet, ami a bankban van.

Ésszel kell csinálni.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.07. 10:32:55

@vészmadár (pica pica): Már elvitték a főnyereményt, de egy hangszórót megérdemelsz!

indapass90210 2010.07.07. 10:36:28

@Marvelous: "Olyan ritkán akad, akinek esze is van és még több pénzt csinál, "

Szerintem ez nem ész kérdése. Jó eséllyel én sem csinálnék mást, mint befektetném úgy, hogy lehetőleg meg se kelljen mozdulni emiatt. Esetleg nyitnék egy jó diszkót.

Meg vennék 3 porsche cayenne turbo-t.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:36:45

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Naná.:) Valami élelmes cigánygyerek találta ki.

hGege 2010.07.07. 10:37:23

az "5" számot húzták ki:)

efxemx 2010.07.07. 10:40:23

ugye nem gondolja senki, hogy egy ekkora osszeget kifizet barkinek is az allam??
ennyi penzbol barmit meg lehet tenni, gazdasagi tarsasagokat, kisebb telepuleseket lehet megdonteni, alvilagi figurakat lehet penzelni etc,

ebreszto, az allam par szaz millional tobbet nem fog kiadni a kezebol, 3 milliard egy 'egyszeru' honpolgarnak??
:))

VLADISZLAV 2010.07.07. 10:41:11

Milyen érdekesek az emberek. Amikor 2 milliárdot lehet nyerni 5x annyian vesznek szelvényt. Viszont amikor "csak" 100 millió az ötös, akkor lecsökken a játékosok száma, mintha a 100 milla már bagatell pénz lenne.

Verghaust 2010.07.07. 10:41:23

"Tudod, kiszámoltam. Már csak 387 millió ilyen tölcsért kell eladnom - kösz öcsi - és leelőlegezhetem az új kamionomat."

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:41:46

@Dövan:

Hármat? Mia fasznak? Pláne ilyen izléstelen szart!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:44:56

@Verghaust:

Ha kicsi a tét, a kedvem sötét.

indapass90210 2010.07.07. 10:46:39

@El Topo (Sgt. Elias): egyet magamnak, egyet az aktuális csajomnak, egyet meg tartalékba.

Egyébként meg brutálisan jó autó :D

Az első hónapban viszont nem vezetném, mert folyamatosan részeg lennék!

venszivar 2010.07.07. 10:47:33

@Tita nick: Nem biztos,hogy sitre vágják.Az meg biztos,hogy ha kijön,akkor lesz mit a pofájába tömjön.A tetű rohadék.......

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:50:49

@Dövan:

Bebaszna, ha a csajom egy olyan brutális, fenhéjjázó fostaligával járna. Én meg bele sem ülnék.
Én egy ilyet szereznék be, ha addig élek is:
www.usounds.com/images/ds21_cabrio.jpg

indapass90210 2010.07.07. 10:50:55

@A nép fia: 500 gurigát pikk-pakk el lehet verni, ha egyébként nulláról indulsz. Csak számold ki, hogy a törlesztő mennyi, ha 25-ért veszel egy házat, meg mondjuk 7-ért egy autót. Aztán akkor még nincsenek bútoraid, nincs fúrógéped meg fűnyíród, valamint még nem tankoltál.

Répatorta 2010.07.07. 10:51:54

Túl sok ez az összeg egy embernek. Én 500 milliónál többet nem adnék egy átlag magyar kezébe, a többség még annyival sem tudna értelmesen mit kezdeni. Sajnos több embert tenne tönkre, min ahányan tényleg élveznék ennek a vagyonnak a hasznát. Mo-n annyiból nagyon jól lehetne élni anélkül, hogy az értékrendek teljesen felborulnának. 100 millerből korrekt ingó- és ingatlant vehet, a maradékból meg él. Járhatna továbbra is dolgozni (hogy meg ne bolonduljon) és lenne egy jó élete.
3 milliárdnál nincsenek életcélok, nincsenek vágyak, minden értéktelenné válik, nincs öröm egy-egy dolog megszerzésében. Hogyan lehet egy ilyen helyzetben felnevelni a gyerekeket, hogy normálisak maradjanak? 100 magyarból 99-nek nem sikerülne.
Vagy csak én nem vagyok normális?

indapass90210 2010.07.07. 10:52:37

@El Topo (Sgt. Elias): Ja, csak nem ide Ukrajnába, ahol széthullana az első 10k kilóméteren.

indapass90210 2010.07.07. 10:54:33

@Répatorta: "3 milliárdnál nincsenek életcélok, nincsenek vágyak, minden értéktelenné válik, nincs öröm egy-egy dolog megszerzésében."

Te, figyu, hány jó nő van még a világon, akit nem húztál meg?

Na ugye, hogy utána is lehetnek még az embernek céljai!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:56:10

@Dövan:

Dögöljek meg ha annyi pénzzel a zsebemben ukrajnában szarakodnék.:)

szcsongor 2010.07.07. 10:56:17

@A nép fia: szerintem ott hibazik a szamitasod, hogy 5-6%-os kamatot akkor adnak, ha lekotod legalabb 6+ honapra a penzt, ahonnan addig egy buznyakot nem utaltathatsz sehova. ha mindig hozza akarsz ferni, akkor latra szolo kamatot adnak csak, ami lofasz, kb 1-2%.
jo, lehet hogy ekkora osszegnel mar egyedi kamat van, de nem hiszem h az is sokkal tobb lenne.

indapass90210 2010.07.07. 10:56:19

@El Topo (Sgt. Elias): ja, és azért is jó a cayenne, mert ha megállsz a diszkó előtt, még a kidobók is láthatatlanná válnak, vagy legalábbis megpróbálnak előre köszönni.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 10:58:28

@Dövan:

Mondjuk nálam ez nem szempont.:)

[c] 2010.07.07. 10:59:25

@Répatorta: "3 milliárdnál nincsenek életcélok, nincsenek vágyak, minden értéktelenné válik, nincs öröm egy-egy dolog megszerzésében."

Nem értek egyet. Egyébként is elhibázottnak tartom azt az emberi hozzáállást, miszerint valami attól értékes, hogy küzdöttél érte. Nem - attól értékes, hogy jó/kellemes/szép/hasznos stb. - önmagában.
Mondok egy példát: utazás. Ha sok pénzt nyernék, biztosan elmennék világot látni. Változtat-e valamit a tiszta vízű patak csobogásán, hogy úgy nyertem a pénzt, amelyből eljutottam hozzá? Nem. Kisebb az élmény ettől? Nem.
Persze nem kétlem, hogy sokat belebolondulnának a magas nyereménybe.

2010.07.07. 11:01:36

Az Szrt-nél dolgoztam, így nagyon ismerős a szöveg.

Én találkoztam nyertesekkel is. Már 1 milkától is meg változik a tartásuk, járásuk és minden mozdulatuk. Sokkal határozottabbak, nyugodtabbak lesznek.

Kolléganőnek javasoltam, hogy legalább egy kis citrommal kínáljuk meg őket, hogy ne kelljen nézni az önelégült pofájukat.

Répatorta 2010.07.07. 11:01:45

@Dövan: Neked mi az életcélod, amihez 3 milliárd kellene és nem elég 500 millió?
Hidd el, a nagyon nagy többség belebukna és elszórná a pénz.

sink.for.webjunk 2010.07.07. 11:06:24

Na, akkor itt egy újabb változat a "hatos... faszt, kilences"-re, ahogy én emlékszem rá:

70-es évek végén valamikor hét közben történt (akkoriban még talán szerdán húzták a számokat, ha jól emlékszem), beteg voltam és otthon ültem a tévé előtt, amikor elhangzott az ominózus mondat. Aki pedig akkor benyögte, egy fiatal szakmunkás vagy szakmunkástanuló volt.

MagyarZizzi (törölt) 2010.07.07. 11:08:42

@Frengi:
"Kolléganőnek javasoltam, hogy legalább egy kis citrommal kínáljuk meg őket, hogy ne kelljen nézni az önelégült pofájukat."
Hogy én ezen mit nevettem - savanyú a szőlő (vagyis citrom), igaz? De az biztos, hogy már egy kis pénz is megváltoztatja az ember viselkedését. Én nem is tudom, mit csinálnék ilyen sokkal, szerintem elosztogatnám, a maradékból meg vennék egy lakást.

2010.07.07. 11:09:29

Én csak mérsékeltem játszottam, nem is nyertem soha.

Ha nyerni is akarok arra ott van a lovi.

Na az szórakozás, buli, jó levegő. Csak hogy a favorit befut ugyan de nem fizet, az esélytelen fizet, de nem fut be.

Mindig tudom, hogy melyik ló, vagy hajtó mivel ajándékozott meg.

A kutya házát pl, a kis Nyilasi hozta nekem, sajnos a lovat már elfelejtettem.

TemplarOmega (törölt) 2010.07.07. 11:09:59

Szerintetetek 3mrd csak odadnak lófaszjóskáknak mi?
Hát arról csak hallna pár ember ebben a kicsi országban.

Szerntem ha nyersz is érte jönnek, aztán bizonyítsad majom. Egy fénymásolattal?

Ebben az orszában kétforintér meg egy tiktakkér baltával vernek agyon embereket.

a_fater 2010.07.07. 11:10:23

"Csalnak, és eltűrjük, sőt, a sok birka meg ikszel, mint a bolond."

Ez akáregy modoros politizálós posztban is elférne :)

Punetti kapitány 2010.07.07. 11:10:27

@Szocio Pata (kikvogymukblog): A hatost húzták ki, de ő az 5-öst ikszelte be és beleordított a tv-be. :D

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.07. 11:11:44

@Répatorta:
Szerintem tökéletesen kiegészítetted a posztot a kommenttel. És még azt is hozzátenném, hogy állítólag nem egy lottónyertes lett hajléktalan a végén, szóval az ötös csak elcseszi az ember életét. De mégis. Had rakjam ide kedvenc Haqjnóczy Péter novellámat, rövid:
A HANGYA ÉS A TÜCSÖK

A novemberi szél a zörgő faágakról éppen az utolsó fonnyadt-száradt leveleket tépte le, amikor az erdőszélen találkozott a tücsök és a hangya. A hangya kicsit kopott, naftalin szagú, de panofixbéléses télikabátot viselt - júliusban vette leszállított áron a Bizományi Áruházban, akár a vízhatlan síbakancsát -, a tücsök viszont láthatóan didergett vékony és béleletlen vászondzsekijében. A tücsök zsebre dugott kézzel álldogált, mert kesztyűje sem volt.
- Jó napot, tücsök szomszéd - mondta a hangya. - Ahogy elnézem, nem izzad bele a kabátjába...
- Bizony, hideg van, hangya szomszéd - válaszolt vacogva a tücsök. - Ez a szél az ember csontját is átjárja...
A hangya megigazgatta bőrkesztyűs kezével a sálat a nyakán.
- A feleségem kötötte - mondta. - Ügyes asszony: nézi a televíziót és közben mindig köt vagy horgol valamit. Maga, úgy tudom, nőtlen és albérletben lakik...
- Hát igen - bólogatott a tücsök -, tudja, én mindig csak hegedülgetek, másra nemigen marad idő...
Cigarettásdobozt kapart elő a zsebéből, és odakínáIta a hangyának.
- Köszönöm - rázta a fejét a hangya. - Több, mint három hónapja, hogy leszoktam a dohányzásról. Nemcsak haszontalan, az egészségre káros szenvedély ez, de pénzbe is kerül. Egy doboz cigaretta árából megreggelizhet, vagy megvacsorázhat a magamfajta kétkezi munkás. - Megköszörülte a torkát. - Úgy tervezzük a feleségemmel, hogy jövőre nagyobbra cseréljük a lakást. Központi fűtés, telefon, közvetlen földalatti járat a szemétdombhoz...
A tücsök cigarettára gyújtott.
- Aki nyáron hegedül, míg mások megfogják a munka végét, hogy vigyék valamire az életben... - A hangya megcsóválta a fejét. - Talán azt gondolta, kedves tücsök szomszéd, hogy ebben az évben nem is lesz tél?
- Egy hét múlva elutazom - mondta a tücsök -, csak úgy május felé jövök haza...
- Elutazik? - csóválta a fejét a hangya. - Valami rokoni meghívás, kedves szomszéd?
- Nem járok én vendégségbe - mondta a tücsök -, csak hegedülgetek otthon, gyakorlok...
- Elárulná, hová utazik? - mosolygott rá a hangya.
- Párizsba - mondta a tücsök.
- Párizsba?
A hangya kerekre tágult szemmel a tücsökre meredt.
- Tréfál, kedves szomszéd? - kérdezte kissé emelt hangon. - Miből telne magának arra, hogy Párizsban töltse a telet?
- Meghívtak... a Conservatoire... - mondta a tücsök. - Hangversenyeken hegedülök...
A hangya a földre szögezte a szemét, hallgatott egy darabig, aztán kérlelő hangon megszólította a tücsköt:
- Tekintettel a régi ismeretségre... elintézne egy számomra fontos ügyet?
- Kérem, nagyon szívesen... - biztatta a tücsök - csak mondja, szomszéd úr...
- Arra kérném - mondta a hangya -, hogy Párizsban keresse fel La Fontaine urat, és mondja meg neki, hogy nyalja ki a seggem.

Balance Of Power 2010.07.07. 11:11:59

@Répatorta: Ha azt vesszuk, hogy 3 milliard az kb. 15 millio dollar vagy 10 millio euro, az maris nem olyan durvan sok. Ha a nyertes mondjuk valami puccos helyre koltozik belole mint mondjuk Monaco vagy Beverly Hills, maris csak egy lesz az atlagosan jolszitualt ottani lakosok kozul.

pazola 2010.07.07. 11:13:29

@A nép fia: Igy igaz!

Felvennel egy draga hitelt, de legalabb a penzed olcsora van lekotve. Tenyleg jol atgondoltad! ;)

Balance Of Power 2010.07.07. 11:14:09

@Frengi: Csak nem jott elo az irigyseg ilyenkor?

[c] 2010.07.07. 11:14:11

@Szocio Pata (kikvogymukblog): "És még azt is hozzátenném, hogy állítólag nem egy lottónyertes lett hajléktalan a végén, szóval az ötös csak elcseszi az ember életét."

A helyes megfogalmazás: az ötös elcseszi az ostoba ember életét.

KenSentMe 2010.07.07. 11:16:21

Egyetértek, hogy a "kamaitaiból élnék" duma kurva modoros, főleg azért, mert ugye az ember önmagát sem ismeri, a tudatalatti hatalma szinte felbecsülhetetlen. Lehet, hogy most azt hiszem, hogy tudnék uralkodni magamon (mert a tudatalatti énemnek az esik jól, ha azt hiszem magamról, hogy felnőtt vagyok, racionális, és megfontolt), de ha tényleg a kezembe nyomnák a pénzt, akkor már csak annak a lehetősége is, hogy minden nőt megvehetnék, meggátolna abban, hogy racionálisan cselekedjek. Lehet, hogy a racionálisabb énem azt akarná, hogy fektessem be, de a túlsúlyban lévő irracionálisabb meg azt, hogy fektessem le.. így sajnos győzne az ördög. Aki már látott kevesebbtől is átfordulni embereket (pl. egy nőtől barátokat összeveszni, egy álláslehetőségtől hátbaszúrni az ismerőst, stb.), az pontosan tudja, hogy az önkontroll mekkora egy illúzió és mennyire kemény játék.

Nem, amúgy egyszer élünk, nyilván, akik elbasszák a pénzt, azok is egy élménnyel lesznek gazdagabbak.. csak akkor ugye utána ott az érzés, hogy te is egy élhetetlen csóró kis átlagember vagy, és ez igazán nem lehet jó.

Sam8888 2010.07.07. 11:17:23

@kzolika: És te hogy látod ezt a megváltozok/nem változok dolgot? Érdekelne a nézőpontod. Olvastad a lottón nyertem című könyvet?

dekás dezső 2010.07.07. 11:22:11

én magánlottó-játékot csinálnék a főnyereményemből és SZANA-SZÉJJEL keresném magam:P

2010.07.07. 11:22:33

Ha 1 milliárddal megyek a bankba már kiemelt ügyfél leszek és nem szaros 1-2% látra szóló kamatokat adnak mint az utca emberének. Másrészről be lehet fektetni máshol is. Venni egy nem túl kirívó ingatlant és autót, meg bejárogatni dolgozni.
Ahogy a gengszteres filmekben is van, mindenki megkapja a részét fiúk, de ne költekezzetek de ne költekezzetek feltűnően és ne viselkedjetek hivalkodóan! :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 11:24:16

Lakást én is vennék. Mindig is vágytam egy kényelmes kecóra a Central park West-en.

bnyuszi 2010.07.07. 11:25:38

@Frengi: igaz az, hogy a dolgozók jutalma függ attól, hogy hány hétig nincs ötöts a lottón? Egy ott dolgozótól hallottam, hogy az 5Mrd megnyerése előtt már szinte havonta kaptak 1 havi jutalmat az ott dolgozók.

@Balance Of Power: az szrt-nek - cégadatok alapján - 17 számlája van 4 banknál. Ha a megfelelő helyen dolgozol, akkor ilyen magas összegnél lehet esélyed, hogy megfigyeld, melyik számlá(k)ra utalják a nyereményt. De lehet hogy a bankok és a giro rt. mamár jobban figyelnek az ilyen dolgokra.

AntiChrist™ 2010.07.07. 11:26:40

Jó poszt (szokás szerint).
A "kifizetnek-e ekkora összeget, vagy sem" dilemmához csak akkor tudnék hozzászólni, ha én nyertem volna a 3 milliárdot :) De nem én nyertem...

@A nép fia: Ez most ugye vicc? Több százmilliós nyereményből hitelre venni lakást, házat, esetleg még autót is? Jókat szoktál írni egyébként, úgyhogy gondolom ez csak irónia volt :)

Hasonlóan durva az volt, amikor kilencvenes évek második felében néhány százmillióra halmozódott nyereménynél beszélgettünk haverokkal, hogy ki mire költené.
Egyik, 19 év körüli srác benyögte:
- Egyből elköltöznék anyáméktól albérletbe.
A döbbenet az arcunkra volt írva, úgyhogy rögtön át is gondolta, hogy milyen hülyeséget mondott :)

manager2008 2010.07.07. 11:26:45

Nem olyan bonyolult a dolog, egyszerű, képzetlen ember is léphet jót.
Vannak befektetések kezelésére szakosodott társaságok, bankok, stb. megversenyezteted őket (hozam, garancia, stb.). Elosztva a tőkét három felé, különböző társaságokra bízhatod (Svájc, USA, Németország, Japán) és így is csökken a kockázat.
Csinálnak egy portfóliót, és a hozamból szépen gyarapodik a vagyon. Természetesen nem forintban )))
A szükséges beruházásokra el lehet költeni 2-300 milliót, amibe minden belefér.
Vállalkozni csak olyannak érdemes aki ért is hozzá.

A kamatok így is hatalmas összeget tesznek ki, a lényeg hogy ne a tőkét költsd el hanem a hozam egyharmadát maximum.

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.07.07. 11:28:49

Rohadtul nem tudom, én is meghülyülnék-e ennyi pénztől (alapfeltevés: most nem vagyok hülye), de szívesen kipróbálnám.

2010.07.07. 11:29:08

Ha megmondtam, hogy hol dolgozom, mindig akadt egy fasz aki megkérdezte, hogy tudom-e lottó számokat.
Egyszer kapásból bediktáltam 5 számot, és nagyon drukkoltam, hogy ne hogy, mert akkor a gutaütésen kívül még a bíróság előtt is megyarázkodthattam volna.

[c] 2010.07.07. 11:29:57

Nem értek egyet,illetve csak részben. Szvsz elég jól megjósolható, kit fordítana ki magából a nyeremény. Aki arra a kérdésre, hogy "mit kezdenél vele?", azt válaszolja, hogy venne egy jachtot, azt szinte biztos.

[c] 2010.07.07. 11:33:04

Ez a 2010.07.07. 11:16:21-re ment volna, csak nem volt hajlandó elfogadni a blogmotor.

Dervenkál Egon 2010.07.07. 11:34:31

@antiszociális exlúzer: aki nem csapja szét magát egy-két hétre lottónyerés után, az simán lúzer. Főleg milliárdos nyeremény esetén.

1. Durva parti valahol portugáliában
2. Durva parti valahol máshol
3. Durva parti még
4. Összes hitel lerendezése
5. Durva parti újra
6. Az új élet kezdetének megtervezése

Sam8888 2010.07.07. 11:38:43

Én tuti elkölteném. Minek az a sok pénz, ha nem lehet elkölteni? :D

A milliárdosból csöves meg sztem kamu. Ha eladja apránként a sok szart amire elköltötte simán sokáig elél még belőle...

Hal Stanton 2010.07.07. 11:40:20

Ez a hatos-faszt-kilences, 66-os, 99-es urban legend mindegy, hogyan jelenik meg, mindenki másképp tudja, mindenki ismer valakit, akinek a bátyjának a nővérje (Malvin) látta élőben, és ha egy társaságban lottóról van szó, előbb-utóbb valaki benyögi, hogy "és azt hallottátok", hogy egy faszi...

[c] 2010.07.07. 11:46:01

@Dervenkál Egon: Nem ezt értem "kifordul önmagából" alatt, hanem azt, hogy képtelen felfogni, mennyi pénze van és az mire elég - például, addig eljut agyilag, hogy fussa százmilliós házra, de odáig már nem, hogy végiggondolja, miből fogja fenntartani (mert gyorsan el lehet szórni a pénzt, még milliárdokat is), nem ismeri meg a régi barátait etc.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2010.07.07. 11:46:31

Én az utolsó előtti hét várható nyereménye és a főnyeremény közötti különbséget azonnal elszórnám Ferrarira és egyéb vackokra, mondván, ha egy héttel előbb nyertem volna, akkor ennyivel kevesebbet nyertem volna. Tehát csak egy heti plusz kereset.
A többit egy alapítványba fektetném. Ennek az alapítványnak a feladata az én jólétem lenne :)
Valószínűleg kevesebben hülyültek bele a nyereménybe, mint ahányan nem :)

bnyuszi 2010.07.07. 11:46:51

@TemplarOmega: "Szerntem ha nyersz is érte jönnek, aztán bizonyítsad majom. Egy fénymásolattal?"

Ha nagyobb összeget nyersz, akkor kapsz a nyeremény mellé egy hivatalos igazolást is hogy az az összeg lottónyereményből származik. Pl. Apeh ellen is jó.
Na ez az a papír, ami szinte értékesebb, mint a megnyert összeged. Ugyanis akik illegális tevékenységből szednek össze hatalmas vagyont, azoknak nem a pénzedre van szükségük, hanem egy ilyen igazolásra

KenSentMe 2010.07.07. 11:48:58

@bnyuszi: Hehehehe.. ja, majd meséli a Kohn bácsi az unokáinak, hogy "szereztem három milliárdot lottónyereményből, meg fél milliárdot az igazolás eladásából"

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.07.07. 11:56:51

@A nép fia:
Ésszel???
Ha házat veszel, nem egyszerűbb a tőkéből kiszedni, majd egy ideig csak 300 ezret kivenni? Mert így sokkal jobban jársz, hiszen csak a 4-5%-os banki kamatod veszik el, nem az ennél jóval több hitelkamatot kell fizetned, ez olyan mint ha hihetetlenül kedvezményes hitelt vennél fel.

indapass90210 2010.07.07. 11:57:49

@Répatorta: Egyszerűen csak jól akarok élni. A jól élés csúcsa, amikor már senki sem mondhatja soha, hogy mit tegyél.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 12:00:28

@Dövan:

Ez így van. A másik meg, hogy akivel nem akarsz szóbaállni, azzal egyszerűen nem állsz szóba.

BéLóg 2010.07.07. 12:04:43

Hát fiúk, kicsit el vagytok szédülve.
Az első nagy probléma (tán egy ember írta), a KOLDULÓK.
Ha kitutódi, MÁSNAP az ajtód előtt áll az összes rokonod, rokonod rokona, rokonod rokonának rokona..., a haverod, a haverod haverja, a haverod haverjának a haverja..., satöbbi. Még ha adsz is nekik, egyből szétcsesznek, hogy csakennyitesmucig, vagy nekimérattáltöbbet....
Aztán jönnek a rákosgyerekek, az állatmenhelyek, a hajléktalanok, az ÖSSZES világon lévő alapítvány és társai.
Ha mindezen túl vagy és mondjuk gyereked van, akkor rögtön fosni fox, hogy testőr kell, mert elrabolják, váltságdíj, zsarolás, satöbbi.
Ha veszel valamit, MÁSNAP már lesz egy jobb, amire meg lesz a pénzed, tehát megveheted, meg is veszed. Satöbbi.
Gyakorlatilag BÁRMIT megtehetsz, a barátod/barátnődnél lesz EZERSZER szebb, jobb és minden másnap ezerszer szebb és jobb és jönnek és jönnek és jönnek.
Jönnek majd a bankárok, brókerek, ügynökök jobbnál jobb ajánlattal, befektetéssel, satöbbi, élni sem hagynak majd.

Én úgy gondolom, egy ekkora nyereménnyel az embernek AZONNAL el kell költöznie oda, ahol a SZOMSZÉDNAK minimum ennyije, vagy inkább többje van. Mondjuk egy ilyen milliárdos nyereménynél a müncheni (római, berni, bécsi, madridi, párizsi, floridai, satöbbi, satöbbi) "Rózsadombra".
Mindenképpen el kell menekülni onnan ahol vagy, mert ott nem lesz életed többé, az fix.
Márpedig ilyesmit az ember qrva nehezen tesz meg, még ha beszéli is az idegen nyelvet...

S bizony, a híres lottóötösök közül a RELEVÁNS többség tönkrement vagy nyakára hágott. Egyről tudok, aki fogta és a pénzt a falujára költötte, munkát csinált meg fejlesztéseket, a mai napig szeretik őt. (Hát neki innen is szívből gratula!)

Szóval: Titoktartás, azonnali elköltözés és esetleg megfelelő szakemberektől OKTATÁS, mit is érdemes igazán csinálni és főleg hogyan.

indapass90210 2010.07.07. 12:05:10

@El Topo (Sgt. Elias): Csak mindig van az embernek legalább egy főnöke :) Kivéve a hajlékonyaknak, de őket meg a rendőr zavarja ki az aluljáróból.

Snowman88 (törölt) 2010.07.07. 12:24:22

Maradjunk a tényeknél : egy 90 tagú halmazból kiválasztani egy 5 tagú halmazt, az kb 44 millió verziót ill. jelent.. Ez elég nagy szám. DE ! Amióta minden IT alapon megy, azóta én is élnék a gyanúperrel hogy ki lehet húzni azt az 5 számot, (halmazt) amit hetek óta senki sem jelölt meg... És persze vannak személyiség jogok, de érdekes módon az utóbbi időben soha nem lehet tudni hogy ki nyerte az ötöst, még azt sem hogy melyik városban... mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő... - még akkor is ha az esély nagyon minimális, gyakorlatilag nulla... Hogy mi lenne akkor ha, azt meg nem érdemes latolgatni... majd ha bekövetkezik... akkor ráérek ezen elgondolkodni..

Snowman88 (törölt) 2010.07.07. 12:24:23

Maradjunk a tényeknél : egy 90 tagú halmazból kiválasztani egy 5 tagú halmazt, az kb 44 millió verziót ill. jelent.. Ez elég nagy szám. DE ! Amióta minden IT alapon megy, azóta én is élnék a gyanúperrel hogy ki lehet húzni azt az 5 számot, (halmazt) amit hetek óta senki sem jelölt meg... És persze vannak személyiség jogok, de érdekes módon az utóbbi időben soha nem lehet tudni hogy ki nyerte az ötöst, még azt sem hogy melyik városban... mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő... - még akkor is ha az esély nagyon minimális, gyakorlatilag nulla... Hogy mi lenne akkor ha, azt meg nem érdemes latolgatni... majd ha bekövetkezik... akkor ráérek ezen elgondolkodni..

Snowman88 (törölt) 2010.07.07. 12:24:23

Maradjunk a tényeknél : egy 90 tagú halmazból kiválasztani egy 5 tagú halmazt, az kb 44 millió verziót ill. jelent.. Ez elég nagy szám. DE ! Amióta minden IT alapon megy, azóta én is élnék a gyanúperrel hogy ki lehet húzni azt az 5 számot, (halmazt) amit hetek óta senki sem jelölt meg... És persze vannak személyiség jogok, de érdekes módon az utóbbi időben soha nem lehet tudni hogy ki nyerte az ötöst, még azt sem hogy melyik városban... mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő... - még akkor is ha az esély nagyon minimális, gyakorlatilag nulla... Hogy mi lenne akkor ha, azt meg nem érdemes latolgatni... majd ha bekövetkezik... akkor ráérek ezen elgondolkodni..

Snowman88 (törölt) 2010.07.07. 12:24:24

Maradjunk a tényeknél : egy 90 tagú halmazból kiválasztani egy 5 tagú halmazt, az kb 44 millió verziót ill. jelent.. Ez elég nagy szám. DE ! Amióta minden IT alapon megy, azóta én is élnék a gyanúperrel hogy ki lehet húzni azt az 5 számot, (halmazt) amit hetek óta senki sem jelölt meg... És persze vannak személyiség jogok, de érdekes módon az utóbbi időben soha nem lehet tudni hogy ki nyerte az ötöst, még azt sem hogy melyik városban... mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő... - még akkor is ha az esély nagyon minimális, gyakorlatilag nulla... Hogy mi lenne akkor ha, azt meg nem érdemes latolgatni... majd ha bekövetkezik... akkor ráérek ezen elgondolkodni..

Snowman88 (törölt) 2010.07.07. 12:24:24

Maradjunk a tényeknél : egy 90 tagú halmazból kiválasztani egy 5 tagú halmazt, az kb 44 millió verziót ill. jelent.. Ez elég nagy szám. DE ! Amióta minden IT alapon megy, azóta én is élnék a gyanúperrel hogy ki lehet húzni azt az 5 számot, (halmazt) amit hetek óta senki sem jelölt meg... És persze vannak személyiség jogok, de érdekes módon az utóbbi időben soha nem lehet tudni hogy ki nyerte az ötöst, még azt sem hogy melyik városban... mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő... - még akkor is ha az esély nagyon minimális, gyakorlatilag nulla... Hogy mi lenne akkor ha, azt meg nem érdemes latolgatni... majd ha bekövetkezik... akkor ráérek ezen elgondolkodni..

Snowman88 (törölt) 2010.07.07. 12:24:25

Maradjunk a tényeknél : egy 90 tagú halmazból kiválasztani egy 5 tagú halmazt, az kb 44 millió verziót ill. jelent.. Ez elég nagy szám. DE ! Amióta minden IT alapon megy, azóta én is élnék a gyanúperrel hogy ki lehet húzni azt az 5 számot, (halmazt) amit hetek óta senki sem jelölt meg... És persze vannak személyiség jogok, de érdekes módon az utóbbi időben soha nem lehet tudni hogy ki nyerte az ötöst, még azt sem hogy melyik városban... mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő... - még akkor is ha az esély nagyon minimális, gyakorlatilag nulla... Hogy mi lenne akkor ha, azt meg nem érdemes latolgatni... majd ha bekövetkezik... akkor ráérek ezen elgondolkodni..

Snowman88 (törölt) 2010.07.07. 12:24:48

Maradjunk a tényeknél : egy 90 tagú halmazból kiválasztani egy 5 tagú halmazt, az kb 44 millió verziót ill. jelent.. Ez elég nagy szám. DE ! Amióta minden IT alapon megy, azóta én is élnék a gyanúperrel hogy ki lehet húzni azt az 5 számot, (halmazt) amit hetek óta senki sem jelölt meg... És persze vannak személyiség jogok, de érdekes módon az utóbbi időben soha nem lehet tudni hogy ki nyerte az ötöst, még azt sem hogy melyik városban... mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő... - még akkor is ha az esély nagyon minimális, gyakorlatilag nulla... Hogy mi lenne akkor ha, azt meg nem érdemes latolgatni... majd ha bekövetkezik... akkor ráérek ezen elgondolkodni..

ju offa 2010.07.07. 12:27:28

@Dövan: tévedsz mert neki is van, és rosszabb mint hinnéd....mit gondolsz némelyikük autó balesetben vesztették el valamelyik végtagját?...sokkal összetettebb mint gondolnád.

egyébként egy ilyen nyeremény után senki nem marad meg "normálisnak".

BéLóg 2010.07.07. 12:28:34

@Snowman88:
Te még sosem látni blogmotor???? Eccer elküld, nemlát, VÉR, megjelenik.

Te még sosem látni blogmotor???? Eccer elküld, nemlát, VÉR, megjelenik.

Te még sosem látni blogmotor???? Eccer elküld, nemlát, VÉR, megjelenik.

Te még sosem látni blogmotor???? Eccer elküld, nemlát, VÉR, megjelenik.

Te még sosem látni blogmotor???? Eccer elküld, nemlát, VÉR, megjelenik.

(Hogy az összes ENTER-edre válaszoljak...)

BéLóg 2010.07.07. 12:29:08

B+ nem VÉR hanem VÁÁÁÁR :-)

[c] 2010.07.07. 12:43:01

@BéLóg: "Én úgy gondolom, egy ekkora nyereménnyel az embernek AZONNAL el kell költöznie oda, ahol a SZOMSZÉDNAK minimum ennyije, vagy inkább többje van."

Aham, csak épp nekik bármikor van ennyi, a lottónyertesnek pedig csak egyszer. És előbb-utóbb elfogy.

[c] 2010.07.07. 12:48:56

@BéLóg: "Eccer elküld, nemlát, VÉR, megjelenik."

Az nem olyan biztos. 50-50%.

BéLóg 2010.07.07. 12:55:55

@antiszociális exlúzer: Ez nem egészen igaz.
ha veszünk mondjuk egy felsőkategóriás pógárt a fejlettebb nyugatról, akkor neki egy átlagos bevétel mellett van FELHALMOZOTT vagyona a mostani lottónyereménnyel összevethető mértékben.
Aki ezt egyszerre megnyeri, annak csupán a megszerzés gyorsaságában van különbség.
Egy bécsi (müncheni, stb.) "Rózsadombos" nem birtokol többszörös vagyont, mert akkor ő is tovább költözne a milliomosoktól a milliárdosokhoz.
Más gondolatmenetben, aki nálunk a "Rózsadombon" él az azért teszi mert éppen ERRE futja.

A lottónyeremény pedig vagy garantálja,hogy a helyzeted FENNTARTSD (befektetés, kamatok, satöbbi), vagy éppen nem hagyod abba a munkát és hasonlóak. Már persze ha OKOS vagy és nem száll el az agyad.

BéLóg 2010.07.07. 12:58:25

@antiszociális exlúzer: Most éppen velem történt. A blogban nem látom a kommentet, de szerencsére a Radaron már igen, tehát tudom hogy ott van.
Én a biztonság kedvéért mindig kikopizom a beírást (pláne ha hosszú), hogy ha mégis elveszne (ilyen is volt ma, épp a Homáron), ne kelljen újra kitalálni.

indapass90210 2010.07.07. 13:00:31

@ju offa: jó, de ez már extrém eset.

A normális alatt meg kérdés mit értünk, mert bizonyos szempontból az sem normális ugye, ha az ember hummerrel megy a teszkóba. Szerintem simán meg lehet maradni normálisnak.

[c] 2010.07.07. 13:00:46

@BéLóg: Ez igaz. De neki folyamatos bevétele van - nyilván nem lottóötösnyi havonta, de annyi, amennyi az elért életszínvonal fenntartásához elég. A lottóötösnek viszont nincs folyamatos bevétele, vagy nem elegendő.

2010.07.07. 13:01:24

@bnyuszi: Áttételesen igaz, ugyanis halmozódás esetén meg nő a forgalom. Ha a várható nyeremény eg ér egy bizonyos szintet, mint a múltheti is, az emberek megőrülnek és olyanok is lottózóznak akik azt sem tudták eddig, hogy hogy kell kitölteni egy szelvényt.
A határmenti településekre is átjárnak a szomszédból. (mint ahogyan a magyarok járnak át tutovkázni szlovákiába)

Szóval azért van jutalom, és magas jutalék, mert az átlagos fogalom többszörösét csinálják meg.

Hogy mi a nagy nyeremény? Hivatalosan már 2 milla felett annak számít - ez alatt a lottózóban is kifizetnek - De az ami már beszédtéma, megmozdítja az emberek fantáziáját, és poszt van róla a Modoroson is.

[c] 2010.07.07. 13:01:47

@BéLóg: Én is így szoktam :) De néha lenyeli a motor a kommentet, és akkor hiába várakozol, nem jelenik meg.

[c] 2010.07.07. 13:04:10

@antiszociális exlúzer: Bocsánat, ezen átsiklottam: "A lottónyeremény pedig vagy garantálja,hogy a helyzeted FENNTARTSD (befektetés, kamatok, satöbbi)"

Hát igen, de vajon - miután megvettél mindent, ami a megcélzott életszínvonal alapfeltétele, marad-e annyi, hogy a kamatai garantálják az életszínvonal fenntarthatóságát?

peti papagáj 2010.07.07. 13:04:39

@Répatorta: az a különbség, hogy az 500 millió sokkal könnyebben fogy el, aztán ott vagyok, mint előtte

IndaMuncher 2010.07.07. 13:05:39

"Ugyanoylan laza lennék mint most" :D
Jó lett.

OFF: Mai modoradag amit olvastam:

"Aha, tudod, akkor beszélgettünk Bodmrumról, mikor kanyarogtunk ott az bükki szerpentineken..:) szóval oda valósi volt az előző Kedvesem, és éltem ott pár hónapot..:) Te is egy török szív áldozata lettél..:) nem semmi..:) Édesek vagytok együtt, majd személyesen elmeséled a sztorit...:) PPP
"

Kéremkapcsojjaki.

Zorita 2010.07.07. 13:05:45

én régészexpedíciókat szponzorálnék, és ott indianadzsónszkodnék, mint egy majom

amúgy nem hiszek a lottóban, és kurvára idegesít, ha valakinek ez a heti remény (pedig a családban is van ilyen). nem is tudom, mi a rosszabb, a k.egyház, vagy a lottó :))

peti papagáj 2010.07.07. 13:06:28

@antiszociális exlúzer: szociálpszichológiai kísérletek igazolják, hogy a célbe belefektetett energia meghatározza a cél észlelt értékét

[c] 2010.07.07. 13:14:55

@pedoform: Tudom, hogy többnyire így van, de ettől még tarthatom ostobaságnak, nem? :)
Tudom, van logikus alapja - ami értékes, azért sokan küzdenek. Ezzel nincs is baj.
Viszont az ellenkező irányú következtetés - ha valamiért sokat küzdesz, az biztosan értékes - téves.

2010.07.07. 13:23:22

@Zorita: én tánccsoportokat szponzorálnék, és a kedvenceimmel járnék fellépni is.:))

azért lennék bányász is, aki akkora bakit csinál egy szaros lottósorsoláson, hogy az egész ország azon röhög évtizedekig.:))))

Zorita 2010.07.07. 13:26:35

@Traktorka: tényleg, az a bányász az első mai értelemben vett celeb

2010.07.07. 13:30:00

@Zorita: és mindezt egyetlen szóval érte el: f@szt.
Ha azt mondja, "bocs" akkor a kutya sem emlékezne rá.:D

CosmoBacsika 2010.07.07. 13:33:16

Nehez nehez. Valszeg sokan elszállnának. En mindig is úgy gondoltam, hogy annyi pénz kell, ami birtokában tökéletesen (vagy legalább ahhoz közelítve) biztonságban érzed magad (anyagilag). Hogy nem gyomorgörccsel mész melóba, mert valsag van, es fosol h esetleg kirugnak, akkor meg nemtudod fizetni a törlesztőt. Ha esetleg jogtalanul lealaznak akkor batran véded a saját igazadat és nem sunnyogsz mert fosol h kirugnak. Ha pedig lekurvaanyaz a főnök, akkor nyugodt szívvel rántod át a fejét az íróasztalán. Valahogy ezt képzelen egy ideális állapotnak.Az amikor nyugodtan élsz.

2010.07.07. 13:39:46

@CosmoBacsika:
szerintem ez annyi pénz, amennyit az agyunk nem bír befogadni, mert sosem éreztük azt, hogy sétálunk a Váci utcában és SEMMI SE DRÁGA, mert mindent megvehetünk. Ezzel szembesülni kizárt hogy ne okozna minden jószándékú embernél egy kis elmezavart (érzelmi és értelmi intelligencia függő, hogy kinél mekkorát és milyen időtartamút).

de mintha volna erről egy könyv, hogy egy házaspár nyert és elköltözött a faluból, aztán a férj meghalt leukémiában.?

gyilkos fűegér 2010.07.07. 13:45:10

@Snowman88: egész pontosan:43 949 268. Csak hogy ne haljatok meg hülyén...
(90)
(5)

Kivancsi 2010.07.07. 13:48:31

@AntiChrist™: Mert miert is kellett volna kerot vennie??

Teljesen jo berelni kerot, ha nem tetszik arrabb mesz...

Nem volt az hulye minek kosse le magat egy keroba az ember mikor dugig van lovival?

2010.07.07. 13:50:04

@gyilkos fűegér:
90 alatt az 5 nem sokkal több, mint amit te számoltál?

Kivancsi 2010.07.07. 13:50:40

@Traktorka: Vaci utcaban most is "SEMMI SEM DRAGA"...
amire valoban szuksegem van...
azt hogy tobbszazezres orara szuksegem van e???

2010.07.07. 14:00:44

@Kivancsi:
természetesen nincs szükséged többszázezres órára.
de szabdjon megjegyezni, hogy a 30e ft-os telefonra sincs szükségünk (a 10e-essel is lehet telefonálni), mégis megvesszük, mert szép meg új, meg jobb mint a régi. ezek csak árazási kérdések, hogy kinek mi a dárga és mire mennyit hajlandó fizetni (határhajlandóság?:)).
ezen a gondolatmenet mentén még 10e ftos órára sincs szükséged, mert azt is kapni már 1000-ért is. de a 10e-es baróbb, mint az 1000-es, így azt fogod megvenni.

AntiChrist™ 2010.07.07. 14:02:08

@Kivancsi: Ha elköltözik az országból, akkor talán megéri neki :)
De Magyarországon albérletben élni vs. saját ingatlant venni (főleg, ha van elég pénzed, tehát ki tudod fizetni egyben, mindenféle hitel nélkül)...

CosmoBacsika 2010.07.07. 14:09:48

@Traktorka: Nemtudom, hogy ez ilyesféle megalomániának mi értelme van. Azt gondolom magamrol h nem lennék ilyen persze az élet rámcáfolhat. Nem hiszem azt h boldog lennek attol h van egy porschém, vagy egy többszázezres órám, mert ezek akkor is csak szar tárgyak. Persze kipróbálnám milyen egy porscét vezetni, kibérelnek egyet egy napra mondjuk. De valahogy a lottónyereményt egy irgalmatlan felszabadításnak érzem. Felszabadítást a társadalomból, kiszakadást a munka-alvás-munka-alvás-törlesztás-nyugdíj-halál körforgásból. Belépő egy nyugodt élethez (ami persze nem garantált, hanem ahogy fent is írták eszednek kell lenni ahhoz h kialakítsd), amelyben tényleg azzal töltöd az idődet ami TÉNYLEG érdekel, és boldoggá tesz, és egyszerűen nem idegeskedsz semmin. Nyugodtan ki tudod elégíteni a kíváncsiságodat más dolgok iránt, ha utazgatsz megismerheted a világot, kitanulhatsz egy olyan szakmát, vagy mesterséget, ami valójában tetszik, és mindenféle kényszer vagy tét nélkül, hiszen a biztonságod adott.

johevi 2010.07.07. 14:11:34

Még egy közhely:
"Remélem nem egy ember nyerte, hanem valami munkahelyi kollektíva 10 emberből"

kzolika 2010.07.07. 14:12:38

@Balance Of Power: 2 milliárddal már nem csak az ismert magyar bankokban, hanem kevésbé ismert private banking szolgáltatóknál is lehet kezdeni valamit (UBS, Gutmann) anélkül, hogy elhagyná valaki az országot. Itt meg már nem az fog számítani, hogy az X bankszámla szlavezetési díja 199 HUF és egyszer lehet felvenni díjmentesen pénzt ATM-ből, az Y-né viszont 549 HUF, de kétszer lehet pénzt felvenni.
A cross-selling miatt pedig biztos, hogy felajánlják a nyertesnek, hogy beszélgessen el a private banking osztályról valakivel. Ennyi pénz esetén valszeg az osztályvezetővel, aki az ingyen kávé mellett le is szopja.

sszabifly 2010.07.07. 14:24:32

En is dolgoztam az Szrt-nek, eleg sok sorsolast is lattam testkozelbol (raktam is a golyokat a gombbe sorsolas elott), ahol semmi kavaras nem volt, de persze a jozan esz is azt diktalja, hogy nincsen csalas. Miert is?

1. Az Szrt egy aranytojast tojo tyuk, evente szazmilliardo(ka)t hoz az allamnak az adobevetel ettol az egy cegtol (nem veletlenul monopolium itthon a szerencsejatek szervezes). Egyetlen botrany taccsra vagna az egeszet, az emberek bizalma elveszne.

2. Az Szrt egyben kivalo "munkahely" az aktualis kormany kedvenceinek, vezetoi beosztasban a hatalmas fizetesert igazabol nem sok mindent kell csinalni. Evente mindig van 1-2 nagy halmozodas (mar csak matematikai alapon is), ami felnyomja a beveteleket, es omlik a penz a kasszaba. Sokat nem kell erte tenni, az biztos (es persze van egy csomo kamu allas, jopar ember csak a berlistan szerepel, vagy tanacsado, de sosem latni oket). Egy esetleges kormanyvaltas eseten ezek a "haverok" oriasi vegkielegitessel tavoznak. A BKV-s vegkielegitesi osszegeket szorozzatok meg nehannyal. (Megjegyzem, az Szrt vezere egyben a BKV felugyelo bizottsagat is vezette, muhaha.)
3. Az Szrt reklam- es egyeb koltesei oriasiak, ezeket a zsiros megbizasokat is a politikailag jol fekvo cegek es "haverok" kapjak meg. Meg1x: ez bizony aranytojast tojo tyuk sokak szamara, hulyek lennenek holmi sorsolasi csalassal tonkretenni. A 3 milliardos fonyeremeny egy rohejes kis resze az osszes bevetelnek.

4. Mint irtam, lattam par sorsolast belulrol, manipulaciot nem tapasztaltam. A sorsolasi bizottsag tagjai (akiket ugye egy csalasba mindenkeppen be kellene vonni) kozul joparan egeszen szereny korulmenyek kozott eltek, egyikuk peldaul nagyon orult, hogy egy kiszuperalt ceges kocsit megvehetett maganak. Vagy csak jo szinesz volt? :-) Egy masikukkal nemreg talalkoztam, mar nyugdijaskent vart a villamosra, eleg lepukkant volt szegeny. (Vagy o is csak jo szinesz :-))

5. Reggelente volt alkalmam joparszor belefutni a biztonsagi fonokot kisero kipirult arcu, izgatott "atlagpolgarokba" (falusi neni-bacsi, stb.), ilyenkor csak keseruen osszemosolyogtunk a kollegakkal, hogy ime meg egy szerencses nagynyertes, akinek megoldodtak az anyagi gondjai. Termeszetesen soha semmilyen informaciot nem tudtunk meg roluk, esetleg regebbi nyertesekrol keringett par erdekes sztori.

6. Ha igazan csalni akarnek, nem a lottoval, hanem a Kenoval tennem: nincs reflektorfenyben a jatek, pedig nagyon sokat lehet vele nyerni (nem milliardokat, de szazmilliokat, minden nap), a keso esti sorsolason nincs kozonseg, meg a szamolvaso bogyos csajok is a sorsologeptol kulon szobaban vannak. Ha jol emlekszem, osszesen egy szrt-s alkalmazott es a kozjegyzo van a gep kozeleben, meg a kamera is fix, nincs operator mogotte.

Hat, szamomra mar nem fog kiderulni, lehetett-e volna manipulalni a sorsolast, en utolso kis rabszolgakent sokszoros fizeteskulonbseg miatt mentem at egy masik ceghez, es mert nem birta a gyomrom a zsirosbodon korul rajzo rengeteg semmirekellot, aki egyszeruen csak valakinek a haverja volt, es ezert ove lett a jo allas, vagy a cege kapta a megbizasokat. Ami aztan a mi munkank szinvonalanak rovasara ment (tessek megnezni azt a rengeteg szinvonaltalan Szrt-s reklamot. Ami nem volt szinvonaltalan, azt nem is a "haverok" cegei keszitettek, hanem a latszat fenntartasa kedveert egy-egy nemzetkozi ceg).

Nyerjetek sokat, en most megyek lemosni a kocsit, mert nem telik szemelyzetre :-)
Uff

kzolika 2010.07.07. 14:27:06

@Sam8888: Ezt miért pont tőlem kérdezted?
Én biztos megváltoznék. Milliárd feletti összegből sok olyan dolgot vennék, amivel már találkoztam és úgy gondolnám, kell (itt arra gondolok, hogy én nem csak láttam a villamosról Porsche 911-et, hanem vezettem is, és valszeg tennék valami ilyet a garázsba, meg még mellé valami kényelmes utazóautót, egy életigenlő, játszós kabriót és egy kirándulós terepjárót). Szerintem a világ legnagyobb hülyéje, aki ennyi pénzzel nem engedi el egy kicsit a gyeplőt. Persze ekkora összegből már gondolni lehet az unokákra, sőt az általam majd soha meg nem ismert ükunokákra is, de nehéz lehet belőle mondjuk egy újabb Fordot, Apple-t, vagy bármi mást alapítani. Ha meg csak pár száz millióról van szó, akkor hajlamos vagyok azt mondani, hogy igen, ez az a pénz, amit amúgy is megkeresnék és elköltenék életem során, akkor miért ne élvezzem, hogy a havi nettó nem majd részletekben érkezik a számlámra, hanem előre itt van. Lehet, hogy akkor jól beosztva, de életem végéig felélném és csak a jelenleg meglévő és majdan születendő egyenesági rokonaimat segíteném. És ha 90 évesen a halálos ágyamon azt látom, hogy csak egy szerény összeg maradt, akkor azt mondanám, hogy megérte felélni, mert legalább stresszmentesen élhettem le az életem.

ien 2010.07.07. 14:27:59

Tételezzük fel, hogy igaz az erről íródott Lottón nyertem című könyv.
A nyertes faszi egy Dél-alföldi városból származott mérnök. Tökéletes iskolapéldája, hogy mennyire elkurvult az emberünk. Elment ótót nézni a merci ezek után szar volt természetesen megállt a 612-es Scaglietti Ferkánál. (Az Enzo-ra azt írta, hogy szerinte nem tud háromszor annyit, mint a Scaglietti, mert 3x drágább volt akkor.)
Házvásárlás nyilván Budán. Egy ügyvéd faszinak azért fizetett 100 rongyot, hogy megnézhesse a villáját. Majd a kb 360 misit érő pecura bemondott 500 millát természetesen kitették a házból.
Amerikába vízum nélkül ment és kénytelen volt Amszterdamban csóróskodni egy napi 1.2 millás árú rezidenciában.
Aztán igen meghalt leukémiában. Ha igaz a könyv valszeg, azért lett ez a vége, hogy a kutya ne keresse.
Egyébként ismerek olyat, akinek négyese volt. Tudta hová költeni.

vincere 2010.07.07. 14:42:07

@kzolika: nem, sajnos egyik sincs! az, h. a pénz nem arany (ki tudja, 5 év múlva már lehet, h. az arany se lesz a régi...), illetve h. a tőke inflálódik (asszem ez az igazi gyenge pont), nem része a tudományos módszernek, elismerem, h. hamarosan új alapokra kell helyeznem az egészet.

2010.07.07. 14:44:09

@CosmoBacsika:
az anyagi biztonsággal megszerezhető nyugalmat nem vitatom.
más kérdés, hogy ez valóban hoz-e elegendő boldogságot, szerintem nem. ismerek pár nagyon gazdag embert, és csak töredékük boldog, vagy legalábbis nem teljesen reti. az ő életükben semmit sem jelent a pénz, mert kitörölhetik vele. illetve annyit, hogy több lehetőségük van a választásra.
boldogságot/elégedettséged CSAK érzelmi dolgok hozhatnak, az érzelmi élet maximális kiélése, megélése, és rendbetétele. akinek heti 7 csaj jelenti ezt, annak az, akinek a szőkeherceg, annak az.
magamra vonatkoztatva annyi bizonyos, hogy agyban sokat lehet javítani a jelen anyagi helyzethez való hozzálláshoz. az elégedettség érzése csak tőled függ, hogy mennyire hagyod magad "letaglózni" by munkahely,munkakör, nyugdíj,fizetés stb. tudom ez most szektásan hangzott, de nálam nagyom működik.:))

deflorator 2010.07.07. 14:45:31

Ennyi pénzzel már egy nő sem lenne méltó hozzám úgyhogy rejszolnom kellene egész életemben.

MakoG 2010.07.07. 14:48:29

@CosmoBacsika: Én elmennék csőgörényezni.

CosmoBacsika 2010.07.07. 14:54:27

@Traktorka: Természetesen nem mondom azt h ha van pénzed akkor boldog is leszel, hiszen abban egyetértek veled h a boldogságot ezek az érzelmi dolgok hozzák. Viszont ahhoz, hogy el tudj vonatkoztatni a munkahelyi/stb légkörtől, ahhoz igenis kell egy olyan anyagi fedezet, ami legalább alapszinten képessé tesz erre. A Te általad említett példát inkább nyugat európában tartanám reálisnak, hiszen azokban az országokban, ahol tisztességes munkával tisztességesen lehet élni ott lehet lamentálni ezen a "csak tőlem függ, hogy mennyire hagyom hogy ezek a dolgok hassanak rám". De ott ahol a maslov féle piramis fele sem teljesül, ergo folyamatos létbizonytalanság van az emberek döntő többsége számára, ott ez egyszerűen nem megvalósítható. A pénz ilyen formában lehetőséget ad a boldogságra. Nem jelenti azt feltétlenül, de kinyit egy kaput, amelyen - ha van eszed - át tudsz lépni.

odeon 2010.07.07. 15:01:19

@Bachterman:
A nyerő szám a kilencvenkilences, a faszt hatvanhat.
Láttam, de nem dicsekszem vele, mert ez csak azt jelenti, hogy akkor már éltem

odeon 2010.07.07. 15:16:31

A kézi húzásról meg annyit, aki van annyi idős mint én az már ismeri a jegelt golyó módszerét, amit valami porbafingó cigánygyerek talált ki a Merkúr telepen még a 60-es évek végén. A Merkúr telepen adták át a qrva rég kifizetett autót kiutalás alapján aztán nem volt válogatás. Na ott is voltak ilyen golyók és a jegelt golyóval csaltak. Aki csúsztatta a lét annak a sorszáma abba golyóba került amit közben lefagyasztottak éppen csak annyira, hogy belső számhúzó ember megtalálja.
És akit kihúztak, az kiválaszthatta, hogy a beérkezett 50 db Moszkvicsból melyiket viszi el.
Csak egyet lehetett igy megjátszani, de volt aki letett érte 500 Ft-ot, ami akkor igen tudományos összeg volt.

Méter Kéker 2010.07.07. 15:20:57

A "Lottón nyertem" című könyv, amit itt páran emlegettek, totális kamu volt!!! Weiler Péter agyszüleménye volt az egész, amúgy semmi nem stimmelt benne.

A 2003-as 5 milliárdos lottónyertes egy sárvári teherautósofőr volt, Sárváron ezt már mindenki tudja. Azóta is vígan éli világát, felvásárolta fél Vas megyét, köszöni, megvan (nem úgy, mint az említett kamukönyv kitalált hőse).

Méter Kéker 2010.07.07. 15:21:56

@ien: Nem igaz, tök kamu volt az egész könyv.

[c] 2010.07.07. 15:26:03

@Traktorka: "de a 10e-es baróbb, mint az 1000-es, így azt fogod megvenni."

Van egy szint, ameddig a magasabb ár jobb minőséget jelent. E szint felett viszont csak "luxusadót" fizetsz, azaz a termék nem annyival jobb, mint amennyivel drágább. Az efféle dolgok engem sosem érdekeltek, nem veszek meg semmit sem pusztán azért, mert menő/elit, vagy mert megtehetem.

[c] 2010.07.07. 15:28:37

@Kivancsi: Mert az albérleti díj akkor is kidobott pénz. Azért ne gondoljuk, hogy a lottónyeremény azt jelenti, bármennyit, bármikor elszórhatunk, lásd a csődbe ment idióták hosszú sorát.
Egyébként, ha jól gazdálkodik a pénzével, egy lakás semmilyen kötöttséget nem jelent. Legfeljebb egy kicsivel több macerát.

ien 2010.07.07. 15:35:13

@Méter Kéker:

Akkor megnyugodtam, hogy legalább az országban maradt. Legalább egy bizonyosság, hogy valóban léteznek nyertesek.

2010.07.07. 15:38:54

Kb. 1 hét alatt a seggére vernék az egésznek, utána pedig még hitegetném a körülöttem lévőket hónapokig, hogy tart még a zseton, közben pedig belül derülnék az igyekezetükön, ahogy szerezni próbálnak belőle.

Zorita 2010.07.07. 15:40:32

kicsit elsiklottunk a poszt szociolingvisztikai bravúrjai felett, pl. doktor doktorovics mókus

dedalon74 2010.07.07. 15:47:53

@BéLóg:
Én azonnal Monaco-ba költöznék, a pénzt aranyrészvényekbe tenném.
Bérelnék pár kecót a világ nagy városaiban(New York, Párizs, Tokió stb.), pár hetet ezeken a helyeken töltenék évente, egyébként a yachtomon élnék.
Magyarország elfelejtve...

ORGASMUSFORSCHER 2010.07.07. 16:01:00

Balance of Power: Neked van igazad, euróra átszamolva látszik, hogy nem egy nagy összeg.
Pláne nem Monaco-ban, ahova euro/dollar-milliÁRDosok járnak.... 10-15 millióért még egy rendes nagy jachtot se lehet venni... ha meg lehet, nem marad pénz kéróra... (Monaco-ban egy 100-120 nm-es lakást 8-10 millió euró!!!!!!!!)

Dedalon74: most vegyél inkább BP-részvényt.... mihelyt rendezôdik a világgazdaság, az arany ára lemegy...

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.07. 16:07:24

Én egymillió új munkahelyet teremtenék! A munkások hátára pedig rátetováltatnám a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozatot. A maradékból pedig vennék egy sört, és a kamataiből megélnék...:)

Zorita 2010.07.07. 16:15:54

@ifsz: csak úgy feszítené a gardróbot az ott rejtegetett sok luxusjacht :)

sandor26 2010.07.07. 16:22:46

Én realtime láttam a 90-es évek első felében az ominózus ("6, faszt 9") húzást. Az ürge valóban egy középkorú férfi volt, az is lehet, hogy bányász. Többre nem emlékszem. Kellet egy fél perc, hogy leessen, mi is történt:-) Az összes többi verzió kitaláció.

Balance Of Power 2010.07.07. 16:30:45

@ORGASMUSFORSCHER: Na ja, meg mondjuk egy nagy filmsztar kap 10 millio dollart egy komolyabb filmert. A nyertes meg egyszer az eletben kapja ezt a 10 millio dollarnyi osszeget.
Mas kerdes, ha havi 10 millio forintot el is koltok ami meg luxuskorulmenyek kozott is eleg sok, akkor is csak 120 millanal tartok egy evben es 25 evig elhetek a 3 milliardbol. Es ugye mivel kamatozni mindig fog a penz, igazabol sose fog elfogyni. Tehat a csodbemenetel igazi muveszet lehet, nagyon hulyenek kell lenni hozza.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.07. 16:41:33

Tegnapelőtt reggel álltam sorba az újságosnál. A nő előttem nyert 50 ropit valami sorsjeggyel. Milliárdok-milliárdok, azért a 0 erőfeszítéssel megkeresett 50 ropi se rossz.

AnnaKarenina 2010.07.07. 16:43:29

Jó szöveg.

@tundrazuzmo: Ez is.

Ha nem is idetartozik: hogy történhetett meg, hogy tegnap már az egyik Híradóban el is hangzott egy 1600 lakosúnak mondott helység neve, ahol feladták a szelvényt.
Most egymást fogják lesni/ölni? Nem lehet egy jó helyzet, ha valóban ott lakik az illető és nem csak átutazó volt. Ezek a híremberek nem érzik át a felelősségüket?

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 16:45:40

@Traktorka:

Nekem pl. a telefonom 200 ezer forintos ÉS SZÜKSÉGEM VAN RÁ.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 16:48:19

@Szabifly:

Hát ez az. Én meg internetes pókercégnél dolgoztam, s nekem sem akarta senki elhinni, hogy nem csalunk. Még akkor sem, amikor elmondtam, hogy SEMMI ÉRTELME nem lenne csalni.

ORGASMUSFORSCHER 2010.07.07. 16:49:46

Balance of Power:

Teljesen igazad van, hogy nehez eltapsolni egy-egy fônyereményt, de mind az alábbi cikk igazolja, hogy a németeknél volt pár "szaki" akinek ez összejött a legdurvább az utolsó, aki halálra itta magát:

www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/0,1518,378904,00.html

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 16:58:07

@Balance Of Power:

Nem kell hozzá hülyének lenni. Én személyesen ismerek nagy nyertest. Nem Magyarországon. Kapott jóval többet, mint ami a magyar lottón valaha is volt, 21 millió euró körül. Azzal kezdte, hogy vett valami tengerparti szupervillát 8 millióért. Legnagyobb öröme az volt, amikor 2 évvel később meg tudott tőle szabadulni 5,5 millióért. 8 milliós villája ugyanis nem annak van, akinek a vagyona 20 millió, hanem annak, akinek 200-300 millió. A 20 milliós vagyon NEM ELÉG ehhez az életvitelhez.

Ismerős tehát a 21 millióból összesen kb. 7 milliót egyszerúen kidobott az ablakon. Felesleges dolgokat vett, amiket aztán veszteséggel adott el. A másik hülyesége a hajó volt. Aztán rájött, hogy ő végülis utál hajózni.

A maradék 14 millió viszont nagyjából értelmesen el lett költve. Persze ebből is egy rész kidobott pénz lett, mert olyan vállalkozást indított, mely csődbe ment. De az eredeti 21-ből mind a mai napig megvan 10-11 millió ingtalanban és készpénzben.

Archenemy 2010.07.07. 16:58:19

@Balance Of Power: És mondd csak, 25 év múlva is a 10 millió/hó lesz a luxus? Mert huszonöt évvel ezelőtt a havi 20k volt az elképzelhetetlen.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 16:59:43

@AnnaKarenina:

A feladási hely nyilvános adat. A nyerő neve meg csak akkor az, ha ő is beleegyezik. Mindig megkérdezik a nyertestől, hogy kívánja-e, hogy személye titokban maradjon vagy sem.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 17:04:48

@ORGASMUSFORSCHER:

Magyarországon volt egy hasonló eset. Az emberke 120 millió forintot nyert, s másfél év múlva már csak adósságai voltak.

Farkasokkal táncoló 2010.07.07. 17:14:24

Hát tudjátok, engem az se érdekelne, ha kicsit belezakkannék egy ekkora nyereménybe.
Elvileg tudom mit tennék: felhívnám azt a számot amit ilyenkor kell, meghagynám, hogy semmi infót ne adjanak ki rólam, lehetőleg még a várost se, aztán MEGPRÓBÁLNÉK türelmesen várni 3 hetet, amíg az összeg megjelenik a számlámon, és megpróbálnám, hogy ne vigyorogjak egész nap és ne vágjak hátban mindenkit.

Aztán felkeresném a rokonokat - nincsen sok sajnos, és nekik is adnék pénzt, aztán el is búcsúznék tőlük egy időre.
Aztán elhelyezném a pénz nagyrészét különféle bankokba, és befizetném a családomat magammal együtt jópár útra, legalább fél évig utazgatnánk.
Aztán ha hazajöttünk, akkor vennék egy házat jó nagy kerttel, meg autókat (középosztálybelieket, kedvencem az Opel speciel), közben pedig utánanéznék, hogy a maradékot (ami még szintén lenne legalább 2 milliárd) hogyan fektessem be, hogy folyamatosan fialjon. A kamatokból (részvényekből) élnék ezek után, és ebből adakoznék a vak gyerekeknek meg az özvegyeknek és lányanyáknak. Mivel a legjobban attól irtózom, hogy belekeveredjek afféle gazdag elit felső tízezer társaságba, ezért azt hiszem nem élnénk túl feltűnően...

RockKéró 2010.07.07. 17:25:32

gyerekek ez kb. 12 millió dollár, szóval nemzuetközi szinten nem egy giga pénz. Jó ha az ember kap belőle valami közepes kis szállodát valami melegebb helyen. Ebben az esetben a befektetés és a munka(gond) része is megoldva.

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2010.07.07. 17:33:10

@scsaba1:
az milyen má, hogy a faszon a veszekszel? ;)

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 17:40:43

@RockKéró:

Hát ez az, amit a többség képtelen megérteni. A magyar lottó legnagyobb főnyereménye sem olyan sok pénz, mint ahogy egyesek ezt hiszik. Valójában a magyar lottónál sokkal többet fizető lottók is vannak a világban.

Mindig csodálkozom ezen a "ilyen sok pénzt képtelenség elkölteni" című szövegeken, miközben házakról, hajókról, repülőgépekről, adományokról, vállalkozásokról beszélnek, s még emellett a kamatból fognak megélni. Ehhez 10 telitalálat kell, nem 1.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 17:46:36

Ha már a lottónál tartunk, az egyik legérdekesebb eset évekkel ezelőtt Írországban történt. A dzsekpot olyan magas lett, hogy meghaladta az az összeget, melybe az összes kombináció megjátszása került volna. Azaz érdemes volt minden kombinációt megjátszani. Egy Írországban élő lengyel ember társaival megjátszotta az összes kombinációt, 1 millió font körül költve szelvényekre (még az euró bevezetése előtt történt). A gond csak egy lehetett: ha nem csak ő nyer, hanem más is. Végülis ez történt: 3 nyertes szelvény volt, ebből csak az egyik volt az övé. De mivel nem csak hatos találata volt (egy hatos lottó dzsekpotja volt ez), hanem számtalan kisebb találata is természetesen, végüli 1,2 millió fontot nyertek. Azaz az egészen nyertek tisztán 200 ezer fontot, személyenként 10 ezret, mert 20-tagú "befektetői" csoport volt.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 17:47:07

@Max, a Birca:

Hát, aki havi 80 rugóhoz van szokva, az nehezen lát be pármilliárd forintot. Pláne, ha még százalékot sem tud számítani.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 17:50:10

@Max, a Birca:

Van ilyen, egyszer nekem is volt 13+1 találatom a totón. 14.400 Forint ütötte a markomat. Mondjuk annyi eszem volt, hogy már előre láttam, hogy ezzel a tipposzloppal nem lehet nagyot kaszálni.:)
Mondjuk az is igaz, hogy akkoriban 4.000 Ft volt a havi fizetésem.:)

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 17:51:57

@Max, a Birca:

A magyar ötös lottón is már előfordult, hogy a nyereményalap több lett, mint az összes kombináció megjátszásának költsége. Az eddigi legnagyobb 5,9 milliárdos nyeremény idején pl. az összes kombináció megjátszásának költsége 4,9 milliárd forint körül volt.

Hogy ne lehessen ez olyan mértékben csábító, van az a szabály, hogy ha 52 hétig nincs telitalálat, a dszekpot nuullázódik!

scsaba1 2010.07.07. 17:52:35

@CosmoBacsika:

Erre nyomnék egy lájkot. Szóval sunáznám a kommentedet.

Farkasokkal táncoló 2010.07.07. 17:53:36

Hát ami a kamatokat illeti, ha 5%-os kamatot veszünk, alapul, akkor százmilliónak 5 millió az éves kamata (azért ebből is meg lehet élni, ez havi több mint 400 ezer ft), egymilliárdnak pedig 50 millió, szóval ilyen éves jövedelem mellett nem hinném, hogy tönkre tudna menni valaki. Egész szépen meg lehet élni felsőközéposztály szinten, nagy házban, évente kétszeri külföldi utazással, kocsifenntartással, sőt megreszkírozom, hogy egy állandó takarítónő és bébiszitter is belefér.

vincere 2010.07.07. 17:55:01

@Max, a Birca: erről nem is tudtam, tetszik. nálunk ehhez majdnem 10 milliárdig kellene halmozódnia a nyereménynek...

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 17:55:54

@El Topo (Sgt. Elias):

Ez jó.

Bulgáriában évekkel ezelőtt a hatoslottón az 1, 2, 3, 4, 5, 6 számok lettek kihúzva. Átlagban 5 hetenként szokott lenni 1 telitalálat, ezen a héten 150 (százötven) telitalálat volt, rekordméretűen kicsi nyereménnyel, alig kicsit többet fizetett a hatos telitalálat, mint az ötös ezen a héten!

Ez bizonyítja, hogy ész is kell a lottózáshoz, nem csak szerencse. Nyilvánvaló számokat megjátszva nem lehet komoly pénzt nyerni.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 17:57:48

@vincere:

Nem. Egy szelvény nem 200 Ft? (Bocs, de nem játszom 5 éve, s nem tudom mennyi.) Így kb. 8,7 milliárd dzsekpotnál történne meg, hogy érdemes minden kombinációt megjátszani, hiszen az esély 43+ millió az 1-hez.

kvadrillio 2010.07.07. 17:59:44

...meg olyan sincs, hogy egymást követő héten ugyan azokat a lottószámokat húzzák ki !!!

legfeljebb csak, ha elfelejtették átállítani a számítógép processzorát !!! :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 18:00:41

@Max, a Birca:

Én csak egy szelvénnyel játszom hetente. És még véletlen sem állandó számokkal, mert idegbajt kapnék, ha egyszer nem adnám fel és kihúznák a számaimat.:)

inebhedj - szerintem 2010.07.07. 18:02:57

A lottónyeremény felét a Fidesz számlájára utalnám, másik felét pedig az MSzP-jére.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 18:11:24

@El Topo (Sgt. Elias):

Én kb. 7 éven keresztül, 1997-2004 között lelkes játékos voltam, mind a 3 lottón játszottam. Átlag havi 40 ezer forintot költöttem lottóra. A nyereményem meg volt átlag évi 100-150 ezer forint, szóval súlyosan veszteséges vállalkozás volt. S mindig ugyanazokkal a számokkal.

Aztán egyszerűen meguntam az egészet. Nem a matematikai valószínűség térített el, mert azt ismertem előtte is, én a játék kedvéért játszottam (meg persze a nyeremény reményéért). Tulajdonképpen a legrjobban azt untam meg, hogy megyek a lottózóba és szelvényt töltök ki, majd pedig hétfőn megnézem a számokat (a tv-ben sosem néztem a húzást).

Áttértem a pókerre. Csodálatos volt, mert a 4. hónaptól elkezdtem nyereséges lenni! Persze - mivel nem vagyok egy pókeres sztár, nincs hozzá képességem, csak amolyan átlagosnál kicsit jobb vagyok - ez a nyereség átlag havi 400-500 dollár tiszta nyereséget jelentett, nem többet. Egy hónapom volt összesen, amikor 1000 dollár felett csinéltam.

Aztán egy pókercégtől kaptam állásajánlatot, átmentem a "barikád" másik oldalára. S abbahagytam a játékot, azaz csak néha-néha játszottam, havi 50-100 dolláros nyereményt "bezsebelve".

Most már mással foglalkozom, de nem tértem vissza a pókerhez. Mivel tudom, hogy nem vagyok profi benne, s sosem lesz stabil töhbezres havi jövedelmem, nem látom értelmét, hogy komolyan foglalkozzam vele. Persze lejátszom azért havi átlag 20 5-dolláros tornát szórakozásból, mert amúgy szeretem a játékot. Különösen meg sok tudást szedtem összes még a barikád másik oldalán.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 18:12:53

@inebhedj:

Én egyharmadot odaadnék egy kutyamenhely-alapítványnak, hogy az alapítványi vezetőség új Mercedeseket vehessen magának.

Egyharmadot odaadnék egy gyermekrák-alapítványnak, hogy a kurátorok új és nagyobb medencéket építhessenek kertjükben.

Egyharmadot meg odaadakoznék az APEH-nek, hogy fejlesszék gépparkukat mindenki megelégedésére.

Nekem elég lenne a nyerés miatti öröm.

:-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.07.07. 18:21:56

Hát gondolkodhattok, hogy mit csináljatok, én inkább megnyertem. Volt 10 millió lakáshiteltartozásom, úgyhogy már csak 3.167 millió maradt belőle. :-(

Azt hiszem ennek harmadát aranyba forgatom, harmadát ingatlanba, harmadán meg veszek részvényeket. A hozamokból eléldegélek, ha beüt a válság ott az arany, az ingatlanokat meg a gyerekeimre hagyom, ha belemurdeltem az élethosszig tartó nyaralásba. :-)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.07. 18:25:07

@Max, a Birca: "A feladási hely nyilvános adat."

Lehet, ezt nem tudom ellenőrizni, így elhiszem neked. De azért, mert nyilvános, SZÜKSÉGES IS szétkürtölni? A TV2 a híradóban tegnapelőtt már elbüszkélkedett a tudásával, miszerint a szelvényt Zala megyében vették. Erre azt mondtam mérgesen, hogy ezek a tetvek holnapra ki is nyomozzák, hogy kié. Hát, láss csodát, tegnap már megtudtuk, hogy melyik faluban. A TV2 meg az összes többi szenzációhajhász, érzéketlen barom b.ná meg egymás k.a édesanyját körmérkőzésben! A Szerencsejáték Rt. azt tanácsolta a nyertesnek, hogy ne fedje fel magát. Ezek a rühesek majd azért is kiderítik, pusztuljon a marhája, minek nyert! Mert a nézőnek joga van tudni! A franc tudja, hányan laknak abban a faluban, lehet, hogy csak 300-an, de most az egész falunak megmérgezték az életét. Most mindenki ferde szemmel fogja méregetni az összes ismerősét, aztán ha valaki egyszer nem egy, hanem két kiflit vesz a boltban, akkor estére már ott fog állni előtte a falu hosszú sorban. A polgármester már most is cincogott, úgy bele a levegőbe, hogy hát ez kéne meg az kéne. Bassza meg, lehet, hogy kapnának, én is adnék, ez hétszentség, de nekem ne kunyeráljanak! A szerencsétlen nyertes meg menekülhet világgá, mert ki fogják üldözni az országból is. A kunyerálók, az ügynökök, a maffia, aztán cseszheti az életét, még annak is örülhet, ha nem bántják őket. Csak az embertől kellene megtisztogatni ezt a férges bolygót, és minden visszatérne a rendes kerékvágásba. De elsőként kezdjük a tévésekkel, és ha már hozzáfogtunk, akkor jöhetnek a védőügyvédek és a közgazdászok is, egy csapással három legyet is üthetünk, máris könnyebben fogunk lélegezni.

dedalon74 2010.07.07. 18:27:50

Érdekes, hogy kimaradtak a: "Felvennék egy embert, aki helyettem integet, és köszön...", "Leköpném azt aki kimondja a szót, hogy munka...", és a :" a zösszes haragosomat kicsináltatnám..." jellegű kommentek.

Pedig mi magyarok, ilyenek is vagyunk... :)

Dave_bloghu 2010.07.07. 18:29:30

Sokkal érdekesebb kérdés, hogy miután "befektetted" a 3 milliárdot, és várod a havi csekkeket a kamatokról: akkor mit csinálsz? Semmit. Baromi érdekes élet lehet reggeltől estig semmit sem csinálni. Ahhoz aztán kell a 3 milliárd. Vagy költekezel? Nem tudsz, mert be van osztva a havi pénzecskéd, ami nem elég a brutál luxusra.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 18:34:37

@dedalon74:

Nekem volt egy olyan hozzászólásom, hogy vennék két retkes IFA-t és leparkolnám ide a ház elé. Csak hogy megkeserítsem az életét azoknak a szomszédaimnak, akik képesek szájkaratét vívni a közterületi parkolóhelyek miatt.:)

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 18:35:42

@dave_he:

Hát elég szar lehet neked, hogy nem tudsz kitalálni magadnak semmilyen tevékenységet a csekkváráson kívül...

gergel 2010.07.07. 18:37:33

az egészségem 100%os lehetne, azt hiszem ez a legfontosabb mindenkinek az életben, nem egy csilivili autó vagy 'kéró'.100 milliót megtartanék. 1,5 milliárdot ázsiai és afrikai kórházaknak adományoznék. A másik 1,5-et pedig magyar szegény sorsú gyerekeknek. azt hiszem ezután boldog lennék, nem félnék, nem csavarodnék be, tudnám hogy segítettem másokon amennyit csak tudtam. :)
a ferrari polirozása nem boldogít.
najó' vennék egy faházat Erdélyben és talán Norvégiában is egy kis bungalót.

Dave_bloghu 2010.07.07. 18:37:49

@Max, a Birca: de tudok, csak ez a semmibe nem kezdenék, csak a pénzt költeném, ez marhaság. Ok, baromi jó, hogy nagy autót meg tévét veszel, de a kérdés az, hogy mihez kezdenél magaddal lottónyertesként? Én konditermet nyitnék amúgy. Nem a pénz miatt. Pont ez benne a lényeg.

gergel 2010.07.07. 18:40:20

@gergel:
*polírozása whatever

dedalon74 2010.07.07. 18:42:03

@El Topo (Sgt. Elias):
Csak nem egy "belvárosban" szopó sorstársamhoz van szerencsém? :)

Archenemy 2010.07.07. 18:46:01

@Farkasokkal táncoló: Csak egy darabig. Vanilyenizé.... infláció, vagy mi a szösz. Most azt mondod, hogy havi 4 milla az űber, de 25 évvel ezelőtt a havi 50k volt az űber, tehát 25 év múlva ez a havi 4 milla sem lesz valami hűde. Szerintem legalábbis.

scsaba1 2010.07.07. 19:02:16

@dedalon74:
Vagy mégsem, csak sokan szeretnék ezt hinni, mert erre rejszolnak otthon, hogy: "Nnnna, tipikus magyar...." "Nnna, ezért tartunk itt..." meg " Szégyenlem, hogy magyar vagyok..." meg ilyenek.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.07. 19:04:00

@dave_he: Baromi érdekes élet lehet reggeltől estig semmit sem csinálni.

Tudom, sokan vannak, akik nem tudnának magukkal mit kezdeni. A mónikasó sincs egész nap, a barátokközt is kifogy egyszer, aztán most mi legyen. Én egy csomó érdekes elfoglaltság között válogathanék, egyik-másik dolog még másoknak is hasznos lenne, és tudom, hogy ilyen ember is van sok. Programokat írnék, tanítgathatnék érdeklődő srácokat, hasznos, de csak kis példányszámban eladható könyveket adnék ki, de alapíthatnék egy kis múzeumot valami méltatlanul elhanyagolt témában, vagy egy kis céget, ami csinálna valamit újat, ami nincs, de kellene. Meg adnék is, például uzsonnára iskolákban, mert hihetetlen, hogy gyerekek éhesen mennek tanulni. Nem nagy az esélye, hogy a nyeremény ilyen emberhez került, de nem lehetetlen.

Farkasokkal táncoló 2010.07.07. 19:15:34

@Archenemy:

Ez igaz, kösz a tanácsot, ha legközelebb megnyerek ilyen összeget, ez is eszembe fog jutni! :-)
De biztosan van olyan befektetés, ami lépést tart az inflációval.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 19:19:19

@Androsz:

Ha valami csoda folytán hozzám kerülne a főnyeremény (ez tényleg csoda lenne, mivel nem játszom 5 éve...), én aztán senkinek sem adnék egy fillért belőle. Adakozni meg csak szigorúan olyan ügynek, amit ismerek SZEMÉLYESEN és oda sem sokat. A pénz 95 %-ot megtartanám magamnak és kész. Én nyertem, az enyém! Akinek kell, az nyerjen magának! Feleség tudná csak, hogy nyertem, de még neki sem árulnám el a pontos összeget! :-)

cd-r 2010.07.07. 19:20:56

jó dolog költeni a nemlétező milliárdokat, nemde? :)

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 19:21:27

@Farkasokkal táncoló:

Ha nyertél, szólj. Én 10 % jutalék ellenében hajlandó vagyok kíválóbbnál kíválóbb tanácsokat adni neked... Sőt eleve hajlandó vagyok átvállalni a nyeremény
átvételének terhét... :-)

indapass90210 2010.07.07. 19:45:17

@gergel: Afrikában vagy Ázsiában nem szaporodnak eléggé a te másfél milliárdod nélkül?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 19:52:25

@dedalon74:

Áh, nem annyira belváros. Parkos környezetben társasház. Csak úgy érzik a jó szomszédok, hogy aki régebb óta lakik itt, az valami szokásjog alapján lestipistopizhat bizonyos parkolóhelyeket.

bnyuszi 2010.07.07. 19:57:15

@dedalon74: nem hullatnék könnyeket érted!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.07.07. 20:06:43

@Max, a Birca: Úgy van. Az asszony kapna egy sorozat hitelkártyát, itt van, anyukám, a kosztpénz meg némi jutalom, hogy ne legyél megszorulva, ha vásárolgatni mész, de aztán nem elherdálni az első napon! Mert aztán végül beállít huszonhét édes kis kalappal. :-))

gergel 2010.07.07. 20:07:03

@Dövan:
éheznek és betegek.
minden embernek joga van az egészséges élethez, védőoltásokhoz, elegendő ételhez de lehet ez akár óvszer is, ha az egészséges, önfenntartó életet vesszük figyelembe.
nem szórnám el, jó helyre menne. valahogy nekem nem poén milliárdokat számolgatni miközben valakinek nem hogy tisztességes körülményei nincsenek, de még szenvednie kell az éhség és betegségek miatt. lehet hogy egyszerű ember vagyok, de összeszorul a gyomrom és a szívem(szó szerint) amikor belegondolok hogy sokan buzi autókba és 'kéró'-kba ölik a sok pénzt, míg gyerekek éhbérért gürcölnek kiégésig. én nem születtem gazdagnak és biztos vagyok benne, hogy nem érezném magam jól ilyen emberek között. nem szeretnék lemondani a jelenlegi barátaimról, és nem is szeretnék gazdag lenni. csak maximálisan egészséges, ez furcsán hangozhat, de ez a legnagyobb kincs az életben testileg és lelkileg is egészségesnek maradni.
természetesen másoknak is szeretném megadni ezt a lehetőséget. az emberi gondolkodás napjainkban túl determinált(tudom modoros...).

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 20:24:42

@Androsz:

Maga a beállítás a 27 kalappal a kisebb baj. A nagyobb baj a többórás elemzés utána, hogy végülis melyik áll legjobban... :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.07.07. 20:29:48

@Max, a Birca:

Az én feleségem ezt lottóötös nélkül is tudta.:) Lovon és trapézon is!

indapass90210 2010.07.07. 20:35:14

@gergel: igazad van, szép is amit írsz, de a másfél milliárdodból pont kijön 6 darab jól felszerelt T-72-es, meg egy jó nagy korona a helyi hadúr fejére!

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 20:38:19

@gergel:

A kommunizmus nem megoldás. A megoldás neve: kapitalizmus. Több kapitalizmust Afrikába is!

Farkasokkal táncoló 2010.07.07. 20:47:08

@Max, a Birca:

Megmondom őszintén, én sem hiszek senkinek, aki nem csak viccből, hanem komolyan azt mondja, hogy hű a kétharmadát majd odaadnám az afrikai éhezőknek vagy ilyesmi. Ismerem magam, hogy erre nem lennék képes, a pénzt én nyertem, és csak annak adok, ahol tudom, hogy jó helyre megy és személyesen adom át közvetlenül az érintettnek.

Ha én nyertem volna meg, akkor azt hiszem vásároltam volna pl. egy szép nagy hűvös házat valahol Spanyolországban, több szobával, és folyamatosan meghívnám nyaralni oda a jóbarátaimat meg a gyerekeiket, akiknek nincsen pénze nyaralni, az utiköltséget, ellátást is fizetném...

De hát most nem jött be, sebaj! Legközelebb már biztosan megnynerem! :-)

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 20:51:24

@Farkasokkal táncoló:

Spanyolországban szépen lementek az ingatlanárak. Nagyon szép, nagy, tengerparti, medencés, 5-6 szobás házat tudsz venni negyedmillió euróért! Szerényebbet 150-180 ezerért. Távolabb a parttól meg akár 100-120 ezerért is.

szellőláb 2010.07.07. 21:01:37

Azért a pénz rendesen tudja növelni az ember önbizalmát egyszerűen azért, mert pénzzel a problémák 90 %-a megoldható. A maradék 10-nél meg tök mindegy, mennyi pénzed van, nem segít. Mindenkit a maga szintjén nyomasztanak a gondjai. Elképzelni nem tudom, mit kezdenék ilyen baromi sok pénzzel, egyszerűen nem tudok ilyen dimenziókban gondolkodni. Mondjuk, nagy duzzogva tennék egy próbát, és szívesen beszámolnék a tapasztalatokról :-)

indapass90210 2010.07.07. 21:13:43

@Max, a Birca: tesvír, inkább Albániában. Ott még talán-talán lehet olcsón venni.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 21:15:20

@szellőláb:

Én is így látom. Pénzért csak három dolgot nem lehet megvenni: életet, egészséget és szeretetet. Minden másnak pénzbeli ára van.

Ja, s még az egészségben is besegít a pénz. Persze ha súlyos betegség van, a pénz nem javít. De alapesetben - ha nincs súlyos betegség - a jobb élet segít az egészség jobb karbantartásában is.

S bár a szeretet nem vehető meg pénzért, de a pénz HIÁNYA bizony képes a szeretetet is lassan tönkretenni.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.07.07. 21:17:22

@Dövan:

Ha tiszta tengerpartot akarsz, akkor Albániába kell menni, ez tény. Mivel az egész országban 1945-1990 között nem történt semmilyen értékelhető gazdasági tevékenység bunkerépítést leszámítva, nem volt ami szennyezzen.

Balance Of Power 2010.07.08. 11:22:00

@Archenemy: Feltehetoleg par even belul lesz megint jobb arfolyam amikor erdemes lesz mondjuk eurora valtani a penzt. Az pedig stabil marad. De ha most atvaltja 10 millio eurora, akkor is ellesz vele egy darabig. Pl. havi 50 ezer eurobol lehet nagylabon elni.

Dave_bloghu 2010.07.08. 11:54:54

@Max, a Birca: Én voltam tavaly albániában. Bepótolták a szemetelést. :)

vincere 2010.07.08. 12:18:35

@Max, a Birca: 225 ft már egy szelvény

@Androsz: én már régóta interneten lottózom, ez nem lenne probléma :)
tovább nem lehet elveszíteni a szelvényt, a nyereményről automatikusan értesítenek és automatikusan meg is kapom.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.07.08. 13:56:31

@vincere: na igen, eddig méltatlanul kimaradt az elvesztett/ellopott/talált/közösen vett szelvény problémaköre :) igaz holywood már lerágott róla pár csontot.

Ernoke 2010.07.08. 14:07:24

@dave_he: szted a nemdolgozás azt jelenti, h reggeltől estig semmit se csinálsz? elég gyász, ha az ember annyira sivár, h napi 10+ óra robot nélkül unatkozik.:)

nekem a munka miatt nem jut időm azokra a dolgokra, amit egyébként csinálnék (sokmindent). ha most hirtelen nyernék (úgy, h nem is játszom, mert kidobott pénznek tartom:)), akkor kamatokból éldegélés menne úgy, h vmi egész másba fognék, még akkor is, ha azzal csak szarul lehet keresni v nem jövedelmező. istenien el tudnám magam foglalni.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.07.08. 17:28:28

@Androsz: Én, ha a helyében volnék, keresnék egy lakóhelyemtől messze lévő falut, és ott adnám fel. De nem ismerne ott senki. Így kuncsorogni se tudnának.
Jó, ez nagyon gonosz. Szétrobbantanék egy közösséget.

2010.07.08. 17:45:08

Régebben, ha valhol megfordultam, mindig vettem 1 lottót, abból az elgondolásból, hogy nem tudjanak beazonosítani lakhely szerint ha nyertem, de sosem nyertem.

Azon gondolkozni, hogy mit csinálnék ha nyernék, ráérek aztán is, ha már meg van, mert kb 3 hetet kell várni, mire kifizetik+1 nap mire át ér az utalás.

De szerintem nem kellene sokat törni rajta a fejem, ezt a problámát szívesen segítene megoldani a családom.

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.07.09. 05:52:27

Én vennék egy működő vulkánt az Andokban. :-)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.07.09. 08:06:44

Hát én is asszondom, jó nagy köcsögség ez a lottó. Itt finnországban mindig olyanok nyernek, akik már vagy nyertek korábban is, például volt egy ilyen trafikos fószer, aki 2szer nyert nagyobb összeget. Aztán meg olyanok nyernek, mint a múltkorjában is, hogy Pirijó meg Matti, mindketten dolgoznak, van 2 gyerekük és a nyerés után bevallották hogy mindent ugyanúgy fognak csinálni mint addig, és berakják a pénzt a bankba és eljárnak rendessen dolgozni és lehet hogy vesznek egy jobb kocsit és az asszony megkapja a régit. Ilyenek a puritánok. Huhh huhh.

Hal Stanton 2010.07.11. 17:48:20

"Írtam tíz évvel ezelőtt, akkor még pénteken húzták a lottót" /Horváth Pista/

Celtic 2010.07.12. 17:26:27

Vannak Privatbankar szolgaltasaok minden banknal, asszem 25M es 75M minimum folott lehet igenybe venni. Namost, egy ilyen szolgaltatasnal ugy fektetik be a penzed, ahoyg akarod es olyan reszletben kapod, ahoyg akarod. Egyebkent 100M 1%-a 1M, ha eves kamatot veszel, de mondjuk neked 10% eves kamat jar, mert olyan sok penzt raktal a bankba, es evi 10m (havonta cca 800000 Ft) mar nem tul rossz penz. Nyilvan nem vagy nagylegeny, de el lehet elni belole.
Tehat mar 100M-t nyerve, 5% eves kamatra adva is lehet csaladot alapitani, kisebb lakast venni es fenntartani. Nyilvan ennel nagyobb osszegnel vagy jobb kamatnal csak jobb a helyzet.

Na, ezert jatszok en a hatos lotton, nincsenek nagy nyeremenyek, de az esely nagyobb.

KenSentMe 2010.07.14. 19:15:01

Igazából engem az érdekel, hogy van-e az infláció felett kamatozó betéti forma. Ha pl. az éves infláció 7%, akkor egy 10%-os betéti forma mellett a pénz 3%-át lehet elkölteni, 7%-ot pedig hozzárakni a tőkéhez, hogy az tartsa az értékét (ha valaki ennél többet költ el, egy idő után menthetetlenül elértéktelenedik a pénze, bár pl. évi 7% infláció nem tűnik soknak, de 20 év alatt ilyen tempóban majdnem a negyedére értéktelenedik a pénz.. így számolva a száz millióból mindjárt csak évi 3 millió jön ki, ami persze az idők végtelenjéig tartja az értékét, nem számolva az esetleges gazdasági összeomlásokat és katasztrófákat.. így havi ~ 250 000 jön ki.. ebből már lehet éldegélni, de akkor az ember még nem vett autót, házat (és ha azokkal terheli a százmillát, akkor ez az összeg is drasztikusan leapad).

rajen 2010.07.15. 11:00:03

Mind a négy történelmi egyháznak adakoznék, mert bebizonyosodott, hogy Isten létezik és szeret engem! Nehogy már ezen múljon az örök élet!

A Parkinson törvénye c. könyvben van: "Nagyszabású pénzügyekhez két ember ért, akinek nagy vagyona van, és akinek nincs semmije."

Mr. Alkohol 2010.07.24. 23:15:04

Igaz, hogy pénzért nem lehet boldogságot venni, de sok boldogtalanságot okozó tényezőt meg lehet vele szüntetni.

Némi karitatív célú adakozás mellett én pl. otthagytam volna a melómat, mert utálom. És elhagytam volna már most ezt az országot, mert nem szeretek itt élni.

Viszont a semmittevés nem okoz nekem örömet. Akkor is tanulnék és dolgoznék, ha gazdag lennék. Csak akkor több lehetőségem lenne olyannal foglalkozni amit szeretek és ami érdekel.

Lottóötös nélkül is változtatni fogok, amin csak lehet! Pályát módosítok és emigrálok. Csak több időbe telik. De megcsinálom!

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2010.07.27. 02:08:51

A világ bármely operaházába elmennék, ha kedvemre való előadás lenne, és nem várnék fél életet Bayreuthra, hanem minden évben járnék. És bejárnám a világot. Amúgy meg vennék egy pár házat, de nem kacsalábon forgó kastélyt, csak kényelmeset meg otthonosat, inkább arra ügyelnék, hogy különböző helyeken legyen: tengerpart, hegyvidék, tajga, aztán évszakfüggően oda mennék, ahol épp elviselhető idő van.

robiddd10 2014.10.21. 06:57:53

Lotto ötös kifizetés átbaszás? Nem hinném! Mit gondolsz majd most mikor egy szar világ van magyarországon pl gondolok itt a szegénységre akkor mi lenne ha mondjuk te nyersz az ötösön és be mutatnak akár hol tv-ben vagy neten? Másik nap hallot lennél az száz.Talán ezért nem mutatják már be a lotto nyerteseket és ezt szigoruan titokban is tartják a nyertesek adatait hogy biztonságban legyenek. Ez a valami amit irtál ez a kamu :D Majd ha nyersz lotton meg látod hogy kifizetik :) Igaz nem rögtön de meg kapod a nyereményt:) 90 napon belül meg kapod pontositok :D ja és ha kérdeznéd honnan tudom hogy kifizetik onnan hogy egyik ismerősőm már nyert és ki is fizették neki :) Hidd el én is ugy gondoltam hogy ez át baszás de mikor ismerősőm mutatta a szelvényét is fuu meg hogy már meg kapta a lovét fuu onnantól nem fölöslegesen költök lottora mert tudom hogy ha bejön akkor meg kapom a zsét:)
süti beállítások módosítása